Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 20:38
Ik heb vandaag windows 8 geïnstalleerd eigenlijk geen problemen ondervonden tijdens de instalatie. Ik heb wel een bluetooth gsm terug moeten toevoegen aan apparaten en ik denk dat AMD catalyst drivers niet werken maar voorloppig heb ik die nog nergens voor nodig gehad (Ik game niet).

NOOT: Na het installeren van nieuwe intel drivers heb ik bij het opstarten een BSOD. Ik krijg mijn laptop niet meer opgestart (foutcode 0xc000021a) en zal mijn windows 7 herstelschijf bovenhalen...

[ Voor 26% gewijzigd door klokslag op 27-10-2012 22:17 . Reden: BSOD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik heb gisteren tijdens het gamen een vastloper gehad. Beeld stond stil en de laptop reageerde nergens meer op. De zijkant was warmer dan normaal en ik heb de laptop op een dik boek. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
isimba schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:46:
Ik heb gisteren tijdens het gamen een vastloper gehad. Beeld stond stil en de laptop reageerde nergens meer op. De zijkant was warmer dan normaal en ik heb de laptop op een dik boek. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Laptop op en af zetten en doen alsof het nooit gebeurd is. Als het nog voorvalt moet je pas naar een oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Oke hopelijk was het dan één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480187

ik ga de dell inspiron 15r special edition kopen,
maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Dell inspiron 15r special edition die €879 kost en die €949 kost.
Ik zie dat er op de goedkopere geen bluray speler op zit, maar zijn er nog meer verschillen?

op deze site zijn de verschillende modellen te zien:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Ik zie dat er bij het model die €949 kost "Super performance met SSD !" staat.
zou iemand mij kunnen vertellen hoe groot die SSD is en of die er wel in zit.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:22

jacobras

Developer

Het verschil is een blu-ray speler en een 32GB cache-SSD (een kleine mSATA-ssd op het moederbord). Klik op "Details bekijken" onder het plaatje, daar staat wat uitleg erover. De cache-SSD zorgt ervoor dat veelgebruikte applicaties/bestanden snel laden en kan daarnaast gebruikt worden om de laptop snel uit slaapstand te halen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 09:03
Ik ben nu 3 maanden in bezit van een Dell Inspiron 15r se en beviel super goed. Ik had een maand geleden problemen met de backlight. Die deed het soms niet of knipperde. Dat probleem was echter binnen een paar minuten verdwenen. Nu heb ik echter last van een groene streep die van boven naar beneden over mijn scherm loopt. Als ik met het scherm beweeg wordt het erger of minder erg. Waarschijnlijk een los contact. Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280866

Anoniem: 480187 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:13:
ik ga de dell inspiron 15r special edition kopen,
maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Dell inspiron 15r special edition die €879 kost en die €949 kost.
Ik zie dat er op de goedkopere geen bluray speler op zit, maar zijn er nog meer verschillen?

op deze site zijn de verschillende modellen te zien:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Ik zie dat er bij het model die €949 kost "Super performance met SSD !" staat.
zou iemand mij kunnen vertellen hoe groot die SSD is en of die er wel in zit.

alvast bedankt.
Beetje vaag omschreven inderdaad. Kan het ook nergens terugvinden in de details.
Volgens mij kan je bij de 15r se ook geen ssd optioneel nemen helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Laatst online: 23-05-2023
Mijn Dell 15R SE bevalt me tot nu toe uitstekend. Lekker snel opstarten met die mSata en alles wat ik wil doen, gaat prima.

Nu doet zich toch een kleinigheidje voor. Sinds vorige week heb ik een nieuwe HTC Desire C telefoon en die wilde ik via Bluetooth koppelen aan mijn laptop. Via Bluetooth wordt hij wel gezien en herkend, maar de laptop kan op een of andere manier toch geen contact maken met de HTC, omdat er een programmaatje niet zou zijn voor die telefoon.
Een maandje geleden hetzelfde gedaan met de Samsung Galaxy Y van mijn dochter en dat ging prima.

Kan iemand mij in eenvoudige taal uitleggen hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Net een nieuw klepje gekregen waaronder de HDD zit. Wel één nadeel aan het nieuwe klepje.. het is voor het 17inch model :F

Morgen sturen ze het juiste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39555

Is het mogelijk om een backlit tobo te krijgen bij die 749 euro variant?
En zo ja: hoe dan? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 39555 op 29-10-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 15:02

Fixer

FP ProMod
Hm, zo te zien kun je momenteel bij geen enkele variant een backlit-toetsenbord kiezen. Zo te zien kan dat per dag/week/maand verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:04
Heeft iemand al geprobeerd de laptop te upgraden naar Windows 8 Pro middels de te downloaden upgrade? Het gaat mij er vooral om dat Intel RST goed blijft werken, aangezien mijn laptop een ingebouwde mSATA SSD heeft, wat ik toch wel erg prettig vind werken.

Zijn er verder nog attentiepunten voor de upgrade naar Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:01
Muramasa schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:22:
Heeft iemand al geprobeerd de laptop te upgraden naar Windows 8 Pro middels de te downloaden upgrade? Het gaat mij er vooral om dat Intel RST goed blijft werken, aangezien mijn laptop een ingebouwde mSATA SSD heeft, wat ik toch wel erg prettig vind werken.

Zijn er verder nog attentiepunten voor de upgrade naar Windows 8?
Ik ben vorige week overgegaan (complete windows 8 pro install, geen upgrade). Enige dat ik nodig had was een USB stick met de (meest recente) RST drivers om de drives te herkennen tijdens de installatie. Daarna verliep de installatie vlekkeloos.

De BIOS A07 update had ik eerder al geinstalleerd.

Na installatie drivers voor win8 gedownload vanaf de dell site. Ik heb alleen nog een probleem met de USB3 host controller driver (zegt windows) en krijg mijn samsung telefoon (nog) niet geconnect. Voor de rest geen problemen (RST werkt prima).

[ Voor 54% gewijzigd door peterhav op 01-11-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 11:01
Hallo Allemaal,

Ik ben sinds vrijdag ook een trotse bezitter van de Inspiron 15R SE, maar ik krijg mijn dedicated GPU AMD Radeon HD 7730m maar niet werkend.

Zelfs fabriek af kan ik geen spelletje draaien en krijg ik in aparaatbeheer de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: http://www.lesliedegroot.nl/images/foutmelding.png

Installeren van de Dell Drivers werkt niet, dan herkent hij de Intel HD Graphics 4000 ook niet meer namelijk en heb ik een oerlelijke resolutie. De officiële AMD Drivers herkennen de kaart geen eens.

Wellicht DOA? of is er iets simpels dat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Als het out of the box al niet werkt is het 99% DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Knap staaltje Quality Assurance van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
Anoniem: 347845 schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:50:
Idd, ik ga maandag wel even bellen met de support desk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 347845 schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:50:
:D

Soms kom je inderdaad van die dingen tegen: testen ze dit niet of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Dell heeft nieuwe touchpad drivers voor Windows 8 op de website geplaatst, werkt goed. Swipe van rechts naar links = charms bar, van boven naar beneden = action bar en van links naar rechts is wisselen tussen metro-apps. Verder ondersteuning voor 3-vingers vorige/volgende in browser en nog wat meer dingen.

De Windows 7-driver toonde bij scrollen een icoontje in de taakbalk (dat verdween zodra je touchpad losliet), gelukkig is dat opgelost in deze release. Scrollen staat standaard andersom (à la Mac :+), even wennen.

Om mezelf trouwens even te quoten:
jacobras schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:33:
Wel vraag ik me heel erg af waarom de fan een half uur na booten nog steeds draait :/ Kan dat komen door missende drivers?
De fan is sinds de nieuwere Catalyst-versies een stuk rustiger.

[ Voor 24% gewijzigd door jacobras op 04-11-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Dynamic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 17:01
Ik heb vrijdag (2 november) de dell inspiron 15z met touchscreen besteld. Nu kreeg ik daarna een mail met de geplande leverdatum van 19 december 2012 ????

Op de site staat dat toestellen zoals de 15z 7 a 8 werkdagen kunnen duren. Maar toch geen anderhalve maand hé ?

Zou dit zijn omdat het een recent toestel is, maar dan moeten ze toch aangeven op de site dat de levering nog lang kan duren mijn gedacht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Is het ook mogelijk om later een mSATA schijf in te bouwen? Of alleen een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:04
l.degroot01 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:05:
Hallo Allemaal,

Ik ben sinds vrijdag ook een trotse bezitter van de Inspiron 15R SE, maar ik krijg mijn dedicated GPU AMD Radeon HD 7730m maar niet werkend.

Zelfs fabriek af kan ik geen spelletje draaien en krijg ik in aparaatbeheer de volgende melding.

...

Installeren van de Dell Drivers werkt niet, dan herkent hij de Intel HD Graphics 4000 ook niet meer namelijk en heb ik een oerlelijke resolutie. De officiële AMD Drivers herkennen de kaart geen eens.

Wellicht DOA? of is er iets simpels dat ik over het hoofd zie?
Ik heb dit ook gehad, wat bij mij hielp was het volgende:

- Alle Catalyst/AMD drivers verwijderen
- Opnieuw opstarten
- BIOS A07 opnieuw flashen (ook al staat hij er al op)
- AMD Drivers van de Dell site opnieuw installeren

Daarna functioneerde het weer prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Laatst online: 23-05-2023
Over drivers gesproken... Kun je die eerst opsporen via je service tag nummer op de Dell website and dan gewoon downloaden en installeren? Of moet je nog andere stappen ondernemen.

Ik ben er niet ervaren in en mijn laptop werkt prima. Ik ben altijd bang om dan iets te vergallen door middel van een nieuwe driver of zo.
Mijn Laptop dateert van Augustus jongstleden en behalve de gebruikelijke Windows 7 updates, die automatisch gaan heb ik geen driver aangeraakt. Gewoon omdat ik bang ben dat de laptop fdaarna niet meer goed werkt.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Heeft iemand ervaring met de afhandeling van problemen via email? Ik heb vorige week vrijdag avond via de Dell website problemen met mijn wifi gemeld. Het was vrij laat op de avond, dus ik verwachtte niet direct antwoord. Maar nu is het inmiddels dinsdag avond, en ik heb er nog niets van gehoord. Nog geen bevestiging van de klacht. Duurt dat altijd zo lang?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:09
Vraagje voor de SSD caddy mensen, is het zijkantje wat voor de DVD drive zit over te zetten op die caddy of krijg je dan een afwijkende zijkant op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Nadat je de DVD-driver uit je laptop hebt gehaald kan je het frontje eraf halen (weet zo niet meer of die ook met schroefjes vastzit), en die kan je zo overzetten op de caddy. Je ziet geen verschil, je merkt het pas als je probeert het knopje in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Hebben andere mensen er ook last van dat de 15rse niet fatsoenlijk in slaapstand blijft? wanneer je hem er in zet en het deksel dicht doet gaat hij op een willekeurig moment gewoon weer aan. Lijkt me niet de bedoeling. Heb dit zowel in windows 7 als 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Net de 15r se binnen, tips om hem sneller te laten lopen / welke bloatware verwijderd kan worden? Thanks.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 16:35
Inspiron 15R SE besteld, ( standaard, de goedkoopste). Zet er natuurlijk meteen een samsung SSD in. Ik heb de notebook nog niet, weet dus ook niet of er een WIN 8 op schijf wordt bijgeleverd. Dit verwacht ik niet eerlijk gezegd. De laatste clean install die ik heb gedaan was XP. Poosje geleden dus. Kan iemand mij vertellen, of een linkje geven hoe ik die windows 8 na het plaatsen van die SSD erop krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Als je m nog niet hebt kopen en dan kan je gewoon een iso downloaden, branden op dvd en installeren maar op je ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:23
Ter voorbereiding van Windows 8 heb ik de BIOS geupdate naar A07. Nu heb ik echter een probleem:

Het systeem start niet meer op als er geen batterij in zit (ja, de adapter is aangesloten). Met batterij en adapter aangesloten start hij wel op en werkt hij prima. Als het systeem uit staat en de adapter aangesloten is knippert het LEDje van de adapter als volgt: fel, minder fel, uit. Als het systeem aan staat of als de adapter losgekoppeld is van het systeem brandt het ledje continu.

Ik heb al de default BIOS settings teruggezet en de BIOS opnieuw geflashed maar dit hielp niet.

Iemand nog ideeen of iemand met hetzelfde probleem?

• isimba
isimba schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:10:
Is het ook mogelijk om later een mSATA schijf in te bouwen? Of alleen een SSD?
tweakers.net/pricewatch/313035/crucial-m4-msata-ct128m4ssd3-128gb.html

tweakers.net/pricewatch/305214/samsung-830-series-128gb.html

En wat is het verschil tussen bovenstaande producten behalve dat de SSD van Samsung de plaats van de optische drive inneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 16:35
Snuurtje schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:01:
Als je m nog niet hebt kopen en dan kan je gewoon een iso downloaden, branden op dvd en installeren maar op je ssd.
Ok, dat begrijp ik. Apparaat wordt met W8 geleverd, kopen hoeft dus niet meer. Zag in dit topic staan dat er geen Windows dvd bij zit. Dan wordt het waarschijnlijk van de herstelpatitie afhalen ?? en dan was ik van plan om het van usb of gebrande dvd te installeren. Zodat ik met een 'kale' windows 8 op mn samnsung ssd kan beginnen. Geen idee hoe ik zo'n opstartdisk of -stick moet maken. En aangezien de levertijd van dell wat tegenvalt wil ik me alvast een beetje voorbereiden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brocodus
  • Niet online
Heb de 15R SE nu al vier dagen. Over het algemeen ben ik er blij mee, werkt razendsnel, Windows 8 beetje geconfigureerd en ben het al gewend.

Eén nadeel tot nu toe, het probleem met de switchable graphics tussen ATI en de Intel chip. Je kan enkel de drivers gebruiken dat Dell zelf heeft gemaakt en aanbiedt op zijn site (kies zeker voor de juiste OS!).

Wanneer je een update doet (bijvoorbeeld omdat Windows Update het je aanraadt) van je intel chipset, is je ATI driver weer kapot. Een update naar de laatste driver van ATI gaat ook niet. Als je dit perongeluk toch doet, probeer je drivers clean te uninstallen (met ATI install manger bijvoorbeeldt) en achteraf nog je registry en mapjes onder je program files op te schonen. Installeer daarna weer de drivers die Dell aanbiedt.

Ik weet niet of hier in de toekomst verandering in gaat komen, ik hoop het van wel.

Voor de rest heb ik geen problemen en ben ik zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Je kan ook drivers van ATI zelf installeren, gebruik ik ook. Momenteel de nieuwste beta in gebruik hier, werkt perfect met switchable graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brocodus
  • Niet online
Oh dan zal ik dat binnekort een keertje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:31
Brocodus schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:38:
Heb de 15R SE nu al vier dagen. Over het algemeen ben ik er blij mee, werkt razendsnel, Windows 8 beetje geconfigureerd en ben het al gewend.

Eén nadeel tot nu toe, het probleem met de switchable graphics tussen ATI en de Intel chip. Je kan enkel de drivers gebruiken dat Dell zelf heeft gemaakt en aanbiedt op zijn site (kies zeker voor de juiste OS!).

Wanneer je een update doet (bijvoorbeeld omdat Windows Update het je aanraadt) van je intel chipset, is je ATI driver weer kapot. Een update naar de laatste driver van ATI gaat ook niet. Als je dit perongeluk toch doet, probeer je drivers clean te uninstallen (met ATI install manger bijvoorbeeldt) en achteraf nog je registry en mapjes onder je program files op te schonen. Installeer daarna weer de drivers die Dell aanbiedt.

Ik weet niet of hier in de toekomst verandering in gaat komen, ik hoop het van wel.

Voor de rest heb ik geen problemen en ben ik zeer tevreden!
Switchable graphics van AMD werkt inderdaad niet vlekkeloos.
Wanneer ik Premiere Pro wou starten kreeg ik de volgende melding: "premiere pro could not find any capable video play modules".
Heb Premiere Pro en gpusniffer (regelt het gebruik van de GPU binne Premier Pro o.i.d.) beide in het CCC menu op "hoge prestaties" gezet voordat het programma wou starten.
Bij Nvidia kaarten gaat dit een stuk soepeler naar mijn idee.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Brocodus schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:15:
Oh dan zal ik dat binnekort een keertje proberen
Ik had wel een *minor* probleempje met de installatie, maar na een BIOS-update bleek dat bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brocodus
  • Niet online
Oké :) heb al de laatste BIOS A07 maar ik wacht wel nog paar daagjes tot de officiele 12.11 van ATI uitkomt voor ik het een keer ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricogardien
  • Laatst online: 18-02 22:35
Ik heb echt al lang zitten kutten met de 15r. Ik kom er niet uit met de drivers, alles geprobeerd. HD Graphics 4000 AMD Radeon HD 7730m krijgt ik niet werkend. Iemand tips voor mij? Ik ben wel aardig handig, maar héél veel verstand heb ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brocodus
  • Niet online
Normaal al je grafische drivers zo goed mogelijk verwijderen en dan die vanop de website van Dell downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
Mijn zus zoekt een laptop, en ik twijfel voor haar een beetje tussen de Asus R500VD pricewatch: Asus R500VD-SX198V-NL . En deze Dell laptop, met name het full hd scherm trekt mij aan, daarnaast ben ik ook wat minder fan van Asus.

Welke zouden jullie me aanraden en waarom, hij is voornamelijk voor schoolwerk, internet etc. die 50 euro extra voor de dell is het wellicht toch wel waard?

Verder wil ik er wel windows 7 op gaan zetten.

Edit: Het wordt wel de goedkoopste versie, dus met 6gb ram & 750gb hdd. (Hieronder bedankt voor de reactie ;), de extra pixels zouden voor mij ook al 50 euro extra waard zijn)

[ Voor 14% gewijzigd door dewil1990 op 20-11-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
whiplash1990 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:40:
Mijn zus zoekt een laptop, en ik twijfel voor haar een beetje tussen de Asus R500VD pricewatch: Asus R500VD-SX198V-NL . En deze Dell laptop, met name het full hd scherm trekt mij aan, daarnaast ben ik ook wat minder fan van Asus.

Welke zouden jullie me aanraden en waarom, hij is voornamelijk voor schoolwerk, internet etc. die 50 euro extra voor de dell is het wellicht toch wel waard?

Verder wil ik er wel windows 7 op gaan zetten.
Alleen al voor het scherm zou ik die extra 50 euro uitgeven (weet niet hoe de kleurweergave, contrast etc van die asus is maar bij 1366x768 is dit meestal niet bijster goed).
Verder is de videokaart van de Dell wel een stuk beter dan die in de Asus (ookal heeft je zus dit waarschijnlijk niet echt nodig).
De toetsenbord verlichting die 40 euro extra kost bij de 15r SE vind ik trouwens erg fijn, ook wanneer het niet volledig donker is kan een verlicht toetsenbord handig zijn.
De Dell heeft trouwens ook meer RAM en opslaggeheugen (ookal heb je voor het meeste schoolwerk en internet browsen aan 6 GB RAM ook meer dan genoeg).
De Asus is wel iets lichter dus dat is dan weer in het voordeel van de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brocodus
  • Niet online
De toetsenbordverlichting is niet meer beschikbaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Brocodus schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:48:
De toetsenbordverlichting is niet meer beschikbaar trouwens.
Oh balen, dat wist ik niet.
Nouja, bespaar je wel weer 40 euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricogardien
Al meer mensen problemen met de drivers? Ik kom er nog steeds niet uit. Alles verweijderd en opnieuw die van Dell geinstalleerd, maar het werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ricogardien schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:48:
Al meer mensen problemen met de drivers? Ik kom er nog steeds niet uit. Alles verweijderd en opnieuw die van Dell geinstalleerd, maar het werkt nog niet.
Heb je al eens naar Dell gebeld? Je heb garantie hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricogardien
Zou er ook een fout in kunnen zitten dan? Sorry ik ben niet erg thuis in dit soort dingen. Hoe zou ik kunnen testen of mijn drivers nu juist werken? Want als ik bijvoorbeeld test of ik battelfield3 aan kan met mijn pc met canyourunit, haalt die dat natuurlijk niet.

Ook geeft de pc een 5,2 voor het grafische van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siksiknick
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 17:23
Weet iemand toevallig waar ik een losse case kan aanschaffen. Mijn laptop is gevallen doordat de buurman over de draad heen is gevallen. Nu is de de backcover gescheurd en hoek bij de sd lezer. Ik wil dit graag gemaakt hebben.

Sorry als dit niet de plaats is voor deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:53

wph

siksiknick schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:55:
Weet iemand toevallig waar ik een losse case kan aanschaffen. Mijn laptop is gevallen doordat de buurman over de draad heen is gevallen. Nu is de de backcover gescheurd en hoek bij de sd lezer. Ik wil dit graag gemaakt hebben.

Sorry als dit niet de plaats is voor deze vraag.
Via de WA verzekering van je buurman proberen te laten maken.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ricogardien schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:49:
Zou er ook een fout in kunnen zitten dan? Sorry ik ben niet erg thuis in dit soort dingen. Hoe zou ik kunnen testen of mijn drivers nu juist werken? Want als ik bijvoorbeeld test of ik battelfield3 aan kan met mijn pc met canyourunit, haalt die dat natuurlijk niet.

Ook geeft de pc een 5,2 voor het grafische van de pc.
Daar heb je nu precies support voor. Gewoon bellen en je probleem uitleggen. Dan praten ze je via de telefoon door alle testen heen. Werkt het echt niet, dan komen ze hem halen en zorgen dat het in orde komt

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Heb de 15R SE net besteld, de i7 versie zonder mSATA. Ik zet er een 128gb Intel SSD in (en doe de 1tb in de optical bay). Incl cashback 727,-

Laptop gaat mijn huidige desktop vervangen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:23
Brikkah schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:18:
Ter voorbereiding van Windows 8 heb ik de BIOS geupdate naar A07. Nu heb ik echter een probleem:

Het systeem start niet meer op als er geen batterij in zit (ja, de adapter is aangesloten). Met batterij en adapter aangesloten start hij wel op en werkt hij prima. Als het systeem uit staat en de adapter aangesloten is knippert het LEDje van de adapter als volgt: fel, minder fel, uit. Als het systeem aan staat of als de adapter losgekoppeld is van het systeem brandt het ledje continu.

Ik heb al de default BIOS settings teruggezet en de BIOS opnieuw geflashed maar dit hielp niet.

Iemand nog ideeen of iemand met hetzelfde probleem?
Met een oude adapter boot mijn laptop prima zonder batterij. Het ligt dus waarschijnlijk aan de adapter. Ik heb ook al contact gehad met Dell. Deze wilde een monteur langs sturen. Zou deze moeilijk gaan doen over het feit dat ik er een SSD heb ingezet en de optical drive heb vervangen door de HDD?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Vanmorgen besteld, net al verzonden via UPS. Dell Express laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
doen ze heel wat beter en sneller dan de alienware varianten dan!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138569

Iemand ervaring met de Inspiron 15R SE, de goedkoopste variant van € 749, met de standaard configuratie, dus met i5 processor en 6GB geheugen maar zonder mSATA SSD?
Ben wel benieuwd naar de Windows Prestatie-index hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 15:29

burgt

Starbass

Gisteren ook de 15R SE besteld, i7 met DVD, met alle truukjes is 727 Euro een erg mooi bedrag. Anders had ik waarschijnlijk de Lenovo Y500 gehaald, maar met de kortingen is dit wel beter.

Nu nog even kijken of er ook nog een SSD inkomt.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
m0nk schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:55:
Vanmorgen besteld, net al verzonden via UPS. Dell Express laptop.
Toch voor een Dell gekozen i.p.v. een Lenovo Y500 zie ik.
Verzending is snel gegaan bij jou.
Toen ik die van mij bestelde (ook express model) heb ik alleen een de backlit optie toegevoegd voor het toetsenbord en bij mij duurde het ongeveer anderhalve week voordat de laptop verzonden was.

Veel plezier met je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Thanks, gaat denk ik wel lukken. Vannacht is de laptop vertrokken vanuit Brussel, en de vastgestelde leveringsdatum is maandag as. Lekker snel allemaal dus.

Heb naar de prijs gekeken, 280 euro verschil vind ik wel veel voor een iets betere videokaart en een mSATA ssd (cache). Ik ben toch van plan om mijn huidige intel ssd te plaatsen. De 1tb disk gaat dan in een ssd caddy ipv de optical. En de games die ik speel zijn voornamelijk RTS/RPG's en de laatste dagen Blackops 2 en die draait op high ook meer dan prima: YouTube: call of duty black ops 2 dell inspiron 15R SE amd hd 7730m

Ben benieuwd maandag.
Anoniem: 138569 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:21:
Iemand ervaring met de Inspiron 15R SE, de goedkoopste variant van € 749, met de standaard configuratie, dus met i5 processor en 6GB geheugen maar zonder mSATA SSD?
Ben wel benieuwd naar de Windows Prestatie-index hiervan.
Kijk ook eens naar de 879 versie. Via shopkorting, epp en kortingscode van Dell is deze 727,-
Shopkorting werkt iig wel. Ik heb hem afgelopen donderdag besteld en gisteren stond de cachback al op mijn account geregistreerd. Kun je uiteraard ook toepassen op de 749 vairant waardoor deze ook een stuk goedkoper wordt. Weet niet wat je budget is maar wellicht is de i7 zo wel interessant voor je.

[ Voor 35% gewijzigd door m0nk op 24-11-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138569

Die € 100 meer voor de i7 is op zich qua budget geen probleem.
Wel is het zo dat er volgend jaar ook weer van alles en nog wat duurder wordt, en ik kritischer dan voorheen kijk naar wat ik nodig heb.
Ik heb het gevoel dat ik met de standaard i5 ook prima uit de voeten zal kunnen, dus waarom zou ik dan meer betalen?

Vandaar dat ik benieuwd ben naar de Windows Prestatie-index van de standaard i5.
Als deze gelijk of beter is dan de Windows Prestatie-index van mijn huidige desktop (4 jaar oud), dan heb ik aan die i5 een prima koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484679

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een vervanger van mijn huidige laptop, mijn oog viel op de Dell inspiron 15r SE en na het lezen van dit forum ben ik enthousiaster geworden.
Ik heb contact opgenomen met dell, mede omdat ik backlit wil, echter werd mij verteld dat ik alleen de SSD versie (32GB) kon krijgen met blueray speler. Kwam neer op 1027 euro, nu vraag ik mij af wat verstandig is. deze aan te schaffen of een goedkoper model (879 euro) en daar zelf een SSD in te zetten (hier ben ik beetje huiverig voor aangezien ik zoiets nog nooit gedaan heb).
Is er iemand die mij hier advies over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 484679 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:43:
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een vervanger van mijn huidige laptop, mijn oog viel op de Dell inspiron 15r SE en na het lezen van dit forum ben ik enthousiaster geworden.
Ik heb contact opgenomen met dell, mede omdat ik backlit wil, echter werd mij verteld dat ik alleen de SSD versie (32GB) kon krijgen met blueray speler. Kwam neer op 1027 euro, nu vraag ik mij af wat verstandig is. deze aan te schaffen of een goedkoper model (879 euro) en daar zelf een SSD in te zetten (hier ben ik beetje huiverig voor aangezien ik zoiets nog nooit gedaan heb).
Is er iemand die mij hier advies over kan geven?
Blijkbaar kan het goedkopere model inderdaad niet meer met backlit toetsenbord worden geleverd terwijl dit nog wel kon toen ik mijn 15r SE iets meer dan een maand geleden bestelde...
Snap dan ook niet waarom dit nu niet meer kan.
Het enigste verschil tussen de 879 versie en de versie met SSD en Blu-ray is volgens mij...... juist, de SSD en Blu-ray (en blijkbaar het feit dat daar opeens wel een backlit toetsenbord in kan).
Je moet zelf beslissen of je deze opties echt nodig hebt.
Ik zou niet weten wanneer ik een blu-ray speler zou willen gebruiken en die 32GB SSD is volgens mij standaard ingesteld dat het als caching schijf functioneerd, dus dat er een aantal programma's ingeladen worden zodat de laptop eerder opstart etc.
Van wat ik heb begrepen kun je standaard dan ook geen programma's op deze schijf installeren en daarnaast is 32GB niet bepaald groot, je zou er amper een game als BF3 bij kunnen plaatsen als je zou willen.
Ik heb ook geen ervaring met het plaatsen van SSD's maar volgens mij moet je óf de DVD/Blu-ray drive eruithalen om de SSD (in een caddy) te plaatsen, óf je moet de 1TB HDD eruit halen.
Als je al een grotere SSD zou willen plaatsen naast de 1TB schijf die erin zit en je hebt de duurdere variant dan moet alsnog de Blu-ray schijf eruit wat best wel zonde zou zijn van het geld.
Als je persé een verlicht toetsenbord wilt hebben en het alleen bij die versie kan, dan zou je hier voor kunnen kiezen maar dan ben je wel 150 euro meer kwijt.
Ik dacht trouwens hier gelezen hebben dat je via de dell chat/telefoon toetsenbord verlichting kon toevoegen aan modellen die dit standaard niet hebben dus misschien had je de verkeerde persoon ervoor, of ze doen dit niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

AdmiralSnipe schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:01:
[...]

Van wat ik heb begrepen kun je standaard dan ook geen programma's op deze schijf installeren en daarnaast is 32GB niet bepaald groot, je zou er amper een game als BF3 bij kunnen plaatsen als je zou willen.
32 Gig is meer dan genoeg. Een hele Windows installatie is kleiner. En het voordeel van de cache is dat er alleen op terrecht komt wat er ook hoort. En dat het zich aanpast aan wat je doet. Dus als je deze week heel veel excel werk doet zal je excel razend snel opstarten maar je photo shop zal de normale snelheid hebben omdat je dat nooit gebruikt. Ga je volgende maand veel photoshoppen, dan wordt hij vanzelf snel.

Als je een eigen SSD hebt ga je bv heel office op je SSD zetten. Je moet wel, je kan niet kiezen dat je excel vaker gebruikt dan bv powerpoint. Dus heel powerpoint staat er dan ook op. Pure verspilling van de SSD

Je bent dus niet verplicht om voor ieder programma na te denken waar je het plaatst en welke DLL op welke schijf of partitie moet.

Daarom kan je met gemak met een SSD uit die een factor 4-8 kleiner is dan in een normale setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ortep schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:27:
[...]

32 Gig is meer dan genoeg. Een hele Windows installatie is kleiner. En het voordeel van de cache is dat er alleen op terrecht komt wat er ook hoort. En dat het zich aanpast aan wat je doet. Dus als je deze week heel veel excel werk doet zal je excel razend snel opstarten maar je photo shop zal de normale snelheid hebben omdat je dat nooit gebruikt. Ga je volgende maand veel photoshoppen, dan wordt hij vanzelf snel.

Als je een eigen SSD hebt ga je bv heel office op je SSD zetten. Je moet wel, je kan niet kiezen dat je excel vaker gebruikt dan bv powerpoint. Dus heel powerpoint staat er dan ook op. Pure verspilling van de SSD

Je bent dus niet verplicht om voor ieder programma na te denken waar je het plaatst en welke DLL op welke schijf of partitie moet.

Daarom kan je met gemak met een SSD uit die een factor 4-8 kleiner is dan in een normale setup.
Daar heb je een punt maar er zijn ook mensen die games op hun SSD willen zetten zodat je bijvoorbeeld eerder een map geladen hebt in multiplayer games.
Als je een 32GB SSD hebt kun je er amper 1 game op kwijt, maar dat is ook niet de bedoeling van zo'n cache schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ik vind het switchen tussen de HD4000 graphics en ATI 7730M graphics nog steeds een beetje vaag.
Heb zonet Saints Row the Third uitgeprobeerd maar dit liep niet heel vloeiend op 1680x1050 resolutie met alles op low.
Heb zowel Steam als Saints row op "high performance" gezet in CCC maar als ik vervolgens HWM open tijdens het spelen komt er steeds de HD4000 te staan.
Zou de game dan op de HD4000 draaien (lijkt me sterk) of komt de 7730M gewoon niet in hardware monitor te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

AdmiralSnipe schreef op zondag 25 november 2012 @ 03:26:
Ik vind het switchen tussen de HD4000 graphics en ATI 7730M graphics nog steeds een beetje vaag.
Heb zonet Saints Row the Third uitgeprobeerd maar dit liep niet heel vloeiend op 1680x1050 resolutie met alles op low.
Als ik een nieuw spel/applicatie installeer, dan vraagt CCC na afsluiten van spel of ik naar de switchable instellingen wil gaan. Dat doe ik dus, en dan zet ik de game/applicatie op 'high performance' of 'power saving'.
AdmiralSnipe schreef op zondag 25 november 2012 @ 03:26:
Heb zowel Steam als Saints row op "high performance" gezet in CCC maar als ik vervolgens HWM open tijdens het spelen komt er steeds de HD4000 te staan.
Zou de game dan op de HD4000 draaien (lijkt me sterk) of komt de 7730M gewoon niet in hardware monitor te staan?
Saint's Row start toch in zo'n settingsschermpje? Kan je daar de 7730M selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
jacobras schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:31:
[...]

Als ik een nieuw spel/applicatie installeer, dan vraagt CCC na afsluiten van spel of ik naar de switchable instellingen wil gaan. Dat doe ik dus, en dan zet ik de game/applicatie op 'high performance' of 'power saving'.
Ja er zit een optie in CCC dat wanneer je een programma opstart die nog niet op "high performance" of "power saving" staat dat je dan gevraagd wordt wat je wilt.
Ik heb steam en saint's row beide op "high performance" gezet maar wanneer ik Hardwaremonitor open tijdens het spelen komt alleen de temperatuur van de HD4000 er te staan.
Ik zal zo GPU-Z even downloaden om te kijken of de HD7730M daar wel in verschijnt.
Saint's Row start toch in zo'n settingsschermpje? Kan je daar de 7730M selecteren?
Wanneer je Saints Row 3 opstart krijg je alleen een schermpje te zien waar je kunt kiezen tussen DirectX 9 of DirectX 10/11, je kunt niet een videokaart selecteren.

Hmmm als ik CPU-Z open wanneer ik geen game draai staat er bij de "Graphics" tab alleen de HD4000 maar worden er geen kloksnelheden etc. weergegeven.
Wanneer ik bijv. Saints Row 3 open heb staan en ik start opnieuw CPU-Z dan kan ik bij de "Graphics" tab kiezen tussen de "HD4000" en "Ati graphics device" maar wanneer ik die Ati aan klik komen er verder helemaal geen gegevens te staan... |:(

Ik heb trouwens in CCC bij PowerPlay aangegeven dat wanneer de laptop op het lichtnet is aangesloten dat ik dan maximale prestaties wil, dus als het goed is zou dan de Ati kaart z'n werk moeten doen...
Zelfs met alles op low en met een resolutie van 1366x768 draait saints row 3 niet echt soepel wanneer ik in een auto rijd dus ik vraag me af of de Ati kaart dan wel ingeschakeld is.

[ Voor 27% gewijzigd door AdmiralSnipe op 25-11-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

AdmiralSnipe schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:05:
[...]

Ik heb trouwens in CCC bij PowerPlay aangegeven dat wanneer de laptop op het lichtnet is aangesloten dat ik dan maximale prestaties wil, dus als het goed is zou dan de Ati kaart z'n werk moeten doen...
Zelfs met alles op low en met een resolutie van 1366x768 draait saints row 3 niet echt soepel wanneer ik in een auto rijd dus ik vraag me af of de Ati kaart dan wel ingeschakeld is.
Kijk dat even goed na, je kan namelijk aangeven welke kaart gebruikt moet worden afhankelijk van voeding, maar die instelling kan je per spel overriden. Op maximale prestaties zou inderdaad de ATI gebruikt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
jacobras schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:57:
[...]

Kijk dat even goed na, je kan namelijk aangeven welke kaart gebruikt moet worden afhankelijk van voeding, maar die instelling kan je per spel overriden. Op maximale prestaties zou inderdaad de ATI gebruikt moeten worden.
Ik zie bij Powerplay alleen de volgende kopjes staan waarbij je kunt kiezen tussen maximale prestaties en maximale acculevensduur:

√ Powerplay inschakelen.

- Aangesloten : Maximale prestaties.
- Accu : Maximale acculevensduur.

Zo heb ik het staan en dan ook nog Steam + Saints Row 3 op maximale prestaties.
Een HD7730M zou toch saints row 3 met alles op low en een resolutie van 1366x768 toch wel vloeiend moeten kunnen draaien?? :?

~edit:

Blijkbaar gaat hij wel over op de 7730M bij het spelen van games, ook al geven HWM en CPU-Z aan dat de HD4000 actief is.
Ik ben bij energiebeheer naar schema instellingen gegaan en heb daarna via "geavanceerde energie-instellingen wijzigen" bij "schakelbare dynamische grapichs" gekozen voor: energiebesparende GPU forceren i.p.v. automatische selectie van GPU, wat standaard aangevinkt staat.

Ik heb vervolgens de game opnieuw opgestart en het liep nog schokkeriger dan eerst.
Daarna heb ik deze instelling weer teruggezet naar "automatische selectie van GPU" en toen ik de game hierna opnieuw opstartte liep het weer wat vloeiender.
Blijkbaar schakelt de laptop dus wel over naar de Ati kaart, maar wordt het nergens aangegeven.

[ Voor 29% gewijzigd door AdmiralSnipe op 25-11-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb besloten mijn net bestelde 15r SE weer retour te sturen.. Ben toch niet 100% overtuigd dat deze laptop aansluit bij mijn wensen als desktop vervanger. Ik wil toch een betere GPU, cpu is voor mij minder belangrijk. Zwaarste taak die ik uitvoer zijn PAR repairs en het uitpakken van mijn downloads.. Aangezien ik de laptop op de zaak van mijn schoonvader kan kopen ben ik iets omhoog gegaan in prijsklasse. Mijn budget is zo'n 1000 euro netto. Ik ben wat reviews gaan lezen over de MSI GX60 met een AMD A10 cpu en een HD 7970M. Na het lezen van verschillende reviews, en na het bekijken van veschillende filmpjes besloten om voor deze laptop te gaan. Machine blijft thuis op de eettafel en boven op het bureau staan. Steelseries keyboard schijnt in deze laptop ook wel fijn te zijn en er zit standaard al een extra slot in voor een 2e harddisk (standaard zit er een 750gb 7200rpm disk in). Mijn Intel SSD kan ik er dus gelijk in plaatsen als systemdisk. Het was een beetje appels met peren vergelijken (15r SE, Y500 of de GX60) maar als ik alle benchmarks bekijk schiet de GX60 er op grafisch gebied toch wel bovenuit. Ik heb deze dan vanmiddag besteld en morgen wordt de laptop al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

1199 incl btw. 990 ex. Wordt geboekt op de zaak. Zoals ik zei, beetje appels met peren.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 25-11-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
m0nk schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:38:
Ik heb besloten mijn net bestelde 15r SE weer retour te sturen.. Ben toch niet 100% overtuigd dat deze laptop aansluit bij mijn wensen als desktop vervanger. Ik wil toch een betere GPU, cpu is voor mij minder belangrijk. Zwaarste taak die ik uitvoer zijn PAR repairs en het uitpakken van mijn downloads.. Aangezien ik de laptop op de zaak van mijn schoonvader kan kopen ben ik iets omhoog gegaan in prijsklasse. Mijn budget is zo'n 1000 euro netto. Ik ben wat reviews gaan lezen over de MSI GX60 met een AMD A10 cpu en een HD 7970M. Na het lezen van verschillende reviews, en na het bekijken van veschillende filmpjes besloten om voor deze laptop te gaan. Machine blijft thuis op de eettafel en boven op het bureau staan. Steelseries keyboard schijnt in deze laptop ook wel fijn te zijn en er zit standaard al een extra slot in voor een 2e harddisk (standaard zit er een 750gb 7200rpm disk in). Mijn Intel SSD kan ik er dus gelijk in plaatsen als systemdisk. Het was een beetje appels met peren vergelijken (15r SE, Y500 of de GX60) maar als ik alle benchmarks bekijk schiet de GX60 er op grafisch gebied toch wel bovenuit. Ik heb deze dan vanmiddag besteld en morgen wordt de laptop al geleverd.
Als je een de laptop als desktopvervanger wilt gebruiken en je bent van plan om er op te gamen dan is een GX60 de betere keuze.
Een HD 7970M is toch wel uhmmm... heel veel stapjes hoger dan de 7730M die in de 15r SE zit. :+
Als ik een laptop ging kopen als desktopvervanger had ik ook geen 15r SE gehaald, gamen valt me toch wel een beetje tegen of ik doe iets verkeerd...
Saints row 3 (heb geen andere "zware" games erop geinstalleerd) op 1680x1050 loopt opzich wel soepel maar zodra ik ga rijden gaat het best wel schokkerig en krijg ik last van ghosting.
Ik heb deze laptop voornamelijk voor de studie gekocht (voornamelijk renderen) en heb daarom niet echt een hele zware GPU nodig.
Een GX60 van 3.5 kilo is toch weer wat extra gewicht om elke dag mee te zeulen (ookal is de 15r SE ook niet de lichtste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siksiknick
Ik zit ook te denken om een SSD te plaatsen. Maar ik lees dat je dan je cd drive moet verwijderen en een HDD/SSD Caddy moet plaatsen. En eigenlijk weet ik niet zo goed welke caddy ik dan moet hebben of wat mij dat gaat kosten. Ook maak ik veel gebruik van mijn cd drive, zijn hier dan ook nog oplossingen voor te bedenken en wat gaat mij dat allemaal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Ik heb dezelfde vraag als bovenstaande user. Is het mogelijk om een mSATA in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 15:29

burgt

Starbass

De mijne is zojuist afgeleverd. Eerste indrukken:
- Heej, hij heeft standaard verlichte toetsen (dat had ik niet verwacht, aangezien het geen optie was)
- Windows 8 zuigt enorm, waarom blijft switched hi constant naar de store, en kun je er niet in browsen zonder dat hij weer naar het begin springt? (misschien omdat mijn zoontje van 2 net steeds op de knoppen aan het drukken was, maar dan bufferd hij wel erg lang... raar)
- kleuren van het scherm zijn niet super, maar dat is misschien nog wat te tweaken..

Misschien een keer een SSD in zetten en dan meteen terug naar win7.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb mijn MSI GX60 en Dell 15r SE binnen. De MSI draait echt als een tierelier, alle games op max settings.

15r SE gaat terug, nieuw in doos. Of iemand wil hem overnemen voor de aanschafprijs. Gesealed in doos. de 879 versie. Aanschafprijs is uit mijn hoofd 730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06 21:57
Ik heb even een vraagje. Heb vandaag een schone windows 8 installatie gedaan op mijn 15R.

Echter nu krijg ik de driver van de AMD Radeon 7730M niet geinstalleerd. Hij blijft maar weergeven dat hij in conflict is met de 7700M. Ik heb zowel de driver van de dell site geprobeerd als die op de AMD site. Beide doen niks??

Ook zie ik dat mij 32 gb SSD schijf (de PM530) wordt weergegeven als de Samsung SSD PM8 met een volume van slechts 8gb??? Hoe kan dit en hoe krijg deze terug naar de juiste benaming? Ik kan namelijk nergens een goede driver vinden? Ik ben nu bang dat hij enkel 8gb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:51
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met het aansluiten van de laptop op een TV d.m.v. HDMI? Mijn laptop herkent de TV gewoon niet. Lijkt wel alsof de AMD Radeon 7730M niet gebruikt wordt maar de Intel.. Kan ik ergens instellen dat zodra de HDMI poort gebruikt wordt, de 7730M ingeschakeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
Weet iemand welke wifi kaarten de BIOS Whitelist ondersteunt? Ik wil namelijk het kaartje vervangen voor 1 met 5Ghz ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

l.degroot01 schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:32:
Weet iemand welke wifi kaarten de BIOS Whitelist ondersteunt? Ik wil namelijk het kaartje vervangen voor 1 met 5Ghz ondersteuning.
Deze doet het perfect en is behoorlijk goedkoop, nog net geen twee tientjes

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=261030946390

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 04-12-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473788

10 dagen geleden besteld. Kwam vandaag binnen bij mijn ouders. Daar even er achter gezeten, toen ingepakt en meegenomen naar huis. Ik zet hem nu net weer aan maar hij blijft bij het DELL logo hangen bij het opstarten... Laptop van 900 euro mag toch wel langer meegaan dan een uurtje? Of ben ik van de oude stempel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Mijn zus heeft gister de Dell Inspiron 15R SE ontvangen, nu vindt ik windows 8 enorm irritant en heeft mijn zus met aanhang totaal geen verstand over hoe ze met een computer moet omgaan.

Ik wil er daarom ook graag windows 7 op installeren zodat ik in ieder geval nog weet hoe het werk :P, echter wil ik wel graag de productcode van windows 8 bewaren zodat dit er eventueel nog op kan. Iemand enig idee hoe ik door voor elkaar kan krijgen, want ik kan deze code bijv. niet vinden op de onderkant van de laptop?

Edit: Gevonden denk ik! Alleen de juiste versie nog achterhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door dewil1990 op 06-12-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Kan iemand mij misschien vertellen onder welke naam de SSD cache in apparaatbeheer standaard wordt weergegeven? (fabrieksaf bij Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
whiplash1990 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:46:
Mijn zus heeft gister de Dell Inspiron 15R SE ontvangen, nu vindt ik windows 8 enorm irritant en heeft mijn zus met aanhang totaal geen verstand over hoe ze met een computer moet omgaan.

Ik wil er daarom ook graag windows 7 op installeren zodat ik in ieder geval nog weet hoe het werk :P, echter wil ik wel graag de productcode van windows 8 bewaren zodat dit er eventueel nog op kan. Iemand enig idee hoe ik door voor elkaar kan krijgen, want ik kan deze code bijv. niet vinden op de onderkant van de laptop?

Edit: Gevonden denk ik! Alleen de juiste versie nog achterhalen.
Zou je misschien kunnen zeggen waar je deze vandaan hebt? Kan hem namelijk ook niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Orian schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:08:
[...]

Zou je misschien kunnen zeggen waar je deze vandaan hebt? Kan hem namelijk ook niet vinden...
Natuurlijk: Als je naar "deze computer" gaat, via alle apps weergeven o.a.. Dan kun je in je linker bovenhoek op "computer" klikken dan opent de "ribbon / lint" als je daar op "systeemeigenschappen" klikt. En je windows nog niet is geactiveerd staat onderaan de product-id.

-Deze computer
- "computer"
- Systeemeigenschappen

Echter vraag ik me af welke versie van windows 8 ik moet downloaden waarbij ik deze code kan gebruiken. Weet iemand hier een antwoord op?

[ Voor 11% gewijzigd door dewil1990 op 06-12-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
whiplash1990 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:18:
[...]

Natuurlijk: Als je naar "deze computer" gaat, via alle apps weergeven o.a.. Dan kun je in je linker bovenhoek op "computer" klikken dan opent de "ribbon / lint" als je daar op "systeemeigenschappen" klikt. En je windows nog niet is geactiveerd staat onderaan de product-id.

-Deze computer
- "computer"
- Systeemeigenschappen

Echter vraag ik me af welke versie van windows 8 ik moet downloaden waarbij ik deze code kan gebruiken. Weet iemand hier een antwoord op?
Bedankt, helaas is het eerste deel vervangen door sterretjes en kan ik het nog niet lezen. Enig idee hoe ik het wel kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
MrIV schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:57:
Kan iemand mij misschien vertellen onder welke naam de SSD cache in apparaatbeheer standaard wordt weergegeven? (fabrieksaf bij Dell)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Orian schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:17:
[...]

Bedankt, helaas is het eerste deel vervangen door sterretjes en kan ik het nog niet lezen. Enig idee hoe ik het wel kan lezen?
Vreemd, ik heb geen idee helaas..

Zijn er hier meer mensen welke windows 7 geïnstalleerd hebben i.p.v. windows 8 welke meegeleverd werd, en wat hebben jullie gedaan met je windows 8 installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan831
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-03-2024
in oude posts lees ik dat het niet mogelijk is om een Belgisch AZERTY toetsenbord met Backlit te bestellen.

iemand een idee of dit ondertussen wel mogelijk is? eventueel via de chat een speciale config aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hallo,
Mijn MacBook Pro is een tijdje geleden stuk gegaan door een glas melk en ik moet nu dus een nieuwe laptop kopen.. Ik dacht aan de Inspiron 15R alleen niemand hier heeft er een dus vraag ik me af of het wel een goeie laptop zou zijn. Ik zou ook wel een 15R SE willen alleen ik snap dat kortingsbonnengebeuren niet dus is dat buiten mijn budget! Mijn vraag is dus eigenlijk, is de 15R ook een goeie laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
De kortingen werken zo:

Voorbereiding:
Maak een account aan op www.shopkorting.nl hiermee krijg je 7% korting bij Dell. Deze kroting kun je na een maand of zo door shopkorting laten uitbetalen.
Maak een account aan bij Dell om je mandje te kunnen opslaan (onder aan de pagina mijn account)
Kijk in het "Dell waardenbonnen topic'' voor een kortingscode momenteel 5% op SE modellen. [urlDell Waardebonnen Topic - Deel 2[/url]
In de openings post van Darkstone in het waarden bonnen staat onderaan een link naar een sheet waarin hij de verschillende kortingen uitwerkt.

Ga naar de Dell site en kies een laptop en start met configureren van deze laptop. De url van de configuratie pagina eindigt op cs=nldhs1 verander dit naar cs=nlepp1 om werknemers korting te krijgen. configureer de laptop zoals je hem wilt en voeg deze toe aan je mandje.
Klik op mandje opslaan en vul je Dell acount gegevens in en sla je mandje op.
Ga naar shopkorting.nl en log in met je gegevens en ga via shopkoritng.nl naar de dell site.
Log in op de Dell site klik op mijn mandje. Het kan zijn dat je in het pull down menu een ander soort mandje moet kiezen (kan dit even niet meer vinden de vorige keer had ik een pull down menu). Halverwege de "mijn mandje pagina kun je de kortingscode die je in het "Dell waardenbonnen topic'' gevonden hebt invullen. Ga naar de kassa en reken af.
Kijk na een maand of zo op shopkorting en laat het openstaande bedrag uitbetalen.
Geniet over een paar weken van je nieuwe laptop. 8)

Het lukte mij eerst ook niet daarom deze uitgebreide tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56

ChUcKiE

Dus........

Ik wil graag op deze laptop Diablo 3 op Full Hd spelen. Hiervoor had ik een XPS 17 met GT555 en dat werkte aardig. Nu is de XPS17 kapot en wil ik deze er wellicht voor terugkopen.

iemand ervaring met het spelen van Diablo 3 op deze laptop?

Of kan ik dan toch maar beter de opvolger van de XPS 17, de Inspiron 17R SE nemen met GT650m??

[ Voor 16% gewijzigd door ChUcKiE op 14-12-2012 19:45 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
Kleine opmerking voor de mensen met vragen over caddy's, enclosures, prijzen, SSD, msata (als cache of SSD), inbouwen, nieuwe installatie van windows en de diverse intel modi (elke combinatie is mogelijk).

Ik heb een uitgebreid (en tijdrovend) verslag geschreven in dit topic, juist om al die vragen te beantwoorden. Het zou me deugd doen als jullie de kleine moeite zouden nemen om een search los te laten op dit topic en de informatie tot je te nemen.
HellevUUr in "[Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siksiknick
Orian schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:17:
[...]

product code zit onder de batterij. Mocht je hem nog niet gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litekraft
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 21:34
tip:
http://www.belarc.com/Programs/advisorinstaller.exe
hiermee krijg je uitgebreide info over je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Kan iemand mij vertellen wat de 15R SE voor een netwerkaansluiting heeft? Het 17" model heeft namelijk geen gigabit, is dat bij de 15" ook het geval?

En die mSata connector. Die zit neem ik aan ook op de goedkopere modellen die zonder mSata SSD geleverd worden af-fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ebia schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:11:
Kan iemand mij vertellen wat de 15R SE voor een netwerkaansluiting heeft? Het 17" model heeft namelijk geen gigabit, is dat bij de 15" ook het geval?
Kon dat moeilijk geloven, maar na wat googelen lijkt de 17"-variant inderdaad geen Gbit-aansluiting te hebben 8)7. De 15R SE heeft dat gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54
Gisteravond besteld met sleeve, begin van de middag ging de status naar 'verzonden'. Van shopkorting kreeg ik eind van de middag een mailtje dat mijn korting is geregistreerd, zeer tevreden over de snelheid tot nu toe. Nu nog wachten op goedkeuring door Dell. Dank voor de uitleg wortelsoft!
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste