Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Thewisbone schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:06:
Iemand die kan helpen? hoe krijg ik de HDD goed in de caddy?

Moet ik het er onder nog vast schroefen ofz?
De schroefjes die erbij zitten in de harde schijf doen, en dan pas de harde schijf in de caddy in de schuiven. Vervolgens dat plasticje dat bedoeld is om de ruimte tussen de rand en de caddy op te vullen er tussen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Thanks het is gelukt.

Bios herkend beide schijven moet ik nog wat open zetten?

Ik ga windows installeren via externe cd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik heb nu dit probleem.

Als ik naar f12 ga voor het boot menu.
Dan kies ik voor externe dvd speler.

En dan pakt die de cd... staat er druk op een toets om door te gaan.
En dan gaat die weer naar het bios scherm.

Met enkel Dell als logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Al gefixed,

Is dit netjes?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1buyc.png

Windows versie is verder helemaal kaal.
Ook nog geen drivers of updates gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Lijkt me prima. Enjoy the show :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ohja laatste vraagje (hoop ik)

Als ik me laptop nu aan doe vraagt kan ik kiezen uit windows 8.0 of 8.1

Maar 8.1 stond op me oude HDD
Die ik geformateerd heb, nu zijn er nog wat herstel partietis van.
Kan ik die verwijderen? zodat die gelijk naar me ssd zijn windowsgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik neem aan dat Windows 8.0 je SSD is. In dat geval moet je Windows 8.0 starten, Win+R doen, "msconfig" intoetsen en daar Windows 8.1 als boot entry verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Thanks gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-08 11:26
Ik ben bang dat de AMD Radeon kaart in mijn 15R SE niet meer werkt.
Zojuist keek ik een 1080p film en ik merkte dat de laptop dit af en toe niet trok: beeld schokte.

In aparaatbeheer onder 'beeldschermadapters' staan de 'Intel HD Graphics 4000' en de AMD Radeon Hybrid.
Bij de AMD Radeon Hybrid staat een uitroepteken en daarachter '(blocked)'.

Ook als ik op het bureaublad de Catalyst Control Center wil openen dan wil dit niet. Ik krijg een foutmelding dat er geen instellingen voor de Catalyst Control Center zijn.

Wat is er aan de hand? Alle laatste updates zijn geïnstaleerd (via windows update).

Edit: via de dell site heb ik een systeemscan laten doen en nu krijg ik 15 hardware updates in beeld voor o.a. de bios, audio, wifi, chipset, muis/toetsenbord, én de beide videokaarten.
Kan ik ALLE updates probleemloos installeren? Ook die van de bios bijvoorbeeld?

Edit2: Ik heb geprobeerd de Intel Rapid Start Technology te installeren. Echter bij het installeren krijg ik de melding dat de computer niet aan de vereiste systeeminstelingen voldoet... (?!?!)

[ Voor 28% gewijzigd door SX-Superfly op 11-02-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Met welk programma kan ik zien hoe warm me laptop word?

Bij speedfan krijg ik een bluescreen. (windows 8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Lavalys Everest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik gebruik Core Temp. Daarmee kan je ook de temperatuur in de system tray zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door MarcoC op 16-02-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Mijn laptop blaast echt irritant hard.

Eerst hoorde ik hem nooit als ik hem aan had.
Nu wel. terwijl ik niet eens game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenRawr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-08 13:34
Iedereen erg bedankt voor alle tips wat betreft het plaatsen van een SSD! Binnenkort gaat dat gebeuren.

Voor nu eerst maar eens uit zoeken waarom mijn vriendin zo veel problemen heeft met dingen als Chrome die ontzettend traag boot, zelfs voor een normale schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Met een SSD start Chrome binnen 1 seconde :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:45
Ik heb een clean install gedaan en updates gedaan incl. Win 8.1 en haar updates.
Vervolgens alles drivers vanaf de Dell site geïnstalleerd, maar een aantal icoontjes zien er onscherp uit als onderstaande en soms tekst ook.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/n5nv19rxs38vfci/icoon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De DPI staat standaard in Windows 8.1 volgens mij hoger ingesteld. Control Panel > Display, en daar alles "gewoon" op z'n kleinst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:45
Dankje, dat was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik heb mijn SSD geïnstalleerd maar nu heb ik op de plek waar de DVD speler zat een lelijk gat. Zijn er klepjes op de markt die het deel waar de DVD speler zit, en nu de HDD, afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Je kan het klepje van de DVD-speler afhalen en op de caddy klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
MarcoC schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:37:
Je kan het klepje van de DVD-speler afhalen en op de caddy klikken.
check, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
MarcoC schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:01:
Ik heb in mijn onhandigheid een pootje van het frontje van de DVD-speler afgebroken waardoor ik hem nu met wat plakband heb moeten fixeren aan mijn harde schijf caddy. Iemand enig idee hoe ik aan een nieuw frontje kan komen?
"Grappig" dat je dat zegt. Mijn klepje wiebelt ook al even en ik heb niets gewijzigd. Nu ik ook in andere delen van de behuizing barstjes vind en laatst ook tot de conclusie kwam dat ook een schroefje in de behuizing mist, denk ik dat ik maar even Dell ga contacten over het langsturen van een monteur. Ik heb niet voor niets 3 jaar garantie en incidenten verzekering bij aankoop afgesloten. En hij zit altijd in een Dell laptoprugzak bij transport.

Even denken of ik meteen die 8 GB RAM zal laten vervangen door 16 GB RAM (hoeveel RAM Bays zitten er eigenlijk in?). Ik lees hier over het vervangen van de Blu Ray speler door een SSD. Lees ik goed dat dit ten koste gaat van deze speler, i.t.t. de 17R SE die wel een extra ruimte daarvoor heeft? Ik gebruik dat ding nog wel eens en dat is iets waar ik bij aankoop bewust voor gekozen heb (kon nog 1 stap hoger gaan en voor de SSD gaan i.p.v. BR speler).

Verder ben ik wel tevreden over het beestje. Presteert goed, ook met een extra scherm eraan. Draait 3D CAD applicaties of programmeerrotzooi (o.a. Labview) ook probleemloos. Accu wordt al wat minder, nog maar 41,5 Wh van de 48 Wh over, 13% afname in anderhalf jaar tijd (augustus 2012). Valt mee dus, gezien het gebruik (veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik zit in een klein jaar op iets minder dan 3% wear :) .

• Thewisbone
Met welk progje kan je dat checken van je accu?

Mijn klepje van de cd speler naar HDD caddy is ook niet probleem loos gegaan.
Heb 1 kant moeten lijmen! seconde lijm! haha

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Mijn 15R SE (aangekocht ong. 1 jaar geleden) is gisteren na inbraak bij mij thuis gestolen.

- iemand die weet of je de laptop nog kan traceren (zonder een vooraf geïnstalleerd programma)? Sinds Windows 8 zit de serienummer toch ook in de BIOS ingebakken, zodat ik mij afvraag of dit via deze weg niet te traceren valt...

- ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik het beestje waarschijnlijk nooit meer terug zal zien. Daarom ben ik al even aan het uitkijken naar iets nieuws. Ik vind dit model echter niet meer terug op de Dell-site. Wordt deze niet meer gemaakt? Komt er een vervanger? Welke zijn degelijke alternatieven?

• Pizza_Boom
Thewisbone schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:45:
Ik heb dat dell onderhoudssysteem erin zitten (ja, die apps die verschijnen bij starten ja) en daarin zit ook een accutester in het dell support center.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QarPsi0.png
kanarchie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:01:
Mijn 15R SE (aangekocht ong. 1 jaar geleden) is gisteren na inbraak bij mij thuis gestolen.

- iemand die weet of je de laptop nog kan traceren (zonder een vooraf geïnstalleerd programma)? Sinds Windows 8 zit de serienummer toch ook in de BIOS ingebakken, zodat ik mij afvraag of dit via deze weg niet te traceren valt...

- ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik het beestje waarschijnlijk nooit meer terug zal zien. Daarom ben ik al even aan het uitkijken naar iets nieuws. Ik vind dit model echter niet meer terug op de Dell-site. Wordt deze niet meer gemaakt? Komt er een vervanger? Welke zijn degelijke alternatieven?
Aahhh, fuck man! :( :( Heb jij niet dat Lojack erin zitten?

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Aahhh, fuck man! :( :( Heb jij niet dat Lojack erin zitten?
Helaas niet - een mens denkt te vaak dat zoiets enkel bij een ander gebeurt zeker...

Weeral een goede les voor de toekomst!

Ik mag waarschijnlijk wel rekenen op tussenkomst verzekering, zodat al bij al schade nog zal meevallen...

• MarcoC
Thewisbone schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:45:

Mijn klepje van de cd speler naar HDD caddy is ook niet probleem loos gegaan.
Heb 1 kant moeten lijmen! seconde lijm! haha
Ik heb het uiteindelijk ook gelijmd :D .

Ik gebruik trouwens HWInfo64, erg goed programma :) .

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/kx7p1fy676zjcpr/Screenshot%202014-02-27%2017.09.45.png?dl=1&token_hash=AAHUxI7Q0kum60DchsfDMY60FetVqZJzOEg5M9KL0n1etA

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 27-02-2014 17:11 ]

• MarcoC
Ik heb trouwens in een opwelling een Intel Centrino 6235 wifi-kaartje gekocht, alleen vind ik het eigenlijk teveel gedoe om hem in te bouwen. Misschien wil iemand hem hier hebben, zo niet, dan stuur ik hem wel terug naar de winkel waar ik hem vandaan heb.

• Pizza_Boom
Wat kan je daar meer mee dan met de reeds ingebouwde WiFi kaart?

• MarcoC
Pizza_Boom schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:57:
Wat kan je daar meer mee dan met de reeds ingebouwde WiFi kaart?
Die ondersteunt 5GHz.

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:15
om die reden heb ik deze er ook ingebouwd.

En ik had daarnaast gehoopt dat Wifi nu stabieler zou zijn (signaal op mijn vorige laptop is sterker). Dat valt echter tegen dus ik denk dat het aan de antennes van deze laptop ligt.

ach ja... binnenkort hoop ik een eigen huisje te hebben met verloofde. Dan sluit ik gewoon weer mijn WNDR3700 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zijn er anderen die ook hebben dat hun 'power plug' enigszins 'te bewegen' is? Dus aan de kant van de laptop, waar de stroomadapter de laptop ingaat. Dat kan ik een beetje bewegen. Hij lijkt niet 'strak' in de laptop te zitten. Alsof er vanbinnen in de laptop wat speling zit.

Tot nu toe maakt hij gewoon contact, dus stroom doet het gewoon, maar ik heb geen idee of dit altijd al zo was of niet. Iemand anders die deze ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb ook een klein beetje speling, is nooit anders geweest geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik heb een klein beetje speling.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UzNdtZKbL-k]

Ik weet niet hoe oud de jouwe is, mijne is anderhalf jaar en mijn behuizing was op diverse plaatsen gescheurd, die is gister vervangen. De monteur was blij dat mijn powerplug een opliggende socket heeft die hem op zijn plaats houdt. In het begin was het alleen dus plastic op de binnenkant wat na enige tijd kapot ging.

Wat een werk trouwens, hele systeem uitbouwen en weer inbouwen in een nieuwe body. Maargoed, daarvoor is mijn body nu wel weer nieuw. En ik weet, voor het geval dat als de garantie is verlopen, hoe ik het zooitje moet uitbouwen en inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Vanmorgen startte ik m'n laptop en het viel me op dat deze niet meer oplaadde. Wanneer ik hem aan de stroom hing, gaf Windows voor enkele seconden aan dat hij aan het opladen was en stopte hij daarna. Een andere adapter en een reboot hielpen niet.

Ik was al aan het bellen met Dell toen ik opeens dit tegen kwam:
http://i.imgur.com/OkTlEeq.png

Instelling veranderd en alles werkt weer.

Wel vreemd, want een reboot hielp niet (dus de laptop stond geen 2 weken aan) en ik kreeg ook geen melding of dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
en minste eén van uw Dell-servicelevelcontracten verloopt over minder dan 30 dagen. Voorkom downtime en productiviteitsverlies: verleng vandaag nog om uw systemen beschermd en productief te houden.

Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Als u al eerder e-mail van ons hebt ontvangen, kunt u ook contact opnemen met uw Dell-contactpersoon.

Als u vragen hebt over uw Dell-systemen die geen betrekking hebben op het verlengen van uw garantie, kunt u gebruikmaken van de contactgegevens die worden vermeld op http://support.euro.dell.com.

-------

Je hoort toch 2 jaar garantie te krijgen in nederland? heb hem pas bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Bovenstaande melding kreeg ik ook van Dell.

Is het zinvol om de garantie te verlengen?

------------------
Next Business Day / In-Home support - Inspiron Laptops (Office Hours only)

1 Year Contract for the price 91.51 € incl. VAT
2 Years Contract for the price 132.18 € incl. VAT
3 Years Contract for the price 177.94 € incl. VAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:40
'kzou het persoonlijk doen. De inspirion 15r se is nu niet de stevigste laptop heb ik ondervonden.. En de zekerheid is altijd tof :) Zelf heb ik 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Vind het wat te duur.. in nederland heb je recht op 2 jaar garantie op dit soort producten.
Zo heb ook al eens bij de mediamarkt garantie gekregen.

Dus mocht er wat kapot zijn, doe ik gewoon hetzelfde als bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
the wisbone:

Heb je daar een duidelijke link van? ik hoor namelijk wel altijd dergelijke verhalen maar heb het nooit echt in een wetstekst gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:30:
Ik heb een klein beetje speling.

[video]

Ik weet niet hoe oud de jouwe is, mijne is anderhalf jaar en mijn behuizing was op diverse plaatsen gescheurd, die is gister vervangen. De monteur was blij dat mijn powerplug een opliggende socket heeft die hem op zijn plaats houdt. In het begin was het alleen dus plastic op de binnenkant wat na enige tijd kapot ging.

Wat een werk trouwens, hele systeem uitbouwen en weer inbouwen in een nieuwe body. Maargoed, daarvoor is mijn body nu wel weer nieuw. En ik weet, voor het geval dat als de garantie is verlopen, hoe ik het zooitje moet uitbouwen en inbouwen.
Sorry van de late reactie, maar bedankt voor je filmpje! Ik heb zelf ook ongeveer zo'n speling, misschien iets minder. Maar dan hoef ik me dus geen zorgen te maken denk ik, dit is toch degene na vervanging bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bij de 15R SE van mij en die van mijn broer is de speling precies hetzelfde als op het filmpje. Ik zou me daar echt geen zorgen over maken, dat hoort gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Mijn laptop laad elke x weer tot 100% op, terwijl ik maar 1x had gedrukt op (1x opladen tot 100%)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2wn9x51.png

Ik wil niet dat mijn accu kapot gaat..
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Orian schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:21:
[...]

Sorry van de late reactie, maar bedankt voor je filmpje! Ik heb zelf ook ongeveer zo'n speling, misschien iets minder. Maar dan hoef ik me dus geen zorgen te maken denk ik, dit is toch degene na vervanging bij jou?
Dit was minder dan 24 uur na vervanging ja.
SX-Superfly schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:58:
Bovenstaande melding kreeg ik ook van Dell.

Is het zinvol om de garantie te verlengen?

------------------
Next Business Day / In-Home support - Inspiron Laptops (Office Hours only)

1 Year Contract for the price 91.51 € incl. VAT
2 Years Contract for the price 132.18 € incl. VAT
3 Years Contract for the price 177.94 € incl. VAT
Ik heb 3 years + accidental damage afgesloten bij aankoop. Ik sleep de laptop werkelijk overal mee naartoe (had een half jaar terug eens uitgerekend, staat gemiddeld 8 uur op een dag aan, terwijl ik nog een desktop heb ook), dus kort gezegd: Als ik er nu koffie overheen gooi, komen ze ook de volgende dag (mits de juiste onderdelen in huis zijn). Overigens begreep ik van de monteur dat de 15R SE niet meer gemaakt wordt.
Thewisbone schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:02:
Mijn laptop laad elke x weer tot 100% op, terwijl ik maar 1x had gedrukt op (1x opladen tot 100%)

[afbeelding]

Ik wil niet dat mijn accu kapot gaat..
Wat kan ik hier aan doen?
Heeft dat echt nut? Ik heb inmiddels iets van 12% wear ofzo en ik laad hem op als ik de gelegenheid daartoe heb. Eigenlijk maak ik me er ook niet zo druk om, heb dagen dat ik hem 3x op een dag leeg trek en weer aan de lader hang, terwijl ik gewoon door werk.
Trouwens wel lache, staat hier ook een normale Inspiron 15", die heeft een ik meen zwaarder accupakket, lichtere hardware en een lichtere voeding. Soms ben ik te lui om mijn eigen voeding te pakken, dus hang ik die 65 Wh voeding eraan. Gaat ie miepen dat ie minder prestaties kan leveren omdat te zwakke voeding enzo. Dat terwijl hij op accu wel gewoon vol draait. Ook met opstarten krijg je een melding dat ie een 90 Wh voeding wil hebben. :+ :+

[ Voor 14% gewijzigd door Pizza_Boom op 20-03-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Volgens mij is dit een Inspiron 15R SE...

Debugging laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zou kunnen. En nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Geeft een nieuwe dimensie aan debugging. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ieeeuw, nu denk ik ook dat het in de mijne zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hoe kan je makkelijk bij de fan komen? om hem schoon te maken.
Er word bij ons thuis gerookt.

Dus ik denk dat vast wel wat vies is.
Heb hem nu bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Iemand die Red Orchestra 2 op zn laptop speelt?

Mijn muis laggt heel erg bij dat spel.

Help! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Crap. Een geheugenmodule verrot. Ik had 6Gb. En uiteraard is de grootste module nu verrot. Met multitasken merk je best wel het verschil tussen het draaien met 6GB of met maar 2GB. Gelukkig heb ik nog een maand garantie.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
btw misschien handig om hier te vermelden : Wanneer je de laptop opstart en de FN toets ingedrukt houd, dan boot hij in een test mode. Daar kan je de status van je hardware bekijken. :9

[ Voor 15% gewijzigd door remondoo op 27-03-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Aha, thanks! zal eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
remondoo schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:17:
btw misschien handig om hier te vermelden : Wanneer je de laptop opstart en de FN toets ingedrukt houd, dan boot hij in een test mode. Daar kan je de status van je hardware bekijken. :9
Zonder test mode was er ook wel uit te komen. Ding wilde niet starten en bleef dan piepen 1x per seconde. Na ~ 10 pogingen deed ie wel weer een keer starten en draaide het ding zonder problemen. Typisch geheugen problemen. Beide reepjes alleen geprobeerd in beide bankjes. Met het alleen 2GB reepje start ie sowieso met alleen het 4GB reepje start ie niet. Het 4GB reepje is dus verrot. De geheugenchips zijn nog goed, enkel de SPD chip geeft problemen bij het uitlezen.

Het 4GB reepje ligt er nu dus uit.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Ik probeer de HDD te vervangen voor een SSD met een verse win8.1 install. Heb een 8.1 iso gedownload en op een DVD gebrand. Inbouwen en booten lukt gewoon, maar de win8 install blijft om een key vragen. Ik dacht dat die zat ingebouwd in de bios tegenwoordig. Iemand een tip om me op weg te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
@Ro ofzo, Je moet even contact opnemen met dell en vragen om een windows CD die sturen ze kosteloos op.

Gewoon zeggen van.. ik wil windows opnieuw installeren maar in de doos zit geen windows cd.

Dan sturen ze wel 1 op.

Je hebt vast een onjuiste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enigste of is er iets serieus mis met de AMD 7730m ? hij bluescreent soms bij het starten van een game. ik heb windows 8.1 64bit

Kan dit aan de drivers liggen?

Zoja kan er iemand een linkje plaatsen naar de juiste drivers? :D
moet je de drivers van de AMD site of die van Dell gebruiken?

En nog een vraagje: in de dell inspiron 15R SE zit een Intel Centrino Advanced-N 2230 WiFi kaart, maar in linux backtrack is er geen standaard driver voor deze netwerk kaart, hoe kan ik daarvoor een driver installeren?

dank bij voorbaat ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:32:
Ben ik de enigste of is er iets serieus mis met de AMD 7730m ? hij bluescreent soms bij het starten van een game. ik heb windows 8.1 64bit

Kan dit aan de drivers liggen?

Zoja kan er iemand een linkje plaatsen naar de juiste drivers? :D
moet je de drivers van de AMD site of die van Dell gebruiken?

En nog een vraagje: in de dell inspiron 15R SE zit een Intel Centrino Advanced-N 2230 WiFi kaart, maar in linux backtrack is er geen standaard driver voor deze netwerk kaart, hoe kan ik daarvoor een driver installeren?

dank bij voorbaat ;)
Gewoon de drivers van dell gebruiken.. eerst de oude driver verwijderen.
Dan die van dell installeren. Gebruik wel die van windows 8.1!

Als je dan nog bluescreen krijgt.. dan even de driver van 8.0 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Thewisbone schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:55:
[...]

Gewoon de drivers van dell gebruiken.. eerst de oude driver verwijderen.
Dan die van dell installeren. Gebruik wel die van windows 8.1!

Als je dan nog bluescreen krijgt.. dan even de driver van 8.0 proberen.
Ik zou voor deze driver/utility (utility checkt eerst of de driver geschikt is voor jouw laptop en download deze vervolgens) gaan:

http://support.amd.com/en...os=Windows%208.1%20-%2064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Wat dan? we hebben hier toch allemaal hetzelfde type laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Ik heb vorige week ontdekt dat ik een geblokkeerde pixel heb. Als ik een zwarte afbeelding/film/game zie dan blijft er 1 pixel felgroen. Heeft er iemand ervaring met hoe dit afgehandeld wordt bij dell?

Dit is wat ik terug kan vinden op de website:

Laptop LCD screens with standard panels on :
Dell Inspiron laptops
Dell Latitude laptops
Dell Precision Mobile Workstations
Dell Studio laptops
Dell Vostro laptops
Dell XPS laptops
Alienware laptops

for either (HD, SXGA, WSVGA, WXGA) LCD resolution 3 or more 6 or more Combination of Bright and Dark = 6 or more

Laptop LCD screens with Premium Panel Guarantee on :
Dell Inspiron laptops
Dell Latitude laptops
Dell Precision Mobile Workstations
Dell Studio laptops
Dell Vostro laptops
Dell XPS laptops
Alienware laptops

for either (FHD, HD+, WSXGA, WSXGA+, WXGA+, WUXGA) LCD resolution 1 or more 6 or more Bright = 1 or more
Dark = 6 or more

Wat ik niet mij nu afvraag is of die Premium panel garantie standaard meekomt als je een full HD scherm hebt. Want in dat geval denk ik dat ik dell mag bellen om mijn scherm te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bellen mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Thewisbone schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:55:
Wat dan? we hebben hier toch allemaal hetzelfde type laptop :P
Betreft een meer recente variant dan die op de Dell website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik heb deze laptop vorig jaar gekocht. In de laptop zit zo'n caching SSD.

Nu is de laptop tegenwoordig enorm traag en vertoont softwarematige problemen, dus ik ben van plan binnenkort eens te formatteren. Nu heb ik hier vorig jaar gelezen dat bij een nieuwe windows install de SSD niet herkent/gebruikt wordt.

Hoe zit 't hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft hier iemand BF4? zoja hoeveel fps halen jullie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:21

Quad

Doof

Bv202 schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:50:
Ik heb deze laptop vorig jaar gekocht. In de laptop zit zo'n caching SSD.

Nu is de laptop tegenwoordig enorm traag en vertoont softwarematige problemen, dus ik ben van plan binnenkort eens te formatteren. Nu heb ik hier vorig jaar gelezen dat bij een nieuwe windows install de SSD niet herkent/gebruikt wordt.

Hoe zit 't hier precies mee?
Caching SSD gaat automagisch, als je er Windows op geïnstalleerd wilt hebben zal je een fatsoenlijke grote SSD moeten hebben en het eea moeten aanpassen in de UEFI / BIOS.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:25:
heeft hier iemand BF4? zoja hoeveel fps halen jullie? :D
Ik heb wel bf3, op medium ongv 30/40FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thewisbone schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:14:
[...]

Ik heb wel bf3, op medium ongv 30/40FPS
oké, is het dan normaal dat ik op low settings in BF4 maar 33fps haal?
ik vind dit verdacht laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Quad schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:29:
[...]

Caching SSD gaat automagisch, als je er Windows op geïnstalleerd wilt hebben zal je een fatsoenlijke grote SSD moeten hebben en het eea moeten aanpassen in de UEFI / BIOS.
Caching gaat niet automagisch, installeren op de SSD (32GB) kan ook. Ik heb hier reeds over gepost zie hieronder:

Heb inmiddels de M-Sata SSD vervangen voor een Crucial M500 240GB en heb nu dus 240gb SSD en 1TB HDD intern.
Mvdbeld schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:40:
Ik lees dat een hoop mensen problemen hebben met het vinden/installeren van de juiste drivers na een schone installatie. Ik zelf heb meerdere malen verschilende besturingssystemen i.c.m. verschillende drivers getest en wil dit graag met jullie delen. Ik heb daarom 2 driver packs gemaakt met alle benodigde drivers voor Windows 7 & 8.1 (64-bit). Deze driver packs heb ik zelfs samengesteld via verschillende websites van de hardware supliers (AMD/Intel/Realtek etc.) en dell support. Ik heb de drivers direct van de verschillende hardware suppliers gedownload omdat deze versies vaak nieuwer zijn dan degene die Dell aanbied. Als je alles installeert zal je bij device manager 1 onbekend apparaat (IntelME) overhouden, deze wordt automatisch via windows update geinstalleerd. Voor de rest raad ik het niet aan om optionele downloads of hardware drivers door windows update te laten installeren (het installeren van optionele intel of AMD updates heeft bij mij voor problemen gezorgd).

Drivers (ik zelf heb de Realtek LAN adapter en voor WIFI/Bluetooth de Intel N-2230, deze kunnen verschillen):

Dell 15R SE (7520) Windows 7 64-bit, download zip, toon bestanden (.txt)

Dell 15R SE (7520) Windows 8.1 64-bit, download zip, toon bestanden (.txt)

Ik installeer in de volgorde zoals de drivers in de textbestanden staan. Voor windows 7 gebruik ik geen UEFI boot maar legacy en voor Windows 8.1 gebruik ik UEFI boot incl. secure boot. Ik installeer windows altijd vanaf een USB-stick (tutorial) voor UEFI moet deze fat32 geformatteerd zijn. Ik heb geen ervaring of je schoon kan installeren met de bijgeleverde windows key vanuit Dell, ik heb voor zowel 7 als windows 8.1 eigen keys die ik gebruik. Wel kan ik aanraden om voor schone installaties ISO's te gebruiken van MSDN (zijn ook te vinden voor niet leden op bv. mydigitallife, Windows 7 & Windows 8.1) en de SHA te checken zo weet je zeker dat er niet mee gerommeld is.

Als laatste heb ik 2 mogelijkheden voor mensen met een mSata 32GB SSD.

Windows op HDD en Cache op SSD
Je kan ervoor kiezen om windows te installeren op de HDD en de SSD als Cache aan te houden. Hiervoor moet de BIOS als volgt staan -> Under the Advanced Tab, set SATA Operations to Intel Smart Response Technology

Vervolgens heb je tijdens de installatie van windows de intelRST f6flpy drivers nodig, zet deze uitgepakt op je USB stick en verwijs hiernaar als je geen schijven ziet. Vervolgens na de installatie van windows dien je de IntelRST software te installeren vanuit waar je de cache functie kan activeren.

Windows op de 32GB SSD (zelf heb ik het momenteel zo i.c.m. W8.1 en ben erg tevreden over de snelheid)
Hiervoor dien je in je oude installatie de Cache SSD "vrij te geven", dit doe je vanuit de IntelRST software cache uitschakelen en vervolgens vrijgeven. Dan zet je de BIOS als volgt -> Under the Advanced Tab, set SATA Operations to AHCI

Nu zie je tijdens de installatie van windows de SSD en HDD. Na de installatie van windows doe ik nog een aantal zaken om de 32GB zo effectief mogelijk te gebruiken. Ik schakel systeemherstel uit, ik schakel de hibernate file uit (evenveel ruimte als RAM, command line "powercfg -h off"), ik zet de swap file op de HDD. Hierdoor heb ik nog bijna 20GB over na een verse installatie genoeg voor office, updates en wat andere software overige zaken als games en grote pakketen installeer ik gewoon op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:26:
[...]

oké, is het dan normaal dat ik op low settings in BF4 maar 33fps haal?
ik vind dit verdacht laag
Resolutie even wat naarbeneden doen, niet full hd.. verschil zie je toch niet echt op zon klein scherm xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Sinds vandaag draait de fan continu op een hoog toerental.
Ik heb de BIOS geupdate van versie A07 naar A10, verandert niks.

Tips?

edit: Ik zou trouwens ook eens een verse install willen uitvoeren.
Win 8 heeft die ingebakken methode om windows te herinstalleren, maar dan zwiert ie er ook dingen zoals Mcafee op en dat wil ik niet. Ook zal het windows 8 ipv 8.1 zijn. Zou ik ergens aan een .iso geraken die de sleutel in de BIOS gebruikt? Ik heb geen MSDN-account.
edit2: Ik heb de 8.1 Pro.iso kunnen downloaden.
Door eerst de win 8 installer te starten, een key in te geven (die van mijn desktop, niet deze laptop, want die kan je niet zien), die installer te stoppen en dan de w8.1 installer te starten. (De installers zijn hier te vinden: http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only)
Nu nog een manier vinden om aan een 8.1 non-pro.iso te geraken om op deze laptop te zetten.

[ Voor 86% gewijzigd door NickyMe op 08-04-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Als je even dit topic wat door bladert vind je, je antwoord wel..

Oké... gewoon dell bellen voor een windows cd klaar. (gratis!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

Maximus

There is no substitute

Weet niet of dit helemaal het goede topic is. Heb zojuist mijn Dell Inspiron laptop binnen gekregen (typ nu op de MBA) maar krijg mijn toetsenbord niet aan de praat. Hij blijft maar continu het touchscreen willen gebruiken. Kan ik dit ook ergens uitschakelen? Heb gezocht maar kan het nergens vinden.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Ik draai windows 8.1
Heb dagelijks dat venster binnen IE of in office geresized worden naar 125% of 80%.
Is dit een probleem met de driver voor windows 8.1 voor de videokaart oid?

heb de oplossing nog niet kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik begrijp je probleem niet. Omschrijf het duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Net naar Dell gebeld en om een windows 8(.1) DVD gevraagd. Die dvd kost €25!

[ Voor 63% gewijzigd door NickyMe op 10-04-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Haha, Vraag gewoon om de windows 8 CD en zeg dat je hem nergens in de doos van de laptop kan vinden.
Mij stuurden ze 1 gratis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Hij zei dat het bij aankoop €5 kostte en nu €25. Lang op doorgedramd, maar hij bleef de fabrieksherstelling aanraden. Toen ik hem voor de 5e keer ofzo zei dat ik ENKEL windows wou installeren had hij het door dat ik die pre-installed troep niet wou. €25

Grrr, weet iemand waar ik een win 8.1 non-pro .iso kan vinden?

edit: net de prdouctcode uit de bios getrokken met RW-everything, geprobeerd op een andere computer om die tooltjes die ik hiervoor vermeldde te draaien, ze accepteren die code niet. Waarschijnlijk omdat het een OEM-code is.

[ Voor 26% gewijzigd door NickyMe op 10-04-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Raar, Ik wil best een ISO voor je maken. Dat is wel een windows 8.0 versie moet jezelf even updaten.
Alleen weet niet waar ik die ISO kan dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
NickyMe schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:37:
Hij zei dat het bij aankoop €5 kostte en nu €25. Lang op doorgedramd, maar hij bleef de fabrieksherstelling aanraden. Toen ik hem voor de 5e keer ofzo zei dat ik ENKEL windows wou installeren had hij het door dat ik die pre-installed troep niet wou. €25

Grrr, weet iemand waar ik een win 8.1 non-pro .iso kan vinden?

edit: net de prdouctcode uit de bios getrokken met RW-everything, geprobeerd op een andere computer om die tooltjes die ik hiervoor vermeldde te draaien, ze accepteren die code niet. Waarschijnlijk omdat het een OEM-code is.
Windows 8-key werkt niet op 8.1, helaas. Wat je moet doen is eerst Windows 8 installeren, en dan upgraden naar 8.1. Een andere optie is om een placeholder key te gebruiken, en daarna Windows te activeren met je eigen W8 key (dat werkt wel).

Volgens mij maakt het niet uit welke ISO je hebt trouwens, afhankelijk van de gebruikte key wordt de juiste Windows-versie geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 11-04-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Wacht, een W8 key werkt niet voor W8.1? Wat is dit nu weer voor onzin van Microsoft :(

[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 11-04-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Ah, dan zal ik de win 8.1 Pro .iso installeren met een placeholder key en die dan later activeren met de key die ik in de BIOS van deze notebook uitgelezen heb.
Ik weet dat ik het mezelf moeilijk maak en ik gewoon het fabrieksherstel kan doen, maar, pfffft, al die bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Zoveel bloatware heeft dell toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:10
Thewisbone schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:38:
Zoveel bloatware heeft dell toch helemaal niet?
Veel Tweakers ( ik ook ) hebben een erge hekel aan extra software die je nooit gebruikt maar toch wordt geïnstalleerd. Los van het feit of het nu 1 of 20 programma's zijn. Meestal starten deze ook direct op bij het opstarten wat weer zorgt voor een langere opstarttijd ( deze programma's zijn uiteraard wel uit te zetten via CCleaner oid ). En uiteraard kosten deze programma opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
MarcoC schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:05:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit welke ISO je hebt trouwens, afhankelijk van de gebruikte key wordt de juiste Windows-versie geïnstalleerd.
Nee hoor, uit eigen ervaring weet ik dat een verkeerde installatie gewoon niet wordt geactiveerd, maar ik geloof dat dat met de verkeerde versie was.
Ik kan me echter wel voorstellen dat jouw verhaal opgaat bij een ISO van de ultimate en core versie (of hoe heetten de verschillende smaken ookalweer?)

De standaard-installatie van Dell slokte al mijn schijfactiviteit op. Dit maakte mijn computer in beginsel zo langzaam dat ik terug verlangde naar mijn vier jaar oude HP met SSD. (Een RMA, SSD en verse installatie later hebben deze problemen opgelost, Dell gooide het op een brakke moederbord).

Ikzelf denk dat de mcafee of een index service het continue dataverbruik van 40 Mb/s veroorzaakte.

Het meeste bloatware zit tegenwoordig in Microsoft zelf, al die apps gooi ik er meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Komt idd neer op wat PCSO zei, ik herinner me toch dat ik net na aanschaf een heel tijdje ben bezig geweest met de installatie zo clean mogelijk maken.

Dus ik installeer een windows 8.1 Pro .iso (gekregen via methode die ik hierboven beschreef) met de windows 8.1 Home placeholder key (die vul ik dan in tijdens de installatie).
Daarna kan ik die versie activeren met de productsleutel die ik afgelezen heb?

edit: Die versie zal dus waarschijnlijk niet werken, maar een MSDN versie van windows 8.1 wel?

[ Voor 10% gewijzigd door NickyMe op 21-04-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Iemand die weet hoe ik me fan kan schoonmaken/uitblazen zonder de laptop volledig optehalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:10
Ik wil de originele dvd-player in mijn Dell 15R SE omwisselen naar een Blu-Ray-player.
Welke slimline BL-player kan ik dan het best pakken :?
(Zou het liefst het frontje van de oude player willen overzetten naar de nieuwe maar het is geen pre)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:40
Thewisbone schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:17:
Iemand die weet hoe ik me fan kan schoonmaken/uitblazen zonder de laptop volledig optehalen?
Toetsenbord even los maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Li1quid schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:00:
[...]

Toetsenbord even los maken.
Thanks! fixt it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Toch even hier de vraag neerdumpen: Ik heb een mooie 1 TB USB 3.0 externe schijf, maar op welke poort ik die ook aansluit, ik blijf de melding krijgen dat hij sneller kan werken als ik hem op een USB 3.0 poort aansluit. Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-04-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Alle recente (usb) drivers geïnstalleerd?
Gebruik je een usb 3 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Zou ik ook eens willen doen, de fan/heatsink schoonmaken.
Hoe verwijder je het toetsenbord zonder overal krassen te maken met je schroevendraaier?
Ook, waar zit de kabel die het toetsenbord verbindt met het moederbord ergens, dat ik die niet lostrek.

edit: De foto's hier laten wel zien hoe het eruit ziet, maar niet hoe je het doet.
Er zit wel een kleine inkeping boven de Delete knop, daar openwrikken met een schroevendraaier zeker?

[ Voor 38% gewijzigd door NickyMe op 27-04-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Sibrand schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:29:
Alle recente (usb) drivers geïnstalleerd?
Is het heel raar dat ik het min of meer vanzelfsprekend vindt dat deze gewoon met de updates meegenomen worden? M.a.w. Ik zou het niet weten.
Check.
NickyMe schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:34:
Zou ik ook eens willen doen, de fan/heatsink schoonmaken.
Hoe verwijder je het toetsenbord zonder overal krassen te maken met je schroevendraaier?
Ook, waar zit de kabel die het toetsenbord verbindt met het moederbord ergens, dat ik die niet lostrek.

edit: De foto's hier laten wel zien hoe het eruit ziet, maar niet hoe je het doet.
Er zit wel een kleine inkeping boven de Delete knop, daar openwrikken met een schroevendraaier zeker?
Je hebt er 4. Beginnen aan 1 kant en voorzichtig doorwerken naar de andere kant is de manier, daarna iets verder liften, van je af schuiven en voorzichtig omdraaien. Je ziet een flatcable die je los kan maken. Probeer het eens op youtube, daar staan genoeg how to's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:48
Ik heb al sinds ik deze laptop heb gekocht problemen met het schijf, het blijft heel vaak tegen de 100%.
Heeft dit te maken met schijfsnelheid of klopt er iets niet aan mijn processen die ik actief heb staan

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/iqes9f.jpg

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Windows Modules Installer Worker is volgens mij het achtergrondproces dat Windows Updates aan het installeren is. Ik weet niet hoe lang je de laptop hebt, maar volgens mij worden er op de achtergrond dus updates geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:48
Ik heb em sinds Augustus, maar het is elke keer weer een ander proces maar telkens weer 100% en dan gaat het echt heel traag allemaal.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste