Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:13:
Er zijn ook een hele hoop mensen die nooit voor kinderen gekozen hebben. Niet omdat ze ongewenst zwanger zijn of zo, maar gewoon nooit bewust goed hebben nagedacht over de gevolgen. Hoewel je dat na twee toch wel af zou moeten leren eigenlijk...

Als ik (alleen al om e heen) zie hoeveel kinderen worden verwekt en geboren in situaties waar dat financieel en qua stabiliteit niet handig is, dan schrik je je toch best rot...
Onderschat niet voor hoeveel mensen kinderen nog steeds een idee van oudedagvoorziening en relatiebinding is. Triest, in onze moderne tijd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
  1. Absolute transparantie van EU-bestedingen
  2. Geen Europese belastingen
  3. Geen Europees leger
  4. Geen gewapende Europese missies
  5. Geen Europese ambassades
  6. Geen ACTA
  7. Per onmiddellijk: stop het verhuiscircus tussen Brussel en Straatsburg
  8. Geen stemrecht niet-Nederland
Puntje 1 absoluut mee eens, ik wil ook wel eens weten waar de EU wat besteedt.
Puntjes 2 t/m 5, wij zijn geen verenigd staten van Europa
Puntje 6 lijkt mij logisch
Puntje 7 is gewoon pure geld verspilling. Kies waar je het parlement wil hebben maar inderdaad om de drie maanden verhuizen is onzinnig
Puntje 8 lijkt mij ook logisch, voor stemrecht heb je een Nederlands paspoort/ID bewijs/ burgerservicenummer en verblijf adres nodig anders kan je niet eens stemmen.

Edit, van de rest van de puntjes moet Geert even achter zijn oren krabben hoe hij dat wil bereiken. Gaat natuurlijk nergens over.

[ Voor 7% gewijzigd door mhindrik op 04-07-2012 14:21 . Reden: vergeten ]

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
mhindrik schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:20:
  1. Absolute transparantie van EU-bestedingen
  2. Geen Europese belastingen
  3. Geen Europees leger
  4. Geen gewapende Europese missies
  5. Geen Europese ambassades
  6. Geen ACTA
  7. Per onmiddellijk: stop het verhuiscircus tussen Brussel en Straatsburg
  8. Geen stemrecht niet-Nederland
Puntje 1 absoluut mee eens, ik wil ook wel eens weten waar de EU wat besteedt.
Puntje 6 lijkt mij logisch
Puntje 7 is gewoon pure geld verspilling. Kies waar je het parlement wil hebben maar inderdaad om de drie maanden verhuizen is onzinnig
Puntje 8 lijkt mij ook logisch, voor stemrecht heb je een Nederlands paspoort/ID bewijs/ burgerservicenummer en verblijf adres nodig anders kan je niet eens stemmen.
Punt 1 valt al heel lang op te vragen per departement en directoraat. Is wel nog wat inefficient, om dat elk eigen procedures daar voor heeft, maar goed.

Punt 2 tot en met 5, waar vroeger een land competitief was en op zich zelf kon staan in veranderende werelden zonder afhankelijk te worden van anderen, is dat door de geschiedenis heen veranderd.

Globalisering is een proces wat al meer dan 2000 jaar plaatsvindt. Van kleine koninkrijkjes die zich moeten verenigen om hun bevolking vrij te houden, tot landen die samenwerken om hun manier van leven in tact te houden. Uiteindelijk is dat een proces waar we niet om heen kunnen, aangezien we maar een planeet hebben en die relatief steeds kleiner en armer wordt naarmate iedereen maar groeit.

En ja, klinkt misschien koud, maar we zullen er uiteindelijk niet onder uit kunnen, willen we onze identiteit en manier van leven als zelfstandige burgers willen behouden. Zelfs vanuit puur economisch perspectief, laten we eerlijk zijn, deze eeuw is een eeuw van grondstoffenconflicten (water, energie, metalen, mensen, ideeën). Er komt altijd een punt waar je de keuze hebt om de natuurlijke curve van geschiedenis voor te zijn, en het goed te doen, of het te negeren en tja, op zijn best heel arm en afhankelijk te worden.

Pak bijvoorbeeld Zwitserland, waar zo vaak naar verwezen wordt, klein land ja. Maar men vergeet even dat Zwitserland ook een constructie van samenwerking en vereniging is. Voortvloeiend vanuit de evolutie van geschiedenis.

Punt 6, doh. Zogezegd.

Punt 7, is te laat. Het levert teveel geld op voor de betrokken regio's. Kijk eens hoe het er bijvoorbeeld nu uitziet in de regio rond Bonn, als je denkt dat zomaar verhuizen permanent geen schade veroorzaakt :P Tevens valt er best wel wat te zeggen bij het concept om macht te verhuizen periodiek naar plaatsen waar het anders ver van het bed zou zijn van diegenen die uiteindelijk dat mandaat voor macht geven.

Punt 8 is het gegeven dat je als EU burger wonend in een EU land daar ook kunt stemmen. Lijkt me ook prima, ten slotte woon en werk je daar en dus heb je zowel deelname als belangen. Heeft niets met mensen zonder identiteit te maken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Onze vlag is rood-wit-blauw.
Uit de EU. Uit de euro.
Ik mis nog net het driewerf 'Hou zee!'... toch een gemiste kans.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 04-07-2012 14:35 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
mhindrik schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:20:
Ik ben geen voorstander van de EU, maar meer de VS achterna gaan zou dan juist wel mijn voorkeur hebben. Nu houdt de EU zich bezig met bemoeizuchtige details i.p.v. dingen die echt belangrijk zijn:
-zorg dat je zonder verblijfsvergunning in elk land kan wonen/werken
-zorg dat je zonder extra papierwerk overal een auto/huis/whatever kan kopen
-zorg voor 1 gemeenschappelijke officiele taal (Engels)
-zorg voor gelijke belastingheffingen
-zorg voor gelijke verkeersregels i.p.v. elke paar honderd km andere borden en andere regels
-etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:35:
[...]

Ik mis nog net het driewerf 'Hou zee!'... toch een gemiste kans.
Weet niet of één van zijn voornaamste werkgevers (Israël) daar nu zo blij van zou worden. Die term is namelijk destijds door de NSB misbruikt als de de facto partij-groet ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:41:
[...]

Ik ben geen voorstander van de EU, maar meer de VS achterna gaan zou dan juist wel mijn voorkeur hebben. Nu houdt de EU zich bezig met bemoeizuchtige details i.p.v. dingen die echt belangrijk zijn:
-zorg dat je zonder verblijfsvergunning in elk land kan wonen/werken
-zorg dat je zonder extra papierwerk overal een auto/huis/whatever kan kopen
-zorg voor 1 gemeenschappelijke officiele taal (Engels)
-zorg voor gelijke belastingheffingen
-zorg voor gelijke verkeersregels i.p.v. elke paar honderd km andere borden en andere regels
-etc. etc.
Het klinkt zo "slecht", dat van "de VS achterna gaan" :P Het is immers een land wat zichzelf volledig in de weg zit, en daardoor een 4e wereld land geworden is met schizofrenie als instrument van economische sturing en een nucleair arsenaal.

Maar, ik begrijp het wel. Een balans tussen land als samenleving en economie, en gezamenlijke structuur van toegang tot en zekerheden voor samenleving en economie. In dat opzicht hebben we als EU een voordeel: het staat ons vrij om de VS eens goed onder de loep te nemen, en van hun fouten te leren. Best practices, het is in ons belang om onze verbonden belangen en afhankelijkheden te beschermen (intern en extern), leren van de fouten van anderen is geen slecht idee. Zeker niet als je de keuze enkel hebt om de curve voor te zijn of er achter aan te hollen en hopen dat je de zaken kunt repareren.

Het is juist de diversiteit van cultuur en samenleving wat de EU voordelen biedt ten opzichte van de VS, het is een veel grotere stimulans voor handel dan de interne distributie waar de staten economie in de VS op rust. Dat voordeel dient ook zeker gesteld te worden, en kan prima in balans gesteld worden met gezamenlijke structuur voor bescherming van het geheel, en de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Gropah schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:55:
[...]

Vergis je niet in het Nederlandse leger. Wij hebben de op 2 na grootste luchtmacht van de wereld
Op basis waarvan? Alleen al in Europa staat we niet eens in de top-5, en dan heb ik de VS, Rusland en China nog niet eens geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TrekDr0p schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:08:
[...]

Het is toch een keuze die je maakt? Als je echt dat kleine beetje geld nodig hebt per maand om te kunnen overleven. Moet je er maar over nadenken om op jezelf te bezuinigen en al helemaal geen 2de nemen.

Je kiest zelf voor je kind dus dan moet je er ook zelf voor opdraaien.
Veel vrouwen kennende is kinderen krijgen geen keuze, maar "ik wil kinderen" (dat is gewoon biologisch bepaald). En daar zal een inkomenspositie weinig aan veranderen. Erger nog: ik denk eerder dat laagopgeleide mensen (en daarmee lagere inkomens) daar nog minder door geremd worden dan hogeropgeleiden.
En dan is kinderbijslag al gauw een zetje in de richting van een fatsoenlijke opvoeding van het kind.
Alhoewel ik me ook weinig illusies maak dat kinderbijslag ook vaak aan andere dingen wordt besteed dan het kind.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Met nogal een belangrijk verschil, D66 wil het vervangen voor een constitutioneel hof a la Duitsland. Dat is wat anders dan een pure bezuiniging zoals de PVV voorstelt. Het is inderdaad eng als er geen controle meer is op de 2e kamer, minderheden moeten altijd beschermd worden. Het is natuurlijk wel zo dat sinds de PVV zijn intrede heeft gedaan in de Eerste Kamer dat het orgaan ook heel erg politiek geworden is en simpelweg het werk van de Tweede Kamer over doet. Dat is niet de bedoeling.
Maasluip schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:58:
Veel vrouwen kennende is kinderen krijgen geen keuze, maar "ik wil kinderen" (dat is gewoon biologisch bepaald). En daar zal een inkomenspositie weinig aan veranderen. Erger nog: ik denk eerder dat laagopgeleide mensen (en daarmee lagere inkomens) daar nog minder door geremd worden dan hogeropgeleiden.
En dan is kinderbijslag al gauw een zetje in de richting van een fatsoenlijke opvoeding van het kind.
Alhoewel ik me ook weinig illusies maak dat kinderbijslag ook vaak aan andere dingen wordt besteed dan het kind.
Bovendien mag het kind niet de dupe zijn van de (foute) keuzes van zijn of haar ouders.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
ph4ge schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:21:
Het is natuurlijk wel zo dat sinds de PVV zijn intrede heeft gedaan in de Eerste Kamer dat het orgaan ook heel erg politiek geworden is en simpelweg het werk van de Tweede Kamer over doet. Dat is niet de bedoeling.
De PVV valt veel te verwijten, maar dit speelt helaas al veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
sewer schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:24:
De PVV valt veel te verwijten, maar dit speelt helaas al veel langer.
Het is het kabinet Rutte geweest wat de Eerste Kamer inzet van de verkiezingen maakte en de Kamer vleugellam heeft gemaakt. Het is de PVV geweest die niet eens meer de moeite nam om geschikte rechtsgeleerden e.d. te sturen, maar gewoon ja-knikkers, en daarmee de EK definitief degradeerde tot een tweede Tweede Kamer. Of het nou de schuld is van de PVV, ze hebben in ieder geval aangetoond dat de EK in zn huidige vorm niet werkt. Maar ipv hem simpelweg af te schaffen zouden we ons moeten realiseren waarom de EK er was en welke functie hij had, en of we die functie niet heel hard nodig hebben. Dat doet D66, en volgens mij GL ook.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Virtuozzo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Onderschat niet voor hoeveel mensen kinderen nog steeds een idee van oudedagvoorziening en relatiebinding is. Triest, in onze moderne tijd.
Mwoah, als je geen kinderen krijgt is het op dit moment vrij eenzaam oud worden. Niemand die je komt bezoeken enzo. Met kinderen is die kans wat groter. Je moet een flink spaarpotje hebben om alle nodige hulp te regelen die anders je kinderen en kleinkinderen voor je zouden doen.

Ik neem aan dat in de toekomst ouderen veel socialer zullen worden omdat er technologisch gezien gewoon veel meer mogelijk is.

Wat kinderen betreft zou ik iets proberen te verzinnen dat het hebben van meer dan 2 kinderen bijzonder sterk ontmoedigt, maar het hebben van 1 en in nog grotere mate 2 (de 'ideale' situatie) kinderen juist beloont. Die handjes hebben we nodig in de toekomst. Een vergrijzende samenleving, nou nee.

[ Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 04-07-2012 15:41 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:30
- Nooit ‘positieve’ discriminatie, ‘voorkeurbeleid’ of ander diversiteitsgeneuzel
- Steun aan bedreigde minderheden zoals de Kopten in Egypte en de Armeniërs in Turkije.
- Vrij verkeer van personen, uitgezonderd Polen, Roemenen, Bulgaren, etc
- De islam is geen godsdienst maar een totalitaire ideologie
- Immigratiestop voor mensen uit islamitische landen
- Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
hmmm. Weird...

[ Voor 16% gewijzigd door Lothlórien op 04-07-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 11:32

ktf

Ze zijn alleen tegen positieve discriminatie, negatieve discriminatie vinden ze geen probleem. Oh, wacht... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

wat is etc?
Tsjechen ook? Sloveniers? Spanjaarden, Grieken, Fransen, Belgen, Duitsers?

Wat ik verder wel een interessante vind:
Niet tien jaar Nederlander, dan geen recht op uitkering
volgens mij heeft de VVD hier ook al eens mee geschermd, maar hoe zit dat dan met de bijdrage aan het sociale systeem die mensen via hun loon afdragen?
Hoeven ze dat dan niet te betalen? Of kunnen ze dat dan na x jaar weer terugvorderen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Dat zou dan wel een boost voor de economie zijn: goedkope werknemers uit het buitenland (hoeven geen sociale afdrachten voor te worden betaald).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

... en dat was precies wat niet de bedoeling was, goedkope arbeidkrachten van buiten. Cirkeltje is rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 19:29
YellowCube schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:02:
[...]
volgens mij heeft de VVD hier ook al eens mee geschermd, maar hoe zit dat dan met de bijdrage aan het sociale systeem die mensen via hun loon afdragen?
Hoeven ze dat dan niet te betalen? Of kunnen ze dat dan na x jaar weer terugvorderen?
Artikel 42, eerste lid bepaalt dat de uitkeringsduur drie maanden is.
Het tweede lid regelt een verlenging: de uitkeringsduur is langer dan drie maanden als men naast de wekeneis voldoet aan de jareneis: men heeft in de afgelopen 5 jaar ten minste in 4 jaar gewerkt. In dit geval ontvangt men, inclusief de eerste drie maanden, per gewerkt jaar 1 maand uitkering, met een maximum van 38 maanden uitkering.
Die WW is betaald, dus daar kom je niet onderuit. Weliswaar voor maximaal 38 maanden dus.
Wilders heeft het denk ik over uitkering in de zin van de bijstand.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 02:50

Malarky

Wils voor wat ieder

mux schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:09:
Dat zou dan wel een boost voor de economie zijn: goedkope werknemers uit het buitenland (hoeven geen sociale afdrachten voor te worden betaald).
Dat is toch al zo, de bouw heeft de laatste jaren ontzettend veel ZZP'ers erbij gekregen, zowel uit het Oosten als Nederlanders zelf. Geen werkgever die sociale lasten hoeft af te dragen. Het probleem is meer dat de Poolse bouwvakkers met een veel lager uurloon tevreden zijn (oftewel, met een veel lagere levensstandaard dan Nederlanders) en zo de Nederlandse bouwvakkers wegconcurreren. Dat is niet perse oneerlijke concurrentie, wel vervelend dat er teveel mensen in Nederland rondlopen die alleen kunnen timmeren en die worden weggeconcurreerd. Die komen dus in de bijstand, niet bepaald een boost voor onze economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:23
*knip*

Laat het trollen svp achterwege en reageer inhoudelijk en onderbouwd.

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 05-07-2012 14:16 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:26

Player1S

Probably out in the dark

ijdod schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Op basis waarvan? Alleen al in Europa staat we niet eens in de top-5, en dan heb ik de VS, Rusland en China nog niet eens geteld.
Misschien in verhouding tot inwoners of oppervlak van het land?? In een van die gevallen zou ik het best plausibel vinden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:55

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
In verhouding tot oppervlakte van het land zou het eventueel nog kunnen (niet zoveel interesse in het berekenen daarvan :P), maar in relatie tot het inwonertal zeker niet. Ook weinig verwonderlijk, want Nederland geeft een vrij klein deel van het bbp uit aan defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Tomassie91

wut?!

- Steun aan bedreigde minderheden zoals de Kopten in Egypte en de Armeniërs in Turkije.
Dat zijn 'toevallig' Christelijke minderheden, maar hoe zit het dan met Islamitische minderheden, zoals de Palestijnen? Ik durf te wedden dat hij deze niet wil steunen, zoals ook blijkt uit zijn Wiki pagina.

if it's worth doing, it's worth overdoing - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tomassie91 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:21:
[...]

Dat zijn 'toevallig' Christelijke minderheden, maar hoe zit het dan met Islamitische minderheden, zoals de Palestijnen? Ik durf te wedden dat hij deze niet wil steunen, zoals ook blijkt uit zijn Wiki pagina.
Natuurlijk geld dat punt niet voor islamistische minderheden, dat zou ook raar zijn, Israël is immers zijn belangrijkste werkgever, en die zou steun aan islamitische minderheden nooit accepteren vermoed ik zo, gezien de manier hoe ze moslims aanpakken daar (muren eromheen bouwen zodat ze de facto in een gevangenis leven etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
nXXt schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:32:
In verhouding tot oppervlakte van het land zou het eventueel nog kunnen (niet zoveel interesse in het berekenen daarvan :P), maar in relatie tot het inwonertal zeker niet. Ook weinig verwonderlijk, want Nederland geeft een vrij klein deel van het bbp uit aan defensie.
De meeste vliegtuigen in verhouding tot het aantal bergen in het land? :P
YellowCube schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:02:
[...]

wat is etc?
Tsjechen ook? Sloveniers? Spanjaarden, Grieken, Fransen, Belgen, Duitsers?
Ik neem aan alle Oost-Europeaanse landen, maar eigenlijk maakt het niks uit. Het gaat bij zulk soort punten puur en alleen om de interpretatie van zijn achterban. Ik bedoel, wat moet je hier nou mee aan:
“In je thuisland een paleis bouwen en hier een uitkering genieten – daar maken we juichend een einde aan. We sturen teams langs de koffiehuizen voor controle.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Tomassie91

wut?!

wildhagen schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Natuurlijk geld dat punt niet voor islamistische minderheden, dat zou ook raar zijn, Israël is immers zijn belangrijkste werkgever, en die zou steun aan islamitische minderheden nooit accepteren vermoed ik zo, gezien de manier hoe ze moslims aanpakken daar (muren eromheen bouwen zodat ze de facto in een gevangenis leven etc).
Ja, maar zet dan dat dan goed in je verkiezings propagandaprogramma. Dan lijkt het namelijk ineens alsof je SGP stemt en niet een democratische minderheid probeert te helpen.

if it's worth doing, it's worth overdoing - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:50
anandus schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:00:
[...]
Ja, want de Zwitserse economie kan je zomaar met de Nederlandse vergelijken? ;)
Afgezien van dat: voordat wij de euro hadden ingevoerd, konden wij toch ook allemaal een (goedgevulde) boterham eten? We waren lid van de Europese Unie natuurlijk, maar in het plan van de PVV staat ook dit:
Nederland wordt lid van de Europese Vrijhandels Associatie (EVA)
Nederland sluit bilaterale (vrijhandels)verdragen met de EU, zoals Zwitserland
Afspraken met de EU over vrij verkeer van goederen, diensten en kapitaal
Schengen-verdrag opzeggen. Zelf weer verantwoordelijkheid voor onze eigen grenzen
Net als Zwitserland dus zo ongeveer: wel zaken doen, maar dan met een wisselkoers aan de grens.
Nederlanders zijn echte handelaren, zoals vroeger dus ook met onze VOC-mentaliteit, dus qua economie en handel moet het écht wel goed kunnen komen hoor.
Het is momenteel bij handel met Zwitserland zo dat de CHF zo hard is, en de EURO zo laag staat, waardoor kopen uit Zwitserland een beetje onvoordelig is, maar door o.a. hun bankensector draait het land goed.

Verder denk ik bij Zwitersland aan precisie-techniek, pionieren (zoals een zonnepaneel glider de wereld rond, een tijdje terug), toerisme...
Wat zou zoiets in Nederland kunnen zijn: de regio Eindhoven is ons technologisch hart, pionieren heeft André Kuipers laatst nog gedaan, toerisme: er komen hier jaarlijks ontzettend veel toeristen om molens, klompen, tulpen en Amsterdam te zien.

Dat Schengen-verdrag opzeggen is niet zo'n handig punt, want Zwitserland blijft dus wel ondertekende van dat verdrag. Wordt een beetje vervelend voor toeristen als ze Nederland willen bezoeken, en een visum (ver) van te voren moeten aanvragen, zoals je dus momenteel ook moet om als toerist Amerika of Rusland te mogen bezoeken.

Overigens: Europa is best eng aan het worden de laatste tijd, zeker met uitspraken laatst van het monster Merkel... one united European Union straks? Ik denk van niet! We verschillen alleen binnen de Europese Unie al enorm van cultuur, taal, klimaat, inkomen, etc. dat je nooit vanuit een EU recht kan trekken richting regelgeving.

Verder denk ik, waarschijnlijk als 1 van de weinigen, dat we maar beter uit het zinkende schip EU kunnen stappen, zolang we nog de keuze hebben.
Mogelijk zijn Griekenland, Italië, Spanje en Portugal nog maar het tipje van de ijsberg die ons te wachten staat.

EDIT: nog een pluspunt van Zwitserland: veel referenda die aan de kiezers wordt voorgelegd, in plaats van een partij dat gaat besturen en het allemaal wel eventjes bepaald. En daar is een referendum dus wel kiezersgebonden en is de kiezers wil wet. Denk nog eens aan het referendum (één van de weinigen) die wij zelf voorgeschoteld kregen over de EU: het merendeel was tegen, maar het kabinet heeft het er doorgedrukt en de kiezer genegeerd. Haagse asocialen.

Maar weet je wat: misschien moet ik zelf maar emigreren naar Zwitserland... bergwandelen in het voorjaar/zomer/najaar, skiën in de winter _/-\o_ d:)b *; oOo
En mogelijk ligt daar nog wel een leuke baan.
Als iemand van niet-Zwiterse afkomst mag je de eerste 12 jaar nog niet stemmen, maar lijkt mij geen probleem.
Wel een probleem: vloeiend leren te spreken in Frans, Duits én Italiaans, voor verschillende kantons.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorn1986 op 05-07-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

Jorn1986 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:46:
Overigens: Europa is best eng aan het worden de laatste tijd, zeker met uitspraken laatst van het monster Merkel... one united European Union straks? Ik denk van niet! We verschillen alleen binnen de Europese Unie al enorm van cultuur, taal, klimaat, inkomen, etc. dat je nooit vanuit een EU recht kan trekken richting regelgeving.
Misschien voor sommigen een gruwel, maar ik denk dat een vergelijking met de VS best op zijn plaats mag zijn: afgezien van de compleet andere ontstaangeschiedenis t.o.v. Europa zie je binnen de staten van de VS ook grote verschillen in cultuur, klimaat en inkomen. Ja, de taal is hetzelfde. Europeanen zien de VS denk ik, voornamelijk door hun buitenlandpolitiek, als een groot blok. Stiekem doen ze dat in de VS ook richting Europa al een beetje.

Persoonlijk heb ik nog steeds geen slechte gevoelens bij een meer-dan-nu verenigd europa, maargoed, dat is inderdaad erg persoonlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46
Ik denk dat spiegelen aan de VS een grote fout is. Kijk alleen maar eens na iets simpels als sport: de Amerikanen voelen zich dan Amerikaan. Wij voelen ons Nederlander of Duitser of Fransman.

De Europese culturele verschillen zijn gewoon veel groter. Je kan kost wat het kost willen proberen die verschillen te negeren en "Europa" door te drukken maar dat gaat niet werken als de mensen dat zo niet voelen.

Eerlijk is eerlijk: daar heeft Wilders natuurlijk wel een punt, los van het programma vol met Tokkie-taal en allerlei onrealistische, discriminerende voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Eerlijk is eerlijk, het is niet zijn punt :P Hij heeft het gewoon opgepikt op basis van populariteit en omstandigheden. Dat is politiek. In het verleden was hij een heel andere mening aangedaan, maar goed, toen zat hij in een andere positie van afhankelijkheden.

Punt is, neem nooit een politicus op zijn standpunt. Kijk eerst naar wat zijn positie is alvorens naar zijn standpunt te kijken, en hou er rekening mee: politiek is nu eenmaal gevoelig voor de stand van de wind. Ook al zien sommige politici mogelijkheden om zelf de richting van de wind te bepalen op het nieuws, ongeacht waar hij werkelijk vandaan komt :P

In dat soort observaties kun je wel goed het verschil zien van een eenmanspolitiek en politiek als onderdeel van een amalgaam van structuur zoals bijvoorbeeld partijpolitiek. Niet dat het laatste er ongevoelig voor is, zeker niet, maar er is wel een buffer tegen excessief gedrag wat eenmanspolitiek nu eenmaal niet heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Virtuozzo op 06-07-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je hebt gelijk. Ik zeg het verkeerd. Hij heeft het goede punt eruit gepakt om mee te scoren. Dat is inderdaad wat anders.

Weet je wat ik zo gek vind? Wanneer het om integratie of moslims ging dan hoorde je altijd dat belerende toontje dat zei "zijn oplossingen deugen niet, maar hij kaart wel de problemen aan". Dat "mis" ik nu compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Nederland en Zwitserland zijn heel verschillend, die vergelijking kan je echt niet zo maken. Nederlanders en Zwitsers zijn ook niet echt te vergelijken. Ik zou in Zwitserland niet willen wonen in ieder geval.

Qua taal: denk niet dat de gemiddelde Zwitser alledrie die talen beheerst. Integendeel, ze spreken er meestal maar één (DE of FR of IT), plus engels.

Maar het hele verhaal is gewoon soundbites, en niks meer. Omzetten daarvan betekent gewoon economische zelfmoord voor Nederland.

[ Voor 75% gewijzigd door Garyu op 06-07-2012 13:04 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Als je ieder politiek programma doorneemt kom je een hoop retoriek tegen waar je eng van wordt en ik sta er dan ook niet van te kijken.

Hoewel ik hier niet achter sta ik moet op een aantal punten wel erkennen dat ik me afvraag waarom het uberhaupt nog in een programma staat en waarom de hele politiek dat niet al gewoon uitgevoerd heeft onder het motto common sense. Denk aan punten als:

-Niet tien jaar Nederlander, dan geen recht op uitkering
-Uitkeringsfraude? Geweld tegen personeel sociale dienst? Nooit meer een uitkering
-Stopzetten uitkeringen naar het buitenland, uitgezonderd AOW
-Illegaal verblijf in Nederland wordt strafbaar

Ik snap niet dat Wilders dat moet benoemen? Dit soort dingen hadden andere politici al lang moeten doorvoeren.

Zodoende denk ik dat Wilders snel veel kiezers kwijt zou zijn als dergelijke punten niet meer van toepassing zouden zijn.

Feit is wel dat Wilders makkelijk scoort omdat andere falen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
D-e-n schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:49:
Weet je wat ik zo gek vind? Wanneer het om integratie of moslims ging dan hoorde je altijd dat belerende toontje dat zei "zijn oplossingen deugen niet, maar hij kaart wel de problemen aan". Dat "mis" ik nu compleet.
Dat komt omdat hij dit keer niet een probleem aankaart, maar een oplossing.

Fortuyn en Wilders hebben er inderdaad voor gezorgd dat de problemen met integratie meer op de kaart kwamen. De andere partijen durfden nog niet zo mondig het probleem te benoemen en eigenlijk was het geen echt issue. In feite niet heel anders dan de PvDD. Ze roepen continue (letterlijk) bij elk onderwerp dat er een probleem is. Inmiddels hebben ze bereikt dat de gevestigde orde zich meer met dierenwelzijn bezig houdt.

Wat Europa betreft is iedereen zich er van bewust dat we een probleem hebben. Niemand ontkent dat, maar het verschil zit in de oplossingen.
Wilders kaart geen probleem aan, maar poneert heel stellig de meest extreme 'oplossing'.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verder denk ik, waarschijnlijk als 1 van de weinigen, dat we maar beter uit het zinkende schip EU kunnen stappen, zolang we nog de keuze hebben.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat we die keuze nu hebben. Daar is het nu te laat voor. Uitstappen is niet zo moeilijk in kalme economische tijden als iedereen wel gelooft dat het netjes afgehandeld kan worden.
Maar in de huidige instabiele situatie zou het hele kaartenhuis wel eens kunnen instorten als juist een land als Nederland eruit stapt. En als de boel instort worden wij gewoon meegesleept - of wij nu wel of niet uitgestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
jayb schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:12:
Hoewel ik hier niet achter sta ik moet op een aantal punten wel erkennen dat ik me afvraag waarom het uberhaupt nog in een programma staat en waarom de hele politiek dat niet al gewoon uitgevoerd heeft onder het motto common sense. Denk aan punten als:

-Uitkeringsfraude? Geweld tegen personeel sociale dienst? Nooit meer een uitkering

Ik snap niet dat Wilders dat moet benoemen? Dit soort dingen hadden andere politici al lang moeten doorvoeren.
- Definieer 'uitkering'.. Gaat het dan alleen om de bijstand, of ook over WW. Hoe zit het met iemand die hier 8 jaar werkt en ziek wordt (laat staan dat ie ziek wordt door zijn werk zoals bij een bedrijfsongeval)?
- definieer uitkeringsfraude...Waar leg je de grens? Geweld tegen personeel kan ik overigens inkomen, maar ook daar kunnen verzachtende omstandigheden zijn. En ook daar zul je geweld moeten definieren.
- Uitkeringen naar het buitenland: Volgens mij doelt wilders hier vooral op kindertoeslag. Iemand die echter 5 jaar in NL gewerkt heeft en WW premie betaald en na ontslag terugkeert zou van mij prima die WW mogen krijgen. Daar heeft hij immers ook aan meebetaald.
- Illegaal is al illegaal en ook al strafbaar in NL volgens mij: website amnesty

Common sense gaat verder dan roepen zonder stil te staan bij de gevolgen.
Wilders's verkiezingsprogramma neem je volledig door terwijl je op de plee zit, waar je bij andere partijen een avond nodig hebt. Dat komt omdat Wilders alleen de samenvatting zonder uitwerking neerzet en totaal geen boodschap heeft aan nuance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

jayb schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:12:
Als je ieder politiek programma doorneemt kom je een hoop retoriek tegen waar je eng van wordt en ik sta er dan ook niet van te kijken.

Zodoende denk ik dat Wilders snel veel kiezers kwijt zou zijn als dergelijke punten niet meer van toepassing zouden zijn.

Feit is wel dat Wilders makkelijk scoort omdat andere falen...
Omdat die punten niet zo makkelijk in te voeren zijn.
  • Ben zelf als expat natuurlijk wel redelijk betroffen van dit soort opmerkingen. Het is namelijk helemaal niet gezegd dat iemand ten onrechte aan dit soort regelingen deelneemt. Ik woon en werk nu 7 jaar in een ander land. Als ik nu werkloos wordt, krijg ik dan geen WW? Geen pensioen, geen ..?
  • Waarom moet je per se een uitkering levenslang beeindigen als iemand a) fraude pleegt of b) geweld gebruikt? Allebei is al strafbaar en kan vervolgd worden, waardoor iemand in de gevangenis belandt. "nooit meer" is nogal hard, er zijn zeker genoeg grijze gebieden waar je gewoon een rechter over wilt laten oordelen die hiervoor een gepaste straf kan geven. Pure retoriek dus.
  • Waarom AOW wel naar het buitenland maar andere uitkeringen niet?
  • Wat helpt het strafbaar maken van illegaliteit in NL? Dat je dan illegaal in de gevangenis gaat zitten? Welk probleem wordt daardoor opgelost?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik zou überhaupt maar eens contact opnemen met de Sociale Verzekeringsbank om te laten toetsen of de recente veranderingen niet geleid hebben tot tot wijzigingen in jouw AOW opbouw met werkzaamheid in het buitenland. Er zijn wijzigingen geweest in beleid van erkenning van aanvragen tot overdracht, maar ook wijzigingen in relevante verdragen voor uitwisseling van sociale verzekeringsopbouw tussen landen en deelnames in verschillende verdragsovereenkomsten.

Ik heb een paar gevallen zien voorbij komen waar mensen terug gekomen zijn naar Nederland omdat er geen uitwisseling van opbouw meer mogelijk was met het land waar ze werkzaam in waren. Een aantal anderen kozen definitief voor emigratie en naturalisatie extern. Maar goed, de moeite waard om even te laten controleren in individuele situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Garyu schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:43:
[...]

Omdat die punten niet zo makkelijk in te voeren zijn.
  • Ben zelf als expat natuurlijk wel redelijk betroffen van dit soort opmerkingen. Het is namelijk helemaal niet gezegd dat iemand ten onrechte aan dit soort regelingen deelneemt. Ik woon en werk nu 7 jaar in een ander land. Als ik nu werkloos wordt, krijg ik dan geen WW? Geen pensioen, geen ..?
Sterker nog. Het ging niet eens over 10 jaar verblijf maar over 10 jaar nadat je al tot Nederlander genaturaliseerd bent. En niet iedereen kiest voor naturisatie. Zeker niet de mensen die ooit nog naar het land van herkomst terug denken te keren. Daar wordt helemaal geen rekening mee gehouden.
  • Waarom moet je per se een uitkering levenslang beeindigen als iemand a) fraude pleegt of b) geweld gebruikt? Allebei is al strafbaar en kan vervolgd worden, waardoor iemand in de gevangenis belandt. "nooit meer" is nogal hard, er zijn zeker genoeg grijze gebieden waar je gewoon een rechter over wilt laten oordelen die hiervoor een gepaste straf kan geven. Pure retoriek dus.
In sommige situaties kunnen de consequenties ook te zwaar zijn. Denk aan een gezin met kinderen waarvan de vader, die vol stress zit omdat ie al twee jaar werkloos is, een tik heeft uitgedeeld bij de sociale dienst. Dat is niet goed te praten maar het is ook niet goed te praten om te accepteren dat het hele gezin daardoor (cru gezegd) dakloos raakt en verhongert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dat trof me even met een gedachte "on the side". Ik kan me goed herinneren hoe mensen het verschrikkelijk vonden, de moord op Fortuyn, maar hoe ze in dezelfde ademteug verklaarden dat we nu weer terug konden gaan naar een stabiele politiek en een rustige samenleving met fatsoenlijke orde.

Ik vond het frappant toen dat ze niet langer keken dan hun neus lang was. Ik vraag me af of ze er nu nog zo over na denken. Juist omdat het diegenen waren die meenden dat de toekomst van de VVD als partij met eenheid en sturing over samenleving zeker stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Garyu schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:04:
[...]

Nederland en Zwitserland zijn heel verschillend, die vergelijking kan je echt niet zo maken. Nederlanders en Zwitsers zijn ook niet echt te vergelijken. Ik zou in Zwitserland niet willen wonen in ieder geval.

Qua taal: denk niet dat de gemiddelde Zwitser alledrie die talen beheerst. Integendeel, ze spreken er meestal maar één (DE of FR of IT), plus engels.

Maar het hele verhaal is gewoon soundbites, en niks meer. Omzetten daarvan betekent gewoon economische zelfmoord voor Nederland.
Ieder zijn smaak natuurlijk. Over de taal: ik denk dat met in ieder geval Duits en Frans je in het grootste deel van Zwitserland een eind moeten komen, eventueel dat je nog terug kan vallen op Engels.

Ik denk dat het omzetten daarvan helemaal geen economische zelfmoord hoeft te betekenen. Export nummer 1 land Duitsland zal echt niet zomaar een andere haven + spoorroute gaan gebruiken voor het binnenhalen van veel handelswaar in zeecontainers, of de handel in goederen door tussenhandelaren (groothandels).

Stel dat wij in het raarste scenario de gulden terug zouden krijgen, dan hebben we een probleem als de euro verder in waarde zakt (duurdere export), maar weer voordeel als de gulden in waarde zakt t.o.v. de euro.

Mogelijk worden wij alleen nog maar interessanter als handelsland na uittreding uit de EU, zodra wij weer eigen regelgeving binnenslands kunnen voeren, en bedrijven in Nederland weer hun kansen ruiken om economisch te groeien als Europese regels ze niet meer zo let!
Mogelijk onze handelsrelaties flink verbeteren met Azië (want wat let ons dan nog?), en Nederland de nummer 1 doorvoerhaven maken voor Aziatische producten?
downtime schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat we die keuze nu hebben. Daar is het nu te laat voor. Uitstappen is niet zo moeilijk in kalme economische tijden als iedereen wel gelooft dat het netjes afgehandeld kan worden.
Maar in de huidige instabiele situatie zou het hele kaartenhuis wel eens kunnen instorten als juist een land als Nederland eruit stapt. En als de boel instort worden wij gewoon meegesleept - of wij nu wel of niet uitgestapt zijn.
Mogelijk is juist nu wel de tijd om de kaarten op tafel te leggen, en te erkennen dat de invoering van de euro helemaal geen succes was, en dat de rijkere Europese landen alleen maar moeten opdraaien voor toegetreden Europese landen zoals dus Griekenland (die onder valse voorwaarden lid is geworden) en een aantal oostblok-landen die flink wat Europees subsidiegeld krijgen...
En als NL uit de EU zou stappen, en de euro alleen nog maar verder in waarde daalt, kunnen wij met een hardere munt bijvoorbeeld veel beter zaken doen met de Amerikanen, dan met een zwakke euro waardoor import uit Amerika duurder wordt.
Onze bedrijven in Nederland kunnen daar vast wel handig op inspelen, en als ze het op tijd aan kunnen zien komen hoeft dat helemaal geen economische zelfmoord te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Jorn1986 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:09:
[...]

Mogelijk onze handelsrelaties flink verbeteren met Azië (want wat let ons dan nog?), en Nederland de nummer 1 doorvoerhaven maken voor Aziatische producten?
En waarom zouden de Aziaten die extra kosten/ douanes/ grenzen in Nederland willen aandoen, terwijl ze dan veel makkelijk in Antwerpen, Hamburg etc terecht kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Hou rekening met de schaal van interactie en afhankelijkheden. Om ons lost te maken is een leuke idee, maar niet realistisch gezien onze verplichtingen en de tijden waar we daar aan vast zullen zitten. En dan gaat het niet enkel om opgebouwde verplichtingen, of zelfs schulden, maar ook participaties in handelsverdragen waar juist die dingen staan vastgesteld wat een individueel land onverbonden mogelijkheden zou kunnen bieden om te kunnen blijven opereren (let wel, als theorie, de praktijk is echter nu eenmaal zo dat je interne economie niet de lading dekt van de kosten van economie van samenleving).

Spijt me, maar die tijden zijn voorbij. Er zijn al genoeg landen met specialisaties in economie, en onze interne economie berust juist op het niet specialiseren maar een generalistische en flexibele insteek voor potentieel.

Het is geen kwestie van hardheid of waarde van valuta. Het is een kwestie van wat je aan schulden hebt. En wat je aan onderpand hebt. Een terugkeer naar de gulden is een schoolvoorbeeld van selectieve belangenbehartiging. Het levert een beperkte groep wat op, maar je wentelt de kosten op korte en lange termijn af op het geheel van samenleving, en neemt ook nog eens als samenleving een nog groter geheel van afhankelijkheden aan, waar je nog minder invloed op hebt dan nu.

Begrijp me niet verkeerd hier. Ik ben het er mee eens dat juist nu schoon schip gemaakt moet worden, en dat juist nu men moet leren van lessen van het verleden. Maar om enkel op basis van wishes & wants terug te grijpen naar de indruk van het verleden, dat is iets heel, heel anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 06-07-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:15:
[...]

En waarom zouden de Aziaten die extra kosten/ douanes/ grenzen in Nederland willen aandoen, terwijl ze dan veel makkelijk in Antwerpen, Hamburg etc terecht kunnen?
Precies, die zijn ook niet gek, die gaan naar havens en luchthavens/bedrijven waar ze het meeste voordeel hebben, en dat zijn dus niet de Nederlandse havens/bedrijven in zo'n geval ;)

Het uit de EU stappen is complete economische zelfmoord voor Nederland. Gelukkig zal het dan ook niet gaan gebeuren :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Roamor schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:15:
[...]

Wat dacht je ervan als we geen Europese douanewetgeving meer hebben, inclusief protectionistische rechten? We onze eigen douanwetgeving aannemen, waardoor import opeens héél interessant wordt? En uiteraard: in eigen douanewetgeving we sommige eigen markten ook nog wel een beetje beschermen.

En dat kaartenhuis in elkaar laten vallen? Mogelijk gebeurd dat al veel sneller zodra Finland de euro verlaat...
Virtuozzo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:19:
Begrijp me niet verkeerd hier. Ik ben het er mee eens dat juist nu schoon schip gemaakt moet worden, en dat juist nu men moet leren van lessen van het verleden. Maar om enkel op basis van wishes & wants terug te grijpen naar de indruk van het verleden, dat is iets heel, heel anders.
Terugvallen op iets, en bij wijze van spreken 7 slechte jaren tegemoet te zien, en daarna weer 7+ goede jaren, is misschien alleen maar verstandig nu economische grootmachten in bijvoorbeeld Azië in opkomst zijn.
De gouden tijden van Europa zijn mogelijk allang vervlogen, en dan kan je beter als individueel klein landje jezelf proberen te redden, dan vasthouden aan het complete grote blok, dat nog eens naar beneden komt:
Afbeeldingslocatie: http://xandernieuws.punt.nl/upload/eu2-scheuring.jpg

Een ander continent dan: wie zegt nou bijvoorbeeld dat Amerika terug zal gaan naar hun enorme economische grootmacht? Ze hebben miljarden uitgegeven aan een oorlog, zitten in de schulden en de normale Amerikaan heeft het moeilijk om rond te komen. Daarbovenop komt ook nog dat de normale Amerikaan straks ook nog zorgpremie verplicht moet gaan betalen.
Ook daar zie ik echt geen zonneschijn wat betreft de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
De VS zijn geen grootmacht meer, en dat zullen ze ook nooit meer worden. In ieder geval de komende 200 jaar niet meer, wat het zou duren om de opgebouwde schulden af te bouwen in een ideële situatie zonder incidenten of opnieuw optreden van verschuivingen in afhankelijkheden.

Maar dat is hun keuze. De VS als systeem heeft er voor gekozen om hun economische grootmacht als onderdeel van politiek projectie van macht te verruilen voor een focus op interne economie. Het is een resource system. Hun bevolking is daar onderdeel van. Het huidige systeem daar zal echt nog verder worden uitgediept juist om die situatie te continueren omdat dit nu eenmaal werkt voor de beloningstructuren van diegenen die de richting geven aan het systeem. En nee, dat zijn geen politici.

De VS als markt is aldus op een pad waar het in de toekomst minder en minder interessant zal zijn voor export, en meer en meer voor goedkope arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

[...]

Afgezien van dat: voordat wij de euro hadden ingevoerd, konden wij toch ook allemaal een (goedgevulde) boterham eten? We waren lid van de Europese Unie natuurlijk, maar in het plan van de PVV staat ook dit:
in de jaren 70 en 80 waren de boterhammen ook niet heel erg dik belegd.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jorn1986 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:34:
Wat dacht je ervan als we geen Europese douanewetgeving meer hebben, inclusief protectionistische rechten? We onze eigen douanwetgeving aannemen, waardoor import opeens héél interessant wordt?
Onzin. We zullen vervolgens ook weer moeten exporteren naar die landen die nog wel "Europese" douanewetgeving meer hebben, waar wij dan ook last van kunnen krijgen. Tenzij je bedoelt dat wij kunnen bestaan van import alleen.
En dat kaartenhuis in elkaar laten vallen? Mogelijk gebeurd dat al veel sneller zodra Finland de euro verlaat...
"Finland kan overwegen" is heel wat anders als "Finland heeft besloten". Je moet de uitspraken van politici met een korrel zout nemen. Zie het maar als onderhandelingstactiek - een manier om te vertellen dat Zuid-Europa z'n problemen moet oplossen omdat we niet eindeloos blijven meebetalen.
De gouden tijden van Europa zijn mogelijk allang vervlogen, en dan kan je beter als individueel klein landje jezelf proberen te redden, dan vasthouden aan het complete grote blok, dat nog eens naar beneden komt:
Je kunt het ook anders zien: Zodra je stopt met pompen zinkt het schip. Dat kan wel eens zo snel gaan dat je geen tijd meer krijgt om het schip te verlaten.
Een ander continent dan: wie zegt nou bijvoorbeeld dat Amerika terug zal gaan naar hun enorme economische grootmacht? Ze hebben miljarden uitgegeven aan een oorlog, zitten in de schulden en de normale Amerikaan heeft het moeilijk om rond te komen. Daarbovenop komt ook nog dat de normale Amerikaan straks ook nog zorgpremie verplicht moet gaan betalen.
Overdrijf het niet. De Amerikaanse schuld is in verhouding niet veel groter dan de Nederlandse. Het grootste probleem is dat de Amerikaanse politiek het niet eens kan worden over een aanpak om die schulden omlaag te krijgen.

Wat die zorgpremie betreft: De meeste Amerikanen betalen al zorgpremie. Het grootste verschil is dat het straks een verplichting is.

[ Voor 3% gewijzigd door downtime op 06-07-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jorn1986 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:34:
Wat dacht je ervan als we geen Europese douanewetgeving meer hebben, inclusief protectionistische rechten? We onze eigen douanwetgeving aannemen, waardoor import opeens héél interessant wordt? En uiteraard: in eigen douanewetgeving we sommige eigen markten ook nog wel een beetje beschermen.
Waarom is import ineens interessant? Volgens mij wil je als land helemaal niets importeren als het even kan. Kost alleen maar geld. En export zal niet zo makkelijk meer zijn als wij degenen zijn voor wie handelsbarrieres worden opgeworpen (als niet EU-lid zul je ongetwijfeld 'ontmoedigd' worden op de EU markt).

Ik ben er van overtuigd dat NL volledig in het slop raakt als we uit de EU stappen. Met alle gevolgen vandien: Buitenlanders en vooral moslims krijgen de schuld van de malaise (geschiedenis heeft bewezen dat in slechte tijden ALTIJD minderheden en buitenlanders de schuld krijgen) en we krijgen een eng landje.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
downtime schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Onzin. We zullen vervolgens ook weer moeten exporteren naar die landen die nog wel "Europese" douanewetgeving meer hebben, waar wij dan ook last van kunnen krijgen. Tenzij je bedoelt dat wij kunnen bestaan van import alleen.
Was het maar waar, maar als je de grondstofprijzen voor de productiebedrijven in Nederland nog goedkoper kan krijgen, wordt het hier voor bedrijven natuurlijk wel heel interessant om te gaan produceren. En dat schept natuurlijk weer werkgelegenheid.
[...]

"Finland kan overwegen" is heel wat anders als "Finland heeft besloten". Je moet de uitspraken van politici met een korrel zout nemen. Zie het maar als onderhandelingstactiek - een manier om te vertellen dat Zuid-Europa z'n problemen moet oplossen omdat we niet eindeloos blijven meebetalen.
Dit is niet de eerste keer dat Finland een gebaar maakt richting de EU wat betreft de schuldencrisis. Ze wilden eerder ook al een eiland als borg hebben voor de Griekse staatsleningen. Ik vermoed dat de Finnen het ook wel zat zijn dat ze min-of-meer verplicht overal aan mee moeten doen door de EU. Meerdere landen worden iedere keer voor het blok gezet in Brussel om maar weer miljarden ''weg te geven''.
Ik moet nog zien of de miljarden aan Griekenland of het ECB noodfonds iets gaan uitmaken. Naar mijn idee is het iedere keer een tijdelijke fix en wordt het figuurlijke balletje iedere keer groter:
Afbeeldingslocatie: http://www.carlosdinares.com/wp-content/uploads/2011/10/snowball2.jpg
[...]

Je kunt het ook anders zien: Zodra je stopt met pompen zinkt het schip. Dat kan wel eens zo snel gaan dat je geen tijd meer krijgt om het schip te verlaten.
Only time will tell.
[...]

Overdrijf het niet. De Amerikaanse schuld is in verhouding niet veel groter dan de Nederlandse. Het grootste probleem is dat de Amerikaanse politiek het niet eens kan worden over een aanpak om die schulden omlaag te krijgen.

Wat die zorgpremie betreft: De meeste Amerikanen betalen al zorgpremie. Het grootste verschil is dat het straks een verplichting is.
Oke, je hebt gelijk wat betreft het aantal Amerikanen dat zorgpremie betaald: maar het zorgstelsel is WAS compleet anders dan dat wij het in Nederland kennen: zo betaald daar een werkgever voor de zorgPREMIE, maar dat is iets anders dan een verplichte zorgVERZEKERING.

In het verleden:
44 miljoen mensen hebben hadden daar helemaal geen ziektekostenverzekering en zullen pas een dokter bezoeken als ze op sterven na dood zijn (dan wordt je zowiezo geholpen). Twee kwetsbare groepen, armen en bejaarden, zijn wel degelijk via een overheidsprogramma verzekerd, maar de rest van de Amerikanen moet het zelf regelen, al of niet met zijn werkgever.

Is al meerdere keren op TV voorbij gekomen dat Amerikanen sommige soorten zorg helemaal niet konden betalen, zoals Dental Care. Zodra er dan een bepaalde organisatie voorbij kwam dat vrijwilligerswerk doet en gratis Dental Care doet, is het opeens dringen geblazen en komen die mensen die al jaren met kiespijn rondlopen opeens van hun kiespijn af.
Dat is nu verleden tijd, als men naar de tandarts kan.

Straks moeten die 44 miljoen mensen dus ook een ziektekostenverzekering gaan betalen maandelijks, en dat is dus niet goedkoop aan extra maandelijkse lasten.

EDIT: aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Import is niet zozeer interessant, maar het is een afhankelijkheid. We hebben tenslotte ook geen mogelijkheid meer om concurrend in productie te zijn met genoeg volume om de interne economie te bekostigen.

Het idee dat Nederland nog een productieland kan zijn is een argument van de twee die aan de basis liggen van de drang naar goedkope arbeid (middels richting onderwijs, afbouw stelsel van arbeid, etc).

Het gaat echter voorbij aan een simpel gegeven. Een land als Nederland heeft in de huidige globale economie, en zeker in de context van het huidige begin van grondstof conflicten, nul potentieel om grondstoffen goedkoop binnen te krijgen. En dat nog los van nul potentieel - zonder het stelsel volledig op te blazen dan - om opnieuw een goedkope productie economie door te duwen.

Het is een leuk idee, zeker wanneer het gecombineerd wordt met het idee van schepping van werkgelegenheid. Maar het is een mythe, die berust op overtuigingen en situaties en modellen van twinting tot veertig jaar geleden. Mijn excuses dat ik het zo hard stel, het is echter wel gewoon de realiteit. Zelfs al weet je onze kosten van arbeid voor productie terug te dringen tot het niveau van zeg, India, dan nog is Nederland niet interessant voor een productiefocus. Kosten van distributie van grondstoffen zijn een kwestie van margebepaling, en te hoog om interessant te zijn omdat een land als Nederland nu eenmaal een beperkte "buy power" heeft daarvoor. Zeker als het eenmaal arm genoeg is om arbeidskostentechnisch theoretisch interessant te zijn.

Gespecialiseerde productie, hoogwaardige productie, dat zijn niche groepen die wel interessant zijn. Maar die zijn nu eenmaal gekoppeld aan het concept kenniseconomie, en vereisen hoogwaardige investering in middelen - en mensen zijn nu eenmaal middelen. Daar zijn zeker mogelijkheden, maar dat heeft slechts een derivate correlatie aan het grondstoffendebat.

A propos Finland, er speelt daar iets anders mee. De gedachte dat onder een schuld een onderpand dient te staan. Een onderpand van realistisch bruikbare waarde. Dat is iets wat onze politiek onder druk van de bankencrisis geen tegenwoordigheid van geest heeft om over na te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 06-07-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jorn1986 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Was het maar waar, maar als je de grondstofprijzen voor de productiebedrijven in Nederland nog goedkoper kan krijgen, wordt het hier voor bedrijven natuurlijk wel heel interessant om te gaan produceren.
Nou nee, want arbeid is heel erg duur hier (net zoals in de gehele westerse wereld). Er gaat hier echt geen massaproduktie komen. Waarom denk je dat die allemaal richting Azië (China, India, Thailand) verhuizen? Veel goedkopere arbeid.

Totaal niet realistisch om te denken dat we hier van import kunnen gaan leven.

Uit de EU stappen is zo ongeveer het domste, allerdomste, wat we kunnen doen, het komt neer op economische zelfmoord.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat helpt het strafbaar maken van illegaliteit in NL? Dat je dan illegaal in de gevangenis gaat zitten? Welk probleem wordt daardoor opgelost?
Voor de illegaal maakt het niets uit. Nu ja, als veroordeelde crimineel heeft hij misschien wat minder rechten. Of misschien zelfs wel meer, uitgezet wordt hij toch.

Het echte voordeel is natuurlijk dat je mensen kan beboeten en opsluiten die illegalen helpen. Dat is de natte droom van PVV (en VVD). Ten eerste gaan de illegalen dan misschien vanzelf weg, ten tweede ruimt het leuk een van de belangrijkste bronnen van het maatschappelijk verzet tegen het ultrarechtse gedachtengoed op. In dezelfde trend moet je de islamgerelateerde verboden, de onderwijsmaatregelen, de verplichtingen tot vlaggenzwaaien en verering van het Nederlanderschap, het kraakverbod, het einde van ontwikkelingshulp en alle maatregelen tegen milieuorganisaties zien. Pogingen om een ideologische gelijkschakeling te bereiken in Nederland en dat wat nu als radicaal-rechts gezien wordt, de nieuwe hoofdstroom te maken - en alles wat afwijkt, illegaal en uitgespuugd.

En het enge is, zoiets kan best goed werken. Ik zal historische voorbeelden laten voor wat ze zijn en uitsluitend naar de bedroevende situatie in Hongarije verwijzen en die in sommige conservatieve staten in de VS. Italie onder Berlusconi is ook een mooi voorbeeld. In de laatste 10 jaar is er in Nederland zowiezo al een enorme verschuiving geweest, dat zal de PVV hoop geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 16:51
FunkyTrip schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:56:
[...]

Waarom is import ineens interessant? Volgens mij wil je als land helemaal niets importeren als het even kan. Kost alleen maar geld. En export zal niet zo makkelijk meer zijn als wij degenen zijn voor wie handelsbarrieres worden opgeworpen (als niet EU-lid zul je ongetwijfeld 'ontmoedigd' worden op de EU markt).

Ik ben er van overtuigd dat NL volledig in het slop raakt als we uit de EU stappen. Met alle gevolgen vandien: Buitenlanders en vooral moslims krijgen de schuld van de malaise (geschiedenis heeft bewezen dat in slechte tijden ALTIJD minderheden en buitenlanders de schuld krijgen) en we krijgen een eng landje.
Je intentie is goed, je argumentatie alleen iets minder. Ik kan je haarfijn uitleggen waarom import interessant is. Handel is namelijk altijd interessant wanneer er een onderling relatief verchil in productie-efficientie bestaat. Relatief? ja relatief. Dus ondanks dat ze in Polen een goedkopere trui kunnen breien is het verstandig voor Polen om deze te importeren wanner ze relatief effiecienter varkens kunnen leveren. Zoek het even op, het verschijnsel heet comparatief voordeel.

Met de redenering "Import is niet goed, want dingen kopen kost geld", doe je helaas niet mee.

In reactie op de post waar je op reageert: Protectionisme is wel het stomste wat je kan doen. Daarmee probeer je namelijk relatieve voordelen weg te halen. En dan verdwijnt dus ook je comparatieve voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Voor de illegaal maakt het niets uit. Nu ja, als veroordeelde crimineel heeft hij misschien wat minder rechten. Of misschien zelfs wel meer, uitgezet wordt hij toch.

Het echte voordeel is natuurlijk dat je mensen kan beboeten en opsluiten die illegalen helpen. Dat is de natte droom van PVV (en VVD). Ten eerste gaan de illegalen dan misschien vanzelf weg, ten tweede ruimt het leuk een van de belangrijkste bronnen van het maatschappelijk verzet tegen het ultrarechtse gedachtengoed op. In dezelfde trend moet je de islamgerelateerde verboden, de onderwijsmaatregelen, de verplichtingen tot vlaggenzwaaien en verering van het Nederlanderschap, het kraakverbod, het einde van ontwikkelingshulp en alle maatregelen tegen milieuorganisaties zien. Pogingen om een ideologische gelijkschakeling te bereiken in Nederland en dat wat nu als radicaal-rechts gezien wordt, de nieuwe hoofdstroom te maken - en alles wat afwijkt, illegaal en uitgespuugd.

En het enge is, zoiets kan best goed werken. Ik zal historische voorbeelden laten voor wat ze zijn en uitsluitend naar de bedroevende situatie in Hongarije verwijzen en die in sommige conservatieve staten in de VS. Italie onder Berlusconi is ook een mooi voorbeeld. In de laatste 10 jaar is er in Nederland zowiezo al een enorme verschuiving geweest, dat zal de PVV hoop geven.
Het is een voordeel dat je mensen kunt aanpakken die illegalen helpen? Dat is geen zwart/wit kwestie. Hier in de buurt denk ik dan even terug aan het gemeenschapshuis waar men een Iraans gezin opving waar de ouders politiek actief geweest waren in eigen land, en de zoon homoseksueel is. Afgewezen trouwens voor hun aanvraag, op basis van de evaluatie dat gezien hun beëindiging van politieke activiteit na asielaanvraag een terugkeer geen problemen zou opleveren voor het gezin in kwestie. Zou je dan de mensen die hen helpen voor de rechter slepen? Tot zover de algemene principes van samen leven.

Ja, ik kan ook verwijzen naar historische voorbeelden. Er moet echter altijd de kanttekening geplaatst worden dan het beeld van historisch voorbeeld bepaald wordt door degene die het uitgevoerd heeft. Zo hebben wij ons als geallieerden na de tweede wereldoorlog structureel schuldig gemaakt aan hetzelfde concept van deportatie en concentratiekamp voor burgers als de machten die we op basis daarvan bestreden hadden. Is dat in onze beeldvorming nog een element? Nee, de winnaars schrijven ten slotte de geschiedenis. En de voetnoot van het individu is daar geen factor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Virtuozzo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:54:
Het is een voordeel dat je mensen kunt aanpakken die illegalen helpen?
Je moet je sarcasme-detector aanzetten ;) . De PVV (en VVD) denkt dat het goed is, in de ikke ikke ikke maatschappij die ze verwachten zal niemand dan meer risico voor een ander nemen. Dat er ook mensen zijn die niet alleen aan zichzelf denken, dat vinden ze een moeilijk concept :D

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 06-07-2012 16:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Virtuozzo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:54:
Het is een voordeel dat je mensen kunt aanpakken die illegalen helpen?
Je leest zijn reactie niet. Hij bedoelt juist dat de PVV het een voordeel vindt. Zelf vindt hij dat overduidelijk niet een voordeel. En ik twijfel er niet aan dat de PVV er wel voor voelt om sociaal denkende mensen aan te pakken. Sociaal denken is immers "links" en volgens de PVV dus de oorzaak van alles wat er fout is met Nederland.
Zo hebben wij ons als geallieerden na de tweede wereldoorlog structureel schuldig gemaakt aan hetzelfde concept van deportatie en concentratiekamp voor burgers als de machten die we op basis daarvan bestreden hadden.
Welke vernietigingskampen hebben wij - volgens jou - na de oorlog ingericht?

Volgens mij vergelijk je appels en peren. Je doet alsof na-oorlogse interneringskampen op dezelfde voet staan als de Duitse vernietigingskampen. Er zijn echt wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:25:
[...]

Je moet je sarcasme-detector aanzetten ;) . De PVV (en VVD) denkt dat het goed is, in de ikke ikke ikke maatschappij die ze verwachten zal niemand dan meer risico voor een ander nemen. Dat er ook mensen zijn die niet alleen aan zichzelf denken, dat vinden ze een moeilijk concept :D
Doh, sarcasme-detector is klaarblijkelijk niet waterbestendig. Ik zal toch maar eens uit het zwembad komen dan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:32:

Volgens mij vergelijk je appels en peren. Je doet alsof na-oorlogse interneringskampen op dezelfde voet staan als de Duitse vernietigingskampen. Er zijn echt wel verschillen.
Er zijn zeker verschillen, absoluut. Zeker qua excessen, en principes. De overeenkomst van Potsdam maakte een interessant onderscheid tussen voor en na de overeenkomst. Zo resulteerde een poging van Nederland om Duitsers in een interneringskamp te zetten voor uitwijzing naar Duitsland in het uitwijzen van een kleine 90.000 etnische nederlanders wonend in duitse grensstreken naar nederland, een operatie van het britse leger.

Maar goed, context. Vooraleer er indrukken worden gewekt die pertinent niet correct zijn. Het punt is dat we zeker tegenwoordig vaak terug kijken naar omstandigheden en gebeurtenissen in het verleden, maar eigenlijk enkel naar ons eigen beeld van dat verleden terug kijken. En daar zit te vaak een onderscheid tussen, wat maar al te vaak gebruikt wordt voor beeldvorming in het heden.

De kwestie van de gulden bijvoorbeeld. Er wordt naar terug gekeken met een zeker sentiment, wat prima te begrijpen is. De omstandigheden zijn echter niet vergelijkbaar, en de afhankelijkheden al helemaal niet. Toch wordt er naar terug verwezen, en terug naar gekeken. Begrijpelijk, maar inderdaad een kwestie van appels en peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Ik weet niet of dit offtopic is, in dat geval, excuus.

Voor de liefhebbers, het nieuwste bangmaak-verkiezingsspotje van de PVV:

Netjes gedaan voor het doel dat het dient.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 17-07-2012 14:38 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Op zich netjes, maar er worden schijnbare verbanden gelegd waar ze niet zijn en er worden getallen genoemd die niet puur voor dat doel dienen, wat wel weer jammer is. Als je zulke sterke statements maakt zou ik graag wat nettere feiten erachter willen horen, anders krijgt hij m'n stem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Wilders reduceert zijn (toch al beknopte) verkiezingsprogramma met dit filmpje tot 1 issue.
Brussel is de schuld van alles, van integratieproblemen tot verziekte huizenmarkt en de crisis.

Hij distantieert zich duidelijk van de VVD, waarmee hij wat mij betreft zich duidelijk in de rol van de oppositie zet. Wat hij dan straks in de oppositie gaat verkondigen wanneer blijkt dat zijn doelstelling: uit Europa, niet gehaald wordt?

Of krijgen we dan strak PVV-ers die na elk betoog eindigen met "Voorts zijn wij van mening dat Nederland uit de Europese Unie moet stappen"?

Het ergste is dat wat hij doet ook nog eens ,vanuit zijn standpunt, een slimme zet is.
Reduceer alle problemen tot 1 oplossing die niet haalbaar is en een groot deel van Nederland hobbelt er weer achteraan zonder zich af te vragen of die oplossing het probleem oplost, laat staan dat ze zich afvragen of het probleem zelf wel het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sanderb schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:57:
Wat hij dan straks in de oppositie gaat verkondigen wanneer blijkt dat zijn doelstelling: uit Europa, niet gehaald wordt?
Hetzelfde als wat elke partij doet waarvan de idealen niet verwezenlijkt kunnen worden. De PVV zal bepaald niet de eerste partij zijn die in die positie komt. Het voordeel is dat je nooit meer iets wezenlijks aan je programma hoeft aan te passen want dezelfde onderwerpen kunnen decennia lang elke vier jaar weer opnieuw in het verkiezingsprogramma komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 19:34
Bij dat " *kassagerinkel* hup daar gaat weer een miljard" (rond 2:08) moest ik even hardop lachen :D

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 18-07-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Het Zwitserse systeem is perfect, alle voordelen van handel in Europa, maar niet de lasten van de europese bureaucratie.

Jammer dat dit systeem onmogelijk in Nederland te integreren is. Dan maar emigreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:10
D-TECH schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:36:
Het Zwitserse systeem is perfect, alle voordelen van handel in Europa, maar niet de lasten van de europese bureaucratie.

Jammer dat dit systeem onmogelijk in Nederland te integreren is. Dan maar emigreren :)
Net zoals Engeland en oh ja Denemarken, daar gaat het nu ook zo fantastisch ..toch?

Het is met dat betreft erg knap dat je al zo gehersenspoeld bent door de propaganda machine van Wilders dat enige gezonde redenatie niet meer mogelijk is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Miki schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Net zoals Engeland en oh ja Denemarken, daar gaat het nu ook zo fantastisch ..toch?

Het is met dat betreft erg knap dat je al zo gehersenspoeld bent door de propaganda machine van Wilders dat enige gezonde redenatie niet meer mogelijk is :|
Ik weet bijna niks over de PVV, maar zag dit topic toevallig bij myreact staan.

Ik kom al jaren in Zwitserland (zomer en winter). En de politiek is daar heel anders (democratischer) geregeld. Bijna alles wordt geregeld in de gemeente, door grotendeels vrijwilligers. In Nederland kan dit denk ik niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 18:34

GG85

.......

ík zeg: doei :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
D-TECH schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:52:
[...]

Ik weet bijna niks over de PVV, maar zag dit topic toevallig bij myreact staan.

Ik kom al jaren in Zwitserland (zomer en winter). En de politiek is daar heel anders (democratischer) geregeld. Bijna alles wordt geregeld in de gemeente, door grotendeels vrijwilligers. In Nederland kan dit denk ik niet werken.
Als het allemaal zo goed is in Zwitserland zou je verwachten dat hun zelfmoordcijfers wat lager waren.

Het is allemaal altijd zo makkelijk om alles met andere landen te vergelijken, en dan alleen te kijken waarin een land mogelijk beter is en niet naar het totaalplaatje kijken. Niks mis met kijken naar andere landen of wij het op hun manier beter kunnen doen, maar je kan ook gewoon oogkleppen op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

D-TECH schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:36:

Ik vraag me trouwens af hoe goed het in Zwitserland zou gaan zonder al die miljarden die de hele wereld hun banken in pompt. Hun infrastructuur onderhouden lijkt me vrij lastig en voor de rest hebben ze toch niet zoveel grondstoffen? Toerisme wellicht? En de Duitse productiementaliteit (chocola, zakmessen, dat soort dingen)?

Persoonlijk vind ik hun immigratiesysteem wel zo zijn voordelen hebben. Heb je werk? Mag je blijven. Geen werk meer? Doei!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Fantastische démasqué: http://www.volkskrant.nl/...-in-Omdat-het-werkt.dhtml
Het erge is dat Geert Wilders zelf dondersgoed weet wat voor belachelijk idee dat is. Geert wil dat zelf helemaal niet, hij is namelijk niet op zijn achterhoofd gevallen. Geert is een hele slimme man. Hij weet dat Nederland met de terugkeer van de gulden helemaal geen groot welvarend dorpsplein wordt vol olijke braderieën, gouden draaiorgels en gratis breedbeeldtelevisie's ter grootte van een caravan. Geert weet dat we onszelf met zijn plan gewoon heel oud-Hollands de verdoemenis in zullen spijkerpoepen.
_O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 02:50

Malarky

Wils voor wat ieder

Miki schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Waar heb jij het over? Engeland en Denemarken zijn onderdeel van de EU, Zwitersland is dat niet. Bovendien leven we in een globale economie, waarbij het wel of niet bestaan van een EU niet geheel verantwoordelijk is voor de economisch voorspoed (of het gemis daaraan) in een land. En de nationale factoren spelen natuurlijk ook nog steeds een groter rol. Dus je vergelijk raakt kant nog wal.

Ik ben absoluut geen Wilders stemmer, maar jij hebt blijkbaar je oorkleppen opstaan en somt heel de dag de grootheden van het Europese geloof voor jezelf op?

Zwitersland heeft het gewoon heel slim aangepakt en heeft zich in een positie gemanoeuvreerd waar Nederland inderdaad nooit meer inkomt. Op het gebied van verkeer, overheidsopdrachten, verplaatsing van personen, fraude opsporing, economische samenwerking (EFTA) en nog vele gebieden meer doet Zwitersland vollop mee met de Europese Unie. Sterker nog een deel van de Europese wetgeving is van toepassing op Zwitersland, maar wel precies dat deel wat ze zelf eruit gepakt hebben en precies wat zij nodig hebben.

De grootste handelspartner van Zwitserland is de EU, en andersom is de export nog groter. Nee en dat blijven roepen dat dat altemaal het bankwezen is, is een gemis aan kennis. In medische producten en chemicaliën zijn de Zwitersers ook zeer groot, en natuurlijk de klokken.

Dat betekend niet dat Zwitersland alleen maar de zegeningen van de EU telt, dat ze je hier onder met de franc die onder de druk staat, doordat het daar juist te goed gaat nu het binnen de EU relatief een stuk minder gaat.

Triest, hoeveel mensen zonder enige kennis van zake uitspraken van linkse onzin naroepen, omdat wat Wilders zegt toch allemaal wel onzin moet zijn.

Zwitersland heeft handig geprofiteerd van wat machtswellustigen in Brussel, die alleen maar groter en groter willen en daarom verdragen met landen gaan sluiten die alleen met de leuke dingen mee willen doen. En nog veel belangrijker, het heeft niet een deel van haar soevereiniteit ingeleverd.

En nee geen doei voor mij. Ik blijf in Nederland en profiteer bijvoorbeeld van bijzondere onzin subsidies van de EU (dat krijg je met die eeuwige herverdeling en teveel ambtenaren) en hoop dat de EU nog veel groter en logger wordt. Zodat het (in zijn huidige vorm) weer met donderend geraas instort, maar ik zorg wel dat ik er niet slechter van ben geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 18-07-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Denemarken loopt opzich wel, al is daar de Danske Volkspartij wel behoorlijk afgestraft in de vorige verkiezingen, nu zit daar weer een soort PvdA in het kabinet, samen met hun versie van het CDA.

Zweden loopt ook prima, Finland ook wel, Noorwegen ook.

Het probleem is, geen van die landen is echt makkelijk te vergelijken met Nederland. Een echte vergrijzing kennen ze niet echt, omdat Scandinavië en Finland niet heel veel last hebben gehad van de tweede wereld oorlog. Zweden kwam er geheel ongeschonden uit.

De economieën draaien ook op iets compleet anders. Noorwegen heeft de olie, en een beetje hout. Zweden leeft voornamelijk op zelfredzaamheid en hout, net als Finland. Denemarken heeft naar verhouding wat meer industrie, en leeft van voedselexport en toerisme. Denemarken staat er van heel Scandinavië opzich er het slechtst voor, maar, is denk ik nogsteeds in betere staat dan Nederland.

Nederland is een export land, en zal het altijd blijven. We waren het in de gouden eeuw al. We verhandelen en verschepen alles. Leuk in economisch goede tijden, waardeloos in een economisch slechte tijd.

Uit de EU/euro stappen is, zoals iemand al eerder zei, economische zelfmoord. Dit hele gedoe met en van Wilders schaadt onze reputatie al behoorlijk. Uit de EU stappen zal dat nog meer doen. En natuurlijk wordt verhandelen weer lekker duur, duurt het langer en word het daardoor nog wat duurder, en ondertussen lacht België zich rot, want hun haven is nog wél euro-gebied, en veel aantrekkelijker.

Moraal van het verhaal: Nederland is slecht te vergelijken met andere landen, is een handelsland en moet in de euro blijven.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

VasZaitsev schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:59:
Nederland is een export land, en zal het altijd blijven.
Ik zou zeggen dat we meer een doorvoerland zijn, daar waar Duitsland meer een exportland is? Zoals een collega van me recent onderzocht heeft aangaande bewegingen van voedsel en de effecten op voedselveiligheid:
the food traders of The Netherlands have probably made their country into the most critical hub of the I(nternational) F(ood) T(rade) N(etwork).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

gambieter schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:23:
[...]

Ik zou zeggen dat we meer een doorvoerland zijn, daar waar Duitsland meer een exportland is? Zoals een collega van me recent onderzocht heeft aangaande bewegingen van voedsel en de effecten op voedselveiligheid:

[...]
Bedoelde ik eigenlijk ook meer ja. Zo heb ik het ook geleerd op school.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

gambieter schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:23:
[...]

[...]
Leuke weetjes over NL. We zijn gewoon de meest kritieke hub in de hele internationale voedselhandel :D

Dit geeft wel weer aan waar we ons geld mee verdienen. En de PVV wil daar blijkbaar vanaf :N

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 18-07-2012 20:39 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:10
Malarky schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Waar heb jij het over? Engeland en Denemarken zijn onderdeel van de EU, Zwitersland is dat niet. Bovendien leven we in een globale economie, waarbij het wel of niet bestaan van een EU niet geheel verantwoordelijk is voor de economisch voorspoed (of het gemis daaraan) in een land. En de nationale factoren spelen natuurlijk ook nog steeds een groter rol. Dus je vergelijk raakt kant nog wal.

Ik ben absoluut geen Wilders stemmer, maar jij hebt blijkbaar je oorkleppen opstaan en somt heel de dag de grootheden van het Europese geloof voor jezelf op?

Zwitersland heeft het gewoon heel slim aangepakt en heeft zich in een positie gemanoeuvreerd waar Nederland inderdaad nooit meer inkomt. Op het gebied van verkeer, overheidsopdrachten, verplaatsing van personen, fraude opsporing, economische samenwerking (EFTA) en nog vele gebieden meer doet Zwitersland vollop mee met de Europese Unie. Sterker nog een deel van de Europese wetgeving is van toepassing op Zwitersland, maar wel precies dat deel wat ze zelf eruit gepakt hebben en precies wat zij nodig hebben.

De grootste handelspartner van Zwitserland is de EU, en andersom is de export nog groter. Nee en dat blijven roepen dat dat altemaal het bankwezen is, is een gemis aan kennis. In medische producten en chemicaliën zijn de Zwitersers ook zeer groot, en natuurlijk de klokken.

Dat betekend niet dat Zwitersland alleen maar de zegeningen van de EU telt, dat ze je hier onder met de franc die onder de druk staat, doordat het daar juist te goed gaat nu het binnen de EU relatief een stuk minder gaat.

Triest, hoeveel mensen zonder enige kennis van zake uitspraken van linkse onzin naroepen, omdat wat Wilders zegt toch allemaal wel onzin moet zijn.

Zwitersland heeft handig geprofiteerd van wat machtswellustigen in Brussel, die alleen maar groter en groter willen en daarom verdragen met landen gaan sluiten die alleen met de leuke dingen mee willen doen. En nog veel belangrijker, het heeft niet een deel van haar soevereiniteit ingeleverd.

En nee geen doei voor mij. Ik blijf in Nederland en profiteer bijvoorbeeld van bijzondere onzin subsidies van de EU (dat krijg je met die eeuwige herverdeling en teveel ambtenaren) en hoop dat de EU nog veel groter en logger wordt. Zodat het (in zijn huidige vorm) weer met donderend geraas instort, maar ik zorg wel dat ik er niet slechter van ben geworden.
Wellicht heb je de context ernaast niet gevolgd dat je niet begrijpt waarover mijn reactie gaat...

Het partijprogramma van Wilders stuurt aan om uit de euro te staan en zoals Zwitserland vrije handel te drijven met de europese unie. Het continu wijzen naar Zwitserland als de oplossing van het probleem opdat zij de euro niet hebben gaat dus niet zomaar op. Er is dus een grotere uitleg waarom het Zwitserland het wel voor de wind gaat wat je gelukkig wel opgenomen hebt in je epistel. Vandaar ook dat ik Engeland en Denemarken aanhaal in mijn reactie omdat weliswaar beide landen wel lid van zijn de EU maar wel hun eigen munt hebben. Beide landen zijn ook niet ontkomen aan economische recessie, dus zomaar uit de Euro stappen als oplossing is, laat ik me zacht uitdrukken vrij banaal.

Rest me alleen de vraag waarom :?

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 19-07-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wil "oorkleppen" als het woord van de dag nomineren :p . Maar hoe gaan oorkleppen beschermen tegen Twitter-communicatie? 8)

De Nederlandse economie is inderdaad totaal onvergelijkbaar met die van Zwitserland, of Groot-Brittannie. Uberhaupt is er niet zoveel veranderd, vroeger zaten we gekoppeld met de DM, nu in de euro is dat nog steeds zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Malarky

Waar is de term "linkse onzin" nu weer voor nodig? De Europa-discussie is totaal geen links-rechts discussie. En de meest Europa kritische partij na de PVV is volgens mij nog altijd de SP.

Ik ben het met je eens dat we kritisch naar Europa moeten kijken en dat we niet alle kritiek op Europa belachelijk moeten maken maar ik constateer nu juist dat nu ook "rechtse" partijen inzien dat driekwart van het PVV programma niet serieus te nemen is. Dat is twee jaar te laat maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

sewer schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:23:
Of de handelspositie helemaal naar de klote gaan als we uitstappen (zoals Wildhagen denkt) vraag ik me eigenlijk af. Uiteindelijk gaat het gewoon om kosten/baten-overwegingen hoe je producten op de plaats van bestemming krijgt.

Die anti-Europa sentimenten begrijp ik wel, nu wordt er wel heel veel in een bodemloze put gegooid, onder het mom dat we voorbij 'the point of no return' zijn, en dat we er maar oneindig veel geld in moeten gooien omdat het alternatief (een land valt om) nog veel erger zou zijn. Ik zou een goed doorgerekende lijst van alternatieven zeer welkom vinden, de voorstanders (including me) mogen wel wat iets kritischer kijken naar de uitvoering!
...
Ben het ermee eens dat het beter doorgerekend moet, en het liefst van tevoren in plaats van achteraf zoals nu.
Maar ik denk niet dat uit Europa stappen het probleem oplost; de huidige partijen hebben namelijk genoeg boter op hun hoofd* dat ik niet verwacht dat ze zonder Europa om veel anders hadden gehandeld.
De PVV en SP hadden waarschijnlijk tegen gestemd, maar de grote partijen hadden uit eigenbelang (VVD) of uit sociale overwegingen (CDA, PvdA) toch wel steun toegezegd, in plaats van het indirect via hun stromannen in de Europese Commissie (NB: commissie van afgevaardigden van de landen) te spelen.

In elk geval kunnen we nu (als we politiek capabel zouden zijn) samen met andere landen druk uitoefenen op de aasgieren die op Griekenland speculeren

* Een land dat er al zo lang zo slecht voorstaad had allang onder toezicht kunnen en moeten staan, maar Nederland (en anderen) heeft nooit eerder consisitend expliciet tegen gestemd.en/of alternatieve plannen ingediend, dus moet nu ook (ten minste een deel) van de verantwoordlijkheid dragen. Zonder EUlidmaatschap had Griekenland namelijk nooit zoveel kunnen lenen dus waren ze ook minder in de problemen.

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Toen ik de lijst met punten doorlas moest ik soms eens lachen, maar vooral vaak de wenkbrauwen fronsen. Voor een West-Vlaming is die Wilders maar een zeer vreemd heerschap:

• Nederland uit de euro en terug naar de gulden (De euro is geen geld; de euro kost geld)
Daar wil ik nog wel een studie van zien: dezelfde munt gebruiken als je belangrijkste handelspartners (bvb. Duitsland) biedt veel voordelen.

• Geen ACTA
• Afschaffen van het Europees Parlement
Hmm, en laat het Europees Parlement nu net ACTA hebben afgeschoten. Het Europees Parlement levert wat mij betreft goed werk, en is bovendien het enige rechtstreeks verkozen Europees orgaan. Vreemde redenering van Wilders...

• Per onmiddellijk: stop het verhuiscircus tussen Brussel en Straatsburg
Ah, hiermee ben ik akkoord :)

• De EU-vlag met twaalf sterren is geïntroduceerd toen de EU twaalf leden had, waaronder Nederland. We verzoeken de EU ‘onze’ ster te verwijderen van haar vlag.
Waah, wat een humorpantalon! Dan vind ik dat wij Vlamingen die vrijgekomen ster mogen opeisen als we eenmaal gesplitst zijn in 2014 :+

• Nooit meer een vliegtaks, CO2-heffingen.
• Bye, bye windmolens
• Stoppen met duurzaamheidsubsidies
• Afschaffen subsidies CO2-reductie
• Stopzetten fiscale vergroening
Hmm, je zou verwachten dat een land dat grotendeels onder het zeeniveau ligt zich toch meer zorgen zou maken rond de opwarming van de aarde...

• Dijken van topkwaliteit
Ow, juist :D

• Geen uitkeringen voor boerkadragers of wie belabberd Nederlands spreekt
Oei, ik zal maar snel mijn West-Vlaams accent verbergen. En wat gaat ie met al die arme Friezen doen?

• Introductie Nationale Holocaust Herdenkingsdag (27 januari, vlag halfstok)
• Geen cent subsidie voor de anti-Israël-haatindustrie
• Politieke steun aan de bouw van Joodse dorpen in Judea en Samaria
• ‘Palestijnen’ niet langer vluchtelingenstatus. Opheffing UNWRA
• Nederlandse ambassade naar Jeruzalem
• NAVO cruciaal
• Veel vaderlandse geschiedenis in het curriculum
• Onze vlag wappert op alle scholen
Wilders doet me denken aan een lid van de Tea Party uit de VS, maar dan de Nederlandse variant... Ik heb geen flauw idee wat hij hiermee wil bereiken.

• Meer misdrijven oplossen
• Treinen rijden op tijd en zijn veilig!
He, hier ben ik ook voor, wat toevallig.

• Meer samenwerking met Vlaanderen
• Brussel, handen af van onze Hedwigepolder!
Vlaanderen zal niet erg happig zijn op verdere samenwerking als de beloofde ontpoldering van de Hedwigepolder niet doorgaat...

Een heel vreemd verkiezingsprogramma; ik snap niet hoe iemand dit serieus kan nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dooievriend op 27-07-2012 01:59 ]

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dooievriend schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:55:
Wilders doet me denken aan een lid van de Tea Party uit de VS, maar dan de Nederlandse variant... Ik heb geen flauw idee wat hij hiermee wil bereiken.
€€€€€€€€ edit: zeer veel florijnen 8)7

Verder heeft hij een aantal leuke punten op zijn programma staan. Treinen op tijd, top dijken en meer misdaad oplossen, Volgens mij wilt elke partij dat wel. Waarom zet je dan niet gewoon "beter Nederland" neer. Leuk dat je dat zegt, alleen zonder oplossing kom je nergens. Niet dat andere partijen wel het licht hebben gezien ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Pikoe op 27-07-2012 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misdaad los je op door politie daadkrachtiger te maken, meer budget en bevoegdheden te geven. Niet door te bezuinigen waardoor menig agent ook gezien de bureaucratie eromheen, liever flitsen gaat dan old school chasing down the street. Ik denk dat de partij van Wilders dit zeer goed begrijpt, en vasthoudt aan het systeem van wat wij voorheen altijd gekend hebben.

Bedoel kijk alsjeblieft eens naar duitsland, daar is politie simpelweg autoriteit en gezag. Dat beeld is de laatste jaren behoorlijk hier aangetast waarbij het volgende filmpje duidelijk een voorbeeld van schetst:

Maar dat ligt niet aan de politie, maar aanwaar de gehele samenleving op in elkaar gezakt is, toenemende agressie, complete sociale controle wat in vele steden gewoon verdwenen is uit angst voor geweld of andere vormen van intimidatie(s). Ik was laatst in Amsterdam Centrum, waarop voor mij een auto reedt die plots op de rem trapte omdat een scooter gewoon blindelings over straat stak met een passagier erop. Vervolgens toeterde de auto wat natuurlijk volkomen logisch was gezien de manouvre en het gevaar ervan. De bestuurder van die scooter maakt gebaren, daagt uit en gaat naast de auto rijden. De auto voor mij ziet er vanaf en rijdt door. Even verderop komen we voor een stoplicht te staan, waarop de scooterbestuurder natuurlijk zijn kans ziet om een flinke rochel tegen de zijruit plus een middelvinger op te steken, en de passgier van die scooter maar lachen. Als ik een onboard camera had, en dit hele geval opgenomen had, was dit geheid een internettopper geweest qua 'kijk onze samenleving nou'. Ik hoef me niet te buigen over de afkomst van beide op de scooter, het was een viral voor de PVV geweest, maar een realiteit waar menig nederlander in Amsterdam o.a dagelijks mee te maken heeft. Er zij lui die ontspoord in onze samenleving zitten en de boel bewust willen ontwrichten, dag in, dag uit. En kijk alsjeblieft naar andere landen zoals Frankrijk of Brussel, of hee, check dit recente filmpje dan... dit is dagelijkse shit.

Wil je Nederland, wat PVV tracht te bereiken weer back to basic krijgen, moet er heel wat gebeuren en de boel gewoon enorm aanscherpen, dat het op zo'n manier moet met een af en toe proest moment als je het partijprogramma terugleest, so be it, hopelijk maakt het een voedingsbodem voor toekomstige partijen want meer als dit moment hebben we dan (denk ik) ook niet.

Ik ben afgelopen week nog op vakantie in Duitsland geweest, zo vriendelijk, zo sociaal, zo netjes, zo 'billig' und ' genau' .... zucht O+ Ik vraag me dan ook serieus af of we niet gewoon een sociaal experiment zijn geweest voor de afgelopen 15 jaar... Simpelste dingen daar zoals een bushokje inclusief een compleet ingerichte wachtruimte zou hier al in grotere steden direct worden gesloopt.. Levensstandaard in duitsland is echt vele maler beter... en hier? Hier pist en schijt grotendeel van onze samenleving op alles en nogwat.... soms schaam ik me ook om een hollander te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

Dooievriend schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:55:
Toen ik de lijst met punten doorlas moest ik soms eens lachen, maar vooral vaak de wenkbrauwen fronsen. Voor een West-Vlaming is die Wilders maar een zeer vreemd heerschap:

.... • Geen uitkeringen voor boerkadragers of wie belabberd Nederlands spreekt
Oei, ik zal maar snel mijn West-Vlaams accent verbergen. En wat gaat ie met al die arme Friezen doen?
Die Friezen gaan nog wel, maar die Limburgers daarentegen,,,,meteen het land maar uitzetten? Heb een proefprojectje in gedachten, Lang grijs haar, lijeider van een politieke partij,,,,
• Politieke steun aan de bouw van Joodse dorpen in Judea en Samaria
• NAVO cruciaal
...
• Brussel, handen af van onze Hedwigepolder!
...
Een heel vreemd verkiezingsprogramma; ik snap niet hoe iemand dit serieus kan nemen.
Ik begrijp het ook niet helemaal.
Provokatie in Palestina, oorlog met Belgie uitlokken,,, ik begin te snappen waarom die de NAVO centraal wil, maar ik denk dat als we niet ie de EU zitten die NAVO ons nogal snel vergeet.. ;w

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 03:11:
Misdaad los je op door politie daadkrachtiger te maken, meer budget en bevoegdheden te geven. Niet door te bezuinigen waardoor menig agent ook gezien de bureaucratie eromheen, liever flitsen gaat dan old school chasing down the street. Ik denk dat de partij van Wilders dit zeer goed begrijpt, en vasthoudt aan het systeem van wat wij voorheen altijd gekend hebben.

Bedoel kijk alsjeblieft eens naar duitsland, daar is politie simpelweg autoriteit en gezag. Dat beeld is de laatste jaren behoorlijk hier aangetast waarbij het volgende filmpje duidelijk een voorbeeld van schetst:

[video]

Maar dat ligt niet aan de politie, maar aanwaar de gehele samenleving op in elkaar gezakt is, toenemende agressie, complete sociale controle wat in vele steden gewoon verdwenen is uit angst voor geweld of andere vormen van intimidatie(s). Ik was laatst in Amsterdam Centrum, waarop voor mij een auto reedt die plots op de rem trapte omdat een scooter gewoon blindelings over straat stak met een passagier erop. Vervolgens toeterde de auto wat natuurlijk volkomen logisch was gezien de manouvre en het gevaar ervan. De bestuurder van die scooter maakt gebaren, daagt uit en gaat naast de auto rijden. De auto voor mij ziet er vanaf en rijdt door. Even verderop komen we voor een stoplicht te staan, waarop de scooterbestuurder natuurlijk zijn kans ziet om een flinke rochel tegen de zijruit plus een middelvinger op te steken, en de passgier van die scooter maar lachen. Als ik een onboard camera had, en dit hele geval opgenomen had, was dit geheid een internettopper geweest qua 'kijk onze samenleving nou'. Ik hoef me niet te buigen over de afkomst van beide op de scooter, het was een viral voor de PVV geweest, maar een realiteit waar menig nederlander in Amsterdam o.a dagelijks mee te maken heeft. Er zij lui die ontspoord in onze samenleving zitten en de boel bewust willen ontwrichten, dag in, dag uit. En kijk alsjeblieft naar andere landen zoals Frankrijk of Brussel, of hee, check dit recente filmpje dan... dit is dagelijkse shit.

Wil je Nederland, wat PVV tracht te bereiken weer back to basic krijgen, moet er heel wat gebeuren en de boel gewoon enorm aanscherpen, dat het op zo'n manier moet met een af en toe proest moment als je het partijprogramma terugleest, so be it, hopelijk maakt het een voedingsbodem voor toekomstige partijen want meer als dit moment hebben we dan (denk ik) ook niet.

Ik ben afgelopen week nog op vakantie in Duitsland geweest, zo vriendelijk, zo sociaal, zo netjes, zo 'billig' und ' genau' .... zucht O+ Ik vraag me dan ook serieus af of we niet gewoon een sociaal experiment zijn geweest voor de afgelopen 15 jaar... Simpelste dingen daar zoals een bushokje inclusief een compleet ingerichte wachtruimte zou hier al in grotere steden direct worden gesloopt.. Levensstandaard in duitsland is echt vele maler beter... en hier? Hier pist en schijt grotendeel van onze samenleving op alles en nogwat.... soms schaam ik me ook om een hollander te zijn.
Je beeld van Duitsland is te rooskleurig, dit is ook vrij normaal gezien je vakantie. Veel mensen hebben een vakantie gehad in een land en hebben met een paar dozijn lokale mensen gepraat en dan heb je niet een goed beeld van een complete maatschappij. Denk je nu werkelijk dat er in Berlijn geen (of minder) vandalisme of agressie is dan in Amsterdam? Duitsland is qua levensstandaard op vrijwel alle vlakken minder dan Nederland (kijk naar GDP per hoofd,PPP per hoofd,GINI,etc.) De levensstandaard van de deelstaten die tegen Nederland aanliggen zijn vrijwel gelijk aan Nederland, net zoals bijna alle sociaalculturele eigenschappen. Als ik de ene dag in Aachen loop en de volgende dag in Maastricht, zie ik dezelfde soort mensen, dezelfde soort problemen, dezelfde soort winkels.

Wilders oplossing voor dit probleem, iedereen die niet Nederlands genoeg is het zo moeilijk mogelijk maken in de maatschappij. Verkeersovertreding en boos worden? Gummiknuppel! Commentaar op Nederland? Gummiknuppel! Weigeren ID te geven? Gummiknuppel!

Het is geen 1950 meer en dat zal het nooit meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
- Politieke steun aan de bouw van Joodse dorpen in Judea en Samaria

Waarom? Moet dit van Wilders sponsors ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:55

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Die kans is bepaald niet gering, het is in ieder geval een standpunt dat je zowel bij Israëlische hardliners ziet als bij veel Amerikaanse conservatieven, inclusief het verplaatsen van de ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem (waar de SGP overigens ook voor is).

[ Voor 25% gewijzigd door nXXt op 27-07-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 03:11:
Misdaad en criminaliteit zijn cultuurrelatief. Er zal altijd precies evenveel misdaad en criminaliteit zijn, onze perceptie van wat mag en niet mag verschuift alleen. Direct na de tweede wereldoorlog zag ons verkeer er ongeveer hetzelfde uit als nu in menig zuidoost-aziatisch land, en dat was normaal. Deuken maken en wegrijden was een minor offence. Sociale controle was prachtig voor het in de tang houden van mensen die lager zaten in de hiërarchie van een dorpje, zodat de mensen bovenaan de hiërarchie fijn hun gang konden gaan en eindeloos corrupte dingen konden doen. Iedereen wist dat, maar het werd gezien als een normaal onderdeel van een samenleving.

Je lost criminaliteit niet op met meer politie, je verschuift alleen de definitie van criminaliteit. We hebben ook helemaal geen criminaliteitsprobleem in Nederland, we zijn afhankelijk van wie je het vraagt ofwel het veiligste of het één na veiligste land van europa na Scandinavië. Ook op wereldschaal doen we het naar de meeste definities van criminaliteit uitstekend. Waar we een probleem mee hebben is een gevoel van veiligheid, oftewel de perceptie die mensen hebben, niet de werkelijkheid. De enige manier om betrouwbaar het gevoel van veiligheid te vergroten en criminaliteit vanuit noodzaak (het gros van inbraken, etc.) terug te dringen, is door economische ongelijkheid te verminderen.

Het probleem met de anekdotes die je geeft is dat het niet meer is dan dat; overal kun je excessen vinden, overal kun je je onveilig voelen, iedereen heeft wel een dramaverhaal. Omgekeerd kun je in de minder verstedelijkte gebieden van Nederland precies dezelfde paradijsjes als op jouw vakantie in Duitsland vinden (goh, waarom zouden ze die plekken als vakantieplek hebben gekozen...). Om een goede inschatting te maken van hoe veilig het ergens écht is moet je kijken naar het geheel, het gemiddelde. Anders krijg je simpelweg confirmation bias, wat heel sterk lijkt te spelen bij jou en Wilders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je mij niet vergelijken met Wilders ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uberhaupt zijn veiligheid en respect voor politie slecht gerelateerd. In de VS heeft men echt wel ontzag voor de politie, die ook geen probleem heeft met wat meppen van tijd tot tijd, maar om het daar nu veilig te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
D-TECH schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:12:
- Politieke steun aan de bouw van Joodse dorpen in Judea en Samaria

Waarom? Moet dit van Wilders sponsors ofzo? :?
De PVV heeft een Israel obsessie die, volgens mij, verder gaat dan het regelen van sponsorgeld in het buitenland. Voormalig PVVer Kortenoeven noemde Israel "het belangrijkste in zijn leven" (ook leuk voor z'n vrouw en kinderen), kennelijk is dubbele loyaliteit in het geval van Israel geen punt voor de PVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
nXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:04:

• Nederland stapt uit de EU. Onze soevereiniteit terug!
• Geen nieuwe toetreders tot de EU. Onderhandelingen met Turkije direct stoppen

Jullie mogen niet bij ons speciale clubje!
Wacht
Wij willen niet bij dit clubje!

En dit is maar een van de vele voorbeelden van volslagen achterlijkheid, hoe kan dit in hemelsnaam serieus genomen worden?
Ik denk dat het maar eens verplicht moet worden het partijprogramma te lezen van de partij waar je op stemt. Dat zal de PVV toch wel een aanzienlijk deel kunnen kosten. 8)7

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ArnoAG schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:12:
Jullie mogen niet bij ons speciale clubje!
Wacht
Wij willen niet bij dit clubje!
Ik snap dat ook niet. Enerzijds wil Wilders de EU verlaten. Anderzijds geeft ie allerlei manieren waarop de EU zou moeten veranderen. Wat wil ie nou echt? De EU veranderen of de EU verlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mux schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:27:
We hebben ook helemaal geen criminaliteitsprobleem in Nederland, we zijn afhankelijk van wie je het vraagt ofwel het veiligste of het één na veiligste land van europa na Scandinavië. Ook op wereldschaal doen we het naar de meeste definities van criminaliteit uitstekend. Waar we een probleem mee hebben is een gevoel van veiligheid, oftewel de perceptie die mensen hebben, niet de werkelijkheid. De enige manier om betrouwbaar het gevoel van veiligheid te vergroten en criminaliteit vanuit noodzaak (het gros van inbraken, etc.) terug te dringen, is door economische ongelijkheid te verminderen.
Economische ongelijkheid verminderen zal niet veel doen om onaangepaste jongeren op scooters op het rechte pad te krijgen.

Overigens is er in de VS wel eens onderzoek naar gedaan en er bleek geen enkele relatie tussen het gevoel van onveiligheid en de werkelijke criminaliteit te zijn. Wel bleek er een sterke relatie tussen het gevoel van onveiligheid en de media-aandacht voor criminaliteit te zijn. Hoe meer aandacht, hoe sterker het gevoel van onveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nederland is aan het veranderen in een mediacratie zoals de USA en Wilders speelt daar uitstekend op in. Het gaat voor veel mensen niet om de inhoud maar om de vorm. Goed te behappen oneliners die inspelen op onzekerheid/angstgevoelens in de samenleving (populisme) doen het beter dan een inhoudelijke reactie over een complexer onderwerp. Vooral omdat die inhoudelijke reactie vaak wat achtergrondkennis vereist om geheel begrepen te worden. Die is dus minder interessant/blijft minder goed hangen. Dit geldt natuurlijk minder voor politiek geëngageerde mensen die Buitenhof kijken maar wel voor een hoop mensen voor wie Den Haag ver weg is.

De media lijken ervoor gekozen te hebben om dat gedrag bij politici aan te moedigen: suggestieve vraagstelling, regelmatig onderbreken, vaak zeer korte items met niet meer dan 15 seconden om te antwoorden: als je niet met een gevatte oneliner komt kom je over als oubollig, niet van deze tijd, te langzaam voor het politieke spel. Dat heeft Cohen genekt, die was meer een bestuurder dan een politicus. Zou vast een prima premier/minister geweest zijn maar werd afgedroogd in de politieke arena.

Het makkelijkst is een "wij tegen zij" beeld schetsen, inspelen op de al bestaande onzekerheid. Voor Wilders was het eerst de Islam (inspelen op stijgend gevoel van onveiligheid, angst voor "moslimterrorisme"), maar onderzoek wees uit dat men wel klaar is met de Islam, het effect nam af. Dus tijd voor het volgende onderwerp dat beter aansluit bij de huidige onzekerheid/angst/boosheid van de bevolking: de EU. Dus nu hameren op crisis, "geld weggooien in bodemloze putten in zuid-Europa", EU kost alleen maar geld. Oplossingen aandragen is niet nodig, als het maar lekker klinkt. Het is immers makkelijker om aan te wijzen waar dingen geld kosten dan waar ze opleveren, vooral als een land netto-betaler is.

"De EU levert Nederland geld op doordat wij als handelsland heel veel baat hebben bij een Europese vrije markt"
"We moeten tig miljard betalen aan Griekenland terwijl die Grieken het vertikken om belasting te betalen!"

Welke zal gequote worden in het wakkere dagblad dat veel mensen lezen? En welke blijft beter hangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 27-07-2012 15:25 . Reden: zpelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit nieuwsbericht sluit hier wel goed bij aan: http://www.nu.nl/boek/288...radicaal-dan-wilders.html

Het is een boek over PVV-stemmers, met een niet geheel onverwachte conclusie:
De meeste PVV-stemmers vinden de plannen van de PVV veel te ver gaan. Ze zien ze zelfs niet eens als serieuze voorstellen, maar als signaal dat er problemen zijn rondom bijvoorbeeld de multiculturele samenleving.
Dat is goed te rijmen met de rol van protestpartij (zoals die er wel meer geweest zijn, inclusief LPF). Het geeft ook gelijk aan wat het risico is als andere opportunistische partijen (zoals VVD/CDA) een dergelijke partij (LPF/PVV) bij de regering betrekken, omdat ze noch competente politici, noch doordachte plannen hebben.

Wat ergens dan wel grappig en ook heel herkenbaar is:
De geïnterviewden zijn zich ervan bewust dat PVV-kiezers bekendstaan als 'domme racisten en Tokkies'. Daarom houden ze hun voorkeur vaak voor zich. Aalberts constateert overigens dat de mensen die hij heeft gesproken, zelf ook denken dat de meeste PVV-kiezers dom en laagopgeleid zijn. Ze zien zichzelf als een uitzondering.
:D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Daarbij voorbijgaand aan het feit dat ze door hun stem op deze partij de extreme standpunten legitimeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Greet is terug van vakantie, de SP en VVD moeten het ontgelden :
http://www.nu.nl/nieuws/2...rde-multiculturalist.html

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Jammer :'( Het was net zo lekker rustig. Maar hij wauwelt wederom als een oud wijf dus er een vrouwennaam van maken is geheel terecht :+

Hij is zeker vergeten dat een redelijk deel van de ellende van nu te danken is aan zijn 'constructieve' gedogen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.