Ik nam een poos terug een sluiproute met veel bomen... Wetende wat voor een weer periode het nu is (veel bladeren) raakte ik met m'n voorwielen in een kleine slip. Maar je voelt en merkt meteen de kracht van quattro is dat de auto gewoon te besturen valt ondanks dat je voor 'uitbreekt'.
Quattro is een ideaale aanvulling en eigenlijk zou elke auto het moeten hebben. Puur omdat het contact met het wegdek een stuk beter is. Ik kan me geen prettigere rij-ervaring bedenken dan een auto met quattro.
Ook ABS / ESP op Audi werkt heel prettig. Ik kan zo uit m'n hoofd vertellen wat mijn auto exact doet als ik de remmen echt nodig heb. De ABS controller stuurt het remmen zelf bij, het pedaal voel je trillen / calibreren en hij past zelf de nodige remdruk op de klauwen toe. Ook bij een blokkerend wiel kan het 1 of meerdere wielen loslaten tot het punt dat het wel weer grip krijgt. Mijn remweg is op nat wegdek ook korter in verhouding met een nieuwe auto. Komt puur door die fatass klauwen die ik voorin zitten heb:
ja stickerwerk is er allang al af...
In mijn beleving is rijden met ABS/ESP prettiger dan zonder. Zonder lijkt de auto een verdwaalde kogel op de snelweg ofzo, vooral bij snelheden boven de 180kmph.
Enige nadeel is dat je extra verbruik hebt omwille verlies in aandrijving. Dat verklaart ook waarom mijn auto specifiek 1 op 5 in het slechtste geval lopen wil (350km radius, 60 liter tank).
Jawel, heel youtube staat er zelfs vol mee. Amateurklasse, dragstrips (1/4mile) enz. Wellicht niet officieel maar geraced is het wel.

Gecondoleerd, en tegelijkertijd heel erg dom als je de grenzen op gaat staan zoeken. Ik rij een snelle auto en ik kan het me niet veroorloven mezelf of een passagier in gevaar ermee te brengen. Los van de andere weggebruikers. Het snelle rijden vind alleen plaats als dat kan, als de wegen en weersomstandigheden het ook toelaten en belangrijker of mijn auto dat uberhaubt kan.
Dat ik een snelle auto rij betekend niet dat ik deze op elk moment dat ik 'm rij ook snel ga rijden. Grotendeels van de tijd hou ik me netjes aan de snelheid, rij defensief en soms op de snelweg even het gas intrappen. Ik ben voorbij de 30 inmiddels en denk toch echt dat verstand ook met de jaren komt.

Mooi is dat he, na reparatie een andere beleving met je auto te hebben.

Dat was voor mij ook het geval met mijn auto, een voor an na. Iedere keer dat ik van de garage afkwam voelde de auto ook echt beter aan gewoon.
Echter, voor 375 euro heb ik net 2 sensoren ... los van inbouw verder ofzo. Remmerij kost gauw 1500 euro aan materiaal alleen.