Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.899 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hmm mjah maar als ik in een potentiële klassieker zou willen investeren dan werd het voor mij toch een RS2, helaas kosten die al een klein kapitaal.

Afbeeldingslocatie: https://40.media.tumblr.com/3b5a337d25245dc6037570259a57c6f8/tumblr_n1f4c9rlab1qanlclo1_1280.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 02-12-2015 07:09 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn A3 gaat eruit. Nu shoppen voor een nieuwe. Ik zit heel erg te kijken naar de nieuwe Passat. Iemand nog intresse in een A3 limo PLS 1.4TFSI S-Tronic rond de 100K op teller (als hij eruit gaat). Met dab+ bang&oluf, afneembare trekhaak, stoelverw, geblindeerde ramen, en de standaard extra opties ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chaoss schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:06:
Hmm mjah maar als ik in een potentiële klassieker zou willen investeren dan werd het voor mij toch een RS2, helaas kosten die al een klein kapitaal.

[afbeelding]
RS2 Avant O+ :9~ maar dan wel met de originele Porsche Cup velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:59:
Zo, en dit is waarom ik ook geen golf meer rij :X

[afbeelding]

110kmph tot stilstand tegen een boom.. Niemand is ernstig gewond geraakt. Allemaal overleefd. Blok en bak vergruisd. Dit soort dingen lopen vaak anders af.
De enige manier waarop ik je opmerking kan duiden is dat dit jouw Golf was en dat die nu dus stuk is.
Want met 110 km/h tegen een boom, er dan zo uit zien en iedereen overleefd is juist een geweldige opsteker voor de veiligheid van een Golf. Ik zou er zo Golf van gaan rijden.

Ter vergelijking: dit zou met 70 km/h tegen een boom geweest zijn (wat is het, een A4?), 2 doden en een zwaar gewonde.
Afbeeldingslocatie: http://static3.hln.be/static/photo/2015/0/15/6/20151129112959/media_xll_8204181.jpg

En dit is een 2012 A4 met 65km/h tegen een betonnen blok:

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gofl ramt de boom blijkbaar precies in het midden. En de door jouw aangehaalde auto's die pakken beide een crash met overlap (dus meer in de hoek dan in het midden).

Overlap crashes zijn klote, want de impact slaat exact aan de zijkant van de auto en niet in het midden. Het midden is toch waar de meeste bescherming zit van een auto.

Een RS2 is leuk speelgoed ja, en tevens onverwoestbaar als je 'm in keurige staat kunt krijgen (en zo ook houdt :P ). Ze zijn jaren gebruikt voor in de racerij. Heel dat quattro maakte gehakt van FWD gedreven auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik had van de week onbedoeld veel baat bij Quattro. Ik kwam in een file op een N-weg in dikke regen en dacht even om te draaien zodat ik via een andere route naar huis kon (was dichtbij). Ik rekende er niet op dat de berm superslecht was met dat natte weer. Met de neus in de berm in z'n achteruit, werd dat duidelijk. Gelukkig trok de wagen met wat extra gas achteruit de weg weer op, uit die zeiknatte berm. Anders was ik tot wegbarriere in de stromende regen gepromoveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:01:
---RS2 verhaal---

Ze zijn jaren gebruikt voor in de racerij. Heel dat quattro maakte gehakt van FWD gedreven auto's.
???

Wut? (R)S2 (Avant) is nooit mee geraced. Met de Urquattro wel, denk dat je die bedoelt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30

[afbeelding]

110kmph tot stilstand tegen een boom.. Niemand is ernstig gewond geraakt. Allemaal overleefd. Blok en bak vergruisd. Dit soort dingen lopen vaak anders af.
Het zou voor mij juist een reden zijn om wél Golf te rijden, daar zonder ernstige verwondingen uit te stappen :D

Met ongelukken kan het alle kanten op gaan, het is maar net hoe je terecht komt en je moet er wat geluk bij hebben. Soms zie ik auto's waarbij je denkt onmogelijk dat daar iemand levend uit gekomen is maar staat de bestuurder er gewoon naast. Of de impact kan heel verschillend zijn voor beide inzittenden door bijvoorbeeld wel of geen gordel te dragen. Vriend van mij zat met een kennis in een Audi V8, reden veel te hard, kwamen in de slip en raakten een boom in de zijkant. Auto brak precies doormidden bij de B-stijl en beide helften kwamen zo'n 20-25m van elkaar terecht. Kennis had alleen gebroken sleutelbeen, vriend was dood ;(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tylen schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:56:
Mijn A3 gaat eruit. Nu shoppen voor een nieuwe. Ik zit heel erg te kijken naar de nieuwe Passat. Iemand nog intresse in een A3 limo PLS 1.4TFSI S-Tronic rond de 100K op teller (als hij eruit gaat). Met dab+ bang&oluf, afneembare trekhaak, stoelverw, geblindeerde ramen, en de standaard extra opties ;)
Hoezo gaat ie er uit dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
Apk keuring weer achter de rug (a4 B5 2000 i know it's old)

Niet veel bijzonders naar voren gekomen, blokjes links achter waren bijna op dus deze laten vervangen (recht natuurlijk ook) en toen kwam de wel bekende aap uit de mouw.

De rede dat links meer versleten was dan rechts kwam door dat de linker rem klauw bleef hangen en niet meer ingeduwd kon worden en met geen mogelijkheid gangbaar was te maken. De rem klauw ook maar laten vervangen, wat er voor zorgden dat de eerste opgegeven prijs van 155 euro (blokjes APK en montage) steeg naar 375 euro.

Nooit echt wat gemerkt, maar toen ik weg reed voelde de auto toch anders in rij gedrag (voor het gevoel ging het soepelder dan ik gewend was).

Al met al tevreden (en een rib armer) en weer een jaar rond rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:04:
Anders was ik tot wegbarriere in de stromende regen gepromoveerd.
Ik nam een poos terug een sluiproute met veel bomen... Wetende wat voor een weer periode het nu is (veel bladeren) raakte ik met m'n voorwielen in een kleine slip. Maar je voelt en merkt meteen de kracht van quattro is dat de auto gewoon te besturen valt ondanks dat je voor 'uitbreekt'.

Quattro is een ideaale aanvulling en eigenlijk zou elke auto het moeten hebben. Puur omdat het contact met het wegdek een stuk beter is. Ik kan me geen prettigere rij-ervaring bedenken dan een auto met quattro.

Ook ABS / ESP op Audi werkt heel prettig. Ik kan zo uit m'n hoofd vertellen wat mijn auto exact doet als ik de remmen echt nodig heb. De ABS controller stuurt het remmen zelf bij, het pedaal voel je trillen / calibreren en hij past zelf de nodige remdruk op de klauwen toe. Ook bij een blokkerend wiel kan het 1 of meerdere wielen loslaten tot het punt dat het wel weer grip krijgt. Mijn remweg is op nat wegdek ook korter in verhouding met een nieuwe auto. Komt puur door die fatass klauwen die ik voorin zitten heb:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/1801293_544599495686008_4038473005925735696_o.jpg

:9 ja stickerwerk is er allang al af... :D

In mijn beleving is rijden met ABS/ESP prettiger dan zonder. Zonder lijkt de auto een verdwaalde kogel op de snelweg ofzo, vooral bij snelheden boven de 180kmph.

Enige nadeel is dat je extra verbruik hebt omwille verlies in aandrijving. Dat verklaart ook waarom mijn auto specifiek 1 op 5 in het slechtste geval lopen wil (350km radius, 60 liter tank).
max schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:53:
[...]

???

Wut? (R)S2 (Avant) is nooit mee geraced. Met de Urquattro wel, denk dat je die bedoelt.
Jawel, heel youtube staat er zelfs vol mee. Amateurklasse, dragstrips (1/4mile) enz. Wellicht niet officieel maar geraced is het wel. :D
Abbadon schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:03:
[...]

Kennis had alleen gebroken sleutelbeen, vriend was dood ;(
Gecondoleerd, en tegelijkertijd heel erg dom als je de grenzen op gaat staan zoeken. Ik rij een snelle auto en ik kan het me niet veroorloven mezelf of een passagier in gevaar ermee te brengen. Los van de andere weggebruikers. Het snelle rijden vind alleen plaats als dat kan, als de wegen en weersomstandigheden het ook toelaten en belangrijker of mijn auto dat uberhaubt kan.

Dat ik een snelle auto rij betekend niet dat ik deze op elk moment dat ik 'm rij ook snel ga rijden. Grotendeels van de tijd hou ik me netjes aan de snelheid, rij defensief en soms op de snelweg even het gas intrappen. Ik ben voorbij de 30 inmiddels en denk toch echt dat verstand ook met de jaren komt. ;)
badboynova schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:49:
Nooit echt wat gemerkt, maar toen ik weg reed voelde de auto toch anders in rij gedrag (voor het gevoel ging het soepelder dan ik gewend was).

Al met al tevreden (en een rib armer) en weer een jaar rond rijden :)
Mooi is dat he, na reparatie een andere beleving met je auto te hebben. :) Dat was voor mij ook het geval met mijn auto, een voor an na. Iedere keer dat ik van de garage afkwam voelde de auto ook echt beter aan gewoon.

Echter, voor 375 euro heb ik net 2 sensoren ... los van inbouw verder ofzo. Remmerij kost gauw 1500 euro aan materiaal alleen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

max schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:53:
[...]

???

Dan bedoeld hij eerder de Audi 90 Imsa GTO:
Afbeeldingslocatie: http://www.ultimatecarpage.com/images/car/5484/43781/Audi-90-Quattro-IMSA-GTO.jpg

Of de Audi 200 Trans-AM
Afbeeldingslocatie: http://www.supercars.net/gallery/119513/2093/872307.jpg

Die maakten in Amerika inderdaad gehakt van de Amerikaanse RWD auto's, leuke docus over de 200 Trans AM:

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 03-12-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 01:18:
[...]
Ik nam een poos terug een sluiproute met veel bomen... Wetende wat voor een weer periode het nu is (veel bladeren) raakte ik met m'n voorwielen in een kleine slip. Maar je voelt en merkt meteen de kracht van quattro is dat de auto gewoon te besturen valt ondanks dat je voor 'uitbreekt'.

Quattro is een ideaale aanvulling en eigenlijk zou elke auto het moeten hebben. Puur omdat het contact met het wegdek een stuk beter is. Ik kan me geen prettigere rij-ervaring bedenken dan een auto met quattro.
Waarom zou het contact met het wegdek beter zijn? Blijven toch gewoon 4 stukjes rubber (die zelfs meer gewicht moeten verwerken door het zware quattro systeem). Daarnaast kan je toch juist beter sturen met onaangedreven wielen (koppeling indrukken als je in een slip komt)?

Kan me gewoon vrij weinig situaties voorstellen waar quattro echt toegevoegde waarde heeft in NL. (RS4 is wellicht een ander verhaal door het vermogen maar verder?)

[ Voor 6% gewijzigd door Malt007 op 03-12-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Malt007 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:18:
[...]

Waarom zou het contact met het wegdek beter zijn? Blijven toch gewoon 4 stukjes rubber (die zelfs meer gewicht moeten verwerken door het zware quattro systeem). Daarnaast kan je toch juist beter sturen met onaangedreven wielen (koppeling indrukken als je in een slip komt)?

Kan me gewoon vrij weinig situaties voorstellen waar quattro echt toegevoegde waarde heeft in NL. (RS4 is wellicht een ander verhaal door het vermogen maar verder?)
Volgens mij is het beter om je koppeling niet in te drukken zodat je meer tractie hebt. Rijd maar eens door een bocht in de bebouwde kom waarbij je geen gas geeft en je gewoon in de versnelling blijft en dan een keer waar bij je de koppeling wel indrukt. In de versnelling heb je meer controlle over de auto, tenminste dat vind ik. En quattro in NL is misschien overkill, maar als je een keer vast zit of er ligt sneeuw dan is het wel handig. En voor veel vermogen is het ook alleen maar goed. Als ik met m'n voorwiel aangedreven A4 op nat wegdek een sprintje trek dan grijpt de ESP gelijk in.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
PM_Petrol schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:24:
[...]

Volgens mij is het beter om je koppeling niet in te drukken zodat je meer tractie hebt. Rijd maar eens door een bocht in de bebouwde kom waarbij je geen gas geeft en je gewoon in de versnelling blijft en dan een keer waar bij je de koppeling wel indrukt. In de versnelling heb je meer controlle over de auto, tenminste dat vind ik. En quattro in NL is misschien overkill, maar als je een keer vast zit of er ligt sneeuw dan is het wel handig. En voor veel vermogen is het ook alleen maar goed. Als ik met m'n voorwiel aangedreven A4 op nat wegdek een sprintje trek dan grijpt de ESP gelijk in.
Bij veel gas geven in winterse omstandigheden helpt het wel ja. Maar ik begrijp niet waarom je meer grip zou hebben in de bocht in normale omstandigheden. En eerlijk gezegd ook niet waarom Jism zijn auto kon besturen terwijl de voorkant uitbrak door de quattro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Quattro is een leuke toevoeging maar in Nederland redelijk nutteloos, een moderne auto, mat moderne ophanging en allerlei veiligheids voorzieningen is gewoon goed genoeg als je normaal rijd en je aanpast naar de omstandigheden.

Quattro is pas ect een voordeel als je regelmatig in besneeuwde gebieden komt en/of regelmatig op onverharde wegen komt. Het nadeel van Quattro is dat je permanent meer gewicht en een hoger verbruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet het enorme voordeel in regen, bochtwerk en 90 procent van je tractie naar andere wielen gestuurd kan worden daar waar je geen grip meer met fwd hebt. Serieus rij eens een Audi met Quattro, het is zoveel malen fijner.

Zelfs toen ik gladde voorbanden had kwam ik nog weg met het gas erop. :D belangrijkste is tractie en dat je met alle wielen grip hebt en weg kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tja, hetzelfde geldt voor heel veel bij auto's, bijvoorbeeld ook al het vermogen boven de 50 PK. Echt nodig is het allemaal niet, maar wel fijn om te hebben. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:13:
Je vergeet het enorme voordeel in regen, bochtwerk en 90 procent van je tractie naar andere wielen gestuurd kan worden daar waar je geen grip meer met fwd hebt. Serieus rij eens een Audi met Quattro, het is zoveel malen fijner.

Zelfs toen ik gladde voorbanden had kwam ik nog weg met het gas erop. :D belangrijkste is tractie en dat je met alle wielen grip hebt en weg kunt komen.
Jij hebt veel vermogen dus daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar hoezo voordeel in de regen? Je gaat er nog sneller onderstuurt vanaf omdat er meer gewicht rechtdoor wil tenslotte. Je banden hebben niet magisch meer grip ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
Ik rij sinds mijn 18e rond in een Lupo. Na ruim 9 jaar in een Lupo rond te hebben gereden, is het tijd voor iets anders. In eerste instantie wilde ik gaan voor een (nieuwe) Polo. Ik had een mooie 3 deurs Polo (Jahreswagen, en rijkelijk met opties uitgerust, bijvoorbeeld zelfs met een afneembare trekhaak) uit Duitsland gezien, maar ik was net te laat. De auto was 1 dag eerder bezocht en op de dag dat ik langskwam werd de koper gebeld door de verkoper dat ie moest vertellen of ie de auto wel of niet gaat kopen, omdat er eventueel een andere koper (ik) was. Uiteindelijk heeft de koper toegestemd, helaas. Daarna wezen kijken voor de nieuwe Polo R High Line.

Na flink wat nadenken ben ik tot de conslusie gekomen dat een Polo voor mij niet de 'prijs/kwaliteit' verhouding heeft. Aangezien mijn ouders rondrijden in een A3 (1.2 TFSi, gechipt naar 130pk) en ik soms ook daarin rijd ben ik toch wel wat verwend qua luxe. Uiteindelijk heb ik mijn zinnen gezet op een jonge A1. Op verschillende plaatsen in Nederland gekeken naar een A1, waarbij het merendeels ex leasebakken zijn geweest. Parkeerschades zijn dus de norm en horen bij jong gebruikte auto's. 8)7

Vervolgens ben ik gaan zoeken in Duitsland waar het aanbod zeer ruim is in zowel 3deurs als in sportback uitvoeringen. Uiteindelijk heb ik een 11 maanden oude (of jonge) A1 in Duitsland gekocht. Het is een Audi A1 1.2 TFSi geworden van januari 2015 met een kleine 2200 km op de teller. Volgens mij heeft de auto een korte tijd in de showroom gestaan. De laatste maanden werd de auto gebruikt door een medewerker die af en toe ergens heen moest om zaken te regelen. Op een krasje op een de ventilatieroosters en 1 'putje' in de deur van de bestuurdersstoel na is de auto gaaf.

Ik ben bewust op zoek gegaan naar een 1.2 (of tegen een leuke prijs een 1.4), omdat dit blok makkelijk te chippen is naar 130pk wat voor mij meer dan genoeg is. De nieuwe 1.0 motoren ben ik niet zo weg van, misschien zit het tussen mijn oren, maar ik heb er in ieder geval geen goed gevoel bij.

Audi A1

Audi A1

Nu nog ruim twee weken wachten voordat de auto hier is en zijn gele platen heeft... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 16:08

Wom

Goede keuze hoor. Leuke uitvoering ook zo te zien d:)b Vriendin rijdt in een A1 1.2 TSI en vind dat prima vooruit komen eerlijk gezegd :Y

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zmeQVcfe8M5ZmWKdQTk7avLG/full.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:13:

Ik heb een Quattro gehad dus ik weet hoe het rijd... :P Nog steeds ben ik van mening dat het leuk is en tuurlijk wel veiligheid toevoegt maar het is echt niet onmisbaar tenzij je in scandinavie woont :P

@GioStyle, koele bak! stuk meer uitstraling dan een polo :P

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 03-12-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 16-09 08:34
Nieuwe A4 gisteren afgehaald (lease).
A4 Limo Design Pro Line Plus, met 17 inch, Audi Sound (in pakket), kleur is argusbruin.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/pm8or5q3p/IMG_20151202_095031.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/d3s3akt45/IMG_20151202_140353.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/tdi9dh3s5/IMG_20151202_140401.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/tjvygkcx1/IMG_20151202_120540.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/bjmrc6kpx/IMG_20151202_140159.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 03-12-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat nieuw LCD dash is toch wel episch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mooie auto en vooral het interieur, alleen zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen niet de opties te bestellen die je met de 'nu nutteloze' knoppen onder de airco zou moeten bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Wat een prachtige bak. Mooi interieur ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zeker mooie auto! Kleur valt mij ook niets tegen zo op het eerste gezicht.

n.b., Gelijk ook even een Whopper gescoord zie ik :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Je klokkenbak....damn!!! Wat een flinke vooruitgang tov vorig model. Veel veilige km's!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Nice! De binnenkant van die nieuwe A4, en de virtual cockpit: :9 :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Malt007 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:52:
Mooie auto en vooral het interieur, alleen zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen niet de opties te bestellen die je met de 'nu nutteloze' knoppen onder de airco zou moeten bedienen.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Einde contract 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 01:18:
[...]

Jawel, heel youtube staat er zelfs vol mee. Amateurklasse, dragstrips (1/4mile) enz. Wellicht niet officieel maar geraced is het wel. :D
Ja, op die manier "race" ik ook elke dag met mijn passat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31
De blanco knopjes.
Zonder logo en functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Pro Line Plus had voor mij met een andere velg, leren sportstoelen, andere decoratielijsten en grotere tank alles wat ik wilde heb. Waarvoor heb ik die knoppen nodig? Beetje onzin opmerking zo...

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 03-12-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 16:08

Wom

Hele fraaie A4! Kont ziet er ook goed uit van de sedan :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13

[afbeelding]

De techniek staat voor niets, gaaf om te lezen dat dit gewoon kan met een Golf, enkel resulterend in blikschade. Je reed 120+ op een provinciale weg met bomen ofzo en dook de berm in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

wvkreg schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:42:
Pro Line Plus had voor mij met een andere velg, leren sportstoelen, andere decoratielijsten en grotere tank alles wat ik wilde heb. Waarvoor heb ik die knoppen nodig? Beetje onzin opmerking zo...
Het lukt eigenlijk nooit om alle knopjes te vullen. Je kan ze natuurlijk wel kopen en zelfs met bv S-line, Audi of OOOO

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Chaoss schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:49:
Dat nieuw LCD dash is toch wel episch :P
Episch wel, al heb ik de indruk dat de voorstelling van de tellers in gedachten was met automaten. (de A4 is ook quasi uitsluitend met automaten, DSG en traditionele auto, te krijgen met uitzondering van de basismodellen)
Dan zit dat van de Passat beter in elkaar als je een handbak hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Malt007 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:38:
Maar hoezo voordeel in de regen? Je gaat er nog sneller onderstuurt vanaf omdat er meer gewicht rechtdoor wil tenslotte. Je banden hebben niet magisch meer grip ineens?
Ik heb niet recent met een FWD A6 gereden van mijn soort, maar met Quattro merk ik niet dat het oorspronkelijk een FWD model is. Het loopt eigenlijk op rails en de neus heeft geen neiging om rechtuit te willen. Eigenlijk link want de grens lijkt ver weg, heel ver weg. Dat is het gevaar van 4WD naar ik begrijp: als de grip weg is, ga je meteen volledig nat. Ik kom echter nooit in de buurt van die grenzen.

Praktisch merk ik idd het meeste in de winter en die ene keer dat je haaks een weg op rijdt op het gas. Verbruik is bij mij toch al niet te redden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:38:
[...]

Jij hebt veel vermogen dus daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar hoezo voordeel in de regen? Je gaat er nog sneller onderstuurt vanaf omdat er meer gewicht rechtdoor wil tenslotte. Je banden hebben niet magisch meer grip ineens?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=F_13tmjoHjE]

Hier staat een beetje een goede uitleg waarom Quattro 'veiliger' is in ook nat / glipperig wegdek. Ik merk het vooral als ik een glad stuk benader, en je toch grip behoudt omdat je op alle 4 de wielen tractie hebt. Je auto breekt niet zo snel uit als dat het met een voorwielaangedreven voertuig zou doen.

Neem maar eens een spekgladde bocht volgas met FWD en Quattro.. Je voelt echt het verschil. De FWD auto zal gelijk uitbreken. Ik heb als pluspunt er A klasse banden onder zitten die het beste tot z'n recht in de regen komen. Op nat wegdek merk ik niet zoveel van slecht grip verder ofzo.

Ja behalve als je volgas wegtrekt in nat wegdek, dan wil ABS / ESP nog even ingrijpen enzo :P Quattro is inderdaad ook een aanvulling op veel vermogen (440PK omdat je dit meteen kwijtkunt onder vier wielen.
Chaoss schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:57:
[...]

Ik heb een Quattro gehad dus ik weet hoe het rijd... :P Nog steeds ben ik van mening dat het leuk is en tuurlijk wel veiligheid toevoegt maar het is echt niet onmisbaar tenzij je in scandinavie woont :P
Mweh ja en nee. Nee je zult niet veel situaties in nederland hebben waarbij het onmisbaar gaat worden, maar die paar momenten die er zijn zul je er heilig dankbaar voor zijn :P
Het Fantoom schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:26:
[...]

De techniek staat voor niets, gaaf om te lezen dat dit gewoon kan met een Golf, enkel resulterend in blikschade. Je reed 120+ op een provinciale weg met bomen ofzo en dook de berm in?
Het was niet mijn auto ... Staat ergens een nieuwsbericht over 3 gewonden naar het ziekenhuis.
BoltYes schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:17:
[...]

Het lukt eigenlijk nooit om alle knopjes te vullen. Je kan ze natuurlijk wel kopen en zelfs met bv S-line, Audi of OOOO
Bekijk het dash van een gemiddelde mercedes eens .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Uitbreken met een FWD in een bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, grip op je voorwielen verliezen om vervolgens een slinger te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je volgas een bocht neemt terwijl het regent ben je ook niet rijbewijswaardig dat heet anticiperen op de omstandigheden. De openbare weg is geen circuit waar je altijd tegen de limiet aan rijd.

Als je een moderne fwd hebt met ESP, ABS etc en winterhanden en je past je aan aan de omstandigheden dan heb je daar echt genoeg aan in 99,99% van de situaties. De meeste ongelukken die ik zie gebeuren in de winter komen omdat mensen niet op tijd kunnen remmen dan heb je aan quattro ook niets.

Uiteraard is het in de sneeuw dikke fun, ik ging ook altijd met mijn quattro te rijden als er sneeuw lag, gewoon verbazend hoe goed dat rijd zelfs op zomerbanden.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 04-12-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das ook niet rijbewijs waardig!!!!1111 :> knallen door de sneeuw

Maar het klopt. Quattro is een advantage op tractie en grip in verhouding met een FWD auto. Het nadeel is het iets hogere verbruik vaak door permanente koppeling.

Ik had trouwens online aangifte gedaan voor dat plaatje op m'n deurklink. Deze is geaccepteerd en ik kan het indienen bij verzekering. Zij hebben me sinds vandaag ook doorverwezen naar een hersteller.

Gaat niet ten koste van premie of schadevrije jaren gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
AndRo555 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:00:
[...]

Episch wel, al heb ik de indruk dat de voorstelling van de tellers in gedachten was met automaten. (de A4 is ook quasi uitsluitend met automaten, DSG en traditionele auto, te krijgen met uitzondering van de basismodellen)
Dan zit dat van de Passat beter in elkaar als je een handbak hebt
Ik ben nog te jong voor een automaat, neemt ook veel gevoel weg. En 3k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
wvkreg: heb je een link naar de config van je A4? Zoals aangegeven ben ik zelf ook aan het bouwen.

Mooie auto hoor, zeker ook qua ext/int kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:21:
[...]

Ja, grip op je voorwielen verliezen om vervolgens een slinger te maken?
Dan moet je het wel bizar bont maken hoor. Heb door de jaren heen tientallen keren onderstuur gehad maar nog nooit een slinger erachteraan gekregen, ook niet als ik express onderstuur opzocht door express te hard de bocht in te gaan of gas bij te geven tijdens het sturen. Kan me voorstellen dat een oude 911 een slinger krijgt bij abrupt gas los maar een moderne audi?

Ken wel iemand die wilde voordoen hoeveel grip zijn quattro wel niet had, die klapte met onderstuurd de stoeprand op met een afgebroken ophanging tot gevolg :X

Wil het niet bashen ofzo, sterker nog ik zou het ook liever wel dan niet hebben door de tractie voordelen bij natte omstandigheden, maar extra grip geloof ik niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

kellhus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:41:
wvkreg: heb je een link naar de config van je A4? Zoals aangegeven ben ik zelf ook aan het bouwen.

Mooie auto hoor, zeker ook qua ext/int kleur!
Reeds veelvuldig gespammed :P

http://www.audi.nl/AK2AB803

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:41:

Ken wel iemand die wilde voordoen hoeveel grip zijn quattro wel niet had, die klapte met onderstuurd de stoeprand op met een afgebroken ophanging tot gevolg :X

Wil het niet bashen ofzo, sterker nog ik zou het ook liever wel dan niet hebben door de tractie voordelen bij natte omstandigheden, maar extra grip geloof ik niet in.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HU9-J0mWZCc]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Mercedes heeft heel veel knopjes, met een nummerieke pad enz, dan gaat het hard.

Afbeeldingslocatie: https://www.blankertshortlease.nl/wp-content/uploads/2013/12/Mercedes-A-klasse-dashboard.jpg

Vergelijken met een Renault Espace is het een omgekeerde wereld. Ben blij met het audi dashboard en had zoveel meer knopjes kunnen hebben die nu gewoon lekker via MMI te bedienen zijn ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat bij BMW weer erg relaxt is dat je daar een aantal "lege" knoppen heb die je kunt koppelen aan een actie binnen iDrive, dus als snelkoppeling. Weet niet of Audi ook zoiets heeft maar ik kan me voorstellen dat steeds dezelfde handeling via mmi/idrive uitvoeren ook wel gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lompe aan een mercedes is dat je geen handrem (meer) hebt maar een pedaal linksonder. Die trap je in op waarop die op handrem staat. Wil je 'm ontgrendelen moet je dat dingetje links onder het stuur naar je toetrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chaoss schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:11:
Wat bij BMW weer erg relaxt is dat je daar een aantal "lege" knoppen heb die je kunt koppelen aan een actie binnen iDrive, dus als snelkoppeling. Weet niet of Audi ook zoiets heeft maar ik kan me voorstellen dat steeds dezelfde handeling via mmi/idrive uitvoeren ook wel gaat vervelen.
Het "*" (sterretje) knopje op het stuur bij Audi kan je een functie geven. Ik heb hem gegeven: Skip naar next track. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:13:
Lompe aan een mercedes is dat je geen handrem (meer) hebt maar een pedaal linksonder. Die trap je in op waarop die op handrem staat. Wil je 'm ontgrendelen moet je dat dingetje links onder het stuur naar je toetrekken.
Waarom is dat lomp? Zo'n hendel in het zicht op je middenconsole is toch veel lomper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:36:
[...]

Waarom is dat lomp? Zo'n hendel in het zicht op je middenconsole is toch veel lomper?
Bijna elke auto op deze planeet heeft de handrem achter het middenconsole zitten. Ik weet ook niet beter dan dat mijn auto dat ook gewoon heeft. Los daarvan gebruik ik de handrem in de winterperiode nauwelijks. Gewoon in versnelling en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
USDM heeft de handrem ook op de 'middentunnel' zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik weet dat er een aantal amerikaanse auto's zijn die ook hun handrem links onder als voetpedaal hebben.
Nissan Altima bijv. (word alleen in Amerika en Australie verkocht)

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:51:
[...]

Bijna elke auto op deze planeet heeft de handrem achter het middenconsole zitten. Ik weet ook niet beter dan dat mijn auto dat ook gewoon heeft. Los daarvan gebruik ik de handrem in de winterperiode nauwelijks. Gewoon in versnelling en klaar.
Bijna elke auto heeft ook zo'n lelijke pook uit de middenconsole steken. Mercedes is een van de weinige fabrikanten die het ook aandurft om de pook bij een automatische bak daar weg te halen (want volledig overbodig). Die ruimte kun je beter voor andere dingen gebruiken.

"bijna elke auto heeft..." is een slecht argument. Bijna elke auto heeft voorwielaandrijving. Dus waarom vierwielaandrijving? Het kan niet beter zijn want er zijn veel meer auto's met voorwielaandrijving. QED :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Beetje auto heeft natuurlijk een elektrische handrem :P dan heb je genoeg aan een kleine knopje naast de versnellingspook.

Viel me laatst trouwens op dat nieuwe BMW's nog steeds zo'n lompe handrem hendel voor de armsteun hebben 8)7 Of hoort dat bij het sportieve karakter van een BWM? Rwd en dus een handrem om je auto in een drift te gooien? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 04-12-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chaoss schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:45:
Beetje auto heeft natuurlijk een elektrische handrem :P dan heb je genoeg aan een kleine knopje naast de versnellingspook.
Er is wel handrem en handrem. Zo zullen veel moderne automaten een elektronische parkeerrem hebben die de transmissie fysiek blokkeert (een palletje ergens) en ook een conventionele rem op de remschijven/trommels. Misschien is dat zelfs wettelijk voorgeschreven (of iig de betere optie om aan de wettelijke eisen van de minimale remvertraging van de parkeerrem te voldoen... een fysieke blokkade zal al gauw fysieke schade opleveren als die bij een te hoge snelheid gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die elektrische handrem trekt gewoon de klauwen achter aan? tenminste zo klinkt het wel.

Overigens heb ik het nooit geprobeerd maar ik ga er vanuit dat mijn elektrische handrem niet werkt "op snelheid" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
Chaoss schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:45:

Of hoort dat bij het sportieve karakter van een BWM? Rwd en dus een handrem om je auto in een drift te gooien? :P
:Y :Y :Y

Zo kan je er inderdaad nog mee spelen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chaoss schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:00:
Die elektrische handrem trekt gewoon de klauwen achter aan? tenminste zo klinkt het wel.

Overigens heb ik het nooit geprobeerd maar ik ga er vanuit dat mijn elektrische handrem niet werkt "op snelheid" :P
Werkt wel op sneilheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 11:27
Van horen zeggen, of zelf geprobeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
In onze Renault Espace (vloeken in de kerk hiero) werkt hij niet op snelheid. Geprobeerd, gelukkig werkte hij niet ;). Hij werkt onder de 10 km/u ongeveer geloof ik. Met 5km/u is het al een flinke blokkering, dus blij dat hij met 100km/h niets doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Crash schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:46:
Werkt, met mn hand op de MMI knoppen weleens nav in gedrukt, bleek de handrem te zijn. Je remt een beetje af en je krijgt een melding dat je iets minder snel moet rijden alvorens de hanrdrem te gebruiken ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Electrische handrem bij Audi werkt als noodrem indien je gewone remmen niet meer zouden werken. Ik heb dit al geprobeerd op een (lege) autosnelweg. De auto vertraagt zolang je de rem ingetrokken houdt en je krijgt een waarschuwing op je dashboard. Het remt geleidelijk af en blokkeert zeker niet de wielen (dat zou uitermate gevaarlijk zijn). Van zodra je loslaat rijdt hij verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
SlasZ schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:04:
Electrische handrem bij Audi werkt als noodrem indien je gewone remmen niet meer zouden werken. Ik heb dit al geprobeerd op een (lege) autosnelweg. De auto vertraagt zolang je de rem ingetrokken houdt en je krijgt een waarschuwing op je dashboard. Het remt geleidelijk af en blokkeert zeker niet de wielen (dat zou uitermate gevaarlijk zijn). Van zodra je loslaat rijdt hij verder.
Handrem is toch hetzelfde als de gewone rem alleen anders bediend? Dus als je remmen niet meer werken dan werkt je handrem ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Malt007 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:18:
[...]

Handrem is toch hetzelfde als de gewone rem alleen anders bediend? Dus als je remmen niet meer werken dan werkt je handrem ook niet meer.
Toch staat het zo in de handleiding...
Ook denk ik dat die handremmen anders bedient worden (mechanisch) wat niet hetzelfde is als de gewone remmen. Bij het remmen hoor je toch niet hetzelfde geluid als wanneer je de handrem aanzet?

[ Voor 24% gewijzigd door SlasZ op 04-12-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kabel/elektronisch vs hydraulisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:51:
Alle handremmen (van auto's) op deze planeet zitten in de middenconsole. De minder gebruikte term parkeerrem kan overal zitten. Meestal is dat een handrem, maar bij Mercedes dus gewoon een voetrem. O-)
Malt007 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:18:
Nope. Bij mijn weten is het een kleiner trommeltje o.i.d. wat de boel blokkeert. Lang niet zo sterk als de echte rem en een apart systeem. Volgens mij ook vaak niet eens op alle wielen, al zal het vast ook heel er verschillen per merk.

Overigens zou ik juist om die reden heel graag altijd mechanische handrem hebben, kan je ongeacht een storing o.i.d. altijd nog een beetje remmen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:01:
Nieuwe A4 gisteren afgehaald (lease).
A4 Limo Design Pro Line Plus, met 17 inch, Audi Sound (in pakket), kleur is argusbruin.

....
Heel gave wagen, gefeliciteerd! Het interieur is ook top, ziet er goed uit die kleur. En die cockpit dinges ziet er helemaal super uit! Veel rijplezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:20:

Overigens zou ik juist om die reden heel graag altijd mechanische handrem hebben, kan je ongeacht een storing o.i.d. altijd nog een beetje remmen. :P
Zo'n storing moet gewoon een acuut geval van verlies in remdruk (lekkage) zijn... komt nog wel eens voor dat rubbers scheuren en al het remvloeistof op straat doen urineren.

1x gebeurd bij m'n golf 3. Monteur vertrouwde de slangen niet meer, en ging eens serieus op de rem staan ... *pats*... remleiding geknapt en al het vloeistof op straat.

Als dat je gebeurd in een noodstop heb je wel een serieus probleem.

ontopic: PICS!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11114760_673842992761657_8142900503922588099_n.jpg?oh=296fe20fc325351f79d99e2f065d4bcf&oe=56DDDD93

Ohw ja. Waar haal je ruitenwissers die niet gaan piepen bij snelheden hoger dan 130? Ik heb er een setje van Bosch op zitten maar die maken zo'n snoeigeluid met alles boven de 130.. het is storend.

En show je oude audi :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10458475_499925406820084_5905173008108090368_n.jpg?oh=8bb10fb075357756b7b4dcb296578c09&oe=56E89BCF

velgen van dat voertuig zijn inmiddels helemaal gaar gereden. zowat alles beschadigd met foutief inparkeren iedere keer. _O-

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gewoon SWF halen, die gooit Audi er zelf ook op. Ik bestel ze meestal via ebay.de.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 16-09 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:49:
[...]
Ohw ja. Waar haal je ruitenwissers die niet gaan piepen bij snelheden hoger dan 130? Ik heb er een setje van Bosch op zitten maar die maken zo'n snoeigeluid met alles boven de 130.. het is storend.
Het zal je verbazen maar de goedkope prut ruitenwissers van kaufland(DE) werken met het minste geluid.
Wissen nog aardig, gaan alleen niet lang mee. Oh en goed vastmaken anders vliegt die eraf rond de 200 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
wvkreg schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:35:
[...]

Ik ben nog te jong voor een automaat, neemt ook veel gevoel weg. En 3k!
Terecht, ik zou ook een handbak kiezen voor zolang het nog kan. Met allerlei hulpsystemen en straks zelfrijdende auto's gaat de handbak verdwijnen. Als tegen dan iedereen met een elektrische wagen gaat rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crash schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:46:
Zelf gedaan. Wilde het ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefspee schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:04:
[...]

Het zal je verbazen maar de goedkope prut ruitenwissers van kaufland(DE) werken met het minste geluid.
Wissen nog aardig, gaan alleen niet lang mee. Oh en goed vastmaken anders vliegt die eraf rond de 200 ;w
Ja daar noem je ook een merk bij een bepaalde winkel ... :P

Ik heb er bij APK destijds bosch's op laten zetten. Maar ook hier geldt goedkoop is duurkoop. Ze gaan geluid maken als ik ook maar net iets harder dan 130 rij en boven de 160 wordt het helemaal storend.
AndRo555 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:56:
[...]

Terecht, ik zou ook een handbak kiezen voor zolang het nog kan. Met allerlei hulpsystemen en straks zelfrijdende auto's gaat de handbak verdwijnen. Als tegen dan iedereen met een elektrische wagen gaat rondrijden.
Moet wel zeggen dat rijden met DSG best prettig is hoor. Gewoon focussen op rijden en verder niet meer bezigzijn met koppelen / schakelen enz. Maar nothing beats een handgeschakelde auto.

Wat een schitterende vintage duikt er ook op op Youtube. Van die VHS tapes die op presentaties werden gehouden enz... :+ Die introductieprijs ook ... 100.000 € 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah heb DSG gehad en het rijd gewoon fantastisch. In een potente auto heeft een automaatbak ook niets met "niet sportief" rijden te maken, een DSG of BMW automaat schakelt gewoon sneller en efficiënter dan een handbak. Die automaten doen een 0-100 sprnt ook sneller dan een handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En met flippers aan het stuur is het net echt. Of is F1 ook niet sportief genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSG heeft limitatie met de hoeveelheid koppel die het verwerken kan. Oke, je kunt met wat aanpassingen een versterkte DSG bouwen, maar toch is een handbak sterker volgens mij.

Ander pluspunt is de mogelijkheid voor launch control. Bij een handgeschakelde auto moet je gewoon letterlijk een clutch-dump gaan doen wat niet echt gezond is ervoor. DSG kan je volgens mij oneindig mishandelen met launch controls zonder dat de koppeling naar de klote erdoor gaat.

DSG op mijn 2.0TDi was prettig maar voor performance een heel ander verhaal. Een diesel trekt tot net 3500 toeren en alles daarboven is happen om lucht. De sportstand van DSG op een diesel is ook useless. Trekt door tot 4200 RPM op waarop het opschakelt naar de volgende. Map 'm dan zo dat je ten alle tijde de maximale koppel hebt. :P

Bedoel koppel is wat je in vooruitgang gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dus je wilt zeggen dat in een Veyron ook een handbak zit? Wist ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is veyron audi dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:19:
DSG heeft limitatie met de hoeveelheid koppel die het verwerken kan. Oke, je kunt met wat aanpassingen een versterkte DSG bouwen, maar toch is een handbak sterker volgens mij.

Ander pluspunt is de mogelijkheid voor launch control. Bij een handgeschakelde auto moet je gewoon letterlijk een clutch-dump gaan doen wat niet echt gezond is ervoor. DSG kan je volgens mij oneindig mishandelen met launch controls zonder dat de koppeling naar de klote erdoor gaat.

DSG op mijn 2.0TDi was prettig maar voor performance een heel ander verhaal. Een diesel trekt tot net 3500 toeren en alles daarboven is happen om lucht. De sportstand van DSG op een diesel is ook useless. Trekt door tot 4200 RPM op waarop het opschakelt naar de volgende. Map 'm dan zo dat je ten alle tijde de maximale koppel hebt. :P

Bedoel koppel is wat je in vooruitgang gaat brengen.
Of een diesel zijn maximale vermogen bij 3500 toeren of 4200 heeft ligt helemaal aan de turbo. Zeker, de modernere diesels met kleine turbo's zullen het maximum vermogen eerder bij 3500 toeren hebben liggen, maar het kan best zijn dat dat voor de minder krachtige 2.0 TDI's geldt en niet voor de krachtigere.
En rijden op maximum koppel bij een diesel is leuk, maar dan heb je echt niet het maximale vermogen.
Kijk hier maar eens. Als je daar steeds rond de 2000-2500 toeren blijft word je er echt uitgetrokken door iemand die tot 3500 doortrekt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/11/leon-5f-2.0-tdi-150pk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Chaoss schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:00:
Tjah heb DSG gehad en het rijd gewoon fantastisch. In een potente auto heeft een automaatbak ook niets met "niet sportief" rijden te maken, een DSG of BMW automaat schakelt gewoon sneller en efficiënter dan een handbak. Die automaten doen een 0-100 sprnt ook sneller dan een handbak.
De automaten van BMW (de 8 traps) is eigenlijk van ZF en die vind je tegenwoordig overal terug. Van de A4,A6,A7,A8,Q7 tot VW Amarok/Touareg, tot Cayenne's en nog veel meer andere (niet Duitse) wagens.

En snelheid is maar een deel van het sportief rijden. DSG's en recente automaten zijn gegarandeerd sneller dan mijn manueel schakelen. Echter ben je minder betrokken bij het rijden en dat voelt soms minder snel aan dan dat je zelf moet schakelen en koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Ja, hoort ook gewoon bij de VAG Groep (Bugatti).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Dude.....

Audi = VAG
Bugatti = VAG

Dus ja, in zekere zin is een Veyron een Audi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 22:27
ah het is nu het jism krom-rechtlul audi topic geworden... wat een slap geouwehoer zeg allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 10:34
Iemand vond de achterbumper van mn A3 (2002) niet mooi genoeg. Camera's in de buurt hingen te hoog om te zien wie het had gedaan. Natuurlijk WA verzekering met die leeftijd dus hier mag ik lekker mee gaan rond rijden.. :(
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/kv56liib5/IMG_1991.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Theezakje op 05-12-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 16-09 18:29
Over 2 weken krijg ik nieuwe zuigers, drijfstangen en weet ik veel wat nog meer om het olieverbruik op te lossen van m'n 2.0 TFSI. In januari ga ik op vakantie naar Oostenrijk, via Duitsland natuurlijk. Ik heb niet gevraagd of de motor weer ingereden moet worden de eerste duizend kilometers. Maar omdat er aardig wat wordt vervangen van de motor bestaat de kans op inrijden wel toch? Ik vraag het sowieso nog als ik de auto daar breng voor reperatie, maar misschien dat iemand het hier al weet. Anders wordt het 130 over de duitse Autobahn haha.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

AndRo555 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:23:
En snelheid is maar een deel van het sportief rijden. DSG's en recente automaten zijn gegarandeerd sneller dan mijn manueel schakelen. Echter ben je minder betrokken bij het rijden en dat voelt soms minder snel aan dan dat je zelf moet schakelen en koppelen.
Sterker nog, snelheid is niet waar het om gaat. Het is de totale betrokkenheid en controle die en handbak zo leuk maakt. Dat doet niets af aan de voordelen van een DSG maar is gewoon persoonlijke voorkeur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winst met DSG is net nog geen halve seconde t.o.v een handbak. En DSG onttrekt het plezier er een beetje uit vooral als je launches doet. Het enige dat je nog doet is het stuur rechthouden en het pedaal intrappen. :P DSG heeft wel een rustigere rij-ervaring omdat je niet meer bezig hoeft te zijn met schakelen, koppeling intrappen en dat soort dingen.

Geef mij maar handgeschakeld, zeker met mijn auto. Je hebt het voordeel dat je zelf kunt beslissen of je opschakelt of doorgaat tot redline. Doorgaan levert namelijk het maximale vermogen op en de versnellingen van een RS4/S4 zijn namelijk vrij 'lang'.
Gelgersma schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:53:
Iemand vond de achterbumper van mn A3 (2002) niet mooi genoeg. Camera's in de buurt hingen te hoog om te zien wie het had gedaan. Natuurlijk WA verzekering met die leeftijd dus hier mag ik lekker mee gaan rond rijden.. :(
[afbeelding]
Klote man. Met wat mazzel kan je op internet een gebruikte bumper vinden met exact dezelfde kleurcode. Scheelt spuitwerk enzo. Ik breng mijn auto aankomende week naar een schadebedrijf voor het fixen van dat deurklinkje. Het doet toch echt waarde af een ontbrekend plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jij hebt dan ook een rijstijl waarbij je graag grenzen op zoekt. Ik doe niet aan 'launch', stoplichtsprintjes en heb de begrenzer nooit geraakt. Maar toch vind ik een handbak fijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar wel altijd defensief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Nog 1 dan :-)
Mooie grill toch?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8NvOKm5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Voor mij nooit meer een handbak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Gelgersma schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:53:
[afbeelding]
Lijkt erop dat het alleen de bumper is en geen plaatwerk dat beschadigd is. Ga voor de grap eens bij een spuiter langs ermee. Kan goed meevallen hoeveel herstel moet kosten.

Geen idee waar je woont, maar ik weet in Noord-Limburg een goede als je interesse hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door max op 06-12-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 10:34
max schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:37:
[...]

Lijkt erop dat het alleen de bumper is en geen plaatwerk dat beschadigd is. Ga voor de grap eens bij een spuiter langs ermee. Kan goed meevallen hoeveel herstel moet kosten.

Geen idee waar je woont, maar ik weet in Noord-Limburg een goede als je interesse hebt.
'Helaas' in Kampen (omgeving Zwolle) dus Limburg is beetje ver ;). Maar er zit wel een deuk in de bumper zelf. Misschien te verhitten en terugdrukken?

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/eccj0vyr7/IMG_1996.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Hmmmm ja Kampen is wel een beetje ver ja.

Als je gaat verhitten zal waarschijnlijk de lak gaan breken/los laten. Ik zou eens bij een spuiter langs gaan en zeggen: "hey maat, kost dat?"

Moet je natuurlijk niet bij de populaire toko's gaan, maar een goede lokale zoeken.

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.