Je pakt de foto van een 1997, S4 Sedan erbij. Het bouwjaar van de RS4 B5 is 2001. De volvo is een stuk ouder, en heeft geen motor in het compartiment. Er is geen officieele test van Ncap voor mijn auto, alleen de S4 sedan is getest. Jouw test bestaat uit een 1997 sedan.
The A4 has a strong passenger compartment that protected its occupants. The airbags worked well to keep front occupants in the front and side impacts from harm. They also safeguarded the heads of those in the rear during the side impact. This is a safe car which deserves its four star rating. It is a pity that airbag warnings for children are inadequate and pedestrian protection has been
ignored.
Een A4 Sedan uit 2001:
http://www.euroncap.com/en/results/audi/a4/15537
overigens... een voertuig dat meer dan 4 jaar in productie is zal de nodige 'veranderingen' wel hebben gehad in positieve zin. Ik ken auto's en heb auto's gehad waarbij je beter het laatste bouwjaar dan het eerste bouwjaar hebben kon ivm kinderziektes / kwalen.
Eerlijk gezegd kan je deze auto ook moeilijk gaan vergelijken met een auto die met introductie meer dan 100.000 mark koste. De UP kost 13500 en kan je niet echt een comfertabele of 'echte' auto noemen. Dat ding kanteld in de bochten nog net niet om en het inhalen op de snelweg is een absolute ramp.
Ik voel me vertrouwd in m'n eigen auto om meerdere redenen:
- Ik zit 'vast' in de stoel, de stoel houdt mij op z'n plek en ik glij er niet uit.
- De auto heeft airbags op 3 verschillende locaties, net zoals elk ander modern voertuig.
- De neus is lang, en bedoeld om klappen af te vangen voordat je tot daadwerkelijke stilstand komt.
- Ik rij met 1600kg onder m'n reet. In een ongeluk legt een lichtere auto dat af.
- Mijn auto is gemaakt voor hoge snelheden, alles eromheen is ervoor berekend. Ik sta sneller stil met mijn stock-remmerij dan een gloednieuwe A4 (Daar moest ik recent een noodstop mee maken).
- Ik vertrouw op mezelf en manier van rijden. Over het algemeen ben ik erg defensief in het verkeer.
Neemt niet weg dat ik af en toe van snel rijden hou. Het laatste wat ik ermee wil is anderen in gevaar brengen ofzo met idioot rijgedrag. M'n schadevrije jaren zijn 7 sinds rijbewijs en m'n laatste verkeersboete is meer dan een jaar geleden inmiddels. Rijden van zo'n auto maakt je wat bewuster ook in het verkeer.
Koop eens een RS4 of RS6, dan snap je wat ik bedoel.
En de staat van m'n uitlaat
Gaat er aankomende week eronderuit.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 20-11-2015 20:58
]