Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.918 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 18:09
hahahaha geweldig Jism. Nu kun je je RS4 wat vaker laten staan en ben je wat minder snel toe aan dure reparaties en onderhoud :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49
^slecht advies! Dat ding verkopen en de opbrengsten gebruiken om de RS4 het komend half jaar weer rijdend te houden is beter voor dit topic :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
BoltYes schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:28:
Moet je je voorstellen dan je langer dan 1.90 bent en kinderen hebt :X

Dan wil je niet in een A4 of 3 serie rijden. Passat is lekker groot, groter dan A6 of v70, maar ben van een passat naar A6 gegaan omdat het oog ook wel wat wil en de auto is wat luxer en beter afgewerkt.

Audi is trouwens lekker in het nieuws nu Audi ook in het dieselschandaal wordt genoemd en net bij Radar het olieverbruik van de TFSI motoren is aangehaald.

Heb in de afgelopen dagen JD en Hartog tuning wel voorbij zien komen met hun expert opinie :)
En terecht, die gasten snappen het ook. Altijd leuk om je garageboer in positief daglicht op TV te zien. :)

http://www.radartv.nl/uit...-olieverbruik-tfsi-motor/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag die bus staan rokend met mensen erin, ik denk ik stop maar even.... Bleek dat motorgedeelte in de fik stond van die bus, ik zei die mensen haal je goederen er maar uit, die bus staat met 5 minuten compleet in de fik. Ik kwam er ook gelijk achter wat een stuk stront die 20 euro poederblusser was... :') Bedoel, binnen 3 sec. was die bus leeg... Was zinloos tegen een brandend motorcompartiment.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTXsgZ2WcAAsZZR.jpg

De honden plus gasfles waren eruit gehaald, erna gewoon maar afstand houden...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTXsgPzWsAA1fvC.jpg

En nog geen 5 min later...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTXsgb6WEAANH0B.jpg

De hitte van een autobrand kan zo hevig zijn... al vanaf het paaltje was het niet meer uit te harden. Ging overigens om een diesel, met kortsluiting als gevolg. Heb een half uur vertraging gehad hierdoor... Ik moest naar amsterdam. Erna was de hele snelweg helemaal vrij tot aan apeldoorn.... vol gas :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De vluchtstrook is zijn 2e habitat naast het tankstation :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ohja, je plaatst één post die niet over Jism gaat en hij komt er gelijk weer met een dubbelpost over zijn RS overheen. :(

;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTS6F6XUYAEPKdL.jpg

:D :+

voel me net regillio tuur :')

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:43:
Ik zag die bus staan rokend met mensen erin, ik denk ik stop maar even.... Bleek dat motorgedeelte in de fik stond van die bus, ik zei die mensen haal je goederen er maar uit, die bus staat met 5 minuten compleet in de fik. Ik kwam er ook gelijk achter wat een stuk stront die 20 euro poederblusser was... :') Bedoel, binnen 3 sec. was die bus leeg... Was zinloos tegen een brandend motorcompartiment.
Ze zijn ook vooral bedoeld voor kleine brandjes, alhoewel ik nog nooit een kleine brand heb gezien in een auto.
Als je ze gebruikt moet je het ook doseren en voordat je ermee begint moet je er even mee op de grond tikken (moet je eigenlijk regelmatig doen). En het belangrijkste, er geen 20 euro voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

De beste tip die ik gehoord heb met dit soort blussers; altijd op de auto van iemand anders gebruiken :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Even tegen de grille van die irritante buurman die steeds schreef parkeert spuiten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:09

Arfman

Drome!

Poederblussers echt never ever nooit op je auto gebruiken. Dat spul tast je bekabeling aan waardoor die auto nooit meer fatsoenlijk gaat werken.

Vriendin heeft ook instructie gekregen van mij, als er rook uit het dashboard/motor komt: aan de kant zetten, jezelf en kind eruit en af laten fikken. Iedereen behalve brandweer beletten om te blussen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waarom denk je dat ik die suggestie geef slimmerd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het had ook geen zin. De kap was bezeten met rook, en al kwam je erbij dan heb je issues met de hitte van zo dichtbij om het uberhaubt nog te kunnen blussen. Dat ding was met 2 a 3 sec gewoon leeg. Ik weet dat je direct op het vuur spuiten moet omdat een poederblusser een verstikkende werking heeft (Het onttrekt alle lucht rondom het vuur waardoor het dooft). Maar met zo'n sput kom je gewoon nergens.

De oorzaak was volgens de brandweer kortsluiting. Ik snap die mensen ook niet, dat je nog in de auto zit zodra er een berg rook onder de kap vandaan komt. Toen ik keek was het eigenlijk al te laat... Het polymeer tussen de wielkasten door droop al als kaas ertussenuit en dat is gewoon een ernstige brand.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3qvo-l53u7E]

Het kan wel, maar dat is uitgaande van de meest ideaale situatie. En een motorkap bezeten met rook en hitte doe je niet even meer open.

Binnen 5 minuten stond die hele bus ook in de fik. Je kunt er ook niet meer dichtbij gaan staan, de hitte is heel erg intens. En ja, mocht ik zelf voor zo'n situatie staan dan laat ik het voertuig gewoon afbranden. Een half verbrande motor wat nog te reviseren is eventueel gaat in de toekomst problemen geven.

Vriend van mij heeft een S4 B5 gekocht. Eentje met RS4 Turbo's en IC's. Kek ding hoor... Iets pittiger als m'n eigen auto maar qua ligging en feeling is mijn auto toch echt de betere. Gaan een dagje wortersee plannen... of gewoon de ring op ermee. Was een complete auto, alle historie bekend. Vorige eigenaar ging bij 'dure' reparaties gewoon met de S4 naar polen toe, verbleef daar een paar nachten en kwam weer thuis. Reparaties van nog geen 4000 zloty bij audi dealer jonge :') 940 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Was juist even review aan het lezen van de nieuwe A4, want een geweldig ding :9~

Weet iemand precies wat het verschil is tussen de richting aanwijzers die je krijgt met de standaard Xenon en degene die je krijgt bij de Led lampjes? :)
Xenonverlichting is overigens wel standaard, maar een beetje patser gaat voor LED’s, alleen al omdat je dan die geile richtingaanwijzers krijgt.
Is dit dat vanachter de richtingaanwijzers ook led lampjes zijn (zoals diegene die je kreeg op de vorige A4 bij de dikkere modellen met xenon vs de gewone hallogeen lampen) of de Dynamic indicators of nog iets anders? :D

Just wondering wat voor schoonheid audi allemaal op de A4 aan het steken is <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Matsooh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:39:
Was juist even review aan het lezen van de nieuwe A4, want een geweldig ding :9~

Weet iemand precies wat het verschil is tussen de richting aanwijzers die je krijgt met de standaard Xenon en degene die je krijgt bij de Led lampjes? :)

[...]

Is dit dat vanachter de richtingaanwijzers ook led lampjes zijn (zoals diegene die je kreeg op de vorige A4 bij de dikkere modellen met xenon vs de gewone hallogeen lampen) of de Dynamic indicators of nog iets anders? :D

Just wondering wat voor schoonheid audi allemaal op de A4 aan het steken is <3
Volgensmij zijn dat gewoon deze:
[YouTube: http://youtu.be/whKYU7W8whw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vader heeft vandaag zijn A4 met multitronic opgehaald maar we snappen iets niet... Voor zover wij weten is multitronic traploos, dat merk je ook in de D stand, maar zodra je hem in de S stand zet komen er opeens 8 versnellingen in beeld en voel je hem echt schakelen... Ligt er dan nog een 2e koppeling naast of zo? Of hoe werkt dat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat wordt gesimuleerd. Lexus doet ook zoiets in bepaalde uitvoeringen van de IS 300 (die de hybride aandrijving van Toyota heeft en dus totaal geen versnellingen heeft).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:37:
Dat wordt gesimuleerd. Lexus doet ook zoiets in bepaalde uitvoeringen van de IS 300 (die de hybride aandrijving van Toyota heeft en dus totaal geen versnellingen heeft).
Dus toch. Doen ze wel knap dan, het is net echt. K snap alleen nog steeds niet hoe zon ding traploos kan zijn. Iemand die dat in makkelijke taal kan uitleggen?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Je moet denken aan een variomatic, net iets anders, want de multitronic houdt zn toerental gelijk, maar simpeler kan k t zelf niet uitleggen.

Hier een filmpje hoe t werkt;
YouTube: DAF Variomatic at work

De schotels waar de riem over loopt verplaatsen zich waardoor je een grotere of juist kleinere omwenteling krijgt, dit geeft verschil in versnelling bij toerental X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind de multitronic irritant. Maakt onnodig veel toeren en dus herrie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind de s stand iig in mijn 2 liter brikkie maar een bonkerig en hoogtoerig gebeuren. In de 3,2 liter v6 a6 van een kameraad van me voelt het al wat beter aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasplank op 10-11-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:39:
[...]

Dus toch. Doen ze wel knap dan, het is net echt. K snap alleen nog steeds niet hoe zon ding traploos kan zijn. Iemand die dat in makkelijke taal kan uitleggen?:p
Wikipedia: Continuously variable transmission

Dit legt het behoorlijk goed uit (zie ook de plaatjes ernaast). En qua simulatie tsja, ik weet van Japanners dat ze dat al in de jaren 90 deden. Misschien zelfs eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:05:
Ik vond hem met de 2 liter diesel iig weg fijn, totaal geen herrie en erg rustig.

Tanks voor de uitleg en linkjes allemaal, interessante techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik had een 2.0 TFSI A5 mee van de dealer waar hij in zat. Dus geen diesel. Kan zijn dat die idd beter is aangezien een diesel natuurlijk minder toeren maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12227723_764412570371365_1260924565041695305_n.jpg?oh=a188d7ac49bcf0dc970bbc65c9771ab8&oe=56BFB541

Hij is gewoon nog fucking sneller als mij ook .... :/

Denk dat ik een vacuum of boost-leak ergens heb. We gaan 'm op korte termijn onder druk brengen en kijken of er een sqeek ergens zit. 2.7's hebben met regelmaat last van lekjes hier en daar ...

Overigens...

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2015/11/ex3.jpg

De HMS erbij gepakt.. het was 3.5 inch en geen 4... Toch een impressie die hele uitlaat bij elkaar :+

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2015/11/ex2.jpg

9 cm omtrek = 3.5 inch.

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2015/11/ex5.jpg

Hier en daar klein deukje, maar das niet zo'n ramp. Deze variant was altijd goedkoper dan een nieuwe a 1500 €

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2015/11/lp.jpg

Beide auto's bij elkaar vergeleken.... aardig verschil tussen de S4 en RS4. Eindelijk dat FIS displaytje besteld. Zodra die er is erin solderen.

En overig nieuws: ook de belastingdienst wil 29% van die up hebben. =3625 :')

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is het een wedstrijdje geworden ofzo? :?
Overigens vind ik het verschil wel mee vallen, het lijkt meer door de foto en kleuren te komen dan dat je het daadwerkelijk ziet.
Tylen schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:05:
Ik ben er ook niet zo van. Zelf heb ik een handbak en mocht ik ooit iets automatisch nemen dan liever iets als DSG. Gemak én eigen invloed in een, best of both worlds. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:40:

Ik ben er ook niet zo van. Zelf heb ik een handbak en mocht ik ooit iets automatisch nemen dan liever iets als DSG. Gemak én eigen invloed in een, best of both worlds. :P
DSG (of S-Tronic bij Audi dus) is idd ook heel erg relaxed en schakelt vrijwel ongemerkt, maar toch.. die nieuwe CVT bakken zijn toch ook wel heel relaxed (vooral veel relaxter dan een s-tronic)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zal best, maar het heeft geen versnellingen dus komt mijn auto niet in. Je mist de voordelen die ik net beschrijf. ;)

Plus tunen is veel minder handig, iets wat ik binnenkort wellicht toch maar ga laten doen. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 11-11-2015 09:43 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar blijkbaar kan een multitronic ook met 8 stappen schakelen, hoe is dat niet beter dan een DSG (met ook maar 7 stappen)? En dan (hopelijk) ook het voordeel dat je bij constante snelheid het meest zuinige toerental kunt rijden (dat merk ik aan mijn Prius: bij 90 km/h gewoon 1100 toeren draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:53:
Maar blijkbaar kan een multitronic ook met 8 stappen schakelen, hoe is dat niet beter dan een DSG (met ook maar 7 stappen)? En dan (hopelijk) ook het voordeel dat je bij constante snelheid het meest zuinige toerental kunt rijden (dat merk ik aan mijn Prius: bij 90 km/h gewoon 1100 toeren draaien).
Jep, hij kan met 8 stappen schakelen. Als je hem in S-stand zet gaat ie gewoon door tot aan de begrenzer zo ongeveer (net als een DSG of S-Tronic) en schakelt dan opeens een "versnelling" op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maasluip schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:53:
Een multitronic schakelt niet, hij doet alleen net alsof hij geen vast toerental heeft waardoor je de illusie van schakelen krijgt.

Kan je daarmee ook zelf nog op- of terugschakelen? Kan je remmen op de motor door terugschakelen? Die s-stand klinkt meer alsof hij gewoon wat meer toeren toelaat om sneller te kunnen accelereren.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 11-11-2015 11:06 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je de multitronic op discrete overbrengsverhoudingen vastzet, waarom niet? Ik neem aan dat er een + en - bij de schakelpook zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 11-11-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:08:
Als je vaste overbrengsverhoudingen simuleert, waarom niet? Ik neem aan dat er een + en - bij de schakelpook zit.
Ja volgens mij zit er inderdaad een + en - bij de pook, volgens mij zijn ze zelfs te krijgen met flippers aan je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Maasluip schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:08:
Als je de multitronic op discrete overbrengsverhoudingen vastzet, waarom niet? Ik neem aan dat er een + en - bij de schakelpook zit.
Een multitronic (of elke CVT) is daar eigenlijk niet voor gemaakt. Het is een mooie bak daar niet van, weliswaar niet echt betrouwbaar. Het concept is niet erg gericht op sportief rijden. Even volgas en je hebt een constante luide toon van onder de motorkap. Het gevoel van snelheid is daarbij totaal weg, hoewel je wel snel aan het accelereren bent.
Dat proberen ze dan op te lossen door vaste verhoudingen te simuleren. Dat geeft gelijk elke andere discrete overbrenging een groter gevoel van snelheid. Je klimt immers telkens weer in de toeren.
Tussen die discrete overbrengingen schakelt de multitronic ook een pak minder snel dan een S-tronic/DSG.

Ideaal om gazapig mee te rijden en lange afstanden te cruisen, echter heeft de S-tronic in de A6 (en waarschijnlijk ook de nieuwe A4) dergelijk lange 7e versnelling dat er eigenlijk geen reden meer zou zijn om voor een multitronic te kiezen. (tenzij je van CVT's houdt)
Audi biedt ze dan ook niet meer aan.

De A6 doet iets van een 2000rpm bij 160. Dat zal vergelijkbaar zijn bij de multitronic.

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 11-11-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Met ^^. Dat het functioneel onderhand gelijkgetrokken is heb ik zelf nog niet ervaren, maar technisch is het gewoon totaal iets anders. Technisch gezien vind ik het een boutsysteem en zou het nooit in mijn auto willen hebben.

Maar goed, ik ben dan ook gewoon tevreden met handbakrijden en moet mijzelf tegen vrienden ook wel eens eindeloos verdedigen. Ja, in een file is automaat erg prettig, nee dat betekent niet direct dat een handbak vervelend is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik vind de cvt in mijn auto echt heerlijk. Ik hecht toch geen enkele waarde meer aan sportief of snel rijden dus mis niets aan het hele schakelgevoel. Ding staat bij mij altijd in de D. De S of zelf schakelen stand is leuk om te laten zien aan iemand die geen ervaring heeft met een automaat maar heeft iig voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Ik keek eens op MyAudi.com en zag daar Map Updates.

- Digital road map, Europe version 2016
Weet iemand hoe nieuw deze zijn? Ik zie geen releasedatum of iets dergelijks op de site erbij staan.

- Bij downloaden krijg ik een error.
- Ik klik "Prepare Package"
- Open de .jlnp die vervolgens aangeboden wordt.
- Allow Java
- Vervolgens komt een Application Error "Unable to launch the application".
Anderen waarbij dit ook zo gaat? Of bij wie het downloaden wel gelukt is?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:40:
Is het een wedstrijdje geworden ofzo? :?
Eerder baas boven baas zijn en blijven .... :P

We gaan zometeen een stuk toeren met een Go-pro geplakt op de Audi's :)

@Chillz, ik denk dat die applicatie een oudere versie van Java gebruikt. De laatste bekende java update werken heel veel dingen niet meer.

Ja, ben toch sneller ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TzxeV9BVmhU]

RS4 heeft gewoon een iets langere overbrenging dan de S4, dat verklaart waarom ik sneller ben en zal zijn :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 01:45 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 08:38
Zie ik nu goed dat die S4 op de verkeerde weghelft gaat rijden :?

Verwijderd

Het is een enorme lange weg bij salzbergen in Duitsland, daar rijdt aVonds nauwelijks verkeer. En als dat er is zie je het vanaf 3km ver aankomen. Er was ook niemand.

• Kaasplank
  • Niet online
wat een verstand... :/

2 kleine kinderen die hun piemeltjes naast elkaar leggen.

[ Voor 57% gewijzigd door Kaasplank op 12-11-2015 09:36 ]

• DennusB
  • Niet online
WTF. En dat hier nog trots posten ook xD

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:37:
Het is een enorme lange weg bij salzbergen in Duitsland, daar rijdt aVonds nauwelijks verkeer. En als dat er is zie je het vanaf 3km ver aankomen. Er was ook niemand.
Juist, en die uitritten zie je ook van 3km afstand natuurlijk

Wat een verstand inderdaad :N

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Chillz schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:17:
Ik keek eens op MyAudi.com en zag daar Map Updates.

- Digital road map, Europe version 2016
Weet iemand hoe nieuw deze zijn? Ik zie geen releasedatum of iets dergelijks op de site erbij staan.

- Bij downloaden krijg ik een error.
- Ik klik "Prepare Package"
- Open de .jlnp die vervolgens aangeboden wordt.
- Allow Java
- Vervolgens komt een Application Error "Unable to launch the application".
Anderen waarbij dit ook zo gaat? Of bij wie het downloaden wel gelukt is?
ook eens kijken, is recentelijk om me heen veel veranderd op de weg, ff kijken of het enigszins up to date is.

no comment

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:00:
[...]

Eerder baas boven baas zijn en blijven .... :P

We gaan zometeen een stuk toeren met een Go-pro geplakt op de Audi's :)

@Chillz, ik denk dat die applicatie een oudere versie van Java gebruikt. De laatste bekende java update werken heel veel dingen niet meer.

Ja, ben toch sneller ;)

[video]

RS4 heeft gewoon een iets langere overbrenging dan de S4, dat verklaart waarom ik sneller ben en zal zijn :+
Laat de moraalridders hier meer lullen ;)

Maare doe het nu eens vanuit stilstand ;)

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:50:
[...]

Laat de moraalridders hier meer lullen ;)

Maare doe het nu eens vanuit stilstand ;)
Ja linksom rechtsom rij ik die S4 er toch wel uit. Bedoel mijn auto trekt ernstig door tot en met 300kmph (GPS) en er zijn niet veel auto's die dat na kunnen doen.

Point is proven... /me is sneller :P

Die weg is echt een stuk platteland, je ziet daar vanaf km's afstand eventueele voertuigen en / of fietsers... en de afstand die we reden was nog geen halve km.

Keertje naar hannover... Zo'n freitag-meet een keer beleven. :P

• Gonadan

Gonadan

Hopen dat ze daar net zo braaf met licht fietsen als hier. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

In Salzbergen is het doodrustig na een uur of 22:00.

• Gonadan

Gonadan

Mooie woordspeling. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bord4kop
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

ik snap dat wel, als je zo 'n (R)S4 hebt, wil je dat wel eens proberen natuurlijk!

Wat een gezeik altijd op Jism, laat hem toch!
Enne, dat stuk weg is uiterst geschikt om die 500-1000 meter te dragracen. Daar rijd geen mens 's avonds, alleen wat forenzen overdag..

| Security Management |

• Gonadan

Gonadan

Zo iets doe je maar gewoon op de Autobahn, niet op een weg waar alle soorten verkeer of zelfs voetgangers kunnen voorkomen. Zeker niet in het donker.

Dat is geen gezeik op Jism, maar gewoon een heel gezonde beoordeling van het getoonde gedrag. Zijn verhalen lees ik nog altijd graag. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:12:
Zo iets doe je maar gewoon op de Autobahn, niet op een weg waar alle soorten verkeer of zelfs voetgangers kunnen voorkomen. Zeker niet in het donker.

Dat is geen gezeik op Jism, maar gewoon een heel gezonde beoordeling van het getoonde gedrag. Zijn verhalen lees ik nog altijd graag. :)
En dan vergeet je nog loslopend wild wat je met 100km/u niet wil raken en zeker niet als je nog harder rijdt. Het verkeer is geen spelletje en helaas mogen we er met zijn alle voor opdraaien indien dit fout afloopt.

Verwijderd

De snelweg was een stuk drukker met veel vrachtverkeer... Maar dat maakt niet uit. We hebben plezier gehad, kop koffie bij de mac nog gedaan in duitsland, lekkere brownie erbij :9

• Gonadan

Gonadan

offtopic:
Was ik niet vergeten maar had ik bewust niet genoemd, je kunt dat in principe ook op de Autobahn tegen komen. Maar dat wil je inderdaad niet. :)

Vind trouwens dat je niet echt overtuigend verschil maakte Jism, beetje gelijkspel. Misschien nog wat tunen? :+

[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 12-11-2015 21:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:28:

...dubbele pijp kut!...

9 cm omtrek = 3.5 inch.
Pssst.....doorsnede ;)

Coole upgrade d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door max op 12-11-2015 21:30 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Gonadan

Gonadan

Diameter, doorsnede zal een oppervlak zijn. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Ja maar omtrek is nou ook geen 9cm. Iets met PI ofzo.

Maar heeft die S4 nou geen mistlampen voorin? Da's toch wel een stuk minder mooi zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen mistlampen voorin inderdaad. En het mist de 'verbreding' zoals je bij mij wel ziet ter hoogte van wielkasten. En een andere bumper. En een iets afwijkend interieur. En nog een hele waslijst aan dingen die het niet heeft t.o.v de RS4. Monteur zei al de motor van een S4 is eigenlijk veel simpeler dan die van een RS4.

Ik ben iets sneller en had die hele S4 er ook volledig uitgelopen (wat later bleek op de snelweg). Maar ik wacht nog met een 'tune' totdat 1 van mijn turbo's het begeven. Dan ga ik over op de T21's. Dit zijn dezelfde K04's maar dan met een iets grotere compressor, goed voor 500PK bereik.

Enige nadeel is dat de turbo's er pas in komen vanaf 3500 toeren en niet 2500 toeren zoals nu het geval is.

Het enige waar ik me nu op richt is visueel de auto in orde krijgen. Het displaytje net besteld voor in het dashboard. Als dat gereed is kijken naar opnieuw spuiten, nieuwe RS4 matjes, nieuwe banden, en binnen 40k alweer de distributieriem verwisselen :D

Nu dat ik die tweede auto erbij heb kan ik de RS ook even missen. Nu kunnen we dus echt vooruit gaan plannen en alles in 1 keer meenemen. Mag de auto overigens morgen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:33:
Enige nadeel is dat de turbo's er pas in komen vanaf 3500 toeren en niet 2500 toeren zoals nu het geval is.
Dat is iets waar ik mijzelf aan erger bij mijn nieuwe turbo, maar vanaf dat aantal toeren (Voor mij overigens 3000) gaat die wel hard, harder dan met de vorige.
Heb je overigens een nieuw display, of complete teller unit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een display alleen. Die kost ongeveer 100 euro voor origineel. De imitatieschermpjes branden veel feller zo schijnt. Maar ik wil het gewoon op orde hebben, en eindelijk een keer kunnen lezen wat m'n boordcomputer te zeggen heeft. :P

Het is niet storend ofzo die 2500 / 3500 toeren, je merkt met rustig rijden er toch bijna niets van. Maar wanneer je vermogen gaat vragen dan voel je het verschil wel.

Een grotere turbo heeft gewoon meer effect in de hogere toeren en daar is waar je die 500PK vandaan gaat toveren. Ik zit tevens te kijken naar een Loba RS4 intake:

Afbeeldingslocatie: http://i1218.photobucket.com/albums/dd405/hektor888/lobab5intakemani3_zps7d4a8aa8.jpg

Do the math. ;) Die gimmick kost helaas wel weer een eurotje of 1000.

Afbeeldingslocatie: http://www.myaudis4.com/wp-content/uploads/2013/09/loba_all_open.png

Er zit gewoon een stuk betere flow in dan de stock RS4 intake. en betere flow = meer powerrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:12:
Zo iets doe je maar gewoon op de drukke Autobahn, niet op een weg waar alle soorten verkeer of zelfs voetgangers kunnen voorkomen. Zeker niet in het donker.

Heb je zelf ooit daar gereden? :) zelfs om 2 uur snachts is er veel verkeer op de autobahn ;)
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:52:
Hopen dat ze daar net zo braaf met licht fietsen als hier. :+
Duitsers fietsen haast niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redbullet schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:57:
Heb je zelf ooit daar gereden? :) zelfs om 2 uur snachts is er veel verkeer op de autobahn ;)

[...]

Duitsers fietsen haast niet :P
Natuurlijk heb ik daar gereden, maar wat doet dat er toe? :?

Dus omdat de A1 druk is 's nachts moet ik maar een onoverzichtelijk polderweggetje uitzoeken om even flink te racen? _O-

Zullen we het niet om gaan draaien? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Gonadan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:00:
[...]

Natuurlijk heb ik daar gereden, maar wat doet dat er toe? :?

Dus omdat de A1 druk is 's nachts moet ik maar een onoverzichtelijk polderweggetje uitzoeken om even flink te racen? _O-

Zullen we het niet om gaan draaien? :)
Dan weet je dat veel harder als 180 snachts niet haalbaar is :p

ik zeg niet dat te hard rijden veilig is maar beter op een weg waar niemand komt dan bij andere weggebruikers en waar het wel is toegestaan.

(beter je eigen tegen een boom aanknallen dan tegen een volkswagen up die links rijdt met 100 km per uur :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Waar blijft het vanuit stilstaand filmpje Jism?:D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redbullet schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:04:
Dan weet je dat veel harder als 180 snachts niet haalbaar is :p
Overdag ook niet, maar toch rijdt men op de Autobahn met regelmaat dik 200 of 300 als je de verhalen mag geloven. Leg dat dan eens uit? :P
ik zeg niet dat te hard rijden veilig is maar beter op een weg waar niemand komt dan bij andere weggebruikers en waar het wel is toegestaan.
Fout. Op die andere weg denk je dat er niemand is, maar in principe kunnen alle soorten verkeer daar voor komen. Ook een debiel zonder licht. De gevolgen zijn daar vele malen groter als je wel iets tegen komt.
(beter je eigen tegen een boom aanknallen dan tegen een volkswagen up die links rijdt met 100 km per uur :') )
Die volkswagen zie je op de Autobahn tenminste wel gewoon van een grote afstand allang rijden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 04:36
Gonadan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:53:
[...]

Overdag ook niet, maar toch rijdt men op de Autobahn met regelmaat dik 200 of 300 als je de verhalen mag geloven. Leg dat dan eens uit? :P

[...]

Fout. Op die andere weg denk je dat er niemand is, maar in principe kunnen alle soorten verkeer daar voor komen. Ook een debiel zonder licht. De gevolgen zijn daar vele malen groter als je wel iets tegen komt.

[...]

Die volkswagen zie je op de Autobahn tenminste wel gewoon van een grote afstand allang rijden. ;)
Ga voor dit soort grapjes gewoon naar een plek waar niemand mag komen.. Op de autobahn kan je wel hard rijden, maar naast elkaar wordt vaak een beetje lastig. 200 op de cc kan prima, maar af en toe moet je remmen voor die ene Up inderdaad, voordeel is wel dat je juist 's nachts goed ziet dat die Up er rijdt (aannemend dat tenminste 1 achterlicht werkt ;)). Dit soort 'testen' zijn gewoon gevaarlijk, of je moet een privé circuitje hebben waar je even kan dragracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 22:27
blablabla kan het weer over audi gaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik rijd elke vrijdag op de autobahn (vanmorgen dus ook weer). En ik kan altijd dik over de 200 rijden. Niks aan de hand.

Vanmorgen zelfs een paar minuten lang continue op top. (helaas tegenwind dus geen nieuw pr :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In al die jaren dat ik op de Autobahn ben geweest heb ik nog nooit een situatie gehad waar je verantwoord 200 kon rijden. Qua regelgeving en ruimte is het gemakkelijk te halen, maar verantwoord is het niet. Dan kom je meestal niet verder dan 150/160 of 180 op een relatief rustig stuk.

Maar dat is dan ook mede omdat ik af en toe een gele nummerplaat zie en die durf ik gewoon niet met grote snelheid in te halen, die mongolen komen altijd zomaar naar links. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar je rijdt maar er zijn genoeg stukken die meer dan 200kmph toelaten.

Zo vooral bij leipzig daar... of de grens Polen > duitsland. Dat zijn zulk grote banen met een heel duidelijk overzicht over de weg. Zelfs met mijn A3 de 220 nog gehaald en daarna in noodloop... turbo werkte iets te hard :P

We hebben geprobeerd de go-pro zo neer te zetten dat je mijn dash volledig zou moeten zien + wegdek, maar het lijkt wel onmogelijk. Je kunt niet zoomen en moet steeds een testopname doen > Bekijken of het allemaal goed staat. Donkerheid speelt ook mee.

mischien ligt het ook aan je auto. de mijnes NODIGT gewoon uit meer dan 200 te rijden. Het is alsof je 130 a 140 rijdt ermee :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:26:
In al die jaren dat ik op de Autobahn ben geweest heb ik nog nooit een situatie gehad waar je verantwoord 200 kon rijden. Qua regelgeving en ruimte is het gemakkelijk te halen, maar verantwoord is het niet. Dan kom je meestal niet verder dan 150/160 of 180 op een relatief rustig stuk.

Maar dat is dan ook mede omdat ik af en toe een gele nummerplaat zie en die durf ik gewoon niet met grote snelheid in te halen, die mongolen komen altijd zomaar naar links. :P
Je moet ook het juiste moment kiezen. Bijvoorbeeld 1 mei is het de dag van de arbeid in Duitsland en is iedereen vrij. Er is dan geen kip op de weg en de hele linkerbaan rijdt 200+. Zet maar vast in je agenda! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gonadan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:26:
Wat heet "niet verantwoord". Goed, ik heb niet vaak gereden in een auto die meer dan 200 kon, maar wel eentje die 196 kon en toch regelmatig gewoon plankgas gereden en toen de cruisecontrol vastgezet en kilometerslang zo gereden.
Op een 6-baans autosnelweg met niet te veel verkeer had ik daar echt nooit een probleem mee. En een ongeval heb ik ook nooit gehad. Dus ik vraag me echt af hoe ik dat "niet verantwoord" moet interpreteren.

Rasthof Weiskirchen tot de Nederlandse grens bij de A67/A40 (300 km) was op donderdagavond gewoon 1:45.
En je mag (en kan) niet overal onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:39:
We hebben geprobeerd de go-pro zo neer te zetten dat je mijn dash volledig zou moeten zien + wegdek, maar het lijkt wel onmogelijk. Je kunt niet zoomen en moet steeds een testopname doen > Bekijken of het allemaal goed staat. Donkerheid speelt ook mee.
Aan het dak plakken (uiteraard binnenkant auto) tussen bestuurder en passagier stoel.
Of.....helm (zo'n fietshelm) op en daar aanmaken, wel je hoofd stil houden :P

Heb zelf geen GoPro maar een Sony Actioncam, die kun je gewoon uitrichten via je smartphone/tablet of zelfs via zo'n polsbandje. Dan heb je zelfs de optie om even een 'crosshair' in beeld te krijgen zodat je heel goed je camera kan mikken op een bepaald punt (op de phone/tablet zelf, komt niet in de video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijden in duitsland ervaar ik zelf prettiger als NL. Puur om het feit dat men ook weet dat je met meer dan 130kmph links kunt passeren en in de regel optijd voor je opzij gaan. Daarnaast zijn de wegen wat ruimer, je hebt vaak echt de ruimte om lekker te kunnen planken ermee.

De tankstations zijn prettig, gewoon even een kleine tussenpauze met een bak koffie en een broodje, en de meeste duitsers in een relatief snelle auto houden zo nu en dan wel eens van een sprintje ;)

Het is niet zo dat overal in duitsland onbeperkt gereden kan worden. Veel plaatsen op de snelweg zijn met 130 / 80 borden aangemerkt. Deze mag je niet overschrijden, ik kwam daar zelf ook een keer achter :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BiZQ5ghCcAAQZHE.jpg:large

En ja, dit soort boetes moet je direct betalen. Geen CJIB ofzo die je achteraf een rekening stuurt.

Overigens.. als het vroeg is en de wegen zijn rustig, kan het prima:

Alleen al hoe die BMW aan alle kanten 'stuitert' vind ik niet echt een prettige rij-ervaring. Het vergt focus en 1 fout is echt desastreus. De veiligheid zoals ABS, ESP en alle andere functies doen hun werk zo met 240 tot 260. Alles daarboven is een gemaakte fout een die je niet snel genoeg (en je functies ook niet) kunt corrigeren.

Het had bij mij ook even geduurd voordat ik uberhaubt de 260 grens durfde te passeren. Maar met het maken van KM's doe je rij-ervaring op, en je leert je voertuig ook steeds 'beter' kennen met wat het wel en niet kan.

Allerbelangrijkste is dat je banden hiervoor geschikt zijn, serieus. Die dingen worden heel erg warm bij zulke snelheden. En als je dat forceren gaat dan kan je eindigen met een klapband. Bespaar daarom echt niet op banden ofzo. Ooit een keer een noodstop in de regen moeten maken en je glijdt gewoon kats door met kutbanden.
Rainesh schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:38:
Waar blijft het vanuit stilstaand filmpje Jism?:D
Ja working on it. De Go-pro werkt niet echt mee.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Het mooie van die snelheid is dat als je daarna 200 gaat rijden, het lijkt alsof je 120 rijdt. Vond dat een bijzondere ervaring :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In mijn optiek valt rijden met snelheidsverschil groter dan 100 km/u ten opzichte van de baan naast je nogal onder niet verantwoord. Waar de grens precies ligt zal persoonlijk zijn. :)
Goed, ik heb niet vaak gereden in een auto die meer dan 200 kon, maar wel eentje die 196 kon en toch regelmatig gewoon plankgas gereden en toen de cruisecontrol vastgezet en kilometerslang zo gereden.
Op een 6-baans autosnelweg met niet te veel verkeer had ik daar echt nooit een probleem mee. En een ongeval heb ik ook nooit gehad. Dus ik vraag me echt af hoe ik dat "niet verantwoord" moet interpreteren.

Rasthof Weiskirchen tot de Nederlandse grens bij de A67/A40 (300 km) was op donderdagavond gewoon 1:45.
En je mag (en kan) niet overal onbeperkt.
Meestal als ik in Duitsland kom is het dermate gezellig dat je gewoon niet verantwoord richting de 200 kunt. Dan is het gewoon lekker met het verkeer mee 150/160 op de linker strook.

@Jism:
Kan je van lennart niet ook een tweakert maken? Hebben we hier nog meer te lezen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:05:
Het mooie van die snelheid is dat als je daarna 200 gaat rijden, het lijkt alsof je 120 rijdt. Vond dat een bijzondere ervaring :)
Ach wij zijn ondertussen wel wat beters gewend toch. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:44:
[...]

Absoluut, vooral de sensatie als je met 200 onderuit gaat 8)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een 61 liter afgevulde benzinetank (euro 98 / duitsland) heb ik welgeteld 312km kunnen rijden. :P

Moet wel zeggen dat grotendeels kleine ritten waren, weinig snelweg verkeer.

Had ik al geschreven dat de nieuwe auto deze week geleverd wordt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tylen schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:44:
Jij doet niet erg je best om de vooroordelen waar je mederijders zo van balen tegen te gaan hè? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:59:
[...]

Jij doet niet erg je best om de vooroordelen waar je mederijders zo van balen tegen te gaan hè? ;)
??? Waar heb je het over???

Ik rijd niet met de motor op de weg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tylen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:56:
??? Waar heb je het over???

Ik rijd niet met de motor op de weg hoor.
Niet? Die indruk kreeg ik toch sterk, ook vanuit wegmisbruikerstopic. Maar als ik ernaast zit dan excuus. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol dat was waarschijnlijk lang geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:58:
[...]

Absoluut, vooral de sensatie als je met 200 onderuit gaat 8)
Die sensatie heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. 2x op Assen gevallen allebei in de regen. 1x Mandeveen en de andere keer Strubben. Dus gelukkig niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Ik heb sinds vorige week een Audi A3 Sports Edition afgeleverd gekregen, maar merk tot mijn ergernis dat bij hoge snelheden (100 km/h+) een piepend geluid in de bijrijdersstoel. Dit hoge piepje klinkt als metaal op metaal, een soort schavend geluid. Ik heb al een afspraak bij de dealer voor eind volgende week, omdat zij misschien dachten dat het nieuwigheid was van de auto. Wellicht dat hier iemand een idee heeft wat dit kan zijn? Het geluid komt uit de rugleuning van de stoel, het geluid is niet aanwezig wanneer iemand op de bijrijdersstoel zit. Wanneer iemand alleen op de zitting zit, zonder naar achter te leunen hoor je het geluid weer wel.. Het zijn de standaard sportstoelen half leer / half gestoffeerd. Ik heb de stoel al in diverse standen geplaatst, maar in iedere stand is het geluid aanwezig.

[ Voor 11% gewijzigd door Piratebay op 17-11-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beweeg de stoel eens met de hand en kijk of je het na kunt bootsen. Het kan veroorzaakt worden door trillingen. Ik had dat ook, wat later het 'plastic' kapje van de gordelhouder bleek te zijn. Enorm storend als je een beetje trillingen had in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratebay

Piratebay

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:53:
Beweeg de stoel eens met de hand en kijk of je het na kunt bootsen. Het kan veroorzaakt worden door trillingen. Ik had dat ook, wat later het 'plastic' kapje van de gordelhouder bleek te zijn. Enorm storend als je een beetje trillingen had in de auto.
Ik krijg het geluid niet gereproduceerd met de hand, en ik heb al heel wat geprobeerd.. >:) , maar ik zal vanavond op de terugweg eens kijken naar de gordelhouder. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Piratebay schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:16:
Ik heb sinds vorige week een Audi A3 Sports Edition afgeleverd gekregen, maar merk tot mijn ergernis dat bij hoge snelheden (100 km/h+) een piepend geluid in de bijrijdersstoel.
Dat is je vrouw. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratebay

Piratebay

Sssstt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:48:
Rijden in duitsland ervaar ik zelf prettiger als NL. Puur om het feit dat men ook weet dat je met meer dan 130kmph links kunt passeren en in de regel optijd voor je opzij gaan. Daarnaast zijn de wegen wat ruimer, je hebt vaak echt de ruimte om lekker te kunnen planken ermee.

De tankstations zijn prettig, gewoon even een kleine tussenpauze met een bak koffie en een broodje, en de meeste duitsers in een relatief snelle auto houden zo nu en dan wel eens van een sprintje ;)

Het is niet zo dat overal in duitsland onbeperkt gereden kan worden. Veel plaatsen op de snelweg zijn met 130 / 80 borden aangemerkt. Deze mag je niet overschrijden, ik kwam daar zelf ook een keer achter :D

[afbeelding]

En ja, dit soort boetes moet je direct betalen. Geen CJIB ofzo die je achteraf een rekening stuurt.

Overigens.. als het vroeg is en de wegen zijn rustig, kan het prima:

[video]

Alleen al hoe die BMW aan alle kanten 'stuitert' vind ik niet echt een prettige rij-ervaring. Het vergt focus en 1 fout is echt desastreus. De veiligheid zoals ABS, ESP en alle andere functies doen hun werk zo met 240 tot 260. Alles daarboven is een gemaakte fout een die je niet snel genoeg (en je functies ook niet) kunt corrigeren.

Het had bij mij ook even geduurd voordat ik uberhaubt de 260 grens durfde te passeren. Maar met het maken van KM's doe je rij-ervaring op, en je leert je voertuig ook steeds 'beter' kennen met wat het wel en niet kan.

Allerbelangrijkste is dat je banden hiervoor geschikt zijn, serieus. Die dingen worden heel erg warm bij zulke snelheden. En als je dat forceren gaat dan kan je eindigen met een klapband. Bespaar daarom echt niet op banden ofzo. Ooit een keer een noodstop in de regen moeten maken en je glijdt gewoon kats door met kutbanden.

[...]

Ja working on it. De Go-pro werkt niet echt mee.
Ik denk trouwens dat jij je vergist is hoeveel die 8-serie beweegt. Kijk eens goed naar de sleutels, die hangen bijna stil, het is vooral de camera die heel erg reageert op kleine schokjes. En sowieso, je hebt het over een auto die inmiddels ruim 20 jaar oud is ;) In die tijd moest je naar Ferrari e.d. om die 8-serie bij te houden.

Overigens heb ik ook zonder problemen de 200+ aangetikt de laatste keer dat ik in Duitsland was, in druk verkeer wel te verstaan. Men is het zo gewend dat ze er niet van schrikken en op tijd aan de kant gaan. Nu is 300 wel nog een tandje extremer en dat zou ik niet snel doen op een weg met ander verkeer. Het verschil wordt wel erg groot namelijk.
Maar goede remmen en banden zijn inderdaad wel een must.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het 'zweven' wat die auto doet bij die snelheid. Ik vind dat een gevaarlijke en risicovolle manier van autorijden eerlijk gezegd. De auto stuitert naar mijn inziens ook behoorlijk, en zo te zien heeft die sleutel wat contragewicht om het slingeren tegen te gaan. Volgens mij is het ook een aangepaste auto, want geen enkele auto rijdt stock vanuit de fabriek 300 kmph :P

300kmph kan je eigenlijk alleen rijden als het enorm rustig is. Het is mij in ieder geval niet gelukt om zo snel te gaan rijden met uberhaubt verkeer erbij. Maar op sommige plaatsen in Duitsland kan dat prima mits de wegen het ook toelaten.

Ik denk dat die video specifiek in de ochtenduren is gemaakt. Normaal overdag heb je het nooit zo rustig in Duitsland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Autobahn 93 van Munchen naar Regensburg is goed te doen anders overdag. Jammer dat ik die alleen met gehuurde truttenschudders rij :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ach alles is relatief, ik vind 180 in de cabrio al enorm snel, maar dat komt vooral omdat je dan enorm veel geluid krijgt. zonder dak is 140 al "snel"... En het is oud spul.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 18-11-2015 16:56 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Fucking klinkje eraf...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5dX3iBm0gqFpptTE5i8tbPgc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MBLhM1zxQmwlQh8MmoxXlAoV/full.jpg

8)7 .. Ontdekte het gisteren. Totaal geen idee hoe het eraf gekomen is. 2 dagen terug zat het er nog op. Verder niks bijzonders gedaan. 1x naar de supermarkt geweest. Of mischien een poging tot inbraak. Of een poging tot vandalisme. Het naafkapje ontbrak een poos terug geleden ook al ineens.

In ieder geval aangifte gedaan ... die dingen komen er namelijk niet zomaar af. (Aangifte moet ook wel, wil je claimen bij verzekering). Punt is is dat die klinkjes meegespoten zijn in de kleur van je auto.

Wou m'n auto volgend jaar gaan overspuiten ... dus er is nog mee te leven zeg maar.

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Psssttt: Je hond zit te schijten :)

Verwijderd

Nee die draaide zich op dat moment om.

• Tylen

Tylen

Ja dat is diefstal. Waarschijnlijk iemand in de buurt die zijn auto aan het restaureren is met jou onderdelen :(

• Gonadan

Gonadan

't Is natuurlijk wel een oude auto, kan er ook zomaar afgewaaid zijn. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ja alles kan. Maar zulke strips er zomaar afvallen? Ik betwijfel het. Die dingen zitten moervast hoor.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12241403_767667623379193_8246465529457319170_n.jpg?oh=24199332db4697f49e8075f26daaccaf&oe=56F4B3FE

Niet om het e.a.... maar wat is de UP een verschikkelijke auto ... :D

alles trilt stationair, bochtwerk is ruk, vermogen zit er nauwelijks in, tis beperkt voor een 5 deurs auto ... Wat dachten ze bij VW ... 8)7 :D Mijn RS is bijna 2x zo lang als de UP.
Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.