Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.920 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dat valt mee. Het is lekker 'rustig' en 'stil' in die auto als je in de file staat. Mensen zitten altijd te kijken naar mijn auto omdat die remschijven en blokken zo enorm opvallen.

Ook spotify kan je koppelen op een RNS-E met de nodige aanpassingen, maar onmogelijk is het niet. Ik gebruik nog een RNS-D die compatible genoeg is voor waar ik 'm voor gebruik. Inclusief een vintage 6 cd wisselaar achterin en een all-round bose sound setup. :+ Sub is wel karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Met aanpassingen kan alles, maar dat telt niet. Naar je originele remschijven zou ook niemand kijken.

Ik snap heel goed de emotie die je erbij hebt maar het is wel gewoon een oudere bak. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:11:
Ja ik wou het net nog niet posten... dat ik uiteindelijk toch het laatst lach hier. :D
Het is maar net hoe je het bekijkt. Als we het over power, acceleratie en topsnelheid hebben dan lach je zeker niet als laatst. Ik heb hier in de garage een GSX-R 1000 (Yoshimura) die menig Porsche 911 Turbotjes het nakijken heeft gegeven. Zo zullen er nog wel meer medetweakers zijn die leuke 2wielertjes hebben waar je met je RS4 niet eens naast mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:59:
Met aanpassingen kan alles, maar dat telt niet. Naar je originele remschijven zou ook niemand kijken.

Ik snap heel goed de emotie die je erbij hebt maar het is wel gewoon een oudere bak. :)
Je krijgt in een auto bij aanschaf de meest recente en actueele navi-unit die er op dat moment is. Het zou niet tellen als je die later zou vervangen met een andere unit? :D

Tja. Als je zo gaat redeneren dan is een A3 standaard met een A3 luxe pakket ook niet te vergelijken. Je krijgt in het luxe pakket gewoon veel meer extra's t.o.v de standaard uitvoering (en goedkoopste).

Punt is de auto was ondanks 2001 ver zijn tijd vooruit. En het maakt me niet uit of het een oudere bak is of niet... It's still classic, en dat ding heeft gewoon een cult-status voor velen. Het is de eerste RS4 van Audi. En dat maakt het toch een beetje speciaal. Een motor met een auto vergelijken is ook appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:14:
Je krijgt in een auto bij aanschaf de meest recente en actueele navi-unit die er op dat moment is. Het zou niet tellen als je die later zou vervangen met een andere unit? :D

Tja. Als je zo gaat redeneren dan is een A3 standaard met een A3 luxe pakket ook niet te vergelijken. Je krijgt in het luxe pakket gewoon veel meer extra's t.o.v de standaard uitvoering (en goedkoopste).
Nee jij redeneert juist verkeerd. Volgens jouw redenatie kan je van een oude A3 dus ook gewoon een RS4 maken. Kwestie van wat dingen vervangen. Het lijkt me dat je daar niet zo over denkt. :P
Punt is de auto was ondanks 2001 ver zijn tijd vooruit. En het maakt me niet uit of het een oudere bak is of niet... It's still classic, en dat ding heeft gewoon een cult-status voor velen. Het is de eerste RS4 van Audi. En dat maakt het toch een beetje speciaal. Een motor met een auto vergelijken is ook appels met peren.
Dat zonder meer, dat is ook de hele reden om die auto te willen.

Maar dat neemt dus niet weg dat er ook dingen zijn die hij niet heeft. En met jouw zinsnede suggereerde je dat de RS4 alles heeft wat iemand (niet alleen jij) ook maar kan wensen. Dat is simpelweg niet het geval. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Pfff, waarom komt elke tien pagina's het hele emotionele Vs. rationele verhaal over Jism terug?

Dat een dergelijke auto veel kosten met zich mee brengt is bekend. Het is een mooie auto, maar elke keer weer die aandacht vragen is wel hinderlijk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Elke keer als de aandacht wegzakt komt er of wel een jammerlijk verhaal over de kosten of een jammerlijk verhaal dat hij hem weg gaat doen.

boeiend, al die drama over een rs4 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 18:58
Ik vind het juist wel leuk. Dit hele topic draait zo ongeveer op de rs4 van jism.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Face it people: Audi's zijn eigenlijk behoorlijk saai en Jism's posts maken het een stuk spannender :+

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel36 op 31-10-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t1.0-9/10410608_505343952944896_1001161253989339138_n.jpg?oh=3f9fa09d06ffec7454ece1586b30e119&oe=56C569F1

:')

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11884972_725301997615756_9178723438620677695_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Ontopic dan maar :)

In het begin van het zomerbanden seizoen een setje RS6 wielen voor weinig met continental banden gekocht, niet origineel, wat maakt het uit dacht ik. Deze jongens;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2zUajwW.jpg

In mei op de snelweg een steen van zon 5 cm geraakt met als gevolg 2 wielen met een slag. Heb ze laten richten en redelijk tevreden verder kunnen rijden. 20k km verder zijn de voorbanden onder de 3 mm gekomen en heb besloten ze te verkopen.

Nu een setje originele wielen gekocht. Ga ze vandaag even goed schoonmaken en in de coating zetten. Kunnen ze na de winter de RS6 wielen vervangen.

Deze jongens, originele 10 spaaks velgen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ID5gj2x.jpg

Eerst in de winter de 17" wintervelgen eronder; die komen er eerdaags onder;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C720oea.jpg?1

Eind november gaan we de audi helemaal winterklaar maken tijdens de Audi poetsmeeting, met wat dikke lagen wax :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ach ik kan verhalen van iemand met liefde voor zijn eigen Audi waar hij geld en energie in steekt wel waarderen.

In ieder geval stukken interessanter dan stoere verhalen over het nieuwste model wat je mag huren van je werkgever.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Gonadan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:12:
Ach ik kan verhalen van iemand met liefde voor zijn eigen Audi waar hij geld en energie in steekt wel waarderen.

In ieder geval stukken interessanter dan stoere verhalen over het nieuwste model wat je mag huren van je werkgever.
Oeh das wel een steek onder water :o

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Misschien wel een beetje, maar als Gonadan bedoeld dat Jism zijn eigen zuur verdiende centen erin stopt in tegenstelling tot de geleasde auto's klopt het heel aardig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

BoltYes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

Eind november gaan we de audi helemaal winterklaar maken tijdens de Audi poetsmeeting, met wat dikke lagen wax :)
Goeie velgen zijn dat! Gaat heel mooi staan onder die A6. Stiekem heb ik ook al eens gekeken naar die velgen voor onder mijn Passat, maar heb het nooit door gezet.

Mooie wagen en kleur ook. :) d:)b

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:02:

[...]

Noem eens 1 ding op wat mijn RS niet zou hebben vergeleken met jouw A3. Die auto was ondanks z'n bouwjaar (2001) z'n tijd al ver vooruit hoor. Het is gewoon veeeeeel prettiger om mee te rijden. Iedere auto heeft kwaaltjes.
[...]
Het gaat niet om de opties. Maar oke euh DAB+.

Het gaat erom dat ik (lees: mij mening) neit van ouwe bakken houd. Een auto van 14 jaar is 14 jaar. Punt. Dus rammelt het al wat weer, leer is oud en versleten. De auto ruikt oud. Etc.

Maar dat is niet om jou RS4 af te zeiken. Dat heb ik met elke auto. En het ging erom dat iemand zei dat iedereen de RS4 zou willen hier. Nou ik dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 31-10-2015 18:04 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar een nieuwe RS4 is gewoon onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:12:

Dit kan een leuke discussie worden. Mijn lease auto kost mij meer geld dan als ik zelf een vergelijkbare auto zou rijden. En "mag huren van de baas", dat is ook genuanceerder. Als ik hem niet "huur" is dat "huurgeld" mijn extra salaris. Dus "huurt" mijn werkgever hem of "huur" ik hem zelf dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het via een werkgever nog altijd voordeliger dan prive een gelijkwaardige auto 'leasen' of 'huren'.

Ik ben heel blij dat ik overigens nooit aan een lease begonnen ben. Ik kon dat destijds doen zakelijk, zit je op ~ 650 per maand voor een nieuwe GTI. Maar ik beleef er gewoon wat meer plezier aan een auto te rijden die ik zelf gelijk al heb betaald, inclusief onderhoud.

Ik heb eens bij zitten houden wat ik sinds aanschaf van de RS eraan gedaan heb. Dat is niet niks. De meeste hadden het al opgegeven eerlijk gezegd.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niet altijd. Ligt aan de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:41:
Ontopic dan maar :)

In het begin van het zomerbanden seizoen een setje RS6 wielen voor weinig met continental banden gekocht, niet origineel, wat maakt het uit dacht ik. Deze jongens;
[afbeelding]

In mei op de snelweg een steen van zon 5 cm geraakt met als gevolg 2 wielen met een slag. Heb ze laten richten en redelijk tevreden verder kunnen rijden. 20k km verder zijn de voorbanden onder de 3 mm gekomen en heb besloten ze te verkopen.

Nu een setje originele wielen gekocht. Ga ze vandaag even goed schoonmaken en in de coating zetten. Kunnen ze na de winter de RS6 wielen vervangen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Lekker Andre. Ik vind de originele 10 spaaks mooier staan onder de 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tylen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:09:
Niet altijd. Ligt aan de voorwaarden.
Onmogelijk. Dan negeer je zaken als afschrijving een belasting voordelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

???? En jij weet hoe mijn contracten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Niet nodig. Het is gebaseerd op belasting trucjes waardoor het voor je werkgever goedkoper is om een auto te geven dan extra loon te betalen.

Daarnaast geloof ik nooit dat de afschrijving over drie jaar, al het onderhoud, banden, collectieve verzekering, subsidies duurder uit valt als je het via lease doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat heeft mijn werkgever zijn voordeeltjes hiermee te maken? Het ging erom dat het mij nu meer kost dan zelf 1 kopen/"huren". Maar ik kies ervoor omdat het gewoon veel makkelijker is.

Nogmaals, jij weet mijn contracten niet. Dus jij kan er niet over oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op een nieuwe auto heb je vaak een jaar garantie. Los van onderhoud heb je het eerste jaar technisch niets aan kosten dan behalve VZ, WB, brandstof en kleine / grote beurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/10469410_554634201349204_3158799380904111221_n.jpg?oh=e71982b9a0bd67458d6d363496393ffb&oe=56BD236A

– distributieriem / v-snaar / ketting op 300.000
– nieuwe koppeling, vliegwiel
– nieuw differentieel achter
– nieuwe stuurpomp, revisie dynamo, revisie aircopomp
– nieuwe radiator, nieuwe ventilator airco
– nieuwe wiellagers rondom
– De nodige (preventieve) kleine en grote beurten gehad, laatste grote beurt op 4 september
– nieuwe bakolie, nieuwe differentieel olie
– nieuwe brandstofpomp
– vervanging fancontroller
– nieuwe michelin pilot sport 3 banden (A grip!) (alweer tijd voor nieuwe trouwens :+ )
– nieuwe ABS sensoren
– nieuwe ashoesjes rondom
– nieuwe naafkapjes voor Audi velgen
– vervanging homokineet rechtsvoor
– nieuwe filters zoals olie, brandstof en interieur (4 september 2015)
– Laatste RNS-D navigatie CD

Ik heb de auto, naar schatting, 3x af laten slepen (niets ernstigs, eerder uit 'voorzorg') door ANWB. Niet dat ik er trots op ben, geloof me het levert meer hoofdpijn op :P

Het sleutelen eraan is ook niet makkelijk:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10891515_618064581672832_5387083426353106549_n.jpg?oh=c6713ef7472dc8764a1bff2dedb687db&oe=56C51D34

De hele front inclusief bumper, radiator en toebehoren moet er allemaal af, je bent zo een paar uur verder... En aangezien ik zelf geen garagist of monteur ben, zal ik het hoe dan ook altijd moeten uitbesteden wat de extra kosten met zich meebrengt. In een jaar tijd 13k stukgeslagen, maar het 'ergste' is nu wel voorbij. Voor de rest start het iedere dag en brengt het me probleemloos van A naar B iedere dag. Niet dat ik verder kom dan de bakker of supermarkt meestal ( :+ ) maar soms gewoon even een goed lang stuk ermee rijden, vocht wordt op die manier ook lekker uit de olie gedreven enzo van die korte ritjes.

Het meest bizarre was de diagnose van wat ik voorheen dacht de ECU maar wat later de brandstofpomp bleek te zijn...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11918936_726111004201522_1201656345882874869_n.jpg?oh=3cd93ad370e5b241b19e0cff8cb9d328&oe=56CFD894

Met huur auto, met afslepen naar het zuiden van het land, met het rekeningetje van zowel Donkers als mijn garage echt een zure beleving bij elkaar.... Maar het toppunt was een lang weekend in duitsland, om op de snelweg ineens een wiellager te krijgen die stukging. Lekker, WEER anwb bellen.. afgesleept naar audi dealer duitsland, leenauto voor naar nederland mee, zo weer 1000 euro in rook op. en een boze vriendin, klagend over hoevaak mijn auto wel niet stuk gaat... Nu hoor je d'r niet meer :+

Maar de les die ik eruit getrokken heb is dat de audi dealer toch niet zo slecht is... en ik bepaalde dingen vanaf heden ook daar laat uitbesteden. Zo weet ik ook zeker dat het allemaal goedkomt.

Dus... Audi all the way. Zeker de mijnes. Mag wel na zoveel tijd & geld. :*)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12011337_745856102227012_8746006378162268639_n.jpg?oh=95491a8b8d44d109427ab8d1b6eb2da1&oe=56B1C45A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mij excuus. Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. (Of ik tik weer eens krom ;))

Ik bedoel dat ik (als ik zelf een auto zou regelen) ik uit eindelijk een hoger netto loon zou hebben. Dan "kost" de auto mij natuurlijk meer. Maar door de leuke regelingen die wij hebben krijg ik ook meer van de werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat hogere netto loon is dus een stuk minder dan je zou hopen, juist vanwege al die voordelen voor je werkgever.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

max schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:48:
[...]

Goeie velgen zijn dat! Gaat heel mooi staan onder die A6. Stiekem heb ik ook al eens gekeken naar die velgen voor onder mijn Passat, maar heb het nooit door gezet.

Mooie wagen en kleur ook. :) d:)b
Bedankt Max, inmiddels ook zeer overtuigd van de 10 spaaks, heb ze vandaag even schoon gemaakt en het zijn echt zeer mooie velgen. Twijfel nog een beetje of ik ze nu al monteer (kan ik volgende maand weer gaan krikken), of pas na de winter.

Schoonmaken was wel nodig. De voorkant was redelijk schoon, maar dit was de achterkant;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6GAnmmB.jpg

Voornamelijk remstof, dus had ze zo schoon. Nog een rondje Monello non ferro gedaan om de lak echt schoon te trekken;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CpUam7Y.jpg

En weer afspoelen;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/73QDRqZ.jpg

Laatste meuk zoals stickerresten etc met de caramelschijf eraf gehaald en dit is het resultaat, ze glimmen weer als nieuw >:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pOV11kP.jpg

In t voorjaar zet ik er nog een velgensealant op, blijven ze ook lekker schoon :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:48:
Dat hogere netto loon is dus een stuk minder dan je zou hopen, juist vanwege al die voordelen voor je werkgever.
Nogmaal, mijn werkgever zijn voordeeltjes heb ik niks mee te maken. Dat misschien mijn werkgever duurder of goedkoper uit is maakt mij niet uit. Ik krijg leasebudget bij loon erbij. Dat is geen moeilijke berekening. Daarnaasr heb ik geen bijtelling meer. Ook geen moeilijke berekening. En kan een x bedrag per kilometer erbovenop declareren. Ook geen moeilijke berekening. Heeft niks met werkgever voordeeltjes te maken voor mij.

Laten we er maar over ophouden want je begrijpt het duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BoltYes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:08:
[...]

Bedankt Max, inmiddels ook zeer overtuigd van de 10 spaaks, heb ze vandaag even schoon gemaakt en het zijn echt zeer mooie velgen. Twijfel nog een beetje of ik ze nu al monteer (kan ik volgende maand weer gaan krikken), of pas na de winter.

Schoonmaken was wel nodig. De voorkant was redelijk schoon, maar dit was de achterkant;

[afbeelding]

Voornamelijk remstof, dus had ze zo schoon. Nog een rondje Monello non ferro gedaan om de lak echt schoon te trekken;

[afbeelding]

En weer afspoelen;

[afbeelding]

Laatste meuk zoals stickerresten etc met de caramelschijf eraf gehaald en dit is het resultaat, ze glimmen weer als nieuw >:)

[afbeelding]

In t voorjaar zet ik er nog een velgensealant op, blijven ze ook lekker schoon :)
Lekker bezig _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Appleman schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:07:
[...]

Het is maar net hoe je het bekijkt. Als we het over power, acceleratie en topsnelheid hebben dan lach je zeker niet als laatst. Ik heb hier in de garage een GSX-R 1000 (Yoshimura) die menig Porsche 911 Turbotjes het nakijken heeft gegeven. Zo zullen er nog wel meer medetweakers zijn die leuke 2wielertjes hebben waar je met je RS4 niet eens naast mag staan.
Zo kun je bezig blijven, je brommer is alleen snel als je rechtuit rijd, op 4 wielen ben je in de bocht sneller. Los daarvan zou ik nog altijd liever een 911 rijden dan welke brommer dan ook.

Sowieso snap ik deze hele discussie niet zo, auto A is sneller dan auto B, een auto van 2015 is in detail luxer dan een auto van 2001, lijkt me allemaal logisch en dat doet er toch allemaal niet toe. Dat Jism een beetje maf is weten we inmiddels toch wel, negeer het als het je niet aanstaat of probeer op zijn minst iets te te posten wat volgens jouw dan wel interessant is.

Het Audi topic is niet nog nooit echt actief geweest omdat er blijkbaar weinig. mensen zijn die echt iets met het merk hebben, mensen die een enkele keer langskomen om hun leasebak te showen zijn ook niet echt interessant.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik dan een beetje credits voor het genereren van pageviews hier? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2015/05/rs4-2.jpg

Ik doe deze jongens trouwens weg. Zijn RS6 intercoolers, maar ik wil niet gaan hakken en zagen in bumper enzo om het passend te krijgen. Er is voor mij een betere upgrade, die t.o.v stock iets meer presteert, en gewoon plug and play is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tylen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:32:
Laten we er maar over ophouden want je begrijpt het duidelijk niet.
Heeft niets met begrijpen te maken, ik geloof je gewoon niet. Ik heb geen vertrouwen in jouw begrip van alle parameters en de rekenkunde die daarbij hoort. Te vaak mensen hetzelfde horen roepen wat later niet bleek te kloppen.

Dus ja, laten we er maar over ophouden want constructief is het niet voor de discussie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 18:09
pacificocean schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:31:
Ik vind het juist wel leuk. Dit hele topic draait zo ongeveer op de rs4 van jism.
Heb zelf ook geen Audi, maar Jism & z'n RS4 is de enige rede dat ik dit topic volg :P

Vind de auto verhaaltjes over iemand z'n auto en DIY reparaties met foto's altijd leuk om te lezen, net als in het tweakers huiskamer-auto topic.
Dat het af en toe lijkt alsof Jism een bipolaire stoornis heeft met het wel-niet-wel-niet-wel-niet houden/verkopen van zijn RS4 laat ik in het midden, dat had ie met z'n golf VR6 ookal en ik vind het wel vermakelijk om te lezen in ieder geval :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:04

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ook! Haast jammer dat er in het BMW topic niemand is met een leuke V10 M5 o.i.d. ...

Jism, ga vooral door met het pompen van p0rn geld in die audi _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Wimo. op 01-11-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mixpower had een e60 M5 V10, maar die heeft helaas (niet alleen om de auto maar ook om zijn eigen letsel!) een boom in de zijkant gehad.

Mixpower in "Het grote BMW-topic #12"

[ Voor 20% gewijzigd door max op 01-11-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 17:04

Wimo.

Shake and Bake!

Maar die sloopte hem meteen te goed. Ik bedoel iemand die er echt geld in steekt en de moeite doet om wat foto's te maken. Dat maakt een topic leuk .. niet al dat geneuzel over welke olie het beste is, of winterbanden nodig zijn en dat soort gezwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intercoolers al binnen een uur verkocht. :P

Edit: Die mooie VR6 ja, met een Beamer op de hoedenplank zodat we pr0n op parkeerterrein van de mac konden 'broadcasten' .... :D

Hele ding gelast aan alle kanten (rotte bodem, dorpels etc), uiteindelijk met verlies weten te verkopen en dezelfde dag nog een Audi A3 8P had gekocht, 3 weken later dat ding compleet in puin gechrashed... Iets met nieuwe eigenaar, jonge gozer... Wel 1 detail: dat laswerk wat we hadden verricht aan o.a bodemplaat, dorpels en kuipstoeltjes hebben die gasten wel 'gered' zeg maar...

1 tip: koop nooit tuningsspul wat uit een opel kwam. als je de oorspronkelijke lasnaden van het kuipstoeltje zag dan schrok je je rot. Het minst geringste brak de zooi gewoon van uit elkaar.

Maar dat met die VR6 en het sneller krijgen iedere keer is gelukkig achter de rug. Mijn mening is dat je beter een auto kunt rijden die ervoor gemaakt is, waar engineering-hours in gestoken is, en waarop alles gewoon klopt. Ik heb nu een snelle auto...

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Terrz schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:11:
[...]

Heb zelf ook geen Audi, maar Jism & z'n RS4 is de enige rede dat ik dit topic volg :P

Vind de auto verhaaltjes over iemand z'n auto en DIY reparaties met foto's altijd leuk om te lezen, net als in het tweakers huiskamer-auto topic.
Dat het af en toe lijkt alsof Jism een bipolaire stoornis heeft met het wel-niet-wel-niet-wel-niet houden/verkopen van zijn RS4 laat ik in het midden, dat had ie met z'n golf VR6 ookal en ik vind het wel vermakelijk om te lezen in ieder geval :+.
Zonder Jism valt het Audi topic d00d.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nahja als je een levendig Audi forum zoekt moet je naar Audiforum.nl gaan. Ik kom er zelden meer maar dat komt omdat de focus daar ook behoorlijk verschoven is. Toen ik er in het begin kwam was er een grote belangstelling voor jaren 80 - begin jaren 90 Audi's daar waar mijn belangstelling ook vooral ligt. Tegenwoordig gaat het ook daar grotendeels over leasebakken en welke opties ze moeten kiezen, niet zo interresant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat is ook maar net in welk subforum je rond hangt. Gewoon de fora omtrent de nieuwe modellen mijden, dat scheelt al een hoop. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:42
Het VCDS topic aldaar vond ik anders ook altijd wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
VCDS topic is inderdaad een leuke geweest, maar ben het met Chaoss eens.......afgelopen jaren is het achteruit gegaan. Weinig interessants.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Ik heb mij in mei ook met veel enthousiasme aangemeld voor Audiforum maar was er al snel klaar mee... iedere vraag wordt standaard beantwoord dat ik het maar moet opzoeken. Het is toch zeker geen wiki? En zo wel dan zou het wel betere zoekfunctie mogen hebben :) Aantal lui met leasebakken bepalen daar veel van de sfeer... voor mij als ex-MINI rijder/forummer ben ik wel geschrokken van bereidheid en kom er dus ook niet meer. Zoek info wel elders en houd via andere weg contact met aantal A3 rijders die ik daar heb "ontmoet". Dit GoT topic lees ik vooral vanwege het brede scala aan onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Na even rond gezocht te hebben in dit topic, vind ik niets over het voicecontrol systeem, ik neem aan dat jullie hier maar al te goed weten hoe het werkt en de eventuele quirk's. Wanneer de voice knop ingedrukt wordt een piep en er verschijnt 'Speak' in het BIS. Dat doen we, daarna een dubbele piep, niet goed/ herkent?
Verder niets?
Moet er iets ingesteld worden? wat gaat er mis, de dealer weet het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Je kan het systeem leren jouw stem te herkennen. Dat zou je kunnen doen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Voor de verandering dan maar weer eens een plaatje tussendoor van mijn Audi. 8)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nEf13QUYW3EJrt8qADQiBtrz/full.jpg

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
BoltYes schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:23:
Je kan het systeem leren jouw stem te herkennen. Dat zou je kunnen doen.
Zou het daar aan liggen? zowel met mannen als vrouwen stem geprobeerd en we praten toch echt heel duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
Hij is mooi Wimpie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

In het boekje staan ook wel de commando's. Verder als je 'help spraakbediening" zegt, dan krijg je handige commando's die je dan meteen kunt oefenen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:55:
Dat is ook maar net in welk subforum je rond hangt. Gewoon de fora omtrent de nieuwe modellen mijden, dat scheelt al een hoop. ;)
Jah maar de subfora over de "pre A" modellen zijn erg rustig en dat was 10 jaar terug wel anders. Maakt ook niet uit als ik veel wil lullen over oude auto's ga ik wel naar een real life meeting van de Audi club of bij mijn broertjes sleutelhok langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

10 jaar geleden waren de pre A modellen voor de meesten pas net betaalbaar voor de gewone sjaak. Deze sjaken rijden waarschijnlijk door vernieuwing nu in de eerste A modellen rond ;)

Maar het is inderdaad rustig, alleen de topics waar men voor veel geld alle opties retrofitten zijn populair. Op veel posts wordt dan ook door niemand gereageerd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jetgadget schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:41:
[...]

Zou het daar aan liggen? zowel met mannen als vrouwen stem geprobeerd en we praten toch echt heel duidelijk....
ik kan in mijn A1 ook niet met dat voice systeem overweg hoor, ze verstaat me nooit en dan krijg ik ruzie met haar.. bijv:
> Navigatie
< wat zegt u?
> NAVIGATIE!
< * pliep pliep *
> #$@#
< * pliep *
< wat zegt u?
> NAVIGATIE !!!
< *pliep pliep*

Na een aantal van deze gesprekken met de auto heb ik het opgegeven. Misschien ligt het aan mijn amsterdamse accent, geen idee, maar de auto en ik kunnen iig niet met elkaar praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

zeg eens reisdoel ingeven dan

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
vanuit Media of Radio kan ik niet direct een reisdoel ingeven, ik moet eerst in het navigatiemenuutje komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Toch mooi, mijn auto luistert gewoon als ik haar wat vraag. <3

* Gonadan aaien doet

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Moet zeggen dat in mijn A5 de voice control het beter doet dan verwacht. Zeker gezien mijn accent. Gebruik het dan ook effectief, dit tot hilariteit van vriendin en/of andere medepassagiers.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:07

Nemesizz

Untouchable

Frieda schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:11:
[...]

ik kan in mijn A1 ook niet met dat voice systeem overweg hoor, ze verstaat me nooit en dan krijg ik ruzie met haar.. bijv:
> Navigatie
< wat zegt u?
> NAVIGATIE!
< * pliep pliep *
> #$@#
< * pliep *
< wat zegt u?
> NAVIGATIE !!!
< *pliep pliep*

Na een aantal van deze gesprekken met de auto heb ik het opgegeven. Misschien ligt het aan mijn amsterdamse accent, geen idee, maar de auto en ik kunnen iig niet met elkaar praten :P
Kan door accent of stem komen.

Merk het met meerdere voice bediende apparaten.
Hier toen ook zo'n TV thuis met voice bediening (waardeloos, maar even proberen), ding reageert niet op de stem van broer, ook niet op de stem van m'n moeder, ik praat er tegen en werkt meteen, hun nog eens proberen maar niks, ik zeg weer wat en reageert meteen.

Zelfde verhaal een beetje met de navigatie in de nieuwe auto van m'n oom (Volkswagen).
Via de voice command, m'n broer noemt de plaatsnaam (onze woonplaats, Den Ham), waarop de navigatie reageert: "Bedoeld u: de maan?" 8)7 |:( Ja joh, succes met een auto naar de maan te gaan.

Nee, voice commands werkt heel vaak niet zoals het zou moeten, accenten, stem (zware stem, lichte stem) hebben heel veel invloed of iets wil werken of niet.

Zelf ga ik niet te martelen met die voice commands, voer navigatie en dergelijke wel handmatig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Voice control van de a1.......gaat redelijk, heb vaak problemen met straatnamen/plaatsen. ! Die van de a4 is stukken beter en nog eens een "verouderd" systeem. Vooral inspreken/spellen van straten/plaatsen gaat in de a4 veel sneller. Alhoewel het spellen afentoe wel wat denkwerk bezorgd. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 05-11-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:19:
Moet zeggen dat in mijn A5 de voice control het beter doet dan verwacht. Zeker gezien mijn accent. Gebruik het dan ook effectief, dit tot hilariteit van vriendin en/of andere medepassagiers.
Werkt inderdaad perfect. Alleen eerder kon je na het commande 'adres ingeven/reisdoel ingeven' beantwoorden met plaats en straatnaam achter elkaar, nu zijn dat twee aparte antwoorden waar hij om vraagt. Lijkt te zijn gekomen na een software update.
Die oude volgorde was veel sneller en werkte perfect bij mij.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Ik ben benieuwd of het in de A3 beter is, die krijg ik binnenkort geleverd. Alhoewel dat weer zo'n eigenwijze rooie is.. je weet het nooit ;)

En naar de maan.... hilarisch! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook een US community, die veel actiever en belangrijker, behulpzamer is. Audizine.com bijv.

Die kwijlen van het zien van een RS4, want de eerste modellen waren volgens mij niet beschikbaar voor US, en het importeren met alle wetten eromheen kost zo 15.000 dollar, das nog los van de prijs van de auto.

USA heeft blijkbaar hele strenge regulations wat betreft import van auto's. Zo moet bijv de functie aanwezig zijn dat je de koppeling in moet trappen voordat je de auto kunt starten (Er zijn blijkbaar lawsuits hierover geweest dat als je de auto gewoon zo start deze kan gaan rijden vanuit versnelling 8)7 ) en nog wat dingen op gebied van emissie enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Hier heb ik de MMI high op de A6. Was een optie van €3000 en daar krijg je een joystickie, voicecontrol en nog wat shizzle voor. Werkt perfect en kan het systeem inleren. Gok dat er wel wat verschil zit in het systeem van een A1 ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BoltYes schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:27:
Hier heb ik de MMI high op de A6. Was een optie van €3000 en daar krijg je een joystickie, voicecontrol en nog wat shizzle voor. Werkt perfect en kan het systeem inleren. Gok dat er wel wat verschil zit in het systeem van een A1 ;)
Haha nou nee....als je MMI High met MMI+ van een a1 vergelijkt, dan is het bijna hetzelfde. Ook voicecontrol, 20gb hd, joystickie, 3d maps, splitscreen, tmcpro etc. Voordeel van de a1 is dat je best een groot scherm voor krijgt, net zo groot als in de a4. Beide 6.5inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:26
Wimo. schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:53:
Maar die sloopte hem meteen te goed. Ik bedoel iemand die er echt geld in steekt en de moeite doet om wat foto's te maken. Dat maakt een topic leuk .. niet al dat geneuzel over welke olie het beste is, of winterbanden nodig zijn en dat soort gezwam.
Maar goed ook, het is totaal geen straat auto veel te extreem. Veel geld ingestoken maar dat is te verwaarlozen, ben blij met mijn CT200h! Misschien nog een S8 voor erbij binnenkort :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:50:
[..]een RNS-D [...] Inclusief een vintage 6 cd wisselaar [...]
Jammer genoeg is de CD wisselaar een zwakke broeder bij deze jaargangen: erg storingsgevoelig en niet goedkoop om te vervangen (ook niet via Ebay). Gelukkig is de markt voor MP3 achtige apparaten nu erg verzadigd, zodat met wat knutselen MP3's geen probleem meer zijn voor de bejaarde RNS-D.

De Sub is voldoende voor wat geluid, mits het niet te hard gaat. Daar ben ik inmiddels toch te oud voor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:53:
[...]

Jammer genoeg is de CD wisselaar een zwakke broeder bij deze jaargangen: erg storingsgevoelig en niet goedkoop om te vervangen (ook niet via Ebay). Gelukkig is de markt voor MP3 achtige apparaten nu erg verzadigd, zodat met wat knutselen MP3's geen probleem meer zijn voor de bejaarde RNS-D.

De Sub is voldoende voor wat geluid, mits het niet te hard gaat. Daar ben ik inmiddels toch te oud voor :o
De sub is een gebreke... de CD wisselaar is wel prettig, ondanks de analoge CD mogelijkheid.

Trouwens... ik schreef hier altijd over het kopen van een tweede auto.. nou zojuist is ie op mij gevallen blijkbaar ... :o :D Ik heb een VW Up vanavond gewonnen in holland casino.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E8U1vTdBsv2T7iYiUjpt4s33/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D6NUUml8a0PlWas4AW3k2Xc0/full.jpg

Vraag niet hoe... ik had een keer gespeeld, en toen viel de 'mystery jackpot' op mijn automaat. Ik dacht in eerste instantie dat ze me weg wouden hebben, dat hele ding viel uit ofzo :D

Maar daar zat dus naast een goed biertje en een dagje kerstmarkt in duitsland ook een lot bij voor meespelen van een up... Ik had m'n vriendin dinsdag nog verteld dat ik eerlijk gezegd klaar was met bezoek casino... op waarop ze zei; je moet er vanavond wel even naar toe ivm uitrijking enz...

Dus ik er naar toe ... Ik was blijkbaar de vierde van de 'poule' ( de eerste vier gingen gelijk voor de UP) en de andere 4 (dus nummertje 5 t/m 8 ) deden mee voor de extra prijzen. De eerste vier mochten dus een sleutel kiezen op een dienblad, waarvan zij dachten dat die zouden passen.

Bedoel meer dan 150 mensen speelde hieraan mee, ik zat in de eerste 4 van de trekking dus.

Ik pakte als laatste de sleutel en scheet 'm een beetje eerlijk gezegd bij de eerste 2. Toen bij de derde persoon de sleutel niet werkte wist ik dat ik zojuist een up gewonnen had .... :P

En idd... deur ontgrendelde bij het draaien van de sleutel... :D Naast flink wat foto's en felicitaties hebben we de formaliteiten afgerond in een besloten hoekje... Kortweg neemt Huiskes kokkler morgen contact met mij op om de auto af te leveren.

Gewoon nieuw! Er is een andere vrouw die de witte gewonnen had... De rest van de avond had ik zeg maar vol met gratis drank en flink wat felicitaties... :D

Dus... bij deze officieel VW Up en RS4 rijder... :D :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:32:
[...]

De sub is een gebreke... de CD wisselaar is wel prettig, ondanks de analoge CD mogelijkheid.

Trouwens... ik schreef hier altijd over het kopen van een tweede auto.. nou zojuist is ie op mij gevallen blijkbaar ... :o :D Ik heb een VW Up vanavond gewonnen in holland casino.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vraag niet hoe... ik had een keer gespeeld, en toen viel de 'mystery jackpot' op mijn automaat. Ik dacht in eerste instantie dat ze me weg wouden hebben, dat hele ding viel uit ofzo :D

Maar daar zat dus naast een goed biertje en een dagje kerstmarkt in duitsland ook een lot bij voor meespelen van een up... Ik had m'n vriendin dinsdag nog verteld dat ik eerlijk gezegd klaar was met bezoek casino... op waarop ze zei; je moet er vanavond wel even naar toe ivm uitrijking enz...

Dus ik er naar toe ... Ik was blijkbaar de vierde van de 'poule' ( de eerste vier gingen gelijk voor de UP) en de andere 4 (dus nummertje 5 t/m 8 ) deden mee voor de extra prijzen. De eerste vier mochten dus een sleutel kiezen op een dienblad, waarvan zij dachten dat die zouden passen.

Bedoel meer dan 150 mensen speelde hieraan mee, ik zat in de eerste 4 van de trekking dus.

Ik pakte als laatste de sleutel en scheet 'm een beetje eerlijk gezegd bij de eerste 2. Toen bij de derde persoon de sleutel niet werkte wist ik dat ik zojuist een up gewonnen had .... :P

En idd... deur ontgrendelde bij het draaien van de sleutel... :D Naast flink wat foto's en felicitaties hebben we de formaliteiten afgerond in een besloten hoekje... Kortweg neemt Huiskes kokkler morgen contact met mij op om de auto af te leveren.

Gewoon nieuw! Er is een andere vrouw die de witte gewonnen had... De rest van de avond had ik zeg maar vol met gratis drank en flink wat felicitaties... :D

Dus... bij deze officieel VW Up en RS4 rijder... :D :) _/-\o_
Gefeliciteerd! Dan kan de RS4 er uit, zo'n 11 jaar nieuwere techniek in de Up.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wacht, die CO2 uitstoot klopt niet... En second; een 1.0 kan nooit het plezier bieden van wat een 2.7 bi-turbo doet met 440PK :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
Half de cilinders voor minder dan half het verbruik en meer dan half de topsnelheid. Deal van de eeuw voor Jism!
Leuke mogelijkheid om aan je RS4 te sleutelen zonder dagelijks transport te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd! Ding rij je het eerste jaar bijna gratis en zonder onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Congrats!!! Geweldig haha. Veel veilige km's ermee!

http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk/

Van 60 naar 85 pk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hahaha geweldig Jism. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Maak je daar ook een topic over op Audiforum? _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heerlijk! :+ Gefeliciteerd Jeroen!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:26
Gefeliciteerd man, altijd leuk om zoiets te winnen! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk! De grote reden dat ik elke dag even Het Grote Audi Topic bekijk zijn de verhalen van Jism. Vandaag is er weer een prachtig hoofdstuk aan dit kleurrijke verhaal toegevoegd. :D
Gefeliciteerd man, ik gun het je van harte! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klant van mij was daar gisteren ook aanwezig... Hij speelde mee samen met zijn vrouw. Hij zei ook toen ik opgeroepen werd; je gaat 'm winnen, let maar op.... * Geeft boks * :') :P En 5 minuten later had ik 'm... :P

Het uitje uit naar duitsland geven we aan de vader van m'n vriendin. Onze prijs is dikwijls gewonnen. :D

maar'm.... nothing beats dit monstertje :o

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11401452_691927930953163_5484964914150089976_n.jpg?oh=8c8bbff5acf8ad9ab25e50dc41eaaa97&oe=56B62B96

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Top Jism! Mooie prijs. Veel plezier, worden vast leuke KM's.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:04

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Gefeliciteerd, das echt een keer geluk hebben!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Gefeliciteerd met je UP powah! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ha, goeie actie Jism, gefeliciteerd! Heb je in elk geval vervangend vervoer voor als de RS weer met panne staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ha, dat is wel even een pleister op de financiële RS4 wonden van de afgelopen tijd. Veel plezier ermee en leuk verhaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerOllie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:45:
Gefeliciteerd, das echt een keer geluk hebben!
Sort of.... :P

Kans is echt in een lifetime dat je ergens even een gloednieuwe auto wint. Je hebt al zoveel deelnemers (150) en dan moet je ook nog eens tussen de eerste 4 vallen, en dan nog eens de juiste sleutel in handen zien te krijgen... :D Das bestwel tight... En ik fietste er ook zo doorheen ook :o

Ik kan inderdaad nu de rs ook even kwijt mocht dat nodig zijn. De uitlaat gaat er deze maand onder vandaan (4 inch HMS eronder incl op maat downpipes) en dat kost een dag arbeid.

Vanmiddag een nieuwe accu laten zetten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2o9oVgVkEuOnH9Y5E8KqR8tE/full.jpg

Bij kwitfit... aangezien ze koeieletters met ACCU"S hadden staan. Ik snap ook waarom dat bedrijf de pik heeft door vele mensen. Ik zei 'm nog zo de accu moet eruit, hij is 3 jaar oud, en slaat dood als ik per ongeluk interieurverlichting nog aanlaat voor een halve dag ofzo.

Kerel pakt allerlei meetapparatuur om de accu te gaan staan meten enzo... Ik zeg zo dat hoef je niet te doen, vervang dat ding nou maar gewoon zoals ik vraag.... "Ja maar als je andere storingen hebt zoals kapotte dynamo enz enz..." ... zucht ... :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kAGkyLmKviSrtocTHzO3Lbn0/full.jpg

Bedoel dynamo is net vervangen, en ik heb geen problemen met laden ofzo. Het zit 'm er eerder in dat de accu gewoon snel leegraakt en het me 1 x overkomen is dat interieurverlichting nog aanstond en na een halve dag alles dood was. :P

140 euro afgerekend, en een 'garantiebewijs' dat als de accu binnen nu en 2 jaar komt te overlijden, ik bij een dichtbijzijnste kwikfitgarage een vervangende accu kan krijgen (kosteloos).

De oude accu mochten ze houden. Het bedrijf waar ik mijn accu's haalde was dicht helaas en deden het vaak beter dan kwikfit. Ze gaven ook nog eens een korting op inruil van je oude accu.

ja de accu zit bovenin net onder het raam

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Jism verkoop die Up voor 10K, daar kan je weer een half jaar die Audi van onderhouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee waarom. Ik ga er al op vooruit iets minder boodschapjes te doen met de RS en iets meer met de up te gaan rijden. Ik bespaar de RS ook extra slijtage weer. :P De meerprijs aan VZ / WB weegt niet op t.o.v wat die RS me kosten kan. :P Meest bijzondere feature van die auto is toch wel het volgende:

Alles onder de 30kmph triggert de auto zelf om te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:45:
Vanmiddag een nieuwe accu laten zetten:

140 euro afgerekend, en een 'garantiebewijs' dat als de accu binnen nu en 2 jaar komt te overlijden, ik bij een dichtbijzijnste kwikfitgarage een vervangende accu kan krijgen (kosteloos).

De oude accu mochten ze houden. Het bedrijf waar ik mijn accu's haalde was dicht helaas en deden het vaak beter dan kwikfit. Ze gaven ook nog eens een korting op inruil van je oude accu.

ja de accu zit bovenin net onder het raam
Nou echt niet om te zeiken he, je moet het absoluut zelf weten, maar dat had ik toch echt gewoon zelf gedaan. Voor 80 euro een leuke Bosch S4 gehaald en dat erin lepelen is letterlijk 15 minuten werk. Had je je toch zo maar de helft van het geld (en tijd) bespaard. En had er geen KwitFit-pipo met zijn klauwen aan je RS gezeten. :X :P

Bij mij passat zit het ding ook midden onder de voorruit en lastig is het vervangen allerminst.

Maar goed, jouw auto, jouw idee. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sleutel nauwelijks meer aan m'n eigen auto. Ik heb geleerd dat je dat beter kunt laten doen door mensen die dat voor een beroep hebben. Een accu bij de kwikfit is niet zo'n onmogelijke taak. Bedoel het is geen koppeling vervangen, een turbo swap of een radiator vervangen ofzo...

Het schoot zo te binnen om 'even' een nieuwe accu te halen. Ik heb dat in 15 minuten laten doen. Nou alles in orde weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
Veel plezier met je Up Jism, jou kennende heb je er over een maand al tig euro aan onderhoud aan uitgegeven :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met het plaatsen van een dimmende spiegel met sensors in een a4 b7? Ik heb de goede ruit, spiegel en kabelboom voor iig de dimfunctie en de regensensor. De regensensor zelf moet ik nog kopen maar ik wil de kabelboom alvast aansluiten voor de dimfunctie nu het donkerder wordt. De imstallatieinstructie van de kabel wijkt af van de weinige informatie die ik op internet vind.

Hoe kom ik aan een elektrisch schema voor die onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Etka?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C5moK0su9Yv7A5RxiGqozRpR/full.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandeweek ook nieuwe accu geplaatst in de fiesta van mijn vrouw. Accu kost €38,- (inkoop) en het erin zetten kost natuurlijk niks. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:08
Gaat een accu serieus maar 3 jaar mee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

GioStyle schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:15:
De accu in de Ford Fiesta van mijn vrouw zelfs 2 jaar :+ Ach ja, Ford...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Voor de benzineslurpers handig. Gebruikt voor benzine;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wARUp4I.jpg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GioStyle schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:15:
Normaal 5 jaar. Maar bij iedere winter wordt de 'startcapaciteit' gewoon minder. En na 3 jaar ga je dat merken.

Mijn auto heeft een gewoon grotere accu dan normaal nodig (72AH) met een dynamo van meer dan 120A. Ik heb wel eens gehad dat mijn auto na een halve dag interieurverlichting aan, gewoon compleet dood was.

Is de accu. Dynamo is onlangs gereviseerd en als die niet goed zou zijn zou dat nu wel duidelijk moeten worden.

Hele auto gestofzogen, gepoetst en het leer in de 'was' gezet. Zulke klusjes kost je zo bijna 2 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 18:58
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:49:
[...]

Normaal 5 jaar. Maar bij iedere winter wordt de 'startcapaciteit' gewoon minder. En na 3 jaar ga je dat merken.

Mijn auto heeft een gewoon grotere accu dan normaal nodig (72AH) met een dynamo van meer dan 120A. Ik heb wel eens gehad dat mijn auto na een halve dag interieurverlichting aan, gewoon compleet dood was.

Is de accu. Dynamo is onlangs gereviseerd en als die niet goed zou zijn zou dat nu wel duidelijk moeten worden.

Hele auto gestofzogen, gepoetst en het leer in de 'was' gezet. Zulke klusjes kost je zo bijna 2 uur. :)
De eerste heeft er bij mij 12 jaar ingezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:11:
[...]

De eerste heeft er bij mij 12 jaar ingezeten :)
Klopt. Mijn vorige A3 8P had ook de originele accu er nog in zitten van 2006. Nooit echt problemen mee gehad. Deze is opnieuw doorverkocht met de originele accu er nog in. :P

Het ligt ook aan het type auto dat je hebt, en of deze gewoon veel verbruiksapparaten heeft. Een ABS systeem kan zo 30A in gebruik opslokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

vhal schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:25:
[...]

De accu in de Ford Fiesta van mijn vrouw zelfs 2 jaar :+ Ach ja, Ford...
De Fiesta van mijn vrouw is uit 2009, de eerste accu haalde we eruit. Daar waren we best wel verbaasd over ja. 😀 Toch is zo'n fiesta best wel een leuk bakkie ;)

Pagina: 1 ... 52 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.