Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.921 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.iihs.org/iihs/...-to-fuel-economy-policies
Size and weight affect injury likelihood in all kinds of crashes. In a collision involving two vehicles that differ in size and weight, the people in the smaller, lighter vehicle will be at a disadvantage. The bigger, heavier vehicle will push the smaller, lighter one backward during the impact. This means there will be less force on the occupants of the heavier vehicle and more on the people in the lighter vehicle. Greater force means greater risk, so the likelihood of injury goes up in the smaller, lighter vehicle.
Moraal van het verhaal; mensen in een grotere en zwaardere auto, hebben een betere kans om er goed vanaf te komen dan een kleinere en lichtere auto. Er is bij een grotere auto gewoon meer ruimte om te kreukelen dan een klein voertuig. Het enige voordeel dat een kleiner voertuig heeft is dat je hier sneller mee kunt ontwijken in de eerste plaats om een heel ongeluk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Daarom dus een grote auto met een dikke motor ;)

Afbeeldingslocatie: http://ag-spots-2014.o.auroraobjects.eu/2014/06/04/mercedes-benz-g-63-amg-6x6-c413004062014185543_1.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door BoltYes op 15-10-2015 23:02 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:32:
Denk dat dit topic gewoon een stuk populairder is dan dat saaie dokters-volvo clubje. :+
Ook alleen maar vanwege jou verhalen hoor :+

* FastFred wandelt terug naar het Citroën topic

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 16-10-2015 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:25:
[...]

Ook alleen maar vanwege jou verhalen hoor :+

/me wandelt terug naar het Citroën topic
citroens gaan nooit stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou het regende gisteren en meteen komen ze weer in dit topic kijken, ik weet genoeg. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BoltYes schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:59:
Daarom dus een grote auto met een dikke motor ;)

[afbeelding]
De G-Klasse kwam inderdaad wel vrij overtuigend door de crashtest ja.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=me-7Draj1j4]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11416174_691927930953163_5484964914150089976_o.jpg

O+

gewoon, even een foto, omdat het mistig is vanavond O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Hebben ze wel 98 bij die Duitse Shell?
Lijkt me toch dat ie lekkerder loopt op 98 of 102 van de Aral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De V-power van Shell in Duitsland is gewoon Ron 100. De V-power van Shell NL is 95 maar dan met een additiefje. Voor mijn gevoel werkt de V-power van Shell Duitsland toch net iets beter dan de 102 van Aral. Daarnaast, de benzine is toch voordeliger in duitsland vergeleken met de 98 van bijv BP in NL bijv. B)

Je voelt het 'm vooral in acceleratie en bijna geen 'cap' meer op ontsteking. Hij trekt echt als een malle door. Combineer dat met koude en het liefst ochtenddampen en het is een bom op 4 wielen. De RS4 produceert gewoon zo'n berg koppel dat je constant in je stoel wordt gedrukt.

Comes to my mind dat ik sinds aanschaf nu bijna 40k aan km's heb gemaakt met die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Oke ik dacht dat de V-Power in Duitsland hetzelfde was als de V-Power hier.
En ja de prijzen van de benzine in Duitsland zijn heerlijk. Maar 1,55 voor BP 98 hier is ook niet duur. K heb nog wel eens 95 getankt voor 1,80 de liter hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had shell in NL de 'echte' v-power uit de schappen gehaald, en het vervangen met 95 + additiefje omdat het niet zo denderend meer verkocht.

Er is nog de firezone, een no-name onbemande pomp die 102 'racing' brandstof verkoopt maar m'n auto doet het er nog slechter op dan goed eerlijk gezegd. Ik vertrouw dan ook liever op de brandstoffen van Shell.

hell droogijs op m'n intercoolers staat ook nog op m'n wishlist O+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:32:
Volgens mij had shell in NL de 'echte' v-power uit de schappen gehaald, en het vervangen met 95 + additiefje omdat het niet zo denderend meer verkocht.

Er is nog de firezone, een no-name onbemande pomp die 102 'racing' brandstof verkoopt maar m'n auto doet het er nog slechter op dan goed eerlijk gezegd. Ik vertrouw dan ook liever op de brandstoffen van Shell.

hell droogijs op m'n intercoolers staat ook nog op m'n wishlist O+
Toen V-power in NL uitkwam was het RON97 en nu idd RON95 terwijl het in duitsland en Engeland RON100 is. Laatst was ik op tenerife (bij castrol €0,82 per Liter RON95 8)7 ) Daar was v-power dacht ik RON98.
Buiten dat zijn er verschillende manieren om het RON getal te meten en wijken ze wel eens af per leverancier. In noord Amerika berekenen ze het weer op de MON manier.

Helaas is 102 hier te prijzig tegenover de huidige 98 niet merk prijs. Ik tank nu dus 98 bocht van de onbemande niet merk pomp

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duitsland is gezien de snelwegen daar veel interessanter om 98 / 100 / 102 te verkopen dan NL. En in NL vragen ze er zo 10 tot 40 cent extra voor de liter. (Pak de BP langs de snelweg maar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:08:
Duitsland is gezien de snelwegen daar veel interessanter om 98 / 100 / 102 te verkopen dan NL. En in NL vragen ze er zo 10 tot 40 cent extra voor de liter. (Pak de BP langs de snelweg maar eens).
Nog mooie upgrades uit het RS4 kamp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

Nou, Jism heeft niet gemeld dat er iets kapot is gegaan dus...
Aan de andere kant heeft ie ook niet gepost dat de auto niet stuk is dus...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
De RS4 is stuk tenzij anders vermeld :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:08:
Wat heeft een snelweg precies met betere brandstof te maken? Om te cruizen hoef ik juist geen betere brandstof.
Juist voor het optrekken is het fijn om een krachtigere directer reagerende motor te hebben. Hierdoor ga je ook minder brandstof gebruiken wanneer je een hoger octaan getal tankt (zonder veel ethanol bij menging)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
BeefHazard schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:28:
De RS4 is stuk tenzij anders vermeld :+
LOL :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Van de week een hardtop voor de Cabrio gescoort:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12063666_985332861510596_2286065910329141165_n.jpg?oh=febc354983fb8dce0ea79cd6d2236a52&oe=56BFCA55

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12118640_985332878177261_8111803510210985980_n.jpg?oh=4fda0047afc016cd97f97bdd9cf7184a&oe=56CDF274

Stond hier een half uurtje rijden vandaan te koop, ook nog metallic blauw en nette prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 23-10-2015 18:20 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is wel lekker voor de wintermaanden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:22:
[...]

Nog mooie upgrades uit het RS4 kamp? :)
Nee, weinig spannends... Ik gebruik de auto dagelijks. Rijdt lekker man. :P ik zit m'n tijd eigenlijk uit om zowel de turbo's te upgraden en de uitlaat te vervangen. Ik wil de Frankenturbo's T21 onder m'n auto proppen. Zijn identiek aan die van een K04 maar is de compressor-wiel een slag groter. Hierdoor heeft de turbo een iets hoger top-eind vergeleken met de K04. Daarnaast ook 2 jaar garantie. Zo'n turbo-set is goed voor de 500PK grens. De stock RS4 intercoolers hou ik gewoon, geen zin te moeten gaan zagen / hakken om een RS6 set passend te krijgen. En ik heb een Loba RS4 B5 Intake ergens gezien... een stuk meer flow :+
KappeNou schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Wat heeft een snelweg precies met betere brandstof te maken? Om te cruizen hoef ik juist geen betere brandstof.
Juist voor het optrekken is het fijn om een krachtigere directer reagerende motor te hebben. Hierdoor ga je ook minder brandstof gebruiken wanneer je een hoger octaan getal tankt (zonder veel ethanol bij menging)
Elke brandstof komt weg met 'cruisen'. Het verschil in 95 / 98 is het octaan en dat merk je pas bij motoren die daar baat bij hebben. Het is zinloos 98 te gaan staan tanken in je 1.6'je terwijl een 2.7 er veel meer baat bij heeft (Ontsteking kan strakker, minder kloppen = sneller)

Overigens.. De RS4 uit staatsliedenbuurt staat te koop:

http://www.autoblog.nl/ni...iedenbuurt-audi-rs4-81225

Ik heb dat boek hier nog liggen, Mocromaffia, in waarin de RS4 uitvoerig beschreven werd.

edit: "Update: loos alarm, we zijn verkeerd geïnformeerd, want dit is een andere grijze RS4. En het was zo’n mooi verhaal.. Doorlopen, mensen."

:')

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:38
Hallo iedereen,

Ik heb mijn eerste auto gekocht, dus ik ben eindelijk ook een Audi-rijder! Het is een Audi TT automaat uit 2007 met slechts 72.000KM. Geen import auto en de boekjes zijn netjes aanwezig. Ik ben er erg blij mee ^^
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/o5ccnr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2cglwft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/9a0h3n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zat een beetje wat te kijken naar Lane assist filmpjes aan de hand van een item op DWDD over de tesla. En toen kwam ik volgend filmpje tegen:

En toen dacht ik uuhm dit lijkt me niet helemaal goed te werken ik vroeg me af waarom.
Toen zag ik dit filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=T8sJwuZyVAY]
Waarin men dus zegt dat ze voor lane assist de belijning gebruikt en daarom mijn vraag dus ook, wat gebeurt er als de belijning slecht is of weg valt, ik heb het gevoel dat dit in het eerste filmpje namelijk ook gebeurt.

De meeste wegen in Nederland hebben uitstekende wegbelijning, zodra je de grens overkomt in Duitsland dan wordt het al een enorm stuk slechter. Denemarken is ook goed maar Zweden/België/Tsjechië/Polen zijn echt om te huilen zo slecht. (niet overal natuurlijk maar veel wel) Is het dan niet gevaarlijk om dit te gebruiken als de belijning ineens ophoud of onduidelijk wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Zaterdag Wasdag!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yQZCA87E9ww2iVhrPJvFDFjR/full.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04:24
kaasaanfiets schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:01:
Ik zat een beetje wat te kijken naar Lane assist filmpjes aan de hand van een item op DWDD over de tesla. En toen kwam ik volgend filmpje tegen:
[video]
En toen dacht ik uuhm dit lijkt me niet helemaal goed te werken ik vroeg me af waarom.
Toen zag ik dit filmpje:
[video]
Waarin men dus zegt dat ze voor lane assist de belijning gebruikt en daarom mijn vraag dus ook, wat gebeurt er als de belijning slecht is of weg valt, ik heb het gevoel dat dit in het eerste filmpje namelijk ook gebeurt.

De meeste wegen in Nederland hebben uitstekende wegbelijning, zodra je de grens overkomt in Duitsland dan wordt het al een enorm stuk slechter. Denemarken is ook goed maar Zweden/België/Tsjechië/Polen zijn echt om te huilen zo slecht. (niet overal natuurlijk maar veel wel) Is het dan niet gevaarlijk om dit te gebruiken als de belijning ineens ophoud of onduidelijk wordt?
Na aanleiding van de reacties in het artiekel over tesla blijkt dat de lane assist gewoonweg niet werkt op het moment dat er geen/slechte belijning is...neem aan dat je daar een melding van krijgt.

Aan de andere kant lijkt het aan de andere kant de auto voor je ook te volgen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lane assist, nog meer features om te kunnen blijven appen tijdens het rijden. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:52:
[...]

Elke brandstof komt weg met 'cruisen'. Het verschil in 95 / 98 is het octaan en dat merk je pas bij motoren die daar baat bij hebben. Het is zinloos 98 te gaan staan tanken in je 1.6'je terwijl een 2.7 er veel meer baat bij heeft (Ontsteking kan strakker, minder kloppen = sneller)

Overigens.. De RS4 uit staatsliedenbuurt staat te koop:

http://www.autoblog.nl/ni...iedenbuurt-audi-rs4-81225

Ik heb dat boek hier nog liggen, Mocromaffia, in waarin de RS4 uitvoerig beschreven werd.

edit: "Update: loos alarm, we zijn verkeerd geïnformeerd, want dit is een andere grijze RS4. En het was zo’n mooi verhaal.. Doorlopen, mensen."

:')
Daarmee geef je geen antwoord op mijn vraag..

Octaan getal heeft naar mijn mening weinig nut op de snelweg. (buiten wat je auto minimaal nodig heeft) Over het algemeen rij je op de snelweg constant. Juist in de stad is een beter reagerende auto fijn.
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:11:
Hallo iedereen,

Ik heb mijn eerste auto gekocht, dus ik ben eindelijk ook een Audi-rijder! Het is een Audi TT automaat uit 2007 met slechts 72.000KM. Geen import auto en de boekjes zijn netjes aanwezig. Ik ben er erg blij mee ^^
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice! Welkom bij de TT 8j3 club ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:19:
Lane assist, nog meer features om te kunnen blijven appen tijdens het rijden. :F
Lane Assist in combinatie met Adaptive Cruise Control _/-\o_ _/-\o_

Kan ik heerlijk appen, facebooken etc in de auto., TOP

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu nog een ingebouwde rechthoudfunctie en ik kan weer eens normaal over de weg zonder al die kleefobstakels. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Daarmee geef je geen antwoord op mijn vraag..

Octaan getal heeft naar mijn mening weinig nut op de snelweg. (buiten wat je auto minimaal nodig heeft) Over het algemeen rij je op de snelweg constant. Juist in de stad is een beter reagerende auto fijn.
Omdat duitsland het nu eenmaal toelaat dat je daar harder dan 130 kunt rijden en motoren die erop gemaakt zijn sneller zullen zijn met 98, 100 of 102. There. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Over het algemeen rij je op de snelweg constant.
Welke snelweg rijd jij? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10:04
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:11:
Hallo iedereen,

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie auto! Persoonlijk vind ik het jammer van de velgen, maar dat is smaak.

Deze kleur vraagt mijn inzien om deze TT RS velgen (ik weet het, het is niet origineel):

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e134/pingu69/thumb_item_104-1.jpg

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

los van de discussie verder; op de snelweg rijd ik ook meestal constante snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zou het ook graag willen, maar al die spiegelloze naar-links-komers bemoeien zich daar nogal eens mee. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik kan ook vaak constant door rijden op de rijkswegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:38:
Ik zou het ook graag willen, maar al die spiegelloze naar-links-komers bemoeien zich daar nogal eens mee. :P
Moet je eens buiten de randstad komen, verademing die wegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:38
Nice! Welkom bij de TT 8j3 club ;)
[...]
Jumpman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Mooie auto1 Persoonlijk vind ik het jammer van de velgen, maar dat is smaak.

Deze kleur vraagt mijn inzien om deze TT RS velgen (ik weet het, het is niet origineel):

[afbeelding]
Thanks guys! Ik moet nog even wennen aan de acceleratie vermogen van de TT. Je rijdt makkelijk te hard :+ .

Ik heb trouwens wel een vraagje; in mijn TT zit een RSN-E navigatie systeem, nu is er wel een bluetooth optie in de keuze menu maar die kan je niet selecteren (greyed out). Moet de bluetooth module nog geactiveerd worden, las dat dat via de VAGCOM kan, of zit er geen bluetooth module in? Ik heb op het internet overal gezocht maar ik vind geen resultaten over greyed out bluetooth optie.

[ Voor 3% gewijzigd door TZC-T1-FX op 26-10-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zit er geen module bij in nee.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rR3qKarT3zqZGpb4cciN6oY0/full.jpg

Pro spuiter gevonden, overwegen 'm over te laten spuiten. Dezelfde kleur gewoon. Plastidip wordt 'm niet, is binnen 1 a 2 jaar alweer stuk. Meteen de 2 kleine roestplekjes behandelen.

Lak vertoont tekenen van dofheid. Nu valt het op de foto niet zo op maar schijnbaar zit er een additief in was-shampoo waardoor de auto er net wat beter uit gaat zien dan dat het werkelijk is.

Ik had eerst rood gewild maar dat betekend dat je de hele auto (dus ook interieur) moet doen en niet het halve werk. Prijsje is mooi, familie van mijn vriendin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Tekenen van dofheid? Laat em eerst goed polijsten (door bijv Diventa Bella) en kijk of het dan beter is. Scheelt je heel wat knaken dan spuiten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maar met poetsen haal je de roestplekjes niet weg. En ik denk dat die hem wel een beetje storen aangezien Jism het er vaak over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Als familie van mijn vriendin spuiter geweest zou zijn, of iets anders dat in mijn interesse-gebied ligt, had ik dat toch wel eerder geweten zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steenslag, roestplekjes (2 kleine), doffe lak ... auto is 14 jaar oud. Bijna 15 zelfs.

Keertje opnieuw doen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Diventa bella die doet ook aan steenslag bijtippen en weer schuren/polijsten. Tevens kunnen zij de roestplekken ook aanpakken. Ik durf er mijn geld op te zetten dat hij er beter uit komt te zien dan overnieuw spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:24:
Moet je eens buiten de randstad komen, verademing die wegen :9
Kom ik regelmatig, maar in spits en weekend kan je het ook daar vergeten hoor. Constante snelheid is alleen tussen de vrachtwagens echt haalbaar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Appleman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:26:
Diventa bella die doet ook aan steenslag bijtippen en weer schuren/polijsten. Tevens kunnen zij de roestplekken ook aanpakken. Ik durf er mijn geld op te zetten dat hij er beter uit komt te zien dan overnieuw spuiten.
Yup, ben het met je eens. Veel spuiters die spuiten een auto, moeten daarna licht polijsten maar brengen 9 van de 10 keer gelijk weer wat swirls erin.

@Jism kijk maar eens op de website/fb pagina van Diventa Bella. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origineel ..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Niet als A4, maar je ziet het toch wel vaker.
https://www.google.nl/sea...m=isch&q=half+car+trailer

Zo als A4 vind ik het niet echt mooi eigenlijk.
Ik vind het vaak wel leuk als het een meer klassieker is; Mini, Kever, oude Amerikaan oid.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond 'm origineel op de RS, zulke dingen zie je niet zo vaak namelijk. Wel zonde van de RS die erachteraan hangt... zal wel een zee van ruimte van binnenin zijn zo als aanhanger. :+

Eergisteren was ik in belgie geweest. Ik heb om en nabij de 1000km gereden en net nog geen 120 euro getanked. Hoe het komt weet ik niet, ik weet wel dat mijn navigatie (met flitspaalherkenning) stuk was en ik wist dat de route die ik rijden moest met flink wat flitspalen kwam. Ik heb constant cruise control aan gehad en het ging best lekker zelfs. Kwam met iets meer dan een volle tank om half 5 in de ochtend pas weer thuis.

Helaas ben ik 1 naafkapje (linksachter) verloren. Of hij is gejat.. dat kan ook nog. Brussel is rare stad. Heb wel heel even politie achter me gehad maar die reden erna gewoon weer door. Ik heb er een reserve opgedrukt, het setje dat nog in de schuur lag. :)

Wat betreft het polijsten; ik was al naar een specialist geweest, en hij vertelde me dat polijsten gecombineerd met glascoating wel wat zou doen maar niet een 100% resultaat zou worden. Ook moest eerst de auto behandeld worden aan de kleine plekjes roest, anders heeft geen enkele coating uberhaubt zin.

Hij slaat gewoon dof zodra de shampoo en glans uitgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14
Even trollen...

"Kwam met iets meer dan een volle tank om half 5 in de ochtend pas weer thuis."
- Het enig wat over was van je auto was een volle tank en een linker knipperlicht...
- Je hebt ook je koffie beker volgetankt...
- Het feit dat je brandstofleidingen nog benzine bevatten is verrassend en derhalve noemenswaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 20-09 17:40
^ hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua verbruik kwam ik nooit verder dan 350km op een volle tank. :P

Bijna 1000km is dan ook een mijlpaal op net 120 euro. Belgie rekent ~ 1,40 voor 98 de liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe het komt weet ik niet.
Kom op joh, dat weet je heus wel.
Jezelf beheersen heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle bedenkt zicht dat ie zich nog moest afmelden hier, dus bij deze.
Nieuwe baan, A3 SB ingeleverd, mis hem wel, fijne auto :/

Lease terug een 308SW gekregen, kale uitvoering maar wel een bak aan ruimte en das handig: Mrs Eagle is over 6 weken uitgerekend van de eerste :)
Dus sayonora
* The Eagle naar Peugeot topic loopt om te vragen of er iets aan de hifi van dat ding te doen is :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lease afwijzen, mobiliteitsbudget aanvragen, zelf Audi kopen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Audi Private lease was vast wel iets mogelijk geweest om je A3 over te nemen.
En qua ruimte ja een SB of 308SW scheelt dat nou echt noemenswaardig veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een A3 heeft niet zoveel hoor, gewoon A4 Avant nemen. Scheelt een stuk qua bak. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Joostk schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:44:
Audi Private lease was vast wel iets mogelijk geweest om je A3 over te nemen.
En qua ruimte ja een SB of 308SW scheelt dat nou echt noemenswaardig veel?
Bagage/laadruimte:
Audi A3 SB inhoud 380-1220 liter;
Peugeot 308 SW inhoud 610-1660 liter.

Een Audi A3 is één van de kleinste stations, er zijn zelfs hatchbacks met meer ruimte. Een Audi A3 moet je niet voor de ruimte kopen, maar om hoe de auto er uit ziet en de rij eigenschappen. Wat betreft ruimte binnenin, zal hij het bijna altijd afleggen tegenover zijn concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is niet eens een station, maar gewoon een hatchback. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:10:
Het is niet eens een station, maar gewoon een hatchback. :P
"De A3 Sportback is geen hatchback en geen stationwagon. Hij combineert de gebruiksvriendelijkheid en de extra ruimte van een compacte stationwagon met een sportief gelijnde carrosserie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ofwel, een iets verlengde hatchback. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:18:
Ofwel, een iets verlengde hatchback. ;)
Of een Golf met Audi logo en afwerking. En dat is gewoon een hatchback. Met even grote wielbasis en kofferruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De SB is toch wel net wat langer dan de standaard Golf?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Een 308 vergelijken met een A3 is echt appels met peren. Een 308 is een ruimte wonder waarbij de focus op ruimte achterin ligt, dmv truukjes zoals een iets hogere zit en minder ruimte voorin. Voor een gezin is het een prima keus. Net zoals een Dacia Logan budgettechnisch een no brainer is.

Maargoed, het oog wil ook wat en een beetje premium gevoel zal je niet snel in een Peugeot krijgen.

Een golf en A3 vallen bij mij wel onder dezelfde grootte. Een C-klasse auto. Niet bijzonder groot, maar groot genoeg voor de meeste mensen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
BoltYes schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:51:
Een 308 vergelijken met een A3 is echt appels met peren. Een 308 is een ruimte wonder waarbij de focus op ruimte achterin ligt, dmv truukjes zoals een iets hogere zit en minder ruimte voorin. Voor een gezin is het een prima keus. Net zoals een Dacia Logan budgettechnisch een no brainer is.

Maargoed, het oog wil ook wat en een beetje premium gevoel zal je niet snel in een Peugeot krijgen.

Een golf en A3 vallen bij mij wel onder dezelfde grootte. Een C-klasse auto. Niet bijzonder groot, maar groot genoeg voor de meeste mensen.
Wel eens in een 308sw gezeten? Zoja, dan weet je dat die auto premium genoeg in elkaar zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
MartijnAbel schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:37:
[...]

Wel eens in een 308sw gezeten? Zoja, dan weet je dat die auto premium genoeg in elkaar zit ;)
Dat kan je proberen aan het verstand te brengen, maar dat zullen de VAG-boys niet snel toegeven ;)

Alsof Audi zo'n premium merk is hedendaags, sjoemeldiesels, olieboten en een vracht aan problemen waar je u tegen zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:52:
Qua verbruik kwam ik nooit verder dan 350km op een volle tank. :P

Bijna 1000km is dan ook een mijlpaal op net 120 euro. Belgie rekent ~ 1,40 voor 98 de liter.
En hoeveel gaat er dan in de tank van die wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij een 60 liter tank ofzo. 61 liter. Maar ik tank nooit 'vol' , altijd de helft. Extra gewicht speelt ook mee in verbruik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
kaasaanfiets schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:01:
[video]
Toen zag ik dit filmpje:
[video]

Lane Assist (active of passive) werkt inderdaad op basis van camera's die de lijnen detecteren, bij nat wegdek of versleten wegbelijning valt deze dus af en hier krijg je ook een melding van op je dashboard. Je zit op de Honda de lijntjes volgekleurd staan, als de detectie wegvalt gaan die weg en stopt de auto ook met sturen.

De Active Lane Assist van Audi is de enige Lane Assist die ik tot nu to zou nemen . Bij BMW is het alleen "melding" maar hij stuurt zelf niet bij, tenzij bij de nieuwe modellen zoals de X1, de X5, de 2AT en de 7.
Audi heeft wat betreft die assistentiesystemen wel een streepje voor door het toegankelijk te maken op hun middensegment model, de A4 : Traffic Jam Assist _/-\o_ .

Het is dat die wagen nog niet uit is, ik er nog geen proefrit heb mee kunnen doen en ik dus niet weet of de zetels goed gaan zitten voor mij en de wachttijd bij Audi ZO lang is dat ik voor een BMW 4 Gran Coupé ben gegaan.

Over die zetels trouwens: rij nu met een Passat CC met lendensteun en heb dezelfde last van mijn rug. Die lendensteun is het ook niet :N , is alsof iemand een deegrol met een opgerolde handdoek in die wagen heeft gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FabianGTI schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:51:
[...]

Dat kan je proberen aan het verstand te brengen, maar dat zullen de VAG-boys niet snel toegeven ;)

Alsof Audi zo'n premium merk is hedendaags, sjoemeldiesels, olieboten en een vracht aan problemen waar je u tegen zegt :+
Is Audi ookal ontmaskerd? Volgens mij gebruikt audi die diesels niet.

En welke problemen heb je het over??? Graag feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HyperBart schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

Lane Assist (active of passive) werkt inderdaad op basis van camera's die de lijnen detecteren, bij nat wegdek of versleten wegbelijning valt deze dus af en hier krijg je ook een melding van op je dashboard. Je zit op de Honda de lijntjes volgekleurd staan, als de detectie wegvalt gaan die weg en stopt de auto ook met sturen.

De Active Lane Assist van Audi is de enige Lane Assist die ik tot nu to zou nemen . Bij BMW is het alleen "melding" maar hij stuurt zelf niet bij, tenzij bij de nieuwe modellen zoals de X1, de X5, de 2AT en de 7.
Audi heeft wat betreft die assistentiesystemen wel een streepje voor door het toegankelijk te maken op hun middensegment model, de A4 : Traffic Jam Assist _/-\o_ .

Het is dat die wagen nog niet uit is, ik er nog geen proefrit heb mee kunnen doen en ik dus niet weet of de zetels goed gaan zitten voor mij en de wachttijd bij Audi ZO lang is dat ik voor een BMW 4 Gran Coupé ben gegaan.

Over die zetels trouwens: rij nu met een Passat CC met lendensteun en heb dezelfde last van mijn rug. Die lendensteun is het ook niet :N , is alsof iemand een deegrol met een opgerolde handdoek in die wagen heeft gestoken.
Maat van mij heeft de nieuwe A4 bedteld en die krijgt hem begin december. 1 maand geleden besteld. Dat valt wel mee dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Een van de grootste problemen is de massa's complimenten van vrouwen over mijn fraaie auto. Erg vervelend.

:+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

Alle VAG onderdelen (VW, Skoda, SEAT, Audi) gebruiken die motor.

Zie ook: http://www.audi.nl/nl/web...yer/service_activity.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

De twee bekende zijn wel voldoende toch ;)

http://www.radartv.nl/uit...-olieverbruik-tfsi-motor/
http://wiki.tdiclub.nl/Categorie:BekendeProblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:04:
[...]

Maat van mij heeft de nieuwe A4 bedteld en die krijgt hem begin december. 1 maand geleden besteld. Dat valt wel mee dan toch?
Valt mee? Dat is immens snel, en al helemaal als je onthoudt dat het Audi is :o .

Mja, ik kon het risico niet lopen met die zetels, ik heb 'm nog niet kunnen proefrijden, dat stond allemaal nog niet vast.

Heb net voor de lol nog eens de A4 geconfigureerd en dat zou dan ongeveer op het volgende uitkomen:

Licht-module 2
Opbergmodule
Pack Assistance ''Tour''
Pack Technology (als Executive Plus)
Pack Executive Plus
Acoustic Parking System (APS) VR- en achteruitgang
Achteruitkijkspiegel met auto.dag/nacht positie
Audi Soundsystem
Bestuurdersinformatiesysteem met kleurendisplay (dat is pas raar, dan neem je de Virtual Cockpit, moet je dit nog altijd aanvinken als je Tour wilt)
Ledkoplampen Matrix + headlight assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TSFI olieverbruik van 2009-2012... Is niet van deze tijd.

Je had het over hedendaags..... Dus graag feiten van de modellen hedendaags. Ik reed een A4 2.0TDI 84000Km per jaar zonder problemen. Nu een 1.4 TFSI 60000Km per jaar zonder proberen. Dus zowel diesel als benzine. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klopt de eerste generatie TFSI was gewoon ruk, zoals de meeste eerste generaties van typen of onderdelen. Het is dan gewoon nog niet volledig uitgetest.

Wat premium betreft zal het een eeuwige discussie blijven. Het is een gevoel dus per definitie subjectief. In een 308SW heb ik nog nooit gezeten, maar ik heb de indruk dat je voor het echte premium gevoel bij Peugeot wel een hoger segment moet zoeken.

Maar je weet hoe het werkt; mensen die zo'n auto als premium bestempelen hebben er over het algemeen zelf een of flinke affiniteit mee. En dan wel de 'VAG-boys' betichten van een gekleurde bril.

Overigens niet geheel onterecht, want elk automerk heeft tegenwoordig een type of klasse die een premium gevoel moet uitstralen. Alleen lukt dat niet bij allemaal. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Tylen

ik heb dezelfde 2.0tdi die jij in je a4 had, ook probleemloos maar volgens mij (wacht nog op bevestiging) valt deze ook onder de sjoemeldiesels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

Alle VAG onderdelen (VW, Skoda, SEAT, Audi) gebruiken die motor.

Zie ook: http://www.audi.nl/nl/web...yer/service_activity.html
Nee, een beperkt aantal diesels van Audi, maar lang niet allemaal. Niet alle motoren die bij VW wegkomen vinden een plek in een audi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:59:
Volgens mij een 60 liter tank ofzo. 61 liter. Maar ik tank nooit 'vol' , altijd de helft. Extra gewicht speelt ook mee in verbruik. :P
350km op een halve tank dus? Dat is lang niet gek met zo'n auto. Dat is in het meest gunstige geval 1 op 11.5

Dat haal ik met mijn auto ook zo'n beetje in de winter bij normaal rijgedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

Nee, een beperkt aantal diesels van Audi, maar lang niet allemaal. Niet alle motoren die bij VW wegkomen vinden een plek in een audi hoor.
Precies dat had ik ook gehoord. Maar er zijn er dus wel een paar (anders had Audi die site niet gemaakt). Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

Dat zeg ik toch ook nergens?

Tylen zei: "Is Audi ookal ontmaskerd? Volgens mij gebruikt audi die diesels niet.", waarop ik aangaf dat Audi wel degelijk ook geraakt is door het uitstootverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 20-09 17:40
De 2.0 TDi en 1.6 TDi zijn sowieso in de A3 en A4 geleverd, dusja, Audi heeft/had ook sjoemeldiesels in haar programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:39
Orion84 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Dat zeg ik toch ook nergens?

Tylen zei: "Is Audi ookal ontmaskerd? Volgens mij gebruikt audi die diesels niet.", waarop ik aangaf dat Audi wel degelijk ook geraakt is door het uitstootverhaal.
Je schreef 'Alle VAG onderdelen (VW, Skoda, SEAT, Audi) gebruiken die motor.'. Ik denk dat Jism dat aanzag voor: 'Audi gebruikt alle sjoemelmoteren' :) Ik moest je bericht ook twee keer lezen.

Een aantal dus, niet gelijk alle sjoemeldiesels (Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel sjoemeldiesels er zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:59:
Dat zou me verbazen. Ik heb een normale A4 en daar gaat zeker 70 liter in. :D

Edit: wut? 62 liter inderdaad. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 30-10-2015 12:55 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakob558 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Je schreef 'Alle VAG onderdelen (VW, Skoda, SEAT, Audi) gebruiken die motor.'. Ik denk dat Jism dat aanzag voor: 'Audi gebruikt alle sjoemelmoteren' :) Ik moest je bericht ook twee keer lezen.

Een aantal dus, niet gelijk alle sjoemeldiesels (Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel sjoemeldiesels er zijn).
Het zijn flink wat motoren die een aangepast management hebben. De auto schijnt te meten dat wanneer de achterwielen niet meedraaien terwijl het voertuig wel in 'beweging' is de ECU zo detecteert dat het op een bench staat, en daarmee een aangepast programma volgt. De meting komt namelijk positief uit voor wanneer de auto op een 4x4 aandrijving wordt gezet en de achterwielen wel mee draaien.

Niet alle Audi's maar wel 'enkele' modellen en uitvoeringen hebben die software meedraaien. Het blijkt dat na de update het vermogen ook een klein beetje minder is om een lagere uitstoot te behalen.
FastFred schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

350km op een halve tank dus? Dat is lang niet gek met zo'n auto. Dat is in het meest gunstige geval 1 op 11.5

Dat haal ik met mijn auto ook zo'n beetje in de winter bij normaal rijgedrag
Snelwegkm's he. Das altijd gunstiger dan stadsverkeer. Nog is 350km op 60 liter vrij veel. Het kan ook de compleet andere kant opgaan met een verbruik van 60/100l (1:2). Zo'n tank rij je binnen 150 tot 250km zo al leeg al zou je stevig rijden. Grootste verlies zit 'm zeker in permanente quattro. Trek 1 x stevig op en je giert en zo een paar liter aan brandstof doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Grootste verlies in permanente quattro, denk 't niet. Ik denk eerder dat het grootste verlies achter het stuur zit, omdat de verleiding om hard door te trappen veel te groot is :P

En een paar liter is wel heel erg overdreven bij een keer stevig doortrekken, een halve, heel misschien een volle liter, maar meerdere liters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Gonadan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:34:
Klopt de eerste generatie TFSI was gewoon ruk, zoals de meeste eerste generaties van typen of onderdelen. Het is dan gewoon nog niet volledig uitgetest.

Wat premium betreft zal het een eeuwige discussie blijven. Het is een gevoel dus per definitie subjectief. In een 308SW heb ik nog nooit gezeten, maar ik heb de indruk dat je voor het echte premium gevoel bij Peugeot wel een hoger segment moet zoeken.

Maar je weet hoe het werkt; mensen die zo'n auto als premium bestempelen hebben er over het algemeen zelf een of flinke affiniteit mee. En dan wel de 'VAG-boys' betichten van een gekleurde bril.

Overigens niet geheel onterecht, want elk automerk heeft tegenwoordig een type of klasse die een premium gevoel moet uitstralen. Alleen lukt dat niet bij allemaal. :)
Premium zit grotendeels wel tussen de oren. Een goed aangeklede auto helpt ook flink mee. Moet wel zeggen dat in een A6 rijden en vervolgens in een Passat, de Passat meteen gedegradeerd wordt tot een koekblik, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Heb de Passat altijd een prima auto gevonden (had weliswaar een highline met een hoop leuke extra's), maar het kan qua afwerking altijd beter. Het is dan ook meer een optel som van alle kleine details.

Een oom van me heeft een Dacia Dokker en vindt het de beste auto ooit en loopt er flink mee op te scheppen tijdens feestjes. Ik zie het nut er niet van in om m te overtuigen waarom dat niet zo is, voor hem is t premium ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

BoltYes schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:09:
Premium zit grotendeels wel tussen de oren. Een goed aangeklede auto helpt ook flink mee. Moet wel zeggen dat in een A6 rijden en vervolgens in een Passat, de Passat meteen gedegradeerd wordt tot een koekblik, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Heb de Passat altijd een prima auto gevonden (had weliswaar een highline met een hoop leuke extra's), maar het kan qua afwerking altijd beter. Het is dan ook meer een optel som van alle kleine details.

Een oom van me heeft een Dacia Dokker en vindt het de beste auto ooit en loopt er flink mee op te scheppen tijdens feestjes. Ik zie het nut er niet van in om m te overtuigen waarom dat niet zo is, voor hem is t premium ;)
Precies, als je er oog voor hebt zie je het verschil wel. Niet iedereen heeft er oog voor of willen het niet zien, en per persoon is er ook gewoon een niveau waar je je prettig bij voelt. Niet geheel toevallig vaak op een niveau wat men nog financieel verantwoord kan rijden en zich toch lekker in kan voelen.

Lidl geeft het perfect weer in zijn reclame: "Ook lekker!". De Passat rijdt ook prima, maar dat betekent niet dat er geen verschil is met de A6. Je hoeft echter ook niet altijd het beste van het beste te hebben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:02:
Grootste verlies in permanente quattro, denk 't niet. Ik denk eerder dat het grootste verlies achter het stuur zit, omdat de verleiding om hard door te trappen veel te groot is :P

En een paar liter is wel heel erg overdreven bij een keer stevig doortrekken, een halve, heel misschien een volle liter, maar meerdere liters?
Ik kan je vertellen nu dat ik de auto iets langer dan een jaar in bezit heb, 40k ermee gereden heb het vrij hard gaat zodra je ook maar boven de 200 gaat zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

Ik kan je vertellen nu dat ik de auto iets langer dan een jaar in bezit heb, 40k ermee gereden heb het vrij hard gaat zodra je ook maar boven de 200 gaat zitten. :)
Afbeeldingslocatie: http://memecrunch.com/meme/4CLCJ/oh-really/image.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
:*) :*) :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:39
En uiteindelijk kunnen we allemaal lachen om Jism, maar een RS4 rijden moet toch geweldig zijn. Je vergeet de kwaaltjes en brandstofkosten snel als je op de autobahn zit kan ik me voorstellen. Al moet door de bergen rijden ook geweldig zijn (en heel nadelig voor het gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wou het net nog niet posten... dat ik uiteindelijk toch het laatst lach hier. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

1:11 lijkt me wel erg gunstig voor een rs4, dat red ik met de cabrio niet eens, nu rijd die ook op 15 jaar oudere techniek maar dan nog.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tja. Lachen tijdens het rijden van een snelle bak snap ik ja.
Maar lachen na al die €€€€ down the drain?
Laat mij dan maar die sukkel zijn die niet als laatste lacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jism lach ik niet uit, hij heeft leuk speelgoed. Maar grinniken doe ik wel als ik die gefrustreerde advertentie zie verschijnen en een paar dagen later weer verdwijnen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

jakob558 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:43:
En uiteindelijk kunnen we allemaal lachen om Jism, maar een RS4 rijden moet toch geweldig zijn. Je vergeet de kwaaltjes en brandstofkosten snel als je op de autobahn zit kan ik me voorstellen. Al moet door de bergen rijden ook geweldig zijn (en heel nadelig voor het gebruik).
Euh ik rijd toch echt liever in mijn eigen A3. De RS4 van Jism is (sorry Jism) wel een ouwe bak. Met alle kwaaltjes die daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat de persoon die écht als laatste lacht de persoon is die jism die rs4 heeft weten te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:37:
1:11 lijkt me wel erg gunstig voor een rs4, dat red ik met de cabrio niet eens, nu rijd die ook op 15 jaar oudere techniek maar dan nog.
Het kan wel... maar je moet als een oma rijden ermee. Niet onnodig remmen (uitrollen), goed anticiperen, rustig optrekken en zoveel mogelijk CC gebruiken, minimaal aan electrische apparaten gebruiken etc.
Tylen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 06:30:
[...]

Euh ik rijd toch echt liever in mijn eigen A3. De RS4 van Jism is (sorry Jism) wel een ouwe bak. Met alle kwaaltjes die daarbij horen.
Noem eens 1 ding op wat mijn RS niet zou hebben vergeleken met jouw A3. Die auto was ondanks z'n bouwjaar (2001) z'n tijd al ver vooruit hoor. Het is gewoon veeeeeel prettiger om mee te rijden. Iedere auto heeft kwaaltjes.
Gonadan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:37:
Jism lach ik niet uit, hij heeft leuk speelgoed. Maar grinniken doe ik wel als ik die gefrustreerde advertentie zie verschijnen en een paar dagen later weer verdwijnen. :P
Tja. Die frustratie was ook oprecht :+ Je krijgt zo'n auto op het moment ook niet weg omdat 1, mensen weinig geld hebben (het moet zo goedkoop mogelijk), 2, de doelgroep van zo'n auto 'klein' is, 3, een dealer of handelaar je dagwaarde minus 10% voor bieden wil omdat ie 'bang' is dat zo'n auto een jaar in de verkoop kan staan. Achteraf voelde ik me ook een stuk beter erom wetende ik er zelf het meeste plezier aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:02:
Noem eens 1 ding op wat mijn RS niet zou hebben vergeleken met jouw A3. Die auto was ondanks z'n bouwjaar (2001) z'n tijd al ver vooruit hoor. Het is gewoon veeeeeel prettiger om mee te rijden. Iedere auto heeft kwaaltjes.
Moderne uitstraling. Touchscreen navigatie. Spotify ondersteuning. TFSI problemen. Xenon verlichting. DRL. Adaptive CC. Dergelijke zaken?

Allemaal secundair, dat zonder meer. Maar het draagt wel flink bij aan het rijplezier voor gewone ritjes op drukke wegen. De bijdrage aan plezier van de RS4 is op drukke wegen wat lastig. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 51 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.