Voor dat geld had je waarschijnlijk ook een s4 of een a6 met 3.0TFSI kunnen rijden. Tune en pulley er op en je zit op 440pk+. Wel geen RS natuurlijk.
Ik snap Jism volledig hoor, ik had iets vergelijkbaars met mijn eerste auto, dat was dan wel een Citroën ZX van 19 jaar oud, maar in mijn ogen de beste auto ter wereld. Daar ging ieder jaar rustig voor 2k aan reparaties en onderhoud in. Tot dat het echt niet meer te doen was en ik ook voor mijn werk wat moderners wilde. Nu heb ik een C4 Coupe VTS (140pk is ook best leuk) van 10 jaar oud, het is een erg fijne auto, maar geeft me lang niet zo veel voldoening als mijn ZX. Misschien komt dat nog, heb de C4 nog niet zo lang.
Maar ik betrap me er wel bijna dagelijks op dat ik aan het kijken ben naar ZX'en, Xantia's of XM's die te koop staan. Oude auto's zijn veel leuker
Maar ik betrap me er wel bijna dagelijks op dat ik aan het kijken ben naar ZX'en, Xantia's of XM's die te koop staan. Oude auto's zijn veel leuker
Verwijderd
Tja, alles klopt gewoon aan die auto. Het is de reden waarom ik ermee blijf. En een beetje hardhoofdig ben wat betreft kosten.
Verwijderd
Nu in ieder geval niet wegdoen. Wegdoen is sowieso (bijna) alle reparatiekosten down the drain. Gewoon hopen dat ie nu goed isVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:02:
Tja, alles klopt gewoon aan die auto. Het is de reden waarom ik ermee blijf. En een beetje hardhoofdig ben wat betreft kosten.
Verwijderd
Nou, ik heb zojuist m'n zinnen erop gezet, hij gaat eruit. Haa m vrijdag op en schors m na het weekend om m te strippen. Ben er nog niet over uit wat vervolgauto wordt, wel een Audi. 13k in een jaar tijd.
Je gaat wat precies doen met je RS?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Van dat bier afblijven en morgen weer normaal lullen Jism.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Strippen. De verkoop van losse onderdelen levert meer op dan de hele auto kwijt.max schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:16:
Je gaat wat precies doen met je RS?
.....?
Waar komt dat opeens vandaan?
16:02: alles klopt aan die auto
18:07: strippen
wtf dude
Waar komt dat opeens vandaan?
16:02: alles klopt aan die auto
18:07: strippen
wtf dude
Hey don't get me wrong, jouw auto, jouw beslissing. Doe wat je het best lijkt.
Kwam gewoon even out of nowhere zeg maar
Kwam gewoon even out of nowhere zeg maar
Laat die uitleg maar zitten, de vrouw zeker?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Collega heeft een Audi A3 3.0 met 130000 KM op de teller uit de lease gekocht, al meer dan € 2500,00 aan reparatie kosten buiten het Audi boekje om, terwijl hij echt dealer onderhouden was. Dit vind ik toch wel veel. En hij is niet de eerste die ik hoor.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Kan hard gaan, het gaat er meer om hoe. Lease/dealer doen ook niet meer dan strikt noodzakelijk.
Zo liep mijn oliefilter vol sludge, bekend probleem (achteraf), nooit iets tegen gegaan, dus nieuwe pomp etc. Ook dik 900euri.
Zo liep mijn oliefilter vol sludge, bekend probleem (achteraf), nooit iets tegen gegaan, dus nieuwe pomp etc. Ook dik 900euri.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Het is vrij simpel... de auto wordt gewoon te duur. En dan bedoel ik niet dat ik het niet betalen kan, maar het aantal keer dat dat ding in de garage staat in verhouding met een normale auto is gewoon explosief. Ik ben bijna de dagwaarde gepasseerd qua onderhoud en 13k stukslaan in een jaar tijd is not done.
Ik ging een lang weekend eruit en ben m'n auto kortgezegd weer een midweek kwijt. Dit grapje van die kapotte wiellager kost me zo 1200 euro. 1200 euro dat ik had kunnen steken in bijv kleinere reparaties aan de auto ipv kosten met transport, huurauto en wat nog meer.
Mijn probleem is is dat ik een 15 jaar oude RS4 als daily sta te gebruiken, en onderhoud dan gewoon veel vaker nodig is (en de kans op downtime dus ook) terwijl het ideaale plaatje een weekend toer auto moet zijn. Maar dat wil ik niet
Ik heb 30.000km ermee gereden sinds aanschaf, opzich al vrij prijzig geweest.
Het grootste zit 'm in de angst dat wanneer ik weer een stuk ga rijden, in achterhoofd heb ohw wat zal er nu weer misgaan.. dat bederft het plezier een beetje en zo hoor je niet met een auto om te gaan.
Ik haal 'm vrijdag op. Moet 400 euro borg plus 86 euro + brandstof betalen om een leenauto voor naar oost-duitsland mee te krijgen die ik daar weer terugbrengen kan. Dan kan ik een taxi nemen naar de dealer om daar nog eens 650 euro voor de reparatie af te tikken alvorens ik 'm mee krijg. Dan de rit nog terug.. wie weet wat er dan weer gebeurd.
De APK verloopt deze maand. Het is na een jaar wel welletjes geweest, en laat ik de auto na maandag schorsen. Het makkelijkste zou zijn de auto gewoon te verkopen zoals ie is (hij is harstikke netjes, hier en daar wat kleine punten maar that's it) alleen levert dat niet hetgeen op als dat ik zou krijgen met verkoop in losse delen. Dat laatste is overigens ook tijdrovend, en je moet een stelling leeg hebben wil je er alles in kwijt kunnen (Als je eens wist uit hoeveel delen een auto bestaat ... )
Laat ik gewoon even eerlijk zijn tegenover mezelf.. Ik heb een auto nodig, dagelijks voor prive en zakelijk. En dat gaat niet met deze auto. De brandstofkosten zijn overigens ook niet mild. Je rijdt gemiddeld 260 tot 350 km op een volle tank. Ik heb nooit de opgegeven 400km op 60 liter gehaald omdat... ik het geduld niet voor cruise control en shit heb.
Lekker hard rijden is gaaf... iedereen eruit knallen is nog gaver (Zeker tegen A klasse auto's die 5 voudige waarde hebben) maar dat soort dingen gaan niet opwegen tegen de hoofdpijn die ik de laatste paar weken eraan heb gehad. Een A6 is zo gek nog niet. Dat is namelijk het voertuig dat ik in gedachten heb en als vervanger voor de RS wil.
Ik ging een lang weekend eruit en ben m'n auto kortgezegd weer een midweek kwijt. Dit grapje van die kapotte wiellager kost me zo 1200 euro. 1200 euro dat ik had kunnen steken in bijv kleinere reparaties aan de auto ipv kosten met transport, huurauto en wat nog meer.
Mijn probleem is is dat ik een 15 jaar oude RS4 als daily sta te gebruiken, en onderhoud dan gewoon veel vaker nodig is (en de kans op downtime dus ook) terwijl het ideaale plaatje een weekend toer auto moet zijn. Maar dat wil ik niet
Het grootste zit 'm in de angst dat wanneer ik weer een stuk ga rijden, in achterhoofd heb ohw wat zal er nu weer misgaan.. dat bederft het plezier een beetje en zo hoor je niet met een auto om te gaan.
Ik haal 'm vrijdag op. Moet 400 euro borg plus 86 euro + brandstof betalen om een leenauto voor naar oost-duitsland mee te krijgen die ik daar weer terugbrengen kan. Dan kan ik een taxi nemen naar de dealer om daar nog eens 650 euro voor de reparatie af te tikken alvorens ik 'm mee krijg. Dan de rit nog terug.. wie weet wat er dan weer gebeurd.
De APK verloopt deze maand. Het is na een jaar wel welletjes geweest, en laat ik de auto na maandag schorsen. Het makkelijkste zou zijn de auto gewoon te verkopen zoals ie is (hij is harstikke netjes, hier en daar wat kleine punten maar that's it) alleen levert dat niet hetgeen op als dat ik zou krijgen met verkoop in losse delen. Dat laatste is overigens ook tijdrovend, en je moet een stelling leeg hebben wil je er alles in kwijt kunnen (Als je eens wist uit hoeveel delen een auto bestaat ... )
Laat ik gewoon even eerlijk zijn tegenover mezelf.. Ik heb een auto nodig, dagelijks voor prive en zakelijk. En dat gaat niet met deze auto. De brandstofkosten zijn overigens ook niet mild. Je rijdt gemiddeld 260 tot 350 km op een volle tank. Ik heb nooit de opgegeven 400km op 60 liter gehaald omdat... ik het geduld niet voor cruise control en shit heb.
Lekker hard rijden is gaaf... iedereen eruit knallen is nog gaver (Zeker tegen A klasse auto's die 5 voudige waarde hebben) maar dat soort dingen gaan niet opwegen tegen de hoofdpijn die ik de laatste paar weken eraan heb gehad. Een A6 is zo gek nog niet. Dat is namelijk het voertuig dat ik in gedachten heb en als vervanger voor de RS wil.
Ik reed gisteren achter een S4 ; zijn de onderhoudskosten daarvan niet een stuk lager ? Daar hoopte ik stiekem een beetje op, want ik vindt je verhaal heel herkenbaar. Je kúnt het wel betalen, maar wil je dat ook..
Ik denk dat zo'n S4 ook een hoop plezier kan leveren..
Ik denk dat zo'n S4 ook een hoop plezier kan leveren..
Verwijderd
Een S4 kan net zo duur als een RS4 zijn. Het hangt er maar vanaf wat voor een auto je hebt, hoe de vorige eigenaar daarmee omgegaan is en of je niet een kat in de zak koopt.
Vooral met oudere auto's in mijn geval (15 jaar) dan krijg je het echt voor je kiezen.
Vooral met oudere auto's in mijn geval (15 jaar) dan krijg je het echt voor je kiezen.
Dan nog, er zijn oudere auto's die zonder problemen dagelijks rondkarren zonder problemen. Als je er netjes mee omgaat kan het lang goed gaan.
Het lijkt me dat je inmiddels de meeste slijtdelen wel vervangen hebt? Wat kan er nu nog kapot gaan? Nu strippen is pas zonde van je geld, ik zou het iig nog een jaartje aankijken.
Het lijkt me dat je inmiddels de meeste slijtdelen wel vervangen hebt? Wat kan er nu nog kapot gaan? Nu strippen is pas zonde van je geld, ik zou het iig nog een jaartje aankijken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Strippen en onderdelen verkopen zou ik sowieso niet doen. Ten eerste is het eeuwig zonde van een auto die je toch niet heel vaak ziet. Ten tweede, hoe snel kom je van die onderdelen af c.q. hoelang blijf je zitten met een berg onderdelen die niet verkopen willen, waar bewaar je die, heb je daar ruimte voor, moet je daar ruimte voor huren, wat kost dat?
Als je 'm zat bent dan zou ik je verlies nemen en 'm gewoon geheel verkopen voor een eerlijke prijs, gewoon eerlijk zijn over de staat van de auto.
Als je 'm zat bent dan zou ik je verlies nemen en 'm gewoon geheel verkopen voor een eerlijke prijs, gewoon eerlijk zijn over de staat van de auto.
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 22-09-2015 23:05 ]
Jammer, maar kan je een S6 V10 5.2 van harte aanbevelen, heb totaal geen kosten gehad aan die auto op het verbruik na!Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:25:
Het is vrij simpel... de auto wordt gewoon te duur. En dan bedoel ik niet dat ik het niet betalen kan, maar het aantal keer dat dat ding in de garage staat in verhouding met een normale auto is gewoon explosief. Ik ben bijna de dagwaarde gepasseerd qua onderhoud en 13k stukslaan in een jaar tijd is not done.
Mijn probleem is is dat ik een 15 jaar oude RS4 als daily sta te gebruiken, en onderhoud dan gewoon veel vaker nodig is (en de kans op downtime dus ook) terwijl het ideaale plaatje een weekend toer auto moet zijn. Maar dat wil ik nietIk heb 30.000km ermee gereden sinds aanschaf, opzich al vrij prijzig geweest.
Zit tuurlijk ook wel het nodige onderhoud, maar als je er goed voor bent dan is hij ook goed voor jou
It's All In The "Mix"
Even uit nieuwsgierigheid, wat verbruikt die S6 nou met normaal gebruik?
Verwijderd
Kapot gaan niet, maar onderhevig aan slijtage wel: de motor.Chaoss schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:49:
Dan nog, er zijn oudere auto's die zonder problemen dagelijks rondkarren zonder problemen. Als je er netjes mee omgaat kan het lang goed gaan.
Dat is ook zo'n aandachtspunt. Nokkenassen kunnen slijten. Turbo's kunnen stukgaan. Als je ooit met een kapotte motor komt te zitten en revisie overweegt, dan mag je serieus 12k uit de buidel trekken om de motor compleet opnieuw op te bouwen.
Het is een blok dat echt tegen een stootje kan, maar zodra je 'm hard gaat rijden de slijtage 2x zo hard kan gaan. Maar dat geldt voor elke motor. In de dragracerij reviseren ze vaak na 1 tot 3 dragraces het complete blok, en die trekken net een sprint van een 1/4de mile

Punt is is dat je niet half werk moet gaan doen als je eraan begint, maar gelijk goed moet aanpakken. En dat is waar echt de zure kosten vandaan komen. Ik moet er niet aan denken een auto te hebben gereviseerd en dat deze gestolen wordt, betrokken raakt bij een ongeval of dat er iets mee gebeurd waardoor je gewoon 1 klap van de waarde kwijt bent.
Ja je kunt 'm wel laten verzekeren maar als de verzekering ook maar 1 stok vind om mee te kunnen slaan dan doen ze dat. Zeker bij zo'n auto.
Nou ja er zijn genoeg mensen die een S4 naar RS4 conversie willen doen, en het liefst een complete RS4 uitvoering in huis willen hebben waaronder interieur en exterieur. De motor levert ook zo een paar duizend euro op, velgen zijn gewild, zelfs chassis kan je kwijt aan 1 of andere pool die z'n RS4 aan gort heeft gereden en deze graag opnieuw op wil bouwen. Ruimte en tijd is alles. We zijn ermee bezig een stalling hiervoor gereed te maken. De universele onderdelen gaan het 'm natuurlijk niet worden, maar de "RS" exclusives natuurlijk wel.FastFred schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:05:
Strippen en onderdelen verkopen zou ik sowieso niet doen. Ten eerste is het eeuwig zonde van een auto die je toch niet heel vaak ziet. Ten tweede, hoe snel kom je van die onderdelen af c.q. hoelang blijf je zitten met een berg onderdelen die niet verkopen willen, waar bewaar je die, heb je daar ruimte voor, moet je daar ruimte voor huren, wat kost dat?
We hebben internet, en een wereldwijd kanaal aan waar we het kunnen verkopen. Dan duurt het mischien maar een jaar.. maar er komen doen we wel. Ik vraag er 16500 voor, in verhouding met wat ik kwijt was is dat nog best schappelijk. Er staan er meer en voor een lagere prijs zelfs. Echter die staan op een KM-stand die ik niet vertrouw (too good to be true), een stand waarbij dingen serieus kapot dreigen te gaan of dat het op dit moment gewoon niet meer aan te slepen valt qua economie (mensen willen weinig meer uitgeven).
Mijn RS is geen hoofdprijs, zeker niet de mooiste meer, maar wel eerlijk, en aantoonbaar het e.a aan gedaan. Nou ja we zien het wel. Ik haal 'm a.s vrijdag op. Ik moet er ruim 900km voor rijden (heen/weer). Mischien dat ik een change of mind weer krijg zodra ik er mee over de snelweg rij. Zie het wel.
Mocht iemand interesse hebben, de advertentie.
Verwijderd
En toch blijft dat B5 model ontiegelijk sexy... maar nee sorry, ik heb geen heimwee naar mijn oude A4Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:20:
[...]
Verwijderd
Eens! De eerste proefrit was ik al gelijk verkocht. Het is net als je eerste huwelijk.. het heeft alles, het is perfect. Problemen komen later welVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 01:04:
[...]
En toch blijft dat B5 model ontiegelijk sexy... maar nee sorry, ik heb geen heimwee naar mijn oude A4
De meeste andere advertenties laten al schimmig weten dat er toch het e.a nodig is gezien de lage prijs. En dat is waar die lelijke verassingen om de hoek komen kijken.
Mweh. Toch even in onderhandeling met een dealer of inruil van een RS4 wellicht mogelijk is. Kleine bijbetaling en hoppa een A6 Avant. De sneller de beter.
Ik reed in een weekend 1:4 gemiddeld.....TFDev schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:16:
Even uit nieuwsgierigheid, wat verbruikt die S6 nou met normaal gebruik?
Snelweg deed ie 1:9 bij 100/120 kmh
Mixpower reed er wat langer in, geen idee wat hij reed?
@Jism: doe dan verstandig en haal een nieuwer model a4 TDI. Die 2.7 blokken in a6'jes zijn ook niet vrij van issues begreep ik.
Oh en laat je onderhoud bij Hartog doen
[ Voor 21% gewijzigd door KillaZ op 23-09-2015 07:15 ]
K to the KillaZ
Jism, haal even die foto eraf met die ShockerVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:20:
[...]
Kapot gaan niet, maar onderhevig aan slijtage wel: de motor.
Dat is ook zo'n aandachtspunt. Nokkenassen kunnen slijten. Turbo's kunnen stukgaan. Als je ooit met een kapotte motor komt te zitten en revisie overweegt, dan mag je serieus 12k uit de buidel trekken om de motor compleet opnieuw op te bouwen.
Het is een blok dat echt tegen een stootje kan, maar zodra je 'm hard gaat rijden de slijtage 2x zo hard kan gaan. Maar dat geldt voor elke motor. In de dragracerij reviseren ze vaak na 1 tot 3 dragraces het complete blok, en die trekken net een sprint van een 1/4de mile
Punt is is dat je niet half werk moet gaan doen als je eraan begint, maar gelijk goed moet aanpakken. En dat is waar echt de zure kosten vandaan komen. Ik moet er niet aan denken een auto te hebben gereviseerd en dat deze gestolen wordt, betrokken raakt bij een ongeval of dat er iets mee gebeurd waardoor je gewoon 1 klap van de waarde kwijt bent.
Ja je kunt 'm wel laten verzekeren maar als de verzekering ook maar 1 stok vind om mee te kunnen slaan dan doen ze dat. Zeker bij zo'n auto.
[...]
Nou ja er zijn genoeg mensen die een S4 naar RS4 conversie willen doen, en het liefst een complete RS4 uitvoering in huis willen hebben waaronder interieur en exterieur. De motor levert ook zo een paar duizend euro op, velgen zijn gewild, zelfs chassis kan je kwijt aan 1 of andere pool die z'n RS4 aan gort heeft gereden en deze graag opnieuw op wil bouwen. Ruimte en tijd is alles. We zijn ermee bezig een stalling hiervoor gereed te maken. De universele onderdelen gaan het 'm natuurlijk niet worden, maar de "RS" exclusives natuurlijk wel.
We hebben internet, en een wereldwijd kanaal aan waar we het kunnen verkopen. Dan duurt het mischien maar een jaar.. maar er komen doen we wel. Ik vraag er 16500 voor, in verhouding met wat ik kwijt was is dat nog best schappelijk. Er staan er meer en voor een lagere prijs zelfs. Echter die staan op een KM-stand die ik niet vertrouw (too good to be true), een stand waarbij dingen serieus kapot dreigen te gaan of dat het op dit moment gewoon niet meer aan te slepen valt qua economie (mensen willen weinig meer uitgeven).
Mijn RS is geen hoofdprijs, zeker niet de mooiste meer, maar wel eerlijk, en aantoonbaar het e.a aan gedaan. Nou ja we zien het wel. Ik haal 'm a.s vrijdag op. Ik moet er ruim 900km voor rijden (heen/weer). Mischien dat ik een change of mind weer krijg zodra ik er mee over de snelweg rij. Zie het wel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Weet je hoe ver hij dan moet rijden?
Overigens kan ik de tip wel beamen.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 23-09-2015 08:53 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoeveel meer brengt het verkoop in onderdelen op? Ik wilde mijn auto eerst ook in onderdelen verkopen, uiteindelijk in zijn geheel verkocht, op een gegeven moment wil je dat hoofdstuk ook gewoon afsluiten. Gezien jouw 'impulsiviteit' denk ik dat jij dat ook vrij snel wilt als je een nieuwe Audi voor de deur hebt staan.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:20:
[...]
...
BlaBlaBla
Ik betwijfel ook dat de auto in onderdelen meer waard gaat zijn dan die 16.500,- EUR.
Nu ben ik geen expert maar sommige onderdelen zullen wel specifiek als RS onderdeel verkocht kunnen worden, maar het overgrote deel van het plaatwerk (etc) is toch ook gewoon een A4 B6?
Wat zou je dan zoal kunnen verkopen om over die 16.500,- EUR te kunnen komen?
* RomeoJ is just curious...
Nu ben ik geen expert maar sommige onderdelen zullen wel specifiek als RS onderdeel verkocht kunnen worden, maar het overgrote deel van het plaatwerk (etc) is toch ook gewoon een A4 B6?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik deed 1:8 /1:9 ongeveer, maar reed er dan ook gewoon normaal meeKillaZ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:14:
[...]
Ik reed in een weekend 1:4 gemiddeld.....
Snelweg deed ie 1:9 bij 100/120 kmh
Mixpower reed er wat langer in, geen idee wat hij reed?
@Jism: doe dan verstandig en haal een nieuwer model a4 TDI. Die 2.7 blokken in a6'jes zijn ook niet vrij van issues begreep ik.
Oh en laat je onderhoud bij Hartog doen
Was meer aan het cruisen dan dat ik het ga intrapte, al was dat af en toe weleens lekker al helemaal in een tunneltje
It's All In The "Mix"
Ik vraag me ook af in hoeverre je boven de 16500 uit gaat komen. Ookal is de auto 'van een liefhebber' geweest, hij blijft 319000 op de teller hebben, iets wat voor mensen wel mee weegt met het kopen van het blok, of het interieur bijvoorbeeld. Natuurlijk levert een RS blok meer op dan een std 6pitter, of een S blok.RomeoJ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:27:
Ik betwijfel ook dat de auto in onderdelen meer waard gaat zijn dan die 16.500,- EUR.
En wat betreft de body; een RS is een stuk dikker (breder) dan een normale of een S uitvoering, een zeer gewild iets. Alleen wat ze ervoor geven
Ja, inderdaad. Ik weet dat de wielkasten 'uitgeklopt' zijn, evenals wat andere zaken, maar vraag me toch af of dit de prijs zo ver opdrijft (want: gewild en schaars) dat dit de verkoopprijs gaat evenaren.TFDev schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:42:
[...]
En wat betreft de body; een RS is een stuk dikker (breder) dan een normale of een S uitvoering, een zeer gewild iets. Alleen wat ze ervoor geven
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
O, meer dan 3ton voor een 'sportwagen'...
Dan is het toch eigenlijk niet meer dan logisch dat er veel vervangen moet worden?
Dan is het toch eigenlijk niet meer dan logisch dat er veel vervangen moet worden?
Zit het rs4 logo aan de achterzijde er nu wel of niet op?
Dat is al iets wat opvalt. De shocker, zit die er wel of niet op?
Het konden wel 2 verschillende auto's zijn. Ook omdat we blijkbaar het kenteken niet mogen zien in de advertentie.. (Voor mij iets van: hier moet iets mee zijn).. Vind een onleesbaar kenteken in een advertentie niet fris.
Dat is al iets wat opvalt. De shocker, zit die er wel of niet op?
Het konden wel 2 verschillende auto's zijn. Ook omdat we blijkbaar het kenteken niet mogen zien in de advertentie.. (Voor mij iets van: hier moet iets mee zijn).. Vind een onleesbaar kenteken in een advertentie niet fris.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zonde, maar begrijpelijk!
En toch, als ik je advertentie zo zie, zou ik de auto niet eens komen bekijken
Je hebt nu wat simpele foto's erop staan die je waarschijnlijk nog op je telefoon had staan, verre weg van een verkoop topper
Tekst is wel netjes, en vooral ook eerlijk
Daarnaast is 16,5k voor een 15 jaar oude auto met dik 3 ton levens ervaring ook wel riant te noemen, RS of niet
Je hebt nu wat simpele foto's erop staan die je waarschijnlijk nog op je telefoon had staan, verre weg van een verkoop topper
- Foto km stand?
- Foto interieur (fatsoenlijke)
- Foto dyno run + bonnen reparaties
- Foto blok + merk dat de ketting is vervangen
- Foto achterbank
- Foto kofferbak
- Foto dashboard
Daarnaast is 16,5k voor een 15 jaar oude auto met dik 3 ton levens ervaring ook wel riant te noemen, RS of niet
[ Voor 6% gewijzigd door FabianGTI op 23-09-2015 15:39 ]
Eens en het zijn ook nog eens donkere foto's die geen goed beeld geven.FabianGTI schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:39:
Zonde, maar begrijpelijk!
Je hebt nu wat simpele foto's erop staan die je waarschijnlijk nog op je telefoon had staan, verre weg van een verkoop topperEn zo kan ik nog wel even doorgaan
- Foto km stand?
- Foto interieur (fatsoenlijke)
- Foto dyno run + bonnen reparaties
- Foto blok + merk dat de ketting is vervangen
- Foto achterbank
- Foto kofferbak
- Foto dashboard
![]()
BlaBlaBla
+1.
En die zwart/wit foto. Daar zit geen rooster in het front. Dat is ook beetje raar
En die zwart/wit foto. Daar zit geen rooster in het front. Dat is ook beetje raar
Verwijderd
Dus .... einde discussie.Het staat vrij om een goedkopere RS4 te zoeken maar die zal bij lange na niet de onderhoud hebben gehad als dit voertuig.
Overigens; km-standen zeggen niets. Er zullen altijd handelaren en particulieren zijn die net voor APK de boel terugdraaien waarop het lijkt dat je een jongere auto koopt. Is dat liever wat je hebben wilt?
De 2.7T blokken zijn zo robuust als het maar kan.
Ik kocht de auto op 290k en heb 30k in een jaar tijd ermee gereden. Er zullen 3 momenten zijn geweest dat ik echt uitval heb gehad maar dat was te wijten aan het differentieel en een wiellager. Dat ding loopt motorisch harstikke mooi, trekt als een beest en heeft geen last van verlies in compressie ofzo.
Ik heb enorm veel (preventief) onderhoud gehad aan die auto. Maar inderdaad, er komt een omslagpunt dat je de belangrijkste dingen wel hebt gehad en vrij probleemloos kunt rondrijden. De afgelopen tijd ben ik de auto in 3 maanden tijd 6 weken + midweek kwijtgeweest. Los van de effort die ik heb moeten doen ervoor.
Qua koper vinden die er interesse in heeft hoef ik niet veel meer moeite te doen. De koper van mijn vorig differentieel heeft oor naar de auto. Het kan zo maar zijn dat na dit weekend de auto al voor een mooie prijs verkocht is.
Jij denkt zo over km standen. MAar de meeste niet. Tevens kan die 310K ook terug gedraaid zijn van euhh 600K.
Verwijderd
Dat moet je echt wel kunnen herleiden aan de conditie van de nokkenassen, geleiders en wat nog meer.
300k is inderdaad niet heel spannend tegenwoordig. Maar voor een RS4, die toch uitnodigt tot sportief rijgedrag, is het best veel. Weet niet hoeveel vorige eigenaren die auto gehad heeft en waar in Zwitserland die auto ergens gereden (*) heeft. Maar ik zet er een krat bier op als niet minimaal 1 van de vorige eigenaren geen biet respect voor die auto had en gewoon genadeloos hard met die auto aan het trappen is geweest.
(*) Rijden in Nederland is heel wat minder belastend dan wanneer je (dagelijks?) met die auto door de Zwitserse Alpen rijd. Berg op, berg af.
(*) Rijden in Nederland is heel wat minder belastend dan wanneer je (dagelijks?) met die auto door de Zwitserse Alpen rijd. Berg op, berg af.
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 23-09-2015 18:08 ]
Verwijderd
Dan mag je het krat bier gelijk al komen brengen, want de historie van de auto is wel degelijk bekend. De auto had maar 1 eigenaar (in swiss) en is ook na te trekken met chassisnummer. De vorige eigenaar en mij hoef ik weinig meer over uit te leggen. Omdat een ander land mischien wat meer gebergte, een andere temperatuur heeft is al gelijk reden om er verkeerd mee om te gaan?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 18:13 ]
Als ik opzoek over de 2.7T:
3. 2.7T owners: You unfortunately have the most maintenace hungry engine probably ever made... These engines love their oil and they leak it from all kinds of places. I will list the most common areas in order of how often they leak.
A) Valve covers
Cam adjuster seals
C) Turbo return lines o-rings (connection point at the upper oil pan under the car)
D) Rear cam plugs
E) and finally the turbos
Like any audi engine changing the timing belt and water pump at 80K is a must, you risk breaking the timing belt and bending valves if you don't. You should also change the thermostat and serpintine belt at the 80k mark.
CV boots will most likely be cracked and spilling grease on the inside of your front wheels around this time as well.
After the 120k mark you might notice a strange noise like a police siren or a dentists drill indicating that your turbos have just blown up on you. This repair will cost you close to 10 grand to fix. Sorry about that.
andere leuke link met relevante info
3. 2.7T owners: You unfortunately have the most maintenace hungry engine probably ever made... These engines love their oil and they leak it from all kinds of places. I will list the most common areas in order of how often they leak.
A) Valve covers
C) Turbo return lines o-rings (connection point at the upper oil pan under the car)
D) Rear cam plugs
E) and finally the turbos
Like any audi engine changing the timing belt and water pump at 80K is a must, you risk breaking the timing belt and bending valves if you don't. You should also change the thermostat and serpintine belt at the 80k mark.
CV boots will most likely be cracked and spilling grease on the inside of your front wheels around this time as well.
After the 120k mark you might notice a strange noise like a police siren or a dentists drill indicating that your turbos have just blown up on you. This repair will cost you close to 10 grand to fix. Sorry about that.
andere leuke link met relevante info
[ Voor 6% gewijzigd door manzonderdas op 23-09-2015 18:54 ]
Verwijderd
Jup. En zo zijn er nog 10 andere type motoren die ook kwalen hebben en zeker niet onderhoudsvrij komen.
Einde discussie, maar vervolgens toch wel het laatste weerwoord hebben?

Wel jammer dat je alleen het negatieve ziet, de tips om je foto's aan te passen zeker over het hoofd gezien?
Aye de foto's kunnen echt niet.FabianGTI schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:08:
[...]
Einde discussie, maar vervolgens toch wel het laatste weerwoord hebben?![]()
Wel jammer dat je alleen het negatieve ziet, de tips om je foto's aan te passen zeker over het hoofd gezien?
Je ziet al snel dat ze op verschillende locaties genomen zijn waardoor je meteen de indruk hebt dat ze oud zijn.
Tevens zijn ze te vaag of van een te grote afstand waardoor je het idee krijgt dat er misschien gebreken zijn die men wil verbergen.
Alhoewel het weet van de afgelopen paar dagen niet echt handig is voor wat mooie foto's.
Mja jij bent een privé persoon en dan zie je zulke dingen wel vaker, maar bij een auto met deze vraag prijs moet je toch wel wat betere foto's erbij zetten. Uiteindelijk wil je mensen verleiden om naar je auto te komen kijken. Alhoewel ik me kan indenken dat je bij een RS ook flink wat volk krijgt dat puur even een ritje wil maken zonder ook maar enige intentie om hem te kopen.
Ps, als je iemand een proefrit laat maken. Vraag ook om een 2e manier van identificatie.Rijbewijzen zijn na te maken en ik ken verhalen waar ze een echt rijbewijs bij zich hadden maar deze was gejat van iemand die veel op de persoon leek.
Verwijderd
Mijn doelgroep is niet iemand die een leuke auto zoekt, maar mensen die een RS uitvoering zoeken die goed onderhouden is. Iemand met een salaris van 1600 euro in de maand kan leeglopen op zo'n auto als dit.
Uiteindelijk wil je een auto bezichtigen en daar gaat het om. Enige verborgen gebreken die je niet op foto's ziet komen dan echtwel aan bod hoor
Uiteindelijk wil je een auto bezichtigen en daar gaat het om. Enige verborgen gebreken die je niet op foto's ziet komen dan echtwel aan bod hoor
Komen bezichtigen is een stap pas verder in het stadium van een auto kopen.
De foto's moeten je eerst aanspreken.
Dan de tekst en specificaties.
Ik scroll door de foto's heen en kijk naar kmstand als ik een auto koop.
Spreken de foto's mij niet aan, dan kijk ik verder.
Maar succes met de verkoop iig!
De foto's moeten je eerst aanspreken.
Dan de tekst en specificaties.
Ik scroll door de foto's heen en kijk naar kmstand als ik een auto koop.
Spreken de foto's mij niet aan, dan kijk ik verder.
Maar succes met de verkoop iig!
Dat klopt maar met een RS zit je op een toch wel kleine doelgroep.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:17:
Mijn doelgroep is niet iemand die een leuke auto zoekt, maar mensen die een RS uitvoering zoeken die goed onderhouden is. Iemand met een salaris van 1600 euro in de maand kan leeglopen op zo'n auto als dit.
Er zal geen buslading potentiële klanten bij jouw om de hoek wonen maar grotendeels ook wat verder weg en dan ben je al vlug een aardig deel van de dag kwijt om even te komen kijken.
En dan is het vind ik in deze prijsklasse wel zo dat de foto's de eventuele klant moeten verleiden om zijn dag op te offeren om naar jouw RS te komen kijken, niet dat er honderden te koop zijn maar ze zijn er wel.
Zoals gezegd, het eerste wat mij opvalt is dat de foto's op verschillende locaties genomen zijn.
Dan heb je toch al vlug het gevoel dat de verkoper het niet nodig vond om foto's te maken, als het echt top foto;s waren kun je er nog mee weg komen maar bij deze foto's zie je alleen dat hij erg goed gepoetst is.
Bij een RS kun je dan zeggen dat hij zich vanzelf wel verkoopt maar toch is het maken van nieuwe foto's slechts een kleine moeite.
Jij bent bent een privé verkoper en dan heb je misschien nog iets van ok.
Ik zie dit soms ook wel eens bij dealers en dat vind ik dan pas echt erg, al helemaal als er een flink prijskaartje aan de auto hangt.
Verwijderd
Die doelgroep is vrij klein en het is verleidelijk te kijken naar andere auto's vergeleken met de vraagprijs die ik reken. Ik loop er ook tegenaan dat handelaren (bij inruil auto) al gauw dagwaarde minus 10% willen bieden omdat ondanks dat het een RS is, men toch tegen een probleem aanloopt de juiste koper ervoor te zoeken en zo'n auto gerust een half jaar tot een jaar in de showroom kan staan.
Goede foto's heb ik (nog) niet kunnen maken omdat de auto in duitsland staat op het moment. Vrijdag haal ik 'm op. Het is gewoon de hoofdpijn die je van al het regelen krijgt en gewoon de pest in die auto gaat krijgen op deze manier. Een wiellager dat bezwijkt is niet zo ernstig. Normaal had je terug gekund, mits het maar een acceptabele afstand is en je maar niet te hard rijdt ermee. De kosten hadden gescheeld als dat hier in de buurt zou zijn gebeurd.
Echter, er komt een leenauto bij kijken, er komt een reparatie van 650 euro bij kijken, ik moet opnieuw terug naar oost duitsland met een leenauto, ik moet 2x borg betalen voor 2x de leenauto's die ik gebruik, en overnachting / ontbijt en wat nog meer. Ik had die tijd gewoon liever in iets zinnigs gestoken dan dat ik me bezig moet houden met bovenstaande.
Ja het is een exclusive, maar niet die exclusive waar nu iedereen op zit te wachten.
Goede foto's heb ik (nog) niet kunnen maken omdat de auto in duitsland staat op het moment. Vrijdag haal ik 'm op. Het is gewoon de hoofdpijn die je van al het regelen krijgt en gewoon de pest in die auto gaat krijgen op deze manier. Een wiellager dat bezwijkt is niet zo ernstig. Normaal had je terug gekund, mits het maar een acceptabele afstand is en je maar niet te hard rijdt ermee. De kosten hadden gescheeld als dat hier in de buurt zou zijn gebeurd.
Echter, er komt een leenauto bij kijken, er komt een reparatie van 650 euro bij kijken, ik moet opnieuw terug naar oost duitsland met een leenauto, ik moet 2x borg betalen voor 2x de leenauto's die ik gebruik, en overnachting / ontbijt en wat nog meer. Ik had die tijd gewoon liever in iets zinnigs gestoken dan dat ik me bezig moet houden met bovenstaande.
Ja het is een exclusive, maar niet die exclusive waar nu iedereen op zit te wachten.
Serieus, een auto met zo'n sticker erop, dat zegt ook wel iets over de vorige/huidige eigenaar 
Voor dat bedrag koop ik ook liever een nieuwe auto. Dat is dan geen RS4, maar ik wil me niet af hoeven vragen wat er zich in die auto allemaal heeft afgespeeld
En het aankoopbudget kan een paar duizend euro omhoog, omdat je nauwelijks hoeft te reserveren voor onderhoud.
Voor dat bedrag koop ik ook liever een nieuwe auto. Dat is dan geen RS4, maar ik wil me niet af hoeven vragen wat er zich in die auto allemaal heeft afgespeeld

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Tsja, gelukkig zijn er nog mensen die niet zo rationeel nadenken. Ik geloof best dat er mensen op zoek zijn naar een specifiek model. Dat deze auto dan 300K aan km(of meer) heeft gelopen is dan part of the game. Wat betreft het onderhoud, het scheelt dat nieuwe auto's nooit kapot gaan...o wachtCanaria schreef op donderdag 24 september 2015 @ 02:32:
Serieus, een auto met zo'n sticker erop, dat zegt ook wel iets over de vorige/huidige eigenaar
Voor dat bedrag koop ik ook liever een nieuwe auto. Dat is dan geen RS4, maar ik wil me niet af hoeven vragen wat er zich in die auto allemaal heeft afgespeeldEn het aankoopbudget kan een paar duizend euro omhoog, omdat je nauwelijks hoeft te reserveren voor onderhoud.
@Jism, succes met de verkoop
[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 24-09-2015 08:38 ]
Die shocker sticker. Goed dat hij er al af is.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 02:38:
Welke sticker heb je het over? Die is er al allang en breeduit vanaf gehaald.
Maar in de advertentie staat een foto met de sticker er nog op
Ja dat scheelt zeker. Want in dat geval kun je naar de dealer, krijg je vervangend vervoer en hoef je niets te betalen. Je hoeft ook niet op ebay te zoeken naar onderdelen. En je krijgt wereldwijd pechhulp van Audi.vhal schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:37:
[...]
Wat betreft het onderhoud, het scheelt dat nieuwe auto's nooit kapot gaan...o wacht
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Voor een klein beetje minder kocht ik een gewone A4, maar dan wel B7. Echt nieuw zal een type auto zijn wat ik dan weer liever niet wil.Canaria schreef op donderdag 24 september 2015 @ 02:32:
Voor dat bedrag koop ik ook liever een nieuwe auto. Dat is dan geen RS4, maar ik wil me niet af hoeven vragen wat er zich in die auto allemaal heeft afgespeeldEn het aankoopbudget kan een paar duizend euro omhoog, omdat je nauwelijks hoeft te reserveren voor onderhoud.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wellicht al is het beetje afhankelijk of je lease of particulier rijdt. Ik moet het nog meemaken dat ik niks hoeft te betalen bij de dealer bij onderhoud/reparatie.Canaria schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:31:
[...]
Ja dat scheelt zeker. Want in dat geval kun je naar de dealer, krijg je vervangend vervoer en hoef je niets te betalen. Je hoeft ook niet op ebay te zoeken naar onderdelen. En je krijgt wereldwijd pechhulp van Audi.
Gegarandeerd discussie als je het onder garantie wilt schuiven. Ach, netto is een occasion met ANWB-abonnement altijd goedkoper.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarover gesproken: nog steeds tevreden met je keuze? Je had toch een 1.8T gekocht?Gonadan schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:48:
[...]
Voor een klein beetje minder kocht ik een gewone A4, maar dan wel B7. Echt nieuw zal een type auto zijn wat ik dan weer liever niet wil.
Ik mis mijn A4 B7 1.8T soms nog wel eens, vooral omdat het mijn eerste auto was
Zeker, erg fijne auto. Ik twijfel nog steeds of ik hem ook even laat kietelen bij de garage, maar nog niet gedaan. Enerzijds lijkt het mij fijn om hem nét even pittiger en beter afgesteld te hebben, anderzijds is het ook gewoon onzin omdat het nu ook al een heel fijne motor met flink vermogen is. First world problems.RomeoJ schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:23:
Daarover gesproken: nog steeds tevreden met je keuze? Je had toch een 1.8T gekocht?
Ik mis mijn A4 B7 1.8T soms nog wel eens, vooral omdat het mijn eerste auto was
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik denk dat je het nog best lastig gaat krijgen. ik snap dat je er ontzettend veel geld in hebt gestoken, maar vrees dat je dat er niet voor terug gaat krijgen. Als ik op auto´s max 10 jaar zoek met >250pk kom ik juweeltjes tegen. zoals deze bijvoorbeeld:
Cayenne 4,5 S
of deze: S4 4.2 avant
Ik zou echt even het advies over de foto´s opvolgen. Als je de auto terug hebt even een paar mooie foto´s schieten met een "luxe" high end uitstraling.
mischien kun je hem 1 op 1 inruilen voor deze
of als je opzoek bent naar nog meer onderhoud, deze RS6 van jet cars
Cayenne 4,5 S
Ik zou echt even het advies over de foto´s opvolgen. Als je de auto terug hebt even een paar mooie foto´s schieten met een "luxe" high end uitstraling.

[ Voor 11% gewijzigd door Meulugar op 24-09-2015 13:42 ]
Verwijderd
juweeltjes? ik zie alleen maar vieze lelijke getunede sjonnie bakken....Meulugar schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:39:
ik denk dat je het nog best lastig gaat krijgen. ik snap dat je er ontzettend veel geld in hebt gestoken, maar vrees dat je dat er niet voor terug gaat krijgen. Als ik op auto´s max 10 jaar zoek met >250pk kom ik juweeltjes tegen. zoals deze bijvoorbeeld:
Cayenne 4,5 S
doel je dan op de cayenne of op het feit dat als jij zoekt op dezelfde criteria er sjonniebakken naar voren komen?Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:08:
[...]
juweeltjes? ik zie alleen maar vieze lelijke getunede sjonnie bakken....
ik ben geen porsche kenner, maar die cayenne is toch standaard? net als de S4?
ik heb wel in dezelfde klasse gezocht, dus geen supra´s, impresa´s of evo´s meegenomen in de zoektocht
[ Voor 13% gewijzigd door Meulugar op 24-09-2015 14:40 ]
Verwijderd
Sorry.Meulugar schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:39:
[...]
doel je dan op de cayenne of op het feit dat als jij zoekt op dezelfde criteria er sjonniebakken naar voren komen?
ik ben geen porsche kenner, maar die cayenne is toch standaard? net als de S4?
ik heb wel in dezelfde klasse gezocht, dus geen supra´s, impresa´s of evo´s meegenomen in de zoektocht
Inderdaad, bedoel de velgen van de cayenne, de rs6 die niet meer in proporties is (rare velgen / teveel verlaagd?). De S4 daarentegen is mooi, alleen vind ik (ik weet het is origineel) 4 van die uitlaten too much voor een 'simpele' s4.
Ik denk trouwens dat ie gewoon voor een auto als een a6 moet gaan zonder exotische dingen aan boord.
edit: die rs6 van jetcars vind ik dan weer erg gaaf... alleen ja, jetcars
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 14:47 ]
Oh ok, dan snap ik jeVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:46:
[...]
Sorry.
Inderdaad, bedoel de velgen van de cayenne, de rs6 die niet meer in proporties is (rare velgen / teveel verlaagd?). De S4 daarentegen is mooi, alleen vind ik (ik weet het is origineel) 4 van die uitlaten too much voor een 'simpele' s4.
Ik denk trouwens dat ie gewoon voor een auto als een a6 moet gaan zonder exotische dingen aan boord.
edit: alleen die van JetCars spreekt Frans, als je nog het filmpje herinnerd (t
[ Voor 10% gewijzigd door Meulugar op 24-09-2015 14:50 ]
Verwijderd
Ja exact. Ze bellen ook netjes en vroegen hoe het verlopen was.Gonadan schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:07:
Gegarandeerd discussie als je het onder garantie wilt schuiven. Ach, netto is een occasion met ANWB-abonnement altijd goedkoper.

RS6? Ik begin er nooit aan. Ik ken iemand die daar op stukgegaan is. Die dingen zijn zo vreselijk duur. En die km-stand klopt voor geen reet. Geen nap en import

Dat filmpje dat men bedoelde was, grote jongens uit de cite:
Als je een heilige auto voor de deur hebt staan doe je er goed aan de hele boordcomputer-poort te blokkeren.
Edit: Is mij ook een keer overkomen in brussel... Staande gehouden worden met je RS4. Ze stonden serieus met automatische wapens naast m'n auto, enorm voorzichtig vragend wat ik er doe, door bagage van familie van vrienden heen (Die naar vliegveld moesten) en alle papieren controleren. Schrik je wel even van.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 16:39 ]
Verwijderd
Jeuj auto terug. Gewassen en wel, iets van de prijs af. Ze hebben er wel een proefrit mee staan maken, complete stoel was verplaatst. Bij anwb kan ik enkele kosten declareren. Vanavond lekker de stad in en morgen terug aan rijden.
Bedoel je dat nu als negatief iets dat ze een proefrit hebben gemaakt na het vervangen van dat wiellager? Persoonlijk zou ik dat wel zo prettig vinden namelijk.
Moeten ze hem niet koud in de begrenzer blazen uiteraard.
Mooi dat ie weer rolt
Mooi dat ie weer rolt
[ Voor 6% gewijzigd door max op 25-09-2015 21:51 ]
Mee staan maken vat ik inderdaad ook als negatief op.
Mijn garage maakt standaard een proefrit. Weten ze zeker dat het werkt en goed klinkt.
--
Trouwens:
Van de plaats de brug op en weer eraf gaat ook best lastig als je of niet aan de pedalen komt of als een trekzak opgevouwen in de auto zit.
Iets met overal beren zien. Ook een nare bijkomstigheid door al je problemen met de auto.
Mijn garage maakt standaard een proefrit. Weten ze zeker dat het werkt en goed klinkt.
--
Trouwens:
Van de plaats de brug op en weer eraf gaat ook best lastig als je of niet aan de pedalen komt of als een trekzak opgevouwen in de auto zit.
Iets met overal beren zien. Ook een nare bijkomstigheid door al je problemen met de auto.
[ Voor 48% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-09-2015 20:26 ]
Mijn stoel wordt al verplaatst als m'n garagehouder hem naar binnen rijdt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dat.max schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:15:
Verwijderd

- Probleemloze 600km ermee teruggereden.
- Ze hebben 'm ook uitgelijnd, zo blijkt de facturatie (En wat blijkt: dat ding rijdt nu recht, trekt niet)
- Ik ben gefactureerd voor 1 tie wrap a 0,80 cent
- Ik verveelde me geen moment in mijn auto
Conclusie: toekomstige uitlijning laat ik nu gewoon door Audi dealer doen, en niet meer door dat bedrijf dat gespecialiseerd is in uitlijning en dat al 5 jaar deed. M'n auto trok altijd een beetje had ik het idee, maar omdat het sturen in een RS4 best stevig gaat merk je dat niet zo snel. Ik was niet de enige die na uitlijnen de auto toch met een afwijking retour kreeg.
- Ook hou ik de auto voorlopig. Zonde van het geld om met zo'n verlies dat nu nog weg te gaan doen.
Afspraak gemaakt om deze week nog APK te doen. Wedden dat ik er feilloos doorheen rij?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2015 10:38 ]
Lol.
And so the story continues.
And so the story continues.
misschien verder onderhoud ook door dealer laten doen als je toch tevreden bent? Eventueel in DE/Polen/weetikveelwaar je met die bak komt?
Dat gebeurt denk ik wel vaker dan je zou verwachten. Ooit mijn auto afgehaald en er stond 12.7l/100km (1:7.8) op, dat voor een lease 1.6TDI'tje. Dat is zo goed als zeker afgetrapt geweest als die koud was, want dat haal je niet als je rustig vertrekt op een koude motor of als je er alles uit haalt op een warme.
Assumptions...
Misschien had de auto wel eerst stationair staan warm draaien.
Misschien had de auto wel eerst stationair staan warm draaien.
Verwijderd
Het was een lang weekend in oost-duitsland, dus nee, ik ga m'n auto niet voor onderhoud 600km verderop houden. Wat wel kan doen is een audi-dealer over de grens overwegen. Een vriend van mij doet dat ook en is erg tevreden erover. Het is alleen interessant als je de auto prive hebt overigens.manzonderdas schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:59:
misschien verder onderhoud ook door dealer laten doen als je toch tevreden bent? Eventueel in DE/Polen/weetikveelwaar je met die bak komt?
Stationair draaien geeft ook een irreel verbruik mee he... een stuk hoger in ieder geval als dat je op de snelweg zou doen. Maar je weet hoe het gaat met jonge monteurs... die krijgen zo nu en dan een snel voertuig en willen dat met een proefrit wel even 'proberen'.AndRo555 schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:31:
[...]
Dat gebeurt denk ik wel vaker dan je zou verwachten. Ooit mijn auto afgehaald en er stond 12.7l/100km (1:7.8) op, dat voor een lease 1.6TDI'tje. Dat is zo goed als zeker afgetrapt geweest als die koud was, want dat haal je niet als je rustig vertrekt op een koude motor of als je er alles uit haalt op een warme.
Toch denk ik dat Audi het erg goed gedaan heeft voor mijn RS4. Ik ga ze ook een bedankje sturen voor in ieder geval de extra service die ik erop ontvangen heb. Hij rijdt gewoon prettiger nu.
Overigens ben ik niet ontevreden over de garage die mijn auto onderhoud; integendeel. Het uitlijnen werd dan ook altijd uitbesteed en tref ik ook geen blaam hierover. Wat wel als een perk staat is dat ik de eerste 5000 km weer vooruit kan voordat er een kleine beurt weer ter sprake is.
Bij mij zijn de fuseekogels vervangen bij de grote beurt. Dat maakt wel verschil: ligt meteen een stukje strakker op de weg (al blijft het Audi
). De motor loopt ook wat soepeler. Zoals gebruikelijk is het jaarlijkse onderhoud een relatief kostbare aangelegenheid voor een auto met veel kilometers en vrij lage dagwaarde, maar het blijft een fijn apparaat. Dat moet je er voor over hebben om een dertien-in-dozijn auto te vermijden.
Ook bij mij stonden er redelijk wat kilometers na de beurt. Heb ik geen problemen mee als dat is om goed te testen of na de reparatie alles goed is/zit en het spul niet wordt afgetrapt.
Overigens grappig om te zien dat die RS6 in bovenstaande advertentie dezelfde Recaro stoelen/bank heeft als mijn wagen.
Ook bij mij stonden er redelijk wat kilometers na de beurt. Heb ik geen problemen mee als dat is om goed te testen of na de reparatie alles goed is/zit en het spul niet wordt afgetrapt.
Overigens grappig om te zien dat die RS6 in bovenstaande advertentie dezelfde Recaro stoelen/bank heeft als mijn wagen.
[ Voor 47% gewijzigd door Wekkel op 27-09-2015 11:29 ]
Verwijderd
Je ziet het wel vaker dat bijv het stuur of stoelen 'geupgrade' zijn in zo'n oudere RS6 of RS4. Auto is een import. En ik zou het niet doen voor die prijs. Vind het jammer dat zulke auto's voor mijn gevoel teruggedraaid worden bij Import. Nog even snel wat eraan verdienen en de volgende eigenaar zit ermee opgezadeld.
Neemt niet weg dat een goed onderhouden RS4 of RS6 makkelijk de 4.5ton halen kan, mits juist onderhouden, gebruikt enz enz.
Ik heb 1 vraag trouwens. Als je een motor volledig gereviseerd vanaf blok af aan dan is je KM-stand toch gewoon weer 0 ?
Neemt niet weg dat een goed onderhouden RS4 of RS6 makkelijk de 4.5ton halen kan, mits juist onderhouden, gebruikt enz enz.
Ik heb 1 vraag trouwens. Als je een motor volledig gereviseerd vanaf blok af aan dan is je KM-stand toch gewoon weer 0 ?
Denk dat dat discutabel is. De KM-stand van je motor misschien wel, maar die van de rest van de auto heeft dan nog steeds heel wat ervaring op de teller staan.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:03:
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Theoretisch ja. In de praktijk kunnen tellers uiteraard wat lastiger teruggezet worden. Iets met sjoemelen tegengaan. Als je een nieuwe klokkenunit koopt moet je dus ook op de tellerstand letten enzo.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoe haalt hij dat? 6 setjes turbo's, 4 krukassen en 13 koppelingen? Iedere auto kan dat halen, vraag is wanneer het niet rendabel is. Omdat rs4 is zelfs een wrak nog 5-10k waard dus is het vaak rendabel er wat in te investeren...Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:03:
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Bij juist onderhouden van een RS4 of RS6 ben je effectief een paar keer de waarde van de auto kwijt, dat is inmiddels bewezen. Tegen die tijd zit je met een verouderd model te kijken. Dan kun je beter stellen dat ze na de anderhalve ton wel op zijn en dat het evenveel kost om dan een nieuwe te halen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Volgens mij 2 a 3 sets, geen krukassen en hooguit 3 koppelingen (ervanuitgaand dat je sprint ermee). En de natuurlijke onderhoud zoals rubbers, draagarmen en beurten.NoxiuZ schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:39:
[...]
Hoe haalt hij dat? 6 setjes turbo's, 4 krukassen en 13 koppelingen? Iedere auto kan dat halen, vraag is wanneer het niet rendabel is. Omdat rs4 is zelfs een wrak nog 5-10k waard dus is het vaak rendabel er wat in te investeren...
hier 414k op de klok.
Turbo's vooral moet je de tijd geven af te kunne koelen. Ondanks water en oliekoeling in de turbo's komt het nog steeds voor dat bij knalrode toestand het afzetten van motor ontzettend slecht is. De olie die voor smering zorgt koekt gewoon aan. 10 x doen en je turbo gaat echt klappen krijgen.
Als de 3 ton echt niet kon had ik de auto echt niet. Ik heb een beetje huiswerk verricht wat betreft km's dat je kunt maken met zo'n blok. Ik maak me er niet zo'n zorgen ook om.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2015 20:52 ]
Verwijderd
Dikke schijt 
Het rijdt heerlijk, het heeft meer dan genoeg vermogen, en het ergste is nu denk ik wel zo'n beetje voorbij.
Het rijdt heerlijk, het heeft meer dan genoeg vermogen, en het ergste is nu denk ik wel zo'n beetje voorbij.
Sorry, maar... Geen RS4, geen 450k en slechts eentje dus hoezo 'makkelijk 450k'?Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:48:
[...]
Volgens mij 2 a 3 sets, geen krukassen en hooguit 3 koppelingen (ervanuitgaand dat je sprint ermee). En de natuurlijke onderhoud zoals rubbers, draagarmen en beurten.
hier 414k op de klok.
Turbo's vooral moet je de tijd geven af te kunne koelen. Ondanks water en oliekoeling in de turbo's komt het nog steeds voor dat bij knalrode toestand het afzetten van motor ontzettend slecht is. De olie die voor smering zorgt koekt gewoon aan. 10 x doen en je turbo gaat echt klappen krijgen.
Als de 3 ton echt niet kon had ik de auto echt niet. Ik heb een beetje huiswerk verricht wat betreft km's dat je kunt maken met zo'n blok. Ik maak me er niet zo'n zorgen ook om.Het rijdt en hoe.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
S4: 265 pk, RS4: 380 pk, Jism's RS4: 440 pk.
Nee, dat maakt totaal geen verschil
Nee, dat maakt totaal geen verschil
Signatures zijn voor boomers.
Ik hoop binnen een paar weken bericht te krijgen wat ik met de A3 moet doen. Er staat nu 70K op de teller en we hebben een 3 jaar, 30K per jaar contract. Dus ik zou zeggen, eruit met dat ding als hij op 90K staat
Dan toch maar weer over op Diesel.
Lol, je hebt die auto net. Ik kan me de eerste foto's nog herinneren (in dat grasveld?). Zijn trouwens wel leuke leasecontractjes, 3j/30k als je snel van auto wilt wisselen.Tylen schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:42:
Ik hoop binnen een paar weken bericht te krijgen wat ik met de A3 moet doen. Er staat nu 70K op de teller en we hebben een 3 jaar, 30K per jaar contract. Dus ik zou zeggen, eruit met dat ding als hij op 90K staat![]()
Je mag het contract niet verlengen als de auto bevalt?
Ja contract is beetje raar. Ik rijd bijna 60K per jaar en rijd in een benzine. Als ze zeggen dat ik gewoon die 3 jaar moet afmaken ga ik het gooien op dat ik dan toch maar van auto moet switchen en diesel moet gana rijden.
Ja ik wil ervan af
(ja die van op het gras).
Waarom?
We hebben een maand geleden een tweede baby gekregen. Was wat sneller dat gepland
En de A3 bevalt echt wel maar de beenruimte op de achterbank is echt 0. Dus met twee kinderen moet ik (als bestuurder) verder naar voren. En dat wordt krap
Dus eerst maar eens afwachten wat ze gaan zeggen, dan voor mijzelf een som maken wat ik ga doen.
Mijn huidige werkgever heeft een belachelijk laag leasebedrag (vandaar de terug stap van A4 naar A3). Dus ik kan de volgende opties doen:
1. Lease auto nemen en niet prive rijden. Dan een leuke grote station voor mijn vrouw halen (BMW 3 vanaf 2010, A4 vanaf 2012 etc).
2. Geen lease maar zelf die leuke station rijden. Ik krijg dan lease budget als salaris plus 29 cent per gereden kilometer.
3. Proberen die A4 Avant te leasen of de nieuwe VW passat (met dat porno dashboard).
Ja ik wil ervan af
Waarom?
We hebben een maand geleden een tweede baby gekregen. Was wat sneller dat gepland
Dus eerst maar eens afwachten wat ze gaan zeggen, dan voor mijzelf een som maken wat ik ga doen.
Mijn huidige werkgever heeft een belachelijk laag leasebedrag (vandaar de terug stap van A4 naar A3). Dus ik kan de volgende opties doen:
1. Lease auto nemen en niet prive rijden. Dan een leuke grote station voor mijn vrouw halen (BMW 3 vanaf 2010, A4 vanaf 2012 etc).
2. Geen lease maar zelf die leuke station rijden. Ik krijg dan lease budget als salaris plus 29 cent per gereden kilometer.
3. Proberen die A4 Avant te leasen of de nieuwe VW passat (met dat porno dashboard).
Moet de topic titel niet aan gepaste worden naar 'Het grote GTST topic' ?
Met die verhalen over die RS4 begint het zo langzamerhand een behoorlijk slechte soap te worden
Op naar het volgende kapotte/versleten onderdeel dan maar
Met die verhalen over die RS4 begint het zo langzamerhand een behoorlijk slechte soap te worden
Op naar het volgende kapotte/versleten onderdeel dan maar
Ik denk dat die tuning naar 440 PK gewoon geen slimme zet is geweest (ik weet niet of je dat zelf hebt laten doen), 380 PK is meer dan genoeg. Je kan dan ook de standaard onderhoudsintervallen met bijbehorende bekende reparaties aanhouden. Motorische tuning is linksom of rechtsom altijd meer slijtage en dus onderhoud.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:22:
Dikke schijt
Als ik jou was zou ik uitreken wat de komende 'officiële onderhoudskosten' zijn en op basis van de waarde nu en die kosten een weloverwogen besluit nemen om de auto te houden of weg te doen.
Verwijderd
Ik ben nu ook wel een beetje klaar met die rs4 soap. Leuke auto hoor, maar houd je bij je standpunt etc. Je gaat 'm verkopen , bent er klaar mee, veel te duur, ook als je een ongeluk krijgt blabla... en 1 lagertje vervangen en al die punten tellen ineens niet meer. Ik snap wel dat het emotie is, maar het lijkt nu wel gtst.
Vreemd verhaal dan; in Duitsland zijn er voldoende tuners die een blokje zoals de huidige 3.0TFSI (333pk) optillen naar 435pk. Daar volledige garantie op geven. En dat er geen Duitse dealer raar staat te kijken als ze een gewijzigde ECU tegenkomen in de auto. Precies de reden dat ik hier al langere tijd lurk; heb hopelijk binnenkort *kuch* de mogelijkheid op een S4/S5 met inderdaad een ABT-tune.Jumpman schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat die tuning naar 440 PK gewoon geen slimme zet is geweest (ik weet niet of je dat zelf hebt laten doen), 380 PK is meer dan genoeg.
Dat je misschien vloeistoffen beter in de gaten moet houden, daar wil ik nog wel inkomen. Maar dat bepaalde tuning direct invloed heeft op de slijtage/misbruik van een blok, daar valt vast wel (elders?) voldoende voor- en tegen-argumenten voor te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 28-09-2015 10:40 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nee, daar kijken ze niet meer van op bij VAG auto'sMAX3400 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:39:
En dat er geen Duitse dealer raar staat te kijken als ze een gewijzigde ECU tegenkomen in de auto.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hij maakt hem gewoon. Hahaha
Precies je zegt het zelf al, je moet je auto veel beter in de gaten houden, en garantie krijg je echt niet op snellere slijtage van onderdelen. Een auto die met veel meer vermogen telkens optrekt en weer remt, dan slijten je remmen echt wel wat harder om maar een voorbeeld te noemen. Het ligt er natuurlijk aan hoe je ermee omgaat, vandaar ook mijn opmerking (of hij het zelf heeft laten doen, of het al was gedaan). En er zit ook nog verschil in tuning, pak je een ABT-tune of een onbekendere tune met veel minder ervaring, zeker in exclusievere segment, zou ik dit meenemen.MAX3400 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:39:
[...]
Vreemd verhaal dan; in Duitsland zijn er voldoende tuners die een blokje zoals de huidige 3.0TFSI (333pk) optillen naar 435pk. Daar volledige garantie op geven. En dat er geen Duitse dealer raar staat te kijken als ze een gewijzigde ECU tegenkomen in de auto. Precies de reden dat ik hier al langere tijd lurk; heb hopelijk binnenkort *kuch* de mogelijkheid op een S4/S5 met inderdaad een ABT-tune.
Dat je misschien vloeistoffen beter in de gaten moet houden, daar wil ik nog wel inkomen. Maar dat bepaalde tuning direct invloed heeft op de slijtage/misbruik van een blok, daar valt vast wel (elders?) voldoende voor- en tegen-argumenten voor te vinden.
Dit topic is gesloten.