Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.505 views

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lekker doggie-style gedaan voor de auto? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 12:01

Convoy

g44p

Tylen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:54:
Lekker doggie-style gedaan voor de auto? ;)
ik mis nog een gezichtafdruk op de motorkap :+

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
wheeler schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

het plastic van eerste generatie A3 grille is alleen maar in donkergrijs geleverd. Op foto's niet zichtbaar maar in zonlicht zie je wel degelijk dat het niet zwart is. Pas vanaf 2008 is er een blackline en daar heb ik nu alleen de omlijsting van.

[...]

ik heb zonneschermen die uit de deur omhoog getrokken worden. Mooie optie maar de raampjes bij C-style zijn nog steeds gewoon glas. Vandaar het tinten.
Andere grill is een nette upgrade. Ik heb mijn S-line hoogglans zwarte grill al een aantal weken liggen. Nog geen tijd en zin gehad om de bumper helemaal los te halen :/ :F

>PC specs<

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:50
Convoy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

ik mis nog een gezichtafdruk op de motorkap :+
Geen audi, maar geheel ontopic denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/carhood.jpg

Verwijderd

Met sportec telefonisch contact gehad. Ze boden hun excuses aan voor het misverstand. Diegene die 'm gedaan heeft heeft de ECU nooit in een auto gepropt om de werking te testen. Hij zegt zelf wij zien dat de ECU communiceert met de flash en daarmee zou het moeten werken.

Nu komt het; het probleem is hoogstwaarschijnlijk een 'crack' in soldering van het printplaatje. Ik had inderdaad op de heetste dag er ineens out of the blue problemen mee. Typisch hetzelfde als een laptop die ineens strepen vertoont en uiteindelijk wel / niet doet als je het moederbord een beetje aandrukt.

Ik had dit ook niet gezien met blote oog (kan je ook niet denk ik).

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:28

Daniel36

vernieuwde formule

Domino schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

[afbeelding]
Als je ervan uitgaat dat wippen op de motorkap van je audi OT is en je een plaatje van een Volvo ook goed vindt, ja, dan wel hoor :+

En meer on topic dan voor Jism: weer die k.u.t. computers he?
Nog een geluk dat we hier op Tweakers zijn ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel36 op 19-08-2015 11:00 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Domino schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

[afbeelding]
Wel zo veilig op een Volvo :') 8)

Badum tsssk

www.google.nl

Verwijderd

Oke, wat is hier gebeurd?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xR8yJyLIwyi9Cn8oTG5Y0SjA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kxuQULrNyPPN49dzFVIRFUfz/full.jpg

spoiler:
De sportec chip op de eerste foto ontbreekt in de ECU op de tweede foto. Ik heb gebeld met sportec en zij legde me uit dat terug in de tijd ze 'scramblers' gebruikten om hun flash / software te beschermen tegen het maken van kopietjes. Een soort copy protection. Hij zei daarbij dat ze dat tegenwoordig niet meer doen en de ROM er ook vanaf gehaald is. Deze zou extra stress aan de ECU brengen omdat het constant een encryptie tegen de communicatie ofzo aangooit.

Auto gaat naar Coen donkers. Gewoon afwachten wat zij kunnen ontdekken. Tot die tijd weer met een astra m'n dingen doen. ;(

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De motoren van de ramen lijken een beetje een kwaaltje te zijn bij de Audi TT (2006+). Motor van raam bestuurderskant was al vervangen, nu ook de passagiersraam. 350 euro aftikken iedere keer....

Natuurlijk niets vergeleken met de onzin die Jism doet maar toch een ongewenste extraatje. :O
Aan de andere kant, auto is alweer 7 jaar oud, op een gegeven moment wordt zo'n raammotortje minder.

[ Voor 42% gewijzigd door Dutchmega op 20-08-2015 09:08 ]

Verwijderd

350 euro per keer? Tering. Ga dan op Ebay / marktplaats kijken, en leer hoe je zelf zo'n motortje van een raammechaniek kunt vervangen. In duitsland liggen die dingen op advertentiesites voor het oprapen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 10:19 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dutchmega schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:04:
Natuurlijk niets vergeleken met de onzin die Jism doet maar toch een ongewenste extraatje. :O
Aan de andere kant, auto is alweer 7 jaar oud, op een gegeven moment wordt zo'n raammotortje minder.
Bull, in mijn oude jap was het na vijftien jaar nog niet stuk te krijgen. Als ze willen kan zo'n motortje belachelijk lang mee, maar dan moet je hem wel zo willen construeren, en dat kost extra. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Meestal is het het raammechaniek zelf ipv het motortje.

• KappeNou
De motoren van de ramen lijken een beetje een kwaaltje te zijn bij de Audi TT (2006+). Motor van raam bestuurderskant was al vervangen, nu ook de passagiersraam. 350 euro aftikken iedere keer....

Ik heb mijn TT van de eerste eigenaar gekocht. Hij vertelde mij dat de bestuurders zijde ook al eens vervangen is. Ik merk dat de passagiers zijde nu iets langzamer open en dicht gaat.

Ik ga het zeker zelf maken. Net zoals ik bij de koeling fan heb gedaan. Gaat wel een paar 100 eurotjes schelen.

>PC specs<

Verwijderd

Je kunt het mechaniekje ook gewoon opnieuw invetten.

Langzaam open of dichtgaan is gewoon wrijving. Had mijn RS ook last van.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-12 16:24
Hallo,
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, ben alleen zelf nog niet in het bezit van een Audi.
Nu heb ik er wel een op het oog. Een A4 Pro Line uit 2010, 2.0TFSI, manual, FWD.
Of deze A4 last heeft van het olieprobleem weet ik niet, ik inmiddels wel al navraag gedaan bij de dealer (wachtende op een reactie).
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? De A4 is na 22 - 2009 gebouwd dus er zijn al wat verbeteringen tov het vorige model.
Als ik de auto koop wil ik 'm waarschijnlijk ook laten chippen bij JD of Hartogtuning. Hebben jullie hier ervaringen mee, op het Audi forum zie ik alleen maar positieve ervaringen over deze tuners.
En dan nog een vraag, hoeveel koppel/vermogen kan de hangeschakelde versnellingsbak en koppelingsplaten hebben?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Verwijderd

Zoek eens op motorcode + ervaring / experience / problems / problemen.

De laatste vragen kan je beter aan de tuner stellen dan hier op het forum. Meestal vind je die info ook op internet bij andere tuners wat het gemiddelde, standaard chiptuning zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11878963_726738914138731_6065834832265297428_o.jpg

Inmiddels gearriveerd op bestemming. De auto kreeg gelijk een speciaal plekje met een speciaal toegewezen monteur en niet tussen de S4's. :+

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:18

iichel

Gazoooo

"zuinig rijden met een RS4"

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 15:50

Arfman

Drome!

Speelt al vanaf de Golf 4... :')

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• KappeNou
Arfman schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:55:
[...]

Speelt al vanaf de Golf 4... :')
Ik heb 7 jaar een golf 4 in bezit gehad, maar die problemen herken ik niet zoals in de zin van bepaalde audi modellen waarbij het algemeen bekend was.

>PC specs<

• KappeNou
PM_Petrol schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:20:
Hallo,
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, ben alleen zelf nog niet in het bezit van een Audi.
Nu heb ik er wel een op het oog. Een A4 Pro Line uit 2010, 2.0TFSI, manual, FWD.
Of deze A4 last heeft van het olieprobleem weet ik niet, ik inmiddels wel al navraag gedaan bij de dealer (wachtende op een reactie).
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? De A4 is na 22 - 2009 gebouwd dus er zijn al wat verbeteringen tov het vorige model.
Als ik de auto koop wil ik 'm waarschijnlijk ook laten chippen bij JD of Hartogtuning. Hebben jullie hier ervaringen mee, op het Audi forum zie ik alleen maar positieve ervaringen over deze tuners.
En dan nog een vraag, hoeveel koppel/vermogen kan de hangeschakelde versnellingsbak en koppelingsplaten hebben?

Over beide goede verhalen. Jd sowieso goed maar betaal je veel voor een standaard chip.
Ik zelf heb het bij vagtechniek laten doen welke flink op jd aan het inlopen is. Bekijk is hun fb pagina.
Max koppel uit standaard turbo kan de koppeling aan mits deze natuurlijk nog goed is. Een zwakke/versleten koppeling kan het sneller begeven. Kwestie van later een iets sterkere sachs erin zetten.
Ik rij nu al een tijdje met over de 400nm en standaard koppeling.

>PC specs<

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 10:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Hallo,

Ik kan Hartog ten zeerste aanraden, tuning op maat. Wat betreft de 2.0 TFSI zit je volgens mij wel goed. TFSI motoren van de 6 cylinders hebben problemen met de kettingspanners. Wat je eventueel kan doen is Hartog Tuning even bellen en vragen of zij nog specifieke problemen kennen van deze motoren. En als dit als een promo plaatje klinkt. Ik ben inmiddels al 5 jaar trouwe klant bij Hartog. Is me de rit vanuit Brabant elke keer meer dan waard. Mocht je een standaard Hartog Tuning willen dan kun je inmiddels bij meerdere bedrijven terecht.

*empty*

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

Wom

Ervaring met JD welke positief was, maar Hartog of VAGTechniek zou ik zonder twijfelen ook aandurven :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MR_VIPER schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:00:
[...]
... problemen met de kettingspanners.
Denk dat spanners wel het minste probleem zijn; over het algemeen leven die langer dan de (speling in de) ketting zelf.

Nou we het er toch over hebben; is de enige manier om een S4/S5 V8 op te voeren een supercharger-kit? De auto's zijn een stukje ouder en dus goedkoper maar de tuners lijken alleen veel te kunnen met de "gewone" TDI/TFSI.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wom

Wom

MAX3400 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:13:
[...]

Nou we het er toch over hebben; is de enige manier om een S4/S5 V8 op te voeren een supercharger-kit? De auto's zijn een stukje ouder en dus goedkoper maar de tuners lijken alleen veel te kunnen met de "gewone" TDI/TFSI.
Denk eerlijk gezegd dat je bij een ongeblazen V8 niet veel andere opties hebt. Chiptuning geeft weinig resultaat: http://www.jdengineering.nl/4-2-v8-340pk/

Maar een goedkope oplossing is een supercharger niet nee: http://vf-engineering.com/s4/. 500+PK is dan wel geen probleem.

• MAX3400

MAX3400

Wom schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:22:
[...]

Denk eerlijk gezegd dat je bij een ongeblazen V8 niet veel andere opties hebt. Chiptuning geeft weinig resultaat: http://www.jdengineering.nl/4-2-v8-340pk/

Maar een goedkope oplossing is een supercharger niet nee: http://vf-engineering.com/s4/. 500+PK is dan wel geen probleem.
Zo'n gevoel had ik al. Zie dat met creatief boekhouden een V8 + supercharger ongeveer 4000 Euro goedkoper is dan een 3.0TFSI. Lastig verhaal; sowieso (al eerder gemeld) blijf ik wel kijken naar een snelle bak maar ik moet nog wat horen over financien de komende maanden. De kriebel naar > 430pk/500Nm in een Quattro begint nu toch wel ernstige vormen aan te nemen.

• Gonadan

Gonadan

Hallo,
Dat is niet heel gek, voor een sponsor van het forum. :P

Maar zonder gekkigheid, ik heb mijn auto in onderhoud bij Hartog en kan hem van harte aanbevelen. Pedro is een mooie kerel en heeft verstand van zaken.
Wat betreft deze vraag en je vragen hierboven, ik zou die gewoon bij de tuner stellen. Je praat namelijk niet over een specifiek aantal PK wat hij je gaat leveren, maar om een andere vermogenskromme en rijgedrag. Aan de hand van jouw wensen gaat hij tunen en dat heeft ook tot gevolg dat het vermogen klimt en de kromme anders wordt. Bij een goede tuner zal hij op de grenzen letten, dat hoef jij zelf niet te doen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:25:
[...]

Zo'n gevoel had ik al. Zie dat met creatief boekhouden een V8 + supercharger ongeveer 4000 Euro goedkoper is dan een 3.0TFSI. Lastig verhaal; sowieso (al eerder gemeld) blijf ik wel kijken naar een snelle bak maar ik moet nog wat horen over financien de komende maanden. De kriebel naar > 430pk/500Nm in een Quattro begint nu toch wel ernstige vormen aan te nemen.
Neem een gebruikte RS3. Heb je quattro, 5 cilinders + turbo & DSG.

Nadeel van "Natural aspirated" motoren is is dat de echte PK's pas komen zodra je geblazen gaat. Het voordeel van zo'n V8 4.2 is dat je koppel over de hele 'curve' zowat hebt. Bij een turbomotor is je maximale koppel beschikbaar zodra je turbo opspoelt. Daaronder is het altijd trager dan een N/A.

RS6 turbo's staan al op mijn wishlist als de turbo's het een keer gaan opgeven. Ze zijn iets groter dan de K04's die standaard op de RS4 zitten. De RS6 intercoolers heb ik al.

• OneTimer
Bedankt voor de reacties. Dat over de koppeling en versnellingsbak zal ik dan navragen als het echt zo ver is.
Als ik de auto koop rijd ik sowieso eerst zonder chip om te 'voelen' hoe die standaard rijd. Meer vermogen is natuurlijk altijd leuk, maar een vooruitgang tov mijn huidige auto is het al ;).
Binnenkort maar een proefrit aanvragen en dan zie ik wel of het wat wordt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Gonadan

Gonadan

Als je tuned binnen de grenzen dan krijgt de koppeling of versnellingsbak alleen maar meer op zijn lazer als je daadwerkelijk het extra vermogen aan spreekt. Als jij gewoon rijdt merk je er weinig van, ga je het pedaal vloeren dan slijt het sneller. Die keuze is aan jou, en is nu feitelijk niet anders.

Overigens doe je tunen meestal niet puur voor het extra vermogen, de hele ervaring kan erdoor verbeteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

De meeste tuners blijven gewoon binnen de grenzen van wat een koppeling aankan hoor. En als je er toch boven dreigt te gaan dan geven ze je koppeling ook gewoon een upgrade mee (sterkere platen bijv).

Je moet het heel erg bont maken wil je een koppeling veel sneller laten slijten na een tune. Dus constant op het gas hangen, overmatig (en veel) schakelen bijv. Maar met DSG is dat beter geregeld dan met een handmatige versnellingsbak.

• Gonadan

Gonadan

Goede tuners als Hartog en JD blijven binnen de grenzen, maar zij zijn ook eerlijk over wat het voor gevolgen heeft. Meer vermogen gebruiken is meer slijtage, dat is natuurkunde, daar kom je niet onderuit. Of je dat uiteindelijk gaat merken? Als je binnen de grenzen blijft waarschijnlijk niet, maar het is geen garantie.

Ik citeer Hartog:
Dus dit is een wondermiddel?

De wet van behoud van ellende luidt; geen voordelen zonder nadelen!
Op het moment dat uw motor over 30pk extra beschikt, zal dit vermogen via de koppeling, versnellingsbak en banden overgedragen worden aan het wegdek als u het aanspreekt. Dit zal gepaard gaan met een versnelde slijtage aan deze delen, met name de koppeling kan hier moeite mee hebben en zal sneller slijten. Wij realiseren ons dat dit geen goed verkoopargument is, u zult dit ook niet snel van een ander bedrijf horen, maar het is wel de waarheid!

Dus als ik 30% meer vermogen heb is mijn koppeling 30% sneller versleten?

Nee, het zal alleen sneller slijten op het moment dat u die 30% extra aanspreekt, dus tijdens volgas accelereren.
Als u 140 of 240 km/u constant over de snelweg rijdt belast u de koppeling, versnellingsbak en banden niet extra, dus het valt enorm mee en waarschijnlijk zult u het nooit merken, maar ik wil het wel gezegd hebben en het geldt voor elke vorm van het sneller maken van motoren. Had u een sterker motor besteld voor uw auto, bijvoorbeeld een 150pk ipv. een 110pk had deze waarschijnlijk een sterkere koppeling gemonteerd gehad die deze 40 pk aan zou kunnen zonder sneller versleten te zijn... Dan begrijpt u meteen waarom een sterkere motor bij de fabrikant 5000 euro extra kost en bij chiptuners soms een tiende van die prijs, onder andere door deze maatregelen, en omdat ze liever meer geld aan u verdienen uiteraard!

[ Voor 70% gewijzigd door Gonadan op 21-08-2015 10:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KappeNou
nog maal ;) de 200/211pk 2.0tfsi/tsi's is met standaard trubo het koppel geen probleem wanneer de koppeling nog goed is. Je komt namelijk max maar uit tussen de 400 en 430nm. Een 2.0tfsi met een K04 waarmee je richting de 500nm komt, dan ga je pas problemen krijgen.

Enige nadeel wat Pedro van Hartog heeft is geen 4x4 bank. (tenminste dit was vroeger) Ik wil na tunen zeker van zijn dat er geen rare dipjes en dingen in zitten. Vandaar ben ik naar VAGtechniek gegaan.
MAX3400 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:13:
[...]

Denk dat spanners wel het minste probleem zijn; over het algemeen leven die langer dan de (speling in de) ketting zelf.

Voor de pk's moet je het niet doen. Wel voor mooie N/A vermogens afgifteen geluid.
Standaard zitten die S4en S5's met directe inspuiting na wat KM's rond de 300PK inplaats van 344pk. Als je de kleppen laat reinigen en goed laat chippen krijg je er zeker wel zo'n 40/50pk bij. Dus ga je naar OEM pk's (uit de fabriek hadden ze al vaak geen 344pk)

Leukste is natuurlijk even wachten of meer geld uitgeven en de 3.0tfsi kopen. chip, poelie upgrade en koeling upgrade en richting de 500pk ;)

[ Voor 50% gewijzigd door KappeNou op 21-08-2015 10:39 ]

>PC specs<

• Gonadan

Gonadan

Pedro heeft wel een bank, of het 4x4 is durf ik niet te zeggen. Punt is wel dat je bij hem altijd terug kunt komen als je niet helemaal tevreden bent, los van de methode is kwaliteit gegarandeerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KappeNou
Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:38:
Pedro heeft wel een bank, of het 4x4 is durf ik niet te zeggen. Punt is wel dat je bij hem altijd terug kunt komen als je niet helemaal tevreden bent, los van de methode is kwaliteit gegarandeerd.
Ok dat is mooi! Ik ken hem alleen van 8 jaar terug ;)

>PC specs<

Verwijderd

Wat zou 30% meer slijtage op de levensduur van een koppeling bijv zijn, 1000KM ?

Bedoel doe een launch met je handbak en je hakt er zo een paar mm vanaf :+ Dat gaat nog veel sneller dan slijtage door chiptuning.

• OneTimer
Bij hartogtuning hebben ze ook een 4x4 bank. http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=35
En als de koppeling het zou begeven ben je weer €1800 armer, maar dan heb je wel een sterkere nieuwe koppeling. Bij hartog en vagtechniek bieden ze het vernieuwen van de koppeling aan voor die prijs.

Hoe zit het eigenlijk met de distributie van de 2.0tfsi? Moet deze bij ca. 100.000km vervangen worden?

Edit: laat maar, pedro zegt dit op het audiforum: "De 2.0TFSI in de B8 heeft een ketting, in de B7 een riem. Elke 180.000 of 7 jaar vervangen"

Duidelijk!

[ Voor 16% gewijzigd door OneTimer op 21-08-2015 11:22 ]

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 10:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Pedro heeft inmiddels een 4x4 bank.

Nevermind was al voorbijgekomen :X

Overigens zet Pedro tegenwoordig regelmatig filmpjes online. Ook van tune projecten.

[ Voor 65% gewijzigd door MR_VIPER op 21-08-2015 11:38 ]

*empty*

• KappeNou
PM_Petrol schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:19:
Bij hartogtuning hebben ze ook een 4x4 bank. http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=35
En als de koppeling het zou begeven ben je weer €1800 armer, maar dan heb je wel een sterkere nieuwe koppeling. Bij hartog en vagtechniek bieden ze het vernieuwen van de koppeling aan voor die prijs.

Hoe zit het eigenlijk met de distributie van de 2.0tfsi? Moet deze bij ca. 100.000km vervangen worden?

Edit: laat maar, pedro zegt dit op het audiforum: "De 2.0TFSI in de B8 heeft een ketting, in de B7 een riem. Elke 180.000 of 7 jaar vervangen"

Duidelijk!
Klopt inderdaad. Als ik jou was zou ik meteen even googlen naar die ketting ;) Veel problemen mee. Ik ken ook iemand die een A4 2.0tsi met ketting had en ze blok kon vervangen.
Ik heb nog die riem. Die heb ik samen met chippen bij VAGtechniek laten vervangen. Zat ook al op 7 jaar.

>PC specs<

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:07:
Wat zou 30% meer slijtage op de levensduur van een koppeling bijv zijn, 1000KM ?

Bedoel doe een launch met je handbak en je hakt er zo een paar mm vanaf :+ Dat gaat nog veel sneller dan slijtage door chiptuning.
Zo kunnen we natuurlijk heel lang blijven redeneren, het gaat om relatieve slijtage. Als je als een dwaas met de bak en koppeling om gaat dan zal hij harder slijten dan iemand die getuned heeft maar normaal rijdt. Ga je bij die dwaas echter ook tunen dan slijt hij daar nóg harder. Meer vermogen overbrengen geeft gewoon meer slijtage, daar moet je niet over liegen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

Neem een gebruikte RS3. Heb je quattro, 5 cilinders + turbo & DSG.

Nadeel van "Natural aspirated" motoren is is dat de echte PK's pas komen zodra je geblazen gaat. Het voordeel van zo'n V8 4.2 is dat je koppel over de hele 'curve' zowat hebt. Bij een turbomotor is je maximale koppel beschikbaar zodra je turbo opspoelt. Daaronder is het altijd trager dan een N/A.
Maar de 3.0TFSI evenknie in de S4 is dan weer een compressor die wel koppel onderin heeft. Die heeft immers geen tijd nodig om op te spoelen. Daarnaast krijg je relatief makkelijk 450pk uit dat 3.0 blok door een tune en een pulley. Dat zonder het enorme koppel onderin dat een turbo levert, wat alleen maar maakt dat je je DSG niet zo snel naar de vaantjes rijdt. Enige nadeel is verbruik, zo'n compressor is lust ook wel wat.
Relevant: https://www.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc

• KappeNou
AndRo555 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Maar de 3.0TFSI evenknie in de S4 is dan weer een compressor die wel koppel onderin heeft. Die heeft immers geen tijd nodig om op te spoelen. Daarnaast krijg je relatief makkelijk 450pk uit dat 3.0 blok door een tune en een pulley. Dat zonder het enorme koppel onderin dat een turbo levert, wat alleen maar maakt dat je je DSG niet zo snel naar de vaantjes rijdt. Enige nadeel is verbruik, zo'n compressor is lust ook wel wat.
Relevant: https://www.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc
De compressor welke Audi toe past levert juist onderin enorm koppel. Een turbo levert alleen iets meer wanneer deze in slaat. Dat abrupte inslaan is zwaar voor de koppeling en bak. De compressor geeft veel mooier vermogen af.
Zie hieronde door JD getunede 3.0tfsi en 2.5tfsi

3.0TFSI:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11071417_878539882192628_7341094511086370677_o.png

2.5TFSI
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/11429440_905123789534237_3436706305824587559_o.png

>PC specs<

• AndRo555
KappeNou schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:54:
[...]

De compressor welke Audi toe past levert juist onderin enorm koppel. Een turbo levert alleen iets meer wanneer deze in slaat. Dat abrupte inslaan is zwaar voor de koppeling en bak. De compressor geeft veel mooier vermogen af.
Zie hieronde door JD getunede 3.0tfsi en 2.5tfsi

3.0TFSI:
[afbeelding]

2.5TFSI
[afbeelding]
Dat bedoel ik juist, een compressor geeft veel koppel onderin, ook erg laag in de toeren. Een 3.0 twin turbo geeft bij pakweg (maar een vb) 3000rpm ineens piek koppel dat een pak hoger ligt dan dat je met een compressor haalt. Als die DSG bak 550nm aankan, dan heb je veel meer aan een 3.0 compressor met 570nm en 450pk dan een turbo die piekt bij bijna 700nm, maar hogerop niet meer vermogen levert.

Verwijderd

DSG kan je 'versterken' door de platen te vervangen met stevigere.

Het enige nadeel waarom je een compressor niet als daily gebruiken wilt is dat het extra verbruik toevoegt. Dat ding moet aangedreven worden door je motor en in tegenstelling tot een turbo die gebruik maakt van de energie die vrijkomt bij uitlaatgassen, doet die dat veel efficienter. Echter is met turbo weer lagprobleem, als je een grote turbo hebt (99% kans dat je die toch niet in je auto prikt) dan doet deze er langer over om op te spoelen met een hoog 'top end' gehalte, en een kleinere turbo spoelt weer sneller op, maar zal op hoger vermogen weer inzakken.

De truuc is om met turbo juist een model te nemen dat jou het beste past. Het heeft geen zin om voor stadsverkeer de grootste turbo te gebruiken. Als je af en toe snel wilt rijden dan volstaat een relatief kleinere turbo ook meer dan voldoende.

• AndRo555
Die 3.0TFSI is een parel van een motor, ook al verbruikt die waarschijnlijk meer dan zijn turbo equivalenten. Geen lag, makkelijk 1.5 keer het vermogen zonder veel moeite te hoeven doen en nog te doen zonder dat de DSG onder handen hoeft genomen te worden.
En een 3 liter, dat is itt tot een 4.2l nog doenbaar op vlak van verkeersbelastingen. (770 euro vs 2080 euro per jaar)

• Gonadan

Gonadan

Hebben jullie allemaal zo'n hekel aan schakelen ofzo? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OneTimer
KappeNou schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Klopt inderdaad. Als ik jou was zou ik meteen even googlen naar die ketting ;) Veel problemen mee. Ik ken ook iemand die een A4 2.0tsi met ketting had en ze blok kon vervangen.
Ik heb nog die riem. Die heb ik samen met chippen bij VAGtechniek laten vervangen. Zat ook al op 7 jaar.
Ik kan daar niet veel over vinden. De 1.2 en 1.4 tfsi hadden er meer last van zo te zien.

• KappeNou
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:10:

De truuc is om met turbo juist een model te nemen dat jou het beste past. Het heeft geen zin om voor stadsverkeer de grootste turbo te gebruiken. Als je af en toe snel wilt rijden dan volstaat een relatief kleinere turbo ook meer dan voldoende.
Dat is heel afhankelijk wat voor soort turbo je hebt en waar deze geplaatst is. Met een hybride turbo kan je voor veel grotere versie gaan aangezien die onderin de toeren ook al goed op spoelt.
Als je een oude C5 RS6 4.2L biturbo doormiddel van oude turbo techniek naar 750pk op krikt heb je turbo lagg... Zelfde geld voor een B5 RS4.
Als je de huidige RS6 4.0L biturbo met een uitlaatje, luchtfilter en stage 2/3 chip naar 750pk op schroeft heb je amper merkbaar turbo lagg.
De allerlaatste 2.0TFSI motoren hebben ook veeel minder lagg dan mijn 2.0tfsi. Die K03 en K04 turbo heeft ook al meerdere aanpassingen mee gemaakt.
Het weg halen van de kat in de downpipe zorgde bij mij ervoor dat je al minder turbo lagg kreeg. Bij nieuwere motoren zit de turbo haast in het blokverwerkt.
PM_Petrol schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Ik kan daar niet veel over vinden. De 1.2 en 1.4 tfsi hadden er meer last van zo te zien.
Klopt, maar zeker ook de 2,0tsi. Kijk maar is naar de golf MK6 gti.
Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:23:
Nee hoor, ik heb express een handbak in de TT genomen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door KappeNou op 21-08-2015 13:30 ]

>PC specs<

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:23:
Ik heb liever in mijn rechterhand een bakkie koffie 8)

• Gonadan

Gonadan

Oh wacht, de koffiebekerhouder is natuurlijk ook een optie. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KappeNou
Tylen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

Ik heb liever in mijn rechterhand een bakkie koffie 8)
Heb ik ook. Namelijk geen last van files. met die 420nm op 1230kg laat ik hem gewoon in ze 6 staan ;)

>PC specs<

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat ik op het begin de DSG 'miste', maar eigenlijk ook weer niet. DSG werkt heel intuitief.. het weet heel goed wat je wil met je voet op het pedaal en triggert daar ook goed op.

Het stomme is is wanneer je bij een rotonde aankomt dat ding nog niet begrijpt dat je terug (of juist niet) wilt schakelen en daardoor eerst wacht totdat ie bij het nemen van de rotonde, opgeschakeld is. Dat duurt nog niet eens een halve seconde maar het kan vrij irritant werken :P

Ook is het hebben van DSG een stuk prettiger autorijden. Je hebt je handen vrij, hoeft je voet niet te gebruiken om je koppeling enzo in te trappen. Launch control kan je vrij rap mee wegsprinten maar het is toch prettiger om gewoon met de hand te schakelen. De DSG gaat gewoon in de upperlimit zitten van toerental van je motor en schakelt dan pas op (sportstand).

Merendeels van de tijd dat ik met de RS rij zit ik in de 6. Besparend en het is niet nodig om met stadsverkeer constant in z'n 3 of 4 te hangen ofzo. De 6de versnelling zorgt voor de overbrug vanaf 250kmph naar maximaal 310kmph.

Quattro aandrijving is overigens ook een verbruiksissue. Dit omdat alle wielen permanent aangedreven worden er er gewoon verlies is in aandrijflijn. Je bent qua economisch gewoon beter uit met een FWD auto ipv een AWD / Quattro aandrijving.

Quattro is wel bewezen veiliger, en kan soms life-saving zijn:

Skippen naar 0:45. Rijdt schijnbaar over een olievlek op de snelweg heen en breekt uit. Ik raadt iedereen ook aan een slip en / of behendigheidscursus te doen.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:35:
Ook is het hebben van DSG een stuk prettiger autorijden.
Zullen we deze nog maar gewoon even in de categorie meningen houden? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:32:
Oh wacht, de koffiebekerhouder is natuurlijk ook een optie. :+
Dat drinkt niet heel fijn hoor, koffie uit een rietje ;)
KappeNou schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Heb ik ook. Namelijk geen last van files. met die 420nm op 1230kg laat ik hem gewoon in ze 6 staan ;)
Jij trekt op vanuit stilstand in z'n 6?

[ Voor 36% gewijzigd door Tylen op 21-08-2015 15:02 ]

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Zullen we deze nog maar gewoon even in de categorie meningen houden? ;)
Laten we dat maar doen ja ;)

Mijn mening is dat DSG veeeeel relaxter is. We gebruiken de openbare weg niet als racebaan dus ik wil lekker relaxed rijden. :)

• Gonadan

Gonadan

Dus in twee zinnen zet je alle handbakrijders weg als raceidioten? :+
Tylen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:01:
Dat drinkt niet heel fijn hoor, koffie uit een rietje ;)
Waarom een rietje? :?
Kan prima. Of je koppeling het leuk vindt is een tweede. :+

[ Voor 69% gewijzigd door Gonadan op 21-08-2015 15:18 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-12 12:19

BoltYes

This is the Way

Hier staat de automaat ook hoog op het lijstje, maar in een multitronic had ik voor de A6 niet echt zin in. Volgende gaat zeker een quattro met tiptronic worden, dan wel met een krachtige 3.0TDI motor erin. De 200 pk die ik nu in de A6 heb zijn eigenlijk te weinig voor het gewicht van de auto :+

¯\_(ツ)_/¯

• KappeNou
Tylen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:01:
[...]

natuurlijk! alleen elke maand koppeling vervangen ;)

>PC specs<

Verwijderd

BoltYes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:18:
Hier staat de automaat ook hoog op het lijstje, maar in een multitronic had ik voor de A6 niet echt zin in. Volgende gaat zeker een quattro met tiptronic worden, dan wel met een krachtige 3.0TDI motor erin. De 200 pk die ik nu in de A6 heb zijn eigenlijk te weinig voor het gewicht van de auto :+
Is DSG niet gewoon beter dan tip tronic?

Ik lees meer voordelen voor DSG dan TT op internet. Tenzij ik het verkeerd heb. DSG zat in m'n A3 diesel, en dat werkte best prettig.

Handbakrijders zijn geen racers.. ieder z'n voorkeur. Ik ben zelf ook liefhebber van een handgeschakelde auto. Kan me voorstellen dat sommige liever bij DSG willen zijn. Meer dan stuur recht houden en gas geven hoef je ook niet meer te doen :+

• AndRo555
DSG = gerobotiseerde dubbele koppeling 'manuele'bak. Tiptronic = automaat met koppelomvormer. Het eerste schakelt zeer snel, al wordt het tweede als zachter ervaren. En automaten worden steeds sneller waar dat de DSG bakken steeds zachter schakelen.

• Gonadan

Gonadan

Zolang je maar geen multitronic hebt is alles best. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-12 12:19

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:52:
[...]

Is DSG niet gewoon beter dan tip tronic?

Ik lees meer voordelen voor DSG dan TT op internet. Tenzij ik het verkeerd heb. DSG zat in m'n A3 diesel, en dat werkte best prettig.

Handbakrijders zijn geen racers.. ieder z'n voorkeur. Ik ben zelf ook liefhebber van een handgeschakelde auto. Kan me voorstellen dat sommige liever bij DSG willen zijn. Meer dan stuur recht houden en gas geven hoef je ook niet meer te doen :+
Hangt een beetje af van welk bouwjaar en model je auto is. DSG heet bij audi vanaf 2009 S-tronic, maar naast S-tronic heb je nog de multitronic (probleembakken) en tiptronic (alleen voor quattro en niet echt probleembakken). Of DSG beter is dan tiptronic weet ik niet, wellicht kan iemand hier iets zinnigs zeggen over de kwaliteit van deze bakken...

¯\_(ツ)_/¯

• AndRo555
In de laatste nieuwere modellen met veel koppel en/of meer op comfort gericht (A8) zijn de tiptronics gewoon van ZF die prima automaten maakt. Denk aan de nieuwe Q7 en A4, de krachtigere diesel A6/7's en de A8.
Die bakken zijn gewaagd aan de DSG/S tronic, alleen net dat beetje trager.

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:13:
Dus in twee zinnen zet je alle handbakrijders weg als raceidioten? :+

[...]

Waarom een rietje? :?

[...]

Kan prima. Of je koppeling het leuk vindt is een tweede. :+
Als ik kopje koffie in de bekerhouder (was geen optie ;)) laat staan kan ik hem niet opdrinken ;)

• Gonadan

Gonadan

Want jij kan de pook nooit los laten als je rijdt? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Dat is het stomste wat je kunt doen, je hand laten rusten op de pook of 'afzetten' zonder dat je schakelt.

Zo'n pook zit verbonden met een klein haakje op je bak. Als je druk uitoefent op die pook dan ga je trekken aan dat haakje. Zo stond ik ook een keer stil (en voor schut :X ) na een sprint bij een stoplicht. Het 'armpje' wat namelijk op de bak vastzat was door metaalmoeheid gewoon afgebroken.

ANWB had het gefixed met een soort noodoplossing waarbij ik het gevoel had dat ie constant op de koppeling zat. :P Ik weet niet hoe het zit met nieuwere auto's tegenwoordig, maar verstandig is het niet.

Zo'n pook moet je alleen gebruiken bij schakelen, voor de rest niets.

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:35:
Want jij kan de pook nooit los laten als je rijdt? :D
Weet je hoe vermoeiend het is telkens je koffie in de houder terug te zetten en weer te pakken. ;)

• Gonadan

Gonadan

Valt wel mee, maar ik nuttig zo weinig mogelijk in de auto. Wordt 'ie vies van. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:30
Ligt het nu aan mij of zie ik hier eigenlijk heel weinig van de nieuwe A4 voorbij komen?

Mijn Audi A3 Limousine is sinds kort terug ingeleverd. Zit nu al een tijdje te kijken om bij mij nieuwe bestelmoment voor de nieuwe A4 te gaan.

Met standaard Xenon en keyless entry heb ik ineens al 2 fijne opties.
Dat gecombineerd met een prima 2.0 motor die 150pk levert op enerzijds 95gr CO2 voor de berline anderzijds 99gr CO2 voor de avant in combinatie met een DSG bak wordt het een toppertje _/-\o_ .

Volgens de nieuwe budgetten kon een BMW 320 met automaat en ruim aangekleed in de opties ook, ik verwacht dus met de nieuwe Audi A4 ook ergens daarrond te zitten.

Zit me al een tijdje te verlekkeren op dat virtueel dashboard:

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.audi.be/content/dam/nemo/models/a4/a4-limousine/my-2016/1920x1080-multimedia-gallery/1920x1080_AA4_D_151082.jpg.resize.maxWidth=1180.jpg

Wel hoop ik dat ze dat scherm laten inklappen, want het ziet er nu maar uit als de Mercedes CLA en consoorten waar iemand gewoon dat scherm in het dashboard heeft geplempt...

De DSG pook vind ik ook een verbetering, minder "obtrusive". Men wil blijkbaar dat je de DSG pook gaat gebruiken als pols-steun om de controls voor de pook makkelijker te kunnen gebruiken... Hoe dat dan zit bij een manueel lijkt me wel wat raar, maar goed.

Ondertussen wel al een lesje geleerd: bij Audi altijd je zetels upgraden. Eigenlijk ben ik blij dat ik van mijn A3 af ben, want de rugpijn die ik daarmee had verpestte totaal alle plezier van de wagen... Dat kon een ACC met DSG zelfs niet goedmaken...

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 24-08-2015 12:48 ]

• Tylen

Tylen

Wow het dashboard is idd goed gelukt. Welke versie van de stoelen had je in de A3 Limo?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Hele mooie wagen inderdaad, en vooral qua interieur een hele stap vooruit gegaan.
Virtueel dashboard is awesome (ik heb het broertje: VW Active Info Display – die van Audi is uitgebreider).

Ben benieuwd hoe deze A4 er in het 'echt' uitziet, op de foto's ziet het er allemaal vrij bekend uit – wat overigens ook wel in de lijn der verwachting ligt bij Audi.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-12 12:33

Joostk

Barkrukprofeet

Erg mooi interieur ja.

Over die pook gebruiken als polssteun, in mijn A3 8P met handbak doe ik dat ook als ik de radio of airco gebruik. T is even wennen maar vind het best prettig.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het scherm in de nieuwe A4 gaat niet inklappen, dat staat gewoon 'vast' op het dashboard. Idd net zo lelijk als bijvoorbeeld bij de CLA :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HyperBart schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:45:
Weet je zeker dat keyless entry standaard is? Volgens mij is alleen het keyless starten standaard :) Die rare deukjes zitten er alsnog in (als je die optie niet hebt).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12 17:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DennusB schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:45:
Het scherm in de nieuwe A4 gaat niet inklappen, dat staat gewoon 'vast' op het dashboard. Idd net zo lelijk als bijvoorbeeld bij de CLA :(
:/ :| :F Nooo....

www.youtube.com/DerOllie

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Helaas wel :( Lijkt wel een trend...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Wom

Wom

Mercedes gaat het bij de facelift van de A klasse aanpakken en Audi liet met de A3 zien juist zien hoe het hoorde. Erg jammer inderdaad, want vind het er erg aftermarket uitzien.

• KappeNou
HyperBart schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:45:
Ligt het nu aan mij of zie ik hier eigenlijk heel weinig van de nieuwe A4 voorbij komen?

Mijn Audi A3 Limousine is sinds kort terug ingeleverd. Zit nu al een tijdje te kijken om bij mij nieuwe bestelmoment voor de nieuwe A4 te gaan.

Dat gecombineerd met een prima 2.0 motor die 150pk levert op enerzijds 95gr CO2 voor de berline anderzijds 99gr CO2 voor de avant in combinatie met een DSG bak wordt het een toppertje _/-\o_ .

Volgens de nieuwe budgetten kon een BMW 320 met automaat en ruim aangekleed in de opties ook, ik verwacht dus met de nieuwe Audi A4 ook ergens daarrond te zitten.

Zit me al een tijdje te verlekkeren op dat virtueel dashboard:

[afbeelding]

Wel hoop ik dat ze dat scherm laten inklappen, want het ziet er nu maar uit als de Mercedes CLA en consoorten waar iemand gewoon dat scherm in het dashboard heeft geplempt...
De prijzen zijn al bekend toch?
ben wel benieuwd wat die virtual cockpit kost. Alleen daarmee trekken ze al klanten naar binnen.
DennusB schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:45:
Het is zeker jammer, maar valt mee vergeleken mercedes. Die bij Mercedes is gewoon een TomTom met een te grote behuizing. Die van de A4 is gewoon strak en minimaal.

Afbeeldingslocatie: http://trendscar.biz/wp-content/uploads/2015/06/2014-mercedes-c-class-interior-ws1cljgdh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarforum.com/attachments/0b97ff8c1652b0b573a27d713ec8b4ef-jpg.341316/

[ Voor 57% gewijzigd door KappeNou op 24-08-2015 16:32 ]

>PC specs<

• HyperBart
BtM909 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:50:
[...]

Weet je zeker dat keyless entry standaard is? Volgens mij is alleen het keyless starten standaard :) Die rare deukjes zitten er alsnog in (als je die optie niet hebt).
Je hebt gelijk, ik heb 'Keyless go' verward met Keyless Entry. Het is dus zoals het al een tijdje bij alle modellen van BMW is...

Nu, dat is imo ook al een verbetering bij Audi... Jezus dat dat zelfs bij de nieuwe A3 nog niet standaard was... Bij de BMW 1 F20 die ik had was dat prima, ben ondertussen wel wat verknocht ook aan keyless entry, maar ik zou zonder kunnen. Al heeft dat ook zo zijn nadelen, mijn vriendin zat vaak al aan de klink te snokken als een malle terwijl ik mijn klink dan nog niet had aangeraakt en de deur dus nog niet open was |:( .
KappeNou schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:29:
[...]
ben wel benieuwd wat die virtual cockpit kost. Alleen daarmee trekken ze al klanten naar binnen.
Ja ok, maar het is en blijft toch nog wel wat wikken en wegen he. Opties zijn nog niet bekend en het zal er allemaal van af hangen wat de leasebedrijven in België aan restwaarde aan die auto plakken.

Ik mag hopen dat Audi eindelijk zijn levertermijnen eens wat op orde heeft. 6 weken bij BMW, bij Audi is dat vaak hetzelfde maar dan in maanden :X 8)7 . Je zou denken dat ze na 2 reeksen A3's die traag leverbaar zijn het wel eens geleerd zouden hebben daar...

• AndRo555
HyperBart schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:58:

[...]

Ja ok, maar het is en blijft toch nog wel wat wikken en wegen he. Opties zijn nog niet bekend en het zal er allemaal van af hangen wat de leasebedrijven in België aan restwaarde aan die auto plakken.
In België was op de Passat was het Active Info Display standaard op de Highline, totdat hun supplychain ineens wegviel of het niet kon bijhouden. Grote kans dat D'Ieteren dat op de iets duurdere versies gewoon standaard meelevert, als de productie van die dingen wel goed verloopt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12 16:39

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Het is zeker jammer, maar valt mee vergeleken mercedes. Die bij Mercedes is gewoon een TomTom met een te grote behuizing. Die van de A4 is gewoon strak en minimaal.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie gewoon twee keer het lelijke scherm met dikke jaren 90 bezels, sorry.... :X

Strava

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Ik schat zo rond de 700... En als je Pro Line of Pro Line S neemt, dan ongeveer de helft ;)

- Scherm klapt overigens niet in (en er zijn 2 varianten: 7" of 8.3")
dus dat is een beetje suf dat je 2 keer hetzelfde kan zien :/

- De binnenspiegel is zeer strak zonder bezel :D

- Niet alle motoren zijn nog leverbaar (logisch, want introductiemotoren), maar ook niet alle opties zijn nog te bestellen. Het is ook niet duidelijk wanneer die opties wel beschikbaar zijn

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• HyperBart
Oh? Welke opties vallen dan nu al buiten de boot?

Qua motoren ben ik al in mijn nopjes. 95gr is toch echt belachelijk weinig, zeker voor Belgen. 150pk met een s-tronic, zat genoeg... Alleen zal het wegens in de komende jaren op hande zijnde gezinsuitbreidingen wel wat praktischer zijn met een Avant ;). Ach ja, afwachten en binnenkort eens calculeren...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Die virtual cockpit:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/hbmyrhtb4oks.jpg
Je maakt een digitaal dash en dan nog altijd een temperatuur- en brandstofmeter met 8 ledjes. |:(

Signatures zijn voor boomers.

• Tylen

Tylen

Maasluip schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:43:
[...]

Die virtual cockpit:
[afbeelding]
Je maakt een digitaal dash en dan nog altijd een temperatuur- en brandstofmeter met 8 ledjes. |:(
MOOOOOI _/-\o_ _/-\o_

Ik heb altijd een lijstje met opties die mijn autos MOETEN hebben. Deze is binnen gekomen in de lijst op nummer 1. :P

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Check dan ook de andere plaatjes. Ik ben het helemaal met je eens: dit is mooi en een must-have optie. Maar ik wil ook een SDK om mijn eigen dashboard te kunnen maken.

Signatures zijn voor boomers.

• MAX3400

MAX3400

Maasluip schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:58:
Check dan ook de andere plaatjes. Ik ben het helemaal met je eens: dit is mooi en een must-have optie. Maar ik wil ook een SDK om mijn eigen dashboard te kunnen maken.
Wegwezen ;)

Ik vind inderdaad de dashboards van meerdere auto's erg strak ingericht de laatste jaren. Maar toch ben ik voor grote TFT/LCD-displays best huiverig; zit er ook een dode-pixel-garantie inbegrepen?

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Maasluip schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:43:
[...]

Die virtual cockpit:
[afbeelding]
Waarschijnlijk kunnen de ledjes het altijd doen onafhankelijk van het digitale display. Stel dat die stuk gaat kan je nog zien of je motor niet te warm wordt en of je moet tanken.

• Tylen

Tylen

Maasluip schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:58:
Dat is wel een nice to have ja :) Met een goed gedocumenteerde fallback scenario ;)

• KappeNou
Joostk schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Waarschijnlijk kunnen de ledjes het altijd doen onafhankelijk van het digitale display. Stel dat die stuk gaat kan je nog zien of je motor niet te warm wordt en of je moet tanken.
Zeker handig. Laatst viel dat die VIS bij me meisje weg in haar polo uit 2014. Geen idee meer hoe vol de tank etc.. Je kan ook geen KM stand aflezen dus het is KM bordjes lezen. Handigggg.... Gelukkig nar de auto opnieuw starten deed hij het weer. Maar toch

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 25-08-2015 11:38 ]

>PC specs<

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: http://fourtitude.com/wp-content/uploads/2014/11/Audi-TT-Mk3-MQB-coupe-Mk3-336.jpg

Dat knopje voor de stoelverwarming is ook nice.. Zo mooi als het interieur is, zo mwah vind ik alsnog het exterieur, ben benieuwd naar de IRL ervaring ;)

Edit, dit is dan uit een TT.

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-08-2015 11:40 ]

www.google.nl

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:01
Het interieur van de TT samen met het exterieur van de A5 Coupe is toch wel mijn ultieme droomauto. :9~

• KappeNou
GioStyle schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:54:
Het interieur van de TT samen met het exterieur van de A5 Coupe is toch wel mijn ultieme droomauto. :9~
Ik heb in de nieuwe TT gereden. Dat interieur is wel echt next level.
De A5 coupe vind ik persoonlijk iets te lomp groot overkomen. Bij de A3 sedan hebben ze dit perfect gedaan. Ze moeten van die A3 een coupe maken (A3 cabrio met vast dak ;) ) en dan met het TT interieur en vervolgens een RS versie. Dat zou mijn droom Audi zijn naast de R8 :9~

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 25-08-2015 13:59 ]

>PC specs<

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45

Jumpiefox

Hoi ?

Zo, mijn auditje heeft weer een setje Remblokken nodig. Een kennis gebeld die bij audi werkt en in het weekend bij klust gaf me de volgende prijs: Originele setjes (Voor & achter) + Arbeid voor 325e voor a5 2.7 sportback (als dat wat uitmaakt).

Is dat een schapelijke prijs? Nou zie ik op internet overal veel goedkopere aftermarket setjes maar de vrouw (yeah i know ;p) wilt gewoon orginele eronder hebben omdat ze dat "veiliger" vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpiefox op 25-08-2015 15:10 ]

The first casualty in war is always the truth...

• MAX3400

MAX3400

Jumpiefox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:
Is dat een schapelijke prijs? Nou zie ik op internet overal veel goedkopere aftermarket setjes maar de vrouw (yeah i know ;p) wilt gewoon orginele eronder hebben omdat ze dat "veiliger" vindt.
Geloof dat je voor dat geld niet veel verdder hoeft te shoppen. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil maar voor een Audi en voor alle 4 de wielen, denk ik niet dat je veel langer over het geld hoeft na te denken.

* MAX3400 is 291 Euro per wiel kwijt aan originele remblokjes...

• KappeNou
Jumpiefox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:
Zo, mijn auditje heeft weer een setje Remblokken nodig. Een kennis gebeld die bij audi werkt en in het weekend bij klust gaf me de volgende prijs: Originele setjes (Voor & achter) + Arbeid voor 325e voor a5 2.7 sportback (als dat wat uitmaakt).

Dat is wel prijzig. Een standaard A5 heeft geen bijzondere remmen. Gewoon A merk blokken nemen. Voor OEM vervangings blokken bijvoorbeeld Zimmerman, ferodo, brembo, ate en voor blokken welke meer temperatuur aan kunnen als je sportief rijdt bijvoorbeeld sport blokken van ferodo of EBC.

Materiaal ben je rond de €100 kwijt. Arbeid stelt niks voor zo'n blokken wissel.
Is flink verdienen voor die kennis. Haalt via ebay een setje OEM blokken van ATE oid op ebay voor 8 tientjes en steekt €250 in ze zak voor 1,5 uur werk. Mag ik het doen? Dat factureer ik niet eens naar me opdrachtgevers.
MAX3400 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Geloof dat je voor dat geld niet veel verdder hoeft te shoppen. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil maar voor een Audi en voor alle 4 de wielen, denk ik niet dat je veel langer over het geld hoeft na te denken.

* MAX3400 is 291 Euro per wiel kwijt aan originele remblokjes...
Jij hebt een RS4/RS6 of R8 met ceramische schijven?

[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 25-08-2015 16:02 ]

>PC specs<

Verwijderd

Zo je wil niet weten wat blokken en schijven rondom een rs4 kost :P

• Wom

Wom

KappeNou schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Mitsu Evo gok ik zomaar :)

• MAX3400

MAX3400

KappeNou schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Dat is wel prijzig. Een standaard A5 heeft geen bijzondere remmen. Gewoon A merk blokken nemen. Voor OEM vervangings blokken bijvoorbeeld Zimmerman, ferodo, brembo, ate en voor blokken welke meer temperatuur aan kunnen als je sportief rijdt bijvoorbeeld sport blokken van ferodo of EBC.

Materiaal ben je rond de €100 kwijt. Arbeid stelt niks voor zo'n blokken wissel.
Is flink verdienen voor die kennis. Haalt via ebay een setje OEM blokken van ATE oid op ebay voor 8 tientjes en steekt €250 in ze zak voor 1,5 uur werk. Mag ik het doen? Dat factureer ik niet eens naar me opdrachtgevers.
Ik lees wat je zegt en ja, ik ben het met je eens dat andersoortige/OEM-gelijkwaardige blokken een mogelijkheid zijn. Niet iedereen heeft daar altijd interesse in maar dat kan ik verder niet inschatten. Ook de gebruikte materialen / slijtage / vervuiling is niet altijd iedereen even van gecharmeerd maar ja.

+
Mitsu Evo gok ik zomaar :)

Jij mag niet meer gokken :+ OEM-spul vanuit NL hoofdkantoor is echt de hoofdprijs; ik importeer mijn PFC blokjes gewoon uit Engeland en betaal dan rondom aan materiaal hetzelfde als voor 1 wiel OEM.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2015 16:52 ]

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

We praten over alleen blokken, niet blokken en schijven mag ik hopen voor €325.

Alleen blokken en arbeid zou €100 een schappelijke prijs zijn van die vriend van je.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Mensen die denken dat ze origineel audi blokken met arbeid kunnen monteren voor 100 euro ;(

Aangezien de blokken van Bosch normaalgesproken 285 inc btw kosten (garageprijzen, setjes voor en achter ) vind ik 325 voor originele blokken inc montage een schappelijke prijs. Mits hij de boel ook netjes schoonmaakt is het wel wat meer werk als 5 min per wiel hoor. Daarbij moet je ook de apparatuur hebben om de elektronische handrem terug te stellen en opnieuw af te stellen. Hij zal vast en zeker een paar % korting op de onderdelen hebben, maar dat is ammenooitniet 200 euro.

Nogmaals, de droeftoeters die lekker met hun ebay hakkie takkie spul willen rondrijden moeten dat ook lekker doen. Ruimt zichzelf mooi op.

[ Voor 12% gewijzigd door TFDev op 25-08-2015 19:32 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.