Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.507 views

Onderwerpen

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:09:
[...]

Een jaar later was hij de verkoop manager van 3 vestigingen.
Ja, omdat meneer goede cijfers haalt en schijnbaar ook andere dat opzadelt. ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
[...]

De gemiddelde verkoper leest gewoon de prijslijst voor. Ik moest destijds ook de verkoper een paar keer corrigeren, zeker ook omdat sommige opties elkaar uitsluiten. Ik wist dat, hij zeker niet.

Stond zijn achternaam op de gevel?

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-12 12:33

Joostk

Barkrukprofeet

Hahahah 81k en dan geen regensensor of een full-options A4 zonder lampje bij de make up spiegel.
Dat lampje heeft mijn A3 8P die redelijk standaard is zelfs.
Regensensor is relatief makkelijk in te bouwen voor die van mij.

Wat ik dan weer raar vind is, waarom die persoon voor 81k een A3 koopt en dan die mooie velgen eraf haalt en 16" eronder laat zetten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dieseltje he, 16" is zuiniger :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

De gemiddelde verkoper leest gewoon de prijslijst voor. Ik moest destijds ook de verkoper een paar keer corrigeren, zeker ook omdat sommige opties elkaar uitsluiten. Ik wist dat, hij zeker niet.

Toen ik m'n eerste A1 ging bestellen, kende ik de configurator ook zo ongeveer uit m'n hoofd. Ik merkte dat de verkopers niet heel erg veel belangstelling voor de opties van de A1 hadden. Het was ook typisch een auto die over het algemeen vrij standaard werd besteld, weinig eer aan te behalen voor een verkoper. Welke idioot bestelt nou Bose-audio in z'n boodschappenauto! Of een 1.4 wanneer je ook 1.2 kunt kiezen.

Die van mij was ruim €31.000 en dat konden ze dan wel weer waarderen.

Inmiddels is het model alweer vijf jaar oud en tegenwoordig zie ik er verdacht vaak sportschool- en petjestypes in rijden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 19:20
Canaria schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:24:
[...]

Toen ik m'n eerste A1 ging bestellen, kende ik de configurator ook zo ongeveer uit m'n hoofd. Ik merkte dat de verkopers niet heel erg veel belangstelling voor de opties van de A1 hadden. Het was ook typisch een auto die over het algemeen vrij standaard werd besteld, weinig eer aan te behalen voor een verkoper. Welke idioot bestelt nou Bose-audio in z'n boodschappenauto! Of een 1.4 wanneer je ook 1.2 kunt kiezen.

Die van mij was ruim €31.000 en dat konden ze dan wel weer waarderen.

Inmiddels is het model alweer vijf jaar oud en tegenwoordig zie ik er verdacht vaak sportschool- en petjestypes in rijden.
alle Duitse (bmw/audi/benz) hatchbacks worden 2e hands gekocht door zulke typjes die wat meer te besteden hebben.

De oude 1 serie ( 2005-2012), Audi A3, en wacht maar tot de nieuwe A klasse 2e hands wat goedkoper wordt.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:01:
[...]

68k, maar dan mis je nog een volledig submenu met alle lekkere opties :p Comfort, Assistentie system, Techniek etc. ben je nog niet langs gegaan ;)
Ow ja, ik zie het :X handige configurator om dat onder een obscuur kopje "Meer" te hangen. Leuk ook die accesoires. WTF is een "Z8X0071208A S9R"...
Dan kom ik zonder allerhande accesoires aan te vinken toch bijna tot 81k: http://www.audi.nl/ACA5HG57

Signatures zijn voor boomers.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

En dan nog 'maar' xenon ipv LED?

www.google.nl

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kwam in Laren gisteren een minder geslaagde versie tegen van iemand die zijn auto minder probeert voor te laten doen dan hij is. Een gloednieuwe RS6 Avant waarvan alle RS logo's wegwaren en 2.0TDI op de achterkant stond. Maar de bodykit gaf wel iets weg :+

Beetje als Kever achterop en 911 GT3 RS plakken, dat ziet mijn moeder ook nog wel.
Maasluip schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:08:
[...]
Dan kom ik zonder allerhande accesoires aan te vinken toch bijna tot 81k: http://www.audi.nl/ACA5HG57
Je was de schakflippers vergeten, daarmee gaat hij er al overheen :)

Lelijk stuur trouwens. Ben gewend dat ik kan kiezen uit meerdere designs (kon bij mijn A4 en mijn A3 van vorig model wel).

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 04-07-2015 10:59 ]

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-12 16:42
PWM schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:40:
Een gloednieuwe RS6 Avant waarvan alle RS logo's wegwaren en 2.0TDI op de achterkant stond. Maar de bodykit gaf wel iets weg :+
ik begrijp het wel een beetje, de (R)S'en van Audi zijn puur roversgoed. Als je geluk hebt laten ze 'm een keer staan als ze niet zeker weten :X Alhoewel ik zelf alles achterop aan letters er zo snel mogelijk weg haal..

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/07/04/RugfKuiHijP0crjtTXaE7vNIEpaXajbAptpEyc3H0jw.jpg

Verwijderd

Bearlock, of ECU poort blokkeren, dat zelfs de audi dealer de auto niet meer kan uitlezen.

Echt, 99% van de diefstallen gaan via ECU. Je hebt al zo'n apparaat voor nog geen 1000 euro.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Blijft een heerlijke kleur dat knalgeel. Staat die A3 mooi.

Verwijderd

Mischien toch .... maar een polo aanschaffen. Zo duur zijn ze niet, rijden best oke, het zijn geen snelheidsmonsters maar zijn qua verbruik wel 'goed'. Was wel even wennen de snelweg oprijden en hoelang dat allemaal duurt. :P

Rs gewoon stallen totdat ik denk dat het weer tijd is... Ik had de meest belangrijke afspraak ooit afgelopen week en uitgerekend dan haakt die rs af. Verwacht dat m'n auto dinsdag klaar is, laten we het hopen dat het inderdaad de BDP-sensor is waardoor de injectoren niet (meer) werken.

- Brandstofpomp werkt
- Zekering / relais werken
- Druk op brandstofleiding
- Auto 'start' zodra je er spray in spuit

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
Aii Die A3 configurator wil graag dat we állemaal een proefrit komen maken :D

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wheeler schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:33:
[...]

ik begrijp het wel een beetje, de (R)S'en van Audi zijn puur roversgoed. Als je geluk hebt laten ze 'm een keer staan als ze niet zeker weten :X Alhoewel ik zelf alles achterop aan letters er zo snel mogelijk weg haal..

[afbeelding]
Zal wel gewoon voor het mooie gedaan zijn, een RS valt ook zonder badges genoeg op voor mensen met minder goeie intenties. dus daar hoef je het niet voor te laten.
En bij de lichtste twijfel gaat het kenteken even door de welbekende apps heen ;)

als je echt niet wil opvallen dan oftewel koop je zo'n auto gewoon niet of je wisselt de bumpers uit met een normale A.(als dat al past)

wel erg jammer dat die auto's zo'n stempel hebben, want het zijn waanzinnige auto's om te zien én te sturen (toen het A5 model uitkwam eens met een S5 mogen rijden)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Bah, net weer vandaag in totaal 3h in de wagen gezeten (heen en terug), zetels van een A3 Ambiente zijn echt beneden alle peil, zowel ik als mijn vrouw hebben er echt wel een wrang smaakje bij bij zo een auto...

Volgende keer wat meer aandacht aan besteden, het probleem is dat een dealer niet zo happig is om je een hele dag met een auto te laten rijden om je rug even te evalueren...

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 22:34
Wat is er mis met de stoelen? Geen lendesteun/ondersteuning?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• HyperBart
Dat inderdaad ja, geen lendesteun en echt een "gat"/ledigheid voor eigenlijk de regio van je staartbeen en net daarboven.

Als ik mijn bekken kantel en mijn rug zelf in een grote S vorm zet, dan is alle pijn weg, maar zo rij je geen 3 min rond.

En ik weet dat ik nu aan het vloeken ben in de kerk, maar met mijn standaard BMW zetels had ik daar geen last van, de wangen die in je zij duwen zijn bij BMW een PAK dikker/breder, waardoor je rug sowieso beter "geduwd" wordt...

[ Voor 69% gewijzigd door HyperBart op 05-07-2015 21:03 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

HyperBart schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:01:
Dat inderdaad ja, geen lendesteun en echt een "gat"/ledigheid voor eigenlijk de regio van je staartbeen en net daarboven.

Als ik mijn bekken kantel en mijn rug zelf in een grote S vorm zet, dan is alle pijn weg, maar zo rij je geen 3 min rond.

En ik weet dat ik nu aan het vloeken ben in de kerk, maar met mijn standaard BMW zetels had ik daar geen last van, de wangen die in je zij duwen zijn bij BMW een PAK dikker/breder, waardoor je rug sowieso beter "geduwd" wordt...
Uit de Golf en Passat van mn ouders kan ik mij herinneren dat de sportstoelen veel beter zaten dan de comfort stoelen. Aangezien dit ook VAG is zal dit bij Audi misschien ook gelden?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:10:
[...]

Uit de Golf en Passat van mn ouders kan ik mij herinneren dat de sportstoelen veel beter zaten dan de comfort stoelen. Aangezien dit ook VAG is zal dit bij Audi misschien ook gelden?
Ja, sowieso is bij elk merk in de regel de sportstoel beter dan een 'gewone' stoel.
Heeft meer betrekking op de meer instelmogelijkheden en heeft ook meer zijdelingse steunen. Ook heeft een sportstoel in sommige gevallen een extra lang uitschuifbaar zitvlak voor je dijbenen, dat is met name fijn voor de langere mensen.

Hoe dan ook, het bijft een beetje een persoonlijke ervaring: de ene zweert juist bij Volvo en Opel stoelen, terwijl de ander deze afschuwelijk vindt zitten, en de een vindt de standaard BMW stoel beter dan de standaard Audi stoel ;)

Bovenal is het één van de vervelendste zaken die je in een auto kan hebben: dat de stoelen steeds meer (rug)pijn tot gevolg hebben en/of dat je geen goede zitpositie kan vinden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
HyperBart schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:34:
Bah, net weer vandaag in totaal 3h in de wagen gezeten (heen en terug), zetels van een A3 Ambiente zijn echt beneden alle peil, zowel ik als mijn vrouw hebben er echt wel een wrang smaakje bij bij zo een auto...

Volgende keer wat meer aandacht aan besteden, het probleem is dat een dealer niet zo happig is om je een hele dag met een auto te laten rijden om je rug even te evalueren...
Dan zou ik ook niet zo snel een auto kopen. Je merkt zulke dingen inderdaad pas na een paar uur.
Als ik een RS model een dag mee krijg moet het je wel lukken om een A3 mee te krijgen lijkt me?

>PC specs<

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
HyperBart schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:34:

Andere dealer dan maar. Bij Audi Flevo Harderwijk krijg ik een A3 met gemak een dag mee. Als ik het van te voren aangeef dan reserveren zij de auto de hele dag. Dit ook gedaan een paar maanden terug toen ik bezig was met zoeken naar een nieuwe auto. Ook bij de VW dealer (ook Flevo) was het geen probleem. Daar had ik een highline gevraagd, die stond er ook netjes. Na de rit stond er een uitvoering met de ergonomische stoelen, kon ik het verschil ervaren.

• KappeNou
Pannekoek81 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Andere dealer dan maar. Bij Audi Flevo Harderwijk krijg ik een A3 met gemak een dag mee. Als ik het van te voren aangeef dan reserveren zij de auto de hele dag. Dit ook gedaan een paar maanden terug toen ik bezig was met zoeken naar een nieuwe auto. Ook bij de VW dealer (ook Flevo) was het geen probleem. Daar had ik een highline gevraagd, die stond er ook netjes. Na de rit stond er een uitvoering met de ergonomische stoelen, kon ik het verschil ervaren.
Inderdaad en als ze moeilijk doen ga je naar een andere dealer die je geld wel wil.
Ik kan me nog goed herinneren dat me pa 15 jaar terug ook een lang weekend een A6 quattro mee kreeg en vervolgens van praktische renault gezin bakken naar audi over stapte. Zo krijg je wel mensen om.

>PC specs<

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

PWM schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:40:
Kwam in Laren gisteren een minder geslaagde versie tegen van iemand die zijn auto minder probeert voor te laten doen dan hij is. Een gloednieuwe RS6 Avant waarvan alle RS logo's wegwaren en 2.0TDI op de achterkant stond. Maar de bodykit gaf wel iets weg :+

Beetje als Kever achterop en 911 GT3 RS plakken, dat ziet mijn moeder ook nog wel.

[...]

Je was de schakflippers vergeten, daarmee gaat hij er al overheen :)

Lelijk stuur trouwens. Ben gewend dat ik kan kiezen uit meerdere designs (kon bij mijn A4 en mijn A3 van vorig model wel).
Met nog wat stoeien, heb ik hem over de €82k gekregen :p
http://www.audi.nl/ACGHD9XR

Schakelflippers, Led-koplampen en magnetic ride schokdempers deden het hem.

Belachelijk veel geld voor een A3 :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• HyperBart
KappeNou schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:20:
[...]

Dan zou ik ook niet zo snel een auto kopen. Je merkt zulke dingen inderdaad pas na een paar uur.
Als ik een RS model een dag mee krijg moet het je wel lukken om een A3 mee te krijgen lijkt me?
Feit... Aangezien ik binnenkort ergens anders aan de slag ga, wordt het weer even uitkijken en kiezen welke wagen. Met de huidige A3 heb ik mijn lesje geleerd. Kijk al bijna op tegen 10h in de wagen zitten binnenkort voor de vakantie -O- , echt zonde want ik rij doodgraag en kan echt genieten van autoritjes...
Mja, Belgen verschillen daar dan toch in, doorgaans krijg je een auto voor een halfuurtje mee, maar bij de volgende keer ga ik dat wel even kaderen, en anders wordt het een testrit bij het Audi Driving Centre in Zaventem...
KappeNou schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:11:
[...]

Inderdaad en als ze moeilijk doen ga je naar een andere dealer die je geld wel wil.
Probleem is ook een beetje dat de dealers bij ons per bedrijf vaak vastliggen...

• Pannekoek81
HyperBart schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:17:
Mja, Belgen verschillen daar dan toch in, doorgaans krijg je een auto voor een halfuurtje mee, maar bij de volgende keer ga ik dat wel even kaderen, en anders wordt het een testrit bij het Audi Driving Centre in Zaventem...
Half uur is inderdaad te kort om echt een indruk te krijgen. Eerste indruk van een auto krijg je wel, maar verder kom je niet.

Gelukkig is dat hier anders. Na een uur merkte ik echt wat beter zat en op basis daarvan een keuze kunnen maken tussen de merken die ik op de lijst had.

• KappeNou
Pannekoek81 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Half uur is inderdaad te kort om echt een indruk te krijgen. Eerste indruk van een auto krijg je wel, maar verder kom je niet.

Gelukkig is dat hier anders. Na een uur merkte ik echt wat beter zat en op basis daarvan een keuze kunnen maken tussen de merken die ik op de lijst had.
Een normaal proefritje verwacht ik minimaal 2 uur. Anders is het meteen naar de volgende Stealer.

>PC specs<

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-12 12:19

BoltYes

This is the Way

Zal me hier maar even melden als mede Audi rijder. Heb een A6 die ik prive rij. Heerlijke auto en zit lekker in de opties.

Plaatje;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/85MUY5Q.jpg

¯\_(ツ)_/¯

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 22:34
Wat een slagschip zeg! Mooi kleurtje.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

De C6 (al dan niet facelift zoals deze) blijft de mooiste A6 naar mijn mening, zoals hij hier ook elegant op de foto staat.. fantastisch!

Geef eens wat specificaties? Welke V6 ( ;) ) heb je erin liggen?

www.google.nl

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Lijkt erop dat er een 2.0 motorblok in ligt, als ik de foto zo bekijk. Ik lijk witte hemelbekleding te zien == geen S-line interieur?

Gave bak zo!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Chutney schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:47:
Lijkt erop dat er een 2.0 motorblok in ligt, als ik de foto zo bekijk. Ik lijk witte hemelbekleding te zien == geen S-line interieur?

Gave bak zo!
Ik ben benieuwd op basis waarvan je denkt dat er een 4 cylinder in ligt? Waar kijk je dan naar? Remschijven?

www.google.nl

• KappeNou
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:23:
De C6 (al dan niet facelift zoals deze) blijft de mooiste A6 naar mijn mening, zoals hij hier ook elegant op de foto staat.. fantastisch!

Geef eens wat specificaties? Welke V6 ( ;) ) heb je erin liggen?
Blijft een mooie auto. Naar mijn mening wel de minste A6 qua interieur en exterieur als je de audi 100/A6 niet mee gaat tellen ;)
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:36:
[...]

Ik ben benieuwd op basis waarvan je denkt dat er een 4 cylinder in ligt? Waar kijk je dan naar? Remschijven?
Zo te zien 19". Dan zien die remmen er wel aardig groot uit. Zou ik eerder denken 3.0tdi of 3.2fsi

>PC specs<

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

KappeNou schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Zo te zien 19". Dan zien die remmen er wel aardig groot uit. Zou ik eerder denken 3.0tdi of 3.2fsi
Ik zet ook in op een 6 cylinder ;)

www.google.nl

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Het is inderdaad een 2.0 TDI budget versie met 194pk. Zwaardere motor is ook meer wegenbelasting, maar daar heb ik wel spijt van. Volgende wordt absoluut een 3.0TDI

Het interieur is niet S-line uitgevoerd, waarom weet ik niet, maar kan te maken hebben met het plaatsen van sportstoelen met valcona 2-tone leer wat een best prijzige optie is. Maakt ook niet uit, ben er tevreden met de buitenkant, het S-line exterieurpakket maakt de auto echt af, vandaar ook de grotere remmen. Op de foto staat ie wat hoog op zn poten, maar zit adaptieve luchtvering op, dus laat m zakken als ik alleen in de auto zit :) Hier een mooi vergelijk met een andere A6 met dezelfde kleur maar iets andere uitvoering;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nRj4lyf.jpg

Al die subtiele verschillen maken het totaalplaatje toch echt af :)

Hou er ook wel van om de lak netjes te ouderhouden en m te laten glimmen, zoals wel meer Audi bezitters :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VxCRreL.jpg

¯\_(ツ)_/¯

• Chutney
S-line ext. maakt de wagen zeker af! De grille is uitgevoerd in steengrijs, dat wordt af fabriek alleen op uitvoeringen met 2.0 motorblok geleverd. De uitvoeringen met grotere motor hadden een hoogglans zwarte grille.

Luchtvering kun je dmv vagcom nog iets laten "verlagen", wellicht nog een mooie mod. Gaaf om te zien dat je ook lekker aan het detailen bent met AF.

• KappeNou
BoltYes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:31:
Het is inderdaad een 2.0 TDI budget versie met 194pk. Zwaardere motor is ook meer wegenbelasting, maar daar heb ik wel spijt van. Volgende wordt absoluut een 3.0TDI

Het interieur is niet S-line uitgevoerd, waarom weet ik niet, maar kan te maken hebben met het plaatsen van sportstoelen met valcona 2-tone leer wat een best prijzige optie is. Maakt ook niet uit, ben er tevreden met de buitenkant, het S-line exterieurpakket maakt de auto echt af, vandaar ook de grotere remmen. Op de foto staat ie wat hoog op zn poten, maar zit adaptieve luchtvering op, dus laat m zakken als ik alleen in de auto zit :) Hier een mooi vergelijk met een andere A6 met dezelfde kleur maar iets andere uitvoering;

[afbeelding]

Hou er ook wel van om de lak netjes te ouderhouden en m te laten glimmen, zoals wel meer Audi bezitters :D

[afbeelding]
Grotere remmen krijg je niet met S-line. Waarschijnlijk heb je gewoon al aardige remmen omdat een A6 diesel deepload weegt ;)
Chutney schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:49:
S-line ext. maakt de wagen zeker af! De grille is uitgevoerd in steengrijs, dat wordt af fabriek alleen op uitvoeringen met 2.0 motorblok geleverd. De uitvoeringen met grotere motor hadden een hoogglans zwarte grille.

Luchtvering kun je dmv vagcom nog iets laten "verlagen", wellicht nog een mooie mod. Gaaf om te zien dat je ook lekker aan het detailen bent met AF.
Goed gezien. Van die grill had ik moeten weten 8)7

>PC specs<

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

KappeNou schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:59:
[...]

Grotere remmen krijg je niet met S-line. Waarschijnlijk heb je gewoon al aardige remmen omdat een A6 diesel deepload weegt ;)

[...]

Goed gezien. Van die grill had ik moeten weten 8)7
S-line exterieur heeft volgens mij ook het sportonderstel en daar passen geen 16" wielen onder ivm de remmerij. Nu weet ik niet precies het het zit met het sportonderstel vs luchtvering, maar ik ga er vanuit dat de remmerij behouden blijft als de auto luchtvering heeft. Misschien weet iemand dat? Heb ze namelijk nooit opgemeten 8)7

¯\_(ツ)_/¯

• Chutney
Bij luchtvering vervalt automatisch het s-line onderstel.

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-12 19:15
BoltYes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:31:

*foto*

*foto*
Je hebt in de ene foto je kenteken geblurd, in de andere niet.
Als 't vergeten bent, hierbij!

Tadaaa

• Piratebay
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Ik kan op 1 september een nieuwe lease-auto kiezen en ben erg geïnteresseerd in de A3 limousine Sports Edition (1.6 diesel). Deze uitvoering lijkt prijstechnisch interessant omdat hier een aantal opties standaard in zitten, die de meerprijs van de goedkopere uitvoering sterk omhoog drijven. Hebben de mensen hier wellicht nog tips voor opties die je wel/niet moet nemen? Prijs mag rond de 36k uitkomen. :)

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Een paar fototjes van mijn 2011 A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic voor de liefhebbers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85913956/A4AR/DSC02176.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85913956/A4AR/DSC02177.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85913956/A4AR/DSC02178.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85913956/A4AR/DSC02186.jpg

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Piratebay schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 08:16:
Ik kan op 1 september een nieuwe lease-auto kiezen en ben erg geïnteresseerd in de A3 limousine Sports Edition (1.6 diesel). Deze uitvoering lijkt prijstechnisch interessant omdat hier een aantal opties standaard in zitten, die de meerprijs van de goedkopere uitvoering sterk omhoog drijven. Hebben de mensen hier wellicht nog tips voor opties die je wel/niet moet nemen? Prijs mag rond de 36k uitkomen. :)
ACC, een must have. Wat rijdt dat geweldig. Vooral icm DSG en Hill-hold. Ik doe nooit meer iets ;)

• HyperBart
ACC en S-tronic is inderdaad wel een perfecte combi!

• Pannekoek81
Zou inderdaad voor de s tronic gaan. Ik heb dezelfde motor met dsg in een Golf Variant. Prima combi. Acc is dan zeker welkom.

• KappeNou
audi-80 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:44:
Een paar fototjes van mijn 2011 A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic voor de liefhebbers.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie bak!

>PC specs<

• Piratebay
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Enige nadeel van de ACC in combinatie met de S-tronic is dat ik niet rond de 36k blijf; maar echt richting de 39k ga.. De auto zit al wat aan de hoge kant als ik kijk naar mijn leasebudget, dus moet die helaas laten gaan.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pro Line S versie is een must.
B&O icm DAB is ook heerlijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Pro line s op een A3 is niet meer te bestellen ;)

• Tylen

Tylen

We Are Borg schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:42:
Pro line s op een A3 is niet meer te bestellen ;)
Als ik naar de sport edition ga op de eebsite dan staat dit er:

Sport Edition

De Audi A3 Limousine met een interieur waarin esthetica en intuïtieve bediening vanzelfsprekend zijn. De A3 Limousine is ook leverbaar in de zeer sportieve Pro Line S uitvoering.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dealer gaf toch echt aan: geen pro line s offertes meer voor de a3. Alleen de sport edition met 16 inch velgen

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12 11:36
De pakketten Sport Edition en Pro Line S worden nog wel eens afgewisseld maar wie heeft in hemelsnaam verzonnen dat 16" velgen de enige optie is bij de Sport Edition 8)7

Dat zou voor mij al een reden zijn geen Sport Edition te nemen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Tr4il schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:47:
[...]

Je hebt in de ene foto je kenteken geblurd, in de andere niet.
Als 't vergeten bent, hierbij!
Vergeten ja, maar ook nog niet aan toegekomen om m even te blurren. Jullie zijn wel te vertrouwen toch >:)

¯\_(ツ)_/¯

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

audi-80 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi! Heb wel een zwak voor de allroad gekregen, hoewel ik altijd gezegd heb dat dat kale plastic geen porem is :P

¯\_(ツ)_/¯

• HyperBart
Tylen schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:33:
Audi Active Sound System vind ik anders ook al meer dan prima klinken in een A3 hoor. Goed, je kan altijd beter, maar als geluid een beetje belangrijk is, maar je wilt er niet de volle pot voor betalen dan is ASS een toppertje d:)b .

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

BoltYes schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:52:
[...]

Mooi! Heb wel een zwak voor de allroad gekregen, hoewel ik altijd gezegd heb dat dat kale plastic geen porem is :P
Gelukkig is het bij mij in kleur meegespoten, maakt het een stuk mooier.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tylen schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:33:
Waarom is dat een must?
Ik heb toen ik de keuze had voor ACC en B&O gekozen in plaats van S-line. Geen spijt van, vooral nu bekend is dat de sturen met S-line-logo erg vaak worden gestolen.
Enige nadeel vond dat ik geen daytonagrijze A3 kon bestellen, maar achteraf ben ik blijer met m'n belugabruine.

• Tylen

Tylen

De PLS is een complete versie met alle mooie opties sowieso erbij. Daarom zie je ook eigenlijk het meeste de PLS versie rijden in NL. AAC + B&O is veel goedkoper dan de PLS. Dus niet echt vergelijkbaar.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ah ok, bij de e-tron is het een optie van ongeveer €1000, maar dat komt doordat de andere opties daar al standaard zijn (led-koplampen, MMI Plus etc). Wat er dan overblijft is basically een logootje op het stuur en de instaplijsten en een zwarte hemel. Zelfs de badges aan de zijkant vervallen.

Mijn tweede A1 had wel Pro Line S, daar was het inderdaad een no brainer. Bij mijn eerste A1 was S-line nog niet beschikbaar en moest ik opties als metallic, xenon, leuke velgen en automatische airco los kiezen, voor de hoofprijs.

Bij de gewone (niet alleen de e-tron) A3 is de Pro Line Plus ook al heel fijn uitgerust. Pro Line S biedt boven Pro Line Plus vooral uiterlijke zaken en weinig functioneels.

[ Voor 14% gewijzigd door Canaria op 13-07-2015 20:32 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
Pro Line Plus kiezen dus met Sport optie, dan heb je 18 inch. Is dus wel uiteindelijk weer duurder geworden. Beetje A3 (diesel) zit je zonder problemen op 45K. Ik denk dat ik dan toch maar voor de A4 ga.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

wvkreg schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:05:
Pro Line Plus kiezen dus met Sport optie, dan heb je 18 inch. Is dus wel uiteindelijk weer duurder geworden. Beetje A3 (diesel) zit je zonder problemen op 45K. Ik denk dat ik dan toch maar voor de A4 ga.
Ik begrijp nu een stuk beter hoe die kennis/zakenrelatie van PWM aan een A3 van 81k komt :D Wat een prijzen zeg!

www.google.nl

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29
Vandaag een deal gemaakt voor een A3 Sport Edition Sportback 1.4 TFSI CoD Ultra S tronic. Aantal opties erbij:
  • Gletsjerwit metallic
  • Blanke sierlijsten
  • Parkassistent
  • Houder mobiel zonder asbak
  • Aluminiumoptiek in interieur
  • Hold assist
  • Getint glas
  • Stuurwiel met peddels
  • 4 jaar garantie
Af kunnen dingen tot 40k en met een gratis achteruitrij camera :+

Levertijd is wel enorm lang... 27 december komt ie binnen. Dan zou je denken, wacht dan tot 1 januari, maar dan is de bijtelling 5% hoger (ik koop hem via mijn eigen bedrijf). Geen ideale situatie, maarja...

Ben er wel erg blij mee! In bijna exact deze uitvoering proefgereden (maar dan een limousine), was echt briljant (maar ik rij dan ook een Peugeot 107 nu :o ).

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 20:35
Ineens voor een Audi gekozen in plaats van een BMW? :9.

Als het je niks uitmaakt en dit een betere deal is voor je maak je voor jezelf een goeie keuze :) (BMW liefhebber hier dus kijk alleen maar voor de plaatjes en verhalen in dit topic :)).

Gamertag: timmie271

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29
timmie271 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:55:
[...]

Ineens voor een Audi gekozen in plaats van een BMW? :9.

Als het je niks uitmaakt en dit een betere deal is voor je maak je voor jezelf een goeie keuze :) (BMW liefhebber hier dus kijk alleen maar voor de plaatjes en verhalen in dit topic :)).
Yep, zie BMW topic ;) Ik vond de Audi echt veel beter rijden (en er mooier uit zien), makkelijke keuze uiteindelijk.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 20:35
cooper87 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:14:
[...]
Yep, zie BMW topic ;) Ik vond de Audi echt veel beter rijden (en er mooier uit zien), makkelijke keuze uiteindelijk.
Had ook op jou reacties en vragen gereageerd toen ;).

Maar als jij dit lekkerder vind rijden dan is je eigen keuze de uiteindelijke en juiste beslissing :).

Gamertag: timmie271

Verwijderd

Ik moet het even (blijven) doen met een alfa romeo 156 V6 .... Jezus wat een hok. :') Het is echt een auto voor mensen op leeftijd. Het interieur deugt van geen kanten. Het exterieur maakt je gewoon een tweederangs burger :P Ding brult nog meer dan dat het vooruit komt... en het verbruik is nog erger als mijn RS.

Ecu is 'overleden'.. vraag niet hoe. Het kan dus blijkbaar. We hadden in eerste instantie een bedrijf uit het zuiden van het land op het oog dat de ECU kon fixen. De kosten bedragen bijna 1000 euro in het ergste geval (auto moet aan / af worden gemeld etc). Ik heb contact opgenomen met Sportec en mijn vraag bij hun voorgelegd, zij kwamen met de volgende conclusie op afstand:
We have due the description the impression which is a junction of the controller out of order or a component is defective. These are little things to fix
Afgelopen vrijdag dus opgestuurd, via via (scheelt!) naar zwitserland, en duurt 3 a 4 werkdagen. Zodra ze 'm hebben gefixed betalen met paypal, op waarop ik 'm retour krijg. In de regel moet het plug and play zijn.. ik kan niet wachten :) De auto kan gewoon blijven in NL dus. Het mooie is dat ze precies bij Sportec kunnen aflezen wanneer de auto getuned was, en met welke km-stand. Ik hoef me dus ook geen zorgen te maken dat een ander bedrijf me voorziet van een standaard rom ipv de reeds geflashte.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oKu6gnq5lcS5qpyVTQs6PNc9/full.jpg

Daar staat ze in de loods in afwachting van de ecu. Mensen prijzen me wel voor het geduld dat ik heb met die auto. M'n vriendin is ook van mening dat de RS echt een fijne auto is. Het bochtwerk, het remmen, stuurwerk.... alles is zo stugger dan zo'n alfa :P

Ik laat 'm dit jaar ook overspuiten.. In de kleur van het eerder geplaatste filmpje in dit topic. Vind dat rood 'm gewoon echt afmaakt met de juiste verlaging en velgen. Hij moet vooraf wel eerst behandeld worden aan wat plekjes maar dan kan het echt gebeuren. De auto is voorlopig ook gewoon een blijver.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 15:50

Arfman

Drome!

Volgens mij had je hem ook gewoon naar ACtronics in Almelo kunnen sturen, die zijn gespecialiseerd in het reviseren/repareren van VAG onderdelen (waaronder ECU's als ik me niet vergis). Had misschien een beetje tijd gescheeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Ja,

Maar het schijnt dat je een ECU van Audi (met name RS) niet zomaar even kunt overflashen en wat nog meer. Er komt best wat bij kijken begreep ik en dat verklaart de 1k offerte van het bedrijf uit brabant. Zo'n ding moet aan en afgemeld worden, ze kunnen er gerust een halve dag mee bezig zijn.

Sportec vertrouw ik ook iets meer omdat ze specifiek op RS modellen richten en ook de tuning hiervoor doen. Ze hebben ook RS4 Sportec uitvoeringen gemaakt zeg maar. Hun beschikken ook over de originele data die ooit in die Ecu stond. Iets zegt me dat naast de prijs die ECU daar ook het beste bij hun in handen is.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/905925_709576812521608_6374053071468060718_o.jpg

Snapshot van mijn ECU. Ook de buitenkant van de ECU heeft netjes een sportec logo erop. Heb het hele zaakje in een doos gestopt en verstuurd naar zwitserland. Dan duurt het maar wat langer, maar als zij 'm kunnen fixen voor ~ 200 euro dan ben ik al harstikke blij d:)b

Even in de zure appel bijten nog en als tweederangs burger met een kapotte uitlaat in m'n stoere alfa :')

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

Daniel36

vernieuwde formule

Jism, je moet dat gewoon positief zien joh!
De Alfa doet het tenminstte.
;)

Verwijderd

Ik zweer het je dat mensen je inhalen, raar aankijken, en je al niet eens voorbij laten op de snelweg... :P

Nou ja. Het rijdt, komt van A naar B, en dat voor 8 tientjes per week onbeperkt aantal km's. :Y)

Verwijderd

Wel dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.lookautophoto.com/images/alfa-romeo-156-v6-02.jpg

8)

Verwijderd

Je foto doet het niet.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.jjy1058.com/2015/07/02/alfaromeo156v6-l-25bbedec8a42ea6c.jpg

Het is niet zo spectaculair als dat het eruit ziet hoor. Een VR6 doet net iets onder de 190PK en een VR6 Corrado zit gelijk aan het vermogen van een Alfa. De VR6 heeft overigens 12 kleppen.

Het is ook niet echt je-van-het.. automaat is totaal niet intuitief. Kickdown is letterlijk je voet in het pedaal drukken en als het dan 'opkomt' dan is het meer geluid dan voelenswaardig sneller rijden ofzo. :P

Geleend paard maar niet in de bek kijken, ik kom van A naar B. Maar als je 440PK bent gewend dan is dit de helft minus nog eens de helft. :P

Ik heb de fancontroller + aircofan overigens van ebay getrokken. Totale kosten incl verzending nog geen 90 euro. Een nieuwe fancontroller had 230 euro gekost. Een nieuwe fan boven de 120 euro. Inbouwen is relatief makkelijk, wel moet de front er weer af omdat de radiator even opzij moet. Maar dat krijg je met een flinke motor ingebouwd in een compacte ruimte.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 16:51
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:13:

Ik heb de fancontroller + aircofan overigens van ebay getrokken. Totale kosten incl verzending nog geen 90 euro. Een nieuwe fancontroller had 230 euro gekost. Een nieuwe fan boven de 120 euro. Inbouwen is relatief makkelijk, wel moet de front er weer af omdat de radiator even opzij moet. Maar dat krijg je met een flinke motor ingebouwd in een compacte ruimte.
Hoe is het inmiddels met de RS? We want updates!

Lurk eigenlijk alleen in dit topic om je RS, rij zelf een pauper golf :+

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ECU is binnen, maandag kan hij er pas bij. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 14-08-2015 13:51 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wheeler
Weer even kleine update: de cruise control zit inmiddels in de auto (en geactiveerd via Vagcom) en volgens mensen die ik gesproken heb is die nu wel helemaal af qua opties die ooit leverbaar waren op dit model.

Verlanglijstje:

18 inch zwarte/gunmetal velgen (en op huidige 17" de winterbanden)
S line kofferbak spoiler zwart
klein beetje verlagen dmv veren
Tinten achterramen
Zwarte grill (maar weet nog niet wat en hoe)

de plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5789/20600649631_072e1799ed_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5821/20540941792_38eb0d1ce9_z.jpg

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Je hebt toch een zwarte grill? Of wil je die Audi logo ook zwart hebben? Dan zou ik hem plasti dippen. Als je het zat ben kan je het er zo af hebben en heb je hem weer origineel.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Mooie auto! De achterkant is imo nog een beetje kaal en zal met die kofferbakspoiler er wat gevulder uitzien. Ben benieuwd naar het totale eindresultaat met al die modificaties in petto.

En zijn die achterramen niet al getint :? Op de foto is het namelijk al vrij donker achter…

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:48:
ECU is binnen, maandag kan hij er pas bij. :P
:D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11880459_723355301143759_8310051215794851854_n.jpg?oh=f6c524f1074f2b885af5a90fcc992f54&oe=567A10F6

Pakketje binnen ja. Het herflashen heeft me 125 euro gekost, incl verzending zo 210 samen. Het was binnen 1 werkdag vanaf zwitserland bezorgd. Talking about service :7

Ik heb grotendeels van de tijd moeten wachten op levering naar Zwitserland toe. Toen het er eenmaal was, kwam ik tot de ontdekking dat ze tot 10 augustus op vakantie waren. In de tussentijd heb ik de alfa verruild voor een astra, de alfa was zo lek als een mandje, en rammelde nogal op de snelweg. De astra doet het iets beter, maar je voelt je echt een second class dude ofzo in zo'n auto. :P

Straks is het moment of truth.. plug & play zou het moeten oplossen. Sportec schrijft me zelf het volgende aan wat de oorzaak is / was: let niet op gebrekkig engels
we have deinstalled the soding socket.
So it's possible to erase the software. But also it's possible to make a new flash.
Then we have test the installed software and done the newest SW on it.
OK, awaiting monday, to see if all is working fine
kortweg; eeprom eraf, opnieuw flashen, testen en klaar

Het voordeel is is dat deze auto oorspronkelijk bij Sportec ook gemapped was. Het herflashen met de juiste waardes was dan ook appeltje eitje. Bij dat nederlands bedrijf had ik toch mijn bedenkingen omdat ik het idee had dat ik mijn auto zonder de getunede flash retour zou krijgen. heb overigens de data opgevraagd wanneer mijn auto geflashed was in zwitserland en met welke KM-stand 8)

Op en al heeft me dit 600 euro bespaard, incl kosten voor leenauto gedurende 4 weken (80 euro per week, onbeperkt km's). Ik had het liever niet gewild maar ja, pech op de meest belangrijke dagen in je leven overkomt mij natuurlijk weer.

Ik ben zo blij dat ik dat ding straks weer op mag halen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11401452_691927930953163_5484964914150089976_n.jpg?oh=26b076e6d85c781897a0f1d78b0b31cd&oe=563F8496

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 09:11 ]

• wheeler
GioStyle schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:07:
Je hebt toch een zwarte grill? Of wil je die Audi logo ook zwart hebben? Dan zou ik hem plasti dippen. Als je het zat ben kan je het er zo af hebben en heb je hem weer origineel.
het plastic van eerste generatie A3 grille is alleen maar in donkergrijs geleverd. Op foto's niet zichtbaar maar in zonlicht zie je wel degelijk dat het niet zwart is. Pas vanaf 2008 is er een blackline en daar heb ik nu alleen de omlijsting van.
RomeoJ schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:54:
En zijn die achterramen niet al getint :? Op de foto is het namelijk al vrij donker achter…
ik heb zonneschermen die uit de deur omhoog getrokken worden. Mooie optie maar de raampjes bij C-style zijn nog steeds gewoon glas. Vandaar het tinten.

• Tylen

Tylen

wheeler schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:43:
Weer even kleine update: de cruise control zit inmiddels in de auto (en geactiveerd via Vagcom) en volgens mensen die ik gesproken heb is die nu wel helemaal af qua opties die ooit leverbaar waren op dit model.

Verlanglijstje:

18 inch zwarte/gunmetal velgen (en op huidige 17" de winterbanden)
S line kofferbak spoiler zwart
klein beetje verlagen dmv veren
Tinten achterramen
Zwarte grill (maar weet nog niet wat en hoe)

de plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie nog een wit interieur, dus S-Line interieur zit er nog niet in??

• wheeler
Wit interieur, je bedoelt dakhemel en ABC stylen? Dat klopt. Aangezien ik een open sky dak heb is de mogelijkheid om dit naar zwart om te bouwen extra lastig. Enige wat ik aan tweedehands zwart interieur tegenkom is zonder opensky…

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/513/19310387681_9e7ac62509_c.jpg

Verwijderd

De ECU was niet het probleem.... De auto start nog steeds niet. Maar heb ik wel ontdekt aan waaraan het kan liggen. En alles wijst ook uit op precies het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/coT8ILc.png

De brandstof-relais stuurt niet alleen de brandstofpomp aan, maar ook 3 andere dingen (zie links boven). Laat nou net 1 draadje verantwoordelijk zijn voor het laten pulsen van de injectoren. Er zitten brandsporen op de connectoren van die relais, hoewel de brandstofpomp gewoon werkt, dachten we hier eerst helemaal niet aan. Totdat ik dus op wat posts op internet stuitte, met exact hetzelfde probleem. Een korte samenvatting:
Based on your description, these symptoms could be consistent with a failed fuel pump relay. The fuel pump relay not only powers the fuel pump, but supplies power to the Injectors and engine control module via a separate terminal. The failure is quite common, but I can’t say that I have ever seen them stick on. It is a very simple circuit so it should be easy to test. The injectors are individually grounded through the ECM. Power is supplied to all injectors on the green/yellow wire by the Fuel Pump relay via fuse #34 on the left side of the dash. If you check at the fuse the power should be there as well. If you remove the fuse the power should no longer be at the injectors.
Toen de ANWB er was, viel ons het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://www.audizine.com/gallery/data/500/0817091931.jpg

Ik had een identiek ogende brandstof-relais (327) met half geoxideerde / verbrande pootjes. Het blijkt dus dat andere mensen ook dit probleem hebben gehad waarbij de brandstofpomp gewoon werkt, maar de rest dus niet binnen die relais.

Ik ga zo even naar de audi dealer, trek een 327 mee (kosten paar tientjes) en ga gelijk naar de loods. Daar trek ik de 327 eruit, plug ik de nieuwe erin, en als het goed is moet de boel het gewoon doen. Is dat het niet? Dan heb ik nog een klein lijstje met kleine dingen die ik testen kan (Zekering 32 bijv, die sturen de injectoren aan) en die zit weer verbonden met contactslot).

Ik verdenk dus de brandstofrelais ervan dat deze kapot is van binnenin. Er gaat schijnbaar een zooi massa doorheen wat het doorbranden kan verklaren. De ECU is dus eigenlijk voor niets opgestuurd, en Sportec zegt ook dat ie gewoon werkt.

We hadden het niet in de brandstofpomp relais gezocht omdat de brandstof pomp gewoon werkt en brandstofdruk levert. We wisten niet dat die zelfde relais ook nog 2 andere dingen aanstuurde waaronder een puls signaal voor de injectoren .....

Toch blijf ik hoop voor die auto hebben. De diagnoses doe je gewoon zelf uiteindelijk door etka en wat schema's en vooral gebruikerservaringen op te zoeken op internet. Als dat het probleem oplost dan ben ik fucking tevreden.

Sommige mensen geven ook het advies de contactpuntjes een beetje op te schuren... maar als je het mij vraagt vervang ik dat ding gewoon compleet. Ik moet er niet aan denken corrosieproblemen te gaan krijgen bij een snelheid van 200kmph of zelfs hoger.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:15:
Toch blijf ik hoop voor die auto hebben. De diagnoses doe je gewoon zelf uiteindelijk door etka en wat schema's en vooral gebruikerservaringen op te zoeken op internet. Als dat het probleem oplost dan ben ik fucking tevreden.
Dit was eigenlijk net waar ik over wilde beginnen. Zit jij niet een beetje te hypochonderen met die auto en kost het je stukken meer dan als je gewoon een expert hem in orde laat maken? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Dit was eigenlijk net waar ik over wilde beginnen. Zit jij niet een beetje te hypochonderen met die auto en kost het je stukken meer dan als je gewoon een expert hem in orde laat maken? :P
Is wel part of the fun :)

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Hij gaat morgen dan ook naar de RS specialist. :P

ECU is hoe dan ook kapot. We hebben _alles_ getest, uitgesloten en komen tot die conclusie. Ik geef het zelf uitzoeken dan ook op.

Zij zeggen ook; de enige manier, gebruik een spare ECU. Als de auto start dan is het zo goed als de ECU. Zij hebben naast spare ecu's ook equipment staan om de mapping en data over te nemen waaronder KM-standen.

De diagnose is gratis, de kosten komen bij ECU kijken. Moet rekening houden met ongeveer 300 tot 600 euro. Excl eenmalige transportkosten naar het zuiden van het land.

Snap ook niet dat Sportec stelt dat de ECU functioneerd. Zij hebben 'm vermoedelijk softwarematig uitgelezen, niet hardwarematig getest. En daar is waar het net mis gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 15:50 ]

• Tylen

Tylen

Nu snap ik je niet meer Jism.

Is je ECU nu wel of niet kapot?

Want hij is toch net opgestuurd geweest om gemaakt te worden?

Had je het relais al geprobeerd?

Verwijderd

Jup. Van de sloop eentje gehaald. Dealer + 3 automaterialenzaken hadden die niet op voorraad. We hadden de oorspronkelijke relais uit elkaar gehaald, zwarte contactpuntjes, doorgemeten, beetje opgeschuurd etc. Geen resultaat. Met een spare relais van de sloop hetzelfde verhaal.

We hebben alle zekeringen uitgemeten, we hebben de injectoren uitgemeten, we hebben sensoren uitgemeten, alles dat ermee te maken heeft 3x gechecked. Conclusie... de ECU moet kapot zijn. Kan niet anders. Wat sportec naar ons inziens gedaan heeft is het software matig testen van de ECU. Zij hebben deze niet hardware matig getest zoals in het prikken van een andere RS4. Deze zou in theorie wel / niet moeten starten op waarop die met een paar seconden automatisch uit zou moeten vallen wegens immobilizer (startonderbreker).

Nu staat de auto dus op een autoambulance, en wordt morgen geleverd ergens in brabant. Zij gaan de auto onderzoeken, en lieten wel al schemeren dat wanneer je alles uitgesloten hebt, de ECU gewoon naar de klote kan zijn. Ook JD engineering heel even telefonisch contact mee gehad, zij stellen hetzelfde.

Is simpel te testen met een andere ECU. Start de auto en slaat deze binnen 3 seconden af? Dan is de ECU gewoon goed maar springt de immobilizer in. Alle sensoren die ermee te maken hebben gehad hebben we voor dit hele debacle met sportec al vernieuwd. Daar ligt het niet aan.

Er staat gewoon spanning op de injectoren. De aansturing (ECU) weigert gewoon. Eindtrap is vermoedelijk gewoon stuk B)

Wat betreft sportec:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/rck9k9.jpg

:P

• Gonadan

Gonadan

En als je nu aan Sportec vraagt wat ze gedaan hebben en om opheldering vraagt in plaats van nu zelf weer te gaan knutselen op basis van aannames? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Dat heb ik gedaan... Maar ze reageren niet. Dat doen ze al een paar dagen na betaling en verzending ineens niet meer. Ik bel ze desnoods....

Kijk zij overtuigen mij per email dat het probleem zo goed als ECU gerelateerd moet zijn. Ik wil enige garantie dat als ik 'm opstuur dat dat probleem dan ook daadwerkelijk opgelost wordt. Zij ontvangen 'm, geven een diagnose en stellen 'm gemaakt te hebben op waarop ik 202 euro betaal en deze weer thuisgestuurd krijg. De auto doet het (weer) niet en ik ga zoeken... Ik stuit op meerdere topics op internet van een A6 2.7, een S4 B5 of een RS4 b5 hetzelfde probleem. Ook daar wordt gewezen naar die relais. Het lijkt een onschuldig onderdeeltje maar je maakt al gauw de denkfout omdat de brandstofpomp wel werkt het allemaal wel goed is.

Nou nu heb ik eindelijk _zelf_ de kans ook gehad alles zelf na te lopen. Sensoren, zekeringen, relais, injectoren .. conclusie? De kans dat de ECU toch stuk is is 95%. Ik heb 2 bedrijven die dat bevestigen gezien de storing die ik ermee heb.

Wat heeft sportec nu gedaan? Vermoedelijk een 'software' test... geen hardware test zoals het fysiek pluggen van de ECU in een andere auto. Zij zien dat het apparaat softwarematig werkt. Wij merken dat de injectoren geen pulse krijgen. En alles wat ervoor kan zorgen dat dat mogelijk veroorzaakt, ook uitgesloten is.

Het maakt me niet uit dat ik betalen moet ofzo, maar ik verwacht wel dat de diagnose in ieder geval juist gesteld wordt, en niet snel aan mij verdienen en mij ermee laten zitten. Want daar lijkt het nu wel een beetje op. Prijs dat bedrijf aan alle kanten gezien de service en dit is hoe je het retour krijgt....

• Gonadan

Gonadan

Nou ja precies, ik heb in ieder geval geen hoge pet op gekregen door alle verhalen. Vakantie, simpele test, etc.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als ik dit lees:
we have deinstalled the soding socket.
So it's possible to erase the software. But also it's possible to make a new flash.
Then we have test the installed software and done the newest SW on it.
OK, awaiting monday, to see if all is working fine
Dan hebben ze:

1. ROM van print af gesoldeerd
2. ROM gewist en opnieuw geprogrammeerd
3. Programma op ROM geverifieerd

Bij de meeste ROMs is de schrijf functionaliteit uitgeschakeld op het bord zelf, om ongelukjes met overspanning te voorkomen. Ze moesten hem er dus afhalen om te testen.

Dus ja, je ROM werkt dus nog (aka, bij je volgende ECU: ROM overzetten, mits exact zelfde versie/type ECU natuurlijk)

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 18-08-2015 17:03 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• MAX3400
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jism, vervelend om te lezen dat het zo moet gaan. Hopelijk heb je je eigen wagen weer snel aan de praat en blijven/zijn de kosten enigszins in de hand.

Wat ik wel lastig vind, maar dat moet zich uitwijzen, is dat internet dus blijkbaar veel zegt over relais (mijn auto ook trouwens; heb een batterij relais in de kast liggen), dat je dat niet eerder hebt gelezen helaas. Ook Sportec gaat niet vrijuit, naar het zich laat aanzien, maar ik kan me ook voorstellen dat ze geen RS hadden staan en alleen de ECU hebben getest; geen idee wat ze precies doen maar als je firmware klopt (auto, PC, gsm) maar alle overige randvoorwaarden lijken kapot, dan is Sportec toch niet helemaal de gebeten hond?

Ik lurk lekker verder hier; zit te wachten op een stukje voorgerekende financien op basis waarvan ik toch mijn huidige auto laat opknappen of hard op zoek ga naar een S4/5.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Maar je zegt dat je met een relais van de sloop hebt getest of alles werkt.
En niet met een nieuwe relais. Wie zegt dat die relais van de sloop nog goed is.
Kan je niet beter 1 laten bestellen bij een automaterialen zaak en die testen?

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12 19:21
Beetje noob hier, maar wel nieuwsgierig.

Wat is het verschil tussen hard- en software matig gebruik/aansturing van de ECU?

Als die (software matig) de juiste signalen stuurt... Wat zorgt er dan voor dat die signalen niet doorgegeven worden?

Verwijderd

_eLMo_ schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:03:
Als ik dit lees:

[...]

Dan hebben ze:

1. ROM van print af gesoldeerd
2. ROM gewist en opnieuw geprogrammeerd
3. Programma op ROM geverifieerd

Bij de meeste ROMs is de schrijf functionaliteit uitgeschakeld op het bord zelf, om ongelukjes met overspanning te voorkomen. Ze moesten hem er dus afhalen om te testen.

Dus ja, je ROM werkt dus nog (aka, bij je volgende ECU: ROM overzetten, mits exact zelfde versie/type ECU natuurlijk)
Juist ja, en dat is wat ik niet verzocht. Ik schreef hun aan met dat m'n hele ECU vermoedelijk kapot was en niet de rom. Bijna elke tuner heeft garantie op de software die ze schrijven. Dus heb jij een corrupt stukje software wat van hun afkomstig was? Dan herstellen ze binnen no time voor je. Sportec was niet echt duidelijk, ze stuurde aan op het snel versturen van de ECU. En dat ze er ervaring mee hadden, ecu's wel eens defect kunnen gaan enz.

Maar er moet meer aan de hand zijn. De injectoren krijgen gewoon geen puls. Er staat wel stroom op. Hij geeft ook direct een storing zodra je 1 injector eruit trekt.

We hebben het gisteren alles gegeven; forget it. Dat ding gaat vandaag gewoon naar de specialist. Als de conclusie klopt dan is het vervangen van de ECU voldoende met overname van mapping.

Kost de wereld niet. JD engineering wou hetzelfde doen voor ongeveer 150 a 400 euro (afhankelijk of ik zelf een ECU inbracht ofniet). Maar zonder een reserve ecu te hebben kunnen we dit niet uitsluiten of het de ECU is.
Joostk schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:56:
Maar je zegt dat je met een relais van de sloop hebt getest of alles werkt.
En niet met een nieuwe relais. Wie zegt dat die relais van de sloop nog goed is.
Kan je niet beter 1 laten bestellen bij een automaterialen zaak en die testen?
We hebben het geprobeerd. De oude opengehaald, alle contactpuntjes opgeschuurd, zelf de relais aangedrukt etc... Hier ligt het niet aan. Hij doet precies hetzelfde met een andere relais. En wat zou de kans zijn dat ook die een identiek defect zou hebben?

Ach ja. We kunnen er om lachen. :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11918936_726111004201522_1201656345882874869_n.jpg?oh=9dd0660ad38e2edd2d7bb263fe816ef4&oe=5680BE94

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 08:01 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het relais kun je toch testen? 12V op de aansluitingen zetten en kijken of de andere aansluitingen contact maken (als het goed is hoor je het relais ook klikken, maar dat is geen garantie dat hij ook goed werkt).

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

We dachten zelf eerst dat ie 'intern' doorgefikt zou zijn getuige de brandsporen. Nou dat was het dus niet, we zien 'm gewoon klikken en contact maken terwijl we contact aanzetten en starten.

Een identieke relais van de sloop doet hetzelfde. We hebben het erna ook opgegeven. Alles hebben we doorgemeten, geen zekering kapot, spanning op injectoren, spanning op alle cruciale onderdelen. Conclusie: ik heb me teveel zitten staren op een relais en het blijkt dus toch de ECU.

Ben ook van mening dat dit soort dingen gewoon overgelaten moet worden aan mensen die er hun broodwinning van maken. Het zelf doen heb ik niet zo'n vertrouwen in. Mijn ervaring in auto-electronica is gering.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

Daniel36

vernieuwde formule

Hierboven, mooie foto van je RS Jism.
Daar staat je dan met je 450 pk's.
;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OJJoYENNY1bkgFgOtC2tghpl/full.jpg

Is het gewoon niet een heerlijk brute auto? O+
Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste