[ Voor 34% gewijzigd door Meulugar op 01-09-2014 18:25 ]
Een waxlaagje hoef je maar 30-60min te laten curen he en uiteraard zo dun mogelijk erop te smeren.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Euhm, de gyeon producten moet je 24 laten drogen.Rainesh schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:20:
Paar uren voor een waxlaagje?! Ik ben ongeveer 3uurtjes bezig om de a4 met de hand te wassen, kleien, cleanen, glazen en waxen. Dan doe je volgens mij echt iets fout...
Een waxlaagje hoef je maar 30-60min te laten curen he en uiteraard zo dun mogelijk erop te smeren.
[ Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 01-09-2014 21:54 ]
Verwijderd
Jammer man.Meulugar schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:23:
Lol: Hoop dat je met de RS hetzelfde geluk hebt of beter oplet met de onderhouds intervallenhttps://www.facebook.com/...081915038/?type=1&theater
[afbeelding]
Toen ik de auto kocht was mij verzekerd dat de distributieriem nog een ruime 20k mee zou kunnen. Een riem is ook niet iets wat je loshaalt op het moment dat je een auto koopt. Precies op het juiste moment had ik de auto ingebracht voor onderhoud, toen kwam dit grapje naar boven.
Was die week daarvoor nog in Warschau geweest, met die riem ja.
Heeft allebei hetzelfde doelRainesh schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:54:
Ik gebruik geen gyeonEn alleen de gyeon Mohs / Prime moet je 24u laten drogen en dat zijn geen waxjes, maar quartz coatings.
Maar is totaal niet vergelijkbaar met een waxlaagje aanbrengen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tjah bij een DSG kost een koppeling vervangen dat sowieso, ook gewoon bij een 1.2/1.4/18 TSI. de DSG van een RS kost, lijkt mij, vele malen meer?Tortelli schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 02:09:
Onderhoud van het exclusievere spul is niet goedkoop. €1500 vind ik nog acceptabel eerlijk gezegd. Er zijn zat auto's waar je dat alleen voor de koppeling betaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2014 12:35 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Dat is ook met mijn RS4 het geval. Motor + bak moet eruit om erbij te kunnen. Voor een versterkte koppeling alleen 1200 ex btw. Dan heb je de kosten voor een grote beurt (250 euro materiaal) en in/uitbouw. Denk dat je met 2000 tot 2500 euro wel in de buurt komt ja.
Gvd, waarvoor betaal je dan nog in vredesnaam die oplichtersbedragen voor parkeren?Pannekoek81 schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:19:
Mijn huidige A3 SB is lid geworden van de club auto inbraak. 2,5 jaar ging het goed, wel keer poging tot, echter bleef het bij schade en geen diefstal. Tot afgelopen donderdag. Even wat eten in Utrecht, bij terugkomst, achterruitje eruit geslagen. Navigatie weg. Kofferbak is open getrokken (kinderstoel kapot erdoor). Daar lag nog een laptop, ja stom ik weet het, maar goed naïef, parkeergarage met camera, groot hek, moet kunnen voor 2 uur. Blijkbaar niet. In de garage waren nog 3 auto's de sjaak. Allemaal een ruitje stuk en van alles eruit. Zelfs een pakje kauwgom is meegenomen???? Zucht...
Je ziet vrijwel altijd een paar van die melkertbanen in een hokje zitten de boel in gaten houden
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Je betaalt voornamelijk de huur van de ruimte om je auto neer te zetten. Grond in een willekeurige binnenstad is duur. Veel mensen vergeten dat.Bospa01 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:14:
[...]
Gvd, waarvoor betaal je dan nog in vredesnaam die oplichtersbedragen voor parkeren?
Je ziet vrijwel altijd een paar van die melkertbanen in een hokje zitten de boel in gaten houden
Die Melketiers zitten er meer om mensen evt te helpen dan om een oogje in het zeil te houden. Bij vrijwel elke parkeergelegendheid staat ook een disclaimer bij de ingang.
Als je ook nog voor beveiliging moet betalen wordt het nog duurder.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het heeft niets met de prijs van de grond te maken. Je betaalt parkeergeld omdat de overheden geld willen binnen harken.The Eagle schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:52:
[...]
Je betaalt voornamelijk de huur van de ruimte om je auto neer te zetten. Grond in een willekeurige binnenstad is duur. Veel mensen vergeten dat.
Verwijderd
Q-park bijv is gewoon een commercieel bedrijf. Niks overheid aan. Dat de prijzen soms nergens op slaan meer (5 uur amsterdam, 22 euro ofzo) ben ik het met je eens.GioStyle schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:16:
[...]
Het heeft niets met de prijs van de grond te maken. Je betaalt parkeergeld omdat de overheden geld willen binnen harken.
Laptop stond helemaal uit.readytoflow schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:30:
Bluetooth aan laten staan op je laptop? Wellicht was het daar om te doen als ze de kofferbak open hebben getrokken.
Beveiliging, tja ze zitten er met een reden. Toen ik wegliep stond er ook iemand met een mooie V op zijn jas. Camera's in de garage (worden momenteel nagekeken door de politie). Groot hekwerk. Het is geen garantie dat het dan wel goed gaat, ook al ligt het uit het zicht. Ze proberen het toch. Van de politie ook al te horen gekregen dat ze veelal een poging doen bij bepaalde auto's omdat er altijd wel iets te halen is. FijnThe Eagle schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:52:
[...]
Je betaalt voornamelijk de huur van de ruimte om je auto neer te zetten. Grond in een willekeurige binnenstad is duur. Veel mensen vergeten dat.
Die Melketiers zitten er meer om mensen evt te helpen dan om een oogje in het zeil te houden. Bij vrijwel elke parkeergelegendheid staat ook een disclaimer bij de ingang.
Als je ook nog voor beveiliging moet betalen wordt het nog duurder.
Maar goed, on topic, de 1.4 COD is in de lijst gestegen. In de lease lijkt deze erg mee te vallen m.b.t. bijtelling. Erg fijn motortje in combi met stronic.
Verwijderd
Kleine zonneklepje boven de binnenspiegel is trouwens wel de beste uitvinding ooit
Kraakt bij jou de afdekhoes of klapt hij los? Voor het laatste is een setje beschikbaar.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die zitten daar om voor de politie wildplassers,junkies en hoertjes op te sporen. kan nog best druk zijn zo´n avond... Het maakt inderdaad niets uit. Mijn aygo was ook opengebroken. Lag niets in het zicht maar vanwege de sticker "wij houden van ICT en Finance" en de brodit navi houder vonden ze het toch de moeite waard. De hoedenplank met speakers die meer waard waren dan de TomTom( die ze zochten maar er niet in lag) hebben ze niet eens meegenomen! Daar gaat weer je eigen risico! Ben allang blij dat die airbag-jat-hype een beetje is afgekoeld. En het is voor de reden geweest om nooit voor een inbouw navigatie te gaan in mijn lease auto's. Heb verhalen gehoord waarbij ze uit de Passat CC gewoon het hele dashboard hadden verneukt om een PNS eruit te halen.Pannekoek81 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:36:
[...]
Laptop stond helemaal uit.
[...]
Beveiliging, tja ze zitten er met een reden. Toen ik wegliep stond er ook iemand met een mooie V op zijn jas. Camera's in de garage (worden momenteel nagekeken door de politie). Groot hekwerk. Het is geen garantie dat het dan wel goed gaat, ook al ligt het uit het zicht. Ze proberen het toch. Van de politie ook al te horen gekregen dat ze veelal een poging doen bij bepaalde auto's omdat er altijd wel iets te halen is. Fijn.
Maar goed, on topic, de 1.4 COD is in de lijst gestegen. In de lease lijkt deze erg mee te vallen m.b.t. bijtelling. Erg fijn motortje in combi met stronic.
Hoe zit dat nou met de 8P motoren? Op de site van Audi staat het niet duidelijk maar wat ik daarvan kan terugvinden is zijn de volgende specs:Klopt het inderdaad dat zowel de 136 en de 150pk versies evenveel koppel leveren?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat begrijp ik ja, vind het alleen nogal gek dat ze dan wel evenveel koppel leveren.Rainesh schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:56:
Dat klopt, de 136pk versie leveren ze alleen in Belgie. Is vanwege de bijtelling ofzo.
Qua bijtelling dat was de reden van het gebruik van 136 pk. Vroeger was dat afhankelijk van het aantal pk's maar dat is sinds 2010 niet meer het geval en zijn we omgeschakeld naar een CO2 heffing (rekening houdend met de catalogus waarde van de auto), heden ten dage benoemd als Voordelen van Alle Aard en zelfs te berekenen op de site van Audi zelf, of via één van Company Car Cost Calculators zoals die van SDworx. Dat maakt het aantal pk's veel minder belangrijk. CO2 uitstoot voor de 136 / 150 / 184 pk is resp. 106 / 106 / 110 g/km. Gek genoeg is dus de maandelijkse bijdrage is hetzelfde voor de 136 / 150 pk versie bij gelijke waarde van de auto (basisprijs + opties).
I wish maar leasing dus nee, dat is geen optie ... helaas* ...Gonadan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:31:
Ofwel de software bepaalt in welke bijtellingsklasse hij valt? Even langs Hartog en je kan vrij kiezen.
[ Voor 46% gewijzigd door Ravefiend op 09-09-2014 14:56 ]
Best rap voor een standaard auto. Ik zat wel al rond de 6200/6300 toeren. Misschien dat hij na chip/uitlaat wel 270/275 teller haalt
Deze 2 halen ook dik boven opgegeven. Al weet ik natuurlijk niet de teller afwijking en of ze heuvel af gaan
YouTube: Audi TT 2.0 TFSI 200 PS max speed 275 kmh germany
YouTube: Audi TT 2.0 TFSI Autobahn TOP Speed
Verwijderd
Sick getunede RS4:
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 06:25 ]
Ik heb geen idee waar die precies zit, maar komt inderdaad in de buurt.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 06:23:
Je zit bijna in de toerenbegrenzer ermee.
Binnen nu en een paar maanden wil ik wel gaan chippen. Misschien leggen ze hem dan ook nog iets hoger. Geen idee of dat nut heeft met standaard turbo.
Als je een beetje met je auto rijdt kom je toch wel eens "per ongeluk" aan de toerenbegrenzer?
Signatures zijn voor boomers.
Ook al zet je hem in manual, hij zal altijd overschakelen als je te ver in toeren gaat.
Nice!KappeNou schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:14:
Na een weekendje ring op de autobahn op weg naar huis even de TT uitgetest. Met lekkere koude lucht en RON102 toch nog rond de 265km/h op de teller gehaald. Toen ik rond de 250 teller zat gaf de gps snelheid 240 aan. Hierna foto's gemaakt, hierdoor geen gps meer, maar ik schat dus net boven de 250gps.
Best rap voor een standaard auto. Ik zat wel al rond de 6200/6300 toeren. Misschien dat hij na chip/uitlaat wel 270/275 teller haalt
[afbeelding]
Mijn TT 3.2 die ik had liep 270km/h en met wind mee nog wel iets harder.
Maar dit is erg netjes voor een 2.0!
It's All In The "Mix"
Goed, automaat. Maar dan, dan schakelt hij bij volgas op? 6500 toeren? Als ik zo een van die filmpjes bekijk klopt dat wel zo'n beetje. Gewoon afgesteld dat hij net voor de toerenbegrenzer overschakelt.Tylen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:52:
Niet in de S-Tronic![]()
Ook al zet je hem in manual, hij zal altijd overschakelen als je te ver in toeren gaat.
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Als je chipt voor vermogen is dat de motor alleen. Als je de S-tronic bak erbij chipt kan je de toerenbegrenzer verleggen en / of schakelmomenten of schakeldruk (nog sneller schakelen) verhogen.KappeNou schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:08:
[...]
Ik heb geen idee waar die precies zit, maar komt inderdaad in de buurt.
Binnen nu en een paar maanden wil ik wel gaan chippen. Misschien leggen ze hem dan ook nog iets hoger. Geen idee of dat nut heeft met standaard turbo.
Maar aan dat alles zit ook een limiet als je geen aanpassingen verricht en gewoon stock blijft rijden.
En 0-100 in 2,9s
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verwijderd
Volgens mij turbo-druk meter uitgedrukt in aantal bars. Als ie gas loslaat dan zie je het ook in de min staan.PM_Petrol schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:31:
Is dat een soort versnellingsmeter/G-krachten meter in dat filmpje?
En 0-100 in 2,9s
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 19-09-2014 08:07 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wel verbijsterend trouwens, in minder dan 8 seconden op de 200
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Het is gewoon een handbak. Maar ik schakel gewoon op tijd, tot nu toe de toeren begrensen nog niet geraak, ook niet tijdens de rondjes op de ring.Maasluip schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:37:
[...]
Goed, automaat. Maar dan, dan schakelt hij bij volgas op? 6500 toeren? Als ik zo een van die filmpjes bekijk klopt dat wel zo'n beetje. Gewoon afgesteld dat hij net voor de toerenbegrenzer overschakelt.
Zo'n klein turbo blokkie rij je toch andere dan een atmosferisch blok. Bij de 2.0tfsi maakt het niet zo'n groot verschil of je nou bij 6000 of 6500rpm schakelt. Bij een 3.2 wil je hem lekker hoog in de toeren houden en zal je wel is de toeren begrenzer raken.
De betere chip tuners kunnen de begrensen hoger leggen. Ook met een handbak.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:24:
[...]
Als je chipt voor vermogen is dat de motor alleen. Als je de S-tronic bak erbij chipt kan je de toerenbegrenzer verleggen en / of schakelmomenten of schakeldruk (nog sneller schakelen) verhogen.
Maar aan dat alles zit ook een limiet als je geen aanpassingen verricht en gewoon stock blijft rijden.
Het gaat er meer om of de standaard turbo zo hoog in de toeren nog niet buiten adem is.
Op die 1.8 20VT blokken met andere turbo's, bv k03s, k04 of hybride turbo leggen ze vaak ook een paar 100 toeren de begrenzer hoger.
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 19-09-2014 13:08 ]
Als je nu fabriekssoftware hebt dan heeft dat zeker nut met een turbo, vaak kan je veilig tot zo'n 30% meer.KappeNou schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:08:
Ik heb geen idee waar die precies zit, maar komt inderdaad in de buurt.
Wat voor bak zit erin? Als het maar geen multitronic is.
Ik lees nu s-tronic dus dat zit wel goed.
Bij zo'n relatief klein blok zit de kracht inderdaad veel meer onderin en ben je bij ruim 5k wel klaar.KappeNou schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:04:
Het is gewoon een handbak. Maar ik schakel gewoon op tijd, tot nu toe de toeren begrensen nog niet geraak, ook niet tijdens de rondjes op de ring.
Zo'n klein turbo blokkie rij je toch andere dan een atmosferisch blok. Bij de 2.0tfsi maakt het niet zo'n groot verschil of je nou bij 6000 of 6500rpm schakelt. Bij een 3.2 wil je hem lekker hoog in de toeren houden en zal je wel is de toeren begrenzer raken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Juist.Abbadon schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:04:
Volgens mij meet die drukmeter de druk in het inlaatkanaal. En een negatieve waarde krijg je wanneer de turbo geen druk levert (idle, gas los) maar de zuigers in de motor lopen natuurlijk wel door, en doen dan waar ze naar vernoemd zijnGeef weer een beetje gas en de turbo zorgt voor overdruk in het inlaatkanaal.
Wel verbijsterend trouwens, in minder dan 8 seconden op de 200
Ja die RS4 is bloedsnel. Er rijden ook varianten rond met meer dan 1000PK op een RS4 blok.
Wat is het nou... Een s-tronic (Voorganger DSG, dus semi-automaat) of een echte handbak met een versnellingspook?
Als je het laat chippen moet de toerenbegrenzer verlengd worden via de S-tronic en niet via de motor. De S-tronic is gewoon geprogrammeerd om tot een bepaald toerental te kunnen gaan. Een S-tronic laat je ook niet terugschakelen als je uitkomt vol in in redline.
Toen ik overwoog de A3 te laten chippen kwam die info ook kijken. Je kunt de bak namelijk sneller laten schakelen, de druk op de koppeling verhogen, laten opschakelen bij het ideaale koppelmoment of de toerenbegrenzer verhogen.
Is bij een standaard diesel toch niet zo zinvol... die houdt er gewoon mee op na 4500 toeren.
Die 2.0tfsi loopt wel gewoon lekker door naar 6500rpm. Maar de vraag is of hij nog verder door kan lopen. Hoeft niet, 265 teller is prima;)
Eh, S-Tronic is geen voorganger van DSG maar is gewoon een DSG hoorVerwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:14:
[...]
Juist.
Ja die RS4 is bloedsnel. Er rijden ook varianten rond met meer dan 1000PK op een RS4 blok.
[...]
Wat is het nou... Een s-tronic (Voorganger DSG, dus semi-automaat) of een echte handbak met een versnellingspook?
Als je het laat chippen moet de toerenbegrenzer verlengd worden via de S-tronic en niet via de motor. De S-tronic is gewoon geprogrammeerd om tot een bepaald toerental te kunnen gaan. Een S-tronic laat je ook niet terugschakelen als je uitkomt vol in in redline.
Toen ik overwoog de A3 te laten chippen kwam die info ook kijken. Je kunt de bak namelijk sneller laten schakelen, de druk op de koppeling verhogen, laten opschakelen bij het ideaale koppelmoment of de toerenbegrenzer verhogen.
Is bij een standaard diesel toch niet zo zinvol... die houdt er gewoon mee op na 4500 toeren.
It's All In The "Mix"
Wees blij dat het geen multitronic is.
[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 21-09-2014 10:55 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ervaringen: auto trekt beter op, reageert sneller en is iets zuiniger. Prijsverschil tov BP Ultimate is 2 cent. Ik zal het voorlopig blijven tanken. Ik ga de a1 in november laten tunen door JD. Ben benieuwd hoe de auto dan rijdt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://kassa.vara.nl/tv/a...dt-niet-zuiniger/speel/1/
[ Voor 8% gewijzigd door OneTimer op 21-09-2014 15:16 ]
Maar ok, ik zal de volgende keer tegen mijn vrouw zeggen dat zij moet gaan tanken en dan niet zeggen wat er in zit. Kijken of ik het verschil merk.
Edit:
ik vind het onderzoek van Kassa niet echt representatief. Een half uurtje rijden vind ik niet lang genoeg om conclusies te trekken. Ik denk dat de additieven op lange termijn hun werk goed doen en een schone motor voor een lager verbruik zorgt.
[ Voor 33% gewijzigd door Rainesh op 21-09-2014 15:45 ]
Wat bedoel je met pingelde?Rainesh schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:42:
Nou ik vond het verschil tussen 95 en 98 wel groot. Motor was merkbaar stiller en pingelde haast niet.
Maar ok, ik zal de volgende keer tegen mijn vrouw zeggen dat zij moet gaan tanken en dan niet zeggen wat er in zit. Kijken of ik het verschil merk.
Edit:
ik vind het onderzoek van Kassa niet echt representatief. Een half uurtje rijden vind ik niet lang genoeg om conclusies te trekken. Ik denk dat de additieven op lange termijn hun werk goed doen en een schone motor voor een lager verbruik zorgt.
Als het echt pingelen is dat zou dat slecht zijn om dat pingelen synoniem is aan ongewenste detonatie.
Is overigens niet mogelijk omdat er in moderne auto's een pingel-sensor zit (of klopsensor).
Okay interessant. Op zich geeft een hoger octaan getal een mindere kans op pingelen. Maar op zich zijn alle moderne auto's berekend voor 95 en heeft een auto een klopsensor. Hele discussies zijn er al over gehoudenRainesh schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:11:
De chef-werkplaats van Wittebrug noemde het pingelen, dus heb dat van hem overgenomen. Motor was stationair duidelijk rustiger en maakte veel minder geluid. De chef werkplaats had twee keer met de auto gereden, hij stond een weekje daar voor onderhoud en wat kleine dingen en toen zat er 95 in. Laatst moest ik terugkomen omdat er een onderdeel vervangen werd en toen had ik al een tijdje 98 getankt en ook hij merkte het op dat de auto rustiger was. Verschil in stationair tussen 98 en 102 kon ik niet opmerken.
Hoe hoger het RON getal hoe minder pingelen idd. Vroeger toen het octaangetal nog een stuk lager was pingelde sommige motoren als je de normale benzine tankte. Maar tegenwoordig is alles wel geschikt voor 95.
Dat met de additiven en minder vervuiling in de motor klopt deels wel. Maar als je twee motoren met altijd 95 afgetankt en eentje met altijd 98 vergelijkt, open maakt en bekijkt zul je ook niet echt een verschil zien. Ze zijn allebij flink vervuild. De motor met 98 wel minder, maar het is niet zo dat die nog helemaal schoon is en je met je vingers het vuil er af kan halen. Is dit niet in het filmpje van Kassa te zien? Anders is er ook nog een filmpje van de Rekenkamer(?) volgens mij.
Ik tank iig altijd 95 bij BP. Ik zal een keer 98 proberen en kijken wat het verschil is.
Wel al meerdere keren keer E10 geprobeerd. Dat verbrand beter en dus schoner. Met E10 een verbruik van 13,7 km/l en met normale 95 benzine 14,85km/l. Beide stadsverkeer, telkens dezelfde stukken. Hier is wel een verschil te zien. Echter rij ik geen audi
Verwijderd
De prijs ligt volgens mij iets onder die van de BP 98.
Ik heb het een paar keer getanked voor de RS. Fuck yeah.
Het is helemaal ziek wanneer de nacht onder de 12 graden ligt.. en je de snelweg voor jezelf hebt. Dan rijdt de RS echt akelig hard.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 01:04 ]
Dan weet je toch dat de goedkoopste erin zit?Rainesh schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:42:
Nou ik vond het verschil tussen 95 en 98 wel groot. Motor was merkbaar stiller en pingelde haast niet.
Ach, je moet tanken wat je wilt. Het is bewezen dat het meestal geen verschil maakt, net zoals merkpompen t.o.v. witte pompen. Additieven zijn leuk, maar daar rijd je niet zuiniger of beter van.Edit:
Ook is bewezen dat bepaalde typen motoren wel baat hebben bij hogere RON, zeker bij hogere druk. Dan is zo'n klopsensor leuk, maar die schroeft in feite je vermogen terug om pingelen tegen te gaan. Als je dat kunt voorkomen door andere brandstof kan je wel degelijk voordeel hebben. Uiteraard zou dat pingelen überhaupt niet voor moeten komen, maar dat is een ander verhaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Het verklaart ook waarom je in de zomer minder vermogen hebt als in de winter met een goed stuk kou. Het ontstekingsmoment kan gewoon vervroegd worden (= meer vermogen).
Dat is het eieren eten met hogere RON benzine, de klopvaster des te 'strakker' het ontstekingsmoment kan worden ingesteld. Niet elke auto heeft dat, maar ga er maar vanuit dat een beetje 2 liter benzine dat wel heeft.
De RS is echt heel erg gevoelig voor welk type benzine erin gaat. Je merkt het meteen. Met volgende maand reis ik door duitsland met de RS. De auto kan ik inmiddels blind besturen en elke functie ken ik uit m'n hoofd. Ben erg benieuwd naar het top vermogen van de RS.
Bij mijn vorige auto welke een atmosferisch blok had merkte ik geen verschil van 95 -> 98 maar wel echt een heel duidelijk verschil tussen 98 -> 102 van de aral. Hij reageerde veel directer op het gas en een dipje welke onder de 4000rpm zat ging er door weg.
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 22-09-2014 13:40 ]
Bij de blauwe locaties is het pas vanaf het nieuwe jaar.synthdood schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:59:
Ik ga bij de eerstevolgende tankbeurt de dichtsbijzijnde Firezone opzoeken. Zal mij benieuwen. Als het echt 102 is dan heeft Firezone er een klant bij, ik rij er met liefde een stukje voor om!
http://www.competition102.com/
Ik wil het eigenlijk meteen uitproberen maar de tank is nog half vol.Even geduld tot volgende week dus.
Verwijderd
Scheelt 30 km omrijden naar duitsland.
Ontopic:

Stukje van sierstuk uitlaat eraf... Stapte in de auto, niks aan de hand, halverwege bij een klant, hoort dat
wtf.. gewoon eraf gereden dus. Ik heb een HMS uitlaatset (4 inch!) op het oog inclusief racekatalysatoren... Ding kost nog meer als een koppeling.
hoe is het met de koppeling? inmiddels al vervangen?Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:30:
Ik heb de firezone nog geen 2 km van mij af. Het is de straat uit en ik ben er.
Scheelt 30 km omrijden naar duitsland.
Ontopic:
[afbeelding]
Stukje van sierstuk uitlaat eraf... Stapte in de auto, niks aan de hand, halverwege bij een klant, hoort dat
wtf.. gewoon eraf gereden dus. Ik heb een HMS uitlaatset (4 inch!) op het oog inclusief racekatalysatoren... Ding kost nog meer als een koppeling.
Het mindere vermogen in de zomer is vooral doordat het warmer is en de lucht dus minder dicht is, in 1 liter lucht zit er dan minder zuurstof dan bij 4 graden in de winter. Meer lucht per volume = meer lucht in cilinders = meer brandstof dat er in verhouding bij kan = meer power.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:22:
Temperatuur van de motor is ook van invloed op het pingelen. Het gebeurd sneller wanneer een blok knetterheet is.
Het verklaart ook waarom je in de zomer minder vermogen hebt als in de winter met een goed stuk kou. Het ontstekingsmoment kan gewoon vervroegd worden (= meer vermogen).
...
Vooral bij turbomotoren voelbaar, zeker vanaf een serieus vermogen.
Verwijderd
@Meulugar, er komt een complete fotoset deze week online. Heel de rs uit elkaar.
Die 312mm schijven zien er in 18" velgen toch wat klein uit;)
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 24-09-2014 10:53 ]
Verwijderd
Dat zijn nog kleintjes in vergelijking met die van de RS:

Ik vond nog een filmpje op het net... waarbij op 260kmph nog eens fors op de rem wordt getrapt...
Die heeft nieuwe blokjes nodig na dat grapje ....
grotere achter remmen ga je met deze verhouding niets tot weinig van merken. Het is niet dat er een brembo 6 zuiger big brake kit voor op komt.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:17:
Nice. Als je het goed wilt doen neem gelijk je achterremmen mee.
Dat zijn nog kleintjes in vergelijking met die van de RS:
Kleintjes in vergelijking tot jouw RS? Dat zeker niet. De B5 RS4 heeft 360mm en de TTS 345mm
Daarentegen weegt een RS4 deepload met ze 1620kg tegenover mijn TT 1215kg. 405kg verschil
Enige verschil wat ik zie zijn geperforeerde schijven..
Zonder gein, prachtige wagen maar die sticker zou ik eraf halen.
Dat heeft een RS niet nodig zeg maar.
Verwijderd

Zojuist opgegaan voor APK. Afgekeurd, 2 rubbers.
2 rubbers gelijk bij Audi besteld, a € 142 samen. Morgen snel inbouwen, en laten herkeuren.
Ik heb er 3000KM inmiddels mee gereden, nog geen 1mm weg aan olie op dipstick. Hoef 'm ook niet eens bij te vullen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 17:06 ]
Verwijderd
Ja, ga er maar vanuit dat het meer kost dan een A3 diesel met full-options op jaarbasis.Rainesh schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:18:
3000km mee gereden maar al wel een berg kosten:p Zou een rs4 B7 niet goedkoper in onderhoud zijn?
Maar ik rij wel iets unieks, gaafs en vooral snel. Eenheidsworst is niks voor mij.
Euh maar wat doet dat nu buiten leuke geluiden maken?Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:22:
Ik moest ff opzoeken wat het was....
[video]
Nee... Daar is het niet voor gemaakt.
Beste heer HyperBart
Met dit schrijven wil ik u graag op de hoogte houden betreffende de status van uw bestelde Audi A3 Berline.
Volgens de gegevens die ik van de Audi fabriek heb doorgekregen zal uw wagen in week 42 (+/- 13 oktober 2014) in onze garage toekomen. Graag wil ik u er hierbij op attent maken dat deze datum een indicatiedatum is en dus onderhevig kan zijn aan wijziging door middel van het productieproces, het transport of eventuele kwaliteitscontroles aan het voertuig.
Vanaf het moment dat uw wagen met de nodige papieren (o.a. aanvraag tot inschrijving) in onze garage is toegekomen worden deze documenten doorgestuurd naar Alphabet. Zij zullen u vervolgens verder op de hoogte houden over het verdere verloop van inschrijving/aflevering van de wagen.
Mocht u hieromtrent nog vragen hebben, aarzel dan niet om me te contacteren. U kan uiteraard ook steeds terecht bij uw verkoper
Daar wil je mee blijven rijden?Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:02:
Das de reclame op de auto ....
Maar wat zijn het nou voor remmen? Ik zie alleen schijven met gaatjes (zimmerman?)
Ok toegegeven, je gaat zo wel hard door je remschijven heen.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:22:
Ik moest ff opzoeken wat het was....
Nee... Daar is het niet voor gemaakt.
Als je het goed doet ga je er als een raket vandoorHyperBart schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:03:
[...]
Euh maar wat doet dat nu buiten leuke geluiden maken?
Verwijderd
Ik kan pas na maandag de boel in laten bouwen en dan opnieuw laten herkeuren. Weekend over APK datum dus.
Ik weet niet welke remmen ik heb. Het zijn grotere, sport-remmen. Die grijpen echt knalhard aan. Kan pas foto's maken als het op de brug staat.
Verwijderd
Spullen liggen gereed... moeten alleen nog ingebouwd worden. Dat gebeurd voor de 11de, want dan wil ik namelijk richting oost-duitsland knallen.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Kun je niks in het dasboardkastje aftappen (lampje ofzo), of vanuit de middenarmsteun via de USB?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb je het al eens gezien op het dashboard?The Eagle schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:13:
Mja, maar in een 2014 A3 ziet dat er naturlijk niet uit
Kun je niks in het dasboardkastje aftappen (lampje ofzo), of vanuit de middenarmsteun via de USB?
Je kan 'm wel "zijdelings" van de middenconsole hangen. Dan vind ik het nog wel ok en zo ga ik het waarschijnlijk ook doen.
http://www.brodit.com/pro...d=Audi&model=A3&year=2014
http://www.brodit.com/pro...odel=A3&year=2014&pn=prod
Ik ben heel benieuwd, ik heb binnenkort hetzelfde probleem...ls789 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:39:
Hi all, ik heb een A3 2014 en wil een brodit clip bestellen. Nu kan je die bestellen met actieve houder. De kabel van mijn telefoon moet dan op de plus en min worden aangesloten. Iemand enig idee hoe dit het makkelijkste kan? Dasboardkastje ofzo?
Ga het wel eens vragen aan de garage.
[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 30-09-2014 10:22 ]
Verwijderd
Auto wordt met de dag mooier, bruter... Werd net door een verre buurman ook al aangesproken of het een S4 of RS4 zou zijn.
Zo'n houder ziet en nog minder uit. Dan is dat kabeltje bijzaakThe Eagle schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:13:
Mja, maar in een 2014 A3 ziet dat er naturlijk niet uit
Dit topic is gesloten.
![]()