Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:06:
[...]

ow okeej, bedankt voor de info.

Bij mij staat er inderdaad ook een SI-nummer :( weer wat geleerd.

Kun je die ook unbranden dan? Graag advies over hoe of wat en waarmee. Een ander toestel kon ik unbranden via Odin, ik weet niet of dat hier anders is.
Dat kan, met flashtool. Zie de startpost voor meer informatie daar over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:35:
Mijn camera werkt niet meer na het flashen. Heb beide firmware geprobeerd. Iemand tips?
Vreemd, een vriend van mijn met een SXS heeft zojuist zijn toestel voorzien van ICS (via PC Companion) en zijn camera werkt ook niet meer. Ben al stevig aan het zoeken op het internet, maar ik kan helaas tot nu toe niets vinden dat relevant is. Strakke timing, aangezien hij morgen op vakantie gaat. :X

EDIT: Had hem aangeraden om iig het toestel te herstellen via PC Companion. Blijkbaar heeft het geholpen want z'n camera doet het weer! :)

[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 05-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

ArcticWolf schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:18:
[...]

Je kan toch gewoon browsen en mp3s op die storage zetten? enige wat idd niet werkt zijn de thumbnails in de DCIM map hiervoor is een app (maar je hebt wel root nodig)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1744878
Ja, ik kan ook gewoon bellen en sms'en,. maar dat is niet wat ik mis :)

Ik wil juist gewoon mijn telefoon 'harvesten' op foto's. Dus niet eerst leegtrekken, en dan de foto's nalopen, maar gewoon de telefoon als 'externe schijf' benaderen.

Ik wil namelijk sommige foto's op de telefoon laten staan, sommigen verwijderen, sommige kopiëren naar een foto map op mijn NAS en anderen weer verplaatsen naar mijn NAS... Nu is het mij te omslachtig en dus dus loopt mijn telefoon vol met troep, meuk en rotzooi, en heb ik van de mooiere foto's weer geen backup op m'n NAS.

Die app ga ik zeker eens bekijken, dank voor de link. Alleen moet ik dan nog wel even overstappen naar ICS: dat zal volgende week wel gebeuren.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Weet iemand toevallig wanneer de release is van ICS met een T-Mobile branded toestel? wil hem heel graag update naar ICS omdat hij nu nogal langzaam is maar ik weet niet wanneer hij wordt gereleased.

Google al afgezocht maar zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayPe schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Ja, ik kan ook gewoon bellen en sms'en,. maar dat is niet wat ik mis :)

Ik wil juist gewoon mijn telefoon 'harvesten' op foto's. Dus niet eerst leegtrekken, en dan de foto's nalopen, maar gewoon de telefoon als 'externe schijf' benaderen.

Ik wil namelijk sommige foto's op de telefoon laten staan, sommigen verwijderen, sommige kopiëren naar een foto map op mijn NAS en anderen weer verplaatsen naar mijn NAS... Nu is het mij te omslachtig en dus dus loopt mijn telefoon vol met troep, meuk en rotzooi, en heb ik van de mooiere foto's weer geen backup op m'n NAS.

Die app ga ik zeker eens bekijken, dank voor de link. Alleen moet ik dan nog wel even overstappen naar ICS: dat zal volgende week wel gebeuren.
ja ik weet wat je bedoelt, maar dat kan dus niet ;)
iig niet zoals hij het nu laat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb net de update gedaan gewoon volgens de normale weg, pc companion. Eerste indruk is negatief. Het loopt allemaal helemaal niet meer soepel, bijvoorbeeld whatsapp heeft 4 seconden nodig om te openen terwijl dat bij .75 gewoon allemaal gelijk kwam. GPU rendering heb ik aangezet. Ook lijkt de XPS erg warm te worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet die forced GPU rendering af, apps die er goed mee werken hebben het zowiezo aanstaan.

Apps openen op ICS duurt inderdaad wat langer door databaseveranderingen. Een full reset helpt daar wel ietsje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joost89 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:18:
Inmiddels doet me telefoon het wel... maar 3G doet het niet... ik heb Hi en heb geupdate via Sony PC Comanion, iemand een idee waarom 3G het niet doet?
Mogelijk is je internet en mms instellingen niet aanwezig, met hi/kpn kun je deze installeren door "ja" te sms'en naar 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:34:
[...]

Mogelijk is je internet en mms instellingen niet aanwezig, met hi/kpn kun je deze installeren door "ja" te sms'en naar 1300
die functie zit ook onder Settings > Xperia > "Internet settings"

ik typ graag in landscape mode maar m'n handen zijn niet zo erg groot O-) weet iemand een mogelijkheid om een "gat" in het midden te creeren zodat de toetsen verder naar links en rechts komen?

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 06-07-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik ben blijkbaar nu een update aan het downloaden (T-Mobile).

En ik had de .75 al...

Edit: Het is 6.1.A.0.452, dus als ik me niet vergis inderdaad ICS voor T-Mobile.

[ Voor 32% gewijzigd door ButsMG op 06-07-2012 09:32 ]

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masegate schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:19:
Ik ben blijkbaar nu een update aan het downloaden (T-Mobile).

En ik had de .75 al...

Edit: Het is 6.1.A.0.452, dus als ik me niet vergis inderdaad ICS voor T-Mobile.
yep, nu nog Generic NL :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Is wel mooi hoor. Je kan niet wachten tot de update... en dan is 'ie er eindelijk... en dan tja, dan staat 'ie erop. Back to work.

Blijf wel echt blij met het feit dat Sony er echt iets moois van maakt in tegenstelling tot de skins die HTC en Samsung er aan geven. Dat heeft me ook doen besluiten om deze SXS te nemen ipv de OneX of SIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 11:48
Ik blijf het echt heel vreemd vinden dat de branded toestellen de update eerder krijgen dan de Generic NL :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben hem nu aan het installeren (PC Companion) op mijn toestel (1257-0975). :) Mijn toestel is niet branded volgens mij dus zal wel de generic nl zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
top! :o kan je er een ftf van maken? O+

[ Voor 67% gewijzigd door ArcticWolf op 06-07-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dom vraagje van een dom meisje maar :X
dat si nummer van kpn waar jullie het over hebben,wat is dat voor nummer, bij mij staat si 1257-0954.4, is dat branded of juist niet? en is het wel slim om nu over te stappen naar IC of beter nog te wachten tot ze alle problemen met de camera en radio enz. hebben opgelost? ik zie nu zoveel problemen opduiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:58:
top! :o kan je er een ftf van maken? O+
Sure, ben er mee bezig zal hem zo ergens uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
nice dat word zometeen flashen naar NL generic :D

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
AmbroosV schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:32:
[...]

Er zijn er heel wat, CM9 is al bijna af maar zonder de kernel sources kunnen de devs niet veel doen. Na CM9 komt er snel vanalles, want je kan bijna alles op CM9 baseren.
Nou cm is een puinhoop,dat wordt niks.
Met alle respect voor die mensen maar dat zit nog vol fouten en ongein met kernels die niet booten enz.
Nee ik ga kijken bij de buurman, nexus zit al op jelly .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik bezit ook een non branded toestel, gisteren net weer binnen na reparatie van 4 weken, en helaas nog geen ICS....Was wel verbaast, dacht dat iet er allang voor elk toestel was uitgerold. Still waiting but not desperated!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Nou cm is een puinhoop,dat wordt niks.
Met alle respect voor die mensen maar dat zit nog vol fouten en ongein met kernels die niet booten enz.
Nee ik ga kijken bij de buurman, nexus zit al op jelly .
CM9 heeft niks met kernels te maken? Dat zijn mensen die een custom kernel bouwen voor CM9... maar CM9 draait gewoon op de stock kernel hoor, maar je hebt de kernel source nodig om een CM9 ROM te compilen...
AOKP hetzelfde verhaal.

je synced de CM9/AOKP repo, kernel source linken en een beetje prutsen met de build specs en dan compilen maar :9~

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 06-07-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Heb net me tel weer terug geflashed naar GB Generic NL, nu via SUS aant updaten naar ICS :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Generic NL 6.1.A.0.452 1257-0975 ftf (flashen op eigen risico ;) )
https://dl.dropbox.com/u/....A.0.452_Generic%20NL.rar

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 06-07-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thanks ;)

(stomme disclaimers altijd }:| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Laatst online: 14-09 11:48
Eindelijk mag ik ook! :) 1257-0957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

The.Terminator

Un boer met bier

Zo geupdate en moet zeggen bevalt goed.
Enig minpuntje is dat ik een gallerij (je klikte hierop en toen kreeg je een overzicht van gallerij, whatsapp images, videos, whatssap videos etc) had in de rij van vier iconen onderaan.
Deze is verandert naar de walkman.
Nu wil ik deze snelkoppeling terug, maar weet niet waar die staat (en als die nog bestaat).

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The.Terminator schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:58:
Enig minpuntje is dat ik een gallerij (je klikte hierop en toen kreeg je een overzicht van gallerij, whatsapp images, videos, whatssap videos etc) had in de rij van vier iconen onderaan.
Nu wil ik deze snelkoppeling terug, maar weet niet waar die staat (en als die nog bestaat).

Iemand ?
je kan in de gallerij sorteren... maar dat moet je steeds doen |:( makkelijkste is quickpic installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Terminator schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:58:

Iemand ?
wat ben je kwijt dan, bij mij stonden ook de afbeeldingen, die heb ik weer terug gezet vanuit aplicaties.
gewoon oppakken en in de map loslaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

@ArcticWolf

Thx even proberen

@Essie-D

Geen foto's of video's kwijt, ik had een icoon onderaan staan waar ik op klikte.
Hierop kwam ik in een overzicht scherm met daarop de mapjes

Photos
Whatsapp foto's
Whatsapp video's
Videos

Dit vond ik handiger dan het huidige overzicht waarin Whatsapp en Camera photos etc door elkaar staan en op maand gesorteerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Omdat ik een T-mobile branded Xperia S heb besluit ik toch maar mijn toestel te debranden zodat ik er toch ICS op kan gooien.

nou zag ik dit op google: http://www.xperiablog.net...d-your-xperia-s-tutorial/

is dit betrouwbaar? en werkt het ook op een nederlands T-mobile toestel?
Ik wil mijn toestel namelijk niet bricken tijdens de procedure omdat ik geen reserve toestel heb!

of is er een makkelijkere manier om ICS te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 20:02
Om mensen niet in de war te maken graag niet de SI verwarren met customization

Generic NL (customization) <> 1257-0975 (SI Nummer)

Customization = Je kan je eigen customization-versie opzoeken door op je telefoon *#*#SERVICE#*#* in te duwen in de dialer. (SERVICE = 7378423), en dan staat 't bij Service Info > Software Info > Customization version!
Customization-versies
Generic NL (PhoneHouse, Coolblue, GSMeasy, ...) 1257-1993
T-Mobile NL1257-8171
KPN NL1257-1995
Generic UK1257-3921

SI NUMMER = Nummer achterkant Xperia S
Afbeeldingslocatie: http://talk.sonymobile.com/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-223759-12628/271-437/xperia+s+si.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Ik heb zelf mijn telefoon geflasht naar generic DE, maar wil graag terugflashen naar gewoon NL. Ik heb de 976 versie, maakt het dan uit als ik gewoon de 975 versie flash die hierboven in het topic staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Ter info : Quickpic ziet er super uit! Precies wat ik wilde :).
Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Quicpic; foto,s
go sms; sms
exdailer/contacts ; bellen en contacten
opera/chrome; browser
sygic ; navi
playerpro; mp3
launcherpro ; launcher.

Tja blijft weinig over van sony op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wai_AM schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:11:
[...]
Om mensen niet in de war te maken graag niet de SI verwarren met customization
Nou, als extra info dan: de customization van het door mij geüploade bestand is 1257-1993.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Frietsaus schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:29:
[...]

Nou, als extra info dan: de customization van het door mij geüploade bestand is 1257-1993.
dus dan maakt het niets uit of je nu 976 of 975 versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Lijkt me niet, net als het niks uitmaakt of je er een DE of CH rom op zet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
De hardware en de rom zijn twee volledig losstaande dingen ;-) dus in iedere vorm te combineren :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
for fuck sake...
ICS heeft 16mb aan data binnen gehaald voor updates van google play en facebook tijdens de setup (en dan heb ik zelf nog niks gedaan) 8)7 ik heb maar een 1gb limiet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Wat ik zo jammer vind... en waarvan ik eigenlijk hoopte dat het in ICS wel zou kunnen... is dat de homescreen niet in landscape modus kan. Op de Desire Z van mijn vriendin kan dit wel.

Ik heb hem op mijn werk in een cradle staan (landscape dus) en ik zou de telefoon makkelijk in de cradle kunnen bedienen, ware het niet dat ik dan mijn hoofd op mijn bureau moet leggen.

Gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
ArcticWolf schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:26:
[...]

CM9 heeft niks met kernels te maken? Dat zijn mensen die een custom kernel bouwen voor CM9... maar CM9 draait gewoon op de stock kernel hoor, maar je hebt de kernel source nodig om een CM9 ROM te compilen...
AOKP hetzelfde verhaal.

je synced de CM9/AOKP repo, kernel source linken en een beetje prutsen met de build specs en dan compilen maar :9~
Nou dit wil ik hebben.
Jb Aokp

https://plus.google.com/1...9356686/posts/Xw7dZoQLpXz

Toch maar eens gaan shoppen voor een galaxy nexus of een s3.
Ben het zat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masegate schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:48:
Wat ik zo jammer vindt... en waarvan ik eigenlijk hoopte dat het in ICS wel zou kunnen... is dat de homescreen niet in landscape modus kan. Op de Desire Z van mijn vriendin kan dit wel.

Ik heb hem op mijn werk in een cradle staan (landscape dus) en ik zou de telefoon makkelijk in de cradle kunnen bedienen, ware het niet dat ik dan mijn hoofd op mijn bureau moet leggen.

Gemiste kans...
de DZ kan dat zonder custom software ook niet hoor :?
en er is een gemodde versie van SXS launcher die het wel kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Eindelijk de battery drain van mijn SXS onder controle geloof ik... Na 6 uur op 85%(relatief weinig gebruikt, dat wel) in tegenstelling tot leeg binnen 10... :) Hoop standaard apps voor uitgeschakeld maar HSPA, whatsapp en exchange mail staan nog gewoon aan en dat is het enige waarvoor ik hem hier in China echt kan gebruiken :)
jejeh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:49:
[...]

Nou dit wil ik hebben.
Jb Aokp

https://plus.google.com/1...9356686/posts/Xw7dZoQLpXz

Toch maar eens gaan shoppen voor een galaxy nexus of een s3.
Ben het zat. :*)
Waarom heb je in eerste instantie dan een Xperia S gekocht? 8)7 Als je geen geduld hebt moet je sowieso een Nexus device nemen, die zijn altijd als eerste aan de beurt. En een S3 is 200 euro duurder dan een Xperia S alleen maar omdat jij niet een paar weken geduld hebt...

Laat ik je één ding vertellen... Het is enkel begeerte... Zodra je het hebt vraag je je af waarom je het nou allemaal te doen was, hetzelfde als met al die zeikerds over ICS, is de wereld er nou echt veel beter op geworden nu je het hebt? Enkel Google Chrome is leuk...

Ik begrijp je gevoel wel hoor, daar niet van. Je wilt altijd het nieuwste hebben maar om daar nou zoveel geld aan te verspillen...

[ Voor 61% gewijzigd door Rctworld op 06-07-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
ArcticWolf schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:52:
[...]

de DZ kan dat zonder custom software ook niet hoor :?
en er is een gemodde versie van SXS launcher die het wel kan ;)
Hmmm, dan zal ik wel scheel zijn geweest. :)
Helaas voor mij hou ik mijn software graag standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
[b][message=38541064,noline]
Waarom heb je in eerste instantie dan een Xperia S gekocht? 8)7 Als je geen geduld hebt moet je sowieso een Nexus device nemen, die zijn altijd als eerste aan de beurt. En een S3 is 200 euro duurder dan een Xperia S alleen maar omdat jij niet een paar weken geduld hebt...

Laat ik je één ding vertellen... Het is enkel begeerte... Zodra je het hebt vraag je je af waarom je het nou allemaal te doen was, hetzelfde als met al die zeikerds over ICS, is de wereld er nou echt veel beter op geworden nu je het hebt? Enkel Google Chrome is leuk...

Ik begrijp je gevoel wel hoor, daar niet van. Je wilt altijd het nieuwste hebben maar om daar nou zoveel geld aan te verspillen...
Ik heb geen xs maar een arc s,mijn wachten heb ik gebaseerd op de devs,eens kijken wat er uit komt.
Niks nada noppes dus.
Verder geef ik je wel gelijk,maar een tel is voor mij niks anders dan een speeldoos.
Er valt gewoon niks te spelen met een Sony,jammer maar voor mij een grote reden om geen xs te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Ik heb geen xs maar een arc s,mijn wachten heb ik gebaseerd op de devs,eens kijken wat er uit komt.
Niks nada noppes dus.
Verder geef ik je wel gelijk,maar een tel is voor mij niks anders dan een speeldoos.
Er valt gewoon niks te spelen met een Sony,jammer maar voor mij een grote reden om geen xs te kopen.
http://developer.sonymobi...ds/download/61a0452tarbz2 O+ :>

net gereleased 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:46
Masegate schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:14:
[...]

Hmmm, dan zal ik wel scheel zijn geweest. :)
Helaas voor mij hou ik mijn software graag standaard.
niet waar, de DesireZ kan dat gewoon standaard hoor... als je het toetsenbord uit klapt draait het homescreen mee ;) ook met de standaard software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm

[ Voor 127% gewijzigd door ArcticWolf op 06-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Is er iemand die 6.0.a.3.75 van HI heeft zodat ik deze erop kan flashen en vervolgens de update naar ICS HI nl kan doen?

Op het moment heb ik er ICS 4.0 CH erop staan.

Op de XDA Fileserver staat die niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 19:40
wat kan men hier precies mee?
Zitten er bijv drivers en dergelijke in die gebruikt kunnen worden tbv CM9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avec_style schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:33:
[...]

wat kan men hier precies mee?
Zitten er bijv drivers en dergelijke in die gebruikt kunnen worden tbv CM9?
yep CM9/AOKP is het framework zeg maar (aangepaste versie van android zelf)
de fabrikant schrijft de build specs en compiled deze met Google's android zodat ze een build krijgen die werkt op de desbetreffende telefoon.
Nu kan men hetzelfde doen met de CM9/AOKP android versies.

hier staat hoe je het zelf kan doen (al duurt het wel even voordat je het snapt.... en je hebt een flinke pc nodig + de juiste repositories of je maakt zelf een repositorie.
http://source.android.com/source/initializing.html (linux/cygwin setup)
http://source.android.com/source/downloading.html (github repo sync)
http://source.android.com/source/building.html (compiling)

[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 06-07-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Wollie91 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:31:
Is er iemand die 6.0.a.3.75 van HI heeft zodat ik deze erop kan flashen en vervolgens de update naar ICS HI nl kan doen?

ICS KPN NL
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38532632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Wollie91 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:31:

Kan je trouwens al vertellen dat je een keer een full wipe moet doen als je van ICS naar GB gaat en daarna weer naar ICS. Ik kreeg vanochtend steeds errors van zo'n beetje alle standaard android processen. Via SUS een keer herstellen gedaan en et was opgelost :) je bent alleen al je apps en instellingen kwijt...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan je niet gewoon van ICS CH naar ICS NL met flashtool? full wipe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
volgens mij dat zelfs zonder wipe wel kunnen, aangezien de apps geen problemen zouden moeten geven...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Fast & Smooth - Android 4.1 Jelly Bean vs. Android 4.0 Ice Cream Sandwich :9~
wat een verschil!
en nu de kernel source uit is, kun je ook een JB build maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Back-up en Herstel van ICS CH backup maken van apps etc.

Flash ICS NL Apps en data wipe

Herstel met Back-up en Herstel
Apps en Apps data hersteld

[ Voor 6% gewijzigd door Wai_AM op 06-07-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upgraden of herflashen kan bijna altijd zonder.wipe, voor een downgrade moet je altijd een wipe doen of je krijgt gegarandeerd problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smootrok
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01-2019
Vandaag maar een Xperia S gekozen bij mijn nieuwe abbo. Ben benieuwd. Moet waarschijnlijk wel nog wel ISC er op zetten.

http://blogs.sonymobile.c...4-0-4-ice-cream-sandwich/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb het vage idee dat Generic NL nog smoother is... of ik begin er gewoon aan te wennen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Ik heb zojuist een backup gemaakt met back up en herstel. (opgeslagen in het interne geheugen). Op het moment download ik Android 4.0 NL KPN. Deze ga ik straks flashen.. (wipe all).

Nu is mijn vraag: blijft mijn backup in het interne geheugen gewoon aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Wollie91 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:43:
Ik heb zojuist een backup gemaakt met back up en herstel. (opgeslagen in het interne geheugen). Op het moment download ik Android 4.0 NL KPN. Deze ga ik straks flashen.. (wipe all).

Nu is mijn vraag: blijft mijn backup in het interne geheugen gewoon aanwezig?
interne geheugen wordt hier bedoeld je "SDcard van 32 GB in je Xperia S"

Backup staat in
/sdcard/.semc-fullbackup

[ Voor 4% gewijzigd door Wai_AM op 06-07-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 14:21
Wat kan ik straks beter gebruiken om naar ICS te gaan, pc companion of seus?
Tijdens mijn laatste back up met pc companion liep het programma steeds vast :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven85 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:50:
Wat kan ik straks beter gebruiken om naar ICS te gaan, pc companion of seus?
Tijdens mijn laatste back up met pc companion liep het programma steeds vast :S
sus werkt voor mij het beste : nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 19:40
ik vind het wel grappig dat iedereen SUS aanbeveelt. Bij werkte het juist andersom. Ik probeerde eerst SUS maar om de een of andere reden lukte de installatie niet. (hij leek mijn telefoon niet te pakken in de update modus, en ik heb geen usb hub gebruikt)

En PC companion werkte zonder problemen. Weet iemand eigenlijk of ICS ook al via pc companion te downloaden is aangezien SUS niet werkt bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
avec_style schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:13:
ik vind het wel grappig dat iedereen SUS aanbeveelt. Bij werkte het juist andersom. Ik probeerde eerst SUS maar om de een of andere reden lukte de installatie niet. (hij leek mijn telefoon niet te pakken in de update modus, en ik heb geen usb hub gebruikt)

En PC companion werkte zonder problemen. Weet iemand eigenlijk of ICS ook al via pc companion te downloaden is aangezien SUS niet werkt bij mij?
Ik deed het ook gewoon via PC C. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net even erop gezet. Kan iemand mij alleen vertellen hoe ik een screenshot kan maken? Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:39:
Zo net even erop gezet. Kan iemand mij alleen vertellen hoe ik een screenshot kan maken? Kan het niet vinden.
powerknop + volume down tegelijk indrukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheers mate. Gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:41:
[...]

powerknop + volume down tegelijk indrukken ;)
Die functie moeten ze er zo snel mogelijk weer uitslopen, wat een gekloot soms. Liever inn het power menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Die functie moeten ze er zo snel mogelijk weer uitslopen, wat een gekloot soms. Liever inn het power menu.
agreed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zijn goede browsers? Vind deze niet helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46
firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eergisteren mijn SXS binnen gebracht bij 4launch omdat ik steeds meer en sneller gele vlekken opmerkte.. Ik vroeg me af of bij andere mensen die de reparatie hebben laten doen, het geheugen van het toestel gewist werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Xperia S Ice Cream Sandwich NL firmware files

LT26i_6.1.A.0.452_KPN_NL_(1275-1995)
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-33-15.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-33-19.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-33-22.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-33-51.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-33-55.png
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-34-04.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-34-07.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-34-11.png

LT26i_6.1.A.0.452_T-Mobile_NL_(1257-8171)
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-54-17.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-54-22.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-54-26.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-54-39.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-54-42.png
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-54-55.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-54-58.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-17-55-02.png

LT26i_6.1.A.0.452_GENERIC_NL_(1257-1993)
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-06-46.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-06-50.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-06-54.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-07-19.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-07-24.png
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-07-37.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-07-41.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/Xperia%20S%20Firmware/ICS/th_Screenshot_2012-07-06-19-07-58.png

zie de verschillen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
euhm de tijd en de bloatware ?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wai_AM schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:42:
Xperia S Ice Cream Sandwich NL firmware files

*** snip ***
zie de verschillen !
Geen wanneer je de verwijderbare applicaties wegdenkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Is er verschil tussen DE versie en NL versie, behalve wat apps. Heb er nu DE op zitten en vraag me af of het de moeite is om de NL erop te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 06-07-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Is de NL versie ook niet in het bezit van de standaard e-mail widget? Anders laat ik deze aan mij voorbij gaan en
hou ik het bij de DE variant. Er lijkt me weinig (lees geen) verschil te zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Lord Hades FTP bevat nu ook:

LT26i_6.1.A.0.452_KPN_NL_(1275-1995).rar
LT26i_6.1.A.0.452_T-Mobile_NL_(1257-8171).rar
LT26i_6.1.A.0.452_GENERIC_NL_(1257-1993).rar

T-Moblie firmware nog steeds T-Mobile opstart scherm en GEEN optie Shuttergeluid

[ Voor 35% gewijzigd door Wai_AM op 06-07-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb net de officiele ICS update via Sony PC COmpanion binnengehaald. Alleen was ik daar niet zo heel blij mee. Ik wilde alleen ff wat files op mn telefoon zetten, maar blijkbaar ging ie al updates lopen installeren enzo.

Na het weekend maar eens kijken om er een schone ICS van te maken door de telefoon helemaal te resetten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambam7
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Wai_AM schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:13:
Lord Hades FTP bevat nu ook:

LT26i_6.1.A.0.452_KPN_NL_(1275-1995).rar
LT26i_6.1.A.0.452_T-Mobile_NL_(1257-8171).rar
LT26i_6.1.A.0.452_GENERIC_NL_(1257-1993).rar

T-Moblie firmware nog steeds T-Mobile opstart scherm en GEEN optie Shuttergeluid
Jeetje wat een verschil in grootte. Scheelt bijna 100 Mb met de anderen. Alleen bloatware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Bambam7 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:02:
[...]

Jeetje wat een verschil in grootte. Scheelt bijna 100 Mb met de anderen. Alleen bloatware?
generic is aan het uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Mooi overzicht! Alleen de generic NL heeft 2x dezelfde foto :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net via pc companion binnen gehaald. Telefoon oogt slomer dan eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 14:49
Ook via companion geinstalleerd en hij draaid voor nu goed! alles loopt vloeiend in elkaar over en ik merk niets van traagheid!

Ik ben nu al 2 uur bezig en er is maar 6% accu afgegaan, lijkt me goed :)

Voor nu ben ik er blij mee..

ff verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Cyleo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:08:
[...]

Mooi overzicht! Alleen de generic NL heeft 2x dezelfde foto :-P
thanx, fixed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:11:
Heb het net via pc companion binnen gehaald. Telefoon oogt slomer dan eerst?
Hoewel ik er persoonlijk weinig tot niks van merk, is dit toch wel de meest voorkomende klacht lijkt het. Gelukkig laat het Jelly Bean performance filmpje van een stel posts terug zien dat er nog genoeg ruimte is voor verbetering in de snelheid. Komt dus wel goed. Zodra Sony een keer zin gaat krijgen om een JB versie te maken. Over een half jaar of zo ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het loopt niet echt smooth over in elkaar zeg maar, je ziet een lichte vertraging/hapering, die er eerst niet was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:12:
Het loopt niet echt smooth over in elkaar zeg maar, je ziet een lichte vertraging/hapering, die er eerst niet was..
Ik merk dat dus niet op. Heb ji hem geroot?

Gebruik je heel veel applicaties? Alles continu syncen? GPS aan? etc?

Bij mij staat het meeste uit en wordt het alleen actief als ik een applicatie start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanputten80 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:14:
[...]

Ik merk dat dus niet op. Heb ji hem geroot?

Gebruik je heel veel applicaties? Alles continu syncen? GPS aan? etc?

Bij mij staat het meeste uit en wordt het alleen actief als ik een applicatie start
Ik heb hem niet geroot. En ik gebruik misschien een paar applicaties zoals facebook. GPS staat ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Update hier ook gedaan, werkt perfect en ziet er goed uit. Ik vraag me alleen wel af of de kleur van de agenda aan te passen is. Die was vroeger zwart van achtergrond en nu wit, wat een stuk minder goed leesbaar is.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen als ik mijn toestel koppel aan de pc zegt hij dit:
pc companion moet verbinding maken met een onlineserver. de server is momenteel niet toegankelijk. probeer het later nog eens.

en via de site zegt hij dat mijn toestel up to date is.
ik heb mijn toestel via hi krijgen.

wie kan het mij goed uitleggen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:27:
pc companion moet verbinding maken met een onlineserver. de server is momenteel niet toegankelijk. probeer het later nog eens.

Download SEUS:
http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

En update je telefoon met dat programma, werkt altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:12:
yep... die hapering krijgt iedereen na een tijd!
ik heb geprobeerd met supercharger het eruit te halen.. helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galactus schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:05:
Is de NL versie ook niet in het bezit van de standaard e-mail widget? Anders laat ik deze aan mij voorbij gaan en
hou ik het bij de DE variant. Er lijkt me weinig (lees geen) verschil te zijn dan.
Ik hou het ook bij de DE variant, loopt echt super hier. Ik kan me niet voorstellen dat er iets grandioos beter is aan de NL. Ik kan me eigenlijk alleen voordelen bedenken met de DE zoals PS Store en PS pocket (mini psp?) die gedownload worden doormiddel van de "let's start PS Store" app in de drawer. In de DE zit ook Music en Video unlimited. Ook zit dat Burger alarmen crap er niet in gebakken. Het enigste nadeel is dat je de NeoReader app niet kan verwijderen maar thats it...

Is wat je maar wilt natuurlijk ;) Maar ik hou het bij de DE versie voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:00
Ik ga morgen als ik tijd heb naar ICS. Maar inderdaad die Burgeralarmen zijn echt kansloos.
Maar waarom heeft iedereen dikke haat jegens NeoReader? Ik vind 'm wel handig.. Of gebruik ik 't verkeerd?

Ben wel benieuwd naar ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Ik de ch, de en nl versie van ics gehad en op wat bloatware na kan ik er geen verschil in ontdekken. Geen van alle draait echt lekker,en heb het al op alle mogelijke manier geupdate. De 2de hands Arc die ik gehaald heb voor iemand anders draait ICS nog soepeler dan de Xperia S :'( . Hoop op een spoedige bugfix update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Trezzahn schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 07:59:
Ik ga morgen als ik tijd heb naar ICS. Maar inderdaad die Burgeralarmen zijn echt kansloos.
Maar waarom heeft iedereen dikke haat jegens NeoReader? Ik vind 'm wel handig.. Of gebruik ik 't verkeerd?

Ben wel benieuwd naar ICS :)
Wat is er kansloos aan burgeralarmen dan? Geen stoere naam? Krijg je meldingen dat je je stoepje moet aanvegen? :P Ik heb er geen last van eigenlijk en het is toch wel handig dat je een melding krijgt, mocht ergens een noodtoestand zijn (overstroming, gifwolk, etc).

Neoreader is ook prima. Herkent QRcodes sneller dan Google Goggles is mijn ervaring. Vind het zelf kanslozer dat er standaard (gingerbread) geen app op zit om even een notitie te maken. Dat Office Suite is read only. :(

edit: LOL.. Faust in 'nieuws: Sony Ericsson zet burgeralarm NL-Alert in nieuwe smartphones'

[ Voor 15% gewijzigd door Atomsk op 07-07-2012 10:51 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:27:

Dat probleem had ik eerst ook, maar na een aantal keer proberen lukte het wel.

PSN id: NL_SToRM

Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste