De update werkt perfect. Meteen geroot en gedeoxed. Goed werk nu van Sony.
Verwijderd
Nog merkbare verbeteringen?Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:30:
Verwijderd
Camera is gefixed dus 1080P filmen gaat goed, de volume up knop is gefixed.
Hij voelt ook heel lekker vloeiend aan. Normaal installeerde ik Custom Roms, maar dit is denk ik tot nu toe een blijvertje. Ook omdat ik hem zelf al geroot heb en ge-deoxed.
Verwijderd
En hoe zit het met de focus van de fotocamera?Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:03:
[...]
Camera is gefixed dus 1080P filmen gaat goed, de volume up knop is gefixed.
Hij voelt ook heel lekker vloeiend aan. Normaal installeerde ik Custom Roms, maar dit is denk ik tot nu toe een blijvertje. Ook omdat ik hem zelf al geroot heb en ge-deoxed.
Ik heb de update net ook succesvol geïnstalleerd nadat ik de bootloader eerst had gelocked met de FlashTool.Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:30:
Hoe heb je hem geroot en gedeoxed? Volgens de openingpost kan dat alleen met een voorgeroote ROM.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Hier T-Mobile en nog geen update binnen
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Op xda staat hier e.e.a. over.WEBsel schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:53:
[...]
Ik heb de update net ook succesvol geïnstalleerd nadat ik de bootloader eerst had gelocked met de FlashTool.
Hoe heb je hem geroot en gedeoxed? Volgens de openingpost kan dat alleen met een voorgeroote ROM.
Verwijderd
voor Deodex : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2418160
voor Root : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2417672
voor Root : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2417672
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 14:33 ]
Ik heb het spiegeltje van Emiel_ gebruikt en daarna de link van FTTCypher om te rooten. Is prima gelukt!
Al een paar uurtjes bezig met alles weer installeren (meteen een full wipe gedaan) en de telefoon blijft nagenoeg vloeiend werken. Bij het installeren van apps is er vertraging maar dat is altijd al zo geweest.
Ik ben dik tevreden weer. Alleen even het accuverbruik afwachten...
Al een paar uurtjes bezig met alles weer installeren (meteen een full wipe gedaan) en de telefoon blijft nagenoeg vloeiend werken. Bij het installeren van apps is er vertraging maar dat is altijd al zo geweest.
Ik ben dik tevreden weer. Alleen even het accuverbruik afwachten...
Een link naar de World Generic (zipaligned, deodexed, geroot en busybox) :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2417655
Na het flashen van deze ROM moet je echter nog een JB kernel flashen, aan te raden is de DoomKernel :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2305591
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2417655
Na het flashen van deze ROM moet je echter nog een JB kernel flashen, aan te raden is de DoomKernel :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2305591
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik heb net ook de 'normale' Nordic geflashed met een fullwipe en daarna geroot via de DoomLord oplossing. Werkt perfect!
Verbeteringen:
- (Nog) Geen rebuilds van het homescreen
- Erg vlot in gebruik
- Geen lag tussen homescreens, app wisselingen etc.
- Camera werkt prettig, al heb ik 1080p niet getest.
De telefoon lijkt nu te werken zoals hij bedoelt is. Alle knelpunten waar we eerder tegen aanliepen lijken te zijn verholpen. Batterij heb ik uiteraard nog niet kunnen testen.
Edit:
Longpress op de hometoets lanceert Google / Google Now. Double tap geeft je de recente apps
Verbeteringen:
- (Nog) Geen rebuilds van het homescreen
- Erg vlot in gebruik
- Geen lag tussen homescreens, app wisselingen etc.
- Camera werkt prettig, al heb ik 1080p niet getest.
De telefoon lijkt nu te werken zoals hij bedoelt is. Alle knelpunten waar we eerder tegen aanliepen lijken te zijn verholpen. Batterij heb ik uiteraard nog niet kunnen testen.
Edit:
Longpress op de hometoets lanceert Google / Google Now. Double tap geeft je de recente apps
[ Voor 14% gewijzigd door bartsled op 25-08-2013 00:21 ]
Ai, ik had net een homescreen reload. Wel sneller dan de vorige versie maar ik had 'm wel. Blijft erna gelukkig wel vloeiend werken en de reload was niet irritant lang...
Na het installeren van de update blijft het voor mij meest voorkomende probleem nog steeds optreden; de homescreen reloads. Het gaat inderdaad een stuk sneller dan eerst, maar het is nog steeds irritant om steeds een paar seconden te wachten voor ik iets kan doen.
Ik merk ook dat het geheugenbeheer/gebruik er niet bepaald op vooruit is gegaan. Het is me in de afgelopen 12 uur toch minimaal 5 keer overkomen dat WALKMAN en Music Unlimited gekillt werden tijdens het browsen; nog iets wat enorm frustrerend is, want de muziek stopt gewoon!
EDIT: Oh, en de remap van de home-button (dubbeltap voor recente apps)... BELACHELIJKE WIJZIGING. Ik irriteer me er mateloos aan dat mijn flow wordt doorbroken en voor wat?
Ik merk ook dat het geheugenbeheer/gebruik er niet bepaald op vooruit is gegaan. Het is me in de afgelopen 12 uur toch minimaal 5 keer overkomen dat WALKMAN en Music Unlimited gekillt werden tijdens het browsen; nog iets wat enorm frustrerend is, want de muziek stopt gewoon!
EDIT: Oh, en de remap van de home-button (dubbeltap voor recente apps)... BELACHELIJKE WIJZIGING. Ik irriteer me er mateloos aan dat mijn flow wordt doorbroken en voor wat?
[ Voor 13% gewijzigd door w0ndersp00n op 25-08-2013 10:33 ]
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Euhh hij is in nl toch nog niet uit ?
heb je hem wel goed geupdated ?
Wat vervelend dat je flow word doorbroken, kun je hier meer oververtellen?
heb je hem wel goed geupdated ?
Wat vervelend dat je flow word doorbroken, kun je hier meer oververtellen?
Dat hij niet uit is betekend niet dat hij niet te installeren is.
Ik vind het enorm vervelend dat, na ruim 5 jaar, de wijze van multitasken ineens veranderd is. Voor iemand die hier erg veel gebruik van maakt is het enorm frustrerend om steeds Google Now op het scherm te krijgen terwijl ik mijn lijst met actieve apps wil zien.
Dit lijkt een kleine aanpassing en enige gewenning te moeten kosten, maar het gaat denk ik vooral bij mij vaak voorkomen dat Google Now naar voren popt i.p.v. mijn applicatielijst. Ik begrijp niet waarom de originele functionaliteit aangepast moest worden.
Maar zoals ik al zei. Het is misschien een kleine aanpassing in de firmware, het heeft een enorme impact op het dagelijks gebruik van de telefoon.
Ik vind het enorm vervelend dat, na ruim 5 jaar, de wijze van multitasken ineens veranderd is. Voor iemand die hier erg veel gebruik van maakt is het enorm frustrerend om steeds Google Now op het scherm te krijgen terwijl ik mijn lijst met actieve apps wil zien.
Dit lijkt een kleine aanpassing en enige gewenning te moeten kosten, maar het gaat denk ik vooral bij mij vaak voorkomen dat Google Now naar voren popt i.p.v. mijn applicatielijst. Ik begrijp niet waarom de originele functionaliteit aangepast moest worden.
Maar zoals ik al zei. Het is misschien een kleine aanpassing in de firmware, het heeft een enorme impact op het dagelijks gebruik van de telefoon.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Ik vind dat ook irritant, maar ik gok dat het is om Google Now wat meer te pushen. Er zijn wel apps om de knop opnieuw toe te wijzen, maar ik ben nooit zo'n fan van apps die je installeert enkel voor een kleine functie.
Ik heb nog geen homescreen rebuilds gehad. Valt mij wel op wanneer de telefoon een tijd in stand-by staat en je activeert 't scherm je in een flits het hele scherm ziet zonder achtergrond. Niet vervelend ofzo, maar anders in vergelijking met de vorige firmware.
Verder ben ik nog steeds te spreken over de vlotheid van 't geheel. Nu kon 't ook niet veel minder worden dan bij de vorige firmware.
Ik heb nog geen homescreen rebuilds gehad. Valt mij wel op wanneer de telefoon een tijd in stand-by staat en je activeert 't scherm je in een flits het hele scherm ziet zonder achtergrond. Niet vervelend ofzo, maar anders in vergelijking met de vorige firmware.
Verder ben ik nog steeds te spreken over de vlotheid van 't geheel. Nu kon 't ook niet veel minder worden dan bij de vorige firmware.
Ik zal het eerst zelf even moeten zien, ik wacht de update even af , zal van de week wel komen neem ik aan, ik hoop dat mijn flow niet te veel doorbroken word.
Maar is die google now niet de verwijderen ?
Maar is die google now niet de verwijderen ?
Argh, na de laatste update is de speaker op de achterkant opeens ongelooflijk blikkerig. Linker/rechterkanaal, maakt niet uit. Via headphones werkt het prima en de geluidskwaliteit bij het bellen is hetzelfde (via de andere speaker, dus). Bekend issue?
Verwijderd
Op mijn toestel is het precies hetzelfde zoals het was, niet blikkerig maar normaal.Jeoh schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:54:
Argh, na de laatste update is de speaker op de achterkant opeens ongelooflijk blikkerig. Linker/rechterkanaal, maakt niet uit. Via headphones werkt het prima en de geluidskwaliteit bij het bellen is hetzelfde (via de andere speaker, dus). Bekend issue?
Moet zeggen dat met deze update de batterij erg lang meegaat
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 09:38 ]
Hij is hier inmiddels op de normale manier binnen ! generieke nl en tmobile
nu de komen de dagen testen
nu de komen de dagen testen
Ik heb ook zojuist de update binnen gehaald (Generic NL). Het lijkt alsof de bug met het scherm aandoen zonder dat de backlight aan gaat verholpen is gelukkig.. Wel echt verschrikkelijk irritant dat google now nu naar voren komt ipv recente applicaties bij het lang indrukken van de home knop
Sorry hoor, maar je begint nu toch niet alweer iedere dag dit topic te spammen of de hi/kpn update beschikbaar is.....Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:31:
Ik wil weten of de nieuwe update al voor Hi/KPN beschikbaar is.
Als je zo graag de update wil hebben, flash je hem maar gewoon en anders gewoon wachten tot hij er is!
Ik heb 'm binnen met een Kpn abo via pc companion

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Bedankt voor de info , ik ga straks checken.Speedy-Andre schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:54:
Ik heb 'm binnen met een Kpn abo via pc companion
Hier de update ook binnen, alleen als ik de USB kabel er in moet stoppen en de vol down ingedrukt moet houden zegt Windows (
dat hij niet herkent wordt.
Ik heb pas sinds enkele weken W8, heeft iemand tips?
Ik heb pas sinds enkele weken W8, heeft iemand tips?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Dennis585, bij de vorige update ging 't ook al zo... maar dit is een forum en geen chatbox. Om de kwaliteit van het topic te waarborgen gaat Tweakers er van uit dat men inhoudelijk reageert op 't topic, en indien je de laatste post hebt je deze aanpast indien je er wat in wil toevoegen.
Ontopic: ik merk ondertussen ook dat de wijziging van de homekey irritant is. Stel je zit op een ander homescreen dan je standaard en hebt een pushmessage, de notificatiebalk of iets dergelijks open staan. Ik druk dan twee keer kort achter elkaar om eerst het scherm te clearen en vervolgens naar mijn homescreen te springen. Nu krijg ik dus elke keer de recente apps gepresenteerd
Chaos-Zero: je moet vol down al indrukken voor je de USB kabel aansluit
Ontopic: ik merk ondertussen ook dat de wijziging van de homekey irritant is. Stel je zit op een ander homescreen dan je standaard en hebt een pushmessage, de notificatiebalk of iets dergelijks open staan. Ik druk dan twee keer kort achter elkaar om eerst het scherm te clearen en vervolgens naar mijn homescreen te springen. Nu krijg ik dus elke keer de recente apps gepresenteerd
Klopt, dat doe ik ook, maar Windows geeft dan aan dat het apparaat niet wordt herkent.bartsled schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:04:
PC Companion zegt bij mijn T-Mobile telefoon nog dat .200 te updaten is en niet .96.
Moet ik eerst naar .200 updaten en daarna zal hij .96 updaten ?
Of moet ik wachten met PC Companion en komt .96 vanzelf ineens ?
Moet ik eerst naar .200 updaten en daarna zal hij .96 updaten ?
Of moet ik wachten met PC Companion en komt .96 vanzelf ineens ?
Fastboot drivers wel geïnstalleerd?Chaos-Zero schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:06:
[...]
Klopt, dat doe ik ook, maar Windows geeft dan aan dat het apparaat niet wordt herkent.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Kijken of je niet in een usb 3.0 poort zit.Chaos-Zero schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:06:
[...]
Klopt, dat doe ik ook, maar Windows geeft dan aan dat het apparaat niet wordt herkent.
Dit probleem had ik ook en heb ik opgelost door em in een usb 2.0 poort te doen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Bij de update naar JB heb ik een Duitse versie via Flashtool op mijn telefoon gezet. Die versie werd volgens mij aangeraden in de openingspost van deze thread. Maar welke versie kan ik nu het beste pakken? Of maakt dat niet veel uit?
Edit: oops... zie nu pas de modbreak. Als dit niet mag... Excusez-moi!
Edit2: dubbele oops... update inmiddels binnen...
Edit: oops... zie nu pas de modbreak. Als dit niet mag... Excusez-moi!
Edit2: dubbele oops... update inmiddels binnen...
[ Voor 21% gewijzigd door ButsMG op 26-08-2013 19:09 ]
PSN: ButsMG
Hmm
Ik heb m net ook binnen, gewoon via de PC Companion, en draait soepeltjes.
MAAR: Die Google Now functie door ' press-and-hold ' home is wel even wennen: Ik kan er prima mee leven als daar een andere functie onder zit, vermits er een andere toetsencombo bestaat voor de 'oude' press-and-hold' home. Alt-Tab ? :-)
Wie weet de nieuwe combinatie om te alt-tabben? ( dus recente apps lijst oproepen met de recente update )
Ah:
1 swipe = home
2x swipe = recent apps
press-hold = Google Now
swipe => De knoppen onderaan de Xperia S vind ik héél goed te bedienen door vanaf de transparante balk omhoog te vegen. vandaag dat ik 't 'swipen' noem.
Ik persoonlijk kan 't wel een verbetering noemen (om Google Now meer te pushen zoals anderen 't zeggen), omdat ik voorheen altijd via de zoekbalk naar Google Now ging, en er dan standaard eerst een toetsenbord over het scherm kwam te liggen ( omdat je immers een zoek opdracht zou kunnen gaan ingeven ). Maar inmiddels gebruik ik Google Now dus 'meer' dan alleen 't ff zoeken, maar ook voor navigatie, weer en bezienswaardigheden ( Google Field Trip )
Belangrijkste potentiele bugfix: Lagging Video bij 1080i filmen gaan we de komende dagen eens testen :-)
Ook de home-screen rebuilds ( wat ik nu van lees dat ik 't niet alleen regelmatig had, maar dat t bij meerderen vaker voor kwam/komt ) ben ik benieuwd naar.
Ik heb m net ook binnen, gewoon via de PC Companion, en draait soepeltjes.
MAAR: Die Google Now functie door ' press-and-hold ' home is wel even wennen: Ik kan er prima mee leven als daar een andere functie onder zit, vermits er een andere toetsencombo bestaat voor de 'oude' press-and-hold' home. Alt-Tab ? :-)
Wie weet de nieuwe combinatie om te alt-tabben? ( dus recente apps lijst oproepen met de recente update )
Ah:
1 swipe = home
2x swipe = recent apps
press-hold = Google Now
swipe => De knoppen onderaan de Xperia S vind ik héél goed te bedienen door vanaf de transparante balk omhoog te vegen. vandaag dat ik 't 'swipen' noem.
Ik persoonlijk kan 't wel een verbetering noemen (om Google Now meer te pushen zoals anderen 't zeggen), omdat ik voorheen altijd via de zoekbalk naar Google Now ging, en er dan standaard eerst een toetsenbord over het scherm kwam te liggen ( omdat je immers een zoek opdracht zou kunnen gaan ingeven ). Maar inmiddels gebruik ik Google Now dus 'meer' dan alleen 't ff zoeken, maar ook voor navigatie, weer en bezienswaardigheden ( Google Field Trip )
Belangrijkste potentiele bugfix: Lagging Video bij 1080i filmen gaan we de komende dagen eens testen :-)
Ook de home-screen rebuilds ( wat ik nu van lees dat ik 't niet alleen regelmatig had, maar dat t bij meerderen vaker voor kwam/komt ) ben ik benieuwd naar.
[ Voor 52% gewijzigd door JayPe op 26-08-2013 20:09 ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Ok ik heb ook de update binnengekregen via PC Companion en netjes geïnstalleerd. Wat me opviel dat ik geen enkele app opnieuw moest installeren ... Heb gewoon stock van Sony zelf.
Wat denken jullie : eerst ff zo proberen of zouden jullie een volledige reset naar de fabrieksinstellingen aanraden?
Wat denken jullie : eerst ff zo proberen of zouden jullie een volledige reset naar de fabrieksinstellingen aanraden?
Oh, dat moet ik ook eens proberen!JayPe schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:01:
Kost dat je niet vreselijk veel accu? Ik heb Now al heel lang geleden uitgezet en nooit meer naar gekeken. Nu kwam dat op de Xperia S ook voor een deel omdat mn telefoon niet vooruit te branden was als Google Now en het toetsenbord allebei probeerden op te starten.Ik persoonlijk kan 't wel een verbetering noemen (om Google Now meer te pushen zoals anderen 't zeggen), omdat ik voorheen altijd via de zoekbalk naar Google Now ging, en er dan standaard eerst een toetsenbord over het scherm kwam te liggen ( omdat je immers een zoek opdracht zou kunnen gaan ingeven ). Maar inmiddels gebruik ik Google Now dus 'meer' dan alleen 't ff zoeken, maar ook voor navigatie, weer en bezienswaardigheden ( Google Field Trip )
Yes dat was het! Dankjewel!Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Kijken of je niet in een usb 3.0 poort zit.
Dit probleem had ik ook en heb ik opgelost door em in een usb 2.0 poort te doen.
Back-up en herstel werkt niet meer volledig, heeft iemand anders hier ook last van?
kan namelijk "Apps met data gedownload" niet aanvinken
kan namelijk "Apps met data gedownload" niet aanvinken
Ik krijg nu ook net de nieuwe update binnen (eindigend op .96) hoop dat eindelijk die irritante issues verholpen zijn zoals camera lag, icoontjes die niet direct laden op het homescreen etc..
Heb je onder een steen geleefd afgelopen dagen?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Neen,timovd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:06:
Heb je onder een steen geleefd afgelopen dagen?
Gewoon mijn SXS niet op de pc (die W7 draait en dus ook sony pc companion). Heb ook niet het tech nieuws gevolgd omdat ik midden in de herexamens zit, ik heb dus wel beter dingen te doen dan een hele dag op een scherm te liggen staren.
Wat is dit nou weer voor een opmerking?Heb je onder een steen geleefd afgelopen dagen?
Ik heb bijvoorbeeld dit forum op de voet gevolgd en zondag had ik de update nog niet binnen. Gisteren kreeg ik 'm wel binnen.
Dus waarom zou iemand onder een steen hebben geleefd als ie vandaag "pas" update via de officiele weg???
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Vreemd....
Met de Xperia Home laucher heb ik geen last van redraws van het homescreen, maar installeer ik GO Launcher (mijn favoriete laucher die ik het liefst weer wil gaan gebruiken), dan beginnen de redraws weer
Heeft er misschien iemand al een oplossing voor gevonden ?
Met de Xperia Home laucher heb ik geen last van redraws van het homescreen, maar installeer ik GO Launcher (mijn favoriete laucher die ik het liefst weer wil gaan gebruiken), dan beginnen de redraws weer
De laatste tijd restart mijn telefoon na een paar minuten in de auto als ik bluetooth aan heb staan.
hebben meer mensen hier last van?
Wel of niet in de oplader lijkt niks uit te maken.
Ik gebruik de standaard bluetooth in mijn seat leon (2013)
hebben meer mensen hier last van?
Wel of niet in de oplader lijkt niks uit te maken.
Ik gebruik de standaard bluetooth in mijn seat leon (2013)
de home button is inderdaad vervelend na deze update.
als ik mijn sxs van de lader haal blijft het lampje ook nog regelmatig aan.
verder weinig nieuws of fouten kunnen ontdekken.
hij lijkt ietsje sneller op sommige fronten en muziek draaien en internetten (fb/spelletje etc) gaat bij mij prima.
als ik mijn sxs van de lader haal blijft het lampje ook nog regelmatig aan.
verder weinig nieuws of fouten kunnen ontdekken.
hij lijkt ietsje sneller op sommige fronten en muziek draaien en internetten (fb/spelletje etc) gaat bij mij prima.
Ben er ook tevreden mee, blij dat die filmbug eruit is (het lijkt wel een beetje schokkerig als je kijkt op het scherm bij het filmen, maar bij de playback is het gewoon lekker smooth). En ook blij dat die homescreen redraws eruit zijn (bij de stock launcher dan toch zo blijkt). Overigens heeft sony nog steeds die spelfoout: 'Uitgbereide stand-by modus' aangepast. Lijkt me een kleine moeite.
Voor de rest loopt het allemaal weer net wat vlotter (wss door een beetje meer vrijgemaakt RAM geheugen) en swiftkey heeft ook niet meer van die irritante delays.
Voor de rest loopt het allemaal weer net wat vlotter (wss door een beetje meer vrijgemaakt RAM geheugen) en swiftkey heeft ook niet meer van die irritante delays.
[ Voor 50% gewijzigd door Tomskii5 op 28-08-2013 15:58 ]
Verwijderd
Ik word een beetje doodmoe van het wachten op de update. Hoe kan het dat sommige met t-mobile al de update al enkele dagen hebben, terwijl ik met t-mobile nog niks heb via pc companion? Dat terwijl ik deze telefoon op release date heb gekocht en dus een van de eerste series heb.
Updates worden niet uitgerold op basis van aanschafdatum. Als je niet wil wachten dan kun je gewoon een unbranded flashen met Flashtool. Super eenvoudig en je hoeft niets te unlocken of wat dan ook.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:18:
Ik word een beetje doodmoe van het wachten op de update. Hoe kan het dat sommige met t-mobile al de update al enkele dagen hebben, terwijl ik met t-mobile nog niks heb via pc companion? Dat terwijl ik deze telefoon op release date heb gekocht en dus een van de eerste series heb.
Na deze update is m'n XperiaS eindelijk de telefoon die ik dacht gekocht te hebben. Smooth as butter!! Vooral dat het heel irritante "homescreen redraw" verdwenen is vind ik geweldig. Die homeknop is ff wennen, maar ok. Inmiddels een jaar na dato!! Maar toch, als nieuw!
Jammer, helaas zit er nog steeds een hele irritante bug in: dat bij het aannemen van een oproep de luidspreker op handsfree staat.
+1!obiyannkenobi schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:31:
Na deze update is m'n XperiaS eindelijk de telefoon die ik dacht gekocht te hebben. Smooth as butter!! Vooral dat het heel irritante "homescreen redraw" verdwenen is vind ik geweldig. Die homeknop is ff wennen, maar ok. Inmiddels een jaar na dato!! Maar toch, als nieuw!
Hier ook zo.obiyannkenobi schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:31:
Heb je bij advanced settings in GO Launcher 'Systeem persistent' en 'Geforceerd afsluiten voorkomen' aan staan?speedme schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:31:
Vreemd....
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Verwijderd
Nou deze bug heb ik totaal niet.MistaDevine schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:45:
Jammer, helaas zit er nog steeds een hele irritante bug in: dat bij het aannemen van een oproep de luidspreker op handsfree staat.
Als die standaard niet aan staan, dan nee.DitisKees schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:02:
[...]
Heb je bij advanced settings in GO Launcher 'Systeem persistent' en 'Geforceerd afsluiten voorkomen' aan staan?
Ik heb GO laucher inmiddels verwijderd en werkt met Xperia launcher, maar ik wil wel even GO weer installeren en uitproberen (ik vind die toch lekkerder werken moet ik zeggen).
Trouwens iemand gemerkt dat er nog een bug is ?
Ik heb meestal mijn telefoon op stil staan en alleen trillen.
Notifications zijn dan ook stil.
Na een herstart van de telefoon staat mijn telefoon wel op stil, maar de notifications geven weer geluid.
Aanvullend op bovenstaand...
Ik heb meerder Exchange Accounts. Standaard heb ik een notification sound (voor bv. SMS of andere berichten). In de calendar heb ik per Exchange Account heb ik wel een notificatie aangezet, maar zonder geluid (silent). Je ziet dus wel een notificatie in de system bar. Na een herstart krijg ik gewoon weer notificaties.
Inmiddels na weggeweest weer terug op FXP CM10. Vanaf 234 zijn belangrijke problemen opgelost.
Ik heb meerder Exchange Accounts. Standaard heb ik een notification sound (voor bv. SMS of andere berichten). In de calendar heb ik per Exchange Account heb ik wel een notificatie aangezet, maar zonder geluid (silent). Je ziet dus wel een notificatie in de system bar. Na een herstart krijg ik gewoon weer notificaties.
Inmiddels na weggeweest weer terug op FXP CM10. Vanaf 234 zijn belangrijke problemen opgelost.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de standaard beschermfolie?
Pffff ... mijn SXS een update gegeven naar .96
Had heel de week problemen met random uitvallen / reboots. Ook de WiFi kan niet ingeschakeld worden.
Via een zekere medewerker van Sony NL een stappenplan gekregen om m'n SXS via PC Companion te herstellen : dit stappenplan uitgevoerd : dus nu een volledig "cleane" SXS : probleem van WiFi is nog steeds aanwezig.
Iemand een idee wat hier nog mis kan zijn? Ik hoor het graag.
Had heel de week problemen met random uitvallen / reboots. Ook de WiFi kan niet ingeschakeld worden.
Via een zekere medewerker van Sony NL een stappenplan gekregen om m'n SXS via PC Companion te herstellen : dit stappenplan uitgevoerd : dus nu een volledig "cleane" SXS : probleem van WiFi is nog steeds aanwezig.
Iemand een idee wat hier nog mis kan zijn? Ik hoor het graag.
ik heb nu ook een paar dagen de .96
hij loopt nu lekkerder dan voorheen maar het typen blijft een probleem...
Verwijderd
Wachten op de .99 update.akbslayer schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:28:
ik heb nu ook een paar dagen de .96
Ik had de beschermfolie eraf gehaald, maar toen kreeg ik problemen met het typen, als ik iets aanklikte bleef de "touch" hangen. Heb daarna een nieuwe folie gekocht en nu is het probleem verholpen, als ik jou was zal ik het erop laten zitten of vervangen.Lanfear28 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:00:
Geen idee of het alleen aan mijn toestel ligt, proberen kan altijd
Nog steed in afwachting op de update, T-mobile is weer lekker snel
[ Voor 7% gewijzigd door markkhoekstra op 31-08-2013 17:44 ]
Verwijderd
T-Mobile is meestal wat aan de late kant.markkhoekstra schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:41:
[...]
Ik had de beschermfolie eraf gehaald, maar toen kreeg ik problemen met het typen, als ik iets aanklikte bleef de "touch" hangen. Heb daarna een nieuwe folie gekocht en nu is het probleem verholpen, als ik jou was zal ik het erop laten zitten of vervangen.
Geen idee of het alleen aan mijn toestel ligt, proberen kan altijd
Nog steed in afwachting op de update, T-mobile is weer lekker snel![]()
Ja, je haalt hem er gewoon afLanfear28 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:00:
Nee alle gekheid op een stokje, ik laat het er gewoon opzitten (hoewel ik dringend een nieuwe moet gaan kopen) omdat ik geen zin heb in krasjes op mijn scherm en dergelijke. (een iphone is zogezegd ook krasbestendig, maar ik krijg er ook krasjes op
[ Voor 36% gewijzigd door Tomskii5 op 31-08-2013 23:39 ]
Ik heb ook geen zin in krasjes maar ik heb 'em er wel afgehaald. De gevoeligheid van het scherm met protector lag wat aan lage kant bij mij.
Nu na maanden van gebruik en een poetsbeurt zie ik nog steeds geen krassen.
Nu na maanden van gebruik en een poetsbeurt zie ik nog steeds geen krassen.
Ik heb hem verwijderd en heb nu veel minder last van vingerafdrukken op het scherm. Ook is de gevoeligheid toegenomen. Ik ben alleen bang dat als ik de phone een keer per ongeluk laat vallen dat het scherm eerder kapot gaat omdat de folie ook werkt als anti shatter.
Jullie weten dat je sleutels en een smartphone niet samen in een zak moeten doen he? 
Ik heb al meerdere generaties Sony (Ericsson) telefoons in mijn bezit gehad met stock beschermfolie en deze nog nooit hoeven verwijderen. Voor de re-sell waarde is het ook handig om het scherm zo lang mogelijk te beschermen.
Ik heb al meerdere generaties Sony (Ericsson) telefoons in mijn bezit gehad met stock beschermfolie en deze nog nooit hoeven verwijderen. Voor de re-sell waarde is het ook handig om het scherm zo lang mogelijk te beschermen.
In mijn schermfolie zitten putjes van een hond die er op heeft gebeten. Dat voelt niet glad dus ik overweeg dit folie te verwijderen en er een nieuwe op te plakken. Is dat verstandig of kan ik het beter op het scherm houden?
Dan is ook de vraag welk folie: een standaard ding van Hama die je zelf op maat moet knippen of een duurder ding? En hoe krijg je het zonder bobbeltjes en stofjes strak op het glas, recht en tegen de randen aan? Heb je daarvoor een cleanroom nodig?
Dan is ook de vraag welk folie: een standaard ding van Hama die je zelf op maat moet knippen of een duurder ding? En hoe krijg je het zonder bobbeltjes en stofjes strak op het glas, recht en tegen de randen aan? Heb je daarvoor een cleanroom nodig?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Mijn accu gaat nog steeds heel snel leeg, boosdoener is Google service.
Ik heb thuis een galaxy tab 2 met vrijwel dezelfde apps, maar daar is google service geen probleem(4% tegen 40% van de Xperia S) waarom is die bij de xperia zo hoog?
Ik heb thuis een galaxy tab 2 met vrijwel dezelfde apps, maar daar is google service geen probleem(4% tegen 40% van de Xperia S) waarom is die bij de xperia zo hoog?
Omdat jij op je smartphone die service meer gebruikt waardoor hij tussenin constant opstaat. Er is echt al meer dan 1 keer over wakelocks gesproken, nu mag je zelf wel eens het nodige googlewerk doen vind ik dan.
@Websel: Afhalen, scherm proper maken met een alcoholoplossing (of instanet en consoorten). Folie nemen en geleidelijk aan mee duwen zodat er geen luchtbel of stofje kan tussenkomen.
@Websel: Afhalen, scherm proper maken met een alcoholoplossing (of instanet en consoorten). Folie nemen en geleidelijk aan mee duwen zodat er geen luchtbel of stofje kan tussenkomen.
[ Voor 30% gewijzigd door Tomskii5 op 01-09-2013 19:13 ]
Sorry hoor, maar ik ben bekend met de wakelocks. Ik gebruik mijn telefoon heel weinig , maar mijn tablet dagelijks veel meer. Vandaar mijn vraag.Tomskii5 schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:12:
Omdat jij op je smartphone die service meer gebruikt waardoor hij tussenin constant opstaat. Er is echt al meer dan 1 keer over wakelocks gesproken, nu mag je zelf wel eens het nodige googlewerk doen vind ik dan.
Dus ik gebruik die service op mijn telefoon juist veel minder, daarom vind ik het raar dat die service pertinent bovenaan staat.
Ik had dit met de vorige firmware, na de installatie van de nieuwste firmware samen met een full wipe doe ik zonder problemen 1,5 dag op een lading.Arjantje72 schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:19:
Mijn accu gaat nog steeds heel snel leeg, boosdoener is Google service.
is dit als grap bedoeld? of staat het al vast dat er op korte termijn weer een update komt?
Verwijderd
Ik denk nog wel dat er 3 of 4 kleine updates aankomen.avec_style schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:10:
[...]
is dit als grap bedoeld? of staat het al vast dat er op korte termijn weer een update komt?
Maar dit is van mij uit pure speculatie.
Dat is nogal fors! Wat dient er nog bijgewerkt te worden waar ze 3 a 4 keer voor nodig hebben? Het laatste wat ik weet is dat Sony kijkt of het toestel (eenvoudig) is te update naar de meest recente versie van Android. Indien dit niet het geval is, bijvoorbeeld door technische (driver) ondersteuning van Qualcomm houdt het op voor de SXS. Dan is dit de laatste versie van Android die wij krijgen.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:12:
[...]
Ik denk nog wel dat er 3 of 4 kleine updates aankomen.
Maar dit is van mij uit pure speculatie.
Al met al nog niet verkeerd, toestel is al 1,5 jaar oud en wordt nog bijgewerkt. Dat is al stukken beter dan de concurrenten van Sony...
Verwijderd
Ik denk dat we gewoon op dezelfde versie van Android blijven.
Maar toch een paar kleine updates krijgen met verbeteringen.
Maar toch een paar kleine updates krijgen met verbeteringen.
Dat ga ik in het weekend eens proberen. Wie weet.bartsled schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:45:
[...]
Ik had dit met de vorige firmware, na de installatie van de nieuwste firmware samen met een full wipe doe ik zonder problemen 1,5 dag op een lading.
Qualcomm heeft voorlopig nog geen drivers uitgebracht voor iets hoger dan 4.1.2 voor de Snapdragon S3, dus Sony kan niet werken aan een update met 4.2 of 4.3. Custom ROM-bouwers kunnen dat natuurlijk wel, maar dan zit je altijd met dingen die niet helemaal goed werken.
Als ik het goed begrijp heeft iedereen al de update gehad, behalve mensen met T-mobile?
antwoorden op jou vraag:Venta schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:29:
Als ik het goed begrijp heeft iedereen al de update gehad, behalve mensen met T-mobile?
1. Ja, Als T-Mobile mens die zijn Xperia S bij verlenging heeft aangeschaft en aan de regels houd en niet debranded heeft.
2. Nee, Als T-Mobile mens die zijn Xperia S bij verlenging heeft aangeschaft heb ik de update ontvangen.
![]() |
Verwijderd
Hey guys,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Heb al verschillende dingen geprobeerd. Mijn oma(ja ze is met de tijd mee) en heeft een Xperia S deze heeft zij pasgeleden geupdate via haar pc. Update ging goed alleen kwam de melding MM-3 profiel niet gevonden in beeld.
Ook kan er niet meer gesmst + gewhatsapped worden. Na veel gebel met de provider Telfort hadden ze haar sim kaart gereset. Hierna deed die helemaal niet meer en moest die weer worden ontgrendeld. Na deze stap kon er wel weer worden gebeld maar geen sms + app + internet verkeer. Bij de signaal sterkte staat ook een kleine R in beeld.
Als ik de telefoon connect met WI-FI kan zij wel gewoon appen en foto's versturen / downloaden. Alleen met het telefoon netwerk niet. Ik had al gekeken of kwam door teveel mobiel dataverkeer maar dat is het niet. Heb ook gekeken bij connecties en dit lijkt ook goed te staan. Zij vind ook erg leuk om bijv bij de kinderboederij fotos te nemen van haar achterkleinkind en deze dan te versturen via whatsapp alleen dit gaat dus pas als ze thuis is tot frustratie van mijn oma.
Kunnen jullie mij en mijn oma wellicht helpen?
Thanks alvast.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Heb al verschillende dingen geprobeerd. Mijn oma(ja ze is met de tijd mee) en heeft een Xperia S deze heeft zij pasgeleden geupdate via haar pc. Update ging goed alleen kwam de melding MM-3 profiel niet gevonden in beeld.
Ook kan er niet meer gesmst + gewhatsapped worden. Na veel gebel met de provider Telfort hadden ze haar sim kaart gereset. Hierna deed die helemaal niet meer en moest die weer worden ontgrendeld. Na deze stap kon er wel weer worden gebeld maar geen sms + app + internet verkeer. Bij de signaal sterkte staat ook een kleine R in beeld.
Als ik de telefoon connect met WI-FI kan zij wel gewoon appen en foto's versturen / downloaden. Alleen met het telefoon netwerk niet. Ik had al gekeken of kwam door teveel mobiel dataverkeer maar dat is het niet. Heb ook gekeken bij connecties en dit lijkt ook goed te staan. Zij vind ook erg leuk om bijv bij de kinderboederij fotos te nemen van haar achterkleinkind en deze dan te versturen via whatsapp alleen dit gaat dus pas als ze thuis is tot frustratie van mijn oma.
Thanks alvast.
Klinkt als een incompatibele SIM-kaart. Ik had hetzelfde probleem een hele tijd terug met een oudere SIM-kaart, gewoon een nieuwe aanvragen lost het vrijwel altijd op.
De laatste tijd veel last dat mijn tijd op sxs niet meer klopt.
Plotseling staat de tijd 10 minuten en soms 20 minuten) vooruit.
Het maakt niet uit of ik:
- Automatische datum tijd aan/uit zet
- Automatische tijdzone aan/uit zet
- Tijd zelf instel
Bij alle opties gebeurd het.
Iemand hier ervaring mee?
Ik zit via Hi
- Tijd zelf instel
Ik zit via Hi
Verwijderd
Je kunt een keer proberen je firmware te herstellen.steven85 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:23:
De laatste tijd veel last dat mijn tijd op sxs niet meer klopt.
- Tijd zelf instel
Ik zit via Hi
Dan moet je wel daarna weer alles instellen , maar das zo gedaan.
Heb je dataroaming aan staan? (Telfort gebruikt het KPN netwerk). Aangezien je een R bij je signaalsterkte hebt staan...Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:53:
Hey guys,
Thanks alvast.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Waar ik me trouwens echt ENORM aan erger is dat als hij op nachtmodus gaat er dan zo een verschrikkelijk groot lomp vierkant in beeld komt met wat er verandert. Kan dit niet uitgezet worden? Het is namelijk zo dat mijn (niet originele) lader er niet altijd heel goed in zit en als ik hem dan een klein beetje beweeg hij al van het laden af gaat en gelijk weer verder gaat laden. Soms krijg ik echt continue dat beeld in mn scherm en is echt vreselijk irritant.
Is er ook een mogelijkheid om edemundo op mijn lockscreen te krijgen van mijn SXS?
[ Voor 8% gewijzigd door cedras op 04-09-2013 21:17 ]
Verwijderd
Ik snap niks van je bericht. Ik heb deze telefoon in maart 2012 gekregen bij de verlenging van mijn abbo. Nooit geroot of wat dan ook, wel tmobile branded. Maar inmiddels zijn we bijna 2? weken verder en heb ik nog steeds geen update ontvangen via pc companion. Hoelang gaat dit nog duren en waarom gaat het allemaal zo traag?Wai_AM schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:51:
[...]
antwoorden op jou vraag:
1. Ja, Als T-Mobile mens die zijn Xperia S bij verlenging heeft aangeschaft en aan de regels houd en niet debranded heeft.
2. Nee, Als T-Mobile mens die zijn Xperia S bij verlenging heeft aangeschaft heb ik de update ontvangen.
[afbeelding]
Dat vreselijke bootlogo van ze is reden genoeg om hem te rooten, maar T-mobile heeft voorgaande keren 1-2 weken nodig gehad voor je hem via pc companion kon downloaden.
Mijn vorige bericht is om aan te duiden dat mensen hier onduidelijk vragen formulieren. Dit mede door het niet lezen van de Topic start etc.Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:09:
[...]
Ik snap niks van je bericht. Ik heb deze telefoon in maart 2012 gekregen bij de verlenging van mijn abbo. Nooit geroot of wat dan ook, wel tmobile branded. Maar inmiddels zijn we bijna 2? weken verder en heb ik nog steeds geen update ontvangen via pc companion. Hoelang gaat dit nog duren en waarom gaat het allemaal zo traag?
Het noemen van een provider is gewoon niet duidelijk als je een eenduidige antwoord wil hebben.
Waarom ?
Nou als je bij Phonehouse een abonnement afsluit bij een provider, dan zeggen de mensen hier de provider
en denken dan dat ze een provider branded toestel hebben wat dus niet het geval is.
met andere woorden:
T-mobile abonnement = generic NL toestel
KPN abonnement = generic NL toestel
Vodafone abonnement = generic NL toestel
Als je bij de provider verlengt dan heb je 99% kans op een Provider branded toestel.
Als je een provider branded toestel (T-mobile) hebt zoals jij en ik, dan kan je:
1. zo laten en dan is het soms lang wachten op een update
2. debranden naar generic NL en dan heb je de update vaak sneller.
Om te debranden hoef je toestel niet geroot te zijn. Alleen staat de procedure wel in de topic van rooten
Lees hiervoor de TS of de andere topic van rooten.
Probeer het eens via SUS (sony update service). Ik doe zelf niks met PC Companion.Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:09:
[...]
Ik snap niks van je bericht. Ik heb deze telefoon in maart 2012 gekregen bij de verlenging van mijn abbo. Nooit geroot of wat dan ook, wel tmobile branded. Maar inmiddels zijn we bijna 2? weken verder en heb ik nog steeds geen update ontvangen via pc companion. Hoelang gaat dit nog duren en waarom gaat het allemaal zo traag?
Verwijderd
Zojuist geprobeerd en die zegt ook dat ik the latest update heb. Terwijl mijn telefoon dit zegt:steven85 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:29:
[...]
Probeer het eens via SUS (sony update service). Ik doe zelf niks met PC Companion.
6.2.b.0.200
Is er al een Generic NL FTF van de .96? Ik heb nog nooit eerder geflashed maar wil het nu wel eens proberen. Die .200 versie word ik helemaal gek van. Redraws en reboots om het uur.
Verwijderd
Las net op het T-mobile forum dat de .96 update is goedgekeurd en binnen 2 weken wordt uitgerold.
https://forum.t-mobile.nl...expert-208697/index3.html
Verwijderd
Mooizo, weer een maand later dan alle andere providers.Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:32:
Las net op het T-mobile forum dat de .96 update is goedgekeurd en binnen 2 weken wordt uitgerold.
Is de .96 de opvolger van de .200? Lekker verwarrend
Is het Wifi probleem verbeterd/opgelost in de nieuwe versie? Want dit is mijn grootste ergernis na constant crashen van apps en rebuilden van homescreens...
Ja want 6.2.B.96 komt na 6.2.0.200.ETzPliskin schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:51:
Is de .96 de opvolger van de .200? Lekker verwarrend