Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
I see .200 jellybeans in telfort-coulors.

Lang gewacht, maar toch eindelijk de update binnen. Eens kijken hoe snel Dennis er achter komt dat Hi/KPN en Telfort dezelfde update hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BR_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2016
And I see the .200 Jellybean update from KPN coming in.

Vanavond via PCCompanion de KPN update binnengehaald.
Eens kijken hoe deze weer bevalt, daarna wachten op de .211 update.
Terwijl de Z al 4.2.2 krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je mist echt niets, 4.2.2 is nauwelijks de naam update waard. Zit eigenlijk helemaal niets nuttig in, Sony heeft de meest belangrijke dingen al lang in z'n eigen software zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een bericht dat de update er is ,
maar mijn usb apparaat wordt niet herkend tijdens de installatie ,
dus kan ik niet updaten , op mijn beide laptops heb ik hetzelfde probleem.

iemand een gouden tip hoe ik dit probleem verhelp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

offtopic:
Dat is je straf voor het vervuilen van dit topic over de update

Sorry, kon het niet laten. No hard feelings. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Lolhozer op 25-06-2013 07:01 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lolhozer schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 06:59:
offtopic:
Dat is je straf voor het vervuilen van dit topic over de update

Sorry, kon het niet laten. No hard feelings. :)
Een oplossing voor het probleem zou beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het lange wachten is beloond: eindelijk Jelly Bean! Lijkt op eerste gezicht smooth te draaien, maar ik zal het pas echt gaan merken als ik hem een tijdje gebruik. Geen tijd om er mee te spelen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 07:38:
[...]

Een oplossing voor het probleem zou beter zijn.
Dan toch maar aan de flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaelscott schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:42:
[...]

Dan toch maar aan de flashtool?
nee het is al opgelost op beide laptops probeerde ik het in een usb 3 poort.
en dan werkt het niet meer , nu is het wel gelukt met een usb 2 poort.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Direct een paar vraagjes.

Als ik het meldingenmenu naar beneden sleep, zie ik daar icoontjes staan voor geluid, buetooth, wifi en dataverkeer. Kan ik deze ook aanpassen?

Daarnaast mist de widget voor hulpprogramma's nu de synchronisatieknop. Kan ik die weer toevoegen?
heb al een smallapp geinstalleerd, maar op het homescreen vind ik makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Wát mij op valt, is dat ik geen internetadres gekopieerd uit de adresbalk krijg in chrome sinds jelly bean. Heeft iemand een idee waar dat vandaan komt, ofwel oplossingen voor zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Ik weet wel dat lang vasthouden nu alleen een vergrootglas laat zien. Knippen/kopiëren zou in het algemeen nu moeten door te dubbelklikken op de url, in elk geval in de stockbrowser. Weet niet of dat in Chrome ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Laatst online: 22-09-2019
Rubii18 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:21:
Ik weet wel dat lang vasthouden nu alleen een vergrootglas laat zien. Knippen/kopiëren zou in het algemeen nu moeten door te dubbelklikken op de url, in elk geval in de stockbrowser. Weet niet of dat in Chrome ook zo is?
Klopt, dit werkt ook op deze manier in de Chrome browser.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
cedras schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:55:
Direct een paar vraagjes.

Als ik het meldingenmenu naar beneden sleep, zie ik daar icoontjes staan voor geluid, buetooth, wifi en dataverkeer. Kan ik deze ook aanpassen?

Daarnaast mist de widget voor hulpprogramma's nu de synchronisatieknop. Kan ik die weer toevoegen?
heb al een smallapp geinstalleerd, maar op het homescreen vind ik makkelijker.
Ik heb de zelfde vraag gesteld een hele tijd terug en ook geen antwoord gekregen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Stidge schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:42:
[...]

Ik heb de zelfde vraag gesteld een hele tijd terug en ook geen antwoord gekregen. Iemand?
Heb zelf ff snel gekeken op mijn phone maar zie geen optie/mogelijkheid om de widgets in de notificatiebalk aan te passen. De sync widget is ook nergens te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
Misschien kan Ambroos dat navragen bij Sony? Of en hoe je de notificatiebalk kan aanpassen, zodat je daar andere toggels kunt neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Op de Xperia Z kan dat pas sur nds Android 4.2.2. In 4.1.2 was dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Zijn er meer mensen waarbij af en toe de LED niet meer uitgaat na het opladen?
Het gebeurt zowel bij mijn SXS als die van mijn vriendin en het enige dat lijkt te helpen is opnieuw opstarten wat er weer voor zorgt dat ik SwiftKey opnieuw moet instellen als standaard keyboard.... :S

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:43

Proto

¬.¬

Hier hetzelfde probleem, bij mij helpt het vaak om 'm weer even terug aan de lader te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Proto schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:30:
Hier hetzelfde probleem, bij mij helpt het vaak om 'm weer even terug aan de lader te gooien.
Wat Proto hier noemt lost het bij mij ook op, pas 1 keer gehad. Kreeg je wel de notificatie dat de lader ontkoppeld was? Misschien dat de telefoon dit niet correct ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Proto schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:30:
Dit helpt bij mij ook. Domme bug.
Verder heeft JB een gigantisch geheugenprobleem, wil ik in de bus lekker een muziekje luisteren tijden het spelen van een spelletje, kan gewoon niet. Dan 'valt' de muziek uit, omdat er te weinig vrij geheugen is. Dit is again een stukje prutswerk van Sony. Custom ROM, here I come.

edit: eerste week ging het wel goed, maar het werd steeds erger. Oplossing is om de dalvik cache even te legen, dan kan ik er weer een week tegenaan, maar ik wil gewoon dat het werkt zonder cache te legen.

[ Voor 16% gewijzigd door jroz2001 op 26-06-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:41
jroz2001 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Verder heeft JB een gigantisch geheugenprobleem, wil ik in de bus lekker een muziekje luisteren tijden het spelen van een spelletje, kan gewoon niet. Dan 'valt' de muziek uit, omdat er te weinig vrij geheugen is. Dit is again een stukje prutswerk van Sony. Custom ROM, here I come.
Dat had ik juist op ICS en is nu voor 99% weg met JB. Voor iedereen die z'n toggles in het swipedown menu wil aanpassen. Daar zijn apps voor, en anders kun je gaan rooten en op die manier gaan spelen. Je kunt ze met stock JB niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto

Proto

¬.¬

Het out-of-memory-probleem heb ik inderdaad ook last van, een reboot heeft geholpen, maar de vraag is hoe lang... En an sich heb ik niet veel problemen met een reboot op z'n tijd, ware het niet dat met JB alle settings weer pleite zijn. Het vervelendste is nog als het keyboard weer eens OOM gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik nieuwe woorden in het woordenboek? Krijg het niet meer voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:23:
Hoe krijg ik nieuwe woorden in het woordenboek? Krijg het niet meer voor elkaar.
als het goed is neemt die ze automatisch over als je ze intypt en op het woord klikt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb een probleempje: een simkaart die niet werkt met de Xperia S. Het is een simkaart van T-Mobile, standaard micro simkaart, dus niet geknipt. Als ik de telefoon aan doe wordt wel gevraagd naar de pincode, maar vervolgens staat er doodleuk Emergency calls only. Als ik het toestel uit zet en weer aan doe staat er op het lockscreen "sim card locked". Er zit echter geen simlock op voor zover ik weet, en deze screenshot lijkt dat te bevestigen:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2r2lse9.png

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

De simkaart doet het wel in andere telefoons, maar andere simkaarten doen het ook in deze telefoon 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door thefal op 27-06-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Nieuwe aanvragen bij T-mobile. Doen ze niet moeilijk over; heb je over twee dagen een nieuwe kaart in de bus.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:17
Bij mij blijft sinds de update (en factoryreset) mijn Parrot 3100 constant synchroniseren. Eerder deed hij dit alleen de eerste paar minuten na het instappen in de auto, maar nu dus constant. Bellen e.d. overigens geen problemen mee.

Ben tot nu toe zeer tevreden met de update. Gisteren de hele dag de Stamina-mode aangehad. Scheelt aanzienlijk in de accuduur. Wel viel mij op dat je pas bij het aanzetten van het scherm nieuwe SMS ontvangt terwijl ik las dat dit alleen voor dataverkeer (email/whatsapp) zou gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Klopt het dat voor een aantal programma's de kleur van de notificatie-LED niet meer kan worden ingesteld? Ik had voor elk soort bericht een andere kleur, maar nu zijn SMS en Gmail gewoon wit geworden en kan ik ook in de instellingen alleen een aan/uit-optie vinden. Whatsapp heeft nog wel de kleuren die ik heb ingesteld, maar kan ik bij de instellingen dan ook nog gewoon veranderen.

@Ambroos, weet jij/kun jij erachter komen of dit bewust is gedaan en of het nog terugkomt bij een eventuele update? Ik mis het nu al :'(

Over de batterij ben ik erg tevreden. Na 48 uur op 20%. 's Nachts in flightmode, geen staminamode gebruikt en normaal gebruik qua SMS, Whatsapp, e-mail en browsen af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:17
Rubii18 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:16:
Klopt het dat voor een aantal programma's de kleur van de notificatie-LED niet meer kan worden ingesteld? Ik had voor elk soort bericht een andere kleur, maar nu zijn SMS en Gmail gewoon wit geworden en kan ik ook in de instellingen alleen een aan/uit-optie vinden. Whatsapp heeft nog wel de kleuren die ik heb ingesteld, maar kan ik bij de instellingen dan ook nog gewoon veranderen.
Ik had mij ook al rot gezocht om dit in te stellen. Vond dit inderdaad ook ideaal! Ik heb nu maar per type de snelheid van knipperen van de illumination bar (app) ingesteld. Kun je het toch nog een beetje herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
timovd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:53:
Nieuwe aanvragen bij T-mobile. Doen ze niet moeilijk over; heb je over twee dagen een nieuwe kaart in de bus.
Maar dan mag je zeker gaan betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto

Proto

¬.¬

Niet als je bij een winkel langsgaat, daar loop je vaak gratis met een nieuwe kaart weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een gouden tip? Begin inmiddels gruwelijk gefrustreerd te raken. |:(

Mijn sxs is nog helemaal orgineel, geen gekloot met custom roms ed. Nu wil ik updaten via pc companion naar JB. Maar daarvoor natuurlijk eerst alles backuppen met pcc. Mijn phone wordt prima herkend door pcc en nadat ik alles heb aangevinkt wat ik wil backuppen ga ik naar het volgende scherm stap 2 "voorbereiden" en daar komt het dus nooit verder. Stap 3 is "back up" dus hij is nog niet aan het backuppen.

Wat ik al heb geprobeerd:
Pcc verwijderen en opnieuw installeren.
Laptop herstarten.
Usb kabel er in en er uit.
Telefoon herstarten.
Alleen 1 ding aanvinken (bv contacts)

Niets helpt

In het verleden op deze laptop nooit problemen gehad met backups van mijn sxs.

Iemand ideeen? Of een ander programma waar ik een backup mee kan maken? (wil zoveel mogelijk bewaren: contacts, smsjes, instellingen, foto's ed)

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Gister maar weer eens een custom ROM erop gezet... WOW!
Met de stock ROM had ik rond dit tijdstip nog zo'n 65% batterij en nu is dit nog 86%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
jroz2001 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:49:
Gister maar weer eens een custom ROM erop gezet... WOW!
Met de stock ROM had ik rond dit tijdstip nog zo'n 65% batterij en nu is dit nog 86%!
Welke custom rom heb je erop?
Beetje bug-vrij?

[ Voor 3% gewijzigd door Lieuwe15 op 28-06-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 07:29
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:38:
Heeft iemand nog een gouden tip? Begin inmiddels gruwelijk gefrustreerd te raken. |:(

<knip>
Ik had hetzelfde probleem. Heb hem uiteindelijk maar gewoon geupdatet naar JB. De meeste instellingen bleven gelukkig bewaard (moest o.a. timescape feeds opnieuw instellen). Ik heb overigens nog niet getest of de backup met JB wel gewoon goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Ruudgo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Heb hem uiteindelijk maar gewoon geupdatet naar JB. De meeste instellingen bleven gelukkig bewaard (moest o.a. timescape feeds opnieuw instellen). Ik heb overigens nog niet getest of de backup met JB wel gewoon goed gaat.
Zelfde hier, alle settings/contacten/SMS'jes/WhatsApp berichten gaan gewoon mee, mis niets na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Ik ontdek net iets vrij vervelends... Het scherm gaat niet meteen uit nadat ik hem zelf uitdruk, maar enkel de backlight. Na zo'n 10 seconden zie je het scherm langzaam vervagen totdat het scherm egaal zwart is. Meer mensen dat probleem? Probeer maar eens uit met een app als 9292, dan zie je duidelijk de balken op het scherm staan (mits je hetzelfde probleem hebt uiteraard).

Enne, als niemand het kan reproduceren, moet ik dan aan een defect denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:10:
[...]

Op .200 met de wekker aan verlies ik heel veel batterij, volgens mij hebben meerdere ook hier last van. Voor het slapen gaan van de lader gehaald op 100% en 7 uren verder nog maar 75% over. Zonder wekker heb ik nog 92% over in de morgen. Beide gevallen met Wifi aan.
Om mijzelf weer eens te quoten. Heb mijn battery drain iig opgelost, met wekker en wifi aan verlies ik nu nog maar 8% batterij na 7 à 8 uur slapen vs 25% ervoor.
De oplossing is heel simpel. Op 10% accu telefoon helemaal uitschakelen en daarna ongeveer 3 uurtjes opladen (langer mag ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Bij mij synchroniseert de email niet meer automatisch (push) sinds de update, terwijl dit volgens de instelling wel zou zijn. Er staat push, maar ik moet het handmating doen om iets binnen te krijgen.
Die video recorder is ook ruk.

Wat een *****update van Sony. Ik snap werkelijk niet waarom ze deze uit brengen. En maar wachten op .211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
Venta schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:23:
Bij mij synchroniseert de email niet meer automatisch (push) sinds de update, terwijl dit volgens de instelling wel zou zijn. Er staat push, maar ik moet het handmating doen om iets binnen te krijgen.

Wat een *****update van Sony. Ik snap werkelijk niet waarom ze deze uit brengen. En maar wachten op .211
Dit is slechts een deel voor mij, komende van een iPhone. Volgend jaar ben ik weg bij Sony en bij Android. Gelukkig is de Reddit is Fun app goed, en mailtjes doen het lekker. Facebook is bijv. stront traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 15:31

D75

Venta schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:23:

Had ik ook.
Ik kon nergens de sync aanzetten (kon het althans niet vinden).
Bij mij hielp het om de acount te verwijderen en opnieuw te maken. Dan komt de optie wel voorbij.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:00
Na de update veelal het probleem van het uit standby halen en het dan niet aan willen gaan van backlight. Het scherm reageert dus wel en het is ook heel vaag te zien maar ik moet hem weer in standby zetten en eruit halen om de backlight aan te laten gaan.

Verder nog de irritatie dat na uit/aanzetten het standaardtoetsenbord weer is ingesteld, terwijl ik Swiftkey gebruik. Moet deze dus steeds opnieuw selecteren.

Dit zijn de grootste ergernissen, verder nog wat kleintjes maar ja.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
jroz2001 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:47:
[...]

edit: eerste week ging het wel goed, maar het werd steeds erger. Oplossing is om de dalvik cache even te legen, dan kan ik er weer een week tegenaan, maar ik wil gewoon dat het werkt zonder cache te legen.
Ik heb hetzelfde probleem blijkbaar ... is hier een oplossing voor (buiten dan naar een custom rom over te schakelen)?

Soms is het zelfs zo erg dat ik slechts 4,3MB RAM geheugen over heb :-(

Na de update werkte het toestel super, maar week na week zie je dit verslechteren.
Zelfs zo erg dat ik geen deftige SMS getypt of geopend krijg. Dit is wel frustrerend!

En het is niet dat ik zoveel apps op m'n toestel heb staan en gebruik eigenlijk het meeste FB en dan de berichten ed.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
MM51_Mini schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:52:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem blijkbaar ... is hier een oplossing voor (buiten dan naar een custom rom over te schakelen)?

Soms is het zelfs zo erg dat ik slechts 4,3MB RAM geheugen over heb :-(

Na de update werkte het toestel super, maar week na week zie je dit verslechteren.
Zelfs zo erg dat ik geen deftige SMS getypt of geopend krijg. Dit is wel frustrerend!

En het is niet dat ik zoveel apps op m'n toestel heb staan en gebruik eigenlijk het meeste FB en dan de berichten ed.

Gr
Hebben jullie na de update het toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen? (factory reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
PsycoHero schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:00:
[...]

Hebben jullie na de update het toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen? (factory reset)
Volgens mij heeft hij dit automatisch gedaan. Ik moest in ieder geval al mijn apps / instellingen terug in orde maken ...

Ik heb ook iets gelezen over "dalvik cache" leegmaken, maar ik zou niet weten hoe dit moet ... mijn toestel is ook (niet meer) geroot.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Laatst online: 21-08 22:05
MM51_Mini schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:14:
[...]

Volgens mij heeft hij dit automatisch gedaan. Ik moest in ieder geval al mijn apps / instellingen terug in orde maken ...

Ik heb ook iets gelezen over "dalvik cache" leegmaken, maar ik zou niet weten hoe dit moet ... mijn toestel is ook (niet meer) geroot.

Gr,
"dalvik cache leegmaken" wordt naar mijn weten in een custom-recovery gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:39
Dus ik ben niet de enige bij wie typen erg traag gaat na de JB update? Knoppen blijven 'hangen', vooral de spatie, wat normaal, vlot typen onmogelijk maakt. Lijkt me echter stug dat dit aan een geheugenprobleem te wijten valt, heb consequent ongeveer 100-130MB werkgeheugen over (hoewel dit vóór JB eerder 170-200MB was).

Vrij irritant dat juist zoiets essentieels als typen nu opeens minder goed gaat...

[ Voor 3% gewijzigd door Randfiguur op 02-07-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Randfiguur schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:27:
Dus ik ben niet de enige bij wie typen erg traag gaat na de JB update? Knoppen blijven 'hangen', vooral de spatie, wat normaal, vlot typen onmogelijk maakt. Lijkt me echter stug dat dit aan een geheugenprobleem te wijten valt, heb consequent ongeveer 100-130MB werkgeheugen over (hoewel dit vóór JB eerder 170-200MB was).

Vrij irritant dat juist zoiets essentieels als typen nu opeens minder goed gaat...
Bij mij is het zelfs soms zo erg dat ik als ik wil proberen antwoorden op een bericht het toetsenbord tevoorschijn komt en dat ik enkele letters heb ingetypt, het toetsenbord gewoon weg gaat ... druk je dan op het berichteneditorveld, komt het toetsenbord onwillekeurig wel terug tevoorschijn of gewoon niet, back toets duwen, als concept laten opslaan en dan opnieuw openen werkt dan (meestal) wel.

Echt wel vervelend ... crashen bij het bekijken van facebook, browsen ... eigenlijk alles waar een "smart"phone voor gemaakt is, crashed hij nu bij het minste ... echt wel kl*te :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
Randfiguur schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:27:

Hier ook. Ik heb het standaard Google-keyboard geïnstalleerd, werkt heerlijk snel, incl. Nederlandse suggesties etc. Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 15-09 15:22
MM51_Mini schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:37:
[...]

Bij mij is het zelfs soms zo erg dat ik als ik wil proberen antwoorden op een bericht het toetsenbord tevoorschijn komt en dat ik enkele letters heb ingetypt, het toetsenbord gewoon weg gaat ... druk je dan op het berichteneditorveld, komt het toetsenbord onwillekeurig wel terug tevoorschijn of gewoon niet, back toets duwen, als concept laten opslaan en dan opnieuw openen werkt dan (meestal) wel.

Echt wel vervelend ... crashen bij het bekijken van facebook, browsen ... eigenlijk alles waar een "smart"phone voor gemaakt is, crashed hij nu bij het minste ... echt wel kl*te :(
Ik heb dat ook. Voornamelijk bij het typen (met swiftkey) in de opera browser. Ik heb datzelfde probleem gelukkig niet als ik Chrome gebruik. Nu is Opera sinds de laatste paar updates sowieso geen lekkere browser, dus ik blijf maar lekker bij chrome.

Dit gedrag heeft volgens mij te maken met het geheugenprobleem. Daardoor wordt de toetsenbord applicatie afgesloten. Zeer irritant als je net aan het typen bent.

[ Voor 7% gewijzigd door avec_style op 02-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:00
Hoe zit het met je vrije geheugen en battery drain? Inmiddels al wat bugs opgemerkt? Ga misschien vanavond hier eens naar kijken.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Jorik90 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:54:
[...]

Hier ook. Ik heb het standaard Google-keyboard geïnstalleerd, werkt heerlijk snel, incl. Nederlandse suggesties etc. Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
Dank voor de tip, Google Keyboard werkt inderdaad snel, heb geen haperingen meer, maar de app lijkt niet goed te werken op de Xperia S. De Nederlandse woordenschat laat bijvoorbeeld erg te wensen over, hij kent heel veel gewone woorden niet. En zowel de 'swype'- als suggestie-functie voor het volgende woord werken niet. De app lijkt dus nog niet af, mogelijk de reden dat hij nog niet officieel verkrijgbaar is in Nederland. Moest de apk handmatig installeren en de Play Store gaf aan dat hij niet compatible is met mijn Xperia S.

[ Voor 4% gewijzigd door Randfiguur op 03-07-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
Wellicht moet je het NL woordenboek handmatig aanzetten. Via Instellingen -> Taal en invoer -> bij Google-toetsenbord op het settings-icoontje klikken -> Woordenboeken toevoegen -> Nederlands. Werkt hier perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Jorik90 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:51:
Wellicht moet je het NL woordenboek handmatig aanzetten. Via Instellingen -> Taal en invoer -> bij Google-toetsenbord op het settings-icoontje klikken -> Woordenboeken toevoegen -> Nederlands. Werkt hier perfect :)
Inderdaad, wederom dank, die stond niet in het rijtje. Moest dat eerst vernieuwen en kon hem toen downloaden. Nu doet ook swype het, maar suggesties voor volgende woorden nog steeds niet, al gebruik ik dat toch niet.

Beetje onnodig gedoe, omdat ik elders al aangaf dat de invoertaal Nederlands is, maar goed, over gratis dingen mag je niet klagen ;) . Nu kan ik iig weer typen zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Ik raak bijzonder ongelukkig van mijn xperia S.
Nu met de "nieuwe" android 4.1 er op gaat het touchscreen flippen zodra ik de telefoon oplaad. Zodra ik het scherm aan zet gaat hij compleet trippen en steeds zelf aanrakingen verzinnen. Als ik nu dus probeer te tetheren over usb zet hij continu de tethering weer uit. Ook werkt het tetheren niet, zelfs al krijg ik hem (met bijzonder veel moeite) aan.

De problemen met het typen die hier voorbij komen heb ik ook.

Ook het probleem wat ik hier eerder hoorde, dat het lichtje van opladen aan blijft zodra hij van de lader af is, heb ik last van.

Tot zover meer irritaties dan genot van mijn telefoon, dat begon met gele vlekken in het scherm. (dat was wel gerepareerd)

Twijfel nu om misschien toch weer terug te gaan naar een iphone. Het is veel geld wat je er voor neer legt en het ziet er vrij simpel uit maar alles wat ik wil doen werkt tenminste, en vlot.

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 08-07-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Nog iets vreemds: mijn telefoonscherm uit staat en ik druk het cameraknopje in (bijvoorbeeld als hij in m'n zak zit). Vervolgens zet ik het scherm aan, unlock het scherm met mijn patroon en vervolgens zit ik in mijn album! Niet eens de camera, maar echt het album.

Verder niemand dat het scherm soms niet uitgaat, maar alleen de backlight? Kan het niet altijd ontdekken, en als ik het wel ontdek kun je het het beste zien als er een fel licht op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
Heb hem vorige week maar weer eens terug geflashed naar officiele 4.1 ( had dit al eerder gedaan met uitgelekte versie)
Moet zeggen dat het deze keer veel beter werkt. Ben nog geen gekke dingen tegengekomen. Accu is echt heel goed als de telefoon niet gebruikt wordt.
Typen gaat ook goed. Alleen 1080p filmen werkt nog niet, maar dat wist ik al.

Begrijp niet dat er zoveel problemen zijn. Zou het aan het flashen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

warcow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:12:
Ik raak bijzonder ongelukkig van mijn xperia S.
Nu met de "nieuwe" android 4.1 er op gaat het touchscreen flippen zodra ik de telefoon oplaad. Zodra ik het scherm aan zet gaat hij compleet trippen en steeds zelf aanrakingen verzinnen. Als ik nu dus probeer te tetheren over usb zet hij continu de tethering weer uit. Ook werkt het tetheren niet, zelfs al krijg ik hem (met bijzonder veel moeite) aan.

De problemen met het typen die hier voorbij komen heb ik ook.

Ook het probleem wat ik hier eerder hoorde, dat het lichtje van opladen aan blijft zodra hij van de lader af is, heb ik last van.

Tot zover meer irritaties dan genot van mijn telefoon, dat begon met gele vlekken in het scherm. (dat was wel gerepareerd)

Twijfel nu om misschien toch weer terug te gaan naar een iphone. Het is veel geld wat je er voor neer legt en het ziet er vrij simpel uit maar alles wat ik wil doen werkt tenminste, en vlot.
+1. hier hetzelfde gezemel.
De oplossing is terug flashen na GB, daar werkte tenminste alles na behoren echter ziet het er minder vlot uit. Sony heeft compleet de plank mis geslagen met ICS en, JB is wat mij betreft nog niet eens rijp als een beta versie. Kansloos is het gewoon.

Na 2 major updates concludeer ik dat ik mijn Xperia S ...en ik ga het dan ook maar gewoon zeggen hoe het is,... ronduit K*T vind !!! Ik zou vandaag nog €600 neerleggen voor een Z omdat ik dat een prachting ding vind maar, ik weiger ooit nog iets van Sony te kopen.
Ik heb ook niks met Apple of Iphones maar zodra ik nu in de gelegenheid kom om de SXS te ruilen tegen een iphone 4s, dan ga ik het gewoon doen. Ben d'r HE-LE-MAAL klaar mee.

Het is toch niet normaal dat je voor een toestel waar ik ruim €500 voor betaald heb continu achter custom roms aan moet en tegen zeik gele schermen aan zit te kijken omdat Sony het verrekt iets degelijks in elkaar te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Dan ben je hard opgelicht.... Het toestel heeft nog nooit 500 euro gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb helemaal geen klachten over de sxs.
alles werkt bij mij naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:29:
ik heb helemaal geen klachten over de sxs.
alles werkt bij mij naar behoren.
Bij mij ook, zelfs met alle updates en alles geen enkel probleem.

Alleen de gele vlekken in t scherm maar daar ben ik onderhand wel aan gewend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migchiell schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:35:
[...]

Bij mij ook, zelfs met alle updates en alles geen enkel probleem.

Alleen de gele vlekken in t scherm maar daar ben ik onderhand wel aan gewend :-)
plus er komt nog een extra update aan.
een kleine update dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 23:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind het ook erg irritant dat ik na 2 updates nog steeds niks te klagen heb :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Speedy-Andre schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:40:
Ik vind het ook erg irritant dat ik na 2 updates nog steeds niks te klagen heb :P
Wees blij, of wil je soms ruilen?

Ik heb sinds ik vorige week de .200 update heb gedraait alleen maar gezeik met mijn SXS (en mijn vrouw met de hare).
Keyboard input is ruk, beetje fatsoenlijk doortiepen op irc/whatsapp/sms is er niet bij, na 8uurtjes standby (zonder wekker) snachts heb ik smorgens nog maar 40% battery over, gezeik met apps die niet willen starten (moet ik ff mijn telefoon rebooten), en het oranje lampje wat maar blijft branden.

Daarvoor met ICS had ik die problemen iig niet.

Ik heb nu 2 keer mijn telefoon helemaal gereset en opnieuw geflasht, 2keer met PC Companion en 1maal met SUS en ik ben er ook wel ff klaar mee.
Om fatsoenlijk met mijn telefoon te kunnen werken moet ik hem bijna de hele dag op de lader leggen.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Recent ook geupgrade naar 4.1.2. Gebruik de telefoon niet zo heel erg veel, dus de batterij ging met 4.0.4 zo'n 3-4 dagen mee. Nu nog maar 1 dag. Verder geen functionele beperkingen. Heb de retailversie van de S. Misschien dat dat nog uitmaakt.
Heb No-root firewall geinstalleerd en sygic navigatie. Verder weinig spectaculairs.
Wat mij inrriteerd is dat met 4.0.4. het scherm weinig tot geen energie verbruikte. Met 4.1.2 is dat kennelijk heel anders. Vind de functionele extra's wel goed. Als iemand een oplossing heeft hoor ik dat graag.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M8CAg1FB2YIpQzHeKLEijADj/medium.png

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij is het batterijverbruik alleen maar beter geworden, de 'stamina' mode helpt daar goed bij (weinig tot geen dataverkeer als het scherm uit is).
Misschien valt het scherm verbruik nu meer op omdat de rest zo zuinig is ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:18:
Bij mij is het batterijverbruik alleen maar beter geworden, de 'stamina' mode helpt daar goed bij (weinig tot geen dataverkeer als het scherm uit is).
De SXS heeft geen Stamina mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:18:
Als deze aanstaat, doet je WiFi het dan nog steeds en kun je nog berichten ontvangen?
Zal het vannacht even uitproberen en kijken wat de batterij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

jroz2001 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:45:
[...]

De SXS heeft geen Stamina mode.
Nou ja wat er voor door gaat dan, het werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

peter123 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Als deze aanstaat, doet je WiFi het dan nog steeds en kun je nog berichten ontvangen?
Zal het vannacht even uitproberen en kijken wat de batterij doet.
Waarschijlijk schakelt hij wifi uit, als ik hem in huis wakker maak dan stromen de emails binnen.
Volgens mij gaat er nog meer uit zoals de gps en umts, met name umts scheelt veel.
Telefoontjes ontvang je natuurlijk wel altijd.
Ik zit na een dag op 70% vol, dat lukte me niet met 4.0 als ik umts onderweg uitschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:38:
[...]

Waarschijlijk schakelt hij wifi uit, als ik hem in huis wakker maak dan stromen de emails binnen.
Volgens mij gaat er nog meer uit zoals de gps en umts, met name umts scheelt veel.
Telefoontjes ontvang je natuurlijk wel altijd.
Ik zit na een dag op 70% vol, dat lukte me niet met 4.0 als ik umts onderweg uitschakelde.
WiFi gaat bij mij inderdaad ook uit, maar qua verbruik scheelt het niet zoveel. Mijn xperia S verbuikt bijna even veel met de functie ingeschakelt als uitgeschakeld. Volgens de batterij stats gaat de meeste energie zitten in het scherm. 4.0.1 gaf altijd aan dat de meeste energie ging naar het systeem.
Toch vreemd dat jij na een dag op 70% zit en ik gebruik hem waarschijnlijk minder en zit op 50%. Misschien komt het door mijn VPN firewall. Een gehele schone installatie kan ik ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Oké, help! Mijn telefoon doet van het ene moment op het andere NIETS meer. Uit/aan, scherm kapot, ik weet het niet. Lader doet ook niks. Geen goed begin van de dag... Een half uur geleden keek ik nog voor berichtjes... :S

Edit: power + volume up deed ineens wat. Vreemde is dat de batterij een half uur terug op 18% stond, nu is hij naar 52% versprongen... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Rubii18 op 10-07-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Even opnieuw opstarten misschien?

Ik heb na de update naar 4.1.2 mijn xperia S naar factory settings gezet en alle data verwijdert. Kost wat tijd, maar mijn batterij loopt niet meer zo snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Dat heeft ie al gedaan, maar wellicht nog een keer proberen. Weet niet wat er met dat ding aan de hand is. Nu staat hij al bijna 2 uur op 100% batterij, wat nooit kan natuurlijk... (ookal zou het niet verkeerd zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Eerste eig serieuze probleem met mijn S, sinds de update is de accuduur dramatisch, maar buiten dat wordt ie godvergeten traag. Zelfs zo erg dat de muziek stotterend loopt... Ben er wel een beetje klaar mee.

Is er nu eig al een update beschikbaar of bekend wanneer de update komt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 00:21:
Is er nu eig al een update beschikbaar of bekend wanneer de update komt?
Een update staat gepland in week 28, deze week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:07:
[...]

Een update staat gepland in week 28, deze week dus.
hou ons op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben heel benieuwd, ding is echt god vergeten traag. Jammer dat je niet zo gemakkelijk terug kan naar de vorige versie. :X

Ergste nog, ik was er al voor gewaarschuwd. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 12-07-2013 13:23 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Hier weer wat nieuws.... SoundLevelAlert.apk is opeens verdwenen.
Krijg nu het hoofdtelefoonvolume niet meer boven de 50%

Apk opnieuw gedownload en via de xperia p van vrouw lief getracht te installeren
Maar, met geen mogelijkheid te doen. Ook niet met onbekende bronnen ingeschakeld.

Echt..
T wordt steeds gekker met dit kansloze toestel.
Sony zou gedwongen moeten worden om alle XS klanten een full cash refund te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:52:
Hier weer wat nieuws.... SoundLevelAlert.apk is opeens verdwenen.
Krijg nu het hoofdtelefoonvolume niet meer boven de 50%

Apk opnieuw gedownload en via de xperia p van vrouw lief getracht te installeren
Maar, met geen mogelijkheid te doen. Ook niet met onbekende bronnen ingeschakeld.

Echt..
T wordt steeds gekker met dit kansloze toestel.
Sony zou gedwongen moeten worden om alle XS klanten een full cash refund te doen.
Ik heb echt nergens last van met de sxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Omdat de gyroscope sensor defect is, is mijn Xperia S al 4 weken voor reparatie en gebruik ik nu tijdelijk een HTC Desire..

Ik mis mijn Xperia wel hoor! :(

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:27
buiten die klote 1080p bug heb ik hier ook niet te klagen. Battery life is er beter op geworden sinds ICS. Voor de rest werkt het allemaal gewoon wat vlotter.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:14
Ik ben ook niet blij met JB maar dat had ik al eens aan gegeven.

Het knopje volume-up doet het niet meer. Moet nu volume-down doen en dan via het scherm het volume omhoog halen. Pas na een reboot doet ie het weer even.

Als ik bijvoorbeeld een woord type (whasApp, Gmail etc.) dan duurt het vaak een seconde of wat eer het woord ook echt op het scherm verschijnt.

3G bereik is gewoon ronduit slechter geworden. T-mobile hier. Waar ik met ICS gewoon data verbinding had, kan ik dat met JB echt vergeten. Dan heb ik het over de wat meer afgelegen gebieden. In stads gebieden werkt het gelukkig wel.

Wifi bereik is ook minder geworden. Op vakantie hadden mijn reisgenoten dikwijls de beschikking over een open wifi kanaal maar de SXS kreeg het hier niet voor elkaar.

Nu heb ik al eens horen opperen dat je de telefoon terug moet zetten naar fabrieks- instellingen. Heeft dit nog zin of had ik dit eerst moeten doen ? Waar moet ik rekening mee houden/ wat raak ik kwijt aan contacten/apps/saved games. Het meeste staat opgeslagen op de google servers, maar toch.

Hopelijk kan iemand hier op antwoorden en mij helpen weer te genieten van deze telefoon. Ik heb me er namelijk een behoorlijke tijd prima mee vermaakt !

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Alles raak je kwijt, dus apps moeten ook opnieuw worden geïnstalleerd. Je kunt aangeven of je SD kaart ook gewist moet worden. Ik heb dat wel gedaan, maar je kunt ook een backup maken en later weer terug zetten. Contacten kun je backuppen. Berichten soms ook, maar ik heb alles verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Mijn SXS is zo bagger als het maar zijn kan ...

Soms tot 4x per dag Volume UP + Aan/uit-toets gebruiken omdat het geheugen volledig vol loopt ...
Apps sluiten uit zichzelf af, keyboard (ondertss het Google keyboard geïnstalleerd) dat wegspringt tijdens het typen van een bericht, wijzigen van fb-status ... noem maar op.
Gisteren was het zelfs zo erg dat de Walkman-app volledig blokkeerde.

Zijn hiervoor al oplossingen, buiten een andere ROM te installeren? Komt er een update om deze problemen / euvels te verhelpen? Ik hoop het wel! Ik was altijd zeer tevreden over dit toestel, mooie foto's, mooi toestel, knap scherm, ... maar nu heb ik al meermaals de neiging gehad om het toestel zo ver als mogelijk weg te keilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kunnen ook slechte apps zijn die geheugen leaks hebben.

Ik heb alleen de standaard apps en mijn JB draait nog als een zonnetje.

Ik heb em nu al een week of twee aanstaan zonder te restarten en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Veel "rare" apps heb ik niet draaien ... Een aantal Runtastic apps / Endomondo / ... echt standaard apps zoals WA / FB / Twitter / Instagram ... dus het zou me verbazen dat het door "slechte" apps zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een factory reset doen en daarna met Sony update service opnieuw updaten.

Dan een tijdje zo standaard mogelijk houden en kijken of ie dan nog die problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Mja, ok ... dat is een mogelijke oplossing.

Maar ... wat is dan het nut dat je zo'n degelijke smartphone koopt van 350€ à 400€ als je'r niets mee kan doen. Mijn SXS is mijn sociaal leven : Facebook, SMS/WA, Twitter, Instagram ... alles doe je'r mee ... het is ook m'n "trainingsmaat" :-) Dat vind ik zo bagger ... Als je'r alleen de standaard mogelijkheden mee kan benutten, kan je beter een "dumbphone" kopen van 50€ ... Mijn mening ;-)

Toch bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
@MM51_Mini:

Hoe vaak heb je al contact opgenomen met Sony?

Als ik zo ontevreden was met mijn toestel als jij dan had ik er al lang werk van gemaakt in plaats van klagen dat je er 'niets mee kan'. Daar kan niemand je hier toch mee verder helpen?

Als je het nog niet gedaan hebt, zou ik zeggen: telefoon terug naar fabrieksinstellingen. Als dat niet helpt, zou ik zeggen: bellen met Sony totdat ze het opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
@Masegate :

Reageer je altijd op iedereen die zich afvraagt of er ergens een oplossing voor is ???

Excuseer mij ... Ik stel alleen maar vast door dit FORUM te lezen, dat er meer gebruikers last hebben van deze bugs, en dat ik heus niet de enige ben. En om hiervoor contact op te nemen met Sony : sorry maar dat gaat volgens mij niets helpen ... Ik heb de telefoon al meermaals naar de fabrieksinstellingen teruggezet, laatst nog met de update naar 4.1.2 ... het werkt dan, zoals bij de meeste x-aantal weken goed, en dan wordt het slechter en slechter ... it's simple like that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
MM51_Mini schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:15:
@Masegate :

Reageer je altijd op iedereen die zich afvraagt of er ergens een oplossing voor is ???

Excuseer mij ... Ik stel alleen maar vast door dit FORUM te lezen, dat er meer gebruikers last hebben van deze bugs, en dat ik heus niet de enige ben. En om hiervoor contact op te nemen met Sony : sorry maar dat gaat volgens mij niets helpen ... Ik heb de telefoon al meermaals naar de fabrieksinstellingen teruggezet, laatst nog met de update naar 4.1.2 ... het werkt dan, zoals bij de meeste x-aantal weken goed, en dan wordt het slechter en slechter ... it's simple like that!
Als iemand een specifiek probleem heeft, dan is het logisch daar naar te vragen ja. En dan wordt er ook echt vaak een oplossing aangedragen. Maar jij geeft aan dat er niks te beginnen is met de telefoon... Daar kan niemand je mee helpen, je hebt blijkbaar pech met jouw toestel. Als je zoals je zelf al aangeeft een paar honderd euro neerlegt voor een apparaat en vervolgens vind je dat 'ie niet werkt, terwijl anderen aangeven nergens last van te hebben... dan ga je toch verhaal halen bij 1) degene die je de telefoon verkocht heeft of 2) de fabrikant van de telefoon.

Of ben ik nu gek? Zou zomaar kunnen overigens hoor...

Het zou trouwens ook kunnen dat je iets hebt gekocht van een paar honderd euro. Dat het niet werkt. Dat het je verder niks kan schelen dat je daarmee een paar honderd euro hebt weggegooid. En dat je dat gewoon ff lekker wilde melden. Dat kan ook... Dat zou wel een beetje gek zijn alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gai
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 12:06

Gai

Wegens overgevoelige reacties op positieve berichten over mijn sxs de inhoud verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Gai op 26-07-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Gai schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:00:
Mijn xperia S draait stabiel . geen problemen , het lijkt mij dat veel ellende komt door brakke appjes enz enz + en behoorlijk kennis gebrek. ik ben trouwens geen sony fanboy maar ik vind het een prima apparaat. batterij gebruik is erg afhankelijk van de apps die je gebruikt, en de instellingen, maar anderhalve dag red ik wel met jb. Ben wel benieuwd wat de komende update brengt.
Wat een BS. Gebrek aan kennis? De gemiddelde consument weet niets af van Android, die hebben er absoluut geen verstand van. Ook zij moeten gewoon zonder problemen die telefoon kunnen gebruiken. Als er brakke appjes bestaan, dan dient Sony er iets aan te doen, zodat deze brakke appjes geen negatieve gevolgen heeft voor de performance.

Ik heb het idee dat jij vrij weinig doet met je telefoon, dus geen spelletjes, geen push mail, of wat dan ook. 1,5e dag met JB is alleen mogelijk bij matig gebruik. Voor dat gebruik is de SXS ook prima. Als ik echter in de metro zit, dan wil ik muziek luisteren + een spelletje doen. Helaas onmogelijk, omdat de muziekplayer dan steeds uitvalt door slecht memory management. Even later wordt de SXS zo heet, dat die zichzelf moet beschermen en zeer traag wordt. Een custom ROM verbeterd dit voor een groot deel, maar nog niet perfect.

Als ik dit alles vergelijk met m'n HTC Desire, dan kan deze dit soort taken zonder problemen uitvoeren. En die specs zijn toch een heel stuk minder. (bij ander gebruik merk je wel dat die 10x trager is, maar daarop kan ik wel een spelletje doen en tegelijk muziek luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 15-09 15:22
ik erger mij ook mateloos aan de memory management van JB. Maar ik denk dat Sony hier niet zoveel aan kan doen en dat dit zo door Google geimplementeerd is in JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
jroz2001 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:51:
[...]

Wat een BS. Gebrek aan kennis? De gemiddelde consument weet niets af van Android, die hebben er absoluut geen verstand van. Ook zij moeten gewoon zonder problemen die telefoon kunnen gebruiken. Als er brakke appjes bestaan, dan dient Sony er iets aan te doen, zodat deze brakke appjes geen negatieve gevolgen heeft voor de performance.

Ik heb het idee dat jij vrij weinig doet met je telefoon, dus geen spelletjes, geen push mail, of wat dan ook. 1,5e dag met JB is alleen mogelijk bij matig gebruik. Voor dat gebruik is de SXS ook prima. Als ik echter in de metro zit, dan wil ik muziek luisteren + een spelletje doen. Helaas onmogelijk, omdat de muziekplayer dan steeds uitvalt door slecht memory management. Even later wordt de SXS zo heet, dat die zichzelf moet beschermen en zeer traag wordt. Een custom ROM verbeterd dit voor een groot deel, maar nog niet perfect.

Als ik dit alles vergelijk met m'n HTC Desire, dan kan deze dit soort taken zonder problemen uitvoeren. En die specs zijn toch een heel stuk minder. (bij ander gebruik merk je wel dat die 10x trager is, maar daarop kan ik wel een spelletje doen en tegelijk muziek luisteren)
Je hebt eigenlijk perfect verwoord wat ik wil bedoelen en je kampt dus blijkbaar met bijna dezelfde euvels als mij... Nu van die kennis : ik heb gewerkt als verkoper in een IT-winkel, dus heb wel degelijk de nodige kennis. Alleen ken ik van die custom-roms geen ..... (vul zelf maar in) :)

Ach we zullen nogmaals de fabrieksinstellingen terugzetten en één voor één die brakke apps testen ... mss kom ik er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gai
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 12:06

Gai

Hmm, ik heb niet zo'n zin in welles nietes discussies , maar ik kan een kleine opsomming maken waar ik mijn sxs voor gebruik, foto's video's, bellen, bankieren watsapp, Facebook , ik gebruik regelmatig openvpn , track id, ds photo, ds cam, ds video,en ds audio , ook gebruik ik hem als afstandsbediening voor de xtreamer en de synology nas en navigeer ik er mee via sygic
bij vlagen Twitter ik er wat af ik speel zo af en toe een spelletje maar ben geen spelletjes freak.
ook gebruik ik hem in de auto in combinatie met een parrot bluetooth carkit

Ik probeer zo af en toe nieuwe appjes uit en hou dan een logje bij van de telefoon om problemen te ontdekken, na 2 weken probleemloos draaien laat ik het er bij. bij nieuwe updates volg ik wederom de zelfde procedure.

Een Moderne android telefoon is in principe een computer en vergt enige basis kennis en de wil om je er enigszins in te willen verdiepen.

De mijne draait uitermate stabiel met bovenstaand gebruik . ik hoef hem eigenlijk nooit uit te zetten of te resetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Gai op 17-07-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 15:13
Hebben meer mensen er last van dat na de jb update, het homescreen vaak opnieuw opgebouwd moet worden?
Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste