Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:56

psyy138

blackbulls.nl

verschil zoals ik zie is alleen problemen met wifi en gps, maar niet iedereen heeft dat.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
JAVE schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:01:
[...]

Wuh? Omdat een 3rd party tool problemen geeft, ligt het aan de producent van een toestel? |:(
Whatsapp doet het ook op ICS, dus daar heb je JB niet voor nodig...

On topic:

Nog steeds geen andere grid dan 4x4 met de sony launcher. Waarom heb je een groot scherm, als je er geen gebruik van kunt maken?
Niet alleen whatsapp, ook bij het typen van berichten is het een probleem. Swipen gaat soms niet, dan opent hij automatisch apps. Whatsapp openen via het homescreen gaat niet, dan verwijderd hij deze meteen in het prullenbakje wat bij de home toets verschijnt. Dus het ligt niet aan whatsapp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
dirk- schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:36:
[...]

Niet alleen whatsapp, ook bij het typen van berichten is het een probleem. Swipen gaat soms niet, dan opent hij automatisch apps. Whatsapp openen via het homescreen gaat niet, dan verwijderd hij deze meteen in het prullenbakje wat bij de home toets verschijnt. Dus het ligt niet aan whatsapp zelf.
Misschien eens een reset doen ofzo? Als dat niet helpt, opnieuw firmware flashen zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

dirk- schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:36:
[...]

ik moet zeggen whatsapp is bij mij ook echt niet zo snel. heb nu fxp222 met NovaKernel 1.6 en moet zeggen dat het systeem nu verrekte snel werkt ( net geinstalleerd, maar dit is mijn bevinding tot nu toe) en nu maar hopen dat de accu goed is :9~

maar whatsapp reageert bij mij ook veel tragen als bij bijv. facebook, 9gag, dumpert enz enz.
ik merkt het verschil vooral als ik vorige spam tussen alle apps, dat is bij whatsapp veel trager.
wat je aangeeft typen van berichten, in whatsapp is het inderdaad slomer maar mijn groepen zitten ook vol met berichten, probeer anders alle berichten uit whatsapp te verwijderen bij mij heeft het het probleem opgelost.

p.s. whatsapp -> instellingen -> gespreksinstellingen -> alle gesprekken verwijderen/wissen.

[ Voor 4% gewijzigd door psyy138 op 04-06-2013 22:09 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Sinds de update heb ik het probleem dat elke keer als mijn telefoon opnieuw opstart, instellingen zoals de achtergrond, widgets en Swiftkey als standaard keyboard verdwenen zijn... Dit is best wel vervelend. Terug naar fabrieksinstellingen, repair met compagnion blijkt ook geen oplossing. Iemand nog een idee?

Wat frapant is, de standaard ingebouwde widgets blijven wel staan. De Google Now widget, een analoge klok, de mediaspeler widget blijven wel staan. De naderhand geïnstalleerde HD Widgets of een gedownloade live wallpaper is bij een reboot wel verdwenen.

Edit:
Ah, na wat extra zoekwerk de juiste zoekterm gevonden op XDA: 'disappear'. Ik ben niet de enige die er last van heeft. Dit is wel heel irritant. Zeker omdat er toch wel dagelijks een reboot nodig is vanwege het stroperig worden van de software.... :'(

[ Voor 47% gewijzigd door -MD- op 05-06-2013 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen hi update hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Laatst online: 22-12-2022
T-mobile ook nog niet :(
Als ik nu s'ochtends de sxs uit de oplader haal en ik ga s'avonds stappen, kan ik het schudden. Hopelijk gaat de batterij met JB wat langer mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Venta schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:01:
T-mobile ook nog niet :(
Als ik nu s'ochtends de sxs uit de oplader haal en ik ga s'avonds stappen, kan ik het schudden. Hopelijk gaat de batterij met JB wat langer mee.....
probeer is met wakelock detector te kijken waar het aan ligt.
(Google Play: Wakelock detector)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 09:13
psyy138 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:19:
[...]

probeer is met wakelock detector te kijken waar het aan ligt.
(Google Play: Wakelock detector)
Bij mij ligt het aan suspend_backoff volgens betterbatterystats. Vanaf dat ik hem net van de oplader heb gehaald heb ik 25min deep sleep en 20 min awake (scherm die tijd niet aangeweest). Suspend_backoff kan te maken hebben met chrome maar dat heb ik al uitgesloten en is het niet. Wat het dan wel is kan ik niet achterkomen. Ik heb verder geen rare/obscure apps draaien. Gewoon wat standaard dingen zoals hangouts, facebook zonder sync, whatsapp, chrome, sns bankieren, wat spelletjes. En van het logbestand van BBS word ik ook niks wijzer misschien jullie wel. Ik wil heb wel hier plaatsen.

Oeps! Dit moest in het Xperia Z topic 8)7 ik zal het daar ook posten. Als een mod deze post weg wil halen? Of misschien kunnen jullie mij ook helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door maukoo op 05-06-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oude Willem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 19:16
Gisteren en vandaag de Uitgbreide (zo staat het als typefout in de telefoon :P) stand-by modus maar eens geprobeerd en dat lijkt wel te werken. Ik zit nu na 24 uur op 50% na licht gebruik (uur en een kwartier schermtijd). Ik hoop dat er ooit nog de update komt naar die stamina mode, of hoe het ook heet, want ik zou Whatsapp in ieder geval graag whitelisten. Hij pakt hem wel snel op zodra je het scherm aan doet, dus het is op zich in sommige situaties handig. Maar het niet gelijk ontvangen van een whatsapp vind ik wel een aardig nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Voor de geïnteresseerden, hier een lijstje met allerlei bugs geconstateerd in JB .200.

http://forum.xda-develope...03276&highlight=disappear

Bij sommige bugs zijn ook workarounds.

[ Voor 11% gewijzigd door -MD- op 05-06-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:12
Oude Willem schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:41:
Gisteren en vandaag de Uitgbreide (zo staat het als typefout in de telefoon :P) stand-by modus maar eens geprobeerd en dat lijkt wel te werken. Ik zit nu na 24 uur op 50% na licht gebruik (uur en een kwartier schermtijd). Ik hoop dat er ooit nog de update komt naar die stamina mode, of hoe het ook heet, want ik zou Whatsapp in ieder geval graag whitelisten. Hij pakt hem wel snel op zodra je het scherm aan doet, dus het is op zich in sommige situaties handig. Maar het niet gelijk ontvangen van een whatsapp vind ik wel een aardig nadeel.
Ik weet dat de Xperia Z hier een optie voor heeft om bepaalde apps te whitelisten, vond het al raar dat de S dit helaas niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oude Willem
  • Laatst online: 23-06 19:16
prekz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:32:
[...]

Ik weet dat de Xperia Z hier een optie voor heeft om bepaalde apps te whitelisten, vond het al raar dat de S dit helaas niet heeft.
Ja, vorig jaar hebben ze deze mode met een update uitgebracht voor sommige modellen (maar niet de S). Dit jaar hebben ze de Stamina mode uitgebracht voor sommige modellen, maar voor de S hebben ze dus de 'oude' extended battery mode meegenomen in deze update. Ik hoop toch dat wij ook de stamina mode krijgen, de P heeft em al wel lees ik.

De small apps vind ik ook een goede toevoeging van deze update (homeknop even inhouden, dan staan ze onderin). Je kunt er ook extra bij downloaden en vooral de mogelijkheid om snel de screen rotation in of uit te schakelen vind ik een handige feature. Ook is er een task manager te krijgen die het cpu- en geheugengebruik van apps en processen realtime weergeeft, veel gedetailleerder dan via de instellingen te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Geweldig... T-Mobile heeft laten weten dat de update niet meer deze of volgende week komt omdat 'ie niet is goedgekeurd. Omdat ik geen zin heb om moeilijk te doen met rooten en weet ik veel wat wordt het voor mij dus nog behoorlijk lang wachten...

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Masegate schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:28:
Geweldig... T-Mobile heeft laten weten dat de update niet meer deze of volgende week komt omdat 'ie niet is goedgekeurd. Omdat ik geen zin heb om moeilijk te doen met rooten en weet ik veel wat wordt het voor mij dus nog behoorlijk lang wachten...
Flashen is echt heel eenvoudig: Firmware downloaden, aanvinken in flashtool, volumeknop naar beneden op telefoon, usb kabel erin en klaar is kees! Weet niet of er al Jelly Bean firmware's beschikbaar zijn, maar je kan ook een unbranded ICS firmware eropzetten en dan updaten! zie: http://forum.xda-develope...02392&highlight=flashtool
Hebben ze zelfs de Jelly Bean firmware. Je verliest hierbij niet je garantie of iets dergelijks! ;)
Flashtool download: http://androxyde.github.io/index.html?1370457292000

Je kan natuurlijk ook deze post van Ambroos volgen: AmbroosV in "[Sony Xperia S] (deel 2, ICS-generatie)"

[ Voor 11% gewijzigd door michaelscott op 05-06-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ok... here goes nothing... :)

Nog één dingetje. Wat zou ik allemaal moeten back-uppen? Foto's? Telefoonnummers staan geloof ik in mijn Google Contacts, dus dat is geen probleem. Maar apps moet ik sowieso weer opnieuw downloaden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Masegate schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:06:
Ok... here goes nothing... :)

Nog één dingetje. Wat zou ik allemaal moeten back-uppen?
Foto's?
zou ik wel doen ja als je ze wilt bewaren, staan in het mapje DCIM op mobiel.
Telefoonnummers staan geloof ik in mijn Google Contacts, dus dat is geen probleem.
als je het gesynchroniseerd hebt google hoef je het niet te backuppen.
Maar apps moet ik sowieso weer opnieuw downloaden, toch?
apps moet je allemaal opnieuw installeren ja, maar bij veel apps blijven de instellingen staan op je sd kaart.
!!! immers ze op de sd kaart staan ipv telefoon geheugen !!!

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Verder is het sowieso misschien fijn om een schoon aan Jelly Bean te beginnen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Yes, ga ik doen. Thanks.
Overigens moet ik nog even geduld hebben, want ik had nog maar 2% over van mijn batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier met Hi ook nog niks...
wel erg droevig zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
HELP! Tijdens het flashen van de volgende rom http://forum.xda-develope...2&highlight=flashtool ging het helemaal fout en is mijn sxs totaal onbruikbaar.

Bij het opstarten van de telefoon krijg ik heel kort het Sony logo te zien waarna de telefoon zich automatisch weer uitschakelt. Dit blijft hij maar herhalen. Een reboot d.m.v. volume toets omhoog tot je hem 3 keer voelt trillen heeft totaal geen nut. Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door dirk- op 06-06-2013 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Totaal onbruikbaar is met android niet mogelijk maar,kun je hem niet opnieuw flashen ? Flashtool en dan in fastboot mode ? Heb zelf ook niet altijd succes met flashen in de andere mode.
Aansluiten op usb en dan de volumeknop omhoog stevig indrukken, dan wordt het lampje blauw i.p.v. Groen. Probeer dat eens. Tekst en uitleg op pagina 1 in dit topic en het root/rom topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Fastboot mode? Ik heb geen idee hoe dat werkt. Ik heb opnieuw erover heen proberen te flasen in flash mode maar dat werkt niet. Bij 3 procent krijg ik de volgende foutmelding keer op keer :
06/041/2013 07:41:50 - ERROR - ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0076";ERR_DYNAMIC="failed to set ta config";

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vink exclude ta eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Geprobeerd, het balkje in flash mode loopt t/m 100 %, groene led blijft even branden waarna hij weer steeds opnieuw op gaat starten. Nog andere mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk- schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Geprobeerd, het balkje in flash mode loopt t/m 100 %, groene led blijft even branden waarna hij weer steeds opnieuw op gaat starten. Nog andere mogelijkheden
drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Sorry ik ben echt een NOOB in dit soort dingen. Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

De usb drivers. Heb je wel het topic gelezen of gewoon begonnen met flashen ? Ti's wel zaak dat je telefoon eerst op de juiste manier erkent wordt op de computer. Die drivers kun je vinden op pagina 1 van het root & rom topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Ik heb het topic gelezen maar ging er vanuit dat ik update service al geinstalleerd had, ik blijf hoop houden dat hij het vandaag nog gaat doen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 16-09 17:06
MistaDevine schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:39:
Voor de geïnteresseerden, hier een lijstje met allerlei bugs geconstateerd in JB .200.

http://forum.xda-develope...03276&highlight=disappear

Bij sommige bugs zijn ook workarounds.
hmmm kijkend naar de bugs denk ik dat ik maar even blijf bij ICS. In ieder geval tot Sony de nieuwe update uitrolt deze/volgende week.

Kan iemand aangeven of de 3G bug is verholpen met Jellybean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:17
avec_style schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:51:
[...]

hmmm kijkend naar de bugs denk ik dat ik maar even blijf bij ICS. In ieder geval tot Sony de nieuwe update uitrolt deze/volgende week.

Kan iemand aangeven of de 3G bug is verholpen met Jellybean?
Datzelfde dacht ik ook al. Zeker gezien er problemen zijn met de Corporate mail. Exchange mail/agenda etc. is voor mij echt een vereiste! Ik hoop idd ook dat de 3g bug wel is opgelost, dat is een van de weinige zaken waar ik mij flink aan stoor bij de S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
https://forum.www.hi.nl/s...bean-android-4-1-a-25836/

Is dit echt waar? Dat je als Hi gebruiker de update zou moeten binnen hebben, en anders is er iets mis met je xperia s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 06:12
marqvds schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:55:
[...]

Datzelfde dacht ik ook al. Zeker gezien er problemen zijn met de Corporate mail. Exchange mail/agenda etc. is voor mij echt een vereiste! Ik hoop idd ook dat de 3g bug wel is opgelost, dat is een van de weinige zaken waar ik mij flink aan stoor bij de S...
Ik heb 2 exchange email adressen die encryptie aan hebben staan en ik ondervind geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Trishul schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:36:

Is dit echt waar? Dat je als Hi gebruiker de update zou moeten binnen hebben, en anders is er iets mis met je xperia s?
Waar staat dat hij een branded toestel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:36:

nee dat is niet waar.

de update is er nog niet voor hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Thanks, dat was de gouden tip. Ik heb hem weer helemaal werkend op de al oudere ICS software 6.1.A.2.45. Ik had nog een oude versie van flashtool op mijn laptop staan en kon daar TA niet aanvinken. Gelukkig crashte vanmorgen flashtool waardoor ik deze wel opnieuw moest installeren. Beter had dit niet uit kunnen komen. Voorlopig wacht ik even de update af van T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:55
dirk- schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:16:
HELP! Tijdens het flashen van de volgende rom http://forum.xda-develope...2&highlight=flashtool ging het helemaal fout en is mijn sxs totaal onbruikbaar.

Bij het opstarten van de telefoon krijg ik heel kort het Sony logo te zien waarna de telefoon zich automatisch weer uitschakelt. Dit blijft hij maar herhalen. Een reboot d.m.v. volume toets omhoog tot je hem 3 keer voelt trillen heeft totaal geen nut. Wat kan ik hieraan doen?
Dat had ik ook na het updaten, na een 2de keer updaten ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Kan ik eigenlijk eventueel terug naar de normale (T-Mobile) software als ik die Duitse generic heb geflasht? Of is dat niet meer mogelijk?

Edit: Ik krijg echt elke keer: Error flashing... Aborted :?
Edit2: Hij doet al meer nu. Hij lijkt nu te flashen.
Edit3: Gelukt..! Nu eens kijken of het de moeite waard is geweest. :)

[ Voor 43% gewijzigd door ButsMG op 06-06-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik zal je opweg helpen.

De moeite waard ? Nee niet echt.

1 de wifi is nog beroerder dan in ICS
2 er is naar mijn idee niets noemenswaardig beter dan in ICS
3 bij het opstarten van de browser duurt het 3 kwartier voor je je toetsenbord ziet komen
4 de batterij is nu echt in record tempo leeg
5 de share screens zien er niet uit en scrollen voor geen meter.
6 landscape - portrait wisselen gaat nog trager dan op mijn oude SE Vivaz
7 filmen op 1080p is not done. ( echt kansloos!)

Kortom, zoals we van Sony gewend zijn. Weer een update die kansloos lang geduurt heeft en ook nog eens niet half af is... Owh trouwens , Sony zegt F* U nou, klaar met de Xperia S. Die updates zijn nu wel over.

Ik ga het hele ding terug zetten naar Ginger Bread. Die paar leukere screens zullen me een zorg zijn. GB werkte tenminste soepel en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06
Turbo-Puppy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:02:
Ik zal je opweg helpen.

3 bij het opstarten van de browser duurt het 3 kwartier voor je je toetsenbord ziet komen

Kortom, zoals we van Sony gewend zijn. Weer een update die kansloos lang geduurt heeft en ook nog eens niet half af is... Owh trouwens , Sony zegt F* U nou, klaar met de Xperia S. Die updates zijn nu wel over.

Ik ga het hele ding terug zetten naar Ginger Bread. Die paar leukere screens zullen me een zorg zijn. GB werkte tenminste soepel en vlot.
In grote delen met je eens ! Zo'n spijt dat ik de "lang verwachte JB update" heb geïnstalleerd.

Bij mij is het vooral de data connectie. Gisteren wezen Ingressen op een remote locatie: niks, helemaal niks geen data verbinding. Theteren via wifi geprobeerd: niks. theteren via bluetooth: niks ! Beidde flippen: knipperend icoon en geen verbinding krijgen.

Vaarwel Sony, ik ben niet hooggeschoold en kan dus geen gebruik maken van je product (rooten, flashen, flushen, what ever)

Ik wil een consument vriendelijk product, daar dacht ik voor te hebben betaald.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, een vraagje!

Sinds ik jb heb geinstalleerd op de sxs van mijn vriendin en zij haar wekker functie wilde gebruiken, wilde ze graag een liedje gebruiken als alarmtoon.Dus ze koos "alarmgeluid" daarna kreeg de keuze "actie voltooien met" 1: geluid kiezen 2: mediaopslag. ze koos geluid en drukte daarna per ongeluk op "altijd". Ik heb gecheckt wat ze gedaan had op haar sxs door de zelfde stappen te nemen op mijn sxs en we kwamen er achter dat ze te enthiousiast was met knopjes drukken!

Probleem is nu dus dat we dit niet meer ongedaan krijgen, ook niet als ik de fabrieksinstellingen terugzet of apparaat resetten.

Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Laatst online: 00:59

W84

Dat worden klapjes op haar kont! :P Anyway, je kan de standaardwaarden wissen via Instellingen > Apps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen update voor Hi hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Zullen we afspreken dat je het laat weten als je hem wel binnen krijgt? :O

Nog een irritante verandering ontdekt aan JB: Spotify wordt op de achtergrond voortdurend afgesloten. Nog geen idee waarom, maar ik vermoed memory management. Net als dat regelmatig de launcher opnieuw moet laden bij het terugkeren naar het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Turbo-Puppy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:02:
Ik zal je opweg helpen.

Ik heb het inmiddels helemaal voor elkaar gekregen. Het is echt zo iets dat je één keer gedaan moet hebben en dan pas weet je dat het belachelijk simpel is. Vooraf zag ik er een beetje tegenop.

Ik heb van alle punten die je opnoemt nog niets gemerkt. Misschien was mijn telefoon gewoon aan een frisse install toe, maar alles draait enorm soepel. Ik heb het er natuurlijk pas een dag op staan (wel intensief gebruik), maar tot nu toe geen freezes meer, geen crashes meer en het toetsenbord (SwiftKey) werkt weer snel. Voorheen moest ik erg lang wachten tot mijn toetsenbord verscheen. WiFi-signaal was in huis niet merkbaar zwakker of sterker. Batterij leek me vannacht minder te zijn 'gedraint' dan voorheen.

Wel een minpuntje vind ik dat er veel meer apps op staan die ik niet ga gebruiken en die ik niet kan verwijderen. Dingen als Music Unlimited, Video Unlimited, Play Movies, Play Music, Play Books, Sony Select.

Mocht ik na langer gebruik wel minder positief worden, dan horen jullie het wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik kreeg gisteren de melding vanuit PC Companian dat er een update is.

Provider = T-Mobile
Telefoon = generic .55 Rom, rooted en bootloader unlocked.

Ik wacht echter even met updaten, want ik wil de .211 ROM even afwachten of die de huidige problemen oplost.

Op dit moment werkt mijn ICS prima zonder ook maar enig probleem, dus wil ik wel zeker weten dat mijn telefoon nog altijd perfekt werkt na de update

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiyannkenobi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07 17:33
Nou weet ik het ook niet meer.
Wel of niet updaten naar JB. Heb er nu al zo lang op gewacht, maar als JB nu zo vol met bugs zit.......
Wat te doen?
Wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obiyannkenobi schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:30:
Wel of niet updaten naar JB. Heb er nu al zo lang op gewacht, maar als JB nu zo vol met bugs zit.......
Wat te doen?
Wat zeggen jullie?
gewoon doen joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
I second that...
Er komt ook weer een nieuwe update aan, dus als je al iets irritants merkt, dan moet dat binnen een week of 2/3 weer opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Wat te doen?
Wat zeggen jullie?
Volgens XperiaBlog zijn er al updates goedgekeurd om de bugs te patchen, komt er aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb gehoord dat t-mobile de volgende update met alle patches in week 27 gingen testen :?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Nivida_intel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:08:
Ik heb gehoord dat t-mobile de volgende update met alle patches in week 27 gingen testen :?
Dan ben ik heel blij dat ik nu die andere versie geflashed heb. Overigens ben ik sowieso blij dat ik dat fel witte opstartscherm van T-Mobile nu niet meer heb. :)
Cyleo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:01:
[...]

Volgens XperiaBlog zijn er al updates goedgekeurd om de bugs te patchen, komt er aan dus.
Is het nu zo (aangezien ik de Duitse ftf heb geflashed) ik ook automatisch eerder een update krijg via de normale weg? Of moet ik straks de 'patch-update' opnieuw flashen via de flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Hee allen,

Van de week ge update naar JB!

Werkt echt naar behoren beter dan ICS!

Geen last van wifi geen last battery drain.

Ik ben er gewoon zeer tevreden over telefoon werkt gewoon beter.
Batterij gaat zelfs langer mee dan met ICS.

Enige minpunt zoals eerder gezegd is al die extra apps die er niet af kunnen.
Dan heb ik het niet alleen over de sony apps maar over die van google.
Zoals Google+ Google zoeken.
En wat doet Google Play services die draait ook altijd maar op de achtergrond..

Groeten Stefan

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Wat te doen?
Wat zeggen jullie?
Als je echt graag JB wil draaien ... wacht nog maar even. Deze versie is niet af (lees:ronduit slecht) als ICS nu werkt voor je, houdt het dan. Er is geen noemenswaardig verschil.

Pfff ik zit echt serieus in overweging om weer een Vivaz aan te schaffen voor 5 tientjes.
K'ben eerlijk gezegd wel klaar met de combinatie Sony & Android. Vinde Xperia S echt geweldig mooi maar, in gebruik gewoon ronduit k*t . Als iphone hater zou ik op dit moment zelfs nog liever 5 mijer neerleggen voor een 4s dan doorgaan met dit kansloze toestel. Dus als er iemand interesse heeft.... Be my guest.
Een Iphone... Hoe f*cked apple ook is werkt tenminste. Al zij het met de nodige beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

wickedm3n schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:19:
Hee allen,

Van de week ge update naar JB!

Werkt echt naar behoren beter dan ICS!

Geen last van wifi geen last battery drain.

Ik ben er gewoon zeer tevreden over telefoon werkt gewoon beter.
Batterij gaat zelfs langer mee dan met ICS.

Enige minpunt zoals eerder gezegd is al die extra apps die er niet af kunnen.
Dan heb ik het niet alleen over de sony apps maar over die van google.
Zoals Google+ Google zoeken.
En wat doet Google Play services die draait ook altijd maar op de achtergrond..

Groeten Stefan
de apps kun je gewoon uitschakelen, dan staan ze ook niet tussen je apps meer, maar wel op het toestel.
maar dat moet niet zo veel uitmaken want de sxs heeft toch 32gb 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Even iets heel anders, gewoon nog op ICS :P

Ik heb sinds korte tijd een aantal keer gehad dat mijn mailprogramma blijkbaar alle mail heel kort verwijdert en dan weer allemaal van de server download, wat resulteert in een melding van 25+ nieuwe email... Niet heel chill of zo. Het is een gezamenlijk live account van mij en mijn vriend, dus van de server halen als het is gedownload is ook geen optie. We moeten immers allebei overal bij kunnen komen. Iemand een idee wat er aan de hand is en of er ergens een fix is? Ik kan ze wel met een paar klikken weer allemaal markeren als gelezen, maar het is onhandig en bovendien zonde van MB's.

Het gaat om de standaard mailapp op een stock ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Mijn ervaringen met JB:

Eerste beeld was dat het vlot werkt en er mooi uitzag. Ondertussen al genoeg ergernissen weer:
1. Als ik aan het laden ben kan ik de telefoon niet echt gebruiken. Moeilijk van het lockscreen af te krijgen en hij detecteert continu schermaanrakingen of zo die ik echt niet maak. Brakke zooi.
2. Wifi is zo brak als wat, als gevolg hiervan trekt de telefoon mijn accu ook leeg. Met wifi standaard uit werkt het meeste wel goed.
3. Veel apps alsnog wat traag, voornamelijk whatsapp ook. (zelfs na het wissen van de chatgeschiedenis)
4. Foto en video lijkt bij mij wel aardig te werken. Vooral het maken van foto's (waar ik veel waarde aan hecht) werkt beter dan onder ICS.

Waarschijnlijk wordt mijn volgende telefoon toch weer een iphone. Die dingen zijn vrij duur maar houden hun waarde veel beter vast en werken over het algemeen stabieler dan android in mijn ogen. Android is leuk als je een telefoon koopt van 100 - 300 euro en accepteert dat er beperkingen zijn. Als je meer uit geeft heeft android in mijn ogen teveel nadelen. Zeker gezien de snelle daling van de waarde van je telefoon. Het bedrag waar ik een week of 2 geleden mijn S4 voor heb verkocht 2ehands is nu alweer boven de huidige nieuwprijs.

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 09-06-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het idee dat veel van de klagers goed passen bij de doelgroep van apple.
mensen die niet weten hoe een app uit te schakelen, instelling te wijzigen, toestel te rooten, ruimte vrij te maken, standaard app te vervangen door 1 die wél bij je past en ga zo maar door.
sorry als ik je beledig, maar ik lees hier zoveel reacties van mensen die niet tevreden zijn over de standaard instellingen, maar te beroerd zijn of zich niet kunnen/willen verdiepen in de vele mogelijkheden van dit toestel én Android.
maar OK, so be it.

ik heb sinds een paar weken een xperia S, had daarvoor een xperia Ray, en vind 'm voor dat geld echt goed. accu zou beter kunnen, maar ik zoek nog naar de beste instellingen.

rom: PAC v22.4, geroot, unlocked bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 22:28
Hmm, als je het zo stelt moet ik inderdaad maar eens voor een iPhone gaan kijken. Ik ben nou eenmaal iemand wie na het aanschaffen van een product ervan verwacht dat het werkt. Zónder deze eerst te moeten voorzien van nieuwe software en firmware. Heb afgelopen week m'n Xperia S naar jelly bean flashed met die Duitse versie, omdat er voor Hi nog steeds geen automatische update rolt, maar vind het zéér teleurstellend. Heb nooit met gingerbread gewerkt, maar heb nog geen dag fatsoenlijk van dit toestel gebruik kunnen maken. Érg jammer voor een voormalig 'vlaggenschip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:15:
mensen die niet weten hoe een app uit te schakelen, instelling te wijzigen, toestel te rooten, ruimte vrij te maken, standaard app te vervangen door 1 die wél bij je past en ga zo maar door.
sorry als ik je beledig, maar ik lees hier zoveel reacties van mensen die niet tevreden zijn over de standaard instellingen, maar te beroerd zijn of zich niet kunnen/willen verdiepen in de vele mogelijkheden van dit toestel én Android.
Nou ja, waar slaat dat nu weer op :+ Troll much?

De Xperia was onder ICS om te huilen - en ik kom van een veel ouder Android toestel. Nu is de JB build ook niet vloeiend, met verschillende bugs. Bedoel je dat de doelgroep van Android niet-kritische consumenten zijn die liever zelf problemen oplossen in plaats van een goed product verwachten? Misschien was de Xperia Ray ook een DIY project? Een Android telefoon zou mijns inziens geen opknapper moeten zijn, maar een leuke nieuwbouwwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
WhiteKnight schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:02:
Hmm, als je het zo stelt moet ik inderdaad maar eens voor een iPhone gaan kijken. Ik ben nou eenmaal iemand wie na het aanschaffen van een product ervan verwacht dat het werkt. Zónder deze eerst te moeten voorzien van nieuwe software en firmware. Heb afgelopen week m'n Xperia S naar jelly bean flashed met die Duitse versie, omdat er voor Hi nog steeds geen automatische update rolt, maar vind het zéér teleurstellend. Heb nooit met gingerbread gewerkt, maar heb nog geen dag fatsoenlijk van dit toestel gebruik kunnen maken. Érg jammer voor een voormalig 'vlaggenschip'.
Ik kom van een iPhone 3GS naar deze en ik denk nog regelmatig terug hoe dingen daar soms sneller werkte dan op deze telefoon, voor wat ie kost en hoeveel later deze is uitgekomen. Maar ja, het nieuwe van smartphones is er nu toch wel af, dus ik vind het wel prima. Het ding whatsappt, facebookt, mailt, Reddit en een tal van andere zaken prima genoeg. Echt soepel gaat het daarentegen niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik snap echt niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om deze telefoon 'verschrikkelijk' en 'onwerkbaar' te vinden? Ok, hier en daar zijn er af en toe wat kleinigheidjes (na ruim en jaar moest 'ie echt even terug naar fabrieksinstellingen), maar afgezien daarvan heb echt nog nooit serieuze problemen gehad met dit toestel. Ik ben een redelijk intensieve gebruiker. Ik besteed per dag denk ik bovengemiddeld veel tijd op mijn telefoon. Speel games, heb 5 mailaccounts, internet veel, youtube, facebook, twitter, spotify (met bluetooth naar radio), al die ongein... en nooit big issues.

Als ik dan denk aan hoe beperkt ik me voel als ik een iPhone of een iPad in mijn hand heb dan word ik daar echt akelig van. Prima dat alles 'smooth' werkt... maar als door het missen van een knop voor menu onduidelijke icoontjes worden gebruikt waar ik vervolgens pas achter kom wat die doen nadat ik er een keer op klik, dan word ik niet vrolijk hoor. En als ik dan voor instellingen van sommige apps moet gaan zoeken in een systeemmenu (net zoals browserinstellingen niet gewoon in de browser kunnen worden gemaakt) en als ik zie hoe omslachtig het updaten van apps werkt (toegegeven, ik heb de allerlaatste van iOS nooit gebruikt), dan snap ik werkelijk niet wat er zo fijn aan is. Wel raad ik mensen die minder gewend zijn aan nieuwere technologie altijd aan een apple product te nemen, omdat het allemaal wat simpeler opgezet is, dat dan weer wel. Het is wel behoorlijk clean.

Maar goed... ik wil dat dus echt niet...

On a Jelly Bean note, ik ben nog steeds benieuwd of ik straks automatisch een melding van een update (211) krijg via PCC of SUS of dat ik weer moet flashen nadat ik de Duitse ftf erop gezet heb? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Masegate schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:47:
Ik snap echt niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om deze telefoon 'verschrikkelijk' en 'onwerkbaar' te vinden? Ok, hier en daar zijn er af en toe wat kleinigheidjes (na ruim en jaar moest 'ie echt even terug naar fabrieksinstellingen), maar afgezien daarvan heb echt nog nooit serieuze problemen gehad met dit toestel. Ik ben een redelijk intensieve gebruiker. Ik besteed per dag denk ik bovengemiddeld veel tijd op mijn telefoon. Speel games, heb 5 mailaccounts, internet veel, youtube, facebook, twitter, spotify (met bluetooth naar radio), al die ongein... en nooit big issues.

Als ik dan denk aan hoe beperkt ik me voel als ik een iPhone of een iPad in mijn hand heb dan word ik daar echt akelig van. Prima dat alles 'smooth' werkt... maar als door het missen van een knop voor menu onduidelijke icoontjes worden gebruikt waar ik vervolgens pas achter kom wat die doen nadat ik er een keer op klik, dan word ik niet vrolijk hoor. En als ik dan voor instellingen van sommige apps moet gaan zoeken in een systeemmenu (net zoals browserinstellingen niet gewoon in de browser kunnen worden gemaakt) en als ik zie hoe omslachtig het updaten van apps werkt (toegegeven, ik heb de allerlaatste van iOS nooit gebruikt), dan snap ik werkelijk niet wat er zo fijn aan is. Wel raad ik mensen die minder gewend zijn aan nieuwere technologie altijd aan een apple product te nemen, omdat het allemaal wat simpeler opgezet is, dat dan weer wel. Het is wel behoorlijk clean.

Maar goed... ik wil dat dus echt niet...

On a Jelly Bean note, ik ben nog steeds benieuwd of ik straks automatisch een melding van een update (211) krijg via PCC of SUS of dat ik weer moet flashen nadat ik de Duitse ftf erop gezet heb? Thanks.
Als het goed is, krijg je straks gewoon een OTA update! ;) Of via PC companion natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@drvinnie: niks trollen, ik kan me vooral goed vinden in @masegate's verhaal :).
vind de xperia s een heerlijk vlotte mobiel, met prachtig scherm.
ik gebruik 'm ook best intensief, en vindt 'm (standaard, maar vooral ontdaan van bloatware) heerlijk vlot werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Rubii18 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:47:
Even iets heel anders, gewoon nog op ICS :P

Ik heb sinds korte tijd een aantal keer gehad dat mijn mailprogramma blijkbaar alle mail heel kort verwijdert en dan weer allemaal van de server download, wat resulteert in een melding van 25+ nieuwe email... Niet heel chill of zo. Het is een gezamenlijk live account van mij en mijn vriend, dus van de server halen als het is gedownload is ook geen optie. We moeten immers allebei overal bij kunnen komen. Iemand een idee wat er aan de hand is en of er ergens een fix is? Ik kan ze wel met een paar klikken weer allemaal markeren als gelezen, maar het is onhandig en bovendien zonde van MB's.

Het gaat om de standaard mailapp op een stock ICS.
Door al het gezeur hier wordt er over m'n vraag heen gelezen. Iemand die mij kan helpen? Is het een bug of is het op te lossen (zonder andere app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met Hi hier nog steeds geen JB...

Iemand info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Ik heb ook nog geen JB, maar ik ben het 5x per dag koortsachtig checken beu, dus ik zie het vanzelf wel een keer :P

Oh, en voor de mensen met problemen op JB is er hoop:
http://au.ibtimes.com/art...ndroid-4.htm#.UbWJfZwag_c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:15:
maar OK, so be it.

ik heb sinds een paar weken een xperia S, had daarvoor een xperia Ray, en vind 'm voor dat geld echt goed. accu zou beter kunnen, maar ik zoek nog naar de beste instellingen.

rom: PAC v22.4, geroot, unlocked bootloader
In het geval deze post ook voor mij is bedoeld; Wat heeft het hebben van een slechte wifi verbinding te maken met het "app uit te schakelen, instelling te wijzigen, toetsel te rooten, ruimte vrij te maken, standaard app te vervangen door 1 die wel bij mij past"?
Zelfde geldt voor een brakke whatsapp programma en het feit dat mijn toetsel flipt zodra ik hem probeer te gebruiken wanneer hij aan de oplader hangt. Op whatsapp na had ik deze problemen niet met ICS en ik verwacht van een apparaat gewoon dat het werkt zonder dat ik er uren aan moet prutsen.

5-10 jaar geleden vond ik het nog wel leuk om veel tijd aan dit soort dingen te verknoeien om het mooi werkende te krijgen maar die tijd heb ik gehad. Nu verwacht ik van een telefoon dat het doet wat het moet doen. Zoals hierboven ook al genoemd was de iphone 3gs (die ik toevallig ook had voor deze telefoon) een stuk vloeiender in gebruik.

Gezien de link hierboven, als sony zelf al begint over "major bug fixes" dan geven ze zelf dus al toe dat er iets goed mis is. Op het moment dat je major bug fixes moet uitvoeren heb je gewoon iets op de markt gebracht dat er niet klaar voor was.

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 10-06-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook pech hebben, want ik heb een puike wifi-verbinding.
krachtig en zelden wegvallend signaal, doet zeker niet onder voor m'n vorige mobieltjes (xperia ray en een samsung).
overigens was dat ook zo toen ik de S met ics kreeg, maar ook op stock jb dat ik een paar uur heb geprobeerd. nu dus custom rom, ook geen problemen.
whatsapp nooit problemen mee gehad en ook geen probleem van flippen zodra aan de lader.
als ik dat wel zou hebben dan was ik natuurlijk ook minder enthousiast, ik wil ook een werkend toestel, maar zie jouw problemen niet bij veel gebruikers terug, dus... pechtoestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg ook Masegate,
het is niet omdat whatsapp niet goed werkt, dat de phone opeens slecht is, en de wifi slechter ?
misschien eens het kanaal veranderen ? bij mij is de wifi in elk geval verbeterd sedert de update.
Het toestel voelt voor mij ook iets sneller aan, het enige dat ik mis is een app om de overtollige meuk van sony en google te verwijderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Ik dacht dat JB wel wat beter zou zijn maar ICS maar het valt toch wel een beetje tegen. Hij 'flipt' nog steeds aan de oplader zoals die bij ICS ook al deed. Daarnaast verwijderd die af en toe apps op het homescreen omdat ik ze alleen maar aanklik op ze te openen. Om deze dan weer opnieuw op het homescreen te krijgen kan ooit erg lang duren. Ook met hoofdtelefoon wil de telefoon nog wel eens 'flippen'. Batterij lijkt dan gelukkig wel weer wat beter. Na een jaar is ook het klepje van de usb poort gesneuveld en mijn achterklepje vliegt er met het grootste gemak van af. De coating is grotendeels verdwenen en er zit een scheurtje in de onderste balk. En nee, ik ben zuinig op mijn telefoon maar er zat al speling op toen ik hem uit de doos haalde. Camera is ook belabberd, was bij ICS stukken beter. Het enige wat ik nog positief vind is de walkman app, en daar houd het dan ook echt mee op. Misschien toch maar een samsung al heb ik dat liever niet. De s2's draaien nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:37:
Ik volg ook Masegate,
het is niet omdat whatsapp niet goed werkt, dat de phone opeens slecht is, en de wifi slechter ?
misschien eens het kanaal veranderen ? bij mij is de wifi in elk geval verbeterd sedert de update.
Het toestel voelt voor mij ook iets sneller aan, het enige dat ik mis is een app om de overtollige meuk van sony en google te verwijderen ...
Zie de link boven mijn vorige post, daar geeft Sony zelf al toe dat er serieuze problemen met wifi (en kennelijk ook gps) zijn. Bugfix komt er aan halverwege deze maand. Ik hoor hier genoeg anderen met problemen dus in plaats van pech zou ik eerder van geluk spreken wanneer het wel goed werkt.
Apart dat het ze al zo lang duurt om met JB te komen en dat die dan ook nog vol met bugs zit. Als Sony een beetje eigenwaarde heeft doen ze openbaar excuses voor de troep die ze hebben geleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 16-09 17:06
ik heb absoluut geen problemen met JB. Heb geupdate via PC companion (met behoud van data dus).
Ik vind mijn telefoon nu een stuk sneller aanvoelen. Mijn batterij lijkt wel iets sneller leeg te raken, maar dat moet ik nog goed in de gaten blijven houden de komende dagen.

Ik heb in ieder geval nog geen last gehad van de 3g bug. Hopelijk blijft dat zo.

Ik denk dat de mensen die problemen hebben met JB een kleine groep vertegenwoordigen. En laat dat nou juist de groep zijn die hard loopt te klagen of allerlei forums, terwijl de groep mensen bij wie het goed gaat hier verder weinig over kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
avec_style schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:13:
ik heb absoluut geen problemen met JB. Heb geupdate via PC companion (met behoud van data dus).
Ik vind mijn telefoon nu een stuk sneller aanvoelen. Mijn batterij lijkt wel iets sneller leeg te raken, maar dat moet ik nog goed in de gaten blijven houden de komende dagen.

Ik heb in ieder geval nog geen last gehad van de 3g bug. Hopelijk blijft dat zo.

Ik denk dat de mensen die problemen hebben met JB een kleine groep vertegenwoordigen. En laat dat nou juist de groep zijn die hard loopt te klagen of allerlei forums, terwijl de groep mensen bij wie het goed gaat hier verder weinig over kwijt wil.
Met wifi uitgeschakeld merkte ik een verbeterde accuduur tov ICS, misschien bij jou hetzelfde? (Wat dus mogelijk ook met de wifi bug heeft te maken...)
Met wifi aan hou ik het zelf absoluut geen dag uit, met wifi uit makkelijk een hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip

iemand?

Ja ik, niet kicken binnen 24 uur, dat is nergens voor nodig.

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 10-06-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:17
Hier met KPN ook nog niet ;)
Nog even geduld dus ben ik bang.. Nu maar hopen dat wij straks gelijk de nieuwe krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik tel zo'n 15 berichten van jou waarin je vraagt naar de update voor Hi. Misschien tijd om toch die Duitse rom erop te klappen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVE
  • Laatst online: 09-09 12:03
Als je foon problemen geeft met het touch screen als hij aan de lader hangt, dan zou ik mijn electrische installatie thuis eens checken.

Dit klinkt als problemen door lekstroom...

Wat betreft de mensen die liever een iPhone hebben: Veel plezier. Een iPhone heeft zeker ook voordelen ten opzichte van Android toestellen, maar als je alleen maar gaat lopen afgeven op Android/Sony, dan heb je vast nooit een systeem upgrade van Apple meegemaakt...

Anyway, ik ben tevreden met JB. Heb nog geen problemen gehad met het verliezen van 3G (Waar je een reboot voor nodig had om op te lossen). De 'extended powersave' heeft z'n nut ook al bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 07:30
Opzich niet ontevreden met de JB update, hij lijkt een stukje soepeler/vloeiender te werken. Geen problemen met WiFi, 3G of GPS kunnen ontdekken. Waar ik in ICS wel last had van internet problemen met wisselen van WiFi naar 3G. Camera gebruik ik niet actief, dus geen idee of daar issues mee zijn.
Daarnaast is Google Now een mooie toevoeging, maar wel één die een flinke portie stroom lust, voorlopig dus maar uitgeschakeld.

Echter is er één major issue die me echt irriteert, hij onthoudt gewoon GEEN standaard app instellingen, bij iedere link blijft hij vragen met welke app hij die moet openen. Hoe vaak ik ook Chrome en altijd aan klik hij blijft het vragen. Ook in het instellingen menu bij apps staat bij Chrome, geen standaardwaarden ingesteld. En zo ook naar iedere reboot zijn de toetsenbord instellingen verdwenen (daar is een workaround voor bekend, maar dat moet toch niet nodig zijn Sony)
Ik heb de update geïnstalleerd met Update Service en een cleane install laten doen, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:50:
[...]

Ik tel zo'n 15 berichten van jou waarin je vraagt naar de update voor Hi. Misschien tijd om toch die Duitse rom erop te klappen? :+
ja , ik wil de update graag legaal , gewoon van Hi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

avec_style schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:13:
Wat ik toch wel een raar fenomeen vind, immers het gaat om dezelfde telefoon bij iedereen, dezelfde hardware, dezelfde software. Apart dat de ervaringen dan zo ver uit elkaar kunnen liggen.

Heb hier ook JB (unbranded SXS met T-Mobile prepaid) en geen problemen die ik voorheen niet ook al had.

Als mijn telefoon op 3G staat dan loopt ie soms 's nachts ineens helemaal leeg. Hele dag gebruikt, voor het slapen gaan op 65% en dan 's ochtends ineens helemaal compleet leeg. Batterij en factory resets helpen niks en wat 'm draint kan ik dan niet meer zien. Alleen door de telefoon op 2G te zetten treedt dit niet op. Ga er maar vanuit dat het aan de provider ligt. JB hielp in ieder geval ook niet. Meh.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote battery drainers:
  • Google Now
  • Slechte 3G-verbindingen (weinig ontvangst)
  • Antivirus-apps
  • WiFi-netwerken met veel DLNA-apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg melding van de update, echter loopt PC Companion weer eens te k*tten!
Krijg telkens de melding "kan niet communiceren met Sony Update Engine (fout 10)".
Heb het ook al geprobeerd via SUS maar daar wordt de telefoon weer eens niet herkend..
Zouden de servers van Sony overbelast zijn of is het waarschijnlijker dat het probleem bij mij ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:26:
Ik krijg melding van de update, echter loopt PC Companion weer eens te k*tten!
Krijg telkens de melding "kan niet communiceren met Sony Update Engine (fout 10)".
Heb het ook al geprobeerd via SUS maar daar wordt de telefoon weer eens niet herkend..
Zouden de servers van Sony overbelast zijn of is het waarschijnlijker dat het probleem bij mij ligt?
welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

AmbroosV schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:16:
Grote battery drainers:
  • Google Now
  • Slechte 3G-verbindingen (weinig ontvangst)
  • Antivirus-apps
Idiote is dat het steeds 's nachts gebeurt als ik de telefoon helemaal niet gebruik, maar ook weer niet elke nacht. Ik kan overdag honderd keer op mijn telefoon kijken en zie dan de batterij maar een stukje teruglopen, om vervolgens in 8 uur tijd als ik lig te slapen met een batterij voor 2/3de vol helemaal leeg te lopen. Ik zal wel in mijn slaap aan het bellen zijn of zo, hoewel ik nog van niemand klachten heb gehad dat ik ze op hele beroerde tijden bel :z

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
AmbroosV schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:16:
Grote battery drainers:
Dat is nieuw voor mij. Wat is veel? Op m'n werk zijn dit er 2, maar thuis zijn het er 4...

@dreezz
Afbladderende verf, onhandige klepjes voor lader/ HDMI, een backcover die net niet helemaal goed aansluit (valt bij zwart niet op, bij wit wel). De bouwkwaliteit is ronduit slecht.
Daarnaast biedt Sony 1080p recording aan, terwijl de telefoon dit niet eens aan kan. Vreemde keuze. Ik ben absoluut niet van de Apple doelgroep, maar ook een Android behoort out of the box goed te werken.

[ Voor 41% gewijzigd door jroz2001 op 10-06-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone.
Ik heb al eerder problemen gehad met SUS, toen wat drivers opnieuw geïnstalleerd en het werkte, die vlieger gaat deze keer echter niet op.
Meer mensen die "fout 10" krijgen via PCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 22:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Graag ontopic blijven.
Als je "nog" geen update hebt, dan hoef je het ook niet te melden. Als je geen nieuws hebt dan hoef je het ook niet te posten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Weakling schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Idiote is dat het steeds 's nachts gebeurt als ik de telefoon helemaal niet gebruik, maar ook weer niet elke nacht. Ik kan overdag honderd keer op mijn telefoon kijken en zie dan de batterij maar een stukje teruglopen, om vervolgens in 8 uur tijd als ik lig te slapen met een batterij voor 2/3de vol helemaal leeg te lopen. Ik zal wel in mijn slaap aan het bellen zijn of zo, hoewel ik nog van niemand klachten heb gehad dat ik ze op hele beroerde tijden bel :z
Zo een wilde gok....

Jij zet net als im de wekker functie aan voor je na bed gaat ?
Bij mij kijkt de telefoon kennelijk zo vol verwachting uit na 6:15 dat ie dan maar besluit om iedere seconde er een wakelock tegen aan te gooien om te zien of het al zover is.
Kortom, bij mij draint de batterij ook 30 tot 40% snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het opgegeven met JB en het wachten op Sony, draai nu android 4.2.2 Slimbean rom.
Wat een verademing. Waarom neemt sony deze makers niet in dienst ? Zal wel aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik heb sinds JB nu voor het eerst zelf een vervelende 'bug' geconstateerd. Ik koppel mijn telefoon elke ochtend aan de autoradio. Heb nu al een aantal keer gehad dat bluetooth "crasht". Ik kan dan bij instellingen naar bluetooth gaan en dan staat er "Bezig met bluetooth inschakelen". Maar daar komt 'ie vervolgens niet meer uit. Ik kan bt dan niet meer uit zetten en niet meer aanzetten. Met een reboot werkt het dan vast wel weer, maar dan besluit ik meestal maar te luisteren naar de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:55

Damian

Insane Obtrusion

Masegate schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:00:
Ik heb sinds JB nu voor het eerst zelf een vervelende 'bug' geconstateerd. Ik koppel mijn telefoon elke ochtend aan de autoradio. Heb nu al een aantal keer gehad dat bluetooth "crasht". Ik kan dan bij instellingen naar bluetooth gaan en dan staat er "Bezig met bluetooth inschakelen". Maar daar komt 'ie vervolgens niet meer uit. Ik kan bt dan niet meer uit zetten en niet meer aanzetten. Met een reboot werkt het dan vast wel weer, maar dan besluit ik meestal maar te luisteren naar de radio.
koppel hem hier ook elke dag aan de auto, geen problemen gehad. Werkt zelfs beter dan eerst. Soms wilde hij op de telefoonspeaker doorspelen nadat ik de auto uit had gezet, dit komt nu niet meer voor.

Ook heb ik nu ID3Tag info in beeld van de auto ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Damian schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:16:
[...]

koppel hem hier ook elke dag aan de auto, geen problemen gehad. Werkt zelfs beter dan eerst. Soms wilde hij op de telefoonspeaker doorspelen nadat ik de auto uit had gezet, dit komt nu niet meer voor.

Ook heb ik nu ID3Tag info in beeld van de auto ;)
Laat jij je BT altijd aan staan? Of zet je die aan zodra je in de auto stapt? Dat laatste doe ik namelijk.

En ID3 info is mij niet gelukt, maar ik luister via Spotify, wellicht dat die deze informatie niet meezendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:55:
[...]

Vodafone.
Ik heb al eerder problemen gehad met SUS, toen wat drivers opnieuw geïnstalleerd en het werkte, die vlieger gaat deze keer echter niet op.
Meer mensen die "fout 10" krijgen via PCC?
Update is gelukt via SUS, PCC gaf wederom dezelfde foutmelding. Batterij was nu op 90%, gisteren op 55% toen ik het probeerde, misschien heeft dat verschil gemaakt..

Ik merk weinig van de update omdat ik Nova Launcher gebruik. Wat wel erg fijn is, zijn de snelkoppelingen naar Wifi enz. in de statusbalk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Turbo-Puppy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:45:
Zo een wilde gok....

Ik vond het een goede gok, maar nee, de wekker functie gebruik ik niet. Sterker nog, mijn telefoon blijft gewoon netjes in de huiskamer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sinds Vrijdag JB lopen, en van de welbekende batterij-drain is geen sprake. Ook dat een app veel zou moeten slurpen heb ik weinig last, hij is van de lader af sinds Half 8 en heb hier ook geen data connecties, maar derhalve vindt ik hem toch nog zuinig genoeg, we zullen zien over 2,5 week!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:45:
[...]
Zo een wilde gok....

Bij mij kijkt de telefoon kennelijk zo vol verwachting uit na 6:15 dat ie dan maar besluit om iedere seconde er een wakelock tegen aan te gooien om te zien of het al zover is.
Kortom, bij mij draint de batterij ook 30 tot 40% snachts.
Ik heb de wekker al een aantal maal gebruikt en heb geen drain geconstateerd. Nu zijn mijn nachten soms zo kort als 4 uur dus misschien zijn jullie nachten langer? ;)

Afgelopen nacht was mijn telefoon op 100% bij het slapen gaan. een krappe zes uur later stond de batterij op 92%. Alles staat bij mij standaard ingeschakeld (inclusief latitude wat ook de grootste verbruiker is).

Voor de volledigheid, dit is mijn huidige batterij info. Vandaag gewerkt waarbij ik met de auto veel op weg ben. Dit zorgt bij mij, zeker in combinatie met latitude, voor een flink verbruik. Als ik gewoon thuis ben doe ik veel langer met een volle lading. Ben er met JB zeker op vooruit gegaan, ik heb nu prut over aan het einde van mijn werkdag ;). Schermtijd is ruim een uur.

Verbruik van maps zal komen door latitude en google now, heb de applicatie zelf een keer kort opgestart om een adres te zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ClibT3Z.png

[ Voor 4% gewijzigd door -MD- op 11-06-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:50
A new Android 4.1.2 Jelly Bean update has been released as promised for the Xperia S (LT26i), Xperia SL (LT26ii) and Xperia acro S (LT26w). Firmware build 6.2.B.0.211 is believed to fix a number of bugs in the first Jelly Bean release for the handsets (version number 6.2.B.0.200). The update appears to be rolling in the Middle East and Russia right now, but will hit other regions in due course. If you’ve had a chance to download the update, let us know if it’s more stable than the initial JB update.

http://www.xperiablog.net/2013/06/11/new-jelly-bean-update-landing-for-xperia-ssl-and-xperia-acro-s-owners-6-2-b-0-211/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
  • Laatst online: 13-09 18:57
hier de tft files voor iedereen die zn bootloader geunlocked heeft.
http://xperiaguide.com/20...-0-211-firmware-ftf-file/

hopelijk kan iemand (ambroos ofzo) binnenkort de tft zonder bootlock hier plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FTF's kunnen altijd geflashed worden zonder bootloader unlock :)

Deze bvb zou het moeten doen: http://pan.baidu.com/shar...=1672364621&uk=4011899110
Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste