Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de update naar 4.0 duurde ook al tergend lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zie/hoor dat de Z ook last heeft van vlekken in het beeld... lekkere kwaliteit levert Sony toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat niet alleen sony daar last van heeft , andere merken hebben daar ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:35
ArcticWolf schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:51:
ik zie/hoor dat de Z ook last heeft van vlekken in het beeld... lekkere kwaliteit levert Sony toch weer.
Net zoals een aantal iPhone en iPad modellen in het verleden (en ongetwijfeld nog een hoop anderen). Het zat hem bij de S in de lijm, lijm die waarschijnlijk bij Foxxconn verkeerd gemengd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nu word ik wel gek van de battery drain, dus ik vraag het nog maar een keer. Hopelijk kan iemand me helpen?

Sinds 2 nachten heb ik elke keer duidelijk last van wakelocks (ik zet 'm elke nacht in flightmode) en het Android systeem staat ver bovenaan met 72%. Ik ben niet continue met m'n phone bezig en sluit regelmatig apps af die nog op de achtergrond open staan. De problemen lijken gekomen sinds die Google Settings app waar iedereen het over heeft. Er wordt gezegd dat uitschakelen een oplossing is, maar ik kan niet vinden welke ik dan uit moet zetten. De Google Play Services kan ik niet uitschakelen, alleen verwijderen, dus die lijkt me niet?? Zie onderstaande screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/690tcp.jpg Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/2h73tys.jpg Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/x7nrr.jpg

Zoals je ziet is er de eerste nacht (op de grafiek) niks aan de hand en loopt de grafiek mooi horizontaal zoals ik gewend ben. De nachten erna heeft 'ie last van wakelocks. Heb tussendoor gereboot en de Google Play Services gestopt, maar dat mag niet baten...

Wat kan ik doen? Behalve m'n telefoon uitzetten 's nachts. Vind flightmode wel prettig en het zou gewoon moeten werken als voorheen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Heb je een custom rom of stock rom draaien ?
Is de telefoon geroot en/of unlocked ?
Heb je stock of custom kernel ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
speedme schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:49:
Heb je een custom rom of stock rom draaien ?
Is de telefoon geroot en/of unlocked ?
Heb je stock of custom kernel ?
Stock, niet geroot, bootloader niet unlocked en naar mijn weten ook stock kernel.
Ook heb ik die slider waar ArcticWolf het over had niet kunnen vinden, maar Google apps weten mijn locatie iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Het lijkt er toch op dat er een bepaalde app is die jou systeem behoorlijk weet te belasten.
Heb je telefoon al eens terug naar fabrieksinstellingen gebracht en het batterij afname niveau eens bekeken met alleen de stock apps?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Nee, nog niet gedaan. Heb nu wel BetterBatteryStats geïnstalleerd en ga eerst eens kijken wat die kan vinden. Misschien is het ook die Alarm Manager die psyy138 had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De alarm manager is zoiets als de wakeup service, er is een bepaalde app die, die functie aanblijft roepen. Het is dus niet de alarm manager zelf... misschien is de enige mogelijkheid; alle apps eraf gooien en opnieuw installeren.
Je kan die google play service stoppen door: "nu stoppen" en "gegevens wissen" te gebruiken. Dan zou hij uit moeten staan... al weet ik niet voor hoe lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik zou ook eerst proberen te achterhalen met BetterBatteryStats welke apps de wakelocks veroorzaken.
Kun je daarmee niets vinden, dan eerst de telefoon compleet resetten naar factory defaults en dan testen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Rubii18 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:18:
Nee, nog niet gedaan. Heb nu wel BetterBatteryStats geïnstalleerd en ga eerst eens kijken wat die kan vinden. Misschien is het ook die Alarm Manager die psyy138 had gevonden.
Mocht dat je laatste optie zijn: maak daarvoor wel even een backup met backup and restore. Dan ben je niet alles kwijt en kun je de apps herstellen die je wel vertrouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 14:14
Google play services gewoon verwijderen (zoals die screenshot aangeeft) en dan komt er als het goed is Uitschakelen te staan.
Je kan het altijd proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
BetterBatteryStats geeft bij partial wakelocks dus AlarmManager aan. Eigenwijs als ik ben heb ik om te testen even de Google Settings app verwijderd en meteen gaat de grafiek minder steil lopen. Volgende keer dattie er weer op staat zal ik dat uitschakelen proberen wat Lieuwe15 zegt.

Het lijkt er iig op dat het probleem wel daar zit dus, en niet bij een of andere malafide app. Ik hoop dat JB beter met de Google Settings app overweg kan als 'ie eindelijk officieel uitkomt voor de S...

Ik houd jullie nog op de hoogte. Eens zien hoe m'n phone nu de nacht doorbrengt. Bedankt iig alvast voor alle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die app slaat ook bij mij (CM10 =JB) op hol soms, gewoon uit het niets :S laatst trok hij de batterij in 4 uur leeg terwijl ik vergadering had... kon ik mooi met een lege batterij naar huis :/ Dus ik weet niet of hij het werkelijk beter gaat doen met JB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:05
Rubii18 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:47:
BetterBatteryStats geeft bij partial wakelocks dus AlarmManager aan. Eigenwijs als ik ben heb ik om te testen even de Google Settings app verwijderd en meteen gaat de grafiek minder steil lopen. Volgende keer dattie er weer op staat zal ik dat uitschakelen proberen wat Lieuwe15 zegt.

Het lijkt er iig op dat het probleem wel daar zit dus, en niet bij een of andere malafide app. Ik hoop dat JB beter met de Google Settings app overweg kan als 'ie eindelijk officieel uitkomt voor de S...

Ik houd jullie nog op de hoogte. Eens zien hoe m'n phone nu de nacht doorbrengt. Bedankt iig alvast voor alle reacties :)
Ik kan die google settings app niet vinden. Niet in de apps lijst en niet met titanium backup. Zie ik iets over het hoofd? Zou je de precieze benaming willen geven? Ik heb de app wel in de drawer maar niet bij instellingen>apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maukoo schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:56:
[...]

Ik kan die google settings app niet vinden. Niet in de apps lijst en niet met titanium backup. Zie ik iets over het hoofd? Zou je de precieze benaming willen geven? Ik heb de app wel in de drawer maar niet bij instellingen>apps.
google play services heet ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34

psyy138

blackbulls.nl

Rubii18 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:47:

wat ik heb gedaan is maps, google+ gedisabeld. ook heb ik alle locatie diensten uitgezet, die optie zit bij ons ( ik heb ook stock geen root enz) bij locatieservices in instellingen, in de instellingen app van google zelf kan je deze optie ook vinden, wel moet je maps nog actief hebben.
mijn batterij drain is hierdoor wel stukken minder alleen niet wat het eerst was en dat vind ik toch wel jammer.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Reset de telefoon maar eens naar standaard waarden.
Let op, dan moet je wel weer alle apps opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morality®
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2023
Afgelopen weekend is het bij mij ook losgegaan vwb battery drain, Google+ was hiervan de oorzaak.
Meteen stopgezet, gegevens gewist en uitgeschakeld.
Gelukkig had dit meteen resultaat en is het verloop is weer normaal qua batterijverbruik.
Ik heb het vermoeden dat een tussentijds bijgewerkte app dit heeft getriggered maar kan niet meer terughalen wat er voor het weekend allemaal is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ArcticWolf schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:24:
Die app slaat ook bij mij (CM10 =JB) op hol soms, gewoon uit het niets :S laatst trok hij de batterij in 4 uur leeg terwijl ik vergadering had... kon ik mooi met een lege batterij naar huis :/ Dus ik weet niet of hij het werkelijk beter gaat doen met JB...
Er zit ook een fout in Android lijkt het wel, op XDA klagen sommigen er ook over met hun N4 terwijl anderen totaal geen last hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Ik heb het toestel nu een paar weken en het is een fijn mooi toestel.
Maar, eigenlijk vind ik hem wel toch wel erg groot tov van mn oude iphone en de mail apps (gmail en k9-mail) zijn te dramatisch voor woorden tov de iphone standaard mailapp.

GoSMS is een leuke app, alleen jammer dat je reclame SMS krijgt en GoContacts en Dialer vind ik ook wel ok. Ik durf alleen niet bij sommige acties altijd deze gebruiken te kiezen :)

Nog even wennen denk ik. Zijn er mensen die een betere mail app weten?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basset schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 07:37:
Ik heb het toestel nu een paar weken en het is een fijn mooi toestel.
Maar, eigenlijk vind ik hem wel toch wel erg groot tov van mn oude iphone en de mail apps (gmail en k9-mail) zijn te dramatisch voor woorden tov de iphone standaard mailapp.

GoSMS is een leuke app, alleen jammer dat je reclame SMS krijgt en GoContacts en Dialer vind ik ook wel ok. Ik durf alleen niet bij sommige acties altijd deze gebruiken te kiezen :)

Nog even wennen denk ik. Zijn er mensen die een betere mail app weten?
Wat is er mis met de standaard sony mail app? Die vind ik wel prettig iig!

En GoSMS heeft idd veel reclame... :/ misschien Handcent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
ik gebruik de Gmail app en Hotmail app, die kunnen beide emails pushen.
Dat vind ik prettiger dan op bepaalde tijden laten controleren (zoals de standaard email app doet).

SMS gebruik ik nauwelijks, maar ik weet dat Handcent wel prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De standaard app heeft ook gewoon push naar mijn weten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 17-09 20:49
Ik vind de interface gewoon niet fijn van die mailtools. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dik 4 jaar met IOS heb gewerkt. Dus het kan gewenning zijn

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
ArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:58:
De standaard app heeft ook gewoon push naar mijn weten? :?
Sorry, ik bedoelde voor hotmail accounts :-)
Zover ik heb kunnen zien konden die alleen maar syncen op tijden of handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:24:
[...]

Sorry, ik bedoelde voor hotmail accounts :-)
Zover ik heb kunnen zien konden die alleen maar syncen op tijden of handmatig.
m.hotmail.com = active sync server voor Hotmail :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
ArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:25:
[...]

m.hotmail.com = active sync server voor Hotmail :>
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld, moet je die in de client instellen ofzo ?

Maar in ieder geval ben ik tevreden met de Hotmail app uit de Play store, doet precies wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Account toevoegen > blabla@hotmail.com en wachtwoord > handmatig instellen > exchange.

en dan kun je de exchange gegevens van Hotmail invullen (de active sync server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Thanks, ik zal het onthouden voor de volgende keer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Maandag mijn XPS voor de 2de keer naar T-mobile gebracht. Eerste keer was ie 1 week oud, gele vlekken in het scherm. Nieuwe gekregen, half jaar goed gegaan, nu wederom gele vlekken in het scherm.

Ben benieuwd of ze hem nu repareren of vervangen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik had precies hetzelfde, de mijne is gerepareerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zow... bootloader weer gelocked en originele firmware terug. Laat die update maar komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 14:44
Ja ik wacht toch ook lekker op JB 4.1 (4.2 had natuurlijk iets leuker geweest maar goed..) Project Butter zal in elk geval al goed helpen en ik kijk er weer naar uit met Google Now te kunnen werken.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.2 zal ook wel komen, gok ik zo... de update is relatief klein (en zelfs beter voor het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
ArcticWolf schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:04:
4.2 zal ook wel komen, gok ik zo... de update is relatief klein (en zelfs beter voor het toestel)
Ik moest ruim 7 maanden wachten (zolang zat ik in China) tot ik mijn toestel kon repareren zodat ik van die gele vlekken af was en nu die gefixed is heb ik eigenlijk eerst geen zin om bootloader te unlocken nu 4.1 zo dichtbij is, ben erg benieuwd. Mag hopen dat ze er iets moois van gemaakt hebben met al die extra tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:52:
zow... bootloader weer gelocked en originele firmware terug. Laat die update maar komen! :D
Verwacht je de update nu snel dan? Ik dacht dat hij officieel nog steeds voor april staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:48:
[...]
Verwacht je de update nu snel dan? Ik dacht dat hij officieel nog steeds voor april staat?
April is morgen als je de Xperia S al een jaar hebt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik verwacht hem eigenlijk wel binnen 2 weken eigenlijk :p (eigenlijk volgende week al...) maar goed dan ben ik toch 2 weken in het buitenland en ik verwacht geen OTA. De reden dat ik mijn bootloader weer heb gelocked is idd vanwege de aankomende update en de andere reden is omdat CM/PAC/AOKP oid nooit de radio (gsm module) firmware goed heeft gekregen (mssch na de officiele update). Het is niet dat custom roms geen goed ontvangst hebben, maar het is beduidend slechter dan de officiële firmware (en nog 20 andere redenen :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 22-03-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 17:10
Sony kennende komt de update pas eind april. Op koninginnedag dus of vlak ervoor. En dan zal het nog niet eens in alle landen uitgekomen zijn.
Zo houden zij zich aan hun deadline, maar moeten wij toch iets langer wachten dan verwacht. (zo deed Sony dat regelmatig ook met updates voor de X10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heheh :P dat zal wel ja...
ik heb trouwens nu ook die vervloekte drain van de AlarmManager... en nu ik geen root heb kan ik dus niet zien welk process het is (:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
trugkomend op de cover voor de sxs.
ik heb ehm eindelijk binnen, vers uit de verpakking ziet het er erg gaaf uit.
totdat je ehm op je telefoon doet.
het plastic gedeelte is bijna identiek aan je orginele klepje, alleen zit er nu een heel dun plaatje aluminium op geplakt. en in mijn geval nog slecht gedaan ook. (zie foto)
je telefoon word heel ietsjes dikker en is niet meer glad omdat er hoogte verschil ontstaat.
en waar ik al bang voor was NFC werkt niet meer :(
https://docs.google.com/f...0QVlTbnM/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb de P en vroeg me af hoe ik de trilling uit kan zetten bij schrijven. Onder taal en invoer zie ik het niet staan. Neem aan de S ongeveer hetzelfde werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Boneka op 24-03-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:35:
Ik heb de P en vroeg me af hoe ik de trilling uit kan zetten bij schrijven. Onder taal en invoer zie ik het niet staan. Neem aan de S ongeveer hetzelfde werkt.
Bij de S zit dat volgens mij bij: menu, geluid, trillen bij aanraking.
Try it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akbslayer schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:18:
trugkomend op de cover voor de sxs.
ik heb ehm eindelijk binnen, vers uit de verpakking ziet het er erg gaaf uit.
totdat je ehm op je telefoon doet.
het plastic gedeelte is bijna identiek aan je orginele klepje, alleen zit er nu een heel dun plaatje aluminium op geplakt. en in mijn geval nog slecht gedaan ook. (zie foto)
je telefoon word heel ietsjes dikker en is niet meer glad omdat er hoogte verschil ontstaat.
en waar ik al bang voor was NFC werkt niet meer :(
https://docs.google.com/f...0QVlTbnM/edit?usp=sharing
Zou je ook eens een foto kunnen maken als het klepje op het toestel zit? Vind hem er wel mooi uit zien. NFC gebruik ik eigenlijk nooit dus dat zou ik niet missen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:28:
[...]

Zou je ook eens een foto kunnen maken als het klepje op het toestel zit? Vind hem er wel mooi uit zien. NFC gebruik ik eigenlijk nooit dus dat zou ik niet missen.
nee sorry, ik heb maar 1 telefoon en geen camera of cam. :-(
ik vind het persoonlijk ook mooi maar dat opstaande randje en de slechte kwaliteit zijn mij geen 20euro waard.

[ Voor 14% gewijzigd door akbslayer op 24-03-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:06

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan ga je toch voor de spiegel staan :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:59:
[...]

Bij de S zit dat volgens mij bij: menu, geluid, trillen bij aanraking.
Try it...
Daar staat ie bij mij niet aangevinkt, maar dat heeft niets te maken met schrijven van berichten, maar inmiddels gevonden bij taal en invoer en dan moet je op die streepjes drukken jaja.

[ Voor 12% gewijzigd door Boneka op 25-03-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op maandag 25 maart 2013 @ 07:59:
[...]

Daar staat ie bij mij niet aangevinkt, maar dat heeft niets te maken met schrijven van berichten, maar inmiddels gevonden bij taal en invoer en dan moet je op die streepjes drukken jaja.
language & input > Xperia keyboard > settings logo > sound en vibrate.

geen idee wat het in het Nederlands is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:19:
Dan ga je toch voor de spiegel staan :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik wilde met de aankomende update een volledige wipe doen dus ik dacht voorlopig nog wel even te overleven met de accudrain. Ware het niet dat mijn telefoon nu gewoon standby (werkelijk geen gebruik) al binnen variërende 5 tot 7 uur leeg is met als grootverbruiker 'Android-systeem'.

Met de originele Sonylader is dit mijn laadtijd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ydUxg0dl.png

8)7

Iemand een goed adresje/link voor een extra batterij :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MistaDevine schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:06:
Ik wilde met de aankomende update een volledige wipe doen dus ik dacht voorlopig nog wel even te overleven met de accudrain. Ware het niet dat mijn telefoon nu gewoon standby (werkelijk geen gebruik) al binnen variërende 5 tot 7 uur leeg is met als grootverbruiker 'Android-systeem'.

Met de originele Sonylader is dit mijn laadtijd:
[afbeelding]

8)7

Iemand een goed adresje/link voor een extra batterij :+.
Klopt die laadtijd ook daadwerkelijk? En is dat ook met de officiele kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Lijkt me een hardwareprobleem. Geen idee wat het veroorzaakt en of het gerelateerd is, maar vroeger ook wel eens zoiets gehad met een laptop. In het begin geen problemen en dan ineens loopt in slaapstand in 5 uur de accu leeg. Lekt er toch ergens wat stroom weg.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ja, officiële lader en kabel. Die laadtijd klopt ook wel bij benadering, aangezien hij na een uur laden er ongeveer 6 procent bij kreeg. Wel had ik af en toe mijn scherm aan om te WhatsAppen. Als hij uitgeschakeld aan het opladen is gaat het prima. Ik denk dat een harde reset wonderen zal doen maar eigenlijk wilde ik daarmee wachten tot de update er is.

Overigens, reset met powerknop en volume-up helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien is de lader stuk? Andere lader proberen? zelfs met mijn HTC lader (van een Desire Z) laadt hij binnen 2 uur op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Nee, ik denk dat er ergens een proces binnen Android niet meer te stoppen was. Inmiddels heb ik met pc compagnion de firmware er opnieuw opgezet en nu heb ik weer normale gebruik en laadtijden. Jammer dat ik het net niet volgehouden heb tot de aankomende update. Zijn toch een hoop dingen die je weer opnieuw moet configureren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook af en toe problemen met de toetsenbord als er een stukje tekst is gekopieerd? Zie afbeelding...

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/3231/screenshot2013032711332.png

en hier heb ik nog wat extra informatie van sony xperia NL over de update...

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/6980/screenshot2013032711464.png

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ben wel een beetje ongeduldig aan het worden (of excited) XD, ik moet zeggen dat de stock ROM toch behoorlijk fijn is... alleen JB gaat zoveel smoother zijn dan ICS, can't wait oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jb gaat pas midden - eind april zijn, Ruben is blijkbaar niet helemaal meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee nee, de vraag is gesteld aan SonyXperiaNL en Ruben krijgt een antwoord terug... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 27-03-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Ruben is een van de mensen die de social media managed voor SonyNL. Net als Ambroos volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:(
ik snap niks van twitter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruben en ik doen inderdaad een deel van de eerstelijnssupport via Twitter en Fb. Verwacht de update niet te vroeg, zal pas voor midden april zijn volgens het laatste wat we gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
AmbroosV schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:05:
Ruben en ik doen inderdaad een deel van de eerstelijnssupport via Twitter en Fb. Verwacht de update niet te vroeg, zal pas voor midden april zijn volgens het laatste wat we gehoord hebben.
Is er een reden waarom de update op zich laat wachten, terwijl andere Xperia's al de update gehad hebben ?
Dit terwijl de Xperia S toch het voormalige vlaggeschip van Sony was (tot de Z uitkwam dan).....
Men zou dan toch als eerste de JB update verwachten van de high-end toestellen en pas daarna van de midrange of low-end toestellen...

Ik hoop dat de reden is, dat er een hoop Xpera Z features naar de S geport worden, maar dat is natuurlijk speculeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
speedme schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:19:
[...]

Is er een reden waarom de update op zich laat wachten, terwijl andere Xperia's al de update gehad hebben ?
Dit terwijl de Xperia S toch het voormalige vlaggeschip van Sony was (tot de Z uitkwam dan).....
Men zou dan toch als eerste de JB update verwachten van de high-end toestellen en pas daarna van de midrange of low-end toestellen...

Ik hoop dat de reden is, dat er een hoop Xpera Z features naar de S geport worden, maar dat is natuurlijk speculeren :P
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de soc in de S. Qualcomm was erg traag met het releasen van de sources voor JB en het is het enige Sony toestel met die soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Cyleo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:07:
[...]

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de soc in de S. Qualcomm was erg traag met het releasen van de sources voor JB en het is het enige Sony toestel met die soc.
Raar, naar mijn weten is juist Qualcomm erg snel met het releasen van source code, tenminste toen ICS uitkwam.
(ik kom van een LG Optimus 2x met Tegra SOC.....Nvidia is pas enorm traag met het releasen van source code...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qualcomm is inderdaad snel, maar de Snapdragon S3 is eigenlijk niet zo'n populaire SoC geweest. Ze hebben alles voor de S4's wat voorrang gegeven. Doordat Sony alles wat later had zijn ze ook wat later aan de QA-fase moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
ok, dat klinkt inderdaad aannemelijk.

Ambroos, weet jij of het JB 4.1 of JB 4.2 gaat worden ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.1, er is nauwelijks iets nieuw/interessant in 4.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 13:34

psyy138

blackbulls.nl

AmbroosV schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:48:
4.1, er is nauwelijks iets nieuw/interessant in 4.2...
op telefoon (voor ons (SXS)) niet nee maar op tablet gebied wel.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.2 heeft wel een beter batterij gebruik dan 4.1... dat is de grootste wijziging voor zover ik mij kan herinneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb naast de XPS ook ook een Nexus 7, die dus wel JB 4,2,2 heeft en voor zover ik weet, is het belangrijkste verschil dat in 4.2.2 er met meerdere inlog accounts gewerkt kan worden.

Dat is uiteraard alleen echt handig bij een tablet, die vaak door meerdere mensen gebruikt wordt.
Sterker nog, de optie is volgens mij alleen mogelijk op een tablet en niet op een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Beter batterij gebruik bij 4.2? Dat is nieuw voor mij, heb je daar een linkje oid van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimiz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:07:
Beter batterij gebruik bij 4.2? Dat is nieuw voor mij, heb je daar een linkje oid van?
google is your friend.

Maar goed, ik heb openSEMC 4.2.2 even erop gehad en die had bijna geen partial wakelocks. Daar heeft CM10 nog wel last van en die 2 roms zijn niet eens based op de officiele libs van Sony... Op de Nexus 7 is de batterij duur van 8 naar 10 uur gegaan.
Partial wakelocks zijn een nightmare voor elke telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 27-03-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb problemen met mn telefoon. Als ik bestanden wil kopieren vanaf mn pc naar mijn telefoon dan krijg al vrij snel te zien dat het kopieren niet verder kan gaan, omdat ie de telefoon kwijt is om wat voor reden dan ook. Heel vervelend dit, want zo kan ik geen bestanden toevoegen en duurt diie methode duurt veel te zijn.

Iemand tips vooor eeen oplossing.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Kan van alles zijn. Je zou eens kunnen kijken naar Airdroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

MistaDevine schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:42:
Kan van alles zijn. Je zou eens kunnen kijken naar Airdroid.
Airdroid gaat het niet worden voor mij. Je kan geen mappen uploaden namelijk. En dat is nou net wat ik wilde gaan doen. :/
Graag zou ik dus willen weten waarom mijn telefoon de connectie steeds verbreekt met mijn computer. Ik heb het idee dat het in de slaapstand/beveiliging ligt, maar nadat ik dat op 10 minuten had gezet blijft ie de verbinding verbreken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:28:
[...]

Airdroid gaat het niet worden voor mij. Je kan geen mappen uploaden namelijk. En dat is nou net wat ik wilde gaan doen. :/
Graag zou ik dus willen weten waarom mijn telefoon de connectie steeds verbreekt met mijn computer. Ik heb het idee dat het in de slaapstand/beveiliging ligt, maar nadat ik dat op 10 minuten had gezet blijft ie de verbinding verbreken.
je kan onder developer options > stay awake aanvinken... misschien dat, dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Zal dat eens aanzetten. Wellicht dat het helpt.

Nou dat werkt dus niet. Ik heb eens geprobeerd om de boel te kopieren via een andere pc, maar het probleem is daar net zo.

[ Voor 57% gewijzigd door Zeror op 28-03-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ArcticWolf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:43:
4.2 heeft wel een beter batterij gebruik dan 4.1... dat is de grootste wijziging voor zover ik mij kan herinneren :P
En een shitload aan bugs. 4.2 is nog niet echt stabiel, 4.2.2 schijnt beter te zijn maar ik kan mij voorstellen dat fabrikanten wat terughoudend zijn met 4.2 uitrollen, zeker omdat er voor de telefoon nauwelijks wijzigingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een mooie goedkope screenprotector vor de S en een mooie beschermcase?

Mijn S gaat naar mijn moder maar die laat haar telefoon best vaak vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah grappig , ik kreeg geen antwoord van sony.

bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Np :), ik en Ambroos doen het technische deel ;), dus dit soort vragen.

[ Voor 87% gewijzigd door Dimiz op 28-03-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Laatst online: 12-04-2022
Even een vraag.. Ik heb mijn Xperia Svanaf de eerste batch. Bij de eerste telefoon had ik een AAAB(?) W9 versie met een gele vlek. Deze had ik opgestuurd en na 10 weken wachten kreeg ik een andere thuisgestuurd. Dit was vorig jaar rond mei en heeft ABAC W15. Nu zit ik in Zuid-Amerika maar zie de gele vlek ook op deze telefoon tevoorschijn komen. Eind mei ben ik terug in Nederland.. Hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Het is een hardware defect en daar zit een garantieperiode van 2 jaar op. Het scherm word kosteloos gerepareerd (dus géén nieuw toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:29
Is het een Android 4.0 bug dat de proximity-sensor 'vaak' blijft hangen? Het touchscreen reageert nogal op mijn oorlel tijdens het bellen, of na het bellen vergeet het scherm aan te springen:) Weet niet of het komt na de 4.0 update of dat het iets hardwarematigs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Charles Nasi schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:38:
Is het een Android 4.0 bug dat de proximity-sensor 'vaak' blijft hangen? Het touchscreen reageert nogal op mijn oorlel tijdens het bellen, of na het bellen vergeet het scherm aan te springen:) Weet niet of het komt na de 4.0 update of dat het iets hardwarematigs is.
software bug... of deze opgelost wordt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:29
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:42:
[...]

software bug... of deze opgelost wordt weet ik niet.
Ik had contact gehad met BelSimpel en het proximity-probleem voorgelegd. Dynafix repareert voor hun :'(. Ik wacht af tot JB! Als laatste hoop kan 'ie nog altijd naar dynafix :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Charles Nasi schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:55:
[...]

Ik had contact gehad met BelSimpel en het proximity-probleem voorgelegd. Dynafix repareert voor hun :'(. Ik wacht af tot JB! Als laatste hoop kan 'ie nog altijd naar dynafix :/
Als je via Sony opstuurt gaat het nu via teleplan, niet dat dat ook maar een haar beter is... Kreeg hem schots en scheef terug met beschadigingen, uiteindelijk wel opgelost maar wat een gezeur.

@Dimiz, waarom gebruik je eigenlijk niet gewoon het bedrijfsaccount? Is toch zeer verwarrend/onprofessioneel, ik moest ook even goed kijken voor ik het begreep en zie de meerwaarde ook niet om op je eigen naam te reageren, ik wil een antwoord van Sony en niet van een zekere Ruben die daar schijnt te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april : tijd voor de jelly bean update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 14:44
Nee toch dennis? Je zei toch een paar dagen geleden dat die update pas medio april uitkomt (spijtig genoeg)

Achja aprilvis vermoed ik :P

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rctworld schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:31:
[...]
@Dimiz, waarom gebruik je eigenlijk niet gewoon het bedrijfsaccount? Is toch zeer verwarrend/onprofessioneel, ik moest ook even goed kijken voor ik het begreep en zie de meerwaarde ook niet om op je eigen naam te reageren, ik wil een antwoord van Sony en niet van een zekere Ruben die daar schijnt te werken :+
We werken er niet helemaal, het is eerder een soort van externe functie. Ze zijn de legale aspecten nog aan het uitzoeken om ons toegang te geven tot de Sony-accounts, moeten wat overeenkomsten voor opgesteld worden etc. Kan nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
AmbroosV schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:40:
[...]

We werken er niet helemaal, het is eerder een soort van externe functie. Ze zijn de legale aspecten nog aan het uitzoeken om ons toegang te geven tot de Sony-accounts, moeten wat overeenkomsten voor opgesteld worden etc. Kan nog wel even duren.
Ik vermoedde al zoiets, wel de lusten maar niet de lasten, als jullie iets verkeerds zeggen zegt Sony gewoon "dat was op persoonlijke titel, zijn wij niet aansprakelijk voor".

Ze hebben het wel echt zwaar verpest, het was allemaal goed geregeld maar toen kwam Sony met "domme" bezuinigingen en sindsdien is het drama... Nu weet ik op zich wel dat jij het goed kan overnemen qua kennis maar het is wel een gemaakt probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is toch wel heel erg jammerlijk dat het zo loopt eigenlijk.
Kan zoveel beter en fijner, maar goed. Hopen dat dat nog goed komt dan eigenlijk. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben inderdaad gewoon wat te weinig personeel sinds de bezuinigingen. We zijn er ook ingerold, het is niet zo dat ze ons echt gevraagd hebben etc. Ze zijn wel erg blij met wat we doen en we hebben ondertussen ook een hoop communicatiekanalen naar de juiste diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
Ik ben ineens iets raars tegen gekomen.
ik kreeg een whatsappje dus ik open de app.
toen begon de telefoon uit zichzelf van alles aan te klikken.
ook op het hoofdscherm.
wat ik ook deed hij bleef het doen tot ik power+volume hem uit kreeg en opnieuw opstarte.
enig id hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akbslayer schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:34:
ook op het hoofdscherm.
wat ik ook deed hij bleef het doen tot ik power+volume hem uit kreeg en opnieuw opstarte.
enig id hoe dat kan?
virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:05
akbslayer schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:34:
ook op het hoofdscherm.
enig id hoe dat kan?
Mijn vriendin heeft dit al maanden en niet alleen met whatsapp. Ze gaat hem nu opsturen voor Reparatie. Ik heb al meerdere malen fabrieksinstellingen gedaan en een nieuwe rom geflashed in flashtool en gerepareerd met met SEUS. Maar het komt steeds terug. De enige apps die ze heeft geïnstalleerd zijn zo'n beetje de standaard apps zoals Facebook, whatsapp, quickpic. Geen rare apps dus. Echt een raar en vervelend probleem.
Pagina: 1 ... 36 ... 49 Laatste