...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
SenseMeTrishul schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:43:
Nah ik wacht wel op de 4.1 of 4.2 update dan. Wil nu nog niet klooien met roms. Misschien komt het ook doordat ik het gewend ben van mn ipad, dat percentage. Voor de rest ben ik super tevreden over mn xperia s, vooral nu ik er pas geleden achter ben gekomen wat een uuuberr geluid eruit komt i.c.m. m'n Sony XBA-4's. Nog beter geluid dan m'n iaudio D2, waardoor ik nu m'n xperia s gebruik als mp3-speler. Die Walkman app is echt briljant, en simpelweg de beste music app voor android, en clearbass als equalizer is ook nice met reggae/r&b e.d.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Opvallend. Ik had een iAudio 7, welke wat betreft audiokwaliteit te vergelijken is met de D2, maar ik vind de SXS wel van veel mindere kwaliteit. Helaas is mn iAudio 7 overleden, waardoor ik m'n SXS als mp3-speler gebruik.Trishul schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:43:
Nah ik wacht wel op de 4.1 of 4.2 update dan. Wil nu nog niet klooien met roms. Misschien komt het ook doordat ik het gewend ben van mn ipad, dat percentage. Voor de rest ben ik super tevreden over mn xperia s, vooral nu ik er pas geleden achter ben gekomen wat een uuuberr geluid eruit komt i.c.m. m'n Sony XBA-4's. Nog beter geluid dan m'n iaudio D2, waardoor ik nu m'n xperia s gebruik als mp3-speler. Die Walkman app is echt briljant, en simpelweg de beste music app voor android, en clearbass als equalizer is ook nice met reggae/r&b e.d.
Wel is de geluidskwaliteit vele malen beter dan Samsung, HTC, Apple, etc.
Ik denk dat het eerder te maken heeft met de impedantie van de output. De D2 heeft een vrij hoge impedantie, waardoor die eigenlijk minder presteert met multi-BA in-ears. De xperia s heeft een veel lagere impedantie. Vandaar dat m'n sony xba-4 dan beter klinkt. En het zijn kieskeurige in-ears; in het bijgeleverde boekje staat geschreven dat ze niet goed matchen met elke mp3-speler... De xba-4 zijn in-ears met quad-BA drivers en passieve crossover wat resulteert in 8Ohm impedantie.jroz2001 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:16:
[...]
Opvallend. Ik had een iAudio 7, welke wat betreft audiokwaliteit te vergelijken is met de D2, maar ik vind de SXS wel van veel mindere kwaliteit. Helaas is mn iAudio 7 overleden, waardoor ik m'n SXS als mp3-speler gebruik.
Audio kwaliteit is dan ook bijzonder subjectief, ik zelf vind mijn S een mooi geluid hebben. Veel beter dan die van mijn Desire, en een sloot beter dan die beats zooi. Persoonlijk hoor ik weinig verschil tussen wat er uit mijn cd-speler/pc (pc->optisch->versterker) komt, en uit mijn S. Ik vind zelf de S iets warmer, en wat meer bassig, maar kan dat wel waarderen.jroz2001 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:16:
[...]
Opvallend. Ik had een iAudio 7, welke wat betreft audiokwaliteit te vergelijken is met de D2, maar ik vind de SXS wel van veel mindere kwaliteit. Helaas is mn iAudio 7 overleden, waardoor ik m'n SXS als mp3-speler gebruik.
Uitgeprobeerd en (nog) niet werkend: standaard app Verbonden Apparaten en uit de Google Play Store de app Mediahouse.
Zelf doe ik dit met plex.yoplait schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:30:
Weet iemand wat je nodig hebt om video's, muziek en foto's via wifi te streamen van je pc naar je SXS, net zoals ik nu dit alles kan streamen van pc (met daarop Stream To Serve) naar mijn iPad (met daarop de app Stream To Me). De pc is met een gele netwerkkabel verbonden met de router.
Uitgeprobeerd en (nog) niet werkend: standaard app Verbonden Apparaten en uit de Google Play Store de app Mediahouse.
OMG Toen ik dit las heb ik m er meteen afgehaald! Super!AmbroosV schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:51:
Er zit er altijd eentje op, maar die zit er zo netjes en strak opgeplakt dat je 'm bijna niet ziet. Aan de rand rond de earphone kan je 'm het best zien.
De mijne heb ik van iemand overgenomen voor een prikkie omdat er krassen op het scherm zaten...
Hahaha Nu heb ik gewoon een hagel nieuw scherm op mn Xperia S
Heeft een vriend van me ook gedaan met z'n Xperia X10. Na twee jaar gewoon de meegeleverde screenprotector eraf, nieuwe erop en hij zag er helemaal als een nieuwe telefoon uit. Best leuk om te weten!ros1978 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:57:
[...]
OMG Toen ik dit las heb ik m er meteen afgehaald! Super!
De mijne heb ik van iemand overgenomen voor een prikkie omdat er krassen op het scherm zaten...
Hahaha Nu heb ik gewoon een hagel nieuw scherm op mn Xperia S![]()
![]()
![]()
En toch zijn er mensen die 't niet geloven. Ik heb al zo dikwijls in de winkel waar ik soms werk tegen klanten gezegd dat er al een screenprotector op zit (maar er kan er eventueel nog eentje over) en toch geloven ze 't niet
Verwijderd
AmbroosV lees jouw berichten altijd met veel interesse. Heb er veel aan gehad. Nu heb ik een vraag. Ik las dat jij het ergens had over een uitgelekte launcher van de Xperia Z. Hoe kan ik deze op mijn Xperia S krijgen? En werkt deze launcher ook vlekkeloos op dit toestel?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Vraag voor jou; hoe krijg ik dit op mijn telefoon?
Sorry, ben echt een leek voor wat betreft dit soort zaken.
Dit bestand: http://www.mediafire.com/?q2p9gptkcls7qw2 downloaden op je PC en naar jezelf mailen of op Dropbox gooien. Op je telefoon ga je naar Instellingen > Beveiliging > Onbekende bronnen aanvinken. Dan ga je gewoon naar je Gmail of Dropbox en doe je de .apk open. Kies installeren en that's it
Ik gebruik 'm sinds het lek op m'n Xperia S en hij gaat best wel vlot. Het is super dat je in de app tray nu ook mappen kan maken en alles dus wat ordelijker kan houden. Ook kan je nu homescreens toevoegen of verwijderen (max 7). De flow om nieuwe dingen toe te voegen is ook wat verbeterd. Naar mijn mening is het een leuke stap vooruit, ik heb nu netjes 3 homescreens en twee pagina's in m'n app tray
[ Voor 38% gewijzigd door AmbroosV op 14-01-2013 23:27 ]
Verwijderd
Edit: ik hoef hier geen apk installer voor de gebruiken?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 23:35 ]
De styling van 2013 is wat vlakker en simpeler dan die van 2012. Wanneer de hele skin de update heeft gehad (komt met de JB-update) is het heel wat beter.dirk- schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:36:
Net ook volgens die stappen geinstalleerd, zelfs mij is het gelukt in een minuut. Er is niet veel veranderd, ik vind het kader waar de apps zich bevinden er niet mooi uit zien.
EDIT: heb de oplossing, veel simpeler als ik had gedacht
[ Voor 14% gewijzigd door dirk- op 14-01-2013 23:42 ]
Bedankt Cyleo voor tip.
Ik heb meteen Plex uitgeprobeerd. Eerst Plex Media Server gedownload (gratis) voor op de pc en toen voor € 3,85 in de Google Play Store de bijbehorende Plex app gekocht en gedownload op de SXS.
De Plex Media Server zorgt ervoor dat de SXS je pc herkent. Met de standaard-app Verbonden Apparaten kun je dan ook meteen je foto's van je pc bekijken op de SXS. Filmpjes lukken dan nog niet: de SXS kan ze niet afspelen. Daar heb je de Plex-app voor nodig. Daarna speelt de SXS streamend af: mp4, mov, mpg zowel SD als Full-HD. Je hoeft ze dus niet te converteren.
Alleen de browser van de Plex Media Server werkt wat ondoorzichtig. Je moet even uitzoeken hoe je de doelmappen moet uitkiezen en hoe je media-bestanden weer uit de mappen en de inhoudsopgave van de Plex Media Server te krijgen.
Morgen weer verder spelen en experimenteren met nog meer media-formaten, maar dit is echt een oplossing voor mijn vraag.
Nogmaals bedankt Cyleo!
Ik vind vooral de search knop heel fijnAmbroosV schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:37:
[...]
De styling van 2013 is wat vlakker en simpeler dan die van 2012. Wanneer de hele skin de update heeft gehad (komt met de JB-update) is het heel wat beter.
@yoplait: Geen probleem. Vind het zelf echt een hele sterke applicatie. De android app is soms wat buggy, maar als je mijn plex instelt kun je overal bij je films wat ik toch wel een hele luxe vind
Na vele recorders proberen is dit de eerste die met Ics goed werkt.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
.55 denk ik? Zag bij een maatje een melding dat die er was. Waarom zou je twijfelen? .50 en ook .55 hebben kleine verbeteringen op .45Sherlock schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:47:
Welke update is er nu beschikbaar via pc companion? Ik heb 4.0.4, build 6.1.A.2.45 (uit de OP), maar kan ik zien welke update er binnenkomt vorodat ik hem daadwerkelijk installeer?
Gewoon installeren dus.
Verwijderd
Kwam in november al voorbij hierSherlock schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:51:
Op zich geen twijfel, maar ik was verbaasd dat ik hem hier nog niet voorbij had zien komen. Heb de update geinstalleerd, en de versie is hetzelfde gebleven
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 20:54 ]
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:54:
[...]
Kwam in november al voorbij hierLigt ook aan je provider of je die update krijgt of niet.. Mja, nog paar maanden en je hebt JB.

Tot nu toe alleen maar één en al teleurstelling die update.
Ik gebruik Jriver Media Center. Op je telefoon download je Gizmo. Dit is een remote voor de tool. echter kun je gemakkelijk aangeven waar je de muziek wil laten spelen, dus ook op je telefoon/tablet.yoplait schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:30:
Weet iemand wat je nodig hebt om video's, muziek en foto's via wifi te streamen van je pc naar je SXS, net zoals ik nu dit alles kan streamen van pc (met daarop Stream To Serve) naar mijn iPad (met daarop de app Stream To Me). De pc is met een gele netwerkkabel verbonden met de router.
Ik gebruik het nu 1 maand, Super!
Ik kreeg die melding 2 weken geleden al denk ik? Zou ook kunnen komen doordat ik een custom rom heb hoorAmbroosV schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:49:
Aha, blijkbaar is .55 eindelijk beschikbaar voor Generic NL-handsets! Alleen via PCC/Update Service.
Verwijderd
Nee, een maatje van me bij T-mobile kreeg rond Oudjaar ook die melding denk ik ( toen zag ik het dus kan ook eerder zijn al, hij komt van een Nokia en moet nog wennen want heel zijn balk bovenin staat altijd vol met iconenCyleo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:00:
[...]
Ik kreeg die melding 2 weken geleden al denk ik? Zou ook kunnen komen doordat ik een custom rom heb hoor
Als je een custom rom hebt of met Flashtool andere firmware hebt geflashed zit je op een andere cyclus en kan het natuurlijk wel zijn dat je 'm al veel langer hebt.
Verwijderd
Toetsenbord van JB 4.1.2 van Sony, ik moet zeggen dat ik het weer een verbetering vind!
Thanks for the heads-upAmbroosV schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:49:
Aha, blijkbaar is .55 eindelijk beschikbaar voor Generic NL-handsets! Alleen via PCC/Update Service.
Vreemd genoeg kreeg ik iets van twee weken terug ook zo'n melding (als pop-up van PC Companion). Toen kon ik ook echt een update downloaden en installeren. Echter, bij het installeren kwam hij niet voorbij het opstartscherm met de witte "XPERIA" letters. Na 20 minuten wachten heb ik de telefoon daarom maar uitgezet en opnieuw opgestart, waarbij er ook niks veranderd was. Opnieuw proberen te updaten resulteerde in de melding dat de meest recente versie al aanwezig was op het apparaat, dat was toen nog .45. Vreemd foutje van PC Companion dacht ik toen, maar nu alsnog .55 dus. Merk weinig verschil..Cyleo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:00:
[...]
Ik kreeg die melding 2 weken geleden al denk ik? Zou ook kunnen komen doordat ik een custom rom heb hoor
yep.. heb het idee dat het wat minder 'zwaar' is voor de telefoon en het wat vloeiender loopt..Venta schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:26:
Iemand dat nieuwe toetsenbord al geïnstalleerd?
(draai China MIUI 2.12.29)
cd /pub && more beer
Nog functionele veranderingen?ny-hardcore schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:39:
[...]
yep.. heb het idee dat het wat minder 'zwaar' is voor de telefoon en het wat vloeiender loopt..
(draai China MIUI 2.12.29)
Ik ben niet echt onder de indruk tbh. Mjah, eenmaal gewend aan een degelijke custom rom en je wil niets anders.
Verwijderd
Wat had je dan verwacht? De S krijgt gewoon een zeer mooie update.saintgein schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:03:
http://www.xperiablog.net...ia-s-jelly-bean-firmware/
Ik ben niet echt onder de indruk tbh. Mjah, eenmaal gewend aan een degelijke custom rom en je wil niets anders.
psn: Dutch-President
Vooral bij het openen/delen van foto`s. Als ik een foto ontvangen heb en deze bekijken, vervolgens wil ik hem delen loopt whatsapp vast. Het laden van de foto duurt lang (rechts bovenin zie ik het laad rondje continu draaien).
Ik heb vanalles geprobeerd:
WhatsApp opnieuw geïnstalleerd,
WhatsApp plus geprobeerd,
Ik gebruik GreenPower voor accu besparing. Dit uitgeschakeld - verwijderd, lost het ook niet op,
Overige programma's die ik niet gebruik verwijderd,
Foto`s opgeschoond,
Er is meer dan voldoende geheugen vrij.
Jullie ideeën?
Ik ben eigenlijk blij verrast, wordt echt een hele complete update zo waardoor je nog wel even met je S door kan.saintgein schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:03:
http://www.xperiablog.net...ia-s-jelly-bean-firmware/
Verwijderd
Verwijderd
1) Heeft de xperia s geen gorilla glas? Zo nee, komen er dan geen krassen op als je de screenprotector eraf haalt?
2) Ik heb al enkele weken problemen met m'n wifi. Het bereik is heel slecht, is dit een hardware of een software probleem?
nano coating?Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:57:
Hoe heet het materiaal dat je op de achterkant kan vinden van de Sony Xperia S? Ik wil een accuklepje halen van hetzelfde materiaal voor mijn Samsung Galaxy S3
heeft de S wel, het heet alleen anders volgens mij...Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:22:
Ik heb 2 vraagjes:
1) Heeft de xperia s geen gorilla glas? Zo nee, komen er dan geen krassen op als je de screenprotector eraf haalt?
probably software maar moeilijk te bepalen2) Ik heb al enkele weken problemen met m'n wifi. Het bereik is heel slecht, is dit een hardware of een software probleem?
Soft touch plastic / mat plastic / ... Er zou in theorie ook een nanocoating op moeten zitten.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:57:
Hoe heet het materiaal dat je op de achterkant kan vinden van de Sony Xperia S? Ik wil een accuklepje halen van hetzelfde materiaal voor mijn Samsung Galaxy S3
Verwijderd
Stomme vraag misschien, maar waarom zit er dan een screen protector op?ArcticWolf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:46:
heeft de S wel, het heet alleen anders volgens mij...
[...]
die protector heeft een anti-scatter functie, geen anti kras functie.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:47:
[...]
Stomme vraag misschien, maar waarom zit er dan een screen protector op?
Volgens mij niet, maar ik kan je wel melden dat mijn xperia s na anderhalve maand gebruik letterlijk nog geen enkel krasje heeft opgelopen op het scherm!Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:22:
Ik heb 2 vraagjes:
Slechts op de doorzichtige balk onder de telefoon is een krasje te vinden..
Mijn toestel ziet er echt nog als nieuw uit, heb hem sinds de launch (+2 weken oid) en geen bescherming oid gebruikt.maukoo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:57:
Ik vind wel dat de behuizing snel kaal wordt en snel krasjes op de achterkant krijgt. De witte van mijn vriendin heeft het ook alleen valt het minder op dan op een zwarte. Door het in de broek en uit de broek halen krijg ik glimmende plekken op het toestel.
Ik heb hem er netjes afgekregen door aan de bovenrand van de screenprotoector met een scheermes te frunniken (de protector springt iets in ten opzichte van het scherm). Het scherm zelf is zo glad dat dat prima gaat (dit was overigens met een X10).Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:08:
Ik probeerde de screenprotector eraf krijgen, maar het wil niet lukken. Iemand tips?
[ Voor 10% gewijzigd door Ravhin op 21-01-2013 13:17 ]
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Verwijderd
bedankt , ik heb .55 nu ook via pcc.joost89 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:12:
Tijdje terug had ik gepost dat ik de .55 update niet kon krijgen via Hi, gisteren heb ik deze toch binnen weten te halen, dacht meld het even voor degene die bij Hi zitten.;)
Ik was steeds aan de bovenkant van het scherm aan het rommelen, kreeg het maar niet voor elkaar. Op een goede avond pullekte ik wat links-onder, binnen een paar seconde was ie eraf.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:08:
Ik probeerde de screenprotector eraf krijgen, maar het wil niet lukken. Iemand tips?
Succes ! Het is de "moeite" waard.
Daily driver; MB R171 SLK280
Verwijderd
Met een scheermes of stanleymes het hoekje los frunniken waarna je hem er af kan trekken. Die dingen zitten wel echt verrekte goed vast, maar daardoor zit die er na 2 jaar ook nog prima op.Ravhin schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:16:
[...]
Ik heb hem er netjes afgekregen door aan de bovenrand van de screenprotoector met een scheermes te frunniken (de protector springt iets in ten opzichte van het scherm). Het scherm zelf is zo glad dat dat prima gaat (dit was overigens met een X10).
Na het lezen van de berichten dat er een screenprotector op zat, was dat wel het eerste wat ik vanmorgen onderzocht. En tot mijn grote verbazing zat dat ding er ook nog op ook. Direct maar verwijdert. Iemand ervaring er mee dat de captive (?) knoppen onderaan ook beter werken zonder protector?
Direct de update naar .55 gedaan en nu bezig met de backup herstellen. Ben benieuwd.
Misschien, ik had echter meer verwacht na bijna een jaar wachten. Ze hadden zo ook het goede voorbeeld kunnen geven door meteen naar 4.2 te gaan. Maar ik heb dus al de moed opgegeven dat deze ooit nog op de xperia s gaat verschijnen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:46:
[...]
Wat had je dan verwacht? De S krijgt gewoon een zeer mooie update.
Ik ben daarom ook des te trotser op de gasten van XDA (en dan met name FXP en Hei1125), omdat zij een stel erg goede roms/kernels hebben afgeleverd in tussentijd.
[ Voor 15% gewijzigd door saintgein op 22-01-2013 17:28 ]
Ik heb al meer gelezen dat het scherm dan gevoeliger is. Ik laat de protector voorlopig nog zitten, aangezien er nog geen enkel krasje op zitcedras schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:46:
Na het lezen van de berichten dat er een screenprotector op zat, was dat wel het eerste wat ik vanmorgen onderzocht. En tot mijn grote verbazing zat dat ding er ook nog op ook. Direct maar verwijdert. Iemand ervaring er mee dat de captive (?) knoppen onderaan ook beter werken zonder protector?
Ik heb toevallig ook zojuist de update gedaan, die is blijkbaar nog maar net beschikbaar voor KPN. Wel grappig dat er op het laatst staat dat je de telefoon moet resetten door de accu eruit te halenDirect de update naar .55 gedaan en nu bezig met de backup herstellen. Ben benieuwd.

Achja, het zal wel algemene software zijn.
PSN id: NL_SToRM
4.2 komt ook nog wel, van 4.1 naar 4.2 zou vrij snel moeten gaan.saintgein schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:25:
[...]
Misschien, ik had echter meer verwacht na bijna een jaar wachten. Ze hadden zo ook het goede voorbeeld kunnen geven door meteen naar 4.2 te gaan. Maar ik heb dus al de moed opgegeven dat deze ooit nog op de xperia s gaat verschijnen.
Ik ben daarom ook des te trotser op de gasten van XDA (en dan met name FXP en Hei1125), omdat zij een stel erg goede roms/kernels hebben afgeleverd in tussentijd.
De reden waarom de update naar 4.1 zo lang duurt is omdat Sony intern ook met een versioning zit en ze geen dubbel werk willen doen. De update naar 4.1 komt samen met alle nieuwe apps en styling van de 2013-reeks. Dan moet er maar voor één set apps gelet worden op compatibiliteit. Wanneer ze vooraf een update naar Jelly Bean zouden maken met alle apps en styling intact heb je om te beginnen een vrij saaie update maar dan is het ook gewoon véél meer werk voor Sony, want dan zitten ze te prullen met de compatibiliteit van oude versies terwijl ze enkele maanden later toch al exact hetzelfde gaan doen maar dan voor alle telefoons tegelijk.
Ik beloof je dat je tevreden zal zijn wanneer de update er uiteindelijk is
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik kan ook wel begrijpen dat dergelijk werk veel tijd kost. De 4.1 update zal ik ook zeker uit gaan proberen. Ik was verder sowieso erg te spreken over het uiterlijk en de werking van de 4.0 UI, al had ik op een gegeven moment zowat heel mijn geheugen volstaan met onderdelen van 4.1 waardoor ik dus net continu net een 150mb geheugen over had. Tegen de 400 mb die ik nu standaard vrij heb met zowat alle apps, widgets en opties die ik graag zie en gebruik.AmbroosV schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:27:
[...]
4.2 komt ook nog wel, van 4.1 naar 4.2 zou vrij snel moeten gaan.
De reden waarom de update naar 4.1 zo lang duurt is omdat Sony intern ook met een versioning zit en ze geen dubbel werk willen doen. De update naar 4.1 komt samen met alle nieuwe apps en styling van de 2013-reeks. Dan moet er maar voor één set apps gelet worden op compatibiliteit. Wanneer ze vooraf een update naar Jelly Bean zouden maken met alle apps en styling intact heb je om te beginnen een vrij saaie update maar dan is het ook gewoon véél meer werk voor Sony, want dan zitten ze te prullen met de compatibiliteit van oude versies terwijl ze enkele maanden later toch al exact hetzelfde gaan doen maar dan voor alle telefoons tegelijk.
Verder zul je me uiteraard gelijk geven dat de custom roms op dit moment hun werk erg goed doen! Net als dat het volgens mij taai gaat worden om van nova launcher af te stappen, vooral omdat de dock daarvan erg fijn werkt (Zit er ook zoiets in de nieuwe Sony UI trouwens?). Maargoed, we zullen zien!
Verwijderd
hoe weet jij dit?AmbroosV schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:27:
[...]
4.2 komt ook nog wel, van 4.1 naar 4.2 zou vrij snel moeten gaan.
waar haal je dat vandaan?
Heb je een bron ergens waar dit staat?
Ik zou dat ook graag bij houden namelijk.
Ik heb dit ook, heb hem ook al snel de release gehaald. Gebruikte eerst een valenta pocket, het strepen van het koortje staan er duidelijk op. Ook veel glimmende plekken op mijn achterkant. Ik vind de bouwkwaliteit zowieso erg tegenvallen (12w13). Ik heb speling op het matte plaatje onder de doorzichtige rand. Ook mijn achterklep schuift er zo van af als ik mijn telefoon uit mijn broek haal. USB-klepje laat in de toekomst los, is al aardig op weg. Verder wel erg tevreden maar de p voelt stukken maar dan ook stukken beter aan.maukoo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:57:
Ik vind wel dat de behuizing snel kaal wordt en snel krasjes op de achterkant krijgt. De witte van mijn vriendin heeft het ook alleen valt het minder op dan op een zwarte. Door het in de broek en uit de broek halen krijg ik glimmende plekken op het toestel.
Een deel kan je afleiden uit wat er op XDA staat, voor de rest ben ik gewoon een bronVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:54:
[...]
hoe weet jij dit?
waar haal je dat vandaan?
Heb je een bron ergens waar dit staat?
Ik zou dat ook graag bij houden namelijk.
Ik heb hem ook vanaf release. De eerste die ik kreeg had het gele plekken probleem en werd ook glimmend. De tweede werd heel snel glimmend ook met ve rschillende hoesjes. en heb hem toen weer aangeboden ter reparatie. Deze word dus ook glimmend en de achterkant krast ook snel. Terwijl ik er echt super zuinig op ben zoals netjes op tafel leggen ipv kwakken/schuiven en gewoon in mijn broekzak zonder sleutels oid. Mijn vorige telefoon de Desire zag er na ruim een jaar nog net zo uit alsof ik hem net uit de doos haalde. En dit zonder enige bescherming.dirk- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:44:
[...]
Ik heb dit ook, heb hem ook al snel de release gehaald. Gebruikte eerst een valenta pocket, het strepen van het koortje staan er duidelijk op. Ook veel glimmende plekken op mijn achterkant. Ik vind de bouwkwaliteit zowieso erg tegenvallen (12w13). Ik heb speling op het matte plaatje onder de doorzichtige rand. Ook mijn achterklep schuift er zo van af als ik mijn telefoon uit mijn broek haal. USB-klepje laat in de toekomst los, is al aardig op weg. Verder wel erg tevreden maar de p voelt stukken maar dan ook stukken beter aan.
Melding van update gehad en netjes geïnstalleerd. Nu kan mijn Timescape de facebook extentie überhaupt niet meer vinden? Verwijderen en opnieuw installeren lukt ook niet?Arjantje72 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:24:
Een 5 tal minuten is de Timescape functie voor Facebook bijgewerkt en eindelijk werkt het weer.
Ook heb ik sinds een paar weken weer gele vlekken in mijn scherm. (na 6 maanden goed te hebben gefunctioneerd)
Het is een 12w13 ABAC met touchware 7. Volgens eerdere berichten zou deze geen vlekken moeten hebben maar helaas!
Dit is al mijn 4e Xperia S met dit probleem word het opsturen ter reparatie of zijn er andere regels als het om de 4e keer gaat?
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Je kan vragen of de winkel een no lemon policy heeft. Als na drie reparaties het probleem niet opgelost is geven sommige winkels je de keuze om gewoon het aankoopbedrag terug te krijgen of een volledig nieuw toestel te krijgen. Niet alle winkels hebben dit natuurlijk.answer_man schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:13:
Dit is al mijn 4e Xperia S met dit probleem word het opsturen ter reparatie of zijn er andere regels als het om de 4e keer gaat?
Fysieke T-Mobile winkel, morgen maar weer eens binnen lopen dan.. Zou het nog uitmaken dat dit toestel 6 maanden wel normaal heeft gefunctioneerd?AmbroosV schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:26:
[...]
Je kan vragen of de winkel een no lemon policy heeft. Als na drie reparaties het probleem niet opgelost is geven sommige winkels je de keuze om gewoon het aankoopbedrag terug te krijgen of een volledig nieuw toestel te krijgen. Niet alle winkels hebben dit natuurlijk.
(verder nog een oplossing dat ik geen facebook meer kan vinden in timescape na de update?)
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
En nog bedankt AmBroosV. De Xperia Z launcher werkt zeer soepel en is echt een verbetering.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Verwijderd
In de pricewatch bedoel je?bramv82 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:29:
Geen losse verkoop staat er hier...?
De BTW actie van de mediamarkt (247 euro) liet mij gelukkig ook kennismaken met deze schitterende telefoon en hij bevalt ook zeer goed (ik kom van een Samsung galaxy S plus vandaan). Ik lees op de website vanalles over het feit dat het een Playstation certified apparaat is en heb nu ook de betreffende playstation mobile app gevonden en gedownload van de sony playstation website.
Na het aanmeldings proces (ik heb al een account i.v.m. mijn playstation 3) krijg ik de melding dat "deze dienst niet beschikbaar is in mijn land of regio"
Is daar al bekendheid over, zijn er hier mensen die deze app gewoon werkend hebben en zo ja, is het de moeite en hoe is het je gelukt?
Ohja, en nu ik dit topic toch gevonden heb, ik zag in de beginpost al de handige tip hoe je die irritante melding uit kan zetten wanneer de batterij opgeladen is, kun je ergens in verborgen instellingen ook het lichtje in de transparante balk langer laten branden?
[ Voor 15% gewijzigd door Jouel op 28-01-2013 14:43 ]
Verwijderd
In de winkel moet je zijn. Is namelijk vervallen voorraad.Jouel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Nee als je doorklikt dan staat er als je wil selecteren "geen losse verkoop, selecteer een abonnementsvorm"
Ik schrok al, want ik vond mijn deal tijdens de BTW actie juist net zo goed
Dan ga ik er nu nog een paar halen halen en doorverkopen voor een euro of 230/240Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:44:
[...]
In de winkel moet je zijn. Is namelijk vervallen voorraad.
Google Play: Illumination Bar NotificationJouel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:01:
Ohja, en nu ik dit topic toch gevonden heb, ik zag in de beginpost al de handige tip hoe je die irritante melding uit kan zetten wanneer de batterij opgeladen is, kun je ergens in verborgen instellingen ook het lichtje in de transparante balk langer laten branden?
[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 28-01-2013 15:31 ]
Ah super dit! Voel me stop dat ik het zelf niet heb kunnen vinden, had totaal niet gedacht aan een app, was puur op instellingen aan het zoeken gegaan. Veel dank!
Dan weet er hier vast ook iemand hoe het zit met Playstation Mobile app!
Klopt dit?Are you guys testing it by draining to 0%? It's very bad for battery's health.
As far as possible, ensure that it doesn't go below 30%, else you'd have to replace your battery much earlier than what you would do otherwise.
There was a detailed thread somewhere on the forums explaining the reasons with graphs and all, don't have the link now.
En hoe zit het met bv hercalibreren. Ik heb namelijk begrepen dat als je batterij minder wordt, het goed is dat je de batterij 2x volledig leeg laat lopen en weer op te laden.
Nu lijkt hij helemaal van slag.
Misschien heeft het met de vorst te maken gehad ofzo. Mijn xbox is door de lage temperaturen namelijk ook al overleden. Al dacht ik altijd dat kou en electronica juist goed was ivm betere geleiding.ArcticWolf schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:22:
geen idee, maar m'n batterij was onder de 0% geraakt afgelopen weekend (don't ask...) en het duurde bijna een uur voordat hij weer op "temperatuur" was en daarna nog een uur voordat ie weer redelijk vol was...
Nu lijkt hij helemaal van slag.
Magoed, dan ook nog eens dat rare verhaal van die nova kernel erbij. Dat is wel balen man. Wens em beterschap zou ik haast zeggen haha.
Is die accu trouwens niet vrij goedkoop te vervangen?
[ Voor 3% gewijzigd door saintgein op 28-01-2013 20:31 ]
maar ik heb nu de bootloader weer gelocked en .55 erop geflashed, maar de batterij ging niet meer dan 13 uur mee vandaag, terwijl ik hem toch niet echt idioot veel heb aangeraakt.
[ Voor 22% gewijzigd door saintgein op 28-01-2013 20:37 ]
Nu het wat minder koud is gaat de accu meteen een stuk langer mee ...
maar idd de Nova/CM based roms gaan echt lang mee.
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 28-01-2013 20:43 ]
Een telefoontje naar de lokale mediamarkt erna ging iets minder soepel. Hoewel ik zeer bewust ben van de laagste prijs voorwaarden van de mediamarkt als oud medewerker, beweerde zij dat dit niet gold tijdens de BTW-actie. Toen ik haar vroeg mij door te verbinden met een afdelingsmanager van Telefonie, vertelde deze mij met frisse tegenzin dat ik inderdaad de winkel in kon komen en het bedrag retour kon krijgen. Gisteravond dus even 47 euro opgehaald, lekker gevoel
Om het niet alleen over kortingen etc te hebben; Iemand nog een idee over de Playstation Mobile App en de werking ervan in Nederland?
Gewoon installeren en zeggen dat je in de UK ofzo woont. Moet je dat ook wel zo op je Sony Entertainment Network-account zetten dus als je daar dingen mee koopt is dat wel wat moeilijk. Er zit trouwens bijna niets in dat interessant is, in 't totaal misschien 20 games. Absoluut niet de moeite.Jouel schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:26:
Om het niet alleen over kortingen etc te hebben; Iemand nog een idee over de Playstation Mobile App en de werking ervan in Nederland?
Zoals ik dat zo lees lijk jij wel dé ervaringsdeskundige op het gebied van Xperia's. Kun jij me vertellen of de Xperia S compatibel is met iedere bluetooth carkit? Als ik op de website van Parrot kijk zegt hij bijvoorbeeld dat de Parrot Minikit NEO ( pricewatch: Parrot Minikit Neo ) niet compatible is met mijn Xperia S, maar op een andere website las ik zojuist dat die wél compatibel zou zijn. Nu was het voor mij überhaupt al een verrassing dat er verschil zit in compatibiliteit, want ik dacht dat bluetooth + bluetooth altijd wel een match was, zij het nou 2.1 of 4.0... Weet jij hoe dit zit en waar ik dan op moet letten in het geval van mijn Xperia S?
Verwijderd
You're welcomeJouel schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:26:
Ik heb gister een telefoontje gedaan naar de lokale belcompany. Zij zeiden tegen mij dat de Sony Xperia S inderdaad voor 199,98 te koop was en de reden was dat het een uitloopmodel is (makkelijk te herkennen aan het 8'je in de prijs, doen enorm veel winkels).
Een telefoontje naar de lokale mediamarkt erna ging iets minder soepel. Hoewel ik zeer bewust ben van de laagste prijs voorwaarden van de mediamarkt als oud medewerker, beweerde zij dat dit niet gold tijdens de BTW-actie. Toen ik haar vroeg mij door te verbinden met een afdelingsmanager van Telefonie, vertelde deze mij met frisse tegenzin dat ik inderdaad de winkel in kon komen en het bedrag retour kon krijgen. Gisteravond dus even 47 euro opgehaald, lekker gevoel
Zou allemaal moeten werken. De Xperia S heeft ondersteuning voor alle Bluetooth-profielen die die carkit gebruikt, maar ik heb al gehorod dat sommige mensen moeite hebben met het lezen van contacten via hun carkits. Maar ik verwacht dat alles gewoon werkt.Jouel schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:02:
Oke.. Dus het kan wel, maar het is eigenlijk niet de moeite, jammer, word leuk mee geadverteerd en persoonlijk ben ik niet zo van de angry birds achtige spelletjes... achja!
Zoals ik dat zo lees lijk jij wel dé ervaringsdeskundige op het gebied van Xperia's. Kun jij me vertellen of de Xperia S compatibel is met iedere bluetooth carkit? Als ik op de website van Parrot kijk zegt hij bijvoorbeeld dat de Parrot Minikit NEO ( pricewatch: Parrot Minikit Neo ) niet compatible is met mijn Xperia S, maar op een andere website las ik zojuist dat die wél compatibel zou zijn. Nu was het voor mij überhaupt al een verrassing dat er verschil zit in compatibiliteit, want ik dacht dat bluetooth + bluetooth altijd wel een match was, zij het nou 2.1 of 4.0... Weet jij hoe dit zit en waar ik dan op moet letten in het geval van mijn Xperia S?
Weet jij hier het antwoord op? Alvast bedankt.AmbroosV schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:26:
[...]
Zou allemaal moeten werken. De Xperia S heeft ondersteuning voor alle Bluetooth-profielen die die carkit gebruikt, maar ik heb al gehorod dat sommige mensen moeite hebben met het lezen van contacten via hun carkits. Maar ik verwacht dat alles gewoon werkt.
saintgein in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"