Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Met GB had ik af en toe dat als ik een inkomende oproep aan nam de speaker standaard ingeschakeld werd.
Met ICS heb ik vaak dat als ik een inkomende oproep aan neem de speaker standaard ingeschakeld staat.
Neem je de telefoon op, zet je 'm aan je oor en hoor je vervolgens diegene die belt over de luidspreker. Iedereen kon meegenieten, dus tegenwoordig sta ik bij het opnemen al in de startblokken om de telefoon weer naar 'normale' modus te drukken.

Een hele irritante bug. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:43:
Sind de update naar IC heb ik het probleem dat ik, als ik met iemand bel, het geluid heel zacht klinkt, ik moet erg mijn best doen om het te verstaan, ik heb alles op zijn luidst staan.
Probeer de bovenkant van je telefoon eens 'naar voren' te verplaatsen. Als ik in het midden zit van de bovenkant hoor ik de de tegenpartij veel zachter als dat ik met mijn oor tegen de rechterbovenkant zit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/76KUa.jpg

En dan je oor bij de X houden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door -MD- op 11-09-2012 21:14 ]

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 14:21
Gisteren sloten allerlei applicaties nadat, waarschijnlijk, de telefoon te warm werd.
Nu wilde ik hem opnieuw opstarten, maar elke keer na het Xperia logo werd de telefoon weer opnieuw opgestart (dus Sony logo).
Telefoon startte niet meer op. Harde resets gedaan, haalde niets uit.
Uiteindelijk via SUS software opnieuw geïnstalleerd. Probleem hierbij was dat ik alles kwijt was, wel de laatste back up terug gezet, maar al me apps wel "kwijt".

Het was gisteren laat en ik zag dit als enige optie. Had ik nog iets anders kunnen doen waardoor ik al me data had behouden?
steven85 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:53:
Gisteren sloten allerlei applicaties nadat, waarschijnlijk, de telefoon te warm werd.
Nu wilde ik hem opnieuw opstarten, maar elke keer na het Xperia logo werd de telefoon weer opnieuw opgestart (dus Sony logo).
Uiteindelijk via SUS software opnieuw geïnstalleerd. Probleem hierbij was dat ik alles kwijt was, wel de laatste back up terug gezet, maar al me apps wel "kwijt".

Het was gisteren laat en ik zag dit als enige optie. Had ik nog iets anders kunnen doen waardoor ik al me data had behouden?
google backup, maar dan installeert hij alle apps via de market weer terug en de instellingen via je, je google account.
Dat duurt best lang helaas

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
steven85 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:53:

Als het goed is kun je de apps zelf (dus niet de app data) sowieso opnieuw installeren, die staan namelijk in je my apps tabje in de play store (zowel op de website als op de telefoon).

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:13:
Nog een kleine tip om je telefoon wat sneller te maken!

Ga naar Instellingen > Opties voor ontwikkelaars
Scroll naar beneden en daar zie je vensteranimatieschaal en overgangsanimatieschaal staan.
Standaard staan deze op 1.0x, je moet beiden op 0,5x zetten.

Hierdoor openen de pop-up schermen sneller en reageert het toestel sneller.
Als je niet snapt wat hiermee bedoeld wordt, zet hem dan op 10x, druk op OK en je ziet direct wat je veranderd hebt.

Edit: Net ook de Face-Unlock ingesteld, werkt tot nu toe erg goed en snel! Ben benieuwd of dit 's avonds/met minder licht ook nog het geval is.
Thx voor de kleine, maar erg nuttige tip!

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Verwijderd

er is al veel nieuws over jelly bean dat naar verschillende andere toestellen komt.

is er al info over of en wanneer JB naar de sxs komt?
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:13:
er is al veel nieuws over jelly bean dat naar verschillende andere toestellen komt.

is er al info over of en wanneer JB naar de sxs komt?
Nee, maar de alpha drivers worden binnenkort vrijgegeven.

• Uthar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:50
Weet iemand of de standaard "Foto's en video's" widget is in te stellen? Zou graag willen bepalen uit welke mappen foto's worden weergegeven.

• JHABEK
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Is er een mogelijkheid om het T9 woordenboek te editten? Al mijn "je's" worden standaard vervangen door JE. Enigszins irritant....
JHABEK schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:13:
Is er een mogelijkheid om het T9 woordenboek te editten? Al mijn "je's" worden standaard vervangen door JE. Enigszins irritant....
Nope, je kan het alleen resetten langs Instellingen > Toepassingen > Alle > Xperia-Toetsenbord > Gegevens wissen. Dacht ik toch, kan zijn dat de woordenlijst als gegevens bij een andere app zit opgeslagen.

Het gaat wel sinds ICS.

Instellingen > Taal en toetsenbord > Instellingensliders bij Xperia-toetsenbord > Instellingen voor tekstinvoer > Mijn Woorden > lang duwen op een woord om te verwijderen :)

[ Voor 18% gewijzigd door AmbroosV op 13-09-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:13:
Nog een kleine tip om je telefoon wat sneller te maken!

Ga naar Instellingen > Opties voor ontwikkelaars
Scroll naar beneden en daar zie je vensteranimatieschaal en overgangsanimatieschaal staan.
Standaard staan deze op 1.0x, je moet beiden op 0,5x zetten.

Hierdoor openen de pop-up schermen sneller en reageert het toestel sneller.
Als je niet snapt wat hiermee bedoeld wordt, zet hem dan op 10x, druk op OK en je ziet direct wat je veranderd hebt.

Edit: Net ook de Face-Unlock ingesteld, werkt tot nu toe erg goed en snel! Ben benieuwd of dit 's avonds/met minder licht ook nog het geval is.
Ik heb het nu uitgezet en het is al een heel stuk sneller _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabstar81 schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:10:
heeft iemand die smart tags al met de nieuwe app geprobeerd? gps aan/uit mist! en dat oplezen van de tijd werkt ook niet :(
Ja ik heb het ook gemerkt! :(

Nieuwe app "smart connect" vervangt ook de smarttags app. Maar de mogelijkheden zijn veel beperkter. Ik vind het heel erg jammer dat je nu geen gps aan/uit kan zetten met een nfctag. Dat is juist handig in de auto en ik heb er 1 aan zo'n sportarmband zitten. Even phone erlangs halen en endomondo start en gps gaat aan. Klaar om te rennen.

Hopen op een update zodat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:06:
[...]

Nope, je kan het alleen resetten langs Instellingen > Toepassingen > Alle > Xperia-Toetsenbord > Gegevens wissen. Dacht ik toch, kan zijn dat de woordenlijst als gegevens bij een andere app zit opgeslagen.

Het gaat wel sinds ICS.

Instellingen > Taal en toetsenbord > Instellingensliders bij Xperia-toetsenbord > Instellingen voor tekstinvoer > Mijn Woorden > lang duwen op een woord om te verwijderen :)
Dat kon ik op GB ook hoor :9

Je hebt ook een optie dat hij nieuwe woorden die je zelf typt 'leert', maar dat is icm auto-correct niet handig lijkt me... Ikzelf werd gek van auto-correct en heb 'm uitstaan. Ik krijg dan nog wel suggesties boven het toetsenbord voor als ik bijvoorbeeld 'viir' typ ipv 'voor'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Wat voor speler gebruiken jullie voor video? De standaard speler speelt geen MKV's / Avi's af en XBMC crasht bij mij :(

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiduz schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:44:
Wat voor speler gebruiken jullie voor video? De standaard speler speelt geen MKV's / Avi's af en XBMC crasht bij mij :(
DicePlayer deed het heel goed bij mij. Of MX Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16

bAdmuTs

mAzE

Misschien heb ik niet goed gezocht maar is het mogelijk een geluidje af te spelen bij het scherm uit en aan doen zoals bij de iphone? Kan wel het geluid vinden bij het unlocken van de telefoon.

Hoef ik niet elke keer te kijken of me scherm wel uit is als ik em in me broekzak stop, druk namelijk nog wel eens mis op die knop :/

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:06:
[...]

Het gaat wel sinds ICS.

Een aanvulling: Sinds ICS hoef je niet perse woord voor woord te verwijderen, nog langer indrukken zorgt ervoor dat er een lijst komt met selectievakjes zodat je er meerdere tegelijk kunt verwijderen, maar misschien doelde Ambroos daar al op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:26:
Sjonge jonge dit heb ik weer!
Nadat ik van Castle een mail kreeg met daarin de info dat mijn "gele-vlekken" toestel door Sony omgeruild wordt voor een nieuw toestel was ik als een kind zo blij. Geen 8 weken reparatie maar binnen een week een nieuw toestel.
Ik ga mijn toestel ook binnenkort opsturen naar Castle ter reparatie van de gele vlek en andere vervelende bugs. Ik vroeg mij af waarom ze jou direct een nieuwe opsturen ipv het eerst via Dynafix te regelen.

Van de verhalen die ik hoor kan ik concluderen dat ik mijn toestel minimaal 1-2 maanden kwijt ben

Verwijderd

Bij het invoeren van tekst in mail/sms/whatsapp heb ik de keuze uit Engels of NL
Ik wil hier graag Duits aan toevoegen, iemand een tip waar dit te regelen is?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:48:
Bij het invoeren van tekst in mail/sms/whatsapp heb ik de keuze uit Engels of NL
Ik wil hier graag Duits aan toevoegen, iemand een tip waar dit te regelen is?
Instellingen > Taal en invoer > Schuifbalkjes naast Xperia-Toetsenbord > Talen > Schrijftalen

:)

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:41:
[...]

Ik ga mijn toestel ook binnenkort opsturen naar Castle ter reparatie van de gele vlek en andere vervelende bugs. Ik vroeg mij af waarom ze jou direct een nieuwe opsturen ipv het eerst via Dynafix te regelen.

Van de verhalen die ik hoor kan ik concluderen dat ik mijn toestel minimaal 1-2 maanden kwijt ben
Ben die van mij 5 dagen kwijt geweest. Misschien dat het in het begin lang duurde maar gaat nu echt snel zat

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:24:
[...]

Instellingen > Taal en invoer > Schuifbalkjes naast Xperia-Toetsenbord > Talen > Schrijftalen

:)
Merci, ik had niet door dat dat schuifbalkje ook een functie heeft

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Is het mogelijk het geluid bij het maken van een foto uit te zetten?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Aangezien het sluitergeluid via je geluid wordt geregeld, moet je, je toestel op stil zetten. Helaaml uitzetten ka dus niet.

Johann Sebastian Bach

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb het toestel nu een week en ben er dik tevreden over.

Johann Sebastian Bach

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06
Nivida_intel schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:34:
Aangezien het sluitergeluid via je geluid wordt geregeld, moet je, je toestel op stil zetten. Helaaml uitzetten ka dus niet.
nee hoor. Je kunt dit gewoon uitzetten via de instellingen die je te zien krijgt als je op de menuknop drukt in de camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avec_style schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:33:
[...]

nee hoor. Je kunt dit gewoon uitzetten via de instellingen die je te zien krijgt als je op de menuknop drukt in de camera app.
Maar niet op alle customizations. Alleen generic unbranded toestellen kunnen het sluitergeluid uitzetten, op sommige T-Mobile-toestellen kan het niet.

Als je een branded toestel hebt, volg dan even de stappen in de tweede post van dit topic (die met gegevensbehoud). Je verliest niets, het flashen is in principe zonder risico en wanneer je die volgt is je telefoon unbranded generic NL en kan je dus wel het sluitergeluid uitschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:13
hallo beste forum leden
nou heb ik mijn xperia s al een tijdje en is het me opgevallen dat hij na 2:30 uur screen on tijd al klaar is voor het infuus. is het normaal? aangezien de galaxy note van mijn zus pas na 4-5 uur leeg is. wifi stond de hele tijd aan ongeveer 17 uur lang heb maar 45 minuten muziek geluisterd via wifi met een koptelefoon met een weerstand van 36 ohm. mijn zus doet meer ze zit zeker 2 uur naar internet radio te luisteren terwijl ze spellen speelt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het is redelijk normaal dat smartphones van verschillende types en fabrikanten verschillende eigenschappen hebben ja. Geen idee hoe lang mijn S het volhoudt bij continu scherm aan, maar vergelijken met een totaal ander merk/model heeft natuurlijk geen zin. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
de xperia p van me vader houdt het gemiddeld 4 uur vol en die heeft een mindere battery hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2,5 uur lijkt me redelijk kort? Ik moet zeggen dat hij snel leeg gaat... maar wel hij houdt het wel langer dan 4 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
ArcticWolf schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:48:
2,5 uur lijkt me redelijk kort? Ik moet zeggen dat hij snel leeg gaat... maar wel hij houdt het wel langer dan 4 uur vol.
het is helaas echt zo als ik geen spellen speel en geen muzieke luister en ook geen gebruik maak van internet radio kom ik maximaal op 3 uur en 20 minuten met screen on time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
mitch123 schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:55:
[...]

het is helaas echt zo als ik geen spellen speel en geen muzieke luister en ook geen gebruik maak van internet radio kom ik maximaal op 3 uur en 20 minuten met screen on time
Ik neem aan dat je al wel gekeken hebt naar welke processen het meeste accu "eten"?
Zorgt een bepaalde app er bijvoorbeeld voor dat je telefoon heel veel ingeschakeld wordt etc.
Download anders eens BetterBatteryStats, daarmee kun je goed zien welke apps er wakker blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Hoe hebben jullie allemaal jullie camera instellingen van de S? Ik heb heel vaak dat foto's niet scherp zijn of dat het heel lang duurt voordat hij een scherpe foto maakt. Hoe hebben jullie bijvoorbeeld de focus/scherpstel modus ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
Majesty schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:16:
[...]

Ik neem aan dat je al weg gekeken hebt naar welke processen het meeste accu "eten"?
Zorgt een bepaalde app er bijvoorbeeld voor dat je telefoon heel veel ingeschakeld wordt etc.
Download anders eens BetterBatteryStats, daarmee kun je goed zien welke apps er wakker blijven.
vooral het android systeem heeft heel veel wake locks en ongeveer 25 minuten cpu gebruik terwijl het scherm uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:41:
[...]

In eerste instantie zou het toestel gerepareerd worden, omdat de nieuwe schermen niet op voorraad waren kon dit tot 8 weken gaan duren. Omdat ik (en anderen) toen bij Sony een klacht ingediend hebben kregen we de mogelijkheid om het toestel via Castle om te ruilen voor een nieuw exemplaar, dit was een eenmalige actie vanuit Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalbuster schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:49:
Hoe hebben jullie allemaal jullie camera instellingen van de S? Ik heb heel vaak dat foto's niet scherp zijn of dat het heel lang duurt voordat hij een scherpe foto maakt. Hoe hebben jullie bijvoorbeeld de focus/scherpstel modus ingesteld?
focus mode op multi auto focus zetten, staat standaard op face detection volgens mij 8)7
en beetje spelen met de metering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambam7
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik krijg opeens de melding dat apps niet kunnen updaten omdat er te weinig ruimte(onvoldoende opslagcapaciteit) zou zijn, wat niet het geval is.
huuuh? :?

Als ik onder opslag kijk zie ik nog 1,7 Gb vrij in het Telefoongeheugen en nog bijna 16Gb bij Interne opslag.
Hoe kan dit nou weer, maar beter, hoe verhelp ik dit?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij mij klapt bij de .45 firmware 1x per week de data verbinding eruit... voor de rest ben ik er redelijk tevreden over :P

• Coollie
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Weet iemand of je spraaklabels aan je contacten kan toevoegen om zo via je stem iemand te bellen (kon met mijn prehistorisch Nokia'tje al), of moet je daarvoor een extra app zoals "Voice Speed Dial" installeren ?
En weet iemand of dit dan werkt met de carkit (ging ook al met mijn Nokia'tje).

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
volgens mij hoef je daar geen spraaklabels voor toe te voegen in android, je kan dit doen door te kiezen voor google voice ipv naam of nummer te typen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Cyleo
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:46:
bij mij klapt bij de .45 firmware 1x per week de data verbinding eruit... voor de rest ben ik er redelijk tevreden over :P
Heb het nu 1x gehad sinds de nieuwe firmware, terwijl ik het daarvoor 1x per dag had. Bij mij dus duidelijk verbeterd :) En 1x kan ook gewoon iets knulligs/toeval zijn geweest. Wel raar dat jij er dan nog wel last van hebt.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

ArcticWolf schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:09:
focus mode op multi auto focus zetten, staat standaard op face detection volgens mij 8)7
en beetje spelen met de metering.
Het rare daarvan is wel weer dat je met multi point focus minder dichtbij kunt focussen dan met single point focus, zelfs als het hele onderwerp het scherm beslaat. Probeer zelf maar eens met focussen op je broek of zo. Met single point kun je er enkele centimeters vandaan scherp krijgen, met multi niet. Althans: dat doet ie bij mij niet.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:18:
[...]

Heb het nu 1x gehad sinds de nieuwe firmware, terwijl ik het daarvoor 1x per dag had. Bij mij dus duidelijk verbeterd :) En 1x kan ook gewoon iets knulligs/toeval zijn geweest. Wel raar dat jij er dan nog wel last van hebt.
Ik had het vandaag voor het eerst sinds de nieuwe firmware en daarvoor idd ook elke dag wel een keer. Hoop dat het weer ff duurt voor de volgende keer! Als dat zo is ben ik op zich wel tevreden :P

• Cyleo
Weakling schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:39:
[...]

Het rare daarvan is wel weer dat je met multi point focus minder dichtbij kunt focussen dan met single point focus, zelfs als het hele onderwerp het scherm beslaat. Probeer zelf maar eens met focussen op je broek of zo. Met single point kun je er enkele centimeters vandaan scherp krijgen, met multi niet. Althans: dat doet ie bij mij niet.
Omdat je als je op iets van enkele centimeters dichtbij juist een single point hebt.

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
Metalbuster schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:49:
Op het Sony Xperia Support Forum wordt sinds juli wereldwijd melding gemaakt van problemen met het focussen van de Xperia S.

Er zijn veel klachten hierover: 20 secondenlang focussen, opnieuw focussen, onscherp beeld bij binnenopnamen enz. enz.
Op dit moment zijn er rond de 544 bijdragen en 260.000 views. Veel gebruikers, vooral diegenen die de Xperia gekocht hebben vanwege de foto- en videocamera, hebben al van alles met zorg en met deskundigheid uitgeprobeerd ( in de instellingen en de manieren van op knoppen drukken ) om goed en op tijd te kunnen scherpstellen. Je kunt al hun experimenten en proefnemingen in de thread op dat forum uitvoerig doorlezen en nadoen.
De discussie spitst zich nu toe op de vraag of het een hardware- of softwarematige fout is.

Velen vragen zich nu op dat forum wanhopig af wat het nut is van een Quicklaunch als de foto die dan gemaakt wordt onscherp is. Daarnaast is er veel kritiek op Sony die juist op dit Support Forum wel op andere onderwerpen reageert, maar dit onderwerp met zoveel reacties en ontevredenheid al maandenlang negeert.

Deze stilte van Sony veroorzaakt op het forum veel onzekerheid, ontevredenheid en onrust, die nu langzamerhand overgaat in een algemene stemming van ergernis, teleurstelling en spijt van de aankoop van een Xperia S.

Hopelijk komt Sony alsnog met een antwoord of nog beter, met een oplossing.

Sony Community Forum Xperia S:
http://talk.sonymobile.co...xperia_s?view=discussions

Onderwerp Focus Problems and Poor Images:
http://talk.sonymobile.com/thread/34345?tstart=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambam7
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Mijn Quicklaunch doet het vaak niet eens. Moet soms 4x drukken voor hij reageert. En soms lukt het helemaal niet.
Erg wispelturig. Moet wel zeggen dat de scherpte meestal juist wel goed is.
Het is natuurlijk van de zotte dat Sony niet reageert op klanten, dat kan echt niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Bambam7 op 21-09-2012 15:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:37
Iemand tips mbt garantie verkrijgen voor het yellow tint probleem? Ik heb m'n toestel van iemand overgenomen die hem bij de verlenging van zijn abbo kreeg en heb dus geen aankoop bewijs. Sony verlangt een aankoopbewijs. Hoe kan ik dit 't beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn toggle-widgets waren net een beetje bugged veronderstel ik, maar ik vond het wel wat hebben :D Hoop dat ze zo nog even blijven! Ik heb niets softwarematig veranderd in ieder geval :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gQbmHl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coollie
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Coollie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:02:
Weet iemand of je spraaklabels aan je contacten kan toevoegen om zo via je stem iemand te bellen (kon met mijn prehistorisch Nokia'tje al), of moet je daarvoor een extra app zoals "Voice Speed Dial" installeren ?
En weet iemand of dit dan werkt met de carkit (ging ook al met mijn Nokia'tje).
Riqy schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:05:
volgens mij hoef je daar geen spraaklabels voor toe te voegen in android, je kan dit doen door te kiezen voor google voice ipv naam of nummer te typen...
Dat gaat volgens mij toch niet werken met de carkit. Ik denk dat de vooropgenomen spraaklabels die je aan nummers in je adresboek toevoegt ook naar het geheugen van de carkit worden gekopieerd (samen met die nummers) als je de eerste keer verbinding maakt via bluetooth, of heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net geprobeerd mijn SXS te rooten maar Flashtool blijft de volgende foutmelding geven
21/016/2012 20:16:55 - ERROR - Cleaning rootit files
Mounting /system R/W
FTError
Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar heb geen idee wat. Ik hang mijn toestel aan de PC met USB-foutopsporing aangevinkt. Het toestel wordt herkent door Flashtool en ik druk op het slotje bovenin. De bovenstaande foutmelding krijg ik als hij bezig is met part 2 van rootit.

Edit: Rooten is gelukt met het script van Bin4ry van XDA.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zet achtergrondverlichting uit, en het scheelt een hoop op je accu

[ Voor 9% gewijzigd door J.S. Bach op 21-09-2012 22:38 ]

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Al enig nieuws over JB?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Kan ik met de Walkman app. alle albums tegelijk selecteren?
Ik heb er nogal veel en 1 voor 1 selecteren om een playlist te maken is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 15:17
Ik ben van plan deze hdmi kabel te gaan bestellen. Gaat deze kabel werken? Wat wil dat high speed eigenlijk zeggen?

http://www.kabeltje.com/h...net-075-meter-p-4119.html

Edit: ik zie nu dat ik Micro-hdmi moet hebben. Ik zoek nog ff verder.

Iemand nog tips voor webshops die goedkope kabels aanbieden? Geen ebay, want ik wil 'm deze week binnen hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Blackouts op 23-09-2012 10:35 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramv82 schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:30:
Ik ben van plan deze hdmi kabel te gaan bestellen. Gaat deze kabel werken? Wat wil dat high speed eigenlijk zeggen?

http://www.kabeltje.com/h...net-075-meter-p-4119.html

Edit: ik zie nu dat ik Micro-hdmi moet hebben. Ik zoek nog ff verder.

Iemand nog tips voor webshops die goedkope kabels aanbieden? Geen ebay, want ik wil 'm deze week binnen hebben.
deze heb ik :

http://www.kabelstore.nl/...-micro-hdmi-kabel-2m.html

werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Heb de S al een tijdje, maar heb de Smarttags maar eens afgestoft.

Wat zijn jullie ervaringen ermee? Je moet NFC aan hebben staan, verbruikt dat absurde hoeveelheden accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muldert schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:43:

Wat zijn jullie ervaringen ermee? Je moet NFC aan hebben staan, verbruikt dat absurde hoeveelheden accu?
Ik gebruik ze totaal niet, misschien uit luiheid door mezelf maar heb ze alle 4 nog in het hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung begint met uitrol Jelly Bean naar Galaxy S III

nu Sony nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:45:
Samsung begint met uitrol Jelly Bean naar Galaxy S III

nu Sony nog.
eind oktober/begin november waarschijnlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muldert schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:43:

Ik heb het tot een tijd geleden wel regelmatig gebruikt. Met name één die ik aan mijn sportarmband hoesje had hangen zodat endomondo, mobiele data en gps werd aangezet. Maar sony heeft sinds een aantal weken een nieuwe app "smartconnect" die in de plaats is gekomen van "liveware manager" en de smarttags app en sindsdien is het niet meer mogelijk om gps aan/uit te zetten. Grote misser natuurlijk aangezien ze zelf met een auto smarttag werken die nu dus ook kreupel is. |:(

Ik hoop dat het in een update weer wordt toegevoegd. Over accuduur kan ik eigenlijk niets zeggen. Het is me in ieder geval niet in negatieve zin opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij verbruikt NFC iets van 5% per 24 uur, dus daar zou ik niet echt overin zitten, daarnaast werkt het alleen als het toestel unlocked is en het scherm aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:38:
[...]

Ik heb het tot een tijd geleden wel regelmatig gebruikt. Met name één die ik aan mijn sportarmband hoesje had hangen zodat endomondo, mobiele data en gps werd aangezet. Maar sony heeft sinds een aantal weken een nieuwe app "smartconnect" die in de plaats is gekomen van "liveware manager" en de smarttags app en sindsdien is het niet meer mogelijk om gps aan/uit te zetten. Grote misser natuurlijk aangezien ze zelf met een auto smarttag werken die nu dus ook kreupel is. |:(

Ik hoop dat het in een update weer wordt toegevoegd. Over accuduur kan ik eigenlijk niets zeggen. Het is me in ieder geval niet in negatieve zin opgevallen.
is het niet makkelijker om een andere nfc app te downloaden die dit wel kan?
Bijv. Anytag NFC (mooie aan deze app is dat je elke NFC chip kunt gebruiken, zelfs als deze beveiligd is tegen schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:46:
[...]

is het niet makkelijker om een andere nfc app te downloaden die dit wel kan?
Bijv. Anytag NFC (mooie aan deze app is dat je elke NFC chip kunt gebruiken, zelfs als deze beveiligd is tegen schrijven)
Bedankt voor de tip! Ziet er goed uit.
Ik ga er vanavond mee spelen, kijken of dat uitkomst biedt. Op zich ziet die smart connect app van sony er prima uit en het connecten met andere accesoires gaat prima. Het gekke is dat ze er in de omschrijving van de app ook mee adverteren dat je gps aan en uit kan zetten. Ik las ergens dat een sony medewerker zei dat je alleen de features ziet die bij bepaalde telefoonmodellen horen maar het is natuurlijk ongehoord dat de SXS die functionaliteit dan niet zou krijgen.

Edit: Even anytag uitgeprobeerd met een oud metrokaartje. App ziet er super mooi uit en werkt behalve juist weer de gps aan/uit. Daarbij zegt hij "feature requires root permission". Ik heb mijn telefoon niet geroot en ben dat ook niet van plan te gaan doen. Volgens de maker van de app werkt de gps toggle alleen wanneer je je telefoon hebt geroot. Helaas dus geen oplossing voor mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 18:28 . Reden: app uitgeprobeerd en biedt geen soelaas ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
ArcticWolf schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:40:
volgens mij verbruikt NFC iets van 5% per 24 uur, dus daar zou ik niet echt overin zitten, daarnaast werkt het alleen als het toestel unlocked is en het scherm aanstaat.
Dat meen je niet? Dan moet ik dus om "zsm" iets te doen, hem eerst van de schermvergrendeling halen? Dan is het dus alleen zinnig als je echt complete commando's (GPS aan, wifi uit, bluetooth uit) in één keer wil doen. Anders kan ik net zo goed een widget op mijn achtergrond zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muldert schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:47:
[...]

Dat meen je niet? Dan moet ik dus om "zsm" iets te doen, hem eerst van de schermvergrendeling halen? Dan is het dus alleen zinnig als je echt complete commando's (GPS aan, wifi uit, bluetooth uit) in één keer wil doen. Anders kan ik net zo goed een widget op mijn achtergrond zetten.
Welkom bij het revolutionaire NFC!

(sarcasme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:53:
[...]

Welkom bij het revolutionaire NFC!

(sarcasme)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Muldert schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:47:
[...]

Dat is voor de veiligheid zodat je telefoon niet overal dingen oppikt als je er langs loopt. Er is al een aantal keer aangetoont dat het via NFC redelijk eenvoudig binnengedrongen kan woorden. Zelf vind ik dus niet zo'n punt.

De redenen dat de nieuwe app geen GPS meer ondersteunt is ook simpel: Hij is nu verkrijgbaar op alle telefoons en omdat het geen nieuwe app meer is, is hij niet standaard ingebakken. Market apps kunnen niet zonder toestemming GPS aan en uitzetten. De enige manier om de GPS on/off toggle dus weer terug te halen is dat Sony in de volgende update voor de SXS zelf de app standaard inbakt met GPS ondersteuning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

Ik heb een NFC chip in de auto hangen, met toggles voor bluetooth en wifi. Eigenlijk heb ik altijd óf wifi óf bluetooth aanstaan en zo werkt het best handig.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Ben benieuwd of er al meer info is rondom de CM10 rom voor de Xperia S... ik ga maar weer is naar XDA om op onderzoek uit te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joost89 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:06:
Ben benieuwd of er al meer info is rondom de CM10 rom voor de Xperia S... ik ga maar weer is naar XDA om op onderzoek uit te gaan
Hij is wel verbeterd, maar de camera zal pas gaan werken wanneer Sony de libs heeft geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Cyleo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:27:
[...]

Dat is voor de veiligheid zodat je telefoon niet overal dingen oppikt als je er langs loopt. Er is al een aantal keer aangetoont dat het via NFC redelijk eenvoudig binnengedrongen kan woorden. Zelf vind ik dus niet zo'n punt.

De redenen dat de nieuwe app geen GPS meer ondersteunt is ook simpel: Hij is nu verkrijgbaar op alle telefoons en omdat het geen nieuwe app meer is, is hij niet standaard ingebakken. Market apps kunnen niet zonder toestemming GPS aan en uitzetten. De enige manier om de GPS on/off toggle dus weer terug te halen is dat Sony in de volgende update voor de SXS zelf de app standaard inbakt met GPS ondersteuning ;)
Ja, inderdaad. Het is ook helemaal niet nodig om GPS te blokkeren. Ook al heb je GPS "aan" staan, in werkelijkheid staat deze gewoon uit totdat bijv. Google maps deze inschakelt.

In plaats van GPS aan willen zetten met een smart tag, moet je dus gewoon een routeplanner als Sygic of Tomtom koppelen aan een tag.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Atomsk schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:20:
[...]

Ja, inderdaad. Het is ook helemaal niet nodig om GPS te blokkeren. Ook al heb je GPS "aan" staan, in werkelijkheid staat deze gewoon uit totdat bijv. Google maps deze inschakelt.

In plaats van GPS aan willen zetten met een smart tag, moet je dus gewoon een routeplanner als Sygic of Tomtom koppelen aan een tag.
Ook dat inderdaad. Heb zelf eigenlijk altijd mijn GPS aanstaan en zou niet weten waarom je dat niet zou doen. \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik heb net ontdekt dat je die irritante melding dat je de lader uit het stopcontact moet verwijderen als je de telefoon van de lader haalt uit kan zetten!

Instellingen, apps, alles: en dan de volgende app uitschakelen:
"Com. sonyericsson.unplugchargerReminder"

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

bAdmuTs schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:01:
Misschien heb ik niet goed gezocht maar is het mogelijk een geluidje af te spelen bij het scherm uit en aan doen zoals bij de iphone? Kan wel het geluid vinden bij het unlocken van de telefoon.

Hoef ik niet elke keer te kijken of me scherm wel uit is als ik em in me broekzak stop, druk namelijk nog wel eens mis op die knop :/
Is er niemand die weet of dit mogelijk is of niet??

bAdmuTs schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:12:
[...]

Is er niemand die weet of dit mogelijk is of niet??
niet met de standaard software nee.

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

ArcticWolf schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:15:
[...]

niet met de standaard software nee.
Hmm dat is wel een beetje jammer :(, dan maar even verder zoeken naar een progje die dat kan.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

bramv82 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:43:
Ik heb net ontdekt dat je die irritante melding dat je de lader uit het stopcontact moet verwijderen als je de telefoon van de lader haalt uit kan zetten!

Thanks!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:35

Dankje!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:37
Eindelijk! Thanks bramv82! :)
Lijkt mij er eentje voor de OP.
bartsled schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:58:
Eindelijk! Thanks bramv82! :)
Lijkt mij er eentje voor de OP.
toegevoegd :)

• Cyleo

Toptip!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Das toch zo,n app die je meteen na het rooten eruit mietert.

• Blackouts
Je hoeft dus niet te rooten om die melding kwijt te raken... :)

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
bramv82 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:47:
Je hoeft dus niet te rooten om die melding kwijt te raken... :)
Wel om ram en space vrij te maken :P

Verwijderd

En hoe kan ik eventueel weer apps aanzetten die ik gestopt heb? Kon ik namelijk niet vinden.

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:25:

En hoe kan ik eventueel weer apps aanzetten die ik gestopt heb? Kon ik namelijk niet vinden.
Weer op enable drukken :-)
Uitgeschakelde apps komen heeeeelemaal onderaan de lijst!

Ik heb wel gemerkt dat sommige apps het helemaal niet meer doen na het inschakelen. Waarschijnlijk ergens een fout in de userdata. Schakel dus geen dingen uit die je misschien ooit nog gaat gebruiken.

(PS: na een reset via Sony Update Service gaat natuurlijk wel alles terug werken, maar niemand is graag gegevens kwijt)

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik heb een vraag en hem me reeds rot-gegoogled. Mijn vrouw heeft sinds gister dit toestel. Het toestel telt een vijftal schermen, waarvan de middelste de homescreen is. Hoe verwijder ik enkele van deze schermen en hoe stel ik in dat een ander scherm dan het toestel wil, haar homescherm is?

• Atomsk
Vads schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:47:
Ik heb een vraag en hem me reeds rot-gegoogled. Mijn vrouw heeft sinds gister dit toestel. Het toestel telt een vijftal schermen, waarvan de middelste de homescreen is. Hoe verwijder ik enkele van deze schermen en hoe stel ik in dat een ander scherm dan het toestel wil, haar homescherm is?
Dat kan niet, of je moet een heel andere launcher installeren, zoals "launcher pro". Waarom je een "ander scherm" zou willen instellen, snap ik echter niet. Je kunt elk scherm inrichten met widgets en shortcuts zoals je zelf wil.

_██_
(ಠ_ృ)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:26

Dennis1812

Amateur prutser

Andere ook ervaring met de Xperia S die random vastlopers krijgt? Toestel sinds april in mijn bezit en draait op 4.0.4. Op het moment nog de standaard firmware.. Maar dit gaat waarschijnlijk zeer spoedig toch maar veranderen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik heb tegenwoordig steeds vaker dat ik een app open, dat ik dan 30 seconden moet wachten tot de telefoon weer reageert (2 of 3x op wachten drukken) en dan kan 'ie er weer even tegenaan. Maar dat heb ik wel 10x per dag.
Behoorlijk irritant...

PSN: ButsMG

Verwijderd

Mensen die de scherm protector eraf hebben getrokken? Werkt het scherm onder natte omstandigen dan beter dan met de protector? Weet iemand dat?

( Bij Lowlands is de protector bij mij vergaan namelijk en twijfel om hem eraf te trekken )

Verwijderd

Welke camera instelling werkt t beste voor opnames (detail) binnenshuis?
Ik heb te vaak onscherpe foto's. lijkt net of ie niet goed scherp stelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:57:
Welke camera instelling werkt t beste voor opnames (detail) binnenshuis?
Ik heb te vaak onscherpe foto's. lijkt net of ie niet goed scherp stelt
Er is een focusprobleempje bij weinig licht, instellingen veranderen helpt jammer genoeg niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swiftkey is nu 1 euro!

https://play.google.com/s...jaHR5cGUuc3dpZnRrZXkiXQ..

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 28-09-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:35:
Mensen die de scherm protector eraf hebben getrokken? Werkt het scherm onder natte omstandigen dan beter dan met de protector? Weet iemand dat?

( Bij Lowlands is de protector bij mij vergaan namelijk en twijfel om hem eraf te trekken )
Het scherm op zich reageert een stuk fijner zonder screenprotector, voornamelijk de buttons onderin werken beter. Onder natte omstandigheden werkt het niet goed, als ik onder de douch vandaag kom heb ik vaak moeite met het unlocken (pattern) van m'n Xperia S.

Echter heb ik geen vergelijking met die situatie en een screenprotector. Ik had 'm er al vrij vroeg af.

"Find what you love and let it kill you"

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste