Wat gebeurt er als je naar 1300 smst? Gratis 0906 dienst?
Komt er trouwens ook een update naar 4.1? Ik sta namelijk op het punt om er eentje te halen.
Of is dat nog onbekend en/of alleen voor de 'nieuwere' Xperia SL (enige verschil is een CPU geklokt op 1.7 ipv. 1.5, en misschien dus JB vs ICS).
Of is dat nog onbekend en/of alleen voor de 'nieuwere' Xperia SL (enige verschil is een CPU geklokt op 1.7 ipv. 1.5, en misschien dus JB vs ICS).
Rotterdam
Heb zojuist ook ALL naar 1300 gesmst maar geeft bij mij aan "De service provider wordt niet herkend"en heb een abbo bij t-mobile. Wat doe ik verkeerd??? Helpdirk- schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:59:
Zojuist ook ALL naar 1300 gesmst, internet geconfigureerd. Nu zit ik nog op wifi dus geen probleem, ik ga zo werken en zal onderweg eens kijken wat er gaat gaat gebeuren. Hopelijk is het zo opgelost.
Die komt, maar er is nog niets aangekondigd. We weten dus niet wanneer.GS88 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:55:
Komt er trouwens ook een update naar 4.1? Ik sta namelijk op het punt om er eentje te halen.
Niet dat het zoveel uitmaakt, JB heeft niet direct veel nieuwe functionaliteit naast Butter en de nieuwe notifications (en Google Now).
Dat zou jij wel willen he?ArcticWolf schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:48:
Wat gebeurt er als je naar 1300 smst? Gratis 0906 dienst?
Dan krijg je je internet en mms instellingen opnieuw toegezonden.
Hmm..... Net een nieuwe oplader gekregen vanuit Tmobile omdat de mijn defect was. Krijg ik gewoon een standaardlader toegestuurd ipv de snellader. Dus en mijn snellader kwijt en mijn usb kabel kwijt! Ik weet dat de snelladers niet te koop zijn ( volgens mij door AmbroosV aangegeven) maar dit is slechte service.
damn, weet niet wat ik moet doen...
24 Augustus bij 2call de Xperia S besteld en betaald, 25e verstuurd, nu nog niet binnen... vast bij distributie, zending nog niet verwerkt...
levering ging van maandag de 27e naar dinsdag, naar woensdag, toen Case door 2 Call geopent. Aan de telefoon zeiden ze dat het een week tot anderhalve week kan duren, en nu via mail lees ik dat het een aantal WEKEN kan duren.
Dit vind ik toch wel raar en ik word er niet gerust gesteld van als het van anderhalve week tot WEKEN gaat ineens? Ik weet dat dit wel PostNL zn schuld is maar toch zit dit me niet lekker.
Ik zit hier met een kapotte xperia X10 door een microsim naar normal sim adapter... Vanaf 8 Augsustus, heb dus al een maand geen telefoon meer en wel een nieuw abbo...
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en mij gerust kunnen stellen? 385 euro en geen telefoon gaat me toch niet in de koude kleren zitten.
24 Augustus bij 2call de Xperia S besteld en betaald, 25e verstuurd, nu nog niet binnen... vast bij distributie, zending nog niet verwerkt...
levering ging van maandag de 27e naar dinsdag, naar woensdag, toen Case door 2 Call geopent. Aan de telefoon zeiden ze dat het een week tot anderhalve week kan duren, en nu via mail lees ik dat het een aantal WEKEN kan duren.
Dit vind ik toch wel raar en ik word er niet gerust gesteld van als het van anderhalve week tot WEKEN gaat ineens? Ik weet dat dit wel PostNL zn schuld is maar toch zit dit me niet lekker.
Ik zit hier met een kapotte xperia X10 door een microsim naar normal sim adapter... Vanaf 8 Augsustus, heb dus al een maand geen telefoon meer en wel een nieuw abbo...
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en mij gerust kunnen stellen? 385 euro en geen telefoon gaat me toch niet in de koude kleren zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door Tiduz op 04-09-2012 18:55 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
ohShifty47 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:52:
[...]
Dat zou jij wel willen he?![]()
Dan krijg je je internet en mms instellingen opnieuw toegezonden.
maar je kan toch gewoon onder xperia de internet/mms settings laten downloaden?
Voor de update ook last van 3G probleem, kon ik alleen oplossen via een reboot.
Nu lijkt het vlekkeloos te werken. Provider T-mobile.
Een tevreden gebruiker
Een tevreden gebruiker
Ik kan hier na een poos met de nieuwe update gespeeld te hebben dat de bugs die mij opvielen allemaal geplet zijn, waaronder deze irritante bugrosmundo schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:57:
Voor de update ook last van 3G probleem, kon ik alleen oplossen via een reboot.
Een tevreden gebruiker
Met abo of zonder? Bij los: Bij 2Call aangeven dat je wilt dat ze vandaag nog een exemplaar opsturen, waarna je de telefoon die als 2e binnenkomt terug zal sturen. Als ze hiermee niet akkoord zijn, aangeven dat je het product bij ontvangst terug zal sturen en vandaag bij een andere shop de telefoon bestellen, waarbij je hem morgen in huis hebt.Tiduz schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:39:
damn, weet niet wat ik moet doen...
Dat PostNL er een zooitje van maakt is misschien niet de schuld van 2Call. Het is wel de schuld van 2Call om met één van de slechtere vervoerders van Nederland te werken. Stukje bedrijfsrisico voor hun. Zij moeten ervoor zorgen dat jij het pakketje ontvangt, hoe en wat is niet jou probleem.
los, ik heb hier niet 400 euro liggen om nog een toestel los te kopen.
toen ik via mail vroeg of ze een nieuwe konden sturen kreeg ik te horen dat dit "standaard procedure" is en ze ook op het beste hopen, geld terug zelfde verhaal.
Ik zit hier dus zonder telefoon en kan blijkbaar niets doen, toen ik postnl belde over het onderzoek wilde ze me ook geen gegevens geven, alleen dat het onderzoek gestart is. maar verder niets omdat het een "zakelijk" onderzoek is.
dus ze sturen pas een nieuwe als het onderzoek af is, ik vind het zelf extreem vervelend maarja wat kan ik doen? niets... helaas... lesje geleerd en volgende keer met dure dingen doe ik alleen nog maar rembours.
toen ik via mail vroeg of ze een nieuwe konden sturen kreeg ik te horen dat dit "standaard procedure" is en ze ook op het beste hopen, geld terug zelfde verhaal.
Ik zit hier dus zonder telefoon en kan blijkbaar niets doen, toen ik postnl belde over het onderzoek wilde ze me ook geen gegevens geven, alleen dat het onderzoek gestart is. maar verder niets omdat het een "zakelijk" onderzoek is.
dus ze sturen pas een nieuwe als het onderzoek af is, ik vind het zelf extreem vervelend maarja wat kan ik doen? niets... helaas... lesje geleerd en volgende keer met dure dingen doe ik alleen nog maar rembours.
[ Voor 18% gewijzigd door Tiduz op 05-09-2012 13:12 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Verwijderd
Wat een verademing is die laatste update zeg. Topcontacten app werkt nu eindelijk naar behoren, liep hiervoor telkens vast. Ook lijkt alles vlotter te werken!
Het enige waar ik met deze telefoon last van heb is dat het lijkt alsof het speakertje een beetje rammelt tijdens het bellen. Ik kan mensen wel prima verstaan, maar het stoort me toch een beetje. Hebben meer mensen dit?
Het enige waar ik met deze telefoon last van heb is dat het lijkt alsof het speakertje een beetje rammelt tijdens het bellen. Ik kan mensen wel prima verstaan, maar het stoort me toch een beetje. Hebben meer mensen dit?
Yeah, de privatisering van de postmarkt heeft de kwaliteit echt verbetertTiduz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:11:
los, ik heb hier niet 400 euro liggen om nog een toestel los te kopen.
Je bent niet de enige... (ik ook 2 pakketjes kwijt geraakt en 3 veel te laat). Je kan zelf beter geld steken in het heen en weer reizen om iets op te pikken dan iets te laten versturen waarbij je tegenwoordig 50% kans hebt dat het niet aankomt....
hier ook. alleen op mn werk download ie die updates zo f*cking traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagHarry schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:49:
Vind dat i.d.d. wel een leuke toevoeging. Hiervoor de Motorola Milestone gehad. Ook de software geïnstalleerd gehad, maar daar moest je zelf toch het e.e.a. wel actiever voor bijhouden.
Kwam nu terug van vakantie. Flaptop aan. PCC geeft een melding dat er een mogelijke update is. Aanhangen en zo goed als klaar. Ideaal.
maar weer thuis doen dan
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
mag ik vragen hoelang het heeft geduurd tot ze het opnieuw stuurden? ik hoop toch niet dat ik hier maanden moet zitten wachten zonder telefoon, ik heb een lopend abbo waar ik nu niets aan hebArcticWolf schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:46:
[...]
Yeah, de privatisering van de postmarkt heeft de kwaliteit echt verbetert![]()
Je bent niet de enige... (ik ook 2 pakketjes kwijt geraakt en 3 veel te laat). Je kan zelf beter geld steken in het heen en weer reizen om iets op te pikken dan iets te laten versturen waarbij je tegenwoordig 50% kans hebt dat het niet aankomt....

Sorry maar dat waren niet getraceerde pakketjes met een lage waarde < 40 euro per stuk. Met eigenlijk alleen maar een waarde voor tweakers (laptop onderdeeltjes) specifiek voor m'n laptop. 3 stuks kwamen allemaal te laat en 2 zijn nooit aangekomen.. dus die heb ik opnieuw moeten bestellen. 2 dagen later had ik die 2 wel binnen.Tiduz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:16:
[...]
mag ik vragen hoelang het heeft geduurd tot ze het opnieuw stuurden? ik hoop toch niet dat ik hier maanden moet zitten wachten zonder telefoon, ik heb een lopend abbo waar ik nu niets aan heb
[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 05-09-2012 15:29 ]
ah ok, ik vraag me toch af hoelang zo een ''onderzoek'' kan duren, ik ben echt niet van plan maanden te gaan wachten, en ik denk dat ik maar me geld terug wil voor postnl het WEER kwijtraakt. maarja ik kan daar nu niet om vragen omdat het onderzoek nog loopt denk ik?ArcticWolf schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:28:
[...]
Sorry maar dat waren niet getraceerde pakketjes met een lage waarde < 40 euro per stuk. Met eigenlijk alleen maar een waarde voor tweakers (laptop onderdeeltjes) specifiek voor m'n laptop. 3 stuks kwamen allemaal te laat en 2 zijn nooit aangekomen.. dus die heb ik opnieuw moeten bestellen. 2 dagen later had ik die 2 wel binnen.
Misschien advies vragen bij een rechtswinkel?Tiduz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:33:
[...]
ah ok, ik vraag me toch af hoelang zo een ''onderzoek'' kan duren, ik ben echt niet van plan maanden te gaan wachten, en ik denk dat ik maar me geld terug wil voor postnl het WEER kwijtraakt. maarja ik kan daar nu niet om vragen omdat het onderzoek nog loopt denk ik?
Je hebt namelijk recht op iets... maar "wat" is het probleem.
Je hebt geen telefoon gekregen maar je hebt wel een lopend abonnement. Er zijn 4 partijen, de verkoper, de koper, de vervoerder en de provider.
-De verkoper heeft blijkbaar geen goed kwaliteitssysteem aangezien zij geen voet tussen de deur kunnen zetten bij de vervoerder.
-De provider kan jou tegemoet komen door jou contract tijdelijk te suspenden, maar dit moet je wel zelf aangeven.
-De vervoerder heeft ook geen kwaliteitssysteem, want zij weten niet eens waar het pakketje is gebleven.
-De koper (jij) treft in dit geval geen blaam, maar je lijdt wel financiële schade (en misschien emotioneel
ik heb maar in een mail gestuurd dat ik of mn geld terug wil of een nieuwe telefoon deze week verstuurd wil, is even zien wat ze zeggen.
ik weet wel dat ik er goed ziek van ben
edit: de reply:
dus ik moet tot de 26e maximaal wachtten... hrm
ik weet wel dat ik er goed ziek van ben
edit: de reply:
dus met andere woorden ik ben mn geld kwijt en het kan wel eens lang gaan duren, ik gebruik postnl nooit meer (kon niets anders kiezen op hun site)Zolang wij niet weten waar het toestel is en het onderzoek loopt, keren wij niks uit.
wij zullen moeten wachten totdat gebleken is waar het toestel is.
Zodra bewezen is waar het toestel is kunnen wij verder.
Ze kunnen mij dus niet via UPS of DHL een pakketje sturen... ouch.Het onderzoek zal hooguit een maand duren.
Helaas hebben wij geen contract met een andere leverancier.
Zodra wij meer weten hoort u van ons.
dus ik moet tot de 26e maximaal wachtten... hrm
[ Voor 74% gewijzigd door Tiduz op 05-09-2012 16:08 ]
hmm je hebt pas 2 weken geleden besteld. Wat staat er bij de leveringsvoorwaarden ?
[ Voor 85% gewijzigd door Wai_AM op 05-09-2012 17:26 ]
waar vind ik die? http://www.2call.nl/klantenservice#levertijden zie ze hier niet?
Maargoed, 2Call had de volgende dag echt gestuurd, dus hun fout is het niet echt, PostNL is hier de "boosdoener" (ik denk dat iemand hem gewoon mee naar huis heeft genomen, leuk zo gratis telefoon toch?)
want status ging zo, na 3 x een vertraging.
Maargoed, 2Call had de volgende dag echt gestuurd, dus hun fout is het niet echt, PostNL is hier de "boosdoener" (ik denk dat iemand hem gewoon mee naar huis heeft genomen, leuk zo gratis telefoon toch?)
hij was dus al bij de distributie.24.08.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
24.08.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces
24.08.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
25.08.2012:
Zending nog niet verwerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Tiduz op 05-09-2012 18:34 ]
Ja, PostNL moet eerst bij hun verzekering aankloppen als het pakketje echt weg is... en dan uitkeren aan 2Call en dat kan idd een maand duren

bedankt voor je hulp in ieder geval, ik hoop dat mn volgende post hier is over mijn xperia s die er is
Je kan altijd nog een mailtje sturen met daarin de opmerking dat je de telefoon terugstuurt wanneer je hem binnen krijgt. Misschien dat ze dan een stapje harder zetten.Tiduz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 06:59:
bedankt voor je hulp in ieder geval, ik hoop dat mn volgende post hier is over mijn xperia s die er is
Dat PostNL een prutsbedrijf is, hoort niet jou probleem te zijn. Dat is het probleem van 2Call.
Overigens is dit meer iets voor het Shopping forum, niet echt toestel gerelateerd.
Vannochtend 720P film gekeken op m'n telefoon. Af en toe wel wat haperingen helaas. Blijkbaar weten ze bij Sony niet echt een een goed systeem neer te zetten. Vol smart wacht ik op een final release van CM10.
[ Voor 23% gewijzigd door jroz2001 op 06-09-2012 09:19 ]
Verwijderd
Ik heb 2 maanden geleden exact hetzelfde gehad. Telefoon ter reparatie opgestuurd (gele vlek) maar nooit aangekomen bij Castle Telecom. Ook bij het distributiecentrum "verdwenen".Tiduz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:33:
waar vind ik die? http://www.2call.nl/klantenservice#levertijden zie ze hier niet?
[...]
hij was dus al bij de distributie.
Onderzoek gestart door PostNL, zou binnen 2 weken iets horen maar dit was natuurlijk niet het geval. Zelf maar met de klantenservice gebeld en uiteindelijk werd er een onderzoeksformulier gestuurd, dit ingevuld en binnen 10 dagen zou er contact opgenomen worden. Dit gebeurde weer niet en wederom gebeld met de klantenservice. Deze konden me niet vertellen wie er mee bezig was en hoe lang het ging duren.
Toen verteld dat ik zelf ook bij PostNL werk en al op zoek was gegaan naar het pakketje (ik rijd normaliter de rit waarbij de pakketjes opgehaald worden bij het postkantoor). Opeens kon ik doorverbonden worden met degene die het onderzoek deed, deze mevrouw zou het snel voor me oplossen als ik de factuur nog na stuurde.
Echt snel ging het wederom niet, heb nog een maand op mijn geld moeten wachten. Wel heb ik de nieuwprijs die ik betaald heb, 499 euro, uitbetaald gekregen in plaats van de dagwaarde, 399 euro. Al met al heeft het een goeie 2 maanden geduurd voordat ik weer een nieuwe SXS had, hoop voor jou dat het minder lang gaat duren.
p.s. Ik weet niet precies wat er gaande is bij het distributiecentrum maar wij bij PostNL krijgen de laatste tijd ontzettend veel klachten en boze telefoontjes omdat de pakketjes niet aankomen.
Tot op heden helemaal geen last meer van gehad, 3 dagen achter elkaar op en neer geweest richting school en stage, dit was telkens een probleem maar sinds het opnieuw instellen van het internet nergens meer last van.Shifty47 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:19:
btw dat ALL smsen naar 1300 heeft niets opgelost. 3g valt gewoon nog steeds continu weg..
@Kris je hebt Tiduz nu helemaal in een depressie gewerkt
Ik heb met de laatste software continu dat 3G niet werkt. GPRS en H(SDPA?) werken prima. Rebooten heb ik niet geprobeerd maar het zal vast werken als ik jullie zo hoor.
Opnieuw installeren?
Opnieuw installeren?
Mijn sxs vertoont lakschade (gebruikerssporen), in mei besteld. Door het gebruik van valenta hoesje staan er duidelijke strepen op de achterkant, iemand een idee hoe ik dit minder opvallend kan maken? Al die tijd heel zuinig mee omgegaan. Toch wel zonde na zo'n korte tijd, vooral om te bedenken dat ik een 2 jaar abo heb, benieuwd hoe het er dan uitziet
[ Voor 8% gewijzigd door dirk- op 06-09-2012 17:51 ]
idd. en als die opnieuw gestuurd word dan wilt die weer PostNL gebruiken, ik wil gewoon mn geld terug en dan betaal ik maar iets meer bij de MediaMarkt.ArcticWolf schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:38:
@Kris je hebt Tiduz nu helemaal in een depressie gewerkt
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:37:
[...]
Ik heb 2 maanden geleden exact hetzelfde gehad. Telefoon ter reparatie opgestuurd (gele vlek) maar nooit aangekomen bij Castle Telecom. Ook bij het distributiecentrum "verdwenen".
Onderzoek gestart door PostNL, zou binnen 2 weken iets horen maar dit was natuurlijk niet het geval. Zelf maar met de klantenservice gebeld en uiteindelijk werd er een onderzoeksformulier gestuurd, dit ingevuld en binnen 10 dagen zou er contact opgenomen worden. Dit gebeurde weer niet en wederom gebeld met de klantenservice. Deze konden me niet vertellen wie er mee bezig was en hoe lang het ging duren.
Toen verteld dat ik zelf ook bij PostNL werk en al op zoek was gegaan naar het pakketje (ik rijd normaliter de rit waarbij de pakketjes opgehaald worden bij het postkantoor). Opeens kon ik doorverbonden worden met degene die het onderzoek deed, deze mevrouw zou het snel voor me oplossen als ik de factuur nog na stuurde.
Echt snel ging het wederom niet, heb nog een maand op mijn geld moeten wachten. Wel heb ik de nieuwprijs die ik betaald heb, 499 euro, uitbetaald gekregen in plaats van de dagwaarde, 399 euro. Al met al heeft het een goeie 2 maanden geduurd voordat ik weer een nieuwe SXS had, hoop voor jou dat het minder lang gaat duren.
p.s. Ik weet niet precies wat er gaande is bij het distributiecentrum maar wij bij PostNL krijgen de laatste tijd ontzettend veel klachten en boze telefoontjes omdat de pakketjes niet aankomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tiduz op 06-09-2012 17:58 ]
Ik had precies hetzelfde. Ben toen naar de T-Mobile shop gegaan en die adviseerde mij om het toestel op te sturen. Ik heb dit toen gedaan en na een maand op het reparatie centrum gelegen te hebben kreeg ik van T-Mobile een nieuw toestel.dirk- schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:50:
Mijn sxs vertoont lakschade (gebruikerssporen), in mei besteld. Door het gebruik van valenta hoesje staan er duidelijke strepen op de achterkant, iemand een idee hoe ik dit minder opvallend kan maken? Al die tijd heel zuinig mee omgegaan. Toch wel zonde na zo'n korte tijd, vooral om te bedenken dat ik een 2 jaar abo heb, benieuwd hoe het er dan uitziet
Wanneer komen die PlayStation gecertificeerde games nou eens?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ben nu verwoede pogingen aan het doen de update te installeren maar Sony PC Companion wil niet meewerken. Iedere keer begint hij aan het 'voorbereiden' van de update en ongeveer halverwege kapt ie er mee. Iedere keer opnieuw. Iemand anders dit meegemaakt?
Linius schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:53:
Ben nu verwoede pogingen aan het doen de update te installeren maar Sony PC Companion wil niet meewerken. Iedere keer begint hij aan het 'voorbereiden' van de update en ongeveer halverwege kapt ie er mee. Iedere keer opnieuw. Iemand anders dit meegemaakt?

Heeft u ook problemen met de updates van uw telefoon?
Wil het u maar niet lukken nieuwe software te installeren op uw smartphone?
NIEUW! 
Probeer dan nu voor de erg lage prijs van €0,00 zonder risico1 en zonder verplichtingen2 onze REVOLUTIONAIRE update-tool en uw updateproblemen verdwijnen als sneeuw voor de zon! Download nu: http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/ |

1: Alle geschillen verbonden met of ontstaan uit (het gebruik van) het Product, alsook met het afsluiten, de geldigheid, de interpretatie of de uitvoering onderhavige licentievoorwaarden zullen zonder uitzondering en ongeacht of het een juridische of een feitelijke vraag betreft exclusief onderworpen zijn aan het Belgisch recht waarbij de rechtbank van eerste aanleg te Brussel, de rechtbank van koophandel te Brussel, en het vredegerecht van het eerste kanton te Brussel uitsluitend bevoegd zijn.
2: Sony Mobile Communications AB behoudt zich het recht voor om de kenmerken van de Producten te wijzigen en/of uit te breiden (bv. aanvullingen of bijwerkingen, cd-roms, internetservices, of andere).
(PS: Sorry, ik wil dit al zo lang eens doen
[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 06-09-2012 23:06 ]
Trouwens sinds de laatste update werkt die van mij super nagenoeg alle bugs verholpen... maar! Hebben jullie dit ook ; na het browsen, whatsappen, playstore whatever als ik dan naar home ga dmv de home knop duurt het even voordat mn widgets, mappen en snelkoppelingen zijn geladen... Hebben jullie dit ook? Want met deze hardware lijkt t mij dat alles lekker vlot moet gaan... Dit had ik btw ook al voor de update hoopte dat het was verholpen... Guess not...
psn: Dutch-President
Klinkt alsof je wat veel in je RAM hebt zitten. Bij Instellingen > Toepassingen > Alles kan je een paar dingen uitschakelen die je niet gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld Verbonden Apparaten (de mediaserver) en nog een paar andere dingen uitgeschakeld.randy_e schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:35:
Trouwens sinds de laatste update werkt die van mij super nagenoeg alle bugs verholpen... maar! Hebben jullie dit ook ; na het browsen, whatsappen, playstore whatever als ik dan naar home ga dmv de home knop duurt het even voordat mn widgets, mappen en snelkoppelingen zijn geladen... Hebben jullie dit ook? Want met deze hardware lijkt t mij dat alles lekker vlot moet gaan... Dit had ik btw ook al voor de update hoopte dat het was verholpen... Guess not...
Nu, wanneer de launcher moet redrawen is het écht wel veel in je RAM, ik heb het nog nooit gemerkt op m'n Xperia S en gebruik toch ook heel wat apps... Als het probleem blijft duren is het misschien best om eens een factory reset te doen. Is wat werk om alles opnieuw te installeren maar het lost het probleem waarschijnlijk wel op.
Bedankt man, maar factory reset heb ik al uitgeprobeerd en helpt helaas niet. Wel ga ik proberen wat toepassingen uit te zetten. Goeie tip had ik nog niet aan gedacht.
Deze heb ik uitstaan:

Denk er wel aan dat daar dingen tussenzitten die je misschien wél gebruikt, zoals de TV-launcher, Labels (NFC-tags) of Exchangeservices voor mail.

Denk er wel aan dat daar dingen tussenzitten die je misschien wél gebruikt, zoals de TV-launcher, Labels (NFC-tags) of Exchangeservices voor mail.
[ Voor 37% gewijzigd door AmbroosV op 06-09-2012 23:58 ]
Ok ik heb er nu ook een zooi uitgezet. Ben benieuwd. Heb gemiddeld tussen de 200 en 300 aan RAM vrij...
Bedankt voor je hulp wederom
Verwijderd
Als ik jou was zou ik het eens met een gum proberen, misschien krijg je de strepen er dan uit.dirk- schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:50:
Hier een filmpje waarbij er met markers op de achterkant geschreven is en dit gewoon wordt weggehaald met een simpele gum: http://youtu.be/EDrJplSYIw8
Geen. Zou hem dus niet onder water houdenVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:32:
Welke certificering heeft de Xperia S trouwens wat betreft waterbestendigheid?
Die update heeft trouwens niet echt een positief effect op het wifi/3g bereik, zoals al vaker gemeld. Is een stuk slechter geworden.
En dan nog een off-topic vraagje: weet iemand een app waarmee je quick settings in je statusbalk kan krijgen?
Google Play: Notification Togglechevchelios schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 01:56:
[...]
Geen. Zou hem dus niet onder water houden.
Die update heeft trouwens niet echt een positief effect op het wifi/3g bereik, zoals al vaker gemeld. Is een stuk slechter geworden.
En dan nog een off-topic vraagje: weet iemand een app waarmee je quick settings in je statusbalk kan krijgen?
Krijg die van mij vandaag, ben super benieuwd wat er gaat gebeuren overigens wordt die van verzonden via AMPLogistics.
Johann Sebastian Bach
Heb de 6.1.A.2.45 zojuist zonder probleem opgehaald met PC Companion. Mijn toestel is van T-Mobile. Mijn wifi is even sterk als voor de upgrade maar de signaal indicator lijkt wel van slag te zijn (geeft al snel geen bereik aan terwijl er wel bereik is)
hoop dat mensen niet boos worden maar toch even een snelle update, het onderzoek is afgerond en hij is idd kwijt, nu formulier van 2call gekregen en ingevuld + ge-emailed en dan moet alles goed komen
/RageTiduz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:09:
hoop dat mensen niet boos worden maar toch even een snelle update, het onderzoek is afgerond en hij is idd kwijt, nu formulier van 2call gekregen en ingevuld + ge-emailed en dan moet alles goed komen
Nee mooi voor je!
sterker nog, Telefoon is net gestuurd!, 1 werkdag dus reken op maandag, hopelijk raakt die niet weer "kwijt"ArcticWolf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:55:
[...]
/Rage![]()
![]()
Nee mooi voor je!gaat het gelukkig geen maand duren
Morgen toch gewoon??Tiduz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:49:
[...]
sterker nog, Telefoon is net gestuurd!, 1 werkdag dus reken op maandag, hopelijk raakt die niet weer "kwijt"
trouwens... ik bel meestal stationair, maar ik zat net op de fiets aan het bellen en toen viel de verbinding weer gewoon weg...
toen draaide ik de .58 firmware, nu de .45 firmware... is het dan een HW probleem? of heb ik m'n sim verknipt? lijkt net of de telefoon totaal NIET van mast kan wisselen
Dikwijls is dat wanneer je uit 3G-gebied gaat. De switch van 3G naar 2G (en omgekeerd) lukt meestal niet seamless. Daar zit een paar seconden onderbreking in en dan laat de telefoon de oproep vallen. Is niet zo abnormaal to be honest.ArcticWolf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:24:
[...]
Morgen toch gewoon??
trouwens... ik bel meestal stationair, maar ik zat net op de fiets aan het bellen en toen viel de verbinding weer gewoon weg...net als toen in de trein de verbinding ook 8x wegviel.
toen draaide ik de .58 firmware, nu de .45 firmware... is het dan een HW probleem? of heb ik m'n sim verknipt? lijkt net of de telefoon totaal NIET van mast kan wisselen
Ik had gewoon 5 streepjes 3g bereik, bij de nieuwe en de oude mastAmbroosV schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:30:
[...]
Dikwijls is dat wanneer je uit 3G-gebied gaat. De switch van 3G naar 2G (en omgekeerd) lukt meestal niet seamless. Daar zit een paar seconden onderbreking in en dan laat de telefoon de oproep vallen. Is niet zo abnormaal to be honest.

(al 224 uur uptime met de .45 firmware
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 07-09-2012 16:35 ]
ik reken er niet op maar het zou mooi zijnArcticWolf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:24:
[...]
Morgen toch gewoon??
trouwens... ik bel meestal stationair, maar ik zat net op de fiets aan het bellen en toen viel de verbinding weer gewoon weg...net als toen in de trein de verbinding ook 8x wegviel.
is het trouwens slim om een hoesje te kopen of kan ik hem ook gewoon ''naakt'' in mn zak houden zonder bang voor krassen op scherm te zijn?
Sinds de dag van release op zak gehad (zonder sleutels) zonder enige bescherming, en hoewel er een paar kleine krasjes opzitten merk je ze eigenlijk nooit tenzij je er écht naar op zoek gaat. En standaard zit er zelfs een bijna-onzichtbare screenprotector op, dus je kan die later nog steeds gewoon vervangen.Tiduz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:00:
[...]
ik reken er niet op maar het zou mooi zijn
is het trouwens slim om een hoesje te kopen of kan ik hem ook gewoon ''naakt'' in mn zak houden zonder bang voor krassen op scherm te zijn?
kijk daar heb ik wat aan, dankjewel!AmbroosV schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:06:
[...]
Sinds de dag van release op zak gehad (zonder sleutels) zonder enige bescherming, en hoewel er een paar kleine krasjes opzitten merk je ze eigenlijk nooit tenzij je er écht naar op zoek gaat. En standaard zit er zelfs een bijna-onzichtbare screenprotector op, dus je kan die later nog steeds gewoon vervangen.
Ik heb soms ook last van lags bij het openen van Chrome om te surfen, typen van berichten, ... als ik het webadres in typ, duurt het "even" eer mijn toetsenbord zichtbaar wordt en dat ik kan beginnen typen.
Ik heb ook eens kort gekeken en ik heb eigenlijk slechts 105 tot 150MB RAM over ... vind het eigenlijk wel weinig, en toch niet bepaald veel apps geïnstalleerd ... iemand enig idee hoe dit kan komen?
Ik heb ook eens kort gekeken en ik heb eigenlijk slechts 105 tot 150MB RAM over ... vind het eigenlijk wel weinig, en toch niet bepaald veel apps geïnstalleerd ... iemand enig idee hoe dit kan komen?
randy_e schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:04:
Ok ik heb er nu ook een zooi uitgezet. Ben benieuwd. Heb gemiddeld tussen de 200 en 300 aan RAM vrij...
wel met het scherm naar je been toe zeg maar

heb hem ook een keer vol op het scherm laten vallen in de kroeg... geen 1 krasje
Ik heb precies hetzelfde als jij heb, eigenlijk al vanaf de overstap naar ICS, en mijn wifi bereik lijkt ook een stuk slechter geworden te zijn na de overstap naar ICS. Hopelijk is het zodra JB uitkomt allemaal opgelost.MM51_Mini schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:17:
Ik heb soms ook last van lags bij het openen van Chrome om te surfen, typen van berichten, ... als ik het webadres in typ, duurt het "even" eer mijn toetsenbord zichtbaar wordt en dat ik kan beginnen typen.
[...]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
LOL dankje voor de tip. je zal wel raar opgekeken hebben toen je opeens geen broekzak meer hadArcticWolf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:21:
[...]
wel met het scherm naar je been toe zeg maarik had hem eerst andersom... en dat heeft me een broekzak gekost!
![]()
heb hem ook een keer vol op het scherm laten vallen in de kroeg... geen 1 krasje![]()
08.09.2012:
Chauffeur is onderweg
even de laptop aangooien en sony update progje downloaden alvast 
edit: ok binnen, nu updaten naar ICS, maar eerst even w8en want ik moet me microsim via huistelefoon activeren... lol
btw zag blaadje pas nadat ik aanzette dat je hem eerst een half uur moet laden voor aanzetten, heb ik mezelf nu screwed of valt dat wel mee?
Chauffeur is onderweg
edit: ok binnen, nu updaten naar ICS, maar eerst even w8en want ik moet me microsim via huistelefoon activeren... lol
btw zag blaadje pas nadat ik aanzette dat je hem eerst een half uur moet laden voor aanzetten, heb ik mezelf nu screwed of valt dat wel mee?
[ Voor 59% gewijzigd door Tiduz op 08-09-2012 12:50 ]
dat half uur laden heb ik ook nooit gedaan, volgens mij valt dat wel mee...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Je kan gewoon updaten zonder het toestel zelfs voor een eerste keer aan te zetten (best zelfs) en zonder SIM. Kies in Update Service ook voor Update + Reset en niet gewoon voor update. Om problemen te voorkomen.Tiduz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:13:
08.09.2012:
Chauffeur is onderweg
even de laptop aangooien en sony update progje downloaden alvast
dankje, ik heb een duits toestel, is er een manier dat ik die duitse apps eraf kan gooien?AmbroosV schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:10:
[...]
Je kan gewoon updaten zonder het toestel zelfs voor een eerste keer aan te zetten (best zelfs) en zonder SIM. Kies in Update Service ook voor Update + Reset en niet gewoon voor update. Om problemen te voorkomen.
en ik heb een eigen logitech usb kabel gebruikt die wat langer is, dat maakt niet uit neem ik aan want die kabel is wel erg kort die je erbij krijgt
[ Voor 15% gewijzigd door Tiduz op 08-09-2012 13:44 ]
Kabel: als het past is het okay.Tiduz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:25:
[...]
dankje, ik heb een duits toestel, is er een manier dat ik die duitse apps eraf kan gooien?
en ik heb een eigen logitech usb kabel gebruikt die wat langer is, dat maakt niet uit neem ik aan want die kabel is wel erg kort die je erbij krijgt
Als je die Duitse apps eraf wil en gewoon de Generic NL wilt moet je gewoon de stappen in de tweede post van dit topic exact volgen! Helemaal veilig en dan heb je basically een 'Nederlands' toestel
sinds mijn update van de SXS van 2.3.7 naar 4.0.4 (6.1.A.2.45) heb ik precies wat last met de app whatsapp...verstuurt mijn berichten niet, als ik overschakel op data via mobiele provider levert hij ze wel af.
Soms ook wat last met de WIFI.
Zijn er nog mensen met dit probleem ?
Yeah, maar ik heb dit probleem alleen bij cisco modems van Ziggo via Wifi... op wifi duurt het 10 min voordat ik iets binnen krijg of 5 min voordat hij het verstuurd. Direct via 3g werkt gewoon goed. Maar goed ik heb dit probleem altijd al gehadReventon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:14:
sinds mijn update van de SXS van 2.3.7 naar 4.0.4 (6.1.A.2.45) heb ik precies wat last met de app whatsapp...verstuurt mijn berichten niet, als ik overschakel op data via mobiele provider levert hij ze wel af.

strange....voor de update had ik er helemaal geen last van
ik gebruik bbox2 van belgacom
ik gebruik bbox2 van belgacom
upc hier en nergens last van, komt binnen seconden aan
van de X10i naar de XS, geen spijt, doet precies wat ik wil
gek genoeg kon ik ze gewoon verwijderen in ICSAmbroosV schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:29:
[...]
Kabel: als het past is het okay.
Als je die Duitse apps eraf wil en gewoon de Generic NL wilt moet je gewoon de stappen in de tweede post van dit topic exact volgen! Helemaal veilig en dan heb je basically een 'Nederlands' toestel
van de X10i naar de XS, geen spijt, doet precies wat ik wil
[ Voor 85% gewijzigd door Tiduz op 08-09-2012 17:45 ]
Toevallig net vanmiddag geüpdatet? Dan ligt het aan whatsapp. Sinds vanmiddag werkt whatsapp bij mij ook niet goed, en we zijn niet de enige: Wereldwijde storing WhatsApp.Reventon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:14:
neen, sinds vorige week de ICS, had al zitten googlen om te zien of er whatsapp probs waren..maar niet gevonden...bedankt voor de link drav91
mss wordt het idd wel verholpen door whatsapp zelf...(hoop ik) want het is vrij vervelend.
mijn berichten komen maar door als ik zelf een whatsapp bericht ontvang van iemand.
mss wordt het idd wel verholpen door whatsapp zelf...(hoop ik) want het is vrij vervelend.
mijn berichten komen maar door als ik zelf een whatsapp bericht ontvang van iemand.
ik heb geen problemen gehad met whatsapp vandaag, al heb ik wel gehoord dat er problemen waren.
ik zit een beetje MicroHDMI kabels te zoeken en die prijzen word je toch niet echt vrolijk van
hier heb je er toch aan een redelijke prijs..http://www.benl.ebay.be/s..._sacat=See-All-CategoriesTiduz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:28:
ik zit een beetje MicroHDMI kabels te zoeken en die prijzen word je toch niet echt vrolijk van
Vraag me dan af of het wel aan Whatsapp ligt, aangezien ze wel verstuurd worden via 3G maar niet via WIFI....ArcticWolf schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:15:
ik heb geen problemen gehad met whatsapp vandaag, al heb ik wel gehoord dat er problemen waren.
oh wow, dankjewelReventon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:35:
[...]
hier heb je er toch aan een redelijke prijs..http://www.benl.ebay.be/s..._sacat=See-All-Categories
wil er wel een voor 3D panorama fotos
edit: iemand goede settings voor Handbrake? wil wat clips erop zetten maar Android High geeft toch niet mooie kwaliteit, ik ga is even zoeken wat de max bitrate is wat die aankan.
Ik las dat die 1080P video kan afspelen maar dat vind ik een beetje bizar op een 720P scherm
[ Voor 28% gewijzigd door Tiduz op 08-09-2012 18:59 ]
hier heb je er specifiek voor 3D (hdmi 1.4)Tiduz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:54:
[...]
oh wow, dankjewel
edit: iemand goede settings voor Handbrake? wil wat clips erop zetten maar Android High geeft toch niet mooie kwaliteit, ik ga is even zoeken wat de max bitrate is wat die aankan.
Ik las dat die 1080P video kan afspelen maar dat vind ik een beetje bizar op een 720P scherm
http://www.benl.ebay.be/s..._sacat=See-All-Categories
misschien helpt je dit wat verder ivm de handbrake settings....
http://www.youtube.com/watch?v=8MpayqddtLA
hij heeft wel een 1080p cameraTiduz schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:54:
[...]
oh wow, dankjewel
good point
En dankje Reventon, de mensen in deze thread helpen wel snel zeg, toffe peren! *slijm*
ivm met de 720p..is het niet gewoon zo dat ze upscaled naar 1080 ?
Wat is dat voor logica? De camera is 12MP, indien er genoeg rekenkracht/bandbreedte aanwezig is kan de camera dus makkelijk 1080p filmen... Als die rekenkracht er niets is moet je ook zeker niet proberen real-time te upscalenReventon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:15:
ivm met de 720p..is het niet gewoon zo dat ze upscaled naar 1080 ?
heeft iemand die smart tags al met de nieuwe app geprobeerd? gps aan/uit mist! en dat oplezen van de tijd werkt ook niet
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
beste mensen
ik zoek een programma waar mee ik mijn telefoon kan rooten
het liefst zo kind vriendelijk mogelijk wil niet mijn telefoon verpesten
AmbroosV kan je me nog een keer helpen...
je heb me enorm geholpen met de updat van ice cream naar jelly been
er is al wel weer een nieuwe software update die ga ik eerst doen
maar weet je welk adroid toepassing ik nodig heb die werkt ?
dankje wel
gr experias
inmiddels goed te vreden over jelly bean hoor ;-)
dankje wel
gr experias
oh noes.... geloof dat ik ook een gele vlek in me scherm heb 
Kan iemand me vertellen wat de doorlooptijd van deze reparatie ongeveer is? Wat zijn jullie ervaringen?
Kan iemand me vertellen wat de doorlooptijd van deze reparatie ongeveer is? Wat zijn jullie ervaringen?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Verwijderd
door loop tijd is ongeveer 3 weken wat ik weet van reparatie proceduresRiqy schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:53:
oh noes.... geloof dat ik ook een gele vlek in me scherm heb
Dat is vreemd, Als je Jelly Bean hebt dan hebt je je telefoon al geroot en met custom firmware geinstallleerd ...Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:41:
beste mensen
dankje wel
gr experias
Waarom zou je het nog gaan rooten ?
Verwijderd
hij vraagt dat voor een app time warp en soms voor anders apps...Wai_AM schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:58:
[...]
Dat is vreemd, Als je Jelly Bean hebt dan hebt je je telefoon al geroot en met custom firmware geinstallleerd ...
Waarom zou je het nog gaan rooten ?
Verwijderd
ik heb ook supersu er op staan maar geeft hij aan er is geen du binary geïnstalleerd en kan supersu niet installerenVerwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:11:
[...]
hij vraagt dat voor een app time warp hij vraag om een root en soms voor anders apps...
hoe kan ik dit het beste oplossen
nooit van gehoord, klinkt handig!fabstar81 schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:10:
heeft iemand die smart tags al met de nieuwe app geprobeerd? gps aan/uit mist! en dat oplezen van de tijd werkt ook niet
[ Voor 6% gewijzigd door Tiduz op 10-09-2012 18:44 ]
na 300 uur uptime met de .45 firmware is de data loss bug weer te voorschijn gekomen
moest weer opnieuw opstarten voordat de data verbinding weer werkte *zucht*
moest weer opnieuw opstarten voordat de data verbinding weer werkte *zucht*
Wi-Fi probleem is ook hier aangekomen. Als ik op mijn werk op Wi-Fi ga verliest de telefoon verbinding en krijgt ik een geel uitroepteken. Vervolgens kan ik alleen via een reset verbinding maken, met welk netwerk dan ook. Redelijk irritant.
Ik heb die wifi en gsm problemen niet en ook niet gehad met nu 3 firmwares achter elkaar.
Is er een batch waar dit in zit, ik heb week 22
Is er een batch waar dit in zit, ik heb week 22
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Nog een kleine tip om je telefoon wat sneller te maken!
Ga naar Instellingen > Opties voor ontwikkelaars
Scroll naar beneden en daar zie je vensteranimatieschaal en overgangsanimatieschaal staan.
Standaard staan deze op 1.0x, je moet beiden op 0,5x zetten.
Hierdoor openen de pop-up schermen sneller en reageert het toestel sneller.
Als je niet snapt wat hiermee bedoeld wordt, zet hem dan op 10x, druk op OK en je ziet direct wat je veranderd hebt.
Edit: Net ook de Face-Unlock ingesteld, werkt tot nu toe erg goed en snel! Ben benieuwd of dit 's avonds/met minder licht ook nog het geval is.
Scroll naar beneden en daar zie je vensteranimatieschaal en overgangsanimatieschaal staan.
Hierdoor openen de pop-up schermen sneller en reageert het toestel sneller.
Als je niet snapt wat hiermee bedoeld wordt, zet hem dan op 10x, druk op OK en je ziet direct wat je veranderd hebt.
Edit: Net ook de Face-Unlock ingesteld, werkt tot nu toe erg goed en snel! Ben benieuwd of dit 's avonds/met minder licht ook nog het geval is.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 16:15 ]
Das het eerste wat ik doe als ik een rom flash...alleen zet ik het uit.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:13:
Nog een kleine tip om je telefoon wat sneller te maken!
Krijg hoofdpijn van dat geterelier van die schermen.
Verwijderd
Sind de update naar IC heb ik het probleem dat ik, als ik met iemand bel, het geluid heel zacht klinkt, ik moet erg mijn best doen om het te verstaan, ik heb alles op zijn luidst staan.