Even weer eens wat over de batterij / accu drain / verbruik. Ik had er zelf nooit echt last van, maar sinds vorige week heb ik wat gedaan aan de beveiliging van mijn telefoon. Omdat ik allemaal accounts sync en als ik dat me telefoon zou verliezen of hij wordt gestolen, kan diegene overal bij. Daarom leek het me wel handig om een patroon in te stellen om het scherm te ontgrendelen (hiervoor had ik gewoon vegen om te ontgrendelen).
Maar het viel me op dat me batterij veel sneller leeg leek te gaan en toevallig net nadat ik dat patroon had ingesteld. Ik wist het niet zeker, daarom had ik het de afgelopen nacht getest en dit is het resultaat:
Voordat ik ging slapen haalde ik de SXS uit de oplader (100%). 7 uur later was de accu status nog maar 60%. Dit is een drain van bijna
6%/uur. Met de volgende instellingen:
- BT,GPS uit;
- Wifi en mobiel internet aan en netwerk modus op UTMS(voorkeur)/GSM;
- Patroon als beveiliging.
Daarna heb ik het patroon uitgezet en weer ingesteld op vegen. 4 uur later was er maar 7% vanaf gegaan, maar
1,75%/uur. Hierbij waren de instellingen hetzelfde, alleen de patroon uitgezet. Daarnaast was het scherm, zoals te zien altijd uit en de telefoon lag de hele tijd op dezelfde plek. In bovenstaand plaatje zijn de verschillen in drain goed te zien.
Aangezien er veel verschillen waren (misschien nog steeds wel zijn, wordt nu niet echt meer over gesproken) gemeten in drain bij mensen en dit niet iets is waar je meteen aan denkt, leek het me wel handig om dit met jullie te delen. Misschien is dit wel het probleem / de oplossing. Ik zou graag willen weten hoe dit bij jullie is.
Ik snap zelf niet waarom deze drain er is, misschien dat de telefoon niet goed in sleepmode gaat als de beveiliging is ingesteld, ik weet het niet.. Ook weet ik niet of het bij andere soorten beveiligingen dan patroon ook is. Ik zal dit nog testen.
PS ik zit op ICS Hi/KPN firmware.