our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik heb ook KPN, een vriendin van mij heeft Vodafone en haar talk berichten komen altijd onder die van mij binnen omdat er een minuut tussen die 2 servers zit, erg irritant maar zolang je synct met die servers is daar niets aan te doenArcticWolf schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:27:
dit ligt aan je provider... kan zijn dat de servers soms niet sync lopen.
ik heb nergens last van iig... (KPN)
Gisteren voor het eerst de HDMI uitgang eens echt nuttig gebruikt. Huis vol familie. Eerst via "Walkman" een leuke playlist geselecteerd (meldingen uitgezet anders wordt de muziek steeds weggedrukt) en dan met z'n allen de vakantie foto's gekeken op een flinke tv. Ook filmpjes natuurlijk.
Het zuigt stroom maar dat hef je redelijk op door ook de USB kabel aan te sluiten
Okay, beetje nutteloze post maar dat je voor € 14,95 voor een kabeltje zoveel plezier kan hebben he ....
Daily driver; MB R171 SLK280
Verwijderd
Niet nutteloosmir4dor schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:58:
Wat een heerlijke telefoon is dit toch !
Gisteren voor het eerst de HDMI uitgang eens echt nuttig gebruikt. Huis vol familie. Eerst via "Walkman" een leuke playlist geselecteerd (meldingen uitgezet anders wordt de muziek steeds weggedrukt) en dan met z'n allen de vakantie foto's gekeken op een flinke tv. Ook filmpjes natuurlijk.
Het zuigt stroom maar dat hef je redelijk op door ook de USB kabel aan te sluiten![]()
Okay, beetje nutteloze post maar dat je voor € 14,95 voor een kabeltje zoveel plezier kan hebben he ....
Veel mensen beseffen niet eens wat het apparaatje op de TV kan. Je kan zelfs met de afstandsbediening van de TV door het menu van de telefoon.
Het is gewoon echt een fijne fotoviewer, muziekspeler of mediacenter
Maar omdat je er niet bij stilstaat hoe fijn het kan gaan, denken velen er niet eens aan om het zo te gebruiken.
vaag want onder cm9 kan ik dat nergens vinden.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
ik draai geen CM9 meer... ik vind de .58 veel beter draaien dan CM9raydekok schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:07:
[...]
vaag want onder cm9 kan ik dat nergens vinden.

mobile network settings > network mode > wcdma only
en anders heeft CM die functie eruit gegooid
ik raad het trouwens alleen aan als je het meest van de tijd in 3g gebied bent/reist.
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 13-08-2012 19:49 ]
hebben meer mensen last dat de email niet meer automatisch wil syncen na de update naar ICS?
in de instellingen heb ik wel aangeven dat elke 15 minuten de mail opgehaald moet worden, maar dat gebeurt dus niet.
Alleen als je zelf op vernieuwen drukt haalt ie de mail binnen.
Iemand een idee?
Still King
Background sync moet aanstaan (Instellingen > Accounts en Synchronisatie > schuifbalk bovenaan). En dan in die lijst natuurlijk ook de sync bij je mailaccount zelf.Imhotep schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:51:
misschien is deze vraag al eerder langs gekomen, maar ik kon het niet terug vinden.
hebben meer mensen last dat de email niet meer automatisch wil syncen na de update naar ICS?
in de instellingen heb ik wel aangeven dat elke 15 minuten de mail opgehaald moet worden, maar dat gebeurt dus niet.
Alleen als je zelf op vernieuwen drukt haalt ie de mail binnen.
Iemand een idee?
hahaha, geweldig hoe makkelijk het soms kan zij en hoe dom je je dan gelijktijdig kunt voelenAmbroosV schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:13:
[...]we
Background sync moet aanstaan (Instellingen > Accounts en Synchronisatie > schuifbalk bovenaan). En dan in die lijst natuurlijk ook de sync bij je mailaccount zelf.

Still King
Ik werk in The Phone House (vakantiewerk). 90% van onze klanten zou zich dom moeten voelen maar weet het blijkbaar nietImhotep schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:21:
[...]
hahaha, geweldig hoe makkelijk het soms kan zij en hoe dom je je dan gelijktijdig kunt voelen
De dingen die ik soms zie in de winkel, verschrikkelijk. Mensen met een Galaxy S3 die nog nooit internet op hun telefoon hebben gebruikt bijvoorbeeld. Of mensen die denken dat Facebook geen internet is want dat gaat niet via het knopje "Browser/Internet". En nog meer van dat soort dingen
(by the way, de meeste andere TPH-medewerkers zijn niet beter)
[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 14-08-2012 02:03 ]
Originally Posted by K900
JB will come sooner than you expect.
ff 2 random quotes van de SXS JB thread @ XDAOriginally Posted by K900
Source is inside Sony. I can't give you any exact information because by publicizing it I risk my source. Even if I gave you the name, would that change anything?
Nouja, random zijn ze niet hèArcticWolf schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 07:44:
[...]
[...]
ff 2 random quotes van de SXS JB thread @ XDA

Moet verder eerlijk zeggen dat ik een beetje spijt begin te krijgen van mijn SXS, ik heb nog steeds gele vlekken(kan ik niet repareren in China) en ook de accu en vloeiendheid vallen me ronduit tegen. Dit is me eigenlijk pas echt op gaan vallen sinds mijn vriendin een 2.5 jaar oude HTC Desire van haar zus kreeg, hier hebben we een nieuwe accu voor gekocht(omdat de oude kapot was) voor 3 euro(ja het is China) en die accu ging zelfs de eerste keren opladen al meer dan 8 uur mee onder constant gebruik. Ook de stock 2.2 rom draaide praktisch net zo vloeiend als 4.0 op mijn SXS en sinds ik een custom 4.0 rom op de Desire gezet heb doet die helemaal nauwelijks meer onder voor mijn SXS. En gisteren was mijn SXS gewoon binnen 6.5 uur leeg met constant gebruik...
Enige wat gelukkig is opgelost is de battery drain, ik haal nu met normaal gebruik meestal wel 1 dag. Maar JB moet echt een hoop verbeteren wil ik volgend jaar overwegen weer een Sony aan te schaffen, al geldt dat eigenlijk voor alle Sony producten die ik momenteel bezit(praktisch alles wat ik heb is Sony)... Het is het gewoon allemaal net niet als je kijkt naar de rest van de markt. De SXS is wellicht de mooiste maar daar houdt het eigenlijk wel op als ik nu objectief kijk.
Ja en hij was relatief goedkoop natuurlijk, maar ik denk dat je moeilijk een SXS met 4.0 aan kan raden naast een Galaxy Nexus met 4.1 die ongeveer net zo duur is.
[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 14-08-2012 08:03 ]
Verwijderd
Ik heb ook kpn, dus dat was het nietArcticWolf schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:27:
dit ligt aan je provider... kan zijn dat de servers soms niet sync lopen.
ik heb nergens last van iig... (KPN)
Bij KPN inderdaad ook last van... Met China Unicom niks aan de hand
met KPN niks aan de hand hier...Rctworld schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:34:
[...]
Bij KPN inderdaad ook last van... Met China Unicom niks aan de hand
Maar uhhh het gros van de mensen weet niet eens wat GB, ICS, Jelly Bean is hoor. Mijn collega's zijn super happy met hun Android toestellen... maar als je vraagt welke versie kijken ze mij raar aan (en dat @ tech bedrijf)

Dus ik denk niet dat het extra zou verkopen als Sony het nu zou aankondigen.
Met die logica zou het ook geen kwaad kunnen het toch te doen, ze hebben het toch niet doorArcticWolf schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:39:
[...]
met KPN niks aan de hand hier...
Maar uhhh het gros van de mensen weet niet eens wat GB, ICS, Jelly Bean is hoor. Mijn collega's zijn super happy met hun Android toestellen... maar als je vraagt welke versie kijken ze mij raar aan (en dat @ tech bedrijf)![]()
Dus ik denk niet dat het extra zou verkopen als Sony het nu zou aankondigen.
nja... ik moet zeggen dat alles nu gewoon goed werktRctworld schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:41:
[...]
Met die logica zou het ook geen kwaad kunnen het toch te doen, ze hebben het toch niet door
-batterij gaat lang genoeg mee (zelfs met zwaar gebruik)
-UI loopt soepel (.58 met Nova en alle timescape dingen frozen)
-Alle gele vlekken zijn sinds vorige week weg... maar deze week is het warmer
Maar sinds ik een voorproefje heb gehad met CM10 van hoe JB werkt op de SXS... kan ik niet meer wachten haha.
Het grappige is, is dat Project Butter nog niet geimplemtenteerd was voor de SXS, deze komt pas na FXP133...

Die gele vlekken die komen wel weer terug hoorArcticWolf schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:51:
[...]
nja... ik moet zeggen dat alles nu gewoon goed werkt
-batterij gaat lang genoeg mee (zelfs met zwaar gebruik)
-UI loopt soepel (.58 met Nova en alle timescape dingen frozen)
-Alle gele vlekken zijn sinds vorige week weg... maar deze week is het warmer![]()
Maar sinds ik een voorproefje heb gehad met CM10 van hoe JB werkt op de SXS... kan ik niet meer wachten haha.
Het grappige is, is dat Project Butter nog niet geimplemtenteerd was voor de SXS, deze komt pas na FXP133...
Dat heb ik helaas nog niet werkend gekregen op mijn tv (Sharp).Wel jammer want dat maakt het allemaal net iets interessanter.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:32:
[...]
Niet nutteloos
Veel mensen beseffen niet eens wat het apparaatje op de TV kan. Je kan zelfs met de afstandsbediening van de TV door het menu van de telefoon.
Hij is dunner en lichter.
De Camera werkt veel beter
Gesprekskwaliteit lijkt iets beter
Accu gaat langer mee.
Display is slechter.
we zullen zienWeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:50:
[...]
Die gele vlekken die komen wel weer terug hoorik dacht dat ze ook weg waren maar op gegeven moment kwamen ze weer terug en gingen weer weg en dat bleef zo door gaan. Ik heb er heel lang geen last van gehad tot dat ik naar kroatie op vakantie ging dat wsa nog al funest voor me telefoon. Maar hij is nu weg voor reperatie ben benieud wat ze gedaan. Verder was ik erg tevreden over de ROM van sony zelf, eigenlijk niks op aan te merken verder.
het wordt as weekend "tropisch" warm

Die is er...tik maar in op Google, €24,95 bij PDA shop.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:49:
Zijn er eigenlijk goeie docks voor uit, want dan word het media verhaal voor mij althans wat leuker, geen zin om hem plat neer te leggen namelijk en dan te bedienen maar al shij al netjes in een cradle staat enzo dan vind ik het wat beter ogen (dat wil ook wat namelijk).
Deze dus http://www.pdashop.nl/pro...cradle-sony-xperia-s.html
[ Voor 9% gewijzigd door KL643 op 14-08-2012 13:07 ]
Ik heb er één via ebay (lijkt precies op die KiDiGi hierboven, maar dan goedkoper) en die werkt prima. Hij past er perfect in en staat heel stevig. Ik heb hem deze vakantie zelfs gebruikt als carkit, hij paste namelijk precies in het dieper liggende gedeelte in het dashboard en hij ging dus nergens heen.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:49:
Zijn er eigenlijk goeie docks voor uit, want dan word het media verhaal voor mij althans wat leuker, geen zin om hem plat neer te leggen namelijk en dan te bedienen maar al shij al netjes in een cradle staat enzo dan vind ik het wat beter ogen (dat wil ook wat namelijk).
Ik had mijn SXS ook ter reparatie opgestuurd, waarbij het toestel bij de post is zoekgeraakt. Na twee maanden heb ik uiteindelijk een nieuwe SXS ontvangen van Telfort met fabricage code 12W24. Dit scherm is vooralsnog perfect wit en dat ondanks een lange zit op het terras afgelopen zondag. Hopen dat het zo blijft!WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:50:
[...]
Die gele vlekken die komen wel weer terug hoorik dacht dat ze ook weg waren maar op gegeven moment kwamen ze weer terug en gingen weer weg en dat bleef zo door gaan. Ik heb er heel lang geen last van gehad tot dat ik naar kroatie op vakantie ging dat wsa nog al funest voor me telefoon. Maar hij is nu weg voor reperatie ben benieud wat ze gedaan. Verder was ik erg tevreden over de ROM van sony zelf, eigenlijk niks op aan te merken verder.
Verwijderd
Gisteren geen tijd en zin gehad om het nogmaals te proberen.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:05:
[...]
Hmmm. Vervelend. Deze drivers al eens geprobeerd? http://icxperia.com/doomlord/Flashtool-drivers.exe
Setup openen, en dan de fastboot en flashmode drivers kiezen en installeren. Hopelijk werkt het!
Vandaag begonnen met alles verwijderen met revo en bij apparaatbeheer en daarna alleen SUS herinstalleren.
Ook de drivers die je me gaf geïnstalleerd en mijn toestel maakt zowaar verbinding met SUS!
Blijft vreemd dat het met oudere drivers (1.0.0) dan de bij flashtool meegeleverde ( 1.0.1) wel werkt.
SUS is nu bezig met het installeren van de update, hopelijk wordt de installatie goed afgerond.
In ieder geval bedankt voor je hulp en de drivers Kev0! En Ambroos natuurlijk ook bedankt voor je hulp en tips!
Edit: update geslaagd en telefoon werkt weer naar behoren!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 14:10 ]
Neemarcel0672 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:11:
mijn eega wil ook een sxs maar met alle verhalen over de gele vlekken zijn we toch wat voorzichtig. Komt dit bij de nieuwste batches nog steeds voor??
Is dat die van 9,99? En past dat ook met een hoesje om de Xperia?Oude Willem schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:15:
[...]
Ik heb er één via ebay (lijkt precies op die KiDiGi hierboven, maar dan goedkoper) en die werkt prima. Hij past er perfect in en staat heel stevig. Ik heb hem deze vakantie zelfs gebruikt als carkit, hij paste namelijk precies in het dieper liggende gedeelte in het dashboard en hij ging dus nergens heen.
Uit UK, dus dat in ponden ja (ik weet niet of ik hier mag linken naar de ebayadvertentie). Er zit een uitneembaar deel in (net als in de KiDiGi), die er in zit als je hem zonder hoesje plaatst. Als je er een hoesje om hebt, dan moet je dat deel er even uitklikken en is de dock ruimer zodat het daarmee past. Ligt er natuurlijk nog wel aan hoeveel meer ruimte je hoesje inneemt, het is maar een paar millimeter aan beide kanten.KL643 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:18:
[...]
Is dat die van 9,99? En past dat ook met een hoesje om de Xperia?
Ik heb het maar even in het topic over accessoires gezet, daar is ie ten slotte voor
[ Voor 12% gewijzigd door Oude Willem op 14-08-2012 14:52 ]
Verwijderd
Ik heb handmatig geprobeerd om mijn Crime City game data terug te zetten. Dit heeft het toestel alleen op een iets andere manier gedaan dan dat ik bedoelde. Alle bestanden die normaal in het bijbehorende mapje horen te zitten staan nu los op de harde schijf van het toestel. Als ik ze probeer te verwijderen dan zegt Windows dat de verbinding met het toestel verbroken is. Op het toestel zelf kan ik de bestanden wel verwijderen, ze worden immers weergegeven in mijn albums (?) maar dit moet stuk voor stuk, meerdere selecteren en verwijderen werkt niet.
Een van jullie een idee hoe ik kan voorkomen om meer dan 1500 bestanden stuk voor stuk te verwijderen?
Het staat op het externe geheugen van de telefoon (die 32gb) toch?
Verwijderd
Via File Manager zijn de bestanden niet zichtbaar, dat is het vreemde. Via mijn pc kan ik ze wel zien en in het foto-album op mijn toestel. Zal het nog even via Astro proberen.ArcticWolf schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:23:
ES file manager of Astro file manager downloaden en op de telefoon zelf verwijderen.
Het staat op het externe geheugen van de telefoon (die 32gb) toch?
Edit: Via Astro zijn de bestanden ook niet zichtbaar. Ik zal even wat screenshots maken dan wordt het misschien wat duidelijker.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 15:28 ]
Heb je root op je telefoon? Sommige apps hebben nog wel eens de neiging om het neer te zetten waar je zonder root niet bij kan. Als je root heb, kan je ook Total Commander eens gebruiken, das in mijn mening wel 1 van de beste explorers die er is.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:25:
[...]
Via File Manager zijn de bestanden niet zichtbaar, dat is het vreemde. Via mijn pc kan ik ze wel zien en in het foto-album op mijn toestel. Zal het nog even via Astro proberen.
Edit: Via Astro zijn de bestanden ook niet zichtbaar. Ik zal even wat screenshots maken dan wordt het misschien wat duidelijker.
Verwijderd
Nee geen root..WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:35:
[...]
Heb je root op je telefoon? Sommige apps hebben nog wel eens de neiging om het neer te zetten waar je zonder root niet bij kan. Als je root heb, kan je ook Total Commander eens gebruiken, das in mijn mening wel 1 van de beste explorers die er is.
Dit is een screenshot van Astro op mijn telefoon:

En dit is een screenshot van mijn pc:

anders kun je misschien via adb shell proberen de bestanden te verwijderen? maar ja... dan ben je ook lang bezig mits ze allemaal dezelfde extensie hebben
[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 14-08-2012 15:46 ]
Over het algemeen staat de naam crime city wel in de bestands naam, zoek daar eens op met astro, maar ikb en toch bang dat hij ze op een andere locatie naar zit, en daar kom je zonder root niet bij.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:42:
[...]
Nee geen root..
Dit is een screenshot van Astro op mijn telefoon:
[afbeelding]
En dit is een screenshot van mijn pc:
[afbeelding]
en ja ADB werkt, maar das niet echt bijster snel
[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 14-08-2012 15:50 ]
Verwijderd
Zowel op crime city als op de afzonderlijke namen van de bestanden wordt niets gevonden.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:49:
[...]
Over het algemeen staat de naam crime city wel in de bestands naam, zoek daar eens op met astro, maar ikb en toch bang dat hij ze op een andere locatie naar zit, en daar kom je zonder root niet bij.
en ja ADB werkt, maar das niet echt bijster snel
Het komt er dus op neer dat ik alles handmatig moet verwijderen als ik het goed begrijp?
Als ze allemaal in de root staan wel jahVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
Zowel op crime city als op de afzonderlijke namen van de bestanden wordt niets gevonden.
Het komt er dus op neer dat ik alles handmatig moet verwijderen als ik het goed begrijp?
Verwijderd
En hoe doe ik dat precies? Ik heb in ieder geval Flashtool geinstalleerd, weet niet of ik daar wat aan heb.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
Als ze allemaal in de root staan wel jahmaar wat je ook kan doen is gewoon alles in root selecteren en de dingen uit vinken die niet weg moeten
Nee dat heb je niet nodig,Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:20:
[...]
En hoe doe ik dat precies? Ik heb in ieder geval Flashtool geinstalleerd, weet niet of ik daar wat aan heb.
Je zei dat de files allemaal in de root staan is dat op je telefoon?
Verwijderd
Als ik mijn telefoon via de verkenner open, dus de interne opslag van 25,8gb, dan staan daar alle bestanden los naast de standaardmappen van android.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:21:
[...]
Nee dat heb je niet nodig,
Je zei dat de files allemaal in de root staan is dat op je telefoon?
Okay, via windows verkenner verwijderen ging niet omdat hi jzegt dat je geen verbinding heb, maar je kan de album dan toch selecteren in astro en die map gewoon verwijderen? of ga ik nu even kort door de bocht.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:23:
[...]
Als ik mijn telefoon via de verkenner open, dus de interne opslag van 25,8gb, dan staan daar alle bestanden los naast de standaardmappen van android.
Verwijderd
Nee dat gaat niet want ze staan niet in een map, zie: [afbeelding]WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:25:
[...]
Okay, via windows verkenner verwijderen ging niet omdat hi jzegt dat je geen verbinding heb, maar je kan de album dan toch selecteren in astro en die map gewoon verwijderen? of ga ik nu even kort door de bocht.
Ik heb al geprobeerd om ze allemaal in een map te plaatsen, maar dan krijg ik een foutmelding dat het bestand niet verplaatst kan worden. Ook de bestanden knippen en op een andere locatie plakken gaat niet.
En als je via Astro (ken dat programma verder niet zo goed), alles selecteren kiest en dan alle mappen deselecteerd en dan probeert te verwijderen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:28:
[...]
Nee dat gaat niet want ze staan niet in een map, zie: [afbeelding]
Ik heb al geprobeerd om ze allemaal in een map te plaatsen, maar dan krijg ik een foutmelding dat het bestand niet verplaatst kan worden. Ook de bestanden knippen en op een andere locatie plakken gaat niet.
Verwijderd
Nee dat werkt ook niet, hij verwijderd dan niets omdat er niets geselecteerd is. Heb het ook met File Manager geprobeerd maar daar precies hetzelfde probleem.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:30:
[...]
En als je via Astro (ken dat programma verder niet zo goed), alles selecteren kiest en dan alle mappen deselecteerd en dan probeert te verwijderen?
Dan zou ik total commander eens proberen, want daar namelijk kiezen of je bestanden en mappen of alleen bestanden wil selecteren op je SD kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:36:
[...]
Nee dat werkt ook niet, hij verwijderd dan niets omdat er niets geselecteerd is. Heb het ook met File Manager geprobeerd maar daar precies hetzelfde probleem.
Verwijderd
Daar gaat het precies hetzelfde als bij Astro en FM.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:37:
[...]
Dan zou ik total commander eens proberen, want daar namelijk kiezen of je bestanden en mappen of alleen bestanden wil selecteren op je SD kaart.
Ik ben er wel achter gekomen dat de bestanden ook in de map DCIM -> .thumbnails staan. Vanuit daar heb ik ze verwijderd met TC. Echter blijven de losse bestanden nog steeds staan en zijn ze ook nog steeds niet te verwijderen. Crime City verwijderen en dan ook de bijbehorende mappen die blijven staan, heeft geen effect.
Verwijderd
Als ik over ga tot formatteren kan ik dan de bestanden die ik wil houden kopiëren en later terug zetten?WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:06:
Probleem is dat ik op moment mijn telefoon niet heb die is weg voor reperatie, maar het is raar dat je ze niet gewoon kan verwijderen op je SD kaart via de telefoon zelf. Er is 1 drastische oplossing en dat is je kaartje formatern maar ja dan ben je alles kwijt dat lijkt me ook niet echt handig.
Dus in mijn geval, de mappen kopiëren, dan de kaart formatteren en daarna alles terug zetten. Of werkt het systeem dan niet meer naar behoren?
Jah dat zou wel moeten kunnen jah, gewoon aan verkenner hangen alles kopieren, formateren en precies zo weer terug zetten, weet niet of het 100% of het werkt maar ga er wel van uit.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:08:
[...]
Als ik over ga tot formatteren kan ik dan de bestanden die ik wil houden kopiëren en later terug zetten?
Dus in mijn geval, de mappen kopiëren, dan de kaart formatteren en daarna alles terug zetten. Of werkt het systeem dan niet meer naar behoren?
Verwijderd
Ok, dan gaan we dat maar proberen. Moet zo werken dus het wordt vanavond laat dat ik het ga proberen.WeAreLegion schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:14:
[...]
Jah dat zou wel moeten kunnen jah, gewoon aan verkenner hangen alles kopieren, formateren en precies zo weer terug zetten, weet niet of het 100% of het werkt maar ga er wel van uit.
Mocht het gelukt zijn (of niet) dan laat ik dat hier in ieder geval weten.
Bedankt voor je hulp tot dusver LordHades!
zolang je maar niet het bestandssysteem weggooidVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:21:
[...]
Ok, dan gaan we dat maar proberen. Moet zo werken dus het wordt vanavond laat dat ik het ga proberen.
Mocht het gelukt zijn (of niet) dan laat ik dat hier in ieder geval weten.
Bedankt voor je hulp tot dusver LordHades!
tis namelijk een 25 en 5gb partitie.
Dat probleem is er al (en bekend) sinds voorjaar 2011 met de Xperia Arc en al de rest uit die reeks. Ik had er met mijn Xperia S op GB nog last van, sinds ICS eindelijk niet meer. Ik denk dat ze zelf niet echt weten waar het aan ligt. Het probleem bij mij was dan ook erg vaag. Internet in de browser ging dan niet meer, maar in sommige apps wel nog.Cyleo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:03:
Zouden mensen met het 3g <> Wifi wissel probleem hebben kunnen helpen het probleem wat meer onder de aandacht te brengen bij Sony door bijvoorbeeld hier een comment achter te laten, dan kunnen ze er wat aan doen
[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 14-08-2012 20:15 ]
ik weet niet wat ik van deze kleur moet vinden
Ow, ken het probleem niet van de Arc, is volledig nieuw voor mij en pas sinds de ICS update. Daarnaast is het voor mij ongeacht de app. Ook op het nieuwe toestel heb ik het probleem dus het zit wel in de firmware.AmbroosV schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
Dat probleem is er al (en bekend) sinds voorjaar 2011 met de Xperia Arc en al de rest uit die reeks. Ik had er met mijn Xperia S op GB nog last van, sinds ICS eindelijk niet meer. Ik denk dat ze zelf niet echt weten waar het aan ligt. Het probleem bij mij was dan ook erg vaag. Internet in de browser ging dan niet meer, maar in sommige apps wel nog.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Ik neem aan dat als ik het gedeelte van 25,8gb formateer dat er dan niets aan de hand is?ArcticWolf schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:45:
[...]
zolang je maar niet het bestandssysteem weggooid![]()
tis namelijk een 25 en 5gb partitie.
Het 5gb deel met het bestandssysteem is ook niet zichtbaar in Windows verkenner toch?
Nee dan niet... maar je kan volgens mij wel gewoon de hele kaart opnieuw partitioneren.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:46:
[...]
Ik neem aan dat als ik het gedeelte van 25,8gb formateer dat er dan niets aan de hand is?
Het 5gb deel met het bestandssysteem is ook niet zichtbaar in Windows verkenner toch?
/system staat namelijk op een ander type geheugen.
die 5gb is alleen het /data en /secure gedeelte.
bvd en mvg
~André
Dat is genoeg! Ik was pas in Nederland (ben Belg), mijn dataroaming stond uit en ik kon dus ook gewoon niet op internet. Dataverbinding ging automatisch uit, je krijgt er zelfs een melding van!cedras schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:11:
Ik ga op vakantie en neem mee........... mijn SXS. Is het voldoende om roaming uit te zetten om geen ongewenste dataverbruik te krijgen in het buitenland of moet ik nog een app daarvoor installeren.
bvd en mvg
~André
Hoeveel data verbruikt het android-besturingssysteem bij jullie eigenlijk? Ik heb het idee dat hij bij mij wel erg veel gebruikt, vorige maand 646MB over Wi-Fi en zelfs 83 MB over mobiele data. Wi-Fi maakt me nog niet zo heel veel uit en ik heb nog wel een 1GB mobiele bundel, maar ik zit nog een beetje te kijken wat mijn gemiddelde mobiele dataverbruik is; aangezien ik bijna aan het eind van m'n abonnement zit en daarom zit te kijken hoe groot de internetbundel bij een nieuw abonnement zou moeten zijn. Voor de rest verbruik ik redelijk weinig en het is natuurlijk stom als het besturingssysteem zelf de reden zou moeten zijn voor een grotere bundel...
Android verbruikt idle bij mij volgens mij zo'n 5~10mb/dag.Oude Willem schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:51:
Ja, ik had m'n dataverbinding voor de zekerheid ook uitgezet en dat ging goed. Ik kreeg wel continu de melding dat dataverbinding was uitgeschakeld, met zo'n geel driehoeksbordje bovenin, beetje stom om telkens de melding te krijgen als je het natuurlijk moedwillig hebt gedaan.
Hoeveel data verbruikt het android-besturingssysteem bij jullie eigenlijk? Ik heb het idee dat hij bij mij wel erg veel gebruikt, vorige maand 646MB over Wi-Fi en zelfs 83 MB over mobiele data. Wi-Fi maakt me nog niet zo heel veel uit en ik heb nog wel een 1GB mobiele bundel, maar ik zit nog een beetje te kijken wat mijn gemiddelde mobiele dataverbruik is; aangezien ik bijna aan het eind van m'n abonnement zit en daarom zit te kijken hoe groot de internetbundel bij een nieuw abonnement zou moeten zijn. Voor de rest verbruik ik redelijk weinig en het is natuurlijk stom als het besturingssysteem zelf de reden zou moeten zijn voor een grotere bundel...
-gtalk
daarnaast update android zelf nog weleens wat (telefoon boek ofzo, of play apps status)
Daarnaast doe ik zelf nog een beetje browsen enzo.. en soms wat apps downloaden (ligt eraan hoe groot ze zijn
Tnx.AmbroosV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
Dat is genoeg! Ik was pas in Nederland (ben Belg), mijn dataroaming stond uit en ik kon dus ook gewoon niet op internet. Dataverbinding ging automatisch uit, je krijgt er zelfs een melding van!
Ik kan wel specifieker op dagen kijken welke apps die dagen data verbruikt hebben en daarbij lijkt het wel meer in pieken dataverbruik te gaan:

[ Voor 3% gewijzigd door Oude Willem op 15-08-2012 16:19 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Of via de Flashtool een unbranded rom er over heen flashen? Geen gedoe en nog gewoon stockMalfoi schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:00:
Vandaag mijn SXS opgehaald van de reparatie (het gele vlekken probleem). Echter, nu is ie T-Mobile branded, terwijl hem via Hi heb gekregen. Wat te doen nu? Terug naar de winkel en door hen laten oplossen of zelf rooten?
Heb ik net gedaan idd. Was mijn eerste keer en dacht dat het veel moeilijker was. Easypeasy!bartsled schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:04:
[...]
Of via de Flashtool een unbranded rom er over heen flashen? Geen gedoe en nog gewoon stock
Ik had ook de T-mobile firmware terug gekregen, zullen ze daar standaard naartoe flashen of zullen het gewoon nieuwe toestellen zijn? Die van mij zag er in ieder geval akelig nieuw uitMalfoi schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:00:
Vandaag mijn SXS opgehaald van de reparatie (het gele vlekken probleem). Echter, nu is ie T-Mobile branded, terwijl hem via Hi heb gekregen. Wat te doen nu? Terug naar de winkel en door hen laten oplossen of zelf rooten?
Refurbished toestellen zien er ook als nieuw uitCyleo schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:31:
[...]
Ik had ook de T-mobile firmware terug gekregen, zullen ze daar standaard naartoe flashen of zullen het gewoon nieuwe toestellen zijn? Die van mij zag er in ieder geval akelig nieuw uit
Het gaat hier dus over de nieuwe kleurtemperatuur die Sony kiest bij de nieuwere toestellen.
Helaas heb ik even niet de 1 week oude Xperia S van mijn neefje bij de hand, maar deze vertoont exact de
zelfde kleurtemperatuur als de Xperia P op ondergaande foto's.
-- Helaas is zoals ik al verwacht..het niet echt lekker op foto vast te leggen dat de P ( en nieuwere S ) een soort overzadigd kleurtje geel heeft in het scherm.
Sterker nog .. op mijn eigen foto's lijkt de Xperia P een betere wit weergave te hebben wat dus compleet niet zo is als ik met mijn eigen ogen kijk.. Het is juist de Xperia S ( oude type in foto ) die een veel wittere kleur wit toont.
nouja... hier de foto's voor wie het leuk vind.
Zoals gezegd wijkt de realiteit behoorlijk af van foto...feit is wel dat de Xperia P wel meer licht doorlaat in het scherm.. wat je ook duidelijk ziet.
even een edit - > Beide schermen heb ik de helderheid gelijk gezet alvorens ik de foto's nam.

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo-Puppy op 15-08-2012 19:59 ]
ik had vandaag ook wat lichte gele stipjes aan de zijkanten van m'n scherm... maar nu is ie gewoon helemaal weer wit (en nee tis hier snikheet...)
[ Voor 64% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2012 20:25 ]
Dat met die afstand bediening werkt echt subliem zeg ! Je kunt werkelijk door je hele telefoon browsen vanaf de bank. Voor niets een houten kont opgelopen afgelopen weekend omdat ik dacht gelimiteerd te zijn door de 1.5 meter HDMI kabelVerwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:32:
[...]
Niet nutteloos
Het is gewoon echt een fijne fotoviewer, muziekspeler of mediacenter![]()
Maar omdat je er niet bij stilstaat hoe fijn het kan gaan, denken velen er niet eens aan om het zo te gebruiken.
Handig voor mijzelf thuis maar je kunt hier toch ook mooie sier mee maken op een home-party
Tenminste, ik heb ook een Sony tv en het duurt weer even voordat ik dit ga (kan) testen op een niet-Sony tv. Of werkt dit zonder meer op elke tv ?
mir4dor is iig blij met al die apparaten die tegenwoordig ook echt lekker kunnen samenwerken.
Daily driver; MB R171 SLK280
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Refurbished vind ik ook primaWeAreLegion schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:57:
[...]
Refurbished toestellen zien er ook als nieuw uitdat zegt niet zoveel eigenlijk. Maar goed denk dat ze daar bij reperatie centrum niet zo naar kijken wat er op moet komen eigenlijk, ze zijn behalve de bloatware natuurlijk wel het zelfde.
@mir4dor: werkt in principe op elke moderne tv die HDMI CEC heeft (bij sony heet dit bijvoorbeeld bravia sync) zoals hierboven al genoemd is.
@turbo-puppy: leuke vergelijking! Ben zelf erg tevreden met de S
Riqy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:57:
Dacht dat de tv HDMI-CEC moet ondersteunen (verschillende merken noemen dit anders)...
Zo dusAmbroosV schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 02:57:
[...]
HDMI CEC![]()
Maar omdat dat véél te simpel zou zijn heeft elke fabrikant het een andere naam gegeven:
Anynet+ (Samsung);
Aquos Link (Sharp);
BRAVIA Link of BRAVIA Sync (Sony);
HDMI-CEC (Hitachi);
E-link (AOC);
Kuro Link (Pioneer);
CE-Link of Regza Link (Toshiba);
RIHD (Remote Interactive over HDMI) (Onkyo);
RuncoLink (Runco International);
SimpLink (LG);
HDAVI Control, EZ-Sync of VIERA Link (Panasonic);
EasyLink (Philips);
NetCommand for HDMI (Mitsubishi)
Met dank aan Wikipedia. De signalen zijn wel allemaal zo goed als hetzelfde, en met uitzondering van speciale toetsen (zoals bvb BRAVIA Theatre Sync etc) zijn ze ook allemaal compatibel met elkaar.
Nu is deze vergelijking niet helemaal eerlijk, ik zie namelijk dat je het scherm van de P op 100% brigthness hebt staan, niet? (is te zien aan het icoontje van Rumble/Ruzzle) Een welbekend "probleem" van de P is dat het na 75% brightness de kleur temperatuur aan past: geel wordt groening, groen wordt gelig. Erg lelijk als je het mij vraagt, maar die van mij staat op automatische energiebesparende modus: alleen in fel zonlicht veranderen m'n kleuren nu.Turbo-Puppy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:55:
Verhaal met foto's van Xperia P & S.
Vergelijk ook eens met 70% brightness, dan zul je wel verschil zien (vergelijk het icoon van Rumble maar eens). Desalniettemin heeft de S waarschijnlijk alsnog een mooier scherm, simpelweg omdat het HD is (scherper dus). Maar wilde dit even opmerken, omdat je test dan wat eerlijker zou verlopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 16-08-2012 01:30 ]
Misschien komt het door mijn hdmi kabel, is een goedkope ebay kabel. Misschien heeft die pin 13 niet eens aangesloten..
Action kabels werken prima!Lieuwe15 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:16:
Helaas werkte de HDMI-CEC niet op mijn LG, terwijl mijn raspberry pi wel met cec werkt..
Misschien komt het door mijn hdmi kabel, is een goedkope ebay kabel. Misschien heeft die pin 13 niet eens aangesloten..
Namelijk als ik bepaalde apps open of via een app iets wil delen op facebook, dan vraagt dit altijd de toestemming in het FRANS ??
Ik bekeek onlangs een app in de play store en op mijn SXS staat de uitleg helamaal in het Frans en op mijn pc in het nederlands ?
Hoe kan dit aangepast worden ? Ik heb alle instelling nagekeken op mijn gsm en alles staat op nederlands (Nederlands-België)
Ik vind dit héél vervelend dat alles steeds in het Frans verschijnt
Die toestemming van Facebook is in België altijd Franstalig... De Play Store is normaal wel gewoon in je telefoontaal, maar het kan daar ook wel dat er af en toe een Franse app tussen zit.Reventon schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:42:
Heeft iemand hetzelfde probleem dat ik voor heb ?
Namelijk als ik bepaalde apps open of via een app iets wil delen op facebook, dan vraagt dit altijd de toestemming in het FRANS ??
Ik bekeek onlangs een app in de play store en op mijn SXS staat de uitleg helamaal in het Frans en op mijn pc in het nederlands ?
Hoe kan dit aangepast worden ? Ik heb alle instelling nagekeken op mijn gsm en alles staat op nederlands (Nederlands-België)
Ik vind dit héél vervelend dat alles steeds in het Frans verschijnt
ik dacht dat ik dit met mijn Arc niet had...daarom de twijfel
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Om de batterij wat te sparen zet ik hem het liefst qua mobiele netwerken op gsm. Dit ook omdat 3g (wcdma) hier in de buurt niet zo'n sterk bereik heeft. Wat me dan tijdens de telefoongesprekken opvalt is dat het geluid in de speaker niet kraakhelder is als hij op 2g staat, oftewel hoor ik een soort van krakende resonantie van het signaal in de speaker. Hier heb ik geen last van als ik gebruik maak van 3g.
Nu is het dus mijn vraag of dit aan het netwerk of de telefoon ligt? En mocht het aan de telefoon liggen, of dit softwarematig is en dus meer mensen er last van hebben/ er een instelling is die dit beïnvloed, of dat dit een teken is van een defect oid.
Verder las ik ergens dat het verschil in batterijgebruik tussen 2g en 3g niet zo groot is -> Battery Standard battery, Li-Ion 1750 mAh
Stand-by Up to 450 h (2G) / Up to 420 h (3G)
Talk time Up to 7 h 30 min (2G) / Up to 8 h 30 min (3G)
Music play Up to 25 h
Bron: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_s-4369.php
Klopt dit en betekend dit dus dat als ik hem op 3g laat staan het verschil nauwelijks te merken is? Internetten doe ik sowieso het meest via wifi, oftewel staat roaming het grootste deel van de tijd uit. En hoe zit het met het batterijgebruik als het signaal van 3g op 2 streepjes staat tov 2g op volledig bereik?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
En kan iemand mij bevestigen of er weldegelijk een standaard screen protector/ protection slip op de xperia S zit? Alle bronnen zeggen iets anders.
Hier zegt sony support van wel: http://talk.sonymobile.com/message/180298
Maar ik heb naar sony zelf gebeld en die zeggen van niet.
[ Voor 39% gewijzigd door yochi op 17-08-2012 17:11 ]
Ik had precies dezelfde instelling. Zo'n 3 weken geleden heb ik hem ter reparatie gebracht en was hem iets meer dan 1 week "kwijt".
Het scherm werk nu naar behoren, de gele waas waar ik andere gebruikers over hoor heb ik gelukkig ook niet.
Wat ze wel gedaan hebben is een T-Mobile-rom erop gezet (wel simlock-vrij)... vrij apart, maar ik kan er mee leven :-P.
Succes!
[ Voor 96% gewijzigd door ArcticWolf op 17-08-2012 17:28 ]
Ik dacht dat dit aan de provider lag? Is het inderdaad sony zijn fout? Ik kan bevestigen dat mijn telefoon af en toe zonder 3g valt en dat de telefoon herstarten alles oplost.DeDaan86 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:30:
Is dit niet de beruchte 3G-bug van Sony...? Herstarten van de telefoon helpt, geen idee of Sony hiervoor inmiddels al een update voor aan het ontwikkelen is.
Dit ken ik niet, wel bizar veel. Stond je wifi nog aan?ArcticWolf schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:27:
Ik zat net in de trein te bellen en de verbinding werd 6x verbroken terwijl toen ik keek of ik mijn verbinding met kwijt was, and had ik nog gewoon bereik?? Switch de telefoon niet goed van mast ofzo? Zijn er andere die dit ook hebben meegemaakt?