Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 15:57
Is het niet gewoon zo dat ze op je simkaart staan en ook als gmail contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik mijn Xperia S eindelijk weer terug heb (garantie gele-vlekken probleem) ondervind ik nu problemen met het updaten via PC Companion. Met mijn vorige XS verliep dit allemaal vlekkeloos, echter nu blijft het programma telkens hangen.PC Companion heb ik opnieuw geinstalleerd vanaf de Sony website, dus daarvan heb ik zeker de laatste versie.
Het gaat om de update 6.1.A.0.452 van slecht 0,1 mb groot. Je zou dus verwachten dat deze binnen enkele tellen geïnstalleerd is maar ik ben er nu al een uur mee bezig.
Het programma blijft hangen bij stap 3 van het updateproces genaamd bijwerken. Als ik de telefoon loskoppel en het opnieuw probeer dan blijft hij weer bij deze stap steken. Dit is wat ik te zien krijg:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails20.imagebam.com/20511/f4b5a9205109580.jpg

Heeft iemand enig idee waarom dit niet lukt, en of er voor mij ook al een update naar ICS beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Mijn Xperia S is overleden tijdens het Dicky Woodstock festival. Helemaal verzopen.

Probleem: ik krijg mijn data er dus ook niet meer af; omdat dit niet op een sd kaartje staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

@Kris040: Zoek zelf eens in dit topic.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:48:
Nu ik mijn Xperia S eindelijk weer terug heb (garantie gele-vlekken probleem) ondervind ik nu problemen met het updaten via PC Companion. Met mijn vorige XS verliep dit allemaal vlekkeloos, echter nu blijft het programma telkens hangen.PC Companion heb ik opnieuw geinstalleerd vanaf de Sony website, dus daarvan heb ik zeker de laatste versie.
Het gaat om de update 6.1.A.0.452 van slecht 0,1 mb groot. Je zou dus verwachten dat deze binnen enkele tellen geïnstalleerd is maar ik ben er nu al een uur mee bezig.
Het programma blijft hangen bij stap 3 van het updateproces genaamd bijwerken. Als ik de telefoon loskoppel en het opnieuw probeer dan blijft hij weer bij deze stap steken. Dit is wat ik te zien krijg:
[afbeelding]

Heeft iemand enig idee waarom dit niet lukt, en of er voor mij ook al een update naar ICS beschikbaar is?
5 posts boven je stond het antwoord :|

http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik helemaal verkeerd zitten zoeken, heb de eerste paar pagina's van dit topic doorzocht en niets gevonden. Vandaar dat ik over ben gegaan op het zelf stellen van de vraag.
In ieder geval bedankt voor de link, zal eens proberen of het nu wel werkt.

Edit: Met de update service werkt het ook niet, bij de stap verbinden gaat het programma niet verder. Er wordt gevraagd om je toestel uit te schakelen en daarna te verbinden met de pc terwijl je de volume omlaag-knop ingedrukt houdt. Als ik dit doe gebeurt er niets, mijn telefoon trilt een keer, ik krijg een melding via PC Companion dat het toestel aangesloten is maar in het programma Update Service gebeurt er niets.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:22:
[...]

Dan heb ik helemaal verkeerd zitten zoeken, heb de eerste paar pagina's van dit topic doorzocht en niets gevonden. Vandaar dat ik over ben gegaan op het zelf stellen van de vraag.
In ieder geval bedankt voor de link, zal eens proberen of het nu wel werkt.

Edit: Met de update service werkt het ook niet, bij de stap verbinden gaat het programma niet verder. Er wordt gevraagd om je toestel uit te schakelen en daarna te verbinden met de pc terwijl je de volume omlaag-knop ingedrukt houdt. Als ik dit doe gebeurt er niets, mijn telefoon trilt een keer, ik krijg een melding via PC Companion dat het toestel aangesloten is maar in het programma Update Service gebeurt er niets.
Als je bij dat stadium van het updaten komt: Telefoon uit, USB kabel uit de telefoon (wel in de computer), Volume omlaag knop ingedrukt houden, USB kabel in telefoon stoppen terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt. Dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 20:02
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:22:
[...]

Check 1.
Koppel telefoon rechtstreeks op een USB poort van je PC, niet via USB-HUB etc.

Check 2.
Zet je telefoon uit , USB kabel gekoppelt aan telefoon, hou volume omlaag-knop ingedrukt, steek andere eind van USB kabel in PC. Lampje bovenaan telefoom brandt GROEN.
trillen hoort niet <-- hier doe je wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
WeAreLegion schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

Mmmm dat heb ik echt nog nooit gehad, kijk eens bij contacten en dan instellingen welke opties er aanstaan, hij haalt ze nu volgens mij uit 2 verschillende dingen.
Dat is juist het vreemde, ze komen enkel van gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

Dat is juist het vreemde, ze komen enkel van gmail.
mmmmm ik heb toevallig net mijn telefoon voor reperatie weg gebracht dus kan het niet na kijken maar ik heb volgens mij wel zo iets gehad een keer. Iets in de instellingen van contacten zorgde er bij mij voor dat alles dubbel stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:21:
[...]

Check 1.
Koppel telefoon rechtstreeks op een USB poort van je PC, niet via USB-HUB etc.

Check 2.
Zet je telefoon uit , USB kabel gekoppelt aan telefoon, hou volume omlaag-knop ingedrukt, steek andere eind van USB kabel in PC. Lampje bovenaan telefoom brandt GROEN.
trillen hoort niet <-- hier doe je wat fout.
Check 1. Ik sluit de kabel gewoon direct op mijn laptop aan

Check 2. Gedaan zoals je zei, hij trilt nu niet en het groene lampje blijft branden. In het Update programma veranderd er echter niets, hij staat nu al 20 minuten op het "verbinden"scherm. Mijn inziens kan het groene lampje ook komen doordat de batterij volledig is opgeladen, als ik kort op de aan/uit toets klik krijg ik ook alleen een icoontje van een batterij te zien.
Ik krijg wel de melding dat mijn toestel aangesloten is op mijn pc via pc companion (pop-up rechtsonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 20:02
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:48:
[...]

Check 1. Ik sluit de kabel gewoon direct op mijn laptop aan

Check 2. Gedaan zoals je zei, hij trilt nu niet en het groene lampje blijft branden. In het Update programma veranderd er echter niets, hij staat nu al 20 minuten op het "verbinden"scherm. Mijn inziens kan het groene lampje ook komen doordat de batterij volledig is opgeladen, als ik kort op de aan/uit toets klik krijg ik ook alleen een icoontje van een batterij te zien.
Ik krijg wel de melding dat mijn toestel aangesloten is op mijn pc via pc companion (pop-up rechtsonder).
misschien hindert pc companion SEUS, schakel PC companion uit.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37920332 dat zijn mijn printscreens van SEUS proces

[ Voor 4% gewijzigd door Wai_AM op 09-08-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
WeAreLegion schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:41:
[...]

mmmmm ik heb toevallig net mijn telefoon voor reperatie weg gebracht dus kan het niet na kijken maar ik heb volgens mij wel zo iets gehad een keer. Iets in de instellingen van contacten zorgde er bij mij voor dat alles dubbel stond.
Ja, dat maakt het helemaal moeilijk: Het is niet bij alle contacten zo, en er zit ook geen verband tussen de contacten (lees: ze hebben niet allemaal facebook, of google+ oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:56:
[...]
misschien hindert pc companion SEUS, schakel PC companion uit.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37920332 dat zijn mijn printscreens van SEUS proces
Het werkt nog steeds niet, snap er echt helemaal niks van. Ik kom niet verder dan je eerste printscreen. Als ik de telefoon aansluit gaat er inderdaad een groen lampje branden, het scherm gaat aan en er komt Sony te staan. Daarna gebeurt er niets meer, niet op het scherm en niet in het programma.I heb al geprobeerd om lang en kort de volumetoets ingedrukt te houden maar dit heeft geen effect.
Erg frustrerend dit allemaal, zeker omdat het met mijn vorige SXS wel allemaal goed werkte.

Heeft er nog iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

Edit: dacht het nog een keer met PC Companion te proberen, ligt de online server er uit..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer SEUS vraagt om verbinding te maken moet je je telefoon echt helemaal uitzetten, en dan mag je op je telefoon géén knopjes meer indrukken behalve volume omlaag. Je blijft volume omlaag inhouden, je steekt USB in je telefoon en PC (zonder volume omlaag ooit los te laten) en laat volume omlaag dan pas los wanneer SEUS je vraagt om 't los te laten.

(en inderdaad PC Companion afsluiten voor je SEUS gebruikt)

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 09-08-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat PC companion kan je beter gewoon helemaal niet gebruiken om te updaten, loopt ook altijd achter de feiten aan trouwens. Gewoon SEUS gebruiken en dan gaat het 9 van de 10 keer gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik nog geen micro-hdmi kabel heb, stel ik hier maar de vraag. Is het mogelijk om met zo'n kabel een livestream van de NOS (wegens de Olympics) te laten afspelen op je tv. Ik las op internet dat je video's en foto's e.d. kon afspelen, maar ik ben niet zeker of hij ook het browsen weergeeft. Tv is overigens een Panasonic (misschien kan het alleen bij een Sony tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:12:
Aangezien ik nog geen micro-hdmi kabel heb, stel ik hier maar de vraag. Is het mogelijk om met zo'n kabel een livestream van de NOS (wegens de Olympics) te laten afspelen op je tv. Ik las op internet dat je video's en foto's e.d. kon afspelen, maar ik ben niet zeker of hij ook het browsen weergeeft. Tv is overigens een Panasonic (misschien kan het alleen bij een Sony tv).
volgens mij laat hij 1:1 zien wat er op de telefoon gebeurt.. dus ik zeg ja, maar ik weet het niet zeker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:17:
[...]

volgens mij laat hij 1:1 zien wat er op de telefoon gebeurt.. dus ik zeg ja, maar ik weet het niet zeker O-)
Ik heb een kabeltje en in eerste instantie krijg je een apart menu, maar je kan ook gewoon het normale scherm/menu op je tv krijgen en kan je gewoon doen wat je nu ook zou doen. Dus ook games spelen, browsen, whatsappen etc, allemaal op je tv :)

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stefneyd

heel toevallig had ik vandaag dat probleem ook 4 keer :s begon opeens vandaag... heb sinds gister de .58 firmware daarvoor had ik de .453 firmware.
al 4 x unlocked in m'n broekzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:51:
@stefneyd

heel toevallig had ik vandaag dat probleem ook 4 keer :s begon opeens vandaag... heb sinds gister de .58 firmware daarvoor had ik de .453 firmware.
al 4 x unlocked in m'n broekzak
zeer vervelend, moet je mee opletten, niet dat je ook weer naar fabrieksinstellingen gaat zoals mij :-)
ik heb nu schermvergrendeling met patroon gekozen, lijkt me sterk dat ie zich nu nog kan unlocken, of dat hoop ik toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:50:
[...]

Heb toevallig een uurtje muziek gespeeld, via bluetooth verbonden met autoradio. Dit ging zonder stutters :)
(En ik heb geen aanpassingen gedaan aan de build.prop!)
heb in proefrit met nieuwe auto ook muziek afgespeeld via bluetooth. in mn eigen 207 lukt het echt niet om hem aan de praat te krijgen. overigens stotterde die af en toe wel, maar dit was vooral als ik tegelijkertijd aan het wazen was.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Cyleo schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:50:
[...]

Ja, dat maakt het helemaal moeilijk: Het is niet bij alle contacten zo, en er zit ook geen verband tussen de contacten (lees: ze hebben niet allemaal facebook, of google+ oid)
Ga naar https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=wm#contacts en klik op meer. Dan de optie "dubbele vermeldingen zoeken en samenvoegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Shifty47 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:48:
[...]

Ga naar https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=wm#contacts en klik op meer. Dan de optie "dubbele vermeldingen zoeken en samenvoegen".
Dat heeft alleen nut natuurlijk als ze ook echt dubbel in gmail contacts staan natuurlijk en dat staan ze volgens mij niet bij hem. Maar goed even naar kijken kan nooit kwaad natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
WeAreLegion schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:50:
[...]

Dat heeft alleen nut natuurlijk als ze ook echt dubbel in gmail contacts staan natuurlijk en dat staan ze volgens mij niet bij hem. Maar goed even naar kijken kan nooit kwaad natuurlijk :)
"Dat is juist het vreemde, ze komen enkel van gmail." Dus is het proberen waard dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:36:
Wanneer SEUS vraagt om verbinding te maken moet je je telefoon echt helemaal uitzetten, en dan mag je op je telefoon géén knopjes meer indrukken behalve volume omlaag. Je blijft volume omlaag inhouden, je steekt USB in je telefoon en PC (zonder volume omlaag ooit los te laten) en laat volume omlaag dan pas los wanneer SEUS je vraagt om 't los te laten.

(en inderdaad PC Companion afsluiten voor je SEUS gebruikt)
Ik heb het op deze manier geprobeerd maar wederom geen succes. Heb je een indicatie hoelang ik die volumetoets vast moet houden? Heb het net tweemaal 10 minuten volgehouden maar er gebeurt nog steeds niets. Is er geen mogelijk om het toestel te updaten zonder dat je hem aan de pc aansluit, de HTC Sensation XL van mijn zusje heb ik laatst gewoon via wifi kunnen updaten naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:22
ik had hetzelfde probleem met SEUS. Met PC companion lukte het updaten zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:37:
ik had hetzelfde probleem met SEUS. Met PC companion lukte het updaten zonder problemen.
Bij mij werkt het alletwee niet, wordt er langzamerhand een beetje gek van. Ik ken het principe van het updaten, bij mijn vorige SXS ging het altijd goed, op precies dezelfde manier. Het is ook niet echt een moeilijk proces waarbij je fouten maken kunt. Ik denk dat ik straks maar langs de Vodafone winkel ga, mogen die gasten daar hem even updaten naar ICS voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Laatst online: 30-08 13:23
Een goedemiddag,
ik heb m'n SXS nu een aantal maanden (had 'm vrijwel als eerste) en laatst geüpdatet naar ICS. Sindsdien is het echt een kloteding, accu 3x per dag opladen, applicaties vrijwel onbruikbaar doordat ze telkens stoppen (ook facebook, whatsapp e.d.). Meer mensen die dit ondervinden? Ik heb ook het probleem van de gele vlek, vond dit in eerste instantie niet zo'n probleem, maar zit er nu serieus aan te denken om hem (was garantie toch?) terug te sturen, een nieuwe te ontvangen, deze te verkopen en een S3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Zou eerst eens proberen te herinstalleren met ICS, lijkt erop dat er tijdens de installatie iets is misgegaan... Dit kun je het beste doen met SUS.

Ik heb zelf ICS vanaf het moment dat ie uit is, en heb er alleen maar voordeel van...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb totaal geen softwareproblemen. Alleen de 3g verbinding die regelmatig wegvalt..
Voor de rest ben ik tevreden over de update. Alles loopt soepel.
Dus n fabrieksreset of de update opnieuw doen lijkt mij voor jou ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Bedankt, wilde dit in eerste instantie toch maar niet doen omdat al m'n apps dan weg zijn (toch?), maar zal er nu dus toch aan moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Klopt, maar deze kun je vanuit google account wel weer terugzetten (neem aan dat je die gebruikt). Zodra je na herinstallatie de market (google play store) opent dan installeert hij alles weer opnieuw. :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Mooi, stond me wel wat van bij nu je het zegt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die .58 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Riqy schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:45:
Klopt, maar deze kun je vanuit google account wel weer terugzetten (neem aan dat je die gebruikt). Zodra je na herinstallatie de market (google play store) opent dan installeert hij alles weer opnieuw. :)
Is dat echt zo? Want dat was bij mij nml niet het geval.... Ik moest alles weer handmatig installeren. Wat niet heel erg is aangezien ik vrij weinig apps gebruik, maar toch.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylinne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,
ik heb een vraag. Ik kreeg een bericht om me telefoon te gaan updaten naar andriod ICS. Nu vraag ik me af of ik dat zou doen omdat ik gehoord had dat er bugs inzitten. Zou ik me telefoon updaten of gewoon op andriod 2.3.6 laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Als de installatie goed verloopt zou het goed moeten werken. Je hebt het risico dat je tot de groep behoort waar de 3g verbinding verdwijnt na verbonden te zijn geweest met n wifi netwerk (nog steeds geen idee wat de criteria zijn voor juist dat probleem), maar verder vind ik t echt n verbetering op de 2.3 versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
fm77 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:05:
Als de installatie goed verloopt zou het goed moeten werken. Je hebt het risico dat je tot de groep behoort waar de 3g verbinding verdwijnt na verbonden te zijn geweest met n wifi netwerk (nog steeds geen idee wat de criteria zijn voor juist dat probleem), maar verder vind ik t echt n verbetering op de 2.3 versie :)
Ik twijfelde altijd of mijn 3G probleem nou hetzelfde was als het probleem dat alle anderen melden. Maar nu ik het lees zoals jij het schrijft komt het precies overeen. Het is inderdaad nadat er een WiFi verbinding is geweest.
Ik ga dan naar instellingen mobiele netwerken, mobiele providers en selecteer dan mijn provider.

Wel een heel erg irrititant probleem overigens. Samen met de lage hoeveelheid vrij RAM geheugen de 2 meest verveldende dingen.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
fm77 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:54:
[...]

Is dat echt zo? Want dat was bij mij nml niet het geval.... Ik moest alles weer handmatig installeren. Wat niet heel erg is aangezien ik vrij weinig apps gebruik, maar toch.. ;)
Ik best veel, en nee, dit gebeurt niet..

M'n telefoon is na de reset weer zoals ik van 'm gewend ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
ik heb een probleem met de experia s. Ik weet niet waardoor t veranderd is, maar ik krijg het niet meer terug gedraaid.

als ik mijn telefoon gewoon recht houd, dan heb ik geen qwerty toetsenbord meer, maar een abc op nummer 1 def op nummer 2 etc. als ik de telefoon kantel dan komt die wel op qwerty te staan, maar dan zie ik geen text er boven. Hoe zet ik dit weer terug op qwerty?

Ik heb wel wat updates gedaan vandaag van apps en sindsdien is het aangepast.

alvast bedankt.

edit: na een uur klote op dat ding en zoeken op t internet is het gelukt. Blijkbaar stond die op google spraakgestuurd typen ineens.

[ Voor 12% gewijzigd door marc08 op 10-08-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Volgens mij heb je op het toetsenbord zo'n knopje dat je moet indrukken om je toetsmodus te veranderen. Kijk daar eens naar.
Heb zelf Swiftkey in gebruikt voor toetsenbord, dus kan het niet even voor je nachecken helaas.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
Zeror schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:13:
Volgens mij heb je op het toetsenbord zo'n knopje dat je moet indrukken om je toetsmodus te veranderen. Kijk daar eens naar.
Heb zelf Swiftkey in gebruikt voor toetsenbord, dus kan het niet even voor je nachecken helaas.
klopt die was er eerst ook, maar niet meer toen die op google spraakgestuurd typen stond. Het is iig opgelost. bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:47:
[...]

Bij mij werkt het alletwee niet, wordt er langzamerhand een beetje gek van. Ik ken het principe van het updaten, bij mijn vorige SXS ging het altijd goed, op precies dezelfde manier. Het is ook niet echt een moeilijk proces waarbij je fouten maken kunt. Ik denk dat ik straks maar langs de Vodafone winkel ga, mogen die gasten daar hem even updaten naar ICS voor mij.
Net bij de Vodafone winkel geweest maar daar konden ze me ook niet helpen. De man achter de balie snapte wel wat mijn probleem was maar kon daar met zijn pc niets aan doen. In een ander filiaal hebben ze wel iemand die dat kan maar die werkt niet met Sony's. De enige optie die ze me verder gaven was om het toestel op te sturen om hem te laten updaten, maar dit vond ik natuurlijk iets te ver gaan.

Daarom ben ik zelf maar weer begonnen. Met SEUS werkt het nog steeds niet, telefoon wordt niet gevonden. Met PC Companion loop ik ook nog steeds tegen hetzelfde probleem aan, na het loskoppelen wordt de telefoon niet meer herkend, ten minste het programma gaat niet verder. Daarom zal ik stap voor stap beschrijven wat er gebeurt, misschien zie ik iets over het hoofd.
1. ik koppel mijn telefoon via usb aan mijn pc.
2. de telefoon wordt herkend door PC Companion en er wordt aangegeven dat er updates beschikbaar zijn.
3. vervolgens start ik de update van de telefoonsoftware.
4. bij stap 2 van het updateproces wordt mijn toestel gecontroleerd, hierbij wordt deze automatisch uitgeschakeld. Er wordt kort (12sec) een groen lampje zichtbaar daarna start het scherm weer op met het Sony logo. Het toestel gaat echter niet automatisch aan maar gaat in de oplaadmodus (batterij op scherm en oranje lampje).
5. Ik krijg in het updateproces de 5 stappen te zien waarbij ik mijn toestel los moet koppelen en weer aan moet sluiten. Als ik deze stappen uitvoer gebeurt er echter niets. Na verloop van tijd komt er een melding waarbij wordt aangegeven dat ik het opnieuw moet proberen.

Nu zijn er enkele dingen waarbij ik me afvraag of er daar niet iets fout gaat.
1. Zou het toestel niet weer automatisch aan moeten gaan bij de hierboven beschreven stap 4?
2. Bij het 5-stappenplan wordt gezegd dat je het toestel uit moet schakelen maar in mijn geval staat deze al uit. Het geeft in het programma geen verschil als ik het toestel aan en weer uitzet en hem opnieuw verbind. Is dit misschien de reden waarom het fout gaat?

Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om me te helpen. Alle tips die ik tot nu toe gekregen heb, heb ik opgevolgd maar tot op heden zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Shifty47 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:51:
[...]

"Dat is juist het vreemde, ze komen enkel van gmail." Dus is het proberen waard dan ;)
Heb ik ook al eens geprobeerd ;) Op andere apparaten doen ze het wel goed, dus het is echt een fout/optie in de xperia firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt wat dingen proberen, als je zin hebt ;)

-http://androxyde.github.com/ (flashtool downloaden)
-na installatie naar de flashtool directory gaan
-in drivers zit een flashtool-driver.exe, deze openen en de xperia, adb/fastboot en flashmode drivers installeren (dit duurt wel even)
-flashtool openen (voor 64bit ook echt de 64x versie openen) en open laten staan.
-telefoon uitzetten
-usb kabel aansluiten en tegelijkertijd volume down ingedrukt houden.

Nu zal flashtool "flashmode" aangeven (en dit voor +-30 sec vast moeten houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:44:
[...]

Je kunt wat dingen proberen, als je zin hebt ;)

-http://androxyde.github.com/ (flashtool downloaden)
-na installatie naar de flashtool directory gaan
-in drivers zit een flashtool-driver.exe, deze openen en de xperia, adb/fastboot en flashmode drivers installeren (dit duurt wel even)
-flashtool openen (voor 64bit ook echt de 64x versie openen) en open laten staan.
-telefoon uitzetten
-usb kabel aansluiten en tegelijkertijd volume down ingedrukt houden.

Nu zal flashtool "flashmode" aangeven (en dit voor +-30 sec vast moeten houden).
Ik zat er ook al aan te denken om hem te flashen zoals beschreven in de 2e post van dit topic.
Ik ben zelf nogal een leek op het gebied van dat soort dingen en heb eigenlijk geen flauw idee waar ik op dat moment mee bezig ben. Is het echt zo makkelijk dat je in 9 stappen ICS hebt?

Ik ga nu eerst genieten van onze hockeydames en kijk daarna wel of dat flashen iets is wat ik zou kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:56:
[...]

Ik zat er ook al aan te denken om hem te flashen zoals beschreven in de 2e post van dit topic.
Ik ben zelf nogal een leek op het gebied van dat soort dingen en heb eigenlijk geen flauw idee waar ik op dat moment mee bezig ben. Is het echt zo makkelijk dat je in 9 stappen ICS hebt?

Ik ga nu eerst genieten van onze hockeydames en kijk daarna wel of dat flashen iets is wat ik zou kunnen..
Yep, zo makkelijk is het!

Grtz,
de auteur van de 2e post in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft niet perse meteen via flashtool te flashen ;) je kan eerst kijken of de drivers enig nut hebben op de communicatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 11:27
Dit probleem had ik zelf ook bij mij hielp het om:
a) de pc eens opnieuw op te starten
b) tussen moment van detecteren en de 5 stappen uit te voeren even te wachten. Dus USBkabel er uit en de telefoon even de rust gunnen om uit te schakelen. Hierna starten met de vijf stappen en het werkte.

Dit was overigens wel met een P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net mijn bevestiging binnen, ik ga op IFA een gesprek kunnen hebben met het Head of Design van de Xperia-afdeling binnen Sony, en wat prototypes etc kunnen bekijken en proberen. Als er vraagjes zijn (design-wise) over de Xperia's, geef ze eventjes door en ik probeer ze te stellen :D

Of zou ik hiervoor een nieuw topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:46
Beter een nieuwe topic bro... Ben benieuwd naar een quadcore xperia met jb out of the box... Wordt gek van die Samsung iphone discussies.... Sony moet zn game een level hoger maken... Begrijp hun marketing niet...

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
geweldig: nu al sinds gisteravond storing op 3G, zonet T-Mobile gebeld en die kunnen in het netwerk niks vinden... Ik moet maar even fabrieksinstellingen herstellen... Leuk alle apps en instellingen weer pleite straks, weinig zin in...

Was er al iemand die (dmv update oid) oplossing had voor het instabiele 3G probleem?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de batterij kalibreren met de volume knop naar beneden of naar boven indrukken tegelijk met power knop? Had even vlug gezocht, maar kon het zo vlug niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:12:
Was de batterij kalibreren met de volume knop naar beneden of naar boven indrukken tegelijk met power knop? Had even vlug gezocht, maar kon het zo vlug niet vinden.
ICS ondersteund handmatig calibreren niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus hij kalbibreerd voortaan automatisch als hij uit is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Goed dat jullie hierover beginnen, mijne is ook niet meer goed gekalibreerd. Bij een acculading van zo'n 9% schakelt hij zichzelf al uit, vind dit net wat te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ineens vanuit het niets doet mijn 3g het weer, telefoon 3 keer moeten resetten, waarvan 1 keer via SUS...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
Trouwens, als je die gele vlek hebt, kun je 'm dan nog inruilen voor een nieuwe? Kan inmiddels namelijk verlengen, zou dan die nieuwe kunnen verkopen, krijg ik waarschijnlijk meer geld voor dan voor eentje die al bijna een halfjaar oud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 15-09 16:00
Cyleo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:38:
[...]

Heb ik ook al eens geprobeerd ;) Op andere apparaten doen ze het wel goed, dus het is echt een fout/optie in de xperia firmware
Ik had vorige week ook het probleem dat de foon niet verder ging,zelfde wat jij aangeeft.
Had geen orginele kabel maar een gewone usb kabel van iets anders.
Nam de orginele kabel van de S en jawel alles werkte zoals het moest.
Heb het via companion gedaan.
Tot nu toe zeer tevreden.
Kan alleen geen foto na opname direct uploaden naar facebook,wat met de oude versie wel goed kon,of zie ik iets niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:10:
Ik heb net mijn bevestiging binnen, ik ga op IFA een gesprek kunnen hebben met het Head of Design van de Xperia-afdeling binnen Sony, en wat prototypes etc kunnen bekijken en proberen. Als er vraagjes zijn (design-wise) over de Xperia's, geef ze eventjes door en ik probeer ze te stellen :D

Of zou ik hiervoor een nieuw topic openen?
Volgens mij kan dat prima hier, topic loopt ook weer niet zo hard dat het overzicht daardoor kwijt raakt ;) Misschien wel even crossposten met andere xperia topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Weer doet mijn 3g het niet, zonet mijn simkaart getest in de telefoon van mijn vriendin (HTC Wildfire S) en daar doet ie et gewoon vrolijk... Ik ga even testen met 2.3 om te zien of dat wel gewoon werkt, anders mogelijk defect aan toestel...

*edit* ook onder 2.3 blijft ie zoeken naar internet connectie (hele tijd heen en weer tussen 3G en H). Lijkt erop dat me telefoon defect is, lekker een week voordat ik op vakantie ga...

[ Voor 28% gewijzigd door Riqy op 11-08-2012 23:32 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:23:
Weer doet mijn 3g het niet, zonet mijn simkaart getest in de telefoon van mijn vriendin (HTC Wildfire S) en daar doet ie et gewoon vrolijk... Ik ga even testen met 2.3 om te zien of dat wel gewoon werkt, anders mogelijk defect aan toestel...

*edit* ook onder 2.3 blijft ie zoeken naar internet connectie (hele tijd heen en weer tussen 3G en H). Lijkt erop dat me telefoon defect is, lekker een week voordat ik op vakantie ga...
misschien even op wcdma only zetten?
en 3G betekent dat er verbinding is en dat de antenne passief is, H betekent dat hij wat aan het doen is en de antenne actief is...

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 11-08-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik zit hier 300 meter van een mast af, dus dat zou niet nodig moeten zijn, kan het straks wel eens proberen... Nu net clean ICS weer erop gezet via SUS, hopen dat dat nog wat oplevert...

*edit* neem aan dat je met WCDMA gsm netwerk bedoeld? die werkt wel gewoon nu... is alleen rete traag...

[ Voor 22% gewijzigd door Riqy op 12-08-2012 00:10 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onder "mobile networks" > netwerk mode "WCDMA only"
gsm only kan ook, maar dan heb je amper internet idd ;)

trouwens net m'n SXS in de kroeg laten vallen op de dansvloer (ja en het was druk en nee ik ben niet echt zat :P )
en geen 1 krasje :D _/-\o_ de bouwkwaliteit is erg goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:37:
[...]

misschien even op wcdma only zetten?
en 3G betekent dat er verbinding is en dat de antenne passief is, H betekent dat hij wat aan het doen is en de antenne actief is...
Dit volg ik even niet. Als hij wat aan het doen is dan zie je dat toch door middel van de pijltjes (up en download)? H is HSDPA (3,5G) en 3G spreekt voor zich, volgens mij heeft dat dus niets te maken met dat hij iets aan het doen is of niet. Hij schakelt vanzelf naar H als daar de mogelijkheid toe is, indien niet dan ga je terug naar 3G.

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 12-08-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 02:09:
[...]

Dit volg ik even niet. Als hij wat aan het doen is dan zie je dat toch door middel van de pijltjes (up en download)? H is HSDPA (3,5G) en 3G spreekt voor zich, volgens mij heeft dat dus niets te maken met dat hij iets aan het doen is of niet. Hij schakelt vanzelf naar H als daar de mogelijkheid toe is, indien niet dan ga je terug naar 3G.
mm dat zal wel verklaren waarom ik nooit 3g heb dan O-) ik heb nog nooit gezien dat 3g iets deed bij mij, ik heb altijd een H met pijltjes
in Nederland is dan ook een grof gedeelte van de antenne's HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt binnen een paar weken een vrij (heel) grote bugfixrelease van ICS aan, 6.1.A.2.xx. Niet die die op XperiaBlog staat, dat is een voorlopige build om de volgende sneller door de certify-fase te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Dat klinkt goed :)

Mijn internet lijkt het nu weer te doen, ook op 3g en H :) ineens vanuit het niets weer vanochtend. Best onverklaarbaar tot nu toe, en daarnaast ook vreemd dat ik met 2.3 dezelfde problemen had...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Sinds de ICS update heb ik regelmatig last van het feit dat m'n 3G zomaar wegvalt. Je ziet dat ie nog wel met internet verbonden is maar het werkt totaal niet meer. Ik heb mijn telefoon echter nooit aangesloten op een wifi netwerk, dus daar heeft het niets mee te maken. Iedere keer als het internet wegvalt lijkt het enige wat ik kan doen de telefoon opnieuw opstarten en dan werkt het weer perfect. Totdat het weer opnieuw gebeurt natuurlijk...

Is er hier al een bug fix of oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het 3G-probleem met m'n Xperia S af en toe op Gingerbread (en ook op mijn vorige Android-telefoons), maar sinds de update naar ICS heb ik er op mijn Xperia S eigenlijk geen last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik had er tot dit weekend ook nog helemaal geen last van gehad, 1 keer nadat ik op wifi had gezeten maar dat was na reset opgelost...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik had voor de ICS update juist nergens last van. En het is behoorlijk irritant als je even wat browst en uit het niets is je verbinding weg en kan je de telefoon weer opnieuw gaan opstarten. Gelukkig las ik hier dat meer mensen een 3G probleem hadden, maar dat wijkt toch net iets af van wat ik heb zo te zien. Als er geen oplossing is en het blijft zo doorgaan loop ik wel even langs de winkel, hij is T-Mobile branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Afgelopen week heeft de vrouw een Xperia P gehaald en afgelopen vrijdag heb ik met een neef van me bij de Telfort een Xperia S gehaald ( weeknummer en code heb ik even niet bij de hand )

Wat me gelijk opvalt is dat hun toestellen allebij een hele raare kleurtemperatuur hebben.
Het eerste wat in me opkomt is dat ze de algehele kleur meer geel hebben gegeven.
Als je mij week 14 xperia s er naast houdt dan is het eigenlijk geen gezicht.
Mijne vlekt dan wel minimaal maar, wit is wel echt wit bij mij en alles is veel helderder.

Iemand een idee of het mogelijk is om nieuwe xperia's dezelfde kleurtemperatuur als de eerdere versies aan te meten?

Voor wat het waard is om te vermelden...
De xperia P zou een extra witte subpixel hebben wat vooral de helderheid ten goede kwam en volgens de tweakers hands on het scherm superieur maakte aan dat van de S.
Nou, laat het geen reden zijn om een P te overwegen want het scherm van de S is echt veel mooier vergleken bij dat van de P. Als iemand het leuk vind wil ik de verschillen wel proberen op foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ben wel benieuwd hoe die verschillen zijn, dus als je de moeite zou willen doen voor die foto's?

Dat verhaal van de kleur van nieuwe schermen heb ik al eerder voorbij zien komen, dacht dat het te maken heeft met verschillende fabrikanten oid (correct me if i'm wrong)...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen met het flashen zoals in de 2e post beschreven wordt. Echter krijg ik dit ook weer niet aan de praat. Ik volg alle stappen maar krijg in de flashtool een foutmelding. Hieronder wat ik te zien krijg in flashtool:

2/050/2012 13:50:35 - INFO - <- This level is successfully initialized
12/050/2012 13:50:35 - INFO - Flashtool Version 0.9.0.0 built on 2012-07-19 22:57:15
12/050/2012 13:50:35 - INFO - You can drag and drop ftf files here to start flashing them
12/050/2012 13:50:54 - INFO - Selected LT26i_6.1.A.0.452_GENERIC_NL_(1257-1993).ftf
12/050/2012 13:50:54 - INFO - Preparing files for flashing
12/050/2012 13:50:55 - INFO - Device connected with USB debugging off
12/050/2012 13:50:55 - INFO - For 2011 devices line, be sure you are not in MTP mode
12/051/2012 13:51:27 - INFO - Please connect your device into flashmode.
12/051/2012 13:51:45 - INFO - Device disconnected
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Device connected in flash mode
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Opening device for R/W
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Start Flashing
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Flashing loader
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Ending flash session
12/052/2012 13:52:11 - ERROR -
12/052/2012 13:52:11 - ERROR - Error flashing. Aborted
12/052/2012 13:52:25 - INFO - Device disconnected
12/052/2012 13:52:29 - INFO - Device connected with USB debugging off
12/052/2012 13:52:29 - INFO - For 2011 devices line, be sure you are not in MTP mode

Het enige wat ik hier uit kan halen is dat er iets niet klopt met de MTP mode, deze kan ik echter niet veranderen op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kris040, het lijkt erop dat je telefoon niet goed in Flashmode gaat. Probeer eens of de gewone Sony Update Service verbinding kan maken met je telefoon... Kan je hier downloaden: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:02:
@Kris040, het lijkt erop dat je telefoon niet goed in Flashmode gaat. Probeer eens of de gewone Sony Update Service verbinding kan maken met je telefoon... Kan je hier downloaden: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/
Dat programma had ik laatst al gedownload, daar komt ie niet verder dan het scherm telefoon verbinden. Ik heb het al op meerdere manieren geprobeerd maar ik krijg geen verbinding met mijn toestel in dat programma.
Het updaten via PC Companion werkt ook niet, blijft ook hangen op het "verbinding maken scherm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:57:
Ik ben begonnen met het flashen zoals in de 2e post beschreven wordt. Echter krijg ik dit ook weer niet aan de praat. Ik volg alle stappen maar krijg in de flashtool een foutmelding. Hieronder wat ik te zien krijg in flashtool:

2/050/2012 13:50:35 - INFO - <- This level is successfully initialized
12/050/2012 13:50:35 - INFO - Flashtool Version 0.9.0.0 built on 2012-07-19 22:57:15
12/050/2012 13:50:35 - INFO - You can drag and drop ftf files here to start flashing them
12/050/2012 13:50:54 - INFO - Selected LT26i_6.1.A.0.452_GENERIC_NL_(1257-1993).ftf
12/050/2012 13:50:54 - INFO - Preparing files for flashing
12/050/2012 13:50:55 - INFO - Device connected with USB debugging off
12/050/2012 13:50:55 - INFO - For 2011 devices line, be sure you are not in MTP mode
12/051/2012 13:51:27 - INFO - Please connect your device into flashmode.
12/051/2012 13:51:45 - INFO - Device disconnected
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Opening device for R/W
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Start Flashing
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Flashing loader
12/052/2012 13:52:11 - INFO - Ending flash session
12/052/2012 13:52:11 - ERROR -
12/052/2012 13:52:11 - ERROR - Error flashing. Aborted
12/052/2012 13:52:25 - INFO - Device disconnected
12/052/2012 13:52:29 - INFO - Device connected with USB debugging off
12/052/2012 13:52:29 - INFO - For 2011 devices line, be sure you are not in MTP mode

Het enige wat ik hier uit kan halen is dat er iets niet klopt met de MTP mode, deze kan ik echter niet veranderen op mijn toestel.
gewoon nog een keer proberen 8)7 die error kreeg ik ook weleens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:06:
[...]

gewoon nog een keer proberen 8)7 die error kreeg ik ook weleens
Ik heb het nu 3 keer geprobeerd en krijg telkens dezelfde foutmeldingen. Ik ben wel zo slim om het een paar keer te proberen voordat ik om hulp vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluit je telefoon eens gewoon aan op je PC in de flashmode (volume omlaag blijven indrukken tijdens het aansluiten, groene LED). Welk 'nieuw' apparaat krijg je dan te zien in Apparaatbeheer/Device Manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:31:
Sluit je telefoon eens gewoon aan op je PC in de flashmode (volume omlaag blijven indrukken tijdens het aansluiten, groene LED). Welk 'nieuw' apparaat krijg je dan te zien in Apparaatbeheer/Device Manager?
Ik heb het toestel aangesloten en bij apparaatbeheer screenshots gemaakt. Als het verbindingsgeluid op de pc voor het eerst klinkt krijg ik dit voor ongeveer 10 seconden te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NFzq2h.jpg

Daarna verandert het in dit scherm en dat blijft staan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wLr7ph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet eruit als een verkeerde driver. Verwijder eens alle Sony-programma's (PC Companion en Update Service).

Dan:

- Start -> rechtermuis op Computer -> Beheren -> Linkerkolom apparaatbeheer -> doe het lijstje met USB-controllers open.
- Terwijl je naar die lijst kijkt sluit je je telefoon opnieuw aan in flashmode (uitzetten, aansluiten met vol down, ...). Het apparaat dat dan nieuw is (Waarschijnlijk SEMC Flash of SEMC HSUSB) verwijder je door er echtermuis op te doen -> deïnstalleren/verwijderen (ik werk in 't Engels). Vink in het bevestigingsvenster zeker het vakje aan om de driver mee te verwijderen!

Daarna herstart je je computer, installeer je voorlopig alleen Sony Update Service opnieuw, en probeer dan nog eens of Sony Update Service verbinding krijgt met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Ik heb het nu 3 keer geprobeerd en krijg telkens dezelfde foutmeldingen. Ik ben wel zo slim om het een paar keer te proberen voordat ik om hulp vraag ;)
flashtool drivers wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:02:
Ziet eruit als een verkeerde driver. Verwijder eens alle Sony-programma's (PC Companion en Update Service).

Dan:

- Start -> rechtermuis op Computer -> Beheren -> Linkerkolom apparaatbeheer -> doe het lijstje met USB-controllers open.
- Terwijl je naar die lijst kijkt sluit je je telefoon opnieuw aan in flashmode (uitzetten, aansluiten met vol down, ...). Het apparaat dat dan nieuw is (Waarschijnlijk SEMC Flash of SEMC HSUSB) verwijder je door er echtermuis op te doen -> deïnstalleren/verwijderen (ik werk in 't Engels). Vink in het bevestigingsvenster zeker het vakje aan om de driver mee te verwijderen!

Daarna herstart je je computer, installeer je voorlopig alleen Sony Update Service opnieuw, en probeer dan nog eens of Sony Update Service verbinding krijgt met de telefoon.
Bij de lijst met USB kwam alleen medium voor massaopslag te staan, deze heb ik via rechtermuisknop verwijderd. Bij schijfstations kwam wel die SEMC te staan, die heb ik daar verwijderd. Heb verder nergens een mogelijkheid gezien voor het verwijderen van drivers. Ik ben nu bezig met het her-installeren van SUS, hopelijk werkt het zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:47:
[...]

Bij de lijst met USB kwam alleen medium voor massaopslag te staan, deze heb ik via rechtermuisknop verwijderd. Bij schijfstations kwam wel die SEMC te staan, die heb ik daar verwijderd. Heb verder nergens een mogelijkheid gezien voor het verwijderen van drivers. Ik ben nu bezig met het her-installeren van SUS, hopelijk werkt het zo wel.
Als dat er komt te staan dan gaat je telefoon niet goed in flashmodus.

Je moet echt exact doen wat ik zeg. Zet je telefoon volledig uit. Wacht minstens tien seconden. Begin met het indrukken van volume omlaag. Dat is de enige knop die je mag aanraken. Zonder die knop ooit een microseconde los te laten sluit je je telefoon via USB aan op je computer. Dan gaat er op je telefoon normaal alleen een groene LED aan. Voor de rest mag er helemaal niets aan je telefoon zichtbaar zijn. Normaal krijg je dan in apparaatbeheer de SEMC Flash Device.

Als dat lukt zou je op die manier in SUS moeten geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:04:
[...]

Als dat er komt te staan dan gaat je telefoon niet goed in flashmodus.

Je moet echt exact doen wat ik zeg. Zet je telefoon volledig uit. Wacht minstens tien seconden. Begin met het indrukken van volume omlaag. Dat is de enige knop die je mag aanraken. Zonder die knop ooit een microseconde los te laten sluit je je telefoon via USB aan op je computer. Dan gaat er op je telefoon normaal alleen een groene LED aan. Voor de rest mag er helemaal niets aan je telefoon zichtbaar zijn. Normaal krijg je dan in apparaatbeheer de SEMC Flash Device.

Als dat lukt zou je op die manier in SUS moeten geraken.
Ik doe het exact zoals je beschreven hebt, ik begin te twijfelen of het niet gewoon aan mijn laptop ligt. Ik heb de usb-kabel in mijn pc zitten en sluit hem op mijn toestel aan terwijl ik de volume omlaag knop ingedrukt houdt. De groene led zie ik voor ongeveer 10 seconden, dan gaat het scherm aan met het Sony logo en vervolgens gaat deze in de oplaadmodus. Led blijft groen maar dat komt doordat de batterij volledig opgeladen is.
In SUS gebeurt er wederom niets, blijft weer hangen op het scherm met telefoon verbinden.
Ik ga het nu op een andere pc proberen, werkt het daar niet dan pak ik de macbook er maar bij. Misschien werkt het dan wel.

Edit: het niet in de flashmodus gaan van mijn toestel, kan dat een hardware probleem zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:17:
[...]

Ik doe het exact zoals je beschreven hebt, ik begin te twijfelen of het niet gewoon aan mijn laptop ligt. Ik heb de usb-kabel in mijn pc zitten en sluit hem op mijn toestel aan terwijl ik de volume omlaag knop ingedrukt houdt. De groene led zie ik voor ongeveer 10 seconden, dan gaat het scherm aan met het Sony logo en vervolgens gaat deze in de oplaadmodus. Led blijft groen maar dat komt doordat de batterij volledig opgeladen is.
In SUS gebeurt er wederom niets, blijft weer hangen op het scherm met telefoon verbinden.
Ik ga het nu op een andere pc proberen, werkt het daar niet dan pak ik de macbook er maar bij. Misschien werkt het dan wel.

Edit: het niet in de flashmodus gaan van mijn toestel, kan dat een hardware probleem zijn?
Gebruik je een USB3 poort? Probeer dan eens een USB2 poort. Anders eens zoals je zelf al wilt doen een andere PC proberen.

Probeer ook eens in flashtool al alles 'gereed te maken' tot de laatste stap. Doe dan pas je toestel met volume down erin en druk direct op OK. Soms is het toestel weer snel uit flashmode als er niks gebeurt, maar als je direct begint wilt het vaak beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:34:
[...]

Gebruik je een USB3 poort? Probeer dan eens een USB2 poort. Anders eens zoals je zelf al wilt doen een andere PC proberen.

Probeer ook eens in flashtool al alles 'gereed te maken' tot de laatste stap. Doe dan pas je toestel met volume down erin en druk direct op OK. Soms is het toestel weer snel uit flashmode als er niks gebeurt, maar als je direct begint wilt het vaak beter werken.
Ik gebruik alleen maar USB2-poorten dus daar kan het hem niet in zitten. Ik wordt stilaan een beetje gek. Op een andere Windows PC krijg ik precies hetzelfde probleem, hij gaat weer niet voorbij de verbinden stap. Ook worden hier bij apparaatbeheer niet de onderdelen aangegeven waar Ambroos het over had. Tot slot de macbook er maar bij gepakt, netjes Sony Bridge geinstalleerd vanaf de website en wat gebeurt er vervolgens, weer helemaal niets. Het programma kan geen verbinding maken met mijn toestel. Programma opnieuw installeren en USB-foutopsporing aan en uit vinken hebben geen enkel effect.
Ik kan nu wel tot de conclusie komen dat het probleem niet in mijn laptop zit, anders zou het op de andere pc/macbook wel moeten werken.
Kan het enig effect hebben om de telefoon helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan voordat ik ook maar iets veranderen, proberen te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:30:
[...]

Ik gebruik alleen maar USB2-poorten dus daar kan het hem niet in zitten. Ik wordt stilaan een beetje gek. Op een andere Windows PC krijg ik precies hetzelfde probleem, hij gaat weer niet voorbij de verbinden stap. Ook worden hier bij apparaatbeheer niet de onderdelen aangegeven waar Ambroos het over had. Tot slot de macbook er maar bij gepakt, netjes Sony Bridge geinstalleerd vanaf de website en wat gebeurt er vervolgens, weer helemaal niets. Het programma kan geen verbinding maken met mijn toestel. Programma opnieuw installeren en USB-foutopsporing aan en uit vinken hebben geen enkel effect.
Ik kan nu wel tot de conclusie komen dat het probleem niet in mijn laptop zit, anders zou het op de andere pc/macbook wel moeten werken.
Kan het enig effect hebben om de telefoon helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan voordat ik ook maar iets veranderen, proberen te updaten?
Ik betwijfel of fabrieksinstellingen echt zou helpen eigenlijk. Fabrieksinstellingen gaan gewoon je hele datapartitie wissen, maar flashmode is iets wat echt op een heel erg laag niveau zit. Als dat niet werkt zal je je telefoon moeten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:30:
[...]

Hmmm. Vervelend. Deze drivers al eens geprobeerd? http://icxperia.com/doomlord/Flashtool-drivers.exe
Setup openen, en dan de fastboot en flashmode drivers kiezen en installeren. Hopelijk werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Voor degenen die nieuwsgierig zijn hoelang hun telefoon ongeveer weg kan blijven. Ik heb mijne gisteren teruggekregen. Dus 23 juli op de post in een grote envelop en 11 augustus weer thuis in de brievenbus gevonden. Via T-Mobile garantie.
thealterego1 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:00:
[...]

Twee weken geleden op maandag op de post gedaan. Woensdag is die in behandeling genomen. En afgelopen zaterdag kreeg ik een brief dat het wat langer gaat duren en ze hopen het binnen 2 weken te kunnen repareren. Dus het lijkt er op dat het een maand gaat duren... Lekkere service dus.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:17
thealterego1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:34:
Voor degenen die nieuwsgierig zijn hoelang hun telefoon ongeveer weg kan blijven. Ik heb mijne gisteren teruggekregen. Dus 23 juli op de post in een grote envelop en 11 augustus weer thuis in de brievenbus gevonden. Via T-Mobile garantie.

[...]
Even helemaal off topic. Ik heb de mijne na twee weken terug en gelijk weer weggebracht. Enkel softwareupdate gehad wat niets heeft verholpen. Ook via T-Mobile. Voel me redelijk gen***d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zow... wat een verschil he, heb de telefoon op WCDMA only gezet (alleen 3g). En de batterij gaat ff een stukje langer mee O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
  • Laatst online: 25-07 14:21
Hebben mensen toevallig ook last van onderstaande:
Als ik mijn S op automatische tijd en datum zet dan loopt de tijd 10 minuten voor.
Dus ipv nu: 8.54 uur, staat hij dan op 9.04 uur.

Het is alleen met automatische datum en tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
steven85 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:55:
Hebben mensen toevallig ook last van onderstaande:
Als ik mijn S op automatische tijd en datum zet dan loopt de tijd 10 minuten voor.
Dus ipv nu: 8.54 uur, staat hij dan op 9.04 uur.

Het is alleen met automatische datum en tijd
Bij mij is het variërend tussen de 2 en 4 minuten voorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shifty47 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Bij mij is het variërend tussen de 2 en 4 minuten voorlopen
Ik heb m maar van automatisch af gezet en alleen op handmatig staan, liep bij mij ook steeds voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit ligt aan je provider... kan zijn dat de servers soms niet sync lopen.
ik heb nergens last van iig... (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
  • Laatst online: 25-07 14:21
ArcticWolf schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:27:
dit ligt aan je provider... kan zijn dat de servers soms niet sync lopen.
ik heb nergens last van iig... (KPN)
bedankt voor de antwoorden. Ik zit trouwens bij Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Ik heb m maar van automatisch af gezet en alleen op handmatig staan, liep bij mij ook steeds voor
Heb ik ook maar gedaan ja. Ik zit bij T-Mobile
Pagina: 1 ... 18 ... 49 Laatste