In de gewone camera zelf kan je rechtsboven op de SCN - AUTO drukken. Dan krijg je allerlei cameraopties waaronder de 3D-functies.
http://i.imgur.com/p5Rqjl.pngmenu opties in het bv camera is weg
Je kan wel nog gewoon op de menutoets drukken op je telefoon terwijl je in de camera-app zit, dan krijg je de menuopties. Let wel op, dit werkt alleen als je de camera op de normale manier opstart. Als je de Quick Start gebruikt (vanop het lockscreen of door de toets ingedrukt te houden terwijl je telefoon op standby staat) en je drukt op menu dan gaat hij je eerst vragen om je telefoon te ontgrendelen. Als je in plaats van Scèneherkenning de cameramodus "normaal" gebruikt krijg je trouwens veel meer mogelijkheden.
http://i.imgur.com/p5Rqjl.pngbij de aan en uit knop was er een makelijke toegang tot screen shot.
Als je de standbyknop en volume omlaag samen kort indrukt maak je nu ook een screenshot. Het voordeel van deze methode boven die met de standbyknop is dat je nu bijna van alles een screenshot kan maken. Als je vroeger van sommige games een screenshot wou maken gingen de games altijd op pauze, nu kan dat gewoon

galerij dat staat nu per maand door me kaar en niet meer in mappen .
Als je rechtsboven in Album op het pijltje omlaag met drie streepjes drukt dan krijg je terug gewoon een mapoverzicht. Leuk aan Album is dat het véél sneller is dan de oude galerij, je je foto's gemakkelijk op een kaart kan zien (als Geotagging aanstaat in de camera) én dat je veel meer bewerkmogelijkheden hebt.
Probeer in Album op een foto-overzicht ook eens naar links of rechts te vegen om het formaat van de previews aan te passen.
Zo, ik hoop dat hiermee je vragen beantwoord zijn

Ik snap heel goed dat het frustrerend moet zijn wanneer dingen na een update allemaal anders zijn, maar ik hoop dat je de nieuwe applicaties toch probeert te ontdekken. Probeer een paar dingen uit, kijk eens wat er in de menu's allemaal kan. Veel dingen zijn veel beter geworden met de update, écht waar!
Dus,
Android 4.0.4 op de Xperia S minder goed dan 2.3.7?