Zodra je verbonden bent met Wi-Fi gaat alle data automatisch over Wi-Fi. Hoef je niet in te stellen.Freak187 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:24:
[...]
Bedankt voor de tip!
Nog een vraag: hoe kan ik instellen dat Whatsapp standaard een WIFI netwerk pakt ipv 3G als een WIFI netwerk beschikbaar is? Of gebeurd dat automatisch. Op m'n vorige nokia kon ik dat instellen in Whatsapp.
Verwijderd
Ben totaal niet blij met android 4.0. Telefoon is echt een stuk slomer geworden, loopt soms vast opeens, verbindingen zijn heel slecht. Hoop dat dit zsm wordt opgelost.
Verwijderd
het is tijd voor de update.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:38:
Ben totaal niet blij met android 4.0. Telefoon is echt een stuk slomer geworden, loopt soms vast opeens, verbindingen zijn heel slecht. Hoop dat dit zsm wordt opgelost.
Gister had ik een Jelly Bean alpha op m'n XS...
dat ging echt smooth
waarschijnlijk (99,99% zeker) komt Sony ook met een JB update.
Sinds de ICS update heb ik een vreemde bug/feature met de gmail app: Bij email berichten van bepaalde contacten (LinkedIn, Discorder oa ) hoor ik ipv mijn ingestelde notificatie geluidje een ringtone die door blijft luiden totdat ik de gmail app start. Die ringtone is zelfs anders dan mijn ingestelde ringtone voor oproepen.
Is het op een of andere manier mogelijk om voor iedere mail contact een andere ringtone/geluidje in te stellen? Of is het een bug? Mijn Xperia S is niet geroot, bootloader unlocked of iets dergelijks, gewoon standaard officiële ICS generic NL 1257-1993 en 6.1.A.0.452.
edit:
Nu alweer, gewoon midden in nacht, is het alsof ik wakker wordt gebeld alleen maar de melding van een nieuwe e-mail...
Fixed
Er lijkt een conflict te zijn tussen de beltoon instellingen van de Gmail app en de Standaardmelding in de Instellingen van Android zelf. Door voor ieder een andere te kiezen heb ik geen last meer van het probleem.
Is het op een of andere manier mogelijk om voor iedere mail contact een andere ringtone/geluidje in te stellen? Of is het een bug? Mijn Xperia S is niet geroot, bootloader unlocked of iets dergelijks, gewoon standaard officiële ICS generic NL 1257-1993 en 6.1.A.0.452.
edit:
Nu alweer, gewoon midden in nacht, is het alsof ik wakker wordt gebeld alleen maar de melding van een nieuwe e-mail...
Fixed
Er lijkt een conflict te zijn tussen de beltoon instellingen van de Gmail app en de Standaardmelding in de Instellingen van Android zelf. Door voor ieder een andere te kiezen heb ik geen last meer van het probleem.
[ Voor 22% gewijzigd door Ardjet2174 op 27-07-2012 17:25 ]
Lijkt wel of ie steeds trager wordt. Blijft heel Vaak hangen. Meldingen dat Xperia home niet meer reageert. Apps openen retetraag.
Mijn home screen is bijna leeg ik gebruik maar 3 schermpjes en heb helemaal niet zoveel apps. Ik heb animaties uit staan.. Wtf Sony, dual core? Dikke failliet, sorry hoor. Ik ben wel fan van Sony producten maar had ik toch voor de s3 moeten gaan?
update is keihard nodig...
Mijn home screen is bijna leeg ik gebruik maar 3 schermpjes en heb helemaal niet zoveel apps. Ik heb animaties uit staan.. Wtf Sony, dual core? Dikke failliet, sorry hoor. Ik ben wel fan van Sony producten maar had ik toch voor de s3 moeten gaan?
psn: Dutch-President
Ik heb sinds vandaag een Xperia S en ik heb deze willen updaten via de legale weg naar ICS maar ik blijf op android 2.3.7 staan...
Komt de update er nog aan ? België ?
Dikke fail... Freakin autocorrect
In België zijn ze altijd heel traag. Ik werk bij The Phone House en heb er ervaring mee. Vertel het niet verder, maar wanneer klanten komen vragen voor een update zeg ik gewoon altijd dat ik hem wel kan doen, maar dat ze dan alle gegevens verliezen. Anders moeten ze wachten tot de update langs de officiële weg komt.Reventon schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:12:
Ik heb sinds vandaag een Xperia S en ik heb deze willen updaten via de legale weg naar ICS maar ik blijf op android 2.3.7 staan...
Als ze toezeggen flash ik gewoon de Generic NL-versie met Flashtool, en dat kan ik je ook aanraden. Uitleg hoe je dat kan doen (met/zonder gegevensverlies) staat in de eerste post, Generic NL kan je hier downloaden: http://www.xdafileserver....26i%29%2FSTOCK+ROMS%2FICS - heb het ondertussen al véél keer gedaan, nooit een probleem mee gehad, noch met een cleane flash, noch met gegevensbehoud.
Succes ermee!
Ik heb toen ICS uitkwam vrijwel direct de zwitserse versie (via dit forum) op mijn telefoon geinstalleerd.
Nu merk ik alleen dat ik veel last heb dat bijvoorbeeld 3g en/of wifi niet fatsoenlijk werkt, het uitschakelen van deze dingen werkt niet en ik moet mijn telefoon rebooten wil ik weer fatsoenlijk kunnen internetten..
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, en ik weet ook niet of dit opgelost kan worden met bijvoorbeeld de duitse ICS
Nu merk ik alleen dat ik veel last heb dat bijvoorbeeld 3g en/of wifi niet fatsoenlijk werkt, het uitschakelen van deze dingen werkt niet en ik moet mijn telefoon rebooten wil ik weer fatsoenlijk kunnen internetten..
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, en ik weet ook niet of dit opgelost kan worden met bijvoorbeeld de duitse ICS
Ik draai nu de Generic NL (die is uit) en heb geen problemen met WiFi of 3G, helemaal nooit.prekz schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:33:
Ik heb toen ICS uitkwam vrijwel direct de zwitserse versie (via dit forum) op mijn telefoon geinstalleerd.
ik had wel problemen met Wifi of 3g met Generic NL...AmbroosV schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:00:
[...]
Ik draai nu de Generic NL (die is uit) en heb geen problemen met WiFi of 3G, helemaal nooit.
waar kan ik die vinden? ik heb een week of 3 dit forum niet meer in de gaten gehouden.
@articwolf ik kan het altijd proberen.
Mocht het uitmaken ik zit bij t-mobile.
Ik hoop dat de batterydrain eens opgelost wordt, snel leeg, net aan 1 dag, en dan doe ik nog niet zoveel geks...
Ongeveer alle ROM's zijn te vinden op www.xdafileserver.nlprekz schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:14:
waar kan ik die vinden? ik heb een week of 3 dit forum niet meer in de gaten gehouden.
Interessant, maar wat met de garantie ? Eens je die geflashed hebt...AmbroosV schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:31:
[...]
In België zijn ze altijd heel traag. Ik werk bij The Phone House en heb er ervaring mee. Vertel het niet verder, maar wanneer klanten komen vragen voor een update zeg ik gewoon altijd dat ik hem wel kan doen, maar dat ze dan alle gegevens verliezen. Anders moeten ze wachten tot de update langs de officiële weg komt.
Als ze toezeggen flash ik gewoon de Generic NL-versie met Flashtool, en dat kan ik je ook aanraden. Uitleg hoe je dat kan doen (met/zonder gegevensverlies) staat in de eerste post, Generic NL kan je hier downloaden: http://www.xdafileserver....26i%29%2FSTOCK+ROMS%2FICS - heb het ondertussen al véél keer gedaan, nooit een probleem mee gehad, noch met een cleane flash, noch met gegevensbehoud.
Succes ermee!
Zolang je alleen maar Flashtool gebruikt en je het bij Sony-firmware laat gaan ze daar in ieder geval nooit een probleem van maken. Je kan later ook altijd terug naar je originele firmware als je daar eerst op voorhand zelf een .ftf van maakt (of als iemand anders met dezelfde customization dat voor je doet).Reventon schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:01:
[...]
Interessant, maar wat met de garantie ? Eens je die geflashed hebt...
Ga ik je even iets heel geks vragen, maar zet jij je telefoon 's nachts uit? Dat deed ik namelijk altijd: uit (en soms uit aan de oplader) en het resultaat: na 12 uur hardstikke leeg. Nu laat ik hem de laatste dagen 's nachts aan staan en nu heb ik ineens na 24 uur nog 80% over terwijl hij vaak als ik hem uitzette al gewoon 10% "kwijt" was zodra ik hem weer aanzette.peedee schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:24:
Ik hoop dat de batterydrain eens opgelost wordt, snel leeg, net aan 1 dag, en dan doe ik nog niet zoveel geks...
Gok dat de batterij schatting niet goed overweg kan met het uitzetten van de telefoon
Ja, ik zet hem iedere nacht uit, maar ik zal het eens proberen, thanx!
Rctworld schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 03:55:
[...]
Ga ik je even iets heel geks vragen, maar zet jij je telefoon 's nachts uit? Dat deed ik namelijk altijd: uit (en soms uit aan de oplader) en het resultaat: na 12 uur hardstikke leeg. Nu laat ik hem de laatste dagen 's nachts aan staan en nu heb ik ineens na 24 uur nog 80% over terwijl hij vaak als ik hem uitzette al gewoon 10% "kwijt" was zodra ik hem weer aanzette.
Gok dat de batterij schatting niet goed overweg kan met het uitzetten van de telefoon
Als ik niet ga lopen gamen, dan kan die makkelijk 2 dagen mee.. Idle toestand zal helemaal extreem zijn..AmbroosV schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:38:
[...]
Ongeveer alle ROM's zijn te vinden op www.xdafileserver.nlMet dank aan medetweaker Korumera!
Gisteren nog wel spelletje gespeeld, beetje facebooken, appen, internetten en bankieren -> na 25 uur nog 39% over
Heb gewoon de reguliere update naar ICS uitgevoerd
Mn telefoon vindt het te warm... hij schakelt zichzelf steeds na een paar seconden uit. Toch voelt hij niet heel warm (na een tijdje internetten wordt ie een stuk warmer) en de batterij is 35 graden (zag ik nog net in mn batterij-appje).
Ik zit gewoon binnen, hij ligt niet in de zon oid maar toch krijg ik hem niet meer aan, althans niet langer dan een paar seconden.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik zit gewoon binnen, hij ligt niet in de zon oid maar toch krijg ik hem niet meer aan, althans niet langer dan een paar seconden.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik had wel het gele vlekken fenomeen vandaag, maar hoe heter die werd, des te sneller te verdwenen

Verwijderd
sony repareert de gele vlekken gratis tog?ArcticWolf schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:37:
Ik had wel het gele vlekken fenomeen vandaag, maar hoe heter die werd, des te sneller te verdwenen![]()
![]()
Verwijderd
hallo.
ik heb bij mijn xperia s een heel raar probleem.
ik heb op internet gekeken en ik kan niemand met het probleem vinden.
ook ben ik bij mijn provider geweest en die kende het ook niet.
ze zijden dat het misschien weg was na de update naar ics, niet dus.
mijn scherm reageert heel raar als hij aan de oplader zit.
dan doet hij soms niks of gaat hij zelf dingen doen.
als ik hem er af haal is het in 1 keer weg.
HI zij dat ze hem kunnen opsturen omdat het binnen mijn verzekeringspakket valt.
maar dan ben ik hem dus 1a2week kwijt.
dus iemand een idee hoe dit kan komen?
HI zij dat ze hem kunnen opsturen omdat het binnen mijn verzekeringspakket valt.
Het is moeilijk te zeggen hoe dit juist komt, maar dit is in elk geval een hardwarematig probleem. Opsturen gaat de enige oplossing zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:06:
hallo.
niet als Sony moeilijk doet (unlocked bootloader)... maar ze zijn nog niet blijvend, dus kan het toestel nog terug sturen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:03:
[...]
sony repareert de gele vlekken gratis tog?
Dat probleem heb ik wel eens met mijn Xperia Play gehad en dat bleek aan een defecte lader / kabel te liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:06:
hallo.
Probeer het eens met een andere oplader / micro usb kabel en kijk een of het scherm dan wel normaal blijft.
Had het ook met mijn Desire icm goedkoop dealextreme kabeltje. Dan is er iets niet goed geisoleerd, mijn vermoeden is dat een ander kabeltje het probleem oplost.DeliciousBrown® schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:05:
[...]
Dat probleem heb ik wel eens met mijn Xperia Play gehad en dat bleek aan een defecte lader / kabel te liggen.
Probeer het eens met een andere oplader / micro usb kabel en kijk een of het scherm dan wel normaal blijft.

Ik had het eerst ook regelmatig, maar na een factory reset (niet van de SD kaart) heb ik het eigenlijk bijna niet meer. Misschien dat eens proberen?
hoe heb je een factory reset gedaan?WeAreLegion schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:58:
Ik had het eerst ook regelmatig, maar na een factory reset (niet van de SD kaart) heb ik het eigenlijk bijna niet meer. Misschien dat eens proberen?
Verwijderd
mijn originele (sony) lader doet hetDeliciousBrown® schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:05:
[...]
Dat probleem heb ik wel eens met mijn Xperia Play gehad en dat bleek aan een defecte lader / kabel te liggen.
de lader van mijn galaxys doet het
de lader van mijn ace
de lader van mijn htc
ander stopcontact ook...
iemand last ook dat de randen van het scherm minder goed reageren?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
ja, maar daar hebben we de backup&herstel tool voor! (en natuurlijk veel 3rd party apps)
Ik heb de backup&herstel tool niet gebruikt. Maar weet iemand of deze ook een backup maakt van de data&instellingen van de apps? (ik dacht dat dat alleen kon met root, maar misschien dat de officiele app van Sony dat zonder kan)
Ik HAD het heel erg. Inmiddels is het wel een stuk minder, maar het is nog steeds aanwezig. Ik heb het probleem ook als ik m'n koptelefoon heb ingeplugd. Met standaard oordopjes is de telefoon echter nog prima te bedienen. Koppel ik de telefoon echter aan m'n AUX ingang van de autoradio, dan is het een drama.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:06:
hallo.
Verwijderd
ik heb het ook met koptelefoon...jroz2001 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:12:
[...]
Ik HAD het heel erg. Inmiddels is het wel een stuk minder, maar het is nog steeds aanwezig. Ik heb het probleem ook als ik m'n koptelefoon heb ingeplugd. Met standaard oordopjes is de telefoon echter nog prima te bedienen. Koppel ik de telefoon echter aan m'n AUX ingang van de autoradio, dan is het een drama.
Verwijderd
onderkant, bij de spatie?fabstar81 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:48:
iemand last ook dat de randen van het scherm minder goed reageren?
Eigenlijke bijna niet meer is nog geen oplossingWeAreLegion schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:58:
Ik heb na de update naar ICS ook een volledige reset gedaan en ik heb ook het probleem van een wegvallende internetverbinding. Soms een paar dagen niet, soms drie keer per uur dat ik mijn toestel moet herstarten.
Mijn Wi-Fi verbinding is ook nog steeds prut. In de tuin nu met een muurtje tussen mij en de router die vier meter bij me vandaan staat en hij schakelt voortdurend tussen 3g en Wi-Fi...
Ik vind het erg vervelend en hoop op een update binnenkort.
Gelukkig zelden een vastloper. Wel veel lag bij het switchen van de homescreen.
[ Voor 7% gewijzigd door -MD- op 25-07-2012 11:27 ]
Ik kan je niet helpen met je verbindingsproblemen (heb ze namelijk ook), maar wat wel kan helpen met de lag op je homescreen is om een andere launcher te gebruiken.MistaDevine schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:25:
[...]
Eigenlijke bijna niet meer is nog geen oplossing.
Ik heb na de update naar ICS ook een volledige reset gedaan en ik heb ook het probleem van een wegvallende internetverbinding. Soms een paar dagen niet, soms drie keer per uur dat ik mijn toestel moet herstarten.
Mijn Wi-Fi verbinding is ook nog steeds prut. In de tuin nu met een muurtje tussen mij en de router die vier meter bij me vandaan staat en hij schakelt voortdurend tussen 3g en Wi-Fi...
Ik vind het erg vervelend en hoop op een update binnenkort.
Gelukkig zelden een vastloper. Wel veel lag bij het switchen van de homescreen.
Ik gebruikte eerst Go launcher. Maar op ICS draait deze echt langzaam (ook op andere toestellen met ICS is mij opgevallen). Daarom ben ik nu overgestapt naar Nova Launcher, en ik heb geen last meer van lag.
Heb af en toe wel eens dat ik op de spatie wil drukken en dan te laag druk en de home knop aantik, maar das alleen als ik heel snel probeer te typen...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
In het menu naar backup and reset, en dan naar factory data reset, en dan herstart hij je telefoon, je raakt wel alles kwijt (behalve wat op je SD kaart staat).
Crap, sinds de ICS upgrade doet mijn earspeaker het niet meer. Aan het volume ligt het niet en via de grote speaker werkt het prima maar dat is natuurlijk geen werkbare oplossing. Ik ga eerst eens een factory-reset doen om te kijken of dit het probleem verhelpt, anders wordt het reparatie vrees ik. Nou moet dat eigenlijk toch al gebeuren vanwege de bekende gele vlek, maar dat heb ik steeds voor me uit geschoven.
[Edit] Gloeiende, wat suf.
Na de reset van de settings kreeg na de verplichte herstart de melding van LiveWare manager dat er een koptelefoon aangesloten zou zijn. Niet dus. Blijkbaar zat het veertje in de headphone jack vast oid, en na wat in- en uitpluggen plus blazen in jackinput, doet hij het weer. Blijkbaar heb ik vlak na de upgrade een koptelefoon ingeplugd waarbij er iets fout is gegaan. Ik heb nadat ik de fout constateerde meerdere herstarts gedaan, maar nooit een melding van LiveWare manager gehad dat er een headphone ingeplugd zou zijn. Vaag.
[Edit] Gloeiende, wat suf.
Na de reset van de settings kreeg na de verplichte herstart de melding van LiveWare manager dat er een koptelefoon aangesloten zou zijn. Niet dus. Blijkbaar zat het veertje in de headphone jack vast oid, en na wat in- en uitpluggen plus blazen in jackinput, doet hij het weer. Blijkbaar heb ik vlak na de upgrade een koptelefoon ingeplugd waarbij er iets fout is gegaan. Ik heb nadat ik de fout constateerde meerdere herstarts gedaan, maar nooit een melding van LiveWare manager gehad dat er een headphone ingeplugd zou zijn. Vaag.
[ Voor 40% gewijzigd door Marcel op 25-07-2012 12:36 ]
Verwijderd
Hoe kan je als je de officiele Sony update heb gedaan en je gebruikt de Sony launcher naar de instelingen komen? Als je nu instellingen druk krijg je alleen opties voor wallpaper en themes.
trek de status bar omlaag dan krijg je het icoontje voor instellingen.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:32:
Hoe kan je als je de officiele Sony update heb gedaan en je gebruikt de Sony launcher naar de instelingen komen? Als je nu instellingen druk krijg je alleen opties voor wallpaper en themes.
meer langs de randen aan de zijkant.
overigens...heb ook vaak als ik de telefoon opneem, hij de speaker pakt...
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Hoop toch wel dat ze wat aan dat verbindingsprobleem doen met die Wifi en 3G. Vind het wel raar dat de ene het niet heeft en de andere wel!!! Als er niks veranderd ga ik terug naar 2.3.7 als dat kan tenminste via de officiele weg.
Terug naar 2.3.7 kan wel, maar dan moet je vanwege de apps full wipe doen, omdat je anders ICS apps gaat draaien onder GB, dat werkt niet...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb mijn telefoon sinds zondag en tot nu toe het probleem dat mijn batterij heel snel leeg gaat. Ik heb daarom vanochtend een full wipe gedaan en alleen gmail, exchange en whatsapp geconfigureerd. Exchange staat op sync 1 keer in de half uur en gmail op push. Ik hoop dat het nu beter gaat...
Net voor het eerst de radio geprobeerd, hij vind wel zenders alleen storen ze allemaal enorm. Was daar geen fix voor?
Dat is een probleem dat komt en gaat. Ik snap het ook niet echt.Rev! schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:28:
Net voor het eerst de radio geprobeerd, hij vind wel zenders alleen storen ze allemaal enorm. Was daar geen fix voor?
Zo, mijn telefoon is weg voor reparatie (gele vlekken). Merk nu pas hoe snel de S eigenlijk is ivm mijn HTC Desire
Dan leer je hem wel waarderen
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn xperia s( ics). Een duidelijke rode lijn( gaat helemaal rond) aan de binnenkant van mijn scherm als ik met mijn telefoon bezig ben. Als ik op het beginscherm sta en ik druk op de homeknop dan komt hij ook naar voren.
rebooten geen effect en terug naar fabrieksinstellingen ook niet.
is een van jullie dit al tegengekomen? bvd
rebooten geen effect en terug naar fabrieksinstellingen ook niet.
is een van jullie dit al tegengekomen? bvd
Het geluid van de gewone muziek speler is sinds een tijdje trouwens erg laag, ik weet zeker dat hij eerst een stuk harder kon. Is dat ook een bekende bug?AmbroosV schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:32:
[...]
Dat is een probleem dat komt en gaat. Ik snap het ook niet echt.
Bijzonder, dat had ik vandaag ook voor het eerst. Het leek me al niet logisch dat ik na het opnemen door de groene knop te slepen ook nog ergens in het midden van het scherm op de speakerknop zou hebben gedrukt...fabstar81 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:58:
[...]
heb ook vaak als ik de telefoon opneem, hij de speaker pakt...
Ik zie nog steeds veel mensen met het bekende probleem dat hun 3g/h verbinding wegvalt...
ik heb er nu bijna dagelijks last van (ik switch regelmatig tussen wifi en 3g)...
Zou het slim zijn om terug te gaan naar de 2.3 versie of denken jullie (hopelijk de experts) dat het snel gefixt zal worden met een update...
Ik ben verder tevreden met de ics update, maar dit begint nu toch wel vervelend te worden... Ergens onderweg je telefoon herstarten om je whatsapp berichtjes te ontvangen...
ik heb er nu bijna dagelijks last van (ik switch regelmatig tussen wifi en 3g)...
Zou het slim zijn om terug te gaan naar de 2.3 versie of denken jullie (hopelijk de experts) dat het snel gefixt zal worden met een update...
Ik ben verder tevreden met de ics update, maar dit begint nu toch wel vervelend te worden... Ergens onderweg je telefoon herstarten om je whatsapp berichtjes te ontvangen...
Zo, na het lezen van dit bericht heb ik ook nova launcher geïnstalleerd... Geweldig, denk wel de beste(snelste) launcher.. Gebruik nu ook SwiftKey, erg fijn. Fijner dan de standaard keyboard.avec_style schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:36:
[...]
Ik kan je niet helpen met je verbindingsproblemen (heb ze namelijk ook), maar wat wel kan helpen met de lag op je homescreen is om een andere launcher te gebruiken.
Ik gebruikte eerst Go launcher. Maar op ICS draait deze echt langzaam (ook op andere toestellen met ICS is mij opgevallen). Daarom ben ik nu overgestapt naar Nova Launcher, en ik heb geen last meer van lag.
Verder heb ik die verbinding problemen niet. Wel hier en daar dat ie even blijft hangen, dat had ik ook met de stock launcher. Rare is de ene dag meer dan de andere. Heel vervelend, soms mn spuigaten uit. hoop idd ook dat er snel een fix komt.
Toch wel blij met deze telefoon verder... Leer steeds meer van Android misschien binnenkort proberen te rooten.
het moeilijkste aan het rooten is het installeren van de fastboot drivers in windowsrandy_e schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:18:
[...]
Zo, na het lezen van dit bericht heb ik ook nova launcher geïnstalleerd... Geweldig, denk wel de beste(snelste) launcher.. Gebruik nu ook SwiftKey, erg fijn. Fijner dan de standaard keyboard.
Verder heb ik die verbinding problemen niet. Wel hier en daar dat ie even blijft hangen, dat had ik ook met de stock launcher. Rare is de ene dag meer dan de andere. Heel vervelend, soms mn spuigaten uit. hoop idd ook dat er snel een fix komt.
Toch wel blij met deze telefoon verder... Leer steeds meer van Android misschien binnenkort proberen te rooten.
Tnx, ik zal sowieso nog even moeten wachten... Laptop is dood en we gaan eerst op vakantie
Tot die tijd via mn sxs op tweakers
Tot die tijd via mn sxs op tweakers
Ben er achter gekomen dat Android OS heel veel stroom vreet als ik op het werk zit. Raak soms ook connectie met Vodafone netwerk kwijt. Wellicht heeft het verband met elkaar.
De vraag is natuurlijk: Waar ligt het aan dat ik geen goede connectie heb.
1) Vodafone
2) Gebouw waar ik werk
3) Mijn telefoon
1) Vodafone
2) Gebouw waar ik werk
3) Mijn telefoon
alle 3ECiftci schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:31:
Ben er achter gekomen dat Android OS heel veel stroom vreet als ik op het werk zit. Raak soms ook connectie met Vodafone netwerk kwijt. Wellicht heeft het verband met elkaar.
1) Vodafone
2) Gebouw waar ik werk
3) Mijn telefoon
Dat zuipt batterij bij het leven helaas

eeew
nieuws: Russisch blog publiceert preview opvolger Sony Xperia S
wtf
[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 26-07-2012 09:38 ]
Mijn SXS is sinds gisteravond dood
Gisteren aan het einde van de middag begon hij behoorlijk warm te worden (geen idee waardoor). Ik heb hem een tijdje uitgezet en daarna weer aangezet, maar dit heeft niks geholpen, want hij werd gelijk weer warm. Binnen 4 uur heeft hij de complete batterij (was vol) leeggezogen en viel hij uit. Nadat hij was afgekoeld heb ik hem aan de lader gehangen, maar hij vertoont geen teken van leven meer (zelfs niet het notificatie lampje). Afgelopen nacht heb ik hem de hele nacht aan de lader laten liggen, maar nog steeds geen teken van leven. Ook een reset (volume up + aan/uit knop) geeft geen teken van leven.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen voordat ik hem moet opsturen? Er zit de standaard ICS KPN firmware op.
Gisteren aan het einde van de middag begon hij behoorlijk warm te worden (geen idee waardoor). Ik heb hem een tijdje uitgezet en daarna weer aangezet, maar dit heeft niks geholpen, want hij werd gelijk weer warm. Binnen 4 uur heeft hij de complete batterij (was vol) leeggezogen en viel hij uit. Nadat hij was afgekoeld heb ik hem aan de lader gehangen, maar hij vertoont geen teken van leven meer (zelfs niet het notificatie lampje). Afgelopen nacht heb ik hem de hele nacht aan de lader laten liggen, maar nog steeds geen teken van leven. Ook een reset (volume up + aan/uit knop) geeft geen teken van leven.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen voordat ik hem moet opsturen? Er zit de standaard ICS KPN firmware op.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Ziet er niet uit die opvolger. Geloof er ook weinig van. Het design lijkt totaal niet op iets in de huidige of vorige Xperia lijn.
over het signaalprobleem: hopen dat er een RIL update uitkomt dan. Enig idee of dat er in zit?
over het signaalprobleem: hopen dat er een RIL update uitkomt dan. Enig idee of dat er in zit?
Kan... 50% kans en er zit een kans in dat een provider misschien later provider specifieke firmware uitbrengt.ECiftci schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:43:
Ziet er niet uit die opvolger. Geloof er ook weinig van. Het design lijkt totaal niet op iets in de huidige of vorige Xperia lijn.
Weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar dat hij niet op de S/P/U lijkt zegt niet dat het geen Sony design is. Hij heeft namelijk best wat weg van de GX en de Go.ECiftci schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:43:
[..]
Alles eraan straalt uit dat het echt is, en tja, heel mooi vind ik het ook niet maar lelijk is anders
Aargh, ook ik begin gele vlekken te krijgen op m'n scherm. Duidelijk boven de homebutton te zien. Hopen dat ik alles voor m'n vakantie kan laten fixen, anders pas daarna. Ga naar Mexico, dus komen nog wel wat vlekken bij 
Voor het archief: AAAB 12W11.
Voor het archief: AAAB 12W11.
Krijg zojuist voor het eerst de officiële melding van nieuwe systeemupdate (.452) met mijn Hi toestel. Dat heeft nog even geduurd zeg nadat ie uitgerold werd, ik zit nu nog op 2.3.7. Ik wil voorlopig nog niet over naar ICS totdat alle problemen die ik hier lees een beetje opgelost zijn, maar heb nu wel die irritante melding staan dat er een update beschikbaar is.
Iemand een idee hoe ik die melding wegkrijg (zonder de update te doen uiteraard
)?
Iemand een idee hoe ik die melding wegkrijg (zonder de update te doen uiteraard
[ Voor 4% gewijzigd door MKV op 26-07-2012 11:24 ]
Update center > opties > notificatiesMKV schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:23:
Krijg zojuist voor het eerst de officiële melding van nieuwe systeemupdate (.452) met mijn Hi toestel. Dat heeft nog even geduurd zeg nadat ie uitgerold werd, ik zit nu nog op 2.3.7. Ik wil voorlopig nog niet over naar ICS totdat alle problemen die ik hier lees een beetje opgelost zijn, maar heb nu wel die irritante melding staan dat er een update beschikbaar is.
Iemand een idee hoe ik die melding wegkrijg (zonder de update te doen uiteraard)?

Nou ja hopen dan maar dat er snel goed werkende updates gaan komen. Tot die tijd een mooi telefoonsymbooltje en een regel erbij in het notification center
ik heb nog nooit een systeem update daar gezien.. alleen app updatesMKV schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:59:
Nou ja hopen dan maar dat er snel goed werkende updates gaan komen. Tot die tijd een mooi telefoonsymbooltje en een regel erbij in het notification center

Dat krijg je.. altijd voor de officiële releases al patchen 
Maarja ik ben dan ook een nep-tweaker
dus ik wacht eerst even af. Ik wil echt heel graag over naar ICS zeker ivm die verrekte verkeerde beeldstabilisatie in GB, maar het is het me niet waard als daardoor de basisfunctionaliteit in gevaar komt. Ik wil er toch ook gewoon mee kunnen bellen / 3G gebruiken en beschikking over WiFi is ook wel belangrijk.
Je verwacht trouwens toch ook gewoon dat je een melding als gelezen moet kunnen beschouwen zonder dat ie steeds terug komt? Update center is nu net zo irritant als die McAfee Security en die gaat na een paar keer wegklikken gewoon weg.
Maarja ik ben dan ook een nep-tweaker
Je verwacht trouwens toch ook gewoon dat je een melding als gelezen moet kunnen beschouwen zonder dat ie steeds terug komt? Update center is nu net zo irritant als die McAfee Security en die gaat na een paar keer wegklikken gewoon weg.

ik zit idd al op .453 met een cust kernel 192mhz - 1512mhz smartassv2 governor wat best wel goed werkt tot nu toeMKV schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:46:
Dat krijg je.. altijd voor de officiële releases al patchen
Maarja ik ben dan ook een nep-tweakerdus ik wacht eerst even af. Ik wil echt heel graag over naar ICS zeker ivm die verrekte verkeerde beeldstabilisatie in GB, maar het is het me niet waard als daardoor de basisfunctionaliteit in gevaar komt. Ik wil er toch ook gewoon mee kunnen bellen / 3G gebruiken en beschikking over WiFi is ook wel belangrijk.
Wtf, als ik nu iemand bel pak hij de speaker achterop waardoor je diegene amper hoort, lijkt wel alsof dat ding steeds gaarder word?
welke software draai je dan?Rev! schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:07:
Wtf, als ik nu iemand bel pak hij de speaker achterop waardoor je diegene amper hoort, lijkt wel alsof dat ding steeds gaarder word?
www.xdafileserver.nlRev! schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:26:
ICS, ik wil deze nu even opnieuw flashen maar dan de NL versie, iemand die een link heeft?
Verwijderd
blijkbaar herkent niemand het.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:42:
niemand een reactie op mijn rode lijn probleem?
kan ook niks vinden op google
N00b-vraag....
Ik heb het geluid voor m'n notificaties veranderd. Het was zo'n standaard T-mobile geluid, en dat is nu een bescheiden toon.
Maarr.....
Als ik een voicemail herinnering krijg... speelt m'n telefoon wel die irritante T-mobile toon af.... hoe krijg ik die veranderd?
Ik heb het geluid voor m'n notificaties veranderd. Het was zo'n standaard T-mobile geluid, en dat is nu een bescheiden toon.
Maarr.....
Als ik een voicemail herinnering krijg... speelt m'n telefoon wel die irritante T-mobile toon af.... hoe krijg ik die veranderd?
Kia Niro-EV 2024
Zit het in de software of in de hardware maw als je een screencapture neemt, zie je de rode lijn daar dan ook in of niet?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:42:
niks aangevinkt in dev opties? (ICS only)Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:42:
Zelfs na een reflash van de NL rom blijft hij de speaker achterop gebruiken als je belt, ook gewoon uit het niets. Begint nu toch wel een baggerapparaat te worden, eerst die gele vlekken en nu dit weer 
Lekker onbruikbaar zo.
Ik heb nu opeens ook face-unlock erop zitten, dat is dan wel weer cool.

Lekker onbruikbaar zo.
Ik heb nu opeens ook face-unlock erop zitten, dat is dan wel weer cool.
[ Voor 14% gewijzigd door Rev! op 26-07-2012 16:23 ]
nee, ik d8 dat je root hadRev! schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:33:
Kan dat zonder root?
wel vaag dat dit zonder root is gebeurt...
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 26-07-2012 17:15 ]
Verwijderd
bedankt voor de reacties!
Foto toegevoegd:
ik ook niet, google het wel even voordat ik de vraag hier neer dropVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:48:
[...]
blijkbaar herkent niemand het.
kan ook niks vinden op google
met screencapture zie ik hem inderdaad ook, wel 10 x overgedaan omdat ik dus bezig moet zijn met telefoon anders verschijnt de rode lijn nietMKV schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:50:
[...]
Zit het in de software of in de hardware maw als je een screencapture neemt, zie je de rode lijn daar dan ook in of niet?
welke opties bedoel je daarmee?ArcticWolf schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:01:
[...]
niks aangevinkt in dev opties? (ICS only)
Foto toegevoegd:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 17:29 . Reden: foto toegevoegd ]
alles moet uit staan bij de dev opties (ook force gpu)Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:15:
bedankt voor de reacties!
[...]
ik ook niet, google het wel even voordat ik de vraag hier neer drop
[...]
met screencapture zie ik hem inderdaad ook, wel 10 x overgedaan omdat ik dus bezig moet zijn met telefoon anders verschijnt de rode lijn niet
[...]
welke opties bedoel je daarmee?
Foto toegevoegd:
[afbeelding]
en anders kun je eens screen update selecteren, kijken hoe het scherm reageert op die rode lijn.
Nee heb ik niet, 1 voordeel is dat mic onderop zit, dus in theorie kan ik het toestel omdraaien, maar dan nogArcticWolf schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:11:
[...]
nee, ik d8 dat je root had
wel vaag dat dit zonder root is gebeurt...

Verwijderd
waar kan ik dev opties vinden?ArcticWolf schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:42:
[...]
alles moet uit staan bij de dev opties (ook force gpu)
en anders kun je eens screen update selecteren, kijken hoe het scherm reageert op die rode lijn.
Als je dan gewoon op de speakerknop drukt komt het geluid weer via de normale speaker. Als je opneemt staat de handsfree gewoon ingeschakeld.Rev! schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:46:
[...]
Nee heb ik niet, 1 voordeel is dat mic onderop zit, dus in theorie kan ik het toestel omdraaien, maar dan nog![]()
.
Verwijderd
alles stond uit bij dev opties. Ik heb een harde reset gedaan en het is opgelost..
toch vreemd
toch vreemd
Dat werkt ook niet, snap ook niet waarom die telefoon opeens van speaker wijzigdMistaDevine schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:15:
[...]
Als je dan gewoon op de speakerknop drukt komt het geluid weer via de normale speaker. Als je opneemt staat de handsfree gewoon ingeschakeld.

Ik weet niet of het door het weer komt, maar vandaag was de batterij van mijn S echt extreem slecht, hoewel mijn gebruik eigenlijk minder dan gewoonlijk was. Ik heb eerder ook al gemerkt dat veel reizen (wat vandaag wel echt héél veel was) de batterijduur erg kan beïnvloeden, maar na 45 minuten op de trein zonder het scherm aan te doen was ik wel 14% batterijlading kwijt (84% om 10u30). Om 16u had ik nog 30% over, opnieuw met eigenlijk weinig screen on time. Wel altijd 3G en alle syncs aan, en veel plaatsen met een slecht bereik.
Ik had niet bepaald last van minder lang op de batterij meegaan, alleen het opladen duurde aanzienlijk langer. Van 10% naar 50% ging het opladen zeer traag, daarna weer redelijk als normaal.AmbroosV schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:40:
Ik weet niet of het door het weer komt, maar vandaag was de batterij van mijn S echt extreem slecht, hoewel mijn gebruik eigenlijk minder dan gewoonlijk was. Ik heb eerder ook al gemerkt dat veel reizen (wat vandaag wel echt héél veel was) de batterijduur erg kan beïnvloeden, maar na 45 minuten op de trein zonder het scherm aan te doen was ik wel 14% batterijlading kwijt (84% om 10u30). Om 16u had ik nog 30% over, opnieuw met eigenlijk weinig screen on time. Wel altijd 3G en alle syncs aan, en veel plaatsen met een slecht bereik.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Zul je net zien dat precies op dat moment een app aan het synchroniseren is. Ik ben voor m'n werk regelmatig vele uren op reis in de auto en dan is de batterijduur niet te voorspellen. Een lader is gelukkig makkelijk meegenomen.AmbroosV schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:40:
Hmm Gebouw waar ik werk valt af, want ik heb het ook (met Vodafone). Het lijkt erger te worden moet nu dagelijks herstarten., soms 2 keer.ECiftci schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:31:
1) Vodafone
2) Gebouw waar ik werk
3) Mijn telefoon
Erg irritant. DIt is sinds upgrade naar 4.
Hopelijk lost een update dit probleem op!