https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Maar thumbs up voor Joe. Om je kids op het podium te zetten is echt heel dapper.
Voor wat betreft WP8. Niets wat we nog niet wisten. De echte hands on van de toestellen zullen wel snel verschijnen en dan zullen we weten of er nog meer features zijn dan wat er vandaag gepresenteerd is. Ik vind het allemaal wel leuk, maar het is niet zo'n hele grote stap als van WM6 naar WP7
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Jij bent er zo een die je moet laten opjutten door een verkoper voordat je iets leuk gaat vinden?JDFS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:11:
Nu ik deze persconferentie zo gezien heb, valt het me toch tegen. Ze weten geen een keer de WOW!-factor over te brengen zoals een Steve Jobs of Phil Schiller wel (wisten) weten te doen. Hier wordt er heel veel uitgeweid over dingen die niet zo belangrijk zijn en de mensen die het presenteren zijn nou ook niet echt je van het... Veel gestotter en veel zenuwachtig gedoe.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het zou per saldo toch geweldig zijn als je ipv inlogt op je MS account, direct zou kunnen inloggen op bedrijfsExchange netwerk en vanuit daar alles kan doen. Je eigen bestanden, email, agenda, etc. Geen aparte synch via outlook of dergelijke, maar gewoon een realtime verbinding met hele exchange omgeving.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 29-10-2012 19:15 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat zijn de nieuwe features die nog niet uitgelekt zijn?
Wat zijn de 3rd party apps die mee gereleased worden?
wat zijn de voordelen boven wp7.8?
iemand die het samen kan vatten?
[ Voor 12% gewijzigd door justice strike op 29-10-2012 19:19 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Beste nieuws: dit weekend in Europa! Hopen op Nederland dan ook maar.
Publiek kreeg een HTC 8X.
Verder een nieuwe ATIV "gepresenteerd" nog. Nieuwe Facebook app, nieuwe Twitter app, Pandora, etc. 46/50 beroemste apps beschikbaar. Niks over Whatsapp. Wel heel nieuw lockscreen met uitgebreide 3rd party mogelijkheden. Vond ik wel echt vet, Facebookintegratie op je lockscreen bijvoorbeeld.
Ik denk dat er wel een nieuwe app komt voor whatsapp. Ik zie steeds een ander soort icoontje op al die phones.. Bij mijn wp7.8 ziet hij er heel anders uit als hij klein gemaakt wordt.justice strike schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:18:
ik heb net alles gemist.
voor de rest vind ik die child corner wel interessant. als ik mijn Phone aan iemand anders geef kan ik bepalen wat hij allemaal ermee mag doen
Tadaa: nieuws: Microsoft presenteert Windows Phone 8justice strike schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:18:
ik heb net alles gemist.
Hoe kan je voordelen noemen als WP7.8 uberhaubt nog moet uitkomen?justice strike schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:18:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Niet echt ik, ik ben al overtuigd door het systeem zelf hoor. Maar om een beetje hype te creëren, zodat mensen het gaan kopen, is het wel zo netjes om een top persconferentie neer te zetten, vind je ook niet? Denk je dat mensen iets kopen als ze niet WOW! erbij denken? Zoals ze wel bij de iPhone doen?Ramon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:15:
[...]
Jij bent er zo een die je moet laten opjutten door een verkoper voordat je iets leuk gaat vinden?
The ramblings of an idiot
WP8 werd nooit echt gehyped, zeker niet zoals de farm-machine die Apple erop los laat. De presentatie is gewoon zoals je hem doorsnee zou verwachten, geen poeha-zie-eens-vette-bling-bling-maar-is-al-10x-gedaan-maar-wij-zeggen-dat-het-nieuw-is, gewoon voor avarage joe.JDFS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:27:
Niet echt ik, ik ben al overtuigd door het systeem zelf hoor. Maar om een beetje hype te creëren, zodat mensen het gaan kopen, is het wel zo netjes om een top persconferentie neer te zetten, vind je ook niet? Denk je dat mensen iets kopen als ze niet WOW! erbij denken? Zoals ze wel bij de iPhone doen?
Ik denk echter niet dat de gemiddelde consument de keynote zal bekijken. En met die aankomende reclamecampagne zullen er waarschijnlijk echte experts bezig zijn geweest. Ik vermoed dat dat wel goed gaat komen.JDFS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:27:
[...]
Niet echt ik, ik ben al overtuigd door het systeem zelf hoor. Maar om een beetje hype te creëren, zodat mensen het gaan kopen, is het wel zo netjes om een top persconferentie neer te zetten, vind je ook niet? Denk je dat mensen iets kopen als ze niet WOW! erbij denken? Zoals ze wel bij de iPhone doen?
hmm... beetje underwhelming... Ik had iets verwacht in de trand van 3rd party chat integration of plugins voor social media. Nu ben je voor elk netwerk weer afhankelijk van een aparte app... juist die integratie vond ik zo mooi.
People is toch juist volledig samen gevoegd? Of is dat enkel op Windows zelf? (twitter, facebook en MSN op 1 scherm).justice strike schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:30:
[...]
hmm... beetje underwhelming... Ik had iets verwacht in de trand van 3rd party chat integration of plugins voor social media. Nu ben je voor elk netwerk weer afhankelijk van een aparte app... juist die integratie vond ik zo mooi.
Tja, heel jammer dat we paar niet hebben, maar het belangrijkste vind ik dat de OS smooth en snel is. Als ik nog steeds kijk hoe brak de facebook app is op IOS en android, dan ben ik eigenlijk blij dat ik een wp7.8 heb. Ik hoop dat de nieuwe facebook app voor wp8 nog meer opties gaan bevatten.JDFS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:32:
En wat betreft die 46 van de 50 Apps. Ik zie in Google Play en App Store Ruzzle, Instagram, Grand Theft Auto III, Tapatalk, Nike Running, Coindozer... en dat zijn er nog maar een paar die ik niet zie op Windows Phone, dus die 46 is wel heel erg overdreven...
Geef es een link naar het lijstje van die 46 appsJDFS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:32:
En wat betreft die 46 van de 50 Apps. Ik zie in Google Play en App Store Ruzzle, Instagram, Grand Theft Auto III, Tapatalk, Nike Running, Coindozer... en dat zijn er nog maar een paar die ik niet zie op Windows Phone, dus die 46 is wel heel erg overdreven...
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
das enkel twitter facebook msn en linkedin (icm sms en email). Ik had verwacht dat ze er een plugin systeem van maken zodat 3rd party developers zoals whatsapp of hyves (ik noem maar wat) een plugin kunnen developen en dat dat onzichtbaar in het os verwerkt zit.SinergyX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:33:
[...]
People is toch juist volledig samen gevoegd? Of is dat enkel op Windows zelf? (twitter, facebook en MSN op 1 scherm).
Nu is het een aparte app die niet gelinked is in de people hub... dus je recent converrsations van whatsapp zie je niet in de people hub .
zit er een forward button in internet explorer?
edit:
crap niks gewijzigd en ook de calender is net zo lelijk en onoverzichtelijk.
ben wel een beetje teleurgesteld om eerlijk te zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door badluckboy op 29-10-2012 19:47 ]
* Bartjeee droomt verder over een Surface Pro tablet met bijbehorende Surface Phone
Ze zeiden het tijdens de persconferentie!McBoom schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:37:
[...]
Geef es een link naar het lijstje van die 46 apps
Ja ach, op mijn Galaxy SII gebruik ik FriendCaster Pro en af en toe ook Fast for Facebook. Ik heb gelukkig ook geen vrienden die ik niet kan zien (privé-instellingen) en ik las dat de Facebook App voor Android een hele grote update krijgt waardoor die heel snel wordt! http://www.techzine.nl/ni...droid-is-bijna-klaar.htmlvali schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:37:
[...]
Tja, heel jammer dat we paar niet hebben, maar het belangrijkste vind ik dat de OS smooth en snel is. Als ik nog steeds kijk hoe brak de facebook app is op IOS en android, dan ben ik eigenlijk blij dat ik een wp7.8 heb. Ik hoop dat de nieuwe facebook app voor wp8 nog meer opties gaan bevatten.
Verwijderd
De W8 commercial is al tig keer voorbij gekomen vandaag op RTL 7. Hopelijk gaat dat voor WP8 ook gebeuren want er zijn nog steeds te veel mensen die van het hele bestaan van WP niet afweten.Steyn_E schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:
[...]
Ik denk echter niet dat de gemiddelde consument de keynote zal bekijken. En met die aankomende reclamecampagne zullen er waarschijnlijk echte experts bezig zijn geweest. Ik vermoed dat dat wel goed gaat komen.
Alsnog, vind het best wel sneu dat je bijna verplicht bent om een andere app te gebruiken.. Zie klasgenoten met hun gs3 en one x de touch.facebook.com browser gebruiken, omdat de app niet vooruit de branden is.JDFS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:47:
[...]
Ja ach, op mijn Galaxy SII gebruik ik FriendCaster Pro en af en toe ook Fast for Facebook. Ik heb gelukkig ook geen vrienden die ik niet kan zien (privé-instellingen) en ik las dat de Facebook App voor Android een hele grote update krijgt waardoor die heel snel wordt! http://www.techzine.nl/ni...droid-is-bijna-klaar.html
Anyway, hopelijk komt de nokia 920 snel uit. Ben echt heel benieuwd hoe deze werkt in combinatie met mijn surface rt.
Is een test gekomen op tweakers.net waarin de huidige apps worden bekeken in snelheid.
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 29-10-2012 20:07 ]
Nee, ze zeiden alleen dat er 46 van de top 50 apps naar WP8 kwamen, ze hebben niet gezegd welke het allemaal waren.
Maar goed, geen schokkende presentatie, maar ook weer niet heel slecht. De focus op personalisatie vind ik op zich wel logisch aangezien dat gewoon enorm veel anders dan de andere platformen is.
Door het vele lekken de afgelopen weken is inderdaad de Wowfactor wat minder, maar er zitten toch zeker wel wat mooie en unieke punten in. Had zelf nog wel gehoopt op iets helemaal nieuws, maar dat kwam helaas niet.
De rooms is gewoon erg handig. Ik ken geen ander platform of app wat niet alleen messaging, maar ook foto's, bestanden, documenten, afspraken en notities kan synchroniseren. En als ze daarbij inderdaad een koppeling hebben met iOS en Android, heb je gewoon een groot voordeel (dan heb je niet dat je mensen uitsluit zoals Apple doet.
Dat van die kids corner is ook gewoon erg handig voor een heleboel mensen en de wallet zal ook populair gaan worden. De camera features zijn daarnaast nog eens erg goed gedaan, al heb ik wederom niets van Instagram gezien (zelf boeit het me weinig, maar het is gewoon populair).
Qua marketing lijkt het erop dat ze er weer vol op in gaan (met dit keer dus nog meer) en het platform heeft gewoon veel potentie. Had zelf nog wel wat meer willen zien, maar het was duidelijk dat niet alles aan bod is gekomen. Mogelijk komt er nog meer van online te staan binnenkort.
Al met al dus niet ontevreden en kijk uit naar het in mijn handen hebben van zo'n mooie Lumia 920
Zo weet ik nog steeds niet of je nu custom ringtones voor sms/mail e.d. kunt instellen, gaat LocalScout het nu wel doen in Nederland? En meer van dat soort dingen.
Ik miste inderdaad een killer feature die men goed geheim had weten te houden (en waarvoor het nodig was dat de SDK pas morgen uitkomt) en waarvan iedereen zoiets zou hebben: JA DIE WIL IK!!
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Same here. Had Engadget liveblog gelezen maar als ik dat zo las, was alleen Jessica Alba het enige nieuwe en zelfs die was al gespot met een 920 in haar handen. Teleurgesteld alweer.CAP-Team schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:29:
Ik heb ook de hele keynote gekeken, en ik was helaas teleurgesteld dat er eigenlijk niets verteld werd wat ik nog niet wist. Op de review hier op de FrontPage was meer nieuws te lezen.
Zo weet ik nog steeds niet of je nu custom ringtones voor sms/mail e.d. kunt instellen, gaat LocalScout het nu wel doen in Nederland? En meer van dat soort dingen.
Ik miste inderdaad een killer feature die men goed geheim had weten te houden (en waarvoor het nodig was dat de SDK pas morgen uitkomt) en waarvan iedereen zoiets zou hebben: JA DIE WIL IK!!
De enige echte feature die ik zie wat interessant is is het rooms idee... Laten we wel wezen, Kids corner is niet echt iets wat nodig is.
Het leek bijna of ze huisvrouwen wilden overtuigen om van de iPhone over te stappen naar een Windows Phone.
Volgens mij is er een grote zakelijke markt waar WP8 interessant voor kant zijn. Mensen die best bereid zijn een premium te betalen voor security en gemak. De kids-corner had beter prive <-> zakelijk kunnen zijn.
GoT, You have to love it!
Verwijderd
Want iedereen die in een zakelijk omgeving werkt heeft geen gezin of kinderen. Duidelijk.Lisadr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:26:
Wellicht komt het doordat ik zelf een zakelijke gebruiker ben, maar ik denk dat Microsoft de plank helemaal misslaat door Windows Phone 8 te positioneren als een familie telefoon ipv een zakelijke telefoon. Hun presentatie draaide vandaag om familie en fun en naar mijn mening te erg gericht op de US markt ipv wereldmarkt.
Het leek bijna of ze huisvrouwen wilden overtuigen om van de iPhone over te stappen naar een Windows Phone.
Volgens mij is er een grote zakelijke markt waar WP8 interessant voor kant zijn. Mensen die best bereid zijn een premium te betalen voor security en gemak. De kids-corner had beter prive <-> zakelijk kunnen zijn.
ik denk dat corporate policy toch wel prevaleert boven gezin. Is niet voor niets dat die blackberry's zo goed verkochten.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:33:
[...]
Want iedereen die in een zakelijk omgeving werkt heeft geen gezin of kinderen. Duidelijk.
Ik ga er nog een nachtje over slapen... ik had zo erg gehoopt dat wp8 iets moois zou tonen en ik hoop stiekem nog dat er iets vernieuwends getoond wordt... maar als het niet is, dan kan ik beter maar op safe spelen en kijken hoe wp8 zich ontwikkeld (vanaf een ander platform uiteraard)
[ Voor 30% gewijzigd door justice strike op 29-10-2012 22:38 ]
Inderdaad, niet iedereen heeft een gezin of kinderen.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:33:
[...]
Want iedereen die in een zakelijk omgeving werkt heeft geen gezin of kinderen. Duidelijk.
Er werd helemaal geen aandacht besteed aan de zakelijke kant van Windows Phone 8 en dat is naar mijn mening een fout. WP8 is juist geschikt voor een zakelijke omgeving. iOS is beperkt en Android word als onveilig ervaren. RIMM was zakelijk maar ondertussen gedateerd. Het viel mij op dat de aandacht te erg gericht was op huisvrouwen en ze hadden gerust 15 minuten kunnen besteden aan de zakelijke markt.
GoT, You have to love it!
Verwijderd
iOS doet het beter dan Blackberry onder zakelijke gebruikers, dus die vlieger gaat niet echt op. Aangezien je kind nog steeds kan tweeten/mailen/facebooken ipv een spelletje spelen op je iPhone lijkt mij het nog steeds een +1 voor zakelijke gebruikers. Los van het feit dat Microsoft de standaard is voor mail en office applicaties.justice strike schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:36:
[...]
ik denk dat corporate policy toch wel prevaleert boven gezin. Is niet voor niets dat die blackberry's zo goed verkochten.
Ik ga er nog een nachtje over slapen... ik had zo erg gehoopt dat wp8 iets moois zou tonen en ik hoop stiekem nog dat er iets vernieuwends getoond wordt... maar als het niet is, dan kan ik beter maar op safe spelen en kijken hoe wp8 zich ontwikkeld (vanaf een ander platform uiteraard)
En wat had je dan willen zien? Een 3d printer die gouden eieren er uit poept? Los van een notification center kan ik niet echt iets boeiends bedenken.
Ik had heel(!) graag gezien dat je vanuit het startmenu ook gewoon de apps zou resumen in plaats van opnieuw starten. Ik vind het heel erg onhandig om de backknop te moeten inhouden.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:42:
En wat had je dan willen zien? Een 3d printer die gouden eieren er uit poept? Los van een notification center kan ik niet echt iets boeiends bedenken.
En inderdaad.... een notificatiescherm...
ik schreef ook niet voor niets in de verleden tijd.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:42:
[...]
iOS doet het beter dan Blackberry onder zakelijke gebruikers, dus die vlieger gaat niet echt op.
ik heb geen kinderen en ook geen behoefte aan features als deze. Legio mensen die ik ken prefereren overigens nog steeds bb boven alle andere devices voor zakelijk gebruik... en begrijpelijk ook, al is het alleen vanwege het keyboard.Aangezien je kind nog steeds kan tweeten/mailen/facebooken ipv een spelletje spelen op je iPhone lijkt mij het nog steeds een +1 voor zakelijke gebruikers. Los van het feit dat Microsoft de standaard is voor mail en office applicaties.
zoals ik al aangegeven heb. Integratie van 3rd party messaging services. Integratie van meerdere phone+video apps zoals gchat video, fiber etc... IMHO mist het gewoon op de basis veel applicaties die tegenwoordig gewoon standaard verwacht worden.En wat had je dan willen zien? Een 3d printer die gouden eieren er uit poept? Los van een notification center kan ik niet echt iets boeiends bedenken.
Het feit dat je al moet klungelen met de videobestanden omdat windows phone niet goed om kan gaan met avi's.... wat nog steeds het formaat is voor zo ongeveer elke camera is gewoon een goed voorbeeld aan het gebrek aan applicaties dat je hebt.
Verwijderd
Dat is ook mijn reactie na het key event (via de Liveblog van Engadget in het OV, wie had dat 5 jaar geleden gedachtjustice strike schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:36:
ik had zo erg gehoopt dat wp8 iets moois zou tonen en ik hoop stiekem nog dat er iets vernieuwends getoond wordt...
Ook productiviteit bleef buiten beeld. Het is mij niet duidelijk waarom ik persé voor W8 zou moeten gaan (de camera van de L920 is het enige wat ik mij kan bedenken
Met deze video kan ik het beeld al wat bijstellen. Geen grote vernieuwingen, maar over bepaalde dingen heeft MS goed nagedacht. Los van de competitie ben ik van mening dat ze een goed product hebben neergezet (wat er met WP7/7.5 ook al was). Het zal vooral moeten komen van apps, apps en nog eens apps.
Het komende jaar zal deze apps moeten brengen. Het is de enige manier (hardware keldert op dit moment in prijs dankzij China en de Google Nexus-lijn) .
Super high end Windows Phone 8 opent Whatsapp. Het oude Android toestel opent hem binnen 2 seconden waar Windows Phone 8 bijna 3 seconden nodig heeft. Enig verschil: De Samsung Galaxy S is 2,5 jaar oud. Whatsapp in Android is gewoon netjes geïntrigeerd en op Windows Phone is dat niet het geval. Daarnaast zou Whatsapp de app exclusief uitbrengen voor Windows Phone maar daar hoor je weer helemaal niets over en hij is dus waarschijnlijk ook niet in de People hub toegevoegd waar je hem wel zou verwachten.
Het OS is goed, maar er is maar weinig toegevoegd aan het geheel als je het breed trekt:
- NFC (had Android al)
- Guest accounts (was al te unlucken in 4.1 en gaat zometeen ook gewoon met 4.2 mee die al over enkele dagen in de winkel ligt)
- Goede specs (had Android en iPhone al langer)
Het enige wat echt overeind blijft is de custom tiles waardoor het een eigen smoel krijgt wat goed is. Maar de rest van het OS wordt echt zwaar gedragen door Nokia die leuk bezig zijn (goede camera, wireless charging, met je handschoenen het scherm aanraken).
Qua app-support vandaag ook. Ja we hebben Songpop nu toegevoegd aan de Windows Store. Met alle respect, maar die had al een paar maanden geleden erin moeten zitten. Daar ga je niet drie maanden mee zitten wachten tot een of ander flutevent waar je niets aankondigt behalve een app die alweer op z'n retour is. Als je wilt dat jij leuke spelletjes als eerste krijgt, dan moet je het playstation/nintendo tijdperk weer ingaan en ontwikkelaars exclusief aan je binden en dan leg je daar wat euro's voor neer. Niet een half jaar later een afgedankte app in je store zetten.
En als laatste kritiekpunt haal ik toch nog even de launch events aan. Het Windows 8 event viel zwaar tegen omdat daar niets nieuws genoemd werd. Daarnaast werd er amper aandacht besteed aan de Surface (wanneer komt dat kreng nu eens naar Europa toe?). En wat doet Apple dezelfde dag? Die rusht er even weer een nieuwe iPad uit die vanaf vandaag alweer te koop is. Boem, sta je alweer 0-1 achter Microsoft. En vandaag was er een orkaan bezig die mooi het Google event verhinderde. Guess what, ze publiceren gewoon de specsheets en Boem, je staat alweer 0-2 achter want de Nexus 10 heeft 10x betere specs en wordt gewoon dezelfde week gelanceerd/geleverd. Wat, gooi er ook nog maar een Nexus 4 mobiel tegenaan en iedereen is de HTC 8X alweer vergeten. Moraal van deze alinea: De concurrentie is moordend. Ze halen je aan alle kanten in (of liepen al mijlenver voor zoals met de apps) en leveren gigantisch snel. En wanneer krijgen wij de Nokia 920 en de Surface RT in Nederland? Owja, daar heeft Microsoft even geen antwoord op en zal niet eerder dan december 2013 zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik draag Microsoft een warm hart toe. Maar dit is allemaal maar half werk. Ik wilde eerst de Nokia 920 heel graag hebben, maar ik blijf nu wel lekker bij mijn Titan. Die kan zometeen ook titles aanpassen op z'n homescreen. En het is dat de Nexus 10 erg foeilelijk uitziet, want qua specs is ie echt vele malen beter. Zo, dat was mijn rant. Iedereen mag er nu lekker op schieten maar ik ben wel uit mijn zeepbel.
Daar heb je inderdaad groot gelijk in, alleen moet iedereen wel rekening houden dat er gebruik is gemaakt van de wp7.5 whatsapp versie. Is toch meerdere malen naar voren gekomen dat de developers meer werk erin moeten steken net als ze bij de IOS en android versie hebben gedaan.Robkazoe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:48:
Ik wil niet al te veel zeiken maar ben het wel met Justice Strike eens. Samsung Galaxy S opent Whatsapp vs
Super high end Windows Phone 8 opent Whatsapp. Het oude Android toestel opent hem binnen 2 seconden waar Windows Phone 8 bijna 3 seconden nodig heeft. Enig verschil: De Samsung Galaxy S is 2,5 jaar oud. Whatsapp in Android is gewoon netjes geïntrigeerd en op Windows Phone is dat niet het geval. Daarnaast zou Whatsapp de app exclusief uitbrengen voor Windows Phone maar daar hoor je weer helemaal niets over en hij is dus waarschijnlijk ook niet in de People hub toegevoegd waar je hem wel zou verwachten.
Ik ben daarom zeer benieuwd hoe de nieuwe whatsapp gaat draaien die aangekondigd is.
Concurrentie is inderdaad moordend, maar sinds de release van Windows 8 staat Microsoft weer helemaal in de schijnwerpers. Klanten komen echt in de elektronica winkel waar ik werk, vragen naar de tablets en de nieuwe laptops met Windows 8 erop. Lijkt wel alsof ze android en ipad zijn vergeten heb ik het idee. Als ze de marketing goed aanpakken en en vooral goede apps op de market zetten, kan het niet fout gaan.Moraal van deze alinea: De concurrentie is moordend. Ze halen je aan alle kanten in (of liepen al mijlenver voor zoals met de apps) en leveren gigantisch snel. En wanneer krijgen wij de Nokia 920 en de Surface RT in Nederland? Owja, daar heeft Microsoft even geen antwoord op en zal niet eerder dan december 2013 zijn.
Dit klinkt als muziek in mijn oren!Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:20:
Kreeg net een mail, van dat vote gebeuren voor Windows Phone suggesties, dat je met PayPal zal kunnen betalen in WP8 store.
[ Voor 30% gewijzigd door vali op 30-10-2012 00:12 ]
Waarom doe je het dan toch?Robkazoe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:48:
Ik wil niet al te veel zeiken

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
dit is wat de keynote had moeten zijn... ik vind het rooms idee wel goed, maar wederom het is toch nog wel beperkt met name doordat de 3rd party apps die het platform kunnen dragen niet meegenomen worden hierin.Wekkel schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:29:
[...]
Met deze video kan ik het beeld al wat bijstellen. Geen grote vernieuwingen, maar over bepaalde dingen heeft MS goed nagedacht. Los van de competitie ben ik van mening dat ze een goed product hebben neergezet (wat er met WP7/7.5 ook al was). Het zal vooral moeten komen van apps, apps en nog eens apps.
Ik zit er heel dubbel in... ik zie veel wat ik goed vind, maar daarentegen, ik zie ook gewoon gemiste kansen en ik zie een platform dat zeer zwaar steunt op wat anderen gebruiken... De rooms feature werkt echt goed als anderen een windows phone hebben... dus hoe leuk de feature is, het is niet iets waar ik rekening mee ga houden.
Ik ga er een nachtje over slapen... Wellicht dat ik een Ativ S haal... misschien een Note 2. Ik ben nog niet erover uit.
Prachtig os, maar ik heb nog niet de overtuiging dat deze het gaat redden, en/of de telefoon genoeg brengt om mij in iedergeval te voorzien van wat ik nodig heb. En je moet een telefoon ook niet kopen op features welke hij niet heeft en wellicht ooit nog zal krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 30-10-2012 00:09 ]
Whatsapp is maar één app, daarop kun je geen algemeen oordeel over een heel platform vellen.Robkazoe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:48:
Ik wil niet al te veel zeiken maar ben het wel met Justice Strike eens. Samsung Galaxy S opent Whatsapp vs
Het was al goed, dus wat is het probleem? Ik heb ook al tijden geen schokkende vernieuwingen gezien bij iOS of Android...Het OS is goed, maar er is maar weinig toegevoegd aan het geheel als je het breed trekt:
- NFC (had Android al)
- Guest accounts (was al te unlucken in 4.1 en gaat zometeen ook gewoon met 4.2 mee die al over enkele dagen in de winkel ligt)
- Goede specs (had Android en iPhone al langer)
Die is al in Europa, alleen nog niet in Nederland... Daarnaast werd er amper aandacht besteed aan de Surface (wanneer komt dat kreng nu eens naar Europa toe?).
Het persoonlijke element is juist iets waar MS zich mee onderscheid van de rest en jullie zeggen dat het niet boeiend is. Mogelijk omdat het dus al bij WP7 wat vernieuwend was? Ik vind het in ieder geval wel een grote plus want mensen gebruiken hun mobiel niet meer alleen voor werk of alleen voor prive. Rooms is juist interessant voor familie en vriendengroepen. Iets wat als mooi alternatief kan bieden voor facebook, imessaging of whatsapp.
Kids corner kun je wel wegzetten als non-argument, maar er zijn gewoon veel mensen met kinderen. Die willen tegenwoordig ook spelletjes spelen en applicaties gebruiken en nu kan dat dus ook gewoon makkelijk en snel. Camera verbeteringen zijn ook welkom en het nieuwe startscherm is gewoon erg handig. Je kunt wel stellen dat andere platformen voorheen ook al features en specs hadden, maar nu is WP8 gewoon bij, is dat dan erg? Nee, gewoon logisch (werd tijd) en kunnen we voortaan verder gaan kijken dan wat cijfertjes.
Die vergelijking tussen WP7 versie van Whatsapp en die van Android is ook niet te vergelijken omdat die Android versie Native draait en al zeker meer dan 2 jaar daarvoor in ontwikkeling is geweest voordat WP uberhaupt kwam kijken. Dus dat is gewoon oneerlijk en er komt ook al een speciale WP8 applicatie aan.
Als je in de review van tweakers kunt zien is de performanceboost gewoon enorm voor WP8 geoptimaliseerde apps en ik verwacht dat het met Whatsapp ook gewoon zal zijn. Daarnaast is Whatsapp voor WP nooit een goed voorbeeld geweest en zou een vergelijking van Kik al heel anders uitpakken.
Feit blijft gewoon dat Android en iOS al een lange tijd weinig spectaculairs toevoegen en daardoor kan WP8 zich beter identificeren als een makkelijk OS wat je beter betrekt bij de mensen waar je om geeft. Dat je altijd argumenten voor of tegen kunt vinden is logisch, maar bij mij zijn de voordelen gewoon veel groter.
ik zeg niet dat het niet boeiend is. Wat ik zeg is dat ze een aantal kansen missen en dat er op dit moment nog een aantal gebreken zitten die eerst opgelost moeten worden.Het persoonlijke element is juist iets waar MS zich mee onderscheid van de rest en jullie zeggen dat het niet boeiend is. Mogelijk omdat het dus al bij WP7 wat vernieuwend was? Ik vind het in ieder geval wel een grote plus want mensen gebruiken hun mobiel niet meer alleen voor werk of alleen voor prive. Rooms is juist interessant voor familie en vriendengroepen. Iets wat als mooi alternatief kan bieden voor facebook, imessaging of whatsapp.
De rooms zijn echt een geweldig idee, maar gaat pas echt goed werken met meerdere wp8 users (dus met andere woorden, goede feature, maar niet iets om je keuze op te baseren).
Het niet goed integreren van im apps (laten we even in het midden of dat whatsapp is oid) is jammer, want de people hub leent zich daar uitstekend voor.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe voip geintegreerd gaat worden in wp8 (ik meen mij te herinneren dat ze dit open gaan stellen voor alle third party voip providers) dat is weer iets wat ze goed gedaan hebben (maar niet belicht hebben)
Het is een beetje een waiting game hoe het platform zijn draai gaat vinden. Er is potentie, maar tegelijkertijd hangt het heel erg af van de acceptatie.
overigens, volgens mij was android met google now toch wel heel spectaculair. IOS met hun Siri was ook spectaculair. Dus wat dat betreft gaan die ontwikkelingen gewoon door.
Skype.. ?justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:23:
[...]
Het niet goed integreren van im apps (laten we even in het midden of dat whatsapp is oid) is jammer, want de people hub leent zich daar uitstekend voor.
Greetings from Earth
je noemt 1 voorbeeld, en dan nog een voorbeeld van een applicatie waarvan ik maar weinig mensen ken die het als IM client gebruiken.
Enfin, het punt is algemener. Het gaat er niet om dat er 1 im client is of 2... maar dat er een plugin systeem is welke afdwingt dat alles in de people hub terecht komt en dat de notificaties niet her en der terecht komen.
Verwijderd
Wordt een beetje een sport hier op tweakers geloof ik.
Verwijderd
Lieten ze dat ook al niet zien in de presentatie? Ik meen dat er ergens een iPhone voorbij kwam op een slide?tspawn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:47:
In tegenstelling tot die andere twee maakt Microsoft wel gewoon apps voor die platformen, dus ik denk dat ze ook wel een rooms app gaan uitbrengen.
Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan een app als WhatsApp op WP8. De huidige versie is gewoon een WP7.5 versie terwijl WP8 native C/C++ ondersteund voor apps. Laten we wachten op zo'n app voordat we hoog en laag gaan springen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 02:21 ]
ze lieten zien dat er agenda synchronisatie was. Wat me heel logisch lijkt. Verder ga ik er ook vanuit dat je met een msn account in the room mee kunt chatten (tenzij het proprietary network is) maar alles delen met elkaar (wat de room leuk maakt) dat is voorbehouden aan wp8 als ik het goed zie.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 02:17:
[...]
Lieten ze dat ook al niet zien in de presentatie? Ik meen dat er ergens een iPhone voorbij kwam op een slide?
Ik zou ook niet teveel waarde hechten aan een app als WhatsApp op WP8. De huidige versie is gewoon een WP7.5 versie terwijl WP8 native C/C++ ondersteund voor apps. Laten we wachten op zo'n app voordat we hoog en laag gaan springen.
Dat mag ook wel, maar betekent wel dat iedereen in je kring zo'n telefoon moet hebben om daar nuttig gebruik van te kunnen maken.
En zakelijk niet goed...? Bij een concullega gebruiken ze de HTC One X en bij een andere de iPhone. Wij hebben dan BB en exchange support voor "externe" telefoons. Wat maakt een toestel zakelijk/niet zakelijk? (ik heb zelf een nokia C2 voor m'n werk
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Vwb WP8; jammer dat er buiten 'Rooms' niet echt iets naar buiten kwam dat niet al bekend was. Moet wel zeggen dat dat ook het enige (naast de verschillende grootte van de LiveTiles) is wat me écht aansprak. Bij gebrek aan kinderen heb ik niet zoveel aan 'Kids Corner' en DataSense is op zich wel handig maar niet echt een killer app.
Resume, ik hoop dat MS in WP7.8 (want heb pas een paar maanden een Lumia 800) in ieder geval ook Rooms inbouwt en de mogelijkheid om ook bv Whatsapp meldingen op mijn lockscreen te geven. Verder vond ik Skype op de achtergrond zonder echt in de achtergrond te draaien ook wel cool, maar kan me niet voorstellen dat dát naar WP7.8 komt
Overigens over Rooms, vond dit wel een leuke dis :D:

Even on iPhone
Kik werkt ook prima net als eBuddy, Facebook en WLM. Dus ja, Whatsapp is gewoon knudde.justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:37:
[...]
je noemt 1 voorbeeld, en dan nog een voorbeeld van een applicatie waarvan ik maar weinig mensen ken die het als IM client gebruiken.
Enfin, het punt is algemener. Het gaat er niet om dat er 1 im client is of 2... maar dat er een plugin systeem is welke afdwingt dat alles in de people hub terecht komt en dat de notificaties niet her en der terecht komen.
Maar je bent alles al aan het afkraken omdat het voor jou niets toevoegt, blijf dan lekker bij Android of iOS. Is geen ramp ofzo. Dat is juist het mooie van het hebben van een keuze op deze markt. Als het je niet aanstaat, pak je gewoon lekker iets anders. Jij hebt blijkbaar last van gebreken, ik en vele mensen met mij hebben dat niet.
Toch denk ik dat WP8 enorm veel mensen kan aanspreken. Misschien niet de powerusers zoals hier op tweakers ook vaak over gezanikt wordt, maar wel de normale consument of de zakelijke klant die vooral een betrouwbaar simpel en overzichtelijk systeem wil. Die boeit het weinig of een applicatie nou in 3 of 4 seconden opstart. Die boeit het weinig dat sommige apps van minder niveau zijn want dan gebruiken ze gewoon een andere. Die boeit het minder dat nog niet alle top-apps verkrijgbaar zijn, waarvan het meerendeel er gewoon al aan zit te komen.
Je kunt wel lopen doorzagen over dat jij niets in de rooms feature ziet, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen weer enorm veel voordeel is. Ik denk dat we het hier thuis ook wel zullen gebruiken om bv foto's van de hond door te sturen of kado ideeën voor verjaardagen of sinterklaas.
Wat ik me nog wel afvraag is over ook spraakondersteuning in Nederland komt en betere Bing implementatie. Op dit moment mis je gewoon een heleboel toffe features hier en dat is gewoon jammer
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2012 08:17 ]
Je gaat wederom weer voorbij aan mijn punt. Het is alsof je opzettelijk niet wil begrijpen wat ik bedoel. Tenzij ik iets gemist heb is Kik en Ebuddy niet geintegreerd in de people hub. Het zijn losse applicaties itt Facebook en WLM. Al zouden ze Whatsapp en Gchat goed werkend krijgen, het zal altijd een aparte applicatie blijven die niet volledig integreerd met een os. Dat doet de hele wp8 beleving teniet.Martinspire schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:17:
[...]
Kik werkt ook prima net als eBuddy, Facebook en WLM. Dus ja, Whatsapp is gewoon knudde.
Ik denk dat je gelijk hebt, mits het aanslaat. Als het niet aanslaat dan blijft de meute gewoon bij apple. Het is gewoon lastig als je niet met je vrienden in contact kunt blijven omdat je als eerste een ander systeem gebruikt. Families zijn waarschijnlijk wel bj uitstek een goed idee om daar userbase op te winnen. Ma en Pa een dure wp8 en de kits een lumia 610 (of vergelijkbaar wp8 model).Toch denk ik dat WP8 enorm veel mensen kan aanspreken. Misschien niet de powerusers zoals hier op tweakers ook vaak over gezanikt wordt, maar wel de normale consument of de zakelijke klant die vooral een betrouwbaar simpel en overzichtelijk systeem wil. Die boeit het weinig of een applicatie nou in 3 of 4 seconden opstart. Die boeit het weinig dat sommige apps van minder niveau zijn want dan gebruiken ze gewoon een andere. Die boeit het minder dat nog niet alle top-apps verkrijgbaar zijn, waarvan het meerendeel er gewoon al aan zit te komen.
Op dit moment zie ik echter hun strategie niet echt.
Dat is nu precies het omgekeerde van wat ik zei. Ik vind juist de rooms feature het meest innoverende wat ze hebben laten zien (tevens hebt enige innoverende imho)Je kunt wel lopen doorzagen over dat jij niets in de rooms feature ziet
De volgende quote van business insider vat een beetje samen wat ik bedoel
The sad part is, it won't be as good as it can be unless people start using it and developers decide to develop for it. But consumers go where the apps are and app developers go where the consumers are. It's a big chicken/egg problem for Microsoft and it still hasn't found a good reason to make you choose Windows Phone 8 over the competition.
[ Voor 30% gewijzigd door justice strike op 30-10-2012 09:21 ]
Het gros van de telefoons blijft toch in handen van androidAls het niet aanslaat dan blijft de meute gewoon bij apple.
jawel, maar laat het nu zijn dat android en ios al een grote userbase heeft. WP8 heeft dat niet, en ze introduceren nu juist iets wat dat wel nodig heeft.SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:29:
Tja, maar waar is die vraag anders dan tussen Apple en Android? Waarom zou een android gebruiker over moeten stappen op Apple, of andersom?
[...]
Het gros van de telefoons blijft toch in handen van android
elke review over wp8 komt zo'n beetje dit punt weer naar voren
...And Microsoft said that it won’t be adding Google Talk to its chat integration in the near future, and the same probably goes for Foursquare. That leaves Windows Phone on par, more or less, with everyone else. That’s not the worst thing in the world. But when you’re playing from this far behind, it may not be enough.
Dan nog is daar niets nieuws, naast OS heb je ook gewoon nog de merkstrijd. Waarom van HTC naar Samsung overstappen, waarom van LG naar Sony?justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:38:
jawel, maar laat het nu zijn dat android en ios al een grote userbase heeft. WP8 heeft dat niet, en ze introduceren nu juist iets wat dat wel nodig heeft.
elke review over wp8 komt zo'n beetje dit punt weer naar voren
Als de volledige connectiviteit van WP8 naar en van Win8 wat duidelijker gaat worden, zullen mensen mogelijk eerder geneigd zijn om bij een nieuwe Win8 computer ook mogelijk te kijken naar een matchende telefoon. Hetzelfde wat je nu diverse iPhone mensen ziet doen, die gaan vanuit de phone hun tablet/PC aanschaffen.
Alleen nu al te zeggen dat het niet gaat werken? Nee, dat is nog veel te vroeg. Zelfde principe bij de Win8 reviews, dit is zo'n enorme stap naar een nieuw platform dat je nu nog niet kan zeggen of iets goed of niet goed werkt.
Maar van wat ik zie/zag, ik ga wel verder op WP8, niet zozeer omdat WP8 zoveel beter is, maar omdat de andere 2 gewoon minder zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2012 09:52 ]
ik denk dat de overstap van htc naar samsung of sony toch een stuk minder moeilijk is dan van android naar ios dus die merkenstrijd is van een hele andere orde IMHOSinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:48:
[...]
Dan nog is daar niets nieuws, naast OS heb je ook gewoon nog de merkstrijd. Waarom van HTC naar Samsung overstappen, waarom van LG naar Sony?
Nu heb je wel een kernpunt te pakken. Op dit moment is het nog heel onduidelijk hoe wp8 gaat uitpakken. ik denk dat je over een half jaar pas kunt zeggen hoe wat etc... Ik had toch gehoopt dat tot die tijd ze wp8 genoeg handvatten gaven om een platform op zichzelf te kunnen zijn want dat heeft het wel nodig om die 6 maanden te overbruggen.Als de volledige connectiviteit van WP8 naar en van Win8 wat duidelijker gaat worden, zullen mensen mogelijk eerder geneigd zijn om bij een nieuwe Win8 computer ook mogelijk te kijken naar een matchende telefoon. Hetzelfde wat je nu diverse iPhone mensen ziet doen, die gaan vanuit de phone hun tablet/PC aanschaffen.
Dat jij die features niet gebruikt, wil nog niet zeggen dat anderen het niet gebruiken. Ik ken zat mensen die via facebook communiceren en ook skype wordt veelvuldig gebruikt. Toch hoef ik niet alles in mn peoplehub te hebben omdat die dan snel onoverzichtelijk wordt.justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:08:
[...]
Je gaat wederom weer voorbij aan mijn punt. Het is alsof je opzettelijk niet wil begrijpen wat ik bedoel. Tenzij ik iets gemist heb is Kik en Ebuddy niet geintegreerd in de people hub. Het zijn losse applicaties itt Facebook en WLM. Al zouden ze Whatsapp en Gchat goed werkend krijgen, het zal altijd een aparte applicatie blijven die niet volledig integreerd met een os. Dat doet de hele wp8 beleving teniet.
Mogelijk dat het bij toekomstige versies wel is, maar ik zie niet zo goed wat het uitmaakt of het nu apart staat of niet, want je hebt in feite toch alleen de laatste gesprekken en de daadwerkelijke gesprekken nodig. Als het inderdaad snel launched, maakt het ook voor de usability weinig uit. Maar goed, je wil blijkbaar niet begrijpen dat het de meeste mensen ook geen zak uitmaakt. Het is jammer, maar niet meer dan dat. En je zit niet zonder whatsapp zoals je wel doet vermoeden.
De strategie is op dit moment de consument aanspreken en mensen de telefoon laten aanpassen zoals ze zelf willen. Dat daarbij sommige vernieuwingen minder opvallen is jammer, maar ik vind het wel een groot verschil en het brengt zeker wel een Wow effect. Als ik hier op de zaak mijn WP7 of Windows 8 laat zien, dan zie je ze ook al snel onder de indruk zijn van de look & feel van het systeem. Dus ze bereiken daar toch wel wat mee. Zakelijk zit het plaatje wel snor, maar daar hoef je je op deze manier niet op te richten. Dan kun je beter voor een zakelijke reclame tijdens business class gaan uitzenden en verder gewoon meer op de consument. Iets wat ze bij WM6 bv helemaal verkeerd hadden gedaan. Dat was meer op de zakelijke gebruiker gericht en dat werkte gewoon niet. Nu richten ze zich meer op consumenten met apps, goede camera's, afwijkende designs, meer personalisatie, xbox music en meer, waardoor je gewoon echt een grote verandering doormaakt als je overstapt[...]
Ik denk dat je gelijk hebt, mits het aanslaat. Als het niet aanslaat dan blijft de meute gewoon bij apple. Het is gewoon lastig als je niet met je vrienden in contact kunt blijven omdat je als eerste een ander systeem gebruikt. Families zijn waarschijnlijk wel bj uitstek een goed idee om daar userbase op te winnen. Ma en Pa een dure wp8 en de kits een lumia 610 (of vergelijkbaar wp8 model).
Op dit moment zie ik echter hun strategie niet echt.
Misschien ben je het al vergeten, maar MS heeft dus een hoop ontwikkelaars ondersteund om ook een WP8 applicatie te maken. Dat is ook de reden dat Rovio, EA en andere ontwikkelaars ook ineens de stap maken. Dat ze in de presentatie ook aangeven de top 46 te leveren van andere platformen (welliswaar de US store, maar toch), dan is dat toch wel een antwoord op die vraag lijkt me.[...]
Dat is nu precies het omgekeerde van wat ik zei. Ik vind juist de rooms feature het meest innoverende wat ze hebben laten zien (tevens hebt enige innoverende imho)
De volgende quote van business insider vat een beetje samen wat ik bedoel
[...]
Zullen we het er even op houden dat we het niet eens worden en even gaan kijken naar wat de reviews, filmpjes en ervaringen vertellen van mensen die daadwerkelijk zo'n toestel hebben vastgehouden?
WPCentral heeft bv mooie filmpjes:
YouTube: Windows Phone 8: Part 1 - General Overview
YouTube: Windows Phone 8: Part 2 - Bing
YouTube: Windows Phone 8: Part 3 - Photo Hub + Camera
YouTube: Windows Phone 8: Part 4 - People Hub + Rooms
YouTube: Windows Phone 8: Part 5 - Lockscreen
YouTube: Windows Phone 8: Part 6 - Hardware (HTC 8X)
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2012 10:21 ]
Even buiten de doos denken. Mij lijkt Kids corner zeer handig, ook al heb ik geen kids. Je zet alle games/apps in die kids corner zodat je die zonder je toestel te hoeven unlocken kunt gebruiken. En dan zet je een paswoord op de rest van je toestel. Ik gebruik dat nu niet omdat ik het irritant vind om telkens mijn PIN in te moeten voeren als ik een onbenullige app wil opstarten (zaklamp-app of Angry birds ofzo). Maar ik zou wel een PIN willen hebben op mijn telefoon en SMS app. Dat kan nu (voor zover ik kan zien).Tomba schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:06:
Bij gebrek aan kinderen heb ik niet zoveel aan 'Kids Corner' en
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Je legt wederom woorden in mijn mond. Ik gebruik skype en facebook veelvuldig. Ik heb ook niet gezegd dat ik die features niet ga gebruiken.Martinspire schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Dat jij die features niet gebruikt, wil nog niet zeggen dat anderen het niet gebruiken. Ik ken zat mensen die via facebook communiceren en ook skype wordt veelvuldig gebruikt.
Ik zie dat jij voortdurend met windmolens aan het vechten bent.
Ik heb het over de positionering van wp8. Dat is mijn nog steeds een onduidelijk.De strategie is op dit moment de consument aanspreken en mensen de telefoon laten aanpassen zoals ze zelf willen.
Ik zeg juist dat er weinig mensen een probleem van zullen maken. Je hebt wel degelijk integratie en dat is dat je gewoon contact op kunt nemen, maar dat ie een app opent.justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Je legt wederom woorden in mijn mond. Ik gebruik skype en facebook veelvuldig. Ik heb ook niet gezegd dat ik die features niet ga gebruiken.
Ik zie dat jij voortdurend met windmolens aan het vechten bent.
En ik zeg: Consument. Wat is daar niet duidelijk aan? Het is een brede groep, maar wel degelijk de target. Anyways, niet interessante discussie meer imo[...]
Ik heb het over de positionering van wp8. Dat is mijn nog steeds een onduidelijk.
Ook interessant (en handig): http://www.wp7.nl/24018/w...otos-nu-inline-in-tweets/
Zo’n aanpassing die in eerste instantie niet opvalt, maar toch wel heel fijn is, is dat foto’s die gedeeld worden op Twitter via de Windows Phone, nu inline in de tweet worden getoond. De foto wordt namlijk geupload naar SkyDrive en eerst was het zo dat er dan in de tweet alleen de url naar de SkyDrive foto stond. Dit in tegenstelling tot foto’s die gedeeld waren via bijvoorbeeld Twitpic: deze foto’s worden geintegreerd in de tweet getoond. Nu geldt dat ook voor foto’s op SkyDrive
[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2012 10:37 ]
In de presentatie kwam vrij duidelijk naar voren dat ze benadering van een algemene message hub niet wilden doen maar juist per persoon die jij instelt alles in een tile van die persoon aankomt. Of dit praktisch is? tijd zal het leren.justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Je legt wederom woorden in mijn mond. Ik gebruik skype en facebook veelvuldig. Ik heb ook niet gezegd dat ik die features niet ga gebruiken.
Voor de rest ben ik erg benieuwd of WP8 op kan boksen dit keer tegen iOS en Android. Gemiddelde reactie in mijn omgeving van wat ik zie "gemiddelde consument" was: Is toch lelijk, van die blokken op je scherm.
En als ik dan weer zie wat Android naar de tafel brengt met 4.2 op de Nexus 4 en tegen die prijs...

Greetings from Earth
Wat voor tiles heb je precies geselecteerd? als daar namelijk weinig boeiends op staat, geen animaties bij zitten en geen foto's oid, dan ziet het er inderdaad uit als een blokkendoos. Ikzelf heb peoplehub met veel foto's, Xbox, weerbericht bovenaan staan, maar daar verder onder ook nog fotohub, me-tile, diverse apps met kleuren of livetiles staan. Dus dan ziet het er al wat anders uit. Je kunt best een saai startscherm maken, maar dat doet dus ook niet iedereen.Rense2002 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:51:
[...]
In de presentatie kwam vrij duidelijk naar voren dat ze benadering van een algemene message hub niet wilden doen maar juist per persoon die jij instelt alles in een tile van die persoon aankomt. Of dit praktisch is? tijd zal het leren.
Voor de rest ben ik erg benieuwd of WP8 op kan boksen dit keer tegen iOS en Android. Gemiddelde reactie in mijn omgeving van wat ik zie "gemiddelde consument" was: Is toch lelijk, van die blokken op je scherm.
En als ik dan weer zie wat Android naar de tafel brengt met 4.2 op de Nexus 4 en tegen die prijs...
dat sluit elkaar niet uit. Maar berichtjes van whatsapp of gchat of kik komen nog steeds niet op die tile terecht omdat die applicaties niet geintegreerd (kunnen) zijn in wp8Rense2002 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:51:
[...]
In de presentatie kwam vrij duidelijk naar voren dat ze benadering van een algemene message hub niet wilden doen maar juist per persoon die jij instelt alles in een tile van die persoon aankomt. Of dit praktisch is? tijd zal het leren.
Lijkt me echt een goede os , denk dat ik wacht tot de nokia lumia 920 hier is.
Ik vraag me alleen af of je ook een foto als achtergrond kan instellen en daar de live tiles op kan zetten. Maakt het zelf designen wel mooier.
iemand die dit weet ?
nee dat kan niet. Je kunt alleen uit zwart en wit kiezen.mrcosmo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:29:
Heb net de presentatie gezien, en ben onder de indruk.
Lijkt me echt een goede os , denk dat ik wacht tot de nokia lumia 920 hier is.
Ik vraag me alleen af of je ook een foto als achtergrond kan instellen en daar de live tiles op kan zetten. Maakt het zelf designen wel mooier.
iemand die dit weet ?
Of kan je dat niet beter lezen als 'komt naar Windows 8'? Dat ze toevallig ook draaien op Phone is leuk, maar de markt van desktop is denk ik toch hun eerste motivatie hiervoor. (dit tot zover ik weet dat alle games/apps makkelijk tussen de 3 platformen konden worden omgezet).
De opzet van het platform is goed, de finishing touch had alleen wat beter gekund denk ik.

En als je WA-ontwikkelaars de ... in had gemept, dan bereik je wat? Die zeggen doodleuk 'dan toch geen WA voor WP7/8'? Dan was je blij?
Vooralsnog wint WA op WP het 10x van Facebook op Android, als we dan toch even specifieke apps bekijken.
WP8 is nog niet uit en Whatsapp WP8 ook nog niet, dus dat is gewoon pure speculatie en veelal gebaseerd op slechte ervaringen met de halfbakken versie. Daarom is het ook niet eerlijk om daarmee het hele platform over 1 kam te halen, want het is gewoon zo dat Whatsapp de enige is waar toch steeds weer problemen mee zijn. De rest draait allemaal prima en vloeiend. Zullen we die discussie over hoe brak whatsapp is gewoon even laten rusten en gewoon kijken wat er wél allemaal voor tofs bekend is?Robkazoe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:06:
Waar justice strike en ik een beetje tegenaan lopen, is dat er zoveel meer uit gehaald had kunnen worden. Als Steve Jobs het hoofd van WP8 was geweest, dan was er veel meer uit het platform gehaald. Het feit dat ik WhatsApp aanhaal, komt puur vanwege het feit dat de app er simpelweg nu niet is. Dan kun je wel roepen, het is maar één app. Het is wel een app die werd aangekondigd als exclusieve app die veel beter zou werken. Als Steve daar had gezeten, dat had hij de ontwikkelaars nu stokslagen gegeven net zolang tot de nieuwe WhatsApp client voor WP8 af was.
De opzet van het platform is goed, de finishing touch had alleen wat beter gekund denk ik.
Nu trouwens pocketnow maar weer uit mn favorieten gegooid. Wat een ongelofelijk negatieve zooi is dat zeg. Apple is allemaal halleluja en alles wat MS maakt is slecht. En met goede argumenten komen? ho maar.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2012 14:00 ]
gchat is ook niet geintegreerd. MS maakt ook geen aanstalten om dit te integreren hebben ze aangekondigd. Dat is toch weer een groot netwerk wat aan hun voorbij gaat (of als je niet gmail specifiek will zijn het jabber protocol).Martinspire schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:46:
[...]
WP8 is nog niet uit en Whatsapp WP8 ook nog niet, dus dat is gewoon pure speculatie en veelal gebaseerd op slechte ervaringen met de halfbakken versie. Daarom is het ook niet eerlijk om daarmee het hele platform over 1 kam te halen, want het is gewoon zo dat Whatsapp de enige is waar toch steeds weer problemen mee zijn. De rest draait allemaal prima en vloeiend. Zullen we die discussie over hoe brak whatsapp is gewoon even laten rusten en gewoon kijken wat er wél allemaal voor tofs bekend is?
Nu trouwens pocketnow maar weer uit mn favorieten gegooid. Wat een ongelofelijk negatieve zooi is dat zeg. Apple is allemaal halleluja en alles wat MS maakt is slecht. En met goede argumenten komen? ho maar.
Verder is er ook geen gchat voice of gchat video. Kik messenger is niet geintegreerd, AIM is niet geintegreerd.
Verder ben ik wel benieuwd hoe andere voip applicaties geintegreerd worden (want dat was toch opengesteld aan 3rd party developers?
Zijn RSS feeds al een beetje geintegreerd in het os? Alsin je kunt een mooie newsfeed plakken bij je new today sectie van je foon?
Kortom, het is niet alleen whatsapp. Als het alleen whatsapp was dan had ik daar nog mee kunnen leven.
Het enige wat echt geintegreerd is is msn, facebook, linkedin en twitter (naast sms en email). Dat is gewoon mager. Facebook wordt niet eens zoveel gebruikt voor chat, althans niet in mijn vriendengroep. (die azie en europa beslaat.
Boehoe, WhatsApp is k*t en ik kan het niet integreren in de People Hub. ¿Que? In China is een populair netwerk toegevoegd (heb ik in dit topic al eens aangehaald, ga zelf maar opzoeken) en gisteren was te zien dat er Skype integratie in de People hub zit. (direct vanuit je contacten via Skype bellen) Dus er is iets gedaan om dit mogelijk te maken. Of wij (ik spreek voor mezelf als developer) daar óók toegang tot krijgen kun je nu helemaal niet zeggen! En zonder dat je WhatsApp voor WP8 gezien hebt; hoe kun je zeggen of het wel/niet geïntegreerd is, of überhaupt wat de performance is?
Vanavond weten we pas precies wat er in die SDK zit, vanavond kan de volledige SDK pas gedownload worden en vanavond kun je d'r dus pas echt wat over zeggen. Ik begrijp dat sommige criticasters hier graag willen benadrukken wat er allemaal r*k is aan Windows Phone, prima, iedereen z'n eigen mening, maar doe het tenminste wel gebaseerd op feiten ipv je eigen ideeën en aannames. You know, if you assume, you make an Ass out of U and Me...
En als iemand tikt "MS heeft dat gezegd", doe er een linkje oid bij naar de bron want er wordt hier heel veel beweerd...

@JS, wel grappig; in het Apps topic moet je persé GTalk hebben en hier gebruik je opeens Skype 'veelvuldig'. Maar, ik ben blij, ik vind je nog wel gematigd negatief, veel minder dan ik zou verwachten. Ik ben blij dat je stiekum toch wel enthousiast bent...
[ Voor 6% gewijzigd door Rowdy.nl op 30-10-2012 14:23 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Het verbaasde mij al dat Skydrive ook naar Android zou komen, waarom een concurrent in je systeem gooien als je zelf al een compleet system hebt? (skype, WLM, hotmail). Zelfde geld voor hele G+ omgeving, ik wil dat niet eens in WP terug zien.justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:07:
gchat is ook niet geintegreerd. MS maakt ook geen aanstalten om dit te integreren hebben ze aangekondigd. Dat is toch weer een groot netwerk wat aan hun voorbij gaat (of als je niet gmail specifiek will zijn het jabber protocol).
Verder is er ook geen gchat voice of gchat video. Kik messenger is niet geintegreerd, AIM is niet geintegreerd.
Het zijn gewoon concurrende (social)platformen, als je groot G gebruiker bent, heb je imho ook bar weinig aan een Windows Phone (die juist op Live draait).
Of social networks als Hyves? Net als Android heb je daar dan gewoon de losse app voor, ze kunnen wel 100 messengers en social platforms op 1 tile gooien, maar dan is het meteen weer zeuren dat alles op 1 plek staat en niet overzichtelijk is.
Wil je twitter? Pak de twitter app. Wil je <insert whatever>? Installeer je die app (als die er is). Zit je liever in de G-omgeving? Ga dan gewoon naar Android. People/hub is niet 'alles of niets', het is gewoon een centraal punt dat diverse accounts ondersteund, maar verder ben je vrij om te kiezen wat je wil.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2012 14:30 ]
Ik gebruik beide. Maargoed ik heb ook 2 jaar in azie gewoond, en dus is mijn vriendengroep divers.Rowdy.nl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:21:
@JS, wel grappig; in het Apps topic moet je persé GTalk hebben en hier gebruik je opeens Skype 'veelvuldig'. Maar, ik ben blij, ik vind je nog wel gematigd negatief, veel minder dan ik zou verwachten. Ik ben blij dat je stiekum toch wel enthousiast bent...
Ooh hoezo dat dan? Ik ben een groot Google apps gebruiker.SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:28:
Het zijn gewoon concurrende (social)platformen, als je groot G gebruiker bent, heb je imho ook bar weinig aan een Windows Phone (die juist op Live draait).
Mag dat niet op Wp8?
QFT. En als poweruser zul je juist willen teruggrijpen op de uitgebreidere Apps. Kijk ik naar mijn vriendengroep zijn de meesten daarin zeer tevreden met de (beperkte) mogelijkheden van FB en Twitter in de People Hub. Ikzelf heb een aparte Twitter App en FB App omdat ik meerdere functionaliteiten gebruik. Maar het meeste kan ik ook prima met de People Hub...SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:28:
[...]
Het verbaasde mij al dat Skydrive ook naar Android zou komen, waarom een concurrent in je systeem gooien als je zelf al een compleet system hebt? (skype, WLM, hotmail). Zelfde geld voor hele G+ omgeving, ik wil dat niet eens in WP terug zien.
Of social networks als Hyves? Net als Android heb je daar dan gewoon de losse app voor, ze kunnen wel 100 messengers en social platforms op 1 tile gooien, maar dan is het meteen weer zeuren dat alles op 1 plek staat en niet overzichtelijk is.
Wil je twitter? Pak de twitter app. Wil je <insert whatever>? Installeer je die app (als die er is). Zit je liever in de G-omgeving? Ga dan gewoon naar Android. People/hub is niet 'alles of niets', het is gewoon een centraal punt dat diverse accounts ondersteund, maar verder ben je vrij om te kiezen wat je wil.
En nog een mooi voorbeeld van integratie zoals ze het (kort) aankondigden gisteren; beginnen met gamen op je telefoon en doorgaan op je tablet, PC of XBox. (mits ondersteund) Sweet!
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Tuurlijk mag jij dat wel, maar begrijp daarbij wel dat een WP8 dus niet 'ingericht' is rond een G-App omgeving en er dus apps/functies simpelweg niet werken (of via omweg) op WP8, andersom net zo bij Android (Live/MS mbt directe skydrive/documenten/office/favorieten). Het werkt, maar verre van optimaal of volledig functioneel.Donstil schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:42:
Ooh hoezo dat dan? Ik ben een groot Google apps gebruiker.
Mag dat niet op Wp8?
Even een stel:
Apple brengt een nieuwe desktop op de markt, ik speel 99% Windows games (drm, live, steam, gg/pb etc), hiervan draait maar een marginaal deel op een Mac omgeving. Dan ga ik me toch ook niet afvragen waarom Apple dit doet? Dan is het simpel, Apple richt zich niet op 'mijn groep' en zal ik mijn nieuwe PC afstemming op mijn activiteiten, 99% Windows omgeving, dus ik ga weer voor een Windows PC.
Dat Apple deels hiervoor iets bouwt als een Wine (linux) of Bootcamp, maar zelfs met die laatste is het toch onlogisch dat ik een Apple-omgeving product koop en deze via een vage omweg weer laat werken op de omgeving waarin ik normaal werk én ook gewoon zijn productlijn heeft? (dus in jouw geval, Android).
Ik ben een twitter-lurker, ik hoef geen twitter in mijn hub, ik heb de twitter-app puur om 3 of 4 twitter accounts te volgen voor updates over services of hun games. Facebook/MSN gebruik ik weer regelmatig, die heb ik gewoon via mijn hub lopen, daar kan ik in principe genoeg doen wat nodig is, alles wat ik meer wil (polls, FB-apps of 'likes' volgen), pak ik de facebook website. Het is geen of/of, maar een en/plus.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2012 15:18 ]
Als ik mijn Google diensten kan blijven gebruiken maar hier apps voor moet installeren vind ik het Prima.
Het gaat me voornamelijk om de Contacten, mail en Agenda. Ik neem voor het gemak even aan dat dit wel ondersteund zal worden? (Contacten gewoon onder contacten, mail onder mail, agenda onder Agenda).
Vind het geen probleem om van bepaalde diensten af te stappen en te migreren naar de Microsoft variant. Zolang ik die 3 hierboven maar kan blijven gebruiken.
Ik ben al overgestapt van Dropbox naar Skydrive laatst (oa. voor WindowsPhone8) en dat bevalt me prima.
Verder ben ik wel een Apple gebruiker (iMac/MBP/iPad) maar ik verwacht dat het syncen tussen die apparaten en de WP8 GSM geen probleem moet zijn, er is immers die Microsoft Sync app in de OSX App Store.
https://wren.co/join/Devian
Ik heb Windows 8 al volledig zien werken puur vanuit een Gmail account (die je wel activeert als MS account, dat terzijde), contacten, email, agenda, alles werkt netjes (zelfs 2 Gmail accounts), en zoals jij ook zegt, elk netjes onder hun eigen ding.Donstil schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:32:
Oke duidelijk.
Als ik mijn Google diensten kan blijven gebruiken maar hier apps voor moet installeren vind ik het Prima.
Het gaat me voornamelijk om de Contacten, mail en Agenda. Ik neem voor het gemak even aan dat dit wel ondersteund zal worden? (Contacten gewoon onder contacten, mail onder mail, agenda onder Agenda).
Vind het geen probleem om van bepaalde diensten af te stappen en te migreren naar de Microsoft variant. Zolang ik die 3 hierboven maar kan blijven gebruiken.
Ik ben al overgestapt van Dropbox naar Skydrive laatst (oa. voor WindowsPhone8) en dat bevalt me prima.
Verder ben ik wel een Apple gebruiker (iMac/MBP/iPad) maar ik verwacht dat het syncen tussen die apparaten en de WP8 GSM geen probleem moet zijn, er is immers die Microsoft Sync app in de OSX App Store.
Nu blijft dat nog even afwachten hoe precies dit gaat werken onder WP8 (meerdere Gmails zou imho gewoon ook moeten werken), maar de basics werken gewoon zoals WP8 werkt, centraal en 'universeel'.
Ja precies, ik heb Windows8 via DualBoot op de mac (Vind het fantastisch trouwens) en dat werkt keurig via Gmail. Heb er idd mijn Microsoft account (welke ik nog niet had) gekoppeld.SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:41:
[...]
Ik heb Windows 8 al volledig zien werken puur vanuit een Gmail account (die je wel activeert als MS account, dat terzijde), contacten, email, agenda, alles werkt netjes (zelfs 2 Gmail accounts), en zoals jij ook zegt, elk netjes onder hun eigen ding.
Nu blijft dat nog even afwachten hoe precies dit gaat werken onder WP8 (meerdere Gmails zou imho gewoon ook moeten werken), maar de basics werken gewoon zoals WP8 werkt, centraal en 'universeel'.
Als dat op WP8 net zo werkt zit ik wel goed, heb er zin aan.
"vroeger" in de tijd van msn heb ik dat gedaan om te kunnen msn-ne met m'n gmail acc.
Weet niet of het nu nog kan!
Ik gebruik zelf ook gchat en vind het prima werken maar ik zou makkelijk volledig kunnen overstappen naar skype.. Probleem is dat de skype app op android de batterij leegtrekt als deze blijft draaien op de achtergrond. iOS weet ik niet..
Is WhatsApp in overige landen trouwens ook zo een veel gebruikte app als in NL?
http://thenextweb.com/mob...et-people-hooked-on-data/ toch wel veel gebruikt dus:P
[ Voor 13% gewijzigd door MTBreak op 30-10-2012 16:52 ]
Emulator eisen:
• Windows 8 Pro edition or greater
• Requires a processor that supports Second Level Address Translation (SLAT)
Met WP8 is dit euvel opgelost. Ik ben zelf erg benieuwd hoe ze dit probleem hebben aangepakt.MattyBomba schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:47:
[..]
Probleem is dat de skype app op android de batterij leegtrekt als deze blijft draaien op de achtergrond. iOS weet ik niet..
[ Voor 77% gewijzigd door Manuel op 30-10-2012 19:20 ]
Offline ISO: http://download.microsoft...l30/iso/wpsdkv80_enu1.iso
Online Installer: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=35471
[ Voor 66% gewijzigd door CokeZero op 30-10-2012 20:23 ]
Inderdaad, ik log ook gewoon in met mijn gmail adres op alle microsoft services.MattyBomba schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:47:
Je kunt/kon je gmail-account ook als live-account configureren.
"vroeger" in de tijd van msn heb ik dat gedaan om te kunnen msn-ne met m'n gmail acc.
Weet niet of het nu nog kan!
Maar ik kan bijvoorbeeld ook gewoon met mijn werk adres inloggen.
Als je een Microsoft account aanmaakt (https://signup.live.com/signup.aspx?lic=1), dan naar het kopje "Hoe wil je je aanmelden?" gaat, en vervolgens klikt op het linke eronder "Of gebruik een bestaand e-mailadres" klikt kan je gewoon elk willekeurig mail adres gebruiken.
Niet dat dit een voordeel heeft ofzo.
Ik slaap nog een nachtje maar dan ga ik morgen ochtend mijn bestelling plaatsen voor een galaxy note 2. Ik ben zwaar teleurgesteld in deze release van windows phone. Hopelijk dat het platform meer te bieden heeft in een jaar want ik zie echt wel wat voordelen.
nou ja, ik was wel gecharmeerd van die rooms en van de message integratie, Vooral dat je door kunt gaan met je gesprekken van medium naar medium.
En natuurlijk dat de people hub je up to date houdt.