Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Nou, volgens geruchten kunnen we met WP8.1 onze app lijst op andere manieren gaan sorteren. Op meest gebruikt, laatst geinstalleerd en custom dacht ik. Alleen is het de laatste tijd still rondom deze feature. Hopelijk zien we het morgen toch. :)

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
ik denk dat het meer te maken heeft dat men meer en sneller werkt met pictogrammen dan geschreven tekst.
Als je nu op een pc/laptop werkt of met een tablet oid, je zoekt een bepaalde programma
dan wordt er eerst gezocht naar een bepaalde afbeelding ( pictogram ) pas daarna naar de tekst.

Als je de appdrawer neemt van Android wordt deze als veel overzichtelijker beschouwd en kan men gauwer bij grote aantallen de goede app vinden en dat terwijl dat deze de apps naast en onder elkaar heeft staan.
Dit in tegenstelling tot WP deze heeft ze netjes op alfabetische volgorde onder elkaar staan.
Ook voor desktops e.d. gaat hetzelfde liedje op.
Bijv. het ontbreken van de startknop in 8, nu moet men onthouden hoe een bepaald programma heet
terwijl dat eerder gewoon het pictogrammetje opzoeken was.
Waarbij de kleur, grote en de vorm een belangrijk aspect vormt van het zoeken naar het programma of app.
Een mens is nu eenmaal een visueel ingesteld wezen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Amadeus1966 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:51:
Ook voor desktops e.d. gaat hetzelfde liedje op.
Bijv. het ontbreken van de startknop in 8, nu moet men onthouden hoe een bepaald programma heet
terwijl dat eerder gewoon het pictogrammetje opzoeken was.
Dat.. is bij Windows 8 ook gewoon zo. Sterker nog, er staan nu in All Apps een berg icoontjes op het hele scherm, in plaats van een paar onder elkaar, zoals in het startmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik heb al een tijd een klacht over IE in WiPo 8 waarvoor ik nergens een goede oplossing kan vinden. (bij het zoeken naar oplossingen voor IE in WiPo krijg ik voornamelijk gedoe over IE in gewone Windows...)

Het probleem is dat de browser na verloop van tijd steeds trager wordt bij het invoeren van een adres in de adresbalk, omdat hij daar relevente sites in de geschiedenis bij gaat zoeken.. En hoe groter de geschiedenis, hoe langer dit duurt, waardoor die functie na een week of 4 tot 6 steeds onbruikbaarder wordt, en het enige dat ik daar tegen gevonden heb is dan maar steeds de geschiedenis wissen..

Is hier een elegantere oplossing voor, of is dit gewoon een designfout?

Mijn toestel is een Lumia 820 overigens..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Mijn toestel is engels maar het gaat als volgt:
- Settings -> swipe naar rechts voor applications
- Internet Explorer
- Advanced Settings
- Get suggestions from Bing as I type

Hmm maar achteraf vraag ik me af of dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Algurgazan schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:43:
Ik heb al een tijd een klacht over IE in WiPo 8 waarvoor ik nergens een goede oplossing kan vinden. (bij het zoeken naar oplossingen voor IE in WiPo krijg ik voornamelijk gedoe over IE in gewone Windows...)

Het probleem is dat de browser na verloop van tijd steeds trager wordt bij het invoeren van een adres in de adresbalk, omdat hij daar relevente sites in de geschiedenis bij gaat zoeken.. En hoe groter de geschiedenis, hoe langer dit duurt, waardoor die functie na een week of 4 tot 6 steeds onbruikbaarder wordt, en het enige dat ik daar tegen gevonden heb is dan maar steeds de geschiedenis wissen..

Is hier een elegantere oplossing voor, of is dit gewoon een designfout?

Mijn toestel is een Lumia 820 overigens..
Bekend probleem. Die suggesties zijn super traag. In een video van WP8.1 zag het er echter bliksemsnel uit, dus hopelijk is dat verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

enomiss schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:07:
[...]

Bekend probleem. Die suggesties zijn super traag. In een video van WP8.1 zag het er echter bliksemsnel uit, dus hopelijk is dat verbetert.
Het werkt best snel hoor, de eerste paar dagen na het wissen van de geschiedenis.. Daarna wordt het steeds erger.. Dus ik hoop dat het in 8.1 daadwerkelijk veranderd is..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Gisteren tijdens het internetten op m'n telefoon zag ik een icoon op m'n scherm. Klikte erop en poef, ik stond helemaal onderaan de internet pagina. Scroll je naar boven komt icoon met pijl naar boven tevoorschijn.
Geweldig!! Dit was een feature wat ik miste, blijkbaar is dit meegekomen met GDR2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Russel88 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:53:
Gisteren tijdens het internetten op m'n telefoon zag ik een icoon op m'n scherm. Klikte erop en poef, ik stond helemaal onderaan de internet pagina. Scroll je naar boven komt icoon met pijl naar boven tevoorschijn.
Geweldig!! Dit was een feature wat ik miste, blijkbaar is dit meegekomen met GDR2?
Viel me gisteravond ook opeens op, is denk ik dus op een andere manier binnen gekomen.
Na een van die setting updates van afgelopen weekend (zo om en nabij) had ik opeens een onleesbare tegel van mijn chronoskalender en was een tegel verdwenen van Evernote. Heb nu zomaar het vermoeden dat er toen iets veranderd is.

[edit]
Oh, tweakers feature :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 15:23

BM

Moderator Spielerij
Russel88 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:53:
Op tweakers toevallig? Das geen WP feature, maar een nieuwe feature op de tweakers site :p Zie plan: Development-round-up - Iteratie #49 voor meer informatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 02-04-2014 09:07 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
BM schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:07:
[...]

Op tweakers toevallig? Das geen WP feature, maar een nieuwe feature op de tweakers site :p Zie plan: Development-round-up - Iteratie #49 voor meer informatie :)
_/-\o_
Prachtig gedaan.
Bij IOS kon ik meteen naar boven scrollen, dat is een feature wat ik toch wel mis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Caelorum schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:16:
[...]

Je went er wel aan. Na een week of drie erger je er niet meer zo super aan en na 6 maanden is het alleen nog maar vervelend als je er op wordt gewezen dat sommige andere die letters niet hebben (en bedankt he! ^^)

[...]

Limiet is voor alle telefoons hetzelfde.
Op zich wel aardig; bij interop unlocked toestellen (zoals mijn Ativ S) is er een tooltje waarmee je het naderhand weer uit kan zetten. Het lijkt er dus op dat het (waarschijnlijk slechts) een enkele registry key betreft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ook leuk. Vanaf Windows 8.1 zijn HERE Drive+ en HERE Transit gratis, op elk merk Windows Phone toestel.

Verkeerde topic. :N

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 03-04-2014 00:01 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Het zal wel ergens staan, maar ik zoek me te blubber. Ik heb zojuist 150 MB aan muziek naar mijn HTC 8s gestuurd via Bluetooth. Aangezien de telefoon een whopping 4 GB geheugen heeft wil ik dit op de SD hebben. Alleen geen idee waar het gebleven is. Het staat keurig in de music player, kan het ook afspelen, maar het staat niet op mijn SD kaart. En nu begint de telefoon te zeuren dat er geen ruimte meer is :(
Weet iemand hoe ik dit kan verplaatsen of wegmikken? Ik heb gezien dat er massa's mensen zijn met hetzelfde probleem, maar niemand met een oplossing.

Ik heb al wel gelezen dat een harde reset een oplossing is, maar kom op zeg.. :|

[ Voor 7% gewijzigd door Marlibica op 03-04-2014 17:32 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ik heb nu sinds vandaag een 1520, maar 1 ding valt me tegen.
In de Whatsapp groepsgesprekken heeft elk persoon dezelfde kleur, is dit aan te passen?
Dit zou het een stuk overzichtelijker maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Bioflap schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:52:
Ik heb nu sinds vandaag een 1520, maar 1 ding valt me tegen.
In de Whatsapp groepsgesprekken heeft elk persoon dezelfde kleur, is dit aan te passen?
Dit zou het een stuk overzichtelijker maken!
Helaas niet, ook ik wacht met smart op deze feature. WhatsApp is bezig met een (erg) grote update die het qua features on par moet brengen met Android en iOS. Veel nieuwe dingen zijn al uitgelekt via het private BETA programma van WhatsApp. Verschillende kleuren zaten daar (nog) niet bij, maar ik blijf hoop houden. Lijkt me nou niet rocketscience om te implementeren.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Marlibica schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:30:
Ik heb al wel gelezen dat een harde reset een oplossing is, maar kom op zeg.. :|
Wat ik heb gedaan is gewoon de muziek handmatig verwijderd ( mbv de music/media-hub )
Ik zet alles gewoon mbv een usb kabel over, dan kan ik ze tenminste weervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Niels9001 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:21:
[...]

Helaas niet, ook ik wacht met smart op deze feature. WhatsApp is bezig met een (erg) grote update die het qua features on par moet brengen met Android en iOS. Veel nieuwe dingen zijn al uitgelekt via het private BETA programma van WhatsApp. Verschillende kleuren zaten daar (nog) niet bij, maar ik blijf hoop houden. Lijkt me nou niet rocketscience om te implementeren.
Laten we het hopen.
Had laatst al een poging gedaan om de foto's op te zoeken maar niet gevonden.

Hopen dat hij snel uitkomt dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Amadeus1966 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:25:
[...]

Wat ik heb gedaan is gewoon de muziek handmatig verwijderd ( mbv de music/media-hub )
Ik zet alles gewoon mbv een usb kabel over, dan kan ik ze tenminste weervinden.
Die heet bij HTC 'Music + Video' en daar kan ik geen tracks verwijderen :(
Ben toch bang dat er een harde reset aan komt. Jammer hoor.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Bioflap schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:23:
[...]

Laten we het hopen.
Had laatst al een poging gedaan om de foto's op te zoeken maar niet gevonden.

Hopen dat hij snel uitkomt dan maar!
WhatsApp voor Windows Phone

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat het scherm niet bij elke notificatie aan gaat? Het is onnodig en vraagt alleen maar energie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Bioflap schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:51:
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat het scherm niet bij elke notificatie aan gaat? Het is onnodig en vraagt alleen maar energie..
Niet mogelijk. In WP 8.1 kun je dadelijk per app instellen of je er notificaties van wil krijgen. Als je dit uitzet, update de livetile wel, maar krijg je geen notificatie, en staat het item dus ook niet in het action center. Grote kans dus dat dit voorkomt dat het scherm aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
enomiss schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:59:
[...]

Niet mogelijk. In WP 8.1 kun je dadelijk per app instellen of je er notificaties van wil krijgen. Als je dit uitzet, update de livetile wel, maar krijg je geen notificatie, en staat het item dus ook niet in het action center. Grote kans dus dat dit voorkomt dat het scherm aan gaat.
Een notificatie is natuurlijk wel fijn, maar dat het scherm telkens aan gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt dus in WP8.1 ook notifications die direct het actions center in gaan. Die zullen dus waarschijnlijk niet het scherm oplichten, omdat ze juist zijn toegevoegd om de gebruiker niet te storen, maar wel een melding mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Bioflap schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:51:
omkeren, in je broekzak of tas doen.

de nabijheids-sensor zorgt ervoor dat het scherm niet aangaat als de telefoon in de nabijheid van voorwerpen is (dus in broekzak/tas/omgekeerd op tafel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
jorisjan schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:55:
[...]

omkeren, in je broekzak of tas doen.

de nabijheids-sensor zorgt ervoor dat het scherm niet aangaat als de telefoon in de nabijheid van voorwerpen is (dus in broekzak/tas/omgekeerd op tafel)
..mits je toestel dus deze functionaliteit gebruikt.. Wat een hoop toestellen dus niet doen. :P

Leuk documentje (voornamelijk bedoeld voor developers me dunkt) m.b.t. wat we kunnen verwachten met WP 8.1:
MSDN: What's New in Windows Phone 8.1 (Windows)

Helaas zegt het merendeel mij niet zo veel; zo wordt er kort gesproken over NFC, maar ik heb geen idee of dit nu een bruikbare functie wordt met 8.1. Zou leuk zijn als dat fatsoenlijk gebruikt kon worden met het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:52
Kun je per app op je Windows Phone ook zien hoeveel ruimte deze app in beslag neemt. Of moet je daarvoor de app eerst verwijderen en dan zelf berekenen hoeveel ruimte er is vrijgekomen, door eerdere vrije ruimte, met nieuwe vrije ruimte te verrekenen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je een Nokia hebt kun je via instellingen / opslag controleren precies zien hoeveel ruimte elke app in beslag neemt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 15:48
RudyL schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:36:
Kun je per app op je Windows Phone ook zien hoeveel ruimte deze app in beslag neemt. Of moet je daarvoor de app eerst verwijderen en dan zelf berekenen hoeveel ruimte er is vrijgekomen, door eerdere vrije ruimte, met nieuwe vrije ruimte te verrekenen.
Op mijn Lumia 925 heb ik een "opslag controleren" optie in het instellingen menu.
Bij Details > App details is vervolgens per App te zien wat ze gebruiken aan opslag.

Durf niet te zeggen of dit bij non-Lumia's ook zo is. Er is nog een "opslag" optie in het instellingen menu, daar is alleen te zien wat alle Apps aan ruimte in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

E2TK schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:58:
[...]

Op mijn Lumia 925 heb ik een "opslag controleren" optie in het instellingen menu.
Bij Details > App details is vervolgens per App te zien wat ze gebruiken aan opslag.

Durf niet te zeggen of dit bij non-Lumia's ook zo is. Er is nog een "opslag" optie in het instellingen menu, daar is alleen te zien wat alle Apps aan ruimte in beslag nemen.
Op de HTC 8X in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die laatste is dus van WP8 en die eerste is van Nokia zelf en alleen beschikbaar op Lumia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Vandaag wilde ik mijn mijn Lumia 925 verbinding maken met een wifispot van UPC. Mooi dat dit dus niet werkt. Klantenservice beaamde dit en wist niet of er in de toekomst iets mee gedaan gaat worden. Wat achterhaald dit zeg of ligt het echt aan Windowsphone dat dit lastig te realiseren is?

Gelijk mijn wifispot uitgezet en ook nog eens geklaagd op het forum. Hebben meer mensen dit hier al gedaan? Misschien dat het iets uit haalt:
http://community.upc.nl/posts/ec20becaab?page=2

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zo de instellingen voor windows 8 doorloop, zie ik niet echt snel een reden waarom het niet met WP8 zou kunnen werken. Lijkt me dus ook meer een probleem aan de kant van UPC dan het OS. Bedoel WP8 ondersteund wel gewoon WPA2 AES met PEAP-MSCHAPv2, wat upc blijkbaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Je kan dadelijk in WP8.1 kiezen welke apps je toestaat om wel te laten lopen tijdens battery saver mode. Dit vind ik echt te gek. :d Had al stiekem gehoopt dat zoiets zou komen. Vond het al zo jammer dat ik bij navigatie of Adidas micouch niet enkel deze apps kon laten lopen tijdens battery saver mode, en nu kan dat wel. :) Nu kan je dus super lang met je batterij doen en bijvoorbeeld alleen whatsapp toestemming geven. Allemaal dit soort kleine verbeteringen maken WP8.1 echt een fijne update.

http://wmpoweruser.com/wi...even-under-battery-saver/

[ Voor 44% gewijzigd door enomiss op 09-04-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Whatsapp is wel Dé grootste batterijzuipert die er is over het algemeen. Continue verbinding met internet.

Maar los van dat. Waarom wil je navigatie eigenlijk op de achtergrond laten draaien? Ik kom dat al vaker tegen. Zodat je het scherm uit doet en de stem aan of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ik heb de laatste tijd een vaag probleem met mijn WP8 toestel en heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken naar een oplossing. Sinds kort krijg ik wanneer ik gebeld wordt niet meer de eerste 0 van het telefoonnummer door. Het nummer 0123 456789 wordt weergeven als 123 456789, hierdoor lukt het mij niet om het betreffende nummer direct terug te bellen. Wanneer het echte nummer (dus met eerste 0) in mijn telefoonboek staat geeft hij wel netjes een match aan met de naam en foto, maar kan ik nog steeds niet direct terugbellen vanuit de oproepen lijst (die heeft schijnbaar het nummer zonder 0 opgeslagen), vanuit het telefoonboek bellen lukt wel.

Gisteren wat zitten spelen met de buitenlandse assist functie (die je helpt met bellen in het buitenland) en mijn landinstellingen gecheckt (die staan netjes op Nederland). Ook diverse keren restarten en de bellijst leeggooien heeft niet geholpen. Het lijkt in ieder geval niet te liggen aan de bellende partij, diverse toestellen en providers geprobeerd. Misschien dat het ligt aan mijn provider (tele2), maar wil eerst weten of er niet ergens een foute instelling in WP zit.

Iemand enig idee? Ik heb tot nu toe nog geen goede zoekopdracht kunnen formuleren die iets opleverde...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Heilige Kaas schreef op woensdag 09 april 2014 @ 02:09:
Whatsapp is wel Dé grootste batterijzuipert die er is over het algemeen. Continue verbinding met internet.

Maar los van dat. Waarom wil je navigatie eigenlijk op de achtergrond laten draaien? Ik kom dat al vaker tegen. Zodat je het scherm uit doet en de stem aan of hoe moet ik dat zien?
Niet alleen navigatie maar ook apps zoals addidas micouch. Dan kan je de telefoon uitzetten, kan de GPS toch nog tracken. En omdat je deze apps meestal onderweg gebruikt vind ik het fijn als mijn accu er niet leeg van gaat. Dan zet ik liever alle updates van alle andere apps uit om zoveel mogelijk batterij te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

.Gertjan. schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:36:
Ik heb de laatste tijd een vaag probleem met mijn WP8 toestel en heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken naar een oplossing. Sinds kort krijg ik wanneer ik gebeld wordt niet meer de eerste 0 van het telefoonnummer door. Het nummer 0123 456789 wordt weergeven als 123 456789, hierdoor lukt het mij niet om het betreffende nummer direct terug te bellen. Wanneer het echte nummer (dus met eerste 0) in mijn telefoonboek staat geeft hij wel netjes een match aan met de naam en foto, maar kan ik nog steeds niet direct terugbellen vanuit de oproepen lijst (die heeft schijnbaar het nummer zonder 0 opgeslagen), vanuit het telefoonboek bellen lukt wel.
Ik heb dat vandaag ook opeens :S. Ook met tele2.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jeka schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:09:
[...]

Ik heb dat vandaag ook opeens :S. Ook met tele2.
https://forum.tele2.nl/sm.../kengetal-mist-de-0-28631
Schijnbaar hebben meer mensen er last van. Maar die grapjurken geven de schuld aan de telefoon...

Wordt dus toch eens hoog tijd dat ik Tele2 de deur uit gooi, want ik heb ook regelmatig dat ik niet kan bellen... :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
kreeg vandaag update met 'vodafone' iets erin, iemand meer gehad? voor l920... weet iemand wat voor update dit is? Duurder wel ruim half uur met installeren!

Het wachten is op wp8.1, ik hoop dat het maandag uit is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maandag, ja dat zou mooi zijn. Hou het maar op maanden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
GerCor schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:13:
Maandag, ja dat zou mooi zijn. Hou het maar op maanden. :Y
Developer preview zou aankomende maandag verschijnen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:42:
[...]
Er is niets over gemeld. Geruchten zeggen aankomende maandag, maar tijdens de presentatie hadden ze het over "deze maand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Caelorum schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:07:
[...]

Er is niets over gemeld. Geruchten zeggen aankomende maandag, maar tijdens de presentatie hadden ze het over "deze maand".
Dat klopt inderdaad, maar ik ga er gemakshalve van uit dat die geruchten kloppen :) Hoop het tenminste, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Worsteneter schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:42:
[...]

ik hoop zelfs lichtjes op morgen :P 10 april is ook eens genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enomiss schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:54:
[...]
ik hoop zelfs lichtjes op morgen :P 10 april is ook eens genoemd
En als laatste 14 april omdat het "uitgelopen zou zijn". Lijkt me ook dat ze aanvankelijk BUILD hadden als dag om te releasen en dat ze tegen problemen zijn aangelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
De SDK (en dus emulator) is voor sommigen al wel te downloaden. Iemand op het werk had er bv al toegang tot (al weet ik niet of die verschilt van degene die ze gaan releasen maar het was wel een WP8.1 emulator)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Caelorum schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:39:
[...]

En als laatste 14 april omdat het "uitgelopen zou zijn". Lijkt me ook dat ze aanvankelijk BUILD hadden als dag om te releasen en dat ze tegen problemen zijn aangelopen...
Ik dacht al dat ik de enige was die dat ergens gelezen had, kon het nml niet terug vinden.. De 14e was bij mij ook blijven hangen als datum iig- maar goed, we'll see. Het zijn vaak geruchten inderdaad, en de vraag is maar in hoeverre de bron klopt. Zou mooi zijn als MS de 14e redt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
xxxneoxxx schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:37:
[...]

Ik dacht al dat ik de enige was die dat ergens gelezen had, kon het nml niet terug vinden.. De 14e was bij mij ook blijven hangen als datum iig- maar goed, we'll see. Het zijn vaak geruchten inderdaad, en de vraag is maar in hoeverre de bron klopt. Zou mooi zijn als MS de 14e redt.
Ik vind maandag wel een rare dag om te releasen trouwens. Werken ze het weekend soms door? Anders kunnen ze het net zo goed morgen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
enomiss schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:03:
[...]

Ik vind maandag wel een rare dag om,te releasen trouwens. Werken ze het weekend soms door? Anders kunnen ze het net zo goed morgen doen.
Je kan het ook omdraaien - als je op vrijdag iets uitbrengt en het gaat fout moet je juist het weekend doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enomiss schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:03:
[...] Werken ze het weekend soms door? [...]
Die kans is nog best aanwezig. Het is geen silicon valley, maar kan me goed voorstellen dat ook bij MS deadlines voor vaste 'normale' werktijden gaan. Al helemaal als er doelen niet worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Caelorum schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:07:
[...]

Correctie: Belfiori heeft gezegd: eerste helft van deze maand. Dan zou het dus 14 of 15 april worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het dan ook over wat er tijdens de presentatie (van BUILD) is gezegd.
Ik zie dat Belfiori later nog via twitter heeft gezegd "First part of April". Dat kan natuurlijk nog steeds later dat 14 of 15 april zijn. Maar inderdaad verwacht ik het ook zo spoedig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
JoeB @ Twitter
Yowza, you're going nuts 4 #WP8.1 dev preview. Everyone relax thru weekend, check in early next week. Enjoy Win8.1 update, write apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Niet zo wakker van liggen, voor het zelfde geld gebeurt er weer iets en dan wordt het weer een paar dagen uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Kan ik het trillen uitzetten wat mn telefoon doet als ik bv op de "terug" knop druk?

In de instellingen van geluid enzo staat trillen uitgeschakeld, maar ik kan verder geen optie vinden om het helemaal uit te schakelen. Ik hoef niet zo nodig getrild te worden zodat ik weet dat de knop inderdaad ingedrukt is; dat zie ik vanzelf wel als ie niet terug gaat bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:27
vosss schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:07:
Kan ik het trillen uitzetten wat mn telefoon doet als ik bv op de "terug" knop druk?

In de instellingen van geluid enzo staat trillen uitgeschakeld, maar ik kan verder geen optie vinden om het helemaal uit te schakelen. Ik hoef niet zo nodig getrild te worden zodat ik weet dat de knop inderdaad ingedrukt is; dat zie ik vanzelf wel als ie niet terug gaat bv.
Bij settings->Touch kun je de toggle achter Windows Phone Key vibrate uitzetten. Daarna moet je even de telefoon restarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
martijn.s schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:24:
[...]

Bij settings->Touch kun je de toggle achter Windows Phone Key vibrate uitzetten. Daarna moet je even de telefoon restarten
Thanks! Ik dacht dat ik alle menu's doorgelopen had, maar kennelijk niet dus.

Persoonlijk vind ik sommige dingen op een onlogische plek staan, maar dat zal vast wennen zijn aangezien dit en mijn eerste ervaring met Windows Phone is en tevens mijn eerste smartphone.

Nogmaals dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
De settings zijn wat mij betreft het grootste nadeel van Windows Phone. Het hele OS is geweldig ontworpen wat mij betreft, maar de settings lijken gewoon allemaal in willekeurige volgorde in een enorme lijst te zijn gedumpt. Helaas is dat in WP8.1 - voor zover ik heb gezien - nog niet veel beter geworden, al kun je dan waarschijnlijk wel met de zoek-knop zoeken naar dit soort instellingen, zodat je al die instellingen zelf niet door hoeft te bladeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat ze juist in WP8.1 daar nog een keer naar hadden gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
martijn.s schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:24:
[...]

Kan bij mijn HTC geen Touch instelling vinden. Zal dat niet op de HTC zitten?

update: tis blijkbaar alleen voor de Nokia aanwezig :-(

[ Voor 8% gewijzigd door MichelatNL op 12-04-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nou die app geinstalleerd en laten zoeken naar updates. Kennelijk heeft ie er een gevonden. Duurt al 10 minuten om te installeren.

Is nu bezig met gegevens migreren. Stap 3 van 6. Geen idee, maar dit zal toch niet die 8.1 zijn wel???

Is ook al verschillende keren opnieuw opgestart overigens.

We zien het zo wel :)

=edit=
Nope, versie 8.0.10521.155
Geen idee waarom hij zo lang moest updaten en wat er gewijzigd is. :)

[ Voor 16% gewijzigd door vosss op 12-04-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:20:
Een NL toetsenbord update? Die kreeg ik binnen een week na de setup van een verse Lumia 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
vosss schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:30:
[...]

Thanks! Ik dacht dat ik alle menu's doorgelopen had, maar kennelijk niet dus.

Persoonlijk vind ik sommige dingen op een onlogische plek staan, maar dat zal vast wennen zijn aangezien dit en mijn eerste ervaring met Windows Phone is en tevens mijn eerste smartphone.

Nogmaals dank :)
Bij Android is dat pas onlogisch, daar staat trillen onder de geluid opties. Al weet ik niet of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:20:
[...]
Dat is GDR3, zie http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:27
Toch wel vreemd dat er blijkbaar nog telefoons zijn die nog geen GDR3 update gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
martijn.s schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:35:
Toch wel vreemd dat er blijkbaar nog telefoons zijn die nog geen GDR3 update gehad hebben.
Zijn er helaas zat... Mijn Samsung Ativ S had het ook niet tot 3 dagen geleden. Preview for Developers gedownload en meteen kwam die binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
martijn.s schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:35:
Ik heb mijn 620 nu een paar weken en uit de doos moest ik updaten. Daarna nooit meer naar laten zoeken.

Vandaar dus denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
MichelatNL schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:10:
[...]

Kan bij mijn HTC geen Touch instelling vinden. Zal dat niet op de HTC zitten?

update: tis blijkbaar alleen voor de Nokia aanwezig :-(
Update: schijnbaar is googlen lastig voor tweakers tegenwoordig. :(

Mijn Samsung, dus echt geen Nokia dus, heeft de setting onder "Extra Settings -> Haptic Feedback" zitten. Volgens mij is dit gewoon een WP optie vanaf update X. Dat het bij Nokia's op een andere plek zit, tsjah, da's Nokia.De beschrijving "Vibrate when front touch keys are pressed" zijn wel een dead giveaway wat de functie doet btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is die "Extra Settings" gewoon een Samsung toevoeging. Deze optie zit iig niet standaard in WP8 en wordt door de fabrikanten toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Die functie in extra settings zegt mij ook geen fluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hmm, seriously? In dat geval, mea culpa.

Overigens wel aardig dat iedereen Samsung altijd afkraakt m.b.t hun WP support, terwijl dit dan schijnbaar een driver/firmware feature is welke specifiek Samsung betreft. Schijnbaar dan toch meer uitgewerkte features dan een htc heeft? Anyways, links het gewraakte scherm:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/postimages/2013/01/Odyssey%20Settings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Htc heeft ook zo zijn eigen dingen, maar beide halen het in de verste verte niet bij wat Nokia heeft gedaan. Dat is ook het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, het zal ook schelen dat zulke specifieke zaken niet breeduit op websites voorbij komen. Ik ging er vanuit dat dit (het extra settings menu) specifiek WP8 GDR2/3 zaken waren, maar schijnbaar dus niet. Het meeste komt, in geval van Samsung, als losse kleine update binnen druppelen alemaal, (zal bij HTC niet veel anders zijn) terwijl Nokia het direct meeneemt met de grotere GDR updates vanuit Microsoft. En dan nog moet ik zeggen dat ik zaken als Glance/Glimp en touch to wake nou ook niet echt heel erg mis. Grappig, ja, maar m.i. meer een batterij vretende gimmick dan dat het echt iets toevoegt aan het geheel.

Ach ja, binnenkort is het verschil waarsch. toch te verwaarlozen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-04-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:05:
[...] terwijl Nokia het direct meeneemt met de grotere GDR updates vanuit Microsoft. [...]
Het zijn losse firmware updates die buiten de GDR omgaan. Wel is het zo dat ze vaak de laatste update van MS vereist is, waardoor het pas wordt aangeboden als je die ook binnenhaalt. Overigens krijg ik ook vaak genoeg kleine updates binnen van Nokia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Whooohoo update aan het installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verhuist naar 8.1 topic.

[ Voor 126% gewijzigd door Razr op 14-04-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Laatst online: 22:51

Grvy

Bot

aha; vandaag egupdate naar 8.1 en nu werkt mn HTC klokje heel traag (ja ik ben de enigste met een HTC windows 8 telefoon. haha) maar die update nu dus niet meer als ik uit lock kom; is de tijd nog steeds van 2 uur eerder.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Caelorum schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:27:
[...]

Het zijn losse firmware updates die buiten de GDR omgaan. Wel is het zo dat ze vaak de laatste update van MS vereist is, waardoor het pas wordt aangeboden als je die ook binnenhaalt. Overigens krijg ik ook vaak genoeg kleine updates binnen van Nokia ;)
Ja, dat bedoelde ik. Niet direct meekomen met de GDR update van Microsoft (vaak zelfs een paar maanden later), maar deze wel als basis hebben. Had het idd een beetje wazig weggezet bedenk ik mij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Zojuist mijn lumia920 naar phone8.1 ge-update .
Super goede update :)
Echter werkt mijn mobiel internet niet meer, via WiFi werkt het wel.
Iemand die weet waar ik moet zoeken.
Heb het volgende al gedaan
---Tele2 gebeld , geeft geen support voor win8.1.
---Googled ...niks gevonden
---telefoon resetten en mobiel data aan en uit
Werkte allemaal niet

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
Ik snap niet waarom ik geen updates binnen krijg. Ik zit met mijn ATIV S nog steeds op GDR1 (8.0.10327.77). Voor zover ik weet is mijn telefoon unlocked, ik heb hem in Duitsland gekocht en een sim-only abbo van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GDR1? :')

Je hebt het automatisch update vinkje aan staan? Anders even zoeken binnen dit topic naar CSC. Er zijn wat manieren om je CSC code tijdelijk aa te passen op de ATiv S, waardoor je iig updates zou moeten krijgen. Aan de andere kant; mijn Aviv S komt van Saturn af, en is naar mijn weten er ook eentje welke uit Duitsland komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
WouterHelm schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:21:
Ik snap niet waarom ik geen updates binnen krijg. Ik zit met mijn ATIV S nog steeds op GDR1 (8.0.10327.77). Voor zover ik weet is mijn telefoon unlocked, ik heb hem in Duitsland gekocht en een sim-only abbo van Tele2.
Heb je je wel aangemeld als 'developer'? Elders in dit topic staat vast vermeld hoe je dat kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik heb de developer preview van Windows Phone 8.1 geïnstalleerd en wat is er een hoop veranderd. Ik heb wel vaker gehoord in reviews dat het net zo goed Windows Phone 9 had kunnen zijn (om de omvang van de update recht aan te doen) en ik snap dat absoluut. Een paar ervaringen na een dag gebruik waar ik heel blij mee ben:
  • Het notification center is goed geïmplementeerd vind ik. Duidelijk, overzichtelijk en helemaal in de Windows Phone style! Hulde! Met name de vier configureerbare knoppen om Wifi, bluetooth of de vliegtuigstand te toggelen zijn fijn. Een zeer welkome toevoeging!
  • De mogelijkheid om 3 in plaats van 2 kolommen titles op het scherm te hebben is op een Lumia 920 erg fijn! ik kan nu veel meer kwijt op het scherm! Ik denk wel dat de tekst te klein wordt op een telefoon die kleiner is dan de 920.
  • De kalender app is drastisch verbeterd. Dat kan ook niet anders, deze app was erg slecht en onoverzichtelijk voorheen, maar nu helemaal prima voor mij
  • Verschillende volumes voor media en beltoon is ook erg fijn!
Er zijn nog veel meer wijzigingen, maar dit zijn de dingen waar ik dagelijks mee te maken heb en deze dingen zijn wat mij betreft een erg goede verbetering!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Doet jullie mobiel internet het wel?
Heb sinds de update nog maar alleen WiFi
Schijnbaar moet ik roaming aanzetten sinds de update : |:(

[ Voor 28% gewijzigd door mrcosmo op 16-04-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
Paulus73 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:50:
[...]

Heb je je wel aangemeld als 'developer'? Elders in dit topic staat vast vermeld hoe je dat kunt doen.
Thanks, nadat ik me als "developer" had aangemeld en de "preview for delelopers" app geïnstalleerd had werden 3~4 updates geïnstalleerd, waarbij ik na de laatste update uiteindelijk ook 8.1 erop had staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrcosmo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:17:
Ga maar met je provider praten over waarom zij hun netwerk niet fatsoenlijk kunnen opzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mrcosmo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:17:
Dat mobiele internet van Tele2 werkt niet altijd even soepeltjes, maar zover ik weet moet roaming altijd aanstaan bij Tele2. Dit omdat ze op het T-mobile netwerk zitten maar niet goed aangeven dat het het thuisnetwerk is.

Overigens heb ik mijn tele2 probleem volgens mij ook opgelost (de missende 0). Ik heb mijn telefoon teruggezet naar max 3G en nu is de 0 weer terug. Schijnbaar is de 4G instelling iets wat niet helemaal lekker lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Laatst online: 20:52

Gallus

Cheesy

Wanneer je voor de telefoon title kiest, dan kom je direct in de geschiedenis terecht en niet in het telefoonboek. Een jaar geleden heeft iemand deze vraag ook gesteld en toen was er volgens mij geen oplossing (anders dan een andere dialer te installeren). Is die er nu inmiddels wel?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, wel kan je mensen in de favorieten zetten en dan gaat hij daarheen, tenzij je een gemiste oproep hebt dan gaat die alsnog naar de geschiedenis.
Als je de telefoonboek wilt hebben zal je de people-"hub" moeten pinnen. Die gaat wel direct naar de contacten (bij mij iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Gallus schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:05:
Wanneer je voor de telefoon title kiest, dan kom je direct in de geschiedenis terecht en niet in het telefoonboek. Een jaar geleden heeft iemand deze vraag ook gesteld en toen was er volgens mij geen oplossing (anders dan een andere dialer te installeren). Is die er nu inmiddels wel?
Ik kom nu in de favorieten terecht ipv de geschiedenis. Niet hetzelfde als het telefoonboek, maar wel the next best thing. Dit is echter wel op 8.1 dus ik weet niet of het in 8.0 ook al kon.

Edit: zoals Caelorum al zei dus. Ik moet ook geen tien minuten het venster open laten staan voor ik op submit druk. :P

[ Voor 9% gewijzigd door HooksForFeet op 24-04-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Laatst online: 20:52

Gallus

Cheesy

Via personen/people kom ik eigenlijk wel uit waar ik zijn wil, dus dan gebruik ik die gewoon. Bedankt!

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het kijken of ik mijn primaire telefoon een windows phone kan maken. Nu gebruik ik de Nokia N9 als hoofd telefoon.

bijna alle diensten die ik gebruik heb ik op Windows phone kunnen vinden, maar wat betreft een SIP-client (VoIP van mijn vaste nummer) zie ik door de bomen het bos niet.
De N9 heeft een SIP client ingebouwd, en zodoende ben ik via mijn N9 altijd op mijn vaste nummer bereikbaar (net als via Skype). Dit zoek ik ook op Windows Phone, alleen ik zie vele applicaties die gebonden zijn specifieke voip-diensten. Weten jullie een passende applicatie op WP8 ?
Dus: zelf je server kunnen instellen en altijd online op de achtergrond blijven draaien zodat ik op mijn vaste nummer bereikbaar ben. Hoeft niet gratis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10
Caelorum schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:24:
Ga maar met je provider praten over waarom zij hun netwerk niet fatsoenlijk kunnen opzetten :P
Daar kan ik voor Telfort antwoord op geven:
1. Het interesseert ze niets.
2. Zelfs de netwerk engineers weten blijkbaar niet zo goed hoe dat moet werken met een MVNO.
:F

Hetzelfde probleem speelt namelijk met Telfort sinds KPN heeft besloten het Telfort eigen netwerk uit te schakelen en alles als MVNO op KPN netwerk over te zetten. Edge bestond ineens niet meer (toen nog belangrijk) en je bent volgens het netwerk altijd aan het roamen.

Na uitgebreid contact met 1e lijn ondersteuning van Telfort, die uiteindelijk begrepen dat dit eigenlijk niet hoort, een aantal malen telefonisch contact gehad met network engineers van KPN/Telfort. De reacties varieerden tussen 'je weet niet waar je het over hebt', 'snap ik niet', 'kan technisch niet' en 'doen we lekker niet, neem dan maar abonnement direct bij KPN'.

Nu ik er weer over na denk vraag ik me af wat de ervaring van andere MVNO's op KPN netwerk is (Hi bijvoorbeeld).

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf met Hi nog nooit problemen gehad met WP7 en die paar dagen dat ik bij Hi met WP8 zat ook niets gemerkt van roaming icoontjes. Daar lijken ze het wel goed voor elkaar te hebben. Lees er namelijk ook geen klachten over van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vannacht 00:00 zet ik mijn themakleur op oranje #Koningsdag. :)F d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:47:
.. Weten jullie een passende applicatie op WP8 ?...
Deze schijnt goed te werken
http://www.windowsphone.c...8b-437d-87ec-578fa1660737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 16:11
Ik heb een "probleem" / bug
Als ik mijn vriendin uitnodig voor een agenda item (via mijn outlook.com agenda), en dan voor dat item de duur "hele dag" selecteer. (bv 8 mei)
Wanneer ze deze uitnodiging op haar windows phone ziet dan staat er 8 mei 2:00 tot 9mei 2:00
Dit komt volgens mij omdat outlook hier geen tijdzone aan toekent.

Ik ben een zeer tevreden windows Phone gebruiker (en sinds deze week mijn vriendin ook) maar dit vind ik toch storenende en rare zaken dat dit niet goed werkt.

Zijn er meer mensen met dit probleem of mensen die er een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Euh, ik nodig mijn vriendin nooit uit voor een agendaitem, dus zou het je niet kunnen vertellen. Maar heeft dat iets met het OS te maken of Outlook? Ik maak zelf ook de meest vreemde dingen mee met Outlook, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie toevallig verschillende tijdzones ingesteld staan op de apparaten? Ik zou ook even kijken naar de tijdzone die staat ingesteld in je outlook.com agenda instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 07-05-2014 23:55 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 46 Laatste