Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zat er sinds wp7.0 als het goed is al inxxxneoxxx schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:16:
Verrek... Zat die optie er altijd al in, of is dit sinds gdr2/3? Heb een tijd geleden gezocht naar die optie en die was echt niet te vinden.
Heb ik er vanaf het begin al op staan, dus zelfs voor GDR2. Ik vind/vond die instelling: 'na een bepaalde tijd' namelijk helemaal geen enkele vorm van beveiliging.xxxneoxxx schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:16:
Verrek... Zat die optie er altijd al in, of is dit sinds gdr2/3? Heb een tijd geleden gezocht naar die optie en die was echt niet te vinden.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Daarnaast. Ik lees iets te vaak dat sommige dingen een tekortkoming zijn van het Windows (Phone) OS. Vaak zijn dingen gewoon standaard in het OS maar weet men het niet te vinden. En dan is het makkelijkste antwoord: zit niet in Win OS.
Zelf zie ik, bijvoorbeeld in apps, de meest mooie dingen voorbij komen op YouTube maar vrijwel geen developer die het toepast.
[ Voor 82% gewijzigd door GerCor op 28-02-2014 23:28 ]
Klopt?
Maw, voor degenen die het punt nog niet zagen, er zijn 2 situaties. De ene in een auto MET BT, de andere in een auto ZONDER BT. In degene met BT vinden de meeste mensen het NIET zo'n probleem om gebeld te worden, in de auto zonder BT zijn er juist behoorlijk wat mensen die het WEL een probleem vinden.
In de auto met BT kan je Driving mode wel gebruiken, terwijl het nut dan dus twijfelachtig is, in de auto zonder BT kan je driving mode niet gebruiken, terwijl het dan juist wel handig zou zijn.
Je kan natuurlijk je telefoon uitzetten, maar wat is dan uberhaupt het nut van Driving mode.
Dat laatste heb ik ok wel eens.. En dan denk je, zou handig zijn om dat bij een dev aan te kunnen geven, of misschien feature requests te kunnen doen bij een betaalde app, maar feedback naar een developer versturen is nog best ingewikkeld.. Volgens mij kan het bij de google playstore wel vrij gemakkelijk, maar bij WIndows phone lijkt het alsof Microsoft het niet wil of zo..GerCor schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:20:
Doe maar koffie EN een nieuwe bril.
Daarnaast. Ik lees iets te vaak dat sommige dingen een tekortkoming zijn van het Windows (Phone) OS. Vaak zijn dingen gewoon standaard in het OS maar weet men het niet te vinden. En dan is het makkelijkste antwoord: zit niet in Win OS.
Zelf zie ik, bijvoorbeeld in apps, de meest mooie dingen voorbij komen op YouTube maar vrijwel geen developer die het toepast.
[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 01-03-2014 15:05 ]
Je moet alleen wel toegeven dat het instellingen menu een groot drama is. Ik kan er in ieder geval bijna niks snel vinden.GerCor schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:20:
Doe maar koffie EN een nieuwe bril.
Wie heeft er nu wifi in de auto?
En ik merk dat het zoeken naar wifi netwerken erg stoort op Bluetooth (ik speel muziek via bluetooth).
Als ik bij ons de wijk inrijd en mijn telefoon begint wifi netwerken op te pikken dan begint de muziek als een malle te haperen. Je ziet dan ook dat wifi icoontje in het scherm bezig.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Naar verluid zijn ze daar ook mee bezig. Er schijnt iets van logica in te zitten, maar de logica van de ontwerpers is compleet anders dan die van ieder ander mens lijkt wel ^^Heilige Kaas schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:12:
[...]
Je moet alleen wel toegeven dat het instellingen menu een groot drama is. Ik kan er in ieder geval bijna niks snel vinden.
Mja het is ook stapje voor stapje zo gegroeid door steeds nieuw toegevoegde instellingen in het menu sinds WP7.0Heilige Kaas schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:12:
[...]
Je moet alleen wel toegeven dat het instellingen menu een groot drama is. Ik kan er in ieder geval bijna niks snel vinden.
youtube.com/@hisrep
[ Voor 3% gewijzigd door xxxneoxxx op 02-03-2014 00:07 ]
youtube.com/@hisrep
Je hebt wifi in je auto als je geen internet abbonement hebt en een andere telefoon die dat wel heeft kan het even delen.CAP-Team schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:05:
Wat ik bij Driving Mode mis is Wifi uitzetten (optioneel).
Wie heeft er nu wifi in de auto?
En ik merk dat het zoeken naar wifi netwerken erg stoort op Bluetooth (ik speel muziek via bluetooth).
Als ik bij ons de wijk inrijd en mijn telefoon begint wifi netwerken op te pikken dan begint de muziek als een malle te haperen. Je ziet dan ook dat wifi icoontje in het scherm bezig.
Dan moet je als bestuurder dus je telefoon wel aan de bijrijder ofzo geven, want zelf ben je aan het rijden. Die 'use-case' komt, lijkt me, niet zo vaak voor.Rockvee2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:11:
[...]
Je hebt wifi in je auto als je geen internet abbonement hebt en een andere telefoon die dat wel heeft kan het even delen.
En nu heb ik het wéér! Resultaat na een korte zoektocht op het web: Het zou kunnen dat de tijdzones van je tools niet gelijk staan. Toch stonden ze allebei op UTC+1. De tijdzone 'West Central Africa' werkt correct, terwijl 'Amsterdam' etc. niet goed werken. Dit heeft volgens mij met de wintertijd te maken, die ze in West Centraal Afrika niet gebruiken. Maar waarom MS en Google deze instellingen verkeerd van elkaar interpreteren, is me een raadsel

Heb ik ook last van gehad. Ik kon het met geen mogelijkheid oplossen, dus ik ben maar overgestapt op Outlook ipv gcal. Ging vrij makkelijk, en m'n telefoon sync't toch al met een ms account. Overstappen kon vanuit google via een opml bestand ofziets exporteren en direct importeren in Outlook.TheZeroorez schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:35:
Ik had laatst een afspraak verkeerd in m'n Google Calendar staan, terwijl ik er zeker van was dat ik hem goed had ingevoerd. Resultaat: 2x gebeld of die afspraak nou om 9 of om 10 uur was.
En nu heb ik het wéér! Resultaat na een korte zoektocht op het web: Het zou kunnen dat de tijdzones van je tools niet gelijk staan. Toch stonden ze allebei op UTC+1. De tijdzone 'West Central Africa' werkt correct, terwijl 'Amsterdam' etc. niet goed werken. Dit heeft volgens mij met de wintertijd te maken, die ze in West Centraal Afrika niet gebruiken. Maar waarom MS en Google deze instellingen verkeerd van elkaar interpreteren, is me een raadsel
Jammer dat dit soort dingen gewoon nooit goed werken tussen verschillende bedrijven. Zo moeilijk kan het toch niet zijn allemaal...
Google en Microsoft staan nou niet echt bekend alszijnde openminded m.b.t. de ideeen van andere bedrijven.
Maar 1 ding vind ik echt ontzettend jammer, en dat is dat het homescreen van windows phone links en rechts een zwarte kader heeft. Apps zoals bv mail of zelfs alle andere pagina's binnen het windows phone os zijn (horizontaal) beeld-vullend, alleen het homescreen niet.
Dat het homescreen niet beeldvullend is, zal -vermoed ik- gedaan zijn om de geselecteerde tiles (zodat je ze kunt verplaatsen/vergroten/verkleinen) 'op te lichten' door die tile groter weer te geven. Om zo'n tile in zo'n status groter weer te laten geven moet je links/rechts ruimte hebben. Zou het homescreen horizontaal beeldvullend zijn dan zou zo'n tile naar de rand toe onder de rand verdwijnen.
Maar de actie die je doet om een tile aan te passen zal -wat zal het- 5% van het totale gebruik van de telefoon zijn? Dus microsoft heeft de view van de homescreen laten bepalen door de ruimte die nodig is om een tile aan te passen en zet die actie boven de standaard 'rust' view. Zonde!
Vooral ook omdat we richting bezelloze schermen gaan. De iphone 6 bv zal -als ik de geruchten mag geloven- links en rechts bezelloos zijn. Met een windows phone zal je dat niet lukken. Je zal op een windows phone zelfs bij een bezelloos scherm links en rechts een zwarte kader houden.
Maar ik vind het vooral jammer dat op mijn lumia 920 het zwart links en rechts (de rand van het toestel zelf + de zwarte randen links/rechts in het scherm) er voor zorgen dat die lumia 920 er nog breder uit ziet dan ie eigenlijk is. Zou de homescreen op dat toestel links/rechts meer aansluiten dan zou het toestel als geheel slanker ogen.
Is dat DE reden voor de overstap? Is het niet wennen om van een 920 terug te gaan naar een kleinere iPhone scherm?deBennie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:02:
Ben inmiddels alweer terug/overgestapt van mn lumia naar een iPhone, maar vind het windows phone nog steeds erg mooi.
Maar 1 ding vind ik echt ontzettend jammer, en dat is dat het homescreen van windows phone links en rechts een zwarte kader heeft. Apps zoals bv mail of zelfs alle andere pagina's binnen het windows phone os zijn (horizontaal) beeld-vullend, alleen het homescreen niet.
WP8 heeft z'n beperkingen, maar terug naar IOS is in mijn ogen teruggaan naar Windows 3.11. Op m'n iPhone kon ik op een gegeven ogenblik m'n apps niet meer terug vinden. zoeken in al die sub maps.
Ieder z'n ding uiteraard. Maar in 1 oogopslag het weer en m'n agenda op de lockscreen, zulk soort zaken miste ik niet op de iPhone, omdat je niet beter wist. Maar nu kan ik niet meer zonder.
Dit heb ik even getest. Bij het herschikken van je tiles worden alle tegels kleiner gemaakt. Dit is dus niet de reden dat er twee zwarte balken aan de zijkant te zien zijn. Het zou ook wel een beetje vreemd zijn aangezien er over alle elementen in WP zo is nagedacht.Dat het homescreen niet beeldvullend is, zal -vermoed ik- gedaan zijn om de geselecteerde tiles (zodat je ze kunt verplaatsen/vergroten/verkleinen) 'op te lichten' door die tile groter weer te geven. Om zo'n tile in zo'n status groter weer te laten geven moet je links/rechts ruimte hebben. Zou het homescreen horizontaal beeldvullend zijn dan zou zo'n tile naar de rand toe onder de rand verdwijnen.
Blijkbaar is er bewust gekozen om deze ruimte leeg te laten. Vermoedelijk heeft het er toch mee te maken dat een telefoon zonder brede bezels niet makkelijk in het gebruik is. En een bezelloze telefoon is niet perse beter zonder dat er wordt nagedacht over (verminderde/geen) aanraakgevoeligheid aan de randen.
Verder ben ik het eens met mijn voorganger; ik kan me niet voorstellen dat je vanwege dit soort ontwerpkeuzes teruggaat naar iOS.
[ Voor 13% gewijzigd door Luit op 07-03-2014 11:20 ]
Bij de animatie van de tile (van standaard naar aanpas-modus) springt de tile iets op. Bij dat opspringen is de tile even groter dan de beedte van het homescreen (alsin de breedte van de tiles samen, horizontaal gezien) is. Er is bij die animatie links of rechts ruimte nodig om dat opspringen mogelijk te maken.Luit schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:12:
[...]
Dit heb ik even getest. Bij het herschikken van je tiles worden alle tegels kleiner gemaakt. Dit is dus niet de reden dat er twee zwarte balken aan de zijkant te zien zijn. Het zou ook wel een beetje vreemd zijn aangezien er over alle elementen in WP zo is nagedacht.
Blijkbaar is er bewust gekozen om deze ruimte leeg te laten. Vermoedelijk heeft het er toch mee te maken dat een telefoon zonder brede bezels niet makkelijk in het gebruik is. En een bezelloze telefoon is niet perse beter zonder dat er wordt nagedacht over (verminderde/geen) aanraakgevoeligheid aan de randen.
Zie als voorbeeld deze youtube, vanaf 9 seconden:
YouTube: How To: Change Tile Size on Windows Phone 8
Als alle(!) schermen behalve het homescreen scherm in de volledige breedte opgezet kunnen worden, waarom zouden brede bezels dan makkelijker in het gebruik zijn? Een iPad air laat zien dat smalle bezels prima kunnen. Ook op mijn iPhone 5 heb ik geen problemen met de smallere bezels (dan die op een lumia).
Volgens mij zijn we het stadium van brede bezels en het gebruik daarvan allang voorbij als ik de ontwikkelingen die ik volg zie: toekomstige devices zullen smallere bezels krijgen.
Even heel simpel, maar de WP design guidelines zeggen vrij duidelijk dat er een minimale afstand tussen de rand van het scherm en interactieve elementen moet zijn. Dit zie je ook echt overal in door MS gemaakte schermen terug (overal even breed vanaf de rand). De reden dat je het op het startscherm beter ziet dan ergens anders is omdat het grote vlakken in contrastrerende kleur zijn en niet gewoon tekst of een icoontje.deBennie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:25:
[...]
Als alle(!) schermen behalve het homescreen scherm in de volledige breedte opgezet kunnen worden, waarom zouden brede bezels dan makkelijker in het gebruik zijn?[...]
Die minimale afstand zit er in voor gebruiksgemak, omdat of de bezel in de weg zit of je vinger half van het scherm/device af zit, beiden situaties waarin het niet lekker 'voelt'.
Die tile flipping animatie gaat overigens zelfs deels uit het scherm...
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2014 11:33 ]
Zie: http://www.slashgear.com/...kia_lumia_icon_sg_141.jpg
Je ziet dat de rechterkant van alle tiles gelijk staan met de rechterkant van de 3 van de tijd rechtsboven. Bij de 2 kolommen layout zie je dat de tiles veel meer naar binnen staan, en dus de tijd niet in lijn is.
Overigens zie je het verkeerd, op de iPhone zitten de iconen ook niet tegen de zijkant geplakt. Het lijkt alleen zo dat de interface beeldvullend is omdat je een achtergrond hebt die niet zwart is. Omdat deze meestal zwart is in WP8 lijkt je scherm kleiner omdat de bezel ook zwart is. Zet maar eens op wit, en dan lijkt je scherm groter.
Bij WP8.1 kun je achtergronden of achtergrondkleuren gaan instellen, dus dan is je probleem tevens opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door enomiss op 07-03-2014 12:20 ]
https://opensea.io/seaart
De tile geselecteerde tile wordt niet groter, de overige tiles worden kleinerBij de animatie van de tile (van standaard naar aanpas-modus) springt de tile iets op. Bij dat opspringen is de tile even groter dan de beedte van het homescreen (alsin de breedte van de tiles samen, horizontaal gezien) is. Er is bij die animatie links of rechts ruimte nodig om dat opspringen mogelijk te maken.
Zie als voorbeeld deze youtube, vanaf 9 seconden:
YouTube: How To: Change Tile Size on Windows Phone 8
En hier een vergelijking tussen iOS7 en WP8 (alleen het display, zonder de bezels van het toestel zelf):

Het is zelfs dus zo dat de tiles op WP relatief dichter bij de rand zitten dan de icons op iOS. Blijkbaar heeft iOS stiekem bredere (onscreen) bezels dan WP. Dat had ik niet verwacht!
[ Voor 25% gewijzigd door Luit op 07-03-2014 12:42 ]
Tijdens de animatie wordt de geselecteerde tile wel degelijk groter, maar dat terzijdeLuit schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:26:
[...]
De tile geselecteerde tile wordt niet groter, de overige tiles worden kleiner
Dat is mijn punt niet, het boeit me ook niet zo wat IOS toont. Het gaat er mij om hoe het bij WP8 oogt...En hier een vergelijking tussen iOS7 en WP8 (alleen het display, zonder de bezels van het toestel zelf):
[afbeelding]
Het is zelfs dus zo dat de tiles op WP relatief dichter bij de rand zitten dan de icons op iOS. Blijkbaar heeft iOS stiekem bredere (onscreen) bezels dan WP. Dat had ik niet verwacht!
Je kunt bij WP het zwarte gedeelte enkel wit maken, iets wat ik in ieder geval niet deed aangezien ik de kleurcombo met de tiles-kleuren en een witte achtergrond niet mooi vond.
Mijn Lumia 920 lijkt een enorm brede rand te hebben wanneer ik de homescreen bekijk. Ga ik de foto app in en bekijk ik foto's, dan lijkt het oppervlakte van mijn scherm een stuk groter te zijn. Net als bij de mail app (witte achtergrond).
Bijvoorbeeld, de 1020 heeft net als mijn 920 al een enorm dikke rand links/rechts. De zwarte randen van de homescreen zorgen ervoor dat de randen links/rechts nog groter ogen.
Zouden de tiles van het homescreen links/rechts aansluiten, dan zou dat al een heel stuk helpen.
Hetzelfde voor de zwarte loze ruimte bovenaan, zon-de!
Zie als voorbeeld:

Als geheel oogt mijn Lumia met een fullscreen app (als de foto app) mooier dan wanneer naar het toestel als geheel kijk met het homescreen op het scherm.
Edit, zou ik dan toch Apple erbij moeten halen, al is het maar puur om te laten zien hoe een bezelloos scherm oogt, dan vind ik dit toch wel erg mooi (de rechter 2 dan he?

Maar je hoeft voor mij echt geen apple product te pakken, elk device wat een bezelloos scherm heeft zou wat looks betreft voor mij de voorkeur hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door deBennie op 07-03-2014 13:30 ]
Ik ben het volledig met je eens. Echter is er blijkbaar een goede reden voor zowel Apple als Microsoft om deze ruimte zo groot te houden. Misschien is een touchscreen minder gevoelig aan de randen? Ik ga er in elk geval vanuit dat de reden dat deze randen aanwezig zijn niet bepaald werden doordat de ruimte nodig is voor een animatie. Daarvoor is er te goed nagedacht over de interface als geheel.Als geheel oogt mijn Lumia met een fullscreen app (als de foto app) mooier dan wanneer naar het toestel als geheel kijk met het homescreen op het scherm.
Maar misschien brengt WP8.1 hier dus verandering in. In de vorm van het kunnen instellen van een achtergrond (zodat het vergelijkbaar wordt qua perceptie als iOS) of door de tiles daadwerkelijk dichter bij de rand te plaatsen.
Dat weet je niet? Dat is een aanname die je daar doet. Ik bedoel, ongetwijfeld dat ze na gedacht hebben over zaken als deze en zo schat ik ze ook echt wel in, maar welk gedachten ze precies gehad hebben, welke overwegingen ze gedaan hebben en tot welke conclusies ze precies gekomen zijn, die weet jij niet. Dus dat argument kun je niet aandragen om jouw punt aan te tonen. Wellicht was de overweging er wel 1 waarvan ook jij zou denken dat je anders had besloten. Als je begrijpt wat ik bedoelLuit schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:35:
Daarvoor is er te goed nagedacht over de interface als geheel.
Hou het maar op de bezel (indien aanwezig) of het aanraken van een rand van het scherm minder 'prettig' is voor gevoel. Hou je toestel maar eens in de hand en tik dan met je duim bij de rand van het scherm (die het dichts bij je palm en dan die het verst weg). Dat voelt niet prettig. Als je de design guidelines doorleest over interactables dan zie je ook dat ze verwijzen naar de gebruiker in de context van confidence, feel en dergelijke dingen.Luit schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:35:
[...]
Ik ben het volledig met je eens. Echter is er blijkbaar een goede reden voor zowel Apple als Microsoft om deze ruimte zo groot te houden. Misschien is een touchscreen minder gevoelig aan de randen? [...]
De extreme ruimte tussen icoontjes op appbars zitten er ook niet omdat het nodig is, maar om de gebruiker het vertrouwen te geven dat ze het juiste gaan aanraken.
Overigens is dat zoekknopje in de applijst echt idioot geplaatst. Helemaal bovenin het scherm. Als je je telefoon in je rechterhand houdt kom je daar nooit gemakkelijk bij.
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2014 13:42 ]
Als dat zo zou zijn, waarom zitten de toetsen van het keyboard in WP8 (zoals de q, a, shift, 123 aan de linkerkant en p, l, backspace en enter aan de rechterkant) DICHTER op de rand dan de tiles op het homescreen?Caelorum schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:39:
[...]
Hou het maar op de bezel (indien aanwezig) of het aanraken van een rand van het scherm minder 'prettig' is voor gevoel. Hou je toestel maar eens in de hand en tik dan met je duim bij de rand van het scherm (die het dichts bij je palm en dan die het verst weg). Dat voelt niet prettig. Als je de design guidelines doorleest over interactables dan zie je ook dat ze verwijzen naar de gebruiker in de context van confidence, feel en dergelijke dingen.
De extreme ruimte tussen icoontjes op appbars zitten er ook niet omdat het nodig is, maar om de gebruiker het vertrouwen te geven dat ze het juiste gaan aanraken.
Overigens is dat zoekknopje in de applijst echt idioot geplaatst. Helemaal bovenin het scherm. Als je je telefoon in je rechterhand houdt kom je daar nooit gemakkelijk bij.
Wat betreft keyboard in WP8 erger ik mij persoonlijk enorm aan de locatie van de , naast de . ook wel de @ naast de . in andere context. Ik merk dat hierdoor de spatie net een fractie te klein is en ik heel vaak aan het type ben en,de,komma,alles,aan,mekaar,breidt hebben hier andere mensen ook last van of komt het misschien doordat ik android teveel was gewend?
Ik heb het gevoel dat je steeds twee dingen door elkaar heen haalt:deBennie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:45:
[...]
Als dat zo zou zijn, waarom zitten de toetsen van het keyboard in WP8 (zoals de q, a, shift, 123 aan de linkerkant en p, l, backspace en enter aan de rechterkant) DICHTER op de rand dan de tiles op het homescreen?
- hardwarematige bezels (bijvoorbeeld zichtbaar in het verschil tussen de iPhone 5s en de fan render van de iPhone 6 uit jouw plaatje)
- softwarematige bezels (de afstand tussen een interface-element en de rand van je touchscreen)
En de aanname die ik deed over de interface van WP en hoezeer daar over na is gedacht is een redelijk veilige, welke ook goed is gedocumenteerd: MSDN: Design library for Windows Phone
TWEE REDENEN*:deBennie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:45:
[...]
Als dat zo zou zijn, waarom zitten de toetsen van het keyboard in WP8 (zoals de q, a, shift, 123 aan de linkerkant en p, l, backspace en enter aan de rechterkant) DICHTER op de rand dan de tiles op het homescreen?
1) er is beperkte ruimte in portrait mode en ze moeten het er toch op kwijt. In landscape mode is er ruim ruimte tussen de toetsen en de rand van het scherm (goh, waarom zou dat toch zijn!)
2)
Nu gaat dit over de dimensies van de aanraakgevoelige vlakken ten op zichte van de zichtbare vlakken, maar dit draagt ook bij aan het gebruiksgemak bij bedienen vlak naast de rand van het device.[..]Exceptions
Some controls, such as the on-screen keyboard and the hyperlink controls, use algorithms to improve touch accuracy.
Exceptions like keyboard and hyperlink lists need to have correction mechanisms like hit target resizing algorithms or zoom to enable better hit targets. In most cases, the height of the target is more important than the width, but there are some exceptions (for example, the keys on a soft keyboard where width might influence target acquisition). Ensure that the ideal target size is achieved in at least one dimension.
[..]
*hoofdletters komen vervelend over btw.
De hoofdletters waren er om nadruk op het woord te leggen, niet om te schreeuwenCaelorum schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:56:
[...]
TWEE REDENEN*:
1) er is beperkte ruimte in portrait mode en ze moeten het er toch op kwijt. In landscape mode is er ruim ruimte tussen de toetsen en de rand van het scherm (goh, waarom zou dat toch zijn!)
2)
[...]
Nu gaat dit over de dimensies van de aanraakgevoelige vlakken ten op zichte van de zichtbare vlakken, maar dit draagt ook bij aan het gebruiksgemak bij bedienen vlak naast de rand van het device.
*hoofdletters komen vervelend over btw.
Thx voor je input, maakt het voor mij duidelijker waarom voor de ruimte is gekozen.
Nou ja zo kwam het wel over. Je zei:deBennie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:54:
Ik heb toch nergens gezegd dat ik geswitched ben vanwege die rand?
Als er maar 1 ding mis is en je bent toch weer terug gegaan kan het toch niet anders dan dat het aan dat ene ding lag?deBennie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:02:
Ben inmiddels alweer terug/overgestapt van mn lumia naar een iPhone, maar vind het windows phone nog steeds erg mooi.
Maar 1 ding vind ik echt ontzettend jammer, en dat is dat het homescreen van windows phone links en rechts een zwarte kader heeft.[...]
Maar ik vond het al zo vreemd hoor. Dacht al "niemand kan toch overstappen vanwege zoiets?".
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2014 20:13 ]
Staat verder los van de overstap.
Met 8.1 komt er toch weer een nieuw tussenformaat? Daarmee zou je WP7 weer kunnen nadoen denk ik?-Cn- schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:51:
Grappig deze discussie, ik vond het persoonlijk heel jammer dat ze vanaf 7.5 -> 7.8 de grote lege ruimte aan de rechterkant weghaalde. Ik vond het juist een mooie design keuze en vooral in combinatie met de 800 toen briljant staan. Ik vond de overstap naar wat het nu is daar heel erg afbreuk aan doen en echt zonde, maar iedereen zijn eigen voorkeur uiteraard.
Wat betreft keyboard in WP8 erger ik mij persoonlijk enorm aan de locatie van de , naast de . ook wel de @ naast de . in andere context. Ik merk dat hierdoor de spatie net een fractie te klein is en ik heel vaak aan het type ben en,de,komma,alles,aan,mekaar,breidt hebben hier andere mensen ook last van of komt het misschien doordat ik android teveel was gewend?
Je ziet toch hopelijk wel dat de iPhones ook een randje hebben? Het enige verschil is dat het randje op WP8 zwart of wit is en bij iOS kan er een achtergrond plaatje in het randje.deBennie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:27:
[...]
Tijdens de animatie wordt de geselecteerde tile wel degelijk groter, maar dat terzijde
[...]
Dat is mijn punt niet, het boeit me ook niet zo wat IOS toont. Het gaat er mij om hoe het bij WP8 oogt...
Je kunt bij WP het zwarte gedeelte enkel wit maken, iets wat ik in ieder geval niet deed aangezien ik de kleurcombo met de tiles-kleuren en een witte achtergrond niet mooi vond.
Mijn Lumia 920 lijkt een enorm brede rand te hebben wanneer ik de homescreen bekijk. Ga ik de foto app in en bekijk ik foto's, dan lijkt het oppervlakte van mijn scherm een stuk groter te zijn. Net als bij de mail app (witte achtergrond).
Bijvoorbeeld, de 1020 heeft net als mijn 920 al een enorm dikke rand links/rechts. De zwarte randen van de homescreen zorgen ervoor dat de randen links/rechts nog groter ogen.
Zouden de tiles van het homescreen links/rechts aansluiten, dan zou dat al een heel stuk helpen.
Hetzelfde voor de zwarte loze ruimte bovenaan, zon-de!
Zie als voorbeeld:
[afbeelding]
Als geheel oogt mijn Lumia met een fullscreen app (als de foto app) mooier dan wanneer naar het toestel als geheel kijk met het homescreen op het scherm.
Edit, zou ik dan toch Apple erbij moeten halen, al is het maar puur om te laten zien hoe een bezelloos scherm oogt, dan vind ik dit toch wel erg mooi (de rechter 2 dan he?):
[afbeelding]
Maar je hoeft voor mij echt geen apple product te pakken, elk device wat een bezelloos scherm heeft zou wat looks betreft voor mij de voorkeur hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door Ramon op 07-03-2014 21:18 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Snel naar de volgende pagina >>.
Over een paar weken naar al het moois wat WP8.1 gaat bieden.
Volgens de geruchten kunnen we onder andere met WP8.1 ook apps op een SD kaart installeren.
En wat zien we vandaag:
http://wmpoweruser.com/gr...rts-128-gb-microsd-cards/

En dan vond ik 64GB al veel voor in een smartphone...
.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 00:31 ]
Nota bene straks meer opslag in mijn telefoon dan in mijn laptop.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Die had ik ook gelezen en dat weerhield mij om ze te kopen voor mijn Surface RT. Probleem was voornamelijk doordat ze grotendeels van die cheap ass kaartjes waren en ga er vanuit dat Sandisk zhet wel op orde heeft.xxxneoxxx schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:32:
Zal mij benieuwen. Heb al meer dan 1 horrorverhaal gelezen over kaartjes groter dan 32GB. Als 64 GB niet OK wil werken, dan zal 128GB niet veel beter zijn me dunkt. Maar goed, allicht doet het wat leuks met de prijzen van de 64GB kaartjes.
De verhalen over WP8.5 neem ik met een korrel zout (veel te vroeg en wel heel veel speculatie om een vage tooltip), maar wat interessanter is: WP8.1 ondersteunt live tiles die iedere minuut kunnen updaten, ipv ieder half uur.
Als je geen andere talen dan Nederlands gebruikt, verwijder dan alle andere talen. De 'taalselector' op het toetsenbord verdwijnt dan, waardoor de , verhuist van rechts naar de spatiebalk naar links. Hierdoor is de spatiebalk groter. Sindsdien typ ik geen 20 komma's per zin meer-Cn- schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:51:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
ik vraag me wel af hoe ernstig dat de batterij gaat killen..HooksForFeet schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:30:
http://wmpoweruser.com/fo...windows-phone-8-5-emerge/
De verhalen over WP8.5 neem ik met een korrel zout (veel te vroeg en wel heel veel speculatie om een vage tooltip), maar wat interessanter is: WP8.1 ondersteunt live tiles die iedere minuut kunnen updaten, ipv ieder half uur.
https://opensea.io/seaart
Ik gok zo dat dat probleem bij Microsoft zelf ook wel langs is gekomen en dat het dus wel mee gaat vallen...enomiss schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:01:
[...]
ik vraag me wel af hoe ernstig dat de batterij gaat killen..
DankejwelLuuk1983 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:33:
[...]
Als je geen andere talen dan Nederlands gebruikt, verwijder dan alle andere talen. De 'taalselector' op het toetsenbord verdwijnt dan, waardoor de , verhuist van rechts naar de spatiebalk naar links. Hierdoor is de spatiebalk groter. Sindsdien typ ik geen 20 komma's per zin meer
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Enkele voorbeelden : Als ik een website handmatig intyp in adres balk gaat het verschrikkelijke traag en sluit browser af nu moet ik als favoriet opslaan als ik site regelmatig bezoek dan doet ie het wel
Ook heb ik vaak dat het verschrikkelijk lang duurt om websites volledig te laden notabene mobiele sites
Maar aan mijn wifi ligt het niet die staat praktisch naast mijn bank in kleine woonkamer en bij kennissen heb ik het zelfde.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen anders ga ik wel terug naar Android

M.a.w; wat heb je zelf al geprobeerd? Is wel handig als je wat concreter bent, anders ga je aardig wat suggesties krijgen die allicht niet allemaal even behulpzaam/nuttig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door xxxneoxxx op 14-03-2014 09:30 ]
ik zou zelf de geschiedenis van de browser verwijderen (IE --> instellingen --> geschiedenis verwijderen)
verder zou ik eens kijken bij opslag beheren van IE, en deze bestanden ook eens verwijderen.
dit is te bereiken via: IE --> instellingen --> geavanceerde instellingen --> opslag beheren --> bestanden selecteren en verwijderen.
mocht dit niet helpen denk ik dat je een hard reset voor de telefoon moet gaan uitvoeren
Dat zou je inderdaad verwachten. Ik heb echter ook wel eens met mijn Lumia 620 dat een site of app niet zo snel als normaal via wifi laadt, omdat ik m'n mobiele data nog aan heb staan (heb thuis vaak een E-verbinding).SjorsC schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:21:
Dat zou niks uit mogen maken, zolang je WIFI verbinding hebt gebruikt hij ook de WIFI verbinding voor je data
Opslag dacht ik het eerst aan. Maar heb wat spul eraf gegooid en daarna nog een video gemaakt (0:02 sec ! ) en die werkte na een aantal keer afspelen ook niet meer.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Dubbel in hetzelfde kapje, of sla je ze automatisch ook naar onedrive op?Dippie94 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:53:
Ik heb (volgens mij sinds de Lumia Black-update) steeds dat foto's, opgeslagen afbeeldingen en screenshots dubbel worden opgeslagen. Is hier een fix voor?
Dubbel in dezelfde map. Het automatisch uploaden naar SkyDrive heb ik uitgeschakeld. Tenminste, dat geeft m'n telefoon aanvali schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:19:
[...]
Dubbel in hetzelfde kapje, of sla je ze automatisch ook naar onedrive op?
Ik heb een soortgelijke probleem gehad.mlemson schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:06:
Dag, ik heb een probleem bij m'n Lumia 520. Gemaakte video's willen bij mij op een gegeven moment (of direct na het filmen) niet meer af spelen. Deze geeft de standaard foutmelding "Dit bestand kan niet worden afgespeeld op uw telefoon." weer.
Opslag dacht ik het eerst aan. Maar heb wat spul eraf gegooid en daarna nog een video gemaakt (0:02 sec ! ) en die werkte na een aantal keer afspelen ook niet meer.
Iemand een idee?![]()
Alvast bedankt!
De opgenomen video speelde een aantal minuten waarna hij plots afbrak of zelfs vastliep.
De uiteindelijke oorzaak heb ik eigenlijk nooit kunnen achterhalen ( behalve dat hij tijdens het opnemen uit mijn handen gegleden was maar als dat het ook daadwerkelijk was???? )
en een fatsoenlijke oplossing ook niet behalve van een factoryreset.
Daarna geen probleem weergehad.
[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 16-03-2014 00:27 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
tja, naar fabrieksinstellingen dan maar. Had het liever gemeden. In ieder geval bedankt!Amadeus1966 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:24:
[...]
Ik heb een soortgelijke probleem gehad.
De opgenomen video speelde een aantal minuten waarna hij plots afbrak of zelfs vastliep.
De uiteindelijke oorzaak heb ik eigenlijk nooit kunnen achterhalen ( behalve dat hij tijdens het opnemen uit mijn handen gegleden was maar als dat het ook daadwerkelijk was???? )
en een fatsoenlijke oplossing ook niet behalve van een factoryreset.
Daarna geen probleem weergehad.
Ik kan me niet voorstellen dat ik zelf een instelling heb veranderd die de tijd heeft doen veranderen.
LOETKE
Sinds ik ooit eens een factory reset heb uitgevoerd, ben ik mijn Auto tijd instelling kwijt. Ik heb hier dan ook geen last vanRudyL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:34:
Meer mensen die met hun windows phone al naar de zomertijd waren gegaan? Had de instellingen staan op Datum & tijd - Automatisch instellen = Aan. Maar had het vanmorgen al 7:30 op mijn telefoon toen het nog maar 6:30 bleek te zijn. Zonde dat de wekker zich in dat geval keurig aan de tijd houdt
Ik kan me niet voorstellen dat ik zelf een instelling heb veranderd die de tijd heeft doen veranderen.
Aanvulling: Zit op het geweldige

[ Voor 5% gewijzigd door St00mwals op 28-03-2014 11:37 . Reden: Provider toegevoegd ]
[ Voor 72% gewijzigd door GerCor op 28-03-2014 08:50 ]
Ik gebruik de automatische datum en tijd niet, omdat deze van geen kant klopt. Ik heb dus aangenomen dat deze de tijd uit het mobiel netwerk haalt.RudyL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:34:
Meer mensen die met hun windows phone al naar de zomertijd waren gegaan? Had de instellingen staan op Datum & tijd - Automatisch instellen = Aan. Maar had het vanmorgen al 7:30 op mijn telefoon toen het nog maar 6:30 bleek te zijn. Zonde dat de wekker zich in dat geval keurig aan de tijd houdt
Ik gebruik zelf Telfort (KPN). Ben benieuwd welke provider jij gebruikt?
Vodafone, heb hem nu ook maar van de automatische tijd afgehaald.The Lord schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:50:
[...]
Ik gebruik de automatische datum en tijd niet, omdat deze van geen kant klopt. Ik heb dus aangenomen dat deze de tijd uit het mobiel netwerk haalt.
Ik gebruik zelf Telfort (KPN). Ben benieuwd welke provider jij gebruikt?
LOETKE
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
beter zo dan dat ie een uur in de andere richting was gegaan, was je nu te laat op je werk/school/...RudyL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:34:
Absoluut, en het is ook wel lekker als het besef komt dat je nog lekker een uurtje weer kunt gaan liggendefcon84 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:32:
[...]
beter zo dan dat ie een uur in de andere richting was gegaan, was je nu te laat op je werk/school/...
Toch vreemd hoe het dan wel is gekomen, gisteren stond de tijd op moment van slapen gaan, zeker nog goed. Is dus in de nacht gewijzigd, nu maar hopen dat ik niet aan slaaptijdverzetten doe
LOETKE
In eerste instantie komt er alleen een app voor android beschikbaar. WP moet dus weer wachten.GerCor schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:48:
Geen last van, tijd staat op Amsterdam. Maar even wat anders. Ik lees steeds meer over betalen op afstand (NFC). Na de test in Leiden gaat Nederland snel over tot het invoeren hiervan. Nog steeds heb ik geen idee hoe ik dat instel op mijn HTC 8X.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Sinds wanneer moet er een app worden gemaakt om betalingen via nfc te doen????Telfordia schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:16:
[...]
In eerste instantie komt er alleen een app voor android beschikbaar. WP moet dus weer wachten.
Ik zie dat dit specifiek over Vodafone ging.
Ik zie op mijn Lumia 925 dat ik wel een instelling heb voor betalten met NFC in de portemonnee.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
pfff wat een amateurisme manier van het gebruik maken van NFC.... Het verbaast mij ook niet dat Vodafone hier achter zit.Telfordia schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:10:
Geen idee. Ik las dit in een artikel. http://www.nu.nl/tech/373...ticker-of-smartphone.html
Ik zie dat dit specifiek over Vodafone ging.
Ik zie op mijn Lumia 925 dat ik wel een instelling heb voor betalten met NFC in de portemonnee.
Probleem is nu dat hij de laatste weken soms maar 2 foto's doet, dan weer allemaal, of soms helemaal niets. Als je ze handmatig op Onedrive zet (foto selecteren, uploaden naar onedrive) komen ze niet in de camera roll maar in opgeslagen foto's, is er ook een manier om die foto's alsnog in de juiste map automatisch te krijgen? Ik kan geen optie vinden om achteraf het camera album nog te syncen met Onedrive.
Met de telefoon aan de laptop komen ze weer in een andere map te staan, hij is randje digibeet dus zou fijn zijn als die foto's altijd op de juiste plek zouden komen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat kan een oplossing zijn? Aangezien ik twee batterijen heb en het bij beide gebeurd, moet het óf iets software-matigs zijn óf de Lumia 820 zelf zijn. Bvd!
Ja, dit had ik ook vrijdagmorgen. Heb 'm toen even van automatisch afgehaald en de tijdzone handmatig gekozen. Hij stond eerst op de zone van Belgrado, daarna een reboot gedaan want de tijden van Whatsapp-berichten klopten ook niet meer. Daarna was alles oké, vannacht ging ook alles goed.RudyL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:34:
Verwijderd
Kijk even bij achtergrondtaken. Daar zal de boosdoener wel tussen zitten.Mr.DD schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:18:
Heb sinds een aantal..
Yes, 6snap (Snapchat) bleek de boosdoener. Thanks!Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:50:
[...]
Kijk even bij achtergrondtaken. Daar zal de boosdoener wel tussen zitten.
Ineens vanuit het niets is die lijst (geen idee hoe die heet) als je naar rechts gaat vanaf je homescreen onder verdeeld in A en daar alle apps met een A onder, dan B, alles met B, C etc etc etc.
Dat was eerst niet.
Het viel me op na het installeren van een of andere windows of nokia update app.
Die heb ik vervolgens verwijderd en toen had ik weer gewoon alle apps op alfabet onder elkaar staan, maar dan zonder die vervelende opdeling tussen alle beginletters.
Echter nu nadat mn telefoon helemaal leeg is geweest en opnieuw is opgestart heb ik weer die onderverdeling in die lijst en dat wil ik niet.
Is dat een setting ergens? Iemand die me daarmee kan helpen toevallig?
Ik ben de handleiding door aan het nemen, maar kan het zo 123 niet vinden en aangezien dit mijn eerste smartphone is en ik er verder geen ervaring mee heb of verstand van heb dacht ik ik vraag het hier eens; wellicht dat iemand er zo een antwoord op heeft.
Bedankt alvast
Een passage wat zoiets deed vermoeden las ik zojuist in de handleiding.Sonny7 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:23:
Dat is een feature. Wanneer je meer dan een x aantal (geen idee hoeveel eigenlijk) apps installeert dan zie je de apps in deze alfabetische lijst. Je kunt dus op één van de letters aantikken en dan kun je direct navigeren naar apps die beginnen met een bepaalde letter.
Echter wel vreemd, want vandaag had ik alle apps direct onder elkaar en nu vanavond ineens met zo een grote letter ertussen terwijl ik 100% zeker geen apps geïnstalleerd heb ten opzichte van vanmiddag.
Ik heb er net nog ff 1 weggegooid voor de zekerheid, maar dat blijft met die grote letters.
Is dat niet uit te schakelen ergens?
=edit=
Voor de duidelijkheid; ik lijk dit te hebben:
http://forums.wpcentral.c...rs-applications-list.html
(voorlaatste post in die thread).
Dat zou wel balen zijn
Lekker dan. Nog wat verder gezocht, maar ik lijk er dus aan vast te zitten en de enige oplossing is een harde reset naar factory defaults. Potverdomme. Ik vond die lijst zonder letters veel overzichtelijker. Ik heb heel zoveel apps niet en ik hoef er ook niet meer en de lijst is nu onnodig lang en dat ik door op letters te klikken kan skippen in die lijst boeit me niet
Erg onhandig dit. Hopelijk gaat daar een oplossing voor komen
[ Voor 29% gewijzigd door vosss op 31-03-2014 21:40 ]

Ik vind het niet handig en ik wil niet meer apps.
Persoonlijk vind ik het geheel onoverzichtelijk en rommelig overkomen.
Ze hadden beter gewoon ergens een knopje kunnen maken waardoor je die letters in beeld krijgt en kunt skippen en dan voor mijn part voor het overzicht een enter tussen de apps met een A en een B kunnen zetten of iets.
Nu staat er een groot vierkant tussen. Daar heb ik er 26 van. Op 43 apps.
Limiet ligt dus op waarschijnlijk 45 bij die Nokia 620. Lekker dan. Ik denk dat ik komend weekend dan maar die harde reset ga doen nadat ik alles gebackupped heb. En dan onder de 45 blijven.
Je went er wel aan. Na een week of drie erger je er niet meer zo super aan en na 6 maanden is het alleen nog maar vervelend als je er op wordt gewezen dat sommige andere die letters niet hebben (en bedankt he! ^^)vosss schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:58:
[...] Ik vind het niet handig en ik wil niet meer apps.
Persoonlijk vind ik het geheel onoverzichtelijk en rommelig overkomen. [...]
Limiet is voor alle telefoons hetzelfde.[...] Limiet ligt dus op waarschijnlijk 45 bij die Nokia 620. Lekker dan. Ik denk dat ik komend weekend dan maar die harde reset ga doen nadat ik alles gebackupped heb. En dan onder de 45 blijven.
Je kunt ook de mappen app installeren, 1 map aanmaken, daar alle apps in gooien en die op je start scherm pinnen. Krijg je via die app een lijst zonder blokken van al je apps en heb je je app lijst niet meer nodig.vosss schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:58:
Limiet ligt dus op waarschijnlijk 45 bij die Nokia 620. Lekker dan. Ik denk dat ik komend weekend dan maar die harde reset ga doen nadat ik alles gebackupped heb. En dan onder de 45 blijven.
Ja, daarom is het handig. Het werkt dus op meerdere plaatsen op dezelfde manier. Als ik de NOS app even wil gebruiken, swipe ik even, druk op de N en zie een lijstje met apps die met de letter N beginnen. Erg handig.vosss schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:58:
Omdat het in contactpersonen ook zo staat is het een logische oplossing?
Ja ik moet zeggen dat ik het ook een zeer handige feature vindGerCor schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:36:
[...]
Ja, daarom is het handig. Het werkt dus op meerdere plaatsen op dezelfde manier. Als ik de NOS app even wil gebruiken, swipe ik even, druk op de N en zie een lijstje met apps die met de letter N beginnen. Erg handig.