Wel eens een backup terug gezet?
Ik blijf het een tijdrovend klusje vinden.
Eerst de backup zelf, dan alle Apps opnieuw downloaden (zeker als je er veel hebt, kost dit tijd). Here apps, mag je sowieso opnieuw zoeken en downloaden.
En dan de backup functionaliteit van 8.1, die vind ik nog steeds erg tegenvallen.
Er zijn nog weinig tot geen apps die instellingen naar de cloud backuppen, dus al die instellingen mag je opnieuw doen. Wachtwoorden van mail en apps, kan je gewoon opnieuw intikken en two step authentication gebruiken maakt het er toch iets lastiger op. Misschien maak ik van teveel apps gebruik of pas ik de apps teveel naar mijn eigen voorkeur aan.
Geluidjes toegekend aan apps in het notificatiescherm? Eigen beltonen? Notificaties op je lockscreen? Bluetooth, WIFI, WIFI-inzicht, data-inzicht, glimp, toetsenbord, automodus, achtergrondtaken? Jammer knul, doe die allemaal maar opnieuw.
Gelukkig komen er steeds meer instellingen, indeling startscherm, theme en bijvoorbeeld je wekkers nu wel weer netjes terug. Er zit vooruitgang in, maar MS is er nog (lang) niet.
Want het is helaas nog steeds niet Wifi -> MS account -> backup selecteren en klaar. Er komt best nog wel wat handwerk bij kijken.
Op een Surface (of in jouw geval de Surface 2

) heeft Microsoft het overigens wel heel goed voor elkaar dus ik hou hoop.
Heel kort noodgedwongen een oude iPhone moeten gebruiken, die hebben het dan toch echt veel beter voor elkaar. Helaas vind ik dat dan weer een draak van een OS.