Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Zoals het nu eruit ziet wordt m'n volgende telefoon geen WP8 telefoon meer.
Ik had de stabiliteit van IOS verwacht, waarbij ik verlost zou worden van iTunes. Verlost van iTunes ben ik wel, maar het is wat mij betreft een OS wat nog niet af is.
En MS probeert dingen door je strot te duwen met dat irritante zoek knop. Dagelijks druk ik per ongeluk op dat knop en heb het nog nooit gebruikt.

En dan de batterydrains op de Lumia 920. En het is niet alleen Whatsapp. Een simpel spelletje spelen en je batterij is zo goed als leeg.
En welke debiel heeft bedacht om video's en voice memo's weg te stoppen, waardoor je er niet bij kan. En serieus, pas bij de derde service pack is het mogelijk om een apart deuntje in te stellen voor een notificatie...

Begrijp me niet verkeerd, WP8 heeft ook goede dingen. Maar je bent een platform wat moet vechten tegen 2 giganten. Zorg er dan voor dat je wat sneller ontwikkeld aan je platform. Het voelt nog teveel 0.9 aan ipv. 1.0.

@KraveN
Bij WP8 kun je niet tijdelijk even wisselen van account. Tenminste ik weet niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
JvdHoudt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:26:
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat Microsoft de stappen voor moet zijn, maar ze kijken alleen naar andere platformen en gaan er pas wat mee doen als de concurrenten het al lang en breed hebben geïmplementeerd.
Maar dat is jouw interpretatie/onderbuikgevoel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
deBennie, je mist denk ik de essentie van hetgeen er aan de hand is met de ontwikkeling van WP8. Wij willen allemaal dat het OS groeit, maar het lukt op deze manier echt niet. Ze moeten de ontwikkeling opschroeven en het OS een bestaansrecht gaan geven.
In eerste instantie was het gebrek aan apps een mogelijke dooddoener voor dit OS, maar dat is het niet meer. Het OS zelf is nu een issue en dat had ik nooit verwacht. Moeten we wachten tot 8.1? En dan komt deze versie uit en moeten we weer wachten op GDR2 van 8.1 zeker. Het consumentenvertrouwen wordt geraakt en dat is killing voor een platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Tsjah, als je de 3e speler op de markt bent, moet je ook geen leader willen zijn qua features denk ik weer. Jij stopt veel tijd in de ontwikkeling en het bedenken van iets nieuws, wat vervolgens de marktleider op z'n gemakje kan jatten en verbeteren. Jarenlang was Apple marktleider op gebied van vernieuwing.. Toen werden ze de grootste qua verkopen, en prompt kwamen geluiden dat men bij Apple niet meer vernieuwde. En Android sloeg lekker aan het copy/pasten. Vervolgens gaat Apple weer lekker van Android copy/pasten en je hebt 1 grote eenheidsworst.

Helaas biedt GDR3 niet alle features waar ik op gehoopt had, maar er was al zoveel uitgelekt dat dit geen verrassing meer is.. Wel komt ie, als ik zo e.e.a. lees, vrij vlot na GDR2 en wil Microsoft het tempo van grotere updates uitbrengen aan blijven houden, plus dat men aan geeft meer te doen met feedback vanuit de community.. Ook geven ze aan dat ze geleerd hebben van de feedback op GDR2, zeker dat men het lang vond duren voordat ze de update kregen en dat ze ideeën hebben dit in het vervolg te voorkomen - buiten telco's e.d. om. Nog weinig concreets, maar al met al naar mijn idee wel weer lovenswaardig. We zullen het mee gaan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 15-10-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:27:
deBennie, je mist denk ik de essentie van hetgeen er aan de hand is met de ontwikkeling van WP8. Wij willen allemaal dat het OS groeit, maar het lukt op deze manier echt niet. Ze moeten de ontwikkeling opschroeven en het OS een bestaansrecht gaan geven.
In eerste instantie was het gebrek aan apps een mogelijke dooddoener voor dit OS, maar dat is het niet meer. Het OS zelf is nu een issue en dat had ik nooit verwacht. Moeten we wachten tot 8.1? En dan komt deze versie uit en moeten we weer wachten op GDR2 van 8.1 zeker. Het consumentenvertrouwen wordt geraakt en dat is killing voor een platform.
Nee, ik mis de essentie in mijn ogen niet hoor, ik denk dat de essentie eerder is dat jij een zeikerd bent wat dit betreft. En tuurlijk zul je medestanders hebben, maar de argumenten die je aanhaalt in je betoog zijn te weerleggen.
Wachten tot 8.1? Ja, wat denk je wat je bij Apple krijgt? Elke maand een flinke OS update? Nee, daar krijg je jaarlijks een update en heeeel soms tussendoor een kleinere update (eerder een bugfix). Bij WP heb ik nu in 2-3 maanden al 2 flinke updates gehad. En dan moet 8.1 nog komen...

'Het consumentenvertrouwen'... Ik kom misschien wat geirriteerd over, maar waar baseer je je op? Heb je een onderzoek uitgevoerd oid, of kijk je naar je eigen straat? Praat aub gewoon voor jezelf en doe niet net alsof je de algemene mening aan jouw kant hebt. Want op mijn beurt kan ik ook wel roepen dat 'men' superblij is met die fantastische OS, als ik kijk naar mijn omgeving. :)

[ Voor 13% gewijzigd door deBennie op 15-10-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
deBennie, ik distantieer me om met je te discussiëren. Als je iemand een zeikerd gaat noemen komt bij mij het aloude Fanboy principe omhoog en daar pas ik voor. Ik ben kritisch naar jouw en mijn OS, maar ben wel reëel.
Ik adviseer je om dit breder te bekijken en na te denken wat de acties van MS kunnen betekenen voor een verdere groei van WP8. Het gaat mij niet om zeiken, het gaat me om het aanhalen van misstappen, gaps en verbeteringen. De concurrentie staat niet stil, WP8 best wel. En nee, het is geen nieuw OS, het bestaat al sinds WP7 met de kennis en ervaring van Windows Mobile.
Ik wil je vragen netjes te blijven en ook open te staan voor andere meningen. Haal woorden niet uit de context maar probeer iemands essentie te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:33:
deBennie, ik distantieer me om met je te discussiëren. Als je iemand een zeikerd gaat noemen komt bij mij het aloude Fanboy principe omhoog en daar pas ik voor. Ik ben kritisch naar jouw en mijn OS, maar ben wel reëel.
Ik adviseer je om dit breder te bekijken en na te denken wat de acties van MS kunnen betekenen voor een verdere groei van WP8. Het gaat mij niet om zeiken, het gaat me om het aanhalen van misstappen, gaps en verbeteringen. De concurrentie staat niet stil, WP8 best wel. En nee, het is geen nieuw OS, het bestaat al sinds WP7 met de kennis en ervaring van Windows Mobile.
Ik wil je vragen netjes te blijven en ook open te staan voor andere meningen. Haal woorden niet uit de context maar probeer iemands essentie te begrijpen.
Als jij persoonlijk de ontwikkeling van WP te traag vind, prima, maar hou het bij je zelf en ga het niet hebben over 'consumentenvertrouwen' of over 'verwachtingen van nieuwe gebruikers'.
Ik volg dagelijks sites als the verge, BGR, Engadget en andere tech gerelateerde sites, en kom daar best veel kritische geluiden naar WP tegen, maar de punten zoals jij die noemt kom ik daar verder niet (of niet in die mate) tegen.

Het is jouw persoonlijke perceptie, en ik zeg niet dat die niet klopt, maar die perceptie kom voort uit een eigen gecreeerde verwachting. En ik denk/vermoed dat jouw verwachting of niet klopt, of irreeel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Fijn dat jij deze geluiden niet leest op internet, ik zit redelijk intensief in de fora op de bekende WP sites en daar leeft een ander gevoel.

Die paar mensen die nu ook gereageerd hebben, delen dit gevoel ook.

Benieuwd wat anderen ervan vinden. En nogmaals, mij maakt het geen drol uit of iemand pro of con is. Het moet gewoon geen welles nietes discussie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:43:
Fijn dat jij deze geluiden niet leest op internet, ik zit redelijk intensief in de fora op de bekende WP sites en daar leeft een ander gevoel.

Die paar mensen die nu ook gereageerd hebben, delen dit gevoel ook.

Benieuwd wat anderen ervan vinden. En nogmaals, mij maakt het geen drol uit of iemand pro of con is. Het moet gewoon geen welles nietes discussie worden.
Ik zit ook op WP sites :) Waar zie jij dat gevoel? Kun je eens wat berichten laten zien die dat gevoel laten zien? Kan heel goed dat ik er overheen kijk hoor, maar nogmaals, ik zie die kritiek van je niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
Misschien mag ik ook een duit in het zakje doen. Overigens ook gebaseerd op mijn eigen ervaringen, aangevuld met wat ik dagelijks op fora zie. Harde cijfers heb ik ook niet. Voor mij is het hobby, geen dagelijks werk.

Ook ik vind de ontwikkeling van WP te traag. Ik kom van symbian en heb echt moeten slikken toen Nokia de samenwerking met Microsoft aankondigde. Ik weigerde om de overstap te maken uit principiële redenen, maar ben toen met de prachtige Lumia 800 toch overstag gegaan. De teleurstelling was groot toen bleek dat dit toestel geen update/upgrade naar WP 8 kon krijgen. Ik denk dat dit klanten gekost heeft. Ik zie nu veel verstokte symbian gebruikers die weigeren naar WP te gaan. En ik zie Android gebruikers die WP proberen en uiteindelijk toch teleurgesteld raken en weer terug gaan. Ook ik zie geen absolute cijfers. Maar aanvankelijk had ik een wow gevoel bij het systeem en zag in dat er nog wat kinderziektes waren. Maar dat wow gevoel is niet gebleven. Inmiddels gebruik ik een Android toestel naast mijn symbian toestel. Niet dat ik daar nu heel blij van wordt, maar ik heb wel de zekerheid dat het doorzet, een grote community kent en dat er veel apps voor worden gemaakt. Ik vind het oprecht jammer dat WP nog niet echt doorzet. En er is wel degelijk berichtgeving die dat onderbouwd: http://www.windowsphoneda...o-slow-to-save-nokia.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
deBennie, ik ga hier geen bewijzen op tafel gooien, lees de reacties in de fora en daar zie je in bepaalde topics de onvrede ontstaan. Het is geen tekortkoming maar heb echt geen behoefte om tijd te steken in het verwijzen naar bepaalde topics.
Nogmaals, ik wil je niet overtuigen van je ongelijk, ik wil jullie gevoel horen. Gevoel is niet goed of slecht, het is er.

Dankje coenox voor een link over dit onderwerp.

[ Voor 7% gewijzigd door Sheik op 15-10-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sommigen willen gewoon alles, nu. Dat kan helaas niet en er moeten prioriteiten gezet worden. MS kan ook geen 5000 developers aan het werk zetten op 1 OS, dat krijg je gewoon niet gemanaged. Bovendien neemt de toename van de ontwikkelsnelheid af naarmate je meer ontwikkelaars gebruikt.

MS heeft aangegeven meer te gaan luisteren naar de wensen van de gebruiker, dus als je iets mist in het OS, ga dan vooral je zegje doen op http://windowsphone.userv...01801-feature-suggestions Als je ziet dat er al meer dan 35K requests zijn, dan heeft MS nog even wat werk :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik kan me er gedeeltelijk ook wel in vinden, ze hebben het een hele tijd kunnen 'rekken' door de GDRx updates. Maar nu moet er wel een keer een 'big bang' komen. Ik ga er van uit dat 8.1 hiervoor gaat zorgen, maar als ze ook hier geen simpele dingen zoals een notificatiecentrum op goede wijze kunnen implementeren zie ik het niet goed gaan. De keerzijde is wel; het marktaandeel schiet nu met name door de 520 wel drastisch omhoog vooral in sommige continenten. ( maw het is dus niet alleen maar negatief nieuws) Ik vind echter wel als je het heel zwart op wit bekijkt. WP8 is redelijk compleet op een toestel voor 150/200 euro, dit is natuurlijk wel een heel ander verhaal als je het hebt over toestellen van 600/700 euro.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 20:31
zonoskar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:52:
Sommigen willen gewoon alles, nu. Dat kan helaas niet en er moeten prioriteiten gezet worden. MS kan ook geen 5000 developers aan het werk zetten op 1 OS, dat krijg je gewoon niet gemanaged. Bovendien neemt de toename van de ontwikkelsnelheid af naarmate je meer ontwikkelaars gebruikt.

MS heeft aangegeven meer te gaan luisteren naar de wensen van de gebruiker, dus als je iets mist in het OS, ga dan vooral je zegje doen op http://windowsphone.userv...01801-feature-suggestions Als je ziet dat er al meer dan 35K requests zijn, dan heeft MS nog even wat werk :)
Die website hebben ze bij WP7 al online gegooid. Hier zijn eindgebruikers enthousiast van geworden en hebben hier ook flink gebruik van gemaakt. Echter heeft Microsoft hier niets mee gedaan toentertijd.

Wat doet jou geloven dat ze dit nu wel doen?
"Control ringtone and media volume separately" staat er al vanaf het eerste uur in. Ik heb geen kijk op ontwikkelen, maar dit lijkt mij niet zo moeilijk te implementeren.
Als je dan naar je gebruikers wilt luisteren, doe dat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
zonoskar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:52:

De vraag is of daar de oplossing ligt. Apple - in casu Steve Jobs - heeft zeker in het begin niet naar gebruikers geluisterd. De eerst iPhone kon op papier veel minder dan de dan bestaande smartphones. Als het goed is hebben we daarvan geleerd dat gebruikerservaring en marketing veel belangrijker zijn. Ik denk toch dat Microsoft iets niet goed doet in zijn marketing. Of dat ze gewoon te laat ingestapt zijn. Maar nogmaals, ik hoop oprecht dat het nog goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JvdHoudt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:56:
[...]

Die website hebben ze bij WP7 al online gegooid. Hier zijn eindgebruikers enthousiast van geworden en hebben hier ook flink gebruik van gemaakt. Echter heeft Microsoft hier niets mee gedaan toentertijd.

Wat doet jou geloven dat ze dit nu wel doen?
"Control ringtone and media volume separately" staat er al vanaf het eerste uur in. Ik heb geen kijk op ontwikkelen, maar dit lijkt mij niet zo moeilijk te implementeren.
Als je dan naar je gebruikers wilt luisteren, doe dat dan ook.
Ik zie toch een heleboel dingen uit de top die nu in de GDR3 update zitten. Je moet ook niet teveel naar de gebruikers luisteren, anders krijg je een Android clone, en daar zit ik iig niet op te wachten. Dus sommige dingen gaan er nooit komen. Onafhankelijke volume control zit ik iig niet op te wachten. Maar dat komt misschien omdat ik mijn toestel altijd op stil heb staan, dus het volume geldt bij mij al alleen voor video's enzo.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Microsoft is bijzonder slecht in marketing en voornamelijk naar consumenten toe. Dat is gewoon een bekend tekort van het bedrijf wat ze in de afgelopen twee jaar wel duidelijk hebben geprobeerd te verbeteren. Ik denk echter dat we moeten wachten op de nieuwe CEO en de nodige veranderingen in het topmanagement die daaruit voortkomen voordat we hier echt verbeteringen in zullen zien.

Wat betreft de suggestion box. Het is niet zo dat er niets mee wordt gedaan, maar meer dat dat niet de enige reden is om een bepaalde feature meteen te ontwikkelen. Het komt hooguit hoger op het lijstje te staan, maar MS kijkt momenteel erg naar de lange termijn. Zo zie je dat ze in de tijd WP7 niets er mee hebben gedaan omdat ze druk bezig waren met WP8 als basis voor het een worden van de verschillende platformen. Momenteel zijn ze voornamelijk bezig met het uitbreiden van WP8 naar verschillende doelgroepen door meer en meer hardware te ondersteunen. Deels om zo OEMs weer on-board te krijgen en deels om bijv. de chinezen, afrikanen en Zuid-Amerikanen te kunnen bedienen, en daarnaast om Nokia te ondersteunen in nieuwe telefoons. Ik vermoed dat ze in WP8.1 (early 2014) de nodige veranderingen voor consumenten zullen aanbieden en daarnaast een klein aantal features voor bedrijven (VPN anyone?). Daarna zal het wel even gefocussed zijn op de grote bedrijven qua functies. Op developers gebied zullen ze denk ik vooral focussen op verder vereenvoudigen van porten van apps van iOS en Android naar WP en delen van de code base met Windows 8 en Xbox One. Al hoop ik zelf momenteel meer op een API voor de Video hub dan iets anders :P

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 15-10-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
zonoskar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:03:
[...]

Ik zie toch een heleboel dingen uit de top die nu in de GDR3 update zitten. Je moet ook niet teveel naar de gebruikers luisteren, anders krijg je een Android clone, en daar zit ik iig niet op te wachten. Dus sommige dingen gaan er nooit komen. Onafhankelijke volume control zit ik iig niet op te wachten. Maar dat komt misschien omdat ik mijn toestel altijd op stil heb staan, dus het volume geldt bij mij al alleen voor video's enzo.
Nee daar heb je gelijk in, een Android clone zit ik ook niet op te wachten. Ben niet voor niets fan van dit platform.
Maar je kunt wel een eigen draai aan bepaalde basic features geven waardoor je je uniek maakt.
Ik weet niet of ik nu te zwart-wit denk, maar dat is hoe ik erover denk.
En bepaalde basic features zoals het togglen van verbindingen, vliegtuigmodus, etc. zijn geen overbodige luxe lijkt me.

Het separaat bedienen van volume mis ik wel. Mijn beltoon wil ik vrij hard hebben. Als ik nu een filmpje wil kijken moet ik het geluid weer zachter zetten, vervolgens vergeet ik dit terug te zetten waardoor als ik dan eens een telefoontje ontvang ik het mis.
Zoals ik eerder ook aangaf. MS komt dan eindelijk met de rotation lock, maar hoe... gemiste kans als je het mij vraagt (niet dat ik deze feature gemist heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die snel-schakelaars mis ik ook, maar gek genoeg staat die niet in de top van de user-requests. En ik ben het met je eens dat die rotation lock er alleen in zit om het feit dat ze dat kunnen afvinken. Misschien moeten ze dat gewoon default maken en met een gesture (bijv een gekromde swipe?) de app laten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 15-10-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Ik wil de update zelf ook proberen. Als ik deze nu op mijn Lumia 925 gooi krijg ik dan later alsnog de bittersweet shimmer van Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
JvdHoudt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:31:
Ik wil de update zelf ook proberen. Als ik deze nu op mijn Lumia 925 gooi krijg ik dan later alsnog de bittersweet shimmer van Nokia?
Ja die krijg je later alsnog. GDR3 is alleen een OS update en die staat daar verder los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
InZane schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Ja die krijg je later alsnog. GDR3 is alleen een OS update en die staat daar verder los van.
Ok, dankje. Het was mij even onduidelijk of dit een bijgewerkte GDR3 van Nokia was of niet. Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Zelf niet ontevreden met de update of het update programma. Had ook niet meer dan dit verwacht (gezien de geruchten). Jammer dat men hier meer van verwacht had, maar het zijn dan ook vooral extra's en niet zaken die op het OS zelf inhaken (ook geen nieuwe SDK dus).

De features die ze nu toevoegen zijn vooral kleine zaken die sommige mensen wel hard mistten. WP 8.1 zal nog wel wat nieuwe dingen toevoegen die ook niet allemaal verwacht zijn.

Qua versienummer kun je dit ook beter 8.0.3 noemen wat het geheel dus wel logischer maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 15-10-2013 15:44 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
JvdHoudt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:11:
[...]

Nee daar heb je gelijk in, een Android clone zit ik ook niet op te wachten. Ben niet voor niets fan van dit platform.
Maar je kunt wel een eigen draai aan bepaalde basic features geven waardoor je je uniek maakt.
Ik weet niet of ik nu te zwart-wit denk, maar dat is hoe ik erover denk.
En bepaalde basic features zoals het togglen van verbindingen, vliegtuigmodus, etc. zijn geen overbodige luxe lijkt me.

Het separaat bedienen van volume mis ik wel. Mijn beltoon wil ik vrij hard hebben. Als ik nu een filmpje wil kijken moet ik het geluid weer zachter zetten, vervolgens vergeet ik dit terug te zetten waardoor als ik dan eens een telefoontje ontvang ik het mis.
Zoals ik eerder ook aangaf. MS komt dan eindelijk met de rotation lock, maar hoe... gemiste kans als je het mij vraagt (niet dat ik deze feature gemist heb).
Ik heb het idee dat MS momenteel meer nadenkt dan produceert. Ze willen de juiste keuzes maken, en de juiste weg inslaan voor de toekomst. Bijvoorbeeld, op het eerste gezicht zou je denken, 'WTF' waarom zijn er geen toggles wifi, roaming, etc? Echter als je wat verder nadenkt, dan moet je jezelf eens vragen waarom wil ik deze toggles eigenlijk? Nou bijvoorbeeld omdat wanneer je je huis uit loopt, je misschien wifi wil uitzetten om batterij te besparen. Hopelijk merk je nu op dat toggles dus eigenlijk een soort van 'workaround' zijn voor een OS dat zichzelf slecht regelt. De filosofie van MS is dat je zo min mogelijk instellingen moet hoeven aanraken, dat het niet interessant is om te weten of je netwerk hebt, of wifi verbinding. Want zolang alles werkt, is 'verbonden zijn' een vanzelfsprekendheid. Dit kun je concluderen uit het feit dat deze icoontjes bovenin verborgen blijven, en je ze alleen ziet bij een kleine swipe. Wat MS denk ik probeert is om een OS te krijgen waarin je weinig toggles nodig hebt. In plaats va wifi steeds uit of aan te hoeven zetten door een toggle, zou je ook kunnen werken aan een slim systeem waarbij het niet uitmaakt qua batterij verbruik of wifi blijft aanstaan. Dan verdwijnt ook de behoefte om deze instelling te toggelen. Je moet niet zo makkelijk denken, MS denkt er echt wel diep over na, en proberen met ander soort oplossingen te komen. Want feit is, het liefst heb je 0 toggles. Het liefst zou je OS zo slim zijn dat het zou weten wanneer je in bed ligt, en je dus de auto-rotatie opeens niet handig vindt. Helaas zal dit te moeilijk zijn nog, en daarom hebben ze de mogelijkheid om het uit te zetten nu gegeven. Ik heb auto-rotatie nu dan ook uitgezet, en merk wel weer dat ik de behoefte voel om deze instelling constant te willen toggelen - dit had ik niet voor GDR3! Oftewel, MS wil strak aan hun visie blijven, en hun visie overheerst de rest. Er zullen daarom minder features komen, maar ze zijn dan wel beter doordacht. In plaats van workarounds zoals toggles prefereren ze waarschijnlijk om de onderliggende oorzaak op te lossen.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
Zo kan je het ook bekijken, ik heb al maanden mijn wifi en bluetooth constant aan staan en merk geen of nauwelijks extra batterydrain. wat mij betreft hoef je niet iedere dag een paar keer te toggelen om het eea aan of uit te zetten, beetje achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 10:52
Ben verder prima tevreden over WP8 (Lumia 520), enige waar ik me aan irriteer is dat er na 45apps een index komt met de letters van het alfabet, waardoor, als je pech hebt, de lijst opeens 15 iconen langer wordt.. Dit mogen ze van mij wel optioneel maken, ik zie zo ook wel met welke letters de apps beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Leuk dat MS dat bedenkt. Echter is de accuduur van de Lumia 920 belabberd. En sommige gedachtegangen zijn gewoon erhhh raar. Waarom de ene multimedia bestand wel toegankelijk maken voor 3rd party apps (foto's) en de andere niet (video's).

@rscheper
Als je veel apss hebt is zo'n letter index best handig, je kan dan snel naar een bepaalde letter springen. Wil je bv skype opstarten, dan klik je op de a icoon en selecteer daarna op de s. Dan springt ie de apps die beginnen met een s.
Dat vind ik wel een mooie feature van WP8. In IOS zocht ik me een ongeluk in al die submapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Ja zo klinkt het logisch.
Dan hebben ze nog flink wat werk aan de winkel met bijvoorbeeld de verbinding die jij aanhaalt. Als ik namelijk op het toilet met WiFi en Data aan het internet op ga probeert mijn toestel de verbinding via WiFi te laten verlopen. Het bereik van WiFi is op deze plek echter zo slecht dat ik alsnog moet togglen omdat mijn 3G bereik hier juist goed is. Om maar een voorbeeld te noemen.

Benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Russel88 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:59:
Leuk dat MS dat bedenkt. Echter is de accuduur van de Lumia 920 belabberd.
Ben ik het niet mee eens. Het is hier nog redelijk. Hoef hem eigenlijk alleen 's nachts op te laden bij redelijk intensief gebruik. Al is het wel meegenomen als die echt meerdere dagen mee kan bij intensief gebruikt. Ik haal nu met moeite 2 volle dagen eruit, maar dan moet ik mijzelf wel rationeren hoor ^^
En sommige gedachtegangen zijn gewoon erhhh raar. Waarom de ene multimedia bestand wel toegankelijk maken voor 3rd party apps (foto's) en de andere niet (video's). [...]
Helemaal mee eens. Het zijn relatief eenvoudige wijzigingen en in dit specifieke geval al extra frappant dat ze het niet hebben gedaan omdat er al sinds oktober 2010!!! om wordt gevraagd door developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vervolgens implementeren ze die NFC zo belabberd dat het onwerkbaar is :) Dus werk aan de winkel MS! Overigens is de accuduur van mijn Lumia 920 best aardig, normaal heb ik nog 60-70% over aan de eind v/d dag. Dan bel ik een paar minuten en verstuur een berichtje of 10 en neus een half uurtje in Wallbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Games spelen op WP8 vreet accu. Games die internet vereisen is helemaal killing voor je telefoon.
Ik laad m'n telefoon snachts op en als ik naar huis rij. 2 keer per dag dus en dan presteer ik het nog dat ie soms aan het eind van de avond in battery save modus springt.
Ik speel het niet, maar toen ik dit las op WPCentral was ik toch flabbergasted.
http://www.wpcentral.com/...t-lumia-920-gaming-review

The release of Order & Chaos Online was a big deal for Windows Phone 8 gamers. Finally, our platform had a fully- fledged massively multiplayer online role-playing game with beautiful 3D graphics and Xbox Achievements. But graphically intense online games have a downside: they drain a device’s battery like crazy! Depending on a user’s charger and phone settings, a phone might die while playing demanding games – even when plugged in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
enomiss schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Ik heb het idee dat MS momenteel meer nadenkt dan produceert. Ze willen de juiste keuzes maken, en de juiste weg inslaan voor de toekomst. Bijvoorbeeld, op het eerste gezicht zou je denken, 'WTF' waarom zijn er geen toggles wifi, roaming, etc? Echter als je wat verder nadenkt, dan moet je jezelf eens vragen waarom wil ik deze toggles eigenlijk? Nou bijvoorbeeld omdat wanneer je je huis uit loopt, je misschien wifi wil uitzetten om batterij te besparen. Hopelijk merk je nu op dat toggles dus eigenlijk een soort van 'workaround' zijn voor een OS dat zichzelf slecht regelt. De filosofie van MS is dat je zo min mogelijk instellingen moet hoeven aanraken, dat het niet interessant is om te weten of je netwerk hebt, of wifi verbinding. Want zolang alles werkt, is 'verbonden zijn' een vanzelfsprekendheid. Dit kun je concluderen uit het feit dat deze icoontjes bovenin verborgen blijven, en je ze alleen ziet bij een kleine swipe. Wat MS denk ik probeert is om een OS te krijgen waarin je weinig toggles nodig hebt. In plaats va wifi steeds uit of aan te hoeven zetten door een toggle, zou je ook kunnen werken aan een slim systeem waarbij het niet uitmaakt qua batterij verbruik of wifi blijft aanstaan. Dan verdwijnt ook de behoefte om deze instelling te toggelen. Je moet niet zo makkelijk denken, MS denkt er echt wel diep over na, en proberen met ander soort oplossingen te komen. Want feit is, het liefst heb je 0 toggles. Het liefst zou je OS zo slim zijn dat het zou weten wanneer je in bed ligt, en je dus de auto-rotatie opeens niet handig vindt. Helaas zal dit te moeilijk zijn nog, en daarom hebben ze de mogelijkheid om het uit te zetten nu gegeven. Ik heb auto-rotatie nu dan ook uitgezet, en merk wel weer dat ik de behoefte voel om deze instelling constant te willen toggelen - dit had ik niet voor GDR3! Oftewel, MS wil strak aan hun visie blijven, en hun visie overheerst de rest. Er zullen daarom minder features komen, maar ze zijn dan wel beter doordacht. In plaats van workarounds zoals toggles prefereren ze waarschijnlijk om de onderliggende oorzaak op te lossen.
Goed verwoord, ben het er helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Tuurlijk wil je uiteindelijk een OS zonder toggles, een slim OS zou perfect zijn. Echter, zover is WP8 nog lange na niet, ze staan achteraan in de rij als het gaat om innovatie.
Jouw gedachtengang is goed en ikzelf deel jouw ideeen. Maar het feit dat MS nadenkt en verder geen oplossingen biedt is niet de juiste tactiek. MS zal dan op een passende manier en als voorbode op wat komen gaat wel al initiatieven moeten implementeren.

Wat ik persoonlijk een hele gekke nieuwe feature vind in GDR3 is het afsluiten van apps. MS Heeft er een big deal van gemaakt dat apps net gesloten hoeven te worden en nu blijkt dat ze het net als iOS en Android gaan implementeren. Hoe vreemd is dit dan? Jouw valide verhaal kan je met deze nieuwe feature de prullenbak in gooien. Jammer toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Sheik op 15-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:56:
, ze staan achteraan in de rij als het gaat om innovatie.
Hoezo vind jij dat ze achteraan de rij staan als het om innovatie gaat? Kun je eens wat vergelijkingsvoorbeelden geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
JvdHoudt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:01:
Ja zo klinkt het logisch.
Dan hebben ze nog flink wat werk aan de winkel met bijvoorbeeld de verbinding die jij aanhaalt. Als ik namelijk op het toilet met WiFi en Data aan het internet op ga probeert mijn toestel de verbinding via WiFi te laten verlopen. Het bereik van WiFi is op deze plek echter zo slecht dat ik alsnog moet togglen omdat mijn 3G bereik hier juist goed is. Om maar een voorbeeld te noemen.

Benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen dan.
Dan is je WiFi apparaat niet goed, bij mij werkt de WiFi op de wc prima al vind ik het zeer onhygiënisch om de telefoneren terwijl je met je telefoon speelt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 10:52
Russel88 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:59:

@rscheper
Als je veel apss hebt is zo'n letter index best handig, je kan dan snel naar een bepaalde letter springen. Wil je bv skype opstarten, dan klik je op de a icoon en selecteer daarna op de s. Dan springt ie de apps die beginnen met een s.
Dat vind ik wel een mooie feature van WP8. In IOS zocht ik me een ongeluk in al die submapjes.
begrijpelijk, maar ik heb in 1x lijst die nu 60iconen bevat ipv 45, optioneel zou een mooie uitkomst zijn 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Tuurlijk wil je uiteindelijk een OS zonder toggles, een slim OS zou perfect zijn. Echter, zover is WP8 nog lange na niet, ze staan achteraan in de rij als het gaat om innovatie.
Jouw gedachtengang is goed en ikzelf deel jouw ideeen. Maar het feit dat MS nadenkt en verder geen oplossingen biedt is niet de juiste tactiek. MS zal dan op een passende manier en als voorbode op wat komen gaat wel al initiatieven moeten implementeren.
Pardon? Ben ik het persoonlijk niet eens... Ze proberen nu een goed systeem klaar te zetten wat over 2 a 3 maanden (zo snel gaat dat al), klaar te stomen voor wp8.1. Waar Android alleen maar vooruit kijkt naar high end modellen en helemaal vergeet de low budget markt (gek genoeg de markt waar ze groot mee zijn geworden) helemaal vergeten, probeert Microsoft hun OS op elke smartphone stabiel te houden. Ze beloven nu met 5.0 het te verbeteren, maar dat moeten ze ook nog waarmaken.. Kon nog herinneren dat ze dit bij 4.0 ook al deden..

Dit laatste wordt mijns inziens nogal vergeten door de tweakers crew. Je ziet iedere Windows Phone gerelateerde posted een negatieve nasmaak dat er nog steeds iets mist bij het OS, terwijl ik niet bij een nieuwe Android posted zie dat het nog steeds niet stabiel draait op een smartphone onder de 200 euro.. Niet alles draait om de laatste mogelijkheden, uiteindelijk moet er ook gekeken worden of het de stabiliteit of gebruikersgemak schaadt.

Wat beste optie van gdr3 is in ogen toch wel de mogelijkheid dat developers nu eerder de update krijgen dan de eind gebruikers. Zo kunnen apps beter worden getweakt voordat gdr3 daadwerkelijk uit komt .

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 15-10-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Hoe vaker ik deze zin lees, hoe vreemder ik 'm vind. Een slim OS zou perfect zijn. WP is dat volgens jou niet, want die staat achteraan. Dan staan er dus blijkbaar ook os-sen vooraan. Welke? Ik neem aan IOS en Android, daar refereer je immers in je reacties naar. Maar zijn die OS-sen slim, en dus perfect? Nee. Want ook die 2 OS-sen hebben toggles. Dus wat dat aspect betreft staat WP op gelijke voet met IOS en Android.
Dus je conclusie, dat WP nog lange niet slim endus perfect is omdat het niet een OS zonder toggles is en dus achteraan de rij wat innovatie betreft staat, klopt niet.

Maar probeer eens je gevoel eens concreet te maken. Geef nou eens concrete voorbeelden die laten zien waarom WP achteraan loopt.
Je zegt dat WP niet groeit. Nou, ik stel juist het tegenovergestelde: 2 updates binnen 2 maanden! Dat zie je niet bij IOS. En dan moet een grote klapper (begin volgend jaar) nog komen. Ik kan dat met geen mogelijkheid 'niet groeien' of stilstaan of achteraan lopen noemen.

Een voorbeeld waarbij ik vind dat Microsoft verre van stilstaat. Danwel geen WP, maar in mijn ogen weldegelijk een legitiem voorbeeld: de gestures op Windows 8.1 op tablet. Ik heb zoals ik al aangaf vanaf uur U een iPad. Een aantal maanden geleden wilde ik eens kijken of een RT iets voor me zou zijn. Ik had er veel over gelezen, heel veel kritiek, maar zelf had ik geen gebruikerservaring met zo'n RT. Ik heb er dus 1 gekocht om eventueel aan het eind een keuze te maken tussen mn iPad 4 of de RT. Die laatste is het uiteindelijk niet geworden, maar dat heeft niet gelegen aan de manier waarop je zo'n RT gebruikt. De gestures van zo'n RT bv vind ik briljant. Ze zijn logisch, voor de hand liggend en ontzettend handig in het gebruik. Zo handig, dat je je afvraagt waarom in vredesnaam een pioneer als Apple niet minimaal een paar van die gestures op haar iPad heeft toegepast. Sure, IOS op de iPad heeft een aantal gestures, maar die halen het in mijn ogen niet bij de gestures van Windows 8.1 (of 8).
Maar dit is enkel een voorbeeld wat voor mij laat zien dat Microsoft laat zien dat het merk het wel degelijk kan.

Wat WP betreft, het tile-based scherm vind ik simpel, logisch en briljant. Kijk bv naar de iconen van IOS, we kunnen terug naar Windows 3.0/3.1 om een dergelijke iconen-indeling te zien. Hoezo is dat innovatief en/of vernieuwend?

Maar ik vraag je: wàt wil je zien? Wat verwacht je? Alles is al eens uitgevonden of toegepast. wat moet Microsoft in jouw ogen doen om in jouw ogen innovatief te zijn? Ben benieuwd of je dat in concrete bewoordingen kunt samenvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Sheik schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:33:
Sheik, je laat weer eens zien dat je een roepende in de woestijn bent. Allemaal blabla over Microsoft maar 99.999 van de 100.000 WP8 gebruikers weet waarschijnlijk niet eens dat GDR2 beschikbaar is, laat staan dat GDR3 binnenkort beschikbaar komt. Je maakt je druk over niks, zoals vaker.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
[...]

Ik heb het idee dat MS momenteel meer nadenkt dan produceert. Ze willen de juiste keuzes maken, en de juiste weg inslaan voor de toekomst. Bijvoorbeeld, op het eerste gezicht zou je denken, 'WTF' waarom zijn er geen toggles wifi, roaming, etc? Echter als je wat verder nadenkt, dan moet je jezelf eens vragen waarom wil ik deze toggles eigenlijk? Nou bijvoorbeeld omdat wanneer je je huis uit loopt, je misschien wifi wil uitzetten om batterij te besparen. Hopelijk merk je nu op dat toggles dus eigenlijk een soort van 'workaround' zijn voor een OS dat zichzelf slecht regelt. De filosofie van MS is dat je zo min mogelijk instellingen moet hoeven aanraken, dat het niet interessant is om te weten of je netwerk hebt, of wifi verbinding. Want zolang alles werkt, is 'verbonden zijn' een vanzelfsprekendheid. Dit kun je concluderen uit het feit dat deze icoontjes bovenin verborgen blijven, en je ze alleen ziet bij een ......
En het wrange is, dat het 'oude' Symbian al een heel end op weg was met 'situations'. Hopelijk komt die Nokia kennis nog van pas: http://betalabs.nokia.com/category/blogging/nokia-situations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
GerCor schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:14:
[...]
maar 99.999 van de 100.000 WP8 gebruikers weet waarschijnlijk niet eens dat GDR2 beschikbaar is, laat staan dat GDR3 binnenkort beschikbaar komt. Je maakt je druk over niks, zoals vaker.
Klopt, de meeste gebruikers ( ook Droid en Ios ) willen of hebben een toestel waarmee ze gewoon kunnen bellen en af en toe een spelletje mee kunnen spelen.
Het interesseert hun niet of ze de laatste updates wel of niet hebben.
Zolang het maar doet wat zij willen.
Sterker nog, er zijn zelfs gebruikers die niet eens weten welk os ze draaien laat staan welke versie.

Welke goed, beter of het beste is, berust nog steeds op de individuele mening van de gebruiker.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik vind mijn tobo soms wel erg hoog en veel ruimte innemen, is dat ergens in te stellen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik vind het wel grappig dat mijn opmerking over de feature tav het handmatig kunnen afsluiten van apps door een aantal van jullie niet wordt beantwoord. Deze feature is naar mijns inziens een stap terug in innovatie.
MS Heeft zovaak herhaalt dat afsluiten van apps niet nodig is en wat gebeurt er nu? Juist.

Een slim OS is een OS dat een aantal zaken uit handen neemt, zo denk ik erover. Dat WP8 het afsluiten van apps implementeert vind ik tegenstrijdig met hun geïmpliceerde lange termijn visie zoals eerder hierboven is beschreven.

Android en iOS zijn verre van perfect maar ietsje slimmer of anders gezegd, iets handiger soms dan WP8. Ik vraag me dan ook af waarom jij deBennie een dergelijke reactie op mijn post geeft. Probeer objectief en begrijpend te lezen en dan zie je nergens dat ik zeg dat die andere OS-en slim en of perfect zijn.

Toggles zijn niet slim, dat zijn een workarounds, laat dat helder zijn. Wat je met andere OS-en wel makkelijk kunt is de workarounds de-activeren op momenten dat jij dat snel wilt doen. Sommige tools nemen nog meer handmatige acties uit handen, dat is handig maar nog steeds een workaround die WP8 niet in die mate aanbiedt.

Ik vind de fanboy reacties erg negatief en op de man gespeeld, typerend voor discussies als het gaat om mobile OS-en.

Nogmaals voor de hardhorenden onder ons, dit is mijn mening als fervent WP8 gebruiker waarbij ik graag anderen meningen wil horen maar wel op een constructieve manier. Zo niet, dan gaat er weer waarschuwing richting de mods, want dit is gedrag dat niet past op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Afsluiten van apps is doorgaans niet nodig, maar ik heb wel bij sommige apps dat ze vastlopen en dan is het niet kunnen afsluiten wel een gemis. Bovendien heb je bij sommige apps dat je je echt een ongeluk drukt op de back knop om het eens een keer af te sluiten.

Ik vind het niet nodig om sommige apps die ik eenmalig raadpleeg, in de achtergrond te laten zitten. Bij anderen vind ik het irritant als ik een nieuwe notificatie heb, dat ie dan niet terugschiet naar het hoofdmenu van de app, waardoor ik liever de app afsluit dan dat ik hem laat staan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:16:
Ik vind het wel grappig dat mijn opmerking over de feature tav het handmatig kunnen afsluiten van apps door een aantal van jullie niet wordt beantwoord. Deze feature is naar mijns inziens een stap terug in innovatie.
MS Heeft zovaak herhaalt dat afsluiten van apps niet nodig is en wat gebeurt er nu? Juist.

Een slim OS is een OS dat een aantal zaken uit handen neemt, zo denk ik erover. Dat WP8 het afsluiten van apps implementeert vind ik tegenstrijdig met hun geïmpliceerde lange termijn visie zoals eerder hierboven is beschreven.

Android en iOS zijn verre van perfect maar ietsje slimmer of anders gezegd, iets handiger soms dan WP8. Ik vraag me dan ook af waarom jij deBennie een dergelijke reactie op mijn post geeft. Probeer objectief en begrijpend te lezen en dan zie je nergens dat ik zeg dat die andere OS-en slim en of perfect zijn.

Toggles zijn niet slim, dat zijn een workarounds, laat dat helder zijn. Wat je met andere OS-en wel makkelijk kunt is de workarounds de-activeren op momenten dat jij dat snel wilt doen. Sommige tools nemen nog meer handmatige acties uit handen, dat is handig maar nog steeds een workaround die WP8 niet in die mate aanbiedt.

Ik vind de fanboy reacties erg negatief en op de man gespeeld, typerend voor discussies als het gaat om mobile OS-en.

Nogmaals voor de hardhorenden onder ons, dit is mijn mening als fervent WP8 gebruiker waarbij ik graag anderen meningen wil horen maar wel op een constructieve manier. Zo niet, dan gaat er weer waarschuwing richting de mods, want dit is gedrag dat niet past op een forum.
Ja, je speelt het leuk, complimenten! :)

Je gooit het in je betoog nu op een 'slim OS' en toggles, maar initieel had jij het daar niet over. Initieel had jij het over (gebrek aan) innovatie en een trage ontwikkelingstrategie. Enomiss komt vervolgens met een betoog waarin hij de toggles en het aspect 'sim OS' aanhaalt.

Mijn punt hiermee is, is dat wanneer ik je vraag om een concreet voorbeeld waaruit daadwerkelijk blijkt dat Microsoft achteraan staat wat innovatie betreft (jouw bewoordingen) of een trage ontwikkelingstrategie heeft, je verder niet thuisgeeft. Ja, je begint dan weer over het fanboy aspect en niet objectief zijn, maar dat strookt niet met het opvragen van meningen van 'ons'.

Ik vraag het je nogmaals: Wat verwacht je? Alles is al eens uitgevonden of toegepast. wat moet Microsoft in jouw ogen doen om in jouw ogen innovatief te zijn? Ben benieuwd of je dat in concrete bewoordingen kunt samenvatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik weet wel zeker dat nog niet alles is uitgevonden. Wat ik merk bij mensen (die ik aan de WP heb geholpen) is dat het fijn zou zijn als een aantal van de sterke punten bij andere OS-en ook beschikbaar zouden zijn. De punten waar mensen aan gewend zijn geraakt. Deze functionaliteiten zouden op geheel eigen wijze doorontwikkeld kunnen worden door MS. MS Moet vasthouden aan hun visie maar moet ook het product aan de oppervlakte attractief blijven houden. Niet iedereen zit inderdaad op nieuwe updates te wachten, maar wel op functionaliteiten.

De lijst met eisen en wensen is inmiddels vrij uitgebreid (zie link eerder in dit topic). Ik verwacht dat het R&D team naast de behoeften uit de markt ook zelf met nieuwe ontwikkelingen op de proppen komt. Ik heb wel verwachtingen maar moet zelf oppassen geen fusion van iOS, Android, BB en WP8 te maken. Daar zijn de visionairs van MS voor aangetrokken.

MS Is in mijn eigen ogen met de Surface wel degelijk innovatief, daar hebben ze stappen gezet tov de gevestigde orde als het gaat om productiviteit, snelheid, gebruiksgemak en mooie techniek. Deze visie hadden ze ook al stapsgewijs kunnen laten doorsijpelen naar hun mobiele OS. Het is alsof MS soms zoekende is en daarom ontwikkeling van WP8 moeizaam vordert.

Het niet kunnen delen van filmpjes, de zoekknop die ongelukkig geplaatst is, de groeiende lijst met instellingen, VPN, agenda nog steeds zonder week weergave, toast notifications die niet goed werken c.q. die je niet kan uitzetten in bijv. WA...een zeer onvolledige opsomming maar wel degelijk vervelende zaken voor een diversiteit van gebruikers. Dit hoeft niet allemaal opgelost te worden, maar het zou MS wel sieren als ze gebruikers iets vaker kunnen blijven voorzien van updates. In mijn omgeving hebben mensen waaronder ikzelf ook helaas toch weer gekozen voor een ander OS. Redenen zijn divers daar gaat het niet om, maar omdat er weinig nieuws gebeurd ben ik zelf bang dat mensen een tweede of derde WP8 toestel niet meer gaan overwegen. Dat wil jij niet, dat wil ik zeker niet. En zo zijn meer mensen op de bekende sites kritisch naar MS, het is een bepaalde angst dat het marktaandeel weer gaat afnemen. Vind ik dat tof? Nee, ik heb alles nu via MS producten lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sheik schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:16:
Deze mening deel ik wel - gedeeltelijk. Het is niet nodig, en toch wordt het geïmplementeerd. Zonde van de resources/onbtwikkeltijd, terwijl er alsnog genoeg features zijn die op het verlanglijstje staan bij gebruikers.. Aan de andere kant, ik speel nogal eens uno, een game. Best leuk. Tot de verbinding niet optimaal is, en de game blijft hangen. Kan je de back knop indrukken tot je een ons weegt, maar de game stopt er dan echt niet mee. Dan is een optie om op de andere manier tasks te killen wel handig.
Maar: als je het heel strict gaat benaderen; eigenlijk zou de game moeten verdwijnen van de marketplace gezien deze waarsch. niet aan de design conventies voldoet. Game "hangt" en je kan er niet uit middels de back knop. Enige optie is om de Windows knop in te drukken.. Vervolgens blijft ie, tombstoned weliswaar, draaien op de achtergrond. Enige manier van echt helemaal afsluiten is dan vervolgens de telefoon aan/uit zetten. M.a.w; het kunnen afsluiten van apps is naar mij idee een nice to have en lapmiddel tegen slecht werkende apps. Symptoombestrijding.

M.b.t. de toggles; op Android heb je Llama. Leuke app, die events kan starten op basis van telefoonmast informatie. Ziet ie mast met unieke id x1 en de mast met unieke id x2, dan ben je vast op lokatie y. Daaraan staat gekoppeld dat actie z gestart moet worden. (wifi aan, bluetooth uit etc etc..) Dat is mooi spul, en werkt ook 'redelijk' betrouwbaar. Echter.. De app moet op de achtergrond blijven draaien, en moet regelmatig pollen om te kijken waar je bent op basis van cellinfo van GSM masten.
Dit zijn mooie ideeën, zeker omdat cellid info opvragen veel minder batterij kost dan bijv. middels GPS de info ophalen. Zoiets zou toggles bijna overbodig maken, ware het niet dat het jobje op de achtergrond en het cellen pollen alsnog veel batterij vreet.. Dus moet je een afweging gaan maken op dat vlak..
Ik denk dat veel zogenaamde innovatieve ideeën op dat vlak zullen stranden; beperking door huidige techniek en voornamelijk accuduur en de aanslag die een uitvoering van een idee er op pleegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voordeel van de GDR3 update is wel dat mijn background rotatie app nu wel elk uur een andere background laat zien en dat mijn accu status app ook weer up-to-date is altijd. Heck, zelfs de buienradar tile geeft de correcte status weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Sheik schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:03:
...de zoekknop die ongelukkig geplaatst is...
Ik snap nog steeds die beslissing van MS niet om daar een 'algemene' zoekkknop van te maken in plaats van een zoekknop die zoekfunctionaliteiten aanroept binnen de context van de app waar je je in bevindt.
Het liefste zie ik die hele hardware button nu verdwijnen, of hij moet weer gekoppeld kunnen worden aan zoekfuncties binnen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
InZane schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Ik snap nog steeds die beslissing van MS niet om daar een 'algemene' zoekkknop van te maken in plaats van een zoekknop die zoekfunctionaliteiten aanroept binnen de context van de app waar je je in bevindt.
Het liefste zie ik die hele hardware button nu verdwijnen, of hij moet weer gekoppeld kunnen worden aan zoekfuncties binnen apps.
Van mij mogen ze hem hetzelfde functie geven als ze in Windows 8.1 hebben gedaan. In eerste instatie zoekt het naar apps en bestanden op je telefoon en daarna pas naar content op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
xxxneoxxx schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Deze mening deel ik wel - gedeeltelijk. Het is niet nodig, en toch wordt het geïmplementeerd. Zonde van de resources/onbtwikkeltijd, terwijl er alsnog genoeg features zijn die op het verlanglijstje staan bij gebruikers.. Aan de andere kant, ik speel nogal eens uno, een game. Best leuk. Tot de verbinding niet optimaal is, en de game blijft hangen. Kan je de back knop indrukken tot je een ons weegt, maar de game stopt er dan echt niet mee. Dan is een optie om op de andere manier tasks te killen wel handig.
Maar: als je het heel strict gaat benaderen; eigenlijk zou de game moeten verdwijnen van de marketplace gezien deze waarsch. niet aan de design conventies voldoet. Game "hangt" en je kan er niet uit middels de back knop. Enige optie is om de Windows knop in te drukken.. Vervolgens blijft ie, tombstoned weliswaar, draaien op de achtergrond. Enige manier van echt helemaal afsluiten is dan vervolgens de telefoon aan/uit zetten. M.a.w; het kunnen afsluiten van apps is naar mij idee een nice to have en lapmiddel tegen slecht werkende apps. Symptoombestrijding.
In dat geval kun je wellicht spreken van symptoombestrijding. Ik had onlangs een ander voorval, ik kwam met m'n browser op een pagina waarbij de URL 'bleef hangen' bij het drukken op de terugknop (1 of andere javascript redirect oid).
Hoe vaak of hoe snel ik ook op die knop drukte, ik kwam niet op de vorige pagina, kon niet terug en kon IE dus niet afsluiten.
In dat geval is de mogelijkheid van het sluiten van de gehele IE dmv de sluitknop meer dan wenselijk.

Dus, je zou kunnen stellen (zoals Sheik dat nu doet) dat dit een stap terug is in innovatie, maar dat vind ik wel heul erg negatief bekeken en een beetje een te krampachtige poging om z'n relaas kracht bij te zetten. Ik zou de sluitknop-toevoeging eerder zien als een oplossing voor een probleem/issue wat gaandeweg in praktijk naar boven komt. Dan heb ik daar vrede mee en vind ik het prima. Het doet dan in dat geval voor mij geen afbreuk aan het geheel, iets wat Sheik dus blijkbaar wel zo ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Ware het niet dat je een 'hangende' pagina ook prima af kunt sluiten middels 'tabbladen' en dan het betreffende tabblad sluiten. Daarna werkt de terugknop weer zoals het hoort en kun je IE afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
[...]

...verhaal over zelf denkend OS...
Het idee daarachter is absoluut mooi. Dat je OS zelf nadenkt en weet waar het zich bevindt en op basis daarvan bepaalde acties onderneemt. Echter wil helemaal niet zoiets. Ik wil absoluut geen OS dat ten alle tijd bewust weet waar ik ben. Nu heb ik tenminste nog het idee dat dat niet zo is. Daarbij, ik wil zelf invloed uitoefenen op wat het OS doet.

Niet geheel onbelangrijk, wat voor tol zal dat continue 'location aware' van het OS voor effect hebben op de batterijduur? Uiteraard is het te doen middels A-GPS, maar er zal toch meermalen per uur gepolled moeten worden wil je er echt wat aan hebben. Dat moet toch een aardige aanslag geven op de batterijduur?
vali schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:24:
[...]
Dit laatste wordt mijns inziens nogal vergeten door de tweakers crew. Je ziet iedere Windows Phone gerelateerde posted een negatieve nasmaak dat er nog steeds iets mist bij het OS, terwijl ik niet bij een nieuwe Android posted zie dat het nog steeds niet stabiel draait op een smartphone onder de 200 euro.
Helaas deel ik die mening wel met de Tweakers crew. Er mist gewoon iets aan WP en het is maar weinig. Het zou zo mooi zijn als er snel toegang is tot de essentiele zaken zoals BT, WiFi en nu Rotation Lock. Maar in plaats daarvan moet ik nog steeds net zoals op WP7.0 de settings in duiken en elke dingetje afzonderlijk aan en uit vinken. Uiteraard kan ik een app downloaden die de funtionaliteit soort van toevoegt, maar hoe moeilijk is het daadwerkelijk voor MS om bepaalde settings 'pinable' te maken? Dat is wel de meest simpele een, lijkt mij, makkelijk te implementeren oplossing die een hoop frustratie weg zou nemen.

Ga ik verder kijken naar WP dan zijn er wel meer punten aan te halen, zo kun je iets simpels als snoozetijd niet instellen bij alarmen en is het standaard 10 minuten. Op zich prima, maar wil dat tenminste een beetje in kunnen stellen op bijvoorbeeld 5, 10 of 15 minuten tenminste.

Dan is er nog het zo vaak aangehaalde punt van gescheiden volumes. Het werkt inderdaad erg mooi zoals het nu is, je hoeft immers amper iets in te stellen om iets harder of zachter te zetten. Maar zoiets als belvolume wil ik gewoon apart in kunnen stellen en altijd hetzelfde houden. Een video afspelen wil ik soms op 1/30 volume of soms op 27/30 volume. In het laatste geval weinig problemen als ik het vergeet terug te zetten naar een bescheiden 15/30, maar in het eerste geval kom ik bedrogen uit wanneer ik gebeld word of een alarm heb ingesteld en het volume nog steeds zo laag staat.

WP is absoluut een makkelijk OS en het loopt allemaal vloeiend en is één geheel als het gaat om UI en hoe alles loopt. Niks op aan te merken, maar MS moet gewoon bepaalde dingen toevoegen of aanpassen willen ze ooit in aanmerking komen voor 'double-digit' marketshare.

[ Voor 15% gewijzigd door Beanie op 16-10-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Beanie: Overigens is het geluid van een alarm niet beinvloedbaar door de volume knoppen. Een alarm begint op een gemiddeld nivo en wordt naar mate het alarm langer afgaat steeds luider, tot max volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Vraagje: we zijn op het werk aan het overschakelen op Lumia 520's. Nu had ik het idee van een centrale contactenlijst (alle nummers van de werknemers), wat eigenlijk eenvoudig te bereiken is door alle gsm's aan 1 (extra) account te koppelen. Bij wijzigingen worden die gegevens dan automatisch mee gewijzigd.

Nu is daar 1 probleem mee: het het synchroniseren van die contacten in de ene richting betekent dat dat ook in de andere richting gaat. Als er iemand op zijn gsm een van deze contacten verwijderd wordt dit voor iedereen gedaan. Da's niet de bedoeling. Om het eenvoudiger te zeggen: er zouden enkel leesrechten op deze account mogen zijn, geen schrijfrechten. Is dat mogelijk? Of zijn er andere manieren om een centrale contactenlijst op de gsm's te zetten die automatisch geupdate kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Nu is daar 1 probleem mee: het het synchroniseren van die contacten in de ene richting betekent dat dat ook in de andere richting gaat. Als er iemand op zijn gsm een van deze contacten verwijderd wordt dit voor iedereen gedaan. Da's niet de bedoeling. Om het eenvoudiger te zeggen: er zouden enkel leesrechten op deze account mogen zijn, geen schrijfrechten. Is dat mogelijk? Of zijn er andere manieren om een centrale contactenlijst op de gsm's te zetten die automatisch geupdate kan worden?
Lijkt mij een leuke taak voor de beheerder die de mailserver in dienst heeft.. Niet echt een vraag voor in het wp8 forum.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 16-10-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
Mee_ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:37:
Vraagje: we zijn op het werk aan het overschakelen op Lumia 520's. Nu had ik het idee van een centrale contactenlijst (alle nummers van de werknemers), wat eigenlijk eenvoudig te bereiken is door alle gsm's aan 1 (extra) account te koppelen. Bij wijzigingen worden die gegevens dan automatisch mee gewijzigd.

ik zou zeggen laat een bedrijfsapp maken/zelf maken. kun je vanuit daar bellen en je kan zorgen dat iedereen zijn eigen gewenste contacten bij een soort van 'favorieten' kan plaatsen.

verder had ik gehoopt dat GDR3 nog meer vernieuwingen zou meenemen, maar het valt een beetje tegen.... nu maar wachten op bitterweet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SjorsC schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:06:
[...]

ik zou zeggen laat een bedrijfsapp maken/zelf maken. kun je vanuit daar bellen en je kan zorgen dat iedereen zijn eigen gewenste contacten bij een soort van 'favorieten' kan plaatsen.

verder had ik gehoopt dat GDR3 nog meer vernieuwingen zou meenemen, maar het valt een beetje tegen.... nu maar wachten op bitterweet O-)
Beste veranderingen vind ik toch wel de mogelijkheid dat er eindelijk een api is gekomen voor Developers om een custom notification geluid te maken voor hun app en dat we nu updates voor de grote release kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Ik denk hier even hardop.............
Als je eenmalig het account opent, zodat alle toestellen gesynct zijn en daarna het hoofdaccount afsluit....
Natuurlijk kunnen de toestellen dan nog wel syncen , maar niet als je het wachtwoord wijzigt van het hoofdaccount.
Truuk werkt natuurlijk niet wanneer er iemand zich met zijn lumia opnieuw inlogt, want dan wordt er weer gesynchroniseerd....
Tenzij je voor iedere gebruiker separaat een account aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
vali schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:38:
[...]

Beste veranderingen vind ik toch wel de mogelijkheid dat er eindelijk een api is gekomen voor Developers om een custom notification geluid te maken voor hun app en dat we nu updates voor de grote release kunnen draaien.
Wel handig voor Whatsapp.. Maar goed, voor we een update van whatapp krijgen die deze functie heeft, zijn we vast oud en bejaard. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xxxneoxxx schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:55:
[...]

Wel handig voor Whatsapp.. Maar goed, voor we een update van whatapp krijgen die deze functie heeft, zijn we vast oud en bejaard. ;(
De laatste tijd brachten ze best veel updates uit en een custom notification staat geloof best wel hoog in het verlang lijstje bij iedere windows Phone gebruiker. Als je de review pagina open staat het er vol mee in ieder geval. Hopelijk zien ze de veranderingen van GDR3 en brengen ze het snel uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Beanie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:35:
[...]
Ga ik verder kijken naar WP dan zijn er wel meer punten aan te halen, zo kun je iets simpels als snoozetijd niet instellen bij alarmen en is het standaard 10 minuten. Op zich prima, maar wil dat tenminste een beetje in kunnen stellen op bijvoorbeeld 5, 10 of 15 minuten tenminste.
Dat mis ik ook wel, overigens is de snooze tijd 9 minuten volgens mij. :+

Maar zo zijn vele apps van MS nog niet behoorlijk. Hier nog een aantal irritaties van mij:

In de mail app vind ik de folders te ver weg gestopt. Ik zou heel graag de 'sent items' bij zo een swipe willen zien - net zoals 'unread', 'flagged' etc.

De agenda/kalender app is ronduit slecht en onoverzichtelijk. Verder maak ik er geen woorden aan vuil.

In de call history app vind ik dat er een duidelijker verschil moet zijn tussen incoming/missed/outgoing. Nu is het gewoon als tekst geschreven, je kijkt makkelijk over dingen heen. En de dials app verscholen in het menu van de call history app zou je moeten kunnen pinnen op het start scherm.

Het start scherm van de store vind ik erg slecht, je ziet 4 regels tekst, that's it. Hier zou vanalles gepresenteerd moeten worden. Dan moet je naar rechts swipen en zie je altijd een of ander stom spel dat aangeprezen wordt (ik speel geen spellen op de telefoon). Mja, die store app mag wel helemaal omgegooid worden qua design, wat ook wel zal gebeuren met 8.1 verwacht ik.

Settings list wordt wel erg lang en onoverzichtelijk. Deze zou je moeten kunnen sorteren op meest gebruikt, of op alfabet, net zoals je de apps lijst dadelijk kan sorteren.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Heb ik mijn Lumia 820 met Amber update een reset gegeven (problemen met reconnecten met WiFi, geen app updates meer en af en toe nog wat rare dingen), reset is goed gegaan alleen nu loop ik tegen twee dingen aan:

- Ik kan mijn tijd niet meer op automatisch zetten, moet hem nu met de hand instellen
- Ik heb in de Market 1 download staan, die niet wil downloaden (error 8000ffff), met als naar Toepassing downloaden.
Had er eerst 17, maar naar het runnen van SysApp Pusher, dit terug kunnen brengen naar iets van 5 en later via mijn aankoopgeschiedenis op internet bijna (heb ondertussen niet alles meer geïnstalleerd) alle apps opnieuw gepushed en nu blijft er dus nog eentje staan.... Het lijkt mij iets van een system app update ofzo te zijn, maar welke....

Uiteraard de telefoon ook al meerdere keren een herstart gegeven, maar helaas.... |:(

Iemand hier toevallig een oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waarschijnlijk is dat een app welke ondertussen uit de store verdwenen is.
Had er ook drie ofzo na een reset om GDR2 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane

Ik heb toevallig bij een bedrijf gewerkt waar (bijna) alle werknemers Windows Phones hadden. Daar was iemand zo handig geweest om een Outlook plugin te schrijven die de gegevens van alle collega's uit de Global Address List van Exchange kon syncen met je Outlook contactpersonen, inclusief foto's en alles erop en eraan. Uiteraard hingen de WP toestellen ook aan Exchange en kreeg je dus automagisch al je collega's in je telefoonboek :)

Enige nadeel was dat je wel 1 keer in de zoveel tijd een keer dat sync tooltje moest draaien om je telefoonboek up to date te houden.

Misschien ook een goed idee voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Laat ik m'n vraag hier maar eens neerzetten. Mijn Lumia 720 had er last van en de Lumia 1020 ook. Ik heb een Pioneer autoradio met een usb poort. Als ik hier een iPhone op aansluit dan kan ik muziek van de iPhone op de autoradio afspelen. Bij de Lumia toestellen werkt dit niet. Ook via Bluetooth streamen werkt niet. En zelfs opladen via de usb poort werkt niet. Ik vind dit toch wel een gemis.

Maar ja, ligt het nu aan de Lumia, WP8 of de autoradio?
Zijn er mensen die een autoradio hebben waarbij dit wel werkt?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:51:
Laat ik m'n vraag hier maar eens neerzetten. Mijn Lumia 720 had er last van en de Lumia 1020 ook. Ik heb een Pioneer autoradio met een usb poort. Als ik hier een iPhone op aansluit dan kan ik muziek van de iPhone op de autoradio afspelen. Bij de Lumia toestellen werkt dit niet. Ook via Bluetooth streamen werkt niet. En zelfs opladen via de usb poort werkt niet. Ik vind dit toch wel een gemis.

Maar ja, ligt het nu aan de Lumia, WP8 of de autoradio?
Zijn er mensen die een autoradio hebben waarbij dit wel werkt?
Met mijn Lumia 925 kan ik prima muziek afspelen via bluetooth op mijn autoradio. Zelfs buiten de muziekspeler van WP8 om werkt het - bijv. als ik de SlamFM app download en via 3G een stream afspeel gaat dit probleemloos over de radio. Via de USB heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:28

tijmeng

Panasonic 7J

usb werkt bij mij niet als databron icm een sony radio. Maar ik kan prima via bluetooth en de aux afspelen, terwijl mn telefoon wel oplaad via de usb poort.

Doe zelfs mn telefoongesprekken via de aux en dat gaat prima op een ativ S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Werkt hier ook prima met mijn Pioneer DEH-6300BT icm Lumia 920. Alleen vooruit- of achteruit skippen via de knop op de radio werkt niet, en dat werkt wel met mijn Sony autoradio in de andere auto.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Welke app gebruiken jullie voor het beluisteren van muziek?
De standaard WP app of een aparte app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Gerald182 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:38:
Wisselt, de ene keer Nokia Music, de andere keer Xbox music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gerald182 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:38:
Xbox Music en de DI.fm beta app :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sowieso doen Windows Phones geen digitaal line out signaal over de USB/dock aansluiting. Helaas. :( Dit doet een Idevice volgens mij wel, dus dat dit werkt met een i device en met de Lumia niet, is wel te verklaren.
Ik heb een oude Pioneer autoradio , maar streamen van Audio doet het idd gewoon perfect vanaf mijn Ativ S.. Kwestie van instellen op de autoradio denk ik (lees: boekje er op naslaan). Als de radio a2dp ondersteunt (doet volgens mij elke bluetooth enabled Pioneer radio), zie ik niet in waarom het niet zou moeten werken. Mijn ouwe radio:

http://www.pioneer.eu/nl/...chive/DEH-600BT/page.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Een vraagje, ik heb een iPhone 5 van het werk met al mijn email en agenda's erop die synchroniseerd met een exchange server. Nu heb ik die zelfde gegevens ook gebruikt om te syncen met mijn Lumia 920.
Maar hij krijgt het niet voor elkaar.

Eerst had ik een exchange account toegevoegd en daar vroeg hij deze hele tijd om regels aan tepassen, maar dat lukt volgens mij niet. Toen heb ik het via de bedrijfshubs geprobeerd maar die geeft continue aan dat ik moet verbinden met internet via wifi of mobile network. Maar ik ben gewoon verbonden.

Een college kan wel gewoon met zijn android telefoon erop.

Iemand bekend met dit problem ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hier geen problemen om o.a. mailboxen en agenda's te syncen met exchange.. Settings invullen en gaan. Of het nou over wifi is, bedrijfswifi op 3g.. Werkt prima. Moet exchange natuurlijk wel goed ingesteld staan.. ;)

Gewoon instellen onder email+accounts, geef het beestje een naam.. Gebruikersnaam, wachtwoord, domein en server invullen. Indien er een policy actief is, moet je deze bij de eerste sync accepteren. (in mijn geval dat mijn telefoon na 10 minuten om een pincode vraagt) En ja, als dit niet lukt, dan mag je niet syncen met exchange.. Dus dat is er mogelijk aan de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 18-10-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb door dit forum gezocht, maar nog niets gevonden. Ik ben op zoek naar een week kalender waar ik mijn gmail (2 stuks) en exchange kan zien. De meeste kalenders die ik probeer laten afspraken als private zien. Waar ligt dat aan?

Aanraders wat betreft apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Chronos calender bevalt mij prima.
Laat alleen de aan google gekoppelde hva agenda niet zien.
(in mijn geval een plus, is agenda van zoon welke ik helemaal niet wil zien in mijn dagelijkse agenda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Misschien True Calendar 8 eens proberen. Volgens mij kan die alles aan. Ik heb zelf helemaal niks met gmail dus check het zelf maar even. Je kunt zelf aanvinken welke agenda's je wilt zien.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:41:
Misschien True Calendar 8 eens proberen. Volgens mij kan die alles aan. Ik heb zelf helemaal niks met gmail dus check het zelf maar even. Je kunt zelf aanvinken welke agenda's je wilt zien.
Thanks voor de tips. Ook enig idee hoe het zit met die private events (in diverse third party calender apps)? Ik zie wel de tijd en duur, maar niet de naam van de agenda activiteit..

[ Voor 4% gewijzigd door christiaann1985 op 19-10-2013 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
christiaann1985 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:00:
Ik heb door dit forum gezocht, maar nog niets gevonden. Ik ben op zoek naar een week kalender waar ik mijn gmail (2 stuks) en exchange kan zien. De meeste kalenders die ik probeer laten afspraken als private zien. Waar ligt dat aan?

Aanraders wat betreft apps?
Uit de help functie van live tile calendar:

Private appointments: display private appointments even though tile can display only start and end time; if appointment has a flag "private", windows phone API provides only start and end time, all other details are not accessable - if you want to see the details, you have to remove flag "private" from your appointment detail settings.

Dus; waarsch. Heb je het vinkje bij private gezet? Aangezien de api dit regelt, is er denk ik geen enkele app die dit wel kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Laatst online: 19-09 14:50
Week view 8 lost dat bij mij op door zelf actief in te loggen met het Microsoft account en zelf de afspraken binnen te halen. Voor die functionaliteit moet je hem volgens mij wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:57:
[...]

Uit de help functie van live tile calendar:

Private appointments: display private appointments even though tile can display only start and end time; if appointment has a flag "private", windows phone API provides only start and end time, all other details are not accessable - if you want to see the details, you have to remove flag "private" from your appointment detail settings.

Dus; waarsch. Heb je het vinkje bij private gezet? Aangezien de api dit regelt, is er denk ik geen enkele app die dit wel kan laten zien.
De windows phone calendar app kan het zelf wel zien, maar Week Cal niet.. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Nog steeds, 'het komt er aan'. Ik ben benieuwd.
Microsoft re-iterates Windows Phone Enterprise pack promise, extends support to 36 months
At Nokia World Microsoft’s Erwin Visser gave a presentation on the benefits of Windows Phone for enterprise, and re-iterated that the company will deliver an Enterprise Feature Pack in the first half of 2014.

The feature pack will deliver much desired business features such as VPN support and S/MIME encrypted email.

He also revealed that Microsoft has extended Windows Phone version support from 18 to 36 months for business, more closely matching their usual replacement and support cycles.

He also announced important business applications such as GoToMeeting and Cisco WebEx was on the way, another important area if Windows Phone is to compete in the 200 million odd business smartphone market.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Intressant artikel van een interview met Stephan Elop.
Stephen Elop says Nokia overinvested in Windows Phone on purpose
Moet zeggen dat Nokia de juiste keuze heeft gemaakt. Ze hebben in een korte tijd de grootste marktaandeel gepakt met Windows Phone en als je ziet hoe de Android markt eruit ziet is Samsung nog steeds de grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rowdy.nl schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:12:
Nog steeds, 'het komt er aan'. Ik ben benieuwd.
Daar kan je ondertussen wat mij betreft de hele ontwikkeling van Windows Phone mee samen vatten... :')

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Daar kan je ondertussen wat mij betreft de hele ontwikkeling van Windows Phone mee samen vatten... :')
Als ze dit met wp8.1 realiseren en in 2 a 3 maanden op de markt brengen hebben ze mijns inziens toch wel veel werk verricht sinds de release van wp8 (ongeveer een jaar geleden).

Bedoel de enige reden dat android goed uitpakt in de Enterprise markt komt door voornamelijk door bedrijven zoals Samsung. Die brengen tenminste goede software pakketten mee om het in grote bedrijven in te zetten. Hiermee heb ik het niet over zaken als vpn natuurlijk. Samsung knox is een voorbeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door vali op 28-10-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, maar daar gaat het mij dus juist om. Ik gebruik Windows Phone vanaf het prille begin en echt vanaf toen al was het "coming soon". Was het in het begin nog iets basaals als "knippen en plakken", later werd dat multitasking en nu weer een notificatiecentrum achtige oplossing en dit businesspack.

Ik zit dan dus al jaren te wachten op functionaliteit die de concurrentie gewoon heeft. Het lijkt wel alsof Microsoft veel te laat naar de concurrenten heeft gekeken naar wat zij bieden. Iets wat de consument ook doet.

Ik vind WP in de basis echt heel erg goed, beter dan iOS en Android, maar sommige zaken hadden er gewoon in moeten zitten. Ook nu weer met GDR-3. Waarom moet de ontwikkelaar bepalen welke geluidjes ik wil koppelen aan een app? Dat wil ik gewoon zelf kunnen kiezen!

Overigens verwacht ik Windows Phone 8.1 echt pas op zijn vroegst in februari/maart. GDR-3 wordt nog niet eens officieel uitgerold.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 28-10-2013 13:34 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:33:
Ja, maar daar gaat het mij dus juist om. Ik gebruik Windows Phone vanaf het prille begin en echt vanaf toen al was het "coming soon". Was het in het begin nog iets basaals als "knippen en plakken", later werd dat multitasking en nu weer een notificatiecentrum achtige oplossing en dit businesspack.

Ik zit dan dus al jaren te wachten op functionaliteit die de concurrentie gewoon heeft. Het lijkt wel alsof Microsoft veel te laat naar de concurrenten heeft gekeken naar wat zij bieden. Iets wat de consument ook doet.

Ik vind WP in de basis echt heel erg goed, beter dan iOS en Android, maar sommige zaken hadden er gewoon in moeten zitten. Ook nu weer met GDR-3. Waarom moet de ontwikkelaar bepalen welke geluidjes ik wil koppelen aan een app? Dat wil ik gewoon zelf kunnen kiezen!

Overigens verwacht ik Windows Phone 8.1 echt pas op zijn vroegst in februari/maart. GDR-3 wordt nog niet eens officieel uitgerold.
Het is blijkbaar de manier waarom Microsoft met windows Phone wilt werken. Google bracht eerst een systeem op de markt wat op lowend smarthphones moest werken. Bracht in korte tijd vele functionaliteiten toe, maar tegelijktijdig zorgde dit er ook voor dat gemiddelde smarthphone erg traag in gebruik is en snel zijn update support verliest wegens het snel uitbrengen van nieuwe releases.

Kan zelf ook nog wel de tijd herinneren dat ik tablets verkocht op mijn werk met de 3.x versie en dat was nogal de tijd dat Google geen idee had hoe ze de tablet markt moesten ingaan. Vele tablets hebben nooit een update naar 4.x gekregen en je wilt niet weten hoeveel boze klanten ik in mijn winkel heb gehad. Dit geeft ook beetje aan dat je niet teveel moet experimenteren met een OS.

Sinds kort pas heb ik het idee dat het platform (alleen op high end toestellen) eindelijk geen lag vertoont. De vraag is nu, welke route is het beste om als fabrikant te nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 28-10-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik als gewone gebruiker van zowel WP8 en Android, moet wel stellen dat Android na de komst van Ics eigenlijk ook weinig meer spectaculairs heeft uitgebracht.
Zelfs die kleine tussenstappen of fases niet.
Toen der tijd toen Windowsphone nog simpel Windows mobile hete en nog op Ce draaide en Android min of meer alleen nog bestond uit wat simpele ideeën was MS toch aardig wat stapjes voor op de huidige concurrentie.
Maar wat Droid hun sterktste punt is en dat is teven MS hun grootste zwakte is de grote developerscommunity en de openheid van het systeem.
Jij kan EN mag zelf sleutelen aan Android, sterker nog je mag je eigen custom made roms uitbrengen.
Met alle toeters en bellen die je maar kan verzinnen of denkbaar is.
Iets wat in de geest van Microsoft en Apple ondenkbaar is.
Denk alleen maar even aan Cyanogen om maar ééntje te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PaT schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:33:

Ik was er ook redelijk vroeg bij (1 van de eerste Lumia 800s met WP7) en ook ik herken dit. Het komt er allemaal aan, maar wanneer? Toen ik mijn 800 kocht zou het 'binnenkort' mogelijk zijn bv om de toontjes van de SMS in te stellen op een niet meegeleverde toon. Schijnbaar gaat dat nu onderhand een keer komen, maar kom op zeg :(

Loop nu weer tegen een beperking aan van MS' keuze bv. Ik heb een mooie Fitbit Flex gekocht. Met Android en IOS devices werkt ie perfect samen, op WP8 is samenwerking niet mogelijk omdat Microsoft Bluetooth 4 LE (wat met de 920 al beloofd werd en er hardwarematig ook gewoon inzit!) niet ondersteunt. Dat is dus weer een van de vele dingen die gewoonweg door softwarematige beperkingen niet werkt... Ik kan dan met goed fatsoen eigenlijk WP8 niet meer blijven verdedigen. Ja, het is de meest overzichtelijke (en tegelijkertijd meest persoonlijke) telefoon die je kan krijgen, maar de meest basale dingen lijken te blijven liggen....

Begrijp me niet verkeerd, noch Android (veel teveel tweakwerk en inherent onveilig), noch IOS (belachelijk dure apparaten die écht alleen werken as Apple intended) bieden mij genoeg om over te stappen, maar ik kijk toch vaak met jaloersheid naar de mogelijkheden die je krijgt als je niet op MS hoeft te wachten. (van Smartwatches tot nu mijn fitbit) Ook word ik echt gestoord trouwens van de onbetrouwbare batterij. De ene keer kom ik thuis met 80% remaining van werk (rond 17.30u), op een dag als vandaag staat ie nu alweer op 45% :?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 28-10-2013 14:37 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tomba schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:20:
... Ik kan dan met goed fatsoen eigenlijk WP8 niet meer blijven verdedigen. Ja, het is de meest overzichtelijke (en tegelijkertijd meest persoonlijke) telefoon die je kan krijgen.......
Even met de heggenschaar wat weggeknipt...........
Vindt het altijd leuk om te lezen hoe sommige mensen hun keuze van OS proberen te verdedigen of goed praten.
Elks heeft hun voor en nadelen.
Het is alleen lastig om voor de ( aankomende ) gebruiker uit te zoeken welk O.S. het meest tegemoet komt aan hun specifieke wensen.
Vaak berust hun keuze door de ervaringen van anderen.
Vandaar dat zo'n forum als deze en vele anderen natuurlijk ook vrij handig zijn om er het e.e.a. er over te lezen.
Helaas gebeurt dat maar al te vaak na hun keuze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@Tomba met GDR3 (die ik inmiddels heb draaien op mijn Lumia 920) kan je je eigen SMS tonen instellen. Algemeen maar ook bij een specifieke contactpersoon.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
CAP-Team schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:17:
@Tomba met GDR3 (die ik inmiddels heb draaien op mijn Lumia 920) kan je je eigen SMS tonen instellen. Algemeen maar ook bij een specifieke contactpersoon.
Yes, klopt.
Bij je contacten kan je per persoon nu individuele sms en beltonen toevoegen.

Maar naast een algemene sm of ringtone kan je dit nu ook doen bij je gewone mail en voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Leuk, nu niet veel mensen meer sms'en maar whatsappen. Waar dus de bal bij de whatsapp devs zelf ligt. En de ervaring op dat vlak is.. Meh. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xxxneoxxx schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:36:
Leuk, nu niet veel mensen meer sms'en maar whatsappen. Waar dus de bal bij de whatsapp devs zelf ligt. En de ervaring op dat vlak is.. Meh. ;)
Ik vind persoonlijk whatsapp nu goed werk verichten, zover ik weet is Wp8 het enige platform waar je contacten op je homescherm kan pinnen. Vind dit een erg handige feature, scheelt weer 1 handeling ( we zijn tenslotte ITers haha :+ )

Nu ze ook een beta programma net als Microsoft met Facebook heeft, hoop ik dat ze daar lekker veel testen en ons sneller de nieuwe opties aanbieden.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 28-10-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Amadeus1966 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Even met de heggenschaar wat weggeknipt...........
Vindt het altijd leuk om te lezen hoe sommige mensen hun keuze van OS proberen te verdedigen of goed praten.
Elks heeft hun voor en nadelen.
Het is alleen lastig om voor de ( aankomende ) gebruiker uit te zoeken welk O.S. het meest tegemoet komt aan hun specifieke wensen.
Vaak berust hun keuze door de ervaringen van anderen.
Vandaar dat zo'n forum als deze en vele anderen natuurlijk ook vrij handig zijn om er het e.e.a. er over te lezen.
Helaas gebeurt dat maar al te vaak na hun keuze :-)
Ik weet niet of je mij nu aanspreekt op goed praten? Ik probeer juist aan te geven dat er zeker ruimte is naast Android en IOS, want ik ben vast niet de enige die daar niet mij uit de voeten kan. Daar laat MS (door hun absurd trage vooruitgang) dus erg veel liggen imho. Voor zowel Android als IOS zijn bakken met 3th party spullen (zoals de Fitbit die ik al aanhaal), voor Windows Phone eigenlijk niets?
CAP-Team schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:17:
Ik weet het, maar daar wacht ik dus effectief al 1,5 jaar op..... En zo voelt het hele ontwikkeltraject mij al enige tijd aan. Basale zaken zoals dit, maar ook Bluetooth 4LE dat softwarematig/drivermatig niet ondersteunt wordt of wat denk je van het niet kunnen benaderen van je video's vanuit third party apps!? Wie verzint zoiets en waarom doet MS daar niets aan? Ik ben al heel blij dat ik voor Nokia gekozen hebt, want die lijken meer toe te voegen aan WP8 dan Microsoft zelf. Een voor mij onbegrijpelijke situatie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:28

tijmeng

Panasonic 7J

Donders kom er ineens achter dat je wel kunt doorspoelen in de muziekspeler.

Kreeg het eerst nooit voor elkaar (of het is een GDR2 / 3 dingetje). Heb ene hoop concerten en livesets op mn telefoon staan. T is een kwestie van gewoon lang de next of previous knop indrukken (werkt ook in lockscreen).

Gekke is trouwens wel dat de request om door te kunnen spoelen in muziek wel in microsofts eigen wished feature-list staat waar je op kunt stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 11:37
tijmeng schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:45:
Donders kom er ineens achter dat je wel kunt doorspoelen in de muziekspeler.

Kreeg het eerst nooit voor elkaar (of het is een GDR2 / 3 dingetje). Heb ene hoop concerten en livesets op mn telefoon staan. T is een kwestie van gewoon lang de next of previous knop indrukken (werkt ook in lockscreen).

Gekke is trouwens wel dat de request om door te kunnen spoelen in muziek wel in microsofts eigen wished feature-list staat waar je op kunt stemmen.
Dat kan al sinds WP 7.5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wou net zeggen, kon ik op mijn Lumia 800 al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

tijmeng schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:45:
... microsofts eigen wished feature-list staat waar je op kunt stemmen ...
waar zie je die lijst?
Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste