Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
http://windowsphone.uservoice.com voor end-users
http://wpdev.uservoice.com voor developers

[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 29-10-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
@ Tomba
Is niet aanvallend bedoelt, vind het persoonlijk altijd grappig hoe mensen "hun" platform lopen te verdedigen.
Ik blader wel eens door bepaalde fora en topics heen, en dan springen o.a Android en Apple als de twee grootste kemphanen er uit.
En dan denk ik wel eens, mens waar gaat het over,
get a live.....het is een telefoon, geen één of andere ideologie die je probeert op te dringen.

Voor wat betref de third party apps.
Daar kan ik niet anders dan je gelijk ingeven.
Denk dat de grote dooddoener de geslotenheid van het systeem is.
Persoonlijk ben ik wel benieuwd hoe het e.e.a gaat uitpakken qua apps voor de nieuwere generatie
mobile platforms, denk bijvoorbeeld aan Firefox en Tizen

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Amadeus1966 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:28:
@ Tomba
Is niet aanvallend bedoelt, vind het persoonlijk altijd grappig hoe mensen "hun" platform lopen te verdedigen.
Ik blader wel eens door bepaalde fora en topics heen, en dan springen o.a Android en Apple als de twee grootste kemphanen er uit.
En dan denk ik wel eens, mens waar gaat het over,
get a live.....het is een telefoon, geen één of andere ideologie die je probeert op te dringen.

Voor wat betref de third party apps.
Daar kan ik niet anders dan je gelijk ingeven.
Denk dat de grote dooddoener de geslotenheid van het systeem is.
Persoonlijk ben ik wel benieuwd hoe het e.e.a gaat uitpakken qua apps voor de nieuwere generatie
mobile platforms, denk bijvoorbeeld aan Firefox en Tizen
Je geeft volgens mij geen antwoord op mijn vraag, ik verdedig 'mijn platform' niet maar val t eerder aan ;) (voor mij persoonlijk werkt de interface van Windows Phone namelijk het beste, maar man man man wat gaat de ontwikkeling traag) Ik ga er dus maar gemakshalve vanuit dat dit een algemene opmerking is en niet voor mij bedoelt ;)

IOS is minstens zo gesloten als Windows Phone en toch wordt je daar dood gegooid met add-ons. Om mijn Fitbit maar weer aan te halen, ze willen dolgraag een Windows Phone app uitbrengen, maar BT4LE drivers/software is er gewoonweg niet, dus het kan niet....
Nieuwe mobiele platforms zullen toch in de marge blijven denk ik, je hebt er inmiddels behoorlijk wat al sluit ik niet uit dat Samsung op een gegeven moment Android dropt en voor zijn eigen OS gaat ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Gesloten zijn is idd geen nadeel. Je moet echter andere partijen de mogelijkheid bieden om iets moois te maken, of je moet zelf goed maken.

Ik bedoel, bekijk alleen al naar de kalender. WP8 kalender heeft niet eens een weekoverzicht. Maar blijkbaar hebben 3rd party kalenders niet toegang tot dezelfde data als de ingebouwde kalender.

En volgens mij hebben ze verkeerde keuzes gemaakt in het begin. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat IM apps geen toegang hebben tot de video's.

WP is een mooie platform, maar er gebeurt te weinig. En WP is nou niet in de positie om lekker achterover te leunen. Wat gaat er gebeuren als Samsung heel hard hun eigen platform gaat pushen met hun Galaxy telefoons? Ipv dat je het gat verkleind met IOS en Android moet je dadelijk vechten voor lijfsbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Deze reply van Fitbit:
Hello Tom,

You are most welcome. We will updating the information on the website and probably on the Dashboard as well. The only information that we have so far is that it will be available for Windows Phone 8.1. We will be glad to keep you posted.

If you have any questions please let us know, we will be glad to assist you.

Sincerely,

Alvaro A and the Fitbit Team
lijkt erop te wijzen dat Bluetooth 4 LE pas met WP8.1 komt....
Russel88 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:45:
Gesloten zijn is idd geen nadeel. Je moet echter andere partijen de mogelijkheid bieden om iets moois te maken, of je moet zelf goed maken.

Ik bedoel, bekijk alleen al naar de kalender. WP8 kalender heeft niet eens een weekoverzicht. Maar blijkbaar hebben 3rd party kalenders niet toegang tot dezelfde data als de ingebouwde kalender.

En volgens mij hebben ze verkeerde keuzes gemaakt in het begin. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat IM apps geen toegang hebben tot de video's.

WP is een mooie platform, maar er gebeurt te weinig. En WP is nou niet in de positie om lekker achterover te leunen. Wat gaat er gebeuren als Samsung heel hard hun eigen platform gaat pushen met hun Galaxy telefoons? Ipv dat je het gat verkleind met IOS en Android moet je dadelijk vechten voor lijfsbehoud.
Had het niet beter kunnen verwoorden. Microsoft heeft volgens mij genoeg engineers in dienst maar Windows Phone lijkt gewoon focus te missen....

[ Voor 51% gewijzigd door Tomba op 29-10-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Russel88 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:45:
In die stelling kan ik mij vinden.
Zbs een simpel klokje schijnt niet eens mogelijk te zijn.
Nee, niet waar, is wel mogelijk maar MS geeft geen toegang tot de interne klok waar een dergelijke app dan weer afhankelijk van is.
WhatsApp ondervindt het zelfde probleem met hun video's, kan alleen maar live opgenomen en verstuurd worden en niet vanuit de gallery uitzoeken en dan versturen.

Gewoon een paar simpele voorbeelden.

@ Tomba,
Yep, was een algemene stelling van een simpele waarneming over de diverse fora.
Nu.nl is soms helemaal hilarisch, hoe triest sommige daar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kan mij helemaal vinden in bovenstaande stellingen.

In de basis is WP erg goed, maar bepaalde zaken moeten echt beter/opener zodat aansluiting gevonden kan worden met de concurrentie. Als iets simpels als een wekker-app al niet te maken is omdat de API-restructies het simpelweg niet toestaan om een andere UI te gebruiken dan die van WP zelf...tsja, dan schiet het natuurlijk niet op.

Hou er ook rekening mee dat WP dus Android en iOS gebruikers moet weten te overtuigen om over te stappen om meer marktaandeel te krijgen. Dat lukt prima op de minder eisende gebruikers die bijvoorbeeld een Lumia 520 kopen, maar om 700 euro voor een 1020 uit te geven en er dan achter te komen dat je best veel moet inleveren ten opzichte van je vorige iPhone/HTC One/Samsung Galaxy S4, dat gaat hem natuurlijk niet zo eenvoudig worden.

Ik hoop echt zo heel erg hard dat Windows Phone 8.1 de release gaat worden die ze beloven en dat die daadwerkelijk ergens begin 2014 er is. Stel je zo'n Lumia 929 eens voor met WP8.1.... :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Ja die ken ik, maar is toch geen lijst van Microsoft zelf..
Users vullen die lijst aan, en users zijn dom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
defcon84 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:58:
[...] Ja die ken ik, maar is toch geen lijst van Microsoft zelf..
Users vullen die lijst aan, en users zijn dom :)
Dat klopt, maar mensen van MS hangen er een status aan. Zo zijn er al een behoorlijk aantal met de status "declined". Die lijst die daar staat wordt overigens indirect wel meegenomen in de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
PaT schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:16:
In de basis is WP erg goed, maar bepaalde zaken moeten echt beter/opener zodat aansluiting gevonden kan worden met de concurrentie. Als iets simpels als een wekker-app al niet te maken is omdat de API-restructies het simpelweg niet toestaan om een andere UI te gebruiken dan die van WP zelf...tsja, dan schiet het natuurlijk niet op.
http://www.windowsphone.c...65-490a-98bc-c11e278dfddd

Prima wekker app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Ach enige dat echt mist zijn de 3rd party apps, verder mist het OS helemaal niets essentieels imo. Ja het is vervelend dat je geen apart volume voor belvolume en apps of iets dergelijks maar dat is allemaal niet zo erg en krijg je een hoop voor terug. Notification center waar iedereen om zit te zeuren past totaal niet bij WP en is door livetiles geen gemis.

Als ze marktaandeel winnen komen de apps vanzelf dus het is te hopen dat het marktaandeel snel naar de 10%+ klimt zodat het ook de moeite voor ontwikkelaars wordt om voor WP te ontwikkelen. Apps als Snapchat, Candy Crush, Tinder, Slimste mens en andere apps waar anderen veel plezier aan beleven zouden tegelijk met de andere platformen uit moeten komen zodat er gewoon mee gedaan kan worden met hypes in plaats van er achter aan te sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Kluutmaran schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:17:
Ach enige dat echt mist zijn de 3rd party apps, verder mist het OS helemaal niets essentieels imo. Ja het is vervelend dat je geen apart volume voor belvolume en apps of iets dergelijks maar dat is allemaal niet zo erg en krijg je een hoop voor terug. Notification center waar iedereen om zit te zeuren past totaal niet bij WP en is door livetiles geen gemis.

Als ze marktaandeel winnen komen de apps vanzelf dus het is te hopen dat het marktaandeel snel naar de 10%+ klimt zodat het ook de moeite voor ontwikkelaars wordt om voor WP te ontwikkelen. Apps als Snapchat, Candy Crush, Tinder, Slimste mens en andere apps waar anderen veel plezier aan beleven zouden tegelijk met de andere platformen uit moeten komen zodat er gewoon mee gedaan kan worden met hypes in plaats van er achter aan te sukkelen.
Tsja eigenlijk mis ik geen apps, ik mis functionaliteit!
- Belvolume rariteit, ik zet bij spelletjes vaak het geluid zachter waardoor ik daarna dus telefoontjes mis
- Geen mogelijkheid om met Profielen te werken (!) dit is iets wat ik echt mis uit mijn oude Nokia's. Zou helemaal ideaal zijn als je dit aan je agenda kunt laten linken. (bv naar de film --> automatisch op stil etc)
- Je zegt dat een Notication center niets zou toevoegen, maar daar ben ik het dus eigenlijk niet mee eens. Alle toasts hebben (tot je GDR3 op je telefoon hebt en de appmakers hun code aanpassen dan toch) hetzelfde geluidje. Als ik niet snel genoeg bij mijn telefoon ben moet ik gaan zoeken welke app mij de toast heeft gegeven, das niet handig
- Sowieso alle toasts hetzelfde toontje 8)7
- Geen video's verzenden uit 3th party apps
- NFC implementeren maar je kan er letterlijk niks mee! (elke actie moet bevestigd worden en bv tap to silence is onmogelijk....)
- Locatie-based instellen van zaken (zodra ik werk binnen loop op tril e.d.) kan niet want geblokkeerd door MS
- Geen API's voor basale zaken zoals toegang tot de tijd. Vodafone loopt niet altijd goed gelijk dus ik zou graag een NTP sync doen. Gaat er nooit komen want die toegang is geblokkeerd!
- Apps automatisch laten updaten kan niet
- De samenwerking met gadgets is zo goed als nul. Van alle Smartwatches die er uit(ge)komen (zijn) is er vzmb maar 1 die er mee werkt; de Agent Watch

Kijk als een systeem net uit is snap ik dat het beperkt is, IOS1 was ook beperkter dan alles wat op de markt was. Maar er lijkt zo weinig vaart in te zitten. Het feit dat Windows RT en Windows Phone tot op heden apart werden ontwikkeld ondanks dat het op dezelfde (NT) kernel draait zegt eigenlijk al veel over de stiefkind status van Windows Phone bij MS. Ik blijf steeds hopen, maar de voortgang is gewoonweg teleurstellend.

Dat gezegd hebbende zie ik een overstap naar een ander eco-systeem niet zitten. Zoals ik eerder al aanhaalde vind ik Apple way overpriced en het OS zelf beperkt me enorm met zijn Windows 3.1 gridbased icon interface en Android is traag, slecht ondersteund, veel te vatbaar voor malware maar boven alles is het veel te tweakbaar. Windows Phone is (in mijn ogen) ook het mooiste en in de basis het meest doordacht van die drie maar kom op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:46

Ryceck

Constants and Variables

Tomba schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:56:
[...]

Tsja eigenlijk mis ik geen apps, ik mis functionaliteit!
- Belvolume rariteit, ik zet bij spelletjes vaak het geluid zachter waardoor ik daarna dus telefoontjes mis
Inderdaad vervelend en moeten ze zeker iets mee, echter niets let je om in de game zelf het geluid aan te passen. (zeg niet dat dit niet aangepast moet worden maar daardoor voorkom je gemiste telefoontjes :P)
- Geen mogelijkheid om met Profielen te werken (!) dit is iets wat ik echt mis uit mijn oude Nokia's. Zou helemaal ideaal zijn als je dit aan je agenda kunt laten linken. (bv naar de film --> automatisch op stil etc)
Handig inderdaad, maar een missende keyfunctionaliteit?...
- Je zegt dat een Notication center niets zou toevoegen, maar daar ben ik het dus eigenlijk niet mee eens. Alle toasts hebben (tot je GDR3 op je telefoon hebt en de appmakers hun code aanpassen dan toch) hetzelfde geluidje. Als ik niet snel genoeg bij mijn telefoon ben moet ik gaan zoeken welke app mij de toast heeft gegeven, das niet handig
- Sowieso alle toasts hetzelfde toontje 8)7
1. Unlock telefoon
2. Kijk op je livetiles waar een nummertje bij staat
3. Indien niet opgelost ga naar 4
4. Erger je eraan dat een app welke niet op je live-menu staat een toast heeft gestuurd
5. Pin de tile op je live-menu en ga naar stap 2
Ik zie het issue niet zo? Waarom precies hebben we nu een notification scherm nodig? Het is er al lang (sinds release), alleen heet het Live-menu en vergt het een iets andere insteek qua ermee werken.
- Geen video's verzenden uit 3th party apps
Maak zelf niet zoveel filmpjes maar snap dat dit handig zou zijn, puntje om op te pakken in Blue?
- NFC implementeren maar je kan er letterlijk niks mee! (elke actie moet bevestigd worden en bv tap to silence is onmogelijk....)
- Locatie-based instellen van zaken (zodra ik werk binnen loop op tril e.d.) kan niet want geblokkeerd door MS
- Geen API's voor basale zaken zoals toegang tot de tijd. Vodafone loopt niet altijd goed gelijk dus ik zou graag een NTP sync doen. Gaat er nooit komen want die toegang is geblokkeerd!
Zelfde als hierboven, zou inderdaad allemaal prettig zijn maar is dit nu al keyfunctionaliteit?
- Apps automatisch laten updaten kan niet
Klinkt erg leuk maar vraag me af of je dit echt wel wilt... (databundels, bugs, security etc.)
- De samenwerking met gadgets is zo goed als nul. Van alle Smartwatches die er uit(ge)komen (zijn) is er vzmb maar 1 die er mee werkt; de Agent Watch
Mja ergens mee eens, maar je praat hier wel over gadgets welke ver van mainstream af staan op het moment en ik vraag me dus ook af hoe kritiek dit punt nu echt is.
Ik denk dat ze zich beter kunnen focusen op core zaken zoals het verbeteren van het OS, het uitbreiden van de store en ervoor zorgen dat er een groter marktaandeel komt. Energie steken in randapparatuur welke over 3 jaar een keer mainstream wordt heeft niet de hoogste prioriteit op dit moment lijkt mij.
Kijk als een systeem net uit is snap ik dat het beperkt is, IOS1 was ook beperkter dan alles wat op de markt was. Maar er lijkt zo weinig vaart in te zitten. Het feit dat Windows RT en Windows Phone tot op heden apart werden ontwikkeld ondanks dat het op dezelfde (NT) kernel draait zegt eigenlijk al veel over de stiefkind status van Windows Phone bij MS. Ik blijf steeds hopen, maar de voortgang is gewoonweg teleurstellend.

Dat gezegd hebbende zie ik een overstap naar een ander eco-systeem niet zitten. Zoals ik eerder al aanhaalde vind ik Apple way overpriced en het OS zelf beperkt me enorm met zijn Windows 3.1 gridbased icon interface en Android is traag, slecht ondersteund, veel te vatbaar voor malware maar boven alles is het veel te tweakbaar. Windows Phone is (in mijn ogen) ook het mooiste en in de basis het meest doordacht van die drie maar kom op....
Kijk eens naar de vooruitgang welke het afgelopen jaar in WP heeft gezeten vanaf release tot aan nu GDR3. Ik denk zelf dat we niet mogen klagen eerlijk gezegd als je kijkt wat er allemaal aangepast is. Er is een hoop verbeterd en veranderd maar de core van het OS (welke gewoon goed is) blijft overeind staan.
Ja ze lopen achteraan op de markt, en ja er kan zeker wel een hoop verbeterd worden. Maar gekeken naar een OS wat precies 1 jaar geleden volwassen is geworden mogen we echt niet klagen.

Als ik dan naar jouw verhaal kijk zie ik een aantal punten waarvan we allemaal zeggen "ja MS, doe hier iets aan", maar zie ik ook een aantal punten dat ik me afvraag of je nu gewoon aan het klagen om het klagen bent. WP8 is een zeer goed OS welke op een aantal fronten anders is dan zijn concurrenten (anders: niet slechter of beter), net als dat Android anders is dan IOS. En gekeken naar de alternatieven (en jouw kritiektpunten) dan stoor ik me een hele hoop meer aan de interface van IOS en het hackbare-karakter van Android dan aan het feit dat ik geen aparte volumes in kan stellen in WP8 :) Het laatste kan je best omheen werken en aan wennen, de punten in IOS en Android niet.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ryceck schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:42:
[...]

Inderdaad vervelend en moeten ze zeker iets mee, echter niets let je om in de game zelf het geluid aan te passen. (zeg niet dat dit niet aangepast moet worden maar daardoor voorkom je gemiste telefoontjes :P)
Helaas heb ik verschillende spellen waar ik het belvolume niet mee aan kon passen
[...]

Handig inderdaad, maar een missende keyfunctionaliteit?...
Tsja voor iets wat ik continu gebruikte op mijn vorige telefoons is het voor mij in ieder geval redelijk key (en met mij velen die ik ken die vanaf Symbian komen...) en in mijn ogen moet dat ook niet te moeilijk te implementeren zijn.
1. Unlock telefoon
2. Kijk op je livetiles waar een nummertje bij staat
3. Indien niet opgelost ga naar 4
4. Erger je eraan dat een app welke niet op je live-menu staat een toast heeft gestuurd
5. Pin de tile op je live-menu en ga naar stap 2
Ik zie het issue niet zo? Waarom precies hebben we nu een notification scherm nodig? Het is er al lang (sinds release), alleen heet het Live-menu en vergt het een iets andere insteek qua ermee werken.
Of stap 4 erger je eraan dat er apps zijn (zoals bv Regenmeter) dat geen indicatie op zijn Livetile geeft dat de toast van hem kwam. Los nog daarvan snap ik niet dat je niet in ziet dat het voor velen gewoon makkelijk is om te weten wat je eventueel gemist hebt zonder een heel homescreen af te scrollen. Laatst een BB10 toestel in handen gehad en die hebben dat echt heel mooi en overzichtelijk opgelost. Het is ook niet voor niets dat in de WP8.1 Roms die al gelekt zijn het notification screen gewoon zit lijkt me.

[...]

Maak zelf niet zoveel filmpjes maar snap dat dit handig zou zijn, puntje om op te pakken in Blue?
Misschien was het handig geweest als het er direct was bij WP8. Onder WP7 dat toch 1,5 jaar eerder op de markt kwam was hier al de duidelijke vraag naar. Waarom zijn we dan nu 2,5 jaar later nog niet zo ver dat zoiets simpels en basaals werkt?

[...]

Zelfde als hierboven, zou inderdaad allemaal prettig zijn maar is dit nu al keyfunctionaliteit?
Tsja nu begin je weer over key functionaliteit. Feit is dat ze nu (veel?) tijd in NFC hebben gestoken en dat het eigenlijk nutteloos is want je kan er bar weinig mee. Dan had ik die ontwikkeltijd liever aan iets nuttigs besteed zien worden/
Klinkt erg leuk maar vraag me af of je dit echt wel wilt... (databundels, bugs, security etc.)
Daarom zou ik het graag als optie zien :) Nu kost het me een aantal extra handelingen, want persoonlijk update ik mijn apps toch wel en dat is 99% vd tijd via 3G.
[...]

Mja ergens mee eens, maar je praat hier wel over gadgets welke ver van mainstream af staan op het moment en ik vraag me dus ook af hoe kritiek dit punt nu echt is.
Ik denk dat ze zich beter kunnen focusen op core zaken zoals het verbeteren van het OS, het uitbreiden van de store en ervoor zorgen dat er een groter marktaandeel komt. Energie steken in randapparatuur welke over 3 jaar een keer mainstream wordt heeft niet de hoogste prioriteit op dit moment lijkt mij.
Tsja zo kun je alles wel wegbagateliseren en loop je uiteindelijk als MS zijnde achter de feiten aan. Feit is dat de concurrenten die ze willen achterhalen die functionaliteit wél bieden en bijvoorbeeld fitnesstrackers (zoals Fitibit of Nike Fuelband) kun je niet meer als niche wegzetten. Hetzelfde geldt voor Smartwatches. De Pebble is al een jaar uit en er komt een sloot aan anderen aan oa van Samsung, Sony en waarschijnlijk Apple. Als je niet nu al handelt als MS zijnde loop je wederom achter de feiten aan.
Een van de zaken waar het OS duidelijk verbetering nodig heeft is juist de interface naar de buitenwereld. Je ziet eigenlijk aan het Nokia verhaal dat WP8 (op dit moment) maar 1 ding nodig heeft; een telefoon (Lumia 520!) die erg betaalbaar is en mensen zo laat zien dat je geen genoegen hoeft te nemen met zo'n goedkope crappy Android telefoon! Als zo je marktaandeel groeit volgen die apps vanzelf!
Kijk eens naar de vooruitgang welke het afgelopen jaar in WP heeft gezeten vanaf release tot aan nu GDR3. Ik denk zelf dat we niet mogen klagen eerlijk gezegd als je kijkt wat er allemaal aangepast is. Er is een hoop verbeterd en veranderd maar de core van het OS (welke gewoon goed is) blijft overeind staan.
Ja ze lopen achteraan op de markt, en ja er kan zeker wel een hoop verbeterd worden. Maar gekeken naar een OS wat precies 1 jaar geleden volwassen is geworden mogen we echt niet klagen.
Welke keyfeatures hebben we dan gekregen als ik vragen mag?
Als ik dan naar jouw verhaal kijk zie ik een aantal punten waarvan we allemaal zeggen "ja MS, doe hier iets aan", maar zie ik ook een aantal punten dat ik me afvraag of je nu gewoon aan het klagen om het klagen bent. WP8 is een zeer goed OS welke op een aantal fronten anders is dan zijn concurrenten (anders: niet slechter of beter), net als dat Android anders is dan IOS. En gekeken naar de alternatieven (en jouw kritiektpunten) dan stoor ik me een hele hoop meer aan de interface van IOS en het hackbare-karakter van Android dan aan het feit dat ik geen aparte volumes in kan stellen in WP8 :) Het laatste kan je best omheen werken en aan wennen, de punten in IOS en Android niet.
Ik stel het niet op prijs dat je mijn verhaal weg zet als 'klagen op het klagen'. Ik denk niet dat ik irreële verwachten en wensen van mijn telefoon heb eerlijk gezegd. Het feit dat je het zelf al omschrijft als 'er omheen werken' bevestigt eigenlijk mijn punt. MS heeft potentieel goud in handen maar behandelt het als chemisch afval :P

Was trouwens 1 van mijn grootste irritaties nog vergeten, het continu opschonen van apps en dergelijke op mijn telefoon. Ik heb (helaas) een 820 waar slechts 8GB geheugen inzit en ik ben al vanaf het begin aan het klooien om alles draaiende te houden ivm other storage en dergelijke. Ondanks een 32GB MicroSD ben ik aan het storage managen in een OS wat daar simpelweg de faciliteiten niet voor heeft :( App2SD a la Android zou zoooo fijn zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben benieuwd wat je te zien krijgt als de wekker daadwerkelijk af gaat, dus de snooze en decline knop. Zijn dat in die app ook nog steeds de standaard WP knoppen? Zonder lenzen in kan ik van die knoppen nauwelijks onderscheiden welke snooze en welke uit is. Geef er 1 een rode kleur en je weet dat je daar van af moet blijven als je je nog even om wil draaien.

Overigens vind ik zeker niet dat Tomba aan het klagen is om het klagen. Iedereen heeft zijn specifieke wensen, maar degene die hij noemt zijn wel doro heel veel mensen gedragen. Voeg daar wat mij betreft een notificatieled aan toe zoals op de LG G2 zit. Ik had nooit verwacht dat het zo fijn zou zijn om aan de kleur van je ledje te weten wie of wat je lastig heeft gevallen.

Ik ben het met tomba eens dat de stapjes gewoon te klein zijn op het moment en dat we al veel te lang een worst voorgehouden worden met "coming soon". Na bijna 3 jaar was mijn geduld wel eens een keertje op met hun coming soon.

Nogmaals, ik hoop dat WP 8.1 waar gaat maken wat er nu gesuggereerd wordt, dat zou een flinke impuls voor het prachtige Windows Phone zijn!

[ Voor 38% gewijzigd door PaT op 30-10-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
PaT schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Ik ben benieuwd wat je te zien krijgt als de wekker daadwerkelijk af gaat, dus de snooze en decline knop. Zijn dat in die app ook nog steeds de standaard WP knoppen? Zonder lenzen in kan ik van die knoppen nauwelijks onderscheiden welke snooze en welke uit is. Geef er 1 een rode kleur en je weet dat je daar van af moet blijven als je je nog even om wil draaien.
ik ken dat probleem, heb bij de hiervoorgaande telefoons (Sony Ericsson Z530i > W610i > W580i > W595 > Xperia X10) altijd de wekker kunnen snoozen met de volume-toets, (z530i was een klaptelefoon, dus ipv openklappen heb ik het me zo aangeleerd) en dat werkte dus altijd.

niet op mijn lumia, en smorgens is het best lastig om op dat scherm te kijken in een donkere kamer... ik verwissel die knoppen nog te vaak.

maar de knop rood? nee... dat past niet. dan liever een slide beweging zoals het lockscreen of het shutdown scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat rood was maar een voorbeeld. Waar het mij om gaat is dat er in ieder geval een duidelijk verschil is in snoozen en uitschakelen... Op de G2 is "uit" bijvoorbeeld rood en dat werkt eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb al wat zitten zoeken op internet, maar is het mogelijk om uit te zetten dat het scherm aangaat bij een notificatie? naast mij licht steeds het scherm van mn mobiel op, is best wel afleidend :+
(lumia 1020 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Over die notificaties he.. Ik negeer ze altijd. MS geeft expliciet aan dat er geen belangrijke zooi in die notification mag staan die je niet ook op een andere manier kan zien. Dit omdat zij geen garantie doen dat de notifications überhaupt aan komen laat staan dat de eindgebruiker het ziet. Kijk zelf dus altijd alleen naar de livetiles in van de apps. In het geval van regenmeter zijn het dacht ik zelfs alleen "het gaat regenen" meldingen, dat kan ik ook gewoon op de livetile zien. merendeel van de tijd hoef ik een app niet eens te openen om te weten wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
brilsmurfffje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:53:
Ik heb al wat zitten zoeken op internet, maar is het mogelijk om uit te zetten dat het scherm aangaat bij een notificatie? naast mij licht steeds het scherm van mn mobiel op, is best wel afleidend :+
(lumia 1020 btw)
Dit is jammer genoeg niet mogelijk.. Ik heb zelf eigenlijk altijd mijn telefoon in een sleeve zitten of liggend op zijn scherm. Zodoende gaat het scherm niet aan en raak ik niet afgeleid (erg handig met leren haha )

Zelf ga ik weer flink gebruik maken van glance met mijn l920 als de Black update er is. Zie dat meerdere htx 8x gebruikers in Amerika al de GDR3 update krijgen, dus het zal niet lang duren voordat de black update komt :)

Hopelijk maakt Microsoft net als gdr3 de wp8.1 eerder beschikbaar voor developers, zodat ik hem misschien nog in december kan installeren :+

Over de discussie hierover. Het is inderdaad zo dat de snelheid van het uitbrengen van nieuwe features iets minder snel is bij het wp8 platform, maar het is ook met net hoe hoog je eisen zijn.Het is in het praktijk niet altijd zo dat gebruikers een wp8 links laten liggen door geen notification light of het niet kunnen instellen van een ander deuntje van whatsapp . Merk bij meerdere grote Android IOS gebruikers die nu overgestapt zijn, dat ze de voordelen van het platform ervoor zorgt dat ze nog steeds erg blij ermee zijn en niet meer terug willen.

Natuurlijk hebben die ook de kleine irritaties die de mensen hierboven ook hebben (sommige ervaar ik natuurlijk ook), maar heeft ieder platform dat niet dan? Ik ergerde mij kapot aan het slechte t9 toestenbord van de iPhone toen ik deze een week in bruikleen had. En dit is toch wel meest gebruikte onderdeel van de Phone...

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 30-10-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

brilsmurfffje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:53:
(lumia 1020 btw)
Scherm naar beneden neerleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bedankt voor de Tips, ikzelf kom van Android af en zou eigenlijk niet meer terug willen. Aantal dingen zijn jammer aan WP maar het grote voordeel, de snelheid, de simplicity en het heerlijke toetsenbord laten mij windows Phone prefereren boven Android!
Nadeeltjes:
-Whatsapp werkt op Android net even fijner, omdat alles net iets kleiner is waardoor er meer op scherm past, tevens is de app sneller op Android.
-imho basis functie missen zoals, zaklampje, tellers voor de belminuten en een weekweergave op de agenda. Tevens vind het glance screen ontzettend tof gedaan alleen snap ik niet waarom het nu zo zinloos is zonder notificaties en waarom het niet uitgaat aan de oplader. Gelukkig wordt dit met de komende update gefixte.

Ik had ook een review geschreven over de Lumia 1020:
productreview: Nokia Lumia 1020 Zwart review door Brilsmurfffje

Wat ik trouwens ook echt geweldig vind is dat Microsoft zelf ook allemaal goede apps maakt, zo draai ik nu de weer en Facebook app welke allebei door Microsoft gemaakt zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Brilsmurfffje op 30-10-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

vali schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:35:
[...]

Dit is jammer genoeg niet mogelijk.. Ik heb zelf eigenlijk altijd mijn telefoon in een sleeve zitten of liggend op zijn scherm. Zodoende gaat het scherm niet aan en raak ik niet afgeleid (erg handig met leren haha )

Zelf ga ik weer flink gebruik maken van glance met mijn l920 als de Black update er is. Zie dat meerdere htx 8x gebruikers in Amerika al de GDR3 update krijgen, dus het zal niet lang duren voordat de black update komt :)

Hopelijk maakt Microsoft net als gdr3 de wp8.1 eerder beschikbaar voor developers, zodat ik hem misschien nog in december kan installeren :+

Over de discussie hierover. Het is inderdaad zo dat de snelheid van het uitbrengen van nieuwe features iets minder snel is bij het wp8 platform, maar het is ook met net hoe hoog je eisen zijn.Het is in het praktijk niet altijd zo dat gebruikers een wp8 links laten liggen door geen notification light of het niet kunnen instellen van een ander deuntje van whatsapp . Merk bij meerdere grote Android IOS gebruikers die nu overgestapt zijn, dat ze de voordelen van het platform ervoor zorgt dat ze nog steeds erg blij ermee zijn en niet meer terug willen.

Natuurlijk hebben die ook de kleine irritaties die de mensen hierboven ook hebben (sommige ervaar ik natuurlijk ook), maar heeft ieder platform dat niet dan? Ik ergerde mij kapot aan het slechte t9 toestenbord van de iPhone toen ik deze een week in bruikleen had. En dit is toch wel meest gebruikte onderdeel van de Phone...
Ja misschien kwam ik wat zuur over, maar dat is meer door de teleurstelling dat mijn Fitbit nog altijd niet werkte en deze keer eens niet omdat het bedrijf erachter geen app wil maken, maar dat het OS wederom té beperkt is. Ik ergerde me inderdaad ook dood aan het keyboard op de iPhone die mijn vriendin had, maar nog meer aan de (voor mij!) onoverzichtelijke interface. Android phones heb ik 2 gehad en dat was zo erg dat ik uiteindelijk een Lumia 800 los erbij heb gekocht, eigenlijk vooral vanwege de goede ervaringen die ik altijd had met Nokia telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:41
Notificaties kun je op je lockscreen laten verschijnen. Krijg je het icoontje er ook nog bij. Ik heb een Samsung ATIV-S en daar zie ik de mogelijkheid gewoon staan. Ikzelf heb notificaties van Whatsapp, Skype, mail, Runtastic en Twitter op mijn lockscreen. Je ziet dan wel niet inhoudelijk wat er in de berichten staat, maar je weet wel waar je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Poops_McGhee schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:53:
Notificaties kun je op je lockscreen laten verschijnen. Krijg je het icoontje er ook nog bij. Ik heb een Samsung ATIV-S en daar zie ik de mogelijkheid gewoon staan. Ikzelf heb notificaties van Whatsapp, Skype, mail, Runtastic en Twitter op mijn lockscreen. Je ziet dan wel niet inhoudelijk wat er in de berichten staat, maar je weet wel waar je moet zoeken.
Helaas ondersteunen (lang) niet alle apps dit en ben je beperkt tot 5 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Poops_McGhee schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:53:
Je kan ook inhoudelijke info van 1 app laten zien, bij mij krijg ik een preview van de whatsapp berichten,
Onder lockscreen staat: choose app to show detailed status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

brilsmurfffje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Je kan ook inhoudelijke info van 1 app laten zien, bij mij krijg ik een preview van de whatsapp berichten,
Onder lockscreen staat: choose app to show detailed status
Ja klopt, heb er zelf mijn agenda instaan (das volgens mij ook default)
Kijk wat dat betreft wel uit naar Nokia Black want dan kun je ook zaken in je Glance scherm weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
Tomba schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

Ja klopt, heb er zelf mijn agenda instaan (das volgens mij ook default)
Kijk wat dat betreft wel uit naar Nokia Black want dan kun je ook zaken in je Glance scherm weergeven :)
Deze zaken zijn geloof ik alleen wel hetzelfde als op je lockscreen (die 5 symbolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SjorsC schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:30:
[...]

Deze zaken zijn geloof ik alleen wel hetzelfde als op je lockscreen (die 5 symbolen)
Daar heb je voor zover mij bekend inderdaad gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoe kan ik eigenlijk video's die ik gemaild krijg of die verstuurd worden via whatsapp opslaan op mijn nokia lumia 920? Om de video's door te kunnen sturen of te bekijken. Met foto's lukt dat wel maar met video's niet. Is dat mogelijk in WP8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vanuit het OS is opslaan niet mogelijk. Whatsapp zal daarvoor een eigen functie moeten maken. Makkelijkste voor WA is om de video's op Skydrive te zetten. Sturen per mail gaat niet omdat het onmogelijk is om programmatisch bijlages toe te voegen aan een op te stellen e-mail. Ze zullen dan de file moeten opslaan op Skydrive, dan een link ervan verkrijgen en dat in een mail zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
Sinds GDR 3 ontvang ik weer geen app updates vanuit de Store :( .

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 30-10-2013 18:47 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wietsee. schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:47:
Ik heb er al wel een paar gehad. Krijg wel steeds een '1' te zien wanneer er geen update is. Volgens mij is dat een van die system apps die sinds mijn reset (op GDR2) niet wil updaten. Inmiddels is de update uitgeschakeld, maar de notificatie blijft op de tile komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
net nog 4 updates binnen gekregen en draai gdr3 alweer een tijdje. Zie nu ook dat Nederlandse mensen met een htc 8x de officiele 8x binnen krijgen. Hopelijk volgt de rest ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ook ik draai sedert een week Gdr3 op mijn 520
en kreeg afgelopen nacht ook een paar updates

WhatsApp
audio
Nokia account
accessoires
netwerk+
instellingen
extra's+info
Nokia Feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Hmm ik heb sinds GDR 3 wel een stuk minder updates gehad. Nu ook al een paar dagen niets meer volgens mij. Zal mn telefoon weer eens rebooten om te kijken of ik morgen dan wel een paar updates krijg.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Dat zijn de standaard knoppen, inderdaad. Dus voor jou helaas lastiger in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zie nu dat htc 8x bij de gdr3 update de mogelijkheid heeft om de optie "tijdens opladen telefoon automatisch aan laten gaan" kunnen uitzetten. Iets wat ik ook graag op mijn toestel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

stansfield schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:52:
Hoe kan ik eigenlijk video's die ik gemaild krijg of die verstuurd worden via whatsapp opslaan op mijn nokia lumia 920? Om de video's door te kunnen sturen of te bekijken. Met foto's lukt dat wel maar met video's niet. Is dat mogelijk in WP8?
Doorsturen naar iemand die een Android of IOS apparaat heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zag vanmorgen dat als ik m'n Lumia 1020 terwijl hij uitstaat aan de oplader hangt enkel het Windows logo pulseert. Wat zou het ongelooflijk gaaf zijn als dit kan fungeren als een notificatie LED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
brilsmurfffje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:50:
Ik zag vanmorgen dat als ik m'n Lumia 1020 terwijl hij uitstaat aan de oplader hangt enkel het Windows logo pulseert. Wat zou het ongelooflijk gaaf zijn als dit kan fungeren als een notificatie LED!
Idd. Net zoals dat mijn HTC 8S gewoon notifcatieledjes heeft groen en oranje zou ik die groene graag willen gebruiken voor WhatsApp en de oranje voor gemiste oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
stansfield schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:52:
Nee, WhatsApp video kan je niet opslaan op je WP
Je zal dit zoals eerder al is gezegd moeten doorsturen.
Ik stuur ze zelf via WA door naar mijn tablet en heb er verder geen omkijken meer naar.
Misschien dat je ergens een oud afgedankte droidtoestel op de kop kan tikken..
Maar idd, het is een ramp, gesprek kwijt.....filmpje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik heb ineens iets raar, als ik een album afspeel met de standaard muziek player is alles geshuffled ineens. Ik zie ook nergens shuffle knop. Weet iemand dat.

edit: al gevonden :P klein icoontje langs plaatje

[ Voor 14% gewijzigd door Cyrus The Virus op 02-11-2013 10:27 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Amadeus1966 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:46:
[...]

Nee, WhatsApp video kan je niet opslaan op je WP
Je zal dit zoals eerder al is gezegd moeten doorsturen.
Ik stuur ze zelf via WA door naar mijn tablet en heb er verder geen omkijken meer naar.
Misschien dat je ergens een oud afgedankte droidtoestel op de kop kan tikken..
Maar idd, het is een ramp, gesprek kwijt.....filmpje kwijt.
Bedankt voor de info. Maar hoe stuur ik het filmpje dan door. Ik heb een filmpje ontvangen wat ik dus alleen kan zien in de berichten en niet bij de info en media. Maar nu lukt het doorsturen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dat gaat jou ook lukken. Op het filmpje drukken en vasthouden. Komt er vanzelf een popupmenu.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Wat ik vreselijk irritant vind is het volgende:

- Open IE
- Zoek iets
- Klik door wat pagina's heen
- Druk op de windows 'home' toets of houd back toets ingedrukt (om iets anders te doen)
- Ga terug naar IE
- En nu heb je het probleem dat je met de back toets onmogelijk een pagina terug kan, de back toets brengt je altijd terug naar het het start scherm of de app waar je vandaan kwam.
- Je kan wel nog door de back toets ingedrukt te houden terug switchen naar de zoekresultaten, dit blijkt een apart scherm te zijn geworden.

Overigens vind ik dat Microsoft echt met Hangouts van Google moet gaan concurreren. Daarin lopen ze toch echt achter, Skype lijkt wel een dinosaurus.

[ Voor 28% gewijzigd door enomiss op 02-11-2013 15:27 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ga je dan terug dmv de backknop of door op de IE tile te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
enomiss schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:24:
Wat ik vreselijk irritant vind is het volgende:

- Open IE
- Zoek iets
- Klik door wat pagina's heen
- Druk op de windows 'home' toets of houd back toets ingedrukt (om iets anders te doen)
- Ga terug naar IE
- En nu heb je het probleem dat je met de back toets onmogelijk een pagina terug kan, de back toets brengt je altijd terug naar het het start scherm of de app waar je vandaan kwam.
- Je kan wel nog door de back toets ingedrukt te houden terug switchen naar de zoekresultaten, dit blijkt een apart scherm te zijn geworden.

Overigens vind ik dat Microsoft echt met Hangouts van Google moet gaan concurreren. Daarin lopen ze toch echt achter, Skype lijkt wel een dinosaurus.
Jup ook erig irritant, de back toets in IE zou eigenlijk altijd pagina terug moeten zijn.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

Is er een manier om FB chat meldingen uit te zetten.. via google kom ik wel achter de hele FB chat uitzetten maar niet alleen de meldingen.. als ik op mn PC chat met iemand krijg ik dat via mn telefoon nogmaals binnen (en scherm gaat aan en trillen..)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
stansfield schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:12:
[...]

Bedankt voor de info. Maar hoe stuur ik het filmpje dan door. Ik heb een filmpje ontvangen wat ik dus alleen kan zien in de berichten en niet bij de info en media. Maar nu lukt het doorsturen niet.
Het doorsturen werkt net als met de normale berichten.
Even met een vingertop ( of ander vleeswaren ) het berichtje voor een aantal seconden vasthouden.
er verschijnt dan een popupmenu ( verwijderen/doosturen/kopieren ).
Tik hier aan wat van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Aha tnx. Dat is gelukt. Maar hoe krijg ik ze nu nadat ik ze in whatsapp ontvangen heb bijvoorbeeld op skydrive of in mijn mail zodat ik de filmpjes op mijn laptop kan opslaan?

Nog een andere vraag. Als ik foto's maak hou ik mijn telefoon altijd horizontaal. Maar dan zie je de foto's klein als je ze terugkijkt en je houdt je toestel verticaal. Maar nu als ik nu een foto bekijk die ik horizontaal genomen heb en ik hou mijn telefoon verticaal hou zie ik hem klein, maar als ik mijn telefoon dan horizontaal hou blijft hij in dezelfde stand. De foto roteert dan niet naar horizontaal en beeldvullend. Iemand enig idee hoe dat kan? Dat was wel altijd zo. Maar ik kan niet vinden waar ik dat uit gezet zo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Stansfield

Uploaden vanuit android is vrij simpel.
Maar je moet dan wel de skydriveapp hebben geinstalleerd.
Dan kan je gewoon vanuit de galerij deze uploaden.

In de galerij selecteer je de video ( even aanraken en vasthouden ) dan tik je vervolgens op
delen en selecteer je je skydrive.............
Maar let wel, niet elke android versie werk gelijk.

Nu voor wat je camera betreft............
Normaal horen je foto's gewoon mee te draaien, tenzij je op GDR3 zit en de rotatielock hebt geactiveerd.
Anders zou ik het zo vlug ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Amadeus1966 schreef op zondag 03 november 2013 @ 03:09:
@ Stansfield

Uploaden vanuit android is vrij simpel.
Maar je moet dan wel de skydriveapp hebben geinstalleerd.
Dan kan je gewoon vanuit de galerij deze uploaden.

In de galerij selecteer je de video ( even aanraken en vasthouden ) dan tik je vervolgens op
delen en selecteer je je skydrive.............
Maar let wel, niet elke android versie werk gelijk.

Nu voor wat je camera betreft............
Normaal horen je foto's gewoon mee te draaien, tenzij je op GDR3 zit en de rotatielock hebt geactiveerd.
Anders zou ik het zo vlug ook niet weten.
Ik heb geen toestel met andriod ik heb alleen nog een ipad. Kan ik daar dan ook whatsapp op installeren met mijn telefoonnummer van mijn nokia?

Ik heb een nokia lumia 920 en ik heb begrepen dat daar de GDR3 nog niet op zit. Dus ik heb ook geen rotatielock bij mijn instellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Laatst online: 22:27
[b]stansfield schreef op zondag 03 november 2013 @ 08:15:
Ik heb een nokia lumia 920 en ik heb begrepen dat daar de GDR3 nog niet op zit. Dus ik heb ook geen rotatielock bij mijn instellingen staan.
Je kan op je Lumia 920 wel GDR3 installeren als je wil.
Zoek maar eens op "Preview for Developers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Grvy schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:15:
Is er een manier om FB chat meldingen uit te zetten.. via google kom ik wel achter de hele FB chat uitzetten maar niet alleen de meldingen.. als ik op mn PC chat met iemand krijg ik dat via mn telefoon nogmaals binnen (en scherm gaat aan en trillen..)
berichten -> instellingen -> Facebook chat gebruiken uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

vali schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:05:
[...]

berichten -> instellingen -> Facebook chat gebruiken uitschakelen.
ja uh.. dat zeg ik dus. Ik wil niet de gehele chat uitschakelen.. omdat ik soms ook wel niet bij mn PC ben en dan graag wel bereikbaar wil zijn..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Grvy schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:25:
[...]

ja uh.. dat zeg ik dus. Ik wil niet de gehele chat uitschakelen.. omdat ik soms ook wel niet bij mn PC ben en dan graag wel bereikbaar wil zijn..
Als je helemaal geen meldingen wilt krijgen kan je dat in de Facebook app zelf uitzetten als je die gebruikt en misschien ook handig zijn om de me van je homescreen af te halen. Zodoende zie je geen meldingen meer.

Facebookchat kan je ook gewoon aanlaten en jezelf op offline zetten als je je berichten niet dubbel wilt ontvangen.
Is er een manier om FB chat meldingen uit te zetten.. via google kom ik wel achter de hele FB chat uitzetten maar niet alleen de meldingen.. als ik op mn PC chat met iemand krijg ik dat via mn telefoon nogmaals binnen (en scherm gaat aan en trillen..
Of het ligt aan mij, maar ik zie hier echt staan dat je geen fb chat meldingen wilt ontvangen :/

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 03-11-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ja, de posts blinken niet uit in duidelijkheid zullen we maar zeggen. :+

Moest de eerste paar zinnen sowieso een paar keer lezen voor ik begreep wat er nou bedoeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
stansfield schreef op zondag 03 november 2013 @ 08:15:
[...]
Ik heb geen toestel met andriod ik heb alleen nog een ipad. Kan ik daar dan ook whatsapp op installeren met mijn telefoonnummer van mijn nokia?
Hm, sorry ben geen "deskundige" voor wat betreft Apple of Ios.
Voor wat betreft betreft je eigen mobiele nummer op een ander toestel te gebruiken.
Dat wil maar niet tegelijk, een van de beide wordt vroeg of laat geconfronteerd met een foutmelding.

Wat wel wil is op een tablet waar geen sim in kan om daar Whatsapp op te zetten.
Ik heb in het verleden ( android ) wel eens mee gespeelt om zo op een tablet die geen gsm/3g module had om daar toch whatsapp op te krijgen.
Daarvoor gebruikte ik een oud nummer ( met sim) deze deed ik dan in mijn droid telefoon.
Waar na ik whatsapp helemaal opnieuw instelde, en dan maakte ik met Titanium een backup van whatsapp en de bijbehorende instellingen.
Deze backup zette ik dus over naar de andere tablet.
Deze sim kon na dien dan niet meer gebruikt worden op een ander toestel in combinatie met whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Op mij ipad ging dat makkelijker door Whatapps te installeren (wel met Cydia volgens mij) en op het moment dat er om een telefoonnummer gevraagd werd, deze ingevoerd van mijn reguliere telefoon. De code via sms op mijn telefoon heb ik op de ipad ingevoerd. Uiteraard deed whatsapp het daarna niet meer op mijn telefoon maar alleen op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 21:04
Nokia helps Windows Phone overtake iOS in key European market

Don’t look now, but Windows Phone is gaining some serious momentum in Europe. The latest numbers from Kantar Worldpanel show that Windows Phone has actually surpassed iOS in market share in Italy, a significant victory for Microsoft that Kantar says is mostly due to strong sales of Nokia Lumia handsets.

Overall, Kantar found that Windows Phone handsets now have a 13.7% market share in Italy while Apple’s Italian market share has fallen to just 10.2%. Kantar has also found that Windows Phone has been gaining steam in other major European markets, as the platform now has a combined market share of nearly 10% in the United Kingdom, France, Germany, Italy and Spain.

Android is still far and away the market share leader on the continent, however, and accounts for 71.9% of smartphones sold in the five biggest EU markets
http://bgr.com/2013/11/04/windows-phone-market-share/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
[...]

Hahaha begrijp wat je bedoelt.
M'n alarm ging af. Telefoon gepakt en goed kijken welke knop nou uitzetten is en welke snooze. Per ongeluk op dat vervloekte search knop gedrukt en weg notification, wat gelijk staat aan de snooze.

Niet het einde van de wereld, maar best irritant. Zeker omdat ik een kleine in huis heb die makkelijk wakker word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Even een pleidooi voor votes op deze user suggestion:

http://windowsphone.userv...tion-speed-for-standby-an

Mijn lumia haalt het einde van de dag niet op 3G, als ik echter op edge zit heb ik savonds nog over. Stel je eens voor dat onze telefoons in standby zouden defaulten naar EDGE (is genoeg voor mails syncen en live tiles updaten), en als je je telefoon unlocked krijg je terug 3G en kan je surfen aan volle snelheid.

Dit is geen nieuw idee: de app "juice defender" op het android platform heeft veel fans, en ik heb het zelf ook gebruikt. Het principe werkt gewoon.

In de suggestion in de link stel ik dus voor om een extra setting te voorzien: highest connection speed in standby.

Als het idee je aanspreekt: voten! ;)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb gestemd, alleen ik denk niet dat je idee het gaat halen met 50+ votes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Het was het proberen waard :)

Ondertussen gaat mijn 925 ook een ganse dag mee bij gemiddeld gebruik, bij echt intensief gebruik iets minder.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mjah, het is wel jammer, want er ligt op zoveel vlakken een kans om meer met een mobiel OS te doen. Microsoft zou kunnen pogen om een smartphone OS te maken wat zo zuinig mogelijk is qua batterij, of wat audiofielen echt aanspreekt, wat gamers aanspreekt (mooie xbox controller, zou geinig zijn als je die ook zou kunnen koppelen aan je telefoon, of dat je met de combi windows phone + xbox 360/one meer kon doen bijvoorbeeld..) maar ze lijken geen enkele van deze kansen te willen benutten. Jammer. :(

O.a. zo zuinig mogelijk qua batterylife zou wel aardig zijn. met een aantal leuke OS tweaks kom je al een eind. Zorg dat het ingebouwd is en out of the box prima werkt, kan je leuk mee adverteren denk ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door xxxneoxxx op 10-11-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Zijn hier meer mensen die issues hebben met Ziggo hotspots en WP8? Ik heb zelf een Ativ S en ik kan zonder problemen verbinding maken met een Ziggo hotspot, echter maakt hij nooit automatisch een verbinding. Ik moet het netwerk altijd selecteren en vervolgens mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven.

Met een Iphone 4 en Galaxy S3 heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:05
WouterHelm schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:07:
Zijn hier meer mensen die issues hebben met Ziggo hotspots en WP8? Ik heb zelf een Ativ S en ik kan zonder problemen verbinding maken met een Ziggo hotspot, echter maakt hij nooit automatisch een verbinding. Ik moet het netwerk altijd selecteren en vervolgens mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven.

Met een Iphone 4 en Galaxy S3 heb ik dit probleem niet.
Ik heb het al weer een tijdje niet geprobeerd, maar dit herken ik ook van mijn Lumia 620 en ook mijn vader heeft het (gehad?) met zijn Lumia 520. Ziggo heeft aan hem aangegeven dat hij wachtwoord onthouden moet aanvinken, maar die optie heeft WP niet, dat is eigenlijk de standaard. Maar om een of andere reden lijkt het niet te werken bij Ziggo Hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Werk sinds kort met een Lumia 620, en het enige wat ik tegen vind vallen is dat het toestel blijkbaar geen gedeelde agenda's kan beheren.
Ik heb de agenda van mijn vriendin gedeeld (Outlook.com) en ik zie die ook in Outlook.com onder mijn account, maar zie die niet op mijn toestel, dit terwijl bijvoorbeeld Verjaadagen en Nederlandse Feestdagen wel gewoon zichtbaar is.

Is dat een feature die er nog niet is voor WP8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Daantje20 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:38:
Werk sinds kort met een Lumia 620, en het enige wat ik tegen vind vallen is dat het toestel blijkbaar geen gedeelde agenda's kan beheren.
Ik heb de agenda van mijn vriendin gedeeld (Outlook.com) en ik zie die ook in Outlook.com onder mijn account, maar zie die niet op mijn toestel, dit terwijl bijvoorbeeld Verjaadagen en Nederlandse Feestdagen wel gewoon zichtbaar is.

Kan je niet beter een kamer aanmaken en daar de agenda delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Daantje20 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:38:

Vreemd, ik zie wel gewoon de agenda van m'n vriendin. Hoe ik dit toen voor elkaar gekregen heb weet ik niet meer, maar het kan in ieder geval wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Voelt een beetje dom, maar toch, nu een dag later bijna! werkt het wel, ik zie nu de agenda van mijn vriendin verschijnen.

Duurt dat echt zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Daantje20 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:08:
Voelt een beetje dom, maar toch, nu een dag later bijna! werkt het wel, ik zie nu de agenda van mijn vriendin verschijnen.

Duurt dat echt zo lang?
Geen idee, bij mij was het maar een uurtje ofzo :)
Zet eens wat in je agenda en check bij je vriendin hoe lang het duurt voordat zij het kan zijn.
Zodra mijn vriendin er wat in zet, kan ik voor m'n gevoel na een paar minuten al zien dat ze er wat in heeft gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Aangezien mijn vriendin nog met een Android toestel werkt, moeten we even kijken hoe de app voor outlook.com presteerd op dat toestel.

Verder is het wel een aandacht puntje voor MS wat mij betreft. Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
E.e.a. zal afhangen van hoe de telefoon ingesteld staat qua mailsync. Als dit ingesteld staat dat er alleen gesynct wordt bij openen van de mailbox danwel agenda, is het niet vreemd dat het even kan duren uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Belangrijkste is dat het werkt, was best boos want had het idee dat het niet in Windows Phone zou zitten.

Verder helemaal happy nu, alles geintegreerd nu tussen desktop en mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Voor de mensen die er op zaten te wachten:
De officiële Vine-app is nu ook beschikbaar voor WP8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Vanmorgen zitten rommelen met custom ringtones op mijn telefoon. Deze wilden niet verschijnen onder "Custom" in de ringtones sectie op de telefoon. Had ik al eerder opgemerkt, maar verder niet veel aandacht aan besteed. Even zitten zoeken online, en na een uurtje zoeken uiteindelijk een werkende oplossing gevonden. Ik dacht, laat ik die eens delen, want heel logisch is het allemaal niet. :P

Heb een aantal veelgebruikte ringtones (MP3's) op mijn microsd kaart staan. Als ik er een wil gebruiken, verplaats ik deze naar telefoon geheugen naar de ringtones folder. Sinds kort werkt dit niet meer zo leek het. Oplossing: eerst de ringtones (mp3's) verplaatsen naar je PC, en ze daarvandaan naar je "Ringtones"/"Beltonen" folder (afhankelijk van de taal van je toestel uiteraard) toe kopiëren van je telefoon storage. Na kopiëren even een refresh doen van je deze folder binnen de explorer op je pc (F5), anders heb je kans dat Windows Phone ze alsnog niet ziet.. Hierna zou het moeten werken.

Verplaatsen van mp3's vanaf microsd rechtstreeks naar telefoongeheugen, wat ik vanmorgen als eerste probeerde - vanuit de verkenner van windows 7-, werkt NIET. Heel vreemd, schijnbaar wordt er toch iets geconverteerd bij kopiëren van desktop naar telefoongeheugen, of dit forceert de telefoon om de ringtone folder opnieuw te scannen o.i.d.. Ook heeft Windows Phone schijnbaar moeite met files welke beginnen met een nummer (wat bij audio cd rips nogal eens is) en met bijzondere tekens in de bestandsnaam. Underscores mogen wel in de bestandsnaam.
Ach, misschien heeft iemand er iets aan, zijn van die lullige dingen als ze niet werken en de meeste zoekopdrachten leiden naar de help pagina van Microsoft welke vermeld dat je een mp3 file moet kopiëren naar je ringtone folder, en verder niets.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Ik vond nokia transit altijd al een mooie app, maar heb hem nog nooit echt nodig gehad. Daarnet heb ik hem proberen gebruiken voor onze trein morgen, ik geef als tijdstip "arrive" in op 8u smorgens de volgende dag. Toch geeft hij mij koppig de tijden van het huidig tijdstip.

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
xxxneoxxx schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:05:
Ach, misschien heeft iemand er iets aan, zijn van die lullige dingen als ze niet werken en de meeste zoekopdrachten leiden naar e help pagina van Microsoft welke vermeld dat je een mp3 file moet kopiëren naar je ringtone folder, en verder niets.. :P
Top :-)

Dergelijke vreemde zaken waren mij al eens eerder opgevallen.
Foto's in favorieten willen ook wel eens spoken.
Heb ze ooit eens allemaal verwijdert, zowel uit de favorieten als uit hun eigen folder.
Sterker nog, ik had de hele folder verwijdert.
En ja hoor, ze bleven gewoon te voorschijn komen.
In Windowsphone 8 leken ze verdwenen, maar in de verkenner op windows 7 waren ze gewoon nog aanwezig.
Maar zowel als achtergrond in de hub als wel als favoriete afbeeldingen op de live-tile blijven ze terugkomen.

Ze verdwenen pas toen ik een nieuwe lijst met favorieten aanmaakte.
Tot die tijd bleven ze gewoon rouleren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ook al zo wazig ja, ook al eens eerder iets over gelezen idd. Zijn van die weetjes die online lastig te vinden zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 20:53
Hmm kreeg zojuist twee updates binnen. Geinstalleerd, nog steeds versie 8.0.10512.142. Huh?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
sig69 schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:22:
Hmm kreeg zojuist twee updates binnen. Geinstalleerd, nog steeds versie 8.0.10512.142. Huh?
misschien update voor je spreektaal of eventueel firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 20:53
Geen idee, weet niet wat daar de versies van waren.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
Mijn Nokia Lumia 820 laadt tegenwoordig niet op als ik 'm koppel aan de usb, aan de laptop. Hooguit 5 seconden en dan blijft het bij een USB aansluiting. Is er een instelling die ik vergeet? Als ik 'm aan stopcontact hang doet ie 't wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Mr.DD schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:33:
Mijn Nokia Lumia 820 laadt tegenwoordig niet op als ik 'm koppel aan de usb, aan de laptop. Hooguit 5 seconden en dan blijft het bij een USB aansluiting. Is er een instelling die ik vergeet? Als ik 'm aan stopcontact hang doet ie 't wel gewoon.
laptop geeft gewoon te weinig stroom om hem goed op te laden. Misschien dat hij het vroeger wel heeft gedaan, maar betwijfel of hij überhaupt genoeg stroom toen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sommige laptops kunnen behoorlijk wat stroom geven over de usb poort hoor. De mijne laad de telefoon (lumia 920) ook vrij snel op. Wel alleen als die aan het netsnoer hangt. Anders laad de telefoon ook wel op, maar een stuk langzamer.
Kan overigens ook de power plans van Windows zijn die roet in het eten gooien. Of een firmware update (bios, driver).

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 20-11-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
vali schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:57:
[...]

laptop geeft gewoon te weinig stroom om hem goed op te laden. Misschien dat hij het vroeger wel heeft gedaan, maar betwijfel of hij überhaupt genoeg stroom toen gaf.
vali schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:57:
[...]

Dank beiden, het zal wel aan de USB poort liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:05:
Sommige laptops kunnen behoorlijk wat stroom geven over de usb poort hoor. De mijne laad de telefoon (lumia 920) ook vrij snel op. Wel alleen als die aan het netsnoer hangt. Anders laad de telefoon ook wel op, maar een stuk langzamer.
Kan overigens ook de power plans van Windows zijn die roet in het eten gooien. Of een firmware update (bios, driver).
Dat is inderdaad zo, maar er zijn er ook vele die echt heel weinig doorgeven. Merk bij mijn bto dat hij wel aardig oplaad, maar verre weg niet zo snel als via het netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb hiervoor ooit een app op mijn pc geinstalleerd, die het vermogen van de USB poort verhoogt. Volgens mij heet het i-charger.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Amadeus1966
Standaard levert een usb 2.0 maximaal 500 mA bij 5 volt
Maar fabrikanten hebben daar idd iets op verzonnen.
http://www.ipadclub.nl/64...ngt-update-i-charger-uit/

[ Voor 101% gewijzigd door Amadeus1966 op 21-11-2013 01:41 ]

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
Inmiddels is er een beta versie van de officiele Instagram app (WP8 only) in de Store geland:
http://www.windowsphone.c...-161120b21aea?signin=true

Ondanks dat ik zelf geen gebruiker van dit sociale netwerk ben, ben ik blij dat deze officiele app er is. Ik zag altijd ontzettend veel mensen (vooral Amerikanen) op fora twijfelen om over te stappen naar WP 'want het heeft geen Instagram'. Wellicht spoort dit andere bedrijven ook weer aan om mooie apps te maken.

Ongetwijfeld dat Microsoft/Nokia hier achteraan gezeten heeft. Maar wellicht hebben ze ook eens goed naar de prachtige 6Tag app van Rudy gekeken :+

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:33:
Standaard levert een usb 2.0 maximaal 500 mA bij 5 volt
Maar fabrikanten hebben daar idd iets op verzonnen. [...]
USB 3.1 doet overigens maximaal 5A op 12/20V. In speciale gevallen iig, maar de standaard laat het toe.
USB 3.0 doet 900mA bij dacht ik 5V

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 21-11-2013 11:31 ]

• xxxneoxxx
TMPJ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:29:
Inmiddels is er een beta versie van de officiele Instagram app (WP8 only) in de Store geland:

Ondanks dat ik zelf geen gebruiker van dit sociale netwerk ben, ben ik blij dat deze officiele app er is. Ik zag altijd ontzettend veel mensen (vooral Amerikanen) op fora twijfelen om over te stappen naar WP 'want het heeft geen Instagram'. Wellicht spoort dit andere bedrijven ook weer aan om mooie apps te maken.

Ongetwijfeld dat Microsoft/Nokia hier achteraan gezeten heeft. Maar wellicht hebben ze ook eens goed naar de prachtige 6Tag app van Rudy gekeken :+
Volgens Belfiore heeft het ook aardig wat moeite gekost.. ;)
Hey press guys... someday one of you will write the real story of how we got each of these apps. The actual truth will be fun to read. :)
Vervolgvraag is uiteraard.. De andere achterstand, hoe voorkom je die? MS moet gewoon snel api's gaan ontwikkelen die gebruik kunnen maken van de HW om zo andere ontwikkelaars tegemoet te komen. Leuk dat Windows Phones nu meer verkopen.. Ook mooi dat er nu Instagram is. En Waze. En Vine. Maar over 2 maanden is er weer een nieuwe fad. Als het dan een jaar duurt voor er een Windows Phone variant uit komt, dan ontkomen we nooit aan het "er zijn geen apps voor"-stigma. Zou mooi zijn als Windows phone de 2e speler wordt op de markt, i.p.v. eeuwige derde of vierde. Dan zou er ook serieuzer door app devs rekening mee gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
TMPJ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:29:

Is idd fijn, maar ze moeten wel zorgen dat die beta heel snel gefixed gaat worden, het doel foto's sharen kan die nog niet zonder te crashen... :z

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Net terug van een 4 daagse citytrip naar london. We hebben veel gewandeld en van de underground gebruik gemaakt, en ondanks het feit dat ik geen data connectie had waren de nokia apps een zaligheid om te gebruiken :) (had dus vooraf de kaart van de UK gedownload). Aangezien mijn dataconnectie helemaal afstond was batterij gebruik ook geen probleem. Zelfs bij veelvuldig en lang navigeren kwam ik ruim toe (lumia 925)

Wel een bijzonder raar punt: in here maps kan je zonder dataconnectie zoeken op plaatsen, en dat werkt gewoon als je de kaarten voordien hebt gedownload (logisch dus!) In transit echter, MOET je een dataconnectie hebben. Vind ik raar: in ondergrondse metrostations heb je nu meestal geen geweldige ontvangst, waarom kan dat niet hetzelfde werken als in here maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

spoonman schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:13:

Wel een bijzonder raar punt: in here maps kan je zonder dataconnectie zoeken op plaatsen, en dat werkt gewoon als je de kaarten voordien hebt gedownload (logisch dus!) In transit echter, MOET je een dataconnectie hebben. Vind ik raar: in ondergrondse metrostations heb je nu meestal geen geweldige ontvangst, waarom kan dat niet hetzelfde werken als in here maps?
Zou dit niet te maken kunnen hebben met de dynamische content.. Vertrektijden van bussen/treinen/subways kunnen nog al eens veranderen. Misschien dat die app daar op deze manier sneller mee om kan springen.
Winkels en andere bezienswaardigheden veranderen natuurlijk niet zó vaak, vandaar dat ze dit misschien rechtstreeks in de kaart data 'verpakken'?

#edit: gaaf trouwens om te horen dat hij goed bevallen is!

[ Voor 3% gewijzigd door dreameater op 24-11-2013 11:37 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb HERE maps gebruikt in sommige steden in Frankrijk te voet (bijv in Lyon) om bezienswaardigheden te kunnen vinden. Ik heb de kaart van Frankrijk van,tevoren gedownload. Werkt ERG goed en handig! Ik vraag me wel af of de gedownloade kaart geüpdate wordt? Of moet ik 'm af en toe weggooien en opnieuw downloaden? Maar verder,is HERE maps nu mijn vaste navigatie. Soms doet ie wel wat vreemde dingen, maar ik kom altijd goed aan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Luuk1983 schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:39:
Ik heb HERE maps gebruikt in sommige steden in Frankrijk te voet (bijv in Lyon) om bezienswaardigheden te kunnen vinden. Ik heb de kaart van Frankrijk van,tevoren gedownload. Werkt ERG goed en handig! Ik vraag me wel af of de gedownloade kaart geüpdate wordt? Of moet ik 'm af en toe weggooien en opnieuw downloaden? Maar verder,is HERE maps nu mijn vaste navigatie. Soms doet ie wel wat vreemde dingen, maar ik kom altijd goed aan.
Hij wordt inderdaad af en toe geupdate. Weet niet helemaal zeker of je daarvoor specifiek naar het Kaarten gedeelte in je Instellingen moet (het is alweer een tijdje geleden), maar dan krijg je wel bericht. In ieder geval zijn er wel degelijk updates.
Pagina: 1 ... 37 ... 46 Laatste