Zijn er hier al mensen die de GDDR3 preview geinstalleerd hebben? Ik wil hem ook eens gaan proberen, kijken of die battery drain dan eindelijk weg is. Maar aangezien hij daarna niet meer terug te flashen is was ik benieuwd naar de ervaringen
Heb gdr3 nu anerhalve maand. Merk eigenlijk geen verschil, enige wat ik gebruik is apps afsluiten af en toe.jimmy87 schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
Zijn er hier al mensen die de GDDR3 preview geinstalleerd hebben? Ik wil hem ook eens gaan proberen, kijken of die battery drain dan eindelijk weg is. Maar aangezien hij daarna niet meer terug te flashen is was ik benieuwd naar de ervaringen
https://opensea.io/seaart
Yep. GDR3 OTA T-Mobile branded. Geen idee wat daar preview aan is.
Auto-modus gebruik ik niet, geen Bluetooth apparatuur in de auto.
Screenlock, af en toe.
Eigenlijk nooit Apps open staan om die vervolgens te sluiten.
Dus ja ... voegt voor mij eigenlijk niks toe maar het wordt er ook niet slechter van.
In GDR2 zit het toen zo gewilde FM-radio. Gebruik ik in de praktijk dus ook helemaal nooit. Datasense ook niet.
Auto-modus gebruik ik niet, geen Bluetooth apparatuur in de auto.
Screenlock, af en toe.
Eigenlijk nooit Apps open staan om die vervolgens te sluiten.
Dus ja ... voegt voor mij eigenlijk niks toe maar het wordt er ook niet slechter van.
In GDR2 zit het toen zo gewilde FM-radio. Gebruik ik in de praktijk dus ook helemaal nooit. Datasense ook niet.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb me de preview ook gelijk geinstalleerd, en hij draait erg goed.jimmy87 schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
Al gebruik ik van de nieuwe functies er bijna geen. Sluit alleen af en toe een app af.
Gdr3 draait al een leuk poosje op mijn 520.
Maakt voor het dagelijks gebruik geen verschil.
Maakt voor het dagelijks gebruik geen verschil.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik gebruik elke dag de FM radio, werkt prima, ik kom elke dag in een gebied waar geeneens fatsoenlijk mobiel internet is , alleen E (Edge)...
Ik kan FM Radio niet vinden op mijn lumia 920, dat zou toch sinds amber, een standaard Nokia app moeten zijn?Rockvee2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:10:
Ik gebruik elke dag de FM radio, werkt prima, ik kom elke dag in een gebied waar geeneens fatsoenlijk mobiel internet is , alleen E (Edge)...
edit: Al gevonden, sorry
[ Voor 3% gewijzigd door kruila op 25-11-2013 20:47 ]
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
juist, in de muziek + video hub...
ik heb gdr3 ook, merk vooral dat mijn telefoon stabieler draait...
ik heb gdr3 ook, merk vooral dat mijn telefoon stabieler draait...
GDR 3 voegt qua features een aantal kleine dingen toe die al genoemd zijn, daarnaast gebeurd er onder de motorkap het eea voor ondersteuning van bijv. bluetooth apparaten. Zou goed kunnen dat problemen met carkits ed opgelost zijn.
Een deel van de features kun je echter pas gebruiker als Nokia ook zijn bijbehorende firmwareupdate verspreid, dat gebeurd op dit moment nog niet.
Een deel van de features kun je echter pas gebruiker als Nokia ook zijn bijbehorende firmwareupdate verspreid, dat gebeurd op dit moment nog niet.
Een kleine maar niet onbelangrijke feature wilde ik niet ongemerkt laten. Je hebt nu ook verschillende volumes voor media en bijvoorbeeld ringtones ed. Ik heb het iig kunnen testen met bluetooth aan: op de headset op 20, ontkoppel ik de headset staat hij op 9, terugkoppelen weer op 20. Dit is echt heel erg fijn!
Ik kreeg gisteravond - bovenin mijn scherm - tot twee keer toe een 'push testbericht'. Dat stond er. Geen idee van wie of wat.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
In Lumia Black.. Of waar kun je dit terugvinden?L-VIS schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:33:
Een kleine maar niet onbelangrijke feature wilde ik niet ongemerkt laten. Je hebt nu ook verschillende volumes voor media en bijvoorbeeld ringtones ed. Ik heb het iig kunnen testen met bluetooth aan: op de headset op 20, ontkoppel ik de headset staat hij op 9, terugkoppelen weer op 20. Dit is echt heel erg fijn!
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Lum Black is nog niet uitgerold.
Naast de Amberupdate van Nokia is alleen nog maar de Gdr3 preview uitgerold.
Naast de Amberupdate van Nokia is alleen nog maar de Gdr3 preview uitgerold.
Oh nice, kreeg zojuist een mail toegestuurd waarin stond dat ze de verbetering hebben doorgevoerd dat we apps op de SD kaart kunnen installeren. Goed nieuws voor de mensen met weinig ruimte op de mobiel.
Store apps & attachments on external storage and improve/provide micro SD support
(No Status) → Completed
This feature is now available in Windows Phone 8.
And as always, if you think this feature, or any other, needs improvement, be sure to create a new product suggestion so we can track it and other users can vote on your ideas. And while we can’t promise to ship every suggestion that gets submitted, we will be sure that our product development team receives your feedback. We’re always listening!
Mobile Guru
Mobile Guru
Admin, Windows Phone
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat was ook al zo bij GDR2L-VIS schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:33:
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dat zou dus betekenen dat ik al mijn applicaties naar mijn SD kaart kan zetten zoals games?MrFl0ppY schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:00:
Oh nice, kreeg zojuist een mail toegestuurd waarin stond dat ze de verbetering hebben doorgevoerd dat we apps op de SD kaart kunnen installeren. Goed nieuws voor de mensen met weinig ruimte op de mobiel.
[...]
Hij is alweer terug getrokken... Maar dit geeft wel een indicatie dat ze er mee bezig zijn!MrFl0ppY schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:00:
[...]
File manager is wel iets wat ik graag zie. Kan ook heel misschien geheim gehouden worden voor de wp8.1 release?In a turn around which I suspect many of our readers expected, the Mobile Guru Admin who marked a number of much requested features as Completed, such as a File Manager and the ability to store apps on a SD card, have now reversed the move, writing:
The request was mistakenly marked as completed.
Now I generally do not believe Microsoft employs completely stupid people, and so I suspect these features are still on the way, and have just been prematurely ticked.
[ Voor 35% gewijzigd door vali op 02-12-2013 20:59 ]
Dit bewijst imho niets. Een file manager en apps op de sd kaart installeren lijken mij juist features die tegen het idee achter Windows phone in gaan.
Ik denk persoonlijk eerder dat dit bewijst dat de site, of het subgedeelte van de site, "beheerd" wordt door mensen die misschien niet zo competent zijn. Wat je wel vaker ziet bij grote bedrijven, lekker outsourcen naar lage lonen landen waar iedereen "foutloos" Engels spreekt met hun "universitaire" diploma. Maar netto eigenlijk niet zoveel anders kunnen dan "yeeees yeees" zeggen..
Ik denk persoonlijk eerder dat dit bewijst dat de site, of het subgedeelte van de site, "beheerd" wordt door mensen die misschien niet zo competent zijn. Wat je wel vaker ziet bij grote bedrijven, lekker outsourcen naar lage lonen landen waar iedereen "foutloos" Engels spreekt met hun "universitaire" diploma. Maar netto eigenlijk niet zoveel anders kunnen dan "yeeees yeees" zeggen..
Gezien het taalgebruik in de reacties denk ik niet dat je daar gelijk in hebt. In ieder geval niet op het punt outsourcen naar lage lonenlanden waar met slecht Engels spreekt.
Persoonlijk denk ik wel dat dit er uiteindelijk aankomt, maar dat het te vroeg is afgetikt. WP7 kon ook overweg met SD kaartjes en ook daar konden software op worden geïnstalleerd. Echter, had je daar zelf *niet* de keuze over. Alle opslag wordt daar behandeld als zijnde 1 geheel. Haal je de SD kaart in WP7 eruit kan je het hele OS opnieuw instellen/flashen of die kaart weer terug zetten. (zie ook Windows Phone 7 Secure Digial Card Limitations). Zelfs voor het wisselen van SD kaarten kan je het OS weer flashen. Ik vermoed dat een soortgelijke scenario er ook wel voor WP8 komt, met als uitzondering dat OS bestanden niet op de SD kaart komen (dus flashen niet noodzakelijk is, alleen een reset oid.)
Persoonlijk denk ik wel dat dit er uiteindelijk aankomt, maar dat het te vroeg is afgetikt. WP7 kon ook overweg met SD kaartjes en ook daar konden software op worden geïnstalleerd. Echter, had je daar zelf *niet* de keuze over. Alle opslag wordt daar behandeld als zijnde 1 geheel. Haal je de SD kaart in WP7 eruit kan je het hele OS opnieuw instellen/flashen of die kaart weer terug zetten. (zie ook Windows Phone 7 Secure Digial Card Limitations). Zelfs voor het wisselen van SD kaarten kan je het OS weer flashen. Ik vermoed dat een soortgelijke scenario er ook wel voor WP8 komt, met als uitzondering dat OS bestanden niet op de SD kaart komen (dus flashen niet noodzakelijk is, alleen een reset oid.)
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 02-12-2013 22:31 ]
Ik zag het net ja. Beetje jammer. Ik hoop dan maar dat dit betekend dat het bij de volgende release beschikbaar komt.vali schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:57:
[...]
Hij is alweer terug getrokken... Maar dit geeft wel een indicatie dat ze er mee bezig zijn!
Heeft hier iemand toevallig ook last van het feit dat alle afspraken die je maakt via WP in een GMAIL account een uur eerder beginnen dan dat je zelf opgeeft? De tijdsinstelling staan goed op zowel mijn telefoon als op mijn GMAIL account. Zie dat er meer mensen last van hebben maar een echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Zowel ik als mijn vrouw hebben er last van.
[ Voor 28% gewijzigd door MrFl0ppY op 03-12-2013 08:39 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Weet iemand of KPN/Hi ook Data Smart ondersteunt? Heb het vermoeden van niet namelijk 
En een file manager is confirmed. Komt eraan met WP8.1
http://windowsphone.userv...-manager-to-windows-phone
Is alweer ontkracht:
Maar volgens liveside is de kans groot dat dit via de Skydrive app gaat gebeuren zoals nu ook in Windows 8.1 het geval is. We zullen zien.This request was mistakenly marked as completed
Of ze data smart ondersteunen weet ik niet, maar data sense ondersteunen ze welbatjes schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:07:
Weet iemand of KPN/Hi ook Data Smart ondersteunt? Heb het vermoeden van niet namelijk
huh? ik heb KPN maar geen data senseSjorsC schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:06:
[...]
Of ze data smart ondersteunen weet ik niet, maar data sense ondersteunen ze wel
Google to the rescue; even de HTC verbindinginstelling setup opnieuw doorlopen.
[ Voor 15% gewijzigd door Grvy op 03-12-2013 20:12 ]
Dit is een account.
Eh...Google?Grvy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:08:
[...]
huh? ik heb KPN maar geen data sense
Google to the rescue; even de HTC verbindinginstelling setup opnieuw doorlopen.
Dat is vloeken in de kerk, een beetje Windowsgebruiker doet het met Bing ;-)
Sinds vanochtend is de map Music op mijn sd kaart ineens op "Alleen lezen" gezet, waardoor ik niks meer kan verwijderen of toevoegen. Hetzelfde voor de map Pictures. Andere mappen die niet door WP8 gebruikt worden kunnen wel worden verwijderd (Het sd kaartje komt oorspronkelijk uit een Android toestel dus er staan wat extra mappen op). Iemand een idee hoe ik dit ongedaan krijg zonder het sd kaartje uit de telefoon te hoeven halen? Het vinkje is trouwen grijs, dus die kan ik niet zomaar weghalen.
Ja, kaartje verwijderen en opnieuw plaatsen of opnieuw formateren ;-)
Voor het laatste eerst even aan de kabel en alles naar je pc slepen.
Anders ben je alles kwijt natuurlijk.
WP8 werkt niet altijd even lekker met sd kaarten.
Hier en daar lees je wel vaker over deze "minder prettige samenwerking".
Van weigerende kaarten tot aan het dupliceren van foto's en muziek
Muziek schijnt helemaal het naatje te zijn soms 8 tot 10 keer hetzelfde nummer in de playlist
Een kaart moet je altijd voorbereiden.
Altijd leegtrekken en formateren, als hij uit een ander toestel komt.
Voor het laatste eerst even aan de kabel en alles naar je pc slepen.
Anders ben je alles kwijt natuurlijk.
WP8 werkt niet altijd even lekker met sd kaarten.
Hier en daar lees je wel vaker over deze "minder prettige samenwerking".
Van weigerende kaarten tot aan het dupliceren van foto's en muziek
Muziek schijnt helemaal het naatje te zijn soms 8 tot 10 keer hetzelfde nummer in de playlist
En dat formatteren het liefst in het nieuwe toestel!!!Amadeus1966 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:58:
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Bing zal in de Usa vast prima werken, maar hier in Nederland vind ik heel veel dingen niet, die ik via google.nl wel kan vinden.Amadeus1966 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 03:30:
[...]
Eh...Google?
Dat is vloeken in de kerk, een beetje Windowsgebruiker doet het met Bing ;-)
mwoah ik gebruik al zeker een jaar nauwelijks Google en hoofdzakelijk Bing. Ik kan eigenlijk alles wel vinden wat ik zoek.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Mag jij mij eens vertellen wat je niet kan vinden, kan persoonlijk (bijna) alles wel vinden met Bing.jorisjan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:24:
[...]
Bing zal in de Usa vast prima werken, maar hier in Nederland vind ik heel veel dingen niet, die ik via google.nl wel kan vinden.
Enige google dat ik nog gebruik is google scolar oid (wetenschappelijk bewezen zoeken)
Weet iemand al een goed werkend VOIP applicatie voor WP8? Op de eyefoon kun je prima 3CX gebruiken maar deze is helaas (nog) niet leverbaar voor WP8.
Marrik
Mijn laatste praktijkvoorbeeld:SjorsC schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:55:
[...]
Mag jij mij eens vertellen wat je niet kan vinden, kan persoonlijk (bijna) alles wel vinden met Bing.
Enige google dat ik nog gebruik is google scolar oid (wetenschappelijk bewezen zoeken)
Vanmiddag zocht ik naar 'a day in the life'. Google snapt het: youtube bovenaan, daarna wikipedia, en daarna nog 5.129.999.998 resultaten waarvan in ieder geval bijna iedere link op de eerste pagina relevant is.
Bing komt met 3 irrelevante links, daarna 4 video's waarvan er twee raak zijn, dan het Duitse (
En nee, het is niet zo dat Microsoft niets van mijn browse- en zoekgedrag kan weten, ik gebruik het echt weleens (zeker op de Nokia). De site ziet er leuk uit, en ik zou graag willen dat het anders was, maar goed zoeken kan 'ie niet.
Hmmm apart, als ik het zoek krijg ik eerst 4 video's (waarvan inderdaad 2 goede, en hier dus ook de link met youtube). Daarna Nederlandse Wikipedia en daarna bol.com.
En nadat ik de 153 miljoen hits heb bekeken interesseren die andere 5 miljard me niks
En nadat ik de 153 miljoen hits heb bekeken interesseren die andere 5 miljard me niks
TheZeroorez schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:59:
Bing komt met 3 irrelevante links, daarna 4 video's waarvan er twee raak zijn, dan het Duitse () wikipedia artikel, gevolgd door nog meer dingen die ik niet zoek.
Vreemd bnbaz, ik krijg hier ook de resultaten die SjorsC ook krijgt...SjorsC schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:11:
Hmmm apart, als ik het zoek krijg ik eerst 4 video's (waarvan inderdaad 2 goede, en hier dus ook de link met youtube). Daarna Nederlandse Wikipedia en daarna bol.com.
Ik heb NL Wikipedia, YouTube (beatles), last.fm (listen?), IMDB en daarna lyricsfreaks.
Dit trouwens gewoon via de search onder die rechterknop.
Via de website krijg ik die wiki/bol.com, maar na die 4 video's eerst daylife.com (reclame?).
Dit trouwens gewoon via de search onder die rechterknop.
Via de website krijg ik die wiki/bol.com, maar na die 4 video's eerst daylife.com (reclame?).
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2013 22:42 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die heb ik nu ook vanuit huis. Op mijn werk en in de trein kreeg ik echt een stel belachelijke resultaten te zien vandaagrobg1984 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:19:
[...]
[...]
Vreemd bnbaz, ik krijg hier ook de resultaten die SjorsC ook krijgt...

Het is dus in sommige gevallen minder dramatisch dan ik het deed lijken, maar de strekking lijkt me duidelijk: als je wat minder precieze zoekopdrachten invoert, iets moeilijks zoekt, etc., komt Google vaak met betere resultaten.
[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 06-12-2013 22:58 ]
Als je Bing zelf op de United States zet krijg je top resultaten, zet je hem op Nederland is het iets minder maar prima te gebruiken (your mileage may vary). Ik heb niet echt lokale resultaten nodig, dus heb ik alles op US (Bing homepage, PC Region, Windows Phone Region).
Ik vind Google tegenwoordig te 'slim'. Het denkt dat ik naar bepaalde dingen wil zoeken en laat daarom die resultaten zien, terwijl ik toch echt naar mijn originele zoekterm wilde zoeken en daarvoor nu eerst weer op een extra link moet klikken. Bing heeft minder die neiging, wat beter is voor mijn gebruik.
Ik vind Google tegenwoordig te 'slim'. Het denkt dat ik naar bepaalde dingen wil zoeken en laat daarom die resultaten zien, terwijl ik toch echt naar mijn originele zoekterm wilde zoeken en daarvoor nu eerst weer op een extra link moet klikken. Bing heeft minder die neiging, wat beter is voor mijn gebruik.
Zou je haast denken dat je internet via een provider in een ander land gerouteerd wordt. Duitse origine IP, is Duitse resultaten. Iets in die geest.TheZeroorez schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:56:
[...]
Die heb ik nu ook vanuit huis. Op mijn werk en in de trein kreeg ik echt een stel belachelijke resultaten te zien vandaag
Het is dus in sommige gevallen minder dramatisch dan ik het deed lijken, maar de strekking lijkt me duidelijk: als je wat minder precieze zoekopdrachten invoert, iets moeilijks zoekt, etc., komt Google vaak met betere resultaten.
Zoals dus met het wifi verkeer in de trein gebeurt, dat gaat via Duitsland en niet zoals je zou verwachten via Nederlandxxxneoxxx schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:04:
[...]
Zou je haast denken dat je internet via een provider in een ander land gerouteerd wordt. Duitse origine IP, is Duitse resultaten. Iets in die geest.
Zou goed kunnen inderdaad dat een zoekmachine zoals Bing dan meer duits georiënteerde resultaten geeft.
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Met wat inside information komen we er troubleshootenderwijs wel uit dus.
Gisteravond zag ik een bericht op WPCentral dat bij zoeken (vergrootglastoets) bij plaatselijk nu een kaart verschijnt. Dat werkt bij mij inderdaad ook prima, weet alleen niet of dat er pas sinds gisteren in zit. In ieder geval erg handig.
Ik heb een Samsung ATIV S met GDR3 developer preview, maar sinds enkele weken wilt hij niet meer verbinden met mijn router (KPN). Gevolg is dat ik dit te laat door had en ineens door mijn datalimiet ben geknald.
Wifi lijkt nu niet meer te vertrouwen en ik krijg hoe dan ook (wifi uit, telefoon opnieuw opstarten, opnieuw verbinding leggen) wifi niet meer aan de gang.
Meer mensen met deze ervaring of enig idee hoe ik het weer werkend krijg?
- alvast bedankt!
Wifi lijkt nu niet meer te vertrouwen en ik krijg hoe dan ook (wifi uit, telefoon opnieuw opstarten, opnieuw verbinding leggen) wifi niet meer aan de gang.
Meer mensen met deze ervaring of enig idee hoe ik het weer werkend krijg?
- alvast bedankt!
[webhero.nl]
Nee, deel deze ervaring niet.
O ja, heb wel een idee om het weer werkend te krijgen ( natuurlijk geen 100 % garantie ).
Je kan een reset geven, maar dan wel een harde zodat alles schoon en leeg is.
Of weer terug naar Gdr2, wat eigenlijk geen nut heeft want eerdaags gaat de officiële update toch uitrollen.
O ja, heb wel een idee om het weer werkend te krijgen ( natuurlijk geen 100 % garantie ).
Je kan een reset geven, maar dan wel een harde zodat alles schoon en leeg is.
Of weer terug naar Gdr2, wat eigenlijk geen nut heeft want eerdaags gaat de officiële update toch uitrollen.
Weet iemand wat het dataverbruik is als je gaat navigeren met HERE Drive? M'n vader heeft een Lumia 520 en wil deze als vervanger voor de TomTom (die meer vastloopt dan werkt) gebruiken. Hij heeft nu nog prepaid, maar is wel bereid om naar een goedkoop abonnement (250mb) over te stappen. Is dat genoeg om data op te halen tijdens het navigeren? Geen idee hoeveel dat verbruikt..
Je kan de kaarten gewoon via de WIFI binnenhalen, verder is er geen data nodig om te navigeren. 250MB moet dus genoeg zijn.__Koen__ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:16:
Weet iemand wat het dataverbruik is als je gaat navigeren met HERE Drive? M'n vader heeft een Lumia 520 en wil deze als vervanger voor de TomTom (die meer vastloopt dan werkt) gebruiken. Hij heeft nu nog prepaid, maar is wel bereid om naar een goedkoop abonnement (250mb) over te stappen. Is dat genoeg om data op te halen tijdens het navigeren? Geen idee hoeveel dat verbruikt..
Verwijderd
Uiteraard ben jij niet de eerste die dit wil weten..__Koen__ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:16:
Weet iemand wat het dataverbruik is als je gaat navigeren met HERE Drive?
http://discussions.nokia....e-Data-Usage/td-p/1252779
Voor de gebruikers met de GDR3 Developer update is vanaf vandaag weer een update beschikbaar via instellingen telefoonupdates. Er is volgens mij niets nieuws te vinden maar het toestel werkt weer wat soepeler lijkt mij. Ik heb zelf een Nokia Lumia 925.
Klopt heb hem zojuist geïnstalleerd, merk dat de animaties wat sneller verlopen (korter zijn) en m'n scherm reageert sneller zo lijkt het.. Het lastige met die dingen is altijd een soort placebo effect na updates ( ik weet van mezelf dat ik daar nogal gevoelig voor ben)
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Heb ook de update gehad ( 520 ).
ik merk geen verschil, maar wat ik mij afvroeg
Ms zou eind dit jaar de officiele gdr3 uitrollen, zou dit niet de officiele gdr3 kunnen zijn ?
Wikipedia: Windows Phone 8
ik merk geen verschil, maar wat ik mij afvroeg
Ms zou eind dit jaar de officiele gdr3 uitrollen, zou dit niet de officiele gdr3 kunnen zijn ?
Wikipedia: Windows Phone 8
[ Voor 20% gewijzigd door Amadeus1966 op 11-12-2013 00:02 ]
Ik ben benieuwd.. Hij staat al wel op de Microsoft update pagina, maar geen idee of die daar al langer staat, http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history, volgens mij staat die daar al een tijdje. Dit leek me ook eerder een Nokia specifieke update.
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 11-12-2013 00:31 ]
Nokia zou de Gdr3 samen met de black editie uitrollen.
En dat zou niet eerder gebeuren dan ( ruim begrip ) in het begin van 2014.
Hier een schermdump van de eerdere Nokia-update naar Amber.
Op de onderste regel stond dat hier toen ook een Nokia update betrof.

Bij de update van vanavond stond dat er niet namelijk.
Daarom denk ik dat dit de officiele Gdr3 is van MS en niet van Nokia
Hier een schermdump van de laatste update

Yep schijnbaar toch met GDR3 te maken
http://www.wpcentral.com/...lling-out-phones-update-3
En dat zou niet eerder gebeuren dan ( ruim begrip ) in het begin van 2014.
Hier een schermdump van de eerdere Nokia-update naar Amber.
Op de onderste regel stond dat hier toen ook een Nokia update betrof.

Bij de update van vanavond stond dat er niet namelijk.
Daarom denk ik dat dit de officiele Gdr3 is van MS en niet van Nokia
Hier een schermdump van de laatste update

Yep schijnbaar toch met GDR3 te maken
[ Voor 37% gewijzigd door Amadeus1966 op 11-12-2013 01:18 ]
Als het GDR3 zou zijn dan zouden jullie schermrotatie, automodus en de nieuwe manier om openstaande Apps te sluiten (kruisje) moeten hebben. Lijkt mij eenvoudig te controleren. Als ik het WPCentral verhaal zo lees betreft het verbeteringen voor het touchscherm.
yup gewoon een updateje
ik kreeg de update ook net, maar mn telefoon(Lumia 920) laat nu al ruim een uur de draaiende tandwieltjes zien en het voortgangsbalkje hangt op ong. 5%.
/edit
joepie! Hij is opnieuw opgestart en is nu aan t updaten
De responsiviteit van de telefoon zou merkbaar beter zijn met deze update!
/edit
joepie! Hij is opnieuw opgestart en is nu aan t updaten
De responsiviteit van de telefoon zou merkbaar beter zijn met deze update!
[ Voor 32% gewijzigd door WoutervOorschot op 11-12-2013 12:45 ]
Hallo
Dag luitjes, ik heb een simpele vraag.
Ik ben erg geneigd om over te stappen(terugkeren) bij Windows Phone maar ik vroeg me af of voor andere merken naast Nokia ook goede offline navigatie software bestaat?
Anders ben ik noodgedwongen een Nokia te kopen en dat zou jammer zijn want ik vind bijvoorbeeld de HTCs ook strak uit zien.
Ik ben erg geneigd om over te stappen(terugkeren) bij Windows Phone maar ik vroeg me af of voor andere merken naast Nokia ook goede offline navigatie software bestaat?
Anders ben ik noodgedwongen een Nokia te kopen en dat zou jammer zijn want ik vind bijvoorbeeld de HTCs ook strak uit zien.
Op dit moment is er eigenlijk geen alternatief voor Nokia behalve in het budget segment met de Huawai W2.
Volgens mij kan je die Here navi nu ook voor andere toestellen downloaden.TetPr87 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:34:
Daarnaast heb je ook nog Copilot.
Die laatste gebruikte ik altijd op mijn Droidtoestellen en die is er nu ook voor Windows.
De Nokia navigatie software Here Drive is voor Nokia Lumia toestelbezitters gratis. Ik heb een HTC 8X en heb Here Drive+ en dat kost 35 euro.TetPr87 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:34:
Dat was ook één van de redenen dat ik voor de Nokia gegaan ben.GerCor schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:11:
[...]
De Nokia navigatie software Here Drive is voor Nokia Lumia toestelbezitters gratis. Ik heb een HTC 8X en heb Here Drive+ en dat kost 35 euro.
Al had ik geen hoge dunk van Here.............hm maar daar was ik al vrij vlot op teruggekomen.
Ik gebruikte in het begin nog wel de Copilot, maar dat werd steeds minder en begon steeds vaker naar Here te grijpen.
In Here kon en kan je mooi al je favorieten op je laptop bewerken.
En werkt ook heel mooi samen met de app GeoPhoto.
Omdat dit mijn eerste Wp8 toestel zou worden wilde ik er niet echt veel aan spenderen.
Was meer om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen, vandaar de L 520
Hierbij zit dan wel de basisversie met alleen een licentie voor Nederland
Ik meende dat alleen de L520 een beperkte licentie had.
Een groot aantal HTC en Samsung gebruikers danken je.hjs schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:39:
Op dit moment is er eigenlijk geen alternatief voor Nokia behalve in het budget segment met de Huawai W2.
Voor mij was de keuze voor m'n Ativ S als los toestel gemakkelijk - Nokia had voor hetzelfde geld echt geen toestel wat qua specificaties maar ergens in de buurt kwam.
En qua navigatie, ik denk dat Nokia wat dat betreft een te goed product in de markt gezet heeft met Here..
http://www.windowsphone.c...9d-4740-866b-97c44b49a20c
http://www.windowsphone.c...26-499c-a4fb-f561ba6f0971
http://www.windowsphone.c...a4-49fd-8946-c67a9349e062
http://www.windowsphone.c...6a-4227-81ea-8fc937752d98
Zo goed is Here niet hoor als je het vergelijkt met een TomTom of Navigon.
Enige pluspunt van Here is dat het gratis is.
Maar een navigatie zonder alternatieve route berekening, carlane assistant en een makkelijke poi zoeken zou ik nou niet echt als goed kwalificeren. Merk ook dat Here soms hele rare routes aanhoudt.
Maar een navigatie zonder alternatieve route berekening, carlane assistant en een makkelijke poi zoeken zou ik nou niet echt als goed kwalificeren. Merk ook dat Here soms hele rare routes aanhoudt.
Ik vind het wel grappig dat steeds meer mensen Waze aanhalen als navigatie en verkeersinfo app. Ik zie namelijk nog maar weinig gebruikers van de app. Hierdoor heb ik ook heel vaak dat ik als eerste in een file kom en daardoor heeft het voor mij weinig zin om te gebruiken. Als ie nou ook nog integratie had met de verkeersinfo van Google en al standaard de bekende flitsers zou toevoegen, dan zou dat al wel wat schelen. Maar voor mij is het nog niet echt een alternatief omdat de info gewoon niet uitgebreid genoeg is.
Heb trouwens het idee dat ook Navigon wat slechtere data krijgt voor verkeersinfo. Alsof er een grote vertraging zit in het verkrijgen van de data waardoor ik al in de file sta voordat ie ook in de app te zien is. Ook omleidingen gaan daardoor de mist in, want hij geeft me soms gewoon weer een route naar de file aan in plaats van een echte omleiding. Laatst dacht ie bij de ring van Den Bosch dat het handiger was om om te rijden en de binnenring te gaan pakken, maar die file was langer dan de buitenring. En omrijden ging uiteindelijk ook aardig brak omdat het daar inmiddels ook al overal vast stond. Heeft me zeker een uur gekost om Den Bosch uit te komen.
Heb trouwens het idee dat ook Navigon wat slechtere data krijgt voor verkeersinfo. Alsof er een grote vertraging zit in het verkrijgen van de data waardoor ik al in de file sta voordat ie ook in de app te zien is. Ook omleidingen gaan daardoor de mist in, want hij geeft me soms gewoon weer een route naar de file aan in plaats van een echte omleiding. Laatst dacht ie bij de ring van Den Bosch dat het handiger was om om te rijden en de binnenring te gaan pakken, maar die file was langer dan de buitenring. En omrijden ging uiteindelijk ook aardig brak omdat het daar inmiddels ook al overal vast stond. Heeft me zeker een uur gekost om Den Bosch uit te komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 12-12-2013 08:51 ]
Ach ja, heb het geïnstalleerd, maar nog niet echt getest. 
Maar goed, een app moet er uberhaubt zijn wil ie ooit geupdate kan worden.
Hoe meer apps voor ons ecosysteem, hoe beter dit is voor de levensvatbaarheid van het OS. Ook al zijn het apps welke onder de Google paraplu zitten imho..
Plus, het geeft de mensen met andere telefoon OS'sen, die nogal eens af willen geven op Windows Phone omdat ze ooit (8 jaar terug) Windows Mobile hebben gezien, een weerwoord op het commentaar dat "er helemaal geen apps zijn voor Windows phone".
Misschien zijn er nog niet veel Waze gebruikers, maar degene die er zijn, zullen vast feedback geven richting de ontwikkelaars, wat weer patches en updates op zal leveren - wat uiteindelijk de app zo volwassen maakt dat ik 'm misschien ook ooit eens zal gaan gebruiken. Got to start somewhere, right?
Maar goed, een app moet er uberhaubt zijn wil ie ooit geupdate kan worden.
Plus, het geeft de mensen met andere telefoon OS'sen, die nogal eens af willen geven op Windows Phone omdat ze ooit (8 jaar terug) Windows Mobile hebben gezien, een weerwoord op het commentaar dat "er helemaal geen apps zijn voor Windows phone".
Misschien zijn er nog niet veel Waze gebruikers, maar degene die er zijn, zullen vast feedback geven richting de ontwikkelaars, wat weer patches en updates op zal leveren - wat uiteindelijk de app zo volwassen maakt dat ik 'm misschien ook ooit eens zal gaan gebruiken. Got to start somewhere, right?
Here is alleen gratis voor Nokiagebruikers.Russel88 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:50:
Zo goed is Here niet hoor als je het vergelijkt met een TomTom of Navigon.
Maar vergelijken met TT, ja die uitdaging durf ik wel aan.
TT vind ik vrij traag qua kaartenupdates.
Nieuwe situaties word vaak slecht op ingespeeld.
Wegen die eenrichting blijken te zijn en volgens TT dus niet zo is, maar dat de situatie al jaren zo was.
Nu is dat natuurlijk niet echt onoverkomelijk, want dan keer je gewoon even.
Maar niet iedereen staat nu echt te jubelen wanneer je een autootje met aanhanger moet keren omdat je weer eens staat te ku#ten.
Als dit één keer gebeurt is dat niet zo'n ramp, maar als dat bijna letterlijk dagelijks of om de dag gebeurt........
Wat ik wel mis in H is een instelling waarbij je je voertuiggegevens kan invoeren op dat er rekening wordt gehouden met je lengte en hoogte.
Lane assistent vindt ik persoonlijk niet nodig, immers die grote borden en dito wegmarkeringen spreken vaak wel voor zich, want een degelijk optie wordt vaak gebruikt op de grotere kruisingen en knooppunten en dan heb ik toch liever mijn aandacht buiten.
[ Voor 9% gewijzigd door Amadeus1966 op 12-12-2013 14:19 ]
Here Drive+ wil regelmatig dat ik een B-weg neem. Maar je moet natuurlijk ook zelf blijven nadenken. Het heeft weinig zin een afrit te nemen - wat volgens HD+ moet - om enkele honderden meters verderop de oprit weer te moeten nemen. Ik woon in dat deel van Nederland waar nooit files zijn. Het gaat mij er om dat ik een bestemming ingeef en er uiteindelijk ook terecht kom.
Sprak laat mijn collega nog aan op zijn rijgedrag. Reed gewoon een eenrichtingsverkeersweg (uiteraard in de verkeerde richting) in omdat zijn navigatie dat aangaf. Simpele ziel.
Sprak laat mijn collega nog aan op zijn rijgedrag. Reed gewoon een eenrichtingsverkeersweg (uiteraard in de verkeerde richting) in omdat zijn navigatie dat aangaf. Simpele ziel.
Lane assistent is anders wel verrekte handig als je in grote steden gaat rijden (zowel ringweg als binnenstad). Daar willen ze nog wel eens meerdere banen met elk hun eigen bestemming hebben, dan is het voorsorteren wel zo handig. Ook in de VS was Here Drive een beetje gebrekkig, gezien je soms niet wist of je nou de noord of zuid-route moest nemen (alleen met extra handeling was te zien welke baan je nou moest hebben).
Toch was het wel grappig dat ik als enige van de groep (13 man) offline navigatie kon gebruiken en had meegenomen, waardoor we uiteindelijk wel van Ohio naar Washington hebben kunnen rijden zonder problemen. En daarbij ook leuk tussen alle tol-wegen heen navigerend
Toch was het wel grappig dat ik als enige van de groep (13 man) offline navigatie kon gebruiken en had meegenomen, waardoor we uiteindelijk wel van Ohio naar Washington hebben kunnen rijden zonder problemen. En daarbij ook leuk tussen alle tol-wegen heen navigerend
Hallo tweakers,
is er ook een mogelijkheid om windows Marketplace tegoed in een winkel te kopen?
dat zou namelijk erg handig zijn voor mij.
is er ook een mogelijkheid om windows Marketplace tegoed in een winkel te kopen?
Idd het is en blijft een hulp middel.GerCor schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:02:
Here Drive+ wil regelmatig dat ik een B-weg neem. Maar je moet natuurlijk ook zelf blijven nadenken.
Je moet het altijd nog zelf doen.
Zo ben ik eens ergens in Duitsland in de holst van de nacht een weg ingereden.
Immer grade aus, lekker smal boerenweggetje welke na kilometers plots overging in een fietspad.
Ja en geen borden van doodlopendeweg of iets dergelijks, helemaal niets
Stond ook niet op de kaart aangegeven en ook niet in de TT
Volgens beide gegevens kon ik gewoon doorrijden richting de grote weg.
Maar ondertussen sta je wel tegen een dikke houten paal aan te koekeloeren.
Nou er zat dan ook niets ander op dan terug te rijden.
Dan zijn kilometers echt lang als je in het donker achteruit moet,
met amper een halve meter berm naast je wielen.
Niets is zo ergerlijk dan kaarten die niet deugen, digitaal of niet.
Heb wel even lopen te schelden.
Heb niet het hele topic nagelezen, dus mogelijk een dubbelpost, maar heb een vaag probleem. Heb al maanden de trial van Wordfeud geinstalleerd, nu werkte hij gister niet meer (start op en valt terug naar home scherm), dus dacht ik hem te verwijderen en opnieuw te installeren. Nu komt het: hij staat niet in mijn app lijst!
Als ik naar de store ga denkt de store dat ik hem heb en kan ik alleen de volledige versie kopen (mij niet waard), als ik via de windows store website hem herinstalleer, verschijnt hij nog steeds niet. Iemand dit al eens meegemaakt?
Als ik naar de store ga denkt de store dat ik hem heb en kan ik alleen de volledige versie kopen (mij niet waard), als ik via de windows store website hem herinstalleer, verschijnt hij nog steeds niet. Iemand dit al eens meegemaakt?
ja dat kan, als je een Xbox live kaart koopt komt het tegoed daarvan op je Microsoft Account te staan waarmee je vervolgens kunt afrekenen!Kraanmachinist schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:40:
Hallo tweakers,
Wordfeud is een spel en staat dus in de games hub, vandaar dat je hem niet terugziet in je app lijst!The_MAN schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:53:
Heb niet het hele topic nagelezen, dus mogelijk een dubbelpost, maar heb een vaag probleem. Heb al maanden de trial van Wordfeud geinstalleerd, nu werkte hij gister niet meer (start op en valt terug naar home scherm), dus dacht ik hem te verwijderen en opnieuw te installeren. Nu komt het: hij staat niet in mijn app lijst!
[ Voor 45% gewijzigd door Tomba op 13-12-2013 10:00 ]
Krijg nou wat! Ik zou zweren dat hij eerst in mijn app lijst stond , maar start hem de hele tijd al vanaf het Home scherm.. Je hebt helemaal gelijk! Dank!Tomba schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:58:
[...]
ja dat kan, als je een Xbox live kaart koopt komt het tegoed daarvan op je Microsoft Account te staan waarmee je vervolgens kunt afrekenen!
[...]
Wordfeud is een spel en staat dus in de games hub, vandaar dat je hem niet terugziet in je app lijst!

Ik heb dat ook met wordfeud, dat ie bij start terug valt naar home scherm, maar na meestal een keer of 3 starten werkt ie wel..
Ik heb sinds kort een Lumia 1020 en de foto's nemen best veel ruimte in (zoals te verwachten was) Ik heb alle foto's reeds naar mijn harddisk gekopieerd, maar nu wil ik alles verwijderen, behalve die ik als favoriet aangemerkt heb (zodat deze op mijn pictures livetile blijven terugkomen), weet iemand of dit mogelijk is?
Het zal alwel bekend zijn maar bij deze;
Voor degenen die de deticated Bing zoekknop willen instellen op Google:
Ga naar instellingen systeem->taal en regio en zet de browser zoektaal op Bashkir (Rusland)
Ga vervolgens naar instellingen toepassing->internet explorer. Ga naar geavanceerde instellingen en zet de standaard zoekmachine op Google.
Als je nu de zoekknop indrukt heb je NEDERLANDS Google zoeken.
http://sdrv.ms/1cusO70
http://sdrv.ms/1bQByaP
http://sdrv.ms/1cusPb5
Ik gebruik zelf Bing maar lees vaak dat men graag Google onder de standaard zoekknop heeft op WP8.
Ga naar instellingen systeem->taal en regio en zet de browser zoektaal op Bashkir (Rusland)
Ga vervolgens naar instellingen toepassing->internet explorer. Ga naar geavanceerde instellingen en zet de standaard zoekmachine op Google.
Ik gebruik zelf Bing maar lees vaak dat men graag Google onder de standaard zoekknop heeft op WP8.
Daarvoor heb ik een apparte map voor aangemaakt.Tomba schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:29:
Ik heb sinds kort een Lumia 1020 en de foto's nemen best veel ruimte in (zoals te verwachten was) Ik heb alle foto's reeds naar mijn harddisk gekopieerd, maar nu wil ik alles verwijderen, behalve die ik als favoriet aangemerkt heb (zodat deze op mijn pictures livetile blijven terugkomen), weet iemand of dit mogelijk is?
Hier staan alleen de afbeeldingen of foto's in die ik als favoriet heb aangemerkt.
Bij mij verschijnt er geen optie om de standaard zoekmachine te wijzigen onder de opties van internet explorerdr_dreey schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:45:
Het zal alwel bekend zijn maar bij deze;
Heb een unbranded samsung ativ S
In het verleden is wel vaker gebleken dat sommige toestellen de zoekmachine wel aan kunnen passen en anderen niet. Mijn Lumia 800 had die optie ook nooit gekregen. Waar het precies in zit weet ik niet, maar dat de een het wel kan en de ander niet is "heel normaal" in de wereld van Microsoft.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Op de 520 vodafoon werkt deze workaround iig.
Vind het alleen jammer dat je ook hier geen vrije keus hebt.
Alleen een keus tussen bing en google.
Vind het alleen jammer dat je ook hier geen vrije keus hebt.
Alleen een keus tussen bing en google.
Ik denk ook dat je het moet zoeken in de firmware. Flash er eens een branded firmware uit Rusland of een land die richting op en wellicht dat het dan wel kan.
Zelf krijg ik bij mijn Lumia 920 met unbranded generic EU firmware ook die optie niet.
Zelf krijg ik bij mijn Lumia 920 met unbranded generic EU firmware ook die optie niet.
Geniaal dr_dreey! Thnx, werkt perfect (Lumia 920, developer Rom)
Was al eens eerder gepost. ;-)robg1984 schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:41:
Geniaal dr_dreey! Thnx, werkt perfect (Lumia 920, developer Rom)
Maar wel handig dat deze weer eens opgehaald werd.
[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-12-2013 02:13 ]
Kun je me uitleggen hoe je dat doet? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar....Amadeus1966 schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:32:
[...]
Daarvoor heb ik een apparte map voor aangemaakt.
Hier staan alleen de afbeeldingen of foto's in die ik als favoriet heb aangemerkt.
Ik vraag mij af, nu bijvoorbeeld WhatsApp toegang heeft gekregen tot "speciale" api's, in hoeverre zal Microsoft met komende updates Windows Phone verder open gooien voor de "hele wereld" zodat stompzinnige beperkingen die het OS nu opwerpt verdwijnen.
Ik snap dat Microsoft de boel veilig wil houden, maar naar mijn idee gaan ze daar nu soms te ver in. Kijk wat voor truuken agenda apps uit moeten halen om toegang te krijgen tot je agenda's.
Hopelijk wordt dat in de toekomst beter
Ik snap dat Microsoft de boel veilig wil houden, maar naar mijn idee gaan ze daar nu soms te ver in. Kijk wat voor truuken agenda apps uit moeten halen om toegang te krijgen tot je agenda's.
Hopelijk wordt dat in de toekomst beter
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ach ja, prima dat ze meer api's beschikbaar stellen, of ontwikkelaars meer toegang geven tot api's.. Zolang ze het zelf maar sterk in de gaten houden. Zou jammer zijn als nu, net nu het os meer momentum krijgt op de markt, dit het predicaat onveilig krijgt.. Android heeft dit nu al, alleen vatten mensen dit schijnbaar niet. De link windows en onveilig is snel gelegd gezien de desktop historie.. Aangezien Windows flamen een trend lijkt online, zou dit in een klap mogelijke nieuwe sales schaden.
Je sluit je toestel met behulp van een usb kabel aan op je laptop/pc en vandaaruit ga je met je verkenner naar de sd kaart.Tomba schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:23:
[...]
Kun je me uitleggen hoe je dat doet? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar....
Eenmaal aangekomen op je Sd kaart, maak je daar vervolgens een nieuwe map aan.
Geef dat ding een willekeurige naam en sleep vanuit de zelfde verkenner de gewenste afbeeldingen naar deze map.
Nou, over flamen gesproken, je haalt hier wel aardig uit naar Android.xxxneoxxx schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:28:
................. dit het predicaat onveilig krijgt.. Android heeft dit nu al, alleen vatten mensen dit schijnbaar niet. De link windows en onveilig is snel gelegd gezien de desktop historie.. Aangezien Windows flamen een trend lijkt online, zou dit in een klap mogelijke nieuwe sales schaden.
Terwijl Android net zo veilig of onveilig is.
Het is immers de gebruiker zelf die er voor kiest om wel of niet buiten de store te gaan winkelen.
Of de permissies simpelweg negeren, niet doorlezen of niet begrijpen en er toch voor kiezen om het te installeren.
En over welke veilig of onveiligheden hebben we het hier?
Immers bij de MS store wordt mij ook steeds voorgeschoteld dat bepaalde zaken gedeeld moeten worden.
En ik als gebruiker moet maar geloven dat er geen misbruik van wordt gemaakt ( en wat is misbruik of wat is hun definitie van misbruik? ).
Ik heb jaren een Droid toestel gehad en heb ze nu nog en daarvoor Windows Mobile, maar er is nog nooit iets schokkends gebeurt.
Virussen?
Vaak over gehoord en gelezen, maar nog nooit meegemaakt ( en ook niet door iemand in mijn kennissenkring ) dergelijke rapporten hebben in mijn ogen een hoog "wij van WC-Eend" gevoel.
Controles worden op alle drie de stores uitgevoerd, zowel door Ms als Apple en ook door Google........
Geen van allen kunnen de garantie geven dat dit 100 % waterdicht is.
Immers de codes worden al vernuftiger.
Als je niet onder een steen geleefd hebt dan weet je dat zowiezo alles wordt opgeslagen door de diverse providers. ( denk aan Mail, telefoontjes, websitebezoekjes, zoekopdrachten, posities enz enz ) en dat deze data door diverse diensten worden gebruikt cq opgeslagen want immers iedereen kan een potentiele psygopatische terroristische massamoordenaar zijn.
Wie zegt mij dat dat bijvoorbeeld niet met Whatsapp, Gtalk FBMessenger e.d. gebeurt.
En aan datamining doen ze allemaal, er moet immers brood verdient worden en zo niet dan wordt dat wel door hogerhand opgelegd.
Het maakt niets uit bij welke provider of op welk platform je zit.
Of dit nu voor de huidige generatie is of voor toekomstige platformen zoals Firefox, Tizen en weet ik veel wat nog meer.
Veiligheid, tja het mag wat kosten.
Waarbij wel moet worden aangetekend dat zowel Microsoft als Apple vooraf alle applicaties scannen en Google pas achteraf. Dat maakt het grootste verschil. Overigens draagt het niet kunnen rooten (interop unlock) van een WP8 toestel ook bij aan de veiligheid van het systeem.Amadeus1966 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:54:
[...] Controles worden op alle drie de stores uitgevoerd, zowel door Ms als Apple en ook door Google........ [...]
Tsjah, providers moeten alles verplicht opslaan e.d., maar ik heb al meermaals gelezen van allerlei apps die hele adresboeken uploaden vanuit Android. Kan helaas niet zo 1-2-3 het nieuwsbericht meer vinden, maar las laats een bericht m.b.t. een schokkend hoog percentage apps in de app store van android (1 op de 20 apps of zo..) dat gewoonweg NEP/een clone is van een bestaande app, en primair bedoeld is om gegevens van je toestel af te 'stelen'. Een provider slaat zulke gegevens allicht nog enigzins veilig op. Op een miljard spam mailtjes vanwege een upload van alle contactpersonen van m'n telefoon naar een open FTP server in Rusland/China, opgeslagen in plaintext, zit ik niet te wachten..Amadeus1966 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:54:
[...]
Nou, over flamen gesproken, je haalt hier wel aardig uit naar Android.
Terwijl Android net zo veilig of onveilig is.
Het is immers de gebruiker zelf die er voor kiest om wel of niet buiten de store te gaan winkelen.
Of de permissies simpelweg negeren, niet doorlezen of niet begrijpen en er toch voor kiezen om het te installeren.
En over welke veilig of onveiligheden hebben we het hier?
Immers bij de MS store wordt mij ook steeds voorgeschoteld dat bepaalde zaken gedeeld moeten worden.
En ik als gebruiker moet maar geloven dat er geen misbruik van wordt gemaakt ( en wat is misbruik of wat is hun definitie van misbruik? ).
Ik heb jaren een Droid toestel gehad en heb ze nu nog en daarvoor Windows Mobile, maar er is nog nooit iets schokkends gebeurt.
Virussen?
Vaak over gehoord en gelezen, maar nog nooit meegemaakt ( en ook niet door iemand in mijn kennissenkring ) dergelijke rapporten hebben in mijn ogen een hoog "wij van WC-Eend" gevoel.
Controles worden op alle drie de stores uitgevoerd, zowel door Ms als Apple en ook door Google........
Geen van allen kunnen de garantie geven dat dit 100 % waterdicht is.
Immers de codes worden al vernuftiger.
Als je niet onder een steen geleefd hebt dan weet je dat zowiezo alles wordt opgeslagen door de diverse providers. ( denk aan Mail, telefoontjes, websitebezoekjes, zoekopdrachten, posities enz enz ) en dat deze data door diverse diensten worden gebruikt cq opgeslagen want immers iedereen kan een potentiele psygopatische terroristische massamoordenaar zijn.
Wie zegt mij dat dat bijvoorbeeld niet met Whatsapp, Gtalk FBMessenger e.d. gebeurt.
En aan datamining doen ze allemaal, er moet immers brood verdient worden en zo niet dan wordt dat wel door hogerhand opgelegd.
Het maakt niets uit bij welke provider of op welk platform je zit.
Of dit nu voor de huidige generatie is of voor toekomstige platformen zoals Firefox, Tizen en weet ik veel wat nog meer.
Veiligheid, tja het mag wat kosten.
Nu checked gmail ook al lekker al je mails op steekwoorden om zo gerelateerde advertenties te laten zien, wat ook op het randje van de wet is.. Dus de track record bij Google m.b.t privacy is al niet zo goed. En mensen lezen idd niet de permissies bij het installeren van een app. Vooral omdat het de meerderheid van mensen niets zegt. Iedereen heeft een smartphone tegenwoordig. Hoeveel procent van de mensen denk je dat dat ding ook ten volle begrijpt en benut. Ik durf te stellen nog geen 20%. Er is immers altijd wel een handig neefje die Whatsapp wel geïnstalleerd krijgt voor je. En dan denk ik dat mijn schatting nog hoog ligt. Krijgen ze een permissies venstertje met een waslijst aan permissies waar je ook nog in kan scrollen bij installatie van gratis spelletje x.. Uh-huh. Oh, een "Accept" button. Wat gebeurt er dan denk je? Juist..
Kan je zeggen: dat ligt aan de gebruiker; kan je ook zeggen, vreemd dat apps schijnbaar zoveel permissies mogen hebben binnen het OS. Wat voorbeeldjes, ff gezocht op de frontpage alhier:
nieuws: Android-game steelt en verkoopt Whatsapp-chatlogs
nieuws: Nieuwe Android-malware steelt grote hoeveelheden persoonsgegevens
nieuws: 'Duizenden Android-apps kwetsbaar door lekken in InMobi-adware'
nieuws: Beveiligers omzeilen cryptografische handtekening Android-apps
nieuws: Ook Android-apps kunnen gemakkelijk gebruikersfoto's uploaden
Erg veilig zou ik het allemaal niet willen noemen. Hoe je het ook wendt of keert, Android op mobiele telefoons is gewoon het mobiele equivalent van Windows op de desktop; de gemiddelde gebruiker heeft administrative rechten, geen idee wat ie aan het doen is buiten de gebaande paden om en hier en daar zijn er nogal wat bugs die de veiligheid niet echt bevorderen zeg maar. Enige verschil is dat er voor Windows nog regelmatig updates uit komen.
Ik zou niet zeggen dat Windows Phone per definitie veiliger is, maar ik denk wel dat Microsoft met reden de boel een stuk dichter gezet heeft. Ze hebben immers met Windows Mobile al wat ervaring opgedaan en gezien het het niet moet.
Dit is ook de reden waarom de play store volgepropt word met apps waarvan de developers uit zijn op informatie van de gebruiker of gewoon vol stoppen met malware.Caelorum schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:33:
[...]
Waarbij wel moet worden aangetekend dat zowel Microsoft als Apple vooraf alle applicaties scannen en Google pas achteraf. Dat maakt het grootste verschil. Overigens draagt het niet kunnen rooten (interop unlock) van een WP8 toestel ook bij aan de veiligheid van het systeem.
Dit is voornamelijk (en omdat de Google producten je strot in geduwd worden) reden waarom ik wegblijf van Android producten. Ik zit er niet op te wachten dat mijn gegevens worden opgeslagen op een of andere roepie roepie server in het buitenland. Os zoals Fire OS waarbij alle meuk van Google eruit is gesloopt zie ik wel weer zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 18-12-2013 17:27 ]
Daar kan ik dus wel mee eens zijn.xxxneoxxx schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:01:
[...]
Ik zou niet zeggen dat Windows Phone per definitie veiliger is, maar ik denk wel dat Microsoft met reden de boel een stuk dichter gezet heeft. Ze hebben immers met Windows Mobile al wat ervaring opgedaan en gezien het het niet moet.
Door een gebruiker te beperken is de kans op dergelijke fouten aan zijn zijde zeker te minimaliseren.
100 % uitsluiten is vooralsnog een utopie.
Immers met WP8 kun je ook sideloaden en xap van duistere bronnen binnenhalen.
Maar vergt wel wat meer werk.
Dit is op dit moment alleen mogelijk op een ativ s en daar moet de gebruiker weten wat hij aan het doen is. Het is niet zo dat hij zoals bij oudere ios versie naar een website kan gaan en daar een jailbreak door kan krijgen.Amadeus1966 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:44:
[...]
Daar kan ik dus wel mee eens zijn.
Door een gebruiker te beperken is de kans op dergelijke fouten aan zijn zijde zeker te minimaliseren.
100 % uitsluiten is vooralsnog een utopie.
Immers met WP8 kun je ook sideloaden en xap van duistere bronnen binnenhalen.
Maar vergt wel wat meer werk.
Kwestie van tijd totdat de developers van Samsung eens wakker worden en de bug in hun apps fixen die het mogelijk maakt om full acces te krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 18-12-2013 19:06 ]
Nope,vali schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:05:
[...]
Dit is op dit moment alleen mogelijk op een ativ s en daar moet de gebruiker weten wat hij aan het doen is.
je kan gewoon bij MS de Sdk downloaden, dit samen met visual studio 2012 en een
developersaccount kan je op ieder WP8 toestel sideloaden.
Volkomen legaal.
Developersaccount is gratis aan te maken bij http://apps.windowsstore.com/
Nee dan kan je nog steeds niks. Je kan pas tweaken met wp8 als hij interop unlocked is en dat ben je niet als developer. Met interop unlock heb je bv. de mogelijkheid om register tweaks te maken omdat je toestel in android termen "volledig regoot" is. Met full unlock is de bootloader gehacked en kan je custom roms flashen, iets wat ook mogelijk is met de ativ sAmadeus1966 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:52:
[...]
Nope,
je kan gewoon bij MS de Sdk downloaden, dit samen met visual studio 2012 en een
developersaccount kan je op ieder WP8 toestel sideloaden.
Volkomen legaal.
Developersaccount is gratis aan te maken bij http://apps.windowsstore.com/
gehackte xaps kunnen vrij weinig op een toestel als een developer deze geinstalleerd, hij blijft namelijk in zijn sandbox.
Je kan het allemaal hier terug lezen.
[ Voor 35% gewijzigd door vali op 18-12-2013 22:50 ]
Overigens is het interop unlock en niet interlop unlock 
Maar inderdaad, met sideloaden van apps blijf je nog steeds binnen de sandbox.
Maar inderdaad, met sideloaden van apps blijf je nog steeds binnen de sandbox.