• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
@deBennie
Dit zijn niet de features die elk toestel krijgt. Metname Nokia vaart wel bij de GDR2/Amber update. De rest van de merken zullen nauwelijks iets van nieuwe features merken omdat ze er niet voor beschikbaar komen.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Het gaat mij even over de extra kleurprofielen specifiek. Gaan de Nokia's (920) die krijgen?
Kan iemand met een ge-amberde 920 me dat wellicht vertellen? :)

Oh wacht, de color profile is het instellen van de color saturation en color temperature.
Niet nieuwe thema kleuren.
Nevermind dus. :)

[ Voor 30% gewijzigd door deBennie op 15-08-2013 14:08 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Sheik schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:59:
@deBennie
Dit zijn niet de features die elk toestel krijgt. Metname Nokia vaart wel bij de GDR2/Amber update. De rest van de merken zullen nauwelijks iets van nieuwe features merken omdat ze er niet voor beschikbaar komen.
Ik zie er weinig tussen staan wat wij, HTC 8X, dan niet zouden hebben? En die HERE updates hebben volgens mij niks met GDR2 te maken. Het zijn apps die ook beschikbaar zijn voor HTC, want die heb ik namelijk en de updates voor HERE Maps en HERE Drive + kwamen gistermiddag mijn telefoon al binnenrollen.

Ik wacht dus op FM-radio en datasence. Al kan datasence mij helemaal niks schelen of ik dat wel of niet heb.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 08:38
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Ik zie er weinig tussen staan wat wij. HTC, dan niet zouden hebben? En die HERE updates hebben volgens mij niks met GDR2 te maken. Het zijn apps die ook beschikbaar zijn voor HTC, want die heb ik namelijk en de updates voor HERE Maps en HERE Drive + kwamen gistermiddag mijn telefoon al binnenrollen.

Ik wacht dus op FM-radio en datasence. Al kan datasence mij helemaal niks schelen of dat wel of niet heb.
Lumia toestellen krijgen met de Amber update ook de volgende functies:

- Flip to Silence
- Double tap to wake up
- Glance Screen
- Smart Cam / Pro Cam
- Call + Sms filter (http://conversations.nokia.com/2013/08/12/close-your-doors-with-call-and-sms-filter/)
- camera improvements

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 10:17

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

ik heb nu een maand mijn 925 die Vodafone branded is (32Gb versie) Ik gebruik er echter een KPN/Hi abonnement simkaart in. Ook ik mis data sense nog , lijkt me wel handig vooral nu ik steeds meer spotify gebruik

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
FM Radio vind ik overigens niet echt top werken. Misschien komt het omdat ik andere oordoppen gebruik, maar het bereik tijdens het lopen is als een sinus. Goed bereik, slecht bereik, goed bereik, slecht bereik, goed bereik, slecht bereik, goed bereik, slecht bereik. Ook kon ik maar bar weinig zenders vinden. Een 538 of Q-Music bleef bv niet vinden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• GerCor

GerCor

Sonny7 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:13:
[...]

- Flip to Silence
- Double tap to wake up
- Glance Screen
- Smart Cam / Pro Cam
- Call + Sms filter (http://conversations.nokia.com/2013/08/12/close-your-doors-with-call-and-sms-filter/)
- camera improvements
Flip to Silence zit standaard op mijn HTC, en met de rest kan ik wel leven. Details waar je in de praktijk, ook dat Flip to Silence, nooit gebruik van maakt.

Smart Cam / Pro cam. Het zal wel, 80.000 van dat soort apps in de store. Call en SMS filters, zie mij dat in de praktijk ook niet gaan gebruiken. Ik zou niet weten wie ik moet filteren.

Ik zie liever dat Microsoft Nederland eens iets gaat doen. Mis Nederlands bij gesproken talen. In Bing werkt het ook voor geen meter. Moet je het op Engels zetten als je locaties wilt vinden. Zet je het op Engels, krijg je wel nieuws maar locaties/bedrijven kan de telefoon niet vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 15-08-2013 14:43 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Sheik
Sonny7 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:13:
[...]
Dank voor beantwoorden GerCor's vraag.

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:31:
FM Radio vind ik overigens niet echt top werken. Misschien komt het omdat ik andere oordoppen gebruik, maar het bereik tijdens het lopen is als een sinus. Goed bereik, slecht bereik, goed bereik, slecht bereik, goed bereik, slecht bereik, goed bereik, slecht bereik. Ook kon ik maar bar weinig zenders vinden. Een 538 of Q-Music bleef bv niet vinden.
Same here. Heel erg 'sterke' zenders zoals Radio 1 of BNR nieuwsradio werken meestal zonder storing, maar inderdaad 538, Veronica, 3FM etc. zijn meestal om te huilen :'(

• Sheik
Mee eens. Ik kan de FM Radio nog niet gebruiken tijdens hardlopen, het is gewoonweg ontoereikend, oftewel slecht. Dus mijn collectie mp's gaan mee. Jammer is het wel. Ik gebruik overigens de originele oortjes van de 8X.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:24
@gercor, ben benieuwd welke app jij vergelijkbaar vind met pro cam. Na het gebruikt te hebben kan ik zeggen dat er niets is wat er in de buurt van komt.

• GerCor

GerCor

Ik gebruik gewoon de standaard camera app van HTC. Geen idee wat vergelijkbaar is met pro cam want ik heb de pro cam dus niet. Maar, en dat is op persoonlijke titel, ik ben al de reclame voor de 1020 ook al meer dat zat. Ik weet alleen dat er enorm veel apps beschikbaar zijn, maar het boeit me allemaal niet zo. Ik heb de telefoon vooral om te kunnen communiceren met collega's en familie. Via telefoon - steeds minder - of via WhatsApp en soms Skype. En om mail je kunnen ontvangen. Daarnaast erg blij met HERE Drive+. Kan trouwens wel een update gebruiken want waarom kan ik niet naar een contact navigeren? Moet ik opnieuw een adres opgeven. Beetje onnodig, lijkt mij.

Maar ik heb de telefoon dus zeker niet om foto's te maken. Ik heb tijdens mij vakantie wat foto's gemaakt, en deze gaan automatisch naar Skydrive. En dat soort zaken vind ik veel belangrijker dan een camera app.

Maar dat alles neemt niet weg dat ik iedereen een pro cam app gun hoor. Als jij dat belangrijk vindt, dan is dat toch top dat je daarover kunt beschikken?

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 15-08-2013 15:32 ]

• Sonny7
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:38:
[...]

Flip to Silence zit standaard op mijn HTC, en met de rest kan ik wel leven. Details waar je in de praktijk, ook dat Flip to Silence, nooit gebruik van maakt.

Smart Cam / Pro cam. Het zal wel, 80.000 van dat soort apps in de store. Call en SMS filters, zie mij dat in de praktijk ook niet gaan gebruiken. Ik zou niet weten wie ik moet filteren.

Ik zie liever dat Microsoft Nederland eens iets gaat doen. Mis Nederlands bij gesproken talen. In Bing werkt het ook voor geen meter. Moet je het op Engels zetten als je locaties wilt vinden. Zet je het op Engels, krijg je wel nieuws maar locaties/bedrijven kan de telefoon niet vinden.
Flip to silence vond ik altijd prettig werken op Symbian, maarja dat is m'n eigen ervaring.
Double tap to wake up werkte ook altijd fijn, moet er af en toe nog steeds aan wennen dat m'n lumia 920 dit niet heeft.. Gelukkig heb ik binnenkort deze functie weer tot m'n bezit :-)

Pro Cam is naar mijn mening verreweg de beste camera-app die er beschikbaar is.
@GerCor ik gok dat de meeste mensen met een Nokia Pureview wel om de fotokwaliteit geven en daarom ook wat meer interesse hebben in camera-apps (zoals Pro-cam). Maar dit is natuurlijk puur persoonlijk. ;-)

Daarnaast vind ik Glance Screen ook een echte toevoeging, al moet ik nog zien wat dat met het accuverbruik gaat doen!

• Sheik
Het blijft erg subjectief. Voor de ene gebruiker is een camera app een selling point, voor de ander is dat weer flip to silence etc.

Dat MS maar blij is dat er zoiets bestaat als Nokia. HTC en Samsung hadden WP8 met hun tweetjes nooit getrokken, MS had er heus niet meer geld en energie in gepompt dan nu. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Nokia van de GDR2 update nog een hele interessante update maakt door de Amber toevoegingen. Zo hou je gebruikers wel tevreden, al is het niet altijd jouw ding. Beweging en ontwikkeling geeft vertrouwen en dat is een key element!!

• GerCor

GerCor

Ja, oké. Ik heb dat dubbel tab gezien. Moet je 2 keer (duh) tikken op je scherm om het openen/starten. Ik zie de meerwaarde daar niet van want mijn scherm gaat na 3 minuten 'op slot'.

Laat ik het zo zeggen: ik vind het echt geweldig hoor wat Nokia doet. Maar heel veel van die toevoegingen zou ik toch al niet gebruiken. Wel leuk dat je de keuze hebt om ze wel of niet te gebruiken.

Vaak installeer ik apps om uit te proberen en dan merk ik dat ik ze in de praktijk eigenlijk niet gebruik. Ik heb nu ook mijn beginscherm vol staan met live tiles. Alleen al omdat ze zo mooi gemaakt zijn. Maar gebruiken? Niet echt.

[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 15-08-2013 15:38 ]

• Sheik
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:34:
Ja, oké. Ik heb dat dubbel tab gezien. Moet je 2 keer (duh) tikken op je scherm om het openen/starten. Ik zie de meerwaarde daar niet van want mijn scherm gaat na 3 minuten 'op slot'.
Andere mensen gebruiken de telefoon anders dan jij GerCor. Dat jij het niet zinvol vindt is legitiem. Ikzelf vind het een echte uitkomst. Mijn telefoon gaat na 30 seconden in standby en zou maar hoeven te tikken om berichten etc te lezen. Ideaal en mis ik gigantisch op de 8X.

Maar nogmaals of die features zinvol zijn is afhankelijk van je eigen workflow. Zelfde geldt voor flip to silence, een enorme uitkomst om heel snel tijdens een meeting de telefoon om te draaien als je hem vergeten bent op mute te zetten. Kortom, voor jou niet interessant, voor anderen juist heel interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door Sheik op 15-08-2013 15:38 ]

• GerCor

GerCor

Helemaal mee eens, Sheik. En zo zie ik het ook. Zie ook mijn aangepaste post hierboven. Zo vind ik de app Trein van Niels fantastisch gemaakt. 10+ zou ik willen zeggen. Heb ook een donatie gedaan, maar omdat ik nooit met de trein reis, heb ik de app verwijderd. Maar ik ben wel trots op Niels (ken hem niet hoor) dat hij, zeker als Nederlander, zo'n prachtige app kan maken en aanbiedt en dat er zoveel positieve reacties in de store staan.

[ Voor 66% gewijzigd door GerCor op 15-08-2013 15:44 ]

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
ozzynator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:28:
[...]

ik weet niet wat je er mee doet, maar om de zoveel dagen is wat voorbarig denk ik.
Afhankelijk van hoe je je opmerking bedoelt, is het niet zo vergezocht hoor. Mijn Ativ S houdt het zeker 2+ dagen uit. Daarbij; op mijn werk (kantoorbaan) hangt ie ook met enige regelmaat aan de pc. Scheelt ook al. maar eens in de week of zo thuis laden met een automatische backup is toch niet verkeerd imho.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:05
nou, ik bedoelde dus als je hem om de 2 dagen ofzo moet opladen, je hem niet erg intensief gebruikt. Maar auto backup naar pc is iets wat ik ook wel mis, al is Skydrive automatisch ook wel handig.

Over double tab: ga ik juist wel gebruiken, mis de knop onder het scherm van mijn omnia nog steeds, is wat makkelijker dan telkens dat knopje aan de zijkant opzoeken in het halfdonker.

zeker, zeker

• Caelorum
GerCor schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:34:
Ja, oké. Ik heb dat dubbel tab gezien. Moet je 2 keer (duh) tikken op je scherm om het openen/starten. Ik zie de meerwaarde daar niet van want mijn scherm gaat na 3 minuten 'op slot'. [...]
Je kan het ook permanent op het scherm laten zien of alleen als je hand in de buurt komt (met time-out). Wat dat betreft zijn het juist die kleine dingetjes die een telefoon af maken of niet. En vaak mis je het ook niet totdat je het een keer hebt gebruikt en het er niet meer is. *edit* en het vervangt ook niet het homescreen hoor. Of je het OS gelockt is of niet heeft niets te maken met glance. Bijv. ik moet nu eerst dubbeltappen of power key indrukken en dan nog omhoog sliden. Eigenlijk iets wat je ervoor ook moest doen.
Wat betreft Microsoft ben ik het helemaal met je eens. Er mag wel wat meer ondersteuning voor Nederlands komen. Als je het 'excuus' van MS over de vertraging van de Xbox1 voor Nederland mag geloven zijn ze dus ook *eindelijk* bezig met die spraakherkenning. IMO werd dat ook wel tijd, want bijna twee jaar geleden zochten ze nog mensen bij MS NL voor teksten inspreken. Daar komt nog bij dat die spraak engine die ze gebruiken al sinds jaar en dag Nederlands ondersteund. Probeer Nuance Dragon NaturallySpeaking maar eens om te zien hoe ongelooflijk goed dat werkt.
Wat dat betreft loopt MS NL behoorlijk te slacken en zijn ze IMO veels te gefocust op het verkopen van product aan bedrijven in NL en te weinig op de consument. Aan de andere kant hebben ze ook maar zeer beperkte inspraak in wat Microsoft op het hoofdkantoor doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2013 16:34 ]

• xxxneoxxx
ozzynator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:27:
nou, ik bedoelde dus als je hem om de 2 dagen ofzo moet opladen, je hem niet erg intensief gebruikt. Maar auto backup naar pc is iets wat ik ook wel mis, al is Skydrive automatisch ook wel handig.

Over double tab: ga ik juist wel gebruiken, mis de knop onder het scherm van mijn omnia nog steeds, is wat makkelijker dan telkens dat knopje aan de zijkant opzoeken in het halfdonker.
Mwah, valt wel mee hoor. Bel toch een paar keer per dag, whatsapp regelmatig, facebook af en toe, push mail ingesteld met exchange e.d. Internet ook wel een paar keer per dag. Bluetooth zet ik altijd netjes uit als ik niet in de auto zit (carkit) maar wifi staat wel volcontinue aan, zowel op kantoor als thuis.

In de ativ S zit ook wel een redelijke batterij, 2300 mah. Dat zal er zeker aan bijdragen, haha. Tevens scheelt het ook denk ik wel dat ik push mail ingesteld heb op alleen handmatig syncen. Zit toch geen notificatieled op de telefoon, en ik heb besloten dat het handiger is dat ik af en toe zelf op de telefoon kijk of ik mail heb, dan dat het handig is dat de telefoon mij "leeft" aangezien 99 vd 100 mailtjes toch niet wereldschokkend zullen zijn. ;) En de momenten dat het wel nodig is, stel ik het weer even anders in. Verder kijk ik af en toe wat er nu op de achtergrond mag draaien en probeer ik de apps die dit mogen/willen zoveel mogelijk te beperken. Scheelt allemaal denk ik. :)

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10
Green light for Lumia Amber

Latest updates arriving on WP8 Lumia smartphones

http://nokia.ly/16PIXEw
Nokia Lumia smartphones running Windows Phone 8 are about to get a whole lot smarter. The new Nokia Lumia Amber software update is starting to roll out and will deliver a wide range of new and improved features and apps, like Nokia Glance Screen with the standby clock and an even better imaging experience for Nokia Lumia owners.
Lumia Amber builds upon the latest update for Windows Phone 8 from Microsoft. In itself, this provides a number of significant additions: a new FM radio player and improvements to Xbox music and the Internet Explorer browser.

[ Voor 72% gewijzigd door BlackShadow op 15-08-2013 19:59 ]

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 17:21

Stronkie

Where wind is Trouble

vali schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:36:
[...]

Heb het paar dagen draaien en datasense werkt perfect met mijn telfort abonnement (unlocked toestel). Vind wel jammer dat je aantal belminuten en smsjes niet erbij zit (zoals wp7.8 wel had), mja je kan niet alles krijgen :)
hoe heb jij data sense werkend gekregen. ik heb ook de 820 en telfort abbo

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:56

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Hier kan je kijken of de update al beschikbaar is: http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:56

Miesjh

Netherlands

Product Description Latest version Lumia Amber update
Lumia 520 Country variant 1030.6409.1314.1002 Waiting for approval
Lumia 520 T-Mobile 1030.6409.1314.100x Waiting for approval
Lumia 520 Vodafone Prepaid 1030.6408.1309.0002 Waiting for approval
Lumia 620 Country variant 1030.6407.1308.0003 Waiting for approval
Lumia 620 Vodafone Prepaid 1030.6407.1308.0003 Waiting for approval
Lumia 720 Country variant 1030.6409.1311.0001 Waiting for approval
Lumia 720 Vodafone 1030.6409.1311.0001 Waiting for approval
Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0003 Waiting for approval
Lumia 820 KPN 1232.5957.1308.0003 Coming soon
Lumia 820 T-Mobile 1232.5957.1308.0005 Coming soon
Lumia 820 Vodafone 1232.5951.1249.1005 Coming soon
Lumia 920 Country variant 1232.5957.1308.0003 Coming soon
Lumia 920 KPN 3047.0000.1326.2005 Available
Lumia 920 T-Mobile 1232.5957.1308.0005 Coming soon
Lumia 920 Vodafone 3047.0000.1326.2007 Available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:39

SomerenV

It's something!

Miesjh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:52:
Netherlands

Product Description Latest version Lumia Amber update
Lumia 520 Country variant 1030.6409.1314.1002 Waiting for approval
Lumia 520 T-Mobile 1030.6409.1314.100x Waiting for approval
Lumia 520 Vodafone Prepaid 1030.6408.1309.0002 Waiting for approval
Lumia 620 Country variant 1030.6407.1308.0003 Waiting for approval
Lumia 620 Vodafone Prepaid 1030.6407.1308.0003 Waiting for approval
Lumia 720 Country variant 1030.6409.1311.0001 Waiting for approval
Lumia 720 Vodafone 1030.6409.1311.0001 Waiting for approval
Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0003 Waiting for approval
Lumia 820 Vodafone 1232.5951.1249.1005 Coming soon
Lumia 920 KPN 3047.0000.1326.2005 Available
Lumia 920 T-Mobile 1232.5957.1308.0005 Coming soon
Lumia 920 Vodafone 3047.0000.1326.2007 Available
Wat ik me afvraag, wat is dichter bij een release. Coming Soon of Waiting for Approval?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyj4ever
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 22:33
Coming soon denk ik omdat er bij heel veel landen waiting for approval staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
funkyj4ever schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:02:
Coming soon denk ik omdat er bij heel veel landen waiting for approval staat.
Mij lijkt net het omgekeerde. Coming soon is zo vaag. Het komt er ooit wel aan. Bij 'waiting for approval' is Nokia klaar aan zijn kant. Daar is het enkel nog wachten tot de provider er mee instemt (waarom eigenlijk?) en huppa, klaar.

Nu ja, ik kan evengoed fout zijn, maar zo interpreteerde ik het in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hmm ik zit wel bij kpn maar heb een unbranded 920 toestel. En nog geen update ;(

Mijn toestel heeft firmware versie 1232.5957.1308.0003 (gekocht in juni) :? da's toch nog niet de Amber update?

[ Voor 41% gewijzigd door CAP-Team op 16-08-2013 10:03 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
CAP-Team schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:56:
Hmm ik zit wel bij kpn maar heb een unbranded 920 toestel. En nog geen update ;(

Mijn toestel heeft firmware versie 1232.5957.1308.0003 (gekocht in juni) :? da's toch nog niet de Amber update?

Kan je checken op deze site:

http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

PixelShooter schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:12:
[...]

Mij lijkt net het omgekeerde. Coming soon is zo vaag. Het komt er ooit wel aan. Bij 'waiting for approval' is Nokia klaar aan zijn kant. Daar is het enkel nog wachten tot de provider er mee instemt (waarom eigenlijk?) en huppa, klaar.

Nu ja, ik kan evengoed fout zijn, maar zo interpreteerde ik het in ieder geval :)
Dat lijkt me niet. Als er geen approval is, zal comming soon dus nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
maar wie moet er approven bij country varianten? Beetje vaag allemaal.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ozzynator schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:41:
maar wie moet er approven bij country varianten? Beetje vaag allemaal.
Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nokia Nederland twittert nu dat het maandag gaat beginnen.
Maar even gezegd dat die info fout is.

http://conversations.noki...en-light-for-lumia-amber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 01:39

SomerenV

It's something!

Nee, die info klopt gewoon. Alleen voor toestellen van KPN en Vodafone is het al begonnen, de rest komt maandag. Hier info van een van de persvoorlichters van Nokia:

Het klopt, de uitrol vanaf maandag gaat om de unbranded/simlockvrije Nederlandse toestellen. Dat is wellicht een beetje verwarrend inderdaad.

Wat betreft de volgorde, die is als volgt:

Fase 1: Waiting for approval
Fase 2: Coming soon (approved and coming soon)
Fase 3: Available

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb m'n unbranded lumia 820 in Nederland gekocht, maar volgens mij is het een Belgisch model. Ik heb een NL simkaart. Moet ik nu op de BE update of de NL update wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 10-10 14:13
BounceMeister schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:22:
Ik heb m'n unbranded lumia 820 in Nederland gekocht, maar volgens mij is het een Belgisch model. Ik heb een NL simkaart. Moet ik nu op de BE update of de NL update wachten?
Volgens mij worden de updates via je je provider versprijd er niet waar je model vandaan komt..

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
JerX schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

Volgens mij worden de updates via je je provider versprijd er niet waar je model vandaan komt..
Nee, de updates worden door Nokia doorgegeven, niet door je provider.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ozzynator schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:48:
Nee, de updates worden door Nokia doorgegeven, niet door je provider.
Ligt dat niet aan je 'branded' toestel en of de update ook nog door de provider moet worden goedgekeurd? Het is nu bv onlogisch waarom de KPN/Vodafones wel update krijgen, maar volgende week pas de unbranded/simlockvrije, terwijl die ook op een KPN/Vodafone netwerk zouden kunnen zitten.

Nu heb ik een Ascend W1, waar nog erg weinig over bekend is gemaakt, dus mij maakt het nog niet veel uit. (vraag ik me uberhaubt af of er nog verschil tussen prepaid en abbo/simvrij zit).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ozzynator schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:48:
[...] Nee, de updates worden door Nokia doorgegeven, niet door je provider.
Nee, de updates worden door Microsoft uitgegeven (via dezelfde servers als Windows en office), na de aanpassing en goedkeuring van alle betrokken partijen. In het geval van een branded device moeten dus zowel de OEM als de provider (hun logo en wellicht extra accentje) hun aanpassingen doen en beiden goedkeuring geven. Dan moet het nog in het schema van Microsoft passen (in verband met gefaseerde uitrol) en uiteindelijk krijg je het aangeboden.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 16-08-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Caelorum schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:21:
[...]

Nee, de updates worden door Microsoft uitgegeven (via dezelfde servers als Windows en office
Da's toch bijna 1 pot nat. :)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:21:
[...]

Nee, de updates worden door Microsoft uitgegeven (via dezelfde servers als Windows en office), na de aanpassing en goedkeuring van alle betrokken partijen.
(knip)
Ik neem aan dat dus morgen (als t goed is) dan gewoon een update binnenkomt via WiFi voor mijn Lumia 820.

Ik vond het al vreemd dat ik zou moeten wachten op Vodafone, terwijl mijn unbranded Lumia daar niets mee te maken heeft verder. Ook is het niet goed voor mijn databundel als hij grote updates over de (meestal erg brakke, maar dat is een ander verhaal) 3G of E verbinding zou binnenhalen.

Ik ben benieuwd, het duurt erg lang allemaal... :z

[ Voor 1% gewijzigd door BounceMeister op 18-08-2013 11:32 . Reden: Modelnaam toegevoegd, lumia 820 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

BounceMeister schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:30:
[...]

Ik neem aan dat dus morgen (als t goed is) dan gewoon een update binnenkomt via WiFi voor mijn Lumia 820.

Ik ben benieuwd, het duurt erg lang allemaal... :z
Vanaf morgen, kan tot eind september duren voordat je hem hebt.
En ja, dat is balen als je lang moet wachten.

Ze zeggen natuurlijk dat je telefoon zelf met de melding komt. Geen idee of je hem veel sneller krijgt als je dagelijks even op de zoek update knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
hjs schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:46:
[...]
Ze zeggen natuurlijk dat je telefoon zelf met de melding komt. Geen idee of je hem veel sneller krijgt als je dagelijks even op de zoek update knop drukt.
Op 6 van de 7 keer heb je hem dan eerder, aangezien mijn 620 maar 1x per week checkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 13:03
hjs schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:46:
[...]

Vanaf morgen, kan tot eind september duren voordat je hem hebt.
En ja, dat is balen als je lang moet wachten.

Komt deze update er ook voor de Lumia 720, of duurt dit nog langer ?

Heb het al gezien.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 18-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
heb zaterdag zelf de update erop geflasht, stelt niets voor om te doen. Wel een verademing om te hebben, mooie nieuwe toevoegingen.

Ik ervaar een enorme snelheids vebetering, Glance is fijn, data sense handig.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ozzynator schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:23:
heb zaterdag zelf de update erop geflasht, stelt niets voor om te doen. Wel een verademing om te hebben, mooie nieuwe toevoegingen.
Dat is toch wel incl terug naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
dat wel, maar hij zet uit zichzelf alles weer terug, alleen het hoofdaccount opnieuw instellen, de andere accounts alleen het wachtwoord. Mits je een back-up hebt gemaakt, maar dat zal ingesteld zijn om automatisch gedaan te worden.

Dus 10 minuutjes updaten aan de pc, daarna half uurtje instellen en startscherm opnieuw inrichten.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een grote update gekregen.
L920 vodafone branded
De Lumia was er meer dan 30 minuten druk mee.
Nu lees ik dat ik nieuwe leuke dingetjes zoals glance, smart camera enz. zou moeten hebben. Ik zie ze echter niet. Wel is er Data Sense bijgekomen. Leuk en handig!
Moet ik iets instellen voor die overige apps of apart downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:05:
Gisteren een grote update gekregen.
L920 vodafone branded
De Lumia was er meer dan 30 minuten druk mee.
Nu lees ik dat ik nieuwe leuke dingetjes zoals glance, smart camera enz. zou moeten hebben. Ik zie ze echter niet. Wel is er Data Sense bijgekomen. Leuk en handig!
Hmm, dat is wel apart. Ik heb een unbranded 8X met GDR2 maar geen Data Sense op mijn vodafone abbo.

Dan vraag ik mij dus af: Is dat Data Sense dan onderdeel van de Nokia aanpassingen, of onderdeel van de Vodafone branding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Je moet de Nokia apps even updaten in de store, glance bijvoorbeeld staat bij scherm+aanraken, smart cam is een apparte app.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zou het wel prettig vinden als Microsoft Nederland een lijst kan tonen wanneer welk toestel van welke provider GDR2 mag verwachten. Iemand een idee of dat bestaat? Nokia is er iets duidelijker in dan HTC. Kan helemaal niks over de HTC 8X van T-Mobile vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een handmatige flash zag ik de volgende dag dat er app updates waren. En dat waren onder andere specifieke Nokia app updates. Je kan ze ook met de hand opzoeken en installeren. Of lekker makkelijk via qr tags op de WPCentral.com site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Google is weer heerlijk bezig, natuurlijk geldt dit alleen voor windows phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Ik heb inmiddels GDR2 update (8.0.10327.77) op m'n unbranded Ativ S, maar ik heb helemaal geen Data Sense tussen mijn applicaties staan. Ik heb een sim only bij T-Mobile, is het mogelijk dat T-Mobile Data Sense niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
In het Ativ S topic is naar voren gekomen dat het er op lijkt dat data sense er pas is na een factory reset. Plus, ik denk dat je provider het ook moet ondersteunen. Kan misschien beter ff in het ativ s topic bijlezen derhalve. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 07:36

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Berichten over apps en discussies mogen voortaan hier: Windows Phone Store en applicaties heb dan ook wat berichten verplaatst naar dat topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
WouterHelm schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:02:
Ik heb inmiddels GDR2 update (8.0.10327.77) op m'n unbranded Ativ S, maar ik heb helemaal geen Data Sense tussen mijn applicaties staan. Ik heb een sim only bij T-Mobile, is het mogelijk dat T-Mobile Data Sense niet ondersteund?
Heb zelf ook sim-only T-mobile, maar data sense werkt gewoon op mijn Lumia 820. Denk dus dat de Ativ het niet ondersteunt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:31
Nog geen update beschikbaar hier met lumia 820 unbranded op t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
cvs79 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:39:
Nog geen update beschikbaar hier met lumia 820 unbranded op t-mobile
Niet echt nieuws:

Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0003 Coming soon
Lumia 820 Vodafone 3047.0000.1328.3007 Available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik begin me eigenlijk steeds meer te storen aan een, misschien kleine groep mensen, die onder elk Windows Phone bericht het standaard afkraken beginnen:

Notificatiecentrum
Geen Wifi/3G/NFC toggles
Niet genoeg apps (app jutjebroek bestaat wel op Android maar niet op Windows)
Geen notificatieled op de Nokia
Etc, etc

Waarom probeert men een OS dat zo goed werkt te veranderen naar Android?

Ik wil geen notificatiecentrum!
Apps waarvan ik vind dat ze mij mogen storen staan op mijn homescreen, en dan zie ik het gelijk als er iets belangrijks langskomt.

Ik wil geen wifi/3g/bluetooth/etc toggles!
Het staat gewoon altijd aan bij mij, ik wil me niet druk maken of WIFI of bluetooth of NFC of wat dan ook wel of niet aanstaat. Het moet gewoon werken, het is een telefoon en ik wil geen settings aan/uit moeten zetten voordat iets wel of niet werkt.

Ik wil geen notificatieled
Het is een telefoon! Als ik ergens mee bezig ben dan wil ik niet dat mijn telefoon mij gaat storen. Gaat er opeens een LED lopen knipperen en dan moet je wel kijken wat er is! Je huidige werk aan de kant zetten. Wellicht je gesprek met een ander onderbreken om even te kijken wat het is. Tijdens de meeting je telefoon pakken en er naar kijken. Het is zelfs nooit belangrijk!

Waar zijn we mee bezig? Wat geeft die telefoon het recht om mij lastig te vallen terwijl ik met jou een gesprek voer?
Waarom moet ik een notificatiecentrum die volstaat met zooi van apps en Facebook en zelfs reclame meldingen die ik niet hebben wil? (ja dat vertellen de Android fanboys er niet bij)

Mijn telefoon is niet het middelpunt in mijn leven. Dat is mijn werk, mijn vrienden, mijn familie. Maar op de 1 of andere manier als ik met werk familie of vrienden bezig ben is er altijd wel zo'n kut telefoon van iemand die aandacht loopt te vragen. Het is toch de wereld op zijn kop?

Ik ben van mening dat Windows Phone opgezet is als iets anders naast iOS en Android. Een alternatief dat niet continu aandacht van je vraagt. Je hoeft je niet druk te maken of WIFI of 3G of Bluetooth wel of niet aanstaat. Als je het gebruikt zet je het eenmalig aan en dan werkt het gewoon. Je batterij is niet leeg na 6 uur, is die van mij nog nooit geweest. Je red het makkelijk tot de volgende laadbeurt!

Zaken waar jij notificaties van hebben wilt pin je als een klein icon op je startscherm, wat jou niet interesseert pin je er niet op vast.

Windows Phone werkt gewoon en werkt goed, je hoeft niet 1000 instellingen te veranderen of 4 verschillende ROM's te installeren. Je hoeft niet na een half jaar een factory default te doen omdat het traag word. Je hoeft je niet druk te maken of je wel het allerbeste toetsenbord hebt wat er is. Je hebt geen trage Facebook app nodig, en voor die kleine 5% van de gevallen dat de telefoon iets niet kan wat de Facebook app wel kan ga ik even naar touch.facebook.com.Je hebt geen QUAD-core FULL HD met het knipperen van je ogen te bedienen apparaat nodig voor hetgeen jij er mee doet!

Owja, en dat gedoe met de YouTube app: Open dan 1 van de vele andere YouTube apps die er allemaal zoveel keer strakker en georganiseerder uitzien dan wat er op Android of iOS te krijgen is.

Laat men stoppen met elke Android of iOS feat in Windows Phone te willen. Want dan raken ze mij weer kwijt. Ik heb nu het gevoel na jaren vastgezeten te hebben te zijn bevrijd van mijn telefoon, en dat het apparaat weer gewoon doet wat het hoort te doen. Mij tot dienst te zijn ipv dat ik mijn telefoon tot dienst ben.

P.s ik ben het er wel mee eens dat er nog wat dingen te verbeteren zijn, maar zelfs met die gebreken is het OS voor mij vele malen beter dan Android of iOS (bvb een forward button in Internet Explorer zou fijn zijn)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

mvds

Totally awesome!

Ik vind Windows Phone erg fijn werken. Live tiles is voor mij notificatie genoeg, werkt zelfs beter imho. Ik kan naar de tiles kijken die ik belangrijk vind om te zien of er een update/mail/bericht is.

Ik heb nu een Lumia 800, en ik ga binnenkort deze inwisselen voor een 720 of 820, daar ben ik nog effe niet over uit. Op zich vind ik de betere camera van de 720 wel een goed argument, maar het oled scherm van de 820 spreek me ook erg aan. Ik ben wel fan van oled schermen. En de 925 heeft het beide maar is WAY over budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
@devian Ik vind het zelf ook steeds irritanter worden. Het gebeurd overigens op alle Microsoft berichten:
WP -> Notificatiecentrum, te weinig apps, niet volwassen, gebrek aan essentiële features (wat dan magere opties lijken te zijn, etc. Ik denk dat het vooral komt omdat men niet begrijpt dat het geen tweak-OS is.
Windows 8 -> startscherm, modern ui, tobo/muis besturing, te weinig apps, niet volwassen, gebrek aan essentiële features, slecht verkopen, rotatie van slecht/goed OS (95, 98, ME, XP, Vista, 7, 8 oid)
Office -> niet gratis, bloated, "help ik kan niet wennen aan tabbladen", gesloten standaarden, "help ik werk op iOS/Android", etc.
Xbox -> PS4 is beter, draaikonten, "ik vond de eerste versie prima" vs "ik vond de eerste versie prut", "wat moet ik met TV", 100 euro duurder, etc.
Overig -> Windows 8 Startscherm, Xbox draaikonten en meer wat eigenlijk altijd wel terug komt.

Ofwel: ik lees de reacties vrijwel nooit meer want het zijn er vrijwel altijd 200+ waarvan 150 offtopic en zwaar overdreven vs 50 die wel (deels) ontopic zijn maar ook vaak een negatieve insteek hebben. Elk positief bericht wordt verbogen tot een negatief bericht en zo kunnen we nog wel effe verder gaan. Daarom kijk ik voor Windows/WP nieuws liever op WP Central en voor gamingnieuws op andere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:17
Gisteren GDR2 binnen gekregen. Nokia L920, unbranded, Vodafone abonnement. Ik denk dat ie een minuutje of 20 bezig is geweest.
DataSense werkt. Sterker nog, er stond meteen een tile op mijn scherm. Ik had even zoiets van, "Wat is dat nou weer?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Haha, ach ja, met dat soort opmerkingen zeggen ze meer over zichzelf dan over WP.

Te weinig apps, oh ja, we zitten ook echt te wachten op een appstore zoals die van Apple of Android met tientallen apps die allemaal hetzelfde doen, of apps die echt gewoon compleet nutteloos zijn.
En ik wil ook echt documenten lezen/bewerken op mijn telefoon... NOT! djeez
En VPN op mijn telefoon? Ehh komop zeg, het is een TE-LE-FOON!
Gesloten standaarden... Alsof je daar echt last van hebt...

Maar ja, ze hebben een bord voor hun kop en praten alleen maar na. Wij weten gelukkig wel beter.

Geen mij gewoon maar een telefoon die het doet! En ik vind het prachtig dat ze het gebruiksgemak van Windows op de PC hebben weten te porten naar de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09 14:30
Ach, zo is het voor iedereen anders wat ze willen.
Ik wil bij voorbeeld juist wel een bluetooth/wifi/data/etc. toggle, dat vind ik handig en nu moet ik daarvoor diep het menu in.
VPN lijkt me ook iets dat voor zakelijke gebruikers een must is (ik meen dat MS het ook al aan het implementeren is http://www.zdnet.com/micr...one-8-in-2014-7000017903/ )

Maar goed, ik kom van symbian waar dit wel simpel was geïmplementeerd

Overigens werkt office met open standaarden, alleen verschilt men van mening over wat open is. Open is in dit geval dat de standaarden openbaar zijn en gratis te gebruiken, maar dat ze beheerd worden door MS, dus niet te bewerken door iedereen.

Maar het punt dat men kritiek heeft die deels ongefundeerd is daar ben ik het wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Maar waarom is een toggle handig? Ik maak gebruik van Bluetooth, Wifi, Data en dat staat dus altijd aan. Ik maak geen gebruik van NFC, dat staat altijd uit.

Ik ben misschien 1x per maand in het buitenland, dan wil ik data uitzetten en doe ik even in het instellingen menu. Wat daarvoor ruim voldoet.

Waarom zou je continu het aan en uit willen zetten? Ik had het in het begin wel, net zoals het afsluiten van programma's, maar kwam erachter dat ik dat 'gedrag' overnam van Android. Mijn telefoon had ook in no-time een lege batterij vroeger, maar dat is nu niet meer het geval.

@martin Ik kijk zelf ook op wpcentral, maar die bril die zij op hebben slaat weer heel erg door de andere kant in ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Devian op 21-08-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
ik zet bijvoorbeeld iedere avond mijn telefoon in vliegtuig mode. daar is het handig voor.

Op vakantie als je toch geen data hebt dan zet je data uit en schakel je over naar 2g ipv 3g, en wifi uit als je toch geen wifi hebt. Het zijn de kleine dingen waardoor je dan in eens langer doet met de batterij.

Ik kampeer met rugzak, en dan heb je niet altijd iedere dag een oplaad punt of auto bij de hand.

En zoals ik al aangeef, jij hoeft het niet handig te vinden, maar een ander wel. Zolang de implementatie niet in de weg zit of optioneel is mogen ze van mij dat soort features rustig bij bouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door kippetje01 op 21-08-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Enige waar ik nog wel eens induik is het wifi-scherm om even een ander access point te kiezen (soms pakt ie die van beneden en dat is dus niet zo handig want die kan dan vaak niet verbinden). Verder ben ik ook niet echt in de settings aan het rommelen, maar ik stoor me er ook niet echt aan.

WPCentral en WMPoweruser kijk ik ook vooral voor het nieuws en niet zozeer voor de mening (al vind ik het met die bril wel meevallen imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:29
Een vraag over Data sense,
Klop het dat dit beperkt is tot het instellen van limieten per maand en pre-paid?
Ik zou op vakantie graag per dag een limiet in willen stellen...
Enige manier zou zijn om elke dag een pre-paid limiet in te stellen, maar dat is toch wel weer omslachtig...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
kippetje01 kijk eens naar één van de battery apps, ik heb die van Arthur Semenov en die doet wat jij zoekt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ikmattie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:39:
Een vraag over Data sense,
Klop het dat dit beperkt is tot het instellen van limieten per maand en pre-paid?
Ik zou op vakantie graag per dag een limiet in willen stellen...
Enige manier zou zijn om elke dag een pre-paid limiet in te stellen, maar dat is toch wel weer omslachtig...
elke dag opnieuw instellen?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nou, ik kan mij best vinden in een unified notificatiecenter hoor..! Mijn situatie afgelopen week: loop standby diensten vanwege mijn werk. Dan ligt dus de gsm op het dressoir in de slaapkamer, omdat ik eens in de zoveel weken tijd een weekje 24/7 bereikbaar moet zijn. Prima. Begint het ding om 4 uur s'nachts te piepen. Ga je er uit, vriendin wakker uiteraard, NERGENS terug te vinden wat nu gepiept heeft. Geen berichtje, geen whatsapp. Waarsch. een toast message van een app o.i.d, maar dat is dus nergens terug te vinden. Al met al dus geen werk en niet belangrijk, maar wakker ben je wel.

Toast messages van apps zoveel mogelijk uitgeschakeld hierna. Maar zal dus nooit weten wat nu een melding heeft gegeven. Leuke bijkomstigheid, aangezien je nergens in kan stellen dat bepaalde typen berichten andere geluidjes moeten gebruiken, kan je het op basis daarvan dus ook niet inschatten.

Ik vermoed uiteindelijk dat het de ebay app is geweest, maar goed, een unified notificatiecentrum met historie van messages bijv. zal in zo'n geval dus wel handig zijn. Of desnoods een optie zoals in Ios; tussen bepaalde tijden mogen apps geen berichten/noticifations geven. In mijn geval word ik nu dus wel wakker, op een vrij ongelukkig moment. Zonder reden. En ja, als ik de app had gepinned op mijn homescreen had ik het allicht op de livetile terug gezien, maar ik heb nu niet eenmaal elke app op de homescreen gepinnend. Anders zou ik een vrij grote homescreen hebben nml. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
maar nu gaat je denkwijze al gelijk de Android richting in, je wilt meer weten, meer kunnen instellen, tot op bepaalde tijdstippen toe. Maar waarom? Omdat een uiterst irritante notificatie die compleet nutteloos is geweest jou nachtrust heeft lopen verstoren wil je een notificatiecentrum hebben die nog veel vaker in staat gaat zijn jou te storen....

Wat ik wel een goede oplossing zou vinden, in jou situatie en ook herkenbaar voor mij met werk. Is dat je telefoon volledig stilstaat maar dat je een aantal uitzonderingen kunt instellen zodat je telefoon alsnog herrie maakt als die betreffende nummers jou bellen. Op die manier kun je je telefoon gewoon stil zetten snachts, lopen notificaties die niet belangrijk zijn je niet lastig te vallen. Belangrijke notificaties staan op je homeschreen. En noodgevallen kunnen gewoon bellen en word je door gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
als je toch je data/wifi uitzet, ik neem ten minste aan dat je werk zal bellen/sms'en, wordt je des nachts toch niet lastig gevallen?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Devian schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:11:
maar nu gaat je denkwijze al gelijk de Android richting in, je wilt meer weten, meer kunnen instellen, tot op bepaalde tijdstippen toe. Maar waarom? Omdat een uiterst irritante notificatie die compleet nutteloos is geweest jou nachtrust heeft lopen verstoren wil je een notificatiecentrum hebben die nog veel vaker in staat gaat zijn jou te storen....

Wat ik wel een goede oplossing zou vinden, in jou situatie en ook herkenbaar voor mij met werk. Is dat je telefoon volledig stilstaat maar dat je een aantal uitzonderingen kunt instellen zodat je telefoon alsnog herrie maakt als die betreffende nummers jou bellen. Op die manier kun je je telefoon gewoon stil zetten snachts, lopen notificaties die niet belangrijk zijn je niet lastig te vallen. Belangrijke notificaties staan op je homeschreen. En noodgevallen kunnen gewoon bellen en word je door gewekt.
Psies. Ik ben ook niet op zoek naar een Android alternatief, maar meer een Ios alternatief. Ik zie Windows phone trouwens ook niet als een concurrent voor Android om eerlijk te zijn, maar meer als concurrent voor Ios vanwege gesloten karakter van het OS. Voor mensen die willen dat hun telefoon gewoon 'werkt'. Zoals gezegd, Ios heeft ook zo'n "don't bother me with push notifications between hours XX"-feature, dat zou op windows phone bijv. handig zijn. Geen toast notifications tussen die tijden. Val mij maar lastig als ik wakker ben of zo. Nog minder werk denk ik als een lijstje met uitzonderingen aanleggen van deze app mag dat wel, mag dit niet tussen die uren etc etc..
ozzynator schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:18:
als je toch je data/wifi uitzet, ik neem ten minste aan dat je werk zal bellen/sms'en, wordt je des nachts toch niet lastig gevallen?
Dat zou kunnen ja. Alhoewel dit de eerste keer is in maanden, en ik elke dag iets aan/uitzetten op gezette momenten niet echt handig vindt voor iets wat slechts sporadisch voor komt. ;) Moet je elke avond er aan denken voor het slapen gaan even je wifi en data uit te zetten. Nuh, die telefoon is er om mij te faciliteren, niet andersom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
xxxneoxxx schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:02:

"don't bother me with push notifications between hours XX"-feature, dat zou op windows phone bijv. handig zijn.
Gewoon het nachtgordijn van de nieuwe blackberry overnemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kippetje01 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:01:
Ach, zo is het voor iedereen anders wat ze willen.
Ik wil bij voorbeeld juist wel een bluetooth/wifi/data/etc. toggle, dat vind ik handig en nu moet ik daarvoor diep het menu in.
Welnee, gewoon app installeren en je hebt met knoppen op je startscherm precies wat je wilt hebben/weten. Icoon laat zien of het uit of aan staat en je zit met 1 druk meteen waar je wilt zijn:
http://www.windowsphone.c...c7-463e-a04f-a14c112d05a5
kippetje01 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:15:
ik zet bijvoorbeeld iedere avond mijn telefoon in vliegtuig mode. daar is het handig voor.
Kan deze app ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik mis eigenlijk maar 2 dingen echt op mijn foon:
- SMS tonen zelf in kunnen stellen (!!!!!!!!!) ik snap niet waarom dit niet kan
- Ander toontje voor Whatsapp dan andere toasts

De rest vind ik overkomelijk en de schoonheid (tov IOS/Android) en simpelheid (tov Android) zorgen ervoor dat ik geen enkele reden zie om te switchen :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
mvds schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

Welnee, gewoon app installeren en je hebt met knoppen op je startscherm precies wat je wilt hebben/weten. Icoon laat zien of het uit of aan staat en je zit met 1 druk meteen waar je wilt zijn:
http://www.windowsphone.c...c7-463e-a04f-a14c112d05a5

[...]

Kan deze app ook :)
Klopt, maar zo iets kan met 1 klik minder als er vanuit het besturingssysteem toggles voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kippetje01 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:38:
[...]

Klopt, maar zo iets kan met 1 klik minder als er vanuit het besturingssysteem toggles voor zijn.
Klopt, maar ja, die ene klik extra boeit me niet hoor. Aangezien ik het maar enkele keren nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tomba schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:51:
Ik mis eigenlijk maar 2 dingen echt op mijn foon:
- SMS tonen zelf in kunnen stellen (!!!!!!!!!) ik snap niet waarom dit niet kan
- Ander toontje voor Whatsapp dan andere toasts

De rest vind ik overkomelijk en de schoonheid (tov IOS/Android) en simpelheid (tov Android) zorgen ervoor dat ik geen enkele reden zie om te switchen :)
SMS kun je een andere toon geven, dus je mist eigenlijk maar 1 ding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:22:
[...]
Zie ook:
http://www.windowsphone.c...ngtones-sounds-and-volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oke, ik ben super tevreden over WP8. Maar dat neemt niet weg dat ik toch nog wel een paar vraagtekens heb.

Dat mensen zelf een toon willen kiezen voor een notificatie van app A. kan ik heel goed begrijpen. Ik zou het zelf ook toejuichen. Het heeft, denk ik, alleen weinig zin als je 20 apps hebt die allemaal hun eigen toon hebben. Dan moet je wel heel erg goed weten welke toon bij welke app hoort.

Maar bijvoorbeeld de toon van de herinnering in de agenda. Ik vind dat persoonlijk een vervelende toon. Ook vind ik het vervelend dat ik de herinnering zelf uit moet zetten omdat deze standaard aan staat. Zet dat standaard uit voor alle afspraken en beslis zelf welke een herinneringstoon waard is. Ik vergeet dat regelmatig uit te vinken, maar ik zou dat wellicht minder erg vinden als het een aangename toon zou zijn.

Dus, ik zou wel de mogelijkheid willen hebben 1 level dieper in het OS te komen om dit soort kleine dingen zelf te kunnen regelen. Op zijn minst hadden ze een verschil kunnen maken in die notificaties in de horizontale balk bovenin het scherm en die op de live tiles zelf. Want dat is ook dezelfde toon.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 15:43

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Devian schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:11:

Laat men stoppen met elke Android of iOS feat in Windows Phone te willen.
Idd, helemaal mee eens. Laatst las ik hier weer ergens dat iemand Mapjes/Folders wil hebben op WP. Net zoals iOS en Android, zodat je bepaalde applicaties die iets gemeen hebben in een mapje kunt zetten en dan dat mapje op je homescreen pinnen. Wat is de volgende stap, dat je zoveel mapjes op je homescreen hebt dat je de mapjes ook weer wil indelen en in een mapje stoppen ? Ondertussen ook nog klagen dat je geen wifi/3g toggle hebt en dat het 2 handelingen zijn om bij je wifi/3g instellingen te komen en dus 1 te veel. En dan wel je apps in mapjes stoppen. Om deze te openen moet je dus eerst je mapje openen en daarna de app aanklikken. Dus ook 2 handelingen net zoals de wifo/3g toggle. 8)7

Notificatie centrum zou ik wel willen maar dan wel zo dat ik zelf kan instellen van welke applicaties ik een notificatie wil zien.

XBL: MRE Inc

• xxxneoxxx
Mjah, voor die mapjes hebben we app folders van Samsung. ;) Kan op zich wel handig zijn voor degene die het wil.. Appjes groeperen in een enkele tile kan dus mooi via een app, wat het een optie maakt.

Notificatiecenter is applicatie overkoepelend, ik bedoel, deze dient diverse apps te benaderen om info te verzamelen. Dit lijkt mij dus iets wat evt. in het OS ingebouwd zou kunnen worden.

Handigste zou m.i. zijn als Microsoft gewoon zorgt dat er aardig wat api's beschikbaar komen voor developers.. Zodat functionaliteit die allicht een selecte groep gebruikers wil gebruiken, ontsloten kan worden dmv een losse app. Zo geef je iedereen de keuze wat te gebruiken.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

MRELynx schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:31:
[...]
Idd, helemaal mee eens. Laatst las ik hier weer ergens dat iemand Mapjes/Folders wil hebben op WP. Net zoals iOS en Android, zodat je bepaalde applicaties die iets gemeen hebben in een mapje kunt zetten en dan dat mapje op je homescreen pinnen. Wat is de volgende stap, dat je zoveel mapjes op je homescreen hebt dat je de mapjes ook weer wil indelen en in een mapje stoppen ? Ondertussen ook nog klagen dat je geen wifi/3g toggle hebt en dat het 2 handelingen zijn om bij je wifi/3g instellingen te komen en dus 1 te veel. En dan wel je apps in mapjes stoppen. Om deze te openen moet je dus eerst je mapje openen en daarna de app aanklikken. Dus ook 2 handelingen net zoals de wifo/3g toggle. 8)7

Notificatie centrum zou ik wel willen maar dan wel zo dat ik zelf kan instellen van welke applicaties ik een notificatie wil zien.
Over die toggles, geen idee hoe dat bij iOS zit, maar de standaard bij Android is toch:
[list=1]
• Trek je je notificatiebalk naar beneden
• Toggle omzetten
• Notificatiecentrum sluiten?

Windows Phone
  1. Toggle shortcut tikken
  2. Toggle omzetten
  3. Back of Windows toets drukken
Lijken mij goed geteld exact evenveel handelingen.. Enige voordeel is bij Android dat je eenvoudig er meerdere tegelijk aan/uit kunt zetten.. Maar verder.. Voor mij is het iig iets wat ik niet dagelijks doe.

Een notificatiecentrum mis ik niet echt, alhoewel ik er wel degelijk het nut van inzie en vind dat het een nuttige toevoeging zou zijn. Notificaties en dit soort switches op één plek, à la Android, dat zou best handig zijn... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• ozzynator
GerCor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:22:
[...]

Kweet niet, maar ik denk, is zomaar een gedachte he, kan het ook mis hebben, maar dat Tomba bedoeld om zelf geluiden neer te laden naar de telefoon om die als sms geluid in te stellen.

zeker, zeker

• Sheik
Rowdy.nl schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

Over die toggles, geen idee hoe dat bij iOS zit, maar de standaard bij Android is toch:
[list=1]
• Trek je je notificatiebalk naar beneden
• Toggle omzetten
• Notificatiecentrum sluiten?

Windows Phone
  1. Toggle shortcut tikken
  2. Toggle omzetten
  3. Back of Windows toets drukken
Lijken mij goed geteld exact evenveel handelingen.. Enige voordeel is bij Android dat je eenvoudig er meerdere tegelijk aan/uit kunt zetten.. Maar verder.. Voor mij is het iig iets wat ik niet dagelijks doe.
Dit is niet correct. Standaard kom je bij WP8 op 4 stappen uit. Standaard bij Android kan je de toggle op je homescreen plaatsen en dan kom je op 1 stap uit.

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Sheik schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:20:
[...]

Dit is niet correct. Standaard kom je bij WP8 op 4 stappen uit. Standaard bij Android kan je de toggle op je homescreen plaatsen en dan kom je op 1 stap uit.
Standaard wel, maar met een app niet, dan 3, maar kun je bij Android, ZONDER extra apps, ook al een toggle op het beginscherm zetten die de toggle direct uitvoert zonder nog een keer ergens op te klikken?

• Sheik
robg1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:10:
[...]
Standaard wel, maar met een app niet, dan 3, maar kun je bij Android, ZONDER extra apps, ook al een toggle op het beginscherm zetten die de toggle direct uitvoert zonder nog een keer ergens op te klikken?
Bij WP8 is het standaard op de meest snelle manier als volgt:
1. op homescreen klik op icoon 'Instellingen' (wel eerst die tile pinnen!)
2. ga dan naar gewenste functie (wifi/bluetooth/etc)
3. klik dan op aan/uit
4. (optioneel) ga terug naar begin via Windows toets

Bij Android (HTC als voorbeeld) is het standaard op de meest snelle manier als volgt:
1. op homescreen klik op icoon 'wifi'' (wifi gaat direct aan/uit)

Bij Android maak je dan gebruik van een widget die er standaard op zit.

Maargoed, het is sneller maar heb dat nooit zo als vervelend ervaren met WP8. Geen bottleneck wat mij betreft, met WP8 raas je behoorlijk snel door de verschillende schermen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sheik op 22-08-2013 11:25 ]

• xxxneoxxx
Psies, tel daarbij wel op dat je je bij Android tijdens die ene actie al geërgerd heb aan de gigantische UI lag, en bij WIndows phone van ergernis, ondanks meerdere stappen, geen sprake is. :P

• Sheik
xxxneoxxx schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:39:
Psies, tel daarbij wel op dat je je bij Android tijdens die ene actie al geërgerd heb aan de gigantische UI lag, en bij WIndows phone van ergernis, ondanks meerdere stappen, geen sprake is. :P
Helaas lagged mijn HTC 8X tav animaties meer dan mijn HTC One op Android die compleet lagvrij is (overigens eerste Android toestel wat echt niet lagged naar mijn mening). Maar dat gezegd hebbende is het geen WP8 vs Android topic.

• GerCor

GerCor

ozzynator schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:09:
[...]

[...]

Kweet niet, maar ik denk, is zomaar een gedachte he, kan het ook mis hebben, maar dat Tomba bedoeld om zelf geluiden neer te laden naar de telefoon om die als sms geluid in te stellen.
Staat daar (ook) uitgelegd.

• ozzynator
doe nog eens goed lezen dan.

zeker, zeker

• GerCor

GerCor

Verwijderd

er staat hoe je een ringtone "uit" een sms bericht kan toevoegen.

ik vermoed dat je er te vluchtig overheen hebt gelezen :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

@de hele wel of geen toggle voor wifi/bt/nfc/flight

Maar ja, de vraag blijft... hoe vaak heb je dat nou nodig, en hoe groot is het gemis dan precies? Groot genoeg om op basis daarvan een telefoon niet te nemen?

Zou het handig zijn? Ja, op zich wel. Kan ik zonder? Absoluut! Want ook al zou ik het meerdere keren per dag gebruiken (wat niet zo is), dan nog kan ik prima leven met 3 kliks om het aan/uit te zetten en weer terug te gaan naar het startscherm.

Kunnen we er nu over ophouden?

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
En als het zo belangrijk is, kan het ook via een App sneller geregeld worden. Ook op WP8...

• hjs
  • Niet online

hjs

Die toggles zijn ondertussen via een groot aantal app's op je startscherm te krijgen zodat als je het veel gebruikt er wel snel bij kan.
Pagina: 1 ... 30 ... 46 Laatste