Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
GerCor schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:19:
Waar wacht je dan op .... koop een Android?
Mensen kunnen een Android kopen als het financieel lukt ja na het aankopen van een WP8 toestel. Van de andere kant hebben mensen vertrouwen in het WP8 OS en hebben vaak het andere platform vaarwel gezegd om over te stappen naar WP8, W8 en MS tablets. Daarom blijven mensen ook vaak nog WP8 gebruiken tegen beter weten in dat het nog gaat verbeteren. Het zijn ook juist fanaten die niet willen overstappen maar blijven wachten. Ik had ook niet willen overstappen, maar wachten doe je tegenwoordig niet meer met de huidige technologische ontwikkelingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sheik op 09-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

O, jij weet het beter? Die Steve heeft net flink de bezem door de organisatie gehaald en moet dan de volgende dag doen wat jij wilt? Nogmaals, ga lekker naar Android. Ik vind de Windows Phone helemaal super. Heb jaren een iPhone gehad en me blauw geërgerd aan de mentaliteit van die club.

Mensen zeiken Android helemaal af, hemelen WP op, en gaan dan weer lopen huilebalken en dreigen weer naar Android terug te gaan. Ik heb het al eerder geschreven: Nederlanders zeiken altijd, weten ook altijd alles beter en vertellen dat het liefst aan iedereen, ook als het die ander totaal niet interesseert.

Ik ben geen fanaat maar ben helemaal tevreden over WP8 en wacht met het grootste plezier op alles wat nog komen gaat. Misschien komt dat morgen, volgende week of volgend jaar. Mij een biet.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 14:41 . Reden: Onnodige hoofdletters aangepast ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Ik heb WP al sinds WP7.5 met een Omnia 7, maar sinds die tijd worden er telkens mooie beloften gemaakt waarbij het wel erg lang duurt voordat er iets wordt waargemaakt. Kijk maar naar hoe lang het duurde voor Whatsapp met een bruikbare versie kwam. Of wanneer Facebook eindelijk begon met een mooie app kwam. Etc etc. Het is niet allemaal Microsofts schuld, maar het is gewoon jammer dat er gewoon weinig schot in lijkt te zitten. Een bedrijf als MS moet toch echt wel wat meer developers in dienst zetten om mooie features te kunnen maken?
Hoewel ik flip-to-silence waarschijnlijk ook niet veel ga gebruiken, vind ik dat wel iets wat in het OS had moeten zitten, niet wat elke fabrikant moet toevoegen. Juist dat elke fabrikant een vrijwel identiek OS ging aanleveren, was voor mij een positief punt, maar momenteel lijkt de ontwikkeling van Android en iOS als OS harder te gaan dan WP. En dat terwijl WP nog aan het inhalen is.

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik mijn telefoon met plezier en er is weinig wat ik echt mis. Toch zou ik wel graag zien dat het OS wat sneller ontwikkeld en het minder lang duurt voordat sommige beloften kunnen worden waargemaakt. Ook ik snap wel wat het betekend als je van Kernel wisselt of wat tijd het kost om features te maken of te testen, maar ik heb sterk het idee dat MS de draad een beetje kwijt is. Ook MS Nederland met de gebrekkige ondersteuning voor Bing en het nog steeds ontbreken van spraak-herkenning helpt echt niet mee.

Daarbij blijf ik de communicatie over de nieuwtjes wel erg slecht vinden. Anders dan via WPCentral en een sporadische tweet van Joe Belfiore, vind je niet. Nou hoef ik niet voor elke poep en scheet een update, maar ik wil wel graag weten wat er nou precies aan zit te komen. Dit hoeft ook niet maanden van tevoren, maar het had bv fijn geweest als ze hadden gemeld dat er binnenkort Bing-Apps aankwamen. Of een ETA voor het uitkomen van GDR2.

En waarom mogen wij niet (ala iOS) betatesten?

Edit: Alsof je het over de duvel hebt: toch wat handige dingen in GDR3 waarschijnlijk
Reddit Regular I_SH*T_KARMA, who has been pretty reliable with Windows Phone leaks, have posted the supposed changelog of Windows Phone 8 GDR3, the next minor update to Windows phone.

He writes:

So here’s what’s coming in GDR3:
  • Orientation Lock
  • Driver Mode, will turn on automatically when you connect it via Bluetooth. Can reject phone calls / sms and send auto reply back
  • Ability to have 3 medium sized tiles in a row
  • 1080p / new SoCs, which we knew for quite some time now
Other features that are currently being tested and are likely to be pushed to GDR3
80% chance
  • Ability to actually close the apps via multi tasking
60% chance
  • Silent NFC (meaning no more constant confirmations for pairing something)
Please don’t ask for source, there is none.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 09-08-2013 13:57 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:41:
Verbaasd me niet meer na 10 maanden WP8. MS biedt een zeer uitgekleed OS aan en laat het aan de OEMs om daar iets van te maken.
En wachten is het toverwoord bij dit OS. Ik word er soms gek van :P
Bull. Puur je eigen persoonlijke instelling (en van nog een paar)
Heb GDR2+Nokia updates sinds een paar dagen draaien. Ben wel even zoet met alle nieuwe goodies. Met ook goodies die je niet op de andere smartphone OS'en hebt.
Kan je weer bij dat andere smartphone OS op wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Ik vind het wel meevallen dat het zolang duurt bij wp8, zoveel sneller gaat het nou ook weer niet bij bv. android ? Wat zijn echt de nieuwe die zijn toegevoegd in 4.1, 4.2 en de 4.3 versies??

Vele daarvan zijn ook tweakers en zelfs mogelijkheden die wp8 allang bevat. Natuurlijk zou ik het heel fijn vinden om net als ios beta tester te zijn en zijn er genoeg dingen die ik mis in het wp8 platform.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 09-08-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, en dat vind ik nou juist niet Martinspire. Ik vind het geweldig als wij verrast worden met de Bing apps op de Windows Phone. En achteraf bleek dat voor veel Windows 8 bezitters helemaal geen verrassing omdat het ook al in Windows 8 zit. Die vroegen zich af waarom het zolang duurde voordat het beschikbaar kwam op WP.

Maar nu even een praktijkvoorbeeld over hoe Nederlanders altijd kunnen zeiken.

Iemand, ik noem geen namen om het neutraal te houden maar wel mooi als voorbeeld kan dienen, schrijft.

Waardeloos dat Bing news. Ik heb mijn telefoon op Engelstalig gezet maar nu krijg ik alleen nieuws in het Engels.

Euh ..... ja?

Maar het zou zo maar kunnen zijn dat Microsoft had bedacht: Je bevindt je in Nederland, jouw taalkeuze is Engels maar toch krijg je, gezien het feit dat jij je in Nederland bevindt, Nederlands nieuws. En dat die persoon dan gaat zeiken. Ik heb mijn telefoon toch op Engels gezet, waarom krijg ik het nieuws dan in het Nederlands. Het is nooit goed. ook al heb je de keuze voor de taalinstelling zelf gemaakt.

Denk aan je taalgebruik.

Ik ben wel blij dat jij ook begrijpt dat niet alles alleen aan MS ligt. Ze hebben geprobeerd een prachtige YouTube app te maken, maar die moesten ze ook verwijderen. Er zijn nou eenmaal heel veel partijen bij betrokken en voor Nokia is WP core business, voor Samsung en HTC .... bijzaak. En datzelfde geldt voor heel veel partijen die nu nog geen belangstelling hebben voor WP, zoals een ABN-AMRO. Daarvoor is WP nog steeds veel te klein en daarmee onbelangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 14:41 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja jij Sake hebt Nokia met hun goodies. GDR2 voor HTC 8X was erg magertjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Sheik op 09-08-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:32:
Nederlanders zeiken altijd, weten ook altijd alles beter en vertellen dat het liefst aan iedereen, ook als het die ander totaal niet interesseert.
En behoorlijk grote groep doet dat. En is de functionaliteit er, dan gebruikt men dat vaak niet eens.
Verreweg de grootste groep consumenten boeien updates HELEMAAL niet.

[ Voor 23% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
vali schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:22:
Ik vind het wel meevallen dat het zolang duurt bij wp8, zoveel sneller gaat het nou ook weer niet bij bv. android ? Wat zijn echt de nieuwe die zijn toegevoegd in 4.1, 4.2 en de 4.3 versies??

Vele daarvan zijn ook tweakers en zelfs mogelijkheden die wp8 allang bevat. Natuurlijk zou ik het heel fijn vinden om net als ios beta tester te zijn en zijn er genoeg dingen die ik mis in het wp8 platform.
De verschillen zijn behoorlijk te noemen. Tussen 4.1 en 4.2 zitten bijvoorbeeld voor een gebruiker meer nieuwe functionaliteiten en performance verbeteringen dan tussen de WP8 lounch en GDR2 / GDR3. Daarbij zijn de tweaks wel verrekte handig in dagelijks gebruik. Daarbij doet elke OEM nog een flinke duit in het zakje, zoals Nokia dat ook doet. Maargoed dit gaat over WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Dat mensen kunnen zeiken wordt ik jammer genoeg al heel lang mee geconfronteerd. Sta al veels te lang als weekendbaan in een elektronica winkel en naast het zeiken, kunnen wij Nederlanders ook heel goed andere mensen napraten zonder het product aangeraakt te hebben.

Lees maar eens de FrontPage, mensen kraken voornamelijk wp8 af wegens te weinig apps, terwijl mijns inziens grotendeels van de meest gebruikte apps aanwezig zijn. Raar vind ik dit niet want websites zoals nu.nl, ad.nl en zelfs tweakers.net blijven dit maar herhalen bij elke review en nieuwsbron.

[ Voor 53% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 14:43 . Reden: Lange quote geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:22:
..zoals een ABN-AMRO. Daarvoor is WP nog steeds veel te klein en daarmee onbelangrijk.
De ABN-AMRO WP app is er al een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:26:
[...]
En behoorlijk grote groep doet dat. En is de functionaliteit er, dan gebruikt men dat vaak niet eens.
Verreweg de grootste groep consumenten boeien updates HELEMAAL niet.
Het woord 'Zeiken' is niet terecht en redelijk kortzichtig te noemen. Nietszeggende kopers verwachten zaken op hun dure telefoon die ook met iOS of Android mogelijk zijn. Dat het niet mogelijk is momenteel op WP8 is de realiteit en misschien nog wel normaal te noemen aangezien het een 'relatief' nieuw OS is. Maar als MS geen progressie boekt om het gat te dichten tussen de gevestigde orde gaan mensen teleurgesteld raken. Metname als ze zien dat functies niet beschikbaar komen die ze missen (normaal vonden) of als MS de prioriteit richt op andere zaken. Dit laatste heeft betrekking op mensen die al kenner zijn. Dus zeiken is niet helemaal terecht wat hier genoemd wordt.
En daarbij, hoe het netjes mannen, lijkt soms wel een verbale oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:30:
[...]
Het woord 'Zeiken' is niet terecht en redelijk kortzichtig te noemen.
Bij jou niet, maar het wordt wel heel veel gedaan.

Zeiken is ook napraten, niet weten waar ze het over hebben, eigen produkten ophemelen, zeuren om iets waarvan een beter altenatief is of wat eigenlijk niet nodig is of weer te veel opties geeft.
Laten we dat onder het kopje 'zeiken' zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik denk dat mijn post volledig genoeg is om het hierbij te laten. Laten we het hebben over kritisch zijn, ipv zeiken. Kwestie van hoe we met elkaar hier omgaan.

We zijn allen WP8 gebruiker, de een kritischer dan de ander. Houdt ons allen wel scherp.

[ Voor 22% gewijzigd door Sheik op 09-08-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:24
GerCor schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:22:
[...] Maar het zou zo maar kunnen zijn dat Microsoft had bedacht: Je bevindt je in Nederland, jouw taalkeuze is Engels maar toch krijg je, gezien het feit dat jij je in Nederland bevindt, Nederlands nieuws. En dat die persoon dan gaat ZEIKEN. Ik heb mijn telefoon toch op Engels gezet, waarom krijg ik het nieuws dan in het Nederlands. Het is nooit goed. ook al heb je de keuze voor de taalinstelling zelf gemaakt. [...]
Het is ook behoorlijk idioot als iemand zijn toestel taal op een bepaalde taal zet dat dan ineens de inhoud van een applicatie toch in een andere taal op het scherm komt. Maar MS heeft al een lange trackrecord met het denken dat mensen in een bepaald land blijven en altijd de lokale taal machtig zijn. Jammer genoeg voor MS reizen of emigreren mensen wel eens. Hoe zou jij het vinden als je naar China zou verhuizen en daar je toesteltaal op Engels zet en ineens alle inhoud in apps Chinees is?
IMO geheel terecht om dat aan te geven en kan je moeilijk zeiken noemen.

Overigens heb ik al een WP7 telefoon sinds launch. Ik heb veel vooruitgang gezien, maar IMO gaat het lang niet zo snel als dat het had kunnen zijn. Ik snap ook niet zo goed dat MS niet gewoon een update eruit gooit zodra een feature af is. Wat ik ook niet snap is dat na 3 jaar er om te vragen MS nog steeds niet developers tegemoet komt door toegang te geven tot de videos op een device, door diepgaande integratie in the messaging hub toe te staan, enz. Als developer loop je eigenlijk constant tegen beperkingen aan. Sommige kan ik begrijpen vanwege het beschermen van de privacy van de gebruiker, maar veel ook absoluut niet. Wat het geheel dus alleen maar erger maakt is dat MS reageert dat het "hoog op de lijst staat" en er na 3 jaar nog steeds NUL is gedaan en geen enkel vooruitzicht is dat het er wel komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 09-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar schrijven dat je dingen mist is niet moeilijk, maar noem nou eens wat je mist en wat jou naar Android doet terug verlangen.

@Sake, de ABN-AMRO app is er inderdaad al een hele tijd, ik zit zelf ook bij de ABN-AMRO. Maar in de iOS versie kon ik probleemloos acceptgiro's scannen. Zit er in de WP versie niet op. Ook, wanneer je betalingskenmerk wilt invullen, schiet de cursor alle kanten op. "Ja", zegt ABN-AMRO, "dat is bekend, maar onze servers zijn nog niet geschikt voor WP dus voorlopig doen wij helemaal niks".. Dus, geen beleggingsoverzicht, brakke invoer betalingskenmerk invoer, geen acceptgiro's scannen enz. Zaken die iOS wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
@GerCor, waarom vind jij dit nou zo zeiken? Dit is realiteit.
Caelorum schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:37:
[...]
Het is ook behoorlijk idioot als iemand zijn toestel taal op een bepaalde taal zet dat dan ineens de inhoud van een applicatie toch in een andere taal op het scherm komt. Maar MS heeft al een lange trackrecord met het denken dat mensen in een bepaald land blijven en altijd de lokale taal machtig zijn. Jammer genoeg voor MS reizen of emigreren mensen wel eens. Hoe zou jij het vinden als je naar China zou verhuizen en daar je toesteltaal op Engels zet en ineens alle inhoud in apps Chinees is?
IMO geheel terecht om dat aan te geven en kan je moeilijk zeiken noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:38:
@Sake, de ABN-AMRO app is er inderdaad al een hele tijd, ik zit zelf ook bij de ABN-AMRO. Maar in de ...
Duidelijk. Gebruik ik niet.
Had beter moeten weten dat jij en sommige anderen wel goed geinformeerd zijn ;)
Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:41:
[...]
En zo is er bij andere smartphone OS'en ook altijd wat te 'zeiken'.

We willen allemaal simpeler en meer automatisch, maar dat betekend ook dat er keuze's voor ons gemaakt wordt. En dat pakt niet altijd goed uit, want voor de ene is de ene optie fijner en voor de andere is de andere optie weer fijner. Zelfs het feit dat een optie er niet is, maakt het OS voor een groep fijner.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 14:52 . Reden: posts samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer graag je laatste post wijzigen als je zelf als laatste hebt gepost :)

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Nee Sake, ik zou graag een antwoord van GerCor willen. Zeiken op andermans zeiken is makkelijk. Het wordt moeilijker als het zeiken terecht is. Dit voorbeeld is typisch een voorbeeld dat heel legitiem is waarvan GerCor vindt dat het zeiken is. Volgens mij heeft hij niet geweten wat voor impact dit soort beslissingen van MS heeft voor gebruikers in het buitenland.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

En zo is er bij andere smartphone OS'en ook altijd wat te 'zeiken'.

We willen allemaal simpeler en meer automatisch, maar dat betekend ook dat er keuze's voor ons gemaakt wordt. En dat pakt niet altijd goed uit, want voor de ene is de ene optie fijner en voor de andere is de andere optie weer fijner. Zelfs het feit dat een optie er niet is, maakt het OS voor een groep fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:41:

[...]
Oke, oke. Zeiken door mij genoemd wordt blijkbaar als aanstotend ervaren door sommigen. Ik vind het zelf overigens gewoon Nederlands, om duidelijk te maken dat het wat mij betreft geen klagen meer is maar net een stapje daarboven.

Kijk, ik probeerde het juist als voorbeeld op te voeren dat het nooit goed is. Zonder ook maar naar de oorspronkelijke schrijver te verwijzen.

Je hebt je telefoon ingesteld op de Engels taal maar je bevindt je in Nederland. Dan krijg je Engelstalig nieuws. Lijkt mij op zich logisch. En dat iemand daarover zeikt klaagt, ook daar is op zich niks mis mee.

Maar, was ik nou eerder en had geschreven: ik heb mijn telefoon op Engelstalig gezet en toch krijg ik het nieuws in het Nederlands. Ik wil alleen Engelstalig nieuws.

Snap je? Het is om de e.o.a. reden nooit goed.

En beide schrijvers hebben dan, wat mij betreft, gelijk maar moet je daarom de app zo afzeiken (als ik dat woord mag gebruiken)?

Het werkt zoals het werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:52:
[...] Volgens mij heeft hij niet geweten wat voor impact dit soort beslissingen van MS heeft voor gebruikers in het buitenland. [...]
Of zelfs anderstaligen. Bijv. een Nederlands sprekende belg die Frans te zien krijgt. Of een Franssprekende Canadees die Engels te zien krijgt. Een Turks sprekende Nederlander die Nederlands te zien krijgt. Een Duits sprekende Belg (die zijn er ja) die Nederlands of Frans te zien krijgt. Een Franssprekende Zwitser die Duits te zien krijgt. Een Engelssprekende Engelsman op Gibraltar die Spaans te zien krijgt wellicht ook nog. En ga zo maar door. Dit is zelfs nog niet eens mensen meegenomen die voor een aantal maanden in het buitenland zijn.

Het probleem is dat de bijna alle OS bouwers in de VS zitten en ze dit soort problemen gewoon niet kennen/ aan denken bij de bouw van het systeem. Taal en content moet je daarom ook los van elkaar zien. Content van een Marketplace moet je ook niet filteren op geografie en taal. Dat moet je over laten aan de gebruiker. Je kan wel default op geografie en taal filteren, maar als de gebruiker een legitieme reden heeft omdat deze bijv. een andere taal spreekt of op vakantie in het buitenland is, moet het gewoon mogelijk zijn om over te schakelen. Al dan niet op de telefoon zelf.

Overigens een andere feature waar door developers al sinds het begin van WP om wordt gevraagd is de mogelijkheid om te reageren op reacties in de Marketplace of in ieder geval de mogelijkheid om gebruikers (persoonlijk) te benaderen wanneer zei melden dat ze problemen hebben. Zie http://wpdev.uservoice.co...opers-to-respond-to-user-

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 09-08-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En, voordat het nog onduidelijker wordt. Ik ben er juist voorstander van dat apps in zoveel mogelijk talen beschikbaar zijn. Ik heb dat ook aangegeven bij sommige tweakers die een app hebben gemaakt.

Neem Trein ... van Niels. Is alleen Nederlands. Maar ook in Nederland wonen of komen veel mensen die de taal niet machtig zijn en hoe geweldig zou het zijn als zij ook die app kunnen gebruiken doordat zij hun eigen taal kunnen gebruiken.

Niels vindt het niet nodig en te veel werk om de app in andere talen beschikbaar te stellen. Nou, zijn beslissing. Ik vind het jammer, maar leg me er bij neer.

Maar dan vind ik het dus te ver gaan, en ik noem dat dan 'zeiken' als bijvoorbeeld iemand hier gaat schrijven dat het een 'waardeloze app' is omdat de app alleen in het Nederlands is.

Voor de duidelijkheid: niemand heeft daarover geklaagd voor zover bij mij bekend. En ... het maakt ook weer helemaal duidelijk dat veel bedrijven -nog- niet de moeite nemen iets voor WP te doen. Te klein .... het is niet anders.

Wachten op betere tijden.

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 09-08-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hmm, ik heb laatst een harde reset moeten doen op mijn Lumia 620 omdat hij opgestuurd is ter reparatie, maar nu ik hem terug heb kan ik nergens meer de optie vinden om kaarten/maps op mijn SD-kaart te downloaden ipv op de mobiel zelf.

Ondertussen is m'n L620 alweer helemaal up-to-date met alle updates etc.
Hij ziet de SD-kaart wel gewoon. Muziek die op de SD-kaart staat werkt gewoon bijvoorbeeld.

De kaarten/maps die ik voorheen al op mijn SD-kaart gezet heb staan er ook nog steeds op, alleen worden ze niet "gezien" of gebruikt als ik bijvoorbeeld HERE maps open.

Is de optie verwijderd ofzo? Of zie ik iets over het hoofd? :?

PS, goed nieuws voor Nokia/WP: http://mynokiablog.com/20...etshare-with-nokia-lumia/

[ Voor 9% gewijzigd door Stravincy op 09-08-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Ik begrijp niet zo goed meer hoe de sync tussen outlook.com en mijn telefoon werkt. Over het algemeen gaat het goed, maar soms zijn contacten niet te vinden op m'n telefoon terwijl ze wel op https://dub110.mail.live.com/mail/contacts.mvc te vinden zijn. En bij sommige personen is het telefoonnummer op de site wel te vinden, maar hebben ze op m'n telefoon geen nummer.

Ik gebruik dan het account waarmee ik me ook voor het eerst heb aangemeld. Bij email+accounts staat dit account vermeld als "Microsoft account".

Deze hoort toch gewoon contacten heen en weer te syncen tussen internet en m'n telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10
Hoi allemaal.

Is het inmiddels mogelijk om meerdere gmail calenders te beheren? (heb google apps free account)
En komt gmail met push binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:36:
Hoi allemaal.

Is het inmiddels mogelijk om meerdere gmail calenders te beheren? (heb google apps free account)
Je kan achtergrond taken aan of uit zetten en daarbij ook meteen de pushberichten, maar als je kijkt bij de instellingen staat dat je de berichten laat zien (dus pushbericthen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apaat schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:31:
Ik begrijp niet zo goed meer hoe de sync tussen outlook.com en mijn telefoon werkt. Over het algemeen gaat het goed, maar soms zijn contacten niet te vinden op m'n telefoon terwijl ze wel op https://dub110.mail.live.com/mail/contacts.mvc te vinden zijn. En bij sommige personen is het telefoonnummer op de site wel te vinden, maar hebben ze op m'n telefoon geen nummer.

Ik gebruik dan het account waarmee ik me ook voor het eerst heb aangemeld. Bij email+accounts staat dit account vermeld als "Microsoft account".

Deze hoort toch gewoon contacten heen en weer te syncen tussen internet en m'n telefoon?
als je microsoft account in gedrukt houd kan je hem syngroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
rjn27 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:36:
Hoi allemaal.

Ja
Ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
GerCor schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:10:
[...]

Precies, maar daarom is het ook aan Artis of een WP app nuttig en lonend is. Met die vraag kun je moeilijk Microsoft lastigvallen. Ik denk dat iOS en Android al 95% van de bezoekers kan bedienen, zouden ze dat willen.
Als Microsoft meer WP licenties wilt verkopen = meer marketshare = meer (lokale) apps zullen ze toch moeten zorgen dat bedrijven apps gaan maken. Stimuleren kan natuurlijk altijd (zie ING app).

Om vraag te creeeren heb je killer features nodig die Android en iOS niet hebben. Wat heeft Windows Phone daar? Ja, live tiles en wat andere functies maar ik denk dat dat veel mensen tegenhoudt aangezien ze moeten inleveren op dat gebied.

Waarom zou je overstappen op iets anders als er veel minder apps voor zijn en je op elke reclame altijd ziet 'Android / iOS'. Dat lijkt ook goed te passen in de huidige markt adoptie: first time smartphone users. Ja, want die weten niet beter.

Android ligt mijlenver voor feature wise, en iOS op app gebied (zowel kwantiteit als kwaliteit). Daarnaast zie je elk hip en 'gaaf' concept altijd uitkomen voor die 2 platformen.

Over het algemeen ben ik tevreden over de huidige apps. Spotifiy en WhatsApp zijn de meest gebruikten voor mij en die werken sinds de laatste updates erg goed. Daarnaast vind ik de Bing apps ook super, maar het wordt nu wel tijd om de niche developers aan te trekken.

Microsoft moet echt keihard aan de weg gaan timmeren, en ik hoop echt zo dat Blue een of andere massive update wordt op een heleboel aantal gebieden. Want zo blijft WP er maar echteraan hobbelen, en das jammer.

[ Voor 33% gewijzigd door Niels9001 op 11-08-2013 21:43 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
@Farmil en op welke wijze is dit mogelijk is dit gewoon een optie in de settings van WP of via een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:08:
[...]

als je microsoft account in gedrukt houd kan je hem syngroniseren
????? Waar precies moet je Microsoft account ingedrukt houden?

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 11-08-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik denk zelf dat het ecosysteem gaat overtuigen. Zit bijna prima in elkaar. Met Windows8, Windows Phone8, Skype en software als Office en Outlook heb je alles wat je nodig hebt wel in handen.

Tuurlijk, ik vind een QMusic app van iOS ook geweldig mooi. Geen officiële Nederlandse radiozender app in de store te vinden. Maar als Nederlandse DJ's WP8 niet gaan promoten hoef je daar ook helemaal niks te verwachten.

Het moet, denk ik, dus bij derden aanslaan. Het OS staat, nu de gebruikers nog.

Dit helpt in ieder geval ook: http://www.wpcentral.com/...o-30000-projects-48-hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Niels9001 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:56:
[...]
Android ligt mijlenver voor feature wise, en iOS op app gebied (zowel kwantiteit als kwaliteit). Daarnaast zie je elk hip en 'gaaf' concept altijd uitkomen voor die 2 platformen.

Over het algemeen ben ik tevreden over de huidige apps. Spotifiy en WhatsApp zijn de meest gebruikten voor mij en die werken sinds de laatste updates erg goed. Daarnaast vind ik de Bing apps ook super, maar het wordt nu wel tijd om de niche developers aan te trekken.

Microsoft moet echt keihard aan de weg gaan timmeren, en ik hoop echt zo dat Blue een of andere massive update wordt op een heleboel aantal gebieden. Want zo blijft WP er maar echteraan hobbelen, en das jammer.
Android feature wise? Welke features praat je over dan? Ga bijvoorbeeld de Spotify app van WP eens naast die van Android leggen en zie dan de potentie die WP heeft over Android.

Dat WP niet als main platform gekozen wordt doordat Android's en Apple's marktaandeel is natuurlijk logisch, maar doordat WP rijzende is en nu al de nummer 3 is zal dat ervoor moeten zorgen dat appmakers ten eerste ook de app porten naar WP maar erna zelfs de mogelijkheden zien en speciale WP apps gaan maken.

De uniformiteit bevalt mij tot nu toe het meest aan de apps ten opzichte van Android, met iPhones heb ik geen gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:13:
Ik denk zelf dat het ecosysteem gaat overtuigen. Zit bijna prima in elkaar. Met Windows8, Windows Phone8, Skype en software als Office en Outlook heb je alles wat je nodig hebt wel in handen.
Precies, maar dat ecosysteem is nu niet veel beter dan Android en al helemaal niet van iOS. Waarom is er zo weinig integratie tussen Windows 8 en Windows Phone? Waarom ondersteund Skype voor elk platform Video Messaging en Windows Phone niet!? Zoveel potentieel, en het komt er uiteindelijk ook wel, maar hopelijk niet te laat. Dat WP8.1 ook weer vertraagd lijkt te zijn maakt het niet veel beter. Windows 8.1 laat ook (nog) niet veel voordelen zien als ik een Windows Phone heb.
Kluutmaran schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:22:
[...]
Android feature wise? Welke features praat je over dan? Ga bijvoorbeeld de Spotify app van WP eens naast die van Android leggen en zie dan de potentie die WP heeft over Android.

Dat WP niet als main platform gekozen wordt doordat Android's en Apple's marktaandeel is natuurlijk logisch, maar doordat WP rijzende is en nu al de nummer 3 is zal dat ervoor moeten zorgen dat appmakers ten eerste ook de app porten naar WP maar erna zelfs de mogelijkheden zien en speciale WP apps gaan maken.

De uniformiteit bevalt mij tot nu toe het meest aan de apps ten opzichte van Android, met iPhones heb ik geen gebruikerservaring.
UI aanpassingen, notification center, losse geluidsprofielen, ondersteuning voor randapparatuur etc.. Tuurlijk krijg je daar de WP UX voor terug die mij heel erg goed bevalt. Maar naar de cijfers gekeken niet zo erg bij anderen die op Android of op iOS zitten.

3de platform is ook niet zo moeilijk met Symbian die is killed door Nokia zelf, en BB dat ook vrijwel deaudt is.

Denk bijv. ook aan software updates. GDR2 bevat een aantal zaken waar ik erg naar uit kijk. Grappig genoeg zijn deze functionaliteiten allemaal door Nokia (de hardware boer!) geïmplementeerd. Wat is MS aan het doen!?

[ Voor 5% gewijzigd door Niels9001 op 11-08-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
rjn27 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:57:
@Farmil en op welke wijze is dit mogelijk is dit gewoon een optie in de settings van WP of via een omweg.
Welke van de twee bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Euh, Niels. al die zaken die je noemt zullen best waar zijn hoor. Ook dat 8.1 vertraagt zou zijn. Maar denk je nou werkelijk dat 99%, dus buiten die 1% mensen die wel opletten wat Microsoft doet, van de Android en iOS telefoonbezitters dat nauwlettend in de gaten houden?

Ik weet toevallig dat iOS7 er aan staat te komen. Wat ik er van gezien heb.... ik vind het 3x niks. Dan nog liever Android en daar heb ik ook helemaal niks mee. Dus, of Android nou op versie 4.3 zit .... het zal wel. Wat mij betreft zitten ze op versie 100, ik hoef helemaal niks van Android te weten.

En zo zullen er ook hordes zijn die niet geïnteresseerd zijn in Windows Phone 8 of ze moeten met een wereldprimeur komen die niet op de andere platformen komt.

Het is voor mij heel simpel. Maandag begint de televisieserie 'The Killings'. Dat is Deens/Zweeds. Helemaal geweldig. Ik mijn zwager daar op gewezen en hij zegt: Alles wat ik niet versta daar kijk ik niet naar ook al ondertitelen ze het.

En zo simpel is, wat mij betreft, het hele leven.

Eerder was Mercedes het ultieme automerk, en dat is volgens mij al tijden Audi. En dan kan Mercedes wel beter zijn in alles, mensen kopen een Audi. Doe je niks aan en niks tegen.

Dat video messaging in Skype voor WP8.... komt vanzelf. Die Steve heeft niet voor niks de hele club gereorganiseerd? Dat heeft allemaal tijd nodig. Allemaal margewerk. Details.

---

Geen idee wie het gebruikt maar er staat een update van 'Media Smart' op de rol.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 11-08-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Ik bedoel de calender want de calender die ik deel is niet mijn main calender.
In android is dat geen probleem en kan ik de secondaire agenda zo selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Dat is precies mijn punt. Waarom zou je overstappen op bijv. Mercedes als het niet beter is / geen aanzienlijk betere features heeft. Dat heeft WP op dit moment ook.

En het hele verhaal van Skype kenmerkt Microsoft weer eens. Vind het in deze tijd echt belachelijk dat zoeits kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Week 33.

Wanneer zal het beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:05
Vandaag is dat, spannend zeg! Gewoon afwachten maar denk ik, als hij er volgend weekend nog niet is ga ik eens heel langzaam nadenken om te flashen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
hjs schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:05:
Week 33.

Wanneer zal het beginnen :+
Heb ik wat gemist? Week 33... GDR 2 update of zo? Voor de mensen die 'm nog niet hebben? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

xxxneoxxx schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Heb ik wat gemist? Week 33... GDR 2 update of zo? Voor de mensen die 'm nog niet hebben? Of iets anders?
http://www.wp7.nl/36121/n...ol-officieel-is-begonnen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Net een tweet naar T-Mobile webcare gedaan. 'Beginnen jullie deze week de uitrol van GDR2?'

Antwoord van webcare: We zijn reeds in mei begonnen met 4G. Hou deze pagina in de gaten.

Tsja ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
GerCor schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:51:
Net een tweet naar T-Mobile webcare gedaan. 'Beginnen jullie deze week de uitrol van GDR2?'

Antwoord van webcare: We zijn reeds in mei begonnen met 4G. Hou deze pagina in de gaten.

Tsja ... :?
als je een htc hebt, zou je die och al moeten hebben, of is je toestel gelockt?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Losse HTC toestellen hebben het inderdaad al. En dat kan problemen -vastlopers- opleveren. Mijn toestel is gekocht bij T-Mobile. Start dus ook op met een T-Mobile scherm. De officiële GDR2 van T-Mobile voor Nokia toestellen moet deze week uitkomen.

Ach, ik lees het wel op WPCentral als het zover is.

EDIT: was even een foutje van Webcare. Ik krijg nu net het bericht binnen dat GDR2 elk moment kan arriveren.

Hoppa. Kom maar op, ben er helemaal klaar voor. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 12-08-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
elk moment is vrij ruim bij t-mobile gok ik zo.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 18:59
Een algemeen vraagje over WP 8: Is er een mogelijkheid om automatisch 's nachts (van 0:00 tot 07:00 bijvoorbeeld) alle notificaties enzovoort, met uitzondering van gebeld worden, uit te zetten zodat je 's nachts niet gestoord wordt?

Een mogelijkheid is natuurlijk om wifi plus mobiel internet uit te zetten, maar kan dit ook automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volgens mij niet. Je zet notificaties aan of uit in de afzonderlijke apps. Ik heb de notificaties van WPCentral uitgezet. De notificaties van Twitter, Skype en Whatsapp altijd aan, en regenmeter 's avonds uit.

---

Wat ik trouwens een hele goede feature van Windows Phone vind is: vind mijn telefoon. Je zou je telefoon bijna in de auto laten liggen als een soort beveiliging (track and trace) voor als je auto gestolen wordt. Als ik de politie twitter goed heb begrepen moet je voor iOS en Android daar een app voor installeren.

---

@ozzynator. Klopt, maar in ieder geval vanaf nu. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 12-08-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Let nogmaals op met GDR2 update!

Eerder heb ik dit gepost vandaag in WA topic, maar weet niet of dat daar op z'n plek is. Wel belangrijk genoeg om mensen hierover te informeren.

Helaas wederom een tweede 'brick'. Ik was muziek aan het luisteren tijdens het hardlopen afgelopen zaterdag en dacht dat ik WA op de HTC 8X had uitgeschakeld door het op de HTC One te verifieren. Dit bleek niet het geval en ik kreeg dus een WA melding. Op dat moment stopte de muziek en keek naar de telefoon. Weer opnieuw compleet dood. Vannacht was de accu leeg (led lampje was uit en gelukkig was accu al bijna op z'n einde) en heb de telefoon opnieuw opgeladen. Dit ging minder vloeiend dan de eerste keer. Led ging knipperen, bleef uit, ging weer daarna aan etc...Op een gegeven moment was ik zo moe en heb dat ding aan de stroom gehangen. Vanochtend hoorde ik hem opstarten en hangt hij nu op het werk aan de lader.

Ligt het nou aan WA of GDR2? Voor de 'grote' WA en GDR2 update had ik nergens last van. Het is toch eigenlijk van de gekke dat dit niet 123 wordt opgelost. Hoeveel mensen hebben al niet deze 'brick' gehad en je hoort er werkelijk waar niets over aan de zijde van OF WA OF MS. HTC Lijkt me uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:35:
Eerder gepost vandaag in WA topic, maar weet niet of dat daar op z'n plek is. Wel belangrijk genoeg om mensen hierover te informeren.

Helaas wederom een tweede 'brick'. Ik was muziek aan het luisteren tijdens het hardlopen afgelopen zaterdag en dacht dat ik WA op de HTC 8X had uitgeschakeld door het op de HTC One te verifieren. Dit bleek niet het geval en ik kreeg dus een WA melding. Op dat moment stopte de muziek en keek naar de telefoon. Weer opnieuw compleet dood. Vannacht was de accu leeg (led lampje was uit en gelukkig was accu al bijna op z'n einde) en heb de telefoon opnieuw opgeladen. Dit ging minder vloeiend dan de eerste keer. Led ging knipperen, bleef uit, ging weer daarna aan etc...Op een gegeven moment was ik zo moe en heb dat ding aan de stroom gehangen. Vanochtend hoorde ik hem opstarten en hangt hij nu op het werk aan de lader.

Ligt het nou aan WA of GDR2? Voor de 'grote' WA en GDR2 update had ik nergens last van. Het is toch eigenlijk van de gekke dat dit niet 123 wordt opgelost. Hoeveel mensen hebben al niet deze 'brick' gehad en je hoort er werkelijk waar niets over aan de zijde van OF WA OF MS. HTC Lijkt me uitgesloten.
Inderdaad klote dat je hier last van hebt. Ik had wel ergens gelezen dat er meer problemen zijn met htc en GDR2 en dat ze bezig zijn met een nieuwe update om de problemen op te lossen. Zelf heb ik enkele dagen de nieuwe GDR2 update (en whatsapp) en heb nog nooit een vastlopen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dan raad ik je ook af om muziek te luisteren en te whatsappen. De kans op een brick is met deze combo het grootst, waar het precies aan ligt weet ik niet. Ook op andere fora tasten ze nog in het duister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hier met GDR2 (die franse versie op Lumia 920) geen vastlopers. Wel is mn batterij wat sneller leeg, al heb ik het idee dat dat vooral komt door de glance scherm. Al vind ik 14 uur sowieso niet echt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 21:04
Martinspire schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:19:
Hier met GDR2 (die franse versie op Lumia 920) geen vastlopers. Wel is mn batterij wat sneller leeg, al heb ik het idee dat dat vooral komt door de glance scherm. Al vind ik 14 uur sowieso niet echt lang.
ja mooi dat die van jou niet vastloopt, maar je bent op de hoogte van de htc brick bij luisteren naar muziek?
http://www.wpcentral.com/...after-gdr2-update-reports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Lijkt me niet relevant voor de Lumia 920 van Martinspire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik weet niet eens zeker of het brick issue zich beperkt tot HTC, waarom zou de ATIV S ook niet die problemen kennen? De Nokia is redelijk afwijkend qua software dus misschien is die niet besmet met de WA/GDR2 bug.

Anyway, het is geen kwestie van vastlopen, het is een kwestie van naar z'n gootje voor mensen die het trucje niet kennen om het toestel weer tot leven te wekken.

Dus nogmaals....HTC 8X BEZITTERS, DENK EERST NA VOORDAT JE GDR2 INSTALLEERT! Een extra waarschuwing is op zijn plaats hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
rjn27 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:14:
Ik bedoel de calender want de calender die ik deel is niet mijn main calender.
In android is dat geen probleem en kan ik de secondaire agenda zo selecteren
Ah op die manier!

Dat is alsnog wel mogelijk, maar dat moet met een omweg gedaan worden.
In dit topic op Reddit is hierover meer te lezen.

Zelf heb ik een iets makkelijkere oplossing gebruikt, omdat dit voor mij volstaat. Helaas werkt deze oplossing maar één kant op. Van je pc naar je phone en niet andersom. Als je dus op je phone een afspraak toevoegd komt deze niet in je Google Calendar te staan.

Ik denk daarom dat de eerste link voor jou het meest geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

ja mooi dat die van jou niet vastloopt, maar je bent op de hoogte van de htc brick bij luisteren naar muziek?
http://www.wpcentral.com/...after-gdr2-update-reports
Ik heb al wel muziek zitten luisteren, maar ben helaas niet populair genoeg om dan notificaties te krijgen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sheik schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:57:
Ik weet niet eens zeker of het brick issue zich beperkt tot HTC, waarom zou de ATIV S ook niet die problemen kennen? De Nokia is redelijk afwijkend qua software dus misschien is die niet besmet met de WA/GDR2 bug.
Ativ S heeft dan als voordeel dat de batterij iig los kan. ;) Wel vervelend, moet ik mijn bumper helemaal van de Ativ S afhalen, haha. Maar dan nog, lullig probleem, dat dan weer wel.

On another note: ik heb een xbox 360 met een XBOX gamertag en live ID, met een mailaddy. Heb geprobeerd deze in te stellen op mijn Windows phone, maar dit is niet gelukt bij ingebruikname telefoon. Inloggen als bestaande Live user werkte gewoonweg helemaal niet. :( Uiteindelijk maar een nieuwe live id aangemaakt, met een nieuw @live.com mailadres voor de telefoon. Al de app aankopen van de telefoon hangen dus aan deze liveID. Is het nu alsnog mogelijk de gamertag van de xbox 360 te koppelen aan de nieuwe live ID van de telefoon? Kom veel tegen op internet aan verschillende mogelijkheden, maar ze lopen nogal uiteen qua werkwijze. Zou graag horen van iemand waarbij het succesvol is geweest, welke methode zij uiteindelijk gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[b]xxxneoxxx schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:02:[/b[Is het nu alsnog mogelijk de gamertag van de xbox 360 te koppelen aan de nieuwe live ID van de telefoon? Kom veel tegen op internet aan verschillende mogelijkheden, maar ze lopen nogal uiteen qua werkwijze. Zou graag horen van iemand waarbij het succesvol is geweest, welke methode zij uiteindelijk gebruikt hebben.
Ik heb bij mijn eerste Windows Phone een soortgelijke issue gehad. Gamertag hing aan een oud Hotmail adres, ik wilde hem om m'n nieuwe @live.com adres.

Microsoft heeft er zelf gewoon een gids voor:

http://support.xbox.com/e...fferent-microsoft-account

Zorg wel dat er nog helemaal niets aan gamertag/zune account etc aan je nieuwe hangt, anders kan het niet. Ook moet het meer dan 30 dagen geleden zijn dat je een wijziging hebt doorgevoerd aan je huidige Gamertag. Dus geen Gamertag changes of je profiel naar een andere Xbox downloaden). Als het goed is gaat het dan zonder problemen via die gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Heeft iemand toevallig al iets vernomen van de Amber update voor de Lumia 820? Ik heb een unlockte dev device en kan niet wachten op Double Tap om te ontgrendelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hangt dat niet van de provider af? Volgens mij begint T-Mobile eerst met de 920 uit te rollen, daarna volgen de overige Nokia's. Niet duidelijk is wanneer HTC aan de beurt is. Bah, ik ben vanmorgen weer blij geworden met een dooie mus.

----

Vraagje.

Op het beginscherm >> Ik (Me) >> inchecken. Vervolgens verschijnt een aantal bedrijven afhankelijk van jouw locatie. Waar komt de info over die bedrijven vandaan? Iemand een idee?

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 13-08-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die hebben ze toch gewoon zelf ingevoerd?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

PaT schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:27:
Die hebben ze toch gewoon zelf ingevoerd?
Zou zo maar kunnen, maar waar hebben ze dat dan zelf ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als ik in de "ik" Tile kies voor inchecken, dan staat er een plusje. Ik neem aan dat dat bij wp8 net zo is.
Of bedoel je, in welk veld ze die aanvullende info invoeren? Dat is inderdaad wel een goede, aangezien ik alleen maar "naam", "adres" en "Telefoon" als opties zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Op mijn telefoon zie ik inderdaad een plusje maar dat is niet selecteerbaar. Is daar bijvoorbeeld een facebook account voor nodig? Ook kan ik bepaalde bedrijven met zoeken wel vinden maar ze komen niet vanzelf in beeld.

Ik was gisteravond in een restaurant waar mijn zoon werkt als kok. Toen ik wilde inchecken werd het restaurant niet getoond. Als ik het restaurant 'zoek' wordt het wel gevonden.

En, volgens mij hebben nog niet zoveel bedrijven een WP8 telefoon. Ik heb zelf geen Win8 dus weet ook helemaal niet of Ik >> inchecken op Win8 zit.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 13-08-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Niels9001 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:43:
Heeft iemand toevallig al iets vernomen van de Amber update voor de Lumia 820? Ik heb een unlockte dev device en kan niet wachten op Double Tap om te ontgrendelen :)
Ik dacht dat de dev-devices als eerste de updates kregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
GerCor schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:22:
Hangt dat niet van de provider af?
als je een dev toestel hebt of een los toestel niet. Dan ben je niet overgeleverd aan de grillen van de provider, alleen aan die van MSFT.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GerCor schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:23:
Op mijn telefoon zie ik inderdaad een plusje maar dat is niet selecteerbaar. Is daar bijvoorbeeld een facebook account voor nodig? Ook kan ik bepaalde bedrijven met zoeken wel vinden maar ze komen niet vanzelf in beeld.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ozzynator schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:39:
[...]

als je een dev toestel hebt of een los toestel niet. Dan ben je niet overgeleverd aan de grillen van de provider, alleen aan die van MSFT.
Wat bedoel je met een dev-toestel? 1 van MS zelf of 1 die je gebruikt voor development met de SDK? Want die laatste geeft geen verandering aan je firmware hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
1 van MS die je te leen krijgt zeg maar.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@GerCor die namen en adressen komen via Facebook inderdaad. Je kunt locaties toevoegen en er staat natuurlijk al heel veel in.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CAP-Team schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:59:
@GerCor die namen en adressen komen via Facebook inderdaad. Je kunt locaties toevoegen en er staat natuurlijk al heel veel in.
Oké dan, ik heb geen facebook. Vanavond mijn vriendin maar eens vragen. Thanks.

---

Gecontroleerd m.b.v. mijn vriendin haar Facebook account. iPhone laat meer locaties zien dan mijn HTC. Toevoegen op de HTC lukt niet, op de iPhone wel.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 13-08-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:46:
[...]

Wat bedoel je met een dev-toestel? 1 van MS zelf of 1 die je gebruikt voor development met de SDK? Want die laatste geeft geen verandering aan je firmware hoor?
Er zijn roms speciaal voor developers. Had er eerst 1 op mijn lumia 920 geflashed. Bij info staat bij provider dan ook Developer.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 13-08-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Propane schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:24:
[...]
Ik heb bij mijn eerste Windows Phone een soortgelijke issue gehad. Gamertag hing aan een oud Hotmail adres, ik wilde hem om m'n nieuwe @live.com adres.

Zorg wel dat er nog helemaal niets aan gamertag/zune account etc aan je nieuwe hangt, anders kan het niet. Ook moet het meer dan 30 dagen geleden zijn dat je een wijziging hebt doorgevoerd aan je huidige Gamertag. Dus geen Gamertag changes of je profiel naar een andere Xbox downloaden). Als het goed is gaat het dan zonder problemen via die gids.
Ah, ik ga maar es ff proberen thuis bij de xbox dan.. :) Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
GerCor schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:22:
Hangt dat niet van de provider af? Volgens mij begint T-Mobile eerst met de 920 uit te rollen, daarna volgen de overige Nokia's. Niet duidelijk is wanneer HTC aan de beurt is. Bah, ik ben vanmorgen weer blij geworden met een dooie mus.
Iemand toevallig enig idee hoe dit zit met een unbranded toestel? Ik heb na reparatie namelijk een nieuwe phone gekregen. (Huawei W1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nou, mijn Lumia 820 heb ik verdiend tijdens de 3 apps voor 1 Lumia actie van Microsoft / Nokia (daar is Trein uit voortgekomen, dus niet alleen bullshit apps :-)). Het is dus een Lumia 820 met daarop de tekst gegraveerd 'Developer Device - Not For Sale'. Het is dus wel een 'normale' Lumia 820 lijkt me, en heeft geen andere firmware/software zo ver ik weet.

Inderdaad prettig dat ik niet hoef te wachten op providers, en alleen maar hoef te wachten op Microsoft / Nokia.

Wel vraag ik me af hoe dat met Data Sense zit. Zit dat nu gewoon standaard op mijn toestel omdat ie unlocked is? Of kan mijn SIM kaart (Ben) dit op een magische wijze activeren / deactiveren?

Heeft iemand hier een unlockte Lumia met GDR2 en kan die verifieren dat Data Sense werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Niels9001 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:31:
Nou, mijn Lumia 820 heb ik verdiend tijdens de 3 apps voor 1 Lumia actie van Microsoft / Nokia (daar is Trein uit voortgekomen, dus niet alleen bullshit apps :-)). Het is dus een Lumia 820 met daarop de tekst gegraveerd 'Developer Device - Not For Sale'. Het is dus wel een 'normale' Lumia 820 lijkt me, en heeft geen andere firmware/software zo ver ik weet.

Inderdaad prettig dat ik niet hoef te wachten op providers, en alleen maar hoef te wachten op Microsoft / Nokia.

Wel vraag ik me af hoe dat met Data Sense zit. Zit dat nu gewoon standaard op mijn toestel omdat ie unlocked is? Of kan mijn SIM kaart (Ben) dit op een magische wijze activeren / deactiveren?

Heeft iemand hier een unlockte Lumia met GDR2 en kan die verifieren dat Data Sense werkt?
Heb het paar dagen draaien en datasense werkt perfect met mijn telfort abonnement (unlocked toestel). Vind wel jammer dat je aantal belminuten en smsjes niet erbij zit (zoals wp7.8 wel had), mja je kan niet alles krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Propane schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

Knap dat je he voor elkaar gekregen hebt, haha. Nu weet ik weer waarom ik Microsoft soms zo vervloek. Moet eerst een 3e, lege dummy account aanmaken, om vervolgens op mijn xbox in te signen op de windows phone gamertag en deze te moven naar de leeg aangemaakte dummy account zonder gamertag. Ben je onderhand een uur verder op de xbox.. Volgt een error dat de boel niet gemoved kan worden. Fuuuu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:30:
[...]

Knap dat je he voor elkaar gekregen hebt, haha. Nu weet ik weer waarom ik Microsoft soms zo vervloek. Moet eerst een 3e, lege dummy account aanmaken, om vervolgens op mijn xbox in te signen op de windows phone gamertag en deze te moven naar de leeg aangemaakte dummy account zonder gamertag. Ben je onderhand een uur verder op de xbox.. Volgt een error dat de boel niet gemoved kan worden. Fuuuu..
Er kwam bij mij ook een belletje naar support en twee maanden geduld aan te pas vanwege beperkingen die niet bij die handleiding staan en 1 op de 10 support medewerkers van Microsoft blijkbaar maar kent, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hoopvol. :')

Ah well, morgen nog maar eens proberen. Misschien is het dummy account nog te nieuw of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Heb sinds gister Windows Phone en het bevalt best.

Alleen heb ik een probleem vooorheen hadden ik en mijn vrouw dropbox waar alle foto´s die we maakte automatisch naar toe werden geupload we vinden dat handiger dan allebei een apparte account.
Is er een Windows Phone die dit ook kan.
Heb al boxfiles en boxshot gezien maar het is me niet duidelijk of ze deze optie ondersteunen.

Mijn vrouw overstappen naar skydrive is ook geen optie omdat de android versie geen autoupload ondersteund.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En de spanning stijgt :+
RT @teunii: Lumia Amber Software Update coming soon, very soon! #wpdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zag bij m'n Galaxy S altijd de laatst genomen foto bovenaan/als eerste in het album staan.
Bij wp8 staat de oudste bovenaan. Hoe draai ik de sorteervolgorde om?
Als ik straks 100+ foto's heb, wordt dat eindeloos scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
dat draai je niet om, maar als je wat meer foto's hebt begint hij onderaan.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
BounceMeister schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:48:
Ik zag bij m'n Galaxy S altijd de laatst genomen foto bovenaan/als eerste in het album staan.
Grappig, ik zou altijd de oudste foto bovenaan verwachten, dat was op de iPhone ook zo :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Niet online
Is er eigenlijk een manier om fotos te synchroniseren met je computer over wifi (en zonder gebruik te maken van skydrive)? Heb hier niks over kunnen vinden, maar dat lijkt mij een stuk handiger dan elke keer de telefoon met een kabeltje aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door ETHaaz op 14-08-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 15-10 22:48
BounceMeister schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:48:
Maar gelukkig scrollt hij altijd naar onderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETHaaz schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:08:
Is er eigenlijk een manier om fotos te synchroniseren met je computer over wifi (en zonder gebruik te maken van skydrive)? Heb hier niks over kunnen vinden, maar dat lijkt mij een stuk handiger dan elke keer de telefoon met een kabeltje aan te sluiten.
Volgens mij niet.
Wifi sync via Skydrive gaat naar alle computers die syncen met de Skydrive applicatie.
Wire sync (USB) direct naar 1 computer via sync applicatie Windows Phone app for desktop (for metro/for mac)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Niet online
Ik ben er alleen niet zo'n voorstander van om al mijn fotos online op te slaan. Oh well, zo'n ramp is usb ook weer niet. Ik gebruik nu inderdaad WP app voor desktop, opzich een prima programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Nokia Lumia 825 gerucht: QUADcore + 5.2″ + dual-sim.

http://mynokiablog.com/20...dual-sim-and-quickcharge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Volgens mij niet.
Wifi sync via Skydrive gaat naar alle computers die syncen met de Skydrive applicatie.
Wire sync (USB) direct naar 1 computer via sync applicatie Windows Phone app for desktop (for metro/for mac)
De grap is dat het bij WP 7.X wél mogelijk was via de Zune software. Heerlijk was dat, nooit hoefde ik na te denken of ik m'n foto's wel had gebackupt, en ook nieuwe muziek die ik op m'n pc had staan vond zijn weg automatisch naar mijn Lumia 800. Ik vind het nog steeds heel erg zonde dat ze zo'n goede mediabeheerder gewoon hebben weggegooid om er inferieure synctooltjes voor in de plaats te doen. Ik gebruik Zune nog steeds als muziekspeler, maar het hele synchronisatiegebeuren is nu een stuk omslachtiger geworden bij mijn Lumia 920 vergeleken met mijn Lumia 800 |:( .

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Woembah schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

De grap is dat het bij WP 7.X wél mogelijk was via de Zune software. Heerlijk was dat, nooit hoefde ik na te denken of ik m'n foto's wel had gebackupt, en ook nieuwe muziek die ik op m'n pc had staan vond zijn weg automatisch naar mijn Lumia 800. Ik vind het nog steeds heel erg zonde dat ze zo'n goede mediabeheerder gewoon hebben weggegooid om er inferieure synctooltjes voor in de plaats te doen. Ik gebruik Zune nog steeds als muziekspeler, maar het hele synchronisatiegebeuren is nu een stuk omslachtiger geworden bij mijn Lumia 920 vergeleken met mijn Lumia 800 |:( .
Vind het zelf ook erg jammer en hoop dat ze zune weer laten functioneren samen met wp8. Laat de gebruiker dan de keuze maken tussen zune en de wat ze nu bieden, Zune werkte erg fijn en snel namelijk en gebruik het daarom nu nog steeds als muziekplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Wanneer kappen ze nou eens om halve tablets (qua formaat) als telefoons te verkopen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Jannibal23 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:05:
[...]

Wanneer kappen ze nou eens om halve tablets (qua formaat) als telefoons te verkopen? :(
Ach ja, zolang ze maar goed verkopen.
Persoonlijk zou ik het nooit kopen.

Ik denk, als je een vrouw bent en je hebt (bijna) altijd een handtas bij je, dat het dan best wel een lekker maatje kan zijn. Zelf wil ik iets dat gewoon normaal in mijn broekzak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Woembah schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

De grap is dat het bij WP 7.X wél mogelijk was via de Zune software. Heerlijk was dat, nooit hoefde ik na te denken of ik m'n foto's wel had gebackupt, en ook nieuwe muziek die ik op m'n pc had staan vond zijn weg automatisch naar mijn Lumia 800.
Dat had toch ook wel flink z'n nadelen toch? Zo ging hij alleen syncen als de telefoon een kwartier aan de lader hing of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nog erger:
Your phone and PC are both connected to your home Wi-Fi network. Note that wireless sync is not supported on workplace Wi-Fi networks.
• Your phone battery has at least a medium-level charge ( Battery icon at medium-level) and your phone is connected to an AC power adapter (that is, your phone must be connected to the wall charger and not connected to your computer).
• You're not interacting with your phone. For example, you're not touching things on the screen, the backlight is off, and music and videos aren't playing (it's OK if a song or video is paused).

• xxxneoxxx
Tsjah, dan is het op zich nog niet zo stom.. Een automatische backup functie elke keer als je telefoon aan de lader hangt, wat om de zoveel dagen is.

• ozzynator
xxxneoxxx schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:11:
Tsjah, dan is het op zich nog niet zo stom.. Een automatische backup functie elke keer als je telefoon aan de lader hangt, wat om de zoveel dagen is.
ik weet niet wat je er mee doet, maar om de zoveel dagen is wat voorbarig denk ik.

zeker, zeker

• deBennie
  • Laatst online: 21:04
Hier lees ik dat GDR2 de volgende features heeft:
  • Nokia Glance Screen
  • Nokia Smart Camera
  • FM Radio
  • Data Sense support
  • Updated HERE Maps, HERE Drive and HERE Transit apps
  • Flip to license
  • Find closest Wi-Fi hotspot
  • Data Sense
  • IE10 updated with better HTML5 support
  • Flip to silence
  • Double tap to wake
  • Updated Xbox Music app
  • New color profiles and ringtones
  • IBM Lotus Traveler support
Afgezien van het 'flip to license', bevat GDR2 nu wel of niet new color profiles (het 1 na laatste puntje)?

http://wmpoweruser.com/te...920-gdr2-update-tomorrow/

[ Voor 4% gewijzigd door deBennie op 15-08-2013 13:14 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 46 Laatste