Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

_sumimasen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:23:
leuk dat je via outlook rond hun beperking kan,
het toont dat je dit kan door een omweg
Maar dan heb je nog minder functionaliteit in die groep.

gebruikservaringsgewijs moet je toegeven dat dit debiel is.
Jezus, dit is echt nauwelijks leesbaar. :/

Gebruikerservaringsgewijs is dit niet mogelijk, punt. Dat het wel kan, door een bug (of misschien designkeuze) in Outlook.com is leuk, maar voor powerusers, die zich dan hopelijk realiseren dat er niet voor niets een limiet aan een groep op je telefoon zit. Dat is niks nieuws, en zeker niet alleen iets wat je bij WP ziet.

Wat je bedoeld met 'minder functionaliteit' is me helemaal een raadsel..?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:52
Sheik schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:08:
[...] Misschien is de visie van MS om het homescreen niet te lang te maken? Herkennen jullie dit?
Ik vermoed wel dat ze er vanuit gaan dat er alleen tiles op komen te staan die voor jouw meerwaarde hebben. Dus gaan over zaken waar je in een blik van op de hoogte wilt houden, of foto's van familie/vrienden etc. Als je ook kijkt naar alle reclame die MS had gemaakt waarin het homescreen van bekende mensen te zien was. Zie je ook dat deze allemaal praktisch op 1 scherm passen. Wellicht dat ze doorlopen, maar ik vermoed ook niet erg lang.
Wa voorbeeldjes ^^
Steve Ballmer
Andy Sandberg
DC Cupcakes lui <-- overigens wat een annoying lui ^^ "It's true. I have a little cupcake in the oven." :X
Kerri Walsch Jennings <- 1 van de drukste homescreens
Holly Willoughby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10
Weet iemand of het mogelijk is slechts een bepaalde groep van Facebook te integreren met de telefoon?
Ik vind de integratie fantastisch, maar er staan veel mensen op mijn Facebook die ik op mijn telefoon overbodig vind.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackShadow op 01-08-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
BlackShadow schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:02:
Weet iemand of het mogelijk is slechts een bepaalde groep van Facebook te integreren met de telefoon?
Ik vind de integratie fantastisch, maar er staan veel mensen op mijn Facebook die ik op mijn telefoon overbodig vind.
De contacten die je wilt hebben moet je ook in je outlook/hotmail account zetten, die worden dan gelinked aan facebook. En dan kun je de facbook accounten uitzetten.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat Cyprus zegt alleen dan niet het account uitzetten, maar de contacten van facebook filteren dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
BlackShadow schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:02:
Eerst alle mensen van je facebook aan je exchange/outlook/gmail account koppelen en daarna de filter van facebook uitzetten. Zo heb ik dat gedaan en dat is toch wel de makkelijkste manier.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 01-08-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Thanks Caelorum voor de filmpjes! Geeft weer wat inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Wat is het voordeel van contacten in outlook te groeperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Russel88 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:30:
Wat is het voordeel van contacten in outlook te groeperen?
Heeft niks met voordeel te maken, meer of je het handig vindt of niet.

Bij mij neemt hij automatisch al groepen over van facebook. Makkelijkst vind ik mijn familie groep, die ik ook gepint heb naar mijn homescreen. Zo kan ik gemakkelijker iemand uit mijn familie bellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 01-08-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:34:
[...]

Heeft niks met voordeel te maken, meer of je het handig vindt of niet.

Bij mij neemt hij automatisch al groepen over van facebook. Makkelijkst vind ik mijn familie groep, die ik ook gepint heb naar mijn homescreen. Zo kan ik gemakkelijker iemand uit mijn familie bellen :)
Zo heb ik ze inderdaad als 4 kleine icoontjes onderaan staan, werkt erg handig.

Had gehoopt dat je binnen die groep dan ook de MSN/Facebook updates zou krijgen, maar dat werkt helaas weer niet :P (scheelt weer onzin lezen als 'lvl30 bereikt in <insert game>' facebook berichten).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10
vali schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:10:
[...]

Eerst alle mensen van je facebook aan je exchange/outlook/gmail account koppelen en daarna de filter van facebook uitzetten. Zo heb ik dat gedaan en dat is toch wel de makkelijkste manier.
Dit werkt inderdaad uitstekend op de telefoon, maar in Outlook.com zie ik bij Personen nog steeds alle Twitter en Facebook contacts ertussen...

Krijg ik die er nog uit zonder het Facebook account te hoeven schrappen op de Phone (dan krijg ik idd de vraag om de FB info uit mijn account te halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
BlackShadow schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:54:
[...]

Dit werkt inderdaad uitstekend op de telefoon, maar in Outlook.com zie ik bij Personen nog steeds alle Twitter en Facebook contacts ertussen...

Krijg ik die er nog uit zonder het Facebook account te hoeven schrappen op de Phone (dan krijg ik idd de vraag om de FB info uit mijn account te halen)?
ow dat is heel simpel, je moet dit aanvinken "berichten verbergen van de contacten die ik heb gefilterd" ;) Weet niet hoe je dit op outlook.com kan uitschakelen, maar daar kijk ik ook niet naar facebook/twitter berichten.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 01-08-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Zo heb ik ze inderdaad als 4 kleine icoontjes onderaan staan, werkt erg handig.

Had gehoopt dat je binnen die groep dan ook de MSN/Facebook updates zou krijgen, maar dat werkt helaas weer niet :P (scheelt weer onzin lezen als 'lvl30 bereikt in <insert game>' facebook berichten).
Ik krijg wel de berichten van facebook op die groep te zien als ik hem pin naar mijn homescreen. Weet je wel zeker dat je alle mensen gekoppeld hebt aan facebook?

oeps, ik zie nu pas dat ik mijn vorige bericht kon aanpassen, sorry admin... :/

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 01-08-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 18:45

Niku

Alagaesii

Heb sinds deze week een Samsung Ativ S, en WP8 bevalt me tot nu toe meer dan prima! Natuurlijk nog geweldig veel ervaring, maar het belooft een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Is het ook mogelijk om tussen bepaalde tijden email uit te schakelen? Of het mogelijk maken dat ik wel gebeld kan worden en daarvan het geluid hoor maar geen andere zaken?

Ik heb af en toe dat ik s'nachts bereikbaar moet zijn maar de email en dat soort dingen heb ik dan geen behoefte aan. :) Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
MADG0BLIN schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:11:
Is het ook mogelijk om tussen bepaalde tijden email uit te schakelen? Of het mogelijk maken dat ik wel gebeld kan worden en daarvan het geluid hoor maar geen andere zaken?

Ik heb af en toe dat ik s'nachts bereikbaar moet zijn maar de email en dat soort dingen heb ik dan geen behoefte aan. :) Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.
Ik zet dan batterijbesparing aan, krijg je niks maar kan je wel gebeld worden ;) Zover ik weet is het niet mogelijk om een tijd in te stellen voor mail.

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 01-08-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Rowdy.nl schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:06:
[...]

[...]

De resources (geheugen, opslag, processorkracht) op je telefoon zijn niet ongelimiteerd. Als dat wel zou zijn èn je je had een batterij die nooit leeg ging zou je inderdaad scenario's die jullie beschrijven kunnen hebben. (Dan zou ook niemand klagen over batterijproblemen.. :+) Dat is helaas niet zo.

En aangezien jullie beiden niet willen dat als je die groep opent je telefoon opeens al je apps die gedactiveerd zijn gaat afsluiten omdat je telefoon al het geheugen opslurpt omdat je persé 100 contactpersonen in één groep wilt hebben. Een grens is noodzakelijk, alhoewel ik het er mee eens ben dat de grens best iets hoger had kunnen liggen, maar zeker wel gelimiteerd.
Wat is dat voor onzin, het heeft geen enkele performance impact. Een groep is niet meer dan een filter van je volledige lijst, als het slim gemaakt is. Dan heeft het geen extra impact.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 14:13
enomiss schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:56:
[...]

Wat is dat voor onzin, het heeft geen enkele performance impact. Een groep is niet meer dan een filter van je volledige lijst, als het slim gemaakt is. Dan heeft het geen extra impact.
Bron?

Zo ver ik weet is een groep een object waar GUID's aan worden toegevoegd. En een filter maakt gebruik van query's, die dus elke keer bij het openen moet gaan "filteren". Wat lijkt dan sneller, een filter of een object waar ze al in gedefinieerd staan?

Of raken we nu een beetje offtopic? :P The master has spoken!

[ Voor 12% gewijzigd door JerX op 02-08-2013 08:25 . Reden: Typoooo ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JerX schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:46:
[...]
Of raken we nu een beetje offtopic? :P
Ja, nogal, dus hop, weer terug naar WP8 ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 15:05
Ik heb een GSM abo van het werk met een split billing systeem. Ik moet voor privé oproepen altijd een 8 kiezen voor ik het nummer gebruik. Nu heb ik per contact twee telefoonnummers bewaard, eentje met de 8 voor, en eentje zonder de acht (zodat ik als ik zelf gebeld wordt, kan zien wie me belt :) ).

Probleem: Als ik een van mijn contacten wil telefoneren, dan neemt mijn Nokia 620 altijd standaard het nummer zonder de acht voor, ook al staat dit ingesteld als 'mobiel2' terwijl het nummer met de acht 'mobiel' nummer is. Het lijkt wel alsof de phone (of het besturingssysteem) het nummer met de acht niet herkend als geldig gsm nummer en daarom deze niet gebruikt. Ik moet dus om te bellen met de acht, in mijn personen hub gaan, en daar expliciet op het nummer met de acht voor drukken...

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de phone wel standaard met het nummer met de 8 voor belt??

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
MADG0BLIN schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:11:

Nope, geen aparte geluidsprofielen. Tenminste, ik heb er maar 2 kunnen vinden. 1 voor bellen 0 t/m 10 en 1 algemeen geluidsprofiel (max 30). Dus ringtone uit is helemaal geen geluiden meer vanaf je telefoon.

Mogelijke workarounds: geluiden uitzetten van specifieke zaken (je kan in de settings aangeven of je een geluidje wilt hebben bij bijv. Ontvangen email) of voor in een bepaalde periode een z.g. stille ringtone instellen. Nog een issue: je kan geen aparte ringtone/ smstones instelen per type bericht. Een whatsapp bijv, heef geen customisable geluidje en maakt dus gebruik van je default ingestelde volumesettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sumimasen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 10:57
Rowdy.nl schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:52:
[...]

Jezus, dit is echt nauwelijks leesbaar. :/

Gebruikerservaringsgewijs is dit niet mogelijk, punt. Dat het wel kan, door een bug (of misschien designkeuze) in Outlook.com is leuk, maar voor powerusers, die zich dan hopelijk realiseren dat er niet voor niets een limiet aan een groep op je telefoon zit. Dat is niks nieuws, en zeker niet alleen iets wat je bij WP ziet.

Wat je bedoeld met 'minder functionaliteit' is me helemaal een raadsel..?
M'n hersens waren duidelijk niet wakker bij die post ja :)
Wat die verminderde functionaliteit betreft: Als je via outlook.com een groep maakt groter dan 25 en je synchroniseert die met je telefoon, dan zal je zien dat als je die groep opent op je telefoon je niet de active tiles hebt die er normaal wel zijn.
An sich geen gigantisch probleem, je blijft wel de functionaliteit behouden van een mail/SMS te sturen naar de ganse groep, maar toch jammer.

Maar of het by design is of een bug ,het toont dat er nog duidelijk werk is aan het integreren van al hun diensten (telefoon, W8, outlook.com, etc) als 1 'ecosysteem'. Google heeft er jaren voor gehad en Apple ook, en nu moeten ze snel inhalen op verschillende fronten. Over een jaar of 2 zal het wel duidelijk worden of ze er zijn geraakt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
oeww dit is nice, in GDR2 zijn er api's bijgekomen om calls en smsjes te blockeren. Vroeger was dit ook aanwezig in de omnia 7, maar dit werkte nooit bij mij.

Nooit gedacht dat ik jaloers zou worden op een non nokia wp8 toestel, maar Samsung gebruikers hebben wel een hele mooie app erbij gekregen.

Ze hebben nu de mogelijkheid om mappen op de lockscreen te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 02-08-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Iemand een idee hoe ik de messenger / skype contacten die tussen "personen" staan kan verbergen? Ik gebruik mijn hotmail/live account om mijn contacten te beheren, maar op mijn telefoon heb ik ook een hele lijst aan messenger contacten die ik helemaal niet op mijn telefoon wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:17
WouterHelm schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:37:
Iemand een idee hoe ik de messenger / skype contacten die tussen "personen" staan kan verbergen? Ik gebruik mijn hotmail/live account om mijn contacten te beheren, maar op mijn telefoon heb ik ook een hele lijst aan messenger contacten die ik helemaal niet op mijn telefoon wil hebben.
Instellingen, even naar rechts swipen (naar Toepassingen), kies Personen, kies Contactenlijst filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
autje schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 08:54:
[...]

Instellingen, even naar rechts swipen (naar Toepassingen), kies Personen, kies Contactenlijst filteren.
Bedankt, maar zo ver was ik al. Hier heb ik enkel "hotmail" aangevinkt zodat Facebook en Linkedin contacten niet aangetoond worden.

Nadat ik mijn hotmail contacten opgeschoond had (via live.com) heb ik er nog steeds een flink aantal messenger contacten tussen staan (die in mijn hotmail account via live.com niet meer terug te vinden zijn). Dit zijn allemaal messenger contacten en als ik zie in mijn telefoon verwijder, verdwijnen ze ook uit mijn Skype lijst (voorheen messenger).

[ Voor 7% gewijzigd door SpaceAce op 03-08-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Intressantie stelling op wmpowerusers.com

Ik dacht ook altijd dat het goed is als Microsoft meer geld pompt om developers over te halen meer apps te maken voor Windows Phone platform, maar het heeft ook zo zijn nadelen. Het is denk ik ook een van de redenen dat developers eerder een toestels en/of een tablets krijgen van Microsoft, dan een smak geld. Dit zag je ook bv. bij de developers team van vlc.
We know Microsoft and Nokia has been begging and cajoling companies like Instagram to bring their apps to Windows Phone, and many readers have said Microsoft should just bite the bullet and pay Facebook whatever is required to bring the app to the platform.

The trouble with that is that this is very much akin to paying out a ransom or giving in to extortion – once companies see that they could be richly rewarded by Microsoft for bringing their app to Windows Phone they may very well just decide to hold off porting to the growing platform until Microsoft is desperate enough to pay them off.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 04-08-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:24
Wellicht een noob vraag...

Als ik een Windows 8 Smartphone koop zonder abonnement en ik stop daar een simkaartje in van een willekeriurige provider hoe krij je dan de updates van de microsoft ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
oldsmelly schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:55:

Als ik een Windows 8 Smartphone koop zonder abonnement en ik stop daar een simkaartje in van een willekeriurige provider hoe krij je dan de updates van de microsoft ?
Natuurlijk krijg je dan je updates, mijn toestel is ook unlocked en ontvang netjes de updates van Nokia en Microsoft.

Persoonlijk koop ik al jaren mijn toestellen los, bespaard een hoop geld i.c.m. een sim-only abonnement.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 04-08-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Tnx, omdat ik ook vaak lees dat sommige providers er langzaam zijn met het pushen van de updates....

Daarom dacht ik dat dit "provider" afhankelijk was...

Komende van een iPhone ben ik dat niet echt gewend

Dus als Microsoft een update uitbrengt kan je deze dus ophalen bij HTC of Samsung od Nokia ?

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 04-08-2013 17:08 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
oldsmelly schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:04:
Tnx, omdat ik ook vaak lees dat sommige providers er langzaam zijn met het pushen van de updates....

Daarom dacht ik dat dit "provider" afhankelijk was...

Dus als Microsoft een update uitbrengt kan je deze dus ophalen bij HTC of Samsung od Nokia ?
Maakt niet uit welk toestel je koopt (Samsung, htc of Nokia), je ontvangt gewoon je update. Het was in het verleden in het wp7 tijdperk dat gelockte toestellen sneller hun updates kregen, maar tegenwoordig merk ik dat niet meer bij wp8. De updates worden geleidelijk verspreid om op tijd de stekker eruit te trekken als er problemen ontstaan.

Komt nog wel voor dat gebruikers van AT&T in USA als eerste de update krijgen, maar dat komt voornamelijk dat die goede deal contacten hebben met Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Tnx weer

Ok dus het kan niet zo zijn dat een provider je update kan tegenhouden ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
oldsmelly schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:10:
Tnx weer

Ok dus het kan niet zo zijn dat een provider je update kan tegenhouden ?
Dat kunnen ze met een locked toestel inderdaad doen. Mocht het zijn dat ze bepaald nieuw onderdeel nog willen testen of gewoon niet willen uitbrengen(geen idee waarom), dan kunnen ze een update niet uitgeven naar de gebruikers. Ze moeten dan wel bij de aankomende update hem samenvoegen met de nieuwe, dit zijn ze namelijk verplicht te doen door Microsoft.

Wat ook kan voorkomen is wat HTC op dit moment doet met de GRD2 update, ze brengen hier een kleine fix voor uit en rollen hem weer opnieuw uit naar de gebruikers.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 04-08-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Bedank voor je antwoorden...

Ik ga de telefoon "gewoon" kopen in de winkel dus unlocked......

Ben heel benieuwd na jaren iPhone en tussendoor nog een HTC desire mijn eerste stappen in windows phone 8.
Twijfel nog tussem de HTC 8X en de Nokia 920..

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
oldsmelly schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:36:

Ben heel benieuwd na jaren iPhone en tussendoor nog een HTC desire mijn eerste stappen in windows phone 8.
Die keuze is niet moeilijk, de 920 natuurlijk.

Nokia apps, 32Gb intern, camera, wireless charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
oldsmelly schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:36:

Ze hebben beide zo hun voor -en nadelen. Zelf ben ik voor de lumia 920 gegaan wegens een iets groter scherm, Nokia's extra's zoals gratis here maps+, de camera en de bel kwaliteit (haar scherp kwaliteit).

Schermgrote is natuurlijk een persoonlijk iets en je kan tegenwoordig bij alle non nokia toestellen Nokia here+ kopen, alleen dan wel voor 34,50.

Zou zelf eventjes van reviews sites afgaan die beide toestellen vergelijken met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldsmelly schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:55:

Als het toestel maar niet gebranded is zoals bij belcompany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36
Branded of unbranded maakt weinig uit. De unbranded hebben een grotere kans op het sneller verkrijgen van updates, maar er is geen provider naast de grote 3 (KPN, Vodafone, T-Mobile) die een branded versie levert. Verder krijgt elke telefoon wel een update. Die wordt eerst door de fabrikant en daarna eventueel door een provider vrijgegeven (al stelt dat weinig voor). Maakt dus weinig uit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sowieso is branded alleen een bootscreen met de operator voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xxxneoxxx schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:07:
nee dit hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Klopt, vodafone levert 1 of 2 (nutteloze) apps mee, maar daar blijft het dan ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:39
xxxneoxxx schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:07:
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat dit bij T-Mobile het geval is. Die leveren geen "nuttige" app's mee zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 15:05
cman schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:27:
Ik heb een GSM abo van het werk met een split billing systeem. Ik moet voor privé oproepen altijd een 8 kiezen voor ik het nummer gebruik. Nu heb ik per contact twee telefoonnummers bewaard, eentje met de 8 voor, en eentje zonder de acht (zodat ik als ik zelf gebeld wordt, kan zien wie me belt :) ).

Probleem: Als ik een van mijn contacten wil telefoneren, dan neemt mijn Nokia 620 altijd standaard het nummer zonder de acht voor, ook al staat dit ingesteld als 'mobiel2' terwijl het nummer met de acht 'mobiel' nummer is. Het lijkt wel alsof de phone (of het besturingssysteem) het nummer met de acht niet herkend als geldig gsm nummer en daarom deze niet gebruikt. Ik moet dus om te bellen met de acht, in mijn personen hub gaan, en daar expliciet op het nummer met de acht voor drukken...

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de phone wel standaard met het nummer met de 8 voor belt??
Had dit vorige week al gepost, maar ik loop er nog altijd tegen aan... Heeft iemand enig idee hoe ik kan forceren dat een bepaald ingegeven nummer het 'standaard'-nummer van een contact persoon is?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Martinspire schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:21:
[...] Klopt, vodafone levert 1 of 2 (nutteloze) apps mee, maar daar blijft het dan ook bij.
Geen extra Vodafone accent zoals bij WP7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik zie zelfs dat IOS ook last heeft van de other bug, is het zo'n veelvoorkomend probleem bij smartphones? Lijkt erop dat modellen met erg weinig opslag (4GB voornamelijk) eerder last ervan krijgt. Nu moet de GDR2 update het probleem oplossen, alleen heeft iedereen die nog niet.

Kan mij niet herinneren dat ik hier erg last van had met mijn omnia 7 op wp7.8

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 05-08-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Sinds ik GDR2 erop heb staan is mijn OVERIGE opslag niet veranderd. Ja ietsje meer geworden maar heb ook nieuwe apps geinstalleerd. Ik heb niet de indruk dat het probleem is opgelost want nog steeds kan ik het geheugen volkrijgen met die ene app (kom niet meer op naam, want heb het verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:21:
Sinds ik GDR2 erop heb staan is mijn OVERIGE opslag niet veranderd. Ja ietsje meer geworden maar heb ook nieuwe apps geinstalleerd. Ik heb niet de indruk dat het probleem is opgelost want nog steeds kan ik het geheugen volkrijgen met die ene app (kom niet meer op naam, want heb het verwijderd).
Als je de app verwijdert krijg je weer de normale hoeveelheid opslag terug? Dan hebben ze toch het probleem met .xaps opgelost? GDR2 verwijdert juist de .xap na de installatie. Dat er data in overige opslag blijft bestaan is niet meer dan logisch. Als je veel gebruikt maakt van skydrive en browsed en streamed moet de data ergens opgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Hmm...dan zal het opgelost zijn. Om eerlijk te zijn heb ik nooit problemen gehad met opslag maar ik gebruikte dan ook niet Skydrive voor het uploaden van foto's. Ik zou het dus anders moeten testen om erachter te komen of het wel of niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Uhmzz jammer genoeg had ik nog gelijk ook. Er zijn developers die pas voor Windows Phone willen ontwikkelen als ze geld van Microsoft krijgen.

Erg vreemd als ontwikkelaar als je op die manier geld wilt verdienen...... Tevens is het geloof ook tegen de regels van KickStarter.

Als ik apps van hun voorbijzie komen op de market zal ik ze in ieder geval nooit kopen

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 05-08-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ga er ook maar niet vanuit dat dat gaat gebeuren. Vooralsnog zal MS alleen de meest belangrijke apps sponsoren en niet vage games van onbekende ontwikkelaars. Het ziet er dan ook niet naar uit dat je echt iets gaat missen aan die games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 21:20
Hoi,
heb een vraagje, ik heb de 520 gekocht daarin een 8GB kaartje gezet, uiteraard wat foto's enzo gemaakt. Hierna dit kaartje vervangen voor een 16GB, dit kaartje via de Lumia geformateerd en weer aangegeven dat de foto's die gemaakt worden weer op de SD geplaatst dienen te worden.

Nu het vreemde, elke foto die ik maak en daarna bekijk staat er dubbel op, als ik de Lumia aan de pc net win8 hang en daar kijk op de SD, dan staat er alles maar 1 keer op. Als ik via de Lumia de dubble foto verwijder, dan verwijder ik allebei de foto's. Ik heb alle instellingen (voorzover die er zijn) weer op standaard gezet maar het probleem blijft. Als ik de foto's naar mijn pc kopieer, dan staat er alles maar 1 keer in. Weet iemand een oplossing? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik kreeg gisteren tijdens het rijden een smsje binnen, was nog niet eerder voorgekomen, zoveel smsjes krijg ik niet.
M'n phone was verbonden via bluetooth met de autoradio, en ik was muziek aan het spelen via de telefoon.

Ik was echt positief verrast dat de spraakfunctie van Windows Phone dit oppakte en dat ik met stem commando's het smsje kon afhandelen zonder de telefoon ook maar aan te raken :D

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:43

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

CAP-Team schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:24:
Ik kreeg gisteren tijdens het rijden een smsje binnen, was nog niet eerder voorgekomen, zoveel smsjes krijg ik niet.
M'n phone was verbonden via bluetooth met de autoradio, en ik was muziek aan het spelen via de telefoon.

Ik was echt positief verrast dat de spraakfunctie van Windows Phone dit oppakte en dat ik met stem commando's het smsje kon afhandelen zonder de telefoon ook maar aan te raken :D
Haha,had ik laatst ook. Ben nu op vakantie in Italië. Elke keer krijg ik een sms van KPN als ik een ander land binnenrijd. Jammer alleen dat het in het Engels is. Maar het werkt prima.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Dutch013 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:09:
Hoi,
heb een vraagje, ik heb de 520 gekocht daarin een 8GB kaartje gezet, uiteraard wat foto's enzo gemaakt. Hierna dit kaartje vervangen voor een 16GB, dit kaartje via de Lumia geformateerd en weer aangegeven dat de foto's die gemaakt worden weer op de SD geplaatst dienen te worden.

Nu het vreemde, elke foto die ik maak en daarna bekijk staat er dubbel op, als ik de Lumia aan de pc net win8 hang en daar kijk op de SD, dan staat er alles maar 1 keer op. Als ik via de Lumia de dubble foto verwijder, dan verwijder ik allebei de foto's. Ik heb alle instellingen (voorzover die er zijn) weer op standaard gezet maar het probleem blijft. Als ik de foto's naar mijn pc kopieer, dan staat er alles maar 1 keer in. Weet iemand een oplossing? alvast bedankt.
had je dit probleem ook met de 8GB sd kaart? Kan zijn als de kaart niet goed herkend wordt door wp dat hij de foto's dubbel eropzet.

Ik zou tegens ff in de lumia 520 topic ook eventjes kijken of andere er last van hebben met jou merk type sdkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ervaar een enorme battery drain, denk dat het door WA komt, maar weet het niet zeker. Zijn er manieren om erachter te komen wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Niku schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:25:
Ervaar een enorme battery drain, denk dat het door WA komt, maar weet het niet zeker. Zijn er manieren om erachter te komen wat dit veroorzaakt?
Nee, daar is helaas niet achter te komen. Beste optie is om je telefoon te herstarten om het proces te killen dat de drain veroorzaakt :)

Zelf ook wel eens last van :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Maar hoe weet je dan welk proces die drain veroorzaakt? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Dat weet je dus niet :*)
Er is niet echt een mogelijkheid om net als Android te zien welk proces hoeveel accu gebruikt.
In theorie zouden de achtergrondprocessen afgekapt moeten worden door WP8, maar in de praktijk blijkt dit niet altijd zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dus dan kun je ook niks killen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43
Niku schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:47:
Dus dan kun je ook niks killen, haha.
vandaar de tip om te herstarten ;)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
CAP-Team schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:24:

Geweldig eh :). Andere telefoons kunnen het vast ook, maar wist niet dat het in WP8 zat, laat staan zou werken met m'n after-market bluetooth radio.

Opeens stopt m'n muziek, en hoor ik een computer-vrouwen stem 'you have one new message. Do you want to read it or ignore it?'.
- 'hrmm.. read it?'
'blablabla' begon het hoor. Wel in het engels, maar had geen idee dat m'n spraak microfoontje ook hiervoor kon werken. Wel gevaarlijk om al rijdend te proberen wat je nog meer allemaal in de voice-control kan regelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 09-10 11:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Niku schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:25:
Het is een gok, maar had hier hetzelfde probleem met mijn toestel en die van een vriend. Heb hier zelf "Battery" (van Arthur Semenov) geïnstalleerd die een signaal kan geven als de drain meer dan een "X" aantal procenten is per uur. Zo kwam ik erachter dat bij mij "Het weer in Nederland" (en dan vooral de live tiles) een battery drain gaf van zo'n 15 tot 20% per uur. (toevallig had ik dat programma pas geïnstalleerd)
Probeer nu dus altijd 1 programma tegelijk te installeren en controleer dan eerst regelmatig mijn batterij.

Als ik geen live tiles gebruik met Het Weer in Nederland dan heb ik er geen last van.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Chrasher schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:36:
[...]

Het is een gok, maar had hier hetzelfde probleem met mijn toestel en die van een vriend. Heb hier zelf "Battery" (van Arthur Semenov) geïnstalleerd die een signaal kan geven als de drain meer dan een "X" aantal procenten is per uur. Zo kwam ik erachter dat bij mij "Het weer in Nederland" (en dan vooral de live tiles) een battery drain gaf van zo'n 15 tot 20% per uur. (toevallig had ik dat programma pas geïnstalleerd)
Probeer nu dus altijd 1 programma tegelijk te installeren en controleer dan eerst regelmatig mijn batterij.

Als ik geen live tiles gebruik met Het Weer in Nederland dan heb ik er geen last van.
Ik heb al weken last van battery drains. Tot vandaag... Batterij nu nog op 60% vanaf 7.00. Weinig gebruikt(wel ong. Evenveel als altijd), maar normaal was die om 14.00 al rond de 35%. Vind t eigenlijk belachelijk dat ik backgroundagents uit moet zetten omdat ik anders 2x per dag moet opladen. Niet goed voor de user-experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik ga er vanuit dat het bij mij aan WA ligt, verder heb ik er niet veel op staan, en al zeker geen dingen die op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
dipje2 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:01:
[...]
Opeens stopt m'n muziek, en hoor ik een computer-vrouwen stem 'you have one new message. Do you want to read it or ignore it?'.
- 'hrmm.. read it?'
'blablabla' begon het hoor. Wel in het engels, maar had geen idee dat m'n spraak microfoontje ook hiervoor kon werken. Wel gevaarlijk om al rijdend te proberen wat je nog meer allemaal in de voice-control kan regelen :P.
Compleet irrelevant, maar met m'n WP7.5 toestel werkte dit ook al. Ik had echt 10 seconden nodig om te bedenken waar die stem opeens vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoe kill je overigens überhaupt een app? Stel ik wil erachter komen dat het WA is wat batterij slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Niku schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:50:
Hoe kill je overigens überhaupt een app? Stel ik wil erachter komen dat het WA is wat batterij slurpt.
Terugknop lang inhouden, app selecteren, terugknop herhaaldelijk kort indrukken totdat je uit de app bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Good news everyone. Lijkt erop dat Data Sense ook naar T-Mobile gaat komen:
https://forum.t-mobile.nl...620-720-820-920-a-200323/
Ja wij ondersteunen Datasense zeker. Browser compressie zal standaard uit staan, dit kunnen gebruikers zelf aanzetten. Het marktaandeel van Windows Phone is nu nog klein maar wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 05-10 17:03
Rhndy schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:47:
[...]

Ik heb al weken last van battery drains. Tot vandaag... Batterij nu nog op 60% vanaf 7.00. Weinig gebruikt(wel ong. Evenveel als altijd), maar normaal was die om 14.00 al rond de 35%. Vind t eigenlijk belachelijk dat ik backgroundagents uit moet zetten omdat ik anders 2x per dag moet opladen. Niet goed voor de user-experience...
Ach mij Galaxy Note lukte het vaak genoeg om voor 12:00 uur leeg te zijn.... (en hij ging om 07:45 van de lader. ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Martinspire schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:01:
Good news everyone. Lijkt erop dat Data Sense ook naar T-Mobile gaat komen:
https://forum.t-mobile.nl...620-720-820-920-a-200323/

[...]
Als je er waarde aan hecht wel. Ik heb liever dat functies die in de US wel werken hier ook gaan werken.

Graag: bij
- instellingen >> spraak. Nederlands.
- instellingen >> taal & regio >> Browser- en zoektaal Nederlands. (kan nu ook maar levert geen plaatsen op in Bing) En als je Engels hebt geselecteerd werkt het half. Er wordt niets gevonden bij bijvoorbeeld restaurants. Maar je hebt wel nieuwsberichten die mij helemaal niet interesseren. Dus, graag gericht op Nederland. Het vervelende is dat wanneer je Here Maps >> LiveSight gebruikt er wel info beschikbaar is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10 14:30

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Schaamteloze copypasta uit AtivS topic;

Waar ik soms last van heb;

Volledig random (afaik) een vastloper wat betreft tile-screen. Geen enkele tile is meer clickable. Wel kan ik de apps starten in de appdrawer. Om het op te lossen; reboot. Meer mensen dit?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee.

Wat mij wel is opgevallen betreffende Live Tiles: als je naar je homescreen kijkt en doet dat zonder te scrollen, de Live Tiles die omdraaien om op beide zijden info te tonen, na verloop van tijd niet meer draaien. Ook bij 'Ik'. Deze blijft gewoon stilstaan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
NeFoRcE schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:09:
Schaamteloze copypasta uit AtivS topic;

Waar ik soms last van heb;

Volledig random (afaik) een vastloper wat betreft tile-screen. Geen enkele tile is meer clickable. Wel kan ik de apps starten in de appdrawer. Om het op te lossen; reboot. Meer mensen dit?
Ik zou eens een factory reset doen, en hierna 1 voor 1 de apps opnieuw installeren om te kijken wanneer/of het probleem zich voor doet.. Is het snel reproduceerbaar na een gewone reboot, of duurt het ff voor het zich voor doet?

Factory reset is vervelend, want je moet alle apps e.d. opnieuw instellen e.d., maar.. Hiermee sluit je eventueel wel een app uit die zich misdraagt en dit misschien veroorzaakt. Zou op zich niet moeten kunnen maar goed, t'is beter dan de andere mogelijke oorzaak die ik kan bedenken, ergens een gedeelte van je memory o.i.d. wat niet helemaal 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10 14:30

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

xxxneoxxx schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Ik zou eens een factory reset doen, en hierna 1 voor 1 de apps opnieuw installeren om te kijken wanneer/of het probleem zich voor doet.. Is het snel reproduceerbaar na een gewone reboot, of duurt het ff voor het zich voor doet?

Factory reset is vervelend, want je moet alle apps e.d. opnieuw instellen e.d., maar.. Hiermee sluit je eventueel wel een app uit die zich misdraagt en dit misschien veroorzaakt. Zou op zich niet moeten kunnen maar goed, t'is beter dan de andere mogelijke oorzaak die ik kan bedenken, ergens een gedeelte van je memory o.i.d. wat niet helemaal 100% is.
Thanks, hier zat ik sowieso aan te denken, want krijg binnenkort als het goed is de GDR2 update (ativ S), en daar zit een feature in die pas actief wordt na een factory reset :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ben benieuwd of het probleem zich hierna voordoet. Laat maar even weten, hier of in het Ativ S topic. ;) En tsjah, Datasense.. Ik had het nog niet gemist om eerlijk te zijn. (Ativ S met zakelijk abonnement. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
NeFoRcE schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:03:
[...]

Thanks, hier zat ik sowieso aan te denken, want krijg binnenkort als het goed is de GDR2 update (ativ S), en daar zit een feature in die pas actief wordt na een factory reset :)
Welke feature is dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Wat ik irritant vindt, is dat wanneer je een app update, de live tile niet geupdate wordt. Vaaks is deze ook vernieuwd en moet je hem dus verwijderen en opnieuw toevoegen. Geen probleem voor een ervaren gebruiker als mij, maar voor leken loopt alles dan toch in de soep na een tijdje heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
enomiss schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:22:
Wat ik irritant vindt, is dat wanneer je een app update, de live tile niet geupdate wordt. Vaaks is deze ook vernieuwd en moet je hem dus verwijderen en opnieuw toevoegen. Geen probleem voor een ervaren gebruiker als mij, maar voor leken loopt alles dan toch in de soep na een tijdje heb ik het idee.
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt? Ik krijg toch regelmatig updates maar vervang nooit m'n tiles en ze werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
kippetje01 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt? Ik krijg toch regelmatig updates maar vervang nooit m'n tiles en ze werken prima.
Veel mensen hebben het ook niet door zoal ik zei.

Ze blijven werken in de vorm van dat ze je applicatie wel starten, echter soms wordt een tile voor een app opnieuw ontworpen, dan wordt dit niet geupdate. Dan moet je de tile verwijderen en opnieuw toevoegen.

Gisteren nog gehad met de App highlights van NOkia die geupdate werd naar App Social. Met een vorige update van Shazam was dat ook, tile werd herontworpen, na opnieuw Shazam te pinnen zag ik het nieuwe ontwerp pas. Let er maar eens op, of probeer eens apps opnieuw te pinnen, misschien valt je dan op dat ze anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Populaire Apps is bij mij nog niet vervangen door App Social?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Martinspire schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:23:
Populaire Apps is bij mij nog niet vervangen door App Social?
nieuws:
http://www.wpcentral.com/...ighlights-with-app-social

app:
http://www.windowsphone.c...24-43d7-8d6c-76a24018d3e0

Ik vind het een erg mooie app qua design. Kleinere headings, en toch wel wat veranderingen tov metro design.. ook transparante elementen enz. doet me aan ios7 denken..

Maar kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen de featured lijst en spotlight lijst? Vraag ik me altijd al af bij stores.

[ Voor 44% gewijzigd door enomiss op 07-08-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:15

The_Scarabial

MTB for life!

Heb een nieuw toestel gekocht en ga nu van een Omnia 7 naar Ativ S.

Worden je contacten automatisch teruggezet als je inlogt op het nieuwe toestel?
Hoe werkt het met apps, dien je alles opnieuw te installeren en hoe werkt het met gekochte apps?

Hoor graag wat ervaringen, van mensen die een soortgelijke stap hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:22:
Nee.

Wat mij wel is opgevallen betreffende Live Tiles: als je naar je homescreen kijkt en doet dat zonder te scrollen, de Live Tiles die omdraaien om op beide zijden info te tonen, na verloop van tijd niet meer draaien. Ook bij 'Ik'. Deze blijft gewoon stilstaan.
Batterijbesparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
The_Scarabial schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:45:

Hoe werkt het met apps, dien je alles opnieuw te installeren en hoe werkt het met gekochte apps?

Alles is gekoppeld aan je Microsoft account dus je contacten en apps worden gesynchroniseerd. Ik zou wel eerst bij settings > backup > app list+settings een backup maken van je app lijst.
Hoe het met gekochte apps zit durf ik niet zeker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:45:

Als je je contacten gesynchroniseerd hebt of op sim gaan ze over. Je kunt ook back up maken van gehele toetsen en dan op nieuwe toestel terugzetten. Apps hoef je maar een keer te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
enomiss schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:32:
[...]

nieuws:
http://www.wpcentral.com/...ighlights-with-app-social

app:
http://www.windowsphone.c...24-43d7-8d6c-76a24018d3e0

Ik vind het een erg mooie app qua design. Kleinere headings, en toch wel wat veranderingen tov metro design.. ook transparante elementen enz. doet me aan ios7 denken..

Maar kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen de featured lijst en spotlight lijst? Vraag ik me altijd al af bij stores.
Ik weet dat ik hem moet krijgen, maar ik heb nog geen update gehad. Verder linkt die amerikaanse download naar de nederlandse toe en dat is nog gewoon Populaire Apps en geen App Social Beta oid. Ook zoeken in de store lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Martinspire schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:05:
[...]

Ik weet dat ik hem moet krijgen, maar ik heb nog geen update gehad. Verder linkt die amerikaanse download naar de nederlandse toe en dat is nog gewoon Populaire Apps en geen App Social Beta oid. Ook zoeken in de store lukt me niet.
Regio op USA zetten misschien?
Ik heb hem trouwens gewoon via de Windows Phone Central app geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
enomiss schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:06:
[...]

Regio op USA zetten misschien?
Ik heb hem trouwens gewoon via de Windows Phone Central app geupdate.
Regio kan idd, maar als ik hem via WPCentral doe dan krijg ik dat de app niet beschikbaar is voor mijn apparaat (L920). Nouja, ik kan wel zonder hoor. Klopt het dat je hiermee apps kunt aanraden e.d. ? Dat lijkt me namelijk wel handig voor mijn moeder e.d. maar die kunnen hem dan ook niet downloaden zonder met die regio's te gaan kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Martinspire schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:09:
[...]

Regio kan idd, maar als ik hem via WPCentral doe dan krijg ik dat de app niet beschikbaar is voor mijn apparaat (L920). Nouja, ik kan wel zonder hoor. Klopt het dat je hiermee apps kunt aanraden e.d. ?
Die melding krijg je omdat je in de verkeerde regio zit idd. Je kan de regio weer terug naar NL zetten na het downloaden hoor. ;) De app blijft het dan gewoon doen.

En ja, je kan mensen of groepen volgen, en dan krijg je een soort feed op een wall met updates, beetje zoals facebook zeg maar. Je moet de zoek functie gebruiken om iemand een persoon te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

enomiss schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:48:
[...]

Alles is gekoppeld aan je Microsoft account dus je contacten en apps worden gesynchroniseerd. Ik zou wel eerst bij settings > backup > app list+settings een backup maken van je app lijst.
Hoe het met gekochte apps zit durf ik niet zeker te zeggen.
De contacten zal dus wel goedkomen.
Ik zie geen optie bij settings om iets te backuppen.
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:49:
[...]

Als je je contacten gesynchroniseerd hebt of op sim gaan ze over. Je kunt ook back up maken van gehele toetsen en dan op nieuwe toestel terugzetten. Apps hoef je maar een keer te kopen
Uh hoe maak ik een backup van het gehele toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
The_Scarabial schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:21:
[...]

De contacten zal dus wel goedkomen.
Ik zie geen optie bij settings om iets te backuppen.

[...]

Uh hoe maak ik een backup van het gehele toestel?
Instelleingen -> backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Die instelling heeft een omnia 7 niet helaas, maar het is gelukt inmiddels.

Via Windowsphone.com alle apps weer terug geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
The_Scarabial schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:51:
[...]

Die instelling heeft een omnia 7 niet helaas, maar het is gelukt inmiddels.

Via Windowsphone.com alle apps weer terug geinstalleerd :)
aah nee inderdaad wp7 heeft die instelling niet

Edit:

Eindelijk een call + sms block functie voor de Nokia toestellen! update extras +info voor deze functie Natuurlijk is GRD2 een vereiste.

[ Voor 29% gewijzigd door vali op 09-08-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
vali schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:59:
[...]
Eindelijk een call + sms block functie voor de Nokia toestellen! update extras +info voor deze functie Natuurlijk is GRD2 een vereiste.
Dit verbaasd mij wel een beetje eigenlijk. Laatst kwam al naar buiten dat er nu een call en SMS block API beschikbaar was gekomen in GDR2. Waarom bouwt MS zelf niet zo'n functie in WP8, maar laten ze dat nu aan Nokia over?
Dit heeft als gevolg dat ik nu als 8X gebruiker moet wachten op HTC's variant hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Verbaasd me niet meer na 10 maanden WP8. MS biedt een zeer uitgekleed OS aan en laat het aan de OEMs om daar iets van te maken.

En wachten is het toverwoord bij dit OS. Ik word er soms gek van :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sheik op 09-08-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:41:
Verbaasd me niet meer na 10 maanden WP8. MS biedt een zeer uitgekleed OS aan en laat het aan de OEMs om daar iets van te maken.

En wachten is het toverwoord bij dit OS. Ik word er soms gek van :P
Ik heb zo'n idee dat Nokia óf de ontwikkeling hiervoor gedaan heeft óf ervoor betaald om sneller features te verkrijgen dan te moeten wachten op WP8.1

Ik blijf het ook wel raar vinden hoeveel Nokia zelf aan het toevoegen is. De Glance-feature had toch ook gewoon naar alle telefoons moeten gaan? Net als Flip-to-silence?

Ik snap het ook niet helemaal meer hoe dit nou moet gaan werken. Maar eerder beloofde MS ook al dat er vaker updates zouden komen, om vervolgens maar 2 updates te geven en WP8.1 uit te stellen om eerst een andere kleine patch te doen. Wie dit nog begrijpt mag het even vertellen, maar het lijkt me dat je in deze tijden eerder meer updates en meer features snel wilt toevoegen dan het uit te gaan stellen. Of WP8.1 moet wel zoveel veranderd zijn dat uitstel nodig is, maar ik blijf het apart vinden. En dat terwijl de Windows-divisie met Win8.1 juist het release-schema van WP overgenomen lijkt te hebben.

Ook weer met die 1020 leggen ze blijkbaar de prioriteit om een grote camera-module te ondersteunen in het OS met nieuwe features om de standaard camera-app te kunnen selecteren. Dat had toch voor niemand (behalve Nokia) een prioriteit? Ze zijn wederom met veel dingen achter de schermen bezig, terwijl de klanten juist vragen om meer daadwerkelijke features. Iets gaat er echt gigantisch fout.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 09-08-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14
Langzaam begin ik het vertrouwen in WP en Microsoft een beetje te verliezen. Mede door de oorzaken die Martinspire ook al aangeeft in zijn 3e alinea. Microsoft lijkt maar niet in staat een compleet OS af te leveren of snel te reageren op wensen vanuit de markt. Daarbij opgeteld ook het feit dat de features die beschikbaar komen met de snelheid van een servicepack worden uitgerold helpt niet bepaald mee aan de beeldvorming.

Voor mijzelf valt hier nog wel een mouw aan te passen, voor mij is het credo 'hoe cleaner hoe beter' passend. Echter voor mijn vriendin die nu een paar maandjes met haar WP8 toestel onderweg is, is de maat vol. Ze vind het een draak van een toestel 'dat van alles mist' en zou heel graag terug naar Android willen. Iets dat binnenkort ook zal gebeuren want haar Lumia 820 staat inmiddels op Marktplaats...

Microsoft moet imho echt wat doen aan de slakkengang waarmee ze nu het WP8 platform aan het optuigen zijn (features voor de business komen volgend jaar, wat een momentum...). De tegeltjes waren leuk, echter dienen er nu toch echt stappen gemaakt te worden. Je raakt je veroverde marktaandeel anders zo weer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik snap niet helemaal waar je zo druk over maakt. Ik heb een HTC en daar zit flip to silence op. Gebruik dat in de praktijk dus helemaal nooit. Nokia maakt alleen maar Windows Phone toestellen, voor andere merken zoals Samsung en HTC is vooral bijzaak. Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel een beetje klaar ben met al die reclames voor de 1020. Maar goed, dan lees ik dat gewoon niet.

Nokia voegt inderdaad veel toe aan hun software voor Nokia toestellen maar nauwelijks iets waarvan ik zeg; Waarom hebben wij (HTC) dat niet. Ik zit zelf te wachten op GDR2 i.v.m. de radio functie maar iets als Data Sence .... mij boeit het voor geen meter. Het zijn over het algemeen hebbedingtjes. 80 duizend filters voor de camera. Lekker belangrijk, koop dan een fototoestel. Ik maak prima foto's, stream dat automatisch naar Skydrive en veel gelukkiger kun je mij niet maken. Kan ze bekijken waar ik wil. O, en de agenda kan iets beter zodat ik een app als True Calendar 8 niet meer nodig heb.

We hebben voorbeelden gezien hoe MS het OS kan verbeteren, erg mooi. Maar nogmaals. Op al die flauwekul van Nokia features zit ik in ieder geval niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Leuk om te lezen dat steeds meer mensen nu ook datgene zeggen wat ik een aantal keer gezegd heb in dit topic. Niet leuk is de ontwikkeling die WP8 opgaat en dat vind ik verontrustend maar ook teleurstellend.
Ik gebruik de HTC 8X nog om de ontwikkelingen en updates van WP8 in de gaten te houden, maar ben het wachten zo beu geworden dat ik weer terug naar Android ben gegaan. Nee dit wilde ik ook niet, maar ik kan niet meer wachten op iets wat niet gaat komen.

GerCor, het zijn niet de flauwekul dingejtes. Ik zit ook niet te wachten op veel zaken die je noemt. Flip to silence is trouwens wel een hele fijne functionaliteit! Het gaat om basis zaken die de Social Media ervaring maar ook gebruikersgemak in de weg staat en veel mensen langzamerhand frustreert.

[ Voor 24% gewijzigd door Sheik op 09-08-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Waar wacht je dan op .... koop een Android?

Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste