Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:46:
[...]

Dat is precies het probleem wat ik ook merk bij vrouwen. Ik heb nog geen enkele vrouw gesproken die positief was over een WP. Ik hoor telkens "wat een *** telefoon!"

Hoe komt dit? Simpel, de meeste vrouwen gebruiken de basic dingen en kijken niet verder want dat interesseert hun gewoon niet. Werkt whatsapp niet? Dan is het een *** telefoon. Werkt facebook niet? *** telefoon. Een ander simpel voorbeeld, in whatsapp kun je als je een lang bericht schrijft niet makkelijk scrollen en terug lezen in het type vak. Je kan het wel via een omweg doen, door je vinger ingedrukt te houden en dan met de cursor om tekst te selecteren om hoog te scrollen. Ik had dit probleem nog niet ervaren want ik type altijd korte zinnen. Vrouwen typen hele verhalen. Het toekomstige probleem hier is dat ik denk dat dit nog minimaal een jaar een onopgemerkte feature blijft voor whatsapp. Het probleem is dat bij Android dit wel helemaal is uitgewerkt, en al deze kleine dingetjes zijn niet goed voor het vrouwelijk oordeel.

Kijk, ik daar in tegen waardeer WP vanwege het startscherm, consequent design etc. Maar dit soort dingen merken de meeste vrouwen helemaal niet op. Alleen de tweakers hebben hier oog voor en weten daarom WP te waarderen en willen het een kans te geven. En tweakers malen er niet om als iets maar half werkt, want overal is wel een oplossing voor via een omweg. Echter voor een vrouw moet de ervaring NU goed zijn, en niet over 1 of 2 jaar. Ik heb er dus nu al spijt van dat ik de lumia heb aanbevolen aan mijn zus, die vertrouwde altijd erg op mijn advies, maar zit alleen maar te klagen.

En als ik die slome update cyclus zie van MS dan zie ik het nog niet snel goed komen. Want GDR2 stelt gene reet voor, en GDR3 ook niet. En zelfs de Blue update lijkt nog niet de features/oplossingen te bezitten waar het meest om gevraagd wordt.
Mijn vrouw en dochter komen beide van android en zijn over naar een Lumia 620 en 920 en beide verrast door de mooie interface en de eenvoud. En ze missen ook geen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:33
enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:00:
[...]

Ja leuk een stabiel OS, maar wat heb je eraan als de meeste core apps NIET stabiel zijn. De geïntegreerde Facebook chat werkt ook voor geen meter. Zelfs de tweakers.net app crash de hele tijd als je naar comments wil gaan. De kwaliteit van core apps moet gewoon snel gaan verbeteren of mensen houden het voor gezien.
Er is geen officiële Tweakers app.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Luuk1983 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:22:
[...]

Er is geen officiële Tweakers app.
Net zoals je het op WP moet doen met 3rd party apps van vele zaken.... dat bedoel ik maar juist.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:25:
[...]

Net zoals je het op WP moet doen met 3rd party apps van vele zaken.... dat bedoel ik maar juist.
Ja goed, het GEBREK aan sommige apps, OK, daar kan ik me in vinden, maar je kan moeilijk gaan klagen over kwaliteit van apps die misschien wel door pietje ergens in een hoekje op z'n zolderkamer in elkaar gezet zijn (dat idee kreeg ik namelijk). Klagen over de 'tweakers app' is naar mijn mening dus onzin. Vandaar ;)

Daarnaast mis ik persoonlijk niet veel apps. Veel apps die ik wel had op m'n iPhone vond ik behoorlijk overrated. Ja het nieuws in de Tweakers app was makkelijker lezen, maar voor de rest vond ik bijvoorbeeld de app meer beperkend dan wat anders. Moeilijk reacties lezen etc. Ik veel gevallen is de website net zo snel bezocht en zeker met de snelheid en de soepelheid van de browser op Windows Phone pak ik net zo lief de website erbij. Heb ik nog meer opties ook. En zo geldt het wel voor meer 'apps' die niets meer zijn dan veredelde RSS readers.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 29-07-2013 14:30 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26
Enomiss en Sheik zijn imo wel erg negatief. Ze hebben het over het gemis van basale opties, maar gaan vervolgens over Facebook en Whatsapp zeuren. Dat zijn geen basale opties. De basis is het OS waar je mee kunt bellen, een contactlijst hebt, mailen en smssen met mogelijk wat instelbare opties. Daarbuiten vallen imo toch echt notificaties, de apps zelf en enkele obscure opties zoals het instellen van een sms ringtone of rotatielock. Mensen lijken echt alles toe te wijzen aan "basisfunctionaliteiten" maar gaan daar heel erg aan voorbij. Niet dat we die opties niet missen, maar het is echt geen basis.

Verder vind ik het wat streng om te zeggen dat Whatsapp meteen kut is. Dat is het helemaal niet en dat weten jullie ook wel. Ja het is misschien op sommige vlakken minder dan op andere platformen, maar hij doet ook wel weer een heleboel goed. De interface zit prima in elkaar en navigatie is imo veel logischer dan op andere platformen.

En als iemand iets kut vindt, dan is er vaak wel een reden waarom dat is en toch ook redelijk vaak wel een oplossing of alternatief.

Ik heb overigens al met de responsive-versie van Tweakers kunnen werken en inmiddels zijn de bugs ook opgelost waardoor het een werkbaar alternatief is voor een app. Ik vind sowieso dat men vaak zeurt om apps terwijl een prima mobiele site beschikbaar is.

Kortom: je kunt over het OS zeuren wat je wilt, maar er is prima mee te werken en voor velen een prima alternatief voor het toch soms wel lastige Android (niet zozeer op navigatie, maar wel op betrouwbaarheid en gebruiksgemak voor de simpele gebruikers).

Stel je gaat over op een ander automerk, dan zul je ook vaak wel wat dingen missen, maar andere zaken ook wel weer waarderen. Het is niet alsof je nu een grote miskoop doet met een WP-toestel. Sure de ontwikkeling mag wat sneller en het uitrollen van updates wat beter, maar als platform an sich is er weinig mis mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2013 14:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Als ik zo om mij heen kijk, zijn juis Facebook en Whatsapp en dergelijke apps basale opties. Alleen wij tweakers vinden een goed OS interessant.
De basis is het OS waar je mee kunt bellen, een contactlijst hebt, mailen en smssen met mogelijk wat instelbare opties.
Serious? Anno 2013 is dat wat je van een smartphone verwacht? Die functionaliteit is al jaren behoorlijk zowel op iOS als op Android. Dit noem ik eerder minimale vereisten.

En ik zal eerlijk zeggen, ik ben helemaal niet zo negatief, en zie veel potentie in het OS, maar al het geklaag wat ik om mij heen hoor van de vrouwen, zet me toch aan het denken. En als ik dan kijk naar de updates die we kunnen verwachten binnen nu en een half jaar dan zie ik er nog geen vooruitgang in.

Oftewel, ik heb geleerd dat ik WP alleen nog maar zal aanraden aan tweakers met geduld.

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 29-07-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Martinspire, ik zou zeggen, lees eens goed wat ik schrijf en bedoel te zeggen, deze verschillen niet van elkaar.

Verder ben ik met je eens dat WA en FB niets met de basisfunctonaliteiten van het OS (mits notificaties geen rol speelt!) te maken heeft. Maargoed dat is ook niet mijn punt.

Ik ben kritisch, ben realistisch maar ben niet negatief. Ik adviseer mensen nog steeds WP8 te overwegen. Probleem is alleen dat de huidige basis functionaliteiten in het OS en basis apps niet toereikend is voor de gemiddelde gebruikers die overstappen van iOS en Android.

Anekdote:
Laatst was er iemand in de auto aan het flippen dat de Qpark app niet beschikbaar is op WP8. Op dat moment had ik de HTC One bij me en kon snel zien waar ik kon parkeren en wat nog beschikbaar was. Dan kan WP8 nog maar weinig goed doen, die QPark app leek trouwens wel de druppel. Het was een en al ergernis in mijn auto....Ik hoorde zelfs een keer het woord Blackberry 10 vallen en dacht er even aan om diegene uit de auto te zetten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Sheik op 29-07-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Over het OS (en de hardware; 8X) ben ik tevreden. Maar ik zou het ook geen 10/10 geven, eerder een 7/10. Er ontbreken zeker opties die er - eerlijk is eerlijk - gewoon (al) in hadden moeten zitten.

De nieuwe WA is stabiel, de nieuwe FB app is ook mooi en werkt snel. Maar dit heeft vrij weinig met het OS zelf te maken. Ik snap gewoon niet dat Microsoft (met zoveel geld en mankracht) niet even een 'boost' geeft aan dit project en de lijst met wensen / TODO's. Óf ze hebben oogkleppen op en ze vinden van zichzelf dat ze fantastisch bezig zijn, of misschien willen ze wel helemaal (nog) niet het nieuwe Apple / Android worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:25:
[...]

Dat is toch niet per definitie een probleem? De officiële twitter apps zijn bijvoorbeeld op alle platformen waardeloos in vergelijking met 3rd party oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
Ik vraag me eigenlijk af wat de beweegredenen van Microsoft zijn om bijvoorbeeld eigen instelbare ringtones (DRM?) of rotatielock toe te voegen? Niet dat ik ze zelf mis, maar dit lijken me niet al te lastige opties, en het zijn altijd de opties waar ik het meeste gezeur over hoor.

Overigens is mijn vrouw zeer tevreden met haar 520, en mist ze niets. Ze kan Whatsappen en Facebooken, en verder nu.nl lezen en (je verwacht het niet) bellen. Plus ze heeft een electronische agenda. De overige dingen zullen haar gestolen worden. Rotatielock of ringtones haalt ze haar schouders over op en zegt "dan niet".

Maar misschien heb ik wel een erg makkelijke vrouw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Koeitje
Dat is voor ons geen probleem, wij zoeken wel op internet naar alternatieven. Maar niet iedereen denkt zo, vergis je niet. De gemiddelde gebruiker is lui en gaat uit van 'vanzelfsprekendheid' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
autje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:16:
Maar misschien heb ik wel een erg makkelijke vrouw :).
Je bent gezegend, koester dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:37:
Als ik zo om mij heen kijk, zijn juis Facebook en Whatsapp en dergelijke apps basale opties. Alleen wij tweakers vinden een goed OS interessant.

[...]

Serious? Anno 2013 is dat wat je van een smartphone verwacht? Die functionaliteit is al jaren behoorlijk zowel op iOS als op Android. Dit noem ik eerder minimale vereisten.

En ik zal eerlijk zeggen, ik ben helemaal niet zo negatief, en zie veel potentie in het OS, maar al het geklaag wat ik om mij heen hoor van de vrouwen, zet me toch aan het denken. En als ik dan kijk naar de updates die we kunnen verwachten binnen nu en een half jaar dan zie ik er nog geen vooruitgang in.

Oftewel, ik heb geleerd dat ik WP alleen nog maar zal aanraden aan tweakers met geduld.
Dat is inderdaad de basis die ik bedoel. Daarnaast zitten er meer opties bij, maar dat valt toch echt buiten de basis van een smartphone. Het kunnen filteren van contactpersonen vind ik geen basis-functionaliteit. Wat niet wil zeggen dat het maar meteen verwijderd moet worden, maar basisfunctionaliteit betreft functionaliteiten die een aanzienlijk deel (zeg 75%) van de gebruikers nodig heeft. Daar hoort geen rotation lock of whatever bij. Dat is ook de reden dat je minder in kunt stellen bij het OS. Niet zozeer omdat het niet gewenst is, maar omdat de groep die dat wenst gewoon veel te klein is. In Android en het vroegere Windows Mobile kan/kon je vrijwel alles instellen, maar dat maakte het systeem niet erg gebruiksvriendelijk. Dat is ook iets wat binnen de Modern UI 1 van de pijlers is. Je gaat niet uit van wat 100% van je gebruikers wil zien, maar wat de grootste groep wil zien.

Verder zullen gebruikers altijd wel wat te klagen hebben, dat is niets nieuws. Het gaat om de algemene ervaring die ze hebben en die is doorgaans positief. Ook mijn moeder heeft wel wat puntjes, maar ze is er velen malen tevreden mee dan met haar vorige telefoon.

Verder vind ik het opvallend dat je het OS af loopt te kraken op de apps en laten die nou net niet van MS komen.
Sheik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:52:
Martinspire, ik zou zeggen, lees eens goed wat ik schrijf en bedoel te zeggen, deze verschillen niet van elkaar.

Verder ben ik met je eens dat WA en FB niets met de basisfunctonaliteiten van het OS (mits notificaties geen rol speelt!) te maken heeft. Maargoed dat is ook niet mijn punt.

Ik ben kritisch, ben realistisch maar ben niet negatief. Ik adviseer mensen nog steeds WP8 te overwegen. Probleem is alleen dat de huidige basis functionaliteiten in het OS en basis apps niet toereikend is voor de gemiddelde gebruikers die overstappen van iOS en Android.

Anekdote:
Laatst was er iemand in de auto aan het flippen dat de Qpark app niet beschikbaar is op WP8. Op dat moment had ik de HTC One bij me en kon snel zien waar ik kon parkeren en wat nog beschikbaar was. Dan kan WP8 nog maar weinig goed doen, die QPark app leek trouwens wel de druppel. Het was een en al ergernis in mijn auto....Ik hoorde zelfs een keer het woord Blackberry 10 vallen en dacht er even aan om diegene uit de auto te zetten ;)
Je kunt kritisch zijn, maar je bent nu wel erg negatief kritisch. Verder heeft hier zeuren weinig zin. Dat moet je naar MS zenden.

Overigens zijn er op de qpark app na, wel veel andere parkeer-apps beschikbaar. Mogelijk zit daar een alternatief bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:19:
Verder vind ik het opvallend dat je het OS af loopt te kraken op de apps en laten die nou net niet van MS komen.
[...]
Je kunt kritisch zijn, maar je bent nu wel erg negatief kritisch. Verder heeft hier zeuren weinig zin. Dat moet je naar MS zenden.
Het punt is volgens mij ook dat gebruikers dat geen ene reet kan interesseren. Windows Vista is heel slecht ontvangen en niet omdat het een slecht OS was, maar omdat veel devices niet meer werkte. En dat kwam omdat fabrikanten het gewoon vertikte om drivers te schrijven of te updaten. De 'schuld' lag in die zin ook niet bij Microsoft. Microsoft had namelijk de driver base aangepast om alles veiliger te maken. Nadeel was dat oude drivers niet meer werkte. Vista met SP2 en de beschikbaarheid van goede drivers is namelijk echt niet heel veel anders dan Windows 7, dat WEL een goede naam heeft.

Hetzelfde kan je doortrekken naar Windows Phone. Het kan dan wel niet Microsoft's schuld zijn, maar een gebruiker maakt dat niet uit. Ze kunnen iets niet met een telefoon wat ze met een andere telefoon wel kunnen. Onderschat het gebrek aan apps niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:19:
[...]
Het kunnen filteren van contactpersonen vind ik geen basis-functionaliteit. Wat niet wil zeggen dat het maar meteen verwijderd moet worden, maar basisfunctionaliteit betreft functionaliteiten die een aanzienlijk deel (zeg 75%) van de gebruikers nodig heeft. Daar hoort geen rotation lock of whatever bij. Dat is ook de reden dat je minder in kunt stellen bij het OS. Niet zozeer omdat het niet gewenst is, maar omdat de groep die dat wenst gewoon veel te klein is.
Is de groep die dat wenst echt veel te klein? Ik betwijfel dat. Juist de standaard gebruiker (en ik ook) vindt het knap irritant als hij erachter komt dat je liggend in bed tegen een beperking aanloopt.
In Android en het vroegere Windows Mobile kan/kon je vrijwel alles instellen, maar dat maakte het systeem niet erg gebruiksvriendelijk. Dat is ook iets wat binnen de Modern UI 1 van de pijlers is. Je gaat niet uit van wat 100% van je gebruikers wil zien, maar wat de grootste groep wil zien.
Hebben ze wel de juiste prioriteiten genomen? Weten ze wat de gebruiker wil? Ik betwijfel of ze goed marktonderzoek gedaan hebben getuige de geluiden in de winkels, fora en familie/vrienden.
Verder zullen gebruikers altijd wel wat te klagen hebben, dat is niets nieuws. Het gaat om de algemene ervaring die ze hebben en die is doorgaans positief.
Positief is de snelheid en eenvoud van het OS. Mensen ervaren nu steeds meer en meer de gekke beperkingen die ze gewend waren en die je mag verwachten.
Overigens zijn er op de qpark app na, wel veel andere parkeer-apps beschikbaar. Mogelijk zit daar een alternatief bij?
Nee, er is geen alternatief voor Qpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Punt is dat MS wilt dat WP8 meedoet met de big two. Het kan aan mij liggen, maar sinds de release zijn er geen noemenswaardige features bijgekomen.

Zaken als rotation lock.
Notification centre
Video's verzenden via 3rd party.
Een agenda uitbrengen waarbij ik de maandview kan lezen, zonder een vergrootglas te gebruiken
Geluiden instellen (erg irritant dat er nu 2 personen met een WP toestel rondlopen in ons huis).

Dat zijn allemaal simpele zaken wat echt geen jaar hoeft te duren om het uit te brengen. Blijkbaar dacht MS dat ze met een 0.8 versie de markt konden veroveren.
En videos' versturen, geluiden instellen, rotation lock is in mijn insziens een basis functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Bart_GR schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:52:
[...]Simpele vragen: kan ik een liedje instellen voor ringtone? Ehm.. Nee..
Dit kan wel gewoon hoor. Twee dagen geleden nog gedaan.

Zet het nummer op je telefoon (via je pc bijvoorbeeld) -> open Ringtone Maker (app van Nokia) -> kies het juiste nummer -> kies precies het stukje en de lengte die jij wilt hebben -> opslaan -> klaar :)

Helaas kan dit (nog) niet voor smsjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 17:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ik denk eigenlijk dat bedoeld wordt dat je op geen mogelijkheid notificatie geluidjes voor apps in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:03
kippengaas schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:00:
Ik denk eigenlijk dat bedoeld wordt dat je op geen mogelijkheid notificatie geluidjes voor apps in kan stellen.
Hoe haal je dat nou uit dat je geen ringtone kan instellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Omdat het volgens mij vrij bekend is dat je wél een ringtone in kan stellen onder de mensen die hier kritiek hebben op WP8. Maar je kan geen ringtone als notificatiegeluidje instellen bij apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 10-10 14:13
kippengaas schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 01:37:
Omdat het volgens mij vrij bekend is dat je wél een ringtone in kan stellen onder de mensen die hier kritiek hebben op WP8. Maar je kan geen ringtone als notificatiegeluidje instellen bij apps.
Idd, ik mis mijn Tutturu whatsapp geluidje :(

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Vanochtend weer een battery drain te pakken. Zit gewoon op mijn werk met de telefoon in mijn zak. Accu rond half 9 op 70% en bij de middagpauze 30%. Terwijl ik hem dus niet heb gebruikt. En ik nog wel denken dat WP8 processen automatisch afbreekt als ze niet in de voorgrond draaien?

Nadeel is dus dat ik niet zoals ik dat gewend was bij Android kan zien wat nou precies accu heeft gebruikt. Enige dat ik weet is dat m'n accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Tijdje terug vlak voor dat mijn HTC 8X voor de 2de keer kapot viel had ik hetzelfde met de accu. Ik zat in een meeting op het werk en voelde mijn binnenzak van mijn jasje steeds warmer worden. Ik haalde hem uit het jasje en hij was echt heet. De telefoon was sochtends opnieuw opgestart en volledig opgeladen. Enige wat ik had gebruik in de ochtend was de mail client, facebook en internet explorer voor 1 website.

Het OS is dan wel snel en vloeiend, maar dit is een bug die niet ok is. Het is wat dat betreft niet beter dan welk ander OS. Ik had een probleem, mijn telefoon was leeg en moest daarna naar een klant. Fijn, betrouwbaar ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik gebruik Battery Sense, en daarin kun je instellen dat hij een notificatie geeft indien hij een drain detecteert. Op dat moment zet ik de telefoon even uit en aan, en is het problem opgelost. Gebeurt misschien twee keer per maand. Ik kan er niet mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Jammer dat je tools moet gebruiken bij WP8 om dit soort issues te voorkomen. Het zou met dit OS niet hoeven, blijkbaar is het niet meer of minde betrouwbaar dan andere platformen. Drains is een veel voorkomende bug helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02

Eagle Creek

Breathing security

Magnetic_Man schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:01:
Vanochtend weer een battery drain te pakken. Zit gewoon op mijn werk met de telefoon in mijn zak. Accu rond half 9 op 70% en bij de middagpauze 30%. Terwijl ik hem dus niet heb gebruikt. En ik nog wel denken dat WP8 processen automatisch afbreekt als ze niet in de voorgrond draaien?

Nadeel is dus dat ik niet zoals ik dat gewend was bij Android kan zien wat nou precies accu heeft gebruikt. Enige dat ik weet is dat m'n accu leeg is.
WhatApp?
autje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:25:
Ik gebruik Battery Sense, en daarin kun je instellen dat hij een notificatie geeft indien hij een drain detecteert. Op dat moment zet ik de telefoon even uit en aan, en is het problem opgelost. Gebeurt misschien twee keer per maand. Ik kan er niet mee zitten.
Mij dagelijks. Door WA.

[ Voor 26% gewijzigd door Eagle Creek op 30-07-2013 20:39 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
autje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:25:
En als dat 's nachts gebeurd? :+

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
kruila schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:37:
[...]

En als dat 's nachts gebeurd? :+
Ik zet hem 's nachts uit. Maar als je hem toch aan wilt voor je wekker dan kan je vliegtuigstand gebruiken. Of als je per se bereikbaar moet zijn dmv sms/telefoon dan kan je de batterijbesparingsstand aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik had ook zo'n batterij meter geïnstalleerd, ik heb het idee dat deze toch behoorlijk meehelpt de batterij leeg te zuigen, ik heb hem nu gedeïnstalleerd en volgens mij gaat ie nu stukken langer mee.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Mja, met Battery Sense en in ruste verlies ik 1,3% per uur. Dat moet niet nog minder worden, anders heb ik die mooie draadloze lader voor niets gekocht :P.

Overigens vertelde een vriend van me dat zijn S3 af en toe spontaan rebootte. Ieder platform heeft z'n nukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ieder platform heeft ook zijn nukken maar hier wordt vaak het OS geprezen om zijn stabiliteit en zelfs dat heeft MS niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 07:26:
Ieder platform heeft ook zijn nukken maar hier wordt vaak het OS geprezen om zijn stabiliteit en zelfs dat heeft MS niet op orde.
Stabiliteit niet in orde? Ik heb een WP7 mobiel die 1x! is uitgevallen omdat ik geen oplader had. Deze draait nu alweer bijna een jaar zonder herstart. Mijn huidige Lumia 920 heb ik nog nooit hoeven herstarten (op updates na). Mijn vorige Android toestel moest ik regelmatig herstarten omdat deze niet meer vooruit te branden was.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja de stabiliteit van WP8 is niet in orde. Lees WP Central ook maar eens door om een completer beeld te krijgen dan je persoonlijke ervaring met WP7. Battery drains en reboots zijn veelgehoorde klachten. Ik kan er niets meer of minder van maken. Als we vergelijken met Android kan ik je melden dat mijn HTC One nog nooit is herstart, terwijl dit al veelvuldig gebeurd is met mijn HTC 8X. Maar ik wil niet vergelijken want het heeft weinig zin.
Het gaat erom dat WP8 het moet hebben van een stabiel, snel en eenvoudig OS. Snel is het absoluut, het snelste OS op dit moment. Stabiel is het vaak, maar zeker niet stabilier dan de concurrenten en al zeker niet als BB10. Eenvoudig ja, maar helaas brengt dat ook de nodige beperkingen in de basisfunctionaliteiten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb zowel ervaring met WP7 (Lumia 710) als WP8 (Lumia 920), beide werken gewoon perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Gisteravond kreeg ik het volgende WA van familie: (hebben op mijn advies 2 WP8 toestellen aangeschaft). 'Doe ik iets verkeerd of gaat die accu echt maar zo kort mee?' Dan kan ik nog antwoorden dat ze Tikken en Verzenden moeten uitschakelen en dat WA binnenkort wel met een nieuwe update zal aankomen of dat de accu straks iets langer zal leven, maar het is wat het is.
Zij komen van Android en ook dat is niet heilig. Maar ik merk wel dat ze nu al na 3 dagen eigenlijk niet zo tevreden zijn. En als ze dan ook nog zullen merken dat er bepaalde vanzelfsprekendheden niet inzitten...
Snap je mijn punt? MS Moet echt iets gaan doen willen gebruikers niet gaan weglopen. Dit wordt ook steeds vaker punt van aandacht op sites als WP Central. Zelfs de blogs van reviewers uiten deze bedreiging. Niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Phyxion schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:07:
Ik heb zowel ervaring met WP7 (Lumia 710) als WP8 (Lumia 920), beide werken gewoon perfect hier.
Fijn voor je, velen ervaren wel issues. De issues zijn er, ergens gaan zaken verkeerd en dat het niet bij jou is, vind ik oprecht prettig voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Als ik zie wat BlackBerry voor updates de komende periode in de planning heeft staan, dan moet WP zich inderdaad zorgen maken! En als ik ook zie wat Android voor elkaar gekregen heeft om in updates te stoppen, dan denk ik inderdaad dat Microsoft veel meer kleinere updates moet uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Luuk1983, dat denk ik ook. Een collega van mij heeft de nieuwe BB Q10 en is zich bewust ervan dat het een nieuw OS is. Maar ondanks de gebreken is ze laaien enthousiast en waarom? Omdat ze vaak genoeg een system update krijgt waar buiten de bugfixes en performance verbeteringen metname ook functionele toevoegingen zitten. Het is toch wel op z'n minst vreemd te noemen dat MS dit niet voor ons doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:07:
Gisteravond kreeg ik het volgende WA van familie: (hebben op mijn advies 2 WP8 toestellen aangeschaft). 'Doe ik iets verkeerd of gaat die accu echt maar zo kort mee?' Dan kan ik nog antwoorden dat ze Tikken en Verzenden moeten uitschakelen en dat WA binnenkort wel met een nieuwe update zal aankomen of dat de accu straks iets langer zal leven, maar het is wat het is.
Zij komen van Android en ook dat is niet heilig. Maar ik merk wel dat ze nu al na 3 dagen eigenlijk niet zo tevreden zijn. En als ze dan ook nog zullen merken dat er bepaalde vanzelfsprekendheden niet inzitten...
Snap je mijn punt? MS Moet echt iets gaan doen willen gebruikers niet gaan weglopen. Dit wordt ook steeds vaker punt van aandacht op sites als WP Central. Zelfs de blogs van reviewers uiten deze bedreiging. Niet zo best.
Ik ben het met je eens. Je adviseert mensen om een WP8 toestel te nemen en datgene waar ze 'm het meest voor gebruiken, WhatsApp, performt voor geen meter.
Na de updates vind ik het nog steeds niet super stabiel. Missende functionaliteit door beperkingen van het OS, video's afschermen voor apps 8)7 .
Halverwege de dag springt toestel al naar spaarstand krijg ik te horen. Tja....
GDR3 bevat ook geen extra functionaliteit. OS wordt uitgebreid om meer chips en resoluties te ondersteunen.

Snap ook niet dat MS geen geld/resources uitgeeft om belangrijke apps probleemloos te laten werken. Waarschijnlijk wordt resource nu gezet op de nieuwe XBox??
Als zaken niet snel verbeterd worden, wordt ons volgende toestel waarschijnlijk wederom een iPhone. Jammer, maar de tijd dat je alleen maar workarounds zit te bedenken ligt toch wel achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:08:
[...]

Fijn voor je, velen ervaren wel issues. De issues zijn er, ergens gaan zaken verkeerd en dat het niet bij jou is, vind ik oprecht prettig voor je.
Definieer 'velen'. Hoeveel Lumia's zijn er inmiddels verkocht? Vergeleken daarmee is het aantal mensen met problemen (incl. de 'verborgen' groep die zich niet meldt op forums e.d.) natuurlijk klein, en gevoelsmatig niet groter of kleiner dan de groepen mensen die problemen hebben met andere platformen. Als je toevallig is die groep zit is dat lullig, uiteraard, maar ik denk dat de groep gelukkige gebruikers een stuk groter is. Probleemloze telefoons zijn iets uit de tijd dat we nog geen smartphones hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:07:
je man wel met wat meer informatie komen welk toestel ze hebben. Tevens staan accu's om bekent pas goed te gaan presteren na enkele weken.

Snap persoonlijk niet waarom sommige mensen maar blijven door hameren dat het update support kut is en dat daarom maar iedereen wp8 afraadt. Het domste wat ik nog steeds vind is iemand pushen naar bepaald merk toe. Ik kom het als verkoper in een elektronica winkel vaak genoeg tegen, dat sommige klanten door een neefje/broertje gepushed worden iets te kopen, terwijl ik al vrij snel achter kom dat het niks voor ze is.

Echt voor 90% van de normale gebruikers is dit platform perfect. Meeste ios/android gebruikers om mij heen gebruikt whatsapp, browsed wat en speelt zo af en toe een spelletje. Heb meerdere familie leden en kennissen laten overstappen van android naar wp8 wegens doordat ze iets anders wilde dan android en die zijn er meer dan lof over. Ze wisten van te voren dat ze minder functionaliteiten kregen, maar het os zelf maakte het meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ach kom zeg, 'definieer velen'. Ik ga geen exacte aantallen ophoesten. Het zijn zoveel mensen dat reviewers en bloggers er melding van maken. Ik loop lang genoeg mee met WP7 en WP8 om een trend te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
vali schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:27:
[...]
je man wel met wat meer informatie komen welk toestel ze hebben. Tevens staan accu's om bekent pas goed te gaan presteren na enkele weken.

Snap persoonlijk niet waarom sommige mensen maar blijven door hameren dat het update support kut is en dat daarom maar iedereen wp8 afraadt.
HTC 8X. Accus gaan niet pas goed presteren na weken, wel na een keertje of 6-8 laden.

Het update support is summier, niet kut. Het is onvoldoende om de eisen en wensen van mensen ook maar enigszins tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:28:
Ach kom zeg, 'definieer velen'. Ik ga geen exacte aantallen ophoesten. Het zijn zoveel mensen dat reviewers en bloggers er melding van maken. Ik loop lang genoeg mee met WP7 en WP8 om een trend te zien.
Ga sowieso eens zoeken op problemen met de iPhone 5, Samsung Galaxy S4 etc. Daar kan ik ook meer dan genoeg problemen over vinden om een 'trend' te ontdekken. Mensen die wat te klagen hebben gaan online, mensen die tevreden zijn houden over het algemeen hun mond.

Alleen al hier op het forum zijn er al meerdere gebruikers die geen last hebben van bijvoorbeeld de battery drain. Ik heb helemaal nergens last van bij WP, behalve de notificaties die laat binnen kwamen, maar dat lijkt opgelost op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik ben iemand die WP8 promoot, mensen overhaalt mbv demo's met mijn toestel, maar ook steeds eerlijker is over WP8, wat men kan verwachten tav de huidige ontwikkelingsmodus.

Jullie verdedigen WP8 net zo erg als mensen die dat doen voor iOS en Android. Heel goed maar let op dat jullie de realiteit niet verliezen. Kritisch zijn is vervelend, ik had ook liever gezien dat WP8 zich anders en sneller zou ontwikkelen.

Ik zet vanaf nu mijn roze bril weer op en ben het met jullie allemaal eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 16:04
Je zou haast denken dat je persoonlijk bent overgehaald om hier WP8 de grond in te praten en daarvoor als beloning een HTC One met Android hebt mogen ontvangen. Uiteraard is iedereen vrij in zijn mening en zijn er voor alle OS wel voor & nadelen te benoemen.

Ik hoop echter dat er indien er hier reacties zijn er nieuws is over het OS, tips over nieuwe functionaliteit bijv. wist u datjes, enz. Niet het welles nietus over het OS en de bijbehorende updates zoals dat nu al tijden het geval is.

Edit: niet een reactie op je laatste post...

[ Voor 4% gewijzigd door RudyL op 31-07-2013 10:37 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Sja, WP7.nl is een community waar je (eigen ervaring) gewoon weggemod wordt indien je iets anders te melden hebt als wat de community vind. Geen wonder dat de toon daar eenzijdig is. (Afgezien van de incomplete, populistische en late berichtgeving, constant chrashende site.. Kom d'r niet meer zoveel.. :P)

Ik heb op dit moment een Nokia Lumia 710 en 800, beide op WP7.8, een Nokia Lumia 920 en HTC 8X. Enige probleem dat ik heb gehad is dat ik m'n HTC 8X tegen de straat aan heb laten ketsen. Een versplintert scherm is niet fijn voor je vingers. Reparatie duurde 4 dagen.

De enige telefoon met Windows Phone die wel eens chrashte was m'n HTC HD2. Dat deed die een keer per twee maanden ongeveer, maar goed; dat was geen officieel WP toestel.

We hadden op het werk zo'n 100 LG-E900 toestellen met voornamelijk WP7.5 (Mango). Problemen daarmee waren van hardwarematige aard; kapotte schermen en bij sommigen overleden accu's, maar goed; zoiets gebeurd bij sales/management collega's die zo'n ding twee jaar lang constant gebruiken.

Op dit moment hebben we zo'n 120 Nokia Lumia 920's in de omloop. De eerste twee weken hadden we veel problemen. Om ze geleverd te krijgen. Verder? Een stuk of 5 met een fout in de firmware bij ontvangst, dat schaar ik maar even onder DOA. Op dit moment zijn de problemen hoogstens dat iemand z'n telefoon heeft laten stuiteren.

Vrienden? Nokia Lumia's 800, 710, 620.. Geen problemen..
Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:28:
Heerlijk, dat internet, je kunt lekker vaag populistisch wat roepen en als iemand je vraagt om met cijfers te komen hoeft dat niet. Right. 'Reviewers en bloggers'. Lijken mij zaken waar je zeer eenvoudig wat linkjes van op moet kunnen hoesten als het er echt zoveel zijn als je beweerd.

Zie hierboven, ik loop ook al even mee en ondervind, met heel veel toestellen, geen problemen.

Je zou als je 'al even meeloopt' ook moeten weten dat mensen die problemen hebben eerder de neiging hebben om te klagen. Meest verkochte toestellen? De middenmoot. (500, 600, 700 series)
Doelgroep van die toestellen, en vooral van het Windows Phone OS? Voornamelijk mensen die er iets over op internet gaat zetten als er problemen zijn. Voor de rest komen die mensen niet op fora's en blogs... Die Googlen op hun probleem, komen bij een vergelijkbaar iets uit, maken een accountje aan en posten, 'heb ik ook'.

Ik snap sowieso de gehele discussie niet echt. Vind je het k*t? Prima, verkoop je telefoon en zoek wat anders. Allemaal dat nutteloos vele fota's afstruinen om te laten weten dat jij een slechte ervaring hebt met een toestel.. Het is mooi weer, het zonnetje schijnt, pak lekker een terrasje en een koud biertje... :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
vali schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:27:
Echt voor 90% van de normale gebruikers is dit platform perfect. Meeste ios/android gebruikers om mij heen gebruikt whatsapp, browsed wat en speelt zo af en toe een spelletje.
Laat dat nou ook het grote manco zijn van WP8/Whatsapp.
Whatsapp slurpt nog steeds je accu leeg. Volgens mij slurpt de groepsgesprekken voornamelijk veel. Sommige WP8 gebruikers verlaten dan ook de drukke groepen....
Platform heeft idd potentie. Helaas wordt het nu niet echt benut.
Na de WA update van afgelopen week/weken komen de notificaties tenminste op een fatsoenlijke tijdstip aan, hiervoor was het helemaal janken met de pet op.

Als je de lat zo laag mogelijk legt, dan voldoet WP8 inderdaad. Helaas voor MS en de huidige gebruikers moet een platform juist goed presteren om gebruikers weg te snoepen van de concurrentie. Helaas is WP8 nog niet op dat niveau. En update GDR2 en vermoedelijk GDR3 tillen WP8 ook niet naar een hoger niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Rowdy.nl schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:40:
Ik snap sowieso de gehele discussie niet echt. Vind je het k*t? Prima, verkoop je telefoon en zoek wat anders. Allemaal dat nutteloos vele fota's afstruinen om te laten weten dat jij een slechte ervaring hebt met een toestel.. Het is mooi weer, het zonnetje schijnt, pak lekker een terrasje en een koud biertje... :+
Tja. waarom hebben we ook een [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen thread. Gewoon je toestel verkopen is het nieuwe motto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:22
Veel whatsappen slurpt op elk platform je batterij leeg. Ik merk nu geen verschil in verbruik meer tussen toen ik nog android had en nu ik windows phone heb.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:35:
Ik ben iemand die WP8 promoot, mensen overhaalt mbv demo's met mijn toestel, maar ook steeds eerlijker is over WP8, wat men kan verwachten tav de huidige ontwikkelingsmodus.

Jullie verdedigen WP8 net zo erg als mensen die dat doen voor iOS en Android. Heel goed maar let op dat jullie de realiteit niet verliezen. Kritisch zijn is vervelend, ik had ook liever gezien dat WP8 zich anders en sneller zou ontwikkelen.

Ik zet vanaf nu mijn roze bril weer op en ben het met jullie allemaal eens!
Ik verdedig WP8 absoluut niet, ik deel mijn ervaringen met WP7/8 en Android. WP7/8 heeft zeker ontbrekende functionaliteit dat ik nog steeds mis, zoals verschillende volume kanalen voor phone/sms en media, een degelijk notification center en een toegankelijkere API. Het werkt echter hier altijd zonder problemen, in tegenstelling tot mijn ervaringen met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Russel88 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Tja. waarom hebben we ook een [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen thread. Gewoon je toestel verkopen is het nieuwe motto.
Er is helemaal geen probleem om discussies te houden over missende functionaliteiten, alleen na enkele poster weten we het wel. Het is niet dat ik dingen niet mis van wp8, verkoop per maand genoeg ios en android devices om te weten hoe het andere platform is.

Alleen als ik kijk op het ios en android forums zie je precies dezelfde dingen als hier voorbij komen. Mensen die klagen over bepaalde functionaliteiten en blijven posten totdat andere dat ook inzien. Dat zul je altijd wel houden. Moet in mijn ogen niet te erg door draven dat het in herhaling valt.

Zoals ik al eerder heb geposted is whatsapp net zo'n draak van een app op andere platformen. Kijk voor de grap eens naar playstore en ios store. Battery drain en berichten niet ontvangen is daar ook gewoon aan de orde.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 31-07-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 20:32
Ik volg deze discussie al een tijdje en zal ook mijn bevindingen geven.
Ik heb een Lumia 720, welke een relatief grote batterij heeft voor zo'n telefoon (2.000mAh).

Ik heb altijd 3G, WiFi aanstaan, tikken en verzenden staat uit, batterijbesparing gebruik ik nooit. Elke 2 uur sync ik met 2 verschillende mailaccounts. Verder draait er in de achtergrond Whatsapp en 1 weerapp.

Ik verstuur dagelijks meerdere WA-berichtjes, kijk op facebook (via de beta app), af en toe de weerapp, een fotootje en een andere app.

Ik haal met gemak een volle dag. Batterijdrains zijn me nooit opgevallen, maar ik gebruik ook geen batterij-app, dus misschien dat ik dat gemist heb. Vastlopers/reboots met het OS heb ik nooit.

Waar ik me wel aan irriteer is het feit, zoals meer mensen al gemeld hebben, dat we nog steeds geen notificatiescherm hebben en een screenlock hebben. Ik kan ook nog wel een paar kleinere irritatiepuntjes bedenken, maar die zijn niet zo erg. Over het algemeen ben ik echt wel tevreden over dit OS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:48
Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:03:
Ja de stabiliteit van WP8 is niet in orde. Lees WP Central ook maar eens door om een completer beeld te krijgen dan je persoonlijke ervaring met WP7. Battery drains en reboots zijn veelgehoorde klachten. Ik kan er niets meer of minder van maken. Als we vergelijken met Android kan ik je melden dat mijn HTC One nog nooit is herstart, terwijl dit al veelvuldig gebeurd is met mijn HTC 8X. Maar ik wil niet vergelijken want het heeft weinig zin.
Ik vind de stabiliteit van WP eigenlijk wel prima in orde. Heb de Lumia 710, 800, 520 en 920, HTC 8S en Omia 7 in gebruik of in gebruik gehad, maar dat waren/zijn stuk voor stuk behoorlijk stabiele toestellen.
Enige reboots die ik heb meegemaakt waren met de HTC 8S, maar dat bleek achteraf om een brakke SD kaart te gaan. Om daar nou gelijk van te gaan zeggen dat de stabiliteit van WP niet in orde is, vind ik te ver gaan. Ik deel je mening dus niet.

Battery drain heb ik eigenlijk alleen maar door de Whatsapp audio hack gehad op WP 7.5 en 7.8. Als ik 'm een keer vergat af te sluiten ging m'n accu aardig hard achteruit.

De enige Android toestellen die ik heb gehad, zijn een Wildfire en een Desire. De Wildfire heeft 't maar 3 weken uitgehouden bij mij, voornamelijk vanwege het slechte scherm, traagheid en onstabiliteit.
Over de Desire kan ik verder niet heel veel zeggen. Ben al vrij snel met custom ROM's in de weer gegaan, omdat HTC niet opschoot met updates, of beloofde updates toch niet uitbracht. Zijn ze nogal goed in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zou het verschil in beleving en/of wel of niet een drain meemaken kunnen komen doordat de ene persoon erg veel zijn backtoets gebruikt en de ander zelde tot nooit?
Ik gebruik de back-toest eigenlijk constant, aangeleerd op mijn L800, en heb nog geen battery-drain meegemaakt op mijn L720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sumimasen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 10:57
Wel, heb net een WP8 smartphone gekocht en zal hem ook meteen weer terugsturen.
De apps zijn het probleem niet,
Ook batterij was dik OK (Lumia 520 heeft een verwisselbare batterij, een pluspunt voor mij!)
het idee van contacten is ook top (integratie met sociale netwerken etc)

maar:
-Het werkt niet met mijn car-kit. en ook niet met die van een hele hoop constructeurs (BMW, Audi, Skoda, VW, etc). Na het op te zoeken blijkt het een oud zeer te zijn. Mijn oude telefoon van 8 jaar oud kon probleemloos verbinden, maar mijn Lumia 520 niet?

-Verder snap ik sommige beperkingen niet: waarom kan ik maar 25 mensen in een groep steken? Waarom is de integratie met outlook.com zo brak (fotos van profielen krijg je er niet te zien en op outlook.com kan je geen fotos uploaden).

-Explorer 10 is echt te primitief qua bediening (probeer maar eens chrome op iOS, veel vlottere intuitieve bediening)

Verder is ie op 2 dagen ook al 2x gecrashd (moest batterij eruit halen om weer op te kunnen starten)

Best jammer want voor het geld is het een uitstekend toestel, leuke UI, maar ik zal weer terugschakelen naar mijn dumbphone die wel met carkits can verbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

_sumimasen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:31:
Wel, heb net een WP8 smartphone gekocht en zal hem ook meteen weer terugsturen.
De apps zijn het probleem niet,
Ook batterij was dik OK (Lumia 520 heeft een verwisselbare batterij, een pluspunt voor mij!)
het idee van contacten is ook top (integratie met sociale netwerken etc)

maar:
-Het werkt niet met mijn car-kit. en ook niet met die van een hele hoop constructeurs (BMW, Audi, Skoda, VW, etc). Na het op te zoeken blijkt het een oud zeer te zijn. Mijn oude telefoon van 8 jaar oud kon probleemloos verbinden, maar mijn Lumia 520 niet?

-Verder snap ik sommige beperkingen niet: waarom kan ik maar 25 mensen in een groep steken? Waarom is de integratie met outlook.com zo brak (fotos van profielen krijg je er niet te zien en op outlook.com kan je geen fotos uploaden).

-Explorer 10 is echt te primitief qua bediening (probeer maar eens chrome op iOS, veel vlottere intuitieve bediening)

Verder is ie op 2 dagen ook al 2x gecrashd (moest batterij eruit halen om weer op te kunnen starten)

Best jammer want voor het geld is het een uitstekend toestel, leuke UI, maar ik zal weer terugschakelen naar mijn dumbphone die wel met carkits can verbinden...
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn Alfa Romeo carkit, (WP7 en WP8) maar ik heb er inderdaad wel van gehoord, bij WP7. Dit speelt dus ook bij WP8? Snelle zoektocht levert slechts resultaten van <1 jaar oud op, met betrekking tot WP7 en WM6.X..

Zomaar even een vraag; heb je de laatste firmware op je carkit zitten? Dat je oude telefoon op een oude firmware connect klinkt erg logisch, maar sopms kan een fiormware uipdate ervoor zorgen dat ook nieuwere toestellen kunnen werken. (Weet je bv of een recent iPhone/Android device wel kan connecten?)

Ik heb gewoon profielfoto's van Outlook.com*; deze worden automatisch vanuit het contact opgehaald. Daarom kun je ze niet wijzigen online; de persoon bepaald zelf zijn/haar foto. Als je meerdere profielen (Google, FB, MSN, Skype etc) aan elkaar koppelt zal ie automatisch van die sources de foto nemen.

Op je telefoon kun je overigens wel de foto wijzigen. Ga naar de contactpersoon, klik op het bewerken icoontje en tap op de foto. Nu kun je kiezen van welke source je de foto wilt zien (bv Facebook) of je kunt er zelf een foto aan toekennen.

Wat betreft je browser; Chrome op iOS, bedoel je niet Safari? Indien je wel Chrome bedoeld; dan kun je wat betreft WP beter vergelijken met een alternatieve browser, er zijn er genoeg.. ;)

*Even een kleine kanttekening, ik heb mijn eigen domein aan Outlook.com gekoppeld, geen idee of dat wat uitmaakt, ik vermoed van niet.

Die groepen, sja, lastig idd, maar er moet ergens een grens zijn. Had persoonlijk liever gezien dat die op 50 lag. Ik heb er weinig last van maar kan begrijpen dat dit voor sommige gebruikers wel lastig is.
Russel88 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:43:
[...]
Klopt helemaal, wat mij er aan irriteerd is dat een persoon een mening heeft die hij/zij neerzet als de waarheid. Zelfs als andere personen dan zeggen dat zij die mening niet delen (het probleem niet hebben) dit blijven beweren, zich beroepen op 'feiten' en 'andere sites' zonder enige vorm van daadwerkelijke feiten of links te produceren ben je imho gewoon niet meer aan het discussiëren of je ervaring aan het delen.

Ik zou het eerder trollen noemen, je bent zo ontevreden over je toestel, en dan kun je het imho gewoon beter verkopen.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hier ook geen problemen met een aantal carkits (Parrot). Zowel WP7 als WP8 doet het daar prima op. Zou eerder aan de garage vragen of die een oplossing hebben. Maar dan ben ik benieuwd wat je probleem precies is. Wil bluetooth niet verbinden of heb je een ander probleem?

Verdere oplossingen worden hierboven al genoemd. Er zijn alternatieve browsers, maar ik mis weinig aan IE. Je kunt er prima mee browsen al grijp ik sowieso eerder naar mn desktop toe vanwege het grotere scherm, maar ik heb zo'n idee dat het meer de druppel was die de emmer deed overlopen.

En crashes tja. Dat kan vele redenen hebben. Een accountsychronisatie die de mist in gaat of een app die niet helemaal lekker werkt (vaak battery-apps). Hier 1 crash gehad sinds mijn aankoop 6 maanden terug. Dus dat is niet echt typisch voor het OS ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

_sumimasen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:31:
maar:
Dit is pertinente onzin! Ik heb zelf een Lumia 800 gehad en nu een 900, maar heb ook een HTC Radar, Samsung Omnia 7, een HTC Titan en een Huawei ASCEND W1 verbonden gehad. Die konden dus stuk voor stuk prima verbinden met mijn premium bluetooth carkit van Skoda (en moet dus ook werken bij de rest van de Volkswagen groep).

De truuk is vaak dat je het toestel je carkit laat zoeken (en dus niet andersom) en dan verbinding maakt.
De bluetooth stack is bij alle WP8 telefoons hetzelfde, dus als er 1 werkt, dan zouden ze allemaal moeten werken.
Werkt het niet, dan ligt het OF aan je carkit vanwege oude firmware, OF is je smartphone stuk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
hjs schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:16:
Zou het verschil in beleving en/of wel of niet een drain meemaken kunnen komen doordat de ene persoon erg veel zijn backtoets gebruikt en de ander zelde tot nooit?
Ik gebruik de back-toest eigenlijk constant, aangeleerd op mijn L800, en heb nog geen battery-drain meegemaakt op mijn L720.
Ik gebruik hem zelden tot nooit, zeker niet om applicaties af te sluiten. Windows toets for the win!

Zoals eerder gesteld, zelden een battery drain. Als het gebeurt is het meestal vanuit het niets. Misschien ligt het aan de battery app, maar die vind ik dan ook wel weer leuk, dus ik laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:30

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

autje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:27:
[...]

Ik gebruik hem zelden tot nooit, zeker niet om applicaties af te sluiten. Windows toets for the win!

Zoals eerder gesteld, zelden een battery drain. Als het gebeurt is het meestal vanuit het niets. Misschien ligt het aan de battery app, maar die vind ik dan ook wel weer leuk, dus ik laat het zo.
Vreemd, ik gebruik m'n hometoets zelden. Moet echt bewust er op drukken wil ik er gebruik van maken. Back-toets ligt meer voor de hand en wordt met regelmaat gebruikt :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Met 'meer voor de hand' bedoel je waarschijnlijk 'meer voor mijn duim', en daar heb je natuurlijk gelijk in. Had ook liever gehad dat de Windows toets links zat :). Ik gebruik de back toets eigenlijk alleen binnen applicaties, en om terug te schakelen naar een app die ik net met de Windows toets 'afgesloten' heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:57

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PaT schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:
[...]

Dit is pertinente onzin! Ik heb zelf een Lumia 800 gehad en nu een 900, maar heb ook een HTC Radar, Samsung Omnia 7, een HTC Titan en een Huawei ASCEND W1 verbonden gehad. Die konden dus stuk voor stuk prima verbinden met mijn premium bluetooth carkit van Skoda (en moet dus ook werken bij de rest van de Volkswagen groep).

De truuk is vaak dat je het toestel je carkit laat zoeken (en dus niet andersom) en dan verbinding maakt.
De bluetooth stack is bij alle WP8 telefoons hetzelfde, dus als er 1 werkt, dan zouden ze allemaal moeten werken.
Werkt het niet, dan ligt het OF aan je carkit vanwege oude firmware, OF is je smartphone stuk.
Ik dacht ook dat BT Stack gelijk was over alle WP toestellen en toch weigerde de Lumia 610 van mijn pa (toevalligerwijs ook het instapmodel destijds) te verbinden met zijn ingebouwde Blaupunkt carkit (fabrieks Citroën carkit), na 5 maanden emmeren vervangen door Vodafone door een Lumia 710 en werken als de brandweer. (Ding werkte ook prima met de Lumia 800 en 820 en alle smaken van Android/IOS/Symbian die we er mee probeerden). Mijn conclusie was, dat de BT chipset in de 610 enorm gaar was, wellicht ook op de 520?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb al met 2 toestellen flinke bluetooth problemen gehad. In eerste instantie met de Omnia 7 en recent met een Lumia 800. Beide toestellen zijn vervangen door respectievelijk een andere Omnia 7en een Lumia 900 en werkten toen wel perfect. Mijn conclusie is dan ook dat het bij voorkeur getest moet worden met een zelfde toestel. Dat heb ik in het geval van de Lumia 800 ook gedaan en die combinatie werkte WEL perfect. Het heeft uiteindelijk even geduurd, maar nu heb ik mooi een nieuw toestel dat wel perfect werkt.

Dus niet direct het model de schuld geven, maar gebruik maken van Nokia Care en Nokia NL op Facebook/Twitter.

@Sheik hieronder.

De RNS510 is niet je bluetooth! Aan je RNS 510 (heb ik ook) hangt een bluetooth module (vaak onder de passagiersstoel, bij mij de "premium bluetooth") DIE zorgt vaak voor de problemen, niet de RNS! Vervang zo'n module voor een Fisconn en je hebt vaak nergens last van.

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 31-07-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
HTC 8X verbindt probleemloos met het multimedia systeem van mijn Audi A5, maar niet goed met mijn Golf (RNS 510). Waar het aan ligt weet ik niet, beide systemen hebben laatste uitgebrachte firmware. Bij de Golf verbreekt vaak de verbinding en ben ik zeer slecht te verstaan. Ook wordt mijn telefoonboek niet gesynchroniseerd. De pairing doe ik altijd hetzelfde, bij de Golf ook andersom gedaan. Ik gebruik nu het oortje van HTC, maar toch vreemd. Beide moderne auto's/systemen en eenzelfde bluetooth interface. Andere telefoons (Android), maar ook de Nokia (koelkastmodel van tig jaren geleden) doen het gewoon. Dus daan de tand des tijds kan het niet liggen,

[ Voor 13% gewijzigd door Sheik op 31-07-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ah ok PaT, dank voor de tip. Ik heb er niet aan gedacht dat die module kapot zou zijn ofzo, omdat alleen de 8X er moeilijk mee overweg kan. Zal eens navragen bij garage of ik bij een demo auto met dat systeem kan testen met de 8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PaT schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:27:
Ik heb al met 2 toestellen flinke bluetooth problemen gehad. In eerste instantie met de Omnia 7 en recent met een Lumia 800. Beide toestellen zijn vervangen door respectievelijk een andere Omnia 7en een Lumia 900 en werkten toen wel perfect. Mijn conclusie is dan ook dat het bij voorkeur getest moet worden met een zelfde toestel. Dat heb ik in het geval van de Lumia 800 ook gedaan en die combinatie werkte WEL perfect. Het heeft uiteindelijk even geduurd, maar nu heb ik mooi een nieuw toestel dat wel perfect werkt.

Dus niet direct het model de schuld geven, maar gebruik maken van Nokia Care en Nokia NL op Facebook/Twitter.
[..]
Ter info; de 610 van mijn pa is 2x naar Nokia geweest (en 1x omgeruild) en 2x naar Vodafone opgestuurd (2x omgeruild) zonder dat de problemen opgelost waren. Daarna was Vodafone het ook dusdanig beu dat hij een 710 meekreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Tomba schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:28:
[...]

Ter info; de 610 van mijn pa is 2x naar Nokia geweest (en 1x omgeruild) en 2x naar Vodafone opgestuurd (2x omgeruild) zonder dat de problemen opgelost waren. Daarna was Vodafone het ook dusdanig beu dat hij een 710 meekreeg :)
Dat is inderdaad wat je noemt erg veel pech hebben... Moet zeggen dat ik dit soort zaken helaas bij mij op mijn werk ook voorbij zie komen.. Op het laatst ruilen wij de laptop om voor een nieuwe.

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 31-07-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

vali schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:29:
[...]

Dat is inderdaad wat je noemt erg veel pech hebben... Moet zeggen dat ik dit soort zaken helaas bij mij op mijn werk ook voorbij zie komen.. Op het laatst ruilen wij de laptop om voor een nieuwe.
Nou ja, mijn conclusie was meer dat de 610 een f.cked up El Cheapo Bluetooth chipset gebruikt :) Deed t bv ook voor geen meter met de in een Garmin Nuvi ingebouwde BT carkit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Best bizar eigenlijk dat er zoveel verschil kan zitten binnen de qualcomm chips qua bluetooth. Je zou toch denken dat bluetooth een vast protocol is. In de praktijk lijkt het meer een soort "richtlijn" te zijn met de nodige vrijheden. Ik heb mij hier wel eens voor geprobeerd in te lezen, maar dat is echt bijna niet te doen als leek.

Het is ook een heel frustrerend probleem, want leveranciers gaan gelijk naar de andere partij (de smartphone maker dus naar de carkit fabrikant en andersom) wijzen, en jij zit er als consument tussen en heb eigenlijk totaal geen grip op de zaak.
Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:38:
Ah ok PaT, dank voor de tip. Ik heb er niet aan gedacht dat die module kapot zou zijn ofzo, omdat alleen de 8X er moeilijk mee overweg kan. Zal eens navragen bij garage of ik bij een demo auto met dat systeem kan testen met de 8X.
De module hoeft an sich niet kapot te zijn. Waar ik meer op doelde is dat veel mensen roepen, "mijn RNS310 of 510 werkt niet met...." terwijl het niet zozeer de navi is, alswel de module die niet of beperkt compatible is met een specifiek toestel.

[ Voor 59% gewijzigd door PaT op 31-07-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sumimasen
PaT schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:
[...]

Toch geen onzin hoor en geen oude of goedkope brol, wel het feit dat WP8 niet het nodige protokol ondersteunt.

Ik heb het wat verder uitgezocht voor ik tot die conclusie kwam en heb het geprobeerd op een andere Opel astra (model van 2012) van een collega en een nieuwe (2jr) oude Mercedes C200 beiden gaven problemen.
Dit zijn geen rommelwagens, en zelfs in dat geval moet nokia maar ervoor zorgen dat het werkt, Mijn stokoude nokia kan het, waarom niet een nieuwe nokia 520? De meeste gebruikers hebben geen zin in gepruts en zoeken naar drivers en whatever. Dit zal een flink minpunt worden voor WP8 in de business environment.

Wat meer info:
wikipedia
BMW, Audi, VW, Opel, Porsche & Bentley zijn toch geen marginale merken, en het biedt veel voordelen (de audi wifi hotspots gebruiken SAP om je data verbinding over te nemen en aan te bieden als hotspot).

Ik heb hem correct verbonden gekregen en kan gesprekken gewoon ontvangen, maar ik kan niet bellen vanuit de auto.

nog eens recenter linkje

Mijn stokoude nokia had die ondersteuning wel, en een oude samsung dumbphone ook, dus zal ik nog even die blijven gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door _sumimasen op 31-07-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

lees op het wpcentral forum dat HTC gestopt is met de uitrol van de GDR2 update
eric12341
HTC has temporarily halted the GDR2 rollout because of firmware issues.
http://forums.wpcentral.c...6-htc-8x-gdr2-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het klopt dat (niet alle) bluetooth modellen van de Volkswagen groep rSAP ondersteunen en dat dat vroeger wel gedaan werd omdat Nokia vooral dit protocol gebruikte met hun dumbphones. Volkswagen heeft nu echter al een tijdje ook de "premium bluetooth" module en die kan beide protocollen aan. Het is dus een kwestie van die module wisselen en je Volkswagen-groep auto zal prima functioneren.

Dat is natuurlijk alleen niet zo leuk als je dat bij je leasebak moet doen en je dan de kosten zelf moet dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik denk dat dat heel verstandig is van HTC. GDR2 Bevat een enorme bug van jewelste.

Van de andere kant lees ik ook weer dat HTC de issues heeft verholpen en doorgaat met het uitrollen van 2 updates, een bugfix en GDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
PaT schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:15:
Het is dus een kwestie van die module wisselen en je Volkswagen-groep auto zal prima functioneren.
Ik heb de premium uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sheik schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:17:
[...]

Ik heb de premium uitvoering.
Dat is vreemd.... :? Die zou moeten werken...
Ik hoop voor jou dat je niet in zo'n malle molen als ik terecht komt met die BT ellende. Ben er al met al best een tijdje zoet mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sumimasen
PaT schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:19:
[...]

Dat is vreemd.... :? Die zou moeten werken...
Ik hoop voor jou dat je niet in zo'n malle molen als ik terecht komt met die BT ellende. Ben er al met al best een tijdje zoet mee geweest.
Uit wikipedia

Volkswagen all models with Bluetooth hands free PREMIUM; from ModelYear 2011 this module in those cars have additional HFP protocol,...

Misschien heb je een 'oud' model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Het maakt me niet zo heel veel uit. Ik rij zelf het vaakst in de Audi A5. Mijn vrouw kan gewoon met haar HTC One S bellen in de Golf en als ik in de Golf zit gebruik ik mijn HTC 8X oortjes. Het is het mij niet waard om daar heel veel energie en ergernis in de steken. Maar vervelend en toch wel vreemd is het wel dat alleen de WP8 telefoon (8X) problemen geeft en de rest niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Sheik op 31-07-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sumimasen
Rowdy.nl schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:08:
[...]
...snip...
Die groepen, sja, lastig idd, maar er moet ergens een grens zijn. Had persoonlijk liever gezien dat die op 50 lag. Ik heb er weinig last van maar kan begrijpen dat dit voor sommige gebruikers wel lastig is.
...snip...
Mag ik vragen waarom er een grens moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb zojuist in www.outlook.com een group aangemaakt met contactpersonen met meer dan 25 personen (28 stuks om precies te zijn) dus snap niet geheel wat er bij jou mis gaat..

[ Voor 17% gewijzigd door Bart_GR op 31-07-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Rowdy.nl schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:08:
[...]
Waarom moet er ergens een grens zijn? Bullshit. De enige grens die ik kan bedenken:

max contactpersonen in groep = totaal aantal contactpersonen - 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

_sumimasen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:50:
[...]
Mag ik vragen waarom er een grens moet zijn?
enomiss schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:19:
[...]
Waarom moet er ergens een grens zijn? Bullshit. De enige grens die ik kan bedenken:

max contactpersonen in groep = totaal aantal contactpersonen - 1
De resources (geheugen, opslag, processorkracht) op je telefoon zijn niet ongelimiteerd. Als dat wel zou zijn èn je je had een batterij die nooit leeg ging zou je inderdaad scenario's die jullie beschrijven kunnen hebben. (Dan zou ook niemand klagen over batterijproblemen.. :+) Dat is helaas niet zo.

En aangezien jullie beiden niet willen dat als je die groep opent je telefoon opeens al je apps die gedactiveerd zijn gaat afsluiten omdat je telefoon al het geheugen opslurpt omdat je persé 100 contactpersonen in één groep wilt hebben. Een grens is noodzakelijk, alhoewel ik het er mee eens ben dat de grens best iets hoger had kunnen liggen, maar zeker wel gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Bij mijn weten is WP8 in C++ gebouwd, en als die groep als een array geïmplementeerd is, dan moet je die al design-time een grootte geven (dus een aantal elementen wat erin kan). Dus moet de bouwer een keuze maken. Bij implementatie als een list kan de groep wel dynamisch groeien, maar dit heeft performance implicaties.

Maar ik moet wel zeggen: het is zeker 10 jaar geleden dat ik iets in C++ heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Bart_GR schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:05:
Ik heb zojuist in www.outlook.com een group aangemaakt met contactpersonen met meer dan 25 personen (28 stuks om precies te zijn) dus snap niet geheel wat er bij jou mis gaat..
Held. _/-\o_
Werkt idd prima. Zojuist ook even gedaan, ben benieuwd wat voor impact het op de performance heeft.

[list]• Ga naar Personen op Outlook.com
• Zoek in de zoekbalk links je groep op, bijvoorbeeld Vrienden
• Selecteer deze en kies bovenin 'Bewerken'
• Voeg vrienden toe, sla op
• Open de groep op je telefoon, et voila, na een sync staan ze d'r in.. ;)
autje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:09:
Bij mijn weten is WP8 in C++ gebouwd, en als die groep als een array geïmplementeerd is, dan moet je die al design-time een grootte geven (dus een aantal elementen wat erin kan). Dus moet de bouwer een keuze maken. Bij implementatie als een list kan de groep wel dynamisch groeien, maar dit heeft performance implicaties.

Maar ik moet wel zeggen: het is zeker 10 jaar geleden dat ik iets in C++ heb gedaan.
Ik vermoed dat ze gewoon .NET gebruiken, in een iets uitgebreidere SDK dan dat wij als ontwikkelaars hebben, dus het zal wel een vorm van een list zijn. (die overigens ook een hoge limiet heeft, maar wel dynamisch is) Zal puur een performance keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sumimasen
leuk dat je via outlook rond hun beperking kan,
het toont dat je dit kan door een omweg
Maar dan heb je nog minder functionaliteit in die groep.

gebruikservaringsgewijs moet je toegeven dat dit debiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:03
Rowdy.nl schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:14:
[...] Ik vermoed dat ze gewoon .NET gebruiken, [...]
Daar is niets zinnigs over te zeggen. Ze kunnen C#/.Net gebruiken of vb.net of c++ of javascript. Allemaal mogelijk aangezien het voor ons developers ook mogelijk is.
autje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:09:

Voor zulke kleine applicaties is het absoluut niet belangrijk of iets nu 20ms of 100ms duurt. Kort door de bocht gezegd vinden gebruikers 100ms zonder visuele indicatie lang duren, maar vinden ze het helemaal ok als een applicatie er 500ms over doet als ze maar zien dat het iets doet.
Daarnaast overigens is de std::vector vrij snel hoor en ga je het verschil bij pakweg 25 items niet merken. Anders doe je wel iets heel erg fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ik heb sinds kort dat mijn App menu ingedeeld is in Alfabet, net zoals bij je Personen. Dus b.v.:
A
Agenda
Alarmsignalen

B
etc.

Op zich geen ramp, maar ik vraag me af hoe ik dit opeens voor elkaar heb gekregen. Want ik had dit 2 dagen geleden nog niet en nee ook niet geüpdatet in die 2 dagen tijd (is al up-to-date).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:02
Dat is nooit anders geweest hoor, tenminste, mijn app-lijst is ook alfabetisch ingedeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
JerX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:14:
Ik heb sinds kort dat mijn App menu ingedeeld is in Alfabet, net zoals bij je Personen. Dus b.v.:
A
Agenda
Alarmsignalen

B
etc.

Op zich geen ramp, maar ik vraag me af hoe ik dit opeens voor elkaar heb gekregen. Want ik had dit 2 dagen geleden nog niet en nee ook niet geüpdatet in die 2 dagen tijd (is al up-to-date).
Komt door het aantal apps wat je hebt.
Als je een aantal apps hebt, dan krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 00:14
Russel88 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:19:
[...]

Komt door het aantal apps wat je hebt.
Als je een aantal apps hebt, dan krijg je dit.
Klopt inderdaad, ik dacht vanaf 100 items?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 16:04
BlackShadow schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:30:
[...]

Klopt inderdaad, ik dacht vanaf 100 items?
Wel eerder, denk zelf vanaf 40 a 45 items. Was er laatst ook over verbaasd dat het opeens vast stond dat de letters er tussen stonden. Lijkt in het begin vervelend, maar maak er nu vrij veel gebruik van.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
RudyL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:42:
[...]

Wel eerder, denk zelf vanaf 40 a 45 items. Was er laatst ook over verbaasd dat het opeens vast stond dat de letters er tussen stonden. Lijkt in het begin vervelend, maar maak er nu vrij veel gebruik van.
Aha, ik heb niet zo heel veel apps zelf geïnstalleerd, stuk of 20? Anyway, tis inderdaad niet vervelend, vroeg het me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RudyL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:42:
[...]

Vanaf 45 apps krijg je de lettertjes erbij. Ook zo'n raar getal....45 :?
JerX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:49:
[...]

Aha, ik heb niet zo heel veel apps zelf geïnstalleerd, stuk of 20? Anyway, tis inderdaad niet vervelend, vroeg het me gewoon af :)
De standaard apps tellen ook gewoon mee he?

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 01-08-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
PaT schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:58:
[...]

Vanaf 45 apps krijg je de lettertjes erbij. Ook zo'n raar getal....45 :?

[...]

De standaard apps tellen ook gewoon mee he?
Ja dat vermoed ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik vind die letters echt een uitkomst. Zoiets zou ook in de app drawer van Android niet misstaan. Ik gebruik de letters eigenlijk automatisch altijd wel.
Ik merk wel al dat mijn homescreen iets te lang begint te worden om nog handig en snel te kunnen gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld mijn verkeersapps (FlitsNav, ANWB, Qpark site) onderaan geplaatst, maar merk dat ik sneller via de 'App drawer' de applicatie vind en start dan via het homescreen. Misschien is de visie van MS om het homescreen niet te lang te maken? Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Sheik schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:08:
Ik vind die letters echt een uitkomst. Zoiets zou ook in de app drawer van Android niet misstaan. Ik gebruik de letters eigenlijk automatisch altijd wel.
Ik merk wel al dat mijn homescreen iets te lang begint te worden om nog handig en snel te kunnen gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld mijn verkeersapps (FlitsNav, ANWB, Qpark site) onderaan geplaatst, maar merk dat ik sneller via de 'App drawer' de applicatie vind en start dan via het homescreen. Misschien is de visie van MS om het homescreen niet te lang te maken? Herkennen jullie dit?
Mwah, ik gebruik overal kleine Tiles voor. Behalve die van HTC App, FB en Foto's :) Mijn homescreen staat niet vol, misschien 1 tegel regel scroll extra lang.. Voor de rest probeer ik altijd zo min mogelijk Apps op mijn telefoon te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Toen ik begin juni mijn nieuwe telefoon kreeg vond ik het juist irritant dat je die letters niet hebt, dus maar weer een berg apps installeren en dan komt het vanzelf goed. Als je die letters ook eenmaal hebt blijft dat ook zo ook al deïnstalleer je alle apps.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Huh echt? Bij mij niet. Ik heb in het begin een berglading aan apps geinstalleerd, toen kreeg ik die letters. Daarna ging ik weer een hoop deinstalleren en verdwenen de letters. Dat was bij mij tenminste het geval op mijn HTC 8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
JerX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:12:
[...]

Mwah, ik gebruik overal kleine Tiles voor. Behalve die van HTC App, FB en Foto's :) Mijn homescreen staat niet vol, misschien 1 tegel regel scroll extra lang.. Voor de rest probeer ik altijd zo min mogelijk Apps op mijn telefoon te hebben :P
Hmm...ja maar ik vind te veel grote en middelgrote livetiles te vet om te verkleinen :D
Pagina: 1 ... 27 ... 46 Laatste