Dat zal nog wel duren tot eind augustus/begin september. Das zo'n beetje elk jaar de periode waarop ze een nieuwe versie introduceren.CAP-Team schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:00:
Nokia heeft vandaag weer een top telefoon aangekondigd, gaat Microsoft ook nog weer en event houden met aankondigingen voor het Windows Phone platform?
Tegen die tijd bestaat dat al niet meer als ik de reorganisatie van Microsoft heb begrepen. Steve Ballmer gaat fors ingrijpen. Werd tijd ook, want links weet niet wat rechts weet of wil het niet weten. Misschien dat de mafkezen van Skype dan ook eens flink aan het werk gaan en zorgen dat Personen Hub iets fatsoenlijks wordt. Belachelijk al die dubbele namen in de Skype app en mensen die helemaal geen Skype hebben maar wel als contactpersoon zijn opgevoerd.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je nou telefoonnummers correct invoert. Is dat nu +31-6-123456789 of +316123456789?
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je nou telefoonnummers correct invoert. Is dat nu +31-6-123456789 of +316123456789?
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 11-07-2013 20:42 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb alles als +31612345678 ingevoerd.....GerCor schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:39:
Tegen die tijd bestaat dat al niet meer als ik de reorganisatie van Microsoft heb begrepen. Steve Ballmer gaat fors ingrijpen. Werd tijd ook, want links weet niet wat rechts weet of wil het niet weten. Misschien dat de mafkezen van Skype dan ook eens flink aan het werk gaan en zorgen dat Personen Hub iets fatsoenlijks wordt. Belachelijk al die dubbele namen in de Skype app en mensen die helemaal geen Skype hebben maar wel als contactpersoon zijn opgevoerd.
XBL: MRE Inc
Leuk. Updates voor apps, terwijl iedereen zit te wachten op updates voor functionaliteit binnen het OS zelf.__Koen__ schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:07:
GDR2 Release notes: (klik op plaatje voor bron)
[afbeelding]
Waar blijft mijn notification center? Waar blijven mijn individuele audio profiles? Een fix voor de "other" storage bug?
dat komt met WP8.1
de GDR's zijn gewoon de minor updates zoals bugfixes, performance improvements en idd app updates
Ik ook, bedankt. Eigenlijk omdat andere apps op die manier de telefoonnummers weergeven, ook al voer je het bij Personen Hub in als +31-6-
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik ook, met als belangrijkste reden dat als je het invoert als: 020-1234567 en je bent in het buitenland dan functioneert dat niet, terwijl als je standaard alle telefoonnummers invoert als +31201234567 je altijd, zonder problemen, kunt bellen.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Helaas heb ik al mijn nummers in de cloud staan (Google). Vanuit mijn vorige telefoon heeft deze alles als 06-nummers opgeslagen, dus zonder de +31.GerCor schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:57:
[...]
Ik ook, bedankt. Eigenlijk omdat andere apps op die manier de telefoonnummers weergeven, ook al voer je het bij Personen Hub in als +31-6-
Heeft iemand toevallig al een manier gevonden waarop alle nummers in één keer naar +31 veranderd kunnen worden? Via Windows Phone of via Google?
Ik word er zo gek van dat ik niet kan zien wie er belt
Na 2 dagen kennismaken met de lumia 720, heb ik toch nog enkele vragen. Hopelijk weet iemand raad:
Ik wil zeer graag vanuit de lockscreen mijn flashlight kunnen aanzetten met een hardware button ( die van de camera?). Er zijn heel wat apps die dit beloven, maar dan blijkt dat je eerst via de app je flashlight moet aanzetten en dan kan je idd je phone locken en met d camera button het afzetten. Ik wil echter puur vanuit de lockscreen mijn ledlampje aanzetten met een button. Niet mogelijk?
De oude gekende audio profielen uit symbian bestaan niet meer? Vergadering, buiten, stil,...?
Bij mijn oude Symbian kon ik in de mail app kiezen over welke verbinding mijn mail moet gaan ( wifi of 3g). Ik wens dat alle uitgaande mail over 3g gaat. Is het mogelijk dit in te stellen? Op die manier hoef ik mijn uitgaande smtp niet steeds te veranderen.
Bij "mijn telefoon zoeken" is er een bugje denkik.
Bij instellingen zie je al beschrijving "uitgeschakeld" als hij ingeschakeld is. Als hij uitgeschakeld is, krijg je de melding dat alles ok is...
en als laatste: als ik een nieuwe sms wil verzenden en ik begin met typen van een ontvanger, zijn niet alle namen zichtbaar...
Ik wil zeer graag vanuit de lockscreen mijn flashlight kunnen aanzetten met een hardware button ( die van de camera?). Er zijn heel wat apps die dit beloven, maar dan blijkt dat je eerst via de app je flashlight moet aanzetten en dan kan je idd je phone locken en met d camera button het afzetten. Ik wil echter puur vanuit de lockscreen mijn ledlampje aanzetten met een button. Niet mogelijk?
De oude gekende audio profielen uit symbian bestaan niet meer? Vergadering, buiten, stil,...?
Bij mijn oude Symbian kon ik in de mail app kiezen over welke verbinding mijn mail moet gaan ( wifi of 3g). Ik wens dat alle uitgaande mail over 3g gaat. Is het mogelijk dit in te stellen? Op die manier hoef ik mijn uitgaande smtp niet steeds te veranderen.
Bij "mijn telefoon zoeken" is er een bugje denkik.
Bij instellingen zie je al beschrijving "uitgeschakeld" als hij ingeschakeld is. Als hij uitgeschakeld is, krijg je de melding dat alles ok is...
en als laatste: als ik een nieuwe sms wil verzenden en ik begin met typen van een ontvanger, zijn niet alle namen zichtbaar...
Hebben de contacten die niet zichtbaar zijn wel een 06 nummer?hanzer schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:49:
Na 2 dagen kennismaken met de lumia 720, heb ik toch nog enkele vragen. Hopelijk weet iemand raad:
[...]
Bij e-mailen merkte ik namelijk dat alleen de contacten met een e-mailadres zichtbaar waren.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Zo goed als alle contacten staan erin als +320479.... (België).
maar de nummer van bv mijn vriendin komt nooit tevoorschijn. Die moet ik steeds gaan zoeken achter het plus tekentje...
voorlopig kan ik niet vinden waarom...
maar de nummer van bv mijn vriendin komt nooit tevoorschijn. Die moet ik steeds gaan zoeken achter het plus tekentje...
Good news everyone.
Whatsapp heeft een (grote) update gekregen. Geen background audio-hack meer en hij start ook weer sneller op. Indien nodig even handmatig opzoeken in de store en bijwerken.
Meer info in het whatsapp topic
Whatsapp heeft een (grote) update gekregen. Geen background audio-hack meer en hij start ook weer sneller op. Indien nodig even handmatig opzoeken in de store en bijwerken.
Meer info in het whatsapp topic
Wie kan me helpen. Ik heb 2 apps die ik kan gebruiken voor mijn Samsung TV. De Oscar Remote en Media Smart.
IP adres van de Tv eindigt op 17, die van de telefoon op 15. Zitten dus in hetzelfde netwerk. Maar, de telefoon maakt alleen via Wifi verbinding met mijn computer. Als de computer bedraad is aangesloten ziet de app Media Smart de computer niet, en de Remote klapt er gelijk weer uit.
Geen flauw idee meer, heb alles al geprobeerd.
IP adres van de Tv eindigt op 17, die van de telefoon op 15. Zitten dus in hetzelfde netwerk. Maar, de telefoon maakt alleen via Wifi verbinding met mijn computer. Als de computer bedraad is aangesloten ziet de app Media Smart de computer niet, en de Remote klapt er gelijk weer uit.
opgelost!hanzer schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:23:
Zo goed als alle contacten staan erin als +320479.... (België).
de nummers stonden onder "werk" ipv "mobiel ". Dan komen ze wel tevoorschijn.
Waar staat die '0' voor in jouw voorbeeld. In Nederland is het 020 of +3120 voor Amsterdam.
Wel vreemd dat 'werk' en 'mobiel' dat verschil hebben. Je zou toch denken dat dat alleen maar tekst is.
Wel vreemd dat 'werk' en 'mobiel' dat verschil hebben. Je zou toch denken dat dat alleen maar tekst is.
Kijk, dan snap ik het weer.
Export je contacten als CSV, dan kun je in bulk aanpassen. Bijvoorbeeld in Notepad++ met regular expressions waarbij je de eerste twee getallen veranderd voor +316 als 't 06. En daarna weer opnieuw importeren via de gewijzigde CSV.Farmir schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:43:
[...]
Helaas heb ik al mijn nummers in de cloud staan (Google). Vanuit mijn vorige telefoon heeft deze alles als 06-nummers opgeslagen, dus zonder de +31.
Heeft iemand toevallig al een manier gevonden waarop alle nummers in één keer naar +31 veranderd kunnen worden? Via Windows Phone of via Google?
Ik word er zo gek van dat ik niet kan zien wie er belt
Is wat omslachtig, maar bij enorm veel nummers werkt dit echt prima!
* zwahiel heeft alle nummers soms wel 5x erin zitten. Moet ik ook ff nalopen.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Weet je zeker dat beide devices in het zelfde netwerk/subnet zitten ? Dat het laatste octet van je ip adres 15 en 17 zijn, wil nog niet zeggen dat ze in hetzelfde subnet zitten namelijk. Dus kijk je subnet settings op beide devices eens na en ook je default gateway, hoewel je die laatste niet echt nodig hebt voor intern verkeer, afhankelijk natuurlijk van je netwerk setup.GerCor schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:20:
Wie kan me helpen. Ik heb 2 apps die ik kan gebruiken voor mijn Samsung TV. De Oscar Remote en Media Smart.
XBL: MRE Inc
Thanks!zwahiel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:38:
[...]
Export je contacten als CSV, dan kun je in bulk aanpassen. Bijvoorbeeld in Notepad++ met regular expressions waarbij je de eerste twee getallen veranderd voor +316 als 't 06. En daarna weer opnieuw importeren via de gewijzigde CSV.
Is wat omslachtig, maar bij enorm veel nummers werkt dit echt prima!
* zwahiel heeft alle nummers soms wel 5x erin zitten. Moet ik ook ff nalopen.
Ik heb alle nummers nu omgezet, nu afwachten of alles soepel wordt ingeladen!
Mooi, Oppo blijkt toch bezig te zijn aan een WP8 device.. 
.
.
Last year, we reported about Chinese OEM Oppo joining Windows Phone platform to release devices in 2013. It seems their plans to release Windows Phone device is still on and OPPO’s Social Marketing Director Li Ying Ming posted a series of mockups of Oppo Find 5 device running Windows Phone OS on Sina Weibo.
Also he revealed that internal version of Windows Phone OS (I guess GDR3) already supports 1080p display support and I guess they are waiting for Microsoft to finalize WP8 GDR3 update to release their WP8 devices with 1080p display.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Meer fabrikanten, en zeker van dit soort Chinese fabrikanten die telefoons met dikke specs tegen een erg schappelijk prijsje maken zijn interessant. China is een grote markt en meer gebruikers betekend ook dat het interessanter wordt om Apps te ontwikkelen.. Meer fabrikanten betekend meer concurentie, betekend behoefte aan reclame. Dat zijn je punten toch?Martinspire schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:27:
Niet verkeerd, maar ik heb liever dat de huidige fabrikanten wat meer aandacht besteden aan het OS met wat meer (zinvolle) apps en meer reclame.
Ken verder die fabrikant ook niet, maar ziet er niet verkeerd uit.
Over Oppo, waar je nu de mockups van ziet is gebaseerd op de Oppo Find 5, hier een review door Tweakers.
Dan zijn er dadelijk bij de GDDR3 update meerdere telefoons met dikke specs verkrijgbaar (lees hoge resolutie schermen en dikke processoren) wat blijkbaar interesant is voor sommige mensen. (nee, niet voor mij, ja ik weet dat dit (in beperkte mate) onzin is voor WP)De Find 5 is de eerste telefoon van Oppo die in Nederland uitkomt en een van de eerste telefoons die de fabrikant van streamers ooit heeft gemaakt. Als je dat in ogenschouw neemt, is het wonderlijk dat deze telefoon nu al zo goed is. Bekende fabikanten als Samsung en LG leverden bij hun eerste pogingen op de smartphonemarkt veel mindere goede telefoons af.
[ Voor 30% gewijzigd door Rowdy.nl op 16-07-2013 10:53 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik heb zelf de Find 5 met android... ik denk niet dat de Find 5 met WP8 uitkomt, maar het ziet er niet verkeerd uit idd.
De Find 7 staat wel op het programma, misschien dat deze in WP8 en Android uit komt? Hardware en bouwtechnisch is de F5 echt nice
Je kan Oppo gewoon in Europa bestellen tegenwoordig en je krijgt ook gewoon 2 jaar garantie.
De Find 7 staat wel op het programma, misschien dat deze in WP8 en Android uit komt? Hardware en bouwtechnisch is de F5 echt nice
Je kan Oppo gewoon in Europa bestellen tegenwoordig en je krijgt ook gewoon 2 jaar garantie.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Heeft iemand trouwens ook veel problemen met de marktplaats mobile site? Ik zie alleen de foto's groot, voor de rest komt er niks te staan
Heb dat op Windows Phone 7.8 in ieder geval (WP heb ik (nog?) niet. Al eens contact over gehad met een MP-medewerker. Die vroeg me toen een screenshot te sturen. Toen heb ik het er maar bij laten zitten. Screenshot maken kan namelijk niet in 7.8.Newjersey schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:24:
Heeft iemand trouwens ook veel problemen met de marktplaats mobile site? Ik zie alleen de foto's groot, voor de rest komt er niks te staan
Ik heb nog wel eens een alternatieve browser geprobeerd. Dat ging redelijk. Ik weet niet meer welke, maar misschien kun je dat proberen.
Ik werd net gevraagd door de telecom afdeling van de klant waar ik zit of ik (als enige WP8 gebruiker) tevreden ben met de telefoon en het OS. Ik heb een MS verhaal opgehangen waar Bill Gates spontaan van gaat blozen. Ze gaan WP8 na mijn relaas en demo overwegen aan te schaffen voor het ziekenhuis. Ze hadden voorheen totaal niet aan WP8 gedacht (alleen Android/iOS, zelfs niet BB), totdat ik melding maakte dat ik geen mail kon syncen vanwege het ontbreken van een certificaat voor WP8 op de servers.
Beetje sales voor MS kan geen kwaad, zo komen we wel stapje voor stapje waar we met WP8 willen uitkomen.
Beetje sales voor MS kan geen kwaad, zo komen we wel stapje voor stapje waar we met WP8 willen uitkomen.
Hier hetzelfde probleem. In eerste instantie lijkt de site prima te laden, maar na een aantal seconden verspringen de foto's en wordt de pagina volledig verkeerd weergegeven!Newjersey schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:24:
Ik bekijk em al heel lang in desktop modus, heeft bij mij (WP7.X & WP8) nooit goed gewerkt..Sonny7 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:08:
[...]
Hier hetzelfde probleem. In eerste instantie lijkt de site prima te laden, maar na een aantal seconden verspringen de foto's en wordt de pagina volledig verkeerd weergegeven!
Zucht, weer eens problemen met m'n Lumia 820. Twee dagen op energiebesparing gestaan vanwege overtocht met zeilboot. Nu willen apps soms niet openen, inclusief instellingen etc, tenzij ik telefoon opnieuw opstart. Eerste gedachte was dat dit dus aan de energiebesparing zou liggen, maar dat verklaart niet dat je instellingen etc ook niet kan openen.. Help?
Bvd
Bvd
Verwijderd
Ik heb vandaag de Huawei Ascend W1 gekocht. Ik ben hierbij tegen een probleem aangelopen. Ik kan maar één keer bij de instellingen komen. Als ik hier nog een keer wil komen, moet ik de telefoon uit doen en dan weer aan. Ook dit werkt niet. Tijdens het uitzetten blijft de telefoon op "Tot ziens" hangen. Ik moet dan de batterij eruit halen en weer opnieuw erin doen.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen of waar ik met deze vraag terecht kan?
Alvast bedankt.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen of waar ik met deze vraag terecht kan?
Alvast bedankt.
Hmm, klinkt als een serieus probleem. Lijkt me verstandig om maar meteen een hard-reset uit te voeren (tenzij je via Google niets kunt vinden). Toevallig binnen settings (bv accounts) ook geen error? Of met je wifi oid?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 16-07-2013 23:04 ]
Verwijderd
Het is alleen bij de instellingen zelf. Wel heb ik als ik een tijdje in de instellingen blijf hangen, dat de telefoon dan weer terug valt naar het startscherm, waarna ik niet weer terug in de instellingen kan komen...Martinspire schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:04:
Hmm, klinkt als een serieus probleem. Lijkt me verstandig om maar meteen een hard-reset uit te voeren (tenzij je via Google niets kunt vinden). Toevallig binnen settings (bv accounts) ook geen error? Of met je wifi oid?
Ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen werkt niet...
Ik had hetzelfde met een HTC surround win7.8. Bleek het geheugen defect te zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:10:
[...]
Het is alleen bij de instellingen zelf. Wel heb ik als ik een tijdje in de instellingen blijf hangen, dat de telefoon dan weer terug valt naar het startscherm, waarna ik niet weer terug in de instellingen kan komen...
Ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen werkt niet...
Yep, alles precies hetzelfde.MRELynx schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:41:
[...]
Weet je zeker dat beide devices in het zelfde netwerk/subnet zitten ? Dat het laatste octet van je ip adres 15 en 17 zijn, wil nog niet zeggen dat ze in hetzelfde subnet zitten namelijk. Dus kijk je subnet settings op beide devices eens na en ook je default gateway, hoewel je die laatste niet echt nodig hebt voor intern verkeer, afhankelijk natuurlijk van je netwerk setup.
EDIT: net even een tweet gedaan naar T-Mobile. GDR2 over 2 a 3 weken beschikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 20-07-2013 13:49 ]
Op het moment heb ik een S4 maar zou graag over een tijdje overstappen naar de Lumia 1020.
Omdat ik veel films kijk op mijn tel, vraag ik me af of er voor WP8 ook een app bestaat zoals ES file explorer. Op die manier kan ik nu op mijn NAS, dat werkt echt goed.
Mijn laatste ervaring met WP was met een Lumia 800 en daar heb ik nou niet echt goede herinneringen aan
Omdat ik veel films kijk op mijn tel, vraag ik me af of er voor WP8 ook een app bestaat zoals ES file explorer. Op die manier kan ik nu op mijn NAS, dat werkt echt goed.
Mijn laatste ervaring met WP was met een Lumia 800 en daar heb ik nou niet echt goede herinneringen aan
Je hebt wel een app: 'media smart' maar of die geschikt is voor jouw NAS durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel....
Verwijderd
Hier ook last van maar dan met de HTC 8X, vroeger nergens last van gehad. Kan ook niet achterhalen wanneer het gebeurd is?! Iemand enig idee?Mr.DD schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:04:
Zucht, weer eens problemen met m'n Lumia 820. Twee dagen op energiebesparing gestaan vanwege overtocht met zeilboot. Nu willen apps soms niet openen, inclusief instellingen etc, tenzij ik telefoon opnieuw opstart. Eerste gedachte was dat dit dus aan de energiebesparing zou liggen, maar dat verklaart niet dat je instellingen etc ook niet kan openen.. Help?
Bvd
sinds kort hebben wij hier in de buurt Ziggo hotspots. ik heb dit ingesteld maar heel vaak pakt hij thuis ook Ziggo op ipv mijn eigen SSID. An sich niet zo heel erg alleen heb ik een paar applicaties die echt afhankelijk zijn van mijn netwerk alhier (Sonos, RDP).
Volgorde is niet in te stellen helaas.
Volgorde is niet in te stellen helaas.
Reactie van Joe Belfiore op waarom de GDR2 relatief weinig nieuwe features heeft..
Joe Belfiore (WP team) July 23, 2013 12:20 a.m.
We’re definitely here and paying attention to what you folks are asking for… keep in mind the trick for us is balancing things that make EXISTING devices better for you, our enthusiast users, versus things that create new devices to sell to a broader audience. A lot of the work in GDR2 was around enabling new devices– like the Lumia 1020, devices on Sprint, etc. so that we could keep growing the size of the WP ecosystem. We need to grow the number of people using WP so we get ISVs writing the apps, we get better/more accessories built, etc.
Of course this takes time and energy, but we still do intend to improve the user experience for you via new features. There’s some in GDR 2 (eg. DataSense broadly available, FM Radio) there’s more coming later this year, and still more after that.
Don’t worry – we are listening to you folks!
Fijn dat ze luisteren...nu nog bewijzen dat ze het ook implementeren
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mja het is redelijk nietszeggend. Ze zijn druk bezig geweest met nieuwe hardware. Nou joepie. Ik dacht dat hardware en software 2 verschillende teams waren, maar dat zal wel aan mij liggen.
Verder blijven ze aardig vaag over WP8.1 en GDR3. Ik mag hopen dat we in Q3/4 toch wel weer een grote upgrade gaan krijgen van het OS en niet tot ergens 2014 moeten wachten voordat er weer wat vernieuwing in zit (dan laten ze namelijk weer grote gaten vallen richting concurrentie).
Qua apps is het wel verbeterd, maar dit kwam vooral via Nokia en niet via MS zelf (volgens mij hebben ze nog geen enkele aanpassing voor de API's gedaan sinds de laatste grote update.
Verder blijven ze aardig vaag over WP8.1 en GDR3. Ik mag hopen dat we in Q3/4 toch wel weer een grote upgrade gaan krijgen van het OS en niet tot ergens 2014 moeten wachten voordat er weer wat vernieuwing in zit (dan laten ze namelijk weer grote gaten vallen richting concurrentie).
Qua apps is het wel verbeterd, maar dit kwam vooral via Nokia en niet via MS zelf (volgens mij hebben ze nog geen enkele aanpassing voor de API's gedaan sinds de laatste grote update.
Marketingpraat van Joe, niets meer niets minder.
Blijft speculeren maar GDR3 zal wederom net als GDR2 minimale merkbare / functionele verbeteringen implementeren waarvan het grootste gedeelte niet voor de NL markt beschikbaar is. Maanden vliegen voorbij en ondertussen blijft de OS-ontwikkeling achterwege.
Het lijkt wel alsof MS zich niet veel lijkt aan te trekken van de steeds meer toenemende eisen vanuit de markt, ze lijken Blackberry wel. Er zijn legio quick wins die ze eenvoudig kunnen doorvoeren in de GDR updates of tussentijds. Verbeterpunten die een aantal tekortkomingen eenvoudig en snel kunnen gladstrijken.
Het is geweldig dat MS huidige telefoons tot 2015 ondersteunt, maar met dit tempo komen ze met maar bitter weinig nieuwe functionaliteiten op de proppen de komende tijd terwijl de andere platformen blijven doorontwikkelen en sneller nieuwe releases uitrollen.
Blijft speculeren maar GDR3 zal wederom net als GDR2 minimale merkbare / functionele verbeteringen implementeren waarvan het grootste gedeelte niet voor de NL markt beschikbaar is. Maanden vliegen voorbij en ondertussen blijft de OS-ontwikkeling achterwege.
Het lijkt wel alsof MS zich niet veel lijkt aan te trekken van de steeds meer toenemende eisen vanuit de markt, ze lijken Blackberry wel. Er zijn legio quick wins die ze eenvoudig kunnen doorvoeren in de GDR updates of tussentijds. Verbeterpunten die een aantal tekortkomingen eenvoudig en snel kunnen gladstrijken.
Het is geweldig dat MS huidige telefoons tot 2015 ondersteunt, maar met dit tempo komen ze met maar bitter weinig nieuwe functionaliteiten op de proppen de komende tijd terwijl de andere platformen blijven doorontwikkelen en sneller nieuwe releases uitrollen.
hoezo is dit marketing praat? Ik vind het nog steeds erg knap dat ze de camera van de lumia 1020 werkend kregen, terwijl de drivers die geleverd worden bij de snapdragon de sensor niet eens ondersteund. Ze hebben in samenwerking met Microsoft flink wat onder de motorkap verbeterd ( naast de bekende change log van gr2). Tevens hebben ze nog steeds in een korte tijd (van wp7.5 naar wp8) een os neergezet dat op alle hardware perfect draait. Iets dat android en Blackberry nog steeds niet voor elkaar heeft.Sheik schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:30:
Marketingpraat van Joe, niets meer niets minder.
Als je bv. kijkt naar dr afgelopen releases van android, zie je daar amper verbeteringen ontstaan op low budget smartphones en de aankomende release zal daar ook geen veranderingen in brengen.
Voor de grap de nieuwe nieuwe Galaxy tab in mijn handen gehad en die was gewoon traag in gebruik, iets wat ik nog nooit heb ervaren met mijn lumia 920.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 23-07-2013 22:45 ]
Volgens mij mis je mijn punt een beetje. Qua ontwikkeling staat het OS vanuit gebruikersperspectief redelijk stil. Vanaf oktober-november tot nu is er qua functionaliteiten nauwelijks verbetering/uitbreiding geweest. Een nieuw OS waar een miljardenbedrijf achter staat, mag naar mijn idee best wel met meer releases uitkomen, al is het allemaal maar minimaal, het gaat erom dat gebruikers 'zoet' gehouden worden met progressie. De gebruiker anno 2013 is te vluchtig, te verwend en stapt zo weer over naar een ander platform. Enorm zonde als je kijkt hoeveel potentie WP8 heeft.
Dat Nokia en MS goed werk leveren om mooie toestellen af te leveren op zowel soft- als hardware gebied staat buiten kijf, doen ze goed.
Ik ben met je eens dat Android alleen op de HTC One echt lagfree draait. WP8 Draait op alle toestellen lekker vlot en dat is juist een van de grote krachten van dit platform.
Dat Nokia en MS goed werk leveren om mooie toestellen af te leveren op zowel soft- als hardware gebied staat buiten kijf, doen ze goed.
Ik ben met je eens dat Android alleen op de HTC One echt lagfree draait. WP8 Draait op alle toestellen lekker vlot en dat is juist een van de grote krachten van dit platform.
vali schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:58:
Voor de grap de nieuwe nieuwe Galaxy tab in mijn handen gehad en die was gewoon traag in gebruik, iets wat ik nog nooit heb ervaren met mijn lumia 920.
offtopic:
Grappig dat je dat zegt. Vandaag met de Sony Experia Z tablet bij de Dixons gespeeld, die door Tweakers als 'één van de beste tablets van het moment' bestempeld werd. Ik heb een paar keer door de homescreens geswiped en daarbij stotterde de interface soms. Ik had echt zo iets van: wtf? Zo'n dure tablet met stevige hardware en ik kan nog steeds niet zonder stotteren door homescreens bladeren? Dat is gewoon triest. Wat dat betreft kudo's van Microsoft die het renderen van de UI voorrang geven. Hierdoor krijg je in ieder geval het idee dat altijd alles soepel loopt.
Grappig dat je dat zegt. Vandaag met de Sony Experia Z tablet bij de Dixons gespeeld, die door Tweakers als 'één van de beste tablets van het moment' bestempeld werd. Ik heb een paar keer door de homescreens geswiped en daarbij stotterde de interface soms. Ik had echt zo iets van: wtf? Zo'n dure tablet met stevige hardware en ik kan nog steeds niet zonder stotteren door homescreens bladeren? Dat is gewoon triest. Wat dat betreft kudo's van Microsoft die het renderen van de UI voorrang geven. Hierdoor krijg je in ieder geval het idee dat altijd alles soepel loopt.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik snap wat je bedoelt, alleen probeerde ik te verwoorden dat grote implementaties ook nadelen kan brengen. Ik heb persoonlijk liever 1 keer per jaar grote update en daarnaast kleine updates. Zodoende kunnen ze garanderen dat de stabiliteit tenminste gewaarborgd blijft en dat de fabrikanten tenminste de tijd krijgen om goede firmware te schrijven als er een nieuwe update klaarligt bij Microsoft. Op dit moment mis ik eigenlijk niet veel op mijn smartphone om eerlijk te zijn. Zijn er dan bepaalde mogelijkheden die de concurrent heeft maar wp8 platform niet? (vpn is voor bedrijven wel een must tbh)Sheik schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:20:
Volgens mij mis je mijn punt een beetje. Qua ontwikkeling staat het OS vanuit gebruikersperspectief redelijk stil. Vanaf oktober-november tot nu is er qua functionaliteiten nauwelijks verbetering/uitbreiding geweest. Een nieuw OS waar een miljardenbedrijf achter staat, mag naar mijn idee best wel met meer releases uitkomen, al is het allemaal maar minimaal, het gaat erom dat gebruikers 'zoet' gehouden worden met progressie. De gebruiker anno 2013 is te vluchtig, te verwend en stapt zo weer over naar een ander platform. Enorm zonde als je kijkt hoeveel potentie WP8 heeft.
tevens vond ik de htc one helemaal niet zo vloeiend aanvoelen. Had bij gebruik weer de nare nasmaak van de taskmanager bij het gebruik maken van apps.
Toch blijf ik me verwonderen dat we bij updates nog steeds (ook) van de carriers afhankelijk zijn ik meen me te herinneren dat toen Microsoft WP8 presenteerde dat ze zeiden dat alle updates rechtstreeks via MS gingen en niet via de carriers. Of heb ik dat nu mis?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Bedoel je carriers of oem? Bij oem was het namelijk zo dat de ms updates niet door oem zou worden beinvloed. Carriers hebben altijd een duit in t zakje te doen.
Nu is Android wel wat "ouder" en qua OS een stuk completer. Aparte geluidsprofielen, een notificatiecentrum, rotatie lock, zulke zaken. De traagheid van Android doet duidelijk afbreuk aan de totaalbeleving van Android, maar de totale feel voelt veel completer aan. IOS heeft dezelfde complete feel, zonder de traagheid.vali schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:58:
[...]
Als je bv. kijkt naar dr afgelopen releases van android, zie je daar amper verbeteringen ontstaan op low budget smartphones en de aankomende releasezal daar ook geen veranderingen in brengen.
De zaken die niet "af" zijn bij Windows phone 8 zijn vaak vrij basic en het betreft "logische" functionaliteit die je eigenlijk al in het OS verwacht had. Des te vreemder is hierdoor dat Microsoft het lang laat liggen. Een gsm/smartphone is een dagelijks gebruiksvoorwerp, dan is het wel fijn als basisfunctionaliteit het OK doet. als dit niet zo is, ga je je erg snel ergeren bij dagelijks gebruik. Het is lullig als je een gesprek mist omdat je het volume laag hebt gezet omdat je muziek of zo geluisterd hebt bijvoorbeeld.
Het is inderdaad zo dat er nog steeds geen aparte geluidsprofielen aanwezig zijn. Maak al een lange tijd gebruik van het OS en ben hierdoor er eigenlijk gewent aan geraakt. Vroeger in de wm6.5.5 tijdperk was het wel aanwezig en vreemd genoeg vond microsoft het niet noodzakelijk om het te implementeren in WP.xxxneoxxx schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:31:
[...]
Nu is Android wel wat "ouder" en qua OS een stuk completer. Aparte geluidsprofielen, een notificatiecentrum, rotatie lock, zulke zaken. De traagheid van Android doet duidelijk afbreuk aan de totaalbeleving van Android, maar de totale feel voelt veel completer aan. IOS heeft dezelfde complete feel, zonder de traagheid.
De zaken die niet "af" zijn bij Windows phone 8 zijn vaak vrij basic en het betreft "logische" functionaliteit die je eigenlijk al in het OS verwacht had. Des te vreemder is hierdoor dat Microsoft het lang laat liggen. Een gsm/smartphone is een dagelijks gebruiksvoorwerp, dan is het wel fijn als basisfunctionaliteit het OK doet. als dit niet zo is, ga je je erg snel ergeren bij dagelijks gebruik. Het is lullig als je een gesprek mist omdat je het volume laag hebt gezet omdat je muziek of zo geluisterd hebt bijvoorbeeld.
Persoonlijk denk ik dat ze pas na GDR3 grote verandering aan de interface gaan zien. Ze focussen nu vooral op marktaandeel te vergroten (wat zeer goed lukt met l520 en huawei w1) en daarna pas op het toevoegen van vele functionaliteiten.
Notification systeem zoals ios en android gaan we pas bij de blue update krijgen namelijk.
Ik denk dat ze gedacht hebben van: ons ecosysteem wordt overal goed gerievew, maarja, te weinig apps als grootste kritiek. Om veel apps te krijgen moet je veel telefoons verkopen. Dus dat wordt 100% onze focus dit jaar.
Opzich wel begrijpelijk. Zeker omdat veel mensen bij het ecosysteem blijven die ze het eerst hebben gekozen, omdat dat nou eenmaal vertrouwd is.
Opzich wel begrijpelijk. Zeker omdat veel mensen bij het ecosysteem blijven die ze het eerst hebben gekozen, omdat dat nou eenmaal vertrouwd is.
Via WP7.nl bij deze WP8.1/9.0 concept video gekomen:
Hoewel ik niet alles even tof vind (sommige dingen worden wat klein zo en andere zijn wat te druk met de hoeveelheid opties), ziet het er niet verkeerd uit en er zijn zo een heleboel dingen van Windows 8 te herkennen. Al met al zou ik het niet erg vinden als dit zo straks te verkrijgen is.
Hoewel ik niet alles even tof vind (sommige dingen worden wat klein zo en andere zijn wat te druk met de hoeveelheid opties), ziet het er niet verkeerd uit en er zijn zo een heleboel dingen van Windows 8 te herkennen. Al met al zou ik het niet erg vinden als dit zo straks te verkrijgen is.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 24-07-2013 19:50 ]
Ik kwam 'm vandaag ook tegen. Zoals Martinspire al zegt, niet alles past binnen het concept van Windows Phone.
Die 5 maniren die je hebt om nu bij je apps te komen (stratscherm, notificatie-unit, menu, mapjes) zijn veel te vrij. Dat is iets van Android, dat bij Windows Phone niet past (en ook niet zal komen denk ik).
Ik heb Windows Phone omat ik graag wil dat iemand bij Microsoft na lang onderzoek heeft uitgevonden wat ondubbelzinnig de beste plaats is voor een bepaald knopje. Dan hoef ik daar zelf niet meer over na te denken.
Die 5 maniren die je hebt om nu bij je apps te komen (stratscherm, notificatie-unit, menu, mapjes) zijn veel te vrij. Dat is iets van Android, dat bij Windows Phone niet past (en ook niet zal komen denk ik).
Ik heb Windows Phone omat ik graag wil dat iemand bij Microsoft na lang onderzoek heeft uitgevonden wat ondubbelzinnig de beste plaats is voor een bepaald knopje. Dan hoef ik daar zelf niet meer over na te denken.
* defcon84 throws money
daar zitten veel dingen in die ik wel zou willen in WP9
daar zitten veel dingen in die ik wel zou willen in WP9
[ Voor 49% gewijzigd door defcon84 op 25-07-2013 12:14 ]
Ik had vandaag mijn eerste wtf momentje met mijn nieuwe lumia 820.
Via een website klik ik een pdf bestand aan (handleiding), en er wordt gevraagd om een app. Ik koos adobe. Ok, pdfje gelezen en wissen maar.. Oh, wacht, dat kan blijkbaar niet?!
Met de MS pdf reader zou het moeten kunnen, maar deze ziet de pdf niet.
Ik heb nu alle pdf-apps gewist in de hoop ook van de pdfjes af te zijn.
Aangezien een lumia 820 maar 4GB vrije ruimte heeft, gaat dit natuurlijk voor problemen zorgen.
Hoe lossen jullie dit op? Hoe werk je zonder bestandsbeheer?
Via een website klik ik een pdf bestand aan (handleiding), en er wordt gevraagd om een app. Ik koos adobe. Ok, pdfje gelezen en wissen maar.. Oh, wacht, dat kan blijkbaar niet?!
Met de MS pdf reader zou het moeten kunnen, maar deze ziet de pdf niet.
Ik heb nu alle pdf-apps gewist in de hoop ook van de pdfjes af te zijn.
Aangezien een lumia 820 maar 4GB vrije ruimte heeft, gaat dit natuurlijk voor problemen zorgen.
Hoe lossen jullie dit op? Hoe werk je zonder bestandsbeheer?
dat dacht ik ook altijd. Heb nooit m'n pdfjes verwijderd en zie de beschikbare opslagruimte niet echt teruglopen o.i.d. ;-)Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:37:
Is dat niet gewoon een tijdelijk bestand wat na een tijd gewist wordt dan?
Bij WP7 is het iig zo dat Adobe Reader het zelf ook nog opslaat in de isolated storage. In die applicatie kan je op het Documents tabblad de bestanden verwijderen door lang indrukken. Bij recently viewed alleen niet

Als ontwikkelaar vind ik het volgende heel raar aan Windows Phone 8.
Je kan op veel verschillende systemen ervoor kiezen om een website als een soort app aan je startscherm/startmenu te 'pinnen'. Zo kan je een website laten voorkomen als een app met een eigen icoontje.
Door het toevoegen van enkele meta tags aan de website kan je bijvoorbeeld een icoontje voor Apple instellen en instellen dat de app fullscreen geopend moet worden. Op deze manier kan je de website starten vanaf het startscherm van een apple device waarbij je niet ziet dat het eigenlijk een website in een browser is.
Windows 8 heeft hier ook extra tags voor:
Met deze tags kan je de naam, de achtergrondkleur en het icoontje van de 'tile' instellen die gemaakt wordt op het moment dat je een site aan het start menu pinned.
Deze functionaliteit is er dus al en werkt in Windows 8, maar Windows Phone 8 DUS NIET. Dat is toch verschrikkelijk dom?? Als je in Windows Phone 8 een site aan het start menu pinned wordt het 'icoontje' een lelijke halve screenshot van die site die je pinned en niet het mooie icoontje dat ingesteld is. En het erge is dat er ook geen andere mogelijkheden zijn om dit te doen, behalve allerlei super lelijke hacks.
Erg frusterend...Dat wilde ik even kwijt
Je kan op veel verschillende systemen ervoor kiezen om een website als een soort app aan je startscherm/startmenu te 'pinnen'. Zo kan je een website laten voorkomen als een app met een eigen icoontje.
Door het toevoegen van enkele meta tags aan de website kan je bijvoorbeeld een icoontje voor Apple instellen en instellen dat de app fullscreen geopend moet worden. Op deze manier kan je de website starten vanaf het startscherm van een apple device waarbij je niet ziet dat het eigenlijk een website in een browser is.
Windows 8 heeft hier ook extra tags voor:
HTML:
1
2
3
| <meta name="application-name" content="App name" /><meta name="msapplication-starturl" content="./" /> <meta name="msapplication-TileColor" content="#009EE0" /> <meta name="msapplication-TileImage" content="http://www.bla.nl/img/icon.png" /> |
Met deze tags kan je de naam, de achtergrondkleur en het icoontje van de 'tile' instellen die gemaakt wordt op het moment dat je een site aan het start menu pinned.
Deze functionaliteit is er dus al en werkt in Windows 8, maar Windows Phone 8 DUS NIET. Dat is toch verschrikkelijk dom?? Als je in Windows Phone 8 een site aan het start menu pinned wordt het 'icoontje' een lelijke halve screenshot van die site die je pinned en niet het mooie icoontje dat ingesteld is. En het erge is dat er ook geen andere mogelijkheden zijn om dit te doen, behalve allerlei super lelijke hacks.
Erg frusterend...Dat wilde ik even kwijt
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
He-le-maal mee eens. Daarom is er in de store inmiddels een app genaamd "webapps" die dat pinnen wel wat mooier maakt, en de app fullscreen maakt.
Dat zou eigenlijk standaard zo moeten zijn bij het pinnen van een site met die meta-tags.
Dat zou eigenlijk standaard zo moeten zijn bij het pinnen van een site met die meta-tags.
Meer mensen last van spontane reboots, na de GRD2 update? (HTC 8S)
Het gebeurde me nou al 3x na de update
Door 6sec (Vine), myTube, en Regenmeter.
Het gebeurde me nou al 3x na de update
Door 6sec (Vine), myTube, en Regenmeter.
[ Voor 3% gewijzigd door CokeZero op 27-07-2013 12:46 ]
Nee geen last van spontane reboots na de GDR2 update mbt je genoemde apps.
Nu Nokia openlijk commentaar heeft op MS vraag ik me steeds meer af hoe afhankelijk Nokia is van MS, maar ook omgekeerd. Stopt Nokia met Windows Phone, dan is het platform direct ten dode opgeschreven..
[webhero.nl]
Ja, uiteraardkoekiemonster schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:47:
Nu Nokia openlijk commentaar heeft op MS vraag ik me steeds meer af hoe afhankelijk Nokia is van MS, maar ook omgekeerd. Stopt Nokia met Windows Phone, dan is het platform direct ten dode opgeschreven..

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Dat klopt uiteraard. Maar wat je waarschijnlijk bent vergeten is dat er ook nog andere merken zijn die windows phone 8 toestellen ondersteunen, zoals HTC en Samsung. Het zou niet direct weg zijn maar het duurd eventjes voordat windows phone 8 is uitgestorven. Hopelijk gaat dit niet gebeurenkoekiemonster schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:47:
Ach een ruzie op zijn tijd is best goed, zelfs binnen een relatie....koekiemonster schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:47:
Want: hoe zou Nokia het vergaan als ze nu plotseling weer zouden stoppen met WP8?
offtopic:
Al zal het goed maken in dit geval iets minder romantisch zijn.....
Al zal het goed maken in dit geval iets minder romantisch zijn.....
[ Voor 9% gewijzigd door HeSitated op 28-07-2013 12:34 ]
Nokia is een niche aan het creëren binnen de verzadigde markt. Ze leveren high end camera integratie, hebben exclusieve deals met grote software bedrijven en mogen niet klagen over de eigen software development competence.
Zo zijn er meerdere sterke punten van Nokia die naar mijn idee straks moeten leiden tot het platform onafhankelijk maken van Nokia. Als MS op deze stroperige manier doorgaat met OS uitbreidingen zal Nokia geremd worden door innovaties en ambities. Nokia zal dan een speler kunnen worden die ook onderscheidend is in de Android markt.
Ik denk echt dat MS moet oppassen. Als Nokia vertrekt zal BB10 hun opmars krijgen en zal WP8 achterop geraken. De andere fabrikanten krijgen WP8 op de huidige manier niet van de grond, MS is daar hoofdschuldige aan. Zie ik potentie in WP8? JA! Heb ik vertrouwen in hoeverre MS ervoor zorgt dat WP8 op de juiste punten verder doorontwikkelt? NEE!
Zo zijn er meerdere sterke punten van Nokia die naar mijn idee straks moeten leiden tot het platform onafhankelijk maken van Nokia. Als MS op deze stroperige manier doorgaat met OS uitbreidingen zal Nokia geremd worden door innovaties en ambities. Nokia zal dan een speler kunnen worden die ook onderscheidend is in de Android markt.
Ik denk echt dat MS moet oppassen. Als Nokia vertrekt zal BB10 hun opmars krijgen en zal WP8 achterop geraken. De andere fabrikanten krijgen WP8 op de huidige manier niet van de grond, MS is daar hoofdschuldige aan. Zie ik potentie in WP8? JA! Heb ik vertrouwen in hoeverre MS ervoor zorgt dat WP8 op de juiste punten verder doorontwikkelt? NEE!
pff overdrijven is ook een vak. Nokia heeft net als in het verleden een doorstart gekregen door Microsoft. Ze hebben goede relaties met elkaar en mensen moeten niet dinge door 1 uitspraak uit een langdurig interview, dat er een conflict is in de relatie. Natuurlijk wilt Nokia grote stappen nemen, maar ze moeten ook rekening houden dat alles wel soepel blijft werken. Laat Microsoft nou niet dezelfde fout maken als Google en het OS traag en log maken.Sheik schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:26:
Nokia is een niche aan het creëren binnen de verzadigde markt. Ze leveren high end camera integratie, hebben exclusieve deals met grote software bedrijven en mogen niet klagen over de eigen software development competence.
Mjah, qua apps ziet Windows phoene er als platform ok uit naar mijn idee. Tijd om het Os verder te ontwikkelen me dunkt.
Iemand een idee hoe je de woordenboek kan wijzigen?
telkens ik "we" of "ZE" of "GE " typ, zet Window Phone dat in hoofdletters, zoals jullie nu kunnen getuigen...
iemand een idee?
telkens ik "we" of "ZE" of "GE " typ, zet Window Phone dat in hoofdletters, zoals jullie nu kunnen getuigen...
iemand een idee?
Ik had hetzelfde probleem (ZE wanneer je als 1e woord 'Ze' wilt typen) en heb daarom bij instellingen > toetsenbord > nederlands > 'onjuist gespelde woorden corrigeren' uitgevinkt.
Ik heb daar een tijdje geleden al een Bug report/feature suggestion over aangemaakt op uservoice, even voten please, dan fixen ze dit mss: http://windowsphone.userv...-letter-words-by-the-auto
Ik was me aan het bedenken...van de ene kant zijn er dingen die absoluut missen aan Windows Phone 8 die aangepakt mogen worden. In die zin krijgen android-gebruikers veel vaker updates en zou Windows Phone dat ook best mogen hebben. Van de andere kant...ik heb laatste gespeeld met een Sony Xperia Z tablet. Dat moet dan één van de meest high-end android tablets zijn. Hardstikke mooi ding, maar ik swipte een paar keer heen en weer door de homescreens en het hakkelde dus gewoon he... En vervolgens lees je dingen zoals dit: nieuws: Android 4.3 moet vertraging Nexus 7 bij langdurig gebruik tegengaan. Goed, android heeft zeker voordelen t.o.v. Windows Phone, van de andere kant, ze krijgen het gewoon nog steeds niet voor elkaar om een interface lekker soepel te laten draaien. In die zin heel veel pluspunten voor Windows Phone moet ik zeggen!
Platform is bijna al een jaar oud. En de tweede grote update GDR2 biedt niets nieuws.vali schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:13:
[...]
pff overdrijven is ook een vak. Nokia heeft net als in het verleden een doorstart gekregen door Microsoft. Ze hebben goede relaties met elkaar en mensen moeten niet dinge door 1 uitspraak uit een langdurig interview, dat er een conflict is in de relatie. Natuurlijk wilt Nokia grote stappen nemen, maar ze moeten ook rekening houden dat alles wel soepel blijft werken. Laat Microsoft nou niet dezelfde fout maken als Google en het OS traag en log maken.
Simpele zaken als screenrotationlock hebben we nog niet.
Video's versturen via een app kan niet.
Notification centre hebben we niet. Live tiles is nog iets te buggy vind ik.
MS heeft een leuk platform uitgebracht. Maar met de huidige snelheid van ontwikkelen kunnen ze natuurlijk nooit marktaandeel afsnoepen van Android en IOS.
M'n vrouw die ik een 920 aangepraat heb, begint nu al dat het een klote telefoon is. Omdat ze geen video's kan whatsappen en dat whatsapp je accu leegslurpt.
Dat is een gevoel wat blijft hangen. Als haar vriendinnen vragen of het telefoon wat is, dan komt een antwoord met: nou... en haar ogen gaan rollen.
Ach, het kan ook andersom. Mijn vrouw heeft voor haar 8S een Galaxy Ace gehad en daar zat ze elke dag wel op te vloeken. Traag, onstabiel, enz..Russel88 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:38:
[...]
Platform is bijna al een jaar oud. En de tweede grote update GDR2 biedt niets nieuws.
MS heeft een leuk platform uitgebracht. Maar met de huidige snelheid van ontwikkelen kunnen ze natuurlijk nooit marktaandeel afsnoepen van Android en IOS.
M'n vrouw die ik een 920 aangepraat heb, begint nu al dat het een klote telefoon is. Omdat ze geen video's kan whatsappen en dat whatsapp je accu leegslurpt.
Dat is een gevoel wat blijft hangen. Als haar vriendinnen vragen of het telefoon wat is, dan komt een antwoord met: nou... en haar ogen gaan rollen.
Met haar HTC 8S is ze wel redelijk tevreden. Is al haar 2e WP toestel trouwens. Voor de HTC had ze een Lumia 710. De volgende wordt voor haar zeker weten weer een toestel uit de Lumia serie, vooral vanwege de Nokia 'exclusives' en het beperkte geheugen van de HTC.
Het is namelijk gewoon belachelijk dat HTC het geheugen zo krap heeft gemaakt dat je bijna alle apps moet verwijderen om een software update door te voeren.
Je zou verwachten dat ze er toch wel een keer van hebben geleerd. Bij mijn HTC Desire, toen ik 'm had zeker geen budget toestel, was het ook al zo slecht geregeld

En dat is meteen het voordeel en het nadeel van android: alle fabrikanten mogen ermee doen wat ze willen. Dat levert dus onderscheidende toestellen op, maar het levert ook heel verschillende gebruikservaringen op. Mijn collega had een HTC toestelletje met een resistive (!) touchscreen. Vreemd dat zijn android-ervaring heel beroerd wasInZane schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:48:
[...]
Ach, het kan ook andersom. Mijn vrouw heeft voor haar 8S een Galaxy Ace gehad en daar zat ze elke dag wel op te vloeken. Traag, onstabiel, enz..
Met haar HTC 8S is ze wel redelijk tevreden. Is al haar 2e WP toestel trouwens. Voor de HTC had ze een Lumia 710. De volgende wordt voor haar zeker weten weer een toestel uit de Lumia serie, vooral vanwege de Nokia 'exclusives' en het beperkte geheugen van de HTC.
Het is namelijk gewoon belachelijk dat HTC het geheugen zo krap heeft gemaakt dat je bijna alle apps moet verwijderen om een software update door te voeren.
Je zou verwachten dat ze er toch wel een keer van hebben geleerd. Bij mijn HTC Desire, toen ik 'm had zeker geen budget toestel, was het ook al zo slecht geregeld
Wat me wel constant blijft verbazen is dat veel toestellen met custom roms veel beter en soepeler lopen dan met de fabrieks-ROM. Het lijk erop alsof fabrikanten het gewoon niet voor elkaar krijgen fatsoenlijke ROMs te maken!
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 29-07-2013 10:57 ]
Verwijderd
Met mijn Lumia 920 verschijnen er in de "Store"niet meer automatisch de updates voor de apps die ik heb geinstalleerd. Wanneer ik een app open in de store kan ik deze wel bijwerken, maar ik wil graag weer alle apps automatisch laten bijwerken zodra er een update verschijnt. Ligt dit aan mijn instellingen???
Nee, heb ik ook al een tijdje last van.Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:48:
Met mijn Lumia 920 verschijnen er in de "Store"niet meer automatisch de updates voor de apps die ik heb geinstalleerd. Wanneer ik een app open in de store kan ik deze wel bijwerken, maar ik wil graag weer alle apps automatisch laten bijwerken zodra er een update verschijnt. Ligt dit aan mijn instellingen???
Je hebt kans dat er opeens 16 updates staan (Had de bekende Stella vorige week opeens), maar ik vermoed dat je pas nadat GDR2 is uitgerold alle updates weer krijgt

Je zult wel wat dingen missen, maar iOS en Android hadden ook pas vanaf versie 3 een compleet systeem. Bij WP zitten we in feite pas bij versie 2 (waarbij die ook nog eens een hele remake van het complete systeem is geweest ivm de andere kernel en whatnot). Daarbij heb je ook nog eens dat Android ook niet elke maand een update krijgt, dus wat dat betreft lopen ze redelijk gelijk.Russel88 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:38:
[...]
Platform is bijna al een jaar oud. En de tweede grote update GDR2 biedt niets nieuws.
Toch moet je niet te negatief zijn met wat er mist, kijk naar wat er wel in zit en hoe stabiel die is. Onze android-tablet moet ik nu alweer een verse installatie geven, puur omdat ie niet vooruit te branden is (en nee, die trim uit 4.3 zal niet het enige zijn). Verder moet je bij nieuwe toestellen maar hopen dat je nog updates gaat krijgen waar je niet maanden op kunt gaan zitten te wachten. Vooral Samsung, HTC en Sony zijn daar kei goed in (onze Tab 2 10.1 werd geleverd met 4.0.3, 4.1 kwam na een jaar en wacht nu nog steeds op 4.2.2). Roms e.d. kun je ook doen maar is ook een hoop gekloot voordat je de juiste hebt gevonden. Nee dan liever Windows Phone. Ik heb een hele shitload aan apps en games erop staan, maar geen enkele vertraging. Ook heb ik een stabiel systeem die het gewoon altijd doet. Verder zijn alle primaire taken (bellen, smssen, mailen, whatsappen) prima te doen. Dat je daarbij wat zaken mist is jammer, maar niet meer dan dat. Ik ga er in ieder geval niet voor overstappen.
Het enige waar Android op dit moment nog op wint is dat er meer apps en games voor uitkomen (waarbij het primaire ontwikkelplatform inmiddels is verschoven van iOS naar Android) en je meer features hebt. Dat hij erg makkelijk is aan te passen met roms e.d. is zowel een vloek als een zegen. Voor de tweaker is het leuk, maar mijn moeder heeft er weinig aan. Verder is het voor developers ook niet echt bepaald handig door alle piraterij die erop zit. Door het grote gebruikersaantal is het te overzien, maar zodra daar het marktaandeel gaat zakken, zul je ook heel snel een daling van apps zien denk ik zo.
Op de andere vlakken (betrouwbaarheid, usability, etc) is Windows Phone simpelweg beter. iOS is ook erg goed, maar is vaak veel duurder. Hierbij wordt je ook meteen gepushed om diverse Apple-diensten te nemen en dat kan een nadeel zijn. Net als dat (net als op Android) je startscherm niet dynamisch is en je door de vele verschillende icoontjes het bos niet meer ziet (ik blijf dit raar vinden, elke icoon heeft weer een andere opzet, niets lijkt bij elkaar te passen. Idem dito voor de diverse interfaces van apps).
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2013 12:31 ]
Dat snap ik en ik weet naar mijn omgeving dat een app ervoor kan zorgen dat iemand niet meer een OS koopt, maar dat probleem kan je ook omdraaien.Russel88 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:38:
[...]
Bijvoorbeeld is de facebook app nog steeds een drama op android en meerdere mensen om mij heen gebruiken de browser of 1 of andere 3th party app. Moet zeggen dat de vroegere wp7.8 en nu de wp8 versie altijd stabiel hebben gedraaid en nooit enige lag hebben vertoond.
Om verhaal korte maken, een OS helemaal afbranden op 1 of 2 apps vind ik nogal overdreven. Kijk eens voor de grap naar andere topics over whatsapp, daar hebben ze gemiddeld ook een laag cijfer en accu problemen heb je daar ook. Maar daar hoor je natuurlijk niemand over op de FP.
Kleine quote van de play store 23 juli.
"Ik kan nu al meer dan 2 weken geen whatsapp gebruiken. Alles was fijn tot de laatste 2 updates. Nu krijg ik niet eens meer berichten binnen en als ik de app wil starten dan crasht mijn hele telefoon. Al verschillende keren opnieuw geïnstaleerd maar niks helpt "
En zo zijn er genoeg andere te vinden die whatsapp helemaal afbranden op de playstore. Toeval ? Ja, whatsapp blijft een draak van een app en ik snap niet waarom iedereen dit blijft gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 29-07-2013 12:36 ]
Ik heb nu ongeveer een week een Lumia 820. Afkomstig van Android is het enerzijds een verademing, maar anderzijds mis ik een aantal dingetjes. Ik ben overall nog steeds erg tevreden met de overstap hoor.
Als ik ga googlen op die "probleempjes" die ik tegenkom, zie ik dat er punten zijn die al vrij lang een "issue" zijn. Ik had eigenlijk wel verwacht dat Microsoft veel sneller zou ontwikkelen om WP8 zo snel mogelijk "compleet" te maken om de concurrentie aan te gaan.
Ik zag dat je op windowsphone.uservoice.com kunt stemmen op je meest gewenste feature requests.
Ik heb o.a. mijn stem uitgebracht op de APP naar SD installeren feature request, want op een Lumia 820 is de vrije ruimte snel op met 2GB systeem en spelletjes zoals Spartan Assault die 1,1GB innemen.
Als ik ga googlen op die "probleempjes" die ik tegenkom, zie ik dat er punten zijn die al vrij lang een "issue" zijn. Ik had eigenlijk wel verwacht dat Microsoft veel sneller zou ontwikkelen om WP8 zo snel mogelijk "compleet" te maken om de concurrentie aan te gaan.
Ik zag dat je op windowsphone.uservoice.com kunt stemmen op je meest gewenste feature requests.
Ik heb o.a. mijn stem uitgebracht op de APP naar SD installeren feature request, want op een Lumia 820 is de vrije ruimte snel op met 2GB systeem en spelletjes zoals Spartan Assault die 1,1GB innemen.
Dat is precies het probleem wat ik ook merk bij vrouwen. Ik heb nog geen enkele vrouw gesproken die positief was over een WP. Ik hoor telkens "wat een *** telefoon!"Russel88 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:38:
[...]
-knip-
Hoe komt dit? Simpel, de meeste vrouwen gebruiken de basic dingen en kijken niet verder want dat interesseert hun gewoon niet. Werkt whatsapp niet? Dan is het een *** telefoon. Werkt facebook niet? *** telefoon. Een ander simpel voorbeeld, in whatsapp kun je als je een lang bericht schrijft niet makkelijk scrollen en terug lezen in het type vak. Je kan het wel via een omweg doen, door je vinger ingedrukt te houden en dan met de cursor om tekst te selecteren om hoog te scrollen. Ik had dit probleem nog niet ervaren want ik type altijd korte zinnen. Vrouwen typen hele verhalen. Het toekomstige probleem hier is dat ik denk dat dit nog minimaal een jaar een onopgemerkte feature blijft voor whatsapp. Het probleem is dat bij Android dit wel helemaal is uitgewerkt, en al deze kleine dingetjes zijn niet goed voor het vrouwelijk oordeel.
Kijk, ik daar in tegen waardeer WP vanwege het startscherm, consequent design etc. Maar dit soort dingen merken de meeste vrouwen helemaal niet op. Alleen de tweakers hebben hier oog voor en weten daarom WP te waarderen en willen het een kans te geven. En tweakers malen er niet om als iets maar half werkt, want overal is wel een oplossing voor via een omweg. Echter voor een vrouw moet de ervaring NU goed zijn, en niet over 1 of 2 jaar. Ik heb er dus nu al spijt van dat ik de lumia heb aanbevolen aan mijn zus, die vertrouwde altijd erg op mijn advies, maar zit alleen maar te klagen.
En als ik die slome update cyclus zie van MS dan zie ik het nog niet snel goed komen. Want GDR2 stelt gene reet voor, en GDR3 ook niet. En zelfs de Blue update lijkt nog niet de features/oplossingen te bezitten waar het meest om gevraagd wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 29-07-2013 12:50 ]
https://opensea.io/seaart
Omdat paar vrouwen het niks vinden, vinden alle vrouwen het dan ook? Je kan ze toch ook helpen met hun problemen? Moet in het begin bij mijn moeder ook helpen met kleine dingetjes bij haar lumia 800, maar tegenwoordig heeft ze alles onder de knie en die is ook gewoon tevreden met haar toestel.enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:46:
[...]
Dat is precies het probleem wat ik ook merk bij vrouwen. Ik heb nog geen enkele vrouw gesproken die positief was over een WP. Ik hoor telkens "wat een *** telefoon!"
Hoe komt dit? Simpel, de meeste vrouwen gebruiken de basic dingen en kijken niet verder want dat interesseert hun gewoon niet. Werkt whatsapp niet? Dan is het een *** telefoon. Werkt facebook niet? *** telefoon. Een ander simpel voorbeeld, in whatsapp kun je als je een lang bericht schrijft niet makkelijk scrollen en terug lezen in het type vak. Je kan het wel via een omweg doen, door je vinger ingedrukt te houden en dan met de cursor om tekst te selecteren om hoog te scrollen. Ik had dit probleem nog niet ervaren want ik type altijd korte zinnen. Vrouwen typen hele verhalen. Het toekomstige probleem hier is dat ik denk dat dit nog minimaal een jaar een onopgemerkte feature blijft voor whatsapp. Het probleem is dat bij Android dit wel helemaal is uitgewerkt, en al deze kleine dingetjes zijn niet goed voor het vrouwelijk oordeel.
Kijk, ik daar in tegen waardeer WP vanwege het startscherm, consequent design etc. Maar dit soort dingen merken de meeste vrouwen helemaal niet op. Alleen de tweakers hebben hier oog voor en weten daarom WP te waarderen en willen het een kans te geven. En tweakers malen er niet om als iets maar half werkt, want overal is wel een oplossing voor via een omweg. Echter voor een vrouw moet de ervaring NU goed zijn, en niet over 1 of 2 jaar. Ik heb er dus nu al spijt van dat ik de lumia heb aanbevolen aan mijn zus, die vertrouwde altijd erg op mijn advies, maar zit alleen maar te klagen.
En als ik die slome update cyclus zie van MS dan zie ik het nog niet snel goed komen. Want GDR2 stelt gene reet voor, en GDR3 ook niet. En zelfs de Blue update lijkt nog niet de features/oplossingen te bezitten waar het meest om gevraagd wordt.
De GDR updates heeft niks te maken met de tekortkomingen van whatsapp. Als ik een smsje stuur kan je prima naar boven scrollen. Persoonlijk denk ik dat Whatsapp samen met Nokia eerst de stabiliteit op orde wilde brengen en hierna meer functionaliteiten toe wilde voegen. Het eerste zijn ze eindelijk gelukt, de app draait nu perfect.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 29-07-2013 13:16 ]
Hoe kun je iemand helpen als er geen oplossing is?vali schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:12:
[...]
Omdat paar het niks vinden, vinden alle vrouwen het dan ook? Je kan ze toch ook helpen met hun problemen? Moet in het begin bij mijn moeder ook helpen met kleine dingetjes bij haar lumia 800, maar tegenwoordig heeft ze alles onder de knie en die is ook gewoon tevreden met haar toestel.
Zoals je zelf al aangaf, scherm ingedrukt houden en naar boven scrollen. Zolang ze de functie er nog niet in hebben gebouwd is dit de enige manier jammer genoeg.enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:16:
[...]
Hoe kun je iemand helpen als er geen oplossing is?
Dat is geen oplossing, maar een workaround, en het werkt traag.vali schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:18:
[...]
Zoals je zelf al aangaf, scherm ingedrukt houden en naar boven scrollen. Zolang ze de functie er nog niet in hebben gebouwd is dit de enige manier jammer genoeg.
Laten we even reëel zijn en vanuit de gemiddelde gebruiker WP8 analyseren. Ik lees verschillende voorbeelden in dit topic over het aanraden van telefoons, achteraf spijt van aankoop, het afbranden van een OS op basis van 1 app etc...
Een OS interesseert de massa helemaal niks. Ik heb 2 familieleden WP8 nu laten kopen vanwege de eenvoud. Die (jonge) mensen weten niet eens wat WP is. Eerste vraag was, kan er WA en Facebook op?
En nu komen de vragen mijn kant op. Vragen die heel terecht zijn, maar waar ik telkens NEE op moet antwoorden. Het zijn gebruikerswensen die vaak basaal zijn. Het probleem wat WP gaat opbreken is simpel. Ze luisteren niet naar de gebruikerservaringen, ze voegen niet de juiste basis zaken toe waar om gevraagd wordt. Dat er nu sprake is van een opmars in aantallen aankopen wil niet zeggen dat dit ook doorzet.
Als ik kijk naar mezelf, naar mijn omgeving naar ervaringen op internet vrees ik dat een hoop mensen straks weer overstappen naar een telefoon (lees NIET een OS) die de basis zaken wel op orde heeft.
Dat is realiteit, dat is waar het straks door verkeerd gaat. Als WP8 fanboy zeg ik dat.
Een OS interesseert de massa helemaal niks. Ik heb 2 familieleden WP8 nu laten kopen vanwege de eenvoud. Die (jonge) mensen weten niet eens wat WP is. Eerste vraag was, kan er WA en Facebook op?
En nu komen de vragen mijn kant op. Vragen die heel terecht zijn, maar waar ik telkens NEE op moet antwoorden. Het zijn gebruikerswensen die vaak basaal zijn. Het probleem wat WP gaat opbreken is simpel. Ze luisteren niet naar de gebruikerservaringen, ze voegen niet de juiste basis zaken toe waar om gevraagd wordt. Dat er nu sprake is van een opmars in aantallen aankopen wil niet zeggen dat dit ook doorzet.
Als ik kijk naar mezelf, naar mijn omgeving naar ervaringen op internet vrees ik dat een hoop mensen straks weer overstappen naar een telefoon (lees NIET een OS) die de basis zaken wel op orde heeft.
Dat is realiteit, dat is waar het straks door verkeerd gaat. Als WP8 fanboy zeg ik dat.
Kon het niet beter zeggen. En als ik dat dit lees van MS:Sheik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:30:
Laten we even reëel zijn en vanuit de gemiddelde gebruiker WP8 analyseren. Ik lees verschillende voorbeelden in dit topic over het aanraden van telefoons, achteraf spijt van aankoop, het afbranden van een OS op basis van 1 app etc...
http://www.wpcentral.com/...-listening-more-come-year
Dan vraag ik mij af waar ze mee bezig zijn. Alsof een bedrijf als MS niet beide tegelijk zou kunnen doen. Wat interesseert het iedere WP gebruiker nou of er nog 5 telefoons uitkomen. Dat ze eerst eens het systeem voor de bestaande gebruikers op orde brengen. Allemaal die belachelijke exclusives voor Amerikaanse providers moeten eens ophouden.
Hoeveel tijd kost het nou om een rotation lock te programmeren, seriously.
Je merkt ook dat Nokia puur en alleen met hun camera adverteert. En gelijk hebben ze. We weten dat WP niet als verkoop argument gebruikt kan worden, dus gaan ze all-in op wat ze wel zelf in de hand hebben; de camera.
(Ben ook een WP fan, maar begin de realiteit wel onder ogen te zien.)
Ja ok, maar een androidfabrikant gaat ook geen marketingcampagne maken over standaard dingen in Android, alleen dingen die uniek zijn t.o.v. andere fabrikanten. Dat kunnen dingen zijn die uniek zijn qua hardware, of dingen zijn die uniek zijn qua software. Bij Nokia kunnen dat dingen zijn als de camera, maar ook dingen als Nokia Drive bijvoorbeeld.enomiss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:41:
[...]
Kon het niet beter zeggen. En als ik dat dit lees van MS:
http://www.wpcentral.com/...-listening-more-come-year
Dan vraag ik mij af waar ze mee bezig zijn. Alsof een bedrijf als MS niet beide tegelijk zou kunnen doen. Wat interesseert het iedere WP gebruiker nou of er nog 5 telefoons uitkomen. Dat ze eerst eens het systeem voor de bestaande gebruikers op orde brengen. Allemaal die belachelijke exclusives voor Amerikaanse providers moeten eens ophouden.
Hoeveel tijd kost het nou om een rotation lock te programmeren, seriously.
Je merkt ook dat Nokia puur en alleen met hun camera adverteert. En gelijk hebben ze. We weten dat WP niet als verkoop argument gebruikt kan worden, dus gaan ze all-in op wat ze wel zelf in de hand hebben; de camera.
(Ben ook een WP fan, maar begin de realiteit wel onder ogen te zien.)
Ja, dat heb ik dus ook. Vriendin over laten stappen naar WP8 incl lumia 520.Sheik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:30:
En nu komen de vragen mijn kant op. Vragen die heel terecht zijn, maar waar ik telkens NEE op moet antwoorden. Het zijn gebruikerswensen die vaak basaal zijn.
Simpele vragen: kan ik een liedje instellen voor ringtone? Ehm.. Nee..
Kan ik een liedje instellen voor mijn wekker? Ehm.. Nee..
Er zijn nog een hoop punten te verbeteren binnen het OS..
Maar gelukkig werkt het OS verder wel erg goed en soepel, zelfs op de lumia 520!
Het is inderdaad jammer om te zien dat mensen zo snel een beslissing maken van telefoons. Dit is in het verlerde gebeurd bij blackberry een iphones tegenwoordig ook.Sheik schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:30:
Alleen zal je zien dat die mensen vaak nooit tevreden kunnen zijn. Collega van mij (totaal gene iter) heeft al alle telefoons gehad en had bij allemaal wel op iets aan te merken. NU wilt hij overstappen naar de lumia 1020 omdat hij nog nooit windows Phone heeft gehad.
Grootste reden omdat hij de traagheid van zijn galaxy s3 echt zat is en deze dolgraag in wilt ruilen voor een OS dat stabiel is. Hij weet dat hij minder functionaliteiten zal terug krijgen.
Hier baal ik ook beetje van, enige wat mogelijk is zijn de belringtones. Toen ik mijn omnia 7 full unlocked had was het wel mogelijk om custom ringtones in te stellen. Het is dus niet onmogelijk om dit met Windows Phone te doen...Simpele vragen: kan ik een liedje instellen voor ringtone? Ehm.. Nee..
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 29-07-2013 13:54 ]
Laten we ons beperken op WP8, want sommige kritieken die ik hier lees op iOS en Android zijn niet terecht en daar wil ik ook niet op reageren.
Laten we wel zijn, MS is een miljarden bedrijf en als ze echt zouden willen hadden ze nu genoeg resources op de ontwikkeling van het platform gezet waardoor je periodiek gebruikers telkens iets geeft waar ze naar vragen. Nogmaals, een bedrijf als MS moet dit snappen, daar is geen enkel excuus voor te bedenken.
Het momentum is aan het wegebben bij MS. De GDR2 update heeft op vele fora alleen maar tot teleurstelling geleid. En ook al is het een 'bugfix' update, er staat gewoonweg niets anders op de planning binnen nu en een paar maanden dat gebruikers tevreden moet gaan stellen.
WP8 bestaat dan sinds oktober 2012, maar WP7 bestaat al veel langer en sindsdien is er nauwelijks gemoderniseerd voor de gebruiker. Het is het meest traag ontwikkelde platform op dit moment en geen enkele concurrent staat nu stil. Ook iOS is druk bezig met een nieuwe versie, los van of het een flop of top wordt, er komt iets nieuws van hun. Anno 2013 moet dit ook, mensen houden van beweging, vooruitgang.
Laten we wel zijn, MS is een miljarden bedrijf en als ze echt zouden willen hadden ze nu genoeg resources op de ontwikkeling van het platform gezet waardoor je periodiek gebruikers telkens iets geeft waar ze naar vragen. Nogmaals, een bedrijf als MS moet dit snappen, daar is geen enkel excuus voor te bedenken.
Het momentum is aan het wegebben bij MS. De GDR2 update heeft op vele fora alleen maar tot teleurstelling geleid. En ook al is het een 'bugfix' update, er staat gewoonweg niets anders op de planning binnen nu en een paar maanden dat gebruikers tevreden moet gaan stellen.
WP8 bestaat dan sinds oktober 2012, maar WP7 bestaat al veel langer en sindsdien is er nauwelijks gemoderniseerd voor de gebruiker. Het is het meest traag ontwikkelde platform op dit moment en geen enkele concurrent staat nu stil. Ook iOS is druk bezig met een nieuwe versie, los van of het een flop of top wordt, er komt iets nieuws van hun. Anno 2013 moet dit ook, mensen houden van beweging, vooruitgang.
Ja leuk een stabiel OS, maar wat heb je eraan als de meeste core apps NIET stabiel zijn. De geïntegreerde Facebook chat werkt ook voor geen meter. Zelfs de tweakers.net app crash de hele tijd als je naar comments wil gaan. De kwaliteit van core apps moet gewoon snel gaan verbeteren of mensen houden het voor gezien.vali schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:52:
[...]
Het is inderdaad jammer om te zien dat mensen zo snel een beslissing maken van telefoons. Dit is in het verlerde gebeurd bij blackberry een iphones tegenwoordig ook.
Alleen zal je zien dat die mensen vaak nooit tevreden kunnen zijn. Collega van mij (totaal gene iter) heeft al alle telefoons gehad en had bij allemaal wel op iets aan te merken. NU wilt hij overstappen naar de lumia 1020 omdat hij nog nooit windows Phone heeft gehad.
Grootste reden omdat hij de traagheid van zijn galaxy s3 echt zat is en deze dolgraag in wilt ruilen voor een OS dat stabiel is. Hij weet dat hij minder functionaliteiten zal terug krijgen.
[...]
Hier baal ik ook beetje van, enige wat mogelijk is zijn de belringtones. Toen ik mijn omnia 7 full unlocked had was het wel mogelijk om custom ringtones in te stellen. Het is dus niet onmogelijk om dit met Windows Phone te doen...