• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

GerCor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:22:
[...]

SMS kun je een andere toon geven, dus je mist eigenlijk maar 1 ding. :+
Not sure if trolling, maar ik hoor graag van je hoe ik een mp3 selecteer als smstoon. (maw 'zelf' als in eentje die niet door MS/Nokia is uitgekozen)
ozzynator schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:09:
[...]

[...]

Kweet niet, maar ik denk, is zomaar een gedachte he, kan het ook mis hebben, maar dat Tomba bedoeld om zelf geluiden neer te laden naar de telefoon om die als sms geluid in te stellen.
Dat dus ;)

Overigens mis ik wel meer, maar als voor mijn 820 eindelijk Amber komt maken we weer wat progressie ;) (DataSense)

[ Voor 41% gewijzigd door Tomba op 22-08-2013 15:36 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:02
over data sense, ik heb het inmiddels, maar heb wel wat verschil in data gebruik met wat t-mobile zelf zegt. Even in de gaten houden als mijn nieuwe maand in gaat, misschien dat het daar aan ligt, dat hij wat al geweest is schat. Of het is een hidden featue gewest die altijd al gedraaid heeft, net als in de us van a.

Verder is het leuk om te zien, hoeveel elke app nu precies gebruikt aan data.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tomba schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

Not sure if trolling, maar ik hoor graag van je hoe ik een mp3 selecteer als smstoon. (maw 'zelf' als in eentje die niet door MS/Nokia is uitgekozen)

[...]

Dat dus ;)

Overigens mis ik wel meer, maar als voor mijn 820 eindelijk Amber komt maken we weer wat progressie ;) (DataSense)
Oke, oke. Je kunt dus als beltoon wel willekeurige bestanden toevoegen, wat je zelf wilt, maar voor SMS kun je alleen kiezen uit de keuzes die al op de telefoon aanwezig zijn? Begrijp ik het zo goed?

@ozzynator. Ik meende bij Data Sense gelezen te hebben dat er verschil kan zijn tussen de gegevens van Data Sense en de gegevens van de provider. Dus, dat wordt vooraf al aangegeven als je Data Sense gaat gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 23-08-2013 11:20 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
klopt, staat er ook netjes bij vermeld. Maar volgens DataSense heb ik 676 mb over en volgens t-mobile 496 mb. Toch bijna 20% van mijn bundel verschil dus.

Ga er vanuit dat het door de gebroken maand komt, even afwachten dus als mijn nieuwe bundel ingaat, of het dan beter klopt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een lumia820 met vodafone. Het verbruik van de Vodafone app (op mn oude telefoon werkt hij nog gewoon) komt precies overeen met DataSense. Tegoed komt per eerste van de maand. Ik heb nog niet kunnen zien hoe het verloop is tijdens gebruik, alleen wat er na de update stond. Ik kreeg de amber update gisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 23-08-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

GerCor schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:26:
[...]

Oke, oke. Je kijkt dus als beltoon wel willekeurige bestanden toevoegen, wat je zelf wilt, maar voor SMS kun je alleen kiezen uit de keuzes die al op de telefoon aanwezig zijn? Begrijp ik het zo goed?

[..]
Exactly :) Ik kon dit al op mijn Nokia 8210 in 1999.... Het is niet elementair ofzo, maar het irriteert me wel dat dat soort simpele dingen niet kunnen!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zijn nog steeds van die dingen geweest bij WP, waarvan ik denk: MS WAAROM!?

Zelfs WM5 tot 6.5 kon dit, wat zou nu ooit de reden zijn geweest dit er niet meer in te doen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 17:37

koekiemonster

want a cookie

Wat was ik blij met de kids corner, voor mijn lieve dochter.
Alleen nu gebeurt er iets onverklaarbaars. MHet gewone gedeelte kan ik nu vaak openen zonder pin en de kidscorner eist ineens een pin.

Telkens word ik blij van WP en telkens wordt dat vrij snel weer ongedaan gemaakt.
Hoe kan dit nou mogelijk zijn? Dit soort dingen zie je toch als je test?
Op google staat het vol met vragen rondom deze, onjuist werkende, kids corner....

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Vreemd. Sinds de GDR2 update vond ik al dat de Store traag werkte, en browsen bijvoorbeeld ook. Even een testje gedaan met DataSense, nl. een aantal willekeurige 'grote' (qua hoeveelheid data) sites opgevraagd in IE, en vervolgens gekeken waar in DataSense het Internet Explorer gebruik op geboekt werd. Blijkt dat op mijn mobiele data verbinding te gebeuren i.p.v. wifi (waar ik wel degelijk aan verbonden was).
Wifi even uit- en weer ingeschakeld, zelfde testje, en nu wordt het verbruik weer bij wifi geteld.

Wellicht een tip voor deze of gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 17:37

koekiemonster

want a cookie

Werkelijk, het aantal bugs en onjuistheden lijkt bijzonder uit de hand te lopen.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

ozzynator schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:40:
klopt, staat er ook netjes bij vermeld. Maar volgens DataSense heb ik 676 mb over en volgens t-mobile 496 mb. Toch bijna 20% van mijn bundel verschil dus.

Ga er vanuit dat het door de gebroken maand komt, even afwachten dus als mijn nieuwe bundel ingaat, of het dan beter klopt.
Anders ook even je factuur bekijken. Kan goed dat je telefoon per Kb rekent, en je provider per 100Kb.. Sommige providers deden dat, weet niet of ze dat nog steeds doen, maar dat zou het eea kunnen verklaren..

Edit: Ik zie het er ook onder staan in de app zelf:
*As measured by your phone. Your carrier's data usage measurement may differ.

[ Voor 10% gewijzigd door Rowdy.nl op 23-08-2013 11:22 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

koekiemonster schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:01:
Wat was ik blij met de kids corner, voor mijn lieve dochter.
Alleen nu gebeurt er iets onverklaarbaars. MHet gewone gedeelte kan ik nu vaak openen zonder pin en de kidscorner eist ineens een pin.

Telkens word ik blij van WP en telkens wordt dat vrij snel weer ongedaan gemaakt.
Hoe kan dit nou mogelijk zijn? Dit soort dingen zie je toch als je test?
Op google staat het vol met vragen rondom deze, onjuist werkende, kids corner....
zeker vreemd,ik heb hier bv helemaal geen last van.lijkt hier gewoon te werken zoals het moet : naar kids corner = geen pin, naar volledige telefoon = pin. paar keer getest en blijft het zo doen

Datasense scheelt bij mij trouwens 10MB :) dus verschil lijkt mee te vallen

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 23-08-2013 11:14 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Rowdy.nl schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:56:
[...]

Anders ook even je factuur bekijken. Kan goed dat je telefoon per Kb rekent, en je provider per 100Kb.. Sommige providers deden dat, weet niet of ze dat nog steeds doen, maar dat zou het eea kunnen verklaren..
Nope, had vorige maand 855040 KB verbuikt.

Maakt verder ook niet veel uit natuurlijk, maar vind het wel een redelijk groot verschil wat ik heb.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:14:
[...]

zeker vreemd,ik heb hier bv helemaal geen last van.lijkt hier gewoon te werken zoals het moet : naar kids corner = geen pin, naar volledige telefoon = pin. paar keer getest en blijft het zo doen
Bij mij is het juist zo dat ik bij beide de pin moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:09
SinergyX schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:58:
Zelfs WM5 tot 6.5 kon dit, wat zou nu ooit de reden zijn geweest dit er niet meer in te doen?
Ik denk pers. Dat het er allemaal nog wel komt. Hou er rekening mee dat Microsoft eerst windows phone 7 in de markt gezet heeft. Daarna zijn ze als een gek gaan bouwen aan wp8, met een andere kernel etc etc. Dit om te zorgen dat voor ontwikkelaars de lat zo laag mogelijk kwam te liggen om maar vooral ook te gaan ontwikkelen voor wp8. Ik denk dat het OS gewoon enigzins gerushed uitgebracht is, om te achterstand op andere mobiele OS ontwikkelaars niet te groot te laten worden.

Nu zullen ze er echter echt aan moeten gaan trekken om te zorgen dat mensen die nu windows phone gebruiken, die features wel gaan krijgen. Als de ontwikkeling van je os op een gegeven moment stil staat en je pretendeert te luisteren naar je eindgebruikers terwijl je niets met die feedback doet, wordt je achterban op een gegeven moment pissig. Aangezien telefoons voor een grote groep mensen tegenwoordig een soort modeaccesoire geworden is, worden deze tegenwoordig ook sneller weggedaan voor een ander, nieuwer model. Ben bijv. benieuwd of de meeste wp8 gebruikers "klant" zullen blijven bij MS als op een gegeven moment het "instapmodel" Iphone uitgebracht is. Denk dat MS daarvan nog het meeste te vrezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
xxxneoxxx, klopt allemaal wel wat je zegt. Maar op dit moment staat de ontwikkeling van het platform nou niet echt in vuur en vlam. Zeker niet als je kijkt wat de wensen van de gebruikers zijn en waar MS qua updates mee aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Sheik schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:47:
xxxneoxxx, klopt allemaal wel wat je zegt. Maar op dit moment staat de ontwikkeling van het platform nou niet echt in vuur en vlam. Zeker niet als je kijkt wat de wensen van de gebruikers zijn en waar MS qua updates mee aankomt...
Microsoft hoeft zich echt geen zorgen te maken hoor. Het meest verkochte toestel is nu de lumia 520 en daar kan Apple echt niet mee concureren. Apple is voornamelijk het bedrijf dat moet oppassen. Ze hebben amper een Enterprise marktaandeel en leven voornamelijk van hun iphone -en ipad verkoop. Tablet markt is niet meer wat het was omdat ze hier geen 70% marktaandeel meer hebben.

Zolang ze niet met iets nieuws en innovatief gaan komen kan het nog eens slecht gaan aflopen met het bedrijf.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 24-08-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 17:03
Stravincy schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Bij mij is het juist zo dat ik bij beide de pin moet invoeren.
Vergeet ook niet dat als je bijvoorbeeld Ofiice365 gebruikt en de sysadmin heeft beveiliging geforceerd dan vraagt hij altijd om een PIN, in de Kidscorner en in het Gewone scherm. En ik vind het persoonlijk wel erg fijn als er altijd om PIN gevraagd word. Weet je tenminste waar je telefoon nou weer opeens naar toe is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sheik schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:47:
Ik had ook meer verwacht van gdr2.. ;) Tenminste, dat is een beetje wat ik uit je post lees tussen de regls door. Uitbreiding van fctionaliteit van het os was welkom geweest.. Maar goed, het komt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja het zal zeker komen, echter 'vrees' ik een nieuwe impuls bij Apple door iOS7 en de toch wel sterke line-up van Android (4.2.3 en straks 5) met mooie en lagvrije toestellen. MS zal zeker de 3de speler blijven voorlopig, echter zullen ze een tandje moeten bijzetten willen ze de groei blijven vasthouden. De eerste ex WP8 gebruikers hebben zich in mijn klein netwerkje al gemeld. Hopelijk zegt dat niets over het global plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:22:
Ja het zal zeker komen, echter 'vrees' ik een nieuwe impuls bij Apple door iOS7 en de toch wel sterke line-up van Android (4.2.3 en straks 5) met mooie en lagvrije toestellen. MS zal zeker de 3de speler blijven voorlopig, echter zullen ze een tandje moeten bijzetten willen ze de groei blijven vasthouden. De eerste ex WP8 gebruikers hebben zich in mijn klein netwerkje al gemeld. Hopelijk zegt dat niets over het global plaatje.
We zullen het meemaken allemaal. Google probeert al sinds 4.0 lagvrije low budget toestellen te garanderen, maar tot heden ben ik die nog steeds niet tegen gekomen. Tot die tijd blijven toestellen zoals de acsend w1 en de Lumia 520 wel goed verkopen, sinds die dit wel te bieden hebben. Verklaard ook waarom er zo'n enorme vraag naar is.

Over de aankomende update, er zijn er veel geruchten dat gdr3 meer gaat brengen dan alleen quadcore -en full hd support. Deze update gaan we al over enkele maanden ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 25-08-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik ben benieuwd hoelang sommigen van jullie na een eventuele wederom teleurstellende GDR (3) zeggen dat het beter wordt met WP8.1 Ik weet zeker dat als de volgende update wederom niks voorstelt dat het klaar is met de groei en acceptatie van het platform. Mensen accepteren dit gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vali schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:43:
[...]
(knip)
Deze update gaan we al over enkele maanden ontvangen.
Ik vraag me af hoe groot (of klein) het dev team is dat hieraan werkt. Is het echt zoveel werk, interesseert het ze niet, of is dit tijdschema volgens een bepaalde strategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik denk eerder dat ze een probleem hebben met hun visie. Ze willen het anders doen dan Android en iOS, want dat zal hun enige kans van slagen zijn - als ze iets totaal anders brengen. Ze durven niet zomaar alle features erin te gooien omdat het dan meteen gaat lijken op een van deze. Dus volgens mij blijven ze intern maar sleutelen en sleutelen tot dat ze een originele manier hebben gevonden om bijvoorbeeld een notificatie centrum te implementeren, zonder te gaan lijken op Android/iOS. Ik begin zelfs te vermoeden dat ze even afwachten tot de nieuwe iOS uit is, en aan de hand van de feedback daarop zelf met een berg vernieuwing komen. Wellicht hebben hebben ze al 10-tal varianten van vele features klaar liggen. Waarom denk ik dit nu? Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat MS niet in staat zou zijn om meer features eruit te pompen. Ze hebben capaciteiten zat.

Overigens sinds GDR2, is het me opgevallen dat je bij de search niet meer naar links en rechts kan swipen voor Bing nieuws en zo, ook zijn die tag vakjes op de Bing achtergrond niet meer. Misschien omdat er nu bing apps zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door enomiss op 25-08-2013 13:18 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
enomiss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:11:
Ik denk eerder dat ze een probleem hebben met hun visie. Ze willen het anders doen dan Android en iOS, want dat zal hun enige kans van slagen zijn - als ze iets totaal anders brengen. Ze durven niet zomaar alle features erin te gooien omdat het dan meteen gaat lijken op een van deze. Dus volgens mij blijven ze intern maar sleutelen en sleutelen tot dat ze een originele manier hebben gevonden om bijvoorbeeld een notificatie centrum te implementeren, zonder te gaan lijken op Android/iOS. Ik begin zelfs te vermoeden dat ze even afwachten tot de nieuwe iOS uit is, en aan de hand van de feedback daarop zelf met een berg vernieuwing komen. Wellicht hebben hebben ze al 10-tal varianten van vele features klaar liggen. Waarom denk ik dit nu? Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat MS niet in staat zou zijn om meer features eruit te pompen. Ze hebben capaciteiten zat.

Overigens sinds GDR2, is het me opgevallen dat je bij de search niet meer naar links en rechts kan swipen voor Bing nieuws en zo, ook zijn die tag vakjes op de Bing achtergrond niet meer. Misschien omdat er nu bing apps zijn?
Niet alleen dat, Sinds de GDR2 update zijn er ook andere implementaties gevonden waar Microsoft aan werkt. Zo zijn ze ook druk bezig met een file manager. Het is alleen niet bekend of dit van Microsoft af komt of van Nokia.

Ik vind niet dat ze problemen hebben met hun visie. Ze weten verdomt goed wat ze willen met hun platform en willen dit op de juiste manier implementeren. Een notification system wat IOS heeft gejat van android zit ik in ieder geval niet op te wachten...

Wat ik wel jammer vind dat bedrijven zoals HTC en Samsung zo slecht inzet in het platform. Ik durf geld erop te wedden dat Nokia nog meer extra functionaliteiten in het OS gaat implementeren waar alleen Lumia gebruikers gebruik van kunnen maken.
Update: According to Nokiapoweruser the file manager is more or less confirmed. The support at Nokia Care in India has responded to the need of a file manager positively saying:

“file manager will be available for Nokia Lumia 720 after amber update.”

We are very sure this feature is not limited to the Lumia 720 and all Lumia devices will get it but we don’t know if this feature is Lumia-only or made by Microsoft for all Windows Phones (or most importantly if a Nokia Care service rep would actually really have access to such information).

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 25-08-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

ozzynator schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:40:

Komt zeker door een gebroken maand. Ik heb er bij Simyo ook last van. Hij gaat gewoon tellen met (en vanaf) wat je invult, hij kan bij de provider niet controleren wat je al verbruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sheik schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:21:
Ik ben benieuwd hoelang sommigen van jullie na een eventuele wederom teleurstellende GDR (3) zeggen dat het beter wordt met WP8.1 Ik weet zeker dat als de volgende update wederom niks voorstelt dat het klaar is met de groei en acceptatie van het platform. Mensen accepteren dit gewoon niet.
Spreek vooral voor jezelf, en niet voor "Mensen". In mijn omgeving zijn alle WP gebruikers blij met GDR2, en in diverse regios is WP Apple al voorbij (delen van Azië, Italië, heel Zuid Amerika).

Maar voor zeikers zal natuurlijk altijd te klagen overblijven, net als bij de andere systemen. Wanneer komt Android nu een met goedkope, vloeiende foons?

De meeste teleurstelling die ik hoor gaat toch echt over Apple: Wanneer komen zou eindelijk weer eens met innovatie op het mobiele platform ( en dan niet innovatie t.o.v. oudere iPhones/iPad/iPods, maar echte innovatie tov de gehele markt!). Vroeger verrastte Apple de markt met echte nieuwigheden, maar tegenwoording zijn er jaren van geruchten (iWatch anyone), maar nog steeds niets op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDR2+Amber is juist niet teleurstellend. IMHO een hele mooie update.
Je bent de eerste waarvan ik hoor dat het niet een hele mooie update is.

Grappig van de week: klant met S4. Vraag ik: kan je je S4 aanzetten zonder een knop in te drukken?
De klant denkt er nu aan om ook een Lumia te kopen :)

Glance/Glimp is een nieuwe feature die ik ook erg waardeer. Ik gebruik mijn smartphone als 'horloge' (ik vind iets om de pols vervelend) en hoef zo alleen maar naar mijn Lumia te kijken.

Edit: ik lees net dat je een HTC 8X hebt. Met een Nokia is de update + Amber inderdaad veel uitgebreider.
.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:26:
[...]

GDR2+Amber is juist niet teleurstellend. IMHO een hele mooie update.
Je bent de eerste waarvan ik hoor dat het niet een hele mooie update is.

Grappig van de week: klant met S4. Vraag ik: kan je je S4 aanzetten zonder een knop in te drukken?
De klant denkt er nu aan om ook een Lumia te kopen :)

Glance/Glimp is een nieuwe feature die ik ook erg waardeer. Ik gebruik mijn smartphone als 'horloge' (ik vind iets om de pols vervelend) en hoef zo alleen maar naar mijn Lumia te kijken.

Edit: ik lees net dat je een HTC 8X hebt. Met een Nokia is de update + Amber inderdaad veel uitgebreider.
.
ben hier ook mee eens, vind de mogelijkheden die Nokia heeft toegepast ook erg handig. Was vandaag bij familie op bezoek die beide een lumia 920 hadden (totaal niet technisch aangelegd) en moest hun eventjes helpen met updates ect. Ze vonden de nieuwe opties om bv. hun telefoon via het scherm te unlocken erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
GDR2 biedt nihil aan nieuwe features voor non Nokia gebruikers. Daarom zeg ik ook GDR en niet Amber....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Sheik schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:41:
GDR2 biedt nihil aan nieuwe features voor non Nokia gebruikers. Daarom zeg ik ook GDR en niet Amber....
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen. School begint nu weer, en ik vind het toch wel weer fijn dat ik naar de ochtendshow kan luisteren van Q-Music via FM. Heb namelijk een 200mb databundel, en dan vind ik toch FM een hele fijne toevoeging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sheik schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:41:
Voor 85-90% van de WP gebruikers is het hetzelfde (wat was ook alweer het marktaandeel van Nokia binnen WP?).... Als je een Nokia hebt, bestaat er geen GDR2 zonder Amber en v.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
EgMaf schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:43:
[...]

Voor 85-90% van de WP gebruikers is het hetzelfde (wat was ook alweer het marktaandeel van Nokia binnen WP?).... Als je een Nokia hebt, bestaat er geen GDR2 zonder Amber en v.v.
Ik begrijp je punt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EgMaf schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:43:
Dat zijn ook twijfelachtige cijfers, zeker als je in absolute cijfers gaat kijken klopt daar weinig van.

Maar blijft de vraag, wat voegt GDR nu effectief toe aan de non-Nokia's?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
SinergyX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:37:
[...]
Maar blijft de vraag, wat voegt GDR nu effectief toe aan de non-Nokia's?
De vraag is ook, hoelang blijven we MS supporten terwijl metname non-Lumia gebruikers redelijk in de kou staan mbt nieuwe features.

Maar ook wordt er niks gedaan met de bricks die GDR2/Whatsapp veroorzaken bij de HTC 8X toestellen. Noch MS, noch Whatsapp geven antwoord op de vele (echt vele) klachten op internet over die bricks. Ikzelf heb nu 2 keer een dode HTC 8X gehad en ben de struisvogelpolitiek wel een beetje beu.

En laat ik dit zeggen, ik weet dat er een aantal op dit forum nog steeds super enthousiast zijn en dat vind ik absoluut fijn te horen, dat was ik ook 7 maanden lang. Straks komt GDR3 uit (hopelijk dit jaar), een jaar na lancering van WP8. Wat zijn we opgeschoten na een jaar WP8? Blijven we MS credits geven dat ze opnieuw met WP zijn begonnen? Of gaan we dit miljarden bedrijf eens afrekenen op hun daden, hun effort, hun committment, hun ontwikkelingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
volgens mij is er inmiddels een update voor htc die een en ander oplost mbt het vastlopen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
CokeZero schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:42:
[...]

Dat wil ik nou ook weer niet zeggen. School begint nu weer, en ik vind het toch wel weer fijn dat ik naar de ochtendshow kan luisteren van Q-Music via FM. Heb namelijk een 200mb databundel, en dan vind ik toch FM een hele fijne toevoeging. :)
Leuk ook voor de Ativ-S gebruikers.. ;) Het is niet duidelijk of er nu fm radio hardware in zit. Volgens het servicemenu op de telefoon wel, en de test functie hiervan lijkt ook te bevestigen dat deze er in zit. (je hoort static schijnbaar, zelf nog niet geprobeerd..) Dan installeer je GDR2, denkend een nieuwe functie te krijgen.. Na installatie.. Euhm.. Where's my FM radio? Lol. Nope. Guess Samsung forgot about that. Dussuh.. Voor de Samsung Windows phone gebruikers is data sense eigenlijk het enige wat echt "nieuw" is met GDR 2. En laat ik nu net een zakelijke sim hebben, waarbij mijn dataverbruik niet echt uit maakt? :')

Maar goed, ik denk dat we GDR2 moeten zien als een service pack voor Windows. Security en bug fixes, geen nieuwe functionaliteit. Bij Amber komt nieuwe functionaliteit ook bij Nokia vandaan uiteraard, niet vanuit Microsoft. Dat ze dit voor het gemak bundelen met een grote Microsoft update is bijzaak, en meer een keuze vanuit Nokia zelf.. Als Nokia deze nieuwe functionaliteiten als losse updates had gedistribueerd, had niemand er over gevallen waarschijnlijk.

* xxxneoxxx houdt hoop. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door xxxneoxxx op 26-08-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
ozzynator schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:09:
volgens mij is er inmiddels een update voor htc die een en ander oplost mbt het vastlopen.
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

xxxneoxxx schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:09:
Maar goed, ik denk dat we GDR2 moeten zien als een service pack voor Windows. Security en bug fixes, geen nieuwe functionaliteit. Bij Amber komt nieuwe functionaliteit ook bij Nokia vandaan uiteraard, niet vanuit Microsoft. Dat ze dit voor het gemak bundelen met een grote Microsoft update is bijzaak, en meer een keuze vanuit Nokia zelf.. Als Nokia deze nieuwe functionaliteiten als losse updates had gedistribueerd, had niemand er over gevallen waarschijnlijk.

* xxxneoxxx houdt hoop. ;)
Maar welke 'update' moeten we dan krijgen voor extra functionaliteit?

Ik ben 4 maanden bezig geweest uberhaubt een update te krijgen voor mijn tethering (rom-based uitgeschakeld op een prepaid), met de 3 grote jongens aan telefoon en email gehangen, ben geen kloot verder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:44
Heb sinds gisteren iets vreemds, bij het in en uitschakelen van,
de 3G verbinding treed er een vertraging op, de tel loopt dan echt even vast !

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 26-08-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
SinergyX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Maar welke 'update' moeten we dan krijgen voor extra functionaliteit?

Ik ben 4 maanden bezig geweest uberhaubt een update te krijgen voor mijn tethering (rom-based uitgeschakeld op een prepaid), met de 3 grote jongens aan telefoon en email gehangen, ben geen kloot verder gekomen.
Goeie vraag. Helaas hult Microsoft zich in stilzwijgen, alhoewel er af en toe iets lekt waaruit opgemaakt kan worden dat er toch echt wat aan zit te komen, via GDR3 of via blue.. Maar goed, you never know.. ;) :+ :'(
En een beetje tweaker zoekt zulke info natuurlijk zelf op.. Maar beseft zich ook dat de meeste nieuwsbronnen zich baseren op geruchten en uitgelekte info die mogelijk helemaal niet in een final ergens voor zal komen en neemt derhalve dus alles wat ie leest met een bergje zout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
gdr3 was toch ook bedoeld als een soort sp. Geen functionaliteit, gewoon meer resoluties, cpu's ondersteunen e.d. Blue is de update waarbij we extra functionaliteit krijgen.
Wat MS zelf laat zien is gewoon karig. Erg karig. Nokia doet z'n best, maar in mijn optiek gebeurt er te weinig om mensen over te halen om over te stappen naar WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nou ja, als dat het geval is; eerste kwartaal 2014 dan. Mits geen uitloop. :+ :'(

[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 26-08-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
De GDR updates draaien ook vooral om bugfixes. GDR2 bracht dus de fix voor Exchange en het vollopen van je temp-files. Verder is er FM toegevoegd maar verder is er weinig nieuws.
Ik verwacht dan ook niet dat GDR3 nou zoveel zal gaan bieden, al is het mooi als dat wel gebeurd. Voor Nokia-eigenaren heb je wel nog wat extra's, al verwacht ik dat dit met Blue (8.1) ook wel naar de rest zal komen. Heb zo'n idee dat Nokia het heeft ontwikkeld en nu de exclusiviteit heeft, waarna het straks voor iedereen is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hou toch op, ik wil GDR2/Amber ook :(

NU !!!!

(Waiting for approval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 08:58
De livetile van datasense moet die iets doen ? bij mij is het slechts een statisch icoontje.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:03

mvds

Totally awesome!

Russel88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:55:
maar in mijn optiek gebeurt er te weinig om mensen over te halen om over te stappen naar WP.
Tja, ik denk dat MS dat ook niet gaat doen. Mensen willen dezelfde features als Apple en Android hebben, maar WP is juist bedoeld om anders te zijn. Als mensen niet al voor dat "net effe anders" gekozen hebben, dan zal MS ze ook niet meer over kunnen halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
mvds schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Tja, ik denk dat MS dat ook niet gaat doen. Mensen willen dezelfde features als Apple en Android hebben, maar WP is juist bedoeld om anders te zijn. Als mensen niet al voor dat "net effe anders" gekozen hebben, dan zal MS ze ook niet meer over kunnen halen denk ik.
Wat ik wil zijn basis zaken. Deuntje veranderen voor inkomende berichten, whatsapp, sms. Vrouwlief heeft ook een WP8, grijpen we met zn tweetjes naar onze telefoon als bij een van beide een whatsapp binnenkomt.
Externe apps toegang hebben tot video library. Erg irritant dat ik geen video's kan whatsappen. Als ik een normale video maak, dan kan ik het niet selecteren. Maak ik 'm in whatsapp, komt ie nergens anders tevoorschijn.
Screenlock, een bruikbare kalender.
Dat zijn zaken die er gewoon in horen in een moderne smartphone. Leuk dat MS anders wilt zijn, maar basis functionaliteit weghalen om onderscheidend te zijn is mijn insziens niet de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09 14:30
Cyrus The Virus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:27:
De livetile van datasense moet die iets doen ? bij mij is het slechts een statisch icoontje.
Hij klapt om na x tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Russel88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:40:
Wat ik wil zijn basis zaken. Deuntje veranderen voor inkomende berichten, whatsapp, sms. Vrouwlief heeft ook een WP8, grijpen we met zn tweetjes naar onze telefoon als bij een van beide een whatsapp binnenkomt.
Laat je telefoon afgaan op het station, en nog iedereen grijpt naar zijn telefoon, ongeacht welke ringtone je hebt. (erg leuk om te doen als je een iPhone ringtone hebt ingesteld :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Bij mij helemaal niks, geen nummers niks.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:32:
[...]

Laat je telefoon afgaan op het station, en nog iedereen grijpt naar zijn telefoon, ongeacht welke ringtone je hebt. (erg leuk om te doen als je een iPhone ringtone hebt ingesteld :P).
haha ja ook keer iphone deuntje ingesteld op mijn Phone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:59
Cyrus The Virus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Bij mij helemaal niks, geen nummers niks.
De kleinste tile is inderdaad statisch. De middelste klapt om, de grote denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
is geen grote tile voor toch?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
E2TK schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

De kleinste tile is inderdaad statisch. De middelste klapt om, de grote denk ik ook.
De grote is er niet, maar volgens mij laad de tile alleen wat zien op het moment dat hij data aan het besparen is (aan het einde van je data bundel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

??? Data aan het besparen? Het heet Data Sense. Je stelt een periode in en de hoeveelheid data. De tile telt gewoon terug naar '0' qua tijd en dan kun je zien hoeveel MB je nog hebt? De tile laat in cijfers zien, bijvoorbeeld: nog 200 MB resterend, en aan de andere kant van de tile wordt die 200 MB grafisch weergegeven.

Maar goed, nogmaals.. zichtbare veranderingen na GDR2:

- Data Sense
- FM-radio
- Verbeterde fotokwaliteit 'Me' tile
- nabije Wi-Fi zoeken.
- Beter functioneren van Xbox Music

En voor een aantal verbeteringen voor Nokia (Amber) toepassingen was GDR2 nodig, anders functioneerde het niet.

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 26-08-2013 17:05 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
GerCor schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:40:
??? Data aan het besparen? Het heet Data Sense. Je stelt een periode in en de hoeveelheid data. De tile telt gewoon terug naar '0' qua tijd en dan kun je zien hoeveel MB je nog hebt? De tile laat in cijfers zien, bijvoorbeeld: nog 200 MB resterend, en aan de andere kant van de tile wordt die 200 MB grafisch weergegeven.

Maar goed, nogmaals.. zichtbare veranderingen na GDR2:

- Data Sense
- FM-radio
- Verbeterde fotokwaliteit 'Me' tile
- nabije Wi-Fi zoeken.
- Beter functioneren van Xbox Music

En voor een aantal verbeteringen voor Nokia (Amber) toepassingen was GDR2 nodig, anders functioneerde het niet.
Nou bij mij laat die tile dus niks zien, alleen als ik datasense open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Cyrus The Virus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

Nou bij mij laat die tile dus niks zien, alleen als ik datasense open.
heb je wel bij instellingen alles goed ingesteld en de live titel op medium grote gezet ? Anders gebeurd er inderdaad vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Sheik schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:44:
[...]
De vraag is ook, hoelang blijven we MS supporten terwijl metname non-Lumia gebruikers redelijk in de kou staan mbt nieuwe features.
Je kunt 't Microsoft moeilijk kwalijk nemen, dat HTC en Samsung nauwelijks tot geen moeite doen, om zinvolle extra's toe te voegen, terwijl Nokia dit wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
MS neem ik kwalijk dat ze bepaalde basis zaken niet op orde brengen, geredeneerd vanuit het OS. Maargoed dat punt heb ik eerder al beargumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Laatst online: 26-08 09:54
Ik heb een probleem met Viber...Ik krijg namelijk geen notificaties meer wanneer ik gebeld wordt en wanneer ik een sms krijg! Ik zie ook geen gemiste bericht notificatie op mijn beginscherm. Ervaart iemand dit ook? Het rare is dat dit voorheen niet het geval was, maar echt sinds kort doet het raar. Verwijderen en opnieuw installeren heeft geen nut, want het probleem blijft aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
vali schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:37:
[...]

heb je wel bij instellingen alles goed ingesteld en de live titel op medium grote gezet ? Anders gebeurd er inderdaad vrij weinig.
Ja had ik gedaan (niet de eerste keer dat ik WP7/8 gebruiken :+ ). Om de een of andere vage redenen doet hij het nu sinds vanmorgen wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik vraag me toch een ding af. Waarom krijgt nou niet iedereen Data Sense?
Bij andere mobiele OS'en bestaan er legio tools (en geïntegreerd in OS) die het data gebruik ook gewoon monitoren. Als ik links en rechts lees dat het verbruik gemeten met Data Sense afwijkt van de provider, dan vraag ik mij af waarom MS het niet voor iedereen beschikbaar stelt. Het verbruik klopt toch niet 100%, net zoals er een afwijking is bij andere OS'en. Of zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:52:
Bij andere mobiele OS'en bestaan er legio tools (en geïntegreerd in OS) die het data gebruik ook gewoon monitoren. Als ik links en rechts lees dat het verbruik gemeten met Data Sense afwijkt van de provider, dan vraag ik mij af waarom MS het niet voor iedereen beschikbaar stelt. Het verbruik klopt toch niet 100%, net zoals er een afwijking is bij andere OS'en. Of zie ik iets over het hoofd??
Begrijp ik ook niet. Ik dacht dat Microsoft samen moest werken met carriers om de data binnen te halen (wat vervelend is, want je kunt het in het device toch ook meten?). Zoiets als Nokia Counters is voldoende voor mij.

WPDang heeft het over nieuwe GDR3 functionaliteiten. (Notification center, volume control voor notificaties en muziek - hoooooray!)

http://translate.google.n...%2Farchives%2F105069.html

Ben benieuwd wat Nokia nog gaat toevoegen bij deze update - GDR2/Amber functionaliteiten komen vooral van Nokia :)!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
vooral die onderste regel maakt het ernstig geloofwaardig natuurlijk!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 14:57
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier moet posten of in het Lumia 920 topic, maar ik zit met het volgende:

Op kantoor heb ik een Wireless Charger staan (DT-910),
Nu wil ik die NFC tag gebruiken om mijn Exchange agenda te laten zien.
Ik weet dat je via 'Accesoires' een andere applicatie als 'Calendar & Weather' kunt openen, maar wat ik niet kan vinden is hoe je je Exchange agenda kan laten openen.

Kan iemand me dat vertellen?

Edit: de agenda die hij laat zien met 'Calendar & Weather' is mijn Outlook.com agenda, wellicht is het dus al voldoende om de default agenda te wijzigen in mijn Exchange agenda..?

[ Voor 17% gewijzigd door Dr Pro op 27-08-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:52:
Waarom vraag je dat niet aan jouw provider? Ik heb wel Data Sense dus het lijkt mij niet dat het aan Microsoft ligt. Microsoft maakt 'iets mogelijk' en bekend is dat providers Data Sense wel of niet ondersteunen.

Ik kan me namelijk voorstellen dat providers alleen 'branded' toestellen ondersteunen. Al was het maar om mensen te 'verleiden' een branded toestel te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 27-08-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Dr Pro schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:21:
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier moet posten of in het Lumia 920 topic, maar ik zit met het volgende:

Op kantoor heb ik een Wireless Charger staan (DT-910),
Nu wil ik die NFC tag gebruiken om mijn Exchange agenda te laten zien.
Ik weet dat je via 'Accesoires' een andere applicatie als 'Calendar & Weather' kunt openen, maar wat ik niet kan vinden is hoe je je Exchange agenda kan laten openen.

Kan iemand me dat vertellen?

Edit: de agenda die hij laat zien met 'Calendar & Weather' is mijn Outlook.com agenda, wellicht is het dus al voldoende om de default agenda te wijzigen in mijn Exchange agenda..?
Geen idee. Misschien even Nokia NFC Writer downloaden (http://www.windowsphone.c...49-4ce4-b252-b7b252aefacf). Daar kun je NFC tags mee instellen, dus wellicht kun je het daar wel doen.

Edit: Zie 'm niet in NFC Writer erbij staan onder 'System apps'

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Welke provider ondersteunt dan geen data sense? Voor we straks allemaal weer vragen krijgen van mensen zonder GDR2 of met GDR2 maar zonder geresette telefoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

xxxneoxxx schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:52:
Welke provider ondersteunt dan geen data sense? Voor we straks allemaal weer vragen krijgen van mensen zonder GDR2 of met GDR2 maar zonder geresette telefoon. :P
Tot nu is duidelijk dat bij de Nederlandse HTC 8X, de unbranded toestellen geen Data Sense hebben. Maakt niet uit welke provider.

spocky in "[WP8] Ervaringen met de HTC 8X - Deel 1"

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 27-08-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
GerCor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Waarom vraag je dat niet aan jouw provider? Ik heb wel Data Sense dus het lijkt mij niet dat het aan Microsoft ligt. Microsoft maakt 'iets mogelijk' en bekend is dat providers Data Sense wel of niet ondersteunen.

Ik kan me namelijk voorstellen dat providers alleen 'branded' toestellen ondersteunen. Al was het maar om mensen te 'verleiden' een branded toestel te kopen.
Nee, ook unbranded toestellen worden ondersteund, dat heeft het netwerk niet in de gaten natuurlijk, of een toestel providermeuk er op heeft staan of niet.
GerCor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Tot nu is duidelijk dat bij de Nederlandse HTC 8X, de unbranded toestellen geen Data Sense hebben. Maakt niet uit welke provider.

spocky in "[WP8] Ervaringen met de HTC 8X - Deel 1"
Dat ligt dan aan HTC, niet aan de provider denk ik zo.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 14:57
Had ik al geprobeerd, werkt niet :(
Je kan van alles programmeren met die NFC Writer, maar niet je Exchange agenda... :(
Niels9001 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:45:
[...]

Geen idee. Misschien even Nokia NFC Writer downloaden (http://www.windowsphone.c...49-4ce4-b252-b7b252aefacf). Daar kun je NFC tags mee instellen, dus wellicht kun je het daar wel doen.

Edit: Zie 'm niet in NFC Writer erbij staan onder 'System apps'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@ozzynator. Ik zie alleen het commerciële belang niet voor zowel Microsoft als ook HTC om geen Data Sense beschikbaar te maken op unbranded toestellen. Voor providers heb ik die mogelijke motivatie al genoemd.

Maar, het maakt mij verder ook niet zoveel uit. Ik heb het en degene die het niet hebben, die zouden het aan hun provider kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Wat me wel opvalt is dat de ingebouwde facebook messenger het een stuk beter doet sinds GDR2.
Alleen jammer dat hij niet de tekst laat zien die ik zelf getyped heb op een ander device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GerCor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:29:
@ozzynator. Ik zie alleen het commerciële belang niet voor zowel Microsoft als ook HTC om geen Data Sense beschikbaar te maken op unbranded toestellen. Voor providers heb ik die mogelijke motivatie al genoemd.
Prima, maar zoals je het eerst bracht kom op mij over als een feit. Beetje jammer als iemand hier in het topic komt, dat leest, en een paar weken later komt melden dat ie het na een factory reset opeens wel heeft en zo. ;) Dat je vermoed dat iets op een bepaalde manier werkt vanwege bepaalde belangen of wat voor reden dan ook, maakt het uiteraard niet per definitie waar. ;)

Enige wat we zeker weten vooralsnog m.b.t. datasense is dat je:
1. GDR2 moet hebben. (of Amber)
2. Bij het merendeel van de telefoons eerst een factory reset moet doen na installatie van GDR2 voor je datasense uberhaubt als app in je menu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Factory reset gedaan gisteravond maar nog steeds geen data sense. Dus ook dat is niet per definitie de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou sysapp pusher uit de store kunnen halen dat heeft bij mij geholpen die kijkt of er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:56:
Factory reset gedaan gisteravond maar nog steeds geen data sense. Dus ook dat is niet per definitie de oplossing.
Je kan altijd nog de gok wagen om een andere rom te installeren. Blijkbaar hebben providers bij non nokia telefoons de ene wel datasense gegeven en de ander niet. Vind het nog steeds te vaag voor worden...

Lees tevens ook op xda ook dat de ativ s ook nooit de radio optie gaat krijgen doordat de hardware het niet ondersteund.

[ Voor 22% gewijzigd door vali op 27-08-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:56:
Vreemd. :( En je weet zeker dat je GDR 2 hebt ontvangen? (onmiskenbaar eigenlijk - t'is de grootste update tot nu toe op Windows phones en dat merk je vanwege de installatietijd wel..) Zo ja, welke provider heb je? KPN hier, en na een factory reset op mijn Ativ S Datasense.
Overigens dan weer geen radio, had ik toch ook wel goeie hoop voor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja zie de tabel die eerder hier gepost is. GDR2 plus de update van vorige week nog eens eroverheen. Volgens mij is deze willekeur niet de bedoeling lijkt mij....ik vraag me nu wel af met grote zorgen hoe versnippperd het update beleid van MS is. Hebben ze wel zicht op hetgreen is uitgerold....? Zou wel moeten he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 17-10 07:49
Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:28:
Ja zie de tabel die eerder hier gepost is. GDR2 plus de update van vorige week nog eens eroverheen. Volgens mij is deze willekeur niet de bedoeling lijkt mij....ik vraag me nu wel af met grote zorgen hoe versnippperd het update beleid van MS is. Hebben ze wel zicht op hetgreen is uitgerold....? Zou wel moeten he....
GDR2 plus de update van vorige week.... welke update van vorige week?

Post eens een printscreen van je info scherm, waaruit blijkt dat je GDR2 hebt?
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Zomaar uit het niets werken mijn automatische updates van de Store weer. 8)7
Dit deed het al zo'n twee maanden niet meer bij mij.

GDR1 Lumia 620. Zeven updates.
Valt nog wel mee met het aantal updates omdat ik het handmatig bij heb gehouden voor het grootste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:42:
[...]

GDR2 plus de update van vorige week.... welke update van vorige week?

Post eens een printscreen van je info scherm, waaruit blijkt dat je GDR2 hebt?
Welke provider heb je?
Dat is de HTC 8X. Die had met GDR2 nogal wat problemen waarna HTC weer met een extra update kwam bovenop GDR2.
Ik heb ook een unbranded 8X net als Sheik en ook GDR2 (onder andere te checken door de aanwezigheid van de FM radio). Maar inderdaad geen Data Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
A number of reports indicate that the update has not unlocked the Data Sense feature on the HTC devices. This is because it is still not available on all operators (or possibly because HTC has opted not to unlock the feature for European variants).
http://allaboutwindowspho...d_8S_Windows_Phone_GD.php
Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:28:

....ik vraag me nu wel af met grote zorgen hoe versnippperd het update beleid van MS is. Hebben ze wel zicht op hetgreen is uitgerold....? Zou wel moeten he....
Heeft dus niks met MS te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

deBennie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Heeft dus niks met MS te maken...
Helaas krijgt MS hier wel de schuld van. Op zich zouden ze daar wel wat aandacht aan mogen schenken, dat ze wanneer ze bekend maken wat er in een update zit, erbij zeggen dat het aan de operator ligt of ze die features wel of niet aanbieden. Gewoon om de bal neer te leggen waar ie hoort zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
In dit geval heeft het inderdaad met HTC te maken.
Heb zelf een Vodafone SIM in mijn unbranded telefoon zitten, maar geen DataSense. Echter hebben gebruikers met een Vodafone-branded toestel wel DataSense.

Zelf dacht ik juist dat een unbranded toestel een voordeel was omdat je dan eerder updates ontvangt, en niet van de provider afhankelijk bent. Nu heb ik echter minder features dan de branded toestellen.

Daarnaast vind ik het wel gek dat dit niet een HTC app, of een Nokia app is, maar een Windows Phone app, die HTC blijkbaar uit kan zetten.. Ik dacht dat MS dit aardig had dichtgetimmerd zodat alle toestellen een gelijke experience hadden (in tegenstelling tot Android bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmm, ik snap alzo niet wat voor een reden een operator zou kunnen hebben om dit soort dingen uit te zetten. Alsof ze niet willen dat we weten hoeveel data we verstoken. En ze graag willen dat we over onze bundel heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik denk dat het wel degelijk met MS te maken heeft. MS heeft een update beleid dat blijkbaar te open is. Kortom de kwaliteit wordt niet geborgd en dat is toch echt aan de zijde van MS te relateren.

Wie zegt dat HTC een speler is in de GDR2 update? Denk eens aan de bricks van de HTC 8X na de GDR2 uitrol. Misschien heeft MS zelf niet goed in de smiezen welke versies ze precies uitrollen. Ik zit nog steeds te wachten op een bugfix tegen het bricken van mijn HTC 8X. Dit is naar mijn idee toch echt een OS issue. HTC verandert tot nu toe geen noemenswaardige zaken aan de gehele OS software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:51:
Ik denk dat het wel degelijk met MS te maken heeft. MS heeft een update beleid dat blijkbaar te open is. Kortom de kwaliteit wordt niet geborgd en dat is toch echt aan de zijde van MS te relateren.

Wie zegt dat HTC een speler is in de GDR2 update? Denk eens aan de bricks van de HTC 8X na de GDR2 uitrol. Misschien heeft MS zelf niet goed in de smiezen welke versies ze precies uitrollen. Ik zit nog steeds te wachten op een bugfix tegen het bricken van mijn HTC 8X. Dit is naar mijn idee toch echt een OS issue. HTC verandert tot nu toe geen noemenswaardige zaken aan de gehele OS software.
Allemaal aannames.

Daarnaast, er staat toch duidelijke te lezen 'Niet alle mobiele providers bieden Data Sense aan.' op de Data Sense FAQ pagina?
http://www.windowsphone.c...er-privacy-data-sense-faq

[ Voor 13% gewijzigd door deBennie op 27-08-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja, precies wat jij dus ook doet. Ik redeneer dan wel nog vanuit een normaal global release beleid.

[ Voor 50% gewijzigd door Sheik op 27-08-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
deBennie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:51:
[...]
Daarnaast, er staat toch duidelijke te lezen 'Niet alle mobiele providers bieden Data Sense aan.' op de Data Sense FAQ pagina?
Volgens mij snap je het niet helemaal. Het maakt niet uit of ik er een Vodafone, Telfort of T-Mobile sim kaart insteek...het is er niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:03:
[...]

Volgens mij snap je het niet helemaal. Het maakt niet uit of ik er een Vodafone, Telfort of T-Mobile sim kaart insteek...het is er niet!!
Nee, onderaan die FAQ pagina staat:
*Functies, apps en services kunnen worden gewijzigd en zijn mogelijk niet beschikbaar afhankelijk van uw locatie, serviceprovider, apparaat of versie van de Windows Phone-software. Een Microsoft-account, netwerkverbinding en dataservicecontract zijn mogelijk vereist om bepaalde functies te kunnen gebruiken en er worden mogelijk kosten in rekening gebracht. De prijsstelling van de telefoon wordt bepaald door de verkoper of serviceprovider. Een servicecontract is mogelijk vereist en er kunnen andere beperkingen van toepassing zijn.
Klik je op die link, dan zie je bij Data Sense staan:
Data Sense Deze functie is niet beschikbaar in alle landen/regio's. Niet alle mobiele providers bieden Data Sense aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
deBennie, je begrijpt het probleem niet helemaal. Maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Probeer het probleem me dan eens duidelijk uit te leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
deBennie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:16:
Probeer het probleem me dan eens duidelijk uit te leggen. :)
Vrij duidelijk lijkt me

[ Voor 6% gewijzigd door Russel88 op 27-08-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Jup. En hij is er dus *wel* wanneer je een branded toestel hebt van 1 van die 3 providers. Met andere woorden: met de provider (zoals in de FAQ staat) heeft het niets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja, nou, er staat toch ook
Functies, apps en services kunnen worden gewijzigd en zijn mogelijk niet beschikbaar afhankelijk van uw locatie, serviceprovider, apparaat of versie van de Windows Phone-software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik geef het op deBennie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet zo dat bij een branded versie de provider zijn eigen opties (apps, functies) bij het toestel kan activeren?

Dan heeft Vodafone in dit geval bij Branded versies data-sense wel aangezet en HTC bij unbranded versie data-sense uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:32:
Dan heeft Vodafone in dit geval bij Branded versies data-sense wel aangezet en HTC bij unbranded versie data-sense uitgezet.
Dat lijkt mij inderdaad wat er nu gebeurt. Het gaat echter om een OS functie, dus ik vind het erg raar dat HTC dit in de unbranded versies uit heeft gezet.
Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste