Maar nogmaals, het vreemde is dat mijn schoonzus en haar vriend een HTC 8X hebben (via iBood), unbranded en dat wèl (!!) Data Sense hebben via Vodafone...!!
Zelfde is toch ook met de Ascend W1, identiek toestel maar tethering is op de 1 wel beschikbaar, de ander niet. Zover ik weet wordt dit toch vanuit de fabrikant gedaan, als er dus verschillende afname-groepen zijn (UK prepaid mag bv geen tethering, dus die staat uit, maar NL krijgt dus diezelfde prepaid variant).Magnetic_Man schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:41:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad wat er nu gebeurt. Het gaat echter om een OS functie, dus ik vind het erg raar dat HTC dit in de unbranded versies uit heeft gezet.
Enige optie is dus exacte firmware naast elkaar te leggen en hopelijk dat er nog een 'unified' rom uit komt en die eroverheen gooien.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 27-08-2013 17:07 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Waren de HTC 8X toestellen die via ibood verkocht werden niet duitse toestellen? (niet dat dat qua taal uitmaakt, maar misschien niet zelfde toestelreeks
Ehm, geen idee. Zou dat iets moeten uitmaken? Als het Duitse toestellen zijn, dan lijkt het erop dat bijv. Vodafone alleen de Nederlandse toestellen kan identificeren en blokkeren van Data Sense.
Ik vind het compleet idioot dat MS Data Sense standaard niet aan heeft staan, fabrikanten mogen daar gewoonweg niets aan veranderen. Het zijn OS related zaken. Je ziet nu wederom dat MS verkeerde beslissingen neemt op basis van regio/land specifieke software/toestellen (als mijn aanname klopt). Ik zeg niet dat het zo is, maar kijkend naar hun regio instellingen/taal instellingen bij hun software (denk aan Bing News) richten ze hun spul te theoretisch in zonder rekening te houden met de alsmaar groeiende globalisering van individueen.
Ik vind het compleet idioot dat MS Data Sense standaard niet aan heeft staan, fabrikanten mogen daar gewoonweg niets aan veranderen. Het zijn OS related zaken. Je ziet nu wederom dat MS verkeerde beslissingen neemt op basis van regio/land specifieke software/toestellen (als mijn aanname klopt). Ik zeg niet dat het zo is, maar kijkend naar hun regio instellingen/taal instellingen bij hun software (denk aan Bing News) richten ze hun spul te theoretisch in zonder rekening te houden met de alsmaar groeiende globalisering van individueen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sheik op 27-08-2013 17:22 ]
Had je het wel o.k. gevonden als Data sense gewoon op je toestel had gestaan maar je er niks mee had gekunt (alsin niet ondersteund door jouw provider?)Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:21:
Ehm, geen idee. Zou dat iets moeten uitmaken? Als het Duitse toestellen zijn, dan lijkt het erop dat bijv. Vodafone alleen de Nederlandse toestellen kan identificeren en blokkeren van Data Sense.
Punt is dus dat het _wel_ ondersteund is door de provider. Zie alle branded toestellen waarop het wel werkt.
De ibood goestellen hoeven niet hetzelfde te zijn als zijn toestel.
Mijn punt is dat sheik -zo lijkt het- koste wat kost de schuld in de schoenen van microsoft wil schuiven. Dat lijkt mij onterecht.
Mijn punt is dat sheik -zo lijkt het- koste wat kost de schuld in de schoenen van microsoft wil schuiven. Dat lijkt mij onterecht.
Tsjah, mijn ervaring met HTC toestellen is dat HTC ook zeker ook geen heilig boontje is wat dat betreft.. HTC Niki en een touch dual waar wel een wlan chip in zit, in de firmware disabelen bijvoorbeeld.. Om zo telefoons in een duurder segment te kunnen plaatsen, met hetzelfde mobo'tje.

[ Voor 17% gewijzigd door xxxneoxxx op 27-08-2013 20:29 ]
Al zijn de toestellen van Saoedi Arabie, een OS moet zodanig uitgerold worden dat indien ik een simkaartje van Vodafone erin steek, ik gewoon een actieve Data Sense krijg. Dat is wat ik bedoel met het regio gebaseerd bepalen van wat een gebruiker krijgt en wat niet. MS heeft dit beleid nu eenmaal toegepast ook in de apps en dan loop je tegen flinke problemen aan als je een 'traveller' c.q. expat bent.deBennie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:46:
De ibood goestellen hoeven niet hetzelfde te zijn als zijn toestel.
Ik geef MS - zij het met de nodige aannames - de schuld voor een niet transparant en weldoordacht update beleid tav OS gerelateerde zaken. Dat HTC / service providers vervolgens kan lopen klooien (geen bewijs voor) is nog steeds een gevolg van MS's beleid.
Kijk, het is makkelijk om mij op bepaalde punten in mijn reacties te pakken. Punten zodanig uit de context te halen of te zeggen dat ik anti MS ben. Ik ben WP fanaat geweest vanaf het eerste uur, daarvoor altijd Windows Mobile gehad. Echter verlies ik na zoveel jaar wel een beetje het vertrouwen in MS. Ik denk dat daar ook wel reden voor is als we kijken hoe niet-'dedicated' MS voor het platform bezig is geweest de afgelopen maanden.
Het heeft helemaal niks met provider te maken, het probleem is het lakse van de fabrikanten. Hoe kan het dat iedere Nokia gebruiker het wel gewoon heeft en wel bij HTC en Samsung voorkomt?Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:11:
[...]
Al zijn de toestellen van Saoedi Arabie, een OS moet zodanig uitgerold worden dat indien ik een simkaartje van Vodafone erin steek, ik gewoon een actieve Data Sense krijg. Dat is wat ik bedoel met het regio gebaseerd bepalen van wat een gebruiker krijgt en wat niet. MS heeft dit beleid nu eenmaal toegepast ook in de apps en dan loop je tegen flinke problemen aan als je een 'traveller' c.q. expat bent.
Ik geef MS - zij het met de nodige aannames - de schuld voor een niet transparant en weldoordacht update beleid tav OS gerelateerde zaken. Dat HTC / service providers vervolgens kan lopen klooien (geen bewijs voor) is nog steeds een gevolg van MS's beleid.
Kijk, het is makkelijk om mij op bepaalde punten in mijn reacties te pakken. Punten zodanig uit de context te halen of te zeggen dat ik anti MS ben. Ik ben WP fanaat geweest vanaf het eerste uur, daarvoor altijd Windows Mobile gehad. Echter verlies ik na zoveel jaar wel een beetje het vertrouwen in MS. Ik denk dat daar ook wel reden voor is als we kijken hoe niet-'dedicated' MS voor het platform bezig is geweest de afgelopen maanden.
Microsoft hanteert een strenge update policy over updates en dat is dat een update tegengehouden kan worden door een provider. Bij de update erna zijn ze verplicht deze gebundeld uit te rollen. Dit geldt dus niet voor een onderdeel als datasense.
Ik snap dat het kut is als je geen datasense hebt, want ik keek er zelf ook erg veel naar uit. Vele mensen hebben juist voor wp8 gekozen omdat ze verwachten dat alle devices dezelfde updates krijgen. Hoop zelf dat Microsoft er wat aan gaat doen...
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 27-08-2013 22:56 ]
Ik kan me wel vinden in de uitleg van Sheik. Ook verstandig dat hij schrijft dat er vooralsnog geen bewijs voor is maar het neigt er wel naar dat MS hier een rol in speelt. Dat zie je bijvoorbeeld, dat MS regiogebonden veranderingen doorvoert, bij de Bing search. Dat krijgt ook een nieuwe opzet en de uitrol begint ook in bepaalde delen van de US. Uiteindelijk krijgt iedereen het, automatisch ... geen update voor nodig. Daarom volg ik WPCentral ook, dan lees je nog eens wat. Het zou dus ook heel goed kunnen dat MS heeft bepaald: Nokia, altijd data sense, HTC en Samung geen data sense. Bij HTC voor branded wel data sense. Samsung volg ik niet, eerlijk gezegd.
ps. En toch blijf ik van mening dat het de massa helemaal niks kan schelen. 999 van de 1.000 gebruikers zal dat data sense niet eens gebruiken ook al hebben ze het er opstaan na GDR2.
ps. En toch blijf ik van mening dat het de massa helemaal niks kan schelen. 999 van de 1.000 gebruikers zal dat data sense niet eens gebruiken ook al hebben ze het er opstaan na GDR2.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 28-08-2013 01:27 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Een uitleg op de FAQ pagina vind jij niet transparant?Sheik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:11:
[...]
Al zijn de toestellen van Saoedi Arabie, een OS moet zodanig uitgerold worden dat indien ik een simkaartje van Vodafone erin steek, ik gewoon een actieve Data Sense krijg. Dat is wat ik bedoel met het regio gebaseerd bepalen van wat een gebruiker krijgt en wat niet. MS heeft dit beleid nu eenmaal toegepast ook in de apps en dan loop je tegen flinke problemen aan als je een 'traveller' c.q. expat bent.
Samsung unbranded, na een factory reset, data sense kan ik bevestigen. Volgens mij zijn er sowieso in NL niet echt branded Samsung Ativ's verkocht.GerCor schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:37:
Samsung volg ik niet, eerlijk gezegd.
Ik moet je zeggen dat het mij ook niet veel doet dat ik geen Data Sense heb. Ik check nu en dan de Telfort website en dat is voor mij ook voldoende. Hoeveel verschillen zullen er nog komen de komende tijd, dat is wel iets wat mij bezig houdt.GerCor schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:37:
deBennie, wij praten volgens mij echt constant langs elkaar heen. Tuurlijk is dat transparant, vanwaar deze aanname c.q. vraagstelling? Het gaat erom dat er een inconsistentie lijkt te zijn in de uitrol waarvan ik MS de grootste 'schuldige' vindt. Maar ook ik ben zoekende naar de oorzaak van dit toch wel opmerkelijke update beleid wat ik bij de andere mobiele OS'en nog niet eerder in die mate heb ervaren.deBennie schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:46:
[...]
Een uitleg op de FAQ pagina vind jij niet transparant?
Opmerkelijk is het zeker. Ik zie dat jij een unbranded 8x hebt met een telfort kaart net als ik. Jij hebt blijkbaar geen datasense gekregen maar ik wel met mijn unbranded l920... Blijkbaar zit HTC lekker te klooien....Sheik schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:56:
[...]
deBennie, wij praten volgens mij echt constant langs elkaar heen. Tuurlijk is dat transparant, vanwaar deze aanname c.q. vraagstelling? Het gaat erom dat er een inconsistentie lijkt te zijn in de uitrol waarvan ik MS de grootste 'schuldige' vindt. Maar ook ik ben zoekende naar de oorzaak van dit toch wel opmerkelijke update beleid wat ik bij de andere mobiele OS'en nog niet eerder in die mate heb ervaren.
Ik heb nog steeds sinds GDR2 af en toe het issue dat ik wel verbinding heb met wifi, maar dat data toch via mijn 3G verbinding loopt. En ja, het vinkje "Wifi ingeschakeld houden bij time-out van het scherm" staat aan. Ik check het ook door actief wat te browsen, en vervolgens in DataSense te kijken naar de verdeling van het IE verbruik. Op zich is het te verhelpen door wifi even uit en aan te zetten, maar het hoort natuurlijk niet. Ik merk het ook snel genoeg doordat alles wat via internet loopt trager gaat (qua data ophalen e.d.).Iemand ervaring mee?
Maar je kan de instelling ook op altijd zetten, staat dit wel goed?autje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:08:
Nee. Het gebeurt overigens ook als de batterij op 100% staat.
Dit kunnen je trouwens aanpassen/checken bij batterijbesparing en dan geavanceerd.
[ Voor 14% gewijzigd door SjorsC op 28-08-2013 20:19 ]
Snap ik niet helemaal. Ik heb maar één instelling, 'Batterijbesparing'. Mogelijke opties: Ingeschakeld of Uitgeschakeld. Bij mij dus Uitgeschakeld. Zo stond de instelling overigens al voor GDR2. Die instelling 'Altijd' kan ik pas kiezen onder Geavanceerd als ik Batterijbesparing inschakel (als ik dat nu doe is het ook niet de geselecteerde optie, dat is nl. 'Onder de 40%').
Dit maakt volgens mij veel duidelijk.Sheik schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:56:
[...]
deBennie, wij praten volgens mij echt constant langs elkaar heen. Tuurlijk is dat transparant, vanwaar deze aanname c.q. vraagstelling? Het gaat erom dat er een inconsistentie lijkt te zijn in de uitrol waarvan ik MS de grootste 'schuldige' vindt. Maar ook ik ben zoekende naar de oorzaak van dit toch wel opmerkelijke update beleid wat ik bij de andere mobiele OS'en nog niet eerder in die mate heb ervaren.
Alpha89 in "[WP8] Ervaringen met de HTC 8X - Deel 1"
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ja klopt GerCor, laten we hopen dat ook de Brick bugfix in aantocht is. Al bezit ik wel over de laatste OS versie dus ik zou niet tot de groep behoren die niet is uitgerold.
Ter info:
Besturingssysteem: 8.0.10421.12
Firmware: 3030.034101.403
Hardware: 0002
Ter info:
Besturingssysteem: 8.0.10421.12
Firmware: 3030.034101.403
Hardware: 0002
Ja, oké. Maar ik kon me eigenlijk niet goed voorstellen dat wanneer MS zegt dat GDR2 beschikbaar is, MS Data Sense voor bepaalde toestellen, in dit geval de unbranded, zou tegenhouden. Jullie haden GDR2 al veel eerder dan de branded en GDR2 is nou eenmaal inclusief Data Sense. Ik geloof dat de Nokia 928 (of 925) hardwarematig niet geschikt is voor FM-radio, dus hebben ze dat ook niet, maar dat ligt ook weer niet aan MS maar in dat geval aan Nokia.
Maar ik begrijp van jou dat jij het niet goed van MS vindt dat ze, in dit geval, HTC de mogelijkheid geeft Data Sense even tegen te houden.
Wel, dus met Bing Search, is het MS die dat in fases uitrolt. Maar daar is dan ook geen update voor nodig, het verschijnt gewoon op je telefoon. En zo, vermoed ik, gebeurt er veel 'op de achtergrond' zonder dat je daar iets van merkt in de vorm van updates. Dat zag en zie je ook met WhatsApp en updates uit de store.
Het blijft vaag.
Maar ik begrijp van jou dat jij het niet goed van MS vindt dat ze, in dit geval, HTC de mogelijkheid geeft Data Sense even tegen te houden.
Wel, dus met Bing Search, is het MS die dat in fases uitrolt. Maar daar is dan ook geen update voor nodig, het verschijnt gewoon op je telefoon. En zo, vermoed ik, gebeurt er veel 'op de achtergrond' zonder dat je daar iets van merkt in de vorm van updates. Dat zag en zie je ook met WhatsApp en updates uit de store.
Het blijft vaag.
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 29-08-2013 10:34 ]
Ja precies GerCor, het blijft vaag en natuurlijk ook van mijn kant speculeren. Het zou gewoon fijn zijn als op welke manier dan ook het voor een gebruiker helder is wat hij wanneer kan verwachten.
Op het internet hebben meerdere unlocked HTC 8X's geen DataSense. Het lijkt erop dat HTC dit bewust tegenhoudt?
Beetje vreemd idd. Het voordeel van WP ten opzichte van Android wordt wel steeds kleiner als telefoon fabrikanten features kan blokkeren.
Beetje vreemd idd. Het voordeel van WP ten opzichte van Android wordt wel steeds kleiner als telefoon fabrikanten features kan blokkeren.
Als je de moeite neemt de link even te lezen, valt dat allemaal wel mee ten opzichte van Android. Snap ook helemaal niet waarom je Android er nou weer bij betrekken moet want Android (smartphone of tablet) is ordinaire software dat gegevens van gebruikers verzamelt om dat vervolgens weer door te verkopen.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 29-08-2013 12:35 ]
Moet je dat Glance aanzetten ofzo? Of apart downloaden? Ik heb een Lumia 820 met de updates (Want ik heb data sense ook) maar die Glance of Glimp zie ik nergens hoor.
Ten eerste is Android geen "software", het is een OS. 
Ten 2e, Google is zeker niet de enige die niet helemaal lekker bezig is met zijn os. Oh, en het is ietwat naief om te denken dat dit bij Windows Phone niet ook het geval is. Als het ergens juist WEL ingezet moet kunnen worden, is het op mobile devices. Granted, het is geen gegevens doorverkopen aan derden, maar echt helemaal kies is het net zo goed niet.
Ten 2e, Google is zeker niet de enige die niet helemaal lekker bezig is met zijn os. Oh, en het is ietwat naief om te denken dat dit bij Windows Phone niet ook het geval is. Als het ergens juist WEL ingezet moet kunnen worden, is het op mobile devices. Granted, het is geen gegevens doorverkopen aan derden, maar echt helemaal kies is het net zo goed niet.
D'r is nogal een verschil tussen niet "helemaal kies" en het statement van Google in een UK rechtzaak: Als je onze diensten afneemt, heb je helemaal geen (recht op) privacy...
gaan we hier serieus een discussie houden over een backdoor voor NSA wat totaal niet bevestigd is en door iemand in de wereld is gebracht door iemand met iets teveel aluminium op zijn hoofd?xxxneoxxx schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:32:
Ten eerste is Android geen "software", het is een OS.
Skydrive en alle andere cloud diensten worden inderdaad gescanned op bepaalde zaken, dat is mijns inziens niets nieuws. Wat wel een feit is dat er op alle Microsoft platformen geen gegevens aan derde wordt verkocht, iets wat met Android/chrome wel het geval is.
Je moet de Nokia Apps misschien nog updaten, gebruik hiervoor dit tooltje:mvds schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:30:
Moet je dat Glance aanzetten ofzo? Of apart downloaden? Ik heb een Lumia 820 met de updates (Want ik heb data sense ook) maar die Glance of Glimp zie ik nergens hoor.
http://www.windowsphone.c...8e-4df1-9bce-36335242ed2e
Daarna kan je hem gewoon aanzetten bij je Instellingen.
Mwah, wat mij betreft niet.. Maar check mijn 3e link nog maar eens goed. Daarnaast zeg ik ook; het verbaast mij niets. Er blind vanuit gaan dat het ene bedrijf wel aanleidingen aangrijpt om extra geld te verdienen om er vervolgens van uit te gaan dat een ander bedrijf dit niet doet, neh.vali schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:38:
[...]
gaan we hier serieus een discussie houden over een backdoor voor NSA wat totaal niet bevestigd is en door iemand in de wereld is gebracht door iemand met iets teveel aluminium op zijn hoofd?
[ Voor 16% gewijzigd door xxxneoxxx op 29-08-2013 14:05 ]
Ik had glance er gelijk instaan na de update, heeft volgens mij niet zoveel met Nokia apps te maken (onderdeel van amber).Sheik schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:51:
[...]
Je moet de Nokia Apps misschien nog updaten, gebruik hiervoor dit tooltje:
http://www.windowsphone.c...8e-4df1-9bce-36335242ed2e
Daarna kan je hem gewoon aanzetten bij je Instellingen.
Even naar scherm + aanraken gaan en een veeg opzij doen
@xxxneoxxx: ik denk dat het punt niet is of er een nsa-backdoor is (naar mijn mening is die er, en ik denk dat dat alleen maar positief is met de kijk op bepaalde mensen...). ik denk dat het punt van vali en gercor is dat google de informatie van het browsen en apps enz. doorverkoopt aan andere bedrijven om er geld aan te verdienen.
dit is bij windows Phone niet het geval, puur om het feit dat het al een betaald os is, en er niet op zulke "achterbakse" manieren geld verdient hoeft te worden. al wordt je tegenwoordig overal in de gaten gehouden, dus of dat nu zoveel uitmaakt

De derde link ken ik al en dit zijn nog steeds speculaties. Over geld verdienen met je gegevens is gewoon terug te vinden in de voorwaarde van Microsoft en Google. Het is algemeen bekend dat al je gegevens bij Google worden doorverkocht, dit is tenslotte waar ze van leven.xxxneoxxx schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:04:
[...]
Mwah, wat mij betreft niet.. Maar check mijn 3e link nog maar eens goed. Daarnaast zeg ik ook; het verbaast mij niets. Er blind vanuit gaan dat het ene bedrijf wel aanleidingen aangrijpt om extra geld te verdienen om er vervolgens van uit te gaan dat een ander bedrijf dit niet doet, neh.
Ik wil een notification-center en dat is niet ouderwets of vast zittend aan iOS of Android, maar dat is de wens om alle meldingen op 1 centrale plek te hebben. Nu is de enige oplossing om de meest broodnodige apps te pinnen en al scrollend kijken of er cijfertjes bij staan. Dat is omslachtig.
Oveirgens vraag ik me af wat de GDR2 update nu toevoegt voor Samsung Ativ S gebruikers. Ik heb deze update geinstalleerd, maar geen nieuwe features of verbeteringen aangetroffen. Het lijkt dus voornamelijk gericht te zijn op Nokia users. Misschien moet MS overwegen om alleen Nokia nog maar toestellen te laten maken, want zo'n update slaat natuurlijk nergens op. Nu dus weer in de wachtmodus in de hoop dat de GDR3 wel wat toevoegt.
Ondertussen komt zowel iOS als Android weer op stoom en pompen zij weer mooie features uit. MS is traag, gewoonweg te traag en dat is extreem jammer.
Oveirgens vraag ik me af wat de GDR2 update nu toevoegt voor Samsung Ativ S gebruikers. Ik heb deze update geinstalleerd, maar geen nieuwe features of verbeteringen aangetroffen. Het lijkt dus voornamelijk gericht te zijn op Nokia users. Misschien moet MS overwegen om alleen Nokia nog maar toestellen te laten maken, want zo'n update slaat natuurlijk nergens op. Nu dus weer in de wachtmodus in de hoop dat de GDR3 wel wat toevoegt.
Ondertussen komt zowel iOS als Android weer op stoom en pompen zij weer mooie features uit. MS is traag, gewoonweg te traag en dat is extreem jammer.
[webhero.nl]
GDR2 is voor elk toestel tzelfde, Nokia heeft de GDR2 update gebundelt met een aantal eigen updates en dat de Amber update genoemd.koekiemonster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:25:
Ik wil een notification-center en dat is niet ouderwets of vast zittend aan iOS of Android, maar dat is de wens om alle meldingen op 1 centrale plek te hebben. Nu is de enige oplossing om de meest broodnodige apps te pinnen en al scrollend kijken of er cijfertjes bij staan. Dat is omslachtig.
Tsja, ik word hier wel een keertje moe van, eerlijk gezegd. Iedereen zijn mening hoor, maar om het nou elke keer te moeten lezen. Geen idee wat de GDR2 precies inhoud maar wel klagen dat het te weinig is. Inmiddels is MS allang bezig met GDR3 en 8.1. Dat notificatie-center, is allang bekend dat daar aan wordt gewerkt. Maar blijkbaar moet het nu voor sommige mensen omdat ze het ook al hadden bij die andere OS-en. Zit wat mij betreft allemaal op het niveau van: WhatsApp is kut op WP dus ik ga terug naar Android.koekiemonster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:25:
Kunnen we het weer over het onderwerp hebben van deze topic?
Als ik iets niet mis in WP8 is het wel een notification center. Ik begrijp dat het voor sommigen prettig is en ja ook ik ben het gewend op Android, maar bij WP heb ik er vreemd genoeg geen behoefte aan.
Ik betwijfel of de GDR2 update voor elk toestel hetzelfde is deBennie. Wij weten niet of MS zelf differentiaties heeft aangebracht of dat de fabrikanten dat zelf doen. Ik heb nog geen bevestiging gevonden, alleen maar speculaties.
1 Bug mogen ze er in GDR3 echt wel uit gaan slopen en dat is de geflipte homescreen animatie op het moment dat je je homescreen omlaag veegt en dan op de MS toets drukt
Ik betwijfel of de GDR2 update voor elk toestel hetzelfde is deBennie. Wij weten niet of MS zelf differentiaties heeft aangebracht of dat de fabrikanten dat zelf doen. Ik heb nog geen bevestiging gevonden, alleen maar speculaties.
1 Bug mogen ze er in GDR3 echt wel uit gaan slopen en dat is de geflipte homescreen animatie op het moment dat je je homescreen omlaag veegt en dan op de MS toets drukt
Is dat niet het hele idee achter de tiles?koekiemonster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:25:
De veelgebruikte apps te pinnen aan je homescreen, waar je dan de gegevens vanaf kunt halen?
@sheik: ik hoop ook dat die bug eruit gehaalt wordt, veeg je per ongeluk, denk je snel naar boven en dan ben je weer onder....
Nieuwe Facebook app voor WP 7.8 is uit:
http://wmpoweruser.com/fa...-8-devices-updated-to-v5/
Maar ik kan hem nog niet updaten.
http://wmpoweruser.com/fa...-8-devices-updated-to-v5/
Maar ik kan hem nog niet updaten.
Af en toe pak ik mijn Android nog wel eens om op IRC te blijven, dat gaat helaas in WP niet. En steeds staat dat hele notificatie scherm vol met updates, vreselijk irritant. Nu merk ik pas dat ik op WP NIET lastig gevallen wordt. Hopelijk blijft dit zo, of kun je straks kiezen waar je meldingen van wil zien in het notificatie centrum. Op Android wordt het altijd een grote rommel. Steeds maar op clear clear clear drukken.
[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 30-08-2013 00:14 ]
https://opensea.io/seaart
Nou ja, misschien voor de OCD mensen onder ons allemaal vervelend, maar een aparte tile/app waar evt. oude notifications terug te lezen zijn lijkt mij persoonlijk wel handig hoor. Of het nu met op zonder optie om deze te clearen in een lijstje is... Dat laatste zal mij nml jeuken, ben niet OCD aangelegd dat ik het niet kan hebben als er meldingen in een lijstje staan.enomiss schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:13:
Af en toe pak ik mijn Android nog wel eens om op IRC te blijven, dat gaat helaas in WP niet. En steeds staat dat hele notificatie scherm vol met updates, vreselijk irritant. Nu merk ik pas dat ik op WP NIET lastig gevallen wordt. Hopelijk blijft dit zo, of kun je straks kiezen waar je meldingen van wil zien in het notificatie centrum. Op Android wordt het altijd een grote rommel. Steeds maar op clear clear clear drukken.
Lijkt mij juist handig dat, als een app iets meldt welke geen tile heeft, je dit iig ergens terug kan zien. Heb het al te vaak meegemaakt dat de telefoon piept, en dat je gaat kijken terwijl je net een toast melding ziet verdwijnen, zonder deze te hebben kunnen lezen. Geen gepinde tile = ga maar zoeken. Niet handig.
Heej Mannen, ik gebruik nu al een tijdje windows phone 8, en heb sindsdien mijn 920 ingeruild voor een 620. Hierop deed mijn facebook chat het goed. Maar sinds een week doet de facebook chat het niet meer. Hebben jullie enig idee?
Ik heb skype al gedeïnstalleerd, tijd gezet. Online-offline. Noem maar op. Ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb skype al gedeïnstalleerd, tijd gezet. Online-offline. Noem maar op. Ik krijg het niet voor elkaar.
ga naar instellingen en dan naar e-mail & accounts. Je vinger 3 seconden op de facebook icoontje houden zodat er een menutje opent en dan druk je op synchroniseren. Mocht dat niet helpen dan weet ik het ook nietMarkie577 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:38:
Heej Mannen, ik gebruik nu al een tijdje windows phone 8, en heb sindsdien mijn 920 ingeruild voor een 620. Hierop deed mijn facebook chat het goed. Maar sinds een week doet de facebook chat het niet meer. Hebben jullie enig idee?
OCDxxxneoxxx schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:01:
[...]
Nou ja, misschien voor de OCD mensen onder ons allemaal vervelend, maar een aparte tile/app waar evt. oude notifications terug te lezen zijn lijkt mij persoonlijk wel handig hoor. Of het nu met op zonder optie om deze te clearen in een lijstje is... Dat laatste zal mij nml jeuken, ben niet OCD aangelegd dat ik het niet kan hebben als er meldingen in een lijstje staan.(moet direct denken aan de requests om apps te kunnen sluiten met een kruisje - hoe OCD kan je zijn..?)
Lijkt mij juist handig dat, als een app iets meldt welke geen tile heeft, je dit iig ergens terug kan zien. Heb het al te vaak meegemaakt dat de telefoon piept, en dat je gaat kijken terwijl je net een toast melding ziet verdwijnen, zonder deze te hebben kunnen lezen. Geen gepinde tile = ga maar zoeken. Niet handig.En je *hoeft* het uiteraard niet te gebruiken, maar als het evt kan, is het m.i. handig in zulke situaties. /2cents
Hoe heet die obsessie waarbij iemand dwangmatig up to date wil blijven, of bang is dat hij/zij iets mist, en zich anders onrustig gaat voelen? Dat heb jij dan.

https://opensea.io/seaart
Ja, zodat je net als op Android lekker reclame kunt gaan lopen lezen tussen je toast messagesxxxneoxxx schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:01:
[...]
Nou ja, misschien voor de OCD mensen onder ons allemaal vervelend, maar een aparte tile/app waar evt. oude notifications terug te lezen zijn lijkt mij persoonlijk wel handig hoor. Of het nu met op zonder optie om deze te clearen in een lijstje is... Dat laatste zal mij nml jeuken, ben niet OCD aangelegd dat ik het niet kan hebben als er meldingen in een lijstje staan.(moet direct denken aan de requests om apps te kunnen sluiten met een kruisje - hoe OCD kan je zijn..?)
Lijkt mij juist handig dat, als een app iets meldt welke geen tile heeft, je dit iig ergens terug kan zien. Heb het al te vaak meegemaakt dat de telefoon piept, en dat je gaat kijken terwijl je net een toast melding ziet verdwijnen, zonder deze te hebben kunnen lezen. Geen gepinde tile = ga maar zoeken. Niet handig.En je *hoeft* het uiteraard niet te gebruiken, maar als het evt kan, is het m.i. handig in zulke situaties. /2cents

Wat ik belangrijk vind staat gepinned. De toast die ik vervolgens mis zijn dus ook onbelangrijk en niet relevant.
https://wren.co/join/Devian
Nou, valt wel mee hoor.Devian schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:11:
[...]
Ja, zodat je net als op Android lekker reclame kunt gaan lopen lezen tussen je toast messages.
Haha bedankt ;-), nee het was achteraf dat ik ben ingelogd met mijn microsoft alias i.p.v. het main account. Woeps!badluckboy schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:53:
[...]
ga naar instellingen en dan naar e-mail & accounts. Je vinger 3 seconden op de facebook icoontje houden zodat er een menutje opent en dan druk je op synchroniseren. Mocht dat niet helpen dan weet ik het ook niet
Nou ja, gemiste meldingen (waarvoor je x seconden hebt om ze te kunnen zien voordat ze voor eeuwig weg zijn zoals nu, bij een toast message) terug kunnen lezen lijkt mij 'handig'. Dat deze op een plek komen zodat je ze terug kan kijken. Ik kan mij voorstellen dat mensen die bijvoorbeeld volop in social media, publieke figuren, zitten dit belangrijk vinden. Daar komt bij, je kan zo lekker veel instellen qua notificatie geluidjes onder Windows phone.. Dus elke piep is zo'n beetje hetzelfde op het moment.enomiss schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:22:
[...]
OCDWat heeft dat nu met OCD te maken. WP heeft toevallig een visie die gericht is op een 'cleane ervaring' waarbij je alleen dat ziet wat je wil zien.
Hoe heet die obsessie waarbij iemand dwangmatig up to date wil blijven, of bang is dat hij/zij iets mist, en zich anders onrustig gaat voelen? Dat heb jij dan.
Zelf gebruik ik mijn telefoon zakelijk. Zaken als onderhoud in het weekend komen vaak op een aparte twitterfeed, of worden rondgestuurd via een groepswhatsapp. Het is in zo'n geval handig als je een piepje ontvangt als je telefoon aan de andere kant van de kamer aan de lader ligt, je iig terug kan zien wat je ontvangen had. Zeker als je ergens op zit te wachten in de baas z'n tijd en zo. (een project en je bent afhankelijk van werkzaamheden van een ander of zo, ik zeg maar wat..) De rest van de tijd zal het mij jeuken om eerlijk te zijn.
Het hoeft allemaal niet, maar het is wel handig dat het kan. Mijns inziens. Het zal toch wel als enigzins toegevoegde waarde beschouwd worden, aangezien andere mobiele OS'en een soortgelijk systeem hebben. Je kan je afvragen of de implementatie ervan echt handig is bij die OS'en, maar goed, het zit er wel in dus zal het toch ergens wel nut hebben denk ik.
Alle vormen van lijstjes per se leeg willen kunnen vegen lijkt mij een beetje obsessief. Apps sluiten zichzelf na verloop van tijd, of zijn te sluiten door de terug toets te gebruiken op het toestel. Dan komen er verzoeken binnen om dit te kunnen met een kruisje rechtsboven. Behalve dat het niet nodig is, kunnen sommige mensen niet zonder de 1 op 1 ervaring met Windows op de desktop schijnbaar. Vind ik ook wat obsessief om eerlijk te zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 30-08-2013 15:18 ]
Ik kan de link niet leggen tussen google android en reclame........
Er zijn apps die inderdaad reclame door je virtuele strot heen douwen, maar die hoef je niet te installeren.
Maar dat is gewoon je eigen keus als je een dergelijke app wel of niet installeerd.
Daarnaast wil ome google het niet meer hebben dat reclames in de notificatie balk komen.
Maar daar hebben onze reclame makers weer iets leuks op bedacht.....popupvensters.
Maar wederom het is nog steeds aan de gebruiker of hij dergelijke apps installeerd of niet.
Vaak betreft dit gewone freeware apps ( waar vaak ook een betaalde en reclamevrije variant van is ).
Windows kent exact het zelfde verschijnsel. En ook dit is weer een keus die je maakt.
Ik als gebruiker van zowel android, windowsphone8 en windows8 heb alleen op de laatste twee apparaten reclame, mijn androidtablet is tot dusver aardig vrij van reclame.
Het is dus niet het os, maar uw keuze van de geinstalleerde apps.
Iedere os of bedrijf die achter dat os zit heeft wel iets negatiefs, net als ieder ander bedrijf.
Winphone8 is voor mij redelijk hufterproof en daarom ideaal, ik ben absoluut niet gehinderd door enige vorm van kennis en door het gebrek daar aan heeft het mij al menig droid instalatie gekost.
Gezien ik niet kan klooien in de infrastructuur van winphone8 is dit toestel mede door mijn onkunde ideaal.
Waarom winphone 8 en dan niet ios.........ben en blijf hollander en wil niet te veel betalen voor iets wat uiteindelijk het zelfde kan.
Er zijn apps die inderdaad reclame door je virtuele strot heen douwen, maar die hoef je niet te installeren.
Maar dat is gewoon je eigen keus als je een dergelijke app wel of niet installeerd.
Daarnaast wil ome google het niet meer hebben dat reclames in de notificatie balk komen.
Maar daar hebben onze reclame makers weer iets leuks op bedacht.....popupvensters.
Maar wederom het is nog steeds aan de gebruiker of hij dergelijke apps installeerd of niet.
Vaak betreft dit gewone freeware apps ( waar vaak ook een betaalde en reclamevrije variant van is ).
Windows kent exact het zelfde verschijnsel. En ook dit is weer een keus die je maakt.
Ik als gebruiker van zowel android, windowsphone8 en windows8 heb alleen op de laatste twee apparaten reclame, mijn androidtablet is tot dusver aardig vrij van reclame.
Het is dus niet het os, maar uw keuze van de geinstalleerde apps.
Iedere os of bedrijf die achter dat os zit heeft wel iets negatiefs, net als ieder ander bedrijf.
Winphone8 is voor mij redelijk hufterproof en daarom ideaal, ik ben absoluut niet gehinderd door enige vorm van kennis en door het gebrek daar aan heeft het mij al menig droid instalatie gekost.
Gezien ik niet kan klooien in de infrastructuur van winphone8 is dit toestel mede door mijn onkunde ideaal.
Waarom winphone 8 en dan niet ios.........ben en blijf hollander en wil niet te veel betalen voor iets wat uiteindelijk het zelfde kan.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ja, wat ik dus ook al eerder zei.. Android community is een andere doelgroep m.i.
WinPhone is meer een rechstreekse concurrent voor Apple met IOS. gewoon een telefoon OS wat out of the box "werkt", zonder dat het verbouwd hoeft te worden.
WinPhone is meer een rechstreekse concurrent voor Apple met IOS. gewoon een telefoon OS wat out of the box "werkt", zonder dat het verbouwd hoeft te worden.
Android hoeft niet verbouwt te worden, het bied alleen de mogelijk om het te kunnen doen.xxxneoxxx schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:09:
Ja, wat ik dus ook al eerder zei.. Android community is een andere doelgroep m.i.
Mijn tweakersspirit zegt dan ook dat winphone 8 en ios voor simplisten zijn.
De logische helft van mij verteld dat de eerder genoemde ios en win 8 ideaal zijn omdat er nagenoeg niet mee geprutst kan worden.
Maar daarvoor heb ik nu mijn tablet, en nog menig ander smartphone die ik toegeworpen krijg met de kreet van HELP ;-)
Dat valt ook wel mee hoor.. Ik hou erg van tweaken maar niet op mijn main telefoon, die moet gewoon werken en 0% lag vertonen. Zolang ik android 4.2 nog steeds zie stotteren bij de simpelste taken, brand ik daar niet mijn handen aan (niet flamend bedoelt, maar dit is mijn persoonlijke mening van het OS). Het doet mij erg denken aan het windows mobile platform.Amadeus1966 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:25:
[...]
Android hoeft niet verbouwt te worden, het bied alleen de mogelijk om het te kunnen doen.
Mijn tweakersspirit zegt dan ook dat winphone 8 en ios voor simplisten zijn.
De logische helft van mij verteld dat de eerder genoemde ios en win 8 ideaal zijn omdat er nagenoeg niet mee geprutst kan worden.
Maar daarvoor heb ik nu mijn tablet, en nog menig ander smartphone die ik toegeworpen krijg met de kreet van HELP ;-)
Tevens is tweaken gewoon mogelijk met wp7.8 en wp8. Mijn oude omnia 7 draai ik een een custom rom op en op mijn huawei w1 is er sinds kort ook een custom rom te vinden.. Kan niet wachten om daarmee te hobbyen. Op xda zijn er erg leuke projecten te vinden door developers voor beide platformen.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 31-08-2013 01:02 ]
Kan bij Xda wel eens een blikje werpen, maar had eerder daar weinig over gevonden.
Zekers over de 520, daar kreeg ik helemaal geen hit.
Btw, heb daar net even gekeken, maar nog steeds hetzelfde.
Het enige wat eventueel wel interessant is, is de registereditor,
maar ook die is heel beperkt.
Echte tweaks ed ben ik ook nu weer niet tegen gekomen.
Zekers over de 520, daar kreeg ik helemaal geen hit.
Btw, heb daar net even gekeken, maar nog steeds hetzelfde.
Het enige wat eventueel wel interessant is, is de registereditor,
maar ook die is heel beperkt.
Echte tweaks ed ben ik ook nu weer niet tegen gekomen.
[ Voor 46% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-08-2013 12:44 ]
Na m'n GDR2/Amber update bijna 2 weken geleden kreeg ik geen enkele update notificatie meer van de Windows Phone Store. Dit terwijl ik wist dat er diverse updates van verschillende apps waren.
Heb van alles, aan de hand van tips op WPC, geprobeerd maar niets werkte.
(store tile verwijderen, reboot, IE geschiedenis verwijderen etc. etc.)
Nu kwam ik toevallig een bericht tegen van iemand die exact hetzelfde had en ook al 3 weken geen notificaties meer ontving. Zijn oplossing was een beetje omslachtig maar ik heb het net een uurtje geleden uitgevoerd en dit heeft eindelijk gewerkt. Heb nu weer netjes 14 update notificaties op m'n store tile staan.
Als er nog meer mensen dit probleem hebben, probeer het volgende eens:
1. Verwijder de Store Tile van je startscherm.
2. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten uit.
3. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties uit.
4. Verwijder de geschiedenis van IE
5. Zet je telefoon uit en wacht 2 minuten.
6. Zet je telefoon weer aan.
7. Pin de Store Tile weer op je startscherm.
8. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten weer aan.
9. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties weer aan.
10. Verwijder nogmaals de geschiedenis van IE.
11. Zet je telefoon weer uit en wacht minimaal 2 minuten.
12. Zet je telefoon weer aan en laat hem minimaal 30 minuten aanstaan.
13. Geef nu een soft-reset en voilà, notificaties werken weer...
Het is even omslachtig maar wel de moeite van het proberen waard als je ook problemen hebt met update notificaties van de store na de GDR2/Amber update...
Heb van alles, aan de hand van tips op WPC, geprobeerd maar niets werkte.
(store tile verwijderen, reboot, IE geschiedenis verwijderen etc. etc.)
Nu kwam ik toevallig een bericht tegen van iemand die exact hetzelfde had en ook al 3 weken geen notificaties meer ontving. Zijn oplossing was een beetje omslachtig maar ik heb het net een uurtje geleden uitgevoerd en dit heeft eindelijk gewerkt. Heb nu weer netjes 14 update notificaties op m'n store tile staan.
Als er nog meer mensen dit probleem hebben, probeer het volgende eens:
1. Verwijder de Store Tile van je startscherm.
2. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten uit.
3. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties uit.
4. Verwijder de geschiedenis van IE
5. Zet je telefoon uit en wacht 2 minuten.
6. Zet je telefoon weer aan.
7. Pin de Store Tile weer op je startscherm.
8. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten weer aan.
9. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties weer aan.
10. Verwijder nogmaals de geschiedenis van IE.
11. Zet je telefoon weer uit en wacht minimaal 2 minuten.
12. Zet je telefoon weer aan en laat hem minimaal 30 minuten aanstaan.
13. Geef nu een soft-reset en voilà, notificaties werken weer...
Het is even omslachtig maar wel de moeite van het proberen waard als je ook problemen hebt met update notificaties van de store na de GDR2/Amber update...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Pt 13 ben ik je kwijt.....
Softreset, tja waar kan ik die vinden op de nokia 520 ?
Softreset, tja waar kan ik die vinden op de nokia 520 ?
Soft reset = volume + aan/uit knop tijdlang ingedrukt houden, tot de telefoon herstart.
Daarna wel even de datum/tijd weer goed zetten.
Daarna wel even de datum/tijd weer goed zetten.
Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik een @casema.nl email account kan toevoegen? Heb gister die van m'n vader geprobeerd toe te voegen, maar hij pakt 'm niet..
Wilt hij dit wel ? Zou persoonlijk nooit een pop3 mail adres op een tablet/smartphone instellen. Mocht hij kapot gaan oid ben je al je mail kwijt wat op het toestel stond. Anyway, hier staat hoe je het moet doen.__Koen__ schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:42:
Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik een @casema.nl email account kan toevoegen? Heb gister die van m'n vader geprobeerd toe te voegen, maar hij pakt 'm niet..
Dat wist ik niet, zal het even overleggenvali schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:04:
[...]
Wilt hij dit wel ? Zou persoonlijk nooit een pop3 mail adres op een tablet/smartphone instellen. Mocht hij kapot gaan oid ben je al je mail kwijt wat op het toestel stond. Anyway, hier staat hoe je het moet doen.
Bedankt voor de link iig
Dat dacht ik ook, al krijgt mijn vader om 1 of andere reden de mailtjes op zijn telefoon en op zijn computer binnen. Het gaat hier btw om een @planet adres, en wp 7.8vali schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:04:
[...]
Wilt hij dit wel ? Zou persoonlijk nooit een pop3 mail adres op een tablet/smartphone instellen. Mocht hij kapot gaan oid ben je al je mail kwijt wat op het toestel stond. Anyway, hier staat hoe je het moet doen.
De mailtjes binnen krijgen is het probleem niet op verschillende apparaten, alleen krijg je nooit met pop3 adres dezelfde mailtjes op alle devices binnen, altijd maar op 1. Zie hier meer info over pop3 vs imap. Misschien is het met betaling wel mogelijk om over te stappen naar een exchange of imap protocol.SjorsC schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:15:
[...]
Dat dacht ik ook, al krijgt mijn vader om 1 of andere reden de mailtjes op zijn telefoon en op zijn computer binnen. Het gaat hier btw om een @planet adres, en wp 7.8
[ Voor 19% gewijzigd door vali op 01-09-2013 13:25 ]
dat is juist wat ik er zo raar aan vindt, hij krijgt ze op de telefoon binnen en op de computervali schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:23:
[...]
De mailtjes binnen krijgen is het probleem niet op verschillende apparaten, alleen krijg je nooit met pop3 adres dezelfde mailtjes op alle devices binnen, altijd maar op 1. Zie hier meer info over pop3 vs imap. Misschien is het met betaling wel mogelijk om over te stappen naar een exchange of imap protocol.
dan heeft hij in outlook ( of een andere mailclient) een vinkje gezet bij 'kopie van mailberichten op de server laten staan) Hierdoor laat de mailserver een kopie achter als je de mail binnenhaalt op een mobile device.
Werkt prima hoor, hierdoor ben je de mail nooit kwijt zoals jullie beweren.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Dat kan natuurlijk ook, maar de vraag of je dat wilt doen met meestal een klein hoeveelheid opslag. Mijn ouders hebben bv. bij kpn een opslag van 50 MB .. Gelukkig gaan die overstappen op een email account van mijn exchange server, want ze zijn het klooien met opslag een beetje zat.dreameater schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:56:
dan heeft hij in outlook ( of een andere mailclient) een vinkje gezet bij 'kopie van mailberichten op de server laten staan) Hierdoor laat de mailserver een kopie achter als je de mail binnenhaalt op een mobile device.
[ Voor 14% gewijzigd door vali op 01-09-2013 14:09 ]
Wanneer je HetNet bedoelt, dat is bij mij deze week 500MB geworden, voor mij ruim voldoende, ben niet zo'n verzamelaar, bewaar alleen, wat echt belangrijk is.
Wat ik wil bewaren, zet ik in een andere map en zo hou ik de inbox (ook op twee telefoons) klein. Werkelijk belangrijke mails forward ik dan ook nog eens naar mijn Hotmail adres, zo probeer ik de kans, dat ik iets kwijtraak, zo klein mogelijk te houden.
Wat ik wil bewaren, zet ik in een andere map en zo hou ik de inbox (ook op twee telefoons) klein. Werkelijk belangrijke mails forward ik dan ook nog eens naar mijn Hotmail adres, zo probeer ik de kans, dat ik iets kwijtraak, zo klein mogelijk te houden.
[ Voor 23% gewijzigd door Marly op 01-09-2013 17:24 ]
Mijn pop email, krijg ik op zowel mijn telefoon als mijn tablet en laptop binnen.
Je moet het alleen bij je toestel en tablet dusdanig instellen dat je mail niet verwijdert wordt van de mailserver.
Je moet het alleen bij je toestel en tablet dusdanig instellen dat je mail niet verwijdert wordt van de mailserver.
Verwijderd
Heb sinds kort de Lumia 925 maar stel vast dat er geen audio mogelijk is via USB aansluiting van mijn Volvo, ook Aux functie werkt niet. Ik neem aan dat dit niets te maken heeft met Nokia, maar eerder met het WP8 systeem.
Tips om dit probleem op te lossen???
Misschien een domme vraag, maar heb je het volume van je telefoon eens harder gezet bij het gebruiken van de Aux functie? Ik gebruik deze vaker zonder problemen, moet alleen het volume van mijn telefoon harder zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:09:
Heb sinds kort de Lumia 925 maar stel vast dat er geen audio mogelijk is via USB aansluiting van mijn Volvo, ook Aux functie werkt niet. Ik neem aan dat dit niets te maken heeft met Nokia, maar eerder met het WP8 systeem.
Of de plug wat beter aandrukken, soms zijn die sockets nieuw nogal stug. Analoge audio zoals via de jack is een heel simpel signaal, niet iets dat incompatible kan zijn met je Volvo.
Ik weet niet hoeveel USB drivers er nodig zijn, maar wanneer je je scherm unlockt (belangrijk!) zou je wellicht je muziek vanaf de telefoon kunnen spelen alsof het een flash drive is.
Ik weet niet hoeveel USB drivers er nodig zijn, maar wanneer je je scherm unlockt (belangrijk!) zou je wellicht je muziek vanaf de telefoon kunnen spelen alsof het een flash drive is.
Hoe kun je een app afsluiten, behalve dan met de vorige knop terug te gaan, vooral bij internet duurt dit nogal lang, en soms sluit hij de app niet af, maar blijft hij de eerste pagina opnieuw laden.
Ok dat is dus inderdaad pas bij de update waar je door de vorige knop in te houden en dan in dat 'alt-tab overzicht' de venster weg te drukken apps kunt sluiten.
Dus momenteel is de enige manier om IE af te sluiten je telefoon opnieuw opstarten : (
Dus momenteel is de enige manier om IE af te sluiten je telefoon opnieuw opstarten : (
Je kan door de appbar omhoog te schuiven en te kiezen voor tabbladen alle sites afsluiten. Als je daarna de vorige knop gebruikt dan is IE afgeslotenDevin19 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:12:
Ok dat is dus inderdaad pas bij de update waar je door de vorige knop in te houden en dan in dat 'alt-tab overzicht' de venster weg te drukken apps kunt sluiten.
BedanktJe kan door de appbar omhoog te schuiven en te kiezen voor tabbladen alle sites afsluiten. Als je daarna de vorige knop gebruikt dan is IE afgesloten
Verwijderd
Nooit geweten dit, thanksRhndy schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:21:
[...]
Je kan door de appbar omhoog te schuiven en te kiezen voor tabbladen alle sites afsluiten. Als je daarna de vorige knop gebruikt dan is IE afgesloten
Bestaat er ergens een overzicht van dit soort zaken?
Verwijderd
Nu nog oplossing vinden om agenda in outlook (geen exchange) automatisch te laten synchroniseren met de Lumia 925.
Oplossing om live.be account aan te maken in outlook (2013) en vervolgens kalender manueel te copiëren vind ik maar niets. Is dan de enige oplossing - voor automatische sync - om Akruto Sync te installeren? Of heeft iemand een beter plan?
Oplossing om live.be account aan te maken in outlook (2013) en vervolgens kalender manueel te copiëren vind ik maar niets. Is dan de enige oplossing - voor automatische sync - om Akruto Sync te installeren? Of heeft iemand een beter plan?
Als ik het goed begrepen heb, moet het niets uitmaken of er een app niet afgesloten is.
Deze wordt eh laat maar zeggen bevroren, totdat je er mee verder wild, of totdat windows de geheugenruimte nodig heeft en deze dan uit zich zelf geheel afsluit.
Het was iid mooier geweest als je met de terugknop ( waar dan alle onlangs geachtiveerde apps of items zichtbaar worden ) de mogelijkheid kreeg om deze items weg te whipen , net zoals bij android.
Deze wordt eh laat maar zeggen bevroren, totdat je er mee verder wild, of totdat windows de geheugenruimte nodig heeft en deze dan uit zich zelf geheel afsluit.
Het was iid mooier geweest als je met de terugknop ( waar dan alle onlangs geachtiveerde apps of items zichtbaar worden ) de mogelijkheid kreeg om deze items weg te whipen , net zoals bij android.
Helaas blijven bepaalde apps op de achtergrond energie slurpen. Iets wat niet zou mogen in de filosofie van MS maar in dat opzicht zijn ze in de praktijk niet beter dan hun collega OS'en.
IE daarentegen hoef je nooit af te sluiten daar dit nimmer een energie slurper op de achtergrond is.
IE daarentegen hoef je nooit af te sluiten daar dit nimmer een energie slurper op de achtergrond is.
Apps zuipen niet die je in de multitasking gebruikt, die worden stil gezet en verbruikten net als bij windows 8 geen RAM meer. Dat apps die bij instellinge-> achtergrondtaken in de achtergrond draaien verbruiken inderdaad RAM geheugen en kunnen stroom verbruiken als ze daar staan. Dit is toch niet raar? Er zijn altijd apps die minder geschreven zijn en daardoor een toestel leeg kunnen trekken, dit is jammer genoeg op elk OS te vinden.Sheik schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:34:
Helaas blijven bepaalde apps op de achtergrond energie slurpen. Iets wat niet zou mogen in de filosofie van MS maar in dat opzicht zijn ze in de praktijk niet beter dan hun collega OS'en.
Je bent in de war vali. Ram geheugen kost geen electriciteit om vol te blijven. Een app die wordt getombstoned (zoals ze dat noemen) blijft wel in het geheugen staan, maar heeft verder geen activiteit via CPU, GSM, Wifi of Bluetooth. Juist omdat ie wel in het geheugen staat, kun je er wel weer meteen mee verder zodra je hem weer actief maakt
Andere browser gebruiken die minder dramatisch is doet ook wonderen..Devin19 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:23:
[...]
BedanktDat is beter dan de hele tijd opnieuw opstarten
bedankt voor de info :-) zo leer je weer eens wat op deze forumMartinspire schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:02:
Je bent in de war vali. Ram geheugen kost geen electriciteit om vol te blijven. Een app die wordt getombstoned (zoals ze dat noemen) blijft wel in het geheugen staan, maar heeft verder geen activiteit via CPU, GSM, Wifi of Bluetooth. Juist omdat ie wel in het geheugen staat, kun je er wel weer meteen mee verder zodra je hem weer actief maakt
ik weet dat ik met een fanboy te maken heb aan alles hoe je reageer maar lees je maar eens goed in op reviews van wp central en anderen. Ook ons geliefde wp8 heeft helaas te maken met apps die op de achtergrond een accu leegtrekken, dit staat los van achtergrondtaken.vali schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:09:
[...]
Apps zuipen niet die je in de multitasking gebruikt, die worden stil gezet en verbruikten net als bij windows 8 geen RAM meer.
Wat ik gewoonweg wil aangeven aan mensen die dergelijke issues ervaren is dat het ook op wp8 dus mogelijk is en ook voor komt. Je mag deze vragen niet alszijnde feiten beantwoorden met informatie die niet klopt naar mijn mening. Daar is niemand gebaat bij.
Tsjah, ik lees hier vaker dat meningen weggezet worden als feiten op tweakers, zelfs bij nieuwsberichten. Van hoor/wederhoor en emperisch bewijs lijkt vaak geen spake meer te zijn helaas. Aan de andere kant, leuk dat je er tegen ageert Sheik, maar ik zie jou ook geen bronnen aanleveren om het tegendeel te bewijzen. Zo wordt het een aardige wellus/nietus discussie waar niemand wat aan heeft me dunkt.
En iemand direct van fanboyism te betichten zie ik ook steeds vaker. Ook vaak bij wellus nietus discussies overigens. "Jij zit er naast en ik heb gelijk. Bewijs heb ik niet, maar jij bent een fanboy, dat weet ik wel". Aardige beargumentatie, maar in de grotemensenwereld kom je er niet al te ver mee zeg maar.
Guess i'm just getting too old for this shit.
En iemand direct van fanboyism te betichten zie ik ook steeds vaker. Ook vaak bij wellus nietus discussies overigens. "Jij zit er naast en ik heb gelijk. Bewijs heb ik niet, maar jij bent een fanboy, dat weet ik wel". Aardige beargumentatie, maar in de grotemensenwereld kom je er niet al te ver mee zeg maar.
Guess i'm just getting too old for this shit.
Fanboy ? Dat valt wel mee hoor (mijns inziens nogal kinderachtige opmerking), ik vind het gewoon een fijn product niks meer niks minder. Verkoop op mijn werk genoeg ipads en android tablets dat ik de tel kwijt ben, zodoende heb ik een goede indruk hoe ieder platform werkt en draait.Sheik schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:41:
[...]
ik weet dat ik met een fanboy te maken heb aan alles hoe je reageer maar lees je maar eens goed in op reviews van wp central en anderen. Ook ons geliefde wp8 heeft helaas te maken met apps die op de achtergrond een accu leegtrekken, dit staat los van achtergrondtaken.
Wat ik gewoonweg wil aangeven aan mensen die dergelijke issues ervaren is dat het ook op wp8 dus mogelijk is en ook voor komt. Je mag deze vragen niet alszijnde feiten beantwoorden met informatie die niet klopt naar mijn mening. Daar is niemand gebaat bij.
Dat je nogmaals aanhaalt dat er apps zijn die de accu hebben leegtrekken had ik al gezegd dat het op iedere platform gebeurd. Moet erbij zeggen dat ik het amper tegenkom in tegenstelling tot mijn android medestudenten. Tevens heeft het wel met achtergrond taken te maken, dit is de enige plek waar je apps de mogelijkheid hebben om in de background te draaien (hiermee reken ik niet apps die gebruik maken van de notification system zoals whatsapp).
[ Voor 15% gewijzigd door vali op 07-09-2013 00:52 ]
ligt er toch maar net aan hoe de app geprogrammeerd is, of niet?
nokia music bijv. draait toch ook op de achtergrond verder, maar die heb ik niet bij de achtergrondtaken staan.
nokia music bijv. draait toch ook op de achtergrond verder, maar die heb ik niet bij de achtergrondtaken staan.
De navi blijft ook in de achtergrond draaien, maar die is ook zo geschreven.
En ja ik ben een echte fanboy, waarvan weet ik alleen nog niet.....
En ja ik ben een echte fanboy, waarvan weet ik alleen nog niet.....
GDR3 "Bitterweet Shimmer"
eerste leaksYouTube: Lumia 920 running Bitterweet Shimmer GDR3
YouTube: Psy Hates Apple - TESTING Lumia Bittersweet Shimmer GDR3!!!
Interesant. Ook grappig om te zien dat er opeens een equaliser in lijkt te zitten. Nadeel van zulke filmpjes is alleen dat je niet weet wat nu Nokia eigen is, en wat er echt in GDR3 komt te zitten voor niet-nokia users. Ook veel commentaar op de gelekte filmpjes. Als je nu een app wil sluiten, kruisje. Swipen naar oven was eleganter geweest en meer in lijn met het OS. Maar goed, verandert mischien nog wel.
Thnx voor het delen!
Thnx voor het delen!
Ik heb nu al een equaliser op mijn Lumia 820 (onder Audio in het instellingen scherm)xxxneoxxx schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:42:
Interesant. Ook grappig om te zien dat er opeens een equaliser in lijkt te zitten. Nadeel van zulke filmpjes is alleen dat je niet weet wat nu Nokia eigen is, en wat er echt in GDR3 komt te zitten voor niet-nokia users. Ook veel commentaar op de gelekte filmpjes. Als je nu een app wil sluiten, kruisje. Swipen naar oven was eleganter geweest en meer in lijn met het OS. Maar goed, verandert mischien nog wel.
Thnx voor het delen!
Vind het wel mooi om te zien dat MS nu EINDELIJK de puntjes op de i gaat zetten:
(Via WPCentral)- Custom sounds for text, voice mail, e-mail, and reminders (not seen in this build of GDR3)
- Restore over Wi-Fi when you reset your phone
- Huge amount of work on Bluetooth with various vehicles and devices
- Driving Mode
- Screen rotation lock
- 'X' to close out apps in multitasking
- Icon for multitasking apps
- General performance improvements
- 1080P Display support (for new devices)
- Support for new Qualcomm chipsets
Vooral het feit dat er nu dan toch eindelijk custom geluiden aan zitten te komen voor reminders en dergelijke spreekt me erg aan
Het notificatiecentrum zal, zeker gezien de bovenstaande lijst, eerder te verwachten zijn in 8.1
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Hmm, jammer genoeg niet als losse app dus.. Anders had ik er nog waat aan gehad met mijn Ativ s, hahahaTomba schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:50:
[...]
Ik heb nu al een equaliser op mijn Lumia 820 (onder Audio in het instellingen scherm)
Vind het wel mooi om te zien dat MS nu EINDELIJK de puntjes op de i gaat zetten:
Nadeel van de lijstjes is trouwens dat er altijd een hoop statements gemaakt worden, maar vervolgens maar af te wachten is wat er daadwerkelijk in de update zit. Zullen vast zaken doorgeschoven worden naar blue ben ik bang.
Zou zelf graag nog een codecs update zien (flac support!) en betere bluetooth compatibiliteit.. Vooral dat laatste zou microsoft een edge geven denk ik. Als ik een game controller kan aansluiten via bluetooth, zou wel episch zijn. Als ze dan ook nog eens Xbox interactie verbeteren, krijg je misschien de gamers op je hand.
[ Voor 3% gewijzigd door xxxneoxxx op 09-09-2013 15:01 ]
Wie heeft er nog meer het probleem dat de Store tile je niet op de hoogte brengt van de laatste updates?
Zojuist handmatig updates binnen gehaald voor Tapatalk en Skype.
Die zijn alweer even geleden gereleased, begint nu wel vervelend te worden.
Toestel is voorzien van de laatste Windows Phone versie, oplossingen die op internet worden aangeboden bieden geen soelaas.
Zojuist handmatig updates binnen gehaald voor Tapatalk en Skype.
Die zijn alweer even geleden gereleased, begint nu wel vervelend te worden.
Toestel is voorzien van de laatste Windows Phone versie, oplossingen die op internet worden aangeboden bieden geen soelaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 09-09-2013 15:15 ]
Zoiets?PaT schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:56:
Het notificatiecentrum zal, zeker gezien de bovenstaande lijst, eerder te verwachten zijn in 8.1
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Al maanden, hoop dat het over gaat met GDR2.Wietsee. schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:05:
Wie heeft er nog meer het probleem dat de Store tile je niet op de hoogte brengt van de laatste updates?
GDR2 lost dus niets op, want die heb ik al geïnstalleerd...hjs schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:29:
[...]
Al maanden, hoop dat het over gaat met GDR2.
Yep. mooi man. Al vind ik het zelf niet noodzakelijk of iets toevoegen. Alles waar ik notificaties van krijg staat al op mijn beginscherm. Ik vind de HTC toontjes super en kan nauwelijks kiezen maar zou toch wel graag per app zelf een toon willen kunnen kiezen.