Dat is die aparte tile voor notificaties toch? Dat lijkt me eigenlijk eerder een tussen-/testversie dan de uiteindelijke versie. Maar het zit er in ieder geval aan te komen. Gezien ze er al vele maanden mee bezig zijn en het al op meerdere screens gelekt is, lijkt het mij best mogelijk dat dit in GDR3 komt te zitten. Vooral ook omdat de vraag ernaar gewoon heel hoog ligt. WP8.1 komt pas volgend jaar uit en ik denk dat ze tot die tijd wel wat in willen halen nog. Mogelijk wordt GDR3 een soort tussenversie voor veelgevraagde features en bevat 8.1 weer een heleboel nieuwe dingen. Al blijft het jammer dat ze het op deze manier zijn gaan doen en niet gewoon 2x per jaar een grote update zoals ze dat ook bij Xbox hebben gedaan (waarna die ook op een 1x per jaar cyclus is gaan zitten)
Waarschijnlijk word Xbox Music ook geupdate

De nieuwe screenshots van de officiele Xbox Music. (Check het artikel dat Xbox Music op iOS en Android apparaten komt)

De nieuwe screenshots van de officiele Xbox Music. (Check het artikel dat Xbox Music op iOS en Android apparaten komt)
Verwijderd
Uit dat plaatje van wmpoweruser.com-onderzoek kan ik eigenlijk alleen afleiden dat gebruikers van Nokia, Samsung en Apple relatief hoog waarderen bij de gestelde vragen.
Ik zou er niet teveel op hopen. Heb dit probleem al aan en uit sinds WP7.0, drie jaar geleden. Het lost zichzelf vanzelf op na een aantal weken/maanden (iig bij mij is dat steeds weer het geval).hjs schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:29:
[...] Al maanden, hoop dat het over gaat met GDR2.
Denk dat ik maar ga voor een factory rest zodra GDR2 erop staat.Caelorum schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:13:
[...]
Ik zou er niet teveel op hopen. Heb dit probleem al aan en uit sinds WP7.0, drie jaar geleden. Het lost zichzelf vanzelf op na een aantal weken/maanden (iig bij mij is dat steeds weer het geval).
Verwijderd
Dat denk ik ook altijd als ik op plaats 3 van het podium staVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:55:
Uit dat plaatje van wmpoweruser.com-onderzoek kan ik eigenlijk alleen afleiden dat gebruikers van Nokia, Samsung en Apple relatief hoog waarderen bij de gestelde vragen.
Hoe graag ik het ook zou willen, maar die chart is gemaakt door WP fans 
"Calendar" op WP de hoogste score?? laat me niet lachen
Heeft er iemand ook last van dubbele of zelfs meerdere entries van liedjes in Xbox music? Het is alleen bij sommige albums en vreselijk irritant, heb nubij een artiest 6x hetzelfde liedje ertussen staan.
Verwijderd
Hoe kom je daarbij. Omdat die link naar wmpoweruser.com staat?defcon84 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:56:
Hoe graag ik het ook zou willen, maar die chart is gemaakt door WP fans
Kan ik je bij maken. Hij is van PCMag.com.
Hierbij dezelfde afbeelding direct gelinked van die site:

Verwijderd
GDR2 heeft bij mij het probleem wel opgelost. na maanden krijg ik eindelijk weer dagelijk store updates binnenWietsee. schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:03:
[...]
GDR2 lost dus niets op, want die heb ik al geïnstalleerd...
Ik heb juist het idee dat ik sinds de GDR2 update geen updates meer ontvang in de Store, of het zijn er de laatste tijd gewoon geen/heel weinig.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:25:
[...]
GDR2 heeft bij mij het probleem wel opgelost. na maanden krijg ik eindelijk weer dagelijk store updates binnen
Heb vandaag SysApp Pusher geïnstalleerd en die geeft (tot op heden) nog niks aan.
Twijfel dus erg waar het aan ligt....

Oh, die werkt juist wel goed bij mij.St00mwals schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:39:
[...]
Heb vandaag SysApp Pusher geïnstalleerd en die geeft (tot op heden) nog niks aan.
Twijfel dus erg waar het aan ligt....
Ik vermoed dus dat je gewoon up-to-date bent.
Ik heb nu een paar keer iets opvallends gezien op mijn 920: Het gsm icoontje geeft aan dat er geen bereik is, ook op de live tile van de telefoon zegt hij geen bereik.
Als je dan belt dan verandert dat icoontje weer naar wel bereik.
Ik had dit net weer, en heb maar eens getest of ik wel bereikbaar was, en de telefoon ging gewoon over maar het icoontje bleef aangeven dat er geen bereik was.
Is dit iemand anders wellicht ook opgevallen?
Als je dan belt dan verandert dat icoontje weer naar wel bereik.
Ik had dit net weer, en heb maar eens getest of ik wel bereikbaar was, en de telefoon ging gewoon over maar het icoontje bleef aangeven dat er geen bereik was.
Is dit iemand anders wellicht ook opgevallen?
Wauw dit had ik net ook voor het eerst! Heel raar, inmiddels doet 'ie weer normaal. Toevallig op hetzelfde moment of...?
Ik heb dat de laatste tijd op m'n Lumia 800 af en toe. KPN toevallig?
[ Voor 7% gewijzigd door Ru__ op 11-09-2013 15:07 ]
Heeft dat niet met het zendvermogen van je telefoon te maken en dan die omhoog wordt gegooid als je aan het bellen bent? Had zelf een soortgelijke ervaring in de bergen in Italië. Kon zelf niet bellen (geen bereik), maar wel gebeld worden en dan had ik ook plots 1 of 2 strepen bereik. (zonder dat het toestel wordt verplaatst)kippetje01 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:24:
[...] Als je dan belt dan verandert dat icoontje weer naar wel bereik.[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 11-09-2013 15:11 ]
Ja ik zit bij Hi, dus ook KPN-netwerk... En dit is op plekken waar het bereik normaal echt nooit zou wegvallen.
Hier ook KPN, en ook gewoon goed bereik
Hier hetzelfde met een Lumia 800, HiApaat schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:34:
Ja ik zit bij Hi, dus ook KPN-netwerk... En dit is op plekken waar het bereik normaal echt nooit zou wegvallen.
Nokia lumia 800 die loopt al van zichzelf snel leeg.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Mjah, maar het ging even over het GSM signaal, en het symbool daarvoor bovenaan het scherm.Amaze86 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:53:
[...]
Nokia lumia 800 die loopt al van zichzelf snel leeg.
Heb ik al tijden met mijn Ativ S.. Dat je bereik kan fluctueren ok.. Maar idd, icoontje slaat af en toe nergens op. Alsof ie niet altijd helemaal realtime geupdate wordt of zo.
Ook KPN btw.
Ook KPN btw.
Dit had ik op mn vorige telefoon ook (android). Ook hi.
Bij mn huidige ativ niet gezien maar mn signaal-logo is standaard ook verborgen
Bij mn huidige ativ niet gezien maar mn signaal-logo is standaard ook verborgen
WPCentral heeft het over 'Cortona' in WP8.1 - een voice assistant (en nog meer schijnbaar!) dat beter zou moeten zijn dan Google Voice of Siri.
Ondertussen post Tom Warren (van The Verge) op Twitter de volgende afbeelding. Beweert dattie 'nog veel meer heeft' en dan het van 8.1 afkomstig is.
https://twitter.com/tomwarren/status/378067560874262528
Hopelijk (zeer) binnenkort een The Verge Exclusive artikel die een tipje van de sluiter gaat oplichten
.
http://www.wpcentral.com/...t-coming-windows-phone-81We're not suggesting everything in the leaked image is true, but we can indeed confirm that Notification Center is likely on its way, along with the multi-selection of tiles. In addition, an overhaul to the TellMe service is in the works under the codename 'Cortana' that should give Siri a run for its money and users will be able to sync their Accent colors between Windows Phone 8.1 and their desktop.
Ondertussen post Tom Warren (van The Verge) op Twitter de volgende afbeelding. Beweert dattie 'nog veel meer heeft' en dan het van 8.1 afkomstig is.
Microsoft's "Cortana" Windows Phone work isn't just limited to voice interactions
ha it's ok, I've got plenty more
nah it's 8.1

https://twitter.com/tomwarren/status/378067560874262528
Hopelijk (zeer) binnenkort een The Verge Exclusive artikel die een tipje van de sluiter gaat oplichten
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Nou, ik ben benieuwd. En dan vooral hoe Warren het gaat brengen daar. Meestal zijn ze niet zo positief over WP bij The Verge.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Iets teveel van dit soort 'geintjes' is vaak US-only. Ik verwacht dus ook niet veel, kan het alleen maar meevallen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Hier is het artikel.
http://www.theverge.com/2...-phone-personal-assistant
Zover ik er van begrijp wordt het (eindelijk) een persoonlijke assistente. Daarnaast zie ik location based instellingen staan, dat lijkt me super interessant (bepaalde instellingen die automatisch worden ingesteld als je op je werk of thuis bent etc.).
http://www.theverge.com/2...-phone-personal-assistant
Zover ik er van begrijp wordt het (eindelijk) een persoonlijke assistente. Daarnaast zie ik location based instellingen staan, dat lijkt me super interessant (bepaalde instellingen die automatisch worden ingesteld als je op je werk of thuis bent etc.).
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Het gaat de laatste dagen wel erg hard met de informatie met betrekking tot GDR3 & Blue ( 8.1)
Ik zie op meerdere sites dat ze de 1520 deze maand al willen gaan uitbrengen, dat zou écht retensnel zijn.
Ga er dan wel even vanuit dat hij pas 1,5 / 2 maand later beschikbaar is op 'oudere' toestellen.
Ik hoop dat straks door de overname van Microsoft nóg sneller releases kunnen ontwikkelen en uitrollen.
Ik zie op meerdere sites dat ze de 1520 deze maand al willen gaan uitbrengen, dat zou écht retensnel zijn.
Ga er dan wel even vanuit dat hij pas 1,5 / 2 maand later beschikbaar is op 'oudere' toestellen.
Ik hoop dat straks door de overname van Microsoft nóg sneller releases kunnen ontwikkelen en uitrollen.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Nog meer 8.1 related nieuws: http://wpcentral.com/scre...ist-sorting-notifications
De screenshot met dat Facebook bericht zet ik wel mijn twijfels bij, een raar screenshot.
Ze mogen wel een beetje gaan opschieten met de updates.
De screenshot met dat Facebook bericht zet ik wel mijn twijfels bij, een raar screenshot.
Ze mogen wel een beetje gaan opschieten met de updates.
Ziet er goed uit (al zijn het nog geruchten). Wat dan altijd zo jammer is, is dat er dan bij staat dat het pas over een maand of 5 á 6 verwacht wordt 
Als ik zulke berichten lees wil ik nieuwe features een week later hebben
Als ik zulke berichten lees wil ik nieuwe features een week later hebben
Verwijderd
Nu apple iOS7 heeft gepresenteerd moet Microsoft wel even opschieten met dat nieuws, want dan gaan alle journalisen van apple naar Microsoft en is dat gratis reclame, toch?
Wat mij betreft heeft MS daar geen hulp voor nodig, wat een lelijk OS is dat iOS7 geworden als ik op de screenshots af moet gaanVerwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:45:
Nu apple iOS7 heeft gepresenteerd moet Microsoft wel even opschieten met dat nieuws, want dan gaan alle journalisen van apple naar Microsoft en is dat gratis reclame, toch?

Wel mooi dat er flink wat nieuws over GDR3 en Blue naar buiten komt, zitten aantal erg leuke dingen aan te komen. Vooral die actionable notifications (al is het screenshot wat suf) bied denk ik een heleboel leuke mogelijkheden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Even naar beneden scrollen naar de poll. http://tweakers.net/Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:45:
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 13-09-2013 13:35 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Denk dat het wel meevalt. Marktaandeel van Apple neemt steeds meer af en nu helemaal sinds de iphone 5c nog steeds erg duur is. Apple heeft nog steeds niet door dat je groter kan worden met goedkopere toestellen, niet iedereen zit op een maandelijkse lasten van 50 euro en meer te wachten..Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:45:
Het lijkt er op dat ik een sinds de vorige keer opladen een oneindige baterij heb, hij blijft maar op 100% staan

Hmm.. Ik heb de boel weten om te gooien, heb nu de juiste, ouwe gamertag aan mijn nieuwe @live.com account hangen.. Gamertag welke automatisch aangemaakt is bij in gebruikname telefoon hangt nu aan een dummy account die nog geen gamertag had.. Alleen... De telefoon lijkt nog niet helemaal bij te zijn. Ene game ziet mijn ouwde, goeie gamertag nu, de andere game niet. Weet jij nog hoe lang dit bij jou duurde voordat alles weer "in sync" was? Overigens wel sterk, want xbox op de telefoon zelf laat ook nog de automatisch aangemaakte, foute gamertag zien.. Terwijl dus een game wel de goeie laat zien. (oh, en scores en achievements zijn.. Uiteraard.. Weg.Propane schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:41:
[...]
Er kwam bij mij ook een belletje naar support en twee maanden geduld aan te pas vanwege beperkingen die niet bij die handleiding staan en 1 op de 10 support medewerkers van Microsoft blijkbaar maar kent, haha.
Edit: om mijn eigen vraag te beantwoorden; schijnbaar syncen de XBOX live servers maar een paar keer per dag onderling.. Na een nachtje aan de lader gehangen te hebben is de telefoon qua livetags helemaal bij. Is idd gelukt via:
http://support.xbox.com/n...fferent-microsoft-account
Wel is het nodig een 3e account aan te maken zonder gamertag, en deze een daar dagen niet te gebruiken, anders heb je geen mogelijkheid om je bestaande, automatisch aangemaakte WP8 gamertag weg te migreren.
[ Voor 21% gewijzigd door xxxneoxxx op 16-09-2013 10:30 ]
Gebruik je hem zeker ook niet, als de saver altijd aan staat?sig69 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:23:
Het lijkt er op dat ik een sinds de vorige keer opladen een oneindige baterij heb, hij blijft maar op 100% staan![]()
[afbeelding]
zeker, zeker
Ik zit met een soortgelijk probleem, alleen heb ik geen XBox.xxxneoxxx schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:55:
[...]
Hmm.. Ik heb de boel weten om te gooien, heb nu de juiste, ouwe gamertag aan mijn nieuwe @live.com account hangen.. Gamertag welke automatisch aangemaakt is bij in gebruikname telefoon hangt nu aan een dummy account die nog geen gamertag had.. Alleen... De telefoon lijkt nog niet helemaal bij te zijn. Ene game ziet mijn ouwde, goeie gamertag nu, de andere game niet. Weet jij nog hoe lang dit bij jou duurde voordat alles weer "in sync" was? Overigens wel sterk, want xbox op de telefoon zelf laat ook nog de automatisch aangemaakte, foute gamertag zien.. Terwijl dus een game wel de goeie laat zien. (oh, en scores en achievements zijn.. Uiteraard.. Weg.Maar dat viel te verwachten.
)
Edit: om mijn eigen vraag te beantwoorden; schijnbaar syncen de XBOX live servers maar een paar keer per dag onderling.. Na een nachtje aan de lader gehangen te hebben is de telefoon qua livetags helemaal bij. Is idd gelukt via:
http://support.xbox.com/n...fferent-microsoft-account
Wel is het nodig een 3e account aan te maken zonder gamertag, en deze een daar dagen niet te gebruiken, anders heb je geen mogelijkheid om je bestaande, automatisch aangemaakte WP8 gamertag weg te migreren.
Ik heb mijn gamertag alleen gebruikt voor Games For Windows Live.
Is het ook mogelijk om je gamertag te verplaatsen zonder XBox, of moet ik dan gewoon een XBox kopen om dit op te lossen...
Dat laatste is een beetje suf..
Maar lullig gezegd, ik kan zo snel online geen manier vinden om dit zonder xbox te doen.
Mogelijk is er binnen de Games for Live Windows client een optie? Iets met account settings/maintenance of zo? Misschien iedmand anders hier dit met succes weten te doen? Anders ben je misschien overgeleverd aan de tech support van Microsoft.
Andere "oplossing" zou natuurlijk zijn dat je bij een vriend met een xbox misschien even aan mag klooien ermee.
Hoe dan ook; T'is sowieso vrij omslachtig allemaal.. Moest de guide ook een paar keer doorlezen voor het kwartje viel. Vooral het feit dat een account geen bestaande Live ID mag hebben (en je telefoon dat dus automatisch heeft aangemaakt bij in gebruikname in de vorm van een Playerxxxxx acoount) is super irri.
Mogelijk is er binnen de Games for Live Windows client een optie? Iets met account settings/maintenance of zo? Misschien iedmand anders hier dit met succes weten te doen? Anders ben je misschien overgeleverd aan de tech support van Microsoft.
Hoe dan ook; T'is sowieso vrij omslachtig allemaal.. Moest de guide ook een paar keer doorlezen voor het kwartje viel. Vooral het feit dat een account geen bestaande Live ID mag hebben (en je telefoon dat dus automatisch heeft aangemaakt bij in gebruikname in de vorm van een Playerxxxxx acoount) is super irri.
[ Voor 18% gewijzigd door xxxneoxxx op 16-09-2013 11:08 ]
Op een ongerelateerde note maar toch belangrijk voor ons Windows Phone gebruikers: Bing verliest zijn beta label. Hopelijk dat er dan ook nieuwe functies voor bing eraan komen.
Vast wel. Maar of deze ook buiten de USA nuttig zijn is maar afwachten.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zou mooi zijn als we een soort van notification system gaan krijgen waar we oude toast berichten kunnen zien, maar wel op een manier dat het een Windows Phone blijft. Een echte dropdown zoals ios en android vind ik echt niks.
Lijkt geen notificatie systeem te zijnUpdate: You can't re-display toast notification in GDR3, this image only show you can swipe down to quick reply messenger. Sorry folk.
And sorry for my bad english too
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
nee nee is het ook niet, maar bedoelde meer de notificatie systeem wat wp7.8/wp8 nu al heeft. Een toast bericht die je bovenaan je scherm krijgt. Hoop dat het klopt dat je straks oudere toast berichten kan terug zien en niet alleen nieuwe die binnenkomen.
Tot mijn grote schrik zag ik dus net dat Vodafoon glashard reclame pusht op mijn vergrendelscherm......
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Erg vreemd, nog niet eerder gezien.. Tenzij je een app gepinned heb op je scherm, zoals bijvoorbeeld de SMS app, en het een bericht is. Wat ik vermoed. Op een andere manier is nml naar mijn weten technisch helemaal niet mogelijk.Amadeus1966 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:14:
Tot mijn grote schrik zag ik dus net dat Vodafoon glashard reclame pusht op mijn vergrendelscherm......
Okeeeeee, thx
Schijnbaar na de update stiekem een switch omgezet om meldingen op het scherm weer te geven.
Nu weer uitgezet.
Dat houd natuurlijk niet in dat ik die reclamezut alsnog leuk vind...
Schijnbaar na de update stiekem een switch omgezet om meldingen op het scherm weer te geven.
Nu weer uitgezet.
Maar dat staat helemaal los van het onderwerp van dit topic, het OS kan er niets aan doen natuurlijkAmadeus1966 schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:12:
Okeeeeee, thx
Nu weer uitgezet.
Pas de problemmes. Volgens mij staan idd een aantal zaken weer terug naar default. Helaas niet al te veel van meegekregen, aanzien ik na de GDR2 update een factory reset gedaan heb, en dan staat opeens zo'n beetje alles terug op standaard. Dus kan je helaas niet vertellen wat er nog meer gereset is naar default door de update.Amadeus1966 schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:12:
Okeeeeee, thx
Nu weer uitgezet.
Mogelijk staan zaken als NFC ook standaard weer aan. Als je dit niet gebruikt, is het allicht handig dit uit te zetten bijvoorbeeld. Battery life was bij mij sowieso even anders na GDR2, want met de daarna uitgevoerde factory reset staan ook alle zaken qua app settings weer standaard - en mogen er opeens heel wat apps in de achtergrond draaien. Kan geen kwaad zulke zaken misschien toch weer even na te lopen.
Klopt, diverse dingen zijn idd teruggezet.
Ben net even opnieuw alle settings doorgelopen.
Near Field heeft mijn toestel niet, dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken.
Ben net even opnieuw alle settings doorgelopen.
Near Field heeft mijn toestel niet, dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken.
Apple heeft prima door dat je een premium brand moet beschermen. Ze draaien nog steeds ruimschoots de meeste winst in de hele telecomindustrie en mijn vermoeden is dat als Apple met goedkoop spul op de markt komt dat een teken zal zijn dat ze echt in de problemen zitten.vali schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:12:
[...]
Denk dat het wel meevalt. Marktaandeel van Apple neemt steeds meer af en nu helemaal sinds de iphone 5c nog steeds erg duur is. Apple heeft nog steeds niet door dat je groter kan worden met goedkopere toestellen, niet iedereen zit op een maandelijkse lasten van 50 euro en meer te wachten..
De battery saver gaat pas aan vanaf een procent of 25 ofzo geloof ik. Maar het was een bugje denk ik, na anderhalve dag was het toch echt *poef*, uit.ozzynator schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:42:
[...]
Gebruik je hem zeker ook niet, als de saver altijd aan staat?
Weet niet of het een hardware of software dingetje is, maar heb een kleine irritatie sinds de laatste update (Amber). Als ik thuis op Wifi zit, boodschappen ga doen (Wifi aan latend) en dan weer terug kom, maakt ie ineens niet direct (automatisch) verbinding met onze Wifi. Als ik het Wifi menu'tje open zie ik onze WiFi wel staan, maar erop drukken resulteert in een: "Kan geen verbinding maken met.." Wanneer ik het Wifi schakelaartje uit en aan zet maakt ie vervolgens binnen 1 sec wel gewoon automatisch verbinding...
Het is maar een kleinigheidje dus als iemand een tip heeft graag, anders soit en op naar GDR3.
Het is maar een kleinigheidje dus als iemand een tip heeft graag, anders soit en op naar GDR3.
dergelijk iets had ik ook, telkens als ik hem opende moest ik even de wifi wakker schudden.eswa schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:35:
Weet niet of het een hardware of software dingetje is, maar heb een kleine irritatie sinds de laatste update (Amber). Als ik thuis op Wifi zit, boodschappen ga doen (Wifi aan latend) en dan weer terug kom, maakt ie ineens niet direct (automatisch) verbinding met onze Wifi. Als ik het Wifi menu'tje open zie ik onze WiFi wel staan, maar erop drukken resulteert in een: "Kan geen verbinding maken met.." Wanneer ik het Wifi schakelaartje uit en aan zet maakt ie vervolgens binnen 1 sec wel gewoon automatisch verbinding...
Ik heb toen het volgende gedaan
instellingen/wifi/geavanceerd.............daar heb ik een vinkje geplaatst bij wifi ingeschakeld houden.
Misschien is dat iets?
Ik heb ooit in mijn outlook bij het verzenden een verkeerd emailadres ingetypt (1 karakter foutief) en nu komt dat emailadres constant bij het intypen van het correcte emailadres in de autosuggest terug.
Kan ik iets doen zodat dat verkeerde emailadres niet meer in de autosuggest terugkomt?
Kan ik iets doen zodat dat verkeerde emailadres niet meer in de autosuggest terugkomt?
zodra dat foute adres er staat, selecteren en dan deletedeBennie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:00:
Ik heb ooit in mijn outlook bij het verzenden een verkeerd emailadres ingetypt (1 karakter foutief) en nu komt dat emailadres constant bij het intypen van het correcte emailadres in de autosuggest terug.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
In de autosuggest? Ik zie het emailadres bij het indrukken ietsie omlaag gaan, maar lang drukken geeft geen dialoogscherm...kruila schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:04:
[...]
zodra dat foute adres er staat, selecteren en dan delete
Hmz... :)
Deze dude heeft blijkbaar een early build te pakken..
Demo! :D
.
Deze dude heeft blijkbaar een early build te pakken..
Demo! :D
.
Oh , swipe left is not a notifications area !
it's (Me ,quick share ,settings and personalize)
still not seen in current builds.

[ Voor 38% gewijzigd door Rowdy.nl op 24-09-2013 21:15 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Beetje jammer dat de mobile browser niet vergelijkbare gestures heeft als de desktop en tablet versie van W8. Zit nu weleens als een fossiel te swipen vanaf de boven en zijkant zonder dat er iets gebeurt
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Het komt regelmatig voor dat ik niet meer "terug" kan vanaf een youtube pagina. Ik zocht net met Google op een film en klikte op de link van de youtube trailer. Daar klikte ik op het filmpje en keek dat. Als het filmpje klaar is gaat hij weer naar de youtube pagina, maar "pijltje terug" werkt niet meer. De browser sluit er zelfs niet meer door af.
Ik kan wel gewoon een nieuwe url intikken of naar een van m'n favorieten gaan. Maar de vorige pagina lukt dus niet meer. Het pijltje ingedrukt houden geeft wel de mogelijkheid om te wisselen tussen apps, alleen had ik niks anders open staan.
Vanaf andere pagina's werkt het wel gewoon.
Ik kan wel gewoon een nieuwe url intikken of naar een van m'n favorieten gaan. Maar de vorige pagina lukt dus niet meer. Het pijltje ingedrukt houden geeft wel de mogelijkheid om te wisselen tussen apps, alleen had ik niks anders open staan.
Vanaf andere pagina's werkt het wel gewoon.
Mijn ervaring (met WP7) met de Youtube pagina is inderdaad dat hij erg graag in beeld blijft staan. Door een aantal keer (snel) op de back toets te drukken kom ik meestal wel weer waar ik vandaan kwam. Ik heb geen idee of dat met WP8 nog steeds hetzelfde werkt. Druk ik langzaam/rustig, dan kom ik ook nooit meer van die Youtube pagina af.
Evil Google
Evil Google
Het is me net gelukt door inderdaad als een bezetene op dat pijltje te tikken. Ging gelijk een paar pagina's terug, maar het werkte wel. Google zal er wel een of ander raar scriptje in hebben gezet.
Sowieso irri dat je vaak bij youtube filmpjes niet kan scrubben/scrollen/skippen door je filmpje heen. Of het ligt aan mijn telefoon of misschien ben ik motorisch gestoord (dat sowieso
) maar mij lukt het niet.
Je kunt alleen skippen door die fast forward en fast rewind knoppen.xxxneoxxx schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:56:
Sowieso irri dat je vaak bij youtube filmpjes niet kan scrubben/scrollen/skippen door je filmpje heen. Of het ligt aan mijn telefoon of misschien ben ik motorisch gestoord (dat sowieso) maar mij lukt het niet.
Helaas niet door de op de voortgangsbalk te drukken.
Is op WP8 nog steeds zo. Het snelste is om de tabbladen van Internet explorer te openen en dan gewoon de hele tab te sluiten. Daarna kun je dan normaal internet explorer afsluiten of weer een nieuwe tab openen natuurlijk.PaT schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:20:
Mijn ervaring (met WP7) met de Youtube pagina is inderdaad dat hij erg graag in beeld blijft staan. Door een aantal keer (snel) op de back toets te drukken kom ik meestal wel weer waar ik vandaan kwam. Ik heb geen idee of dat met WP8 nog steeds hetzelfde werkt. Druk ik langzaam/rustig, dan kom ik ook nooit meer van die Youtube pagina af.
Evil Google
En dan de knoppen tappen, want ingedrukt houden is ook een no-no. Official Youtube app would be nice.E2TK schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:38:
[...]
Je kunt alleen skippen door die fast forward en fast rewind knoppen.
Helaas niet door de op de voortgangsbalk te drukken.
Ah wel, gebruik nu youtube lite, doet het ook wel okay.
Joetjoep en mikrozacht liggen elkaar voordurend in de haren dus een " officiële " app zal nog wel even duren.
Ik gebruik zelf metro tube ( ben geen zwaar Youtube gebruiker ).
Ik gebruik zelf metro tube ( ben geen zwaar Youtube gebruiker ).
Hoe kan ik mijn foto's een beetje ordenen. Ik heb nu van alles door elkaar staan. Camera album, opgeslagen foto's, Camera album van skydrive, wat oude skydrive albums, opgeslagen foto's van skydrive, alle mogelijke foto's van facebook zoals omslag, profiel, tijdlijn en uploads vanaf mijn telefoon.
Is er een mogelijkheid om dat allemaal zelf te organiseren op onderwerp?
Die skydrive albums kan ik in mijn skydrive wel regelen denk ik. Maar hoe zit dat met de rest?
Die skydrive albums kan ik in mijn skydrive wel regelen denk ik. Maar hoe zit dat met de rest?
mapje via de browser op de desktop skydrive applicatie aanmaken en fotos overzetten?stansfield schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:43:
Hoe kan ik mijn foto's een beetje ordenen. Ik heb nu van alles door elkaar staan. Camera album, opgeslagen foto's, Camera album van skydrive, wat oude skydrive albums, opgeslagen foto's van skydrive, alle mogelijke foto's van facebook zoals omslag, profiel, tijdlijn en uploads vanaf mijn telefoon.
Dit kan niet in de foto app zelf?vali schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:53:
[...]
mapje via de browser op de desktop skydrive applicatie aanmaken en fotos overzetten?
En dan moet ik dus mijn telefoon aan mijn laptop hangen en dan mapjes maken?
Heeft Glance/Glimp nu net een nuttige update gehad? Volgens mij meer opties dan voorheen.
EDIT: verkeerde app.
[ Voor 94% gewijzigd door rscheper op 25-09-2013 16:32 ]
15 MB, ik mag toch hopen dat er wat nuttigs tussen zitwarhamstr schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:13:
Heeft Glance/Glimp nu net een nuttige update gehad? Volgens mij meer opties dan voorheen.
Ik heb die timeout en peek instellingen nog niet eerder gezien anders. Nu werk ik ook al 2dgn met wp8
Die is er al een tijdje, kreeg zelf de update al voordat GDR2 echt werd uitgerold.warhamstr schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:53:
Ik heb die timeout en peek instellingen nog niet eerder gezien anders. Nu werk ik ook al 2dgn met wp8
Dank voor de tip, maar die had ik al aan staan. Heb em nu uitgezet, en nog steeds hetzelfde probleem. Ik merk het ook aan het feit dat ik as we speak in de trein op 3g zit, aangezien "mijn telefoon het wifi-netwerk niet kan bereiken"....Heb dit vaker gehad, dus ik ga niet uit van een brakke ns-wifi verbinding. Hoop niet dat het een hardware dingetje is! Ga anders van't weekend maar eens een,soft/hard reset doen...Amadeus1966 schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:55:
[...]
dergelijk iets had ik ook, telkens als ik hem opende moest ik even de wifi wakker schudden.
Ik heb toen het volgende gedaan
instellingen/wifi/geavanceerd.............daar heb ik een vinkje geplaatst bij wifi ingeschakeld houden.
Misschien is dat iets?
Gebruikt iemand overigens ooit de datasense toevoeging in het wifi-scherm?
Heb het in het buitenland (Duitsland, Zwitserland, Italië) geprobeerd, maar ding vind eigenlijk nooit wifi netwerken. Het gebruikt overigens ook je mobiele dataverbinding en maakt geen gebruik van de maps die eventueel op je telefoon staan. Dat vond ik eigenlijk wel jammer. Had graag 50mb extra ruimte in beslag zien worden genomen door die data zodat je daadwerkelijk onafhankelijk wordt van een data verbinding (al is de data iets outdated dan), maar vooral in Zwitserland wil je echt niet een mobiele dataverbinding gebruiken en is dat ding zo goed als waardeloos.eswa schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:32:
[...] Gebruikt iemand overigens ooit de datasense toevoeging in het wifi-scherm?
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 26-09-2013 08:41 ]
Verwijderd
Gooi anders een keer je wifi punt uit de lijst van bekende punten en schoon die lijst ook anderszins op van alle wifi toegangspunten die je niet meer gebruikt.eswa schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:32:
[...]Dank voor de tip, maar die had ik al aan staan. Heb em nu uitgezet, en nog steeds hetzelfde probleem. Ik merk het ook aan het feit dat ik as we speak in de trein op 3g zit, aangezien "mijn telefoon het wifi-netwerk niet kan bereiken"....Heb dit vaker gehad, dus ik ga niet uit van een brakke ns-wifi verbinding. Hoop niet dat het een hardware dingetje is! Ga anders van't weekend maar eens een,soft/hard reset doen...
Je moet dan wel weer je wachtwoord opgeven als je weer voor de eerste keer verbinding maakt met je eigen wifipunt natuurlijk.
Weet nu weer bijna zeker waarom ik een xboxone ga kopen. Hoe bedoel je moeilijker maken welke console je moet kopen Dit zou echt vet zijn op mijn l920 of surface RT.
The Verge reports that Microsoft did not only demonstrate a unified app store today, but also showed off an experimental technology which would be able to stream Xbox games to Windows 8 and Windows Phone handsets, including the low-end Nokia Lumia 520.
[ Voor 51% gewijzigd door vali op 26-09-2013 23:54 ]
nice! erg nice!vali schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:39:
Weet nu weer bijna zeker waarom ik een xboxone ga kopen. Hoe bedoel je moeilijker maken welke console je moet kopen Dit zou echt vet zijn op mijn l920 of surface RT.
[...]
Als Windows Phone modje heb ik mij zo gek laten krijgen om de LG G2 (Android) te gaan testen. eerste indruk: Wow wat snel, tering wat is Android een chaos t.o.v. Windows Phone. we vragen gebruikers om testscenario's te bedenken. Uiteraard doe ik dat met WP in het achterhoofd, maar wellicht kunnen jullie ook wat bijdragen aan de testjes? Dat mag in [Actie] Telecom modjes testen de LG G2
Gedaan, wel een gedurfde actie van je pat. Je gaat ons toch niet verlatenPaT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:05:
Als Windows Phone modje heb ik mij zo gek laten krijgen om de LG G2 (Android) te gaan testen. eerste indruk: Wow wat snel, tering wat is Android een chaos t.o.v. Windows Phone. we vragen gebruikers om testscenario's te bedenken. Uiteraard doe ik dat met WP in het achterhoofd, maar wellicht kunnen jullie ook wat bijdragen aan de testjes? Dat mag in [Actie] Telecom modjes testen de LG G2
Nee natuurlijk niet! Ik wilde eerste de 1020 gaan kopen, maar heb daar geen goed gevoel bij. aangezien er blijkbaar ook WP's met Snapdragon 800 aan gaan komen en als dat gecombineerd wordt met een soort van G2 toestel, dan wow! hebbuh hebbuh hebbuh!vali schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:04:
[...]
Gedaan, wel een gedurfde actie van je pat. Je gaat ons toch niet verlaten?
Android is leuk voor nerds die alles aan willen kunnen passen. Van mij hoeft dat niet. WP is wat dat betreft veel fijner. Daar denkt het OS veel meer voor je en nu blijkt wel dat Microsoft dat toch best goed gedaan heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 27-09-2013 13:46 ]
En dat laatst heb ik nou precies andersom. Ik gebruik nu 2 dagen de lumia 1020 en werd langzaam gekPaT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:05:
Als Windows Phone modje heb ik mij zo gek laten krijgen om de LG G2 (Android) te gaan testen. eerste indruk: Wow wat snel, tering wat is Android een chaos t.o.v. Windows Phone.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Tsjah, als het er ooit zou komen wel. Helaas moeten ze dan meer resources gaan zetten op het Windows phone team. Iets wat ze na 2010 al hadden moeten doen. Toen hebben ze nml ook al eens zoiets gedemo'd, techniek welke vervolgens schijnbaar geruisloos ergens op een plank gelegd is om stof te happen.vali schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:39:
[...]
http://gizmodo.com/548723...-7-xbox-360-and-windows-7
Ik ben bang dat Microsoft gewoon geen idee heeft hoe de markt leeft.. Ze demo'en wat, er lekken wat screenshots e.d.. En vervolgens hoor je er nooit meer wat van. En als je er wat van terugziet, is het bij de concurrentie, alsof ze het zelf niet willen of zo.
Mij bekruipt steeds vaker het gevoel dat ze een klein groepje developers in dienst hebben welke van project naar project gesleept worden. Verkoopt Windows 8 niet OK vanwege het ontbreken van een startmenu? Zet alle devs daarop. Heeft server 2012 een issue? Alle devs daarop. Alsof ze van mini projectje tot mini projectje leven en er geen dedicated devs zijn voor een subdivisie - alleen een groepje om snel kleine bugfixes uit te brengen of zo. Zo ga je natuurlijk nooit de mobiele markt veroveren, als je concurrentie wel dedicated devs heeft voor elk project.
En ja, de userbase valt het ook al op. Het volgende nieuwsbericht kan je met een korrel zout nemen (aangezien Apple een van de klanten is van het onderzoeksbureau) maar de reakties onder het artikel spreken boekdelen:
http://www.wpcentral.com/...os7-slams-windows-phone-8
Deze geluiden komen dus uit de WP community zelf.. Ik hou wel hoop dat e.e.a. nog wel verbetert voor Windows Phone, maar vraag mij af of Microsoft niet weer eens te laat gaat zijn met nieuwe ontwikkelingen.
Verwijderd
Het stukje wat hier getoond wordt is al een tijdje werkelijkheid.. (Je ziet nl ook gewoon een werkend project in visual studio).xxxneoxxx schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:01:
[...]
Tsjah, als het er ooit zou komen wel. Helaas moeten ze dan meer resources gaan zetten op het Windows phone team. Iets wat ze na 2010 al hadden moeten doen. Toen hebben ze nml ook al eens zoiets gedemo'd, techniek welke vervolgens schijnbaar geruisloos ergens op een plank gelegd is om stof te happen.
http://gizmodo.com/548723...-7-xbox-360-and-windows-7
Asphalt 7 is bijvoorbeeld ook Windows 8 <> Windows Phone multiplayer.. Er zijn ook al games (volgens mij ook rayman) waarbij je cross platform kan doorspelen, starten op windows, verder op je telefoon.
Ondanks dat er in het rapport echt een hele hoop onzin punten staan (voor de user experience index staan echt onzin dingen in), zo krijgt wp8 een 2 voor customization.. omdat je geen achtergrondplaatje kan instellen, ben ik het met een aantal reacties op wpcentral wel eens.En ja, de userbase valt het ook al op. Het volgende nieuwsbericht kan je met een korrel zout nemen (aangezien Apple een van de klanten is van het onderzoeksbureau) maar de reakties onder het artikel spreken boekdelen:
http://www.wpcentral.com/...os7-slams-windows-phone-8
Deze geluiden komen dus uit de WP community zelf.. Ik hou wel hoop dat e.e.a. nog wel verbetert voor Windows Phone, maar vraag mij af of Microsoft niet weer eens te laat gaat zijn met nieuwe ontwikkelingen.
Het updaten gaat inderdaad niet echt snel, hoewel er natuurlijk wel realistisch naar gekeken moet worden. Je kan niet verwachten dat ze bij MS iets in een paar maanden toevoegen waar ze bij andere OSen bijvoorbeeld al jaren over deden.
Een groot aantal van de klachten zouden mogelijk in GDR3 moeten worden verholpen, als alle geruchten kloppen. Sommige klachten komen puur door toestel/provider.. zoals FM functie/Data Sense.
Volgend jaar zouden ook zaken als VPN e.d. moeten worden toegevoegd.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 15:10 ]
xxxneoxxx haalt idd wat dingen door elkaar. Die Gizmodo link is multiplatform gamen. Zoals n_n idd zegt alreeds toegepast, door meer dan alleen Microsoft, of alleen consoles en mobile devices.
Het zojuist aangehaalde artikel beschrijft hoe de XBOX One de game draait en de telefoon slechts als interface gebruikt. men heeft het er zelfs over dat ze middels een aparte connector een controller aan de telefoon hebben gehangen. Iets heel anders dan crossplatform tegen elkaar gamen.
Dat verhaal over die dev teams valt wel mee; dit soort dingen komt veelal uit de koker van Microsoft Research..
Wat betreft die laatste link, ik had dat al gelezen, beetje erg vreemd verhaal. Zoals je zelf al zegt, met een korrel zout nemen.
PCMag Business Choice Awards 2013 (recent)
PCMAg Readers' Choice Awards 2013 (recent)
Nokia scores 21% higher on average for customer satisfaction, according to online survey (april)
Those with Windows Phones are happier than Android users, says new survey (februari)
Nokia’s Windows Phones topping customer satisfaction charts in US (april)
Bij allen komt WP als beste naar boven.
Het zojuist aangehaalde artikel beschrijft hoe de XBOX One de game draait en de telefoon slechts als interface gebruikt. men heeft het er zelfs over dat ze middels een aparte connector een controller aan de telefoon hebben gehangen. Iets heel anders dan crossplatform tegen elkaar gamen.
Dat verhaal over die dev teams valt wel mee; dit soort dingen komt veelal uit de koker van Microsoft Research..
Wat betreft die laatste link, ik had dat al gelezen, beetje erg vreemd verhaal. Zoals je zelf al zegt, met een korrel zout nemen.
PCMag Business Choice Awards 2013 (recent)
PCMAg Readers' Choice Awards 2013 (recent)
Nokia scores 21% higher on average for customer satisfaction, according to online survey (april)
Those with Windows Phones are happier than Android users, says new survey (februari)
Nokia’s Windows Phones topping customer satisfaction charts in US (april)
Bij allen komt WP als beste naar boven.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Nee, ik haal niet zoveel door elkaar hoor. Vergelijk het ook niet echt, bedoel er meer mee te zeggen dat MS vaker leuke bijzaken aankondigt, en deze vervolgens nooit uit komen of niet geimplementeerd worden in de lifecycle van het product waarvoor het bedoeld was.
Je kan niet eeuwig blijven concurreren op basis van pricedrops van je hardware, gelekte screenshots en geruchten mbt nieuwe fuctionaliteit, die vervolgens lang op zich laat wachten. Fuctionaliteit die eigenlijk al lang in een telefoon OS had moeten zitten. Reactie uit mijn link:
Je kan niet eeuwig blijven concurreren op basis van pricedrops van je hardware, gelekte screenshots en geruchten mbt nieuwe fuctionaliteit, die vervolgens lang op zich laat wachten. Fuctionaliteit die eigenlijk al lang in een telefoon OS had moeten zitten. Reactie uit mijn link:
Het wordt nu toch langzamerhand tijd dat MS er hard aan gaat trekken imho.But they are right on in the seriousness of the missing, basic functions that we have all been shouting into MicroSloth's ears about for THREE YEARS! That's an eternity in this business, more than one device lifecycle (2 years) in North America. Microsloth is shooting themselves in the head and there is no excuse for their "Hurry up and Wait" attitude. On AT&T I have no reason to expect any improvement for the lack of Notifications until 2014! Even then I won't be able to fully customize my Notification sounds, and I could do that on my Windows Mobil devices nearly a DECADE AGO!
Er is een reden waarom dat soort gebash, 'MicroSloth', hier op GoT niet getolereerd word. Da's dezelfde reden waarom ik die persoon kan ik niet serieus kan nemen..
Dat gezeur om notificaties snap ik nog steeds slechts ten dele; Microsoft heeft een ander idee over notificaties; hun visie is tiles. Dat van die geluiden kan ik me iets bij voorstellen, ik hecht er geen waarde aan maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat handig vinden. Vooral als het aandeel Windows Phone's stijgt en je er meer tegenkomt. Echter, als je kijkt hoeveel mensen dezelfde default iPhone tune hebben, en hoe weinig mensen hun standaard geluidjes van hun Galaxy's veranderen (je hoort gewoon welke editie ze hebben, sgs3, sgs4) neem ik die verschrikkelijke 'nood' voor custom sounds niet al te serieus.
Grappig is het ook dat zo'n persoon juist daarover zeurt. Dat zijn de zaken die ze nu nog missen? Ag. Ik vind het belangrijker dat een OS snel (en niet lagt zoals de gemiddelde Android muv Nexus telefoons) en vooral stabiel is. Dat men eerst zaken zoals multitasking oppikt, of die verschillende grootte's van tiles. Vind ik nuttiger dan een custom ringtone, of een plaatje als achtergrond. En dat ze voor alles hun tijd nemen zodat het product in basis stabiel en snel is. Je zult maar in praktisch elke nieuwe release van je (i)OS een lockscreen bug hebben zitten.
iPhone had in het begin die features ook niet, maar daar is het goed mee gekomen. Ja tuurlijk, MS kan als een dolle alles bij gaan bouwen, ten koste van stabiliteit en snelheid. Wat dan?
"Microsoft kopiëert alles! "
"Ja, ag, dat deden ze met Windows 3.11 ook al."
Of je krijgt zoiets als wat Samsung's tactiek (waar ze overigens wel enorm succes mee hebben) blijkbaar is; zoveel mogelijk nieuwe features in een telefoon stoppen, zodat je bij elke update een dikkere processor en meer geheugen nodig hebt om het eea nog enigzins werkbaar te houden.
Je neemt overigens wel een vreemd voorbeeld om je punt te bewijzen; het product is namelijk wel op de markt gekomen, zoals n_n ook reeds aangaf.
Ze kondigen zaken zelfs te vroeg aan. Kijk eens naar een van de meest populaire gadgets van tegenwoordig; tablets. Enig idee welk bedrijf dat idee had en het ook al eerste op de markt bracht?
En als je kijkt naar dat Illumniroom wat ze begin dit jaar lieten zien, prima techniek, komt inderdaad niet op de markt. Zou je een punt hebben zou je zeggen. De reden vind ik echter wel begrijpelijk, het is gewoonweg nu te duur..
Sowieso een zeer interessant onderwerp, ik heb daar een tijd terug een heel interessants stuk over gelezen. Check dit artikel eens.. (ik heb het hele stuk over de interessante projecten eruit gelaten)
Dat gezeur om notificaties snap ik nog steeds slechts ten dele; Microsoft heeft een ander idee over notificaties; hun visie is tiles. Dat van die geluiden kan ik me iets bij voorstellen, ik hecht er geen waarde aan maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat handig vinden. Vooral als het aandeel Windows Phone's stijgt en je er meer tegenkomt. Echter, als je kijkt hoeveel mensen dezelfde default iPhone tune hebben, en hoe weinig mensen hun standaard geluidjes van hun Galaxy's veranderen (je hoort gewoon welke editie ze hebben, sgs3, sgs4) neem ik die verschrikkelijke 'nood' voor custom sounds niet al te serieus.
Grappig is het ook dat zo'n persoon juist daarover zeurt. Dat zijn de zaken die ze nu nog missen? Ag. Ik vind het belangrijker dat een OS snel (en niet lagt zoals de gemiddelde Android muv Nexus telefoons) en vooral stabiel is. Dat men eerst zaken zoals multitasking oppikt, of die verschillende grootte's van tiles. Vind ik nuttiger dan een custom ringtone, of een plaatje als achtergrond. En dat ze voor alles hun tijd nemen zodat het product in basis stabiel en snel is. Je zult maar in praktisch elke nieuwe release van je (i)OS een lockscreen bug hebben zitten.

iPhone had in het begin die features ook niet, maar daar is het goed mee gekomen. Ja tuurlijk, MS kan als een dolle alles bij gaan bouwen, ten koste van stabiliteit en snelheid. Wat dan?
"Microsoft kopiëert alles! "
"Ja, ag, dat deden ze met Windows 3.11 ook al."
Of je krijgt zoiets als wat Samsung's tactiek (waar ze overigens wel enorm succes mee hebben) blijkbaar is; zoveel mogelijk nieuwe features in een telefoon stoppen, zodat je bij elke update een dikkere processor en meer geheugen nodig hebt om het eea nog enigzins werkbaar te houden.
Je neemt overigens wel een vreemd voorbeeld om je punt te bewijzen; het product is namelijk wel op de markt gekomen, zoals n_n ook reeds aangaf.
Ze kondigen zaken zelfs te vroeg aan. Kijk eens naar een van de meest populaire gadgets van tegenwoordig; tablets. Enig idee welk bedrijf dat idee had en het ook al eerste op de markt bracht?
En als je kijkt naar dat Illumniroom wat ze begin dit jaar lieten zien, prima techniek, komt inderdaad niet op de markt. Zou je een punt hebben zou je zeggen. De reden vind ik echter wel begrijpelijk, het is gewoonweg nu te duur..
Sowieso een zeer interessant onderwerp, ik heb daar een tijd terug een heel interessants stuk over gelezen. Check dit artikel eens.. (ik heb het hele stuk over de interessante projecten eruit gelaten)
Meet Microsoft, the world's best kept R&D secret
As far as 99.9 percent of the world population is concerned, Microsoft is a stodgy, old-guard technology company. Its bottom line is fully leveraged against PC operating systems and business software—hardly the building blocks of a future-thinking portfolio, right?
But scratch that cold, conservative, pedestrian surface, and you’ll find a Microsoft that’s a veritable hotbed of cutting-edge innovation. Indeed, the company doesn't just loosen its purse strings when it comes to research and development. No, it practically throws money at really big thinkers to build a more wondrous, fantastical future. In 2011 alone, Microsoft's R&D budget reached a record high of $9.6 billion (yes, with a "B"). That’s a lot of Benjamins, and they’re being spent on some decidedly awesome projects.
[..]
Some pundits speak about Microsoft as if it’s already dead—a shambling, stuffy company sustained by locked-in legacy software and little else. Microsoft certainly has challenges ahead of it, but as I’ve outlined today, the company does not have its head stuck in the sand.
Redmond spends more on R&D than Google and Apple combined. Think about that the next time someone tells you Microsoft doesn’t have a future.
[ Voor 7% gewijzigd door Rowdy.nl op 27-09-2013 22:12 ]
Het punt is wel dat ze dan de Toast notification er ook wel uit hadden mogen laten. De tiles voldoen echter niet voor alle situaties waarbij je notifications wilt sturen aan gebruikers. Dat is de reden dat die toasts er in zitten, alleen heeft MS deze maar halfbakken geïmplementeerd. Ze zijn nu eigenlijk niet bruikbaar, omdat het merendeel van de tijd ze binnenkomen zonder dat je het ook maar door hebt (omdat je op de plee zit, druk bezig bent, net even wegkijkt, koffie halen, etc.).Rowdy.nl schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:03:
[...] Dat gezeur om notificaties snap ik nog steeds slechts ten dele; Microsoft heeft een ander idee over notificaties; hun visie is tiles. [...]
MS Research is best wel groot, ja, en ze doen echt hele toffe dingen! Chronozoom is bijvoorbeeld best grappig. Een andere die ik best veel op vakantie heb gebruikt is Photosynth. De dames van het restaurant in het kleine dorpje in Italië waar ik twee weken ben geweest waren behoorlijk onder de indruk. PhotoDNA wordt ook gretig gebruikt door onze overheid (voor kinderporno zoeken). Ze zijn overigens ook bezig met 4!! besturingssystemen te ontwikkelen naast Windows. En natuurlijk PixelSense (voorheen Surface) niet vergeten
Ahja.. Ze zijn een beetje een losgeslagen onderdeel van Microsoft. En dat is ook meteen het probleem denk ik. Het is heel leuk voor MSR om dingen te publiceren enzo, maar marketing technisch is het niet echt handig. Het geeft de concurrenten tijd om vergelijkbare dingen te onderzoeken en uit te brengen nog voordat MSHQ dit kan doen.
Tsjah, al gaan ze straalmotoren ontwerpen. Feit is, ik heb een telefoon, en die wil ik graag kunnen gebruiken. Mijn vriendin heeft een lumia 800. 2 telefoons op tafel, en 1 persoon krijgt een berichtje. Hoor je een piepje. Welke telefoon was het nu? Toast notification. Zelfde verhaal. Snel, livetiles checken! En hopen dat je de tile gepinned hebt, anders vind je nooit meer je bericht terug. Je wilt iemand iets laten zien, maar je scherm draait mee. Je wil rotation lock uitzetten. Kan niet. Zulke zaken, standaard usability van je telefoon, die concurrentie wel heeft, of je het nu gebruikt of niet.. Features die 2 iteraties terug in je EIGEN voorgaande os ook al zaten..
Dat hoeft geen jaar te duren deze te implementeren. Krijg je een grote update, gdr2, hoop bombarie, voegt voor het merendeel van de gebruikers letterlijk niets toe op usability vlak. Terwijl de community schreeuwt om meer logische, standaard usability features die concurrende prducten wel hebben.
Sommige zaken worden na de initiele verliefdheid op het OS echt wel irritant. Ik hoop dus echt dat GDR3 dan naar mijn idee missende zaken echt toevoegt. Genoeg mensen die het toch wel willen. Categorie je hoeft het niet te gebruiken, maar toch handig als het er wel is.
Dat hoeft geen jaar te duren deze te implementeren. Krijg je een grote update, gdr2, hoop bombarie, voegt voor het merendeel van de gebruikers letterlijk niets toe op usability vlak. Terwijl de community schreeuwt om meer logische, standaard usability features die concurrende prducten wel hebben.
Sommige zaken worden na de initiele verliefdheid op het OS echt wel irritant. Ik hoop dus echt dat GDR3 dan naar mijn idee missende zaken echt toevoegt. Genoeg mensen die het toch wel willen. Categorie je hoeft het niet te gebruiken, maar toch handig als het er wel is.
[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 28-09-2013 00:12 ]
Ik snap je helemaal
Behoorlijk wat zaken die vrij eenvoudig zijn toe te voegen, zelfs met MS hoge standaarden voor het eenvoudig houden van de UI, laten ze gewoon liggen. Ik vraag me soms ook wel af of het wel zo verstandig is voor MS om MSR nog voort te laten bestaan. Die knappe koppen kunnen beter mensen op MSHQ lastig gaan vallen, dan onderzoek doen naar dingen die de komende 10 tot 20 jaar nog niet kunnen worden gebruikt (en als het al wordt gebruikt dan door een concurrent).
Tja, je kunt er over zeuren, maar ik vind dat jij (en anderen) nogal snel overdrijft.xxxneoxxx schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 00:10:
Tsjah, al gaan ze straalmotoren ontwerpen. Feit is, ik heb een telefoon, en die wil ik graag kunnen gebruiken. Mijn vriendin heeft een lumia 800. 2 telefoons op tafel, en 1 persoon krijgt een berichtje. Hoor je een piepje. Welke telefoon was het nu? Toast notification. Zelfde verhaal. Snel, livetiles checken! En hopen dat je de tile gepinned hebt, anders vind je nooit meer je bericht terug. Je wilt iemand iets laten zien, maar je scherm draait mee. Je wil rotation lock uitzetten. Kan niet. Zulke zaken, standaard usability van je telefoon, die concurrentie wel heeft, of je het nu gebruikt of niet.. Features die 2 iteraties terug in je EIGEN voorgaande os ook al zaten..
Alles wat je niet op je startscherm gepinned hebt, is blijkbaar niet belangrijk genoeg om notificaties van te kunnen zien. Ofwel: non-excuus. Verder is het niet zo'n probleem om uit de 2 telefoons aparte geluidjes te kiezen. Sure, je bent beperkt maar het hoeft niet hetzelfde te zijn.
Verder heb je 270 graden rotatie. Draai hem maar eens op zijn kop, dat draait niet verder. Heb je dus een foto die verkeerd staat, dan kun je dat daar even mee doen. Ook handig: telefoon plat neerleggen. Doet ie helemaal niet roteren. Of je gebruikt zo'n ding als een foto-bewerkings-app en zet hem eventjes correct neer. Maar hoe vaak neem jij foto's met een verkeerde houding dan? Lijkt me ook niet al te vaak meer voorkomen, nu elke telefoon een gyroscoop e.d. heeft.
Dat zaken ook in een ander OS zaten heeft weinig van toepassing. Of wil jij ook nog andere zaken terug die nu helemaal niet meer van belang zijn, AM radio of andere technieken.
Elk OS heeft zo zijn beperkingen. Sure bij Android of iOS is het zoeken misschien wat lastiger, maar die zijn er dan ook al vele jaren in dezelfde vorm, alleen met wat extra features. Windows Mobile en Symbian waren ook uitgebreider, maar komt dat omdat ze langer bestonden of omdat die features noodzakelijker waren?
Windows Phone is bovendien anders van opzet dan de besturingssystemen waar je het mee vergelijkt. Windows Mobile was inderdaad uitgebreider, maar ook onoverzichtelijker, minder geschikt voor touch en minder stabiel. Ik denk dat we zeker op die vlakken (wat ik imo belangrijker vind dan of je een feature wel of niet hebt) enorm vooruit zijn gegaan. Dat er ruimte voor verbetering is ben ik met je eens, maar om nou te zeggen dat we niet zonder kunnen: nee.
Standaard usability (al bedoel je waarschijnlijk standaard functionaliteiten) zijn toch echt andere zaken dan wat jij voorschrijft. Bij een auto heb je ook dat de standaard functionaliteiten zijn dat er een stuur, wielen, motor, lampen en dat soort zaken op zitten. Airco en dergelijke zijn inmiddels ook standaard geworden (al zijn daar ook uitzonderingen op) maar zaken als stoelverwarming of climate control zijn toch echt optioneel (of op zijn minst niet standaard in elke auto). En laten die nou prima vergelijkbaar zijn met rotation-lock. Iets wat bv wel standaard is, zijn natuurlijk bellen/wifi/bluetooth maar ook api's voor applicaties en de mogelijkheid om je startscherm in te delen.
Kijk je verder naar hoeveel gebruikers van andere platformen die zaken gebruiken, dan zal je dat toch erg tegenvallen. Ik hoor of zie hier nooit iemand over rotationlock of verschillende ringtones. Wel als zijn bereik niet oké is en als iemand gebeld wordt.
Andere zaken waar Windows Phone bijvoorbeeld weer uitblinkt itt de concurrentie zijn zaken als die Glimp van Nokia, simpelheid om te navigeren of telefoon te unlocken, livetiles, integratie van QR-lezer, groeperen van informatie over je favoriete contactpersonen, fatsoenlijke game-hub, integratie met office en meer van dat soort zaken. Zeker met Nokia heb je gewoon veel dingen die andere fabrikanten nu ook langzaamaan aan het toepassen zijn (super sensitive touch en draadloos laden bv). Dat zijn zaken die ik meer kan waarderen dan of ik mijn scherm fatsoenlijk kan roteren.
Dit is nogal een dooddoener, omdat *alle* andere OSen dit gewoon ondersteunen. Nogal logisch dat je ze daar dan niet over hoort klagen.Martinspire schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:29:
[...] Ik hoor of zie hier nooit iemand over rotationlock of verschillende ringtones. [...]
Nee let's face it. WP8 is een geweldig OS, maar je kan niet ontkennen dat bepaalde veel gebruikte en standaard (omdat het in alle andere OSen wel zit) functionaliteiten niet aanwezig zijn. Sommige zijn zo banaal om te implementeren dat het een wonder is dat MS het na 3 jaar nog steeds niet voor elkaar heeft gekregen. Ik noem dus
- *echte* rotation lock (dus auto rotate helemaal uit)
- quick settings (wifi, bluetooth)
- een manier om toast messages altijd te kunnen zien (ofwel notification center, ofwel gewoon pas 4 sec nadat het scherm actief is laten weggaan)
- toegang tot videos via API voor ontwikkelaars (zodat je bijv. al gemaakte video's kan versturen via Whatsapp).
- Aparte volume controls, of iig. een intuïtievere manier om volume te regelen voor global, muziek en bellen.
- De kalender app die duidelijk een week view mist.
- Alle Bing features toevoegen.
- API integratie toegang tot de messaging hub (als in, een whatsapp kan zichzelf er in integreren)
IMO is dat vrij moeilijk te doen als de gebruiker dat ding nooit heeft gezien. Dan weten ze het dus alsnog niet[...] A toast appears at the top of the screen to notify the user of an event, such as a news or weather alert. [...]

Het is niet mijn bedoeling om het OS ingewikkelder te maken dan dat het hoeft te zijn, maar dit zijn dingen waar veel mensen erg op wachten en die allemaal te implementeren zijn op zo'n manier dat het OS niet ineens onoverzichtelijk of moeilijk te gebruiken wordt.
Overigens vermoed ik dat hij wel degelijk usability bedoeld, omdat het missen van bepaalde functionaliteiten wel degelijk de "ease of use" kan beinvloeden. Al denk ik dat hij beter user experience had kunnen noemen.
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 28-09-2013 10:31 ]
Caelorum, helemaal mee eens. Ik heb zoals sommigen nog wel weten sinds november een HTC 8X en daarnaast een HTC One. Als ik zie hoe enorm stil de ontwikkeling staat van WP8 tov de nuttige updates die ik telkens op mijn HTC One krijg dan is dat heden ten dage een zorgelijk punt. Laten we elkaar nou niet die roze WP8 bril voorhouden en de realiteit onder ogen zien. WP8 ontbreekt het aan basale functionaliteiten en dat doel ik niet eens op zaken die ik perse van Android of iOS wil terugzien op WP8. Het moet geen kopie-OS worden, MS heeft een andere visie op hun OS dan de concurrentie en dat is goed. Echter het is nu bijna een jaar later en wat is er nou echt aan het OS toegevoegd.
Nogmaals ze hoeven voor hun achterban (zie bijv. WP Central) niet alles in 1 keer te implementeren, maar om telkens na een minor update weer maanden niets meer te vernemen is gewoonweg niet OK.
Nogmaals ze hoeven voor hun achterban (zie bijv. WP Central) niet alles in 1 keer te implementeren, maar om telkens na een minor update weer maanden niets meer te vernemen is gewoonweg niet OK.
Nogmaals, dergelijke opgenoemende zaken zijn GEEN basale features. Je kunt prima zonder maar merkt in enkele situaties dat het aan kan voelen als een gemis. Dagelijks gebruik wordt er niet (of amper) door beïnvloed.
En usability heeft niets met ease of use te maken als je het hebt over missende features. Usability gaat over handelen, niet over missen.
En Sheik: jij weet ook dat WP 1 grote update per jaar krijgt en die is nu even uitgesteld. Dat wil niet zeggen dat ze stil zitten, maar iOS en Android hebben ook geen tig updates per jaar. De updates die jij op je One krijgt, zijn vooral bugfixes of hele kleine toevoegingen. Major updates gebeuren alleen bij nieuwe versies en die zijn er eigenlijk sinds de 4.0 update van Android ook niet echt meer geweest (iig niet groundbreaking).
Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de SDK en nieuwe API's. Als ze echt WP en Win8/RT willen samenvoegen, dan zullen ze WinJS ondersteuning moeten inbouwen en die is er momenteel niet in WP8. Verder vind ik het wat overdreven om te stellen dat er weinig progressie met Windows Phone is. Het OS krijgt dan misschien weinig updates, maar de diverse applicaties en toevoegingen worden wel degelijk regelmatig geupdate.
En usability heeft niets met ease of use te maken als je het hebt over missende features. Usability gaat over handelen, niet over missen.
En Sheik: jij weet ook dat WP 1 grote update per jaar krijgt en die is nu even uitgesteld. Dat wil niet zeggen dat ze stil zitten, maar iOS en Android hebben ook geen tig updates per jaar. De updates die jij op je One krijgt, zijn vooral bugfixes of hele kleine toevoegingen. Major updates gebeuren alleen bij nieuwe versies en die zijn er eigenlijk sinds de 4.0 update van Android ook niet echt meer geweest (iig niet groundbreaking).
Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de SDK en nieuwe API's. Als ze echt WP en Win8/RT willen samenvoegen, dan zullen ze WinJS ondersteuning moeten inbouwen en die is er momenteel niet in WP8. Verder vind ik het wat overdreven om te stellen dat er weinig progressie met Windows Phone is. Het OS krijgt dan misschien weinig updates, maar de diverse applicaties en toevoegingen worden wel degelijk regelmatig geupdate.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2013 12:28 ]
Waarom precies is dat een zorgelijk punt? Waarom kan je niet gewoon je telefoon gebruiken en je niet hoeven bezig houden met welke updates je wanneer wel/niet krijgt? Vergeet niet dat veel Android telefoons niet eens meer geüpdatet worden of pas een jaar later. Of kijk naar iOS 7, veel te veel gerushed: telefoon blijft hangen bij gesprekken, kan soms niet eens meer opnemen, bij de Nederlandse vertaling valt er tekst uit de knoppen etc.Sheik schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:12:
Caelorum, helemaal mee eens. Ik heb zoals sommigen nog wel weten sinds november een HTC 8X en daarnaast een HTC One. Als ik zie hoe enorm stil de ontwikkeling staat van WP8 tov de nuttige updates die ik telkens op mijn HTC One krijg dan is dat heden ten dage een zorgelijk punt.
Nou dan heb ik zeker en vast een roze bril op, ik gebruik al sinds 2010 Windows Phone en ben er prima tevreden over. Rotation-lock heb ik nog nooit gemist, ik ben prima tevreden met de telefoon op zijn kop houden.Laten we elkaar nou niet die roze WP8 bril voorhouden en de realiteit onder ogen zien. WP8 ontbreekt het aan basale functionaliteiten en dat doel ik niet eens op zaken die ik perse van Android of iOS wil terugzien op WP8. Het moet geen kopie-OS worden, MS heeft een andere visie op hun OS dan de concurrentie en dat is goed. Echter het is nu bijna een jaar later en wat is er nou echt aan het OS toegevoegd.
Wat zou je willen vernemen dan? Als ik de laatste geruchten hoor, dan zijn ze bezig met Windows RT en Windows Phone samen te voegen, iets wat natuurlijk een enorme architecturele onderneming is, waardoor dit soort kleine dingetjes een beetje een back-seat plaats krijgen. Hetzelfde was eigenlijk ook het geval in de aanloop naar Windows Phone 8.Nogmaals ze hoeven voor hun achterban (zie bijv. WP Central) niet alles in 1 keer te implementeren, maar om telkens na een minor update weer maanden niets meer te vernemen is gewoonweg niet OK.
Bovendien, als MS iets bekend maakt dan worden ze daar ook dubbel op afgerekend als ze het niet halen, ik heb liever dat ze alles stil houden totdat ze zeker weten dat ze een goed product op de markt kunnen zetten op de aangekondigde tijd.
Ondertussen geniet ik gewoon van het gebruiken van mijn HTC 8x, als jij dat niet kan, dan moet je misschien hem wegdoen?
Ik denk dat veel mensen hier een bovennormale interesse in techniek hebben, maar voor veel mensen is een telefoon vooral dat, een telefoon. Die gaan zich niet bezig houden met toekomstige nieuwe functies. Zeker de mensen die nu van een dumbphone afkomen, waar MS zich toch op richt, zal het allemaal niet zoveel schelen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Daar ben ik het dus niet mee eens. Tegenwoordig gaat alles via de telefoon en lijkt het alsof we/ze niet meer zonder telefoon kunnen. Moet je eens kijken hoe we/ze reageren als de telefoon zoek is. Ik kom zelf van android en ben blind (zonder vooronderzoek) naar WP overgestapt en moet je eerlijk zeggen dat ik de volledige vrijheid die je bij android hebt wel heel erg mis.Ramon schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:38:
Ik denk dat veel mensen hier een bovennormale interesse in techniek hebben, maar voor veel mensen is een telefoon vooral dat, een telefoon.