• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
Martinspire schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:27:
Nogmaals, dergelijke opgenoemende zaken zijn GEEN basale features. Je kunt prima zonder maar merkt in enkele situaties dat het aan kan voelen als een gemis. Dagelijks gebruik wordt er niet (of amper) door beïnvloed.[...]
Ja, ik kan ook zonder belmogelijkheden. Is dat dan ook geen standaard (had het niet over basaal) feature? Dat je zonder iets kunt is niet echt een goede maatstaf voor of iets standaard is of niet.
[..] En usability heeft niets met ease of use te maken als je het hebt over missende features. Usability gaat over handelen, niet over missen. [...]
Juist, en om dan de ISO definitie te pakken
The extent to which a product can be used by specified users to achieve specified goals with effectiveness, efficiency, and satisfaction in a specified context of use.
Het gebrek aan bepaalde features beperkt mij wel degelijk in het efficient bepaalde handelingen uitvoeren. Daarnaast drukt het mijn satisfaction ook wel degelijk. Hoe je er dus bij komt dat het wel of niet hebben van features niets te maken heeft met usability is mij echt een raadsel. *edit* oke, als je het echt hebt over dingen die in de hele UI niet kunnen, dan heb je het eigenlijk over utility. Maar het punt is dat sommige van de aangehaalde dingen wel kunnen, maar enorm omslachtig zijn, bepaalde 'veel' gebruikte settings veranderen bijvoorbeeld.
Ik zeg hier niet dat WP8 kut is, anders had ik Windows Phone devices niet al sinds 2010 gebruikt, maar bepaalde standaard functionaliteiten (lees meer dan 90% van de smartphones heeft ze) mis ik gewoon. En ik ben niet de enige als je bijvoorbeeld kijkt op http://windowsphone.uservoice.com

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 28-09-2013 13:57 ]

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Wel bijzonder dat telefoons tegenwoordig weggezet worden als mobiele mediaspelers, vervangers van mp3spelers, vervangers van wekkers, losse papieren agenda's, maar als dan een discussie start over wat functionaliteit die vervolgens volgens vele vooralsnog ontbreekt, het opeens voornamelijk een telefoon is waarmee je kunt bellen.

En reakties als:
Ramon schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:38:
[...]
Ondertussen geniet ik gewoon van het gebruiken van mijn HTC 8x, als jij dat niet kan, dan moet je misschien hem wegdoen?
..dragen ook niet bij aan een gezonde discussie hier over. Ik lees bijv. nergens dat hij niet "geniet" van zijn telefoon.. Ik lees gewoon wat ik bij meer mensen lees; iedereen is eigenlijk wel blij met hun telefoon, maar men heeft het idee dat de ontwikkeling op een laag pitje staat, t.o.v. concurrerende producten. Kijk naar Blackberry en je ziet, stilstand is achteruitgang. Het zou tof zijn als Microsoft dit ook in ziet en echt aan de bak gaat.

Kan je vervolgens over bijv. de IOS update zeggen wat je wil qua bugs, maar men durft iig wel een hele userinterface, een super gebruiksvriendelijke en simpele user interface - tevens van de pilaren waar het hele merk en de modellijn op leunt - compleet op de schop te gooien na geluiden dat het bedrijf niet meer innoveert. Dat daar bugs in zitten geloof ik wel. T'is nu niet zo dat bijv. GDR2 helemaal bug vrij is op alle modellen, en dit is i.v.m. de IOS update nog niet echt zo'n major overhaul van het OS. (bug vrij als in: bluetooth issues die mensen melden na GDR2, op HTC's het feit dat sommige toestellen gewoon tijdelijk bricken e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
xxxneoxxx schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:19:
Wel bijzonder dat telefoons tegenwoordig weggezet worden als mobiele mediaspelers, vervangers van mp3spelers, vervangers van wekkers, losse papieren agenda's, maar als dan een discussie start over wat functionaliteit die vervolgens volgens vele vooralsnog ontbreekt, het opeens voornamelijk een telefoon is waarmee je kunt bellen.
Ik heb niet gezegd dat het voornamelijk een telefoon is waarmee je kunt bellen. Wat ik bedoelde en misschien niet helemaal duidelijk mee was is dat het overgrote deel van de gebruikers zich niet bezig houdt met updates, denk bijvoorbeeld niet dat de doorsnee iOS gebruiker zich dagelijks ergerde dat iOS er "stale" begon uit te zien, zo denk ik ook niet dat er veel mensen zijn die nu WP gebruiken die zich bezighouden met wanneer Windows Phone 8.1 nou uitkomt of wat die update zou moeten toevoegen. In tegenstelling met bugs en fouten in een OS, waar mensen zich wel duidelijk dagelijks aan kunnen ergeren. Daarom dat ik zei dat ik liever heb dat Microsoft gewoon even goed de tijd neemt om iets goeds neer te zetten.

Op internet heb je natuurlijk een zeer vocale minderheid die van alles roept, maar dat is niet de gehele gebruikersgroep.
En reakties als:

[...]

..dragen ook niet bij aan een gezonde discussie hier over. Ik lees bijv. nergens dat hij niet "geniet" van zijn telefoon.. Ik lees gewoon wat ik bij meer mensen lees; iedereen is eigenlijk wel blij met hun telefoon, maar men heeft het idee dat de ontwikkeling op een laag pitje staat, t.o.v. concurrerende producten. Kijk naar Blackberry en je ziet, stilstand is achteruitgang. Het zou tof zijn als Microsoft dit ook in ziet en echt aan de bak gaat.
Wat ik eerder ook al vroeg, hoe weet je nou of de ontwikkeling stil staat? Omdat je er vanuit MS niets over hoort? Ik weet niet of je het herkent, maar MS heeft zich in het verleden danig verbrand aan het beloven van dingen die ze uiteindelijk niet (op tijd) waar konden maken, dat ik wel snap dat ze nu stil zijn totdat ze zeker weten dat ze iets kunnen leveren. Ik heb dus liever dat ze zich gewoon bezig houden met dingen bouwen dan zich bezig moeten houden met het temperen van diezelfde vocale minderheid op internet die het leuk vind om MS voor ieder foutje af te fakkelen.
Kan je vervolgens over bijv. de IOS update zeggen wat je wil qua bugs, maar men durft iig wel een hele userinterface, een super gebruiksvriendelijke en simpele user interface - tevens van de pilaren waar het hele merk en de modellijn op leunt - compleet op de schop te gooien na geluiden dat het bedrijf niet meer innoveert. Dat daar bugs in zitten geloof ik wel. T'is nu niet zo dat bijv. GDR2 helemaal bug vrij is op alle modellen, en dit is i.v.m. de IOS update nog niet echt zo'n major overhaul van het OS. (bug vrij als in: bluetooth issues die mensen melden na GDR2, op HTC's het feit dat sommige toestellen gewoon tijdelijk bricken e.d.)
Dit vind ik helemaal van de zotte. iOS heeft een interface overhaul en dat wordt blijkbaar door jou juichend ontvangen ondanks de vele bugs, terwijl MS in 2010 een compleet OS vaarwel heeft gezegd (Windows Mobile) om er Windows Phone voor in de plaats naar voren te schuiven. Als dat geen lef vergt? Of het lanceren van een ARM-only versie van Windows. Of het ombouwen van de kernel van Windows Phone 8 van een Windows CE- naar Windows NT-kernel. Of het bundelen van de Modern UI met Windows 8... allemaal dingen waar je lef voor nodig hebt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, het is makkelijker een hoop zaken te veranderen als je een kleine userbase hebt, dan een hoop zaken als je de grootste speler op de niche markt bent.

Alle andere punten die je op noemt, zijn stappen die microsoft noodgedwongen heeft moeten nemen om nog eniszins mee te komen in de mobiele markt. Enige monopolie wat men heden ten dage bezit is de desktop markt, en NSA achtige nieuwtjes zorgen er ook niet voor dat het voor Microsoft beter wordt. Zie een Duitse overheid die vanwege de vermeende backdoors in Microsoft software aangekondigd heeft dat het op z'n minst verstandig is voor overheden en bedrijven om eigenlijk maar eens na te gaan denken open source software en OS'en te gaan draaien i.p.v. closed source. Of ze het doen is een 2e, maar goed, het lijkt mij een duidelijk signaal.

Vroeger was er Windows Mobile ja. En met Windows Mobile op de markt is Microsoft op de lauweren gaan rusten. Goeie marktpenetratie, komt wel goed toch? Geen aspiraties om verder echt marktdominatie te krijgen op dat vlak. En ja, ik heb voor mijn Windows phone telefoon een aantal android toestellen gehad, en een paar Winmo toestellen, een 2tal Ipaq's.. Ook nog wat in house company bedrijfsapplicaties mogen aanpassen voor Windows Mobile. Geen slecht OS, voor die tijd, maar met de lancering van de eerste Iphone en de Blackberries was direct wel duidelijk dat de markt om iets anders verlegen zat denk ik. Had de besturing, hardware e.d. van Windows Mobile enigzins in de buurt gekomen van die van Apple (capacitive scherm anyone?) , dan had Microsoft niet een heel nieuw OS hoeven "bedenken". Zelfde gaat op voor tablets.

De grootste concurrent voor Windows Phone, is m.i. IOS van Apple. Beide groepen gebruikers willen iets hebben wat gewoon "werkt". Geen uren customisation voor alles lekker vloeiend loopt, maar telefoon aanzetten, bellen, apps gebruiken.
De iOs overhaul wordt niet juichend ontvangen door mij hoor, maar ik geef aan dat de userbase aangaf dat er wel wat vernieuwd mocht worden. Dat hebben ze gedaan. Ze hebben dat wat hun product uniek maakt, wat mensen als eerste roemen als ze het over het OS hebben, de user interface (in Apple-sheep termen - experience) aangepast. Dat vergt lef.
Lef vanuit Microsoft? Je hebt het er eerst over dat veel mensen die Windows Phone gebruiken zich niet bezig houden met updates, maar begint vervolgens een verhaal over processor architectuur en kernels.. Misschien, maar als je al niet veel te verliezen hebt omdat je de 3e speler bent op de markt en je wilt hogerop komen qua verkopen, dan heb je beter maar een product weg te zetten wat qua gebruikerservaring in de richting komt van de eerste 2 spelers in die markt denk ik dan. En wat er onderwater wijzigt, zal de niet-technische groep een zorg zijn, 'als het maar werkt'. Dat was de doelgroep toch?
Mensen zien uiteindelijk het product in hun handen, en het merendeel ligt geen seconde wakker van architectuur of kernels. Het product hoeft zeker geen kopie te zijn van Android of IOS (liefst niet zelfs) maar het lijkt mij 'logisch' dat qua functionaliteit/gebruiksgemak het elkaar niet al te veel ontloopt. IOS en Android hebben niet voor niet het grootste gedeelte van de markt in handen, zulen ze toch ergens wel iets goed doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:51

rda

Ik heb net al mijn muziek verwijderd van mijn wp8 telefoon, via de windows verkenner. Nu staat er dat er nog 6gb aan muziek en video's verbruikt wordt (geen video's) en staan er in mijn muziek hub nog een aantal albums en liedjes. Lang erop klikken geeft geen mogelijkheid tot delete, de windows phone app van windows 8 geeft een foutmelding bij verwijderen. Iemand een idee hoe ik toch mijn 6 gb terug kan krijgen en de muziek er volledig af gooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
He eindelijk weer eens een probleem zonder dat het hele window, droid en apple beleid er mee gemoeid is.

Opgeruimd mbv windows verkenner, en geen verandering te zien??????
Mijn ervaring is dat als je dan even een herstart doet dat het dan wel correct word aangegeven.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Amadeus1966 schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:45:
He eindelijk weer eens een probleem zonder dat het hele window, droid en apple beleid er mee gemoeid is.

Opgeruimd mbv windows verkenner, en geen verandering te zien??????
Mijn ervaring is dat als je dan even een herstart doet dat het dan wel correct word aangegeven.
Had ik al geprobeerd, geen succes. Vervolgens heb ik handmatig ieder nummer verwijderd. Dit leek te werken, maar bij storage info werd er alsnog 1,5gb verbruikt aangegeven. Ik heb nu net mijn telefoon gereset. Beetje een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Kan Pocket File Manager dat niet beter?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik loop nu tegen iets vervelends aan.

Mijn Facebook staat in het Engels, telefoon in het Nederlands. Nu de Facebook beta app ook vertaald is naar NL werd heel Facebook op mijn telefoon ineens Nederlands. Facebook is zo lelijk vertaald, dat ik het liever in het Engels gebruik, dus besloot ik dan mijn toestel maar op Engels te zetten. Maar uit de ingestelde toetsenbord talen (Nederlands, Engels), pakt hij nu steeds standaard Engels! Dat typt een beetje vervelend met de autocorrectie ingeschakeld.

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik mijn Facebook applicatie in het Engels, terwijl ik gewoon standaard in het Nederlands wil typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
TheZeroorez schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:22:
Ik loop nu tegen iets vervelends aan.

Mijn Facebook staat in het Engels, telefoon in het Nederlands. Nu de Facebook beta app ook vertaald is naar NL werd heel Facebook op mijn telefoon ineens Nederlands. Facebook is zo lelijk vertaald, dat ik het liever in het Engels gebruik, dus besloot ik dan mijn toestel maar op Engels te zetten. Maar uit de ingestelde toetsenbord talen (Nederlands, Engels), pakt hij nu steeds standaard Engels! Dat typt een beetje vervelend met de autocorrectie ingeschakeld.

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik mijn Facebook applicatie in het Engels, terwijl ik gewoon standaard in het Nederlands wil typen?
bij het toetsenbordinstellingen kan je Engels uitschakelen en Nederlands gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

warhamstr schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:20:
Kan Pocket File Manager dat niet beter?
Gedownload, maar lijkt me niet dat dit het probleem had opgelost. Zoals de makers van de app zelf ook al aangeven, kunnen zie dit soort bestanden niet weergeven wegens beperkingen vanuit MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Positieve cijfers over de groei van WP binnen Europa (artikel NU.nl). Wellicht leuk om even te lezen als WP gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:49:
Positieve cijfers over de groei van WP binnen Europa (artikel NU.nl). Wellicht leuk om even te lezen als WP gebruiker :)
Leuk om te zien, maar met 8% heb je niet de wereld veroverd. Er is nog veel te doen, en ze moeten vooral niet opgeven. Blijven doorgaan, dan komen we waarschijnlijk toch over iOS. Veel mensen hebben een goed gevoel bij windows en willen dat vooral ook vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ios of android verslaan......denk dat dat wel heel hoog gegrepen is.
Ze mogen blij zijn met een goede derde plaats.
Dat maakt het niet minder slecht, maar wel dat we iig geen meelopers zijn op de grote massa :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
xxxneoxxx schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:03:
Tsjah, het is makkelijker een hoop zaken te veranderen als je een kleine userbase hebt, dan een hoop zaken als je de grootste speler op de niche markt bent.

Alle andere punten die je op noemt, zijn stappen die microsoft noodgedwongen heeft moeten nemen om nog eniszins mee te komen in de mobiele markt.
Je snapt niet wat ik bedoel. Ze hadden ook een apart OS kunnen maken om daarmee de tabletmarkt te bedienen, of ze hadden Windows Phone naar tablets kunnen brengen, allebei strategieën die minder risicovol zijn dan wat ze nu gedaan hebben.
Enige monopolie wat men heden ten dage bezit is de desktop markt, en NSA achtige nieuwtjes zorgen er ook niet voor dat het voor Microsoft beter wordt. Zie een Duitse overheid die vanwege de vermeende backdoors in Microsoft software aangekondigd heeft dat het op z'n minst verstandig is voor overheden en bedrijven om eigenlijk maar eens na te gaan denken open source software en OS'en te gaan draaien i.p.v. closed source. Of ze het doen is een 2e, maar goed, het lijkt mij een duidelijk signaal.
De andere grote partijen hebben daar natuurlijk net zo veel last van.
Lef vanuit Microsoft? Je hebt het er eerst over dat veel mensen die Windows Phone gebruiken zich niet bezig houden met updates, maar begint vervolgens een verhaal over processor architectuur en kernels..
Je snapt toch wel dat een grote technische onderneming lef vereist, ook al ziet de gebruiker er niet direct iets van? In de eerste plaats omdat het tijd en mankracht kost die ook aan andere (korte termijn) zaken gespendeerd had kunnen worden en in de tweede plaats omdat de uitkomst niet vastligt.

En nee, meer mensen op Windows Phone-ontwikkeling zetten hoeft niet per se ontwikkeling sneller te maken.
Misschien, maar als je al niet veel te verliezen hebt omdat je de 3e speler bent op de markt en je wilt hogerop komen qua verkopen, dan heb je beter maar een product weg te zetten wat qua gebruikerservaring in de richting komt van de eerste 2 spelers in die markt denk ik dan. En wat er onderwater wijzigt, zal de niet-technische groep een zorg zijn, 'als het maar werkt'. Dat was de doelgroep toch?
Als het maar werkt inderdaad, en Windows Mobile werkte niet omdat er wel alle features in zaten maar op zo'n onhandige manier dat het niet fijn werkte. Dus je moet je tijd nemen om dingen op een goede manier in te bouwen, zodat iedereen het snapt en er mee overweg kan, en het niet in de weg zit als iemand het niet gebruikt/wil gebruiken. Dat soort dingen goed uitwerken kost nou eenmaal tijd. En zoals het gerucht momenteel luidt zijn ze bezig met het samenvoegen van de ontwikkelomgevingen van Windows Phone en WinRT, dat zal ook een hele hoop resources kosten.
Mensen zien uiteindelijk het product in hun handen, en het merendeel ligt geen seconde wakker van architectuur of kernels. Het product hoeft zeker geen kopie te zijn van Android of IOS (liefst niet zelfs) maar het lijkt mij 'logisch' dat qua functionaliteit/gebruiksgemak het elkaar niet al te veel ontloopt. IOS en Android hebben niet voor niet het grootste gedeelte van de markt in handen, zulen ze toch ergens wel iets goed doen. :)
Tja, WP loopt nou eenmaal een beetje achter, dat zal ik niet ontkennen, maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik liever een OS hebt wat ietsje achter loopt maar wat het doet wél perfect doet, dan een OS wat feature parity heeft met de "groten" maar wel schokkerig loopt, buggy is of random crashed ofzo. Apple is hier trouwens een fantastisch voorbeeld. Toen Apple met iOS op de markt kwam (ik dacht in 2007) kon je er geeneens apps op installeren, dat wilde Apple niet. Copy/paste zat er ook niet in. Kortom, eerst de basics goed hebben en dan verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Mja meer mankracht is niet perse beter en ook meer features fabriceren maakt het ook niet meteen beter.

Al heb ik wel het idee dat het toch wel iets uitgebreider kan dan wat ze nu hebben gemaakt. Ik volg de ontwikkeling van WP al een lange tijd, maar heb nog steeds het gevoel dat het development team van Windows Phone gewoon erg klein is. Ook van Windows trouwens. Alsof de meeste mankracht in de vertaling is gaan zitten zeg maar.

Tuurlijk klopt dat niet helemaal, maar mijns inziens had de ontwikkeling ook wel een tikkie sneller gekund als ze minder aan het experimenteren waren gegaan op wat leuk is om toe te voegen. Of ze moeten wel heel veel in de prullenbak hebben gegooid.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het huidige OS geweldig, maar iets zegt me dat de progressie toch sneller had kunnen verlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 01-10-2013 00:58 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
vali schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:24:
[...]

bij het toetsenbordinstellingen kan je Engels uitschakelen en Nederlands gebruiken.
Ja klopt, is blijkbaar de enige manier. Ik typ namelijk ook best veel in het Engels, dus Engels helemaal uitschakelen is ook niet handig. Ik wil gewoon meerdere talen op kunnen geven, met prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Volgens mij onthoud hij laatst gebruikte taal? Ik gebruik zelf ook Engels en Nederlands en ben daar inmiddels wel aan gewend. Even kijken of hij op NLD of ENG staat voordat ik m'n bericht ga typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Razr schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:13:
Volgens mij onthoud hij laatst gebruikte taal? Ik gebruik zelf ook Engels en Nederlands en ben daar inmiddels wel aan gewend. Even kijken of hij op NLD of ENG staat voordat ik m'n bericht ga typen.
Ja dat dacht ik ook, maar sinds mijn toestel op Engels staat begint 'ie echt steeds met ENG 8)7

Nu weer terug op Nederlands gezet en geen gezeur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheZeroorez schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:30:
[...] Ja dat dacht ik ook, maar sinds mijn toestel op Engels staat begint 'ie echt steeds met ENG 8)7 [...]
Vreemd, ook hier geen probleem. Tobo start gewoon met NL, terwijl het OS Engels is. Hoe staat je Country/Region en Regional format? Heb die zelf namelijk wel op Nederlands staan, wellicht dat dat nog invloed heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ramon schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:30:
[...]
Je snapt niet wat ik bedoel. Ze hadden ook een apart OS kunnen maken om daarmee de tabletmarkt te bedienen, of ze hadden Windows Phone naar tablets kunnen brengen, allebei strategieën die minder risicovol zijn dan wat ze nu gedaan hebben.

<snip>
Tsjah, verschillende mensen, verschillende meningen zo blijkt maar weer. ;) Grappig overigens dat je de copy/paste functie van IOS aanhaalt.. Granted, het heeft even geduurd en mensen hebben er op moeten wachten. Maar is uiteindelijk wel geintroduceerd.. In Iphone OS 3.. In 2009..

Ik hoop iig dat GDR3 wat meer vernieuwingen laat zien en wat meer functionaliteit die al jaren standaard is in de concurrerende OS'sen. Met daarbij misschien nog belangrijker, bugfixes voor bestaande issues. Van de week ook voor de eerste keer tegen het 'bluetooth disconnect issue' aangelopen. Zit je in een leenauto, telefoon gepaired met een Parrot, ben je aan het bellen, valt halverwege het gesprek opeens je audio weg een is je telefoon disconnected. Niet echt heel erg handig en veilig.
Hoop ook dat GDR3 niet keer op keer uitgesteld wordt.. Announce een datum (aanleveren aan telco's) en hou je daar aan denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Tsjah, verschillende mensen, verschillende meningen zo blijkt maar weer. ;) Grappig overigens dat je de copy/paste functie van IOS aanhaalt.. Granted, het heeft even geduurd en mensen hebben er op moeten wachten. Maar is uiteindelijk wel geintroduceerd.. In Iphone OS 3.. In 2009..
Uiteindelijk is de vergelijk hiertussen enigszins krom. Ja in 2009 had je copy-paste in IOS.
Dit duurde echter wel 2 jaar na introductie van de iphone in 2007.

Windows Phone 7 kwam in oktober 2010 op de markt (als ik me niet vergis) en in maart 2011 kwam de Nodo update die copy-paste toevoegde, dat is +/- een half jaartje.

IOS 4 kwam in februari 2010, ca 3 jaar na introductie van IOS, welke multitasking toevoegde voor derden.
Bij Windows Phone kwam dit in de mango update die in september 2011 werd uitgegeven. Minder dan een jaar na introductie.

Ik ben het er mee eens dat Windows Phone nog een 'lange' weg te gaan heeft qua features, maar ik ben niet ontevreden over de staat waar ze nu zijn.
Ik denk dat ze volgend jaar de meeste opties die men graag wil er wel in hebben zitten. zoals VPN e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:41:
[...]

Vreemd, ook hier geen probleem. Tobo start gewoon met NL, terwijl het OS Engels is. Hoe staat je Country/Region en Regional format? Heb die zelf namelijk wel op Nederlands staan, wellicht dat dat nog invloed heeft...
Net als bij jou, ook op het Nederlands 8)7

Ik zal het nog eens proberen, wellicht dat het 'toeval' was dat het twee dagen fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
@ n_n, ik snap dat mijn vergelijking scheef gaat, maar als je zelf marktleider bent in een segment met een grote groep merktrouwe volgelingen kan je jezelf zulke zaken iets meer permitteren. 2 jaar is lang, dat ben ik met je eens. Maar de markt was iets anders in 2007 (waar Apple nauwelijks concurrentie had) dan dat ie nu is, waar zo'n beetje iedereen een smartphone heeft.

Als je een achterstand in te halen hebt qua ontwikkelingen en de 3e speler op de markt bent, is het m.i. een ander verhaal. Maar goed, we gaan offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Het lukt me nog steeds niet om gapless mp3 af te spelen. Zijn er apps waarmee dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jaspov schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:30:
Het lukt me nog steeds niet om gapless mp3 af te spelen. Zijn er apps waarmee dat kan?
Geen idee, maar zover ik weet is het mogelijk. Wel vereist het wat zaken van de app: de app maakt of gebruik van XNA (wat het een game maakt, voor toegang tot DynamicSoundEffectInstance) of de app moet in native code zijn geschreven (om toegang tot WASAPI en XAudio2 te krijgen, de beste manier om een audio app te maken denk ik, vanwege de grote vrijheid). Al vraag ik mij met die laatste twee wel af hoe dat integreert in WP8. Ik denk namelijk dat om gebruik te maken van de standaard controls, etc. je MediaElement moet gebruiken en die support zover ik weet dan weer geen gapless overgangen tussen nummers. Wellicht dat je er omheen kan hacken door een media stream af te laten spelen. Dan verlies je alleen weer het vorige, volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Wat ik best irritant vind in WP, is dat wanneer ik een nieuw contact toevoeg, ik deze niet meteen aan een groep kan toevoegen. Dan moet ik erna naar groepen > gewenste groep > leden > plusje klikken > contact zoeken > contact selecteren. Best omslachtig. Overigens zouden groepen oneindig groot moeten kunnen zijn.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34

StrongArmLance

Endless flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Flauw vermoeden dat er weer wat aan de hand is met het notificatiesysteem van MS want bij zowel Skype als WhatsApp komen de berichten laat binnen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:06:
Flauw vermoeden dat er weer wat aan de hand is met het notificatiesysteem van MS want bij zowel Skype als WhatsApp komen de berichten laat binnen.
Niet alleen met microsoft, bij android komen ook de berichten laat aan, terwijl ik ze wel verzonden zijn (en de vinkjes er stonden). Merkte dit gisteren bij meerdere mensen...

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 03-10-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Voor de mensen die problemen hadden met DS photo+, dat is opgelost in de update van vandaag.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

vali schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:17:
[...]

Niet alleen met microsoft, bij android komen ook de berichten laat aan, terwijl ik ze wel verzonden zijn (en de vinkjes er stonden). Merkte dit gisteren bij meerdere mensen...
Vandaag is het zelfs zo hopeloos dat ik alleen nog maar berichten ontvang via wifi. Kom ik thuis (dus wifi) en komen de berichten ook ineens in beeld.

Best balen eigenlijk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:41:
[...]

Vandaag is het zelfs zo hopeloos dat ik alleen nog maar berichten ontvang via wifi. Kom ik thuis (dus wifi) en komen de berichten ook ineens in beeld.

Best balen eigenlijk.
slecht bereik blijkbaar ? Heb het zelf heel af en toe als ik in een dode dorp ergens tussen denhaag en utrecht zit. Wifi in de trein lost het ook niet op als het spits is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Oke, ik had met mijn 8x last van een zoemend geluid uit mijn speaker, de oplossing was een hard reset, ik heb de back up terug gezet, helaas was die te oud, gelukkig is daar windowsphone.com met alle apps die ooit gekocht heb er op.

Maar nee, alleen mijn oude OMNIA 7 stond er op, mijn 8x niet (meer). Ook daarvan was de oplossing een hard reset, maar dat blijkt niet het geval.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn telefoon op windowsphone.com krijg zodat ik alle apps er naar toe kan sturen zonder dat ik ze 1 voor 1 op hoef te zoeken..?

Ja, het microsoft account adres is exact hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 06-10-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
kristan schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:59:
[...] Heeft iemand enig idee hoe ik mijn telefoon op windowsphone.com krijg zodat ik alle apps er naar toe kan sturen zonder ze 1 voor 1 op hoef te zoeken..?
Op je telefoon hetzelfde MS account gebruiken? Eventueel nog naar Settings -> find my Phone en dan beide boxes aanklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Caelorum schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

Op je telefoon hetzelfde MS account gebruiken? Eventueel nog naar Settings -> find my Phone en dan beide boxes aanklikken?
Allebei al gedaan, werkt niet.

Mijn skydrive foto's laden overigens wel terug op mijn telefoon, windowsphone.com weigert gewoon..

Dit is echt belachelijk frustrerend, waarom kan het niet allemaal gewoon werken...

De vorige keer (eerste keer) werkte het in 1 keer, ik zal nu wel een paar uur wachten.

[ Voor 33% gewijzigd door StrongArmLance op 06-10-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07-2021
Hallo

Ik heb van het weekend een W8 telefoon gekocht, ik heb alleen nog twee vraagjes. Hoe zit het met de gmail ondersteuning, want ik heb een google account toegevoegd maar deze verbond niet en gaf allemaal problemen. Verder heb ik de youtube app gedownload maar het klopt nog dat Google de youtube api naar microsoft heeft geblokkeerd. Mijn telefoon geeft ook altijd een digitale klok als screensaver als ik hem lock is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?

alvast bedankt
Sten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Over gmail zal iemand anders moeten antwoorden, want hier heb ik geen ervaring mee.
Stenii schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:15:
Mijn telefoon geeft ook altijd een digitale klok als screensaver als ik hem lock is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?
Dit kan onder instellingen, bijna onderaan (bij mij althans) staat 'glimp', hierin kan dit uitgezet worden. Ik heb hem zelf op 'voorproefje' (peek) staan, dan staat hij standaard uit, behalve als je met je hand boven het scherm doorgaat, dan gaat hij dan een paar seconden aan zodat je kunt zien hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
GMail zou gewoon moeten werken hoor. Wat voor soort problemen kom je tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Gmail werkt prima hier, zou het ook moeten doen met de juiste inloggegevens.

Bij mij word het lockscreen niet lekker refreshed, hierdoor is mijn 925 het enige W8 apparaat met een afwijkende afbeelding. Eigenlijk zou er dagelijks een nieuwe Bing afbeelding moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27
Stenii schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:15:
Hallo

Ik heb van het weekend een W8 telefoon gekocht, ik heb alleen nog twee vraagjes. Hoe zit het met de gmail ondersteuning, want ik heb een google account toegevoegd maar deze verbond niet en gaf allemaal problemen. Verder heb ik de youtube app gedownload maar het klopt nog dat Google de youtube api naar microsoft heeft geblokkeerd. Mijn telefoon geeft ook altijd een digitale klok als screensaver als ik hem lock is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?

alvast bedankt
Sten
Maak je toevallig gebruik van two-factor authentication bij Google? In dat geval moet je een applicatiespecifiek wachtwoord aanmaken via https://accounts.google.com/, verder zou het iig gewoon moeten werken.

Google blokkeert inderdaad nog steeds Microsoft's youtube app. Je kunt wel naar de mobiele website van youtube gaan en op die manier filmpjes bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor youtube apps zijn er ook wel andere oplossingen.
Denk bijvoorbeeld aan Metrotube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
Devin19 bedankt voor je reactie heb het uit kunnen zetten.

De foutcode die ik krijg is als ik een google account toevoeg is

Niet bijgewerkt
werk de datum en tijd op de telefoon bij en probeer opnieuw verbinding te maken.
Foutcode:80048889

De twee staps authenticatie had ik vroeger wel aan staan maar heb het weer uitgezet omdat gek werd van al die verschillende wachtwoorden.

Ik heb een nokia lumia 925 BTW.

groet Sten

[ Voor 9% gewijzigd door Stenii op 07-10-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Voor YouTube werkt de 'officiële' versie inderdaad niet meer, heb hem dus ook verwijderd maar had gelukkig ook YouTube HD staan. Die werkt wel! :) Je kan 'm hier vinden: http://www.windowsphone.c...66-4af2-aba0-909f7d4e0a65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
Ja de youtube app heb ik nu ook veranderd naar een andere app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Metrotube!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
Gmail instellen is met gelukt, blijkbaar stond de tijdinstelling op automatisch alleen haalde hij deze niet op mijn toestel stond op 5 mei |:
Bedankt voor alle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Weet iemand of er een speciale instelling in WP8 nodig is zodat afbeeldingen (foto's) in MMS berichten kunnen worden ontvangen?
Ik krijg wel eens een MMS met foto binnen en WP8 geeft dan aan "media content downloaden". Als je dit doet dan wordt er een download gestart maar het resultaat komt nooit in beeld? 8)7

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
marrik schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:29:
Weet iemand of er een speciale instelling in WP8 nodig is zodat afbeeldingen (foto's) in MMS berichten kunnen worden ontvangen?
Ik krijg wel eens een MMS met foto binnen en WP8 geeft dan aan "media content downloaden". Als je dit doet dan wordt er een download gestart maar het resultaat komt nooit in beeld? 8)7
JE hebt wel in Settings -> Access point het juiste profiel gekozen van je provider (staan er soms meerdere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Caelorum schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:01:
[...]

JE hebt wel in Settings -> Access point het juiste profiel gekozen van je provider (staan er soms meerdere)?
Yup! (er staat er ook maar 1 en dat is mijn provider)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
Stenii schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:51:
Gmail instellen is met gelukt, blijkbaar stond de tijdinstelling op automatisch alleen haalde hij deze niet op mijn toestel stond op 5 mei |:
Bedankt voor alle reacties :)
Mijn ervaring is dat tijd synchroniseren alleen gebeurd als er een simkaart in de telefoon zit, wellicht dat dat het probleem was? Synchronisatie gebeurt voorzover ik weet met het netwerk van je provider en werkt dus niet over alleen WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:22

L702

Eric #99

Ik heb even het internet rond gezocht en ook hier op tweakers, maar ik kom mijn probleem nergens anders tegen.

Sinds ik GDR2 heb geïnstalleerd op mijn Lumia 620 kan ik geen verbinding meer maken met Windows 7.
Bij het zoeken naar drivers krijg ik te zien dat het niet lukt.

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b381/Bananenworst/WindowsPhoneError.jpg

Ik heb gezocht of ik mogelijk ergens deze drivers kan vinden of op verschillende computers geprobeerd maar tevergeefs. Geprobeerd de driver voor de telefoon te verwijderen en opnieuw te installeren, maar altijd met dezelfde uitkomst.

Ook gekeken of het dan wellicht wel lukt met Zune software, maar ook dat hielp niet.

Het is dus gekomen nadat ik GDR2 heb geïnstalleerd, vreemd genoeg deed die het na de update nog wel één keer.

Heeft wellicht iemand een idee? Of hetzelfde probleem?
Ik wordt er een beetje 8)7 van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Frustrerend.......
Klinkt idioot maar heb je al eens gewisseld van usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702

L702

Eric #99

Amadeus1966 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:51:
Klinkt idioot maar heb je al eens gewisseld van usb poort?
Ja, meerdere PCs geprobeerd, front usb, usb poort direct op het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb precies hetzelfde probleem. Thuis op de laptop is alles okee, op de zaak is is het hannessen. Meestal geen verbinding en soms wel verbinding. En nergens zijn die drivers te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Heeft het misschien zin om de Windows Phone app voor Windows 7 (en 8 ) te installeren? De Desktop 'app' dus.

http://m.wpcentral.com/wp...p-windows-7-and-8-updated

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 07-10-2013 15:22 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702

L702

Eric #99

Niels9001 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:24:
Heeft het misschien zin om de Windows Phone app voor Windows 7 (en 8 ) te installeren? De Desktop 'app' dus.
Net geprobeerd, ook geen succes. Zelfde probleem... :(

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 07-10-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heb je je telefoon al eens gereboot? Heb ik hier ook gehad met mijn telefoon. Na een reboot van de telefoon werd deze wel herkend.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
@L702

Misschien een virusscanner die de boel blokkeert?

Lees dit even door. Vooral aan het einde met die regedit.
http://answers.microsoft....90-4d23-9a71-c8b5083a0af1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702

L702

Eric #99

CAP-Team schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:54:
Heb je je telefoon al eens gereboot?
Had ik wel al eens gedaan. Maar nu met kabel er in... works again. _/-\o_
MEGATRON schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:16:
Misschien een virusscanner die de boel blokkeert?

Lees dit even door. Vooral aan het einde met die regedit.
http://answers.microsoft....90-4d23-9a71-c8b5083a0af1
Bedankt, ik bewaar deze link wel voor wanneer ik het weer krijg, had deze nog niet gevonden.
Het werkte bij mij weer nadat ik hem had gereboot met de kabel er in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Goeie is misschien ook wel om, als dit zich weer voor doet, een USB stick in dezelfde USB port te steken om te kijken of deze het wel doet en OK herkend wordt. Ingebouwde USB hun in de monitor op mijn werk gaat ook wel eens over z'n nek, en dan wordt mijn Ativ S opeens niet herkend. Reboot van telefoon, andere USB port of reboot van pc doet dan wonderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Lumia 925. De ene dag werkte het prima, en de volgende dag niet meer. Telefoon rebooten en hij deed het weer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Als ik een WA bericht wil versturen buiten het bereik van wifi geeft WA aan dat push niet goed werkt. Ik moet mijn telefoon opnieuw opstarten. (ook werkt IM van Skype niet). Het bericht komt echter wel gewoon aan bij degene naar wie ik het verstuur. Tijden van WA kloppen ook niet. Mijn vriendin stuurt een bericht om 11:53 en als ik haar antwoord staat bij mijn antwoord 11:51.

Iemand een idee wat er aan de hand is want ik ben bang dat ik even een reset moet doen. Telefoon opnieuw opstarten heeft geen enkel positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:12:
Als ik een WA bericht wil versturen buiten het bereik van wifi geeft WA aan dat push niet goed werkt. Ik moet mijn telefoon opnieuw opstarten. (ook werkt IM van Skype niet). Het bericht komt echter wel gewoon aan bij degene naar wie ik het verstuur.
Push gaat alleen over de binnenkomende berichtmeldingen bovenin. Uiteraard als je internet hebt doet WA het wel gewoon. Problemen met push kunnen soms nogal lastig zijn. Mogelijke oorzaken zijn (even uit het hoofd): netwerk van carrier, probleem van telefoon met schakelen van internet over WIFI naar mobiel netwerk, een firewall of problemen bij MSPNS. Een soortgelijk iets heb ik ook met mijn HTC Trophy 7 gehad. Daar moest ik flight mode aanzetten en weer uit om push berichten te krijgen, nadat ik buiten bereik van wifi was. Hoe dan ook zal een reset of flashen waarschijnlijk wel gaan werken.
Tijden van WA kloppen ook niet. Mijn vriendin stuurt een bericht om 11:53 en als ik haar antwoord staat bij mijn antwoord 11:51. [...]
Dit zat te maken hebben met de tijd zoals ingesteld op jouw telefoon en dat deze achterloopt op de servers of telefoon van jouw vriendin (afhankelijk van hoe het geimplementeerd is). Eenzelfde probleem heb je ook met SMS als je de tijd op jouw telefoon bewust 5min achter zet op waar deze automatisch op staat. Dan worden berichten die je verstuurd boven berichten die je ontvangt geplaatst in de messaging hub. Als je er last van hebt dus gewoon handmatig de (correcte) tijd instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, zodra ik thuis kom en automatisch wifi wordt gepakt door de telefoon komen de WA berichten binnen. Als ik een bericht verstuur staat er 1 vinkje bij het bericht. Maar het bericht wordt dus wel ontvangen alleen wordt mij dat niet verteld (2 vinkjes). Stuurt mijn vriendin een antwoord dan kan ik dat dus alleen lezen als ik over wifi beschik.

Jouw uitleg over de tijd begrijp ik ook. Ga ik dan op handmatig zetten.

Edit: grappig, zo'n vliegtuigsymbool linksbovenin het scherm.

Edit 2 Sjips, berichten komen binnen maar notificaties niet. Dan toch maar een reset.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 08-10-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb sinds gisteravond laat problemen met mijn WA.
Kon toen wel berichten versturen en ontvangen, maar geen foto's
nu sinds vanmorgen helemaal niets meer, niets versturen nog ontvangen.
Whatsapp verwijdert en opnieuw geinstalleerd...........maar helaas.
Kan geen verificatie krijgen omdat hij geen verbinding kan krijgen met whatsapp.....
Nu had ik al wel gelezen dat de whatsapp site gehackt was door een één of andere groepering.
Misschien even afwachten??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
Ik heb iets raars op mijn lumia 925, als ik bij opslag onder instellingen staat er dat mijn muziek 2.6 gb in beslag neemt. Alleen als ik naar mijn muziek folder ga vanaf mijn computer is hij maar 500 mb. Waar kan dit verschil in zitten, kan het zijn door nokia music of dat soort streaming diensten. Heb geen spotify op me telefoon staan BTW. Of heeft het te maken met de manier van opslaan van WP? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik wil ffs de actuele Bing wallpaper op mijn lockscreen. Maar anders dan handmatig ververst dat ding niet :S

Zo hehe de Twitter app is ook eindelijk een beetje logisch. Update bied zwart thema en je kunt voor bekende talen eindelijk die achterlijke vertaling uitschakelen.

[ Voor 43% gewijzigd door warhamstr op 08-10-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
warhamstr schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:34:
Ik wil ffs de actuele Bing wallpaper op mijn lockscreen. Maar anders dan handmatig ververst dat ding niet :S

Zo hehe de Twitter app is ook eindelijk een beetje logisch. Update bied zwart thema en je kunt voor bekende talen eindelijk die achterlijke vertaling uitschakelen.
Bij mij ververst ie gewoon netjes iedere dag hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Bij mij niet xD, en ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 16:38
Ramon schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:15:
[...]

Bij mij ververst ie gewoon netjes iedere dag hoor?
Bij mij ververst die ook gewoon elke dag

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stenii schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:23:
[...]. Waar kan dit verschil in zitten, kan het zijn door nokia music of dat soort streaming diensten.[...]
Ze houden wel iets van buffer aan, maar lijkt mij sterk dat dat 2.1GB is. Heb je wellicht eens een mix offline beschikbaar gemaakt in Nokia Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk eens aan. Telefoon een reset gegeven en nu staat er bij instellingen ineens cell broadcast. NL-Alert-CMAS. Geen idee of ik zelf nog iets moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
GerCor schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:49:
Kijk eens aan. Telefoon een reset gegeven en nu staat er bij instellingen ineens cell broadcast. NL-Alert-CMAS. Geen idee of ik zelf nog iets moet instellen?
Waar vind jij deze setting precies? Ik heb hem er niet bij staan.

Heb zelf een ander probleem sinds de GDR2 update:
Krijg geen meldingen meer als er een update op een app is.
Telefoon al meerdere keren een reboot gegeven, maar dat helpt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:29
Ik ben wel even benieuwd naar jullie mening over WP8. Misschien een beetje de verkeerde plek om te vragen, want ik verwacht wel een beetje positieve bias. Maar dat is niet erg, ik vraag immers naar een mening en niet naar feiten.

Ik ben een twijfelkont en heb al allerlei OSsen gehad. Privé en zakelijk. Ik heb nu een Samsung S3 van mijn werk en privé een Nokia 808 op symbian. Heb ook nog een Lumia 800 (WP7.8) en een tijd een iPhone 4s gehad. Ik overweeg nu een Windows Phone 8 toestel, en wel om de volgende redenen:

- Ik heb het niet zo op Apple en ik vind de huidige iPhone schermen te klein
- Symbian is aan het doodgaan
- Android werkt, maar we zullen nooit echt vrienden worden. Ik vind het een beetje rommelig.
- Mijn ervaringen met WP7.8 waren positief, maar ik vond het systeem net niet volwassen genoeg

Nu heb ik net het review van de Lumia 1020 (reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon) gelezen en ik word toch niet zo blij over wat ik over het OS lees. En dan heb ik het niet over het aanbod aan apps, die zijn er voor mij voldoende. Maar ik lees daar ook over traagheid van apps e.d. In de reacties op het review wordt een aantal zaken door gebruikers bevestigd. Vandaar mijn vraag hier: is Windows Phone 8 een serieus alternatief. Is het - als je naar het grote geheel kijkt - volwassen genoeg? Zou je het bij een volgend toestel weer kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Wat betreft de traagheid, veelal ligt dit probleem bij de apps zelf.... neem Whatsapp als voorbeeld, tot een paar maanden geleden kei traag, nu al wat beter (maar kan nog beter). Ik merk bij mij (Lumia 920) verder geen traagheid overigens. Ik ben er tevreden mee en wil absoluut niet meer terug naar Android / Apple.

Wat betreft de 1020, ik heb in de MediaMarkt een toestel geprobeerd, maar ik vind AFGEZIEN VAN DE CAMERA, de 920 toch wel beter... Het leek wel of die 1020 moeite had met het renderen van de teksten als je slidebewegingen maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik ben ca. 5 weken geleden blind (heb dus vooraf niets uitgezocht of gelezen over wp8) over gestapt van android naar windows phone. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er heel hard over nadenkt om weer een android toestel te kopen. In android kan je werkelijk aanpassen wat je wilt, je hebt totale vrijheid. Is het niet dmv settings is het wel dmv een app. De opmerking dat android rommelig is ligt dus aan de gebruiker. Ik had zelf een zwarte achtergrond met de widgets/apps en verder geen poespas. Zag er strak uit.
Ik vind wp8 absoluut geen volwassen OS en mist te veel standaard toepassingen om zich te kunnen meten met IOS of Android. Dit komt ook doordat Microsoft heel veel beperkingen heeft ingesteld. Zo vind ik het persoonlijk van de zotte dat er geen verkenner op zit van waaruit je met behulp van diverse apps je bestanden kan doorsturen. Zo zijn er nog wel enkele op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Megatron,

De documenten die je kan delen, zijn stuk voor stuk te delen met de 3 puntjes. Dat is dus niet helemnaal juist wat je zegt.

@coenox. Grappig, je redenatie (m.u.v. Symbian) gaat volledig voor mij op. Ook ik had van iOS geen warme gevoelens en Android is :r qua user interface. WP is strak vormgegeven, maar mist instellingsmogelijkheden. En ja, het app aanbod is "anders" (laat ik het eens positief benaderen ;) ) dan bij Android.

Als ik jou was zou ik heel even wachten met het maken van je keuze tot het Nokia event de 22e. Ik verwacht een aankondiging over een toestel met een Snapdragon 800 soc (=veel sneller startende apps en vooral heel erg zuinig!) en mogelijk nieuws over GDR3. Ik hoop dat een 1320 waarover nu geruchten gaan een S800 heeft, misschien wel een full-hd scherm heeft en hopelijk ook eens wat compacter wordt. Nokia moet vooral zijn kenmerkende uiterlijk houden, maar wat smaller/dunner mag het allemaal wel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
MEGATRON schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:21:
Ik ben ca. 5 weken geleden blind (heb dus vooraf niets uitgezocht of gelezen over wp8) over gestapt van android naar windows phone. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er heel hard over nadenkt om weer een android toestel te kopen. In android kan je werkelijk aanpassen wat je wilt, je hebt totale vrijheid. Is het niet dmv settings is het wel dmv een app. De opmerking dat android rommelig is ligt dus aan de gebruiker. Ik had zelf een zwarte achtergrond met de widgets/apps en verder geen poespas. Zag er strak uit.
Ik vind wp8 absoluut geen volwassen OS en mist te veel standaard toepassingen om zich te kunnen meten met IOS of Android. Dit komt ook doordat Microsoft heel veel beperkingen heeft ingesteld. Zo vind ik het persoonlijk van de zotte dat er geen verkenner op zit van waaruit je met behulp van diverse apps je bestanden kan doorsturen. Zo zijn er nog wel enkele op te noemen.
Blijkbaar vraag jij meer mogelijkheden naar het tweaken van je Phone. Snap persoonlijk ook niet wat je met een verkenner op een smartphone moet. Had het zelf ook op mijn omnia 7 met custom rom en gebruikte het amper. De ene keer dat ik een bestandje in een andere map sleepte om mijn notificatie geluid aan te passen was 1 van die uitzonderingen dat ik het gebruikte.

Welke smartphone heb je eigenlijk gekocht? Samsung ativ s kan al worden unlocked en zodoende zijn er genoeg tweakers te vinden (onder andere de verkenner ).

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 09-10-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik denk ook dat MEGATRON gewoon veel instelmogelijkheden wilt hebben en dan zit je inderdaad bij Windows Phone verkeerd. Om het om die reden onvolwassen te noemen gaat IMO wel erg ver. Wat mij betreft is WP net zo volwassen als iOS en Android. Ja, er missen een aantal dingen, maar datzelfde kan je ook over Android of iOS zeggen. Ook daar mis ik af en toe dingen waarvan ik denk, maar als WP dit al heeft, waarom jullie dan niet me jullie oh zo volwassen OS (volgens de users)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Misschien zie ik iets niet of doe ik iets verkeerd. Ik zet via de usb-kabel en verkenner op de pc veel pdf bestanden (zaagschema's, offertes, memo's, e.d) over naar mijn telefoon in de map "documents". Hoe kan ik deze op de telefoon benaderen of doorsturen? Via de email kan ik alleen foto's selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
MEGATRON schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:54:
Misschien zie ik iets niet of doe ik iets verkeerd. Ik zet via de usb-kabel en verkenner op de pc veel pdf bestanden (zaagschema's, offertes, memo's, e.d) over naar mijn telefoon in de map "documents". Hoe kan ik deze op de telefoon benaderen of doorsturen? Via de email kan ik alleen foto's selecteren.
Dit is gewoon mogelijk. Open office ga naar telefoon en daar zie je al je pdf (of andere) bestanden staan. Als je een pdf bestand ingedrukt houdt kan je hem gewoon via de mail versturen.

In GDR3 update die we in een maand kunnen verwachten wordt het eindelijk mogelijk om dit via de mail app te doen, dan hoef je niet meer via een verkenner naar het bestand te zoeken, maar rechtstreeks uit de mail client.
Support for 1080p display for new devices like the Lumia 1520.
• Support for new processors.
• 3 medium or 6 small tiles on a row for phones with screen resolution of at least WXGA (1280 x 768) including Lumia 920, 925, 928, 1020 and of course the Lumia 1520.
• Close apps by tapping on the X on top right in multitasking view. The icon of the app appears below.
• Custom tones for text or IM, voicemail, email and reminders (confirmed earlier by Windows Phone Central)
• Screen Rotation lock: When auto-rotate screen is off, your screen will stay in the current orientation when you rotate your phone.
• Driving Mode: Turns of all notifications except texts and phone calls when you're driving. You can also turn calls and texts off completely or set Driving Mode to text and automatic reply like "Hey, I am driving right now. I'll reply you later." Driving Mode can start automatically when your phone connects to a Bluetooth device.
• Connect to WiFi in OOBE when switching on your new phone for the first time or after you your reset your phone, so you can restore your data even before connecting to a cellular network.
• Attach Office files (.doc, .xls, .ppt) and .pdf files in email.

[ Voor 60% gewijzigd door vali op 09-10-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Dat wilde ik net zeggen, vali, je was me voor ;)
Overigens, het zou natuurlijk handiger zijn als je deze bestanden direct kunt benaderen vanuit het toevoegen van een attachment. Desalniettemin, alles wat ik moet doen op de telefoon (ook ik maak facturen, mail veel etc..) kan ik ermee. En ben erg benieuwd naar GDR3 en WP 8.1... want dan wordt het allemaal net iets beter en uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Met Android kun je dingen instellen om het instellen. De meeste instellingen verbeteren echter niks en resulteert in een onoverzichtelijke laggende zooi. Mijn ervaring na 2jaar Android in diverse uitvoeringen iig.

Vergeleken met iOS (en vooral de laaste) vind ik WP er ZOVEEL meer zakelijk en clean uit zien. Ook de hardware waarop het geleverd word helpt daar aan mee. De user experience die WP biedt is imo onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Dank voor alle reacties

@robgeerts Ik ben bij het Lumia 1020 event geweest en werd daar enorm hebberig van. Maar toen ik daar iemand met een 920 zag, vroeg ik me inderdaad af of die camera voor mij persoonlijk het prijsverschil rechtvaardigt.

@MEGATRON Totale vrijheid heeft een prijs en dat is een keuze. Ben het wel met je eens dat het uiterlijk en daarmee een deel van de rommeligheid van een Android toestel vooral door de gebruiker wordt bepaald. Maar zelf word ik een beetje gek van alle notificaties bovenin. Nu kan je het meeste zelf wel aan of uit zetten, maar ik wordt een beetje onrustig van Android.

@PaT Ik heb absoluut geen haast, het is eigenlijk een luxe probleem. Dus even afwachten op denieuwe toestellen is een goed plan.

@warhamstr Dat is precies mijn punt

Overigens is het niet mijn bedoeling om er soort OS flamewar van te maken. Ik ben vooral op zoek naar positieve ervaringen mbt Windows Phone 8. Een groot nadeel van WP 7.8 was voor mij dat ik de grootte van de systeem fonts niet kon instellen. Dat is nu opgelost heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@vali

Bedankt. Laat GDR3 maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik kom zelf ook van droid af, en ja ik ga heel ver mee in het verhaal van megatron.
Een verkenner zou ideaal zijn, al was het maar om te sorteren.
Daarnaast heb ik problemen met media bestanden, zodra er iets opkomt van een audio of video bestand dan wordt deze weergegeven in de desbetreffende mediaspeler.
In droid voegde je met behulp van een verkenner een .nomedia file bij de desbetreffende folder en het probleem was opgelost.
Nu moet je door onoverzichtelijke lijsten heenwerken om dergelijke bestanden niet te hoeven zien.
Ook een gemis vind ik dat je geen klokwidget of tile hebt.
Oke er staat wel een miniscuul klokje rechtsbovenin.
Maar die is niet altijd voor iedereen goed leesbaar.

Maar de snelheid, eenvoud en de stabiliteit maken veel goed.
Alleen de eerste week had ik wel even spijtmomenten.
Maar zou niet meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Algemene vraag: is het juist te stellen dat WP apps over het algemeen (veel) minder toegang vereisen dan Andriod apps? Zoals toegang tot locatie, contacten e.d..?

[ Voor 3% gewijzigd door FMS op 09-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
Amadeus1966 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:29:
Ook een gemis vind ik dat je geen klokwidget of tile hebt.
Oke er staat wel een miniscuul klokje rechtsbovenin.
Maar die is niet altijd voor iedereen goed leesbaar.
Dat is in mijn ogen opgelost door de "glance" feature die met GDR2 is toegevoegd. Die geeft op telefoons zonder te unlocken al de tijd (groot) weer op het display. Afhankelijk van je instellingen is deze altijd zichtbaar of bijv. alleen als je even met je hand boven de telefoon beweegt. Dat ziet er zo uit

Overigens gaat het gerucht dat de volgende update van Nokia (die met GDR3 komt) hier naast de tijd ook de notificatieiconen van het lockscreen gaat weergeven (whatsapp, sms, gemiste oproepen, etc.), dat zou daarmee een behoorlijke killerfeature worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Al is Glance wel een Nokia-only iets dacht ik. Aan de andere kant is het ook maar de vraag wat je met een WP8 toestel doet dat niet van Nokia komt ^^ Ondertussen schiet je jezelf dan behoorlijk in de voet.
Gerucht durf ik het eigenlijk niet te noemen met al die screenshots.. Dat komt gewoon en lijkt me ook een logische stap voor Nokia. Denk overigens dat op termijn al deze dingen wel eens standaard zouden kunnen worden voor WP. Ik hoop het iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Waarom zou je eigenlijk met Windows Verkenner gaan werken en USB kabels? Gewoon Skydrive gebruiken op pc, daar alles in zetten en dan op je telefoon Skydrive openen. Ik snap niet waar die drang vandaan komt om toch alles weer met kabels te gaan doen want dát is juist ouderwets.

Verder is WP geen tweak-OS. Instellingen ontbreken niet omdat het OS niet volwassen is, dat zijn designkeuzes. Op iOS zie je ook geen miljard opties om je homescreen mee aan te passen. Dat tweaken is niet iets wat bij het OS past. Je valt daarbij af van wat de doorsnee gebruiker met zijn OS doet en daar wordt het maar al te vaak op afgewezen terwijl het juist zo is opgezet dat je met minimale instellingen met het systeem overweg kunt.

Of ga je bij een auto ook zeuren dat er geen mogelijkheid is om je versnellingsbak in te stellen? Nee, dat is gewoon een knop met sport/normal/eco oid.

Verder klopt het wel dat er wat apps missen of trager zijn, maar niets dat echt afdoet aan de ervaring an sich. Apps verbeteren elke maand en de belangrijkste apps werken vloeiend en snel. Dat je niet de app van de bakker op de hoek hebt is jammer, maar daar kun je ook wel zonder. En er is altijd nog wel een mobiele site om te gebruiken.

Ik vond ze bij de 1020 review wel erg laagdunkend over het OS overkomen, zeker op app gebied staat het OS inmiddels wel zijn mannetje. Alleen als je als verstokte Android-gebruiker vast wilt houden aan Google-diensten zul je het OS wat beperkt vinden, maar als je eenmaal overgaat tot Microsoft-diensten, zul je zien dat het niet onder doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 09-10-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
tomverhoeff schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:07:
[...]

Dat is in mijn ogen opgelost door de "glance" feature die met GDR2 is toegevoegd. Die geeft op telefoons zonder te unlocken al de tijd (groot) weer op het display. Afhankelijk van je instellingen is deze altijd zichtbaar of bijv. alleen als je even met je hand boven de telefoon beweegt. Dat ziet er zo uit

Overigens gaat het gerucht dat de volgende update van Nokia (die met GDR3 komt) hier naast de tijd ook de notificatieiconen van het lockscreen gaat weergeven (whatsapp, sms, gemiste oproepen, etc.), dat zou daarmee een behoorlijke killerfeature worden.
Die tijdsaanduiding heb ik ook op mijn vergrendelscherm, maar niet zo groot als in de getoonde afbeelding.
Maar dat is wel degene die ik overdag het meest gebruikt.

Door een notificationcenter toe te voegen maakt het in ieder geval wel duidelijker welke app welke bericht doorgeeft.
Want als je de app niet op je startscherm hebt staan, dan moet je eerst nog door een lijst heen werken.
Die lijst met apps, tja daar heb ik nog steeds moeite mee.
De appdrawer van android vind ik even wat vlotter werken...........maar ik denk dat dat meer te maken heeft dat Android wat meer eh....pictogram gericht is.
De pictogrammen in Windows lijken heel veel op elkaar, Android bied de ontwikkelaar de mogelijkheid om een geheel eigen vorm te laten geven aan deze iconen, iets wat Microsoft dus niet doet.
Daar in tegen geeft dit juist aan Windows zijn strakke uiterlijk.

In dit geval moet de gebruiker zich meer aan de telefoon aanpassen,
dan de telefoon aan de eigenaar ;-)

Voor wat de verkenner betreft............de meeste Droid gebruikers bedoelen hiermee een manager die je vanuit je toestel kunt gebruiken.
Daar in tegen werkt het met een kabel ook best wel prima.
Vanuit de cloud werken klinkt prima, maar als je een bepaald bestand in een speciefieke folder wilt hebben.
Of een eigen folder wenst aan te maken, dan gaat echt niet lukken.
Op mijn Droid tablet heb ik eigengemaakte folders met uiteenlopende bestanden.......
Van iedere folder of map heb ik een snelkoppeling op mijn homescreen/startscherm.
Als er iets is wat ik niet in mijn galerij wil hebben, bijvoorbeeld niet nader genoemde foto's of video's dan plaats ik deze in zo'n map te samen met een .nomedia file.
Kan dan deze bestanden benaderen via zo'n snelkoppeling, zonder daarvoor de galerij te hoeven gebruiken.
Voordeel?
Als ik iemand foto's wil laten zien en ik tik de galerij open dan zien ze iig niet de bestanden die ik verborgen heb.

Zo heb ik dus in mijn galerij dus de mooie happy familie foto's en of video's en films,
en niet de bestanden wat ze niets aangaat.
En kunnen dan ook niet per ongeluk geopend worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Amadeus1966 op 09-10-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Martinspire schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:28:

Ik vond ze bij de 1020 review wel erg laagdunkend over het OS overkomen, .....
Helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Amadeus1966 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Van iedere folder of map heb ik een snelkoppeling op mijn homescreen/startscherm.
Als er iets is wat ik niet in mijn galerij wil hebben, bijvoorbeeld niet nader genoemde foto's of video's dan plaats ik deze in zo'n map te samen met een .nomedia file.
Kan dan deze bestanden benaderen via zo'n snelkoppeling, zonder daarvoor de galerij te hoeven gebruiken.
Voordeel?
Als ik iemand foto's wil laten zien en ik tik de galerij open dan zien ze iig niet de bestanden die ik verborgen heb.

Zo heb ik dus in mijn galerij dus de mooie happy familie foto's en of video's en films,
en niet de bestanden wat ze niets aangaat.
En kunnen dan ook niet per ongeluk geopend worden. [ >:) ]
Dit kun je prima realiseren op een WP8 device, via skydrive!
Inloggen op je outlook.com account, naar skydrive gaan... in je camera rol album duiken, daar vervolgens de serie foto's / plaatjes uithalen die je wél wil/kan laten zien.

Daarna zie je ook het nieuwe album verschijnen op je telefoon, dan vervolgens je vinger op het album houden en op 'aan startscherm toevoegen' aantikken..

Zo ben ik vorige week terug gekomen uit barca, en ik had ook geen zin om iedere keer het risico te lopen dat anderen door 'verkeerde/foute' foto's zaten te bladeren. In zo'n dedicated album is dit niet mogelijk

Ik snap dat het niet hélemaal is wat je bedoeld , maar het komt in de richting toch?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Apps waar je notificaties van wilt zien of verwacht moet je ook gewoon aan je startscherm vastmaken. Wat is het nut anders van het verkrijgen van notificaties? Dan zijn ze blijkbaar niet belangrijk genoeg.

Sure een notificatiecentrum kan je helpen, maar dan heb je blijkbaar je homescreen niet goed ingedeeld.

Verder vind ik het maken van fotoalbums voor bepaalde zaken ook niet iets wat echt lastig te doen is, blijkbaar ben je iets te vastgeroest aan het gebruiken van de verkenner. Tegenwoordig tag je die dingen in een app of doe je het inderdaad via je skydrive.

Foto's, office bestanden en media zijn prima te managen. Verder heb je ook geen bestanden nodig op je telefoon lijkt me? Dus dat maakt een verkenner per definitie al vrij zinloos. Nog afgezien van het enorme beveiligingsrisico (wat de hoofdreden is dat hij er niet op zit)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 09-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

warhamstr schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:09:
Met Android kun je dingen instellen om het instellen. De meeste instellingen verbeteren echter niks en resulteert in een onoverzichtelijke laggende zooi. Mijn ervaring na 2jaar Android in diverse uitvoeringen iig.

Vergeleken met iOS (en vooral de laaste) vind ik WP er ZOVEEL meer zakelijk en clean uit zien. Ook de hardware waarop het geleverd word helpt daar aan mee. De user experience die WP biedt is imo onovertroffen.
Exact, ik vond het wel leuk, lekker kloten met ROMs en zogenaamd versnellende instellingen bla bla bla, maar na een tijdje ben je er wel klaar mee.

De typografie van iOS is mooier geworden maar ik vind de interface redelijk misselijkmakend, daarbij is het op iPhone 4 achterlijk traag.

Al met al pleziert mijn 8x mij behoorlijk, al laat ik hem verdacht veel vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
kristan schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

Exact, ik vond het wel leuk, lekker kloten met ROMs en zogenaamd versnellende instellingen bla bla bla, maar na een tijdje ben je er wel klaar mee.
Klopt, was zelf ook altijd er mee bezig.
Probeer van alles en behoud het beste.....
Op mijn tab heb ik nu al een paar maand een custom draaien
die precies aansluit aan mijn wensen.
Dito voor mijn telefoon, doch had toen een paar keer de ervaring dat deze op critische momenten mij dusdanig in de steek liet dat ik uitweek voor iets anders.
Mede natuurlijk ook om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
Ios heb ik geen ervaring mee, dus kan ik er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kristan schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

De typografie van iOS is mooier geworden maar ik vind de interface redelijk misselijkmakend, daarbij is het op iPhone 4 achterlijk traag.

Al met al pleziert mijn 8x mij behoorlijk, al laat ik hem verdacht veel vallen.
Daar had ik dus mijn omnia 7 voor( al gebruikt mijn pa die tegenwoordig). Daar zijn genoeg roms voor te vinden en voor mijn huawei w1 zijn er tegenwoordig ook custom roms te vinden. Dus een tweaker kan nog steeds dit platform kiezen mocht hij graag iedere week een andere rom erop willen zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

St00mwals schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:52:
[...]

Waar vind jij deze setting precies? Ik heb hem er niet bij staan.
Bij instellingen tussen attente telefoon en voorschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rumor: Windows Phone 8.1 to ditch back button, increase screen size support past 7-inches

Het gerucht gaat dat ze om Windows RT en WP dichter bij elkaar te krijgen willen ze de back knop gaan verwijderen...
En er komen nog wat andere nieuwigheden zoals verbeterde achtergrond processen en notificaties.
Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste