Ja, ik kan ook zonder belmogelijkheden. Is dat dan ook geen standaard (had het niet over basaal) feature? Dat je zonder iets kunt is niet echt een goede maatstaf voor of iets standaard is of niet.Martinspire schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:27:
Nogmaals, dergelijke opgenoemende zaken zijn GEEN basale features. Je kunt prima zonder maar merkt in enkele situaties dat het aan kan voelen als een gemis. Dagelijks gebruik wordt er niet (of amper) door beïnvloed.[...]
Juist, en om dan de ISO definitie te pakken[..] En usability heeft niets met ease of use te maken als je het hebt over missende features. Usability gaat over handelen, niet over missen. [...]
Het gebrek aan bepaalde features beperkt mij wel degelijk in het efficient bepaalde handelingen uitvoeren. Daarnaast drukt het mijn satisfaction ook wel degelijk. Hoe je er dus bij komt dat het wel of niet hebben van features niets te maken heeft met usability is mij echt een raadsel. *edit* oke, als je het echt hebt over dingen die in de hele UI niet kunnen, dan heb je het eigenlijk over utility. Maar het punt is dat sommige van de aangehaalde dingen wel kunnen, maar enorm omslachtig zijn, bepaalde 'veel' gebruikte settings veranderen bijvoorbeeld.The extent to which a product can be used by specified users to achieve specified goals with effectiveness, efficiency, and satisfaction in a specified context of use.
Ik zeg hier niet dat WP8 kut is, anders had ik Windows Phone devices niet al sinds 2010 gebruikt, maar bepaalde standaard functionaliteiten (lees meer dan 90% van de smartphones heeft ze) mis ik gewoon. En ik ben niet de enige als je bijvoorbeeld kijkt op http://windowsphone.uservoice.com
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 28-09-2013 13:57 ]