Iemand is een topic gestart op het hp-forum:
Upgrading to Windows 8, will certain HP features be updated for this in the (near) future?
edit:
Een schone install naar Windows 8 uitgevoerd
Bij mij werkt alleen de uefi hybrid instelling. Uefi zonder 'drieletter afkorting' starte bij mij niet op.
De meeste drivers zijn al geïnstalleerd incl een nieuwere nVidia driver dan HP aanbied.
- De synaptics driver was alleen geïnstalleerd voor de 'touchstick'. Dus na installatie is er geen multi-touch support. De win7 drivers via HP zijn niet compatible. Maar je kunt v15.2.20 van de
website downloaden. Deze bied ook meer multitouch mogelijkheden en instellingen.
edit: versie 15.3.25 15 sept 11 bevind zich nu in Windows Update (als 'Important update'). Deze heeft dezelfde functionaliteit als de door HP geleverde versie voor win7.
En nog steeds geen support voor de nieuwe interface. Zo moet ik nog steeds op en neer scrollen in het startscherm.
Ik rol hem eerst terug, ik vond de extra's in v15.2 wel prettig.
Zelf geïnstalleerde HP software/drivers, werkend:
- HP backlit Keyboard controls (sp57208)
- HP hotkey support (sp56876)
- De HP tools: Power assistent (sp56988); Connection manager (sp58930); Support assistent (voor garantie info) (sp54620)
- Arcsoft webcam sharing manager (sp58116)
- HP 3D DriveGuard 5 (sp56960)
- Validity Fingerprint Driver (sp58152)
- JMicron Media Card Reader Driver (sp57014)
Nog wel een paar kleine bugs:
- De schermhelderheid aanpassen werkt niet met de fn+f9/10 toetsen in de nVidia driver van Windows Update (306.04)
- Het lampje van de mute-knop blijft op oranje staan (mute werkt wel normaal)
- Het oranje lampje in de touchpad werkt niet. (uitschakelen door in de linkerbovenhoek te dubbelklikken werkt wel). (maar ik gebruik niet de 'aanbevolen' driver)
- De fn-toetsen voor: accu-iets en het multi-monitor menu werken ook niet.
Helaas is mijn laptop na deze schone installatie nog steeds niet in staat zichzelf uit te schakelen (of the herstarten, hibernaten etc.), zelfs tijdens de installatie herstarte hij niet uit zichzelf...
Toch maar eens voor hardware issues gaan aankloppen.
[
Voor 80% gewijzigd door
R-J_W op 31-10-2012 22:47
]