[TU Delft] Laptopproject 2012 - 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Er staat op de site dat week 20 de verwachting is, dus 1 of 2 weken later is niet zo raar natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat zouden ze voor model moeten aankondigen als de nieuwe modellen nog niet bekend zijn van zowel HP, Dell als Lenovo?
Zelfs Haswell is nog niet gereleased..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
brilsmurfffje schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:29:
Wat zouden ze voor model moeten aankondigen als de nieuwe modellen nog niet bekend zijn van zowel HP, Dell als Lenovo?
Zelfs Haswell is nog niet gereleased..
Gewoon weer de 8570w zeker? :+

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel.. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het nog gaat lukken om haswell te krijgen. Normaal gaat er een maand of 2 overheen voordat de workstations te krijgen zijn met nieuwe chips?

De modelen van dell zijn overigens al ongeveer bekend. Althans, de latitude's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik denk trouwens dat je wel met enige zekerheid kan stellen dat er weer een HP baksteen uit gaat komen, aangezien de andere fabrikanten van die waardeloze configuraties insturen. Wat weer een gevolg is uit een slechte formulering van de aanbesteding. Getuige de vreemde Lenevo op de UT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 14:41
Komende week komt er meer informatie voer het laptopproject 2013-2014 :9 (Kreeg een email)

Ben benieuwd welk HP beest het dit keer wordt.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
tokko1 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:41:
Komende week komt er meer informatie voer het laptopproject 2013-2014 :9 (Kreeg een email)

Ben benieuwd welk HP beest het dit keer wordt.. :O
Ik was vandaag langsgeweest en ze zeiden dat de nieuwe laptop vandaag op de site zou komen te staan. Zie echter nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit zijn ze dan:

https://intranet.tudelft....oject/modellen-2013-2014/

[ Voor 8% gewijzigd door AlterEgo op 11-06-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
Ah, thnx!

Jammer dat het maar 15.6 inch scherm is, voor de rest ziet het er wel prima uit. Voor deze prijs/kwaliteit kun je toch geen beter laptop ergens anders kopen? Denk dat ik hem wel ga bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Met een 17 inch wil je niet rondzeulen ;)

Maar dit is niet echt een hele grote upgrade t.o.v die van vorig jaar zo te zien, moet mijn best doen ze uit elkaar te houden. Het basismodel heeft wel een haswell processor..Alleen jammer van de resolutie van dat ding. Maar wel lekker portable.

Hoe zou het basismodel zich verhouden tot de high end van een aantal jaar terug, de 8530w? Waarschijnlijk sneller, op de videokaart na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Het "\[TU/e] Notebookproject 2013-2014" heeft een vergelijkbaar model, maar dan met een AMD FirePro M4000 en 5 jaar garantie, voor €750.

De TUD heeft hem blijkbaar niet zo goedkoop kunnen krijgen en moet er €999 voor vragen. Ik zie ten opzichte van 2012/2013 ook geen docking station.

Anyway, dit is het topic voor 2012/2013. Is er nog geen nieuw topic?

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 11-06-2013 21:48 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 12:06

ktf

gertvdijk schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:47:
De TUD heeft hem blijkbaar niet zo goedkoop kunnen krijgen en moet er €999 voor vragen. Ik zie ten opzichte van 2012/2013 ook geen docking station.
Dat was in mijn jaar al zo (2009), dus ik vermoed dat de TU/e er gewoon structureel 'subsidie' op geeft? Toen was het model (identiek!) daar namelijk 300 euro goedkoper en had allerlei extra's zoals een tas erbij, dockingstation, veel langere garantie en standaard verzekerd e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ansich is die accu garantie niet verkeerd, na 3 jaar nog even de accu laten vervangen en je kan er weer een paar jaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
Waarom kan ik het topic van het nieuwe laptopproject niet meer zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat iemand het topic getrasht heeft. De reden daarvoor is mij onduidelijk. Misschien moet je even een modje aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:42:
Omdat iemand het topic getrasht heeft. De reden daarvoor is mij onduidelijk. Misschien moet je even een modje aanspreken.
Huh? Wtf....

Er staat dat het nu een besloten forum is, dus hij is weggezet/verborgen ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door JosDaBosS op 22-06-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Categorie 6 is de trashcan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04-2024
Zelfde geldt voor het TU/e topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zie Bolletje in "[Feedback] CSL FAQ / Beleid"

Er wordt even gekeken hoe die topics (Delft, Eindhoven en Twente) dit jaar mooi bij elkaar kunnen, omdat de laptops (HP 8570W) grotendeels gelijk zijn. De topicstarts waren nu doorgaans nog erg basaal. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Bolletje op 22-06-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Bolletje schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:59:
Zie Bolletje in "[Feedback] CSL FAQ / Beleid"

Er wordt even gekeken hoe die topics (Delft, Eindhoven en Twente) dit jaar mooi bij elkaar kunnen, omdat de laptops (HP 8570W) grotendeels gelijk zijn. De topicstarts waren nu doorgaans nog erg basaal. :)
Thanks for the heads up :+
Wel prima idee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
quote: HP specs 2012 docking stations
The DisplayPort and DVI connectors are shared, so you may choose one DisplayPort or DVI plus a second DisplayPort, or DVI plus the VGA connector.
Tot mijn verbazing blijkt het niet zo te zijn dat DisplayPort en DVI aansluiting op het docking station wordt gedeeld. Ik kan wel degelijk drie schermen individueel digitaal aansturen met het "standaard" dockingstation dat bij de TU werd geleverd (non-advanced).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fhTI4QdIDr1c3m0pGysgRll0/medium.png

Als ik dit nou eerder had geweten... kom er pas achter op het moment dat ik mijn LP2065 verkoop en nog ff test.

[ Voor 26% gewijzigd door gertvdijk op 09-07-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorickvP
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 19:59
gertvdijk schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:03:
[...]

Tot mijn verbazing blijkt het niet zo te zijn dat DisplayPort en DVI aansluiting op het docking station wordt gedeeld. Ik kan wel degelijk drie schermen individueel digitaal aansturen met het "standaard" dockingstation dat bij de TU werd geleverd (non-advanced).
Ja, dat is alleen zo bij het advanced docking station. Verder vind ik het vrij stom dat ze er geen dual-link DVI in hebben gedaan, voor 150+ euro mag je toch wel wat meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorickvP
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 19:59
Ik ben aan het proberen om het BIOS te updaten zonder tussenkomst van windows (aangezien HP geen .iso wil leveren om op een USB-stick te flashen, en de laatste linux-biosupdate F01 van juni vorig jaar is).

Na wat gegoogle en bekijken van de linux updater, ben ik tot de volgende stappen gekomen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd uit angst dat de HP BIOS updater geen genade kent bij een ontbrekend of verkeerd genoemd bestand. Als iemand die ook windows tot zijn/haar beschikking heeft de updater zou willen gebruiken om een USB-stick te maken, en hier een shasum van te maken, om te kijken of de bestanden overeen komen, dan zou je mij een groot plezier doen.

Hypothetische stappen om BIOS OS-independent te updaten:
Ongetest, update op eigen risico.
  1. Download de windows update .exe
  2. Extract de exe als cab, en zet de BiosUpdate map in een map genaamd Hewlett-Packard
  3. Extract de verkregen ROM.CAB opnieuw als cab
  4. Zet het verkregen bestand Rom.bin neer in Hewlett-Packard/BIOS/New hernoemd naar 68IAV.bin
  5. zet het verkregen bestand Rom.sig neer in Hewlett-Packard/BIOS/New hernoemd naar 68IAV.sig
  6. Maak een lege map Hewlett-Packard/BIOS/Current en een map Hewlett-Packard/BIOS/Previous
  7. Je hebt nu als het goed is de volgende mappenstructuur:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18

Hewlett-Packard/
    Hewlett-Packard/BIOS/
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/CryptRSA.efi
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/CryptRSA32.efi
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate.efi
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate.s09
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate.s12
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate.sig
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate32.efi
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate32.s09
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate32.s12
    Hewlett-Packard/BIOSUpdate/HpBiosUpdate32.sig
    Hewlett-Packard/BIOS/Current/
    Hewlett-Packard/BIOS/New/
    Hewlett-Packard/BIOS/New/68IAV.BIN
    Hewlett-Packard/BIOS/New/68IAV.sig
    Hewlett-Packard/BIOS/Previous/
  8. Zet deze Hewlett-Packard map in je HP_TOOLS partitie, als je deze nog hebt, of op een USB-stick met een FAT32 partitie genaamd HP_TOOLS.
  9. Reboot, en vink "Update BIOS" aan in het BIOS.
Bash:
1
2
3
4
5
6
cabextract sp62176.exe
mkdir -p Hewlett-Packard/BIOS/New Hewlett-Packard/BIOS/Current Hewlett-Packard/BIOS/Previous
mv BiosUpdate Hewlett-Packard/
cabextract ROM.CAB
mv Rom.bin Hewlett-Packard/BIOS/New/68IAV.BIN
mv Rom.sig Hewlett-Packard/BIOS/New/68IAV.SIG

Complete mappen+shasums van wat dit produceert met BIOS v0F.41 heb ik op pastie gezet., ter vergelijking met wat de officiele updater op een usb-stick zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Zojuist de upgrade gedaan naar windows 8.1, wat een drama

- De Graphics driver (meest recente via HP) werkt niet goed, ik kan de pixels tellen.
- Text is blurry in heel veel applicaties.
- Het geluid klinkt hopeloos, alsof het uit een telefoon komt.

Meer ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door kjast op 01-11-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:13
kjast schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:44:
Zojuist de upgrade gedaan naar windows 8.1, wat een drama

- De Graphics driver (meest recente via HP) werkt niet goed, ik kan de pixels tellen.
- Text is blurry in heel veel applicaties.
- Het geluid klinkt hopeloos, alsof het uit een telefoon komt.

Meer ervaringen?
Ik liep zelf ook tegen de eerste 2 problemen op. Dit heb ik opgelost door de DPI op 100% (Smallest) in te stellen in Control Panel\Appearance and Personalization\Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
2 vraagjes over deze laptop: Ik wil graag een SSD erin zetten. Nou zit er in de laptop van het laptopproject van '14/'15 (HP Zbook14 of 15 voor ~€1000) een SSD in. Ik zit er aan te denken om mijn huidige 12/13 Elitebook te verkopen en dan de nieuwe te kopen. Ik neig ook naar de 14" omdat ik hem toch iets 'mobieler' wil gebruiken en deze 2x zo licht is. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de garantie/support als ik hem doorverkoop op bijv. Marktplaats en hoeveel ik er ongeveer voor kan krijgen/vragen (dus nog mét bijna 1,5 jaar garantie op laptop & accu).

Is er iemand die ervaring heeft met het doorverkopen van deze laptop? Stel ik verkoop hem voor €750 heb ik voor €250 een flinke upgrade :-) of is dat wishfull thinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
jahallow schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:37:
2 vraagjes over deze laptop: Ik wil graag een SSD erin zetten. Nou zit er in de laptop van het laptopproject van '14/'15 (HP Zbook14 of 15 voor ~€1000) een SSD in. Ik zit er aan te denken om mijn huidige 12/13 Elitebook te verkopen en dan de nieuwe te kopen. Ik neig ook naar de 14" omdat ik hem toch iets 'mobieler' wil gebruiken en deze 2x zo licht is. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de garantie/support als ik hem doorverkoop op bijv. Marktplaats en hoeveel ik er ongeveer voor kan krijgen/vragen (dus nog mét bijna 1,5 jaar garantie op laptop & accu).

Is er iemand die ervaring heeft met het doorverkopen van deze laptop? Stel ik verkoop hem voor €750 heb ik voor €250 een flinke upgrade :-) of is dat wishfull thinking?
In principe is het niet toegestaan om de laptop door te verkopen, vziw. Al denk ik niet dat ze er erg veel tegen kunnen doen. Ook weet ik niet hoe de garantieafhandeling gaat op het moment dat iemand anders dan jij aanklopt bij SCC.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Frunz schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:42:
In principe is het niet toegestaan om de laptop door te verkopen, vziw. Al denk ik niet dat ze er erg veel tegen kunnen doen. Ook weet ik niet hoe de garantieafhandeling gaat op het moment dat iemand anders dan jij aanklopt bij SCC.
Dat is niet waar, dat was vroeger zo. Tegenwoordig staat nergens meer in de voorwaarden dat het niet mag (nog specifiek op gelet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
kjast schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:29:
[...]

Dat is niet waar, dat was vroeger zo. Tegenwoordig staat nergens meer in de voorwaarden dat het niet mag (nog specifiek op gelet).
Ik heb het tot vorige week nog op de site van het laptop project gezien, echter sinds gister is die informatie weg.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Frunz schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:39:
[...]

Ik heb het tot vorige week nog op de site van het laptop project gezien, echter sinds gister is die informatie weg.
Ik heb het inderdaad ook nog ergens zien staan als regel nr 1. Maar het gaat hier volgens mij eerder om 'spelregels' dan om harde regels waar ze iets mee kunnen doen inderdaad. En dan nog is/was die regel er voornamelijk om er voor te zorgen dat studenten die laptop meteen door verkopen met winst denk ik...

Ik vraag me btw nog steeds af wat ik er nog ongeveer voor zou kunnen krijgen? Hij is echt nog zgan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! er staat: garantie 3 jaar + batterij 3 jaar. betekent dit dat de batterij 6 jaar garantie heeft? mijn batterij houdt het inmiddels niet langer dan 2 uur uit, wat ik vrij kort vind voor een blok van een paar kilo (oke dat zal wel een beetje overdreven zijn maar de accu is wel echt zwaar), maar wat kan garantie hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nee, normaal heb je geen garantie op de accu. Het is dus 3 jaar op de accu.
Twee uur vind ik nog best lang voor een laptop zo'n processor.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste