Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:04:
Kortom, 10 euro - 6,75 verzendkosten voor het retourneren wordt een bon van 3,25 euro.
Haha ze denken ook nog serieus dat ik dit ga doen, gelukkig met acceptgiro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:07
Scenario dat ook mogelijk is, is dat Bol heeft doorgekregen dat het is verzonden, terwijl central point alles al onderschept heeft en er niks onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
NotSoSteady schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:07:
[...]

Haha ze denken ook nog serieus dat ik dit ga doen, gelukkig met acceptgiro betaald.
Je hebt weinig keuze, ze hebben een oplossing geboden welke waarschijnlijk coulant is volgens de wet.

Betaal je niet dan krijg je waarschijnlijk aanmaningen en deurwaarders waardoor het wel een erg duur grapje kan worden voor je.

Je hebt dan geen poot om op te staan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
kfaessen schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:09:
[...]

Je hebt weinig keuze, ze hebben een oplossing geboden welke waarschijnlijk coulant is volgens de wet.

Betaal je niet dan krijg je waarschijnlijk aanmaningen en deurwaarders waardoor het wel een erg duur grapje kan worden voor je.

Je hebt dan geen poot om op te staan.
Laat maar komen, Bol kennende laten ze het niet zo ver komen. In de afgelopen jaren ben ik een ster geworden in het schrijven van klachtenbrieven. Leuke tactiek van Bol, mensen dwingen om iets te kopen bij Bol door fouten van zichzelf.

Hier kan ik nu al blij van worden, van die bedrijven die denken dat ze alles kunnen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 19-06-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
NotSoSteady schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:11:
[...]

Laat maar komen, Bol kennende laten ze het niet zo ver komen. In de afgelopen jaren ben ik een ster geworden in het schrijven van klachtenbrieven. Leuke tactiek van Bol, mensen dwingen om iets te kopen bij Bol door fouten van zichzelf.

Hier kan ik nu al blij van worden, van die bedrijven die denken dat ze alles kunnen maken.
Waar je je tijd aan wil verspillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
Mailtje met cadeauboncode binnen,
Wordt dus even weigeren aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Hier ook een bon van 10 euro. Wat gebeurd er als je m nu aan de deur weigert?

Edit: 2e mail waarin staat dat mijn bestelling is geannuleerd? :s

[ Voor 30% gewijzigd door GrooV op 19-06-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nou leuke mail. Iedereen moet hem nu hebben gehad. Jammer, maar helaas. Waarom ze nu bepaalde mensen wel een tegoedbon geven en andere niet (ik heb GEEN tegoedbon gekregen) vind ik echter wel heel vreemd.
Ik ga er niet verder over zeuren, maar het is wél meten met twee maten, hoe je het ook wendt of keert.

[ Voor 8% gewijzigd door Snoop op 19-06-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Hmm, hier beide geannuleerd, 1 met acceptgiro, 1 met ideal, 2 mailtjes van bol, maar geen cadeaubon. Niet dat ik het daar voor doe, maar als anderen hem wel krijgen is dat niet helemaal eerlijk.

De bestelstatus van die met ideal staat overigens nog wel op 'word verwerkt'.. vreemd.

[ Voor 18% gewijzigd door navlim op 19-06-2012 17:24 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Snoop schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:22:
Nou leuke mail. Iedereen moet hem nu hebben gehad. Jammer, maar helaas. Waarom ze nu bepaalde mensen wel een tegoedbon geven en andere niet vind ik echter wel heel vreemd.
Ik ga er niet verder over zeuren, maar het is wél meten met twee maten, hoe je het ook wendt of keert.
De mensen die een tegoedbon hebben gekregen die moeten wel een inktcardridge terug sturen, bij de andere is de order bij voorbaat al geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

navlim schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:22:
maar als anderen hem wel krijgen is dat niet helemaal eerlijk.
Bij die anderen is de cartridge al verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
kfaessen schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:24:
[...]

De mensen die een tegoedbon hebben gekregen die moeten wel een inktcardridge terug sturen, bij de andere is de order bij voorbaat al geannuleerd.
Ik heb 2 emails, 1 bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook net een mailtje gekregen cadeaubon, blah blah blah.
Terug sturen in bubbeltjes envelop? kost vast geen zes eurie nog wat.
Ach weet je, je speelt eens een spelletje en dan verlies je wel eens een beetje of zoiets.
Maar om die paar roebeltjes val je toch niet om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Hij was hier al geannuleerd, maar ook nu de mail dat het niet leverbaar is!

Ik ga zo het juridisch loket raadplegen, en heb al een mail naar kassa en Radar gestuurd. Ik heb betaald dus ik MOET hem krijgen voor 27 euro! Ook wil ik een kadobon hebben voor het wachten zo....

Grapje, better luck next time :) Ik hou het natuurlijk hierbij want ook ik wist dat dit niet heel realistisch was.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:25:
Hier ook net een mailtje gekregen cadeaubon, blah blah blah.
Terug sturen in bubbeltjes envelop? kost vast geen zes eurie nog wat.
Ach weet je, je speelt eens een spelletje en dan verlies je wel eens een beetje of zoiets.
Maar om die paar roebeltjes val je toch niet om?
En als het daar niet in past kun je nog altijd via DHL laten sturen, dat kost maar €4,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:38
Weigeren aan de deur kan toch niet, in de retourformulier stond het volgende:

"Verstuurt u svp geen producten zonder RMA nummer, deze worden geweigerd bij ons magazijn en aan u retourgezonden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gsus86 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:31:
Weigeren aan de deur kan toch niet, in de retourformulier stond het volgende:

"Verstuurt u svp geen producten zonder RMA nummer, deze worden geweigerd bij ons magazijn en aan u retourgezonden."
Weigeren is natuurlijk wat anders dan een RMA aanvraag ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Scenario 3: Er zijn wel laptops verzonden en ze willen ze exclusief verzondkosten terug kopen voor een € 10,00 kadobon. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
kfaessen schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:24:
[...]

Oke, als dat echt zo is dan is dat prima. Blijft natuurlijk weer een opmerkelijke actie van Bol.com/Centralpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
Oke, ik heb nu 1 mail met de bon en 1 mail met dat de order geannuleerd is en niet verzonden :')

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Vanmiddag besteld. Net mailtje ontvangen dat order geannulleerd is...Was natuurlijk wel te verwachten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:46

itarix

404 soul not found

Ik heb ook allebei de mails ontvangen en een bevestingsmail van centralpoint dat het verzonden is. Dus ik zie het wel. Mooiste is dat ik geen cardige ontvang en me geld terug ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
beetje offtopic, maar hoe zit dat met die philips 47" lcd tv voor iets van 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net weer een mailtje gehad,
Geachte heer/mevrouw Murdy,

Op 06-18-2012 21:58:24 heeft u bij bol.com het artikel ‘Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB’ met bestelnummer 80104xxxx0 besteld.

Door een technische fout op onze site is een verkeerd artikel getoond. In plaats van een inktcartridge is de ‘Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB’ getoond.

Het getoonde product, de ‘Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB’ voor de prijs van euro 27,00 betreft een kennelijke vergissing in het aanbod van bol.com. Tot onze spijt kunnen wij dit product niet voor de getoonde prijs aanbieden. Om deze reden hebben wij de door u geplaatste bestelling geannuleerd.

Indien u het artikel al betaald heeft via iDEAL, wordt het bedrag binnen vijf werkdagen teruggestort. Als u heeft gekozen voor de betaalmethode creditcard, dan wordt de reservering van het factuurbedrag opgeheven. Er is geen bedrag van uw rekening afgeschreven. Heeft u (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon binnen 24 uur weer opgewaardeerd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice

Als ik dit goed lees dan krijg ik mijn geld terug gestort en mag ik de cartridge houden? Zal wel niet, we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:04:
Als ik dit goed lees dan krijg ik mijn geld terug gestort en mag ik de cartridge houden? Zal wel niet, we zullen zien...
Heb je een tracking mail gehad dat de cartridge is verstuurd dan?
Om deze reden hebben wij de door u geplaatste bestelling geannuleerd.
;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BtM909

Of dit een/de trackingmail is weet ik niet, maar wel dat er een cartridge onderweg is?
Geachte heer/mevrouw Murdy,

Op maandag 18 juni 2012 heeft u bij bol.com het artikel ‘Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB’ met bestelnummer 8010xxxx260 besteld.

Door een technische fout op onze site is een verkeerd artikel getoond. In plaats van een inktcartridge is de ‘Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB’ getoond.

Het getoonde product, de ‘Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB’ voor de prijs van euro 27,00 betreft een kennelijke vergissing in het aanbod van bol.com. Tot onze spijt kunnen wij dit product niet voor de getoonde prijs aanbieden. Uw bestelling was al te ver gevorderd in het besteltraject, waardoor de inktcartridge al naar u onderweg is of al bij u is afgeleverd. In dit geval verzoeken wij u het artikel retour te melden in uw account en retour te sturen naar onderstaand adres.

Retouradres:

Biesbosch 225

1181 JC Amstelveen

Om u tegemoet te komen in het ongemak en de retourkosten ontvangt u hierbij een cadeaubon ter waarde van euro 10,00 en is geldig tot 1 januari 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Bij mij geannuleerd voordat ie weg was, geen cadeaubon maar maal er ook niet om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:30
dus wat moeten we nu doen ? pakketen weigeren van postbode of aannemen en retour sturen ? heb 2 verstuurd gekregen 1 ideal en 1 acceptgiro. kan ik ze samen laten versturen in een doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:11
Weigeren als je thuis bent, dan gaat hij gewoon retour.

Bol.com krijgt dan ook bericht via Centralpoint.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
dus moet ik dan geen extra kosten betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:11:
[...]

Sorry hoor, maar wat ben je dan een asociale $%^&#.

Bol die "dwingt" mensen iets te kopen? Jij bestelt toch iets wat overduidelijk een fout in hun database is? Wie heeft jou daartoe gedwongen dan? Dan "dwing" jij Bol om daarop te reageren, sturen ze je notabene een tegoedbon met meer waarde dan nodig en dan ga jij de boel besodemieteren door het product niet terug te sturen en een klachtenbrief te sturen? Dit het gore egoïsme waar de hele boel van naar de kloten gaat.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit soort topics nog getolereerd worden op GoT...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig aan mensen :)

Bol.com gaat mensen die producten achterhalen echt wel een deurwaarder toesturen. Als ze het nalaten dan krijg je namelijk een naam die veel erger is dan gerechtvaardigd een deurwaarder langssturen. Iets met troll enzo. Gewoon niet op reageren en een TR aanmaken :)

Edit: kleine titelchange om eea te verduidelijken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Net m'n mail gecheckt en ja hoor.. alle 3 zijn nu geannuleerd.

Het enige wat ik nog ga doen is bij Bol.com een klacht indienen m.b.t. het systeem dat Centralpoint gebruikt.
Dit is niet de eerste keer dat die shop producten verkeerd linked of verkeerde prijzen in het systeem zet.
Een partner hoort betrouwbaar te zijn. Dit schaadt enkel je reputatie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Freakster86 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:49:
Net m'n mail gecheckt en ja hoor.. alle 3 zijn nu geannuleerd.

Het enige wat ik nog ga doen is bij Bol.com een klacht indienen m.b.t. het systeem dat Centralpoint gebruikt.
Dit is niet de eerste keer dat die shop producten verkeerd linked of verkeerde prijzen in het systeem zet.
Een partner hoort betrouwbaar te zijn. Dit schaadt enkel je reputatie lijkt mij.
Juist central point heeft dit vaak, raar clubje. Snap niet dat iemand die pretendeert professioneel te zijn continu dit soort fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:54:
[...]

Bol die "dwingt" mensen iets te kopen? Jij bestelt toch iets wat overduidelijk een fout in hun database is? Wie heeft jou daartoe gedwongen dan? Dan "dwing" jij Bol om daarop te reageren, sturen ze je notabene een tegoedbon met meer waarde dan nodig en dan ga jij de boel besodemieteren door het product niet terug te sturen en een klachtenbrief te sturen? Dit het gore egoïsme waar de hele boel van naar de kloten gaat.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit soort topics nog getolereerd worden op GoT...
Hij bedoelt dat hij 10 euro waardebon krijgt en die dus moet besteden bij bol.com terwijl hij 6,75 euro aan retourkosten heeft. Dus die 6,75 moet hij bij bol.com uitgeven en krijg je niet terug (ja, in de vorm van een waardebon bij bol.com).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:54:
[...]

Een tegoedbon die ik bij een bestelling van Bol moet gebruiken. Wil best terugsturen, maar wel op mijn voorwaarden en niet volgens de partij die zelf fout zit. Gewoon geld terug voor verzending, ik stuur het terug, hoef geen waardebon. En als het overduidelijk is, waarom worden die dingen dan uberhaupt verzonden, het is niet mijn probleem, dus laat ze zelf met een goede oplossing komen.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 19-06-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik heb een waardeboncode in mijn mail ontvangen. In dat geval kun je toch gewoon de zending weigeren dan gaat deze vanzelf retour afzender en heb je zelf geen verzendkosten. Of denk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, en weer een e-mail

Geachte heer Murdy,

U heeft via ons Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB gekocht bij een externe aanbieder. Centralpoint.nl bol@centralpoint.nl

Deze aanbieder heeft ons laten weten het artikel zo snel mogelijk naar het door u opgegeven adres te versturen.

Als u het artikel na een week nog niet, of niet in juiste staat heeft ontvangen vragen wij u een e-mail te sturen naar bol@centralpoint.nl. Wanneer u niet binnen enkele dagen een reactie ontvangt van de verkoper op uw e-mail, neemt u dan direct contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice vraagt u in dat geval om aan te tonen dat u contact heeft gezocht met de verkoper.

Bestelnummer: 801xxxxx60

--------------------------------------------------------------------------------

Besteld via bol.com bij een andere aanbieder:

Titel Aantal Prijs Totaal
Toshiba Satellite A210-18S - 2048MB / 160GB

Verkoper:
Centralpoint.nl
bol@centralpoint.nl
020-3472323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
objectief2 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:13:
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik heb een waardeboncode in mijn mail ontvangen. In dat geval kun je toch gewoon de zending weigeren dan gaat deze vanzelf retour afzender en heb je zelf geen verzendkosten. Of denk ik verkeerd?
Ben daar ook benieuwd naar aangezien ik morgen sowieso niet thuis ben

Heb trouwens ook een factuur ontvangen die op betaald staat :S had via acceptgiro gedaan

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 19-06-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:22:
[...]

Heb trouwens ook een factuur ontvangen die op betaald staat :S had via acceptgiro gedaan
En dat wordt hij bij de buren afgeleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
feep schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:25:
[...]

En dat wordt hij bij de buren afgeleverd. :)
Doen ze hier in de stad niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:38
GrooV schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:22:
[...]

Er staat een openstaand factuur bij bol.com. Kijk maar even in je account.

Ik vraag mij ook af of het pakket weigeren zal lukken. Er staat vermeldt dat je eerst het artikel retour moet melden bij je account en dan pas terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
moet ik eerst de openstaande factuur betalen en daarna retourneren ? of moet ik ergens een retour formulier invullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, en dan nu weer een factuur.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/2factuur.png

En ze blijven het maar over die lapdoos hebben, naja, we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat het waard is, wéér een e-mail.

Geachte de heer ,

Hierbij ontvangt u de factuur* voor ordernummer 69xxx9. We raden u aan deze factuur zorgvuldig te bewaren.

U heeft deze nodig als kwitantie voor uw administratie,
en voor eventuele garantie afhandelingen met de fabrikant. U heeft deze factuur reeds voldaan via bol.com plaza.

Met vriendelijke groet,

Pxxxxng | Centralpoint.nl | xxxx@centralpoint.nl | 020 - 347 2323 tel | 020 - 347 2324 fax | bezoek: www.centralpoint.nl

Morgen verder?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 22:21 . Reden: even wat namen weggemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00

Salandur

Software Engineer

Denzis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:11:
[...]
Als je zoekt naar de EAN krijg je naast de inktcartridge ook gewoon hits op de laptop, https://www.google.nl/#hl...239c5ff9&biw=1745&bih=889
Verbazingwekkend. Altijd interesant, die automatische matching van EAN's op een database waar je onmogelijk alle producten in kunt hebt zitten. Maar volgens mij hebben ze ook bij Central Point zitten slapen, anders hadden ze daar ook wel gezien dat de titel niet overeen komt met het product...
Waarschijnlijk gooien ze daar ook alles door naar onze (ja, ik werk bij bol.com) site, en dan komt ie dus weer terug als de status aangepast wordt.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Salandur schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:35:
[...]

Verbazingwekkend. Altijd interesant, die automatische matching van EAN's op een database waar je onmogelijk alle producten in kunt hebt zitten. Maar volgens mij hebben ze ook bij Central Point zitten slapen, anders hadden ze daar ook wel gezien dat de titel niet overeen komt met het product...
Waarschijnlijk gooien ze daar ook alles door naar onze (ja, ik werk bij bol.com) site, en dan komt ie dus weer terug als de status aangepast wordt.
dus bij wie ligt het fout dan bol of centralpoint ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gupster

Ah joh,
dat maakt toch niks uit? we hebben weer eens wat om over te discussiëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:42:
@Gupster

Ah joh,
dat maakt toch niks uit? we hebben weer eens wat om over te discussiëren...
tja als op factuur een toschiba staat, en we krijgen geen toschiba laptop. krijgen wij het recht om een te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach weet je, als ik alle mails zo doorloop dan is de cartridge al voorbij.
Ze, ( bol.com en centralpionts) hebben het alleen nog maar over die lapdoos.
Hoe dan ook, ik blijf heel hard virtualiseren dat het ding hier naar toe komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00

Salandur

Software Engineer

Nog even verder zitten spitten op de site enzo. De inktcartrigde (bol) lijkt over meerdere codes te beschikken. Geen wonder dat het dan een keertje mis gaat!

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet mis, there is no spoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Gupster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:44:
[...]

tja als op factuur een toschiba staat, en we krijgen geen toschiba laptop. krijgen wij het recht om een te krijgen ?
Aangezien het mij duidelijk lijkt dat een gemiddelde consument had kunnen weten dat het een fout betreft niet. Sterker nog, degenen die dat vermoeden ook daadwerkelijk hadden, wel een bestelling geplaatst hebben hadden formeel contact op horen te nemen met de verkoper om het te melden / na te vragen of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
kijk, hoe kan ik 's avonds een bedrijf benaderen, als dit nu om een actie ging en misschien volgende dag al verkocht is omdat ik aarzelde om iets te kunnen bestellen. dus daarom bestelde ik iets en dan de vragen... ik al zoiets met zercom gehad. uitverkocht, op = op (stond niet eens bij, dat het om een op = op product ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gupster, mien jong, de volgende keer direct toehappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
Gupster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:15:
kijk, hoe kan ik 's avonds een bedrijf benaderen...
Dag en nacht klantenservice

Voor vragen of klachten kun je ons nu altijd bellen; de klantenservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. Bovendien betaal je een lokaal tarief in Nederland en België.

Je krijgt altijd een bol.com-medewerker aan de telefoon die je graag te woord staat.

;)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:53:
[...]
Een risico wat ik zelf heb gekozen?
Je wist van te voren dat het een fout betrof. Je koos ervoor om deze fout uit te buiten en daarmee iemand anders te benadelen voor enkele honderden euros. Het feit dat je wist dat het niet de bedoeling was maakt dit in mijn ogen gewoon oplichting.
Niet mijn fout, dus ik ga geen moeite doen.
Heel volwassen en heel sociaal. Ik hoop van ganser harte dat iedereen die je tegen komt in je leven er precies zo over denkt. De campagne een betere wereld begint bij jezelf is denk ik volledig langs je heen gegaan ?
Ik wens ze veel succes, met het dwingen. Je kan moeilijk van mij verwachten dat ik brandstof ga verspillen om voor fouten van CentralPoint op te draaien.
Uiteraard heb je al op een nette en cooperatieve manier contact met ze gezocht om te kijken hoe dit op een redelijk manier opgelost kan worden en niet meteen je hakken in het zand gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Gupster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:15:
kijk, hoe kan ik 's avonds een bedrijf benaderen, als dit nu om een actie ging en misschien volgende dag al verkocht is omdat ik aarzelde om iets te kunnen bestellen. dus daarom bestelde ik iets en dan de vragen... ik al zoiets met zercom gehad. uitverkocht, op = op (stond niet eens bij, dat het om een op = op product ging)
Zelfs als ze op dat moment niet bereikbaar waren had je een mail kunnen sturen en/of de volgende dag direct contact op kunnen nemen. Zoals al gezegd kan ik me heel goed voorstellen dat je voor de zekerheid toch een bestelling plaatst, om geen hele mooie aanbieding mis te lopern. Dit ontslaat je echter nog niet van de verantwoordelijkheid om naar beste eer en geweten te handelen. Daar is in dit geval bij veel mensen duidelijk geen sprake van.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:36:
[...]

Je wist van te voren dat het een fout betrof. Je koos ervoor om deze fout uit te buiten en daarmee iemand anders te benadelen voor enkele honderden euros. Het feit dat je wist dat het niet de bedoeling was maakt dit in mijn ogen gewoon oplichting.

[...]

Heel volwassen en heel sociaal. Ik hoop van ganser harte dat iedereen die je tegen komt in je leven er precies zo over denkt. De campagne een betere wereld begint bij jezelf is denk ik volledig langs je heen gegaan ?

[...]

Uiteraard heb je al op een nette en cooperatieve manier contact met ze gezocht om te kijken hoe dit op een redelijk manier opgelost kan worden en niet meteen je hakken in het zand gezet ?
Blij dat jij het gezegd heb, nu hoef ik het niet meer te doen. Maar ja, hier geldt de omgekeerde wereld. Als je verwacht dat mensen zich aan de wet houden en fatsoenlijk handelen ben je kennelijk een moraalridder, want het is toch schandalig om te verwachten dat consumenten bedrijven niet oplichten als ze de kans krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Vraag me af war er gebeurd was als er wel degelijk laptops besteld waren. Hadden ze die dan ook gewoon op gestuurd? Ze doen nu geen moeite omdat toch niemand een cardrige wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GrooV schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:09:
Vraag me af war er gebeurd was als er wel degelijk laptops besteld waren. Hadden ze die dan ook gewoon op gestuurd? Ze doen nu geen moeite omdat toch niemand een cardrige wil...
Besteld? Wie bedoel je CentralPoint? Trust me, die bestellen niet op aanvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
BtM909 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:16:
[...]

Besteld? Wie bedoel je CentralPoint? Trust me, die bestellen niet op aanvraag :)
Ik bedoel, hadden ze het verzend proces wel onderbroken als ze die laptops voor die prijs verstuurd hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:36:
[...]

[...]

[...]

Oplichting, moet niet gekker worden. En voor de goede orde, ik heb Bol netjes laten weten dat ik bereid ben mee te werken, maar niet op de voorwaarden dat ik een nutteloze waardebon krijg. Gewoon een antwoordnummer en ik breng hem wel naar de jumbo. Ik kan er namelijk aan doen dat de klantenservice pas binnen 72 uur een reactie heeft. Een betere wereld begint bij jezelf? Een betere winkelt begint met de juiste prijzen tonen. Vooral de afhandeling, ik heb nu 5 mailtjes gekregen, die allemaal tegenstrijdig aan elkaar zijn. Dat mensen zich zo kunnen druk maken om dit soort dingen, omdat ik niet mee wil werken aan iets wat Bol mij opdringt, daarom zou ik geen moraal hebben? Wat een onzin.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 20-06-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
NotSoSteady schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:24:
[...]

Oplichting, moet niet gekker worden. En voor de goede orde, ik heb Bol netjes laten weten dat ik bereid ben mee te werken, maar niet op de voorwaarden dat ik een nutteloze waardebon krijg. Gewoon een antwoordnummer en ik breng hem wel naar de jumbo. Ik kan er namelijk aan doen dat de klantenservice pas binnen 72 uur een reactie heeft. Een betere wereld begint bij jezelf? Een betere winkelt begint met de juiste prijzen tonen. Vooral de afhandeling, ik heb nu 5 mailtjes gekregen, die allemaal tegenstrijdig aan elkaar zijn. Dat mensen zich zo kunnen druk maken om dit soort dingen, omdat ik niet mee wil werken aan iets wat Bol mij opdringt, daarom zou ik geen moraal hebben? Wat een onzin.
Oplichting omdat je heel goed wist dat het een fout was, of op zijn minst kon weten. Ik heb er ook geen ander woord voor, het is gewoon absoluut oplichting. Dat jij vind van niet zegt genoeg over je fatsoensnormen. Ook volgens hoort een consument naar beste eer en geweten te handelen. Een van de gevolgen daarvan is dat je het hoort te melden als je vermoed dat er sprake is van een fout. Ik hoop dat ooit iemand je helemaal onderuit haalt omdat je een fout maakt, dat verdien je met jouw manier van handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Sigis schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:02:
[...]

Oplichting omdat je heel goed wist dat het een fout was, of op zijn minst kon weten. Ik heb er ook geen ander woord voor, het is gewoon absoluut oplichting. Dat jij vind van niet zegt genoeg over je fatsoensnormen. Ook volgens hoort een consument naar beste eer en geweten te handelen. Een van de gevolgen daarvan is dat je het hoort te melden als je vermoed dat er sprake is van een fout. Ik hoop dat ooit iemand je helemaal onderuit haalt omdat je een fout maakt, dat verdien je met jouw manier van handelen.
Wat een haat allemaal, je moet wel een zwaar leven hebben. :>
Ik weet alleen wat van iPhones, MacBooks en iPads af, een Toshiba voor 30 euro van 5 jaar oud, kan ook als een goede korting worden gezien. Maar bedankt voor de tip, zal in vervolg alle bedrijven waarschuwen als er wat in de aanbieding is. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 20-06-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Weet je wat het is met deze aanbieding: als je op straat exact de zelfde laptop nieuw in doos krijgt aangeboden voor dezelfde prijs, mag je hem niet eens kopen, omdat je al vrijwel zeker weet dat die laptop uit diefstal afkomstig is, omdat die prijs juist zo laag is. Dus, je wist gewoon dat die prijs eigenlijk fout was. Als bol.com niet levert, ga dan ook niet lopen piepen, want je wist het van tevoren.

Als ik Bol.com was, zou ik de mensen niet eens een cadeaubon geven. Bedoel, het is volgens mij niet eens hun fout, maar wel de fout van Centralpoint, die de foute prijs in het systeem heeft gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
AMD1800 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:53:
Weet je wat het is met deze aanbieding: als je op straat exact de zelfde laptop nieuw in doos krijgt aangeboden voor dezelfde prijs, mag je hem niet eens kopen, omdat je al vrijwel zeker weet dat die laptop uit diefstal afkomstig is, omdat die prijs juist zo laag is. Dus, je wist gewoon dat die prijs eigenlijk fout was. Als bol.com niet levert, ga dan ook niet lopen piepen, want je wist het van tevoren.

Als ik Bol.com was, zou ik de mensen niet eens een cadeaubon geven. Bedoel, het is volgens mij niet eens hun fout, maar wel de fout van Centralpoint, die de foute prijs in het systeem heeft gestopt.
Het gaat me niet om de laptop of cadeaubon, die mogen ze allemaal houden. Ga alleen geen 6 euro nog wat betalen omdat ze bij Centralpoint of Bol blijkbaar een brak systeem hebben. Geef me een antwoordnummer en hij ligt bij de Jumbo, maar ik laat me niet vertellen door Bol wat ik mag gaan doen, en daarna zeker ook nog iets bij ze moet gaan kopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
@NotSoSteady: Oke, dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ze zouden je op zijn minst schadeloos moeten stellen. Dus, als je nou gewoon die bon aanneemt, kun je die vast wel weer voor het zelfde bedrag aan iemand verkopen, die wel bij Bol.com wilt kopen. Heb jij je geld terug en hoef je niks bij Bol.com te kopen.

Maar goed, ik vind het wel typisch dat je nu ineens bang bent dat je een inktcardridge krijgt. Toen je de bestelling deed, had je eigenlijk ook al zoiets kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
AMD1800 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 02:06:
@NotSoSteady: Oke, dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ze zouden je op zijn minst schadeloos moeten stellen. Dus, als je nou gewoon die bon aanneemt, kun je die vast wel weer voor het zelfde bedrag aan iemand verkopen, die wel bij Bol.com wilt kopen. Heb jij je geld terug en hoef je niks bij Bol.com te kopen.

Maar goed, ik vind het wel typisch dat je nu ineens bang bent dat je een inktcardridge krijgt. Toen je de bestelling deed, had je eigenlijk ook al zoiets kunnen verwachten.
Bang? Het maakt mij niks uit, dit is het risico, alleen ik ga er niet voor opdraaien. Voor mij is dat een principe kwestie. :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

NotSoSteady schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 02:11:
[...]
Voor mij is dat een principe kwestie. :*) ;)
Als je een beetje principes zou hebben had je de bestelling nooit gedaan, profiteren van de fouten van anderen is voor de meeste mensen principieel een no-no.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Bericht van het thuisfront: Toch een laptop gekregen en een Bol.com voucher van € 10,00 via de e-mail. :) _/-\o_

Ik was één van de eerste die bestelde, en de laptop stond vrij snel al op verzonden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JxU2IPNBMLGPANL1gXdzWFMe/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 18:18
Toch netjes van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Jumpman schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:32:
Bericht van het thuisfront: Toch een laptop gekregen en een Bol.com voucher van € 10,00 via de e-mail. :) _/-\o_

Ik was één van de eerste die bestelde, en de laptop stond vrij snel al op verzonden.

[afbeelding]
pics van de bon or it didn't happen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
eagle00789 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:37:
pics van de bon or it didn't happen :D
Een Engels/Frans model en een foto van 2008, okay dan, weet genoeg dan hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Brad Pitt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:41:
[...]

Een Engels/Frans model en een foto van 2008, okay dan, weet genoeg dan hè.
Haha inderdaad..

'picture taken on 24-03-2008' met een Sony DSC-P200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Haha, één van de eerste hits op Google als je zoekt op Toshiba Sattelite A210. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dit verhaal is gewoon over en uit. Het was leuk om te proberen, maar iedereen wist dat de kans nihil was.

Heb wel vriendelijk mijn beklag gedaan bij bol.com m.b.t. hun partner Centralpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Freakster86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:46:
Dit verhaal is gewoon over en uit. Het was leuk om te proberen, maar iedereen wist dat de kans nihil was.

Heb wel vriendelijk mijn beklag gedaan bij bol.com m.b.t. hun partner Centralpoint.
Hier ga je toch niet over klagen? Een laptop voor € 27,31. Als je hem besteld, okay, dan neem je ook het risico m.b.t. retourzenden mocht het niet zijn wat je verwacht. Ik vind dat Bol.com het netjes oplost met een voucher van € 10,00, wellicht was restitutie van de verzendkosten beter geweest.

In elke database en/of prijslijkst komen fouten voor. is het te mooi om waat te zijn, dan is het dat vaak ook. Een risico kan je natuurlijk altijd nemen, en bestellen. De schade is in dit geval niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:54:
[...]

Hier ga je toch niet over klagen? Een laptop voor € 27,31. Als je hem besteld, okay, dan neem je ook het risico m.b.t. retourzenden mocht het niet zijn wat je verwacht. Ik vind dat Bol.com het netjes oplost met een voucher van € 10,00, wellicht was restitutie van de verzendkosten beter geweest.

In elke database en/of prijslijkst komen fouten voor. is het te mooi om waat te zijn, dan is het dat vaak ook. Een risico kan je natuurlijk altijd nemen, en bestellen. De schade is in dit geval niet groot.
Ik heb het niet gericht op bol.com, maar op hun partner. Hoewel wij natuurlijk wisten dat dit een duidelijke fout was, is dat voor een ander misschien helemaal niet zo duidelijk.

Ik heb enkel gezegd dat Centralpoint vaker dit soort fouten heeft en dit dus niet als betrouwbaar overkomt, iets wat een partner van bol.com wel hoort te zijn lijkt mij.

Verder heb ik (jij blijkbaar wel) geen bon ontvangen o.i.d. Dit hoeft van mij ook niet. Dat heb ik ook duidelijk aangegeven in mijn mail. Dus ik zie niet in waar ik dan fout zit? Ik neem genoegen met de annulering, maar ik constateer dat deze 'fout' iets structureels lijkt te zijn. Dat is waar ik bol.com op heb gewezen. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
Moet je een pakket nou wel of niet weigeren aan de deur? Ik lees in deze thread verschillende geluiden. Krijg je normaal gesproken een bewijsje als je een pakketje weigert?

[ Voor 25% gewijzigd door mmedia op 20-06-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
idd, kunnen we het pakket weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Als je niet thuis bent wordt het afgeleverd bij de buren. Dan heb je alsnog een 'probleem'. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Maar als je er voor moet tekenen, ligt het bij het postkantoor en kan je het daar ophalen. Volgens mij als je het na 2 weken nog niet opgehaald hebt, wordt het weer teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
never mind

[ Voor 135% gewijzigd door mmedia op 20-06-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:35
Michel: Goedemorgen, waarmee kan ik u helpen?
Joost : Hallo, Ik heb via bol.com bij jullie een laptop besteld, en dat bleek achteraf dus een cartridge te zijn (mogelijk kent u het verhaal). Ik heb van bol.com een mail gekregen dat ik deze moet terugsturen omdat die al verzonden was gister toen ze hierachter kwamen. Mijn vraag is nu, als straks de Post-nl bus voor de deur staat, kan ik het pakket dan weigeren zodat het vanzelf retour gaat
Michel: Dat is niet aan te raden daar de retourprocedure die hiervoor geldt dan niet efficient verloopt.
Michel: Hierdoor kan het zijn dat u dan in het geval van een reeds gedane betaling langer op uw geld moet wachten of in het geval van een acceptgiro onterecht aanmaningen krijgt.
Joost : wat is er dan anders? Als ik het pakket aanneem en direct naar jullie terug stuur, of dat ik het pakket weiger aan de deur?
Michel: Omdat het pakket wwat u terugstuurd fysiek bij ons binnen komt en anders bij het magazijn.
^^
Centralpoint chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Dat is eigenlijk gewoon onzin. Als je het pakket weigert wordt het retour gestuurd en moet dat niets anders zijn dan het zelf terugsturen. Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen zin in die retourpakketten aangezien zij dan opdraaien voor de kosten (ofzoiets). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

LuPo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:43:
[...]

Dat is eigenlijk gewoon onzin. Als je het pakket weigert wordt het retour gestuurd en moet dat niets anders zijn dan het zelf terugsturen. Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen zin in die retourpakketten aangezien zij dan opdraaien voor de kosten (ofzoiets). :P
Waarom? Wellicht stuur je je pakket dat je retour stuurt wel naar een ander adres (ander magazijn, andere afdeling?) dan waar het vandaan gestuurd wordt (en waar het dus naar terug gaat als je het weigert), waardoor je een vertraging in het proces krijgt als je dat niet doet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Freakster86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:10:
Verder heb ik (jij blijkbaar wel) geen bon ontvangen o.i.d. Dit hoeft van mij ook niet. Dat heb ik ook duidelijk aangegeven in mijn mail. Dus ik zie niet in waar ik dan fout zit? Ik neem genoegen met de annulering, maar ik constateer dat deze 'fout' iets structureels lijkt te zijn. Dat is waar ik bol.com op heb gewezen. Niets meer, niets minder.
Maar je moest zo nodig 2x meedoen, 'want je weet maar nooit'? Je kan dit niet goedpraten onder het motto 'ze doen dit vaker fout', dan had je dit vooraf direct kunnen doen, niet achteraf nadat je eerst boos bent dat ze de order annuleren.

Het is wel grappig, eerst is het 'boos op bol.com' en 2 mensen halen CP aan, opeens is CP de 'boze meneer' in dit verhaal. Je zit dan moeilijk te doen om een probleem wat je zelf hebt veroorzaakt, had niet besteld, had dit gewoon vermeld en dan zou je jezelf ook niet hoeven goedpraten.

Blijft van de zotte dat topics 'zonder enig inzet' worden gesloten, maar het misbruik maken van een foutje in een systeem, mag gewoon blijven staan.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2012 09:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ralpje schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:45:
[...]

Waarom? Wellicht stuur je je pakket dat je retour stuurt wel naar een ander adres (ander magazijn, andere afdeling?) dan waar het vandaan gestuurd wordt (en waar het dus naar terug gaat als je het weigert), waardoor je een vertraging in het proces krijgt als je dat niet doet.
Maar dat is toch het probleem van centralpoint en niet van de klant? Zij leveren een cartridge ipv een laptop. Dan moeten zij ook maar iets meer moeite doen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:32

GaMbiNo

1337

Ik zou hem ook gewoon weigeren. Waarschijnlijk gaat het om een verzending waarbij een handtekening vereist is. En eigenlijk moet je dan ook voordat je je handtekening plaatst controleren of hetgeen je aangeboden wordt ook echt datgene is dat je besteld hebt en of het in goede staat is aangekomen. Het zou dan toch raar zijn dat je als je een laptop besteld en dan een inktcartridge aanneemt en dan ook nog tekent voor ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GaMbiNo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:57:
En eigenlijk moet je dan ook voordat je je handtekening plaatst controleren of hetgeen je aangeboden wordt ook echt datgene is dat je besteld hebt en of het in goede staat is aangekomen.
Ja maak ook altijd pakketjes samen met de bezorger open. Gezellig kopje koffie erbij, beetje testen. Mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

LuPo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:47:
[...]

Maar dat is toch het probleem van centralpoint en niet van de klant? Zij leveren een cartridge ipv een laptop. Dan moeten zij ook maar iets meer moeite doen om het op te lossen.
Dat doen ze ook wel, ze geven alleen dat als jij zo snel mogelijk je geld terug wilt je het pakket moet accepteren en zelf retourneren. Het is niet zo dat je helemaal je geld niet terug krijgt als je dat niet doet, maar meer dat het iets langer kan duren.

Overigens snap ik de ophef niet helemaal. Je neemt bewust een gok met het bestellen van het product omdat je in alle redelijkheid wel snapt dat het niet kan kloppen. Je neemt een gok en je verliest. Dan moet je daarna niet gaan klagen dat je wat extra moeite moet doen om dat ding weer terug te sturen. Risico van het vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
LuPo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat je twee zaken uit elkaar moet halen: Het maken van een fout op de website en het terugsturen van een foutief opgezonden artikel.

Voor het eerste kun je ook wat verantwoordelijkheid bij de consument verwachten. Ondanks wat vele bedrijven zeggen, geldt de prijs op de kassa niet altijd als deze afwijkt van de prijs op het schap. Een pak melk dat normaal 50 cent kost, waarbij er op het prijskaartje staat dat het 45 cent kost, kan niet alsnog 50 cent kosten bij de kassa. De winkelier maakt op dat moment een fout waarvan jij redelijkerwijs niet had kunnen weten dat de prijs op het schap fout was. De winkelier moet jou op dat moment het pak melk aanbieden voor 45 cent.

Staat datzelfde pak melk nu echt voor 5 cent in het vak, dan moeten er bij jou als consument alarmbellen gaan rinkelen. Dat is immers wel heel sterk en de verkoper heeft recht op een redelijke prijs. Op dat moment hoeft de verkoper jou dat pak melk niet voor 5 cent te verkopen, je kunt zelf namelijk ook wel bedenken dat het nulletje is weggevallen. Dit lijkt toch ook aan de hand in het geval van een laptop voor 27 euro, we zijn het hier allemaal over eens dat het een voorbeeld van "te mooi om waar te zijn" was.

Voor wat betreft het uitleveren van een foutief product, ondanks dat het samenhangt met een kennelijke vergissing op de website van bol, heb je als je iets krijgt toegezonden recht op het juiste product en moet je dus ook schadeloos worden gesteld bij het terugsturen. Hoe dat product dan wordt teruggestuurd zal een zorg zijn, zolang jij maar kunt bewijzen dat je het óf niet hebt aangenomen, óf hebt teruggestuurd. Dan kunnen ze je aanmanen en incassokosten blijven sturen. Jij hebt het product geweigerd omdat je wist dat het niet was wat jij dacht dat je bestelde, want jij hebt immers recht op het product dat je hebt besteld, als het dan al wordt uitgeleverd.

Bottom line: fouten zijn menselijk, mensen die hier op zijn ingegaan hadden kunnen verwachten dat er een fout achter zat. C'est ca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Brad Pitt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:59:
[...]

Ja maak ook altijd pakketjes samen met de bezorger open. Gezellig kopje koffie erbij, beetje testen. Mag altijd.
Beetje vreemde reactie..
Nee dat doet vast niemand maar als het zo overduidelijk is dat je iets heel anders wordt aangeboden dan je besteld hebt neem je het toch niet aan en teken je ook niet voor een goede ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zijn punt is dat veel bezorgers het niet toestaan om een pakketje te openen vóórdat je hebt getekend. Een geopend pakketje kunnen ze namelijk niet meer mee terug nemen, dus moet je eerst tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GaMbiNo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:07:
Beetje vreemde reactie..
Nee dat doet vast niemand maar als het zo overduidelijk is dat je iets heel anders wordt aangeboden dan je besteld hebt neem je het toch niet aan en teken je ook niet voor een goede ontvangst.
Beetje vreemde reactie.
Net stel je dat je eerst moet controleren of het goed is aangekomen. Dat kan je door te kijken door de doos heen? Welnu neen. Mag je het artikel uitpakken voordat je tekent? Welnu neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Brad Pitt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Beetje vreemde reactie.
Net stel je dat je eerst moet controleren of het goed is aangekomen. Dat kan je door te kijken door de doos heen? Welnu neen. Mag je het artikel uitpakken voordat je tekent? Welnu neen.
Je kan toch aan de doos wel zien of er een laptop of een inktcartridge inzit?! En of de doos wel of niet onbeschadigd is bij ontvangst...? En dan uiteraard het pakket alleen aannemen als je geen reden hebt om te twijfelen aan datgeen in de doos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GaMbiNo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:14:
Je kan toch aan de doos wel zien of er een laptop of een inktcartridge inzit?!
Als je puur doelt op het formaat en/of gewicht: uiteraard. Of er in de doos na het uitpakken een paar Nike Airs in maat 46 zit weet ik niet. Moest eerst tekenen. De bezorger is reeds weg.
En of de doos wel of niet onbeschadigd is bij ontvangst...?
De buitendoos wel ja. Wat er in zit: geen idee. Eerst tekenen.
En dan uiteraard het pakket alleen aannemen als je geen reden hebt om te twijfelen aan datgeen in de doos zit.
Dat weet je dus niet zonder het open te maken. Helaas heb je echter hiervoor al moeten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:47:
[...]

Maar je moest zo nodig 2x meedoen, correctie.. 3x 'want je weet maar nooit'? is toch leuk? bedrijfjes op hun fouten wijzen. Je kan dit niet goedpraten onder het motto 'ze doen dit vaker fout', dan had je dit vooraf direct kunnen doen, niet achteraf nadat je eerst boos bent dat ze de order annuleren. Ik ben niet boos dat ze annuleren. Ik wist wat ik deed en de kans klein was.

Het is wel grappig, eerst is het 'boos op bol.com' en 2 mensen halen CP aan, opeens is CP de 'boze meneer' in dit verhaal. Je zit dan moeilijk te doen om een probleem wat je zelf hebt veroorzaakt, had niet besteld, had dit gewoon vermeld en dan zou je jezelf ook niet hoeven goedpraten.FYI, CentralPoint is bijna elke keer dé shop met foute prijzen of verkeerde ean codes. Blijkbaar zijn ze zelf te lui om er iets aan te doen. Door bol.com een mail te sturen hoop ik dat zij CP gaan aanspreken op hun verantwoordelijkheid.

Blijft van de zotte dat topics 'zonder enig inzet' worden gesloten, maar het misbruik maken van een foutje in een systeem, mag gewoon blijven staan. zonder enig inzet? Care to explain. En jij ziet het als misbruik. Ik zie het als een wijze les. Check, Check, double Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Brad Pitt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:16:
[...]

Als je puur doelt op het formaat en/of gewicht: uiteraard. Of er in de doos na het uitpakken een paar Nike Airs in maat 46 zit weet ik niet. Moest eerst tekenen. De bezorger is reeds weg.

[...]

De buitendoos wel ja. Wat er in zit: geen idee. Eerst tekenen.

[...]

Dat weet je dus niet zonder het open te maken. Helaas heb je echter hiervoor al moeten tekenen.
Lijkt me best raar als je een paar Nike Airs uit een Toshiba doos met afzender Bol.com haalt. Maar mijn punt was en is dus nog steeds dat ik het niet meer dan normaal vindt dat je een pakket weigert als deze overduidelijk iets ander bevat dan er besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GaMbiNo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:24:
[...]
Maar mijn punt was en is dus nog steeds dat ik het niet meer dan normaal vindt dat je een pakket weigert als deze overduidelijk iets ander bevat dan er besteld is.
Neen je schreef iets geheel anders. Buiten een schatting maken op basis van formaat/gewicht kan je niets doen dan gokken wat er in zit. Als het een laptop formaat/gewicht heeft en er zitten twee schoenendozen met aardappels in: tough luck en succes.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html]Let op: dit topic is bedoeld voor enigszins serieuze discussie omtrent de fout van bol.com bij het aanbieden van een laptop. Offtopic reacties gaan onherroepelijk naar de trashcan (waarbij we de optie houden om zwaardere sancties op te leggen) en als het teveel uit de klauwen loopt dan gaat deze onherroepelijk op slot. Denk dus even goed na voordat je post.[/html]