Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:04
Ik ben er hartstikke blij mee met je "gemauw".

Wellicht is "7" tablet nu dan ook bruikbaar met die dongle buitenshuis.

Zie zo snel geen prijs van die dongle. zal eens even googlen.

Binnenshuis doet mijn "7" inch het prima na antenne mod en installatie cm9.

Jammer van de waardeloze accuduur...3 uurtjes en het is op.

Zou mooi zijn als je daar zelf een zwaardere accu in kon zetten.

Update: Dongle besteld..Bedankt voor de test/advies.

Heb ik ook nog nodig een verloopadapter zie ik voor die dongle....is dat nu mini usb of micro usb die aansluiting die op de 7 inch tablet zit?

[ Voor 13% gewijzigd door destro9704 op 06-07-2012 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
kaasaanfiets schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:45:
Kunnen jullie de RTL Nieuws 365 app wel installeren?

Google Play: RTLNieuws 365

Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.

Checkt hij de resolutie van het apparaat of iets dergelijks? Kan iemand de APK uploaden?
Draait hier prima op mijn 7 inch. Gedownload via google store.

Verander anders even met allwinner mod de 2de setting.

Alleen daarmee kreeg ik mass effect aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

destro9704 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:30:
[...]

Draait hier prima op mijn 7 inch. Gedownload via google store.

Verander anders even met allwinner mod de 2de setting.

Alleen daarmee kreeg ik mass effect aan de praat.
Draai je cm9 en kies je dan de zoom? Bij mij werkt het nog niet iig.

PS ben het ook gewoon met droidy eens, @die andere 2 jullie wonen in een huis van piepschuim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Misschien kan Kaasaanfiets (hoe kom je erop) eens aangeven wat voor tablet hij heeft.
Dan hoeven alleen de 7 bezitters te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Ik heb vanavond een reserve Linksys WRT54G (v2.2, Linksys firmware) van zolder gehaald en opgestart. Onbeveiligd kreeg ik gemakkelijk verbinding met mijn 7". Beveiliging stukje bij beetje opgeschroefd, en ik kon hiermee gewoon naar WPA2/PSK (AES). Dat is in eerste instantie bemoedigend. Alleen als ik broadcasten van SSID uitschakel, dan kom ik er niet meer op. Eerste conclusie dus met deze tablets: broadcast SSID aan laten staan.

Het internet modem (heeft ook wifi) staat hier twee hoog, twee dikke betonnen vloeren dus tot beneden op de bank. Daarom staat op de 2e etage een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware in het thuisnetwerkje, die is vanaf beneden altijd goed te bereiken. Met mijn laptopje gebruik ik die altijd. Maar daar kom ik dus gek genoeg met het tablet niet op.

Het lijkt er op dat iets in de hardware of software van de 7" versie nogal kieskeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Draai je cm9 en kies je dan de zoom? Bij mij werkt het nog niet iig.
Ik draai inderdaad CM9 en heb niks veranderd en allwinner mod settings: Large phone 160dpi en build type: ICS Allwinner tablet..om mass effect te kunnen draaien moet je build type op motorola xoom zetten en net getest rtl nieuws 365 app loopt daar ook prima mee (7 inch dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2023
destro9704 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:28:
[...]
Heb ik ook nog nodig een verloopadapter zie ik voor die dongle....is dat nu mini usb of micro usb die aansluiting die op de 7 inch tablet zit?
Je hebt een verloop nodig van mini usb op de 7" naar 'normal' usb voor de wifi dongle, het bij de tablet geleverde korte kabeltje voldoet daarvoor prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Antonius schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:44:
Ik heb vanavond een reserve Linksys WRT54G (v2.2, Linksys firmware) van zolder gehaald en opgestart. Onbeveiligd kreeg ik gemakkelijk verbinding met mijn 7". Beveiliging stukje bij beetje opgeschroefd, en ik kon hiermee gewoon naar WPA2/PSK (AES). Dat is in eerste instantie bemoedigend. Alleen als ik broadcasten van SSID uitschakel, dan kom ik er niet meer op. Eerste conclusie dus met deze tablets: broadcast SSID aan laten staan.

Het internet modem (heeft ook wifi) staat hier twee hoog, twee dikke betonnen vloeren dus tot beneden op de bank. Daarom staat op de 2e etage een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware in het thuisnetwerkje, die is vanaf beneden altijd goed te bereiken. Met mijn laptopje gebruik ik die altijd. Maar daar kom ik dus gek genoeg met het tablet niet op.

Het lijkt er op dat iets in de hardware of software van de 7" versie nogal kieskeurig is.
De 7" heeft wifi hardware problemen, althans ik vermoed de meeste exemplaren. Dat is mogelijk wat te verbeteren met de mods. Mocht je een verbinding hebben dan is het niet vanzelfsprekend dat deze ook de snelheid haalt die je er vanuit de verbidngsmeldingen van verwacht en kan deze ook nog instabiel blijken.
Ik merk dat het met een usb wifi al veel beter gaat, en die heeft geen zichtbare antenne, die usb wifi versies bestaan ook nog en dan zou het 7" je weleens een topontvangertje kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
droidy schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:19:
[...]

Je hebt een verloop nodig van mini usb op de 7" naar 'normal' usb voor de wifi dongle, het bij de tablet geleverde korte kabeltje voldoet daarvoor prima.
Bedankt toch maar zo'n stekkertje van 3 euro besteld...anders hangt die kabel maar wat te bengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

JT

VETAK y0

Topicstarter
Als mensen nog een 9,7" willen, DM dan ff, weet er nog 1 ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke18
  • Laatst online: 31-08 15:14
JT schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:51:
Als mensen nog een 9,7" willen, DM dan ff, weet er nog 1 ;)
Ik heb er 1 bij kruitvat besteld, maar als ik die kan annuleren zou ik die graag willen hebben. :)

gr. Jeroen Borger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:44
Ik denk dat ik met met mijn 7 inch pro line niet mag klagen over de wifi snelheid valt wel mee dacht ik zo.
En dit is zonder de wifi hardware mod.

YouTube: Kruidvat Android 4.0 pro-line tablet 7inch ( Wifi Test D-Link DIR 655 Router )

[ Voor 7% gewijzigd door tendence op 06-07-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-08 14:41
Ik wil bij deze ook ff melden dat de hardware-matige wifi mod voor de 7" de moeite waard kan zijn. Dit bericht post ik vanaf de tablet in de tuin. Voorheen had ik hier helemaal geen ontvangst. Nu heb ik 1 streepje, soms zelfs 2.

Het is niet heel moeilijk als je er ff rustig voor gaat zitten. De kans dat je kleine butsjes maakt in de behuizing aan de rand is wel vrij groot, maar dat vind ik bij dit apparaatje niet zo erg.

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
7"cover speciaal gemaakt voor de A7HD. Prijs lijkt te variëren. Ik heb uiteindelijk €10 betaald inclusief bezorging (net niet binnen 1 week). Stevige map, exact zoals op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
7"

Ik heb van de week mijn 7 inch binnen gekregen en ben er best positief over.
Vandaag geprobeerd CM9 te flashen, maar dit lukt niet.

Op 1 of andere manier is mijn ext sd card niet gemount in CWM en ik kan m ook niet handmatig mounten.
Nu heb ik alle files naar de interne sd card gekopieerd, maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ik weet namelijk niet wat de knoppencombinatie is om in CWM te komen. Ik kon er alleen in met een app die in recovery kan rebooten. Nu ben ik bang dat wanneer ik CM9 vanaf interne sd card flash en er iets fout gaat, ik niet meer in recovery kan komen.

Vandaar een paar vragen aan de guru's:

1. Wat is de knoppencombinatie om in CWM te komen voor de 7inch?
Zelf al gevonden, de backknop en dan de powerknop ;) (Dit maakt de kans op problemen bij het flashen al stukken kleiner, nu kan ik ten minste altijd in recovery komen.)

2. Kan ik vanaf interne sd card CM9 flashen in CWM?
3. Heeft iemand een idee hoe ik in CWM mijn externe sd card kan mounten?
4. Is het nodig om de touchscreen flash te doen voor de 7 inch? Deze is namelijk niet meer beschikbaar via de link in de OP.

Verder, ik had een redelijke QC want verder geen rare dingen gehad met de tablet. Hij connect behoorlijk snel op mijn wifi en het signaal was redelijk goed. Ik heb wel even de wifi antenne hardware mod gedaan en dat werkt prima. Op de tweede verdieping een behoorlijke snelheid kunnen halen.

Ow ja: Mijn eerste post op het forum na lang meelezen. Waarom kan ik niet fatsoenlijk zoeken in dit forum? Het is nogal onhandig om alle 37 pagina's te moeten doorspitten om iets te zoeken en de zoekfunctie op dit forum is goed verstopt, ik kan 'm niet vinden :+

[ Voor 19% gewijzigd door monotron op 07-07-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

destro9704 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 07:00:
[...]

Ik draai inderdaad CM9 en heb niks veranderd en allwinner mod settings: Large phone 160dpi en build type: ICS Allwinner tablet..om mass effect te kunnen draaien moet je build type op motorola xoom zetten en net getest rtl nieuws 365 app loopt daar ook prima mee (7 inch dus)
Nah vaag, ik het precies hetzelfde maar ik kan hem niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
droidy schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:52:

Na een reboot herkent de 7" een Konig mini usb-wifi en schakelt daarop vanzelf over.
Ook binnengekregen vandaag dezelfde naar aanleiding van je test...En inderdaad. Ik kan bevestigen maakt een reuze verschil met de 7 inch...Zie nu zelfs het netwerk van de buren en kan door 3 muren heen op 25 meter afstand zelfs nog in de tuin internetten. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
mtr33 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:48:
7"cover speciaal gemaakt voor de A7HD. Prijs lijkt te variëren. Ik heb uiteindelijk €10 betaald inclusief bezorging (net niet binnen 1 week). Stevige map, exact zoals op de foto's.
Heb hem ook vandaag binnengehad en inderdaad prima hoesje.

Heb jij die screen protector erop geplakt? Denk dat het beeld daarna een stuk minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Nope, de hoes alleen is voor mij voldoende bescherming.

@tendence: de 7" heeft een realtek wlan chip, dus ik denk dat een realtek based dongle wel zal werken.

[ Voor 49% gewijzigd door mtr33 op 07-07-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
Even een vraag over die Konig mini usb-wifi waar haal je die vandaan ? en is het plug en play dus rebooten en klaar.

Zou deze ook werken?

http://www.electronixonli...s-wifi-stick-p-14134.html

[ Voor 28% gewijzigd door tendence op 07-07-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt nog kleiner gaan en een Nano proberen. Ik heb het niet getest laat dat duidelijk wezen.

https://tweakers.net/pric...50n-%28ultra-nano%29.html

Zit een Realtek chip in: rtl8192cu

De USB plug en benodigde OTG kabel is groter van afmeting dan de elektronica zelf.

Ik heb zelf een redelijk goede ontvangst na de antenne modificatie en mijn AVM router.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
maar hoe installeer je die wifi usb heb er hier ook een liggen en geprobeerd maar er gebeurt niets ook niet na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo luitjes,

Ik heb hier een 7 inch tablet.
Vandaag lekker mee wezen spelen.
Ik vind het al vreemd dat me accu niet terug liep. Deze bleef een hele tijd op 100% staan.
Op een gegeven moment begon hij wel terug te lopen. Echter bij 64% ging de tablet uit.
Je raad het al. de accu leeg.
Nu net aan de lader gelegd en hij begint met laden bij 64%.

Hoe krijg ik deze waarde weer goed?

Dan nog even een andere vraag:
Wat is de max. capaciteit van SDcard wat erin kan? (16 of 32Gb)
En maakt de klasse nog wat uit. Of beter voor de klasse 10 gaan ivm kopieren van bestanden op de kaart via kaartlezer. Dat het dan wat sneller verloopt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
..

[ Voor 99% gewijzigd door destro9704 op 08-07-2012 07:29 . Reden: multi-quote button eindelijk ontdekt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
tendence schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:47:
maar hoe installeer je die wifi usb heb er hier ook een liggen en geprobeerd maar er gebeurt niets ook niet na een reboot.
König is plug and play...dus insteken en opnieuw opstarten...dat is met CM9 firmware.
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:09:
Hoe krijg ik deze waarde weer goed?

Wat is de max. capaciteit van SDcard wat erin kan? (16 of 32Gb)
Booten in recovery mode.Als je die nog niet hebt:..Eerst CWM installeren en dan battery stats verwijderen.

Kan 32GB in...claas 4 is meer dan genoeg...rest is overkill.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:42:
Je kunt nog kleiner gaan en een Nano proberen. Ik heb het niet getest laat dat duidelijk wezen.

De USB plug en benodigde OTG kabel is groter van afmeting dan de elektronica zelf.

Ik heb zelf een redelijk goede ontvangst na de antenne modificatie en mijn AVM router.
Is dezelfde maat als die König...die is ook maar een klein plugje..

Die doet het prima in ieder geval en is zelfs nog goedkoper.

[ Voor 35% gewijzigd door destro9704 op 08-07-2012 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een bleutooth dongle zonder gebruik van de adapterkabel, dus rechtstreeks op de mini USB poort?
Heb de cm9 rom opstaan, bleutooth functie is standaard beschikbaar in instelmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Zo. Ik ben er ook achter waarom het fout ging met mijn 7'' (dat hij het niet meer deed na een flash)

Bij mn nieuwe poging heb ik de volgende handleiding en files gebruikt:

http://www.android-hilfe....mod-9-fuer-allwinner.html

Dat ging allemaal perfect! Alleen werkte hierna mn touchscreen niet meer... helaas is er zover ik weet geen 'harde' manier om in t boot menu te komen voor de 7'' (wel voor de 9.7'' namelijk de volume en de powerknoppen). Dus ik had em weer geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd! Echter nu met de touchscreenfix uit de TS. En je raadt het al.. toen startte hij niet meer op.... Dus de touchscreenfix is de boosdoener :(

Hoe hebben jullie dat opgelost? Is er een andere fix? Google was even niet mijn vriend hiermee... :P

Ben er inmiddels al achter! Op pagina 2 van die duitse link staan nog een aantal files die geinstalleerd moeten worden, zo gezegd zo gedaan en nu werkt het perfect! Eigenlijk klopt de topicstart dus van geen kanten voor de 7''.... (wel voor de 9,7 waarvoor nogmaals hulde :> )

[ Voor 15% gewijzigd door low_n_slow op 08-07-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
destro9704 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 07:24:
[...]

König is plug and play...dus insteken en opnieuw opstarten...dat is met CM9 firmware.
Plug and play omdat de chip in die USB-wifi al als een module (driver) in de CM9 zit en daarom ook wordt herkend.
Als je niet precies dezelfde USB-wifi kan of wil kopen, moet je dus op zoek gaan naar eentje met een chip die ook wordt ondersteund door de CM9 Rom.

Als je in een terminal 'lsmod' intypt kan je zien welke modules (drivers) er allemaal in de Rom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Inmiddels nog een instelling veranderd in mijn wifi access point (DD-WRT) en nu gaat mijn 7" tablet prima. Na de antenne mod heb ik overal in huis verbinding. De tablet is wat gevoeliger dan de ouwe trouwe ThinkPad voor grotere afstand, maar prima werkbaar. Snelheidstest 8mbit down, 1 mbit up.

Zaterdag ben ik op zoek geweest naar hoofdsteunhoudertjes. Hema schijnt die los te verkopen maar bij de lokale Hema vond ik ze niet. Daarom heb ik vanmiddag even wat stukjes resthout opgezocht en van 9mm multiplex twee houdertjes gezaagd. Paar strategisch geplaatste gaatjes voor elastiek om de 4 hoeken van de tablet, paar sleufjes voor korte spanbandjes, klaar. Weer wat euri's uitgespaard en zelf een hoofdsteunhouders (driemaal woordwaarde) gefabriekt. Een van de doelen van de tablets was mee op vakantie voor de kids om onderweg wat filmpjes te kunnen kijken. Check 8)

Gezien de voor een tablet niet geweldige batterijduur moet ik nu nog twee 5V laadsnoertjes fabrieken. Standaard sigarettenplug USB verloopjes doen maar 500mA, dat lijkt me te weinig. Op zoek dus naar versies met 1000mA, liefst nog wat meer, en verlengsnoer fabrieken om de sigarettenplug in de kofferbak te kunnen inzetten voor het opladen. We tweaken nog even lekker door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kan iemand de qware_9,7_slim_touchscreen_fix_0610.zip ergens uploaden, de mediafire link is niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip voor mensen die met de 9.7 inch tablet last hebben van vertragingen: ik heb d.m.v. het programma App Quarantine het Google Talk programma gefreezed zodat deze niet steeds opstart in de achtergrond. (Google Talk werkt toch niet fatsoenlijk) superuser wel voor nodig
Ik heb het idee dat mijn tablet nu sneller is!
Ook de volgende apps zijn gefreezed:
Email (ik gebruik Gmail)
Gallery (gebruik quickpic)
Browser (gebruik Opera)

Ook heb ik bij Twitter en Google Currents de achtergrond synchronisatie uitgezet. Deze zorgen ook nogal eens voor vertragingen wanneer ze toevallig net data aan het binnenhalen zijn.

Heb nu nog echt sporadisch een lag of een melding dat een programma niet reageert.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
**Laatste Firmware van Cherry met playstore fix en de juiste Google apps. **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kan de rest hier wel gewoon RTLNieuws 365 app installeren?
Google Play: RTLNieuws 365#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm5sLnJ0bC5ydGxuaWV1d3MzNjUiXQ..

Zoja, op je 7 of 9.7 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
T lukt mij überhaupt niet om em te downloaden. Merk dat t met meerdere apps is.. dat de download een error geeft....

9,7 btw met cm9 mod

[ Voor 9% gewijzigd door low_n_slow op 08-07-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:00:

Ja hoor. Op de 7.9inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter

Werkt prima met stock fw op 9,7" hier.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024

Werkt hier ook prima op de 9.7"met stock fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Welke backup app gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Titanium (apps & settings) en CWM/nandroid voor complete ROM zijn aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
mtr33 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:16:
Titanium (apps & settings) en CWM/nandroid voor complete ROM zijn aanraders.
Dank!
Ga er vanavond mee aan de slag.

Nog een vraagje: werkt de nu.nl app bij jullie op de 9.7"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Bij de Kruidvat in Nunspeet ligt nog een 9,7" onderin de vitrine van de electronica :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

mtr33 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:48:
Thanks, zojuist besteld. :>

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:19:
Het is wel jammer van de verzendkosten, maar alles afrijden op zoek
naar een winkel waar ze hem wel hebben, kost nog veel meer.
Ze hebben bij ons in de regio al een poosje telefoon, schijnt handig te zijn hoef je niet in de auto te stappen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:09:
hallo luitjes,

Ik heb hier een 7 inch tablet.
Vandaag lekker mee wezen spelen.
Ik vind het al vreemd dat me accu niet terug liep. Deze bleef een hele tijd op 100% staan.
Op een gegeven moment begon hij wel terug te lopen. Echter bij 64% ging de tablet uit.
Je raad het al. de accu leeg.
Nu net aan de lader gelegd en hij begint met laden bij 64%.
zit hier met zelfde situatie; batterij indicatie klopt nauwelijks, device zet zich wel uit wat niet geheel correct lijkt. erg annoying inderdaad

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Android houdt de batterij gegevens bij in het batterystats.bin bestand.
Als je die wist, wordt er automatisch een nieuwe aangemaakt.
Dat kan je het beste doen als het tablet helemaal leeg is.
Misschien helpt het.

Dat heeft natuurlijk niets te maken met de echte batterijduur. Die staat daar los van.

@ ikkuh61

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/78/Trollface.svg/200px-Trollface.svg.png

[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 10-07-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Batterystats verhaal is een mythe. Het bestand wordt elke keer al gewist als je accu (bijna) vol is). Uit de mond van de dame die bij Google de code voor batterystats schrijft. Dichter bij de bron kan dus niet.

Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefnoe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2022
Tablet 9,7 uitverkocht :N

http://www.kruidvat.nl/do...ontentcode=2012-25-tablet

Klik op link en bestel :Y

Zit er wel in dat het gebruikte tablet's zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hoe doen jullie dat nou met die wifi adapter?
Zoals iemand al eerder vroeg zijn er volgensmij geen Mini USB wifi adapters toch? Dus hebben jullie van een verloop stekkertje van miniUSB naar gewoonUSB waarin je de adapter stopt? Is dat niet onhandig?

Kan iemand eens foto's maken hoe groot dat hele gebeuren dan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Eefnoe schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:59:

Jouw linkje werkt bij mij niet goed. Maar hier issie inderdaad weer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn weer te bestellen idd, heb mijne poosje geleden al besteld hoop dat hij deze week nog binnen komt tenzij het echt pas na 4 weken is maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Eefnoe schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:59:

Zoals ik al zei, Kruidvat Nunspeet staat er nog 1 in de vitrine, weten ze daar zelf niet eens :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:51
Verdorie, tot op heden geen laadproblemen gehad met m'n 9.7" maar vandaag heeft ie er geen zin in.

Stond op 13% en hangt van half 7 op lader. Anderhalf uur later is dat nog steeds 13%, heb hem ook al gereboot maar heeft niet geholpen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt eens wat data laten vergaren door een simpel appje. Ik gebruik Google Play: Battery Widget om de laadtoestand zichtbaar te maken en het verloop daarvan en van het voltage te kunnen bekijken. Kan interessant zijn. Kan in elk geval geen kwaad. Produceert nuttige grafiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:41:
[...]

Jouw linkje werkt bij mij niet goed. Maar hier issie inderdaad weer leverbaar.
staat toch bij:

Levertijd circa 4 weken op de gehele geplaatste bestelling.

Dus vandaag bestellen..4 weken wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:42:

Zijn er ook low budget wifi usb adapters die worden ondersteund?
Ik vind dat ding namelijk te duur.
Via lsmod kun je de drivers zien maar op ebay staat vaak de chipset er niet bij.

Ik heb wel 1 gevonden voor 2 dollar met een RTL 8188CUS maar ik weet niet of die compatible is met de RTL 8150 driver...

Dr zit ook een Realtek RTL8188CUS chip in. Zal een RTL8188CUS USB WiFi adapter dan ook gaan werken?
Afbeeldingslocatie: http://i1096.photobucket.com/albums/g337/nekoprime/Hyundai%20A7HD/A7HD-wifi-Realtek-RTL8188CUS_1024.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-07-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Dr. Prozac schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:52:
[...]

Plug and play omdat de chip in die USB-wifi al als een module (driver) in de CM9 zit en daarom ook wordt herkend.
Als je niet precies dezelfde USB-wifi kan of wil kopen, moet je dus op zoek gaan naar eentje met een chip die ook wordt ondersteund door de CM9 Rom.
Originele software herkend de Konig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:21:
Zijn er ook low budget wifi usb adapters die worden ondersteund?
Ik vind dat ding namelijk te duur.
Via lsmod kun je de drivers zien maar op ebay staat vaak de chipset er niet bij.

Ik heb wel 1 gevonden voor 2 dollar met een RTL 8188CUS maar ik weet niet of die compatible is met de RTL 8150 driver...
Volgens deze website heeft de Sitecom wla-1001 (in de quote van msatter) ook een Realtek 8188CUS.
Op mijn Linux bak worden Realtek 8188 chips afgehandeld door de RTL8192 module (driver). Wanneer je lsmod doet op de tablet terwijl wifi aanstaat, is er een module genaamd 8192 (dus zonder RTL)... misschien is dat dezelfde module... misschien ook niet. Ik weet dus niet of RTL8188 en RTL8192 beiden herkend en gebruikt kunnen worden door de tablet. Als iemand het wel weet, graag even zeggen.

Kan je misschien ook de link plaatsen van die wifi usb adapter op eBay?

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Prozac op 11-07-2012 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Dr. Prozac schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 02:49:
[...]

Volgens deze website heeft de Sitecom wla-1001 (in de quote van msatter) ook een Realtek 8188CUS.
Op mijn Linux bak worden Realtek 8188 chips afgehandeld door de RTL8192 module (driver). Wanneer je lsmod doet op de tablet terwijl wifi aanstaat, is er een module genaamd 8192 (dus zonder RTL)... misschien is dat dezelfde module... misschien ook niet. Ik weet dus niet of RTL8188 en RTL8192 beiden herkend en gebruikt kunnen worden door de tablet. Als iemand het wel weet, graag even zeggen.

Kan je misschien ook de link plaatsen van die wifi usb adapter op eBay?
Ik heb hem al gekocht dus als hij werkt zal ik het wel even melden.
USB A Female to Mini USB B 5 Pin Male Adapter Converter
http://www.ebay.com/itm/2...m1497.l2649#ht_1144wt_975

en
150Mbps Mini USB Wireless WIFI Adapter 802.11 n/g/b 2.4GHz ISM WLAN Network + CD
http://www.ebay.com/itm/2...1497.l2649#ht_3859wt_1209

Heb deze sleeve ook nog gekocht
7" Soft Case Sleeve Pouch 4 Android Tablet PC MID P1000
http://www.ebay.com/itm/2...m1497.l2648#ht_2956wt_975

[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-07-2012 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
7 inch

Na een paar dagen op CM9 te hebben gedraaid ben ik gisteren overgestapt naar AOKP.

CM9 had m.i. iets te vaak last van korte freezes. Ze waren niet erg of lang, maar vervelend genoeg om je er aan te irriteren. Daarnaast had CM9 ook problemen met het vasthouden van het WIFI netwerk. Sowieso na unlocken duurde het even een halve minuut voordat WIFI beschikbaar was, maar ook regelmatig tijdens het gebruiken viel de verbinding weg en moest ik wifi even aan en uit zetten.

AOKP voelt erg snappy aan en werkt lekker. Veel tweak mogelijkheden! Echter één vervelend iets, de soft knobs voor volume up/down zijn niet beschikbaar in AOKP. Volgens mij moet dit niet moeilijk zijn om toe te voegen aangezien ze in CM9 wel werken. Nu maar hopen dat ze die snel toevoegen, dan kan het wel eens een blijvertje zijn.

Zo niet, dan ga ik weer eens terug naar stock rom want die voelde ook goed aan. Alleen even de playstore fix doen zodat alle apps beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Volume knoppen in de bar kun je vergeten denk ik zo, maar er is een app workaround (or this).

[ Voor 16% gewijzigd door mtr33 op 11-07-2012 13:25 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
De app van twinblade werd inderdaad ook al voorgesteld door Christian Troy van AOKP.
Die zal ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Klote MyTrendyPhone....er stond dat die MacAlly hoes op voorraad was en direct leverbaar. Na 4 werkdagen maar eens gevraagd waar die blijft. Toevallig vandaag geannuleerd omdat ze er niet meer zijn....yeah right.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Heeft iemand een GPS muis aan de gang gekregen met de 7 inch?
De bedoeling is dat hij via de USB poort verbonden wordt.
Dan hoef ik geen 'omweg' te maken via een Bluetooth adapter.
Het gaat om een Holux GPSSlim 236 gps receiver en zit nog op de orginele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee stuks onderweg met de post, ik ben benieuwd.
Iedereen alvast bedankt voor de overdaad aan info en linkjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heeft iemand op de 9,7" tablet een toetscombinatie ontdekt die een screenshot maakt of een screen capture app die hier op werkt? Liefst zonder hinderlijke permissies.

Cherry firmware. Niet met custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Werkt het tegelijk indrukken van volume down & power (1sec) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nee. De hier bij 13 genoemde manieren had ik al geprobeerd.

Ik zoek ook geen vragen... :p ik zoek antwoorden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Ah, in dat geval: 42
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.Teunissen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Kruidvat ProLine 9,7 Inch IPS is een leuk apparaat voor weinig geld, maar de gebruiksaanwijzing is summier, klein van letters dus nauwelijks te lezen. Vraag, waar kan ik een groter formaat handleiding krijgen of downloaden?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
7 inch: update van CM9 loopt erg lekker...soepeler en sneller als vorige build.

Is aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Destroy Waar is die te downloaden dan, de update cm9 rom ,en loopt die meteen goed of moet nog losse drivers. instaleren voor mijn touch screen .
Met welk progama moet ik deze flashen met livesuit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
zie eerste post......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
  • Laatst online: 07-04-2023
Ed.Teunissen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 07:58:
Kruidvat ProLine 9,7 Inch IPS is een leuk apparaat voor weinig geld, maar de gebruiksaanwijzing is summier, klein van letters dus nauwelijks te lezen. Vraag, waar kan ik een groter formaat handleiding krijgen of downloaden?????
FF googelen:

http://www.gebruikershand...w-handleiding-371553.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Laatst online: 18-09 13:44
De 9,7 inch kruidvat tablet wordt vandaag bezorgd _/-\o_
na ongeveer 3 weken geleden besteld te hebben (levertijd was 4 weken)

zometeen maar eens er mee gaan spelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

destro9704 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:25:
7 inch: update van CM9 loopt erg lekker...soepeler en sneller als vorige build.

Is aan te bevelen.
Hier ook geïnstalleerd en eerste werkte de aanraking niet ondanks dat ik de 1.10 compatibility er achteraan had geïnstalleerd. Pas na de 1.20 versie geïnstalleerd had werkte de aanraking weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Laatst online: 18-09 13:44
net de 9,7 inch tablet binnen!!

er zit al android 4.0.4 op geinstalleerd

zeer mooi ding

[ Voor 5% gewijzigd door MDsvs op 12-07-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Gebruikt iemand de 9.7" tablet in samenwerking met een Synology-nas?
Ik wil de app DS Audio gebruiken om muziek vanaf mijn NAS naar de tablet te streamen. Ik krijg prima verbinding, kan door de muziek bladeren, maar zodra ik een bestand wil afspelen, zie ik dat dit tot 3 maal toe wordt geprobeerd om vervolgens een melding te krijgen dat het bestand niet afgespeeld kan worden. DS Audio probeert vervolgens het volgende nummer uit de afspeellijst af te spelen, wat ook niet lukt. Verschillende type audio-bestanden geprobeerd, maar allen werken niet.
DS Audio werkt wel op mijn mobiele telefoon, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de NAS.

Als ik via ES File Explorer rechtstreeks naar de map op de NAS ga en hem dan afspeel, lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Probeer het anders eens met UPnPlay of BubbleUPnP, dan weet je of streamen überhaupt lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ja, via BubbleUPnP werkt het wel, dat was ik nog vergeten te melden.
Echter is de vernieuwde interface van DS Audio erg mooi en makkelijk, dat ik graag deze ook werkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

7"

ik ga cm9 weer opnieuw installeren want ik erger me dood aan het feit dat ik die ene app die ik nou net wil gebruiken niet kan installeren. (rtlnieuws 365)

Maar welke zips moet ik nou installeren? ik kan via cwm de rom wel installeren (iets stond mij bij dat je niet de nieuwste moest installeren?)
maar welke zips moet je daarnaast nou ook nog installeren? en waar dienen die voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Laatste nightly & A7HD pack (v1.2, nodig om de 7" hardware aan te sturen; de CM9 build is generiek voor A10's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hmmm eerst maar eens mijn tablet op zien te laden. Als ik hem aanzet/de lader er in stop of via usb op pc aansluit krijg ik een lege battery met een rode uitroepteken te zien.
Accu leeg dus, maar zo te zien laad hij hem ook niet meer op...

Bekend probleem?
Ja dus...
http://www.flashmyandroid...d.php?1362-dead-tablet!!!

Heerlijk hij is nu alweer kapot, en ik heb er ook al aan lopen kloten, je kan zien dat hij open is geweest. Dus weg garantie zeker...

[ Voor 29% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-07-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik bezit de 7 inch tablet, heb zojuist de cm9 geflashed, maar bij het flashen van gapps en compatibility kreeg ik een foutmelding over 0:unsigned. Helaas heb ik niet aan een backup gedacht. Probleem is nu dat de touchscreen niet meer werkt, en ik niet meer in cwm kom om iets anders vanaf micro sd te flashen. Iemand een idee hoe ik verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
koelkast schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:30:
Ik bezit de 7 inch tablet, heb zojuist de cm9 geflashed, maar bij het flashen van gapps en compatibility kreeg ik een foutmelding over 0:unsigned. Helaas heb ik niet aan een backup gedacht. Probleem is nu dat de touchscreen niet meer werkt, en ik niet meer in cwm kom om iets anders vanaf micro sd te flashen. Iemand een idee hoe ik verder kan?
Via ADB het toestel nog wel te benaderen? Dan kan je via dat nog het commando "reboot recovery" geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
TripleQ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:41:
[...]

Via ADB het toestel nog wel te benaderen? Dan kan je via dat nog het commando "reboot recovery" geven
Ik ben benieuwd wat ADB is, en hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Lukt opstarten in CWM (d.m.v. back/power) ook niet? Zou toch moeten werken (en dan 1.2 nogmaals installeren, voor de zekerheid opnieuw downloaden of MD5 cheken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
mtr33 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:57:
Lukt opstarten in CWM (d.m.v. back/power) ook niet? Zou toch moeten werken (en dan 1.2 nogmaals installeren, voor de zekerheid opnieuw downloaden of MD5 cheken).
Dat is me met die toetscombinaties nog niet gelukt, nee. Power en menu knop 3 seconden in houden, power loslaten en een seconde later de menuknop loslaten, leidt tot normaal opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wel in cm9 kan komen, dan een usb muis installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Als je CWM hebt, en de powerknop inhoud krijg je nadat je 'Reboot' aanklikt met muis op usbpoort .. de mogelijkheid om 'Recovery' selecteren, vervolgens start de tablet op in CWM.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door mvkdev op 12-07-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
mvkdev schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:12:
Als je CWM hebt, en de powerknop inhoud krijg je nadat je 'Reboot' aanklikt met muis op usbpoort .. de mogelijkheid om 'Recovery' selecteren, vervolgens start de tablet op in CWM.. :)
Okee, ik heb de originele firmware er weer op kunnen zetten mbv livesuit. Phew, gelukt dus.
Toch wil ik graag weten waarom het me niet lukte om de compatability en gapps zip te flashen. Moet ik daarvoor CWM hebben en niet de 'standaard' flashsoftware. En zo ja, hoe zet ik CWM er dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ok, ik heb hem even open gemaakt de accu is zelf 3.7V en er stond 3.8V op. En als hij aan het laden is staat er 3.92V op. Dus hij laad wel bij.
Ik hang hem wel even een nachtje aan de laden, dan kijken we morgen even weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
CWM kun je er o.a. opzetten met de CherryUpdater (n00b-proof ;) ). Het flashen van CM9/Gapps/1.2 moet overigens wel achterelkaar:
* Upload zips to MicroSD or internal memory.
* Boot into CWM keeping pressed VOL- (MENU) and POWER for 3 secs, than release POWER and after another sec release VOL- (ook te proberen is BACK icm POWER)
* Select "wipe data/factory reset"
* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order, rom / gapps / compatibility zip
* Now go back, and select "Reboot system now"
* Enjoy cm9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de newbe vraag, maar hoe kom ik bij een 9.7 aan het Mac adres ??

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
settings>about tablet>status>WIFI MAC

[ Voor 26% gewijzigd door mtr33 op 12-07-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ik had niet door dat je daar ook nog kon scrollen
Eerste tablet, dan heb je dat ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:17:
[...]

Hier ook geïnstalleerd en eerste werkte de aanraking niet ondanks dat ik de 1.10 compatibility er achteraan had geïnstalleerd. Pas na de 1.20 versie geïnstalleerd had werkte de aanraking weer.
Staat er toch ook bij dat 1.2 compatibilty vereist is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nou mensen die ooit last hebben van een rood uitroepteken bij het inpluggen van de lader waarbij de tablet helemaal niks meer doet.
Laad hem even een paar uur aan de lader hangen en ga dan een beetje goochelen met de knopjes aan de bovenkant.

Ik had de powerknop, de terug knop en de knop naast terug (rechter volume knop) en hield ze een paar seconden ingedrukt.
En nu werkt hij weer. De accu was inmiddels bijna vol.

Ik heb CM9 opnieuw geinstalleerd maar wat er in de TS klopt niet.
De Playstore verkrijgen op Cyanogenmod 9 (standaard werkt het niet)
Eerst Playstore.apk Downloaden, erop zetten en installeren.
Gapps Downloaden:http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip
Gapps fix Dowloaden: http://www.mediafire.com/?c1q158qnkv5dqb4
De laatste twee via ClockworkMod geflashed (de .zip's flashen vanaf een SD-kaartje), en dan heb je volledige toegang tot de Playstore

Nadat alles geïnstalleerd is kun je de optie ''Reboot Now'' selecteren waarna de tablet opnieuw opstart, daarna heb je als het goed is CyanogenMod9 met Playstore!

Met dank aan: Supestw en Kleine Joop
Als je CM9 hebt geinstalleerd heeft het geen file manager of play store dus je kan niet eerst de play store.apk installeren want je hebt geen filemanager om hem te installeren.
Dus moiet je eerst de Gapps downloaden, dan heb je de play store maar uuh ja dan klopt er helemaal niks meer van, want dan kan je met die play store een filemanager installeren en de nieuwste play store installeren.

aaah je snapt het vast wel dr klopt niks van...

Anyway ik heb nog steeds geen toegang tot RTLNieuws 365
belachelijk, hoe kan ik nou de enige zijn...

Ga de originele rom maar weer eens installeren.

[ Voor 60% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-07-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb met CM9 ook geen rtl 365 hoor..(niet dat ik het mis)
Had een keer de losse APK geïnstalleerd, en dat werkte heel erg traag..

Overigens heb ik nu al een paar keer cm9 geinstalleerd, en heb nog nooit die play store fix geinstalleerd :? Alles werkt gewoon. De playstore update zichzelf ook altijd al automatisch, dus dan wordt die toch weer overschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16
Gisteren de tablet binnen gekregen met de hoes.
Het downloaden van internet en playstore is erg traag.
De snelheden zijn getest met de speedtest.net app.
Daarbij kom ik uit op een onstabiele 300~800kb/s download, waarbij erg schommelt en 3000kb/s upload die dan wel stabiel is.

Ook de bijgeleverde hoes met keyboard doet het niet, gelukkig doet een normaal toetsenbord het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Greater op 13-07-2012 09:33 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste