Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Laat het tablet aan lader hangen. Desnoods de hele dag nog.
Vermoedelijk is er iets mis gegaan met het laadcircuit die de batterij in de gaten houdt.
De batterij is blijkbaar onder een kritisch niveau gevallen die nacht.

Als de problemen blijven, moet je garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowkey
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 08:59
Ik heb het Kruidvat 9.7 inch model.
In eerdere berichten werd verwezen naar de hoes (http://www.mobielbereikba...-ipad-wi-fi-ipad-wi-fi-3g).

Kun je nog goed bij alle knoppen op het toestel? Heeft er iemand al ervaring met andere cases die rechtop kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die hoes klemt de tablet alleen aan de hoeken vast en alle zijkanten blijven helemaal vrij. Alles is dus bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowkey
CaptJackSparrow schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:47:
Die hoes klemt de tablet alleen aan de hoeken vast en alle zijkanten blijven helemaal vrij. Alles is dus bereikbaar.
Bedankt!

Ik heb 'm besteld. Site geeft aan dat de case nog niet op voorraad is, effe afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat moet een Trekpleister tablet in een Kruidvatspecifiek tablettopic? Die 10" heeft trouwens het irritante 'smalbeeld' formaat in portrait stand. Voor een 7" vind ik dat OK omdat dat de portabiliteit ten goede komt maar voor een groot formaat heb ik veel liever een 4:3 schermverhouding zoals de 9,7" Kruidvat tablet heeft, net als de iPad. Ik heb niks met/van Apple maar met die keuze ben ik het altijd roerend eens geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"draadloos wifi" zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

Topicstarter
Het tablet lijkt er niet eens op dus ik zie niet waar deze in het topic thuis zou horen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
mtr33 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:36:
Hoe herkent je pc 'm niet, bij het flashen of in USB modus? Als je al een keer succesvol hebt geflashed herkent je pc de tablet al en wordt geen nieuwe hardware geïnstalleerd. LiveSuit zou dan ook 'vanzelf' verder moeten gaan. Wel zaak om de handleiding goed te volgen: LiveSuit installeren & opstarten, config doorlopen & image selecteren, tablet volledig uitzetten, 'back' ingedrukt houden, USB aankoppelen, power togglen, 'back loslaten'.

Als het USB modus betreft kun je wellicht met usbdeview zien wat er mis is. HIer loopt e.e.a. goed op Win7x64.
Als ik doe wat jij zegt (en dat deed ik al) dan gaat windhoos naar drivers zoeken.. blijft zoeken.. en dan geeft ie een melding dat er geen drivers gevonden zijn. Hoe kan het dat hij het bij jou wel vindt dan?

Op een xp masjiene werkt het perfect! Dus ik kan em opnieuw gaan tweaken :p

[ Voor 4% gewijzigd door low_n_slow op 01-07-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

Heeft iemand hier al een Screen Protector op gedaan? Zo ja welke?

Ik ben nu aan het kijken naar een ipad (aangezien ook de hoesjes e.d. passen) Screen Protector.
Zit ik hiermee goed of ga ik de verkeerde kant uit?

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:10:
Laat het tablet aan lader hangen. Desnoods de hele dag nog.
Vermoedelijk is er iets mis gegaan met het laadcircuit die de batterij in de gaten houdt.
De batterij is blijkbaar onder een kritisch niveau gevallen die nacht.

Als de problemen blijven, moet je garantie claimen.
Dank voor de tip, dat heeft echter niet geholpen ( hij heeft de hele dag aan de lader gehangen )

I.P.V. het ding op te sturen ( dat kan iedereen ) heb ik besloten hem open te maken en door te meten.
Wat bleek, de accu was mooi op voltage/amperage. Dus toen maar even de + en - geshort en voila, een tablet die het weer doet :)

Alleen nu wil ik dus voorkomen dat hij wéér tot 0% leegraakt.
Is er een manier ( liefst in de build.prop oid, ipv een app ) waarmee ik kan zorgen dat de tablet uitschakelt bij 3 á 2 % ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand enig idee of deze hoes iets is voor de 7inch?
http://www.123bestdeal.co...o-line-7-inch-Tablet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Bolletjebas

Ik zou toch nog testen of dit weer gebeurd.
Het laadstroom circuit opereert namelijk los van het os (Android).
Als je eerder het tablet laat slapen, betekent dat niet dat er geen stroom verbruikt wordt.
Ook in slaapstand en zelfs uit wordt er stroom verbruikt.

Je bent nog niet helemaal save. Ondanks je uitstekende 'hack' met de batterij.

@ TripleQ

Het tablet wordt door simpele bandjes vastgehouden.
Geen fatsoenlijke constructie als het mij vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door cornfed99111 op 01-07-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er achter ( wat betreft het niet laden )
Een corrupte/niet juiste batterystats.bin is de oorzaak.

Het schijnt dat Cyanogenmod een andere batterykernel gebruikt, en dus niet helemaal compatibel is met de oude batterystats.bin..

Je kan mijn probleem voorkomen door het volgende te doen:

Tablet opladen tot 100%
Booten naar recovery.
Wipe battery stats.
Reboot.
En dan de accu hélemaal leeg laten raken ( zónder tussentijds aan de lader prikken ) nét zo lang totdat de tablet uitvalt.
Daarna de lader er weer aan en klaar is kees.

Bovenstaande handelingen zorgen voor een verse batterystats.bin, die dus overeenkomt met het actuele toestand van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:27:
@ Bolletjebas

Ik zou toch nog testen of dit weer gebeurd.
Het laadstroom circuit opereert namelijk los van het os (Android).
Als je eerder het tablet laat slapen, betekent dat niet dat er geen stroom verbruikt wordt.
Ook in slaapstand en zelfs uit wordt er stroom verbruikt.

Je bent nog niet helemaal save. Ondanks je uitstekende 'hack' met de batterij.
Net nog even wat zitten lezen en volgens de mensen in het onderstaande topic ligt het aan de combinatie van de tablet, en CM9.
Oplossinggen zijn: wat ik net al typte, en:
Mocht het nog een keer voorkomen, ( wat kan gebeuren, maar Troy is bezig met een fix ) dan de lader aansluiten en de powerknop láng ingedrukt houden.. Dan zou hij op moeten starten.
( en dan alsnog de fix uitvoeren die ik postte )

http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is trouwens een nieuwe compatibility_zip uit. 1.2.0..
Niet gebruiken want de touchscreen drivers werken daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Laden deze tablets ook op via de USB aansluiting, of alleen via de lader aansluiting?

Achtergrond is overweging om zoiets ook mee te nemen in de auto voor de kids, aan de hoofdsteun, voor muziekjes en/of film onderweg. Op lange vakantieritten zou het handig zijn als ze via de USB aansluiting opladen, want daar heb ik nog twee twee autoladers voor liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:53

itarix

404 soul not found

Antonius schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:53:
Laden deze tablets ook op via de USB aansluiting, of alleen via de lader aansluiting?

Achtergrond is overweging om zoiets ook mee te nemen in de auto voor de kids, aan de hoofdsteun, voor muziekjes en/of film onderweg. Op lange vakantieritten zou het handig zijn als ze via de USB aansluiting opladen, want daar heb ik nog twee twee autoladers voor liggen.
Je kan de 9,7" in ieder geval via micro usb opladen. Het lijkt er alleen wel op dat het iets langzamer gaat als de normale lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geldt ook voor de 7 inch versie.
Je moet wel erop letten dat je een lader hebt met voldoende ampère.
De stock lader heeft 2000 milliampère.

@ Bolletjebas

Je had hem toch geflashed naar een originele firmware.
Waarom verdwenen toen niet de problemen met de batterystats.bin?

[ Voor 33% gewijzigd door cornfed99111 op 02-07-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen zouden vast wel al weggeweest zijn, maar ik heb direct na dat de tablet weer aanging ( en een volle accu bleek te hebben ) weer geflashed naar cm9.
Geen tijd gehad dus.
Vannacht de tab leeg laten lopen, vanochtend aangesloten: niks aan het handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
low_n_slow schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:42:
[...]

Als ik doe wat jij zegt (en dat deed ik al) dan gaat windhoos naar drivers zoeken.. blijft zoeken.. en dan geeft ie een melding dat er geen drivers gevonden zijn. Hoe kan het dat hij het bij jou wel vindt dan?

Op een xp masjiene werkt het perfect! Dus ik kan em opnieuw gaan tweaken :p
Top dat je i.e.g. verder kunt. Het lijkt erop dat op je x64 pc de drivers slechts deels zijn geïnstalleerd (of gecorrumpeerd). Je kunt proberen ze te verwijderen (device manager of usbdeview) en dan de procedure opnieuw doorlopen of wellicht de PDAnet drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

niet onaardig, maar mij lijkt het onhandig dat die stiekjes over de hoeken van je scherm vallen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:18:
[...]

niet onaardig, maar mij lijkt het onhandig dat die stiekjes over de hoeken van je scherm vallen
Voor die prijs leek het mij ook niet verkeerd...Kan het altijd proberen.

Of heeft iemand anders een alternatief voor de 7inch? Volgens mij gaat het hier in dit topic enkel nog maar over hoesjes van de 9inch (ook irritant als mensen er niet bij zetten over welk model ze het hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiseppe85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 23:06
TripleQ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Voor die prijs leek het mij ook niet verkeerd...Kan het altijd proberen.

Of heeft iemand anders een alternatief voor de 7inch? Volgens mij gaat het hier in dit topic enkel nog maar over hoesjes van de 9inch (ook irritant als mensen er niet bij zetten over welk model ze het hebben...)
De 7 inch heeft precies dezelfde afmetingen als de Kindle Touch (en bijna dezelfde afmeting als de Sony reader wifi, alleen 1cm breder). Je kan dus ook kijken voor alle hoesjes van de Kindle Touch.

[ Voor 41% gewijzigd door Guiseppe85 op 02-07-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben net bij 3 filialen in gronigen en drenthe langs gereden en de eerste lachte me bijna uit, Ze zijn dat ze 2 grote en 3 kleine binnen hadden gekregen en dat die bijna dezelfde dag allemaal al verkocht waren.

Alle 3 zeiden dat ze geen nieuwe voorraad verwachten, maar 2 zeiden dat als er weer een actie in de folder kwam dat ze dan wel weer tablets kregen (hmmkeee duh..)

Dus ik heb er maar 1 online besteld. (nu net)

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat hij afgeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dat is altijd zo met Kruidvat aanbiedingen. Ze krijgen er maar een paar van. Stond niet voor niets nog voor 9:00 voor de deur :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

JT schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:49:
Dat is altijd zo met Kruidvat aanbiedingen. Ze krijgen er maar een paar van. Stond niet voor niets nog voor 9:00 voor de deur :P
hehe dat wist ik niet, daarom deed ik ook rustig aan, zag er een week of 2 nog wel 1 liggen maar dacht toen, mwa koop hem wel een andere keer.

Ik lees net op de site: "Voor 5 uur besteld morgen in huis"
Kunnen jullie dat bevestigen? (moet er even rekening mee houden ivm werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 12:10

Proto

¬.¬

Ik had em afgelopen vrijdagavond besteld, wat zich dus vertaalt naar vandaag als eerstvolgende besteldag, en ik kreeg net een paar minuten geleden netjes een verzendbevestiging binnen. Of 'ie dan ook morgen binnenkomt, dat hangt van tnt/postnl/ptt/tpg/tnt-express (of hoe ze vandaag ook mogen heten) af.

Die kruidvat-site is wel brak zeg, flipte compleet toen ik de tablet bestelde, en gaf na het betalen met ideal aan dat er iets fout was gegaan en de bestelling geannuleerd was... maar wel een bestel- en zojuist verzendbevestiging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Welke zijn er dan nog te bestellen 7 of 9.7 leuk om er ff bij te vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Theodor schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:06:
Welke zijn er dan nog te bestellen 7 of 9.7 leuk om er ff bij te vermelden...
Net de 7" besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:49:
Er is trouwens een nieuwe compatibility_zip uit. 1.2.0..
Niet gebruiken want de touchscreen drivers werken daar niet op.
Werkt hier wel op de 7 inch. Je moet alleen wel de juiste kernel flashen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

MiTM schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:01:
[...]

welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiTM schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:01:
[...]

Ten 1e: ik heb er een schurfthekel aan als mensen iets ( beter ) weten en dan niet vertellen hoe en wat ( zoals kaasaanfiets al zei: welke? ) :)

Ten 2e:
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar Christian Troy ( de maker van CM9 nightlies ) zegt het volgende over de 1.2 compatibility zip ( ik quote ) and btw stay with 1.1, when 1.2 will be needed you'll see it in update me

Zoals hier wordt beschreven.

Dit alles betreft dus CM9 nightlies op een 7" ( voor de duidelijkheid )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:30:
[...]

Ten 1e: ik heb er een schurfthekel aan als mensen iets ( beter ) weten en dan niet vertellen hoe en wat ( zoals kaasaanfiets al zei: welke? ) :)

Ten 2e:
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar Christian Troy ( de maker van CM9 nightlies ) zegt het volgende over de 1.2 compatibility zip ( ik quote ) and btw stay with 1.1, when 1.2 will be needed you'll see it in update me

Zoals hier wordt beschreven.

Dit alles betreft dus CM9 nightlies op een 7" ( voor de duidelijkheid )
download a 1.2.x compatibility zip for your device - download the new kernel: reboot to recovery - do a nandroid backup - flash kernel and after that the new compatibility zip - wipe cache and dalvik cache - reboot

http://db.tt/rZYqsBiV dit is de cm9 kernel

http://db.tt/BrScMyM3 dit is de aokp kernel

;)

[ Voor 18% gewijzigd door MiTM op 02-07-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, daar hebben we wat aan, waarvoor dank!
zou je kunnen toelichten/een link geven naar wat de voordelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
waar hebben jullie de nieuwe compat zip vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.androidfilehost.com/m...christiantroy/misc/1.2.x/

en dan de a7hd selecteren.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
yep gevonden! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9.7 inch met de laatste firmware:

Na de nieuwe update van Google+ (30-06) crashed de app direct na het opstarten. Iemand anders hier ook last van?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Goed ik kan mij definitief inschrijven op dit topic en uitschrijven bij het Qware Pro 3 topic. :D

Props voor de snelle bestelling van de kruidvat ik kreeg bij de bestelde balkon versiering namelijk een mooie tablet :+

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396907_4276459231117_2050827925_n.jpg
:D :D :D

Wat trouwens ook wel een keer gezegd mag worden is: een dikke pluim voor de flexibele bezorgers van Postnl. Je hoort vaak alleen maar gezeik, maar die in Groningen doet het uitstekend, we hadden elkaar net misgelopen maar via zijn collega werd het daarna zeer snel afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, checken voor dode pixels en lamme aansluitingen ( ook de hoofdtelefoon testen )

indien ok: checken voor leklicht en openmaken om de antenne te verplaatsen ( en evt. leklicht aan te pakken )

succes! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:27:
nou, checken voor dode pixels en lamme aansluitingen ( ook de hoofdtelefoon testen )

indien ok: checken voor leklicht en openmaken om de antenne te verplaatsen ( en evt. leklicht aan te pakken )

succes! :-)
haha ja alles is goed behalve de antenne, die ga ik nu verplaatsen want dit kan zo niet, ik zit 3 meter van de wireless modem. En heb telkens een timeout en hij springt van 1 naar 2 balkjes.
Grrr hoe krijg je de zijkant open? De lange kanten heb ik los maar die zijkanten zitten moer vast...

edit: net de mod uitgevoerd, dit helpt helemaal niets, en btw de tablet gaat helemaal niet gemakkelijk uit elkaar...

[ Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-07-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet helpen, heb je de spriet rechtgebogen en ónder de powerplug doorgevoerd?
openmaken: éérst 1 zijkant ( in de hoek beginnen ) dán om en om steeds verder de lange kanten loswippen, dan komt de andere zijkant bijna vanzelf los.
idem in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:50:
moet helpen, heb je de spriet rechtgebogen en ónder de powerplug doorgevoerd?
openmaken: éérst 1 zijkant ( in de hoek beginnen ) dán om en om steeds verder de lange kanten loswippen, dan komt de andere zijkant bijna vanzelf los.
idem in elkaar zetten.
yep, antenne recht gemaakt, en onder de plug door.

De kabel kan je gewoon een kwart slag draaien toch? uuh 180graden bedoel ik.
Net weer los gehad, als ik hem helemaal los log zonder achter klep heb ik -60db
leg ik hem goed, ook -60db kapje er op en weer terug naar 68/70db

Dat ongeveer van 5 meter afstand tot mijn modem die aan de andere kant van de kamer staat.

Anyway, omdat ik wat belangrijke dingen niet vanaf de market kan installeren ben ik maar meteen CWM gaan installeren op mijn 7"
Maar ik kom niet in CWM ook niet via de novo7 tool. Als ik dan naar de recovery wil, krijg ik een dood android poppetje met z'n buik open en een uitroepteken.

wat doe ik verkeerd?

Oh na een paar keer rebooten werkt de manier om alle apps op de market the krijgen ineens wel, kan nu facebook en chrome downloaden.

[ Voor 50% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-07-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb totaal geen verstand van tablets internet, etc.
Daarom drop ik hier even mijn vraag:

Ik heb de 7” tablet gekocht bij het Kruidvat.
Kan ik op deze tablet mobiel (prepaid) internetten??
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
Enkel met een 3G dongle. Zoek in dit topic voor een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 07:49:
Hallo, ik heb totaal geen verstand van tablets internet, etc.
Daarom drop ik hier even mijn vraag:Ik heb de 7” tablet gekocht bij het Kruidvat.
Kan ik op deze tablet mobiel (prepaid) internetten??
:?
Welkom op tweakers.net,
wij tweakers verwachten van andere tweakers dat zij zelf kunnen zoeken alvore te praten! Geen overbodig bold of CAPITAL gebruiken om een post kracht bij te zetten!! Jouw vraag staat niet opzich, lees de draad door, kijk op de spec pagina van de fabrikant, of in de TS. ofwel RTFM! 8)7 :+ *zucht*

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2023
kaasaanfiets schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:50:
[...]

yep, antenne recht gemaakt, en onder de plug door.

De kabel kan je gewoon een kwart slag draaien toch? uuh 180graden bedoel ik.
Net weer los gehad, als ik hem helemaal los log zonder achter klep heb ik -60db
leg ik hem goed, ook -60db kapje er op en weer terug naar 68/70db

Dat ongeveer van 5 meter afstand tot mijn modem die aan de andere kant van de kamer staat.
Ik heb 2x de 7" tablet. Out of the box div vergelijkingen gedaan met wifi ontvangsten, beide even matig.
Toen 1 opengepeuterd en de antenne geplaatst zoals beschreven dus precies recht onder de connectoren door en alles gecheckt. Geen enkele verbetering waarneembaar tov het origineel behalve dat het achterpaneel nu wat wijkt, die krijg je echt niet meer perfect in elkaar omdat de clipjes wat verbuigen etc.
Het enige wat helpt is echt vlakt naast je wifi zender te gaan en dan haal je ook de normale snelheden met bijv speedtest.net app. 3 meter verder zakt het al wat in, 1 balkje minder ontvangst en snelheid duikt omlaag.
Anyway, omdat ik wat belangrijke dingen niet vanaf de market kan installeren ben ik maar meteen CWM gaan installeren op mijn 7"
Maar ik kom niet in CWM ook niet via de novo7 tool. Als ik dan naar de recovery wil, krijg ik een dood android poppetje met z'n buik open en een uitroepteken.

wat doe ik verkeerd?
Ik vermoed dat je de verkeerde versie hebt geflasht was mij de eerste keer ook gebeurd. Volg exact de instructie in OP.

Om in de recovery te komen kun je naast novo7 en de lastige toetsencombinatie ook gebruik maken van de standaard aanwezige developer optie in het settings menu van de tablet.
Oh na een paar keer rebooten werkt de manier om alle apps op de market the krijgen ineens wel, kan nu facebook en chrome downloaden.
Same here, overigens werkt chrome bij mij niet okay, open de settings page geeft een FC.

[ Voor 4% gewijzigd door droidy op 04-07-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Cover case voor de 7" blijft wat lastig. Ik heb flink gezocht, zoals iemand eerder al aangaf is de Kindle zo'n beetje dezelfde maat maar dat klopt niet helemaal. 123bestdeal geeft voor de Kruidvat ips 7" wat opties maar ik vind die niet zo mooi met die lusjes half voor de scherm hoeken.
Ik heb dus voor 10eur de Kruivat 7" hoesjes besteld, die 4 hoeklusjes afgesneden en met seconden lijm op de juiste plaatsen gezet. Doordat ze dan ook wat korter aanliggen zit alles er netter in.
Toen voor de zekerheid nog zo'n stukje kleefbuddy (Action) in het midden er onder en de tablet zit er netjes en stevig in.

Succes, H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

droidy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Ik heb 2x de 7" tablet. Out of the box div vergelijkingen gedaan met wifi ontvangsten, beide even matig.
Toen 1 opengepeuterd en de antenne geplaatst zoals beschreven dus precies recht onder de connectoren door en alles gecheckt. Geen enkele verbetering waarneembaar tov het origineel behalve dat het achterpaneel nu wat wijkt, die krijg je echt niet meer perfect in elkaar omdat de clipjes wat verbuigen etc.
Het enige wat helpt is echt vlakt naast je wifi zender te gaan en dan haal je ook de normale snelheden met bijv speedtest.net app. 3 meter verder zakt het al wat in, 1 balkje minder ontvangst en snelheid duikt omlaag.
Kijk ik vind het wel belangrijk dat dit soort reacties toch wel goed opgemerkt worden door mensen die er aan zitten te denken om ook deze tablet aan te schaffen.
Het is allemaal een beetje euforisch in dit topic, maar het blijkt toch allemaal niet zo te zijn zoals men beweerd.
[...]

Ik vermoed dat je de verkeerde versie hebt geflasht was mij de eerste keer ook gebeurd. Volg exact de instructie in OP.

Om in de recovery te komen kun je naast novo7 en de lastige toetsencombinatie ook gebruik maken van de standaard aanwezige developer optie in het settings menu van de tablet.
De verkeerde recovery.img bedoel je?
Je moet toch gewoon die van de map: CWM\r1\recovery.img kopiëren?
Die heb ik geinstalleerd, daar was hij even mee bezig en toen deed hij een tijdje niks en toen heb ik hem opnieuw opgestart.

Maar werkt die volume + en powerkey combinatie sowieso wel? Ik heb namelijk helemaal geen volume+ key... Ik had verwacht dat dit de linker of rechter was van het lange dubbele knopje in het midden, maar die zijn helemaal niet voor het volume.

En uuh de: "standaard aanwezige developer optie in het settings menu" ? Zo standaard is die niet, want die heb ik niet...
[...]

Same here, overigens werkt chrome bij mij niet okay, open de settings page geeft een FC.
Klopt hier ook, maar dat had ik op de Qware ook al.

Ik kan trouwens de Build.prop niet aanpassen, ik kan hem wel editen en opslaan maar mijn gegevens worden niet gesaved. (hij zegt wel save ok oid...) Ik wil dit aanpassen om softwarematig de WiFi te verbeteren

edit: heb in ESexplorer de system map als bewerkbaar ingesteld. Kon hem nu wel kopiëren (in windows aangepast met notepad++ en daarna over de oude build.prop gekopieerd)
edit2: Ja het is gelukt en sterker nog het werkt ook nog, ik heb een balkje extra en hij sprong voor het eerst naar de 4e balkje..
Hij is van -70 / 68db naar -58db gegaan. (wat dit betekend, geen idee maar het is wel beter iig)

Je moet er dus even op letten dat je in ES File Expoleren bij instellingen helemaal onderaan: Root verkenner en Laad bestandssysteem aanvinken

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-07-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

droidy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:27:
[...]

hier 4 stuks opengemaakt, alle hadden een duidelijke verbetering in het signaal na de modificatie.
ook zitten ze alle 4 weer superstrak dicht.
ik gok dat je werkwijze/(de)monteren van matige kwaliteit is.. sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ik sluit me aan bij bovenstaand verhaal...
2 tablets 2 succes verhalen hier... Signaal werd niet magisch geweldig opeens. Maar het is wel verbeterd, met name dus stabielere connectie bij grotere afstand van de acces point.

Bij men eigen eerste tablet wel wat krasjes achtergelaten op de klep, dit door net iets te hardhandig te zijn geweest.
In verloop van de tijd is de klep nog aantal keer eraf geweest maar past nog steeds goed.

Bij de andere tablet van een vriend, hetzelfde proces herhaald, met de ervaring die ik had, geen krasjes, geen schade en klep past nog steeds perfect.
Als je dit soort spullen openmaken moet je vaak krachtig maar toch evengoed precies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Swordlord schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:58:
2 tablets 2 succes verhalen hier... Signaal werd niet magisch geweldig opeens. Maar het is wel verbeterd, met name dus stabielere connectie bij grotere afstand van de acces point.

Bij men eigen eerste tablet wel wat krasjes achtergelaten op de klep, dit door net iets te hardhandig te zijn geweest.
In verloop van de tijd is de klep nog aantal keer eraf geweest maar past nog steeds goed.

Bij de andere tablet van een vriend, hetzelfde proces herhaald, met de ervaring die ik had, geen krasjes, geen schade en klep past nog steeds perfect.
Als je dit soort spullen openmaken moet je vaak krachtig maar toch evengoed precies zijn.
kapje sluit hier niet meer 100% aan zoals het eerst was.
Signaal nauwelijks verbeterd, kom eens met cijfers dan, dat het voor jou gevoel beter is betekend ook niet dat het daadwerkelijk beter is geworden.
Ik heb gekeken met die wifi analyser waarin het aantal DB wordt weergegeven.

Oh nog even er bij zeggen dat als ik 6 meter van mijn modem af zit met een dun kalkzand stenen muurtje er tussen, ik niet eens afleveringen van uitzending gemist oid kan bekijken.

Nu met de softwarematige aanpassingen zal ik het weer even opnieuw testen.

[ Voor 10% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-07-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Signaal nauwelijks verbeterd, kom eens met cijfers dan, dat het voor jou gevoel beter is betekend ook niet dat het daadwerkelijk beter is geworden.
van 2 streepjes en maar 1 AP ( mijn eigen ) naar 4 streepjes en 5 AP's Vanaf de bank.
wifi analyser zei eerst -74db en na de mod -54db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kick..
Is er al iemand die Google Plus aan de praat heeft en/of Google Talk videobellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

kaasaanfiets schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Oh nog even er bij zeggen dat als ik 6 meter van mijn modem af zit met een dun kalkzand stenen muurtje er tussen, ik niet eens afleveringen van uitzending gemist oid kan bekijken.

Nu met de softwarematige aanpassingen zal ik het weer even opnieuw testen.
Cijfers?
Van zo goed als geen signaal naar wel signaal (-73 Db) in de slaapkamer? Dan wel met snelheden van +- 100 KB/s ..
Niet veel, maar het is tenminste een stabiel signaal! Voor de wifi mod kon hij of geen signaal vinden, of zodra hij signaal had, dropde hij het ook weer direct.

Situatie:
Oude boerderij met dikke muren, +- 10 meter van router
Cisco E2000 router

[ Voor 9% gewijzigd door Swordlord op 04-07-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:32:
[...]

hier 4 stuks opengemaakt, alle hadden een duidelijke verbetering in het signaal na de modificatie.
ook zitten ze alle 4 weer superstrak dicht.
ik gok dat je werkwijze/(de)monteren van matige kwaliteit is.. sorry.
Zou kunnen, ik werk pas 20 jaar in deze techniek. Waren die van jou ook gelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Swordlord schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:58:

Om het succes van de antenne modificatie te vergelijken moet je er eigenlijk 1 aanpassen en 1 origineel laten en dan naast elkaar leggen en testen met een speedtest. Alleen balkjes kijken zegt niet zo veel.

Sommigen zijn gelijmd en andere niet, ook kunnen die achterpaneeltjes behoorlijk strak zitten in die clipjes, en dan is het buigen of barsten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

droidy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:02:
[...]

Om het succes van de antenne modificatie te vergelijken moet je er eigenlijk 1 aanpassen en 1 origineel laten en dan naast elkaar leggen en testen met een speedtest. Alleen balkjes kijken zegt niet zo veel.

Sommigen zijn gelijmd en andere niet, ook kunnen die achterpaneeltjes behoorlijk strak zitten in die clipjes, en dan is het buigen of barsten...
Nee is geen goede vergelijking, want de bouwkwaliteit tussen de tablets wilt nog wel eens verschillen.
Je geeft het zelf al aan.

Maar bij mij zat het ook best strak, heb over hele omtrek van de klep even met een plasticje de boel van elkaar moeten halen, voordat er genoeg speling kwam in de klep, om echt los te trekken.

Over het signaal:
Zie bovenstaande post van mij...
De situatie en alles is gelijk gebleven, behalve de wifi mod...
Het is letterlijk van geen signaal naar wel signaal gegaan sinds de aanpassing.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 04-07-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Maar werkt die volume + en powerkey combinatie sowieso wel? Ik heb namelijk helemaal geen volume+ key... Ik had verwacht dat dit de linker of rechter was van het lange dubbele knopje in het midden, maar die zijn helemaal niet voor het volume.
Die brede naast de aan knop dat is idd de volume knop met aan de linker kant - en rechterkant + (althans in cmw)
In Android is hij anders gemapt.
En uuh de: "standaard aanwezige developer optie in het settings menu" ? Zo standaard is die niet, want die heb ik niet...
Instellingen/back-up maken en opnieuw instellen/System Upgrade/Recovery mode

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Swordlord schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:09:
[...]

Nee is geen goede vergelijking, want de bouwkwaliteit tussen de tablets wilt nog wel eens verschillen.
Je geeft het zelf al aan.

Maar bij mij zat het ook best strak, heb over hele omtrek van de klep even met een plasticje de boel van elkaar moeten halen, voordat er genoeg speling kwam in de klep, om echt los te trekken.

Over het signaal:
Zie bovenstaande post van mij...
De situatie en alles is gelijk gebleven, behalve de wifi mod...
Het is letterlijk van geen signaal naar wel signaal gegaan sinds de aanpassing.
Bij mij waren ze vrijwel gelijk in snelheid en signaal voor het ombouwen en 1 na het ombouwen is nog steeds gelijk. Buig die antenne maar eens terug om de bocht, maakt helemaal niets uit, of zouden de electronen (of boson higgs deeltjes) uit de bocht kunnen vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

De wifi mod heeft te maken met de resonantie van de antenne met het 2.4 GHz signaal.
Door de bocht in de antenne, is de resonantie niet meer zo goed.
Resonantie de basis van antenne's...

Voor kleine apparaten heb je vaak kleine antenne's nodig, Die wat in de Tablet zit is een heel simpele versie ervan.
Maar het is niet gewoon een simpel draadje, zoals veel mensen vermoeden... van kleine antenne's daar is een hele studie van te maken.

Een concept ontwerp, dat alle aspecten van 2.4 GHz + 5 GHz signaal zo goed mogelijk probeert te benutten.
Afbeeldingslocatie: http://fabiobaltieri.files.wordpress.com/2012/06/diy-antenna-eagle.png?w=510

Een hele studie over die antenne

Maar dit soort design van antenne's zul je ook vinden in je mobiele telefoons en of andere kleine wifi aparaten.

Bekende tablet/laptop Aftermarket wifi antenne van Tyco:
Afbeeldingslocatie: http://skyvilles.com/TycoAntenna/2.jpg

Iphone wifi antenne:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/iPhone/dissected/gsm.jpg

Er wordt dus veel moeite gedaan om zo goed mogelijk het signaal op te vangen...
Dus jah... Een simpele knik in zo'n simpele antenne kan zeer zeker de eigenschappen van de antenne beïnvloeden en signaal kwaliteit dus ook beïnvloeden.

offtopic:
Gezien onderstaande reactie ben ik uitgepraat met deze trol...

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 04-07-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
ZIe ik daar een bocht in de resonator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik he cm9 geinstalleerd maar nu werkt de market niet meer. Ik heb de cache all verwijderd zowel van de app also in cwm maar hey helpt niet, book been nieuwe versie installeren werkt niet. Hij installeerd wel maar werkt niet.

Als ik hem aanvink start hij de market voor een halve seconde end sluit dan af zonder melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Ik heb deze instructies gevolgd:

* Upload zips to MicroSD or internal memory.
* Boot into CWM
* Select "wipe data/factory reset"
* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order,
rom / gapps / compatibility zip
* Now go back, and select "Reboot system now"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

droidy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:59:
Ik heb deze instructies gevolgd:

* Upload zips to MicroSD or internal memory.
* Boot into CWM
* Select "wipe data/factory reset"
* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order,
rom / gapps / compatibility zip
* Now go back, and select "Reboot system now"
Ja dat moet ik ook maar gaan doen ik had geen wipe gedaan, alle andere apps waren ook nog gewoon geïnstalleerd.
Ik zal even een volledige wipe doen en hem opnieuw installeren dan moet het vast opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
Hier ook twee stuks 7" aangeschaft maar wil nog niet zo vlotten. Beiden krijg ik helemaal geen wifi verbinding. Ik heb twee access points in huis, beide access points ingevoerd in beide tablets, met ssid en wpa2 key. En ze reageren beiden op dezelfde manier:

Wifi lijkt soms ongeveer een seconde aan te gaan. Dan zie ik heel eventjes een van mijn beide eigen access points. Maar nog voordat ik kan verbinden, flipt ie weer terug naar "Niet binnen bereik". Dat is met ongeveer een meter afstand, zonder muren of wat dan ook ertussen.

Moet je al gaan tweaken met updates en/of aanpassingen voordat je uberhaupt kunt verbinden met een access point waar je praktisch bovenop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
@ Antonius
Als je er werkelijk niet meer dan een paar meter vandaan bent is het niet ok. Deze tablets hebben dus een beroerde wifi ontvangst, maar nog erger, als je denkt wel een redelijke ontvangst te hebben is de snelheid van de verbinding niet wat hij aangeeft, dat kun je goed controleren met bij speedtest app.
Ik adviseer het nog even te testen echt pal naast de antenne van je AP. Mogelijk werkt de wifi mod s/w enof h/w zie OP, maar eerlijk gezegd bij mij haalt dat niet veel uit,.
Ik kan ze gebruiken binnen 5 meter van het AP verder weg begint de verbinding minder te worden en de data snelheid valt nagenoeg weg naar 56k modem snelheid terwijl de wifi nog wel verbonden met 150mb aangeeft.
Pal naast de wifi zender (full wifi) haal ik de juiste data snelheden met speedtest.

[ Voor 5% gewijzigd door droidy op 05-07-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Aangezien de wifi op de 7" nogal beroerd werkt, zijn er ervaringen met een usb 2 lan adapters?
Zouden er in CM9 mogelijk drivers hiervoor aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Dan zou ik geen USB-LAN nemen, maar een USB-wifi, want dan blijf je draadloos. Een tablet met een draadje haalt een beetje het nut van een tablet weg, zeker van een 7".
Volgens mij staan er in dit topic wel geschikte genoemd.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Als het een kwestie is van het plaatsen van een usb-wifi plugje om de wifi ontvangst te herstellen lijkt me dat idd een prima oplossing om er een bruikbare tablet van te maken.
Had ik even niet aan gedacht omdat de 2 usb-wifi adaptertjes die ik heb liggen (en die in de notebook onder W7 een perfecte ontvangst geven zonder rechtgetrokken kabeltjes als resonators)
die heb ik niet aan de praat gekregen onder de originele en CM9 versies.
Ik vermoed dat er drivers voor alleen specifieke h/w aanwezig zijn.

Ik zie even geen resultaten gemeld, zijn er positieve ervaringen met een bepaald type?

[ Voor 39% gewijzigd door droidy op 05-07-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Het verschil in resultaten van de mod kan ook verklaard worden door de matige quality control, waardoor dezelfde type tablets kunnen verschillen...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
De mod(s) zijn bedoeld om de wifi ontvangst te verbeteren, dat is dan mi tov de niet gemodificeerde, een meetbaar verschil dus. Men meldt wifi balkjes en db's maar geen werkelijke verbetering van de data doorvoer snelheid onder identieke condities voor en na de mod.
Wishfull thinking speelt mogelijk een rol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

droidy schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:54:
De mod(s) zijn bedoeld om de wifi ontvangst te verbeteren, dat is dan mi tov de niet gemodificeerde, een meetbaar verschil dus. Men meldt wifi balkjes en db's maar geen werkelijke verbetering van de data doorvoer snelheid onder identieke condities voor en na de mod.
Wishfull thinking speelt mogelijk een rol...
Ben je verbitterd omdat het bij jouw niet goed werkte? Dus moet je het maar uithalen op de rest?

Jammer dat je nooit verder hebt gekeken dan je neus lang was, want hier in het topic, vooral in het begin zijn genoeg verhalen te lezen over dat mensen nou stabielere signalen hebben en geen dropouts meer krijgen, in situaties waar ze het eerst wel hadden.

Dat noem ik geen wishfull thinking dat zijn gewoon feiten...
Ook zou je eens kunnen kijken op slatedroid, naar de Hyundai A7HD topics, daar zijn de reacties grotendeels hetzelfde...

Je kan nog altijd een andere antenne erin solderen :+
Moet toch makkelijk zijn voor iemand die al 20 jaar in deze techniek zit... :X

[ Voor 27% gewijzigd door Swordlord op 05-07-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
@Swordlord
Bedankt voor je flame, maar ik zie nergens echt relevante meet vergelijkingen in geconditioneerde vergelijkbare opstellingen en heb het hele topic gelezen. Het is bekend dat em en rf signalen zich anders gedragen door vele factoren en je zo'n vergelijking niet zondermeer kan maken. Wifi ontvangst in db en balkjes zegt niet heel erg veel, time outs kunnen vele oorzaken hebben, zie zie ik met de originele en gemodificeerde ook willekeurig gebeuren en soms gaat het ook een heel tijdje behoorlijk goed en denk ik 'wow die mod help vet goed'...
De logica geeft ook aan dat het niet heel veel gaat uitmaken, immers als de hardware waar de antenne aan vast zit niet goed functioneert kun je daar een euromast aan hangen maar gaat niet helpen.
Wel lees ik meer enigszins bedroefde gebruikers die hun hoop hadden gevestigd op de wifi mods.
Nu ben ik juist wel tevreden met deze tablets (voor het doel waarvoor ik ze ga toepassen) anders zou ik ze gewoon retourneren aan KV.
Hier dienen we elkaar goed te informeren met onze ervaringen, en die van mij zijn nou eenmaal niet zo enthausiast wat betreft de wifi ontvangst van deze 7" tablet.
Ook op andere fora lees je wisselende berichten maar niemand heeft een 'normaal' (zoals men van een wifi device mag verwachten) werkende wifi ontvangst.

Een usb wifi dongle lijkt me een leuke oplossing, hopelijk krijgen we dat aan de praat.

[ Voor 19% gewijzigd door droidy op 05-07-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:51
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:05:
Als ie net als de 9,7" Cherry dezelfde afmetingen heeft als een iPad dan kun je de al enkele malen eerder genoemde Mcalley nemen. Elders enkele malen duurder! Even wachten tot ie weer in voorraad is maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren. Ik heb hem zelf dinsdag besteld toen ie na enkele dagen 'in bestelling' weer voorradig was en had hem de volgende dag binnen.
Ik heb hem vandaag ook ontvangen en kan eveneens bevestigen dat dit als een handschoen past! d:)b
En dat voor 15 euro! :+

Alleen de kleur had zwart gemogen wat mij betreft, maar dat grijsachtige is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Balen dat ze er niet meer zijn en ook niet te bestellen :/

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt hem hier inclusief de verzendkosten nog tegen een iets hogere prijs bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowkey
CaptJackSparrow schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:55:
Je kunt hem hier inclusief de verzendkosten nog tegen een iets hogere prijs bestellen.
Ik heb afgelopen week deze nog wel besteld en dinsdag binnen gekregen. Ik had alleen de verwachting dat het label waarmee je de hoes open en dicht kunt maken een magneet was. Dit is gewoon een leren label dat je ergens in moet schuiven. Voor de rest erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dat is weer 4 euro meer...ik wou eigenlijk max een tientje uitgeven op Ebay :+ Maar het is wel een interessant ding omdat je bij alle poorten kan,je hem met een lichte hoek plat kan leggen en rechtop kan laten staan. Die ik had gezien kan alleen rechtop staan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij MobielBereikbaar is/was ie €14,95 incl. verzenden en bij MyTrendyPhone issie €11,40 + €4,95 = €16,30. Het verschil is dus slechts €1,35 en geen €4,-. Even je rekenkunsten oppoetsen. ;)

En die simpele kunst(?)leren flap maakt de standaardfunctie mogelijk omdat je hem dan van de andere kant in de 'lus' schuift. Als het maar werkt. Ik geloof niet dat het makkelijk los zal raken in situaties waar dat ongewenst zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier in BE toch nog een 9,7 Proline kunnen bemachtigen @ Kruidvat

Het scherm valt meteen op. Erg mooi, en erg responsief. Puur afgaand op het netwerk-icoontje, mag ik zeker ook niet klagen over WiFi. Verbinding is eigenlijk altijd behoorlijk goed. ca. 2 streepjes als ik me op de bovenverdieping bevind, en volle ontvangst beneden in de woonkamer (kamer naast de ruimte waar de wifi router staat).

Maar.

Enorm enerverend is hoe traag het ding meestal is. Ik heb alles verwijderd wat er niet op moest staat, en daarnaast een task killer geinstalleerd. Maar het probleem blijft zich meestal als volgt uiten, en dat zowel in standaard browser, youtube app, opera mini, chrome en dolphin hd: heel vaak freezet een pagina (bijna elke pagina eigenlijk). En als je dan op een link klikt of probeert te scrollen, wordt het scherm zwart en krijg je de foutmelding: "[Appnaam] reageert niet." en dan kan ik enkel kiezen tussen "Wachten" en "Afsluiten". Als ik op wachten duw en dan ca. een volle minuut wacht, is het soms opgelost (tot ik weer naar een volgende pagina ga en hetzelfde voor heb). Als ik op "afsluiten" duw, gaat die gewoon uit.
Ook heb ik soms al gehad dat het aparaat dan uitvalt. Soms gewoon naar screen-lock, en heel soms reboot (cherry logo).
Aangenaam surfen is het niet als je telkens meer dan een minuut moet wachten eer je het scherm weer mag aanraken. Zelfs voor een trage cpu is dit niet ok.
(Heel soms lukt het browsen onder Opera Mini wel relatief vlot, maar da's dus eerder uitzondering dan regel)

Moet ik dit toestel terugbrengen? Of is er een erg grote kans dat het opgelost zou zijn met CM9 te installeren? Ik heb vooral schrik het ding te bricken, maar als ik het juist begrijp: zelfs als er iets misloopt kan je meestal relatief makkelijk terug naar de eigen ROM? Of zie ik het verkeerd.

Ik vertrek over een goeie week op vakantie, en zou het toestel echt graag meenemen, vooral om er filmpjes op te kunnen kijken ...

Bedankt voor input! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je kan het tablet resetten naar fabrieksinstellingen. Dat zou ik eerst eens doen.
En dan testen of de problemen weg zijn.
Check ook app's die geen internet nodig hebben om te draaien. Het kan toch aan een slecht WIFI signaal liggen
dat er rare dingen gebeuren. Het netwerk/wifi icoontje is niet betrouwbaar genoeg om aan te geven hoe goed
een signaal is. Gebruik daarvoor liever een app als Wifi Analyser.

Het is nu zaak om uit te vinden of de problemen een software of hardware basis hebben.
Dat je nu nog een tablet kon kopen, kan aan het feit liggen dat het tablet al teruggebracht werd
door die fouten. Niet alle winkels zenden retourtjes netjes terug, maar gooien het weer in de verkoop.

[ Voor 56% gewijzigd door cornfed99111 op 05-07-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee. Heb ik bij deze gedaan! :-)
Terug naar fabrieksinstellingen met de optie "SD kaart wissen".

Na een tijdje kreeg ik een android robotje met bewegende polygoon, dan een stilstaande groene android tekening, en dan weer het cherry logo dat telkens van zwart naar rood ging.
Uieindelijk start het ding met een tutorial: hoe je apps op je desktop moet zetten.
Dat had ik eerder niet gekregen.
Wellicht had het toestel voordien dus al aangestaan?

Meteen na de tutorial, als ik op home klikte: "Launcher reageert niet. Wilt u deze app sluiten? Wachten - Ok"
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De Launcher is vitaal om het tablet mee te bedienen.
Die zorgt ervoor dat je icoontjes kan zien en starten...

Een flash naar cm9 is een mogelijkheid.
Je kan ook een firmware update uitproberen.
Die is al beschikbaar voor je tablet: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst even testen ... want buiten die foutmelding die ik in het begin had, lijkt het daarbuiten nu wel beter te gaan ...
enkel de "typing lag" is er meestal nog: als ik iets in de youtube search box tik, dan volgen de letters niet meer na 3 tekens ... dan hoor je opeens heel snel tikkerdetikkerdetik, en verschijnen alle letters ineens (maar met vertraging) ...

als de andere problemen terugkomen, ga ik de FW upgrade proberen ...

thanks cornfed99111! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:21:
Bij MobielBereikbaar is/was ie €14,95 incl. verzenden en bij MyTrendyPhone issie €11,40 + €4,95 = €16,30. Het verschil is dus slechts €1,35 en geen €4,-. Even je rekenkunsten oppoetsen. ;)
11.60 ex btw * 1.19 ~ 13,80 :P

Even je bril poetsen? :+ Maar tnx voor de tip. Ik neig er wel erg naar.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:31:
eerst even testen ... want buiten die foutmelding die ik in het begin had, lijkt het daarbuiten nu wel beter te gaan ...
enkel de "typing lag" is er meestal nog: als ik iets in de youtube search box tik, dan volgen de letters niet meer na 3 tekens ... dan hoor je opeens heel snel tikkerdetikkerdetik, en verschijnen alle letters ineens (maar met vertraging) ...

als de andere problemen terugkomen, ga ik de FW upgrade proberen ...

thanks cornfed99111! :-)
Met de laatste firmware zijn de freezes bij mij tot een minimum gereduceerd. Het is zeer zeker de moeite waard om de laatste firmware erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:05:
Ik heb hier in BE toch nog een 9,7 Proline kunnen bemachtigen @ Kruidvat

Het scherm valt meteen op. Erg mooi, en erg responsief. Puur afgaand op het netwerk-icoontje, mag ik zeker ook niet klagen over WiFi. Verbinding is eigenlijk altijd behoorlijk goed. ca. 2 streepjes als ik me op de bovenverdieping bevind, en volle ontvangst beneden in de woonkamer (kamer naast de ruimte waar de wifi router staat).

Maar.

Enorm enerverend is hoe traag het ding meestal is. Ik heb alles verwijderd wat er niet op moest staat, en daarnaast een task killer geinstalleerd. Maar het probleem blijft zich meestal als volgt uiten, en dat zowel in standaard browser, youtube app, opera mini, chrome en dolphin hd: heel vaak freezet een pagina (bijna elke pagina eigenlijk). En als je dan op een link klikt of probeert te scrollen, wordt het scherm zwart en krijg je de foutmelding: "[Appnaam] reageert niet." en dan kan ik enkel kiezen tussen "Wachten" en "Afsluiten". Als ik op wachten duw en dan ca. een volle minuut wacht, is het soms opgelost (tot ik weer naar een volgende pagina ga en hetzelfde voor heb). Als ik op "afsluiten" duw, gaat die gewoon uit.
Ook heb ik soms al gehad dat het aparaat dan uitvalt. Soms gewoon naar screen-lock, en heel soms reboot (cherry logo).
Aangenaam surfen is het niet als je telkens meer dan een minuut moet wachten eer je het scherm weer mag aanraken. Zelfs voor een trage cpu is dit niet ok.
(Heel soms lukt het browsen onder Opera Mini wel relatief vlot, maar da's dus eerder uitzondering dan regel)

Moet ik dit toestel terugbrengen? Of is er een erg grote kans dat het opgelost zou zijn met CM9 te installeren? Ik heb vooral schrik het ding te bricken, maar als ik het juist begrijp: zelfs als er iets misloopt kan je meestal relatief makkelijk terug naar de eigen ROM? Of zie ik het verkeerd.

Ik vertrek over een goeie week op vakantie, en zou het toestel echt graag meenemen, vooral om er filmpjes op te kunnen kijken ...

Bedankt voor input! :-)
Jouw probleem had ik alleen met Dolphin HD; ik heb Opera Mobile geinstalleerd en toen was het probleem opgelost :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kunnen jullie de RTL Nieuws 365 app wel installeren?

Google Play: RTLNieuws 365

Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.

Checkt hij de resolutie van het apparaat of iets dergelijks? Kan iemand de APK uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

JT schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:16:
[...]

11.60 ex btw * 1.19 ~ 13,80 :P

Even je bril poetsen? :+ Maar tnx voor de tip. Ik neig er wel erg naar.
Dat "zonder BTW" tekstje staat er om, als je er op klikt, de prijs... zonder BTW te zien te krijgen maar zoals het daar staat is het dus inclusief BTW.

Valt alweer mee nietwaar. ;)

Dat zal ook voor de verzendkosten gelden want daar zie zo gauw ik geen vermelding over BTW bij staan en volgens de wet is het zo dat als er bij prijzen niet bij vermeld staat of het met of zonder BTW is dat prijzen dan als inclusief BTW mogen worden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

droidy, mauw niet zo..

volgens speedtest was er ook een duidelijke verbetering.
sorry, dat ik dat niet in mijn vorige comment er bij heb gezet.
dus, ná de mod: meer balkjes, beter signaal in wifi analyzer én snellere download/minder ping volgens speedtest.

jij bent de enige/een van de weinige/in de minderheid als het aankomt op geen verbetering na de mod.. accepteer dat nou en loop niet de rest "bang te maken" met je prietpraat.

dankuwel. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
De ipad case van de xenos past anders ook wel perfect op de 9.7".
Kost een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Ik mauw even verder hopelijk helpt mijn prietpraat anderen (behalve bolletjebas die al een top wifi heeft) aan een beter bruikbaar wifi.

Na een reboot herkent de 7" een Konig mini usb-wifi en schakelt daarop vanzelf over.

wifi intern (met en zonder mod = gelijk)
signaalsterkte: redelijk
Linksnelheid: 150Mbs
ping: 28ms
speedtest down: 340kbps
speedtest up: 500kbps

wifi usb konig
signaalsterkte: goed
Linksnelheid: 70Mbs
ping: 20ms
speedtest down: 5500kbps
speedtest up:

Alle metingen op exact dezelfde positie (een flinke afstand van de wifi zender en div mogelijke stoorbronnen), alleen de usb wifi er in en er uit. Intern wifi varieert enorm per meting maar komt nooit hoger dan 250kbps down. Extern wel steeds vrijwel identiek en linkt gewoon veel beter. Mi is de intern wifi hardware erg slecht en dat gaat verder dan verder dan een antenne bochtje recht buigen.
2e tablet vrijwel gelijke metingen, 1 op originele android andere op CM9
Konig usb wifi:
usb wifi

[ Voor 45% gewijzigd door droidy op 05-07-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:12:
[...]

Dat "zonder BTW" tekstje staat er om, als je er op klikt, de prijs... zonder BTW te zien te krijgen maar zoals het daar staat is het dus inclusief BTW.

Valt alweer mee nietwaar. ;)

Dat zal ook voor de verzendkosten gelden want daar zie zo gauw ik geen vermelding over BTW bij staan en volgens de wet is het zo dat als er bij prijzen niet bij vermeld staat of het met of zonder BTW is dat prijzen dan als inclusief BTW mogen worden beschouwd.
Je hebt helemaal gelijk :o Ga ik die maar eens bestellen, tnx.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch "gek" dat ik hier ( met interne wifi ) met 2 streepjes 12 mb/s haal, en met 4 streepjes 13.5 mb/s..

met de computer meet ik trouwens 14 mb/s...

véél meer dan jij ( droidy ) haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Ik vergelijk 2 situaties intern en usb wifi onder gelijkwaardige condities waarbij duidelijk wordt dat de interne wifi van de 7" niet heel goed werkt (althans bij mijn 2 exemplaren).
Mooi dat het intern wifi bij sommige exemplaren wel heel goed werkt, maar die kunnen mijn gemauw compleet negeren want als het goed werkt is er geen probleem (bolletjebas)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Goede test droidy :) Zoals ik al zei doen ze gewoon niet aan quality control en dus verschillen de resultaten per tablet. Wel lijkt de 7" meer problemen te hebben met wifi dan de 9,7".

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Zou met QA/QC te maken kunnen hebben, maar eerlijk gezegd denk ik dat de wifi hardware niet aan de benodigde specificaties voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
kaasaanfiets schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:45:
Kunnen jullie de RTL Nieuws 365 app wel installeren?

Google Play: RTLNieuws 365

Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.

Checkt hij de resolutie van het apparaat of iets dergelijks? Kan iemand de APK uploaden?
Werkt bij mij gewoon...9.7 wel met de playstore fix
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste