Dit topic gaat over een ander tablet dan jij hebt gekocht, dus lastig te zeggen. Bij mijn kruidvat-tablet kan het, dat is het enige wat ik kan zeggen. Of het bij een DIFRNCE-tablet kan, geen idee. Ik zou zeggen, probeer het uit en je weet het....
Zoals ik al zei, dat is gewoon dezelfdeHeroS schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:12:
Ik heb gisteren een DIFRNCE 9.7" gehaald bij de Gamma. Nouja, gehaald was meer vechten aangezien er om 8:45 al een rij stond
Volgens mij is deze redelijk het zelfde als de kruidvat versie.
Weet iemand of ik mijn samsung oplader (mini USB?) erin kan prikken om op te laden?
Telefoonlader kan je gebruiken MAAR duurt erg lang om op te laden. Mijn HTC lader geeft 1000ma, wat al vrij veel is voor een telefoonlader. Laden duurt dan ongeveer 6 uur van 5% naar 100%.
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 28-06-2012 11:56 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
@JT Bedankt voor je reply. Gewoon via de normale oplader maar doen dus.
Hij is niet helemaal hetzelfde maar dat zijn details. Hij was in iedergeval op voorraad
>> op de doos staat zoiets als dit: DIFRNCE 9.7" tablet DIT1010
Hij is niet helemaal hetzelfde maar dat zijn details. Hij was in iedergeval op voorraad
>> op de doos staat zoiets als dit: DIFRNCE 9.7" tablet DIT1010
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Hoezo niet helemaal hetzelfde? Maak eens een foto dan de doos?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Als ik naar de specificaties kijk, heeft de tablet bij de gamma een Rockchip A8 -processor erin zitten en heeft de Cherry een AllWinner A10, lijkt me al een wezenlijk verschil.
Had er hier niet iemand gebeld met de helpdesk die bevestigde dat de CPU op 1ghz draait en niet op 1,2?
Zal me niks verbazen als er gewoon dezelfde CPU's in zitten. Is er niet een progsel waarmee we dat uit kunnen lezen?
[ Voor 14% gewijzigd door JT op 28-06-2012 13:56 ]
Ecodan warmtepomp
Die link begrijp ik niet helemaal...
Beide chips zijn gebaseerd op de Cortex A8 processor, die tot op 1,2 Ghz kan draaien. Verder hebben beide bijv een heel andere GPU. Maar ik zou zeggen, probeer gerust de ROM van de DIFRNCE eens uit op je Cherry tablet, dan weet je het gelijk of ze hetzelfde zijn.
Beide chips zijn gebaseerd op de Cortex A8 processor, die tot op 1,2 Ghz kan draaien. Verder hebben beide bijv een heel andere GPU. Maar ik zou zeggen, probeer gerust de ROM van de DIFRNCE eens uit op je Cherry tablet, dan weet je het gelijk of ze hetzelfde zijn.
De link is, er wordt gelogen
Wie zegt dat ze dat ook niet over het type chip hebben gedaan?
Ecodan warmtepomp
Bij mij zit er toch echt een 1.2Ghz-processor in.
9,7"/4.0.3
Yup... tegen mij gezegd. Ik heb nu een aantal dagen Google Play: CPU tuner (Rooted phones) draaien en alhoewel die in zijn instellingen automatisch een maximale snelheid van 1200 MHz aanhoudt blijkt bij de statistieken die bijgehouden worden de maximaal gebruikte snelheid 1008 MHz te zijn.JT schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:54:
Had er hier niet iemand gebeld met de helpdesk die bevestigde dat de CPU op 1ghz draait en niet op 1,2?Zal me niks verbazen als er gewoon dezelfde CPU's in zitten. Is er niet een progsel waarmee we dat uit kunnen lezen?
Zeker weten?acoster schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:09:
Bij mij zit er toch echt een 1.2Ghz-processor in.
CaptJackSparrow in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"
Xerion404 in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"
Xerion404 in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"
Ecodan warmtepomp
De Allwinner A10 loopt 'standaard' op 1GHz met een theoretisch max overclock tot 1.5GHz, maar volgens mij is nog niemand erin geslaagd 'm stabiel boven de 1.2GHz te krijgen. In de specs van de A7HD staat overigens (correct) 1.0Ghz.
Verwijderd
Definitief besloten dat ik de 9.7" terug breng; van alles geprobeerd om het wifi bereik te vergroten (behalve de hardware mod) naar niks werkt.
Helaas. Zou mijn 1e tablet zijn.
Helaas. Zou mijn 1e tablet zijn.
Verwijderd
ik heb gewoon 4 streepjes...
internet met een experiabox van kpn.
zelfs 1e verdieping internet..
niet zon goeie wifi als met mijn playbook maar zeker acceptabel
internet met een experiabox van kpn.
zelfs 1e verdieping internet..
niet zon goeie wifi als met mijn playbook maar zeker acceptabel
De problemen lijken niet per model maar per tablet te wisselen. Dit doet mij geloven dat er het nodige aan de quality control schort, natuurlijk om de prijs laag te houden. Dit betekent dus dat de een een tablet heeft met redelijke wifi signaalsterkte terwijl de ander een ruckverbinding heeft. chrissnow: probeer een andere 9,7" te bemachtigen want ze zijn er dus ook die redelijk signaal hebben. Ik heb tot nu toe alleen nog niet gehoord dat mensen een exemplaar met erg goed bereik hebben.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ik heb net een nieuwe Sitecom 300N gekocht; toch een goede router want mijn gam kan ik 10-20 meter weg lopen en gewoon verbinding houden.
9.7" zijn uitverkocht en 4 weken levertijd en dan ben ik al op vakantie geweest.
9.7" zijn uitverkocht en 4 weken levertijd en dan ben ik al op vakantie geweest.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 15:29 ]
Ah ok, als je hem alleen voor je vakantie wilt gebruiken dan heeft het weinig zin idd
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Nou ja; wij hebben geen laptop in ons bezit en dan leek een tablet wel wat; zeker omdat we niet zo veel geld te spenderen hebben. Maar hij was voor vakantie en ook gewoon thuis.
Ok, ik zou het dan gewoon opnieuw proberen, ook al moet je dan even wachten. Of RMA aanvraag doen
Ecodan warmtepomp
Of een range extender aanschaffen van 20/30 euro. Dan ben je voor 180 klaar. Beter iets dan niets
In mijn Eken T10 (Trekpleister tablet), eveneens met Allwinner A10, is ook geadverteerd met 1,2GHz. Voltage Control liet echter zien dat de cpu was afgesteld op 1,08GHz. Uiteraard geprobeerd om m op 1,2 te zetten. Het gevolg was een instant reboot. Hierna stapsgewijs omhoog gegaan, een 11,2 (even uit mn hoofd) is het maximum waarop het ding stabiel draait.CaptJackSparrow schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:17:
9,7"/4.0.3
[...]
Yup... tegen mij gezegd. Ik heb nu een aantal dagen Google Play: CPU tuner (Rooted phones) draaien en alhoewel die in zijn instellingen automatisch een maximale snelheid van 1200 MHz aanhoudt blijkt bij de statistieken die bijgehouden worden de maximaal gebruikte snelheid 1008 MHz te zijn.
edit:
@ wifi bereik.
Kijk eens in het topic van de Eken T10 tablet. Daar staan wat foto's van opengeschroefde tablets. De wifi antenne is niet echt geweldig. In mijn vorige exemplaar (ook geopend, inmiddels RMA en een nieuwe gehad) zat ook een brakke antenne.
[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-06-2012 16:15 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Wellicht OT, maar die Sitecom is bagger. Voor 't zelfde geld (€70) heb je 'n Netgear 3700. Let op: wireless range extenders halveren throughput speed, maar de TPlink702 is wel geinig (klein, ook handig in hotels met ethernet). Of neem anders een Homeplug set met extenderVerwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:11:
Kent iemand een goede range extender?
Zit nog steeds te twijfelen of ik hem open zal maken maar ik durf het niet zo goed aan ivm RMA 
Edit: SiteCom is sowieso meuk, waar ik heb gewerkt kwam dat spul zooooo vaak terug voor RMA en iedereen van de afdeling vond het ruck.
Edit: SiteCom is sowieso meuk, waar ik heb gewerkt kwam dat spul zooooo vaak terug voor RMA en iedereen van de afdeling vond het ruck.
[ Voor 41% gewijzigd door JT op 28-06-2012 16:18 ]
Ecodan warmtepomp
De Eken had geen lijmlaag én geen plakkers over de schroeven. Daarnaast: waar staat dat je hem niet open zou mogen makenJT schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:17:
Zit nog steeds te twijfelen of ik hem open zal maken maar ik durf het niet zo goed aan ivm RMA
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Mijn tablet ( 7" met CM9 Nightlies ) loopt stabiel op 1248 mhz ( en dan zélfs met de performance governor, waardoor hij áltijd op 1248 mhz draait )AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:13:
[...]
In mijn Eken T10 (Trekpleister tablet), eveneens met Allwinner A10, is ook geadverteerd met 1,2GHz. Voltage Control liet echter zien dat de cpu was afgesteld op 1,08GHz. Uiteraard geprobeerd om m op 1,2 te zetten. Het gevolg was een instant reboot. Hierna stapsgewijs omhoog gegaan, een 11,2 (even uit mn hoofd) is het maximum waarop het ding stabiel draait.
edit:
@ wifi bereik.
Kijk eens in het topic van de Eken T10 tablet. Daar staan wat foto's van opengeschroefde tablets. De wifi antenne is niet echt geweldig. In mijn vorige exemplaar (ook geopend, inmiddels RMA en een nieuwe gehad) zat ook een brakke antenne.
Verwijderd
Iemand toevallig een "how to" of weet hoe ik de 7 inch tablet kan openen?
Wil de wifi antenne is even bekijken :-)
Maar voordat ik dat hele ding in 2 trek.
Verwijderd
heb net gepropbeert op de 7" cm9 te zetten en heb de handleiding in het begin van dit forum gevolgd
nu heb ik ergens iets fout gedaan wan hij start niet op en ik kan er de orginele rom ook niet meer opkrijgen
help aub
edit: opgelost cwm stond op mijn external sd en had deze er uitgehaald waardoor hij niet meer opstarte
nu heb ik ergens iets fout gedaan wan hij start niet op en ik kan er de orginele rom ook niet meer opkrijgen
help aub
edit: opgelost cwm stond op mijn external sd en had deze er uitgehaald waardoor hij niet meer opstarte
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 20:15 ]
Waar koop je die dan tussen de 20 en 30 euroAppleman schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:07:
Of een range extender aanschaffen van 20/30 euro. Dan ben je voor 180 klaar. Beter iets dan niets
Zo, heb mijn tweakers inlog maar eens afgestoft om eens te reageren.
9.7" versie
CM9 een week geprobeerd, loopt prima, Antutu totaal 3200; bij mij deed de 15 juni versie het veel beter dan die erna, andere versies veel reboots. Geen idee waarom. Daarna de
aokp rom geprobeerd. Deze voelt snappier aan maar doet met antutu 3000. Toch laat ik deze voorlopig staan, erg fijne rom, veel tweaks, zoals het idiote 3g signaal uit de systemtray halen.
Scherm: zit nu buiten te tikken, gaat prima. Binnen natuurlijk fantastich.
Wifi: de software tweak werkt bij mij gevoelsmatig wel. Ik heb ook de hardware tweak geprobeerd en daarom post ik nu: de 9.7" heeft de antenne gewoon recht en bovenin liggen, daaraan valt echt niets te verbeteren! Dus dat scheelt jullie de garantie verpesten. Misschien haal ik nog een andere antenne, maar eigenlijk vind ik het ontvangst wel acceptabel.
Al met al een tevreden gebruiker.
9.7" versie
CM9 een week geprobeerd, loopt prima, Antutu totaal 3200; bij mij deed de 15 juni versie het veel beter dan die erna, andere versies veel reboots. Geen idee waarom. Daarna de
aokp rom geprobeerd. Deze voelt snappier aan maar doet met antutu 3000. Toch laat ik deze voorlopig staan, erg fijne rom, veel tweaks, zoals het idiote 3g signaal uit de systemtray halen.
Wifi: de software tweak werkt bij mij gevoelsmatig wel. Ik heb ook de hardware tweak geprobeerd en daarom post ik nu: de 9.7" heeft de antenne gewoon recht en bovenin liggen, daaraan valt echt niets te verbeteren! Dus dat scheelt jullie de garantie verpesten. Misschien haal ik nog een andere antenne, maar eigenlijk vind ik het ontvangst wel acceptabel.
Ga na jou post toch de aokp ROM eens proberen, ben benieuwd!DrMenno schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:11:
Zo, heb mijn tweakers inlog maar eens afgestoft om eens te reageren.
9.7" versie
Ik erger mij wel eens aan sommige spontane hangers in CM9, ben ik aan het typen hangt hij gewoon, hoor ik wel afentoe gewoon het toetsenbord geluid maken..
[ Voor 6% gewijzigd door Epiphany op 28-06-2012 20:53 ]
Bij Paradigit is de Yarvik 9.7 in de aanbieding voor 188 €, zo te zien is dit hezelfde model http://www.paradigit.nl/p...2m_channel=102&s2m_type=3HeroS schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:12:
Ik heb gisteren een DIFRNCE 9.7" gehaald bij de Gamma. Nouja, gehaald was meer vechten aangezien er om 8:45 al een rij stond
Volgens mij is deze redelijk het zelfde als de kruidvat versie.
Weet iemand of ik mijn samsung oplader (mini USB?) erin kan prikken om op te laden?
Vanuit België een voorlopig perfect werkend 7" toestel... Geen geklooi met moeilijke ingangen of the lot.
Is die touchscreen fix na het flashen naar CM9 ook nodig voor de 7inch?
Is die touchscreen fix na het flashen naar CM9 ook nodig voor de 7inch?
Zeau, morgen m'n review van 4 pagina's online zetten
Moet alleen morgen nog even een film-accu-benchmark doen, kijken hoe lang je film kan kijken
Ben erg benieuwd. Vandaag had ik ff een 720p film op staan om de accu leeg te trekken, maar om van 6% naar 5% te gaan, waarbij die uit ging, duurde toch nog 20 minuten
Als je gaat rekenen zou dat 900+ minuten zijn
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1077Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:45:
Iemand toevallig een "how to" of weet hoe ik de 7 inch tablet kan openen?
Aldi verkoopt ze nu voor 39.Theodor schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:07:
[...]
Waar koop je die dan tussen de 20 en 30 euro
Yep zaterdag pas is chinees spul,ga er een halen.
Niet goed geld trug bij de aldi
Hierbij de foto van de gamma versie:

Weet iemand of je de drukgevoeligheid kunt veranderen?
Heb namelijk regelmatig dat ik dubbel klik of dat het slepen niet lukt.
Heb namelijk regelmatig dat ik dubbel klik of dat het slepen niet lukt.
De Gamma/DIFRNCE DIT-1010 heeft een Rockchip ipv de Allwinner A10. Aangezien dit een compleet andere chip is, svp een separaat topic openen voor verdere discussie hierover. Of wellicht verder in het TomTec/Xiron topic aangezien me dit een kloon lijkt (de Xiron is overigens nog steeds verkrijgbaar in de Hema webshop voor het geval je de Gamma hebt gemist)?
[ Voor 45% gewijzigd door mtr33 op 29-06-2012 08:58 ]
Welke clocksnelheden halen jullie met de 9.7" cm9 ?
Ik heb de cpu wat opgekrikt met CM9 prestatie management.
Hij is voor mn zusje en het de hogere clocksnelheid maakt hem wel wat snappier.
Standaard loopt de tablet op 76 tot 1006 mhz volgens mij. Ik heb dit veranderd naar 144mhz en 1200. Zonder iets met voltage te doen of iets dergelijks en hij loopt soepel, geen crashes niks.
Hij staat op Smartassv2 denk ik.
Ik heb de cpu wat opgekrikt met CM9 prestatie management.
Hij is voor mn zusje en het de hogere clocksnelheid maakt hem wel wat snappier.
Standaard loopt de tablet op 76 tot 1006 mhz volgens mij. Ik heb dit veranderd naar 144mhz en 1200. Zonder iets met voltage te doen of iets dergelijks en hij loopt soepel, geen crashes niks.
Hij staat op Smartassv2 denk ik.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ah, ik hoopte dat er misschien een Cherry logo en type aanduiding op stond
Ecodan warmtepomp
Is het mogelijk dat de tablets van dezelfde maker die in andere winkels worden verkocht met een hogere prijs (o.a. Paradigit en Intertoys) en een bekendere merk (o.a. Paradigit) een betere quality check hebben overleefd?
Bijv. over de Kruidvat-tablet zijn er mensen die tevreden zijn over de Wifi-ontvangst en mensen die daar teleurgesteld over zijn. De qualiteit lijkt een beetje te verschillen per tablet... ligt dit misschien aan de quality check?
Is het dus mogelijk dat de duurdere varianten van de Kruidvat-tablet en de varianten met een bekende merknaam succesvol een uitvoerige quality check hebben ondergaan?
Bijv. over de Kruidvat-tablet zijn er mensen die tevreden zijn over de Wifi-ontvangst en mensen die daar teleurgesteld over zijn. De qualiteit lijkt een beetje te verschillen per tablet... ligt dit misschien aan de quality check?
Is het dus mogelijk dat de duurdere varianten van de Kruidvat-tablet en de varianten met een bekende merknaam succesvol een uitvoerige quality check hebben ondergaan?
Verwijderd
(9.7 inch CM9 4.0.4)
Ondanks dat ik mijn tablet ingesteld heb op netwerktijd gebruiken loopt de tijd telkens ongeveer 40 minuten voor. Ook als ik netwerktijd uitschakel en daarna de juiste tijd handmatig instel loopt de tijd "sneller" dan de bedoeling is.
Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben en is er een oplossing voor?
Ondanks dat ik mijn tablet ingesteld heb op netwerktijd gebruiken loopt de tijd telkens ongeveer 40 minuten voor. Ook als ik netwerktijd uitschakel en daarna de juiste tijd handmatig instel loopt de tijd "sneller" dan de bedoeling is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 12:44 ]
Ik heb hier ook last van maar dan op de 7" (maar bij mij scheelt het ongeveer 10 minuten), en het meest aparte was nog wel dat als ik de clocksync app installeerde en opdracht gaf om te syncen, ook dan de verkeerde tijd ingesteld werd. Terwijl dit op de 9" die ik ook heb, de tijd wel goed loopt terwijl die op hetzelfde netwerk zit.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:41:
(9.7 inch CM9 4.0.4)
ik had hier ook last van, maar met clocksync was dit probleem opgelost
Review Kruidvat ProLine / Cherry M906 9,7” tablet
Inhoud
- Inhoud
- Inleiding
- Specificaties
- (Inhoud van) de doos
- Bouwkwaliteit
- Het scherm en geluid
- Camera
- Interface en bediening
- Prestaties
- Wifi signaalsterkte
- Accu
- Een duidelijke maar...
- Conclusie
Inleiding
Ik wil al een tijd een tablet, maar als het slechts als gadget/hebbeding bedoeld is, je andere kostbare hobby's hebt en je bulkt niet van het geld dan ga je geen 350 euro aan een speeltje uitgeven. Waar ik naar op zoek was:Genoeg intern geheugen: ≥ 512mb
Redelijke CPU: ≥ 1ghz
Capacitief multi-touch scherm
Minimaal 1024x768px
Fatsoenlijk scherm: IPS
Bij voorkeur 9,7”
Android 4 ICS
Dat zijn voor mij de minimale vereisten om een bruibare tablet te hebben. Er zijn wel allerlei varianten via grijze import, maar deze hebben slechts enkele maanden garantie. Dat in combinatie met prijzen vanaf 225 euro vind ik te gortig. Ik was dus erg enthousiast toen ik deze tablet zag. Hij voldoet aan alle eisen, heeft zelfs 1gb intern geheugen én een Mali 400 GPU. Dat in combinatie met 2 jaar pick up and return heeft mij de knoop doen doorhakken.
Voor alle duidelijkheid: ik heb getest met de stock out-of-the-box firmware. De laatste firmware schijnt redelijk wat verbeteringen te hebben.
Specificaties
Scherm | 9,7” IPS 1024x768 Capacitief 5 vingers multitouch |
CPU | Allwinner A10 (Cortex A8) 1ghz (specs van 1,2ghz kloppen niet) |
GPU | Mali 400 |
Geheugen | 1GB DDR3 |
Opslaggeheugen | 8GB |
Draadloze verbinding | WiFi B/G/N |
Audio | 1 speaker |
Camera | 1,3mpix back/0,3mpix front |
Accu | 6300mah li-poly |
Sensor | G-Sensor |
Aansluitingen | 5v DC Mini-HDMI (1080p) 2x USB (1x OTG/host) Micro-SD 3,5mm jackplug uitgang |
Afmetingen | 241 x 190 x 10 milimeter |
Gewicht | 596 gram |
(Inhoud van ) de doos
De doos is qua breedte en lengte bijna hetzelfde als de tablet qua afmetingen. De wanden zijn ook dubbelwandig, de verpakking is in orde en doet simpel maar strak aan. In de doos zit de tablet in apart plastic op een dun stukje schuim. Eronder bevinden zich een zeer karige gebruiksaanwijzing, een flyer van de Kruidvat die verwijst naar de website voor accessoires, een korte en lange micro-usb – USB verloopkabel (10 en 30cm oid) en natuurlijk de lader.

Raar detail: er staat op dat het scherm Full HD is. Dat is deze duidelijk niet met 1024x768.
Bouwkwaliteit
De tablet voelt stevig aan. De voorkant is van glas, de achterkant aluminium en de zijkanten kunststof. Wat wél opvalt is de vlekken op het scherm als je wat harder op het scherm of de achterkant drukt. Uiteraard kan dit bij elke tablet als je maar hard genoeg drukt maar naar mijn mening gebeurt het iets te snel. Ook zie ik in enkele hoeken de backlight als ik onder zeer grote hoek naar de tablet onder de bezel door kijk.De poorten voelen bij het inpluggen stevig aan, misschien zelfs wel iets te stroef. Maar dat is beter dan een poort waar de plug losjes in gaat. Het gewicht is een prettige 596 gram. Al met al bied deze tablet een goede bouwkwaliteit voor het geld, alleen de vlekken maken hem voor mij niet perfect.

Het scherm en geluid
Het scherm vind ik voor deze prijs best wel een highlight. Het is een IPS scherm. Ik heb foto's gemaakt om te laten zien dat de kijkhoeken ook echt zijn wat je van IPS kan verwachten:
De testopstelling voor de foto's van de kijkhoeken

Het contrast lijkt ook in orde. Ik heb geen meetapparatuur, maar ik heb de volgende referenties in huis:
- Brak scherm van een Dell Vostro 3350 (TN, contrast 135:1 of iets dergelijks, kleurdekking zeer matig, in de orde van 65% sRGB)
- Sony Vaio Z (TN, contrast 1000+:1, kleurdekking 95% sRGB)
- Dell U2412m (S-IPS, contrast 1000+:1, kleurdekking in ieder geval ruim voldoende)
Kleurendekking lijkt iets matiger te zijn; met foto's kan ik zien dat het scherm minder kleuren kan weergeven dan de Vaio Z en mijn Dell S-IPS scherm. Tegelijkertijd moet ik zeggen dat het bij dagelijks gebruik totaal niet storend is en je in de meeste gevallen een ander scherm ernaast moet zetten om het verschil te zien.
Een onnodig minpunt is een lichte gele zweem over het gehele scherm. Gebruikers die CyanogenMod 9 op de tablet hebben gezet hebben opgemerkt dat wit ook écht wit is op hun tablet, in tegenstelling tot met de originele firmware. Dat is dus puur een software issue en naar mijn mening onnodig. Maar voor de prijs kan ik het door de vingers zien. Er is ook prima mee te leven maar ik vind het zichtbaarder dan de matige kleurendekking.

Een ander punt van aandacht is de helderheid. De helderheid is niet heel hoog. Voor binnen is het prima, voor buiten in de schaduw kan nog wel, bewolkt zonder schaduw wordt moeilijk maar als er zon schijnt dan is het toch echt einde verhaal. Een spiegelend scherm en lage maximale helderheid beperkt dus het gebruik buiten.
Touchscreen
Het touchscreen is een 5-punts multitouch capacitief exemplaar. Het scherm is erg gevoelig en reageert prima op multi-touch aanrakingen. Niks dan lof in dit geval.Geluid
Het geluid van de enkele speaker is prima. Helaas is het geen stereo. Maar de enkele speaker geeft prima geluid, helder en luid genoeg. Er is geen sprake van overdreven hoge tonen of wat dan ook. De tablet heeft een 3,5mm jackplug om de tablet ergens anders op aan te sluiten.Camera
De camera móet wel een slechte Chinese grap zijn. De 1,3mpix camera op de achterkant lijkt meer op een slechte 640x480 camera te zijn die interpoleert naar 1.3mpix. Het zal me niks verbazen als het ook echt zo is. De camera aan de voorkant is ook brak maar door een lagere resolutie en dus foto's die kleiner afgebeeld worden zie je dat minder. Het kan wel door voor Skype ofzo. Maar de camera's zijn ronduit brak. Enerzijds is de prijs van de tablet erg scherp, aan de andere kant, wat zou het kosten om een camera met kwaliteit van een middelmatige telefoon van 4 jaar terug erop te zetten. Deze camera's hebben meer de kwaliteit van de allereerste telefoons met camera's.Interface en bediening
Aan de kant van de poorten zit ook de power/unlock knop. Wat opvalt is dat het even duurt voor het unlockscherm tevoorschijn komt wanneer je op de knop druk. Ik schat een seconde of 1,5 tot 2. Niks dramatisch, wel opvallend. De volumeknop werkt ook traag; als je eenmaal op de knop drukt dan duurt het even door er iets veranderd en de volume-slider in beeld komt. Als je de knop ingedrukt houd dan duurt het ook aardig lang voordat de slider is verschoven naar het punt waar je naartoe wilt. In de praktijk druk ik op de knop zodat de slider tevoorschijn komt dan doe ik het op het scherm, wat prima werkt.De tablet is ruim voorzien van poorten; een stroomaansluiting voor de voeding, een mini HDMI aansluiting, 2 USB poorten, een micro-SD kaartlezer en een koptelefoonaansluiting. Een van de twee USB poorten is een on-the-go variant, zodat de tablet dienst kan doen als host. Je kan hier dus een camera op aansluiten en de foto's eraf halen of een film van een externe harddisk afspelen. Wat overigens prima werkt, ook in 1080p. De andere USB poort kan ook gebruikt worden als oplaadpoort; heb je een micro-USB lader dan kan je deze hier op aansluiten. Hou er wel rekening mee dat het opladen van de tablet met een telefoonlader, afhankelijk van de stroomsterkte, 6 tot 8 uur kan duren!
Android zelf is een kale versie, er zit geen skin of wat dan ook overheen. Dat heeft natuurlijk te maken met de prijs maar ik vind het wel prima. Skins voegen vaak niet veel toe vind ik.

Prestaties
De tablet reageert meestal vrij vlot, waarschijnlijk mede ook door de Mali 400 GPU. Bij sommige apps merk je dat de tablet iets traag reageert als je bijvoorbeeld wilt multi-tasken. DolphinHD (browser) bevroor regelmatig voor enkele seconden, maar sinds ik Opera Mobile gebruik heb ik hier geen last meer van. Deels heeft dit dus met de software zelf te maken maar ook met de iets verouderde A8 cortex waarvan er ook slechts 1 is, waar dual-core en quad-core de standaard is. De tablet is echter dusdanig scherp geprijsd en de vertragingen zijn niet zo heel ernstig dus ik ga daar echt niet over klagen. Over het algemeen kan je zeggen dat de tablet prima presteert voor dagelijkse taken.Ook met games kan de tablet overweg. Enerzijds is er een Mali 400 GPU aanwezig, anderzijds is 1024x768 geen hele hoge resolutie om te moeten renderen. Strikefleet Omega (3D RTS-achtig) loopt erg soepel en ook F18 Carrier Landing (3D 1st/3rd person F18 flight simulator) loopt erg soepeltjes. 720P en 1080p films en series wordt zonder problemen gerenderd, ook vanaf een externe HDD.
De echte snelheid van de CPU
Een belangrijke constatering is dat de CPU niet op de gespecificeerde snelheid loopt maar op 1ghz. Een vies chinees trucje. Meerdere mensen in dit topic hebben het geconstateerd nadat ze CyanogenMod 9 hebben geinstalleerd en 1 persoon heeft het zelfs aan de telefoon van Cherry bevestigd gekregen. Het doet niks af aan de prijs/kwaliteit maar erg jammer dat ze er over liegen.Benchmark
Ik heb benchmarks gedraaid van AnTuTu. De resultaten waren:CPU: 792
GPU: 1197
RAM: 399
I/O (SD?): 408
Wifi signaalsterkte
De wifi-verbinding kán een punt van zorg zijn. Aan de quality control op deze tablets lijkt het nodige te schorten, waarover later meer. Hierdoor lijken de resultaten echter te verschillen per tablet. Deze tablet heeft niet meer dan matig/redelijk bereik, maar ze zijn er ook die 1 meter naast de router maar 2 van de 4 streepjes laten zien voor de signaalsterkte. Dat is slecht. In mijn eigen huis met stenen muren maar houten vloeren werkt de tablet overal prima, maar bij mijn ouders, met een paar lagen beton ertussen en een niet zo bijzondere router qua signaalversterking is het soms op de eerste verdieping moeilijk.De 7” versie van deze tablet heeft het nog veel dramatischer. Daar is echter een truc voor uitgevonden om dit te verbeteren (het omdraaien van de antenne). Maar ook bleek dat met de achterkant eraf, die van aluminium is, de ontvangst veel beter werd. Hierdoor denk ik dat een combinatie van bezuinigen op de antenne en een metalen behuizing die deels als kooi van Faraday werkt, lijd tot matig tot slecht wifi signaal.
Accu
De accuduur is wat je mag verwachten van een dergelijke tablet. Hij haalt het niet bij een Asus Transformer of Galaxy Tab, maar al met al is het redelijk. Strikefleet Omega kan ik 3,5-4 uur spelen ongeveer. Een test met een 720p film in loop liep ongeveer 4,5 uur zonder geluid. Met geluid zal de tablet ongeveer 3,75 uur blijven draaien. Browsen heb ik niet achter elkaar gepood maar ik schat een uur of 4,5 a 5. Na 8 uur zonder gebruik was de batterijsterkte geen procent afgenomen.Een duidelijke maar...
De quality control laat duidelijk te wensen over. Dit is op te maken uit de vele reacties in dit topic, waar verschillende mensen verschillende problemen ervaren met de tablets. De een heeft problemen met wifi, de ander ziet vlekken op het beeld als je wat harder drukt, sommige hebben een probleem met een van de poorten enzovoort. Hou er dus rekening mee dat áls je er een koopt dat je er eentje zonder problemen kan hebben, maar ook een met 1 of 2 problemen, dusdanig dat je wellicht wilt ruilen.Conclusie
Dit apparaat bied verschrikkelijk veel waar voor je geld (149 euro). Via grijze import kosten gelijkwaardige tablets minimaal 225 euro en andere winkels verkopen sinds de Kruidvat aanbieding gelijkwaardige tablets voor 179 euro of meer. Deze hebben soms ook een tragere GPU dan de Mali 400. Het scherm is goed, de specs zijn ruim voldoende, Android 4 ICS staat er al op en je krijgt 2 jaar garantie aan huis erbij.Het scherm is kwalitatief erg goed voor de prijs maar niet helder genoeg voor gebruik buiten, zeker niet als de zon schijnt. Koop deze dus niet voor gebruik buiten. Ook durf ik niet met zekerheid te zeggen dat de tablet goed op zolder het WiFi signaal ontvangt als de woning uit beton bestaat en de router beneden aan de andere kant van het huis staat. Wees dus bereid om eventueel de tablet te retourneren. Bij mij werkt de wifi redelijk, bij anderen slecht. Je kan er voor kiezen om hem terug te brengen en je geld terug te krijgen, een nieuwe te proberen of de tablet open te schroeven om wellicht het signaal te verbeteren.
Kan je met deze punten leven dan bied de tablet erg veel waar voor je geld. De beeldkwaliteit en kijkhoeken zijn goed, de tablet draait soepel, is goed gebouwd en licht. Games kunnen erop gedraaid worden en ook Full HD films werken prima. Een aanrader dus voor dagelijks gebruik!
++ Prijs
++ 2 jaar garantie aan huis
++ IPS scherm met goede beeldkwaliteit en kijkhoeken
+ Bouwkwaliteit en gewicht
+ Sterke specs voor het geld
+ Goede aansluitmogelijkheden
- Wifi signaal laat soms te wensen over
- Maximale schermhelderheid laag, gebruik buiten bijna niet mogelijk
-- Camera kwaliteit is zeer slecht
-- Quality control is matig
Mijn subjectieve eindcijfer: 8,5
Ecodan warmtepomp
Ik herken mijn 9.7 geheel in bovenstaande review. Bedankt voor het opschrijven!
en @Franc1974 dank voor de tip van het hoesje, perfect ding voor het geld, net zoals de tablet dus!
en @Franc1974 dank voor de tip van het hoesje, perfect ding voor het geld, net zoals de tablet dus!
[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 29-06-2012 14:17 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nice review!JT schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:05:Review Kruidvat ProLine / Cherry M906 9,7” tablet
Mijn subjectieve eindcijfer: 8,5
Zijn deze dingen nog te koop? Online zie ik dat de 9,7" is uitverkocht, zijn deze tablets ook in de winkel beschikbaar?
De 7inch was gewoon te koop in de winkel 2 dagen terugEN-IS schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:20:
[...]
Nice review!![]()
Zijn deze dingen nog te koop? Online zie ik dat de 9,7" is uitverkocht, zijn deze tablets ook in de winkel beschikbaar?
Ik heb de TS ook iets aangepast.
Tnx voor de complimenten
@EN-IS: ik denk dat je op goed geluk de winkels af moet gaan. Breukelen was er in de middag van de dag van de aanbieding nog eentje. Ik denk dat je de kleine filialen niet moet overslaan; een klein filiaal in Loosdrecht moest de pallets waar ze mogelijk op lagen nog uitpakken op de dag van de aanbieding.
TripleQ: ongewtijfeld, maar de 9,7 gaat veel harder. Die was online al uitverkocht de dag vóór de aanbieding in de winkel, de 7" niet.
Tnx voor de complimenten
@EN-IS: ik denk dat je op goed geluk de winkels af moet gaan. Breukelen was er in de middag van de dag van de aanbieding nog eentje. Ik denk dat je de kleine filialen niet moet overslaan; een klein filiaal in Loosdrecht moest de pallets waar ze mogelijk op lagen nog uitpakken op de dag van de aanbieding.
TripleQ: ongewtijfeld, maar de 9,7 gaat veel harder. Die was online al uitverkocht de dag vóór de aanbieding in de winkel, de 7" niet.
Ecodan warmtepomp
Dank, dan weet ik wat me te doen staat, 1 vinden, testen, en als het bevalt, kopen.JT schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:27:
Ik heb de TS ook iets aangepast.
Tnx voor de complimenten![]()
Het is maar de vraag of je hem in de winkel mag openen en aanzetten
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Sinds 1 week draait mijn 9,7 inch tablet op CM9 4.04. (edit: versie 24 juni)
Met de originele firmware had ik regelmatig dat na het "wakker worden" uit standby het 1 tot 2 minuten duurde voodat ik WiFi ontvangst had. Sinds de CM9 update, zie pagina 1, duurt dit telkens slechts een paar seconden.
(Mijn router is een D-link DIR-655, hardware version A3, firmware 1.21EU)
Met de originele firmware had ik regelmatig dat na het "wakker worden" uit standby het 1 tot 2 minuten duurde voodat ik WiFi ontvangst had. Sinds de CM9 update, zie pagina 1, duurt dit telkens slechts een paar seconden.
(Mijn router is een D-link DIR-655, hardware version A3, firmware 1.21EU)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 15:39 . Reden: datum CM9 er bij gezet ]
Welke nightly van CM9 heb je erop? 15 juni of die van 24?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Geef een buitenlander wel de schuld als ze me pakken...JT schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:31:
Het is maar de vraag of je hem in de winkel mag openen en aanzetten
//Edit
* EN-IS is van buitenlandse afkomst
[ Voor 12% gewijzigd door EN-IS op 29-06-2012 14:40 ]
Verwijderd
24 juni.Oggy schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:38:
Welke nightly van CM9 heb je erop? 15 juni of die van 24?
Verwijderd
Astu. Ik had het ook weer via via hoorfranssie schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:15:
Ik herken mijn 9.7 geheel in bovenstaande review. Bedankt voor het opschrijven!
Overigens heeft hij wel degelijk 2 speakers hoor. Neem maar eens een app als PowerAmp en draai de balance knop. De speakers zitten heel dicht bij elkaar, dus stereobeeld is er nauwelijks, maar je hoort het geluid van de ene naar de andere opening gaan.
Effectief mono dusVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:52:
[...]
Astu. Ik had het ook weer via via hoorBen ook nog steeds erg blij met zowel tablet als hoesje.
Overigens heeft hij wel degelijk 2 speakers hoor. Neem maar eens een app als PowerAmp en draai de balance knop. De speakers zitten heel dicht bij elkaar, dus stereobeeld is er nauwelijks, maar je hoort het geluid van de ene naar de andere opening gaan.
Ecodan warmtepomp
Uhm, mooie review inderdaad! Alleen heeft mijn Cherry M906 toch echt een 10point touchscreen!
Verwijderd
Absoluut een mooie review, een 8.5, wauw... Wel jammer dat de mijne de al de hele week in Antwerpen ligt ter reparatie (defect scherm!) en nog steeds op onderdelen wacht
Crap! Man wat duurt dat lang.....
Crap! Man wat duurt dat lang.....
yep en hij doet ook nog afwassen stofzuigen ramen lappenVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:54:
draait deze tablet the sims freeplay?
Draai nu 1 1/2 dag op AOKP, de UI geeft vaak aan dat hij stopt met werken en crashed, na gebruik van Opera Mobile, nu dus APEX launcher als default launcher ingesteld en de force close niet meer gehad, overigens doet apex het wel een stuk beter
Verwijderd
Iemand trouwens een idee wat betreft de volgende dingen: ( 7 inch met cm9 nightlies )
Ik wil weten wat de txpower is ( staat niet in de build.prop ) ( stond bij de pro3 er in: txpower=40 )
De app "wifi tx power" komt er ook niet uit. ( de pro 3 kon met die app de txpower aanpassen )
Als ik in een terminal ( op de tablet zelf ) iwconfig intyp gebeurt er niets. ( de pro3 laat dan de huidige txpower zien )
Als ik de tablet aansluit met usb krijg ik geen devices te zien bij adb ( de pro 3 doet het prima met adb )
Duss... wie het weet mag het zeggen!
Ik wil weten wat de txpower is ( staat niet in de build.prop ) ( stond bij de pro3 er in: txpower=40 )
De app "wifi tx power" komt er ook niet uit. ( de pro 3 kon met die app de txpower aanpassen )
Als ik in een terminal ( op de tablet zelf ) iwconfig intyp gebeurt er niets. ( de pro3 laat dan de huidige txpower zien )
Als ik de tablet aansluit met usb krijg ik geen devices te zien bij adb ( de pro 3 doet het prima met adb )
Mooie review. Ben het er helemaal mee eens en is zeker van nut voor degene die twijfelen over de tablet wel of niet aanschaffen.
Als ie uitverkocht blijft dan zullen de mensen die hem nog niet hebben er echter weinig mee kunnen.
Hoelang duurt het bij jullie om de 9.7" volledig op te laden? Dus van helemaal leeg (5%?) tot 100%. Ik hoor het graag.
is er al een nieuwe nightly uit?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:16:
Iemand trouwens een idee wat betreft de volgende dingen: ( 7 inch met cm9 nightlies )
nvm niet dus, blijf nog een tijdje aokp draaien, werkt toch wel fijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Epiphany op 29-06-2012 22:53 ]
edit: laamaar
[ Voor 92% gewijzigd door Grzzl op 29-06-2012 22:51 ]
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.
Verwijderd
Heb je uberhaupt wel vergeleken tussen de twee ( als in: beide versies "uitvoerig" getest? )Epiphany schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:09:
[...]
is er al een nieuwe nightly uit?
nvm niet dus, blijf nog een tijdje aokp draaien, werkt toch wel fijn.
zeer zeker. cm9 hikt vaker naar mijn gevoel. cm9 ong 1 week op de tab gehad, nu 2 dagen aokp erop, veel minder vertragingen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:42:
[...]
Heb je uberhaupt wel vergeleken tussen de twee ( als in: beide versies "uitvoerig" getest? )
ik heb een 9,7", staat gewoon een linkje in TS
Verwijderd
Ik zit hier even te kloten met die aokp, maar wat me direct opvalt is het gebrek aan volumeknoppen in de statusbalk ( op de 7 inch )
Wél kan ik 2 extra knoppen toevoegen aan de statusbalk, maar die zien er ten eerste uit als een eenhoorn, en ten tweede kan ik niet volume up/down assignen..
Ik zie ook geen mogelijkheid om het GSM signaal icoontje te verwijderen ( ik kan hem wél een ander kleurtje geven...
)
--edit--
Ik zie dat de huidige versie van aokp de system bar volume knoppen niet ondersteund.. lekker handig als je geen hardware knoppen hebt.
Wél kan ik 2 extra knoppen toevoegen aan de statusbalk, maar die zien er ten eerste uit als een eenhoorn, en ten tweede kan ik niet volume up/down assignen..
Ik zie ook geen mogelijkheid om het GSM signaal icoontje te verwijderen ( ik kan hem wél een ander kleurtje geven...
--edit--
Ik zie dat de huidige versie van aokp de system bar volume knoppen niet ondersteund.. lekker handig als je geen hardware knoppen hebt.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 12:27 ]
Euhm jongens....
Ik heb net de 7'' geflasht met de CM9 mod erop. Inc de 7'' compatabilitypack... maar nu na de t flashen wilde ik rebooten.. hij ging uit en nu... NIKS!
Echt wtf? Hij reageert nergens meer op... kan ik hem nog resetten ofzo?
HELP!
Ik heb net de 7'' geflasht met de CM9 mod erop. Inc de 7'' compatabilitypack... maar nu na de t flashen wilde ik rebooten.. hij ging uit en nu... NIKS!
HELP!
Verwijderd
Heb je wel:
éérst de rom geflashed, toen de gapps en toen de compatibility ( achter elkaar, zonder te rebooten ) ?
Probeer anders ( als de tablet volledig uit is ) het volgende:
Houd de "terug" knop ingedrukt ( meest rechter knop ) druk dan ( en houd vast ) de power knop in ( de meest linker knop ) als je een android icoontje ziet laat je éérst de terugknop los, en dán de powerknop.
Als het goed is kom je nu ( na een paar seconden wachten ) in CWM.
Nu restore system default doen, én wipe dalvik cache.
Daarna opnieuw beginnen met flashen in de volgorde die ik beschreef.
éérst de rom geflashed, toen de gapps en toen de compatibility ( achter elkaar, zonder te rebooten ) ?
Probeer anders ( als de tablet volledig uit is ) het volgende:
Houd de "terug" knop ingedrukt ( meest rechter knop ) druk dan ( en houd vast ) de power knop in ( de meest linker knop ) als je een android icoontje ziet laat je éérst de terugknop los, en dán de powerknop.
Als het goed is kom je nu ( na een paar seconden wachten ) in CWM.
Nu restore system default doen, én wipe dalvik cache.
Daarna opnieuw beginnen met flashen in de volgorde die ik beschreef.
Powerbutton vasthouden, voor een force shutdown.
Dan komen we op het grote voordeel van Allwinner tablets, die dingen zijn bijna niet te bricken, gezien de "update" tool bijna altijd wel de firmware erop krijgen.
Volg de stappen hier uit om het ding te unbricken
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1003
@ hieronder
Valid point
Dan komen we op het grote voordeel van Allwinner tablets, die dingen zijn bijna niet te bricken, gezien de "update" tool bijna altijd wel de firmware erop krijgen.
Volg de stappen hier uit om het ding te unbricken
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1003
@ hieronder
Valid point
[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 30-06-2012 13:15 ]
Ik heb het precies zo gedaan is in de TS staat... wat dus goed ging op mn 9.7''
Ben nu met die knoppen aan t proberen maar zonder enig resultaat tot nu toe
Ben nu met die knoppen aan t proberen maar zonder enig resultaat tot nu toe

Had ik ook. Hij lijkt dan uit te staan, maar staat stiekem aan en reageert nergens op. Houd de aan/uit knop 15-20 seconden ingedrukt. Dan weet je zeker dat ie echt uit staat (is een soort forced shutdown).low_n_slow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:07:
Euhm jongens....
HELP!
Daana aan de lader hangen en kijken of ie weer laadt. Dan aanzetten en kijken of hij doorstart. Bij mij deed die dat wel. Het is net alsof hij denkt dat de batterij in een keer helemaal leeg is of zo. Had ik ook toen ik terug ging naar stock rom.
Goed punt. Het lijkt idd zo te gaan... echter helpt jouw oplossing niet bij mij. Gelukkig reageert hij wel op de USB oplossing van het forum.. dus ik ga hem maar weer terug flashen en opnieuw proberen...NoGinryuGo schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:16:
[...]
Had ik ook. Hij lijkt dan uit te staan, maar staat stiekem aan en reageert nergens op. Houd de aan/uit knop 15-20 seconden ingedrukt. Dan weet je zeker dat ie echt uit staat (is een soort forced shutdown).
Daana aan de lader hangen en kijken of ie weer laadt. Dan aanzetten en kijken of hij doorstart. Bij mij deed die dat wel. Het is net alsof hij denkt dat de batterij in een keer helemaal leeg is of zo. Had ik ook toen ik terug ging naar stock rom.
to be continued!
Ik heb ondertussen een app gevonden die oriëntatie echt fixeert. Als je dan bijv. in portrait een spelletje opstart dat gewoonlijk altijd in landscape opstart wordt ook dat in portrait opgestart.CaptJackSparrow schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:32:
9,7/4.0.3
Ik kom er vandaag achter dat ik de schermoriëntatie niet vast kan zetten in de portrait stand. Zodra ik autorotatie uitzet draait het scherm vast in de landscape stand. Beetje irritant. Ik had gehoopt dat Google Play: Rotation Locker hierbij zou kunnen helpen want op een andere tablet kon ik daarmee apps die altijd in portrait lopen zelfs naar landscape forceren maar op de 906 doet ie het helaas niet.
Heeft iemand hier misschien ondertussen al wel een oplossing voor?
Google Play: Display orientator
Verder gratis en zonder vrijpostige permissies.
Wel even de optie 'Change X and Y axis' aanvinken voor een goede werking.
Als je maar geholpen bent ;-) Ik blijf het voor het geld een geweldig leuk ding vinden.low_n_slow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:24:
[...]
Goed punt. Het lijkt idd zo te gaan... echter helpt jouw oplossing niet bij mij. Gelukkig reageert hij wel op de USB oplossing van het forum.. dus ik ga hem maar weer terug flashen en opnieuw proberen...
to be continued!
Fijn.... het volgende probleem dient zich aan:
Mn win7x64 herkent hem niet en kan derhalve geen drivers vinden! (of vice versa
)
Iemand hier een ideetje over??
Mn win7x64 herkent hem niet en kan derhalve geen drivers vinden! (of vice versa
Iemand hier een ideetje over??
Hoe herkent je pc 'm niet, bij het flashen of in USB modus? Als je al een keer succesvol hebt geflashed herkent je pc de tablet al en wordt geen nieuwe hardware geïnstalleerd. LiveSuit zou dan ook 'vanzelf' verder moeten gaan. Wel zaak om de handleiding goed te volgen: LiveSuit installeren & opstarten, config doorlopen & image selecteren, tablet volledig uitzetten, 'back' ingedrukt houden, USB aankoppelen, power togglen, 'back loslaten'.
Als het USB modus betreft kun je wellicht met usbdeview zien wat er mis is. HIer loopt e.e.a. goed op Win7x64.
Als het USB modus betreft kun je wellicht met usbdeview zien wat er mis is. HIer loopt e.e.a. goed op Win7x64.
Uiteindelijk toch deze (?) tablet ergens anders duurder gekocht, want ik wil het nog meenemen op vakantie. De locatie van de knopjes en aansluitingen komen niet helemaal overeen met de foto's in de review van JT.
Nu ben ik nog op zoek naar een cover/case voor deze tablet.
Weet iemand een goedkope/simpele case/cover voor deze tablet (dus zonder toetsenbord) die ook gebruikt kan worden als standaard om de tablet rechtop te houden?
Nu ben ik nog op zoek naar een cover/case voor deze tablet.
Weet iemand een goedkope/simpele case/cover voor deze tablet (dus zonder toetsenbord) die ook gebruikt kan worden als standaard om de tablet rechtop te houden?
Als ie net als de 9,7" Cherry dezelfde afmetingen heeft als een iPad dan kun je de al enkele malen eerder genoemde Mcalley nemen. Elders enkele malen duurder! Even wachten tot ie weer in voorraad is maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren. Ik heb hem zelf dinsdag besteld toen ie na enkele dagen 'in bestelling' weer voorradig was en had hem de volgende dag binnen.
Verwijderd
had ik dus ook.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:05:
Als ie net als de 9,7" Cherry dezelfde afmetingen heeft als een iPad dan kun je de al enkele malen eerder genoemde Mcalley nemen. Elders enkele malen duurder! Even wachten tot ie weer in voorraad is maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren. Ik heb hem zelf dinsdag besteld toen ie na enkele dagen 'in bestelling' weer voorradig was en had hem de volgende dag binnen.
website zegt niet voorradig en sávonds kreeg ik een mailtje dat ie verzonden was.
topcase en dat voor 14.95 inc verzenden.
elders 24.95 maar wel in meerdere kleuren
Raar inderdaad, heb de Cherry M906 doos niet zo bij de hand maar heb wel even een screenshot gemaakt van de 10point touchscreen test!
Gemaakt met MultiTouch Tester app
http://i46.tinypic.com/23rn3n9.png
Zou dit dan betekenen dat er verschillende versies met verschillende touchscreens uitgebracht zouden zijn? Mhm.. haha
Mvg,
Edit: Ik weet voor 99.9% zeker dat mijn doos er ook anders uit zag! En ja, heb hem toch echt bij de kruidvat besteld
[ Voor 9% gewijzigd door aardappel12 op 30-06-2012 20:49 ]
Ik heb hem ook besteld n.a.v. de reacties erover in dit topic, normaal komt ie ergens volgende week binnen.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:05:
Zit ondertussen nog eens even aan mijn laptop (die ik opvallend minder gebruik sinds de aankoop van de 9.7" tablet), maar nu merk ik ook weer hoe frappant het verschil in surfsnelheid is...alsof je van 56k naar kabel/dsl gaat...

Edit: Heeft er trouwens al iemand baat gehad bij het veranderen van het wifi-kanaal?
[ Voor 4% gewijzigd door Drwho1 op 30-06-2012 20:59 ]
Yep en op dat cherry forum schrijven ze ..surfen gaat razendsnel pfffffff
Mijn broek zakt er van af..lol
9.7
Mijn broek zakt er van af..lol
9.7
Welke app is er geschikt om te zien welke snelheid je haalt op wifi?
Ikzelf gebruik Google Play: Traffic Monitor .Een dataverbruik monitor met ingebouwde snelheidstest.
Verwijderd
Dank voor deze tip! Dit is echt een super appie.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:30:
[...]
Ik heb ondertussen een app gevonden die oriëntatie echt fixeert. Als je dan bijv. in portrait een spelletje opstart dat gewoonlijk altijd in landscape opstart wordt ook dat in portrait opgestart.
Google Play: Display orientator
Verder gratis en zonder vrijpostige permissies.
Wel even de optie 'Change X and Y axis' aanvinken voor een goede werking.
Verwijderd
Juist, het volgende: ( 7" met CM9 Nightlies )
Gisteravond met volgeladen accu gaan slapen met de internetradio aan ( zoals ik ook wel eens deed met mijn pro 3 )
Vanochtend ( uiteraard ) de accu leeg.
Prik ik 'm aan de lader met de verwachting 1 streepje te zien en dat hij aan het laden gaat ( zoals de pro 3 deed als hij écht hélemaal leeg was )
Nee hoor, ik krijg eventjes een leeg accusymbooltje met daarin een uitroepteken te zien?
Nou goed, het zal wel dacht ik.
Een kwartier later wil ik de tablet aanzetten ( hij hangt nog aan de lader ) en wéér dat icoontje met het uitroeptekentje..
Hij "ziet" de lader wél, want als ik de lader er uit haal, en weer er in stop geeft hij weer dat icoontje aan.
Hoe? Wat?
Moet ik 'm nóg langer aan de lader laten?
---edit---
Het gekke is, ik kan wél "verbinding" maken met de tablet door de "terug" knop ingedrukt te houden, de usb er in te prikken en een paar keer op "power" te tikken..
Tenminste, de PC geeft dan het geluidje dat er verbinding is.
---edit2---
Nóg vreemder, ik heb zojuist wél succesvol de originele rom kunnen flashen, maar helaas geeft het batterijsymbooltje nog steeds het uitroeptekentje..
Ik snap er niets van!
Gisteravond met volgeladen accu gaan slapen met de internetradio aan ( zoals ik ook wel eens deed met mijn pro 3 )
Vanochtend ( uiteraard ) de accu leeg.
Prik ik 'm aan de lader met de verwachting 1 streepje te zien en dat hij aan het laden gaat ( zoals de pro 3 deed als hij écht hélemaal leeg was )
Nee hoor, ik krijg eventjes een leeg accusymbooltje met daarin een uitroepteken te zien?
Nou goed, het zal wel dacht ik.
Een kwartier later wil ik de tablet aanzetten ( hij hangt nog aan de lader ) en wéér dat icoontje met het uitroeptekentje..
Hij "ziet" de lader wél, want als ik de lader er uit haal, en weer er in stop geeft hij weer dat icoontje aan.
Hoe? Wat?
Moet ik 'm nóg langer aan de lader laten?
---edit---
Het gekke is, ik kan wél "verbinding" maken met de tablet door de "terug" knop ingedrukt te houden, de usb er in te prikken en een paar keer op "power" te tikken..
Tenminste, de PC geeft dan het geluidje dat er verbinding is.
---edit2---
Nóg vreemder, ik heb zojuist wél succesvol de originele rom kunnen flashen, maar helaas geeft het batterijsymbooltje nog steeds het uitroeptekentje..
Ik snap er niets van!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 11:38 ]