@acoster; komt misschien wat lullig over (hoog uit de doeken ) maar heb aantal bij belcompany gewerkt, daardoor veeel mobieltjes/tablets in bezit gehad, eerste wat ik dan doe ik die boel openbreken dat je eigenaar van je device bent. daarvoor zijn root en rom/radio/ram flashen noodzakelijk. maar de procedures en software die ze hiervoor gebruiken
dat moet volgens mij ook anders kunnen. CYM heeft diverse andere manieren die vaak ook geschikt zijn (is een procedure, geen systeem).
bij dat cherry forum heb ik duidelijke omschrijving staan van de handelingen. feit blijft dat device niet in die 'flash' modus gaat. en verkrijgen van root-toegnang tot heden niet gelukt is (cherry updates/superuser/rootmanager etc.)
op forum zijn tich andere die tegen vergelijkbare problemen aanlopen; flashen/firmware update lukt niet. ene heeft out-of-the-box al root toegang, andere hebben dat niet

maar voor de oplossing wordt altijd terug verwezen naar het topic met de instructies....
usb werkt werkt na behoren indien aangesloten op pc wanneer die aan staat, dus dat kan probleem niet zijn
usb driver kan een serieuze bottleneck zijn; filetransfer vereist andere drivers dan adb-transfer, maar zover kom ik nog niet eens. device moet daarvoor in die flash-modus gezet worden, daar strandt het al.
ben er nog niet achter hoe ik vanuit een live situatie het device kan herstarten in flash mode zonder die key-combinaties, dat is meestal wel mogelijk als ik naar andere tablets/mobieltjes kijk