Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456614

cm9 geeft net aan dat er een update is naar v2012.6.24 , of ik hem wil downloaden, mooi man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:32
Anoniem: 456614 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:39:
cm9 geeft net aan dat er een update is naar v2012.6.24 , of ik hem wil downloaden, mooi man.
Ik wou net hetzelfde posten :p
Van v2012.6.15 naar v2012.6.24.
Wordt dat gewoon automatisch gedownload en geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456614

aanklikken en downloaden, daarna vraagt hij of hij moet rebooten in recovery mode, en geeft aan waar het bestand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 20:26

Swordlord

Act first, think never

http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/

Voor als mensen zich afvragen wat veranderd is..
2012-06-24
* added: devlistener, a small daemon to set write permissions for supported usb bluetooth dongles
* removed: u3gmonitor (tell me if your 3g dongle was working with previous version and now it doesn't)
* changed: build fingerprint to match SGS2
* changed: minor change to HDMI kernel code according to a patch submitted by Quarx2k that behaviour was consuming 5-8% of cpu for nothing
* updated: cm9 sources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463839

Anoniem: 463807 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:14:
Whatsapp werkt wel , je moet alleen de gmailadressen van je contactpersonen invoeren
en dan werkt het wel en iemand met een backberry kan gelijk contact met je maken
alleen het nadeel is dat je alleen binnen via je wifi kan whapsappen
dus ik heb hem er weer af gegooid en een andere telefoon gekocht maar het werkt eigenlijk gewoon perfect
Dit is voor de 7 inch
Ik kan whatsapp niet in de google store vinden en als ik van het site downloaded en wil installeren krijgt ik een melding dat deze version incompatibel is, ook met Facebook zelfde probleem en Twitter/tweetcaster ook niet in de store gevonden. Maar het mijn oude GalaxyTab 7" met android version 2.3 kan ik al meer dan een jaar. Zou version 4.03 de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Orginele rom?

Bij de orginele rom, zitten bepaalde locatie settings enzo, niet in de config files.
Daardoor vinden programma's die graag locatie bepaling hebben voor reclame of andere doeleindes, dat ze niet compitabel zijn.

In de topic start hiervan, staat een fix voor de play-store.

of je kan hier kijken: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1003
De nieuwste "officiële" rom heeft nou full play-store (eigenlijk is gewoon die fix toegepast in de ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447056

Heren, het volgende:

Ik heb een paar "issues" met mijn 7 inch model.
De 2.5mm jack is behoorlijk "gevoelig", als je hem er iets te ver insteekt speelt hij muziek over de koptelefoon én de ingebouwde speakers tegelijkertijd.
Als je aan de jackplug draait komt er soms helemáál geen geluid uit.

De oplaadpoort is ook "iffy".. als je wat aan het stekkertje rommelt ( de tablet verplaatst ) dan zegt hij dat hij niet oplaad..

Het volgende: ik "moet" de tablet toch openhalen om de wififix toe te passen, zal ik dan gelijk deze problemen ( proberen ) op te lossen, óf zal ik éérst de tablet omruilen voor een exemplaar zonder de laad/koptelefoonproblemen en dán pas de wififix toe passen?

Ik heb namelijk géén idee wanneer de kruidvat weer de 7 inch modellen in huis heeft, aldaar ik zaterdag het állerlaatste exemplaar in Deventer heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Anoniem: 447056 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:04:

De oplaadpoort is ook "iffy".. als je wat aan het stekkertje rommelt ( de tablet verplaatst ) dan zegt hij dat hij niet oplaad..
Goed doorduwen, plug is stroef de eerste keer.
Als je hem helemaal door drukt is het contact goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 24-06-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is cm9 en waar ik er over vinden wat er ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
@Bolletjebas

Ik zou hem omruilen, als het chassisdeeltje niet goed is is dit heel moeilijk zelf te repareren want het zit natuurlijk op het mainboard gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. jammer.

Zal je nét zien dat het weer weken duurt voor ze het ding weer op voorraad hebben..

Iig bedankt voor het advies. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 447056 op 24-06-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
Anoniem: 463839 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Wat is cm9 en waar ik er over vinden wat er ik kan doen?
Anoniem: 452472 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:07:
mtr33 Wat kan je nog meer met CM9??
Op welke van de tablets bedoel je? Zie voor de 9.7" de Qware/Yarvik topics & voor de 7" android-hilfe en slatedroid (Hyundai A7HD). Algemene info over wat CM9 wel/niet kan op de cyanogenmod site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=38470789,noline]Bolletjebas schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:04[/

Ik heb namelijk géén idee wanneer de kruidvat weer de 7 inch modellen in huis heeft, aldaar ik zaterdag het állerlaatste exemplaar in Deventer heb gekocht.
Opgepast! ik dacht zaterdag in den Haag ook het laatste exemplaar uit de vitrIne te hebben gekocht maar ontdekte thuis dat het de voorganger Cherry M-677 was met veel minder goede specificaties heeft maar wel dezelfde prijs! Gelukkig kon ik de laatste. M-728 nog net bij een ander filiaal kopen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 463839 op 24-06-2012 12:46 . Reden: Aanvulling? Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463807

Anoniem: 463839 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:00:
[...]

Ik kan whatsapp niet in de google store vinden en als ik van het site downloaded en wil installeren krijgt ik een melding dat deze version incompatibel is, ook met Facebook zelfde probleem en Twitter/tweetcaster ook niet in de store gevonden. Maar het mijn oude GalaxyTab 7" met android version 2.3 kan ik al meer dan een jaar. Zou version 4.03 de oorzaak kunnen zijn?
Ik zelf heb hem van play market afgehaald maar we kunnen hem niet meer terug vinden
maar nu staat hij wel op 1mobielmarket staat hij wel moet je die even proberen
ik heb wel nog steeds de whatsapp apk erop staan snap er ook niks van

maar heb je onder instellingen en dan beveiliging apperaatbeheer ook onbekende bronnen aangevinkt want ander werkt het niet als je iets buiten de market download.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 463807 op 24-06-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mtr33 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:18:
[...]

[...]

Op welke van de tablets bedoel je? Zie voor de 9.7" de Qware/Yarvik topics & voor de 7" android-hilfe en slatedroid (Hyundai A7HD). Algemene info over wat CM9 wel/niet kan op de cyanogenmod site.
Ik ben een newby 8)7 en heb geen idee wat CM9 is, zoek dus een primer over dit onderwerp,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Op deze ongeloofelijk handige site staat alles wat je wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463839 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:31:
[...]

Opgepast! ik dacht zaterdag in den Haag ook het laatste exemplaar uit de vitrIne te hebben gekocht maar ontdekte thuis dat het de voorganger Cherry M-677 was met veel minder goede specificaties heeft maar wel dezelfde prijs! Gelukkig kon ik de laatste. M-728 nog net bij een ander filiaal kopen. :)
Net ff met de motor op en neer geknald naar Zutphen en daar mijn tablet om kunnen ruilen voor een nieuwe ( ook een M-728 )

Lader werkt, koptelefoon werkt, alleen een héél klein beetje een donkere "rand" links.. Schijnt dat dat "leklicht" kan zijn? ( wat te verhelpen is door de mod uit te voeren die ergens hier beschreven stond? )

---edit-- ik zie net dat leklicht er uit ziet als lichte vlekken, niet als een geheel donkere rand.. Dan zal het wel zo horen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 447056 op 24-06-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
Pas wel op dat na de update je touchscreen niet meer werkt. Dus maak eeerst ff een backup voordat je update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:52

itarix

404 soul not found

low_n_slow schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:08:
[...]

Pas wel op dat na de update je touchscreen niet meer werkt. Dus maak eeerst ff een backup voordat je update!!
Volgens mij moet je ook al de compatibility dingen en gapps opnieuw flashen als je update. Tenminste dat is wat ik heb gedaan en nu doet het touchscheen het nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:37
Gapps hoef je alleen te updaten als hij niet meer werkt. Die blijft gewoon staan tijdens een update.
De driver voor het touchscreen natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
iemand die het is gelukt om een usb stick bij de 9.7" aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor deze opheldering maar onder de Devices zie ik geen Cherry genoemd zodat ik er niets aan heb of zijn toch mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
De genoemde devices worden direct door de CM devs gemaakt, de rest is afhankelijk van ports door andere devs, zoals Troy op slatedroid voor een aantal Allwinner A10 tablets. Aangezien de M-728 en de Hyundai A7HD feitelijk hetzelfde zijn kun je de A7HD 'versie' van CM9 of AOPK gebruiken.Voordat je als n00b aan custom ROMs begint loont het zeker de moeite je goed in te lezen. Voordeel van de A10's is dat je via LiveSuit vrijwel altijd weer terug kunt gaan naar een stock ROM. Echt bricken komt dan ook zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net te tablet opengehad om de antenne te herschikken.
Wat blijkt, 3 van de 8 schroeven die men kan aandraaien om het lekkende licht te verminderen missen gewoon!

Terug met dat ding..
Nou maar afwachten wanneer ze weer op voorraad zijn.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-05 18:44
Hehe we hebben nu een volledige werkende app store toch wel zo fijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Anoniem: 447056 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:16:
Wat blijkt, 3 van de 8 schroeven die men kan aandraaien om het lekkende licht te verminderen missen gewoon!

Terug met dat ding..
Ow en wat zeg je dan , heb hem ff open gehad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463807

Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd of er een dongel op werkt op de 7 inch
zodat je niet altijd afhankelijk ben van wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441222

zoooo ik weet niet wat er is gebeurd maar ik heb m nu ook kunnen flashen.
maar ik deed het anders..
usb erin backtoets indrukken en dan startknop secondenlang indrukken dus niet als een debiel erop drukken.
maar goed padje liep al redelijk (alleen wat crashes af en toe) en itv doet het nog steeds niet..
of met cm9 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Anoniem: 463807 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:02:
Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd of er een dongel op werkt op de 7 inch
zodat je niet altijd afhankelijk ben van wifi ?
Deze zouden moeten werken (niet zelf getest):
Huawei E353
Huawei E182E
Huawei EC1270
Huawei EC156
Huawei E160E
Huawei E1782
Huawei E1750
Huawei E1820
Huawei E173u
Huawei EC1261
Huawei EC167
Huawei EC189
Huawei EC150
Huawei EC122
Huawei E261
Huawei E220
Huawei E153
Huawei E272
Vodafone K3520
ZTE MF637U
ZTE AC2766
ZTE AC2736
ZTE AC2746
ZTE MF633BP-1
ZTE AC580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95359

9.7 inch

Ik moet zeggen dat het wifi bereik wel héél belabberd is. Is er al iemand die zijn 9.7 inch tablet open heeft gemaakt om te kijken of er misschien iets hardware matig te tweaken valt? Zowel mijn telefoon, laptop als Logitech Squeezebox hebben allemaal redelijk signaal waar de tablet totaal niks opvangt.

Betreffende de bug in Google Talk (video bellen): Heeft iemand dit al kunnen reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464109

Al enkele weken Cyanogenmod9 op de 9'7 inch draaien, werkte tot nu toe allemaal prima, alleen lijkt hij nu tijdens het installeren van apps uit de Play-store spontaan te rebooten... Heb al eens een soortgelijk probleem gehad (alleen dan nog veel vaker) met mijn eerste 9'7 inch Cherry, toen teruggestuurd en deze als vervanging gekregen. Begin er nu toch aan te twijfelen of het wel een hardware gerelateerd probleem is...

Lees net ook op het Cherry forum dat Instellingen > opties voor ontwikkelaars > gpu rendering afdwingen de tablet wat sneller zou maken

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 464109 op 24-06-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385303

Wifi bij 9.7" ook niet best. Kan ik voor deze de build.prop ook wijzigen. Iemand ervaring hiermee?

Edit: kan de build.prop niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 14:41
Ik heb de 7" tablet, en ben er *zeer* over te spreken. Na de hier genoemde aanpassingen (WiFi antenne, Play Store) is het een zeer volwassen apparaat, met goede performance en een prachtig scherm.
Maar... is het op een of andere manier mogelijk een GPS ontvanger aan te sluiten, via de USB aansluiting?
Ik zou er ook mee willen navigeren...

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
  • Laatst online: 21:23
build prop kan gemakkelijk worden gewijzigd met de "build prop editor" app uit de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385303 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:48:
Wifi bij 9.7" ook niet best. Kan ik voor deze de build.prop ook wijzigen. Iemand ervaring hiermee?

Of gewoon root explorer installeren..

De build.prop vind je hier: /system/build.prop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38
Anoniem: 385303 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:48:

Die zit altijd in /system/build.prop. Je moet wel een file manager hebben die ook naar root kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De gratis
Google Play: ES File Explorer
en
Google Play: Ghost Commander File Manager
kunnen ook al vele versies geleden met de root overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
avoid schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:05:
Maar... is het op een of andere manier mogelijk een GPS ontvanger aan te sluiten, via de USB aansluiting?
Ik zou er ook mee willen navigeren...
Stock niet, maar op CM9 of AOPK (BT via USB) wel. Mits je een stick hebt die werkt (trial and error vrees ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben een echte leek. Waar typ/geef ik in: /system/build.prop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

File explorer openen ( bovengenoemde )
Dan kom je in de "verkenner" terecht.
In de map die je nu ziet staat ook "/system" klik daar op.
dan kom je in die map.
In die map vind je de build.prop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225481

Anoniem: 447056 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:16:

Terug met dat ding..
eeehm die schroeven worden juist iets los gedraaid om lekkend licht te verminderen. Het kan zo zijn dat die drie schroeven met opzet eruit gedraaid zijn want ze lagen niet los te rammelen in het tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464159

Mag ik als echte noob wat vragen?
Heb deze tablet ook aangeschaft en zoek nu een gratis media player die ook alle gedownloade DVD formats ondersteunt. Iemand een tip?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 16:32
Anoniem: 464159 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:52:
Mag ik als echte noob wat vragen?
Heb deze tablet ook aangeschaft en zoek nu een gratis media player die ook alle gedownloade DVD formats ondersteunt. Iemand een tip?
alvast bedankt!
Tik in de Playstore ''vlc media player' in, de populaire media player voor op je tablet.
Speelt zowat alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464159

thanks! gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

oops, verkeerde topic... ;)

[ Voor 83% gewijzigd door nAffie op 25-06-2012 00:13 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
k was me al een beetje aan het afvragen waarom ik soms in de webbrowser een ipad refererentie zag. :-)

Inmiddels weet ik waarom ... in de debug instellingen van de browser staat ipad geselecteerd ipv android |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Build.prop aangepast (bedank daarvoor degenen die mij geholpen hebben) maar heeft niets geholpen qua verbetering wifi-bereik.
Denk eraan om hem terug te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash
  • Laatst online: 06-05 17:39
Iemand anders ook problemen met het benaderen van de interne storage via USB met de nieuwste CM9 versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:53
Nee, via update me, kan je ook bepaalde apps weer fixen.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 385303 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:53:
Build.prop aangepast (bedank daarvoor degenen die mij geholpen hebben) maar heeft niets geholpen qua verbetering wifi-bereik.
Denk eraan om hem terug te brengen
Is ook al vaak gezegd. Pauze Scan tijd vergroten is om accu te sparen en andere is om de data overdracht efficienter te maken.

Ben ik nu de enige die geen sync met zijn gmail contacten kan maken?
Ondanks dat ik de firmware update heb gedaan en de twee contacts apk heb geinstaleerd? Dit op de 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326734

Kan iemand bevestigen (ik heb aan het zoeken geweest maar er is gewoon al teveel tekst). Dat de root procedure die op de eerste pagina staat ook effectief werkt? Werkt de playstore bijvoorbeeld nog steeds of moeten we opzoek gaan naar APK's en deze manueel installeren? (Wat geen probleem is want ik heb een One S rooted).

Het viel me wel op de deze tablet teleurstellend weinig van de market kan downloaden standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Yokke ( en iedereen )
Misschien is het een idee om even kort te vermelden in je bericht of het probleem/oplossing/programma/whatever voor/met/op/bij/onder/in een 7" of een 9.7" betreft, anders gaat iemand ( waaronder ik ) denken "oh, dat is handig" en dan blijkt het dat het om de andere versie gaat.

@ Yokke, als je de 7" bedoelt, op tabletsupport staat een nieuwe officiele rom, ( en de instructies hoe je die moet flashen ) als je dat gedaan hebt zul je zien dat je volledige toegang hebt tot de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Smarron

The bend

Anoniem: 326734 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:20:
Kan iemand bevestigen (ik heb aan het zoeken geweest maar er is gewoon al teveel tekst). Dat de root procedure die op de eerste pagina staat ook effectief werkt? Werkt de playstore bijvoorbeeld nog steeds of moeten we opzoek gaan naar APK's en deze manueel installeren? (Wat geen probleem is want ik heb een One S rooted).

Het viel me wel op de deze tablet teleurstellend weinig van de market kan downloaden standaard.
Na de aanpassing kan ik Angry Birds en Facebook downloaden. Ervoor waren ze niet te vinden.

(7")

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al de hardware fix gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ chrissnow

http://gathering.tweakers...antenne&data[boolean]=AND

[ Voor 42% gewijzigd door cornfed99111 op 25-06-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ iedereen die van plan is om een tablet ( 7 inch én 9.7 inch ) te kopen in een kruidvat filliaal:
Ik heb net mijn tablet omgeruild en kreeg te horen dat álle fillialen de tablets terug moeten sturen naar het hoofdkantoor omdat de prijs niet uitkan in de winkel.
Dit gaat in vanaf morgen!
Dus vanaf morgen is de tablet/zijn de tablets enkel en alleen nog maar via internet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
omdat de prijs niet uitkan in de winkel
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat betekent doorgaans dat de winkels (franchise nemers?) het gezeur zat zijn en dat het te veel tijd van het verkoopteam vraagt. Dat kan dus niet uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe dan ook :P

Vanaf morgen enkel nog maar in de webshop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:53
9.7 " CM9. 0615 nightly

Wifi probleem is denk ik wel software matig. Want hij detecteert gewoon dat er wifi is, maar wil niet verbinden als je daarop klikt. Daarnaast helpt netwerk vergeten en opnieuw instellen ook niet.

Je legt de tablet dan weg en na 5-10 minuten heeft hij ineens wel wifi verbinding. Maar als de tablet langere tijd op standby staat, is de wifi verbinding weer verbroken en moet je weer wachten.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Smarron

The bend

Oggy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:26:
9.7 " CM9. 0615 nightly

Wifi probleem is denk ik wel software matig. Want hij detecteert gewoon dat er wifi is, maar wil niet verbinden als je daarop klikt. Daarnaast helpt netwerk vergeten en opnieuw instellen ook niet.

Je legt de tablet dan weg en na 5-10 minuten heeft hij ineens wel wifi verbinding. Maar als de tablet langere tijd op standby staat, is de wifi verbinding weer verbroken en moet je weer wachten.
Heb je dit niet toevallig ingesteld bij de WiFi instellingen? Dat is namelijk wel een optie. Als hij al op "Altijd aan" staat, dan klopt er inderdaad iets niet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash
Oggy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:09:
Nee, via update me, kan je ook bepaalde apps weer fixen.
Kan mij niet herinneren dat ik daar een USB fix tussen heb zien staan... maar zal nog even controleren als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 15:35
mijn ervaring met 9,7 orig firm 4 0 3

originele browser werkt niet goed.
verschillende andere geprobeerd (dolphin, chrome niet OK)
opera werkt perfect. : browse probleem opgelost, ook apps met nieuws (kranten) openen
nu met opera en werken zeer vlot

getest met verschillende spellen.
beginnen soms te "schokken"

auto appkiller geinstalleerd, dit maakt dat het probleem van "schokkende" spellen ook verminderd.

wifi werkt hier in gans het huis goed...
scherm is zeer mooi van kwaliteit

mogen we van deze tablets op regelmatige basis updates verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash
Smarron schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:28:
[...]
Heb je dit niet toevallig ingesteld bij de WiFi instellingen? Dat is namelijk wel een optie. Als hij al op "Altijd aan" staat, dan klopt er inderdaad iets niet.
En als ik iets anders als 'Altijd aan' heb geselecteerd blijft wifi toch altijd aan staan :+ weer het tegenovergestelde! Staat even los van of hij daadwerkelijk nog verbinding heeft nadat de tablet een tijdje op standby heeft gestaan. Daar heb ik ook zwaar mijn twijfels over (afgebroken downloads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D
Oggy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:26:
9.7 " CM9. 0615 nightly

Wifi probleem is denk ik wel software matig. Want hij detecteert gewoon dat er wifi is, maar wil niet verbinden als je daarop klikt. Daarnaast e routerhelpt netwerk vergeten en opnieuw instellen ook niet.

Ik heb ook variable wifi ontvangst, met mijn Ipad heb ik altijd overal in huis voldoende signaal en goede waarden met speedtest.net maar met de M-722 heb ik vaak geen bereik. Zelfs als ik vlakbij de router sta en de tablet schuin houd, is soms maar een kringtje van het signaal zichtbaar, loop ik weg verlies ik de verbinding vaak. De eerste 2 dagen na aankoop was het beter maar vandaag is bar slecht. Benieuwd of anderen dit probleem ook hebben of dat het aan mijn exemplaar ligt. Misschien ligt het aan de antenne/aluminium behuizing. Heb ook een galaxytab die een plastic achterkant heeft en ook wel eens een enkele keer uitvalt maar bij de M-722 lijkt het continu te zijn...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twijfel nog of ik de tablet ga open maken en de antenne verplaatsen. De foto's geven mij geen duidelijk uitsluitsel hoe het precies in zijn werk gaat.
Duidelijk dat de antenne naar de zijkant moet maar ook door de "koperen' huls en dat laatste zie ik niet in de foto's hoe dat moet gebeuren.
Iemand die mij wat verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Je ziet de koperen cilinder, dat is juist deel van de antenne.

De toevoer draad van de antenne, komt nou vanuit onder de printplaat gaat dus van links maar rechts.
Je draait in principe de cilinder nou om. Dus dat de toevoerdraad van rechts komt, van de zijkant van de tablet.
Het antenne stukje, steek je dan links onder de knoppen door.

De complete antenne:
Afbeeldingslocatie: http://i1101.photobucket.com/albums/g433/sansjunk/WiFiMod4.jpg

Pic komt hier vandaan:
http://www.apad.tv/apadfo...php?1118-WiFi-antenna-mod

Gezien de dealxtreme links die ik eerder plaatste niet werkte.
De mod / antenne-type die daar is gebruikt ben ik ook misschien van plan :+
Alleen weet nog niet waar ik die antenne ga laten...

[ Voor 49% gewijzigd door Swordlord op 25-06-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

net de 7" opgepikt (10" vond ik te groot om in de jaszak mee te nemen)
eerste indruk meer dan positief voor die prijs. vanavond eens bekijken of ook debian op te installeren is

kleine opmerking; dat 'pieletje' van de oplader pas bij mij niet volledig in de tablet, hoe is dat bij jullie?

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 25-06-2012 14:52 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Ha, ik zie daar dat je antenne niet netjes recht is. Zeer de moeite waard om deze even goed recht te buigen, dan heb je veel betere ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

GREENSKiN schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:58:
Ha, ik zie daar dat je antenne niet netjes recht is. Zeer de moeite waard om deze even goed recht te buigen, dan heb je veel betere ontvangst.
Als het op mij gericht is.

HA!
beter lezen... wijsneus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
himlims_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:51:
net de 7" opgepikt (10" vond ik te groot om in de jaszak mee te nemen)
eerste indruk meer dan positief voor die prijs. vanavond eens bekijken of ook debian op te installeren is

kleine opmerking; dat 'pieletje' van de oplader pas bij mij niet volledig in de tablet, hoe is dat bij jullie?
Idem dito. Er staat in het topic ook een plaatje te bezichtigen van het 'pieletje'...
Gewoon aandrukken tot hij vastklikt. Dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:26
Niet om de wijsneus uit te hangen hoor, maar volgens mij kan je hem beter via usb laden.
De adapter kan 200mA leveren en een usb poort 500mA (2.0) tot 1000mA (3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Bah! 4 weken wachttijd voor de 9.7 in. tablet (volgens de webshop van Kruidvat).
Ik wil deze tablet meenemen op vakantie... maar dat is precies over 4 weken.

Ik heb hier gelezen dat dezelfde tablet (onder een andere naam) te koop is op Intertoys (duurder) en de Gamma (niet dezelfde tablet?)... zijn er nog andere winkels? Vlak over de grens in Belgie misschien?

Nou is er een andere 10 in. tablet op de webshop van Kruidvat... kan iemand me zeggen welke dat is, want dan kan ik gerichter zoeken op Tweakers of Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

slopert schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:23:
Niet om de wijsneus uit te hangen hoor, maar volgens mij kan je hem beter via usb laden.
De adapter kan 200mA leveren en een usb poort 500mA (2.0) tot 1000mA (3.0).
Adapter output is 5V 2A (2000mA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dr. Prozac schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:28:
Bah! 4 weken wachttijd voor de 9.7 in. tablet (volgens de webshop van Kruidvat).
Ik wil deze tablet meenemen op vakantie... maar dat is precies over 4 weken.
is misschien eng, maar je kunt ook naar een winkel toe gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 15:15
Ze zijn overal uitverkocht Himlims_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in heesch heb ik er nog toch echt gezien,
maar als ik afga op kruitvat.nl/tabletaccessoires/ verwacht ik dat ze een nieuw model introduceren vandag of morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swordlord schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:28:
Je ziet de koperen cilinder, dat is juist deel van de antenne.

De toevoer draad van de antenne, komt nou vanuit onder de printplaat gaat dus van links maar rechts.
Je draait in principe de cilinder nou om. Dus dat de toevoerdraad van rechts komt, van de zijkant van de tablet.
Het antenne stukje, steek je dan links onder de knoppen door.

De complete antenne:
[afbeelding]

Pic komt hier vandaan:
http://www.apad.tv/apadfo...php?1118-WiFi-antenna-mod

Gezien de dealxtreme links die ik eerder plaatste niet werkte.
De mod / antenne-type die daar is gebruikt ben ik ook misschien van plan :+
Alleen weet nog niet waar ik die antenne ga laten...
Bedankt voor dit verhaal; een stuk duidelijker. Maar ben alleen bang dat de garantie dan vervalt en je hebt 2 jaar pickup and return. Dus als er dan wat kapot gaat dan mag je het zelf gaan betalen ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 385303 op 25-06-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Jah klopt, open maken en de garantie vervalt...

Majah, het is maar of je bereid het risico te nemen.
De tablet zelf kost geen drol, dus als hobby projectje voor de meest mensen is het leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
spuit 11 *********

[ Voor 95% gewijzigd door cornfed99111 op 25-06-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat blij; update enkel vanuit een zinloos-os mogelijk :(
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Wat bedoel je met ''zinloos-os''?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:59
Royeboi schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:27:
Wat bedoel je met ''zinloos-os''?
Windows zal wel teh suxx0rz zijn of zo hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
precies - bijna al mijn linux embedded apparaten die er zijn moeten om de eea reden met windows geupdate worden (sat ontvangers, telefoons etc) terwijl ik op OSX en linux werk thuis. Is gewoon zonde van mijn tijd dat dat niet op een linux machine kan. Bij een Zune kan je dat verwachten, maar android zou wel zo logisch zijn om ook iets voor linux te hebben

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 25-06-2012 17:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Brad Pitt schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:30:
[...]

Windows zal wel teh suxx0rz zijn of zo hè.
Ah, in dat geval dus een nare, kinderachtige troll reactie waar we verder maar geen aandacht aan moeten besteden ;-).

Binnenkort (als ik er nog zin in heb) een review van de 9.7! Ben nog steeds erg tevreden, en hoop dat dit meer gebruikers over de streep kan trekken, of juist niet.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09-2024
ook sinds een kleine week in bezit van de 9,7 inch versie

helaas merk ik dat het tablet vaak "vaast loopt" moet dan het tablet locken en weer unlocken voordat ik verder kan (dit komt een aantal keer per uur voor) en soms loopt het ineens heel soepel net of dat hij op moet warmen oid. Ook heel soms gaat het scherm na een dergelijke vast loper een eigen leven lijden.. allerlei knoppen worden dan ingedrukt?

komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Een vastloper gehad, heb hem nu een week.
Was met opstarten van een spel , verder geen problemen.
Haal ook alleen aps die voor een tablet gemaakt zijn.
Aps voor telefoon had ik vaker problemen mee.
9.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het echt te veel moeite om onder je bericht een 7 ( voor de 7 inch versie ) of een 9 ( voor de 9.7 inch versie ) te typen?
Dan weet iedereen over welk model je het hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

franssie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:33:
offtopic:
precies - bijna al mijn linux embedded apparaten die er zijn moeten om de eea reden met windows geupdate worden (sat ontvangers, telefoons etc) terwijl ik op OSX en linux werk thuis. Is gewoon zonde van mijn tijd dat dat niet op een linux machine kan. Bij een Zune kan je dat verwachten, maar android zou wel zo logisch zijn om ook iets voor linux te hebben
nailed it!
Royeboi schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:41:
Ah, in dat geval dus een nare, kinderachtige troll reactie waar we verder maar geen aandacht aan moeten besteden ;-).
jammer dat de consument altijd verplicht wordt windows te gebruiken. gelukkig staan we aan de vooravond van platform onafhankelijke toepassingen en ontwikkel omgevingen *O* paar jaar nog dan hoor je mij niet meer :+

7"; volgens het forum is er een firmware update die de volledige functionaliteit van de store geeft. echter krijg ik dit totaal niet voor elkaar :?

livesuit 1.07 gedraaid, image van 2206 aangegeven, en daarna zou die in 'flashmode' gezet moeten worden. dit doe je door back toets ingedrukt te houden, en terwijl die uit staat maar aangesloten is op de computer, 10-15x op de aan/uit knop te drukken. ding geeft geen krimp, pc wordt er niet lauw van :F weird

[ Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 25-06-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag 2 stuks 7 inch opgehaald om te kijken of er een goede tussen zit..
Nee hoor, beide hadden midden op het scherm "hotspots" alsof je met je vinger héél hard op het scherm drukt, een lichte vlek dus..

Goed, weer terug.. Jammer dat ze nu niet meer leverbaar zijn in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463522

in eerste instantie wilde ik de tablet terug brengen (9,7) omdat het zovaak crasht tijdens het surfen
maar vandaag zag ik dat er een update is beschikbaar , en toch de update gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat de tablet veel beter is geworden vooral bij filmpjes kijken op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:33
Ik zag dat de 9.7" model inmiddels uitverkocht is op de website. Kwa specs/uiterlijk lijkt me deze op het Yarvik 9.7" model.

In het weekend heb ik het 7" model gekocht, deze bevalt me heel goed. De battery kan de hele dag standby blijven. Er is inderdaad matig wifibereik, met de hardwaremod (antenne omdraaien) scheelt dit weer 1 streep.

Voor Google Play heb ik wat xml bestanden vervangen, na de reboot moest ik nog een keer de cache van Google Play legen en alle apps waren nu wel beschikbaar. Het tablet ondersteund ook IPv6 _/-\o_

Ik zoek alleen nog een passend hoesje, de meeste 7" hoesjes zijn te groot omdat dit tablet een dunnere omranding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
Het mijne gezegd hebbende is het natuurlijk wel zo dat er ook veel software (niet van de fabrikant) gemaakt is in de community, en dan geld het argument niet natuurlijk - daarvoor alleen maar hulde

/9
over hoesjes gesproken, ik wil mijn interactieve 9.7 dienblaadje mee op vakantie - iemand een tip waar je een leuke iPad 1 cover kan kopen omdat die lijkt te passen? Al in een paar winkels geweest mar die gaan meestal vanaf v2?

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 25-06-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik nu 4 stuks 7 inch heb "versleten" in 3 dagen.. nr 1 had leklicht, nummer 2 een kapotte jackplug, nummer 3 en 4 hebben vlekken in het beeld. zit ik te twijfelen of ik nog wel zo'n 7 inch model wil.

Jullie advies gevraagd, nogmaals een 7 inch kopen, of de 9.7 inch proberen?

De tablet is mijn enige tablet, en mijn voornaamste bron van internet.
Ook vroeg ik me af of de 9.7 inch versie wél een 3.5mm jack heeft i.p.v. de 2.5mm die op de 7 inch zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
himlims_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:32:
livesuit 1.07 gedraaid, image van 2206 aangegeven, en daarna zou die in 'flashmode' gezet moeten worden. dit doe je door back toets ingedrukt te houden, en terwijl die uit staat maar aangesloten is op de computer, 10-15x op de aan/uit knop te drukken. ding geeft geen krimp, pc wordt er niet lauw van :F weird
Eerst back toets ingedrukt houden, dan pas aansluiten op usb, vervolgens power button indrukken (of ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Zou voor de 9.7 gaan heb er geen abnormale problemen mee....en een 3.5mm jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
franssie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:33:
offtopic:
Zelfde probleem... Mac en Linux hier. Koop je een Linux tablet, heb je Windows nodig om te updaten... inclusief een non-certified driver.

Vind het ook jammer dat veel software die vanuit de community komt (bv. unimg) dan ook weer Windows only en closed source is. Ik verwacht gewoon ergens een mooie github repository waar al deze tools rondom de AllWinner A10 bij elkaar komen. Liefst van de fabrikant zelf.

Hardware (op wifi QC-probleempje na) top, software flop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464311

9.7 nu uitverkocht online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theodor schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:18:
Zou voor de 9.7 gaan heb er geen abnormale problemen mee....en een 3.5mm jack
Thanks, en typen met 2 duimen ( zoals ik met de qware pro 3 7 inch, en de cherry 7 inch deed ) gaat dat een beetje, of is hij daar te groot voor?
Nu? al een tijdje hoor..

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 447056 op 25-06-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:02
himlims_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:09:
in heesch heb ik er nog toch echt gezien,
maar als ik afga op kruitvat.nl/tabletaccessoires/ verwacht ik dat ze een nieuw model introduceren vandag of morgen
Ik weet niet waar je dat uit op maakt? Die 7 en 10 inch tablet hebben ze al geruime tijd in het vaste assortiment. Zijn ook wel een stukje minder in specs, om nog te zwijgen van de vreemde beeldverhouding van de 10inch.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste