The_Big_Easy schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Meen gelezen te hebben dat ie niet echt oplaad als je hem gebruikt/in standby hebt terwijl ie aan de lader hangt. Nogal brak natuurlijk, mogelijk dat dat met die nieuwe ROM verholpen is? Anyway, probeer eens op te laden met een micro USB lader met de tablet echt uit en laad hem dan eens een dag op. Dat heb ik gedaan en lijkt goed te zijn...
De mijne (9.7) was de eerste twee keer met opladen ENORM traag. Echter, ik heb hem anderhalf uur geleden in de lader gedaan, en hij is nu op maar liefst 85%! Aangezien hij een kleine twee uur geleden nog op 15% stond, vind ik dit een prima resultaat. Ik gebruik de DC oplader, niet de usb kabel. Niet uitgezet, gewoon op standby.
Ik heb Whatsapp kunnen installeren, en mijn eigen telefoonnummer ingevuld. Toen bevestigd met een code die ik per sms op mijn telefoon ontving. Vanaf dat moment kwamen alle berichten netjes op m'n tablet binnen. Helaas niet meer op m'n telefoon, dus ik heb de boel teruggedraaid. Maar het kan dus wel degelijk.
Misschien dat ik dit weekend tijd over heb, dan ga ik mijn eerste review over het apparaat schrijven. Misschien dat dit toekomstige kopers over de streep kan trekken, of niet natuurlijk.
Wifi blijft een euvel, als ik beneden zit heb ik niet zo'n best bereik. Wel gek; het lijkt nu wel beter dan de eerste keer, toen had ik slechts één streepje of helemaal niets op dezelfde locatie als waar ik vandaag zat. Vandaag had ik echter twee tot drie streepjes. Misschien moest ie ff ingewerkt worden?
Nogmaals, het is geen Super tablet, maar tot nu toe ben ik vrij positief. Ik ben slechts een enkele app tegengekomen die niet werkt. Uitzending Gemist. Om de één of andere reden krijg ik een time-out. RTL XL app werkt wel, ideaal voor m'n vriendin. Hoeven we niet helemaal de laptop op te starten om iets terug te kijken.
Net ook even een 32GB micro sd kaartje van Samsung getest, en werkt prima. Even een 720p Lost aflevering erop geknalt (met .srt subs!), echt een heerlijk scherp beeld! Als de bron maar goed is, kan het ding prima HD ready spul afspelen. Wat dat betreft zit het scherm niet ver van de iPad 1 / 2 af vind ik zelf. Misschien ben ik niet de juiste persoon om die uitspraak te doen aangezien ik de iPad maar twee dagen voor werk in bezit had, maar het beeld van de M906 evenaart het iPad scherm prima. Een aantal pagina's terug las ik over de te donkere scenes die niet goed zichtbaar zouden zijn, hier heb ik niet echt last van. Wel heb ik videomateriaal getest zonder vol zonlicht rond de klok van 18:00 toen er een regenbui voorbij kwam. Je merkt al snel dat naarmate er meer zonlicht op de tablet schijnt, de leesbaarheid snel achteruit gaat. De achtergrond verlichting op 25% zetten is voor mij dan ook echt geen optie, dat vind ik veel te donker. Heb hem nu op zo'n 70% staan.
Facebook app werkt bij mij ook. Je moet wel geduldig zijn, maar dat ligt ook deels aan de techniek van de Facebook app zelf, want op m'n iPhone moet ik ook soms lang wachten.
De kloktijd is ook een mysterie. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Eerst had ik de tablet opdracht gegeven de actuele tijd van internet te halen, maar na een dag stond hij opeens ruim een uur voor (of achter, weet niet zeker). Die optie dus uitgezet en de tijd gelijk gesteld, maar nu staat ie op 00:16... Hij mist dus een kwartier in een tijdsbestek van een dag. Vreemd.
Nog een vraagje; hoe moet je updaten? Via instellingen bij Systeemupdates kan er geen nieuwe update gevonden worden, terwijl ik nog op 4.0.3 zit. Ik zou graag ook de snellere browser willen mee maken, momenteel draai ik Opera Mobile omdat de standaard browser echt veel te traag is.
[
Voor 16% gewijzigd door
Royeboi op 22-06-2012 00:43
]